Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:23

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
webgangster schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 01:02:
Wat ik jammer vindt is dat je super snel teveel geld kan verdienen.
Het is na 2 jaar geen uitdaging meer, je verdiend dan zo snel geld...
Kijk jij naar geld dan? :D
Verder is het ook jammer dan bijv een stad 2500 inwoners heeft en dat vervolgens 3000 wachtende staan..
Ze hebben gewoon een groot dorpsfeest gegeven! Hier vlakbij is Koedijk, klein dorpje met ik denk zo'n 2000 inwoners, maar 1x per jaar zijn daar gewoon 30.000 mensen aanwezig tijden de gondelvaart :D

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 14:55
Verder is het ook jammer dan bijv een stad 2500 inwoners heeft en dat vervolgens 3000 wachtende staan..
Het was zondag zeker familie dag :+

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bart ® schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:50:
[...]

Nee, hoeft niet aangezet te worden :)
Gewoon 4x ctrl is pbs-sein.
Je kunt 't wel instellen als default meen ik.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 14:39
Wat ik jammer vindt is dat je super snel teveel geld kan verdienen.
Het is na 2 jaar geen uitdaging meer, je verdiend dan zo snel geld...

Verdien je ook binnen 2 jaar teveel geld met een paar IA's op domme-modus aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Gedurende een gemiddelde werkdag zijn er in Amsterdam ook 10% meer mensen dan er daadwerkelijk wonen. ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 14:10

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb even een relatief off-topic vraagje. Het gaat om het plaatsen van signals. Vroeger (weet niet meer welke versie) was het zo dat wanneer je op s drukte, het signal-gui'tje opende. Daarnaast 'resette' het het soort signal, bij het drukken op s. Dat wil zeggen, als je met een andere tool bezig was en je drukte op s dan werden het direct standaardsignalen. Tegenwoordig pakt hij het laatstgebruikte soort signaal, en dat vind ik erg irritant.

Is dit iets wat zonder optie in de code is gepropt, of kun je dit gedrag weer terugzetten naar wat het was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Patriot schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:53:
Ik heb even een relatief off-topic vraagje. Het gaat om het plaatsen van signals. Vroeger (weet niet meer welke versie) was het zo dat wanneer je op s drukte, het signal-gui'tje opende. Daarnaast 'resette' het het soort signal, bij het drukken op s. Dat wil zeggen, als je met een andere tool bezig was en je drukte op s dan werden het direct standaardsignalen. Tegenwoordig pakt hij het laatstgebruikte soort signaal, en dat vind ik erg irritant.

Is dit iets wat zonder optie in de code is gepropt, of kun je dit gedrag weer terugzetten naar wat het was?
Hoezo off-topic, het is toch een TT-vraag? :D
In ieder geval: ik kan het nu even niet checken, maar heb je al in de patches (advanced settings) gekeken onder construction -> signals?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Bart ® schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:34:
[...]

Hoezo off-topic, het is toch een TT-vraag? :D
In ieder geval: ik kan het nu even niet checken, maar heb je al in de patches (advanced settings) gekeken onder construction -> signals?
Relatief offtopic omdat het vooral over Nederland en TT ging :+

Bij die opties staat wel een default signal type, maar daar heb je maar één keer iets aan. Daarna onthoudt hij gewoon je vorige keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Als het goed is staat daar (iig voor 1.0 beta2) ook "Activeren sein-GUI". Als je dat aanzet krijg je de signal-GUI als je op s drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het probleem is niet dat ik die GUI niet krijg, maar dat als ik op s druk voor die GUI, hij niet langer standaard de default signals 'activeert'. Als ik dus een entry pre-signal plaats, de GUI sluit en dan met s weer open, dan gaat hij direct weer entry pre-signals bouwen. Dat vind ik nogal irritant, want ik ben er trager van geworden met het plaatsen van signals..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
Dat klopt inderdaad, hij onthoudt het laatst geplaatste sein. Ctrl-klik werkt trouwens wel gewoon, dus je kunt snel het goede type sein kiezen. En natuurlijk kun je slepen met ctrl ingedrukt en zo ineens heel veel seinen van hetzelfde type plaatsen op langere stukken spoor. Werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Parody schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 22:53:
Dat klopt inderdaad, hij onthoudt het laatst geplaatste sein. Ctrl-klik werkt trouwens wel gewoon, dus je kunt snel het goede type sein kiezen. En natuurlijk kun je slepen met ctrl ingedrukt en zo ineens heel veel seinen van hetzelfde type plaatsen op langere stukken spoor. Werkt perfect! :)
Ja, ik weet dat hij (helaas) het laatste sein onthoudt.. Dat is juist het probleem! Ik wil dat hij standaard de gewone seinen neemt, jij weet niet hoe je moet voorkomen dat hij het laatstgebruikte sein onthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:52

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De gui niet gebruiken? Zonder de gui heb ik er nog nooit last van gehad. :)
Waarschijnlijk is er voor deze gui gewoon dezelfde basis gebruikt als bijvoorbeeld voor de depot-gui, welke ook altijd onthoudt was jij als laatste hebt gebruikt. Er is daar voor zover ik weet dan ook geen instelling voor.

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk op 21-01-2010 09:44 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 15:49
Zijn er nog meer mensen die met het 32bpp full zoom project aan het spelen zijn.

Ze hebben nu al erg veel van het temperate climate in 32-Bit klaar en de eerste tekenen van een GRVTS beginnen er ook te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:51

The Chosen One

Zie signature!

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/wtx5z9.jpg

Ben ook maar weer eens begonnen na een lange tijd. Ben dat wissel gedoe verleert en nu met al die nieuwe wissels ben ik het spoor ff bijster (spoor snap je? hahaha ok dan....).

Ik had net een werkend model (dacht ik), totdat de 2 treinen (die op bovenste spoor rijden) beide op het wissel gedeelte (1 op het bovenste spoor die naar onderen wilt en visa versa) vast bleven staan.
Welke wissels moet je nu gebruiken om te zorgen dat ze direct door kunnen rijden en het liefste het onderste spoor nemen. Ik kan wel een werkende krijgen waar ze constant het buitenspoor nemen.

Anyway simpele vraag, veel te veel tekst. Anyone?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ehm... fix het plaatje eens? Ik zie alleen het deel linksboven...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dat is het plaatje...

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan moet je hem normaal croppen. :)

Maar goed, jouw treinen zijn gewoon vastgelopen omdat ze te lang waren. Deze constructie kan geen treinen aan langer dan het deel tussen de wissel en het sein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Dus die seinen aan de binnenkant verder naar voren plaatsen? Dan worden die wisselsporen wel heel lang en ik heb er nu nog maar 5 wagons achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Laatst online: 21:12
Dirk schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:26:
Dan moet je hem normaal croppen. :)

Maar goed, jouw treinen zijn gewoon vastgelopen omdat ze te lang waren. Deze constructie kan geen treinen aan langer dan het deel tussen de wissel en het sein.
Niet per definitie. Met een tweetal treintjes van 1 loco + 1 wagon loopt die ook vast in dit geval.

Volgens mij ziet je wisselstuk er ongeveer zo uit:
        <
-1-\-2-----\
    ------3-\
        >   | 
            4
            |

De nummertjes zijn de standaard signals die je gebruikt, 1/2 richtingen, pijltjes rijrichting.

De treinen in OTTD claimen een stuk rails, tot het volgende signal dat ze gaan passeren. Met de standaard signals blijft het stuk, tussen de 2 signals van de route, geclaimed exclusief voor die trein. Wat je dan ook fout doet, is als een trein voor 3 wacht, en een trein voor 2, de trein van 2 niet kan doorrijden omdat het stuk tussen 1 en 2 bezet is door de trein die voor 3 wacht. En visa versa. Wat je moet doen, is dat stuk tussen 1,2,3 afsluiten met een extra signal, zodat de trein van 2 kan doorrijden als de trein die voor 3 wacht niet meer het path 1,2 nodig heeft (en daarmee vrijgegeven voor andere treinen), en visa versa. Beste oplossing daarvoor is zoiets:

<
-1-\-2----5\
    -4----3-\
        >   | 
            4
            | 

Een alternatief is PBS. Met PBS wordt het stuk waar de trein al is geweest, vrijgegeven. In combinatie met twee Path Signals (standaard, bidirectional) op plekken 1 en 4, en twee one-way path signals op 2 en 3, krijg je het probleem ook opgelost.

Simpele vraag, simpele uitleg, maar zo snap je het idee tenminste hopelijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Laatst online: 02:01
Wat is in OpenTTD in de dienstregeling het verschil tussen schema en verwacht? Ik merk namelijk geen verschil tussen die twee. Eigenlijk zoek ik een optie om een trein langzamer te laten rijden als deze ruim in de rijtijd zit, zodat hij precies op tijd (volgens de dienstregeling) het station binnenkomt. Bestaat dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

The Chosen One schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:32:
Dus die seinen aan de binnenkant verder naar voren plaatsen? Dan worden die wisselsporen wel heel lang en ik heb er nu nog maar 5 wagons achter.
Deze constructie zou tot 12 standaard wagons moeten aankunnen. Het zijn toch allemaal PBS seinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Als de seinen goed zijn misschien wel ja en daar zit mijn vraag juist.
De seinen in het screenshot heb ik net toevallig een beetje mee zitten klooien dus wat er staat moet je niet op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Aan de buitenkant heb je twee standaard PBS seinen nodig, aan de binnenkant twee eenrichtings-PBS seinen. Dan moet het werken als je de seinen in dezelfde richting laat als ze nu staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
De buitenste zijn normale signalen, de binnenste zijn Entry-Presignals. Ze zien er bijna het zelfde uit, maar de presignals zijn langer.

Verwijder even alle signals (zet de treinen eerst stil! :P), en plaats ze opnieuw. Kijk daarna of ze daarna goed staan (http://wiki.openttd.org/Signals).

Andere oplossing is nog steeds (zie mijn vorige post), het gebruik van de standaard signalen. Als je die goed onder de knie hebt zou ik zelf pas aan presignals voor de basis, al hoewel je met presignals ook alles kunt bereiken tegenwoordig :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Als je een one way sign daar neer zit gaan nemen de treinen altijd ook het buitenspoor als ze van 1 kant komen. Hoe moet je de signs plaatsen zodat ze indien geen tegen verkeer rechtdoor gaan maar wel wachten als er nog een trein verderop aan komt.

Perfectie. :P
En helpen langere stations nog voor iets? Loading/offloading?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zonder one-way signals kunnen twee treinen in dezelfde richting de passage inrijden, dat wil je niet. Het is veel beter als de treinen gewoon een net iets langere weg volgen.

En langere stations zijn nuttig voor langere treinen. Treinen die langer dan het station zijn laden veel langzamer dan treinen die wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Ah, maar dat is nou een gemene vraag. Laat ik even voorop stellen dat je het niet wil. Voornamelijk als je uiteindelijk over gaat op 20 treinen laten rijden over dat stuk, dan wil je gewoon zeker zijn dat de treinen maar 1 kant op kunnen rijden.

Anyway, de oplossing is volgens mij dit:
---\-2----3\
    -4----5-\
            | 
            |
            | 

Met 2,3,4,5 allemaal dubbele standaard signals. Let wel op, je kunt dan wel 2 treinen laten rijden, maar geen 3. Dan krijg je alsnog een deadlock. Dat komt omdat 2 treinen uit dezelfde richting kunnen gaan wachten voor 2,4, en de trein in tegenovergestelde richting kan dan niet meer passeren. Met PBS zou het wel goed gaan (tot 3 treinen overigens, maar vooruit).

Een betere oplossing is overigens dualtrack, ben je van alle problemen af, en kun je opeens een theoretische oneindige hoeveelheid treinen over dat stuk laten rijden :Y) Is alleen iets duurder om aan te leggen, zeker over meren/bergen etc :P

Langere stations, met DirkW, te lang kost alleen maar ruimte/geld. Maar maak ze ook niet te kort. Kies een standaard lengte voor je treinen, kies een standaard stationslengte die goed is en houd je daaraan. Zelf houd ik altijd 7 blokken station en 1 loco + 9 wagonnen aan, voornamelijk omdat dat de maximale standaardinstellingen zijn. Langere treinen kunnen wel, maar die zie ik niet meer goed in het depotoverzicht ;)

[ Voor 17% gewijzigd door blackangel op 20-03-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik heb nu enkele lange stukken met enkele van die wissels waar treinen kunnen passeren/wachten.

Maar bij 1 stuk zit tussen 2 van die wissels een kruising met een ander treinspoor. Dat gooit roet in het eten.
Hoe zorg ik ervoor (met welke signs dus lijkt me) dat de treinen niet doorrijden tot de signs van het kruispunt en er achter komen dat aan de andere kant ook een trein staat die hetzelfde wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Als ik het goed heb, heb je dus zoiets:
        1 ^
  <     |     <
--3-----+-----4--
        |
        2 ^

En dan met de treinen t,
        1
        |
t-3tttttttt---4--
        |
        2
        t
        t

Wat inderdaad bagger is, je wilt
        1
        |
t-3-----+-----4tt
        |
        2
        t
        t

En dan dat de trein bij 2 kan doorrijden...

De oplossing heet pre-signals. Als de trein bij 4 niet voorbij 3 kan, moet die daar wachten. Maak van 2 en 4 Entry pre-signals (gele horizontale balk) en van de 1 en 3 exit-presignals (grijze verticale balk, maar normale signals moeten ook werken). Als ook deze bidirectioneel zijn, moet je beide een Entry-pre-signal maken volgens mij.

Maargoed, bruggen werken beter :P En afhankelijk van je instellingen, tunnels nog beter :P

[ Voor 3% gewijzigd door blackangel op 20-03-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Joa, had al een brug neergezet. Zal de volgende keer eens kijken.

Hmm nog maar een paar vragen aangezien ik niet meer precies weet hoe het daarmee zit.

Als je een station plaatst heb je een grid waarbinnen je dingen accepteert. Maakt het uit voor passagiers waar je zo'n ding plaatst bij een stad? Dichterbij/meer coverage van de stad met de grid = meer passagiers?

Ik wilde nog wat vragen.... vergeten... anyway ik ga maffen. ^^

Leuk om weer ff te spelen, paar treintjes die 250k per jaar verdienen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 08:47
The Chosen One schreef op zondag 21 maart 2010 @ 01:23:

Als je een station plaatst heb je een grid waarbinnen je dingen accepteert. Maakt het uit voor passagiers waar je zo'n ding plaatst bij een stad? Dichterbij/meer coverage van de stad met de grid = meer passagiers?
Ja. Je kan met de querytool (dat vraagteken, "Landinformatie") zien hoeveel passagiers/post een specifiek gebouw oplevert. De flats/kantoorgebouwen leveren meer op dan een huisje aan de rand van de stad. Dus hoe meer in het centrum, hoe beter. Handig om een positie te bepalen is om coverage ("dekkingsgebied") markeren in te schakelen in het menu waar je een station kunt plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Heeft er misschien iemand een mirror voor de OpenGFX en OpenSFX releases? De linkjes op de download page zijn momenteel dood en kon via Google niet echt een (betrouwbare) mirror vinden. :/

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

als je je coverage area wilt vergrote moest je vroeger stationwalken, tegenwoordig is er een hotkey, ctrl inhouden bij het bouwen van een station of halte en dan vraagt ie of je em bij een bepaald station wil toevoegen, of dat het een eigen station moet zijn.

dit is handig omdat:
je dan 2 stations tegen elkaar aan kan bouwen die niet 1 station zijn, ziet dr soms beter uit terwijl je wel scheiding houd. (input/output station)
je een station over een groter gebied kan neerzetten, kortom meer coverage area, en of meer laadplatforms op hoogteverschil, met de mits en maar dat je station grootte hoger moet zetten omdat je station anders alsnog niet ver komt.

kortom: met stationwalken en ctrl kan je de coverage van een station aan de rand van de stad flink uitbreiden mits max. stationsgrootte hoog staat, met de notitie dat het online vaak niet zo gewaardeerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Geen 1 april grap: 1.0.0 is uit! Niet langer afhankelijk zijn van de originele grf bestanden afkomstig van het oude Transport Tycoon Deluxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Helaas nog wel qua kwaliteit, maar erg tof dat het nu in ieder geval los kan voor de mensen die TTD niet origineel hebben.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MsG schreef op donderdag 01 april 2010 @ 09:54:
Helaas nog wel qua kwaliteit, maar erg tof dat het nu in ieder geval los kan voor de mensen die TTD niet origineel hebben.
Dat kon daarvoor ook.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 16:55

MsG

Forumzwerver

Ja oke, maar voor de gemiddelde jan met de pet een gedoe. Nu zit het ingebakken hoop ik?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:55

tuinïnen

Eventus stultorum magister

MsG schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:10:
Ja oke, maar voor de gemiddelde jan met de pet een gedoe. Nu zit het ingebakken hoop ik?
Ja je kan het aanvinken in de installer. Ziet er overigens gewoon prima uit en speelt goed voor zover ik dat snel heb kunnen testen.
Het ziet er allemaal net wat anders uit. Ook de bruggen bijvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://noob.hu/2010/04/01/1.0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
tuinïnen schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:54:
[...]

Ja je kan het aanvinken in de installer. Ziet er overigens gewoon prima uit en speelt goed voor zover ik dat snel heb kunnen testen.
Het ziet er allemaal net wat anders uit. Ook de bruggen bijvoorbeeld
[afbeelding]
Uiteraard is het allemaal net wat anders, anders had er nog steeds copyright op gezeten ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah, het is gewoon nogsteeds hip dat ze eindelijk naar 1.0.0 zijn. Hulde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 13:29
De openingspost moet even aangepast worden, je hebt voor OpenTTD de originele graphics niet meer nodig ;)

Maarre, waar ik voor kom: Heeft er iemand ervaring met het inzetten van een Synology NAS als dedicated server? Ik wil OpenTTD weer eens oppakken en die Synology heb ik toch staan. Ik wou eens kijken of ik die als server kan inzetten... Het is immers toch maar een Linux apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Ik wilde het ook een keer als command line server gaan draaien op m'n NSLU2. Beide zijn volgens mij ARM apparaatjes. Ik heb het niet goed bekeken, maar ik gok dat je geen ARM versie kan downloaden (sowieso zit je met big endian en little endian), dus je zult waarschijnlijk zelf moeten crosscompilen, wat goed mogelijk is denk ik.
En dan is nog de vraag of de performance genoeg is natuurlijk :)

Edit: Zo even snel gekeken zijn er wel wat ARM packages voor debian, daar zou je dan het e.e.a. uit kunnen plukken. Lastiger is dat je ook een hoop libraries mee moet nemen die zo'n apparaat echt niet heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door !null op 12-04-2010 20:33 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Mwa, het is goed te crosscompilen naar ARM/Linuxbakken. Ik heb zelf ook OpenTTD server draaiend gekregen op mijn [Ervaringen] SheevaPlug. Ik durf niet helemaal meer te zeggen hoe, maar volgens mij was het apt-get install dependencies openttd, en dan de source compilen (vanaf ARM, via gcc).

Voor mij is alleen het probleem dat ik alleen de nightly's speel, en iedere nacht nightly's compilen had wat nadelen, waardoor ik het niet heb doorgezet. Crosscompilen was een heel stuk makkelijker dacht ik, maar dan heb je weer een andere bak nodig om daadwerkelijk te crosscompilen wat het nut van je ARM teniet doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Hoezo? Dan kan je het nog steeds op je ARM draaien, terwijl je compile bak niet aan hoeft te staan. En het is gewoon "omdat het kan" natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Werken ze eigelijk die windows mobile versie nog wel eens bij? Op de site van esoft lijkt de download file nog steeds de 0.6.0. En zelf compilen is niet echt een succes :+

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
!null schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:04:
Hoezo? Dan kan je het nog steeds op je ARM draaien, terwijl je compile bak niet aan hoeft te staan. En het is gewoon "omdat het kan" natuurlijk.
Bijna goed, maar de nighly's worden iedere nacht geupdate, dus moet ik mijn server ook iedere nacht updaten. En dan gaat het fout :P

Maar het is wel zeker mogelijk in ieder geval, maar ik ben uiteindelijk gestopt met aanprutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
blackangel schreef op maandag 12 april 2010 @ 21:23:
[...]
Maar het is wel zeker mogelijk in ieder geval, maar ik ben uiteindelijk gestopt met aanprutsen :)
Dan ga ik van het weekend maar eens wat prutsen... Wel een leuk experiment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
bove027 schreef op maandag 12 april 2010 @ 20:19:
De openingspost moet even aangepast worden, je hebt voor OpenTTD de originele graphics niet meer nodig ;)
Ik zal er eens naar kijken :)
Maarre, waar ik voor kom: Heeft er iemand ervaring met het inzetten van een Synology NAS als dedicated server? Ik wil OpenTTD weer eens oppakken en die Synology heb ik toch staan. Ik wou eens kijken of ik die als server kan inzetten... Het is immers toch maar een Linux apparaat ;)
Ik vraag me af of die genoeg power heeft. Op een beetje map met 8 spelers en flink wat voertuigen, dan wordt er aardig wat cpu-kracht verbruikt. Boten kan je sowieso uitschakelen :D. Maar met kleine maps, weinig spelers en een beperkt aantal voertuigen kan het misschien wel... Gewoon proberen en kijken hoe het draait. Krijgen gebruikers veel desyncs, dan weet je genoeg...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
Bart ® schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 09:15:
Ik vraag me af of die genoeg power heeft. Op een beetje map met 8 spelers en flink wat voertuigen, dan wordt er aardig wat cpu-kracht verbruikt. Boten kan je sowieso uitschakelen :D. Maar met kleine maps, weinig spelers en een beperkt aantal voertuigen kan het misschien wel... Gewoon proberen en kijken hoe het draait. Krijgen gebruikers veel desyncs, dan weet je genoeg...
Ik zit op de 109+, dus die zou het in principe wel aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
109+ wat? Voertuigen? Das nog niets, één company kan dat al makkelijk hebben. Doe acht company's met 100+ voertuigen en kijk of ie het dan nog trekt ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het is een type NAS ;)
1.2Ghz ARM en 128MB RAM, ik denk dat je wel wat mogelijkheden hebt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
!null schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:16:
Het is een type NAS ;)
Ah oke :P
Nou ja, geen idee waar die ARM-processor mee te vergelijken is. Zal wel geen multicore zijn, maar dat boeit ook niet want dat is OpenTTD ook niet. Ik geloof dat enkel het saven een tweede thread is, dus je hebt enkel voordeel van dualcore als je aan het opslaan bent :)

Ik weet wel dat mijn 1,83GHz Athlon 2 X2 3600+ het behoorlijk zwaar heeft met 1000 voertuigen op een 1024x1024-map :P

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bove027
!null schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:16:
Het is een type NAS ;)
De DS109+ heeft een 1,06 Ghz PowerPC processor en heeft 512 MB RAM (http://www.synology.com/enu/products/DS109+/spec.php) .... Dus die zou wel wat aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Laatst online: 29-08 16:46
Ben zinds een paar dagen weer aan OpenTTD begonnen. Wat een heerlijk spel! _/-\o_ Ben vast een beetje weer gaan oefenen met kleine spoornetwerken, alleen de signalen snap ik niet zo. Daar moet ik me nog even in verdiepen. Persoonlijk hou ik ervan om zo realistisch mogelijk te bouwen. Bijvoorbeeld Nederland maar dan ook met een gigamap van 4096x4096 of 8192x8912. :9~
Heeft iemand enig idee waar ik een map van nederland in van deze dimensies kan vinden? Had al eentje gevonden van 1024x1024, maar dat is te klein.

Ik weet niet of iemand het spel kent, maar wat ik afgelopen tijd erg veel speel is Trains and Trucks Tycoon. Is vergelijkbaar met TTD maar dan in 3D. Als iemand interesse heeft in hoe deze eruit ziet, dan kan ik binnekort best wat screenshots posten van een aantal netwerken die ik gemaakt heb. Dit spel is helaas niet meer te koop, heb er zelf eentje 3 jaar terug met veel pijn een moeite via Ebay kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Dionisio schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:47:
Heeft iemand enig idee waar ik een map van nederland in van deze dimensies kan vinden? Had al eentje gevonden van 1024x1024, maar dat is te klein.
http://lingen.nu/ttd/nederland.scn
2048x2048

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond weer even zitten spelen. Was het 'zomaar' 2 uur :z Te verslaven spel (zou verboden moeten worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje met kruispunten aan het spelen geweest een de compactste met de grootste capaciteit is denk ik deze:
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/1284/kruispunt.png
De middenbanen kunnen beide kanten op gebruikt worden, als het druk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:49:
Een beetje met kruispunten aan het spelen geweest een de compactste met de grootste capaciteit is denk ik deze:
[afbeelding]
De middenbanen kunnen beide kanten op gebruikt worden, als het druk is :)
Merge before split heeft per definitie een lage capaciteit...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Bart ® schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:11:
[...]

Merge before split heeft per definitie een lage capaciteit...
Wat is dat precies?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Lijnen voegen eerst in op andere lijnen, en daarna gaat er pas uitvoegend verkeer weg. Dat is altijd zo met klaverbladen, de oprit zit voor de afrit. Hierdoor hebben treinen die uit willen voegen last van treinen die in willen voegen, terwijl dat helemaal niet nodig is als je eerst de afrit maakt, en daarna pas de oprit.

Vergelijk dus dit:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/b/ba/3way_halfcloverleaf.png

met dit:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/0/04/3way_modhclover.png

In het eerste voorbeeld (mits de treinen rechts zouden rijden, denk dus even de seinen andersom) hebben treinen die van rechtsboven komen en naar rechstonder willen enorm veel last van treinen die van rechtsonder komen en naar linksonder willen. In het tweede voorbeeld komen die treinen nooit over hetzelfde stuk spoor. Split before merge dus, één van de belangrijkste eisen van een high-capacity junction.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart ® op 04-05-2010 00:34 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wat een heerlijk actief topic is dit nog zeg.

* Jejking droomt weg met nostalgische neigingen in het achterhoofd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Wat een inzicht! _/-\o_ Ik maak(te) ze dus altijd volgens voorbeeld 1 :) Weer wat geleerd! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Laatst online: 29-08 16:46
Bedankt! Laat ik daarmee is gaan oefenen. :)
Hierbij stuur ik even wat screenshots van Train & Trucks Tycoon zodat jullie een idee hebben hoe deze eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/1919/stationze1.jpg

Een station.

Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/4996/station3ln9.jpg

Nog een station.

Afbeeldingslocatie: http://img144.imageshack.us/img144/3337/station2ay0.jpg

Grootste station.

Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/8606/4laneqq2.jpg

Stuk 4 baans spoor vanwege het grote aantal treinen.

Afbeeldingslocatie: http://img294.imageshack.us/img294/3745/mapxq2.jpg

Kaart van het netwerk. (Spoor is zwart en wegen zijn geel)

Binnenkort zal ik een aantal sturen van mijn nieuwe nog onder constructie spoornetwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Dionisio op 05-05-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart ® schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:31:
[...]

Lijnen voegen eerst in op andere lijnen, en daarna gaat er pas uitvoegend verkeer weg. Dat is altijd zo met klaverbladen, de oprit zit voor de afrit. Hierdoor hebben treinen die uit willen voegen last van treinen die in willen voegen, terwijl dat helemaal niet nodig is als je eerst de afrit maakt, en daarna pas de oprit.

Vergelijk dus dit:
[afbeelding]

met dit:
[afbeelding]

In het eerste voorbeeld (mits de treinen rechts zouden rijden, denk dus even de seinen andersom) hebben treinen die van rechtsboven komen en naar rechstonder willen enorm veel last van treinen die van rechtsonder komen en naar linksonder willen. In het tweede voorbeeld komen die treinen nooit over hetzelfde stuk spoor. Split before merge dus, één van de belangrijkste eisen van een high-capacity junction.
Nice. Ook wel erg logisch inderdaad :) Hoe zou je hiermee een kruispunt maken dan?

Hebben er trouwens mensen zin om eens een AI programmeer contest te houden? Ze hebben wel een erg mooi AI-framework gemaakt (http://wiki.openttd.org/AI:Main_Page) waarmee je gemakkelijk zelf je eigen AI kunt maken. Misschien wel een leuk idee dat we dan allemaal een AI maken en die dan een spel tegen elkaar laten spelen ofzo? :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:09:
[...]

Nice. Ook wel erg logisch inderdaad :) Hoe zou je hiermee een kruispunt maken dan?
Deze heeft mijn voorkeur:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/0/06/Ttj-orig.png

of deze als je wat minder ruimte hebt:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/images/9/9a/Star_junction.png

Op de OpenTTD-wiki staan nog veel meer voorbeelden, speur daar eens rond zou ik zegen ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond!

Kan iemand mij wellicht vertellen waarom mijn steden altijd zo vreselijk langzaam groeien (of zelfs krimpen!), alle standaard tips werken niet voor mij 'bouw 5 bushaltes...', 'klik eens in de 3 maanden op bouw nieuwe gebouwen'

Zie de screenshot voor een situatieschets. Ik ben al de hele avond bezig, groter dan dit wordt de stad gewoon niet... Geen enkele stad..

http://pi-vo.nl/sites/dump/other/ScreenShot043.png

[ Voor 2% gewijzigd door PromoX op 06-06-2010 12:16 . Reden: linkje gemaakt van veel te grote afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45
Volgens mij moeten er regelmatig passagierstreinen (ook postwagons) op de stations stoppen en daar passagiers uitstappen. (Je kan de unload-optie gebruiken. >:) )
Verder zie ik in maar 1 stad busjes rijden. Maak eens in elke stad busstations en laat tussen de steden zelf busjes rijden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is reeds het geval, de treinen rijden op en aan en er rijden ook een stuk of 15 busjes in die streek (intern en naar naburige steden). Maar simpelweg niets helpt, de stad krimpt zelfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

RTG

Er zijn ook bepaalde settings die invloed hebben op de groei van een stad, ik weet niet in hoeverre je daar nog mee kunt spelen na de game-start.
http://wiki.openttd.org/Advanced_Settings/Economy > 1.1.7 - 1.1.8 - 1.1.9
Je hebt misschien je maximale aantal cities al bereikt (1.1.8).

Zelf maak ik het inderdaad ook wel eens mee dat bepaalde steden niet echt willen groeien, maar nooit allemaal.
Ik laat standaard altijd minimaal 1 passagierstrein (met postwagon) en 1 goederentrein op die stad rijden als ik hem wil laten groeien. 2 Haltes met een bus ertussen daarbij als ik hem nog harder wil laten groeien of als het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Sinds kort speel ik steeds vaker online. Vooral door de komst van enkele citybuilder servers. Vind het spel eigenlijk een stuk leuker als je je dorp moet voeden om 'm verder te laten ontwikkelen. Meestal komt er dan ruimtegebrek voor groei door de grote hoeveelheid aan afleverstations :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Laatst online: 13-09 15:20
Onbekend schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:43:
Volgens mij moeten er regelmatig passagierstreinen (ook postwagons) op de stations stoppen en daar passagiers uitstappen. (Je kan de unload-optie gebruiken. >:) )
Verder zie ik in maar 1 stad busjes rijden. Maak eens in elke stad busstations en laat tussen de steden zelf busjes rijden.
Wat ook helpt is zelf wegen aanleggen in met grids van 3x3 of 4x4 vakjes ertussen (zeg maar amerikaanse blocks) De stad gaat dan zelf uitbreiden binnen deze grids. Nu nog wat busstations of een trein/tram ronde rondom je stad en het gaat nog harder

En mijn gevoel zegt een in de buurt staande powerplant bevoorraden helpt ook. Maar dat kan een gevoel zijn

[ Voor 7% gewijzigd door rdfeij op 06-06-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

rdfeij schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:47:
[...]

Wat ook helpt is zelf wegen aanleggen in met grids van 3x3 of 4x4 vakjes ertussen (zeg maar amerikaanse blocks) De stad gaat dan zelf uitbreiden binnen deze grids.
Ook instelbaar zodat de game het zelf doet. :)
http://wiki.openttd.org/A...Road_layout_for_new_towns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan nog is het nuttig wanneer jij het zelf doet, want dan breidt een stad zich schijnbaar toch makkelijker uit. (Ik ken de mechanismen niet exact, maar daar lijkt het in de praktijk wel op.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Klopt, ik doe het zelf ook wel vaker. Alleen met die setting ligt er over de hele map als het ware een raster waarop elke stad precies zelf de wegen bouwt. Alles sluit dan perfect aan en je hoeft zelf maar de wegen door te trekken. Als je het standaard wegen-algoritme gewend bent lijkt het in het begin misschien veels te netjes, maar de steden bouwen zo wel veel efficiënter.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/nn3zbr.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:20:
Goedenavond!

Kan iemand mij wellicht vertellen waarom mijn steden altijd zo vreselijk langzaam groeien (of zelfs krimpen!), alle standaard tips werken niet voor mij 'bouw 5 bushaltes...', 'klik eens in de 3 maanden op bouw nieuwe gebouwen'

Zie de screenshot voor een situatieschets. Ik ben al de hele avond bezig, groter dan dit wordt de stad gewoon niet... Geen enkele stad..

http://pi-vo.nl/sites/dump/other/ScreenShot043.png
je hebt gewoon teveel wegen in die stad liggen.. sloop gewoon n zooitje weg en leg dr zoals gezegd, 3x3 grid neer, dan hebben je gebouwen weer meer ruimte om te groeien (zit nu klem tussen de asfalt spaghetti, station en rails aan 3 kanten..
je kan ook proberen wat meer ruimte te maken rondom de stad, station n stukje opschuiven, etc.. of als je ruimte hebt aan de achterkant van t station, lange wegtunnels onder het station door en daar wat weg grid neerleggen, de huizen komen dr vanzelf tevoorschijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door AlexanderB op 08-06-2010 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb open TTD echt super veel gespeeld :) vroeger al op mn win 98 pc, snapte er toen geen hol van :P later kwam ik het spel weer eens tegen, aantal patches gezocht en spelen maar :) in het begin is het nog wel leuk maar als je miljoenen per jaar winst draait is de lol er eigenlijk al snel vanaf xD mede is dit te wijten aan de vliegtuigen :P maar goed met veel geld kan je ook weer een beetje stunten dus dat is aan de andere kant ook wel weer grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTG
  • Niet online

RTG

Dat is dan ook net weer het mooie aan het spel, je kan het op zo veel verschillende manieren spelen. Ik vind het begin meestal juist saai door het weinige geld, want ik wil gewoon lekker aan het treinnetwerk door kunnen bouwen.

Ik ben nou al enkele maanden bezig met een 2048*2048 map die ooit online begonnen is met meerdere mensen maar waar ik nu als enige nog single player verder mee ben gegaan. De map heb ik nu voor 1/5 deel ofzo volliggen en ik verveel me voorlopig nog niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke new grf's gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:11

Entity

9000rpm

Ik gebruik de Av8 aircaft set, die is érg goed vind ik. Daarnaast vaak de Dutch Tram Set. Vroeger gebruikte ik voor de treinen vaak de DB Set XL, maar jammer is dat er om 1 of andere reden geen livestock wagons meer inzitten als ik hem met mijn OpenTTD versie gebruik. Nu gebruik ik weer standaard treinen.

Ow, en daarnaast de Total Town Replacement Set, die is ook erg goed.

Ik zoek nog een leuke nieuwe trainset om mee te spelen eigenlijk, iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier de GRFs die ik vaak gebruik. Zijn allemaal wel via Bananas te verkrijgen (Check Online Content knop ingame).

Trams / Bussen:
- eGRTVS
- Dutch Tram Set

Treinen (gebruik er 1 per keer, anders wil het nog wel eens stuk gaan):
- North America Renewal Set
- UK Renewal Set
- Japanese Train Set

etc (deze 3 heb ik eigenlijk elk potje wel aan):
- Total Bridge Renewal Set
- Total Town Replacement Set
- BK Enhanced Tunnel Set

Barbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 16:16

Major Carnage

waki miko Reimu

Ik gebruik zo'n beetje alles qua treinsets :)
Elke game is totaal anders.

Wat ik wel standaard gebruik is oa:
FIRS industry set
FISH is ships
Dutch Tram Set
Aviators Aircraft
Industrial Stations Renewal
Raise landscaping costs

De volgende game gaat wat meer alpine in, dus dat wordt dan oa de Swedish Town Set en wellicht een railset als er een fatsoenlijke bestaat :)

Ik draai op het moment een gemodde nightly, met oa andere daylength factor en cargodest.

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Niet online
En we zijn alweer aangeland bij versie 1.0.2 (meer bugfixes!)... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah bedankt voor de antwoorden mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Voor degenen die zin hebben in een potje, ik heb op het moment een server lopen met een custom patch. Daarnaast nog enkele newGRFs. Voor het gemak is het hele pakket hier neer te laden.

De game is begonnen in 1890 en zal met een factor 15 vertraagd lopen. De map is 4096x512 tiles groot, en gebruikt de arctic tileset.

Een aantal dingen zijn belangrijk om te weten:
- Het server adres is saemi.pandemonion.com
- Zet een password op je bedrijf om er zeker van te zijn dat een ander er niet mee aan de haal gaat.
- Gebruik alleen non-stop orders. Dit kan je mbv een instelling automatisch laten doen. Dit is benodigd voor de cargodest patch die in deze build verwerkt is.
- Zit elkaar niet in de weg. De banhamer is nog ongebruikt, maar tests wijzen uit dat hij hard aan komt :)

De lijst met gebruikte newgrfs is als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bynXe0VUZ36lU3tCA6jtIHPo/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Inmiddels is het 1902 en heeft de 2-8-0 Consolidation een mooie upgrade gekregen van 1000 naar 1500hp. Mede dankzij de introductie van nieuwe wagons is er nu een mega project gestart om de bijna 100 treinen te vervangen.

Hieronder enkele constructies (klik voor fullsize):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fLBM51Vd0MkmhUfIr4e8XrjN/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jtVfv57288Dh6Or7pfrj07uz/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WErRMqDpgO9GpWUfl2tbzytX/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yIMtIcSLcTPmhiOvDW7o34ZM/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me zeker leuk om eens met zo'n spel mee te spelen. Alleen dan in de herfst ofzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik wil hier verbinden, maar krijg een newGRF mismatch.
Je had er wel even bij mogen zeggen dat de newGRF's nog niet in het pakket zitten ;)

Een aantal zijn ook niet in de online contents folder te vinden. Volgende keer misschien handiger de GRFs op zn minst voor manual install te downloaden te zetten.

Werkt dus nog niet <_<

Ik heb ze nu allemaal behalve City stations en NewStations.
Er zitten trouwens wat vreemde spelfouten in die namenlijst. Rename je ze zelf altijd oid?

Zelfs na het handmatig zoeken van de laatste 2 zit ik nog op een newGRF mismatch |:(
Je bevordert zo niet echt dat mensen je makkelijk kunnen joinen hoor...

[ Voor 96% gewijzigd door Gammro op 01-07-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Heb je wel de juiste file gepakt? Je moet dus niet die uit het forum van openTTD halen, maar de tweede link in m'n post (deze dus). Met die versie moet je zo kunnen joinen. De missende files worden dan automatisch uit de bananenboom geplukt.

Aan de grf's heb ik niets gemod, dus die spelfouten zijn dan 100% officieel! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Major Carnage op 01-07-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik heb eerst inderdaad op het forum gekeken, maar kwam er al snel achter dat ik je 2e link moest hebben. Ik heb dus jouw pakketje gedownload en uitgepakt. Waarna ik een newGRF mismatch error kreeg...

Zouden er misschien verschillende servers op saemi.pandemonion.com draaien? deze probeer ik namelijk met direct connect te joinen omdat ik verder geen join info zag.

[ Voor 29% gewijzigd door Gammro op 01-07-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Ok de GRF worden dus niet helemaal automagisch binnengehaald maar met enkele handelingen vooraf. Dat schiet natuurlijk niet op, dus ik heb de file even bijgewerkt met deze files. Nu is het simpelweg joinen.

De server is dus saemi.pandemonion.com en heet 'Epic Megagames'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:52
Pfff, binnenkort maar ook weer spelen. Heerlijk spel en op gegeven momenten moet je alles weer ombouwen, omdat het anders in de knup raakt. :P

Maar even een vraagske: Wat is ongeveer het bandbreedte-verbruik van OpenTTD, aangezien ik wel evt een GoT-server wil draaien (zag namelijk niets in topic staan)!?

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Reken op 1 tot hooguit 2 kB/s. Behalve op het moment dat er iemand inlogt natuurlijk, dan ligt het eventjes hoger, totdat de nieuwe speler de map binnen heeft.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
http://wiki.openttd.org/FAQ_multiplayer
How much bandwidth does the game use?
* The rate is approximately 1.2 kbyte/sec upload and 1.2 kbyte/sec download per client. Multiplying that up, a 10-player server will use approximately 12 kbyte/sec up and 12 kbyte/sec down (the exact numbers will depend on the number of retransmissions etc.). Therefore, a 10-player, 24/7 server will consume 60 Gbyte/per month of bandwidth if all 10 players are connected the whole month.
Over mijn grfs:
  • Stolentrees - bomen
  • TTRS 3 - huizen en wegen
  • NuTracks - rails
  • 2cc - treinen
  • AV8 - vliegtuigen
  • eGRTVS - auto's
  • FIRS - industrieen
  • FISH - boten
Voor 2CC en NuTracks is het het handigst als je deze samen gebruikt.

Mijn speelstijl:
Ik speel voornamelijk CargoDist builds van het forum daar (laatste build: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=887639#p887639). Dat vind ik toch het leukst: vracht heeft daadwerkelijk een bestemming. Daarbij probeer ik dan ongeveer alle industrieën met elkaar te verbinden dat heeft complexe netwerken tot gevolg. Zeker omdat ik ook nog eens met FIRS speel: geproduceerde engeneering supplies moeten weer naar primary industries. Vrachtwagens gebruik ik om engineering supplies weer te vervoeren vanaf een dropoff station naar de primary industries. Ohja, freight weight multiplier staat bij mij op 7, of veel locomotieven gebruiken of om de bergen heen bouwen.
Ik speel eigenlijk nooit met passagiers, netwerken zijn al vol genoeg met vracht treinen. Eigenlijk gebruik ik de vliegtuigen (al heel soms wel om in het begin wat geld te verdienen) en boten niet.

edit: Ohja, als je een server draait is het vaak het handigst om de laatste stable te gebruiken, de meeste mensen zullen die gebruiken om online te spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Arie- op 17-07-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik zie geen servers bij multiplayer. Ook al druk ik find servers. Hoe kan dit?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Staat ie nog op LAN? En anders: controleer je firewall en dergelijke. Alhoewel je voor het spelen geen speciale setting nodig zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ah, na een restart opeens wel :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Een stukje rails tussen een bos en de zaagmolen, over de tijd uitgebreid naar 3 sporen.
Jarenlang is het met deze setup goed gegaan tot ik net even ging kijken en het volgende zag:
OpenTTD Padstelling
Op de middelste rijbaan is overduidelijk genoeg ruimte, maar toch rijden de treinen niet.

Het signaal op de middenbaan, aan beide uiteinden, is nodig om een 3 vs 3 in het midden te voorkomen.
Nu is er altijd een passeermogelijkheid omdat de buitenbanen (vlnr) voor het middenkruispunt zullen stoppen en de middenbaan vlak voor de stations. Het nadeel, blijkt, is dat de middenbaan soms helemaal niet genomen wordt.

Is dit nu een bug in OpenTTD of zit de bug tussen m'n oren en heb ik 't verprutst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Major Carnage schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:29:
Voor degenen die zin hebben in een potje, ik heb op het moment een server lopen met een custom patch. Daarnaast nog enkele newGRFs. Voor het gemak is het hele pakket hier neer te laden.

De game is begonnen in 1890 en zal met een factor 15 vertraagd lopen. De map is 4096x512 tiles groot, en gebruikt de arctic tileset.

Een aantal dingen zijn belangrijk om te weten:
- Het server adres is saemi.pandemonion.com
- Zet een password op je bedrijf om er zeker van te zijn dat een ander er niet mee aan de haal gaat.
- Gebruik alleen non-stop orders. Dit kan je mbv een instelling automatisch laten doen. Dit is benodigd voor de cargodest patch die in deze build verwerkt is.
- Zit elkaar niet in de weg. De banhamer is nog ongebruikt, maar tests wijzen uit dat hij hard aan komt :)

De lijst met gebruikte newgrfs is als volgt:
[afbeelding]
Versta ik dit verkeerd, of kan je ook offline gaan tijden een spelletjes en gewoon enkele uren later weer verder doen?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Pagina: 1 ... 20 ... 53 Laatste