Zit er in openTTD ook iets van een optie in om alle gewone rails te vervangen door rails met bovenleiding?
Anders ben ik nog wel even bezig
.
Anders ben ik nog wel even bezig

Verwijderd
Verwijderd
Bedankt had knopje niet gezien, Wat ik gewoon gedaan heb is alle treinen naar depo gestuurd en daarna convert rail over hele map gedaan werkte ookblackangel schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:12:
http://wiki.openttd.org/Railway_Construction
Het op-een-na laatste knopje in de electrified building toolbar, convert rail
Hij modificeerd overigens niet de rails waar op dat moment een trein op rijdt. Dus 20x er over alles heen selecteren, alle loco's omzetten en waar de opstopping gaat heb je nog iets fouts gedaan
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Tip: Open een viewvenster helemaal in de bovenhoek, en een viewvenster helemaal in de onderhoek. Dan gewoon van viewvenster naar viewvenster selecteren en je hebt in 1x de hele map gedaanninjazx9r98 schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:51:
Sinds ik weer enige tijd OpenTTD speel gebruik de convert optie door botweg grote stukken grond te selecteren ongeacht of daar een trein rijdt en dat werkt gewoon.
Voor zover mij bekend werkt het dan ook gewoon op stukken rails waar op dat moment een trein rijdt.
Dit geldt overigens alleen voor de stap van gewone rails naar electrisch, de overige opties werken inderdaad alleen op stukken waar geen trein rijdt.
Cunning linguist.
Verwijderd
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Inderdaad op die manier doe ik t ook.Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:53:
Ik converteer meestal in eerste instantie alleen de lijnen waar ik ook elektrisch wil gaan rijden, dat scheelt in de kosten. Bakken met geld hebben is een slecht excuus om het te verspillen imho.
"Mekker, blaat"
Cunning linguist.
Soms wel, vaak niet (direct groot netwerk bouwen in pauze stand en daarna spelen en bijtweaken waar nodig, waarbij het de sport is om het zo compact mogelijk te houden)Merovingian schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:13:
Dat er mensen zijn die überhaupt nog op geld letten in TTD had ik niet verwacht
[ Voor 9% gewijzigd door djidee op 07-04-2009 09:15 ]
"Mekker, blaat"
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 15:45 ]
[ Voor 29% gewijzigd door !null op 07-04-2009 12:52 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
Nodig is het inderdaad niet, maar ik vind het zelf leuker om het wel te doen. Ik speel dan ook op een semi-realistische manier, je zult mij ook niet zo snel complete bergen zien levelen of dammen bouwen i.p.v. bruggen. Dat is het mooie van TTD, voor ieder wat wils.Merovingian schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:13:
3x3 bedoel je. De reden waarom de meeste steden niet groter worden, zeker in het plaatje van de vraagsteller, is omdat ze geen grond meer hebben door omliggende steden. Als je je aantal steden bij de mapgeneration op low zet, hebben ze veel meer ruimte en worden ze ook groter.CappieL schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:24:
Inderdaad, als je een 'optimale' stad wil hebben, zou je een stad moeten bouwen op een stratenraster van 2x2.
Elk huisje moeten slopen tot er een flat/wolkenkrabber komt te staan. Als je dit in map-editor doet, zijn steden > 100.000 geen uitzondering meer.
Om steden uit te laten breiden voorbij rails, zul je zelf overgangen (bruggen/tunnels/overgangen) moeten bouwen (houdt hierbij ook rekening met het 2x2 stratenraster).
Cunning linguist.
Het is vooral in het begin van t spel dat ik op t geld let.Merovingian schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 09:13:
Je moet dan ook twee tracks gebruiken, een heen en een terug. Vervolgens zorg je er met seinen voor dat treinen maar een kant op kunnen en is het verder vrij simpel.Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:22:
Verder heb ik echt geen verstand van al die signals die je op zo'n track kunt zetten. Ik heb eens een keer geprobeerd om met 3 treinen op 1 track te gaan rijden maar ze crashen altijd.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Kijk aan die informatie heb ik ook watEntity schreef op woensdag 08 april 2009 @ 08:13:
Ik heb regelmatig games waarbij steden veel groter worden. Steden van 300.000-400.000 inwoners zijn geen uitzondering... Maar ik heb wel ingesteld dat steden een bepaalde afstand uit elkaar moeten liggen en verder heb ik ingesteld dat alle steden groot kunnen worden en dat ze zeer snel groeien. Dan kan het erg hard gaan als je een stuk of 4-5 drukke stationnetjes in een stad hebt.
Om kleinde dorpjes te laten groeien, gooi ik 4 busstations erin met 5 bussen, ze draaien in het begin, zeker bij dorpjes met minder dan 1000 inwoners, vaak verlies, maar als de dorpjes eenmaal gaan groeien, is dat zo voorbij
Als je steden maximaal wil laten groeien dien je het volgende te doen:Zwartje schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:56:
[...]
Kijk aan die informatie heb ik ook wat
Wist wel dat je bij kleine dorpjes een paar haltes neer kon zetten en vervolgens wat geld verdiende, maar ik deed er nooit meer als 2 en nu lees ik dat je er beter 5 kan neer plaatsen(weer wat geleerd
)
btw,
Ik had me nog niet voorgesteld(ondanks dat dit m'n 3e post hier is
)
Ik speel het spel dus graag en dacht er redelijk wat vanaf te weten totdat ik hier ook op tweakers las dat er een snelle manier is om je hele spoorlijn (tot aan de volgende wissel of kruising) van seinen te voor zien ipv te slepenen dan nog dit van die 5 haltes in kleine dorpjes
Cunning linguist.
Ook met refitting niet?Jeebeekje schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:29:
Ik heb de Dutch trainset en ik speel met een aantal nieuwe ECS vectors. Maar ik kan niet alle goederen vervoeren. Moet ik nu nog een andere GRF downloaden? Ik kan het nergens vinden...
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
[ Voor 12% gewijzigd door Voxyn op 09-04-2009 17:34 ]
Advanced Settings --> Vehicles --> AutorenewVoxyn schreef op donderdag 09 april 2009 @ 17:33:
Zit er een functie in openttd dat wanneer je bussen te oud worden dat hij ze automatisch worden vervangen door zelfde type bus als ze te oud worden?
Kon het namelijk zelf niet vinden.
Ha mooi, bedankt voor de informatieBart ® schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:12:
[...]
Als je steden maximaal wil laten groeien dien je het volgende te doen:
-vijf haltes/stations waar minimaal 1x per 20 dagen een voertuig/trein komt.
-1x per drie maanden fund new buildings.
Als je aan die twee dingen voldoet, zal een stad met maximale snelheid groeien. Meer stations, vaker bussen laten komen op de haltes en meerdere malen fund new buildings heeft geen effect.
Hartstikke bedanktEntity schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:05:
[...]
Advanced Settings --> Vehicles --> Autorenew
Meerdere busplatforms bouwen, de nieuwe openttd versies verdelen de voertuigen dan redelijk over deze platformen...Voxyn schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:27:
[...]
Hartstikke bedankt, anders had ik 50 bussen handmatig moeten vervangen
.
Nog een vraagje als ik veel bussen laat rijden gebeurt het dat er opstoppingen komen hoe voorkomen jullie die?
"Mekker, blaat"
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ik gebruik doorgaans gewoon enkele haltes, waardoor er maar 1 tram staat te laden (of 2, 1 in iedere richting) en heb er nooit problemen mee, de trams laden snel genoeg om de rating hoog te houden voor die halte en het aantal wachtenden laag.OxiMoron schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 08:57:
probleem is alleen altijd dat als er vooraan een tram staat te laden, er een achter komt die ook gaat laden/uitladen en de voorste al lang weer weg is er geen tram bij kan, omdat trams niet om elkaar heen kunnen.
linkje stuq? Ben wel benieuwd namelijk
[ Voor 6% gewijzigd door maarud op 13-04-2009 19:48 ]
Je bedoelt dan 1/4 zeker. Neem aan dat steden langer kunnen groeien als ze kleiner zijnmaarud schreef op maandag 13 april 2009 @ 19:47:
[...]
linkje stuq? Ben wel benieuwd namelijkIk zou de steden 1/2 maken; dan kunnen ze nog wat langer doorgroeien
stiekem repareren he
[ Voor 22% gewijzigd door MoietyMe op 13-04-2009 20:11 ]
ja dat bedoel ik, ben nogal moeGood Fella schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:10:
[...]
Je bedoelt dan 1/4 zeker. Neem aan dat steden langer kunnen groeien als ze kleiner zijn
Vianen ligt in utrecht , maar wel onder de rivier@Boudewijn: in de provincie Utrecht is het normaal ook niet interessant om de rivier over te gaan, daar houd ie namelijk op.
Ah op die manierBoudewijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 02:36:
Ja, maar:
[...]
Vianen ligt in utrecht , maar wel onder de rivier.Dat was mijn punt.
Waarom btw niet Nederland maken ?
Verwijderd
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Die heb ik ook nog niet vergrootHakker schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:59:
zijderveld is wel erg groot ivm met vianen en vooral culemborg. al klpt dat stukje toch niet helemaal Culemborg zou een stuk groter moeten zijn en vianen ook wat en zijderveld wat kleiner, maar het idee is leuk.
Ik bouw altijd een 2 7x7 stations bij een Oil Refinery, Factory of ander lever station. Eentje voor bezorgen en andere voor het afhalen van goederen. Dan een stuk verderop een gunstige stad uitkiezen en hier een tramrails neerleggen zodat de stad begint te groeien. Daar meestal een 5x7 station voor het leveren van de goederen. Dan langzaam alle omliggende leveranciers aansluiten op het netwerk en zo snel mogelijk goederen gaan leveren. Van dat geld bij de Factory een tweede industry bouwen zodat deze meer soorten goederen accepteert.ninjazx9r98 schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:16:
Daarnaast vraag ik me af hoe mensen een spoorstelsel opbouwen.
Zelf heb ik de neiging om treinen tussen twee stations heen en weer te laten rijden maar ben eigenlijk van mening dat dat anders zou moeten
Ben ik nooit tegen gekomen, je kunt hem met wat photoshop skills natuurlijk best na maken.Voxyn schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 16:51:
Is er eigenlijk een scenario over Overijssel lijkt me namelijk erg leuk om te spelen
tuurlijk weet ik dat het een wip is ik geef het alleen aan.Good Fella schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:32:
[...]
Die heb ik ook nog niet vergrootDit is allemaal WIP hé. De helft van de steden staat er nog niet eens op.
Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9
Bouw een tweede fabriek?cardinal808 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:07:
Weet iemand een fiks voor het probleem dat bepaalde industrieën niet meer dan een bepaald aantal goederen kan produceren? Ik heb nu het probleem dat mijn hout industrie niet meer dan 18.360 goederen kan produceren. Zover ik heb begrepen heeft dat met OpenTTD te maken, iemand een idee?
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Gebruik je toevallig het kleinste vliegveld? Grote vliegtuigen crashen daar eerder geloof ik. Verder zullen ze gewoon crashen, beetje het aard van het beestje. Hoe vaak crashen ze precies?Awsom schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:36:
Vraagje;
Mijn vliegtuigen crashen de hele tijdHoe kan dit
!
Hoe kun je fabrieken en industrieen bouwen? Ik kan wel subsidie geven om het te laten bouwen, maar dan kan ik niet zelf bepalen waar deze komen te liggen.
[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 11-06-2009 16:36 ]
Die had ik al gevonden, maar dan wordt er dus op een willekeurige plek een nieuwe industrie geplaatst. Ik wil het eigenlijk gebruiken voor het "The Netherlands detailed" scenario:Boudewijn schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:36:
Bovenin zit een knopje "fund new industry"
Kost je wel fors veel geld.
Industrieen kan je bouwen. Maar dingen die produceren kan je prospecten zoals dat heet. Met een instelling in de settings kan je dat veranderen naar gewoon bouwen.WouterHelm schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:35:
[...]
Hoe kun je fabrieken en industrieen bouwen? Ik kan wel subsidie geven om het te laten bouwen, maar dan kan ik niet zelf bepalen waar deze komen te liggen.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Het helpt dan ook om je economie op "flat"(?) te zetten volgens mij. Als je hem op fluctuating zet dan gaan bedrijven sneller groeien, maar ook sneller failliet.WouterHelm schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:40:
[...]
Die had ik al gevonden, maar dan wordt er dus op een willekeurige plek een nieuwe industrie geplaatst. Ik wil het eigenlijk gebruiken voor het "The Netherlands detailed" scenario:
http://wiki.openttd.org/Scenarios_Based_on_Real_World
Het gebeurt heel erg vaak dat industries failliet gaan terwijl ik een transport lijn heb liggen. Het zou handig zijn dat ik dan een nieuwe industrie kan bouwen bij het al bestaande station.
Ik snap wel dat bedrijven failliet kunnen gaan, gebeurt in het echte leven ook. Maar ik speel OpenTTD voornamenlijk om grote en complexe spoorlijnen te bouwen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heb de instelling gevonden en het werkt inderdaad. Had die op "prospecting" staan. Bedankt!Mojo schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 09:44:
[...]
Industrieen kan je bouwen. Maar dingen die produceren kan je prospecten zoals dat heet. Met een instelling in de settings kan je dat veranderen naar gewoon bouwen.
Bedoel je de optie "Enable smooth economy (more, smaller changes)"? Deze staat al op "on". De map is echter groot (1024 x 1024) en "quantity of industries" staat op high, dus dat ik vaak berichten tegen kom dat er weer een industrie failliet is lijkt dan ook wel weer logisch..Gertjan. schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:11:
[...]
Het helpt dan ook om je economie op "flat"(?) te zetten volgens mij. Als je hem op fluctuating zet dan gaan bedrijven sneller groeien, maar ook sneller failliet.
Dit is idd een featureVoxyn schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:34:
Ik heb het idee dat sommige steden sneller groeien dan andere klopt dit? heb namelijk een stad waar in het begin evenveel inwoners zaten en ze kregen ongeveer evenveel pasagiers en goederen en die ene stad heeft nu 13k inwoners en de andere 3k inwoners is dit een bug of een feature?
Verwijderd
Deze issue (samen met anderen) is ondertussen in de laatste versie gefixed. Daarnaast probeerd NoCAB nu ook om steden te vermeiden (of iig drive-through stations) zodat je mooi wegen om de steden heen krijgt in een poging om verkeersopstopping te verminderenninjazx9r98 schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:16:
Het gaat echter mis op het moment dat bepaalde bussen/vliegtuigen niet meer te koop zijn.
NoCab maakt gebruik van de autorenew optie maar doet geen upgrades van bestaande voertuigen.
Gevolg hiervan is dat de AI's waartegen je dan speelt opgescheept zitten met honderden voertuigen van tientallen jaren oud die vervolgens tientallen keren per jaar kapot gaan.
Met een beetje pech gebeurt dat bij tientallen bussen in een van de steden waar je zelf ook bezig bent met een grote verkeersopstopping tot gevolg.
De schrijver van NoCab is ondertussen op de hoogte maar heeft nog niet laten weten of en wanneer eea aangepast wordt.
1
2
3
4
5
6
| /-------------------------\ | /-------------\ | | | | | | \------|------/ | | * | \------------|------------/ |
1
2
3
4
5
6
| /-1------2------3-----4---\ | /----9--10----\ | | | | | | \------|------/ | | 0 | \--5----6----|---7---8----/ |
De stad en je station accepteren goederen? Het kan zo zijn dat jij 'unload' hebt aangezet op een station dat geen goederen accepteert. Dan draait ie geen geen winst maar laat de trein de goederen op het perron staan.Spongerobie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:14:
knip
Nu draaien al die treinen een nette winst, alleen de trein die de goederen van het station naar de stad brengt die maakt af en toe kosten bij het leveren, dit heb ik in vorige versies nog niet meegemaakt en snappen doe ik het eerlijk gezegd ook niet, zou iemand zo vriendelijk zijn om mij dit uit te leggen (A)
Ik neem aan dat je in plaats van unload transfer hebt gekozen?Spongerobie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:14:
Nu draaien al die treinen een nette winst, alleen de trein die de goederen van het station naar de stad brengt die maakt af en toe kosten bij het leveren, dit heb ik in vorige versies nog niet meegemaakt en snappen doe ik het eerlijk gezegd ook niet, zou iemand zo vriendelijk zijn om mij dit uit te leggen (A)
Transfer én Unload uitzetten? Dan blijf je verplicht te zorgen dat je treinstations ook die type goederen accepteren én in het ontvangstgebied zitten van de industriën.Spongerobie schreef op maandag 06 juli 2009 @ 13:57:
Stad en station accepteren inderdaad goederen, en wat Gammro zegt is inderdaad waar, ze staan op transfer, dus stel dat ik dat op unload zou zetten dan gaan de 2 goederenaanvoerende treinen verlies maken en de ene trein die de hele meuk wegbrengt juist meer winst maken...
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Nou, er is 1 musthave trainsetBomin schreef op zondag 12 juli 2009 @ 22:01:
Ben recent weer een beetje actief bezig gegaan in OTTD omdat PBS er nu standaard in zit, toch allemaal net wat realistischer qua netwerk nu!
Echter in het verleden ergens ten tijde van TTDPatch had ik een GRF welke me of de ICE of de Thalys gaf als hogesnelheidstrein. Eigenlijk ben ik weer op zoek naar een GRF waar de ICE/Thalys of vergelijkbaar in zit. Natuurlijk zit het in 2cc/DBxl etc. maar dan heb je 200 engines en alle originele treinen vervangen en daar heb ik geen behoefte aan. Iemand een suggestie? Heb de hele middag op de tt-forums (en GRFCrawler) gezocht maar kon niets vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door djidee op 12-07-2009 22:26 . Reden: lezen :/ ]
"Mekker, blaat"
Cunning linguist.
Verwijderd
Verwijderd
InderdaadMcKaamos schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:18:
Wat is de ingame datum? Voor een bepaald jaar kan je nog geen treinen maken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
De hele uitleg is dan ook nog lang niet volledig en deze sporenlayouts zijn ook niet zoals ik het altijd in de praktijk zou doenblackangel schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:13:
Net stukje in ieder geval![]()
Zelf wil ik een aantal punten toch even geven. Niet voor jouw waarschijnlijk, maar de beginners die het stukje nuttig vinden:
• Je gebruikt *erg* veel scherpe bochten. Rechtstuk, 1 schuin stukje, recht stuk. Dat vertraagd veel. Nog niet bij stoomtreintjes, maar wel bij de electrotreinen. Doe geen moeite om dat soort bochten/kruispunten compact te houden, gebruik de ruimte. Meer schuine stukken dus.
• Een station heeft twee ingangen. Als je eentje gebruikt als ingang en de ander als uitgang, merk je dat het veel sneller gaat bij veel treinen (constant 3 in het station om te lossen enzo). Zeker met PBS uiteindelijk. De stations met maar 1 ingang/uitgang gebruik ik zelf altijd alleen maar aan het einde van de map bij laadstations, maar dat is luiheid
• Leuk voorbeeld hoe je de signals aangeeft, maar (vaak) is het nuttiger om bij dat soort trajecten gewoon een 2x1lijns (1 heen, 1 terug) te bouwen en niet met passeerlijnen. Overzichtelijker, makkelijker, niet veel duurder en je hoeft het niet uit te bereiden als je er opeens niet 2 maar 30 treinen overheen wilt laten gaan. Maar voor de uitleg van signals is het zeker makkelijk
• Je geeft aan dat het bouwen van een kruispunt 'moeilijk' is, maar dat het met PBS makkelijker is. Klopt, maar je wilt bij hele drukke lijnen nog steeds geen gelijksvloerse kruissing. De oplosssing ligt vaak in het niet maken van makkelijke kruispunten, maar Tsplitsingen. Die zijn veel makkelijkerZelf bouw ik dan vaak 2 Tsplitsingen vlak na elkaar op de 'mainline' (lijn naar een factory/sawmill/... waar ik alles op aan sluit), met eventueel een 'bypass' (kort stukje spoor voor specifieke treinen om de mainline te ontlasten) tussen het uiteinde van de twee Tsplitsingen indien nodig. Maar dat is vaak niet zo bij mij
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Verwijderd
Verwijderd
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Als er een bepaalde openttd.cfg bij hoort en/of instellingen..... en iemand heeft die.... dan wil ik em ook wel hosten, ik host er toch al 5.Xanland schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:57:
Wat is er met de GoT-openTTD-server gebeurd, want ik zie hem in ieder geval niet in de lijst.
Of ik heb niet goed gekeken, maar dat betwijfel ik.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
2 mogelijkheden:Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:22:
Hej misschien ligt het aan mij maar, als ik een game start in 2000 in OpenTTD dan heb ik als meest recent beschikbare locomotief een dieseltje uit 1984. Ook als ik een game start ergens in de jaren 80 en doorspeel tot 2000 krijg ik geen electrische treintjes... Wat doe ik verkeerd?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
/me feels noobishPaul Nieuwkamp schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 21:34:
Ik gok dat je de muisknop wat langer ingedrukt moet houden op de knop om het rails-venstertje te krijgen en je dan de 2e in de lijst moet kiezen: Electrified rails
[ Voor 20% gewijzigd door Mojo op 10-08-2009 11:54 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq