Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Hakker schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:53:
[...]

nouja dingen als inflatie wel uitzetten als je ineens na 100 jaar een keer wilt beginnen kan je niet eens een wagon kopen ;) beetje lullig elke keer bedelen voor cash voor de rest doen waar je zin in heb.
Mja, dat doet ieder verstandig mens toch al, inflatie uitzetten, dat is geen keuze meer :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatie doe ik ook standaard uit. Meer om het feit dat je dan beter ziet in hoeverre je er financieel op vooruit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

laat maar.

[ Voor 92% gewijzigd door MeltedForest op 07-03-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 22:12
FastFred schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:12:
Dat hier een topic over is 8)7

Ik heb jaren geleden eens Transport Giant Tycoon Deluxe gekocht. Maar ik krijg het alleen voor elkaar om passagiers per trein te vervoeren. Vracht lukte niet, treinen/vrachtwagens/boten/vliegtuigen kwamen allemaal netjes aan, maar werden niet gevuld, terwijl ik alles 100 keer nagelopen heb. Heb me er alleen wel prima mee vermaakt, misschien binnenkort maar weer eens installeren en met wat hulp van hier dat ik wat verder kom?

EDIT:

deze dus, ingame screenshot

[afbeelding]

Grappig is trouwens dat op het doosje 'Gold' staat, maar als ik 'm installeer is het Deluxe 7(8)7
Probleem opgelost. Heb het spel al serieus 5 a 6 jaar ofzo. En gisteravond maar eens geinstalleerd. Eerst weer het een en ander geprobeerd. Vervolgens op de website van de fabrikant (ze hebben een support forum, 3 topics totaal, eentje van 2010, 2 van 2004/2005 8)7 dooie boel). Maar op die website stond dus een tutorial in .pdf vorm. Die gevolgd en ik moest dus niet alleen de goederen aanklikken maar dus door middel van een pijltje naar links, toevoegen aan het transportmiddel. En nu werkt het dus wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

FastFred schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:03:
[...]

Probleem opgelost. Heb het spel al serieus 5 a 6 jaar ofzo. En gisteravond maar eens geinstalleerd. Eerst weer het een en ander geprobeerd. Vervolgens op de website van de fabrikant (ze hebben een support forum, 3 topics totaal, eentje van 2010, 2 van 2004/2005 8)7 dooie boel). Maar op die website stond dus een tutorial in .pdf vorm. Die gevolgd en ik moest dus niet alleen de goederen aanklikken maar dus door middel van een pijltje naar links, toevoegen aan het transportmiddel. En nu werkt het dus wel :+
Maar dat is wel een compleet andere game als waar we het hier over hebben ;)
TGTD != OTTD ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Valt toch onder het Transport-game genre ?

Wat jullie spelen heet Transport Tycoon en wat ik speel heet Transport Giant Tycoon. Ook maar 1 woordje verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06
Dit is toch het topic voor TT(deluxe)/OpenTTD/TTDpatch, de naam mag er wel op lijken maar is een wereld van verschil qua games. Al zag jouw screenshot er toch best netjes uit :)

Maar probeer eens OpenTTD :) Inmiddels hoef je de orginele game niet meer te hebben, omdat ze alle geluiden/graphics al vervangen hebben door open modellen (openGFX/openSFX).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

FastFred schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:32:

Wat jullie spelen heet Transport Tycoon en wat ik speel heet Transport Giant Tycoon. Ook maar 1 woordje verschil...
Ik zeg ook niet dat het een ander genre is ;)
Ik was meer in de veronderstelling dat je dacht dat je OpenTTD (danwel de originele TTD) had gekocht.

edit:
En wat hij hier boven zegt idd. Het is wel transport, maar wel een wereld van verschil.
Daarbij lijkt het er op dat niemand ooit van TGTD heeft gehoord en dat je eventuele hulpvragen hier niet beantwoord kunnen worden.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 08-03-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:32:

Nee, dat is wel degelijk een ander spel, met zijn eigen topic: [PC] Transport Giant - Deel 1
(Of is dat weer wat anders dan waar jij het over hebt? Nee toch? :))

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Deel 1 zit op slot en Deel 2 is niet meer in gepost sinds 2005, nee dank je :) Ik vermaak me prima met Transport Giant.

Maar dat is het inderdaad wel, al zijn er een aantal gebouwen die er bij mij toch iets anders uit zien. En lang niet alle voertuigen staan in de startpost daar.

Ik ga jullie hier verder met rust laten en ga me vanavond weer lekker vermaken met dit antieke spel :) Heel vermakelijk nu ik het eindelijk door heb *O*

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 08-03-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Noob komt in de server, bouwt wat bushaltes, gaat weer weg. 30 jaar later zijn het enorme steden 8)7 .

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VlA3KYyeo6opIaRz1oFWvuDL/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Doe ik ook regelmatig, pak 2 treinlijntjes en paar busjes en dan ga ik weer weg. Jaar of 20-30 later pak ik het weer op, genoeg geld verdient om normaal te gaan spelen. Servers die al 30-40 jaar verder zijn heeft toch geen zin meer om te joinen, alles zit al voor met map-breedte aan treintjes.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Vrachtwagens, F*CK YEAH!

20 Vrachtwagens op een klein stukje, maar dat is ook wel nodig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
Klein vraagje:

Ik heb een treinstation buiten stad1. Hier transporteer ik mensen naartoe met de bus, vanuit het centrum van stad1. De trein die vervolgens langskomt, unload passagiers vanuit stad2 en neemt de wachtende passagiers vanuit stad1 mee. Tot zo ver werkt het.

Nou is dus het geval dat de passagiers uit stad2, met geen mogelijkheid per bus naar het centrum van stad1 gebracht kunnen worden, want als ik de bus die passagiers levert uit stad1 de passagiers uit stad2 wil laten meenemen dan load de bus de net unloade passagiers uit stad1.

Moet ik er voor zorgen dat er altijd een trein klaar staat die de aangevoerde passagier gelijk kan verwerken, zodat deze niet staan te wachten en dus ook niet meer de bus in kunnen? Of is er nog een andere manier om dit op te lossen?

De passagiers uit stad1 die met de bus naar het station buiten stad1 gebracht worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

sja, dat red je gewoon niet op die manier.
Eigenlijk zou je daar voor een patch moeten installeren. Geloof dat het "Cargodest" heet, en daarmee krijgt elk item een bepaalde destination. Daardoor zal passagier X nooit in een voertuig stappen wat de verkeerde kant op gaat.

Edit:
Download link: http://www.openttd.org/en/download-cargodest
Wiki page: http://wiki.openttd.org/Passenger_and_cargo_destinations

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 14-03-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
smartie89 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:08:
[...]

Moet ik er voor zorgen dat er altijd een trein klaar staat die de aangevoerde passagier gelijk kan verwerken, zodat deze niet staan te wachten en dus ook niet meer de bus in kunnen? [...]
Nee, wat jij zoekt is bij de orders: Transfer en Unload only (of zoiets).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Is cargodest de opvolger van cargodist? Die werkte in het verleden echt matig, als je een trein van A naar B wilde laten gaan en meteen alle passagiers die naar tussenliggende stations wilde ook meenam, je dus elk tussenliggend station moest ingeven op zijn goto list.

Die optie 'niet instappen als de trein er ook niet komt' lijkt hier deel de oorzaak van te zijn, dit werkte in oude versies niet helemaal lekker. (ze stappen dus blijkbaar in als de trein in zijn order die stad heeft).
Room42 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:07:
Dat gaat niet werken, de bus tussen station en stad A zal gewoon zijn eerder transfered A-passagiers weer op pikken. Zonder addon ziet een trein/bus geen onderscheid tussen transfer en normale passagiers.

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 14-03-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Room42 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 16:07:
[...]

Volgens mij is het de bedoeling dat de bus vervolgens passagiers van Stad 2 oppikt en naar het centrum van Stad 1 brengt. Dus Unload only zal niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
Bedankt voor de reacties! ik ga Cargodest eens proberen. Tot nu toe heb ik het opgelost door het station dichter naar de stad toe te plaatsen, zodat de passagiers van stad 2 niet meer naar het centrum van stad 1 vervoerd hoeven te worden. rest van de transfers lopen nu lekker en inkomen schoot ook gelijk omhoog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Zijn er ook GRF packs die complete nieuwe graphics tevoorschijn toveren (dus niet alleen bruggetjes of huisjes)? Behalve OpenGFX natuurlijk.

Ik heb laatst ook die 32bpp pack geprobeerd, maar die is helaas nog niet helemaal klaar. Een Stadion is bijv. een blokkerige bende vergeleken met de rest van de stad, en dat valt jammer genoeg erg goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Nog actieve spelers hier? Host zelf een servertje voor een ander forum, (nog) niet 24/7.
Zaterdag een nieuwe map begonnen en nu is het jaar 2050 aangebroken. Eens even zien waar we zijn gekomen.

1950. Dit wordt 'mijn stad'. Helemaal NO op de kaart. Alle water, diamanten, voedsel en goederen komen uiteindelijk hier.
Dorpje, 1950

1966, 16 jaar later is het al aardig gegroeid :).
Dorpje, 1966

1982, wederom 16 jaar later.
Dorpje, 1982

2050 ('nu'), 108k inwoners
Dorpje, 2050

Aan de westkant van de stad zit een station die voedsel dropt, een Pre-Signal Bypass Station.
Voedsel Station

en aan de noordkant een station die goederen dropt.
Goederen Station drop

Aan de andere kant van de map, helemaal ZW, zit het main station waar goederen vandaan komen. Op dit moment rijden er zo'n 175 treinen naar toe, maar moet nog sterk groeien in de toekomst.
Stationnn

Halverwege een T split, waar er in de toekomst nog meer van moeten komen
T split Mainline - Sideline

Bedrijf heeft momenteel 215 treinen en 166 miljoen treinenomzet per jaar. De treinen zijn 3lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Ziet er leuk uit! Heb zelf nog nooit met iets anders dan temperate gespeeld maar dat woestijn-gedoe heeft wel wat. :)

Zelf de laatste tijd niet meer zo heel veel gespeeld. Wat aan de bestaande rails lopen kloten maar niet meer veel uitgebreid.

1750 Treinen atm, maar die moeten ook weer eens nagelopen worden op verdwenen industries.
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/dbnmhd.png

[ Voor 10% gewijzigd door RTG op 22-03-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zit momenteel met de cargodist te spelen. Zie de binaries in die wiki. Maar het is wel een boel leeswerk. Ik had liever een samenvatting van wat voor de speler belangrijk is ;) Maar het lijkt wel leuk! Zeker de map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RTG schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:41:
Ziet er leuk uit! Heb zelf nog nooit met iets anders dan temperate gespeeld maar dat woestijn-gedoe heeft wel wat. :)

Zelf de laatste tijd niet meer zo heel veel gespeeld. Wat aan de bestaande rails lopen kloten maar niet meer veel uitgebreid.

1750 Treinen atm, maar die moeten ook weer eens nagelopen worden op verdwenen industries.
[afbeelding]
Ik zou jouw save wel eens met de cargodist-map willen zien :9

Oeh. Dubbelpost fail :-(

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 23-03-2011 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Room42 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 02:09:
[...]
Ik zou jouw save wel eens met de cargodist-map willen zien :9
Is dat makkelijk te realiseren dan? Ik heb even snel gegoogled maar ik weet niet of het bij mij wel zin heeft. Ik ben niet zo van het maximaal vervoeren van alle goederen. Dan was ik denk ik ook al aan de cap van 5000 treinen geraakt tegen deze tijd. :+
Tenzij het je gewoon om de chaos van alle lijntjes gaat. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RTG op 23-03-2011 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

RTG schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 22:41:

[afbeelding]
Het voordeel van Tropical + TerraGenesis is dat het een hele vlakke map is met veel woestijn, zodat je niet zoveel last heb van klimmende treinen. Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik met een doubletrack mainline werk. Pfoeh wat een werk, en ik moet nog even uitzoeken hoe de treinen weer gebalanceerd een track uitkiezen als ze uit de main station komen.

[ Voor 14% gewijzigd door MeltedForest op 23-03-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

MeltedForest schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:33:
[...]

Het voordeel van Tropical + TerraGenesis is dat het een hele vlakke map is met veel woestijn, zodat je niet zoveel last heb van klimmende treinen.
Ik speel met Train_acceleration_model op 1 dus daar heb ik geen last meer van. Dan mag je alleen niet meer z'n krappe bochten maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MeltedForest schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:33:
[...]

Het voordeel van Tropical + TerraGenesis is dat het een hele vlakke map is met veel woestijn, zodat je niet zoveel last heb van klimmende treinen.
Vandaar dat je van die krappe kutbochten maakt :D. En waarom een pre-signal bypass station maken, met pbs heb je dat helemaal niet meer nodig?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Gebruik geen pbs signals momenteel, snapte er niks van dat ze tegen de richting van de signalen in reden :+ misschien in een volgende game.
En met ik kan idd mooi krappe bochten maken, maglev heeft daar geen last van :D

[ Voor 22% gewijzigd door MeltedForest op 23-03-2011 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MeltedForest schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:19:
Gebruik geen pbs signals momenteel, snapte er niks van dat ze tegen de richting van de signalen in reden :+ misschien in een volgende game.
Je kan ze ook éénriching maken he...
En met ik kan idd mooi krappe bochten maken, maglev heeft daar geen last van :D
Persoonlijk heb ik liever geen last van heuvels dan geen last van scherpe bochten.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Bart ® schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:29:
Persoonlijk heb ik liever geen last van heuvels dan geen last van scherpe bochten.
Same. Voor deze map heb ik wel vaker met de originele settings gespeeld, maar hoe leuk het ook is compact te kunnen bouwen met krappe bochten zul je bij kruisingen altijd tunnels/bruggen gaan nodig hebben en dat remde altijd veel te veel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RTG schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 07:34:
[...]

Is dat makkelijk te realiseren dan?
Ja, gewoon je save openen in de cargodist-versie. Let wel op dat je hem na het opslaan niet meer kunt openen in de originele versie.
Ik heb even snel gegoogled maar ik weet niet of het bij mij wel zin heeft. Ik ben niet zo van het maximaal vervoeren van alle goederen. Dan was ik denk ik ook al aan de cap van 5000 treinen geraakt tegen deze tijd. :+
Nee, ik ook niet. Ik heb in mijn huidige project max 2x het aantal perrons aan treinen. Al met al een drukke bedoening! :)
Tenzij het je gewoon om de chaos van alle lijntjes gaat. ;)
Ja, dat vooral :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Ik heb even snel geprobeerd maar krijg niks te zien op de minimap. Zijn er nog iets van settings die ik moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Bart ® schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:29:
[...]
Je kan ze ook éénriching maken he...
Ja, daar kwam ik later achter, toen ik alles al met gewone seinen had gelegd.
Maar is het met PBS ook zo dat je alleen seinen hoeft te plaatsen bij kruispunten en stations, omdat er nu meer dan 1 trein in een block kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RTG schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:58:
[...]

Ik heb even snel geprobeerd maar krijg niks te zien op de minimap. Zijn er nog iets van settings die ik moet instellen?
Uit m'n hoofd is het in de minimap (toets m), de middelste van vijf knoppen, rechtsonder. Die met zo'n grafiekje erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Room42 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:11:
[...]

Uit m'n hoofd is het in de minimap (toets m), de middelste van vijf knoppen, rechtsonder. Die met zo'n grafiekje erop.
Juh dat probeerde ik, maar kreeg verder niks te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MeltedForest schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 11:27:
[...]

Ja, daar kwam ik later achter, toen ik alles al met gewone seinen had gelegd.
Maar is het met PBS ook zo dat je alleen seinen hoeft te plaatsen bij kruispunten en stations, omdat er nu meer dan 1 trein in een block kan ?
Nee, op de sporen tussen de stations moet je nog steeds seinen plaatsen, als er ergens een trein stil komt te staan dan moet de trein daarachter natuurlijk wel kunnen stoppen voor een sein. Maar op kruisingen hoef je alleen maar één sein vóór de kruising te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/7/7f/Yapp_basicstation.png

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RTG schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:03:
[...]

Juh dat probeerde ik, maar kreeg verder niks te zien. :)
Je krijgt dat bijvoorbeeld iets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Mz6QmTb2T0r0kPHL3RHcMVQ/full.png

Die gekleurde lijnen tussen de stations geven aan hoe goed het vervoer geregeld is tussen die twee stations. Linksonder kun je nog op product filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Mja dat had ik geprobeerd maar niks verscheen op m'n map. Jouw interface ziet er wel iets anders uit.
Ik had gewoon cargo-dist gedownload, gfx files erin gezet en m'n map geopend... lijkt me dat er weinig fout kan gaan? Of er wordt gewoon niks goed vervoerd bij mij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Als er 'slecht' vervoerd wordt, kleuren de verbindingen rood :) Heb je hem hier vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Ja, hij laat alleen overal kleine groene vierkantjes zien bij alle stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Misschien zijn het er gewoon teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens,

Ik wilde graag de 32bpp graphics uitproberen, maar ik krijg het niet aan de praat.Ik volg alles op http://wiki.openttd.org/32bpp_Extra_Zoom_Levels. Als ik een 'tar-pack' download (om het maar even zo te noemen), en die uitpak in de data folder van de game, dan krijg ik van win-zip allemaal fouten ('symbolische koppeling wijst naar onbekend bestand', 'kan sprites \openttdw niet open' enz.) Ook op het TT forum stond een megapack van meer dan 100mb maar ook die gaf allemaal fouten. Weet iemand wat er aan de hand is?
De map 'sprites' is wel 30 mb, dus hij heeft wel wat uitgepakt. Vervolgens NewGRF nightly r39 geacctiveerd in de game, maar ik zie nog geen verschil.

Edit: Nu heb ik een klein gedeelte werkende (zie de wegen van de stad rechtsonder), maar afschuwelijk lelijke graanvelden. En ook geen nieuwe menu-bar en dergelijke.. http://min.us/m8AKMsz7LJY6O#1

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Volgens mij moet je die tars ook helemaal niet uitpakken maar gewoon zo in die map pleuren. En lees de TS nog ff door, daar staat ook een stukje over 32bpp.

[ Voor 26% gewijzigd door Bart ® op 24-03-2011 08:36 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 18:04

D4NG3R

kiwi

:)

offtopic:
.Tar files kan je meestal alleen uitpakken met WinRAR of 7z. Sowieso is WinZIP vrij brak.

In dit geval moet je de .tar files alleen in de juiste map dumpen:
Put the 32bpp graphic files (TAR files) in the Game Folder\Data as well, no need to untar the tar files, zip files need to be unzipped though
Wat vinden jullie eigenlijk een mooie 8bpp pack? Aangezien ik niet echt weg ben van de huidige 32bpp graphics. Ik zou liever de oude graphics, maar dan met een extra detail level zien :/

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 24-03-2011 08:57 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik ben inderdaad ook nog op zoek naar een 8bpp pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 08:54:
[...]

offtopic:
.Tar files kan je meestal alleen uitpakken met WinRAR of 7z. Sowieso is WinZIP vrij brak.

In dit geval moet je de .tar files alleen in de juiste map dumpen:

[...]

Wat vinden jullie eigenlijk een mooie 8bpp pack? Aangezien ik niet echt weg ben van de huidige 32bpp graphics. Ik zou liever de oude graphics, maar dan met een extra detail level zien :/
Woops, sorry ik bedoelde winRAR, maar dat hoeft dus ook niet. Die zin had ik even verkeerd begrepen ;). Ik ga het nog even proberen. Grote kans dat ik het later toch weer terug draai. Maar iets meer detail vind ik wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Het is alleen meer detail met die extra zoom levels, en dan wordt het meteen onspeelbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Room42 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:54:
Misschien zijn het er gewoon teveel.
Dat blijkt nu wel :+
Ik heb het nog eens geprobeerd en nu verschenen de lijntjes wel meteen. OTTD had het er maar moeilijk mee. ;)

Even na het begin van het genereren zag je mooi de locaties van de megastations:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VtmW9l.jpg

En na het spel een tijdje te laten lopen werd de bende al wat groter:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YzcFCl.jpg

Alleen het passagiersvervoer:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AhEz5l.jpg

't Verschil tussen een staalstation (linksonder) en een megastation (midden):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xL77Yl.jpg
33 vs 244 treinen

Grappig om mee te spelen in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Is er een optie om ervoor te zorgen dat industries niet failliet gaan?
Zo irritant in een MP server :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 12:57
MeltedForest schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:47:
Is er een optie om ervoor te zorgen dat industries niet failliet gaan?
Zo irritant in een MP server :+
Ja, vind ik ook best irritant. Omdat geld geen probleem meer zal zijn als je een map al langer speelt, zet ik er gewoon een nieuwe industrie neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RTG schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:31:
[...]

Dat blijkt nu wel :+
Ik heb het nog eens geprobeerd en nu verschenen de lijntjes wel meteen. OTTD had het er maar moeilijk mee. ;)

Even na het begin van het genereren zag je mooi de locaties van de megastations:
[afbeelding]

En na het spel een tijdje te laten lopen werd de bende al wat groter:
[afbeelding]

Alleen het passagiersvervoer:
[afbeelding]

't Verschil tussen een staalstation (linksonder) en een megastation (midden):
[afbeelding]
33 vs 244 treinen

Grappig om mee te spelen in ieder geval. :)
Ah wat leuk! Ik vroeg me al af hoe jij speelde. Dat kun je hiermee wel fantastisch zien. Ik vind het een geweldig spel maar het kan zo ontzettend veel werk zijn om al die kruizingen/splitsingen te bouwen. Dat verveelt me op den duur. Maar die copy/paste feature heb ik nog nooit aan het werk gekregen.

Wel nog een vraag: Hoe organiseer jij het personenvervoer? Vooral bij uitbreiding. Hoe betrek je nieuwe stations? Breid je dan de route van bestaande treinen uit of maak je nieuwe treinen met hun eigen traject?

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 25-03-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 15:35
Room42 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:31:
[...]

Ah wat leuk! Ik vroeg me al af hoe jij speelde. Dat kun je hiermee wel fantastisch zien. Ik vind het een geweldig spel maar het kan zo ontzettend veel werk zijn om al die kruizingen/splitsingen te bouwen. Dat verveelt me op den duur. Maar die copy/paste feature heb ik nog nooit aan het werk gekregen.

Wel nog een vraag: Hoe organiseer jij het personenvervoer? Vooral bij uitbreiding. Hoe betrek je nieuwe stations? Breid je dan de route van bestaande treinen uit of maak je nieuwe treinen met hun eigen traject?
Ik speel al tijden met chill's patch pack (zie http://www.tt-forums.net/...&t=47622&hilit=patch+pack, staan ook windows binaries in de posts) die bevat een paar geniale patch's, namelijk copy-past, cargodist en signals on bridges/tunnels en dat is ook heel handig kan je zeggen. Nu kan je dus ook (lange) tunnels onder water door maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mister_Gaus schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Ik speel al tijden met chill's patch pack (zie http://www.tt-forums.net/...&t=47622&hilit=patch+pack, staan ook windows binaries in de posts) die bevat een paar geniale patch's, namelijk copy-past, cargodist en signals on bridges/tunnels en dat is ook heel handig kan je zeggen. Nu kan je dus ook (lange) tunnels onder water door maken.
Ok! Dat ziet er goed uit. Dat ga ik vanavond eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Room42 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:31:
[...]

Heb ik inderdaad ook met uitbreiding vaak. Zelf vind ik kruispunten/trajecten verbeteren veruit het leukste om te doen bij mijn manier van spelen. :)
Als ik dan het netwerk uitbreid, plan ik alleen een beetje een logische route om zo min mogelijk onder steden door te hoeven maar wel zo goed mogelijk alles snel kan aansluiten (eventueel mbv stationbomen). Maar voor de rest gooi ik het gewoon snel, lelijk en gelijkvloers neer en ga ik er ver in de toekomst (ingame) pas weer naar kijken als de trajecten drukker worden of andere problemen veroorzaken. Nieuwe stukken aanleggen vind ik meestal dus ook oersaai, maar het is voor de toekomstige fun. ;)
Hier stop ik echt minimale moeite in. Nieuw station bij een stad = nieuwe maglev met 3xpassengers+1xmailcar (eventueel 1 passenger vervangen voor armored mocht er een bank in de buurt liggen) en deze laten rijden van dit nieuwe station naar een random ander station bij een stad (niet te dichtbij of ver weg)... en voor de rest kijk ik er niet meer naar om :+.

Elke passagierstrein bij mij pendelt dus alleen tussen 2 locaties. Ze zijn er voor mij enkel om de steden een beetje een groei-boost te geven (ik wil ook de hele map vol met bebouwing krijgen) en m'n netwerk extra te stressen met treinen met random routes. Anders kan ik net zo goed alles zo bouwen voor (bijna) alleen het verkeer richting de megastations. Nu moet ik elk kruispunt/traject bij verbetering "onderzoeken" (ja serieus :+) op welke richtingen/stukken welke load moeten kunnen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Leuk om te lezen. Zo ga ik het ook maar eens een keer aanpakken. Ik was een paar maanden geleden ook begonnen met een 'megaproject' maar ik loop alweer vast. Vooral op het feit dat ik nu met passagiers met een megastation werk. Dat werkt niet zo leuk, zeker omdat ik nu eigenlijk gewoon een enkel spoor heb dat steeds drukker wordt naarmate je dichterbij het megastation komt.

Hoeveel treinen zet jij per station in? Een enkele?

Ik wil ook graag zo'n supermap maken maar ik ben bang dat ik gewoon te snel resultaat wil. Ik moet gewoon gaan buffelen en geduld hebben. :+

Tnx voor de inspiratie. Als je nog tips hebt om het op langere termijn werkbaar te houden, hoor ik het graag ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 25-03-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Room42 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:47:
Leuk om te lezen. Zo ga ik het ook maar eens een keer aanpakken. Ik was een paar maanden geleden ook begonnen met een 'megaproject' maar ik loop alweer vast. Vooral op het feit dat ik nu met passagiers met een megastation werk. Dat werkt niet zo leuk, zeker omdat ik nu eigenlijk gewoon een enkel spoor heb dat steeds drukker wordt naarmate je dichterbij het megastation komt.
Traject uitbreiden? Het wordt in de buurt van megastations vanzelfsprekend drukker dus op een gegeven moment zijn er meer sporen nodig om niet continu file te hebben.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GnSYQl.jpg
Rechtsonder komt een standaard lijntje binnen en die wordt meteen een stuk dikker door het kruispunt, maar is daarna meteen wel 2x3tracks omdat er na de merge van het spoor van onder extra load op die lijn komt. Hetzelfde verhaal linksboven; 2x2 komt binnen maar door de kruispunten komt er meteen een zooi sporen bij.

Eigenlijk is het bij al m'n megastations zo, omdat er vanzelf kruisingen naast vormen. Op een gegeven moment is het dan efficiënter om vanaf een bepaalde afstand dedicated sporen naar het station te leggen, en zo het bestemmingsverkeer van het doorgaande te scheiden, zodat ze elkaar niet in de weg zitten bij de kruisingen.
Hoeveel treinen zet jij per station in? Een enkele?
Verschilt per station. Een gewoon station bij een stad krijgt altijd 1 trein, maar voor deze kies ik dus een random ander station om te pendelen, en zo krijgen stations dus vanzelf wel meer treinen. Sowieso probeer ik de resource treinen meteen met deze stations te combineren. Daarnaast heb ik nog aparte staal en olie stations, en uiteindelijk knal ik dan ook nog wat goederentreinen over de map op random stations vanaf deze verzamelstations.
Ik wil ook graag zo'n supermap maken maar ik ben bang dat ik gewoon te snel resultaat wil. Ik moet gewoon gaan buffelen en geduld hebben. :+

Tnx voor de inspiratie. Als je nog tips hebt om het op langere termijn werkbaar te houden, hoor ik het graag ;)
Wat vind je leuk om binnen OTTD te doen? Daar kun je proberen de nadruk op te leggen. Je hebt zo te horen al iets van een basis liggen dus gewoon vrolijk er mee verder gaan. :)
Als ik ergens op de map geen zin meer heb ga ik gewoon ergens anders verder; het voordeel van z'n grote map. Wegen leggen, uitbreiden, spoor verbeteren, nieuwe resources aansluiten, deadlocks zoeken, eastereggs inbouwen, dingen plannen, naar de map staren... ik vermaak me wel, en zo niet speel ik gewoon een week niet. Ik heb ook meteen wat extra screenshots in deze post ingebouwd voor inspiratie. ;)
Mister_Gaus schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:04:
signals on bridges/tunnels en dat is ook heel handig kan je zeggen.
Zoiets zou zó fijn zijn om te hebben maar ik houd het bij een project/map van deze omvang toch liever bij de vanilla OTTD, of blijft zoiets volledig compatible? Ik heb me nooit zo verdiept in al mogelijke patches/branches. Het standaard laten voegt eigenlijk wel een bepaalde moeilijkheidsgraad toe bij het maken van kruispunten enzo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie voor mij misschien een paar screenshots savegames uit de jaren '50/'60? Want alle savegames die ik tegen kom zijn alleen de gene die hun meganetwerk willen showen en al in het jaar 3000 zitten :p Maar ik ben benieuwd hoe jullie beginnen met bouwen.
Ik zoek in het begin eigenlijk één geschikte fabriek uit en ga dan met een spoor door de halve map heen, waar ik dan zoveel mogelijk boerderijen op aan sluit. Maar het is én saai werk én volgens mij niet echt efficiënt.
Edit: zoiets dus. Alle zijsporen zijn dus boerderijen

offtopic:
Even geheel offtopic: min.us is echt geweldig. Ik zie het nooit in gebruik hier, maar het is gewoon simpel uploaden d.m.v drag and drop. Mijn tip van de dag :p

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2011 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
_/-\o_

Ik heb even wat tijd nodig om dat te verwerken (zeker omdat ik nu niet kan spelen :() maar ik waardeer dit enorm! Ik ga inderdaad lekker door met mijn huidige grote project, maar ik ga het totaal anders aanpakken. Ik heb er zin in! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Succes!
Post anders ook eens wat screenshots (mapoverview bijv), altijd leuk om te sharen. Dan kunnen we over een tijdje ook de progress zien. ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:42:
Hebben jullie voor mij misschien een paar screenshots savegames uit de jaren '50/'60? Want alle savegames die ik tegen kom zijn alleen de gene die hun meganetwerk willen showen en al in het jaar 3000 zitten :p Maar ik ben benieuwd hoe jullie beginnen met bouwen.
Geen savegames maar wel een oude post van mij met uitleg en screenshots: link. In principe hetzelfde zoals je nu al hebt gedaan, alleen als je meteen té uitgespreid begint kan ik me voorstellen dat het snel begint te vervelen aangezien je al snel op tig plaatsen tegelijk bezig bent.
Maar ik houd je niet tegen natuurlijk; gewoon even je eigen draai/stijl vinden en lekker bouwen...het mooie van dit spel is dat er 1001 manieren zijn waarop je het kan spelen/aanpakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Even een vraagje aan de experts hier.
Ik ben maar weer eens begonnen met open ttd.
Na eerdere faal pogingen heb ik gewoon een random map gestart en ben zo op mn gemak eens begonnen met wat industrieën met elkaar te verbinden.

Nu wil ik vanuit 3 boerderijen vee en graan gaan vervoeren naar 1 fabriek.
Wat is dan wijsheid?
Alle 3 de sporen een apart perron geven?
Momenteel heb ik 3 sporen op 1 perron aangesloten met een gezamelijk treindepot. Alleen komt het nu regelmatig voor dat een trein die volgeladen bij een boerderij staat niet vertrekt omdat er een andere trein aan het lossen is bij de fabriek. De melding bij de stilstaande trein is dan wachten op vrije doorgang of iets dergelijks.

Dit is niet zo handig, aangezien ik liever heb dat deze trein tot vlak voor het stopsein rijdt zodat deze meteen kan lossen als er plaats is, en dus niet helemaal vanaf zijn startpunt blijft wachten.

Verder een vraagje over de screenshot van RTG, daar staat een megastation op de kaart, maar als ik 2 keer 7 perrons neer wil leggen dan krijg ik een melding dat dat niet gaat?
Hoe is dit op te lossen?

Ik ben nog een beginner op ttd gebied, ben er meerdere malen aan begonnen maar kom steeds niet verder als het allemaal wat uitgebreider moet worden. Ik hield het daarom altijd bij enkele lijnen zonder seinen etc. maar wil nu toch wel eens wat meer variatie in mijn spel door gaan voeren.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Franko P. schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:30:
Even een vraagje aan de experts hier.
Ik ben maar weer eens begonnen met open ttd.
Lol dat klinkt haast weemoedig :)
[..]
Nu wil ik vanuit 3 boerderijen vee en graan gaan vervoeren naar 1 fabriek.
Wat is dan wijsheid?
Alle 3 de sporen een apart perron geven?
Nee, joh! :o
Momenteel heb ik 3 sporen op 1 perron aangesloten met een gezamelijk treindepot. Alleen komt het nu regelmatig voor dat een trein die volgeladen bij een boerderij staat niet vertrekt omdat er een andere trein aan het lossen is bij de fabriek. De melding bij de stilstaande trein is dan wachten op vrije doorgang of iets dergelijks.
"Waiting for free path" is die melding. Je moet met je signalering aan de gang. Duidelijk heb je je seinen en sporen niet goed ingericht waardoor een trein, wachtend voor het volle station, de boel blokkeert. Dat kan eenvoudig anders.
Dit is niet zo handig, aangezien ik liever heb dat deze trein tot vlak voor het stopsein rijdt zodat deze meteen kan lossen als er plaats is, en dus niet helemaal vanaf zijn startpunt blijft wachten.
Seinen.
Verder een vraagje over de screenshot van RTG, daar staat een megastation op de kaart, maar als ik 2 keer 7 perrons neer wil leggen dan krijg ik een melding dat dat niet gaat?
Hoe is dit op te lossen?
Deze bedoel je? Dat doe je door het 2e station met CTRL ingedrukt te plaatsen. Dan kies je het station wat er al ligt.
Ik ben nog een beginner op ttd gebied, ben er meerdere malen aan begonnen maar kom steeds niet verder als het allemaal wat uitgebreider moet worden. Ik hield het daarom altijd bij enkele lijnen zonder seinen etc. maar wil nu toch wel eens wat meer variatie in mijn spel door gaan voeren.
Hoe is je Engels? Er zijn redelijk wat goede tutorials op internet te vinden. Veel zijn er al in deze thread te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Ik zal eens een screenshot maken van de huidige situatie, misschien dat het dan wat duidelijk is.
Dat van die stations is me nu wel duidelijk. :)

Mijn Engels is goed, heb ook al redelijk wat tutorials gelezen, maar ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.

Screen van de huidige situatie:
1, 2 en 3 zijn boerderijen.
De kruisjes zijn seinen.
2 Wacht vaak op 1, de trein die van het noordoosten af moet komen met steel wacht ook vaak op 1 of 2.
Die van het noordoosten af komt zou eigenlijk net voor het station moeten wachten, 1 of 2 dus ook mocht er geen plaats zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/1825/ttd2.png

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, aan je screenshot te zien moet je echt nog even inlezen over seinen. Een sein gaat namelijk alleen maar op groen als het hele block achter de sein. Het block loopt vanaf de sein tot de volgende sein, of station en niet eerder. Op een lang stuk rails, zul je dus meerdere blocks moeten maken door meerdere seinen te plaatsen.

Als je dat door hebt, moet je dit nog even lezen: http://wiki.openttd.org/Advanced_signal_placement
En als dat niet helpt, lees de vele posts in deze thread die hierover gaan: linkje

Ten slotte: imageshack is niet echt een fijne host. Gebruik liever tinypic.com of imgur.com.

[ Voor 23% gewijzigd door Room42 op 27-03-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik vond deze site over signals aardig duidelijk: http://kokolokus.de/?s=blog&v=6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm. Ik dacht, laat ik eens een 2048x2048 map maken (random) en alle steden aansluiten op 1 centraal station. Ik heb tot nu toe 101 treinen (elke stad 1 station en 1 trein) met als eindstation het hoofdstation rechtsonderin de map.
Maar dat gaat denk ik onhaalbaar worden of is er misschien iemand met een geniaal idee om dit op te lossen?

Screens:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zgqN1eLLkKfLBcvmmdr71lky/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2S1qWVAijcpsyf4PFiV0BfSR/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E2Xehe7c6DLbOXYJgI0kWlWA/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RHelcGjYrkHN4ZTD7phROXcw/thumb.png

Het is niet zo dat het op dit moment vastloopt. De flow is er nog wel. Maar 20 tot 40 treinen erbij gaat niet lukken op dit netwerkspoor ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:40:
Hmm. Ik dacht, laat ik eens een 2048x2048 map maken (random) en alle steden aansluiten op 1 centraal station. Ik heb tot nu toe 101 treinen (elke stad 1 station en 1 trein) met als eindstation het hoofdstation rechtsonderin de map.
Maar dat gaat denk ik onhaalbaar worden of is er misschien iemand met een geniaal idee om dit op te lossen?

Screens:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Het is niet zo dat het op dit moment vastloopt. De flow is er nog wel. Maar 20 tot 40 treinen erbij gaat niet lukken op dit netwerkspoor ben ik bang.
Je hebt de "centrale" locatie misschien wat onhandig gekozen ;). Sowieso heeft die map erg veel water.

Als je echt alle steden op z'n grote map wilt gaan aansluiten op 1 iets, heb je een gigantisch station nodig met ruimte voor uitbreiding. Ook in de buurt van het station zal je veel in en uitgaande lijnen nodig hebben om al het verkeer goed te blijven verwerken. Een soort van hetzelfde idee als m'n megastations (stukje naar boven deze pagina) alleen dan nog tig keer zoveel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ja, zo was ik dus ook begonnen. Ik wilde alles op één station uit laten komen. Dat blijkt helaas onhaalbaar ;) Of nouja, uit eindelijk niet leuk, imo.

Ik ben dus trouwens toch weer opnieuw begonnen, RTG :P Maar nu ga ik het afmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
En sowieso: maak je bochten zo ruim mogelijk. Bij voorkeur moet de trein altijd volledig rechtuit rijden voordat de volgende bocht komt, dan kan de trein constant op volle vaart doorrijden. Daarvoor moet dus het kortste rechte stuk spoor altijd minimaal even lang zijn als je langste trein.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dirk schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:58:
En sowieso: maak je bochten zo ruim mogelijk. Bij voorkeur moet de trein altijd volledig rechtuit rijden voordat de volgende bocht komt, dan kan de trein constant op volle vaart doorrijden. Daarvoor moet dus het kortste rechte stuk spoor altijd minimaal even lang zijn als je langste trein.
Klopt, maar bij realistic acceleration geldt dat alleen voor een 2e bocht in dezelfde richting. Dus bijvoorbeeld 1x links en direct rechts kan geen kwaad. Maar 2x rechts of 2x links binnen de lengte van de trein vertraagt de trein tot 88km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

90 Graden bocht dus :) maar ik denk dat hij dat al bedoelde.
Room42 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:54:
Ik ben dus trouwens toch weer opnieuw begonnen, RTG :P Maar nu ga ik het afmaken!
Succes! Als het maar niet als werk gaat aanvoelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RTG schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:49:
[...]

Je hebt de "centrale" locatie misschien wat onhandig gekozen ;). Sowieso heeft die map erg veel water.

Als je echt alle steden op z'n grote map wilt gaan aansluiten op 1 iets, heb je een gigantisch station nodig met ruimte voor uitbreiding. Ook in de buurt van het station zal je veel in en uitgaande lijnen nodig hebben om al het verkeer goed te blijven verwerken. Een soort van hetzelfde idee als m'n megastations (stukje naar boven deze pagina) alleen dan nog tig keer zoveel groter.
Room42 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:54:
Ja, zo was ik dus ook begonnen. Ik wilde alles op één station uit laten komen. Dat blijkt helaas onhaalbaar ;) Of nouja, uit eindelijk niet leuk, imo.

Ik denk dat het niet zo veel uit maakt waar het (mega)station staat. Ik loop voornamelijk tegen het probleem aan om de treinen te verwerken als ze net op weg zijn vanaf het station en dat alles weer samen moet komen op hoofdlijn(en).

Nu helpen bruggen en tunnels ook niet omdat het enorm afremt. Kan ik wel een kruising neerzetten waar nu die twee tunnels liggen maar dan is mijn ervaring dat het opstoppingen creëert in dit geval.

Het is inderdaad een map met veel water, vind ik leuker. Staat ook mooier in de map overzicht :P
Dirk schreef op maandag 28 maart 2011 @ 00:58:
Ik heb de acceleration mode op original staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 07:40:
Ik denk dat het niet zo veel uit maakt waar het (mega)station staat. Ik loop voornamelijk tegen het probleem aan om de treinen te verwerken als ze net op weg zijn vanaf het station en dat alles weer samen moet komen op hoofdlijn(en).
Van de 3 uitgaande lijnen vanaf het station zijn er 2 die bij de kruising afslaan en dan meteen naar 1 lijn samenvoegen. Aangezien dit de 2 uitgaande lijnen van het onderste stuk station zijn waar alleen maar treinen komen van linkboven zullen deze treinen dus ook die richting terug pakken. Dus tot de kruising gezien... 2 binnenkomende en 1 uitgaande. Ik kan niet zien wat er verder opligt, maar alles wat tot de kruising samen kan optrekken zal moeten samenvoegen op de terugweg, oftewel file... ook voor alles wat er direct achterzit. :)

Daarbij zit de 3de uitgaande lijn van het station ook nog hierop aangesloten, dus mocht een trein hierheen willen heb je ineens een merge van 3 naar 1. Simpelste voorlopige oplossing is extra spoor leggen van de kruising naar linksboven tot die lijn minder druk wordt (tot de volgende kruising/splitsing bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
RTG schreef op maandag 28 maart 2011 @ 07:32:
90 Graden bocht dus :) maar ik denk dat hij dat al bedoelde.
Klopt, maar het is een redelijk belangrijk detail dat je wel twee tegenovergestelde 45-graden bochten kunt maken zonder snelheidsverlies. Als je dat niet weet, zoals ik in het begin, kan het erg veel tijd en moeite voor niets kosten ;)
Succes! Als het maar niet als werk gaat aanvoelen. ;)
Oh nee, dat zeker niet. Ik heb ook geen haast. Ik speel als ik er zin in heb :)
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 07:40:
[...]

Ik heb de acceleration mode op original staan ;)
Het nadeel daarvan is dat hellingen inderdaad enorm vertragen. Het voordeel is dat je 90-graden bochten kunt maken op volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mag ik vragen hoe jullie het voor elkaar krijgen dat 1 a 2 steden heel erg groeien? Ik begin meestal op 1950 met een paar bus & postlijntjes. En ga dan over op Voedsel en Water om 1 stad te laten groeien. Maar meestal heeft deze na 25 jaar nogsteeds dezelfde hoeveelheid inwoners :S .

Tegen 2025 is het van 2K hooguit naar 3K mensen gegaan. Ik krijg nooit van die megasteden die jullie krijgen (met van die 4kante blokken huizen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

D4NG3R schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:17:
Mag ik vragen hoe jullie het voor elkaar krijgen dat 1 a 2 steden heel erg groeien? Ik begin meestal op 1950 met een paar bus & postlijntjes. En ga dan over op Voedsel en Water om 1 stad te laten groeien. Maar meestal heeft deze na 25 jaar nogsteeds dezelfde hoeveelheid inwoners :S .

Tegen 2025 is het van 2K hooguit naar 3K mensen gegaan. Ik krijg nooit van die megasteden die jullie krijgen (met van die 4kante blokken huizen)
http://wiki.openttd.org/Town#Town_Growth
En als je het alsnog te traag vind gaan:
http://wiki.openttd.org/A...Economy#Town_growth_speed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

D4NG3R schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:17:

Altijd bussen laten rijden binnen de stad, en volgens mij hoef je niet eens goederen te leveren, behalve in tropical woestijn steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Zo, na een hele tijd lezen over seinen toch maar eens geprobeerd het geleerde in de praktijk te brengen.
Tot nog toe werkt alles perfect nu, op 1 ding na, ben erg benieuwd of iemand me hier kan vertellen wat ik nu nog niet precies goed heb gedaan.
Screenshot van de (verbeterde) huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XIrbd.jpg

Trein 3 staat in het station te lossen, 4 staat gereed om te vertrekken.
De kruisjes zijn weer signalen.
4 Zou nu door moeten rijden tot vlak voor de kruising maar doet dit niet?
Wat kan ik veranderen om dit wel te laten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 16:16

Major Carnage

waki miko Reimu

De signals richting Heerhugsend staan 'verkeerd om'. Trein 4 zal deze als niet bestaand beschouwen en wacht op een volledig vrije route, wat niet lukt zolang 3 niet voorbij de wissel, of het sein in het 'noordoosten' rijdt.
Als je de twee seinen op het spoor van Heerhugsend omdraait dan werkt het wel.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.

Franko P.

Hit it.

Major Carnage schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:35:
De signals richting Heerhugsend staan 'verkeerd om'. Trein 4 zal deze als niet bestaand beschouwen en wacht op een volledig vrije route, wat niet lukt zolang 3 niet voorbij de wissel, of het sein in het 'noordoosten' rijdt.
Als je de twee seinen op het spoor van Heerhugsend omdraait dan werkt het wel.
Nu zie ik het zelf ook inderdaad. Wat dom dat ik daar zelf niet achter ben gekomen.
Bedankt iig. Kan weer verder met proberen. :)

Moet zeggen dat dat geklooi met die seinen wel erg grappig is om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Kleine huishoudelijke mededeling: Je kunt de screenshot wat beter leesbaar maken door er een PNG van te maken (ipv een JPG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Even een klein vraagje tussendoor. Aangezien ik nu eindelijk fatsoenlijke steden krijg (lees, 2K naar 7K mensen bijna puur op bussen), heb ik een hoge nood aan het vervangen van bussen... Maar het is godschruwelijk veel werk om 19 a 20 bussen snel achter elkaar te vervangen.. Hoe kan ik dit sneller aanpakken? Of kan ik beter gewoon 20 clones maken van de oude route. En dan alle 20 tegelijk vernietigen, en vervangen door de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R schreef op maandag 28 maart 2011 @ 23:41:
Even een klein vraagje tussendoor. Aangezien ik nu eindelijk fatsoenlijke steden krijg (lees, 2K naar 7K mensen bijna puur op bussen), heb ik een hoge nood aan het vervangen van bussen... Maar het is godschruwelijk veel werk om 19 a 20 bussen snel achter elkaar te vervangen.. Hoe kan ik dit sneller aanpakken? Of kan ik beter gewoon 20 clones maken van de oude route. En dan alle 20 tegelijk vernietigen, en vervangen door de nieuwe?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EvN3l6c9f8XHpeN3jL85Gtpz/full.png
Deze vier opties zouden moeten werken, als je openttd tenminste gebruikt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat kan simpeler:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VE52jcpPkOPtluhLR1apshRP/full.png

Alleen 'autorenew minimum money' moet dan laag genoeg staan. Als de voertuigen niet vanzelf langs een depot rijden moet je ze alleen even handmatig voor onderhoud sturen. (Control-LMB op het depot-icoontje van een los voertuig, via het voertuigenoverzicht van een halte, of allemaal tegelijkertijd via het bovenstaande menu.)

Let niet te veel op de beschikbare voertuigen, in 1866 heb je natuurlijk niet veel meer dan paard en wagen en de eerste stoombus... ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je op de manier bij replace vehicles dezelfde voertuig vervangen? ;)

En al zou je ze alleen naar een depot zenden, dan nog moet je elke XX jaar de boel in de gaten en weer dezelfde handeling uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Waarom zou je ze door dezelfde vervangen? Met breakdowns uit heeft dat geen enkel nut... Mijn voertuigen zijn dus ook probleemloos ouder dan de 25 jaar die ervoor staat. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Dirk op 29-03-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Ik heb nu inderdaad ook bussen van 100 jaar oud, die rijden prima met breakdowns uit. ;)
Die berichten over 'vehicle is getting old' heb ik maar uitgezet, die worden op een gegeven moment wel vervelend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Dat is iets wat op den duur inderdaad behoorlijk gaat vervelen. Ik had voor de huidige map ook altijd gespeeld met breakdowns, en op een gegeven moment had ik last van een bug dat treinen achter een breakdown lange tijd bleven wachten nadat deze weer weg was (bij een groen sein dus).

Toen we de huidige map starten dus ook maar geopperd dit helemaal uit te laten. Ik wil het me eigenlijk niet voorstellen dat het nu nog aan zou staan; 1 breakdown op een ongelukkige plek en er staan meteen 50 treinen stil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Tja als ik nu een breakdown in mijn map zou hebben staan er meteen 200 treinen achter, dat lijkt me niet zo'n goed idee, speel eigenlijk nooit met breakdowns om die reden.

[ Voor 18% gewijzigd door MeltedForest op 29-03-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breakdowns heb ik ook uit staan. Maar service heb ik wel aanstaan, voor toch wat realisme. Ook vanwege het automatisch vervangen van oude voertuigen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:58:
Breakdowns heb ik ook uit staan. Maar service heb ik wel aanstaan, voor toch wat realisme. Ook vanwege het automatisch vervangen van oude voertuigen.
Same. :)
Ik bouw nu nog steeds standaard uit gewoonte een depot bij elk station en daar kunnen ze zichzelf dan ook vervangen als het moet. Qua onkosten merk je er toch al niks meer van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

RTG schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:37:
Maar voor de rest gooi ik het gewoon snel, lelijk en gelijkvloers neer en ga ik er ver in de toekomst (ingame) pas weer naar kijken als de trajecten drukker worden of andere problemen veroorzaken. Nieuwe stukken aanleggen vind ik meestal dus ook oersaai, maar het is voor de toekomstige fun. ;)
Hier z'n geval. Ik heb gisteren weer even lekker lopen puzzelen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xgITrl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ieqy5l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Ben weer begonnen aan OpenTTD. Jullie pakken iedere keer erg groot uit, maar ik vind het geweldig om een klein overzichtelijk leveltje te hebben, en letterlijk alles op z'n moeilijkst te zetten, en in 1925 oid te beginnen. Echt klooien om met dat weinige geld dat je hebt een lijntje te bouwen en dat dan rendabel proberen te maken.

Ik had ook een tijd terug een server draaien waarin alle instellingen ook vrij moeilijk stonden, en alles origineel. Had toch wel wat vaste bezoekers die het ook konden waarderen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:49

Plasma_Wolf

Student

Er is een nieuwe versie van OpenTTD uit. De stabiele versie 1.1.0.

link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:17:
Er is een nieuwe versie van OpenTTD uit. De stabiele versie 1.1.0.

link
dank voor de head up... speel nu rc3 een aangezien
there was only need for one single fix after RC3
blijf ik dat nog wel even doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet ook al weer waarom ik terug ben gegaan naar de beta 4 van 1.1.0
Maximum length of trains wordt weergeven in tiles :/ heel erg irritant als je gewent bent dat het cijfer in de depot gebaseerd is op het aantal wagons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Moah, daar ben je zo aan gewend. En het getal is logischer dan de halve tiles (standaard wagons) die eerder gebruikt werden, want in veel grf's zitten wagons en locs met afwijkende lengte waarvoor dat getal dus niets meer zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
RTG schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 10:11:
[...]

Hier z'n geval. Ik heb gisteren weer even lekker lopen puzzelen. ;)

[afbeelding]

[afbeelding]
Sla ze eens op als png. Kleiner bestand en geen lossy compression.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Bart ® schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 09:01:
[...]

Sla ze eens op als png. Kleiner bestand en geen lossy compression.
Dat doet die site. Maar het idee lijkt me duidelijk genoeg. :+
Pagina: 1 ... 26 ... 53 Laatste