• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-12 10:51
hostname schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:55:
Ik heb een beetje een raar probleem met een paar steden waarvan 1 niet wil groeien. Situatieschets:

code:
1
2
3
4
5
STAD A     RORO STATION 
            VLIEGVELD        STAD B
         HAVEN

STAD C

Dat RORO station, vliegveld en haven zijn 1 station. Haven word gebruikt als tussenstation voor olieplatforms, waarna de olie weer weg word gevoerd via het treinstation.

Er vliegen zo'n 7 passagiersvliegtuigen van over de hele map op het vliegveld, rijden 2 passagierstreinen en 8 goederentreinen op het station. Stad C is via een buslijn verbonden met het station.

Het rare is echter dat Stad B en C goed groeien, maar stad A helemaal niet groeit, en zelfs krimpt. Waarom gebeurd dit en hoe is dit op te lossen?
Er is in de settings een optie waar staat dat 1 op de x steden groter kan/mag/zal worden.
A city is a special form of town that will grow twice as fast as a regular town. A city is also larger to begin with. There are two patch settings that affect cities: Number of towns that will become cities, and Initial city size multiplier.
Zie ook: http://wiki.openttd.org/City#Cities

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-12 22:01
Met steden kun je soms meer geld verdienen dan goederen. als de snel groeiende steden maar goed zijn geplaatst. meestal gebruik ik op een stad 4 feeder busstops met een treinsstation. omdat ik dan 5 stations heb(met meestal een goede ratio) maak ik meestal wel veel winst,

PS wat vinden jullie van deze junction

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/8828/railz.png

• Lassie dutch
sjaakwortel schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:52:
...

PS wat vinden jullie van deze junction

[afbeelding]
Het enige wat ik niet snap is waarom je op de 2 rode lijnen geen rails heb (zoals je dat op de groene wel hebt).
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/8828/railz.png
Voor de rest ziet het er prima uit :)

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-12 15:26
Omdat die verbindingen binnenin het kruispunt liggen :P

• Lassie dutch
Gammro schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:15:
Omdat die verbindingen binnenin het kruispunt liggen :P
En dat is dus imho minder praktisch en minder efficiënt :)

• Gammro
Lassie dutch schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:18:
[...]

En dat is dus imho minder praktisch en minder efficiënt :)
Dat kan je altijd wel zeggen(dan kunnen de rode weer naar buiten), misschien is dit zo gedaan om t op 1 screenshot te krijgen?

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12 11:20
Ik ben het met Lassie Dutch eens. Ja die verbindingen liggen er in principe al, maar aan de buitenzijde zijn ze veel effectiever. Want met die rode lijnen kunnen de treinen gewoon door rijden, waar ze met de binnsnte versies wel twee bruggen moeten nemen.
Als je toch de ruimte hebt, en het beeldje geld voor die rails.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• sjaakwortel
ik heb er idd voorgekozen om de compactste versie te laten zien voor de screenshot, maar voor de rest dus geen minpunten ?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die bruggen vormen, met de juiste acceleratie methode, geen echte belemmering. Het voordeel van de rode baan is dat de treinen langer kunnen zijn en minder lang het kruispunt bezet houden als ze hebben moeten stoppen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Gammro
Ik wil jullie even warm laten lopen voor mijn recreatie van Nederland, waar ik al enkele projecten van heb gezien maar nog geen finished project van heb. De geografische locaties zullen niet 100% zijn(met name in de randstad), maar de stations en tussenliggende lijnen zijn 98% accuraat. Ook zal ik voor iedere bestaande lijn minstens één trein laten lopen.
Ondertussen moeten alleen de stations in Friesland, Groningen, Drenthe en het noorden van Overijssel nog, en dan moet ik nog de signalering in heel oost Nederland nog aanleggen.

• Room42
  • Niet online
Ik ben héél benieuwd! Klinkt heel erg gaaf!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Gammro
Ok, na 2 dagen nog even intensief bouwen, heb ik de spoorwegen af, nu nog de signalen aanleggen :)
Het zijn welgeteld 373 stations, en er missen slechts 8 in Nederland, omdat deze plaatsjes te klein waren voor in het scenario van Nederland wat ik ervoor heb gebruikt :)

[ Voor 46% gewijzigd door Gammro op 14-11-2009 18:51 ]

• Room42
  • Niet online
Cool, man! Kun je een WIP (screenshot) laten zien?

• Gammro
even een kleine teaserpic van Station Lelystad, waarover ik al enkele treinen heb lopen(overigens pas de enige stad waaruit alle lijnen al zijn gemaakt)
Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/9280/teasert.jpg
De volgende zullen wel wat hogere kwaliteit hebben, K-JPG compressie van paint :P

Overigens is Lelystad zuid een bestaand station, het is echter nooit in gebruik genomen omdat men had verwacht dat Lelystad sneller zou groeien. Sinds de bouw ligt het echter al midden in een weiland :P

[ Voor 25% gewijzigd door Gammro op 14-11-2009 19:40 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07

MsG

Forumzwerver

Gammro schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:41:
Ok, na 2 dagen nog even intensief bouwen, heb ik de spoorwegen af, nu nog de signalen aanleggen :)
Het zijn welgeteld 373 stations, en er missen slechts 8 in Nederland, omdat deze plaatsjes te klein waren voor in het scenario van Nederland wat ik ervoor heb gebruikt :)
Ik hoop dat je Winsum niet hebt overgeslagen ! :( ;)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Gammro
Even kijken hoor...
De Winsum in Groningen heb ik :) In Fryslân is er ook een Winsum, maar die heeft geen station

Edit:
Hier is een overview van alle lijnen die nu lopen. Dit zijn enkel de internationale Lijnen, Intercity's en Sneltreinen.
Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/3176/overview.png
De stoptreinen werk ik binnenkort maar aan, want alle IC's aanleggen was ook een rotklus.

Even wat statistiekjes: Er rijden op het moment 82 treinen over 36 Lijnen, deze treinen verbinden 108 stations van de 378 die zijn aangelegd. Nog 270 Stations moeten verbonden worden met 61 Stoptrein lijnen, 8 Sprinter lijnen en één Intercity-Stoptrein Combi.

[ Voor 70% gewijzigd door Gammro op 15-11-2009 22:06 ]

• Sporedd
  • Laatst online: 16:31
Wow tijd over?? :)

ziet er netjes uit ikzelf zou het geduld er niet voor hebben. Ik ga dit zeker in de gaten houden.
Ga he een savegame uploaden als je klaar ben??

Gr

Don't trust an atom, they make up everything.

• Gammro
Sporedd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:20:
Wow tijd over?? :)

ziet er netjes uit ikzelf zou het geduld er niet voor hebben. Ik ga dit zeker in de gaten houden.
Ga he een savegame uploaden als je klaar ben??

Gr
Gelukkig heb ik op school niet zo veel te doen, en af en toe in t weekend enkele uurtjes zitten kan ik ook een boel doen, het is ook gemaakt met sporenplan.nl erbij en Wikipedia: Dutch railway services om alles zo accuraat mogelijk te doen, zonder 3 uur over een kilometer (real life)track te doen, wat het proces (gelukkig) al aardig versnelt :P
Ook ga ik de savegame uploaden, maar ik heb al gemerkt dat de savegame niet werkt in nieuwere CargoDist builds, dus ik zal een(minimale) build van Cargodist met de savegame hier posten als ie af is :P

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 21:15

Greebs

inert

Welke patch oid laat die lijnen zien voor het passagiersvervoer?

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:14

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat is de genoemde cargodist :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
1 woord: wow....

Jij hebt echt tijd teveel :P Gouda heeft ook goverwelle? :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gammro
Confirmed:
Afbeeldingslocatie: http://img213.imageshack.us/img213/4870/goudagoverwelle.png

Zie wel dat ik op die image nog niet alle lijntjes had lopen omdat de treinen die eerst reden niet snel genoeg waren om de volledige lijnen te behouden(ik schat dat dit wel 90% is).
Ook valt het wel mee wat ik hier qua tijd in heb zitten per week, ik denk dat ik hier al 1,5 maand mee bezig ben en iedere dag 1 uurtje eraan heb besteed, waarbij het project ook nog 2 weken heeft stilgelegen :)

Let ook even op de train models :), deze zijn de Nederlandse trains uit de 2cc newGRF, ik heb voor de treinen die er niet tussen zitten de meest op lijkende modellen genomen(de 1700 en 1800 klasse locomotieven lijken bijvoorbeeld veel op de 1600, welke wel in de 2cc zit)

[ Voor 21% gewijzigd door Gammro op 18-11-2009 19:57 ]

• Room42
  • Niet online
Gammro schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:32:
[...]

Gelukkig heb ik op school niet zo veel te doen, en af en toe in t weekend enkele uurtjes zitten kan ik ook een boel doen, het is ook gemaakt met sporenplan.nl erbij en Wikipedia: Dutch railway services om alles zo accuraat mogelijk te doen, zonder 3 uur over een kilometer (real life)track te doen, wat het proces (gelukkig) al aardig versnelt :P
Ook ga ik de savegame uploaden, maar ik heb al gemerkt dat de savegame niet werkt in nieuwere CargoDist builds, dus ik zal een(minimale) build van Cargodist met de savegame hier posten als ie af is :P
Wat een meersterwerk! Ik kan haast niet wachten om dit een keer live te zien! _/-\o_

• Greebs

Greebs

inert

Ah ik lag vast te slapen :) Had gehoopt dat het enkel een patch was die op je minimap de routes van je treinen kon laten zien, iets in die richting. Verder ben ik ook zeer benieuwd naar die savegame!

Nu ik hier toch weer eens ben, heb deze vraag al eens gesteld maar niemand wist hem toen te beantwoorden en ik ben er zelf niks verder mee gekomen. Ik zoek een hogesnelheidstrein, of een handjevol, als toevoeging op de vanilla treinen in het spel. 2cc en dan alleen Duits voor bijv. ICE is geen optie omdat het de originele treinen vervangt. Wie oh wie weet of er zo een GRF bestaat?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik speel het spel niet, maar @ Gammro: _o_
Ga je de savegame (ofzo) nog beschikbaar maken? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Gammro
anandus schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:13:
Ik speel het spel niet, maar @ Gammro: _o_
Ga je de savegame (ofzo) nog beschikbaar maken? :)
Die vraag heb ik hierboven l beantwoordt:
Gammro schreef op woensdag 18 november 2009 @ 15:32:
[...]

• ShinigamiNL
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 21:35
Lolz.. Die wil ik hier thuis nog wel ff uitpluizen gammro :)

• Voxyn
  • Laatst online: 29-11 17:27
Gammro schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:54:
Confirmed:
[afbeelding]

Zie wel dat ik op die image nog niet alle lijntjes had lopen omdat de treinen die eerst reden niet snel genoeg waren om de volledige lijnen te behouden(ik schat dat dit wel 90% is).
Ook valt het wel mee wat ik hier qua tijd in heb zitten per week, ik denk dat ik hier al 1,5 maand mee bezig ben en iedere dag 1 uurtje eraan heb besteed, waarbij het project ook nog 2 weken heeft stilgelegen :)

Let ook even op de train models :), deze zijn de Nederlandse trains uit de 2cc newGRF, ik heb voor de treinen die er niet tussen zitten de meest op lijkende modellen genomen(de 1700 en 1800 klasse locomotieven lijken bijvoorbeeld veel op de 1600, welke wel in de 2cc zit)
_/-\o_ _/-\o_ Held :P

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51
_/-\o_ Echt _/-\o_

Zelfs de 2 middenrails tussen de sporen :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bobsquad
  • Niet online
Zeer netjes gammro,

Zou je eventueel al een savegame kunnen posten zodat we kunnen spelen met dit geweldige scenario :9~

• Greebs

Greebs

inert

Bomin schreef op woensdag 18 november 2009 @ 21:07:
[...]

Ah ik lag vast te slapen :) Had gehoopt dat het enkel een patch was die op je minimap de routes van je treinen kon laten zien, iets in die richting. Verder ben ik ook zeer benieuwd naar die savegame!

Nu ik hier toch weer eens ben, heb deze vraag al eens gesteld maar niemand wist hem toen te beantwoorden en ik ben er zelf niks verder mee gekomen. Ik zoek een hogesnelheidstrein, of een handjevol, als toevoeging op de vanilla treinen in het spel. 2cc en dan alleen Duits voor bijv. ICE is geen optie omdat het de originele treinen vervangt. Wie oh wie weet of er zo een GRF bestaat?
Ik ga het nog één keer proberen en dan laat ik het maar rusten :+ iemand?

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
DBXL misschien? Openttdcoop.org ligt er uit voor mij, kan niet kijken welke treinen er precies in die grph zitten al weet 95% zeker dat ICE er in zit.

[ Voor 2% gewijzigd door Arie- op 22-11-2009 17:27 . Reden: edit: Vraag niet goed gelezen ]

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:31
Bomin schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:07:
[...]

De Dutch trainset heeft veel van de Nederlandse treinen en ook Thalys, ICE en de HSL trein.
Dus ik denk dat die zoiets zoekt.

EDIT: Ooh grapje, je wilt de bestaande treinen niet vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mister_Gaus op 22-11-2009 17:58 ]

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-12 21:24
Bomin schreef op zondag 22 november 2009 @ 17:07:
[...]

Het probleem dat treinen vervangen worden kun je oplossen door meerdere treinsets tegelijk toe te staan, in Advanced settings.

• Greebs

Greebs

inert

Dit heb ik dus aan staan onder Advanced Settings -> Vehicles in het hoofdmenu, dus toen ik eens 2cc als "0 1 1 1 1 1 1 1 1 0" in mijn game probeerde was ik een beetje verbaasd dat toch alles vervangen werd. Maar goed nu kijk ik in mijn lopende game bij die optie, blijkt hij daar uit te staan en kan niet veranderd worden als er vehicles in het spel zijn.. Probleem opgelost dus denk ik, zal het eens in een vers spel proberen, baal wel een beetje want dit is wel een leuke game :)

• Arie-
  • Niet online
Ah ok, dat probleem heb ik ook ooit gehad, maar in lopende games moet je instellingen aanpassen in de console als dat potje draait. Instellingen in de menu's gelden alleen voor nieuwe potjes.

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-12 18:13

Hakker

a.k.a The Dude

Volgens mij gaat het zowieso niet. Ik dacht namelijk de de engine geen extra sprites aan kon nog en dus altijd sprites vervangen wordt als je een treinset gebruikt.

[ Voor 101% gewijzigd door Hakker op 22-11-2009 22:41 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:48

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Hakker schreef op zondag 22 november 2009 @ 22:39:
Volgens mij gaat het zowieso niet. Ik dacht namelijk de de engine geen extra sprites aan kon nog en dus altijd sprites vervangen wordt als je een treinset gebruikt.
Je loopt een tijdje achter, dat kan inmiddels wel ;)

Cunning linguist.

• Greebs

Greebs

inert

Net bovenstaande geprobeerd in een nieuwe game gestart @ 1950 maar de vanilla treinen worden gewoonweg verplaatst door 2cc ook al staat Allow multiple engine sets aan :+

• Gammro
Ik moet jullie voorlopig trouwens even teleurstellen wat betreft mijn projectje:
1- Het zijn enorm veel lijnen die ik aan moet leggen
2- Ik ben enorm druk bezig met CoD MW2, ik verwacht met een weekje wel weer een paar uurtjes vrij te kunnen maken.

Om het wat makkelijker te maken, zijn hier wat screenshots!
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/6990/89254796.png
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/4952/63721886.png
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/6448/55352922.png
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/9318/55081610.png

[ Voor 16% gewijzigd door Gammro op 24-11-2009 17:37 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Cool volgens mij herken ik het Roodeschool en Delfzijl perron (H). Maak je de steden ook nog ware grootte? :P

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Gammro
Nee, die heb ik lekker uit een standaard Nederland scenario gejat :P
zou ook teveel tijd kosten om t precies groot genoeg te krijgen, sommige steden groeien wel lekker door het aantal treinen wat langsrijdt(denk aan Utrecht, Amsterdam en Rotterdam)

Ik neem trouwens aan dat je het perron op de world view kan zien, want op die screenshots van net vindt ik heel knap, gezien ik niet veel meer dan Groningen op de foto heb :P

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja substation bedoelde ik meer :P, niet specifiek het perron.

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:55
Hey,

Ben me ook terug wat aan het bezighouden met deze jeugdliefde van me.
Probeer er nu ook wel meer uit te halen, en het bouwen van junctions en signals begint wat beter te lukken.
Wat me wat minder afgaat is de 'big picture' in netwerken. Ik heb soms het gevoel dat er dan te veel steden, dan te weinig zijn om deftig met elkaar te verbinden. Zelfde met industrie, ofwel te veel, alles bij elkaar ofwel te weinig, en aan de andere kant van de kaart.

Op de wiki staan wel de individuele bouwstenen uitgelegd, maar weinig over hoe een geheel te maken.
Daarom, heeft iemand soms verschillende saves van een scenario dat hij bezig is? Dus eentje in't begin, dan eentje x aantal jaren later?

Alvast mercikes!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:16

djidee

Mr. Slungel

KrusT schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:05:
Hey,

Ben me ook terug wat aan het bezighouden met deze jeugdliefde van me.
Probeer er nu ook wel meer uit te halen, en het bouwen van junctions en signals begint wat beter te lukken.
Wat me wat minder afgaat is de 'big picture' in netwerken. Ik heb soms het gevoel dat er dan te veel steden, dan te weinig zijn om deftig met elkaar te verbinden. Zelfde met industrie, ofwel te veel, alles bij elkaar ofwel te weinig, en aan de andere kant van de kaart.

Op de wiki staan wel de individuele bouwstenen uitgelegd, maar weinig over hoe een geheel te maken.
Daarom, heeft iemand soms verschillende saves van een scenario dat hij bezig is? Dus eentje in't begin, dan eentje x aantal jaren later?

Alvast mercikes!
Ik kan wel een keer wat netwerkscreenshots uploaden en sturen...

Ik probeer vaak een aantal grote lijnen te maken, en daar de steden/factories op aan te takken. Diverse steden die mooi op 1 lijn liggen, krijgen 1 verbinding.
In dienstregelingen onderscheid maken tussen stop/sneltreinen, soms passeer sporen (of station op een parallelspoor, zodat treinen die niet stoppen de halterende trein kunnen inhalen)..
Grote steden op forse afstand willen nog wel eens een hsl achtig spoor krijgen.

Industrieel spul verzamel ik vaak naar 1 of 2 factory's/steelmills/zagerijen/raffinaderijen zodat ik vanaf daar een forse bulk goederen naar een aantal steden kan brengen. Dat zijn dan echt rollon/rollof platforms waar continu treinen rijden... Naar factories enzo toe wil nog wel eens over gecombineerde sporen met passagiers enzo gaan, de afvoer (goods/steel) gaat bijna altijd over dedicated trajecten. Zelfde lengte treinen, zelfde locomotieven, minste kans op opstoppingen/falen.

"Mekker, blaat"

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:55
tnx djidee, helpt me al een eind verder.

screenz zijn natuurlijk altijd welkom ;)

• anandus
  • Niet online
8)7
* anandus dacht gisteravond: Laat ik dat OpenTTD eens een keer proberen, nooit gespeeld...
... En toen was het opeens 10 uur (vannochtend) :o :/ :X

Leuk spel, dat wel :P

Vraagjes:
Als een bus langs een bushalte rijdt die niet in z'n orders staan, pikt-ie daar dan ook mensen op?
Ik had zoveel bussen rondrijden met zoveel orders dat ik dat niet hebben kunnen uitvogelen :P

En is er een AI-package of weetikveel waardoor steden meer in de breedte groeien in plaats van in de hoogte?
Of kan je dat bereiken door meer bushaltes over een groter gebied te plaatsen?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
anandus schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:17:
8)7
* anandus dacht gisteravond: Laat ik dat OpenTTD eens een keer proberen, nooit gespeeld...

Vraagjes:
Als een bus langs een bushalte rijdt die niet in z'n orders staan, pikt-ie daar dan ook mensen op?
Ik had zoveel bussen rondrijden met zoveel orders dat ik dat niet hebben kunnen uitvogelen :P
Stopt ie er? Dan wel. Stopt ie niet? Dan niet.
En is er een AI-package of weetikveel waardoor steden meer in de breedte groeien in plaats van in de hoogte?
Wat bedoel je? Steden groeien in alle richtingen :D

Cunning linguist.

• anandus
  • Niet online
Bart ® schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:19:
[...]
Stopt ie er? Dan wel. Stopt ie niet? Dan niet.
Whehe, wijsneus :P
Wat bedoel je? Steden groeien in alle richtingen :D
Ja, zeker, maar ik had in mijn potje veel van die futuristische gebouwen op een kluitje en liever had ik wat uitgespreidere minder wolkenkrabberige stadjes gehad.

Maar het was mijn eerste potje, dus misschien komt dat nog :)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:36
Het blijft een machtig spel, ik speel het nu al meer dan 12 jaar :P

Ik zie dat veel mensen één hoofdlijn maken, en daaraan aftakkingen. Ik maak altijd aparte spoorlijntjes; dus elk traject zijn eigen lijn. Is een hoofdlijn makkelijker of sneller ofzo?

• Dirk

Dirk

Vooral effectiever, als je een paar honderd treinen rond hebt reiden... Losse lijntjes voor alles past dan niet meer :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
maarud schreef op woensdag 25 november 2009 @ 18:29:
Het blijft een machtig spel, ik speel het nu al meer dan 12 jaar :P

Ik zie dat veel mensen één hoofdlijn maken, en daaraan aftakkingen. Ik maak altijd aparte spoorlijntjes; dus elk traject zijn eigen lijn. Is een hoofdlijn makkelijker of sneller ofzo?
Op een gegeven moment wil je treinen (die tussen banken rijden bijvoorbeeld) langere afstanden laten rijden.
Als je allemaal losse stukken spoor hebt, moet je die eerst aanelkaar knopen wat later in het spel soms vrij lastig is. Als je vroeg in het spel daar al rekening mee houdt, heb je die problemen niet meer.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-12 20:31
Leuk om te zien dat er hier nog mensen dit spelen. Heb dit spel ooit gekocht en was er aan verslaafd haha. Misschien maar weer eens tevoorschijn toveren!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:36
Dirk schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:09:
Vooral effectiever, als je een paar honderd treinen rond hebt reiden... Losse lijntjes voor alles past dan niet meer :P
True.... Ik heb nu een drukke stad waar 14 treintjes op een kleine afstand rijden... Ik kan het aantal passagiers nog niet aan... Zelfs nu wachten er nog steeds >2500

Help :P

Ik zal eens proberen zo'n hoofdlijn te implementeren... Eens kijken of dat voldoet :P

• Arie-
  • Niet online
8)7

Vraagjes:

Je kunt bij het invoeren van orders gebruiken: Go-Non-Stop.

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-11 19:36
8)7

Vraagjes:

Moest je werken die ochtend? :P

internix.be

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 19:05

AlexanderB

7800 rpm

steden kun je heel simpel groter maken door gewoon n mooie grid met vlakken 3x3 leeg te bouwen en idd bussen rond te laten rijden. (en ook alvast wat bushaltes aan de rand/net buiten de stad. als de stad ruimte krijgt om te groeien, en personentransport heeft, dan zal het groeien.. en hoe meer weg dr al ligt, hoe sneller de horizontale groei. goods in n stad dumpen zo gauw als die geaccepteerd worden bevordert zowel de horizontale en vertikale groei, is dus n goede manier om je stadje in n manhattan-clone te veranderen :)

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Geckoo

Good news, everyone!

@Gammro,

hoe heb je dat gedaan bij zoetermeer? met de lus die er inzit...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

OpenSFX is compleet OpenSFX 0.2.0 en met OpenGFX zijn ze ook al heel ver. Had gedacht dat OpenGFX eerder alle sprites af zou hebben en dan slechts wat bugs zou moeten fixen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

OpenGFX is nu ook compleet \0/ je kan hem hier vinden. Alle basis sprites zijn nu vervangen nu komt het op debuggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hakker op 11-12-2009 16:06 ]

• Dirk

Dirk

Nu hopen dat in de laatste nightly het geluid wel weer werkt bij mij en dan kan ik het geheel ook weer testen :)

In ieder geval is een heel belangrijke mijlpaal voor 1.0 nu wel behaald, na al die jaren :)

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

om OpenSFX te laten werken schijn je een recente trunk nodig te hebben. 0.74 is schijnbaar nog niet gepatched ervoor.

• Dirk

Dirk

Nee, dat weet ik. Maar de laatste twee nightlies die ik heb geprobeerd, een week (of zoiets) uitelkaar, deden het allebei slecht bij mij, onder andere het geluid was kapot. Dus eens zien wat de nightly van vandaag gaat doen en anders eens uitzoeken hoe ik het probleem kan debuggen...

Verwijderd

Ik ben ook maar overgegaan van ttdpatch naar openttd. Is even wennen maar bevalt goed. Alleen ik kan nergens een optie vinden om de vliegtuig crashes uit te schakelen. Kijk ik er overheen of zit het er gewoon niet in?

• Arie-
  • Niet online
Volgens mij is het zonder het installeren van een patch ook niet mogelijk crashes uit te schakelen, wat wel mogelijk is, is bij de advanced config, het percentage van crashende grote vliegtuigen op kleine vliegvelden gelijk te maken aan het aantal crashende grote vliegtuigen op grote vliegvelden.
ps. Als je van ttdpatch afkomt, advanced config, is in openttd zelf, en daar is verschillende functionaliteit aan of juist uit te zetten.

edit: "installeren van een patch". bij OpenTTD houdt dat in dat je dus een speciale versie van het volledige spel, die met die extra functionaliteit erbij, zelf zult moeten compileren.

edit2: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=33&t=44858 een thread over een request voor die functionaliteit.

[ Voor 25% gewijzigd door Arie- op 14-12-2009 17:08 ]

Verwijderd

Hmm jammer. Ik had verwacht dat als je de rampen uit zou zetten er ook geen vliegtuig crashes zouden komen.

• Arie-
  • Niet online
Heb je een beetje gelijk in, maarja bussen kunnen ook gewoon kapot, en treinen doen ook aan breakdowns etc. Vliegtuigen zijn al zo verschrikkelijk grote cashcows dat je af en toe een vliegtuigje clonen er maar voor over moet hebben ;)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:45

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Arie- schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:02:
Heb je een beetje gelijk in, maarja bussen kunnen ook gewoon kapot, en treinen doen ook aan breakdowns etc.
Niet zo'n geweldig voorbeeld, die kun je beiden uitschakelen.
Vliegtuigen zijn al zo verschrikkelijk grote cashcows dat je af en toe een vliegtuigje clonen er maar voor over moet hebben ;)
Daar zit dan wel weer wat in.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Ik weet niet of dit de juiste plek is om het onderwerp te beginnen, maar waarin vinden jullie Transport Tycoon leuker dan Locomotion waar ik persoonlijk fan van ben?

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

DLStorm schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:59:
Ik weet niet of dit de juiste plek is om het onderwerp te beginnen, maar waarin vinden jullie Transport Tycoon leuker dan Locomotion waar ik persoonlijk fan van ben?
Goede vraag. Sentiment? Ik heb vroeger TTD(X) helemaal grijs gespeeld, ik heb er echt vele uren ingestoken vroeger.

Ik heb een paar keer locomotion gespeeld maar kon er op de een of andere manier nooit echt voor warm lopen. Ook vond ik locomotion er grafisch niet zo heel erg mooi uitzien. Ik had er grafisch meer van verwacht.

Ik heb lang uitgekeken naar een opvolger voor TTDX (en toen ik van locomotion hoorde werd ik meteen enthousiast), maar toen ik hem speelde vond ik het tegenvallen (misschien te hoge verwachtingen). Ik heb veel spellen gespeeld die probeerde TTDX te evenaren (zoals bv transport giant) maar op de een of andere manier kon niets tippen aan TTDX.

TTDX is lekker licht en is mooi in een windowtje te spelen en aan de kant te zetten terwijl je iets anders aan het doen bent. Volgens mij ontbreekt dat in locomotion. De laatste keer dat ik locomotion een kans wilde geven bleek ook nog dat hij op de een of andere manier niet wilde draaien op mijn windows 7. Daarnaast vind ik het fascinerend dat een oud spel als TTDX nooit echt verouderd is en er nog steeds een grote fanbase is. Misschien eens tijd dat iemand het op de DS uitbrengt. :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BinaryRun
Ik ben het met je eens wat betreft de fanbase, zelf ben ik altijd fan geweest van Rollercoaster Tycoon, en waarschijnlijk heeft Locomotion door het gebruik van dezelfde indeling mijn altijd aangesproken.

De reden dat ik Locomotion dan ook over Transport Tycoon verkies is dat de overeenkomsten tussen deze 2 me zo aanspreken. Verder vindt ik het er mooi uitzien en weet ik me nooit goed te navigeren in Transport Tycoon.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
DLStorm schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:59:
Drie redenen:
1. GUI
2. GUI
3. GUI

Serieus, wat zit er in dat spel een kutsysteem om een simpel spoortje te bouwen :')

Cunning linguist.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
DLStorm schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:14:
Ik ben het met je eens wat betreft de fanbase, zelf ben ik altijd fan geweest van Rollercoaster Tycoon, en waarschijnlijk heeft Locomotion door het gebruik van dezelfde indeling mijn altijd aangesproken.
Ik denk dat ik zelf veel meer had verwacht van Locomotion. Het eigenlijk gewoon RollorCoaster Tycoon 2 met een wat meer graphics, en dat terwijl ik RCT2 wel leuk vindt.

TTDX of OpenTTD is leuker omdat je daarbij meer na moet denken naarmate je meer rails hebt liggen.
Het principe van 50% kijken en 50% het spel besturen in Locomotion ( wat volgens Chris Sawyer naartoe streeft)
vind ik ook niet echt leuk omdat je echt 50% van de tijd zit te niksen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• BinaryRun
Onbekend schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:40:
[...]

Ik denk dat ik zelf veel meer had verwacht van Locomotion. Het eigenlijk gewoon RollorCoaster Tycoon 2 met een wat meer graphics, en dat terwijl ik RCT2 wel leuk vindt.
Voor mij was het feit dat Locomotion RCT2 is met een andere functie juist aantrekkelijk.

Verwijderd

De gameplay van Locomotion is veel simpeler dan die van TTD. Het seinensysteem is veel te eenvoudig, treinen kunnen door elkaar heen (say what? ja, echt!) en het aanleggen van sporen en wegen is een stuk slechter geïmplementeerd. Daar komt nog eens bij dat de schaal van de graphics voor geen meter klopt waardoor het geheel nogal een cartoony uiterlijk heeft gekregen, iets wat ook veel mensen niet echt kon bekoren.

Of je het hier allemaal mee eens bent mag je natuurlijk zelf weten, maar dit is de reden dat veel mensen liever TTD spelen.

• BinaryRun
Bij mij krijg ik gewoon een lekkere explosie hoor wanneer 2 treinen te dicht bij elkaar komen.

Verwijderd

Bart ® schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:34:
[...]
Drie redenen:
1. GUI
2. GUI
3. GUI

Serieus, wat zit er in dat spel een kutsysteem om een simpel spoortje te bouwen :')
In ttdpatch en ook in openttd zit die optie dacht ik om gebruik te maken van de Locomotion gui. Misschien dat de proggers zich aan het vervelen waren ofzo want ik zie geen enkel voordeel voor het systeem t.o.v. TTD.

Die gui was voor mij inderdaad ook een reden om Locomotion aan de kant te zetten, ik heb het in totaal een goed half uur gegeven en ik heb de rest van het spel nauwelijks verder verkend.

Verder zijn al die hoekige bochten als je de hoogte of de grond inbouwt enorm lelijk en storend in Locomotion. Voor de rest had ttdpatch toen al features dat Locomotion niet had (vraag mij niet wat het was, want dat weet ik zo 123 niet meer). En ttdpatch, nou ja dat is nu eigenlijk openttd geworden om TTD te spelen, had toen een actieve community die het spel doorontwikkelde. En dat is nog steeds zo alleen meer voor openttd heb ik het idee.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Bart ® schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:34:
[...]
Drie redenen:
1. GUI
2. GUI
3. GUI

Amen! _/-\o_ ;)

Het bouwen van een stukje spoor of een weggetje duurde veel te lang. Ik wil lekker kunnen slepen en niet moeten klikken op "recht stuk", "helling", "recht stuk", "bocht", "recht stuk". Dat bouw systeem vond ik in RCT al vervelend, maar kon er wel mee leven (heb RCT best vaak gespeeld en kon het spel opzich best waarderen) want zo vaak gebruikte je het niet. Je bouwde namelijk niet de hele tijd weggetjes en achtbanen.

Bij locomotion draait het hele spel om rails en wegen, dan is een fatsoenlijk systeem wel op zijn plaats. Ik wil niet moeten aangeven dat de weg/spoor een helling op moet, dat moet dat ding zelf maar uitvogelen, ik wil gewoon rechtdoor. :(

Ik heb RCT 1 samen met railroad tycoon en TTDX in een verzameldoos gekocht heeeeel lang geleden. Nog geregeld pak ik de TTDX cd erbij (om bv de GFX te kopieren) en dan denk ik meestal: "dit is mijn beste game aankoop OOIT geweest :) " (en toen was het nog niet eens zo heel duur)

Overigens wilde ik pas RCT2 (tijdje geleden gekocht voor mijn vriendin) spelen op mijn windows 7, maar ik kwam diverse problemen tegen en ik baalde er van dat de resolutie maar tot 1280x1024 kon en niet eens windowed. :(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Entity
  • Laatst online: 21:06

Entity

9000rpm

Heb al een aantal keer gezocht naar een originele TTDX. 1 keer gevonden via Amazon geloof ik, 2e hands, wel betaald toen maar nooit gekregen :'( Was gelukkig maar 10 dollar of zo, maar toch. Als ik er nog eens eentje tegenkom, koop ik hem direct. Ik speel het spel al sinds ik een PC heb (1996)...

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:16

djidee

Mr. Slungel

Grootste verschil tussen TTD/TTDX/TTDpatch/OpenTTD en Locomotion is de gameplay... Locomotion is laagdrempeliger, en heeft minder afhankelijkheden en mogelijkheden.. Aan de andere kant zou ik bepaalde dingen van Locomotion (makkelijk in de hoogte/laagte bouwen en diagonaal bouwen) weer graag terug zien in OpenTTD....

Dat OpenTTD nog altijd ontwikkeld wordt (zowel het spel zelf, als de graphics er omheen (neem bv de NL trainset)) en dat er zo'n enorme schare fans is (tt-forums.net) maakt het dat ik geregeld eventjes het spel weer opstart (en er 8 uur later achter kom dat het weer licht wordt buiten :'( )...
Hoe goed kan een gameplay zijn dat zoveel mensen een spel welke in de basis in 1994 is uitgebracht nog steeds spelen.. _/-\o_

"Mekker, blaat"

• sjaakwortel
Gertjan. ik heb precies dezelfde gamedoos gekocht :P blijven leuke spellen

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:34:
[...]

In ttdpatch en ook in openttd zit die optie dacht ik om gebruik te maken van de Locomotion gui.
Alleen in TTDpatch, niet in OpenTTD.

Cunning linguist.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik heb dit spel ook via de Tycoon Collection. Zo'n groene doos met daarin RCT Transport Tycoon en Railroad Tycoon II. Daarvoor speelde ik hem al jaren illegaal. Blijft een prachtig spel, al zou ik wat meer realisme wel leuk vinden, bijv langere hangars.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:24:
Ik heb dit spel ook via de Tycoon Collection. Zo'n groene doos met daarin RCT Transport Tycoon en Railroad Tycoon II. Daarvoor speelde ik hem al jaren illegaal. Blijft een prachtig spel, al zou ik wat meer realisme wel leuk vinden, bijv langere hangars.
http://grfcrawler.tt-foru...ils.php?do=details&id=248

Zoekt en gij zult vinden. Maar in welk opzicht maakt dit het spel realistischer? :7

Cunning linguist.

Verwijderd

Een trein die een gebouwtje in rijdt dat korter is dan die trein, maar toch er in z'n geheel in verdwijnt. Dat ziet er toch ietwat onrealistisch uit, ik denk dat MsG dat bedoelt. :)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:28:
Een trein die een gebouwtje in rijdt dat korter is dan die trein, maar toch er in z'n geheel in verdwijnt. Dat ziet er toch ietwat onrealistisch uit, ik denk dat MsG dat bedoelt. :)
Mwa, dat vind ik dan nog wel een van de minst onrealistische dingen van het spel :D

Cunning linguist.

• BinaryRun
Ik ben een echte locomotioner zoals eerder vermeld. Heb vandaag nog eens openTTD binnengehaald en opgestart. Ik vond de boel nogal chaotisch overkomen, en de figuren op de kaart nogal klein. Kon verder ook niks vinden in de menu's.

Wat dan natuurlijk wel weer logisch is aangezien het een ander spel is, ook ontbrak voor mij een duidelijke tutorial die je in Locomotion wel ziet. Sorry, maar deze keer was het SHIFT-delete. Misschien als iemand hier een duidelijke tutorial weer geef ik het nog een kans :)

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-12 21:24
Hinkl schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:00:

Wat dan natuurlijk wel weer logisch is aangezien het een ander spel is, ook ontbrak voor mij een duidelijke tutorial die je in Locomotion wel ziet. Sorry, maar deze keer was het SHIFT-delete. Misschien als iemand hier een duidelijke tutorial weer geef ik het nog een kans :)
De handleiding is in Wiki-vorm, je kan op de Wiki ook diverse tutorials vinden. Er zitten inderdaad geen tutorials in het spel zelf. Ik zou zeggen, geef het zeker nog een kans, je gaat er geen spijt van krijgen :)

Verwijderd

Wtf een tutorial om ttd te kunnen spelen? Ik was 13/14 (1996 ongeveer) ofzo toen ik voor het eerst in aanraking kwam met ttd, geen tutorial nodig gehad. Al is mijn bouwstijl natuurlijk wel in loop der jaren verbeterd :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 21:22 ]

• BinaryRun
Geweldige handleiding, heb het nu helemaal door. Eerst was ik even boos dat ik niet kon bouwen, bleek het spel op pauzes te staan :/, tot nu toe vind ik het erg mooi. Ga er nu nog even verder mee experimenteren. (En natuurlijk genieten van de vele opties!

Verwijderd

Gammro schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:20:
Nee, die heb ik lekker uit een standaard Nederland scenario gejat :P
zou ook teveel tijd kosten om t precies groot genoeg te krijgen, sommige steden groeien wel lekker door het aantal treinen wat langsrijdt(denk aan Utrecht, Amsterdam en Rotterdam)

Ik neem trouwens aan dat je het perron op de world view kan zien, want op die screenshots van net vindt ik heel knap, gezien ik niet veel meer dan Groningen op de foto heb :P
Krijgen we nog een update van je, of is de jouwe nu ook doodgebloed? O-)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Hinkl schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:25:
Geweldige handleiding, heb het nu helemaal door. Eerst was ik even boos dat ik niet kon bouwen, bleek het spel op pauzes te staan :/, tot nu toe vind ik het erg mooi. Ga er nu nog even verder mee experimenteren. (En natuurlijk genieten van de vele opties!
In de TS van het OpenTTD-topic op Fok staat een beknopte handleiding voor beginners.

Cunning linguist.

• Entity

Entity

9000rpm

Als je (Open)TTD nog nooit gespeeld hebt en Locomotion gewend bent, kan ik begrijpen dat het in het begin een beetje onduidelijk overkomt, maar als je van (Open)TTD naar Locomotion gaat (zoals ik destijds heb gepoogd), dan mis je zoveel mogelijkheden en zoveel bedieningsgemak dat je op den duur toch weer bij (Open)TTD uitkomt :)

Ik heb zo'n beetje alle transportspellen wel gespeeld, begonnen met de originele TT, uiteraard TTD (later met TTDPatch en nu nog steeds met OpenTTD), Railroad Tycoon (alle delen), Industry Giant, Transport Giant, Locomotion, maar ook de Simcity spellen en zo'n beetje alle varianten die ik ben tegengekomen en ik kom altijd terug op Transport Tycoon :P

• BinaryRun
Hier ben ik weer, ik kan nergens in de tutorials (of in het spel) vinden hoe je het beeld kan draaien. Zodat ik het spel vanuit een andere hoek kan zien om te bouwen. Zou iemand het me willen uitleggen?

• Entity

Entity

9000rpm

Dat kan niet, dat is 1 van de weinige tekortkomingen van TTD tov Locomotion ;)

Je zult moeten werken met transparency om te zien wat je doet. Via het settingsmenu (links naast de saveknop) kun je bij Transparency Options van alles zichtbaar en onzichtbaar maken.

Verwijderd

Hinkl schreef op donderdag 24 december 2009 @ 02:25:
Hier ben ik weer, ik kan nergens in de tutorials (of in het spel) vinden hoe je het beeld kan draaien. Zodat ik het spel vanuit een andere hoek kan zien om te bouwen. Zou iemand het me willen uitleggen?
Die mogelijkheid zit er niet in. Als je iets niet goed kunt zien kun je nog wel (tijdelijk) de gebouwen en dergelijke transparant maken. Gaat via het menu met de moersleutel (opties) en dan ergens onder in dat menu.

edit: goh na zo'n lange tijd geen reactie en dan ineens 2 mensen achterelkaar :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 07:53 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Hinkl schreef op donderdag 24 december 2009 @ 02:25:
Ja, kan ik wel even snel uitleggen in 1 woord:
niet.

Cunning linguist.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter

Cunning linguist.

• BinaryRun
Bedankt voor de tip, @Bart die gebruik ik nu. Wel irritant dan je dingen van het orgineel moet importeren. Ga voor de gein eens 1.0.0 beta downloaden. Daar schijnt het niet te hoeven! ( Het moet dus wel, heb voor het plezier de opengfx en de geluidsversie ervan gedownload. En ik het er geen spijt van ;) )

Edit:
Ik heb een controlepost gebouwd, geen voor de lol. Maar het lijkt niks of hij niks doet. Wat is er de bedoeling van?

En erm, voor de geïnteresseerden, m'n eerste screenshotje ;)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/b3n1xj.png

[ Voor 58% gewijzigd door BinaryRun op 24-12-2009 08:58 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
En 1.0.0 bèta1 is ook uit, de eerste versie waarvoor je geen originele TTD-bestanden meer nodig hebt :)

Cunning linguist.

Pagina: 1 ... 18 ... 53 Laatste