• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09 19:14

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 01:20:
je zou (als leek) toch denken "we hebben diagonale sporen, dus een diagonale brug zou niet zo moeilijk moeten zijn (m.u.v. de ramps dan uiteraard)
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij had het iets te maken met de map array die niet in staat is om die informatie op te slaan, dat is beperkt tot een bepaald aantal waardes (recht spoor met sein, recht spoor met brug, schuin spoor, kruisend spoor, enz enz). Ze hebben al een hack moeten maken om diagonaal spoor onder bruggen toe te staan, maar voor seinen op bruggen en schuine bruggen enzo ging dat niet zo makkelijk werken...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:26
Hoe houden jullie eigenlijk een beetje overzicht in alles wat rondrijdt? Ik bij meer dan 50 treinen echt de weg kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:20

djidee

Mr. Slungel

rvinke schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:04:
Hoe houden jullie eigenlijk een beetje overzicht in alles wat rondrijdt? Ik bij meer dan 50 treinen echt de weg kwijt...
Treinen groeperen (kan in overzicht treinen).. Per traject/soort maak ik een groep (zo ook voor bussen etc)...
Zie onderstaand screenshot
St = Stoptrein
Sn = Sneltrein
IC = Intercity
ICE = etc :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kp04K62Iu2AcKAwx6G1yal61/thumb.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

djidee schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:16:
[...]

Treinen groeperen (kan in overzicht treinen).. Per traject/soort maak ik een groep (zo ook voor bussen etc)...
Zie onderstaand screenshot
St = Stoptrein
Sn = Sneltrein
IC = Intercity
ICE = etc :)

[afbeelding]
Welke graphicsset gebruik je daar eigenlijk?

De NL treinen ken ik (eens kijken of ik die naast NARS en UKRS nog kan inladen, hoe meer treinen hoe beter), maar die bruggen zien er wel een stuk leuker uit dan de defaults.
rvinke schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:04:
Ik groepeer ze meestal, en dan op lengte + type goederen.
Dus dingen als
S - Wood
M - Passengers
L - Coal
XL - Ore
Waarbij S minder dan 5 wagons zijn, M tussen de 6 en 10, L tussen de 10 en 16 (beetje afhankelijk van de lengte van de wagons), en XL de treinen die 20 tiles innemen en gebruikt worden voor bulk transport (bijv van fabriek naar goederenhub, waar kleinere treinen, vliegtuigen en vrachtwagens het overnemen).

Gisteren ben ik begonnen met een zelf gemaakte map, met een flinke rivier ertussen, waardoor ik dus 300+ tiles moet overbruggen van de ene naar de andere kant. Het idee is om aan beide kanten een grote hub op te zetten en te gebruiken om bluktransport van de ene naar de andere kant te doen.

[ Voor 43% gewijzigd door TERW_DAN op 24-09-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Terw_Dan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:19:
[...]

Welke graphicsset gebruik je daar eigenlijk?

De NL treinen ken ik (eens kijken of ik die naast NARS en UKRS nog kan inladen, hoe meer treinen hoe beter), maar die bruggen zien er wel een stuk leuker uit dan de defaults.
Een heel rijtje, waar van 2 elkaar wat in de weg zitten (zie de overgang wegdek -> brug met weg :/ )
  • Total Town Replacement Set (huisjes/wegdek)
  • Total Bridge Renewal Set (bruggen (meesten zijn made in Holland overigens (door Purno))
  • Industrial Stations Renewal
  • NewStations
  • New Tram Tracks
  • Dutch Trainset
  • Dutch Tram Set
  • Long Vehicles
  • NewShips
  • PlaneSet

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trams zouden toch eigenlijk ook op gewoon spoor moeten kunnen rijden (de spoorbreedte is in het echt het zelfde, zie bijvoorbeeld de regiotram van Groningen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Het is nog altijd spoorwijdte. Volgens mij rijdt heel Nederland op normaalspoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:09:
Trams zouden toch eigenlijk ook op gewoon spoor moeten kunnen rijden (de spoorbreedte is in het echt het zelfde, zie bijvoorbeeld de regiotram van Groningen).
Vergeet je alleen even de spanning van de bovenleiding niet?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:43:
[...]

Vergeet je alleen even de spanning van de bovenleiding niet?
Toch kunnen ze het op de een of andere manier compatible maken (zal wel met hoogvermogen elektronica kunnen tegenwoordig). Zie wederom de regiotram Groningen die dus ook echt over bestaand spoor gaat rijden (samen met gewone treinen). Maar het ging me vooral om de graphics in openTTD, waar tramrails veel kleiner is getekend dan gewoon spoor terwijl dat dus niet echt realistisch is. Beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 16:10:
[...]

Toch kunnen ze het op de een of andere manier compatible maken (zal wel met hoogvermogen elektronica kunnen tegenwoordig). Zie wederom de regiotram Groningen die dus ook echt over bestaand spoor gaat rijden (samen met gewone treinen). Maar het ging me vooral om de graphics in openTTD, waar tramrails veel kleiner is getekend dan gewoon spoor terwijl dat dus niet echt realistisch is. Beetje jammer
Tsja, als in de ttd oude versie de weg (2 rijbanen) kwa breedte gelijk is aan 1 spoorbaan, en je wilt toch tram willen combineren met weg, dan heb je een keuze te maken...
De juiste mijn inziens..

Alleen jammer dat in de versie die ik nu heb (een eerdere kon het wel volgens mij) geen combinatie weg/tram op een brug of in een tunnel kan leggen :-(

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-08-2023
http://flowww.nl/up/Fort%...C%2012th%20Aug%202010.png

Hoe zorg er ervoor dat de trein die aan de rechterzijde staat te wachten het station binnenrijdt? Nu kan er maar een trein per keer wegrijden of binnenrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
fout, sorry

edit:
Oh toch wel: Jij hebt PBS, of tewel Path Based Signalling nodig als je meerdere treinen tegelijk op hetzelfde stuk wilt laten rijden.

Maar dat was toch niet geheel onvindbaar :? [Google=openttd meedere treinen tegelijk]

[ Voor 212% gewijzigd door Room42 op 27-09-2010 06:00 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• das_phantom
  • Laatst online: 09-08-2023
Haha ja klopt, ik zat eerlijk gezegd te twijfelen tussen PBS of iets met Combo-signals :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik zou gewoon voor PBS gaan. Dat is namelijk heel simpel: één ingang-signal en één uitgang-signal (voor het type station als in jouw screenshot).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Hangt af van land tot land, in België is het bijvoorbeeld niet zo.
Daarnaast ga je hierdoor wel een heel vreemde situatie krijgen waar mensen enkel nog trams gebruiken die dan toch door de stad racen. Neem een heel stuk van de uitdaging weg.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:15
Ik kon hier geen topic voor vinden. Dus post ik het hier maar.
http://www.paradoxplaza.c...n-%E2%80%93-sign-up-today

Closed Beta for Cities in Motion

YouTube: Cities in Motion Gamescom 2010 Trailer Trailer

[ Voor 22% gewijzigd door ReMCoDijKSTRa op 04-10-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Niet overal. In Nederland is het gebruikelijk dat de trams op 1435mm spoorwijdte rijden, maar in Belgie bijv. rijden de trams op "meterspoor", ofwel 1000mm, en dat is in vrij veel landen zo eigenlijk.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Room42 schreef op maandag 27 september 2010 @ 06:07:
Ik zou gewoon voor PBS gaan. Dat is namelijk heel simpel: één ingang-signal en één uitgang-signal (voor het type station als in jouw screenshot).
Moet zeggen dat ik in tussentijd met PBS ben gaan spelen, en ben er niet onverdeeld tevreden over - het komt te vaak voor dat als twee treinen vlak achter elkaar een emplacement binnenrijden, de tweede probeert te gaan naar hetzelfde spoor als de eerste, ondanks dat er ook andere sporen vrij zijn, en zo het geheel blokkeren tot die eerste trein weg is.

Naar aanleiding daarvan heb ik m'n drukste station weer omgebouwd naar een situatie met meerdere vertakkingen met entry&exit signs. Is wat groter, en af en toe staan treinen op elkaar te wachten terwijl er een spoor vrij is, maar totale deadlock zoals bij PBS voorkwam zal niet gebeuren.
das_phantom schreef op maandag 27 september 2010 @ 05:40:
http://flowww.nl/up/Fort%...C%2012th%20Aug%202010.png

Hoe zorg er ervoor dat de trein die aan de rechterzijde staat te wachten het station binnenrijdt? Nu kan er maar een trein per keer wegrijden of binnenrijden.
Nog even los van PBS-discussie: je zou de throughput ENORM kunnen verhogen door ipv een kopstation er een doorgaande station van te maken, dus om lussen terug te maken vanaf waar nu de depots staan.

Als je dan nog in de problemen komt (onwaarschijnlijk, drie sporen doorgaand kunnen beduidend meer aan dan zes sporen kop - maar wie weet sluit je er meer op aan) kun je aan- en afvoer van en naar bepaalde richtingen scheiden, dus dat treinen uit X binnenkomen op spoor 1 en 2, uit Y 3 en 4, en uit Z op 5 en 6, op zodanige manier dat treinen van en naar verschillende bestemmingen elkaar niet hoeven te kruisen.

* dion_b post misschien vanavond z'n laatste misbaksel:

Een station dat begon met alleen kolen te leveren, maar vervolgens ook de ernaastgelegen factory bediende, en door de aan- en afvoer daarvan tegelijkertijd de drukste driewegsplitsing werd, die zodanig groeide dat het ook een erbijgelegen dorp + station omvatte en zo vierweg werd, met in het midden dus dat monsterstation :o

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 05-10-2010 18:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:01:
[...]

Moet zeggen dat ik in tussentijd met PBS ben gaan spelen, en ben er niet onverdeeld tevreden over - het komt te vaak voor dat als twee treinen vlak achter elkaar een emplacement binnenrijden, de tweede probeert te gaan naar hetzelfde spoor als de eerste, ondanks dat er ook andere sporen vrij zijn, en zo het geheel blokkeren tot die eerste trein weg is. [...]
Dan heb je vast nog seinen tussen de laatste PBS en het perron staan. Dat moet niet. Het moet zo (te lui om even een screenshot te zoeken of te maken.):

code:
1
2
3
        /---####x---\
-----PBS----####x----x---x---
        \---####x---/
Waarbij de trein van links naar rechts rijdt, #### het station is en x een standaard sein.

Als je namelijk nog een sein tussen de PBS en het station zet, is dat stuk spoor ook beschikbaar als de trein het station opgereden is en dat wil je niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 05-10-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, klinkt aannemelijk. Die seinen heb ik iig wel staan.

Vanavond slopen dus :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:39
Het is makkelijk te zien als je "show reserved track" aan hebt staan. Dan kun je zien welke stukken spoor er gebruikt worden. Staat ergens bij de display opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Check en check. Werkt stukken beter - en ik kan het nog zien ook :)

Nu al die kleine kustdorpjes aansluiten op m'n nieuwe ondergrondse spoorlijn door het water... :P

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

dion_b schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:50:
Check en check. Werkt stukken beter - en ik kan het nog zien ook :)

Nu al die kleine kustdorpjes aansluiten op m'n nieuwe ondergrondse spoorlijn door het water... :P
Je kan toch niet onder water??? :?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IStealYourGun schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:08:
[...]

Je kan toch niet onder water??? :?
Nee (IMHO trouwens flink minpunt), dus een stuk zee opgehoogd naar land, dan alles muv de rand weer verlaagd. Leverde iig makkelijk bruikbare oppervlak op voor nog een lijn ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het 'kan' natuurlijk wel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0sGV4sy6u7hNVfu9vxcMXRyi/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Is volgens mij wel een patch voor (geweest).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar da's echt fugly... imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 16:16

Major Carnage

waki miko Reimu

Bart ® schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:02:
Is volgens mij wel een patch voor (geweest).
Die patch is er inderdaad :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 20:01

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Ok, na een lange tijd dit spel ook maar weer uit de kast gehaald.. nou speelde ik vroeger nog wel eens op de map Linkgame Islands 2004, zat in een van de eerdere OpenTTD releases is er misschien iemand die deze nog ergens heeft staan of weet waar ik deze vandaan kan halen, er zijn hier wegen voor maar deze lukken tot dusver niet..
GoT it :)

dat blijft toch een geweldige map :)

[ Voor 8% gewijzigd door Spongerobie op 13-10-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Heeft iemand trouwens een idee of de nederlandse treinen set nog bestaat? Thuis heb ik hem erin staan, maar wil het ding op m'n notebook spelen en even de nieuwe GRFs inladen, maar hij kan de Nederlandse treinen niet vinden.

Wel jammer, ik ben nu aan het spelen met een flink aantal treinensets (Engels, Amerikaans, 2CC en de Nederlandse dan), wat het op zich best wel leuk maakt. Iedere treinset heeft zo z'n beperkingen, maar allemaal bij elkaar zorgt eigenlijk voor een heel breed speelveld. Ik heb nu 2 lijnen, vracht en passagiers die compleet los staan van elkaar.
En eigenlijk wil ik enkel EMUs en DMUs gebruiken voor passagiers, en dan zijn de Mat '36 en Mat '41 juist wel leuk om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Je kunt natuurlijk je grf van je pc naar je notebook kopieren: naar de data folder van je OpenTTD map. Ik weet niet of de trainset ook via online content te vinden is, maar anders is er via de website nog een (oude?) versie te vinden. Of het topic en de post met links.
Het makkelijkste vind ik vaak nog om gewoon de volledige OpenTTD map te kopieren. Ik heb hier een paar versies naast elkaar draaien en gebruik dan ook elke map zelf voor de vereiste bestanden, plaats dan de .cfg in de map van de executable. Dit zodat de data niet in "my documents" terecht komt.
Verder zitten er ook een zooi Nederlandse treinen in de 2CC set, al hebben die natuurlijk niet de NS kleuren, maar de kleuren van je company.

[ Voor 5% gewijzigd door Arie- op 18-10-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

ja, de GRF kopieren moet ik sowieso effe doen, maar ik heb m'n PC nu niet bij de hand, dus dat gaat wat lastig :P.
Meestal kopieer ik ook de hele dir, maar dat heb ik nu even niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45
Ik heb het spel weer gespeeld en ben nu in het jaar 2020 belandt waar ik de Maglev mag uitproberen. :+
Is het inmiddels mogelijk in OpenTTD 1.0.4 alle treinen en spoor in 1 keer om te zetten naar Maglev?
Ik heb namelijk geen zin om elke trein handmatig stuk voor stuk te verwijderen en opnieuw aan te maken....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Onbekend schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:56:
Ik heb het spel weer gespeeld en ben nu in het jaar 2020 belandt waar ik de Maglev mag uitproberen. :+
Is het inmiddels mogelijk in OpenTTD 1.0.4 alle treinen en spoor in 1 keer om te zetten naar Maglev?
Ik heb namelijk geen zin om elke trein handmatig stuk voor stuk te verwijderen en opnieuw aan te maken....
Spoor kun je gewoon drag en drop doen met de conversiontool (werkt alleen niet als er nog treinen oprijden en je verwisselt van type spoor. Van normale rail naar electrische rail gaat bijv wel).
Het makkelijkste is al je treinen naar het depot sturen, zodat je geen vage stukken er tussen hebt zitten. Of je ook treinen om kunt zetten weet ik niet, ik speel voornamelijk met normaal spoor en zet het niet om, op wat kleinere trajecten na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met ttdpatch kon je treinen wel omzetten met 1 klik op de knop maar met openttd is het me nog niet gelukt van het ene spoortype naar de andere.

Rails zelf kan inderdaad wel met klikken en slepen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:56:
Je hoeft natuurlijk niet elke trein handmatig te verwijderen en opnieuw aan te maken. Stuur alle treinen met 1 klik naar het depot, wacht ff tot alle treinen binnen zijn. Verkoop dan met 1 klik alle treinen in het depot. Koop 1 trein die je nodig hebt, geef orders en clone die trein zo vaak als nodig.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar dan moeten je treinen natuurlijk wel allemaal dezelfde orders nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 21-09 13:28

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ik heb het weer voor elkaar, een scenario zo groot gemaakt dat het mn laptop op zijn knieën dwingt (mn desktop draait m nog wel soepel :P):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oh16y5JhmIYOWqjBV1Zmv15R/full.png

Toch is het qua absolute aantallen nog niet zo zwaar (500 treinen, 700 wegvoertuigen, 290 schepen en 95 vliegtuigen :P)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:01:
Maar dan moeten je treinen natuurlijk wel allemaal dezelfde orders nodig hebben.
Je zal natuurlijk wel één trein per ordersoort moeten bouwen ja. Maar dat is nog steeds veel minder dan alle treinen stuk voor stuk vervangen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ja, maar om eerst de bijelkaar horende treinen bijelkaar te zoeken, ben je ook een flink tijdje mee bezig. Dan kan ik beter alles 1 voor 1 vervangen, want dat is sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:23:
[...]

Je zal natuurlijk wel één trein per ordersoort moeten bouwen ja. Maar dat is nog steeds veel minder dan alle treinen stuk voor stuk vervangen.
Daarom begin ik tegenwoordig ook pas in 2030. Anders heb ik er zoveel werk van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Onbekend schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:44:
Ja, maar om eerst de bijelkaar horende treinen bijelkaar te zoeken, ben je ook een flink tijdje mee bezig. Dan kan ik beter alles 1 voor 1 vervangen, want dat is sneller.
Mwah, dat is een kwestie van gewoon groepen treinen aanmaken. Dat kost je amper werk en is gewoon erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Die groepen treinen gebruik ik al om ze datum te groeperen. Als de treinen oud worden, dan gaan ze allemaal tegelijkertijd naar het depot. Maar het zijn wel allemaal verschillende treinen, met verschillende routes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:46:
[...]

Daarom begin ik tegenwoordig ook pas in 2030. Anders heb ik er zoveel werk van :P
Ik ben m'n huidige potje begonnen in 1700. Juist leuk dat continue upgraden wat je kunt doen :)
Onbekend schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:51:
Die groepen treinen gebruik ik al om ze datum te groeperen. Als de treinen oud worden, dan gaan ze allemaal tegelijkertijd naar het depot. Maar het zijn wel allemaal verschillende treinen, met verschillende routes.
Daar kun je ook conditional order jumps voor pakken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:09
Spelen hier eigenlijk ook mensen met Chris Sawyers Locomotion, een variant van TT? De TT spellen komen altijd zo hoekig op mij over, verder geen ervaring mee, maar ik vind Locomotion altijd wel geinig om ff te spelen. Ik zat mede daardoor zelf bijna een minor over Railbouw te volgen, maar helaas ging die niet door omdat er te weinig animo voor was.

[ Voor 62% gewijzigd door Aardwolf op 01-11-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Soms wel ja. Een variant kun je het niet noemen, volgens Chris Sawyer is het de (verre) opvolger (tussendoor Rollercoaster Tycoon gedaan).

Op zich heeft Locomotion een aantal voordelen t.o.v. openTTD, vooral in het aanleggen van rail (niet meer zo gelimiteerd), skins en graphics, maar toch vind ik openTTD nog wel leuker. Locomotion is met een aantal patches best leuk te krijgen maar ik hoe ik het ook probeer, ik moet nog steeds tegen een behoorlijk onhandige wayfinding-routine opboksen. Ook bepaalde rules (zoals breakdowns) zijn niet (eenvoudig) te wijzigen wat me af en toe wel irriteert.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
SleutelMan schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:11:
KNIP
Locomotion is met een aantal patches best leuk te krijgen maar ik hoe ik het ook probeer, ik moet nog steeds tegen een behoorlijk onhandige wayfinding-routine opboksen. Ook bepaalde rules (zoals breakdowns) zijn niet (eenvoudig) te wijzigen wat me af en toe wel irriteert.
Wat bedoel je hiermee precies? Je bedoelt toch iets in Locomotion?

Het enige wat ik altijd jammer vind aan Locomotion is dat je geen treinendepots hebt om ze te laten repareren en je dus daardoor bij een bepaalde reliability je treinen toch echt allemaal grondig moet vervangen en dus ook geen stoomtreinen bijvoorbeeld in 2015 te laten rijden.

Verder gaat het maken van klaverbladen en fly-overs altijd super vind ik, ook het maken van kopstations met één spoor heen en één terug gaat prima, zolang je de éénrichting seinen maar goed zet.

Ik heb een tijdje geleden eens een uitbereidingspakket getracht te installeren, maar Norman (antivirusscanner, niet dat je denkt dat het mn pa is ofzo :P) zat meteen te zeiken dat het een virus was. Heeft iemand hier een betrouwbaar pakket van?

[ Voor 44% gewijzigd door Aardwolf op 01-11-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ja, in openTTD valt er wel te kiezen voor "no breakdowns" maar dat kan dus niet in Locomotion (ja, als je de data files gaat aanpassen) en aangezien er geen depots zijn moet je alles met het handje gaan vervangen.

En hoe ik het ook netjes aanleg, een station met meerdere perrons, altijd kiezen treinen voor een perron dat al vol is terwijl diegene ernaast nog leeg is (moet met waypoints bepaalde treinen ertoe dwingen om het lege perron te gebruiken 8)7)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
SleutelMan schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:24:
KNIP
En hoe ik het ook netjes aanleg, een station met meerdere perrons, altijd kiezen treinen voor een perron dat al vol is terwijl diegene ernaast nog leeg is (moet met waypoints bepaalde treinen ertoe dwingen om het lege perron te gebruiken 8)7)
Mwah, valt mee hoor, vind ik. Zelfs met het werken van waypoints gaat er vanalles mis als je een enkel spoor zo optimaal mogelijk wilt benutten. Dus veel treinen (per dag) en bij een lage reliability gaan ze raar doen en kloppen de waypointschema's niet meer. Ik maak vaak ff snel wat éénrichtingstations aan en daarbij kiezen treinen vaak zelf wel de goede route en lege perrons uit, zie ook onderstaand stroomschema (met --> is rijrichting, ---=rails, / \ is wissel en X=éénrichtingsein.

------X-----PERRON-----X------
/ \
-->-->-->X--- ------X-----PERRON------X------ ---X-->-->-->
\ /
------X-----PERRON------X-----

Edit: hmm, ziet er niet uit, ik dacht dat dit wel kon, maar helaas. Hopelijk is het nog een beetje te begrijpen van wat ik bedoel.

[ Voor 5% gewijzigd door Aardwolf op 01-11-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:53:
[...]

Ik ben m'n huidige potje begonnen in 1700. Juist leuk dat continue upgraden wat je kunt doen :)

[...]

Daar kun je ook conditional order jumps voor pakken natuurlijk.
in 1700? heb je dan een speciaal wagenpark dat in dat jaar begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:44:
Je hebt toch daarvoor alle bij elkaar horende treinen toch hopelijk ook gewoon met clone gebouwd? Dan heb je ze in een handomdraai bij elkaar gevonden.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:43:
[...]

in 1700? heb je dan een speciaal wagenpark dat in dat jaar begint?
Ja, daarvoor gebruik ik de eGRVTS voor. Dan heb je vanaf 1700 al voertuigen (paard en wagen), en met de sailingships GRF heb je vanaf 1700 1 vrachtschip. Treinen en vliegtuigen komen pas later (ik gebruik de UK en Noord Amerikaanse set die beide rond 1830 met de eerste trein komen, nog eerder dan de 2CC en NL treinen) en met de Av8ion set heb je vanaf 1910 je eerste vliegtuig (een zeppelin).

Dus op die manier kun je veel eerder beginnen met voertuigen, en dat vind ik eigenlijk veel leuker dan de game beginnen in 2000, dan ben ik dus al 300 jaar bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Bart ® schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:05:
[...]

Je hebt toch daarvoor alle bij elkaar horende treinen toch hopelijk ook gewoon met clone gebouwd? Dan heb je ze in een handomdraai bij elkaar gevonden.
Meestal wel. Maar dat zijn er maar 3 of 4. De andere treinen hebben weer andere stations om tussen te rijden, waardoor het ineens vervangen niet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Onbekend schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:33:
[...]

Meestal wel. Maar dat zijn er maar 3 of 4. De andere treinen hebben weer andere stations om tussen te rijden, waardoor het ineens vervangen niet gaat.
Dan zul je dus ofwel je treinen vooraf slimmer orders moeten geven of anderszins groeperen, ofwel moeilijk doen bij het overgaan op een ander spoortype...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Hebben mensen de Android versie al geprobeerd? ik krijg em niet geinstalleerd, maar misschien andere mensen wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Heb je een linkje dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Laatst online: 11:51
marcel87 schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:05:
Spelen hier eigenlijk ook mensen met Chris Sawyers Locomotion, een variant van TT? De TT spellen komen altijd zo hoekig op mij over, verder geen ervaring mee, maar ik vind Locomotion altijd wel geinig om ff te spelen. Ik zat mede daardoor zelf bijna een minor over Railbouw te volgen, maar helaas ging die niet door omdat er te weinig animo voor was.
Jep ik wekelijks nog wel. Gewoon af en toe zelf een Scenario maken, NL treinen en bouwen maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Fiorano schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:34:
[...]

Jep ik wekelijks nog wel. Gewoon af en toe zelf een Scenario maken, NL treinen en bouwen maar :)
Hoe kom je aan dat pakket dan met NL treinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Laatst online: 11:51
Gedownload via http://www.christrains.com/locomotion.html is een .exe bestandje, runnen en hij staat er in. Makkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Kijk eens aan, daar kan ik iets mee. Dank je! Zal het binnenkort eens uitproberen, maakt het weer wat leuker de Nederlandse treinen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik heb openTTD een beetje getest op mijn Android telefoon, de game valt hier te downloaden:
http://openttd-android.googlecode.com/files/beta1_fwvga.rar (.RAR 2MB)
Het is een port vanaf Unix naar Android, de installatie is iets moeilijker dan gemiddeld:
je moet het bovenstaande bestand downloaden, en unzippen (kan eventueel op je telefoon zelf)
Dan de 2 .apk bestanden via bijvoorbeeld een programma als Astro installeren.
daarna de 'resource installer', die je hebt geinstalleerd uitvoeren. (zorg voor genoeg ruimte op je SD en een WiFi verbinding!)
Als je dan OpenTTD op je mobiele telefoon opent zie je dit:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1423/5140943556_f8099d9c87.jpg
vrijwel dezelfde versie als die op andere platformen :D, en dat is ook direct het probleem, want de knopjes zijn veel te klein op een pakweg 4 inch scherm.

De game draait perfect, maar het is vrijwel onmogelijk om te spelen, aangezien je er vaak naastzit met je vinger, wat zeldzaam is, maar wel bestaat, is een stylus voor ditsoort schermen, ik denk dat het dan wel speelbaar word.

De resolutie (800*480 op de HTC Desire) is wel hoog genoeg, dus misschien is het na het aanschaffen van een stylus wel fijn werken. :)
nog 2 fotootjes van de game op mijn telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1183/5140943008_c232a2784f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4052/5140338875_b9bf44126c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Lijkt me pas interessant op een tablet of als viewer voor een online game :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:12

Entity

9000rpm

't Is mooi dat het kan in ieder geval :D Lijkt me wel een lekker spel om inderdaad op een tablet te spelen, met multi-touch ondersteuning! Wie weet komt dat ooit ook nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

het is trouwens alleen geschikt voor android 2.1 en hoger kwam ik net achter (op mn X10 wil ie er nog niet aan :()

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik heb de oplossing gevonden om alle treinen zonder veel werk over te zetten naar een andere railtype. :)

1: Voeg de Universal Rail Type GRF toe.
2: Converteer elk depot naar dit nieuwe railtype.
3: Maak dan gebruik van de autoreplacefunctie om de locs te vervangen. Vervang ook de wagons! :+
4: Als de treinen zijn vervangen, kan je met het conversietooltje alle rails vervangen (inclusief de depots) naar de gewenste railtype.
5: Negeer de "Lost"-messages. :)

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heeft iemand ooit de copy/paste -patch aan de praat gekregen? Ik probeer het nu omdat ik het een beetje zat word om steeds dezelfde afsplitsingen te bouwen maar het lukt me niet. Ik krijg de beloofde interface gewoon niet te zien. Hoe kan ik zien dat de patch werkt?

Iemand daar ervaring mee? Er is veel te vinden op tt-forums.net maar dat is eigenlijk allemaal oude info. Of moet ik toch zelf gaan compilen? :/

Ik heb deze nog gevonden, maar die is ook al behoorlijk oud :)
http://flamescape.com/16-06-2008/more-openttd-oh-please-yes/

[ Voor 41% gewijzigd door Room42 op 12-11-2010 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
Voor de luie mensen onder ons, even een QR van de twee APK's van OpenTTD voor Android:
installer.apk
Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=8&d=http://www.nickedelenbos.nl/Installer.apk

openttd2.apk
Afbeeldingslocatie: http://qrcode.kaywa.com/img.php?s=8&d=http://www.nickedelenbos.nl/openttd2.apk

[ Voor 5% gewijzigd door Enfer op 12-11-2010 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
natasdiamon schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:01:
Ik heb openTTD een beetje getest op mijn Android telefoon, de game valt hier te downloaden:
http://openttd-android.googlecode.com/files/beta1_fwvga.rar (.RAR 2MB)
Het is een port vanaf Unix naar Android, de installatie is iets moeilijker dan gemiddeld:
je moet het bovenstaande bestand downloaden, en unzippen (kan eventueel op je telefoon zelf)
Dan de 2 .apk bestanden via bijvoorbeeld een programma als Astro installeren.
daarna de 'resource installer', die je hebt geinstalleerd uitvoeren. (zorg voor genoeg ruimte op je SD en een WiFi verbinding!)
Als je dan OpenTTD op je mobiele telefoon opent zie je dit:
[afbeelding]
vrijwel dezelfde versie als die op andere platformen :D, en dat is ook direct het probleem, want de knopjes zijn veel te klein op een pakweg 4 inch scherm.

De game draait perfect, maar het is vrijwel onmogelijk om te spelen, aangezien je er vaak naastzit met je vinger, wat zeldzaam is, maar wel bestaat, is een stylus voor ditsoort schermen, ik denk dat het dan wel speelbaar word.

De resolutie (800*480 op de HTC Desire) is wel hoog genoeg, dus misschien is het na het aanschaffen van een stylus wel fijn werken. :)
nog 2 fotootjes van de game op mijn telefoon:
[afbeelding]

[afbeelding]
Allemaal leuk en aardig, maar hoe kan ik pannen (de kaart bewegen)? (zonder het map-menu-ding te gebruiken dan he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Dode boel hier ;)

Ik ben nog altijd bezig met m'n map, alhoewel ik er na een computercrash bijna helemaal mee gestopt was. Gelukkig had ik nog ergens wat backups van de map zelf maar de meeste screenshots ben ik waarschijnlijk wel kwijt.

Zit wel zo ongeveer op de helft van de map nu, en het wordt steeds moeilijker uit te breiden doordat alles al aan elkaar aan het groeien is. Voornamelijk blijf ik toch bezig met het aanpassen van de huidige rails dus vervelen doet het nog altijd niet. :)
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/kPWzY.png
Net de 1500 treinen gepasseerd, dus met de cap van 4000 zit het wel snor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Wil je die save eens ergens uppen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:54
Ziet er wel heel erg gelikt uit, hoe maak je de verbindingen met je hoofdspoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

MsG schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:50:
Wil je die save eens ergens uppen?
Als hij vol ligt misschien. ;)
CappieL schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:14:
Ziet er wel heel erg gelikt uit, hoe maak je de verbindingen met je hoofdspoor?
Verschilt; ligt aan de situatie op die plek.

Soms verzin ik wat vage dingen zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I1HSw.png

En een wat meer nettere aanpak:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tphZh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Veel te scherpe bochten... Remmen de treinen zoveel af.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 21:03
Nou, het zijn wel kleine bochten, mogelijk komen ze er zonder snelheidverlies doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Cardinal schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:28:
Nou, het zijn wel kleine bochten, mogelijk komen ze er zonder snelheidverlies doorheen.
"Korte treinen" bedoel je? ;)
Klopt, zo te zien zijn de treinen drie lang en de bochten ook. Dat zou dus geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Room42 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:54:
[...]

"Korte treinen" bedoel je? ;)
Klopt, zo te zien zijn de treinen drie lang en de bochten ook. Dat zou dus geen probleem mogen zijn.
Bingo ;)

Om mezelf te quoten van eerder in dit topic: "Ik maak alleen maar treinen van 6 lang (4 wagons met maglev dus) zodat ik zo compact mogelijk kan bouwen bij kruisingen en stations.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik had de treinlengte idd niet gezien. Persoonlijk ben ik geen fan van korte treinen, is zo inefficiënt... Dan maar grotere kruisingen :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Ligt er maar net aan op welke manier je efficiënt wilt zijn. :)

Ik had beter meteen de hele quote kunnen plaatsen:
Ik maak alleen maar treinen van 6 lang (4 wagons met maglev dus) zodat ik zo compact mogelijk kan bouwen bij kruisingen en stations.

Het gaat mij dan ook totaal niet om financiën,100% vervoeren, etc maar om zoveel mogelijk treinen zo efficient mogelijk over zo compact mogelijke rails te krijgen. Het leukste is dan ook om steeds maar weer het netwerk aan te passen waar nodig. Enorme routes aanleggen en dan maar treinen erover pompen zit totaal geen lol in voor mij. ;)

Vandaar dat ik ook al eens eerder hier gerept hebt over hoe mooi ik het vind dat je ottd op zoveel verschillende manieren kunt spelen/bekijken, afgaande op alle verschillende aanpakken die in dit topic voorbijkomen. :)
Ieder z'n eigen ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bart ® schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:45:
Ik had de treinlengte idd niet gezien. Persoonlijk ben ik geen fan van korte treinen, is zo inefficiënt... Dan maar grotere kruisingen :P.
Efficient of niet, grote treinen zijn gewoon cool :P
Mijn treinen zijn max 40 lang (20 tiles dus) voor het echt lompe vervoer van de ene naar de andere kant van de kaart. Maar dat zijn hele rechte sporen, en over het algemeen gescheiden van personenvervoer, dat veel sneller is en kortere treintjes heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Je hebt overigens wel erg veel spoor liggen voor best weinig treinen RTG. Of zijn er stukken die het wel heel druk krijgen, heb je daar dan eventueel een screenshot van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Patriot schreef op maandag 03 januari 2011 @ 05:13:
Je hebt overigens wel erg veel spoor liggen voor best weinig treinen RTG. Of zijn er stukken die het wel heel druk krijgen, heb je daar dan eventueel een screenshot van?
Ik leg geen sporen aan als het niet nodig is. Er zit alleen een enorm verschil tussen een enkel of dubbel spoor per rijrichting. Met een enkel spoor raakt het verkeer op sommige plekken erg vertraagd (invoegende treinen) en staan er continue treinen te wachten, en met een dubbel spoor lijkt het meteen overkill en zie je niet al te veel treinen tegelijk optrekken.

Dubbele sporen zijn op drukkere stukken gewoon nodig en in de buurt van kruisingen of megastations wordt het soms driedubbel. Het gaat erom dat je de piekmomenten redelijk kan verwerken zodat een erg druk moment niet blijft snowballen in het continue (zoiets achtig) ophopen van treinen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yjrhe.png
Hier is het bij het bovenste stationsgedeelte redelijk druk terwijl de onderste 2 overkill lijken, terwijl die ook vaak genoeg bomvol staan. De enige reden dat ik hem niet iets groter maak komt doordat dit niet meer kan met de huidige stationspread. Ook bij het kruispunt daarboven stond het continue vast toen er 50 treinen op dit station reden en deze gelijkvloers was. Nu lijkt er veel spoor te liggen maar is het ook nodig met de 200 treinen die daar nu rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zoiets ben ik nu ook aan het bouwen. Ik heb straks in principe 3 sporen.
1. goederen met lange treinen (lengte van 40). Die zijn over het algemeen traag (tot 1975 komen ze nooit boven de 80mph omdat je met een caboose moet rondrijden). Dit spoor ligt helemaal los van de andere 2.
2. treinen van en naar steden. Hier rijden kortere goederentreinen (max 16 lengte) over vanaf fabrieken en het kleinere en tragere passagiersvervoer
3. losse stukken spoor dat invoegt op op het 2e spoor, maar lange afstanden pakt naar de grote steden waar alleen snelverkeer over rijdt. Nu zijn dat treinen die max 115mph doen, omdat ik pas in 1930 zit, maar daar gaan straks de snellere treinen over als de UAC turbo die anders continu moeten afremmen omdat ze achter goederentreinen of trager lokaal verkeer zitten.

En dan zijn er nog allerlei lokale spoortjes, maar die tellen niet echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Terw_Dan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 11:49:
Zoiets ben ik nu ook aan het bouwen. Ik heb straks in principe 3 sporen.
1. goederen met lange treinen (lengte van 40). Die zijn over het algemeen traag (tot 1975 komen ze nooit boven de 80mph omdat je met een caboose moet rondrijden). Dit spoor ligt helemaal los van de andere 2.
2. treinen van en naar steden. Hier rijden kortere goederentreinen (max 16 lengte) over vanaf fabrieken en het kleinere en tragere passagiersvervoer
3. losse stukken spoor dat invoegt op op het 2e spoor, maar lange afstanden pakt naar de grote steden waar alleen snelverkeer over rijdt. Nu zijn dat treinen die max 115mph doen, omdat ik pas in 1930 zit, maar daar gaan straks de snellere treinen over als de UAC turbo die anders continu moeten afremmen omdat ze achter goederentreinen of trager lokaal verkeer zitten.
Klinkt als een leuk concept :). Ik heb links en rechts ook soms wat dedicated spoor liggen voor bepaald bestemmingsverkeer, maar niks met een algemene gedachte erachter.

Al iets mogelijk qua screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zal vanavond eens wat screenshots maken. Er rijden nu nog niet zo heel veel treinen rond, maar daar gaat snel verandering in komen. Ik moet nog wat eilanden verbinden met meerdere sporen en probeer ieder dorpje te voorzien van post en goederen, via trein of vrachtwagen/paard en wagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 18:49

Plasma_Wolf

Student

Ik heb het plaatje van m'n monorail maar in vier stukken geknipt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eBZcOYiq6fj8B1SGcVnc88rg/medium.jpg Linksboven.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hpTMu4hnH6rXLALIr4WKjZiL/medium.jpg Rechtsboven.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/n1xtZmpdg0KGEefV1ay53LFB/medium.jpg Linksonder.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RV5T2sMb5icKlqonDEkPiKhi/medium.jpg Rechtsonder.

Ik hoop dat het nog een beetje te volgen is, het alternatief was dit hele gebeuren in één plaatje te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:29:
[...]

Ik hoop dat het nog een beetje te volgen is, het alternatief was dit hele gebeuren in één plaatje te uploaden.
Waarom niet? Maar maak er in ieder geval PNG's van, dan is het nog een beetje te lezen. Je weet wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.artoftheguillotine.com/download_files/compression1.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 18:49

Plasma_Wolf

Student

Nou zit ik alleen met het probleem dat m'n file 30MB groot is. Dat vind m'n fotoalbum niet zo leuk. Opslaan als .jpg wil met photoshop best wel, ik ga eens kijken wanneer het niet leesbaar genoeg is. Ik heb in die andere plaatjes de boel trouwens eerst tot 75% verkleint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Plasma_Wolf schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:50:
Nou zit ik alleen met het probleem dat m'n file 30MB groot is. Dat vind m'n fotoalbum niet zo leuk. Opslaan als .jpg wil met photoshop best wel, ik ga eens kijken wanneer het niet leesbaar genoeg is. Ik heb in die andere plaatjes de boel trouwens eerst tot 75% verkleint.
Euh, screenshots van OpenTTD zijn in png kleiner dan in jpg :7. Althans, bij een jpg-compressie waarbij je nagenoeg geen detail verliest.

[ Voor 7% gewijzigd door Bart ® op 17-01-2011 08:39 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Plasma_Wolf schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:29:
Ik heb het plaatje van m'n monorail maar in vier stukken geknipt.

Het ziet er wel een beetje uit als een doolhof. Ik probeer juist zoveel mogelijk lange rechte stukken te maken waarop de stations aansluiten, zodat je op die manier vrij makkelijk kunt uitbreiden.

Ik zal vanavond eens screenshots maken. Inmiddels is m'n netwerk redelijk uitgebouwd naar alle grote steden en liggen er wat stukken dedicated spoor voor snellere treinen (momenteel zijn dat de UAC Turbo en de eerste TGV). Op lokale stukken rijden nu voornamleijk mDDMs, VIRMs en koplopers voor passagiersvervoer. Goederen worden nu voornamelijk gedaan met een enkele loc en daarachter de 3dubbele wagons die dubbele containers kunnen vervoeren, zodat ik een hoge capaciteit heb met relatief korte treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb het sinds gisteren weer geinstalleerd, maar ik sta echt met open mond te kijken naar de screenshotjes hier :D Ik ga maar eens goed oefenen hahaha.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokzeil1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2023
Dat Open TTD is echt leuk! :P

Ben nu beetje bezig met grote netwerken te creëren maar ik loop tegen een een probleem op, Je moet steeds al die spoorwegen vernieuwen naar mono rail, Ben ik even gaan zoeken op het internet kom ik een script tegen dat al je treinen met dienstregeling kan converten.

Nu het volgende probleem, Hoe installeer ik dat script? Ik ben bezig met TortoiseSVN maar ik kom er niet echt uit... Als ik op patch all klik krijg ik allemaal foutmeldingen dat het script verkeerd is....
Weet iemand hier de oplossing op?
Het gaat trouwens om dit script: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=36710

Alvast bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Waar klik jij dan op patch all? Lees dit eerst even door: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=21678

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokzeil1
Ik heb dat dus doorgelezen, zo kom ik ook op dat TortoiseSVN en daar zie je even benden verder op dat forum een paar stappen waaronder 'patch all'

Ik heb dat dus gedaan maar wat moet ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
blokzeil1 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:36:
[...]

Ik heb dat dus doorgelezen, zo kom ik ook op dat TortoiseSVN en daar zie je even benden verder op dat forum een paar stappen waaronder 'patch all'

Ik heb dat dus gedaan maar wat moet ik dan?
Nadat je dus OpenTTD zelf gecompiled hebt met die patch erin, dan moet je je gecompilede versie starten en spelen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokzeil1
Bart ® schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:39:
[...]

Nadat je dus OpenTTD zelf gecompiled hebt met die patch erin, dan moet je je gecompilede versie starten en spelen.
Daar gaat het dus mis bij mij, Hele domme vraag Ik heb dus die map met die gecompiled versie maar er staat niks van een .exe bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Dan heb je ook niets gecompiled. Je hebt wel de source gedownload he? En dan die patch erbij gepleurd met dat programma? Voor mij is het ook al weer een paar jaar geleden dat ik voor het laatst iets gecompiled hebt, dus je kan beter ff een tutorial zoeken ofzo...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokzeil1
Bart ® schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:48:
Dan heb je ook niets gecompiled. Je hebt wel de source gedownload he? En dan die patch erbij gepleurd met dat programma? Voor mij is het ook al weer een paar jaar geleden dat ik voor het laatst iets gecompiled hebt, dus je kan beter ff een tutorial zoeken ofzo...
ik heb precies gedaan wat er verderop dat forum word beschreven met TortoiseSVN maar het werkt gewoon niet :(

En een goeie handleiding is al helemaal niet te vinden er over :P

Iemand anders misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Je hebt wel de source van r12421 gedownload?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blokzeil1
Bart ® schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:55:
Je hebt wel de source van r12421 gedownload?
dat TortoiseSVN heeft een versie van Openttd gedownload, en daar meer heb ik het gepatched
en daar kan ik geen .exe vinden enzo
Pagina: 1 ... 24 ... 53 Laatste