Ah, maar dat is nou een gemene vraag. Laat ik even voorop stellen dat je het niet wil. Voornamelijk als je uiteindelijk over gaat op 20 treinen laten rijden over dat stuk, dan wil je gewoon zeker zijn dat de treinen maar 1 kant op kunnen rijden.
Anyway, de oplossing is volgens mij dit:
---\-2----3\
-4----5-\
|
|
|
Met 2,3,4,5 allemaal dubbele standaard signals. Let wel op, je kunt dan wel 2 treinen laten rijden, maar geen 3. Dan krijg je alsnog een deadlock. Dat komt omdat 2 treinen uit dezelfde richting kunnen gaan wachten voor 2,4, en de trein in tegenovergestelde richting kan dan niet meer passeren. Met PBS zou het wel goed gaan (tot 3 treinen overigens, maar vooruit).
Een betere oplossing is overigens dualtrack, ben je van alle problemen af, en kun je opeens een theoretische oneindige hoeveelheid treinen over dat stuk laten rijden

Is alleen iets duurder om aan te leggen, zeker over meren/bergen etc
Langere stations, met DirkW, te lang kost alleen maar ruimte/geld. Maar maak ze ook niet te kort. Kies een standaard lengte voor je treinen, kies een standaard stationslengte die goed is en houd je daaraan. Zelf houd ik altijd 7 blokken station en 1 loco + 9 wagonnen aan, voornamelijk omdat dat de maximale standaardinstellingen zijn. Langere treinen kunnen wel, maar die zie ik niet meer goed in het depotoverzicht
[
Voor 17% gewijzigd door
blackangel op 20-03-2010 11:37
]