Room42 schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:47:
Leuk om te lezen. Zo ga ik het ook maar eens een keer aanpakken. Ik was een paar maanden geleden ook begonnen met een 'megaproject' maar ik loop alweer vast. Vooral op het feit dat ik nu met passagiers met een megastation werk. Dat werkt niet zo leuk, zeker omdat ik nu eigenlijk gewoon een enkel spoor heb dat steeds drukker wordt naarmate je dichterbij het megastation komt.
Traject uitbreiden? Het wordt in de buurt van megastations vanzelfsprekend drukker dus op een gegeven moment zijn er meer sporen nodig om niet continu file te hebben.

Rechtsonder komt een standaard lijntje binnen en die wordt meteen een stuk dikker door het kruispunt, maar is daarna meteen wel 2x3tracks omdat er na de merge van het spoor van onder extra load op die lijn komt. Hetzelfde verhaal linksboven; 2x2 komt binnen maar door de kruispunten komt er meteen een zooi sporen bij.
Eigenlijk is het bij al m'n megastations zo, omdat er vanzelf kruisingen naast vormen. Op een gegeven moment is het dan efficiënter om vanaf een bepaalde afstand dedicated sporen naar het station te leggen, en zo het bestemmingsverkeer van het doorgaande te scheiden, zodat ze elkaar niet in de weg zitten bij de kruisingen.
Hoeveel treinen zet jij per station in? Een enkele?
Verschilt per station. Een gewoon station bij een stad krijgt altijd 1 trein, maar voor deze kies ik dus een random ander station om te pendelen, en zo krijgen stations dus vanzelf wel meer treinen. Sowieso probeer ik de resource treinen meteen met deze stations te
combineren. Daarnaast heb ik nog aparte
staal en
olie stations, en uiteindelijk knal ik dan ook nog wat goederentreinen over de map op random stations vanaf deze verzamelstations.
Ik wil ook graag zo'n supermap maken maar ik ben bang dat ik gewoon te snel resultaat wil. Ik moet gewoon gaan buffelen en geduld hebben.
Tnx voor de inspiratie. Als je nog tips hebt om het op langere termijn werkbaar te houden, hoor ik het graag

Wat vind je leuk om binnen OTTD te doen? Daar kun je proberen de nadruk op te leggen. Je hebt zo te horen al iets van een basis liggen dus gewoon vrolijk er mee verder gaan.

Als ik ergens op de map geen zin meer heb ga ik gewoon ergens anders verder; het voordeel van z'n grote map. Wegen leggen, uitbreiden, spoor verbeteren, nieuwe resources aansluiten, deadlocks zoeken, eastereggs inbouwen, dingen plannen, naar de map staren... ik vermaak me wel, en zo niet speel ik gewoon een week niet. Ik heb ook meteen wat extra screenshots in deze post ingebouwd voor inspiratie.

Zoiets zou zó fijn zijn om te hebben maar ik houd het bij een project/map van deze omvang toch liever bij de vanilla OTTD, of blijft zoiets volledig compatible? Ik heb me nooit zo verdiept in al mogelijke patches/branches. Het standaard laten voegt eigenlijk wel een bepaalde moeilijkheidsgraad toe bij het maken van kruispunten enzo.