Bij mij vroeg die dus gewoon om bestanden, vandaar dat ik die open pakken heb gedownload.Bart ® schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:40:
En 1.0.0 bèta1 is ook uit, de eerste versie waarvoor je geen originele TTD-bestanden meer nodig hebt
- Bart ®
- Registratie: Augustus 2004
- Laatst online: 22:23
/u/121902/woosh.png?f=community)
http://wiki.openttd.org/WaypointHinkl schreef op donderdag 24 december 2009 @ 08:32:
Edit:
Ik heb een controlepost gebouwd, geen voor de lol. Maar het lijkt niks of hij niks doet. Wat is er de bedoeling van?
Kort gezegd zijn dat dus checkpoints waar je een trein heen kan sturen, zonder dat ie daar stopt, om hem een bepaalde route te laten rijden. Dit is handig als een trein meerdere routes/mogelijkheden heeft om op zijn bestemming te komen, maar je hem via één specifieke weg wil laten rijden.
Cunning linguist.
Ohh okee, ik dacht dat het een soort van reperatiestukje was. Zoals je vroeger van die watertanks naast het spoor had om de locomotieven te koelen.
- Bart ®
Die waren niet om ze te koelen, maar om de watervoorraad aan te vullen; water dat ze nodig hadden om stoom te maken voor de aandrijvingHinkl schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:44:
Ohh okee, ik dacht dat het een soort van reperatiestukje was. Zoals je vroeger van die watertanks naast het spoor had om de locomotieven te koelen.
Cunning linguist.
Dat bedoel ik toch
, werd trouwens net helemaal kwaad op openttd, omdat die trein de heletijd fout reed. Gelukkig dacht ik aan onze lieve waypoints, nu werkt de boel weer
- Bart ®
Treinen rijden in principe niet fout, ze nemen de kortste weg. Als ze fout rijden, is over het algemeen een designfout van het spoornetwerk, de fout zit dus tussen toetsenbord en bureaustoelHinkl schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:15:
Dat bedoel ik toch, werd trouwens net helemaal kwaad op openttd, omdat die trein de heletijd fout reed. Gelukkig dacht ik aan onze lieve waypoints, nu werkt de boel weer
Cunning linguist.
Ach, het werkt nu. Wanneer ik er vaak problemen met krijg laat ik het even weten. Misschien dat we er dan samen uit kunnen komen 
Waarschijnlijk doe ik iets wat in Locomotion wel geaccepteerd wordt maar in openTTD niet.
Waarschijnlijk doe ik iets wat in Locomotion wel geaccepteerd wordt maar in openTTD niet.
[ Voor 26% gewijzigd door BinaryRun op 24-12-2009 10:52 ]
- Bart ®
Veelvoorkomend probleem is sein verkeerd om plaatsen... Maar als je een savegame uploadt, dan komen we er met z'n allen vast wel uitHinkl schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:51:
Ach, het werkt nu. Wanneer ik er vaak problemen met krijg laat ik het even weten. Misschien dat we er dan samen uit kunnen komen
Cunning linguist.
Het is nu niet nodig alles loopt
, ik had trouwens geen seinen geplaatst.
Het staat er op de download pagina nota bene bij over den OpenSFX en OpenGFX:Hinkl schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:43:
Bij mij vroeg die dus gewoon om bestanden, vandaar dat ik die open pakken heb gedownload.
OpenTTD before 1.0.0 requires the original Transport Tycoon Deluxe data files in order to function. For OpenTTD 1.0.0 you can use the original Transport Tycoon Deluxe data files, but also it's free alternatives OpenGFX (graphics) and OpenSFX (sound). Please refer to the readme for more information.
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 24-12-2009 12:31 ]
Crap, TTDpatch werkt hier niet, ik zie 1 sec het hoofdmenu en daarna een RTD. Openttd doet het wel.
Ik heb trouwens Vista, 64bit, misschien ligt het daar aan.
Ik heb trouwens Vista, 64bit, misschien ligt het daar aan.
Ik heb dat gelezen en dus ook OpenSFX en OpenGFX geïnstalleerd zoals boven aangegeven.GJtje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:52:
[...]
Het staat er op de download pagina nota bene bij over den OpenSFX en OpenGFX:
[...]
ziekelijk, die 32bpp graphics... Maar op de een of andere manier blijf ik toch van die oude 8bpp houden 
Dit is het enige spel wat ik écht altijd blijf spelen, en dat al sinds 1997
Zou ik een screenshot van jou mogen zien? Mogelijk met wat uitleg over wat ik zie
- Bart ®
Kutnewbiemaarud schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:12:

Echte mannen spelen TTO sinds '94 en TTD sinds '95!
Cunning linguist.
Ik heb er even een paar gemaakt:

Hoofdvenster met OpenGFX ipv de originele bestanden

32bpp graphics op normale zoom

32bpp graphics op ultrazoom

32bpp trein op ultrazoom
Het is wel mooi, maar 8bpp is gewoon, tsja, leuker
Zoals je ziet zijn de bomen en de stoom nog niet helemaal perfect, maar ik dacht eerst even kijken hoe de trein en stad eruit zien (die 32bpp graphics moet je los downloaden, het is niet 1 grote replacement)
enneh Bart, ik had toen nog geen pc die het kon draaien
die kwam pas in '96 of '97

32bpp trein op ultrazoom
Zoals je ziet zijn de bomen en de stoom nog niet helemaal perfect, maar ik dacht eerst even kijken hoe de trein en stad eruit zien (die 32bpp graphics moet je los downloaden, het is niet 1 grote replacement)
enneh Bart, ik had toen nog geen pc die het kon draaien
[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 24-12-2009 14:31 ]
Erg leuk die ultrazoom, maar hoe doe je dat eigenlijk? Weer in de wiki gekeken, en weer niet kunnen vinden. Misschien moet ik het spel maar op engels zetten zodat ik dingen beter op kan zoeken
dan heb je gepatchede bestanden nodig, volgens deze wiki:
http://wiki.openttd.org/32bpp_Extra_Zoom_Levels
Daarom heb ik deze versie in een aparte map gezet, weg van mijn originele OpenTTd zodat die niet ver*** wordt
Daarom heb ik deze versie in een aparte map gezet, weg van mijn originele OpenTTd zodat die niet ver*** wordt
Ahh bedankt. Ik denk dat ik het dan ook maar in een andere map uitprobeer.
Ik weet dat ik een oud berichtje citeer, maar ben wel benieuwd. Ik zou het wel gaaf vinden om deze drie treinen als GRF te kunnen laden. Iemand een linkje?Mister_Gaus schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:57:
De Dutch trainset heeft veel van de Nederlandse treinen en ook Thalys, ICE en de HSL trein.
Dus ik denk dat die zoiets zoekt.
EDIT:
Snap er niks van, heb ze nu opeens wel?
Iemand die trouwens weet, of de dutch trainset ook in 32bpp komt? Vind die nieuwe(re) textures er gaaf uit zien, al heeft het oude 8bpp ook wat.
[ Voor 20% gewijzigd door CH4OS op 24-12-2009 22:02 ]
Verwijderd
Ik heb die openGFX even geprobeerd. maar het is net alsof je naar een Linux distro zit te kijken. Gebouwen en stations zijn over het algemeen best ok, maar de rest en met name de icoontjes zien er maar begin jaren 90 uit ten tijde van win 3.1x. Van die "eenvoudige" net niet graphics.
Ik heb trouwens die beta 1.0 geprobeerd maar kon niet zo snel vinden wat er nu speciaal aan was, behalve dat de versienummer is veranderd en je geen muziek en sound erbij krijgt.
Ik heb trouwens die beta 1.0 geprobeerd maar kon niet zo snel vinden wat er nu speciaal aan was, behalve dat de versienummer is veranderd en je geen muziek en sound erbij krijgt.
Ja, ik deed dus hetzelfde. En volgens mij moet het geluid gewoon nog uit de originele geïmporteerd worden.Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:45:Ik heb trouwens die beta 1.0 geprobeerd maar kon niet zo snel vinden wat er nu speciaal aan was, behalve dat de versienummer is veranderd en je geen muziek en sound erbij krijgt.
Muziek en sound zaten er nooit bij, net zo min als graphix. Maar tot aan versie 1.0 moest je de oorspronkelijke bestanden ergens (illegaal) vandaan halen, nu zijn het openGFX en openSFX project afgerond en kun je ook daarvoor vrije bestanden gebruiken. Maar je moet ze nog wel los ophalen inderdaad. Niet echt handig imho.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Hulde voor de mensen die alle moeite erin steken, maar zoals iemand al zei: ik vind de uitstraling net niets. Het doet op de een of andere manier toch aan een kopie denkenmaarud schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:28:
Ik heb er even een paar gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
32bpp trein op ultrazoom
enneh Bart, ik had toen nog geen pc die het kon draaiendie kwam pas in '96 of '97
Het doet mij trouwens echt denken aan een soortgelijk spel dat ik vroeger speelde, waarbij je het bus- en tramvervoer in een stad moest regelen. Kan alleen niet meer op de naam komen..
[ Voor 7% gewijzigd door Robino op 24-12-2009 23:05 ]
De hogesnelheidstreinen worden pas geintroduceerd bij een bepaald jaartal. (Ik denk dat het precieze jaartal wel ergens op de site van de dutchtrainset staat of anders in de readme) Als je in het spel nog voor dat jaartal bent dan zijn die treinen dus niet beschikbaar. Zo heb je in 1950 alleen maar stoomtreinenGJtje schreef op donderdag 24 december 2009 @ 21:34:
[...]
Ik weet dat ik een oud berichtje citeer, maar ben wel benieuwd. Ik zou het wel gaaf vinden om deze drie treinen als GRF te kunnen laden. Iemand een linkje?Dutch trainset heb ik al geïnstalleerd, maar krijg er geen Thalys, ICE of HSL door hoor.
EDIT:
Snap er niks van, heb ze nu opeens wel?Heb nu alleen de Dutch train set, had eerst ook anderen.
Iemand die trouwens weet, of de dutch trainset ook in 32bpp komt? Vind die nieuwe(re) textures er gaaf uit zien, al heeft het oude 8bpp ook wat.
Ditto. Ik vind het nou niet bepaald grafisch beter, en het komt de nostalgie ook nog niet eens ten goede.Rave17 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:59:
[...]
Hulde voor de mensen die alle moeite erin steken, maar zoals iemand al zei: ik vind de uitstraling net niets. Het doet op de een of andere manier toch aan een kopie denken
Traffic Giant vermoed ik, van JowoodRave17 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:59:
[...]
Hulde voor de mensen die alle moeite erin steken, maar zoals iemand al zei: ik vind de uitstraling net niets. Het doet op de een of andere manier toch aan een kopie denken
Het doet mij trouwens echt denken aan een soortgelijk spel dat ik vroeger speelde, waarbij je het bus- en tramvervoer in een stad moest regelen. Kan alleen niet meer op de naam komen..
"Mekker, blaat"
Dankje, dat was het inderdaad! Jeetje, wat kan je toch veel vergeten over de jaren
Verwijderd
hoe zit het met maglev treinen etc wanneer je een game start in 2050? die komen dan niet beschikbaar..Mister_Gaus schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:21:
[...]
De hogesnelheidstreinen worden pas geintroduceerd bij een bepaald jaartal. (Ik denk dat het precieze jaartal wel ergens op de site van de dutchtrainset staat of anders in de readme) Als je in het spel nog voor dat jaartal bent dan zijn die treinen dus niet beschikbaar. Zo heb je in 1950 alleen maar stoomtreinen
- Bart ®
Ah, oke, dan is het goedmaarud schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:28:
enneh Bart, ik had toen nog geen pc die het kon draaiendie kwam pas in '96 of '97
Cunning linguist.
- Bart ®
Die zijn gelijk beschikbaar als je in 2050 start, tenzij je natuurlijk een NewGRF gebruikt waar geen maglevtreinen in zitten.Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 01:35:
[...]
hoe zit het met maglev treinen etc wanneer je een game start in 2050? die komen dan niet beschikbaar..
Cunning linguist.
Ik moest zoeken, zat steeds met Transport Giant in mijn hoofd, maar toen zag ik die screens: Ej, die is heul anders... Toch Jowood, wiki, ahh, traffic giant, kan niet missen meerRave17 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 23:43:
[...]
Dankje, dat was het inderdaad! Jeetje, wat kan je toch veel vergeten over de jarenEn het ziet er trouwens gedetailleerder uit dan ik mij kan herinneren.
Traffic Giant was op zich wel een leuk spel, alleen zo beperkt als je eenmaal een netwerkje hebt... En alleen stadsvervoer, ging het toch altijd vergelijken met TTD, en dan ben je mbt gameplay al snel kansloos
"Mekker, blaat"
Ja de beperking was toch wel de stad, maar dat is eigenlijk iets wat je bij TTD juist weer mist. Busvervoer is altijd wel leuk om subsidies mee binnen te halen en om je stations/vliegvelden te bevoorraden, maar eigenlijk draait het (bij mij?) meer om de treinen en vliegtuigen.djidee schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 09:18:
[...]
Ik moest zoeken, zat steeds met Transport Giant in mijn hoofd, maar toen zag ik die screens: Ej, die is heul anders... Toch Jowood, wiki, ahh, traffic giant, kan niet missen meer
Traffic Giant was op zich wel een leuk spel, alleen zo beperkt als je eenmaal een netwerkje hebt... En alleen stadsvervoer, ging het toch altijd vergelijken met TTD, en dan ben je mbt gameplay al snel kansloos
Verwijderd
Alleen als ik snel geld nodig heb gebruik ik vliegtuigen. Maar de voorkeur geef ik aan treinen met passagiers/mail.
Wat ik meestal doe is hele grote steden maken en daar middenin een station neerzetten. En dan de boel efficiënt maken. Dat er geen treinen op elkaar hoeven te wachten maar toch zoveel mogelijk op de lijn proberen te zetten en dat de passagiers en mail uiteraard weg gewerkt worden. Als alles klaar is kan ik er wel een tijdje naar kijken zonder te bouwen oid
(nou ja, meestal heb ik wel een tv serie op de achtergrond draaien). En daarna ben ik er weer zat van en ga ik een nieuwe scenerio maken
Wat ik meestal doe is hele grote steden maken en daar middenin een station neerzetten. En dan de boel efficiënt maken. Dat er geen treinen op elkaar hoeven te wachten maar toch zoveel mogelijk op de lijn proberen te zetten en dat de passagiers en mail uiteraard weg gewerkt worden. Als alles klaar is kan ik er wel een tijdje naar kijken zonder te bouwen oid
Ik zag in het menu dat je ook allemaal content van internet kan downloaden van AI. Maar eigenlijk wil ik zo veel mogelijk toevoegen omdat ik normaal in mijn studentenkamertje zit te internetten waar alleen port 80 is en ik de extra's dus niet kan binnenhalen.
Is het mogelijk om spullen de downloaden en dan uit te schakelen als je ze niet nodig hebt? Of is alle content zo leuk dat jullie het aanraden om het allemaal te downloaden en ervan de te genieten?
Is het mogelijk om spullen de downloaden en dan uit te schakelen als je ze niet nodig hebt? Of is alle content zo leuk dat jullie het aanraden om het allemaal te downloaden en ervan de te genieten?
extra content zijn vooral grf veranderingen zoals de dutch trainset. De meeste spelen gewoon de standard versie of opengfx.
later gaat men kijken naar extra packs zoals FISH en dergelijke en die kan je ook gewoon downloaden van internet en volgens mij gebruikt de updater van openttd ook gewoon poort 80.
later gaat men kijken naar extra packs zoals FISH en dergelijke en die kan je ook gewoon downloaden van internet en volgens mij gebruikt de updater van openttd ook gewoon poort 80.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Ik download alleen de Dutch trainset dan, ook zag ik dat je AI kon downloaden. Is dat echt nodig om het spel met tegenstanders te kunnen spelen? Mij lijkt dat AI is inbegrepen.
De updater werkt volgens de wiki niet volgens port 80:
Users only need to select what they want to download; the game handles installing all files. (The default port being 3978)
Verwijderd
Er is een heel framework gemaakt om gemakkelijk AI's te kunnen maken. Ik denk ook meer dat dat om de programmeer uitdaging gaat dan omdat het echt nuttig is om tegen een AI te spelen. Denk zelf aan wedstrijden waar meerdere mensen een AI ontwerpen en die dan tegen elkaar laten spelenHinkl schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 15:55:
Ik download alleen de Dutch trainset dan, ook zag ik dat je AI kon downloaden. Is dat echt nodig om het spel met tegenstanders te kunnen spelen? Mij lijkt dat AI is inbegrepen.
[...]
Dat zou wel heel gaaf zijn, zeker als daar een goede tutorial over komt. Als in: een leuk framework om te leren, waarbij je ook meteen leert hoe een AI werkt.... en het meteen kunt demonstreren in zo'n spel
.
Verwijderd
http://wiki.openttd.org/NoaiBoudewijn schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 16:34:
Dat zou wel heel gaaf zijn, zeker als daar een goede tutorial over komt. Als in: een leuk framework om te leren, waarbij je ook meteen leert hoe een AI werkt.... en het meteen kunt demonstreren in zo'n spel.
* Introduction to writing an AI for OpenTTDStarting from 0.7.0 release it is possible for any user to create his or her own AI. Not only do we deliver a clean and simple API, we also allow you to make your AI in scripts. This should make it possible for anyone with a bit of programming knowledge to make fairly good AIs. It should also challenge people to build better AIs then the ones we had in 0.6. This page is all about telling you how to do it.
* Basics of writing an AI
* Things you need to know about writing an AI
Etc. Er is zelfs een basic AI die je zelf kunt uitbreiden
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2009 16:42 ]
Dus het is niet nodig om extra content te downloaden / de AI is niet echt nodig om te spelen dan? Zit wel wat in, in Locomotion vond ik de AI ook maar irritant.
Zouden jullie mij kunnen helpen ?
Ik ben de nederlandse spoorwegen aan het nabouwen in de map nederland.
Alleen wat is nou het handigst om te gebruiken om passagiers te vervoeren ?
Ik bedoel meer, je heb namelijk de optie tranfser...
En hoe doe je dat als je meerdere stations op 1 rit hebt ?
Want in principe gaat hji ieder volgend station weer uitlaten namelijk!
Ik ben de nederlandse spoorwegen aan het nabouwen in de map nederland.
Alleen wat is nou het handigst om te gebruiken om passagiers te vervoeren ?
Ik bedoel meer, je heb namelijk de optie tranfser...
En hoe doe je dat als je meerdere stations op 1 rit hebt ?
Want in principe gaat hji ieder volgend station weer uitlaten namelijk!
Als je op zo'n manier leuk met passagiers wil kunnen spelen zou jij je eens moeten verdiepen in cargodist.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Omdat ik er niet meer aan werk, omdat ik de hele tijd crashes krijg(welke ik dan moet omzeilen met een oudere save, om ze in een later stadium weer tegen te komen) post ik hier mijn 90% accurate reconstructie van het nederlands spoorwegennet. De lijnen liggen er al allemaal, ~45% van de stoptreinen rijdt echter nog niet, en geen enkele sprinter is operatief.
De volgende pagina's heb ik gebruikt om tot het huidige netwerk te komen:
Wikipedia: Dutch railway services
Wikipedia: Trains in the Netherlands
http://www.sporenplan.nl/
Ik zal het in de toekomst misschien nog eens afmaken, maar nu niet. Ook is er een verouderde cargodist meegeleverd, omdat de savegame niet op nieuwere versies werkt. Ik hebt dus een aardig bugged savegame gecreëerd, maar ik hoop jullie toch een boel plezier te doen met deze savegame:
http://rapidshare.com/files/326633081/Cargodist.rar.html
http://files.uploadffs.com/c/b/ad44ba94/Cargodist.rar
is jammer genoeg maar 10x te downloaden, weet iemand nog een andere site om deze naar te uploaden?
Veel plezier met het aanschouwen van mijn versie van Nederland
Ik zal het in de toekomst misschien nog eens afmaken, maar nu niet. Ook is er een verouderde cargodist meegeleverd, omdat de savegame niet op nieuwere versies werkt. Ik hebt dus een aardig bugged savegame gecreëerd, maar ik hoop jullie toch een boel plezier te doen met deze savegame:
is jammer genoeg maar 10x te downloaden, weet iemand nog een andere site om deze naar te uploaden?
[ Voor 11% gewijzigd door Gammro op 27-12-2009 22:07 ]
Ook is http://www.tt-forums.net/...&t=41992&hilit=passengers misschien wel interresant voor 'cargo destination'.
(het komt er op neer dat er hetzelfde al in de wiki staat).
(het komt er op neer dat er hetzelfde al in de wiki staat).
[ Voor 19% gewijzigd door Domdo op 27-12-2009 18:10 ]
@Gammro Ik heb hem geupload op uploadffs.com voor je. Onbeperkt download zonder wachttijd. En nog bedankt voor je game!
[ Voor 28% gewijzigd door BinaryRun op 27-12-2009 20:48 ]
Ben benieuwd naar de gameHinkl schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:28:
@Gammro Ik heb hem geupload op uploadffs.com voor je. Onbeperkt download zonder wachttijd. En nog bedankt voor je game!
<Ben nog aan het uploaden, wanneer ik terug ben rond 9 uur zal hij hier staan.>
Nog meer mensen die hun eigen ingevulde nederland willen showen ?
Hij is der.webgangster schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:46:
[...]
Ben benieuwd naar de game
Nog meer mensen die hun eigen ingevulde nederland willen showen ?
This file can only be downloaded by becoming a Premium member
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gebruik daarom de uploadffslink die ik gaf. Is hetzelfde bestand.SinergyX schreef op zondag 27 december 2009 @ 21:14:
This file can only be downloaded by becoming a Premium member
Verwijderd
Heb je al die plaatsen ook zelf neergezet?Gammro schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:59:
Omdat ik er niet meer aan werk, omdat ik de hele tijd crashes krijg(welke ik dan moet omzeilen met een oudere save, om ze in een later stadium weer tegen te komen) post ik hier mijn 90% accurate reconstructie van het nederlands spoorwegennet. De lijnen liggen er al allemaal, ~45% van de stoptreinen rijdt echter nog niet, en geen enkele sprinter is operatief.
Anyway. Respect, alleen al voor al die stations
Het scenario met alle steden heb ik schaamteloos van de OTTD wiki afgehaald
, de rest is allemaal self-made
Ik zal eens even mijn bevinding van openTTD tot nu toe posten. Hopelijk kunnen jullie er wat mee en/of zijn jullie het met me eens 

(Het lijkt alsof ik erg negatief ben, dat valt wel mee. Dit zijn vooral de dingen die mij opvielen en dan ten opzichte van Locomotion)
- In het begin zijn de opties overweldigend en moeilijk te begrijpen. Maar zodra je de eerste 10 begrijpt wordt de rest vanzelf sprekend.
- Je kan het beeld niet draaien, maar je kan alles wel onzichtbaar maken, wat een hoop goedmaakt.
- De nieuws berichtjes vind ik erg vervelend. Zo heb je niks, zo heb je er 20 achterelkaar waarvan er misschien maar 3 nuttig zijn. Je blijft ze weg klikken.
- De AI die je kan downloaden is erg irritant, je kan makkelijk zonder. En het is zelfs leuker. Had ze toegevoegd en in 5 minuten hadden ze veel meer gebouwd dan ik.
- De community is erg actief, ook op GoT. Dit is erg fijn.
- Treinen worden net slakken wanneer de een heuveltje opmoeten, ookal is het maar 1 tegel verschil. Zwaar irritant.

(Het lijkt alsof ik erg negatief ben, dat valt wel mee. Dit zijn vooral de dingen die mij opvielen en dan ten opzichte van Locomotion)
Er zijn nog veel meer opties 
) zit een optie om per categorie aan te geven of je de melding fullsize, als tracker onderin of zelfs helemaal niet wilt zien 
[q]• Treinen worden net slakken wanneer de een heuveltje opmoeten, ookal is het maar 1 tegel verschil. Zwaar irritant.'Realistic accelleration' of zoiets lost dat op, of zat dat tegenwoordig samen met een van de nieuwe pathfinders oid? Er is in ieder geval ook een optie voor
In het menuutje onder de krant (of wat is het, heb geen TTD bij de hand @ workHinkl schreef op maandag 28 december 2009 @ 09:43:
• De nieuws berichtjes vind ik erg vervelend. Zo heb je niks, zo heb je er 20 achterelkaar waarvan er misschien maar 3 nuttig zijn. Je blijft ze weg klikken.
[q]• Treinen worden net slakken wanneer de een heuveltje opmoeten, ookal is het maar 1 tegel verschil. Zwaar irritant.'Realistic accelleration' of zoiets lost dat op, of zat dat tegenwoordig samen met een van de nieuwe pathfinders oid? Er is in ieder geval ook een optie voor
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
De nieuwsberichtjes kun je uitschakelen (2 icoontje van rechts bovenin en dan Message Settings). Dat treinen langzaam de bergen op gaan kun je aanpassen via Advanced Settings -> Vehicles -> Trains -> Train Acceleration model op Realistic zetten.
De rest van je bevindingen ben ik het helemaal mee eens
/edit: hmm, eerst maar eens refreshen voor ik reageer, Paul was me voor
De rest van je bevindingen ben ik het helemaal mee eens
/edit: hmm, eerst maar eens refreshen voor ik reageer, Paul was me voor
[ Voor 11% gewijzigd door Entity op 28-12-2009 09:58 ]
Paul mag je dan misschien voor zijn, maar jij wist waar het staat. Speelt echt veel fijner nu. Het valt me trouwens op dat je nergens de berichtjes kan teruglezen. Wat ik wel een nadeel vindt zeker met die subsidies.
- Bart ®
Subsidies staan allemaal in het subsidies-menu'tjeHinkl schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:01:
Paul mag je dan misschien voor zijn, maar jij wist waar het staat. Speelt echt veel fijner nu. Het valt me trouwens op dat je nergens de berichtjes kan teruglezen. Wat ik wel een nadeel vindt zeker met die subsidies.

[ Voor 14% gewijzigd door Bart ® op 28-12-2009 10:30 ]
Cunning linguist.
Dit gaat al een stuk beter, hierbij mijn laatste bevinding.
Ik weet niet hoe, maar ik begin ineens als een speer winst te maken, heerlijk!
- Sommige dingen lijken niet anders te kunnen in openTTD, maar het is wel degelijk mogelijk!
- Die korte nieuws berichtjes in je underbar zijn erg prettig
- openTTD werkt heerlijk vanaf een USB-stick
Ik weet niet hoe, maar ik begin ineens als een speer winst te maken, heerlijk!
[ Voor 24% gewijzigd door BinaryRun op 28-12-2009 10:24 ]
Na een tijdje gaat het spel ook meer om je eigen doelen in het netwerk na te streven dan zo veel mogelijk geld te verdienen, dan maak je namelijk zoveel winst ><
Is dat niet de reden waarom we zulke spellen spelenGammro schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:28:
Na een tijdje gaat het spel ook meer om je eigen doelen in het netwerk na te streven dan zo veel mogelijk geld te verdienen, dan maak je namelijk zoveel winst ><
Ja, maar mocht je er nog niet achter zijn, hierbij dan toch
Berichtjes teruglezen kan wel, gewoon onder op de balk klikken, elke keer klikken is een bericht verder terugHinkl schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:01:
"Mekker, blaat"
Wat nog een makkelijkere is: de 2e knop van rechts(die naast het vraagteken) ingedrukt houden en message history kiezen
Kan iemand mij vertellen waar je die 32bpp graphics vandaan kan halen en hoe je ze vervolgens kan gebruiken?maarud schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:12:
ziekelijk, die 32bpp graphics... Maar op de een of andere manier blijf ik toch van die oude 8bpp houden
Jazaker dat kunnen we, eerste ga je naar openGFX voor de graphics en dan naar openSFX voor het bijbehorende geluid.gimpy schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:41:
[...]
Kan iemand mij vertellen waar je die 32bpp graphics vandaan kan halen en hoe je ze vervolgens kan gebruiken?
Deze installeer je op dezelfde manier als de TTD graphics bij openTTD.
Vervolgens open je het spel ->> spelopties ->> graphicset: opengfx ->> soundset soundgfx en klaar is kees
[ Voor 10% gewijzigd door BinaryRun op 28-12-2009 11:55 ]
En hier de link naar de 32bpp graphics + handleidingHinkl schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:51:
[...]
Jazaker dat kunnen we, eerste ga je naar openGFX voor de graphics en dan naar openSFX voor het bijbehorende geluid.
Vervolgens open je het spel ->> spelopties ->> graphicset: opengfx ->> soundset soundgfx en klaar is kees
- Bart ®
Dat heeft helemaal niets met 32bpp te makenHinkl schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:51:
[...]
Jazaker dat kunnen we, eerste ga je naar openGFX voor de graphics en dan naar openSFX voor het bijbehorende geluid.
Een copy-paste van de TS van het OpenTTD-topic op FOK:
Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
code:
1
| blitter = 32bpp-simple |
Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.
Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.
[ Voor 48% gewijzigd door Bart ® op 28-12-2009 12:10 ]
Cunning linguist.
Oei, wat een grove fout van mij. Bedankt voor het corrigeren Bart ®
- Bart ®
No problemoHinkl schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:52:
Oei, wat een grove fout van mij. Bedankt voor het corrigeren Bart ®
Cunning linguist.
Bedankt allemaal, hier ga ik wel uitkomen...
Leuk om even uit te proberen en de ontwikkelingen in de gaten te houden..
TT is eigenlijk nog het enige spel wat ik nog weleens speel...
Leuk om even uit te proberen en de ontwikkelingen in de gaten te houden..
TT is eigenlijk nog het enige spel wat ik nog weleens speel...
Is het trouwens mogelijk om van de treinen de instellingen aan te passen ?
Ik wil namelijk al mijn MagLev treinen gewoon een betrouwbaarheid van 100 procent hebben maar wel op de trein die 650 km per uur gaat.
Weet iemand of dit mogelijk is zonder al teveel aanpassingen ?
Ik wil namelijk al mijn MagLev treinen gewoon een betrouwbaarheid van 100 procent hebben maar wel op de trein die 650 km per uur gaat.
Weet iemand of dit mogelijk is zonder al teveel aanpassingen ?
Toen ik nog TTDpatch gebruikte, kon je met TTDAlter allerlei variabelen van voertuigen veranderen, maar dat werkt niet op OpenTTD voor zover ik weet.
De breakdowns op 'none' zetten volstaat niet
Dan heb je wel voor alles (behalve vliegtuigen...) een 100% reliability, maar daar moet overheen te komen zijn
Ik was idd opzoek naar de breakdowns 
Kon deze nergens vinden, keek in het verkeerde menu
Kon deze nergens vinden, keek in het verkeerde menu
Even een korte offtopic vraag; ik heb een wat uitgebreidere openingspost gemaakt die wat meer vragen zou moeten beantwoorden voor nieuwe users en iets actueler is. Kan ik deze gewoon posten als deel 4 of stoppen we bij een bepaalde hoeveelheid posts met dit topic 
Mocht iemand de behoefte hebben om mee te werken aan het nieuwe topic; geef je naam door en ik voeg je toe bij de mede-auteurs
Mocht iemand de behoefte hebben om mee te werken aan het nieuwe topic; geef je naam door en ik voeg je toe bij de mede-auteurs
Dan maar nog wat zelfreclame. Velen van de oudere garde kunnen zich Kurt's servers nog wel herinneren, mijn team en ik hebben geprobeerd dit opnieuw na te maken. Op het moment van streven is er een heuze strijd bezig tussen alle verschillende spelers uit verschillende landen. Enkele features die onze servers onderscheiden van de rest:
- OpenTTD campaign (quests ingame)
- Live rankingboard
- Puntensysteem
- Servers lopen op tijd, niet op "jaren"
- Website met IRC-kanaal
Op het moment al meer dan 200 users en teamplay is natuurlijk welkom. Ik zou zeggen kom eens kijken, klik hier
- OpenTTD campaign (quests ingame)
- Live rankingboard
- Puntensysteem
- Servers lopen op tijd, niet op "jaren"
- Website met IRC-kanaal
Op het moment al meer dan 200 users en teamplay is natuurlijk welkom. Ik zou zeggen kom eens kijken, klik hier
N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)
Chillosophy schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:05:
Even een korte offtopic vraag; ik heb een wat uitgebreidere openingspost gemaakt die wat meer vragen zou moeten beantwoorden voor nieuwe users en iets actueler is. Kan ik deze gewoon posten als deel 4 of stoppen we bij een bepaalde hoeveelheid posts met dit topic
offtopic:
Bij de 1000 posts mag een nieuwe topicstart gemaakt worden. Vroegah was dat layout-technisch gezien 'verplicht', maar tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit.
Ongeschreven regel; als iemand anders het stokje even wil overnemen, overleg dat dan even met de huidige topicstarter.
Als ik iets weet aan te vullen zal ik je wel DM'en. Mocht het teveel zijn, dan maak je mij maar mede-TS
Bij de 1000 posts mag een nieuwe topicstart gemaakt worden. Vroegah was dat layout-technisch gezien 'verplicht', maar tegenwoordig maakt het niet zoveel meer uit.
Ongeschreven regel; als iemand anders het stokje even wil overnemen, overleg dat dan even met de huidige topicstarter.
Als ik iets weet aan te vullen zal ik je wel DM'en. Mocht het teveel zijn, dan maak je mij maar mede-TS
- Bart ®
Maak mij maar mede-auteur (mits de huidige topicstarter er genoeg van heeft natuurlijkChillosophy schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 20:05:
Cunning linguist.
Bedankt voor het advies
Heb eerst even cardinal808 geDM't, als ik reactie heb zal ik het topic openen met hem en Bart ® als medeauteurs.
Ik heb voor de lol weer eens een 32bit map aangemaakt en was eerlijk gezegd verrast over hoeveel al wel niet gemaakt is. Al bevat de client zelf wel een paar bugs maarja het is een heel stuk beter te doen dan een jaar geleden.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Leef je uit. Ik heb het nieuws te weinig gevolgd om een zinnig TS te maken.Chillosophy schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:51:
Bedankt voor het adviesHeb eerst even cardinal808 geDM't, als ik reactie heb zal ik het topic openen met hem en Bart ® als medeauteurs.
check de ts
[ Voor 7% gewijzigd door Cardinal op 06-01-2010 17:02 ]
Verwijderd
Het zou erg fijn zijn als je die bugs ook zou reporten in de bugtracker, anders kunnen ze natuurlijk nooit gefixed worden.Hakker schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:18:
Ik heb voor de lol weer eens een 32bit map aangemaakt en was eerlijk gezegd verrast over hoeveel al wel niet gemaakt is. Al bevat de client zelf wel een paar bugs maarja het is een heel stuk beter te doen dan een jaar geleden.
ik ben opzoek naar een NL map, tot nu toe heb ik deze gevonden:
is deze het beste nederlandse map??????Bart ® schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:05:
Dit is de meest uitgebreide en grootste map van Nederland die ik tot nu toe gezien heb. Nogmaals het linkje:
http://lingen.nu/ttd/nederland.scn

[ Voor 14% gewijzigd door icegodd op 06-01-2010 19:59 ]
- Bart ®
Definieer 'beste'... Het is zoals gezegd de grootste en meest uitgebreide die ik ken, maar of het voor jou de beste is kan ik natuurlijk niet beoordelen.icegodd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 19:59:
ik ben opzoek naar een NL map, tot nu toe heb ik deze gevonden:
[...]
is deze het beste nederlandse map??????
Cunning linguist.
TS geupdate. Misschien is een nieuw topic alsnog een idee, maar zo kan het ook wel
Verwijderd
denk dat ie bedoelt omdat het zo plat is. de steden staan er wel voor een groot deel allemaal op, maar het is niet echt een mooie presentatie van nederland (zoals heightmaps.)Bart ® schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:49:
[...]
Definieer 'beste'... Het is zoals gezegd de grootste en meest uitgebreide die ik ken, maar of het voor jou de beste is kan ik natuurlijk niet beoordelen.
ed:
http://www.tt-forums.net/...&t=5536&hilit=netherlands
op deze (highlighted) staat noticable netherlands. schijnt erg populair te zijn.
http://luukland.goulp.net/
http://www.tt-forums.net/...hilit=netherlands#p600516
Hier is ook een NL map te vinden.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2010 00:58 ]
- Bart ®
Mja, op het gebied van heightmaps-realisme is ie natuurlijk niet super. Het is maar net wat je belangrijker vindtVerwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:34:
[...]
denk dat ie bedoelt omdat het zo plat is. de steden staan er wel voor een groot deel allemaal op, maar het is niet echt een mooie presentatie van nederland (zoals heightmaps.)
ed:
http://www.tt-forums.net/...&t=5536&hilit=netherlands
op deze (highlighted) staat noticable netherlands. schijnt erg populair te zijn.
http://luukland.goulp.net/
http://www.tt-forums.net/...hilit=netherlands#p600516
Hier is ook een NL map te vinden.
Cunning linguist.
*foute topic
*

[ Voor 85% gewijzigd door sjaakwortel op 15-01-2010 20:51 ]
Ik ben zelf al vanaf ongeveer 1995 verslaafd aan TTDLX, en sinds kort OTTD. Momenteel speel ik op een map van Nederland met de Dutch trainset, en wil wat meesterwerkjes graag met jullie delen:
Station Eindhoven
(4 sporen per richting)
Station Utrecht
17 sporen, (9 sporen richting arnhem, 8 sporen richting rotterdam) waarvan 14 perronsporen.
Overzicht omgeving Utrecht
In dit geval zitten de sporen richting Amersfoort aan de "verkeerde kant" van het station. In totaal komen er 4 sporen uit Amsteram en 4 sporen uit Rotterdam samen voor het Amsterdam-Rijnkanaal. deze sporen verdelen zich in 4 bundels (2 bundels per richting) van 4-5 sporen. Ook is er een keermogelijkheid aan de westzijde van het station. Aan de oostzijde liggen er vier sporen naar Den Bosch, 4 sporen naar Amersfoort en 2 sporen naar Zeist.
Ik heb nog geen opstoppingen gehad, hoewel hier ongeveer 40-50 treinen stoppen en er bovendien 4 mammoettreinen (21 vakjes lang) doorheen denderen.
Man o man, wat blijft dit spel verslavend.
Station Eindhoven
(4 sporen per richting)
Station Utrecht
17 sporen, (9 sporen richting arnhem, 8 sporen richting rotterdam) waarvan 14 perronsporen.
In dit geval zitten de sporen richting Amersfoort aan de "verkeerde kant" van het station. In totaal komen er 4 sporen uit Amsteram en 4 sporen uit Rotterdam samen voor het Amsterdam-Rijnkanaal. deze sporen verdelen zich in 4 bundels (2 bundels per richting) van 4-5 sporen. Ook is er een keermogelijkheid aan de westzijde van het station. Aan de oostzijde liggen er vier sporen naar Den Bosch, 4 sporen naar Amersfoort en 2 sporen naar Zeist.
Ik heb nog geen opstoppingen gehad, hoewel hier ongeveer 40-50 treinen stoppen en er bovendien 4 mammoettreinen (21 vakjes lang) doorheen denderen.
[img]error.jpg[/img]
- Bart ®
Geinigniekje87 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:10:
Ik ben zelf al vanaf ongeveer 1995 verslaafd aan TTDLX, en sinds kort OTTD. Momenteel speel ik op een map van Nederland met de Dutch trainset, en wil wat meesterwerkjes graag met jullie delen:
Station Eindhoven
(4 sporen per richting)
Station Utrecht
Kan me alleen niet herinneren dat er zoveel bruggen zijn bij Utrecht
Cunning linguist.
Eindhoven heeft maar 6 perrons, maar wel meer sporen voor de goederentreinen. Maarja, op spoor 3&4 staan de stoptreinen, en die staan er soms 2 achter elkaar. En dat si-/emuleren is misschien wat te moeilijk 
En de bruggen inderdaad. 'Eindhoven' heeft maar 1 brug, en die zit tussen Best en Boxtel zo uit mijn hoofd
En de bruggen inderdaad. 'Eindhoven' heeft maar 1 brug, en die zit tussen Best en Boxtel zo uit mijn hoofd
[ Voor 21% gewijzigd door blackangel op 15-01-2010 09:09 ]
Maar wie heeft er gezegd dat niekje87 bezig was om Nederland realistisch na te bouwen? Volgens mij is hij gewoon een spel aan spelen zonder aan de werkelijkheid te denken.
True. De meeste stations zijn ook echt niet na te maken, ze liggen bijna allemaal midden in de stad, met Horst-Sevenum als de uitzondering die de regel bevestigd. Maar meer sporen is misschien net teveel van het goedeMister_Gaus schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:31:
Maar wie heeft er gezegd dat niekje87 bezig was om Nederland realistisch na te bouwen? Volgens mij is hij gewoon een spel aan spelen zonder aan de werkelijkheid te denken.
Zelf lijkt mij het juist mooier om een 6perrons station te maken met de juiste entree's. Maargoed, ik kan dat niet, ik speel OTTD met bergen slopen voor meer profit
[ Voor 14% gewijzigd door blackangel op 15-01-2010 10:36 ]
Zit nu in de huidige release van OTTD dat nieuwe PBS? Was weer flink aan het bouwen en kwam erachter dat de versie die ik nu heb (ergens december binnengehaald) PBS dus niet heeft.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
- Bart ®
Ja, al een paar maanden hoor. Release van december sowieso.SinergyX schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:46:
Zit nu in de huidige release van OTTD dat nieuwe PBS? Was weer flink aan het bouwen en kwam erachter dat de versie die ik nu heb (ergens december binnengehaald) PBS dus niet heeft.
http://wiki.openttd.org/PBS
[ Voor 4% gewijzigd door Bart ® op 15-01-2010 10:49 ]
Cunning linguist.
Die zit er al een tijdje in. Je moet het voor zover ik weet nog wel handmatig aan zetten in de configuratie ergens, zie ook http://wiki.openttd.org/Path_Based_Signalling
- Bart ®
Nee, hoeft niet aangezet te wordenblackangel schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:49:
Die zit er al een tijdje in. Je moet het voor zover ik weet nog wel handmatig aan zetten in de configuratie ergens, zie ook http://wiki.openttd.org/Path_Based_Signalling
Gewoon 4x ctrl is pbs-sein.
Cunning linguist.
Ik heb het ooit realistisch geprobeerd (delft 3 sporen enzo) maar ik kreeg overal enorme opstoppingen (das dan wel weer vrij realistisch
)
Huidige game is idd meer voor de fun.
Van de originele TTDLX was trouwens de map West countries o.i.d. mijn onbetwiste favoriet (wales en west uk)
Huidige game is idd meer voor de fun.
Van de originele TTDLX was trouwens de map West countries o.i.d. mijn onbetwiste favoriet (wales en west uk)
[img]error.jpg[/img]
Wat ik jammer vindt is dat je super snel teveel geld kan verdienen.
Het is na 2 jaar geen uitdaging meer, je verdiend dan zo snel geld...
Verder is het ook jammer dan bijv een stad 2500 inwoners heeft en dat vervolgens 3000 wachtende staan..
Het is na 2 jaar geen uitdaging meer, je verdiend dan zo snel geld...
Verder is het ook jammer dan bijv een stad 2500 inwoners heeft en dat vervolgens 3000 wachtende staan..