Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Druk bezig geweest met OpenTTD nu de nederlandse treintjes uit zijn... Ook direct maar gaan spelen met PBS signals en flyover's, het blijft allemaal redelijk lopen, maar heeft nog wel wat finetuning nodig (maar ik hou het het liefst zo compact mogelijk)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~djidee/openttddutchtrains.jpg

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
djidee schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 16:23:
Druk bezig geweest met OpenTTD nu de nederlandse treintjes uit zijn... Ook direct maar gaan spelen met PBS signals en flyover's, het blijft allemaal redelijk lopen, maar heeft nog wel wat finetuning nodig (maar ik hou het het liefst zo compact mogelijk)

[afbeelding]
Welke GRF is dat ook alweer, die met die nederlandse treintjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben ook even aan het prutsen met PBS en gebruik alleen nog maar Path Signals. Alleen zie ik hier boven in het screenshot en in de voorbeelden hier dat men signals heeft met rood en geel licht. Hoe kan dat en waar is dat voor?

Mijn test:
Afbeeldingslocatie: http://members.ziggo.nl/jelmervos/openttd1.png

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Hmm lijkt er idd op dat ze de graphics voor de PBS aangepast hebben..

Of misschien is het wel onderdeel van de dutch train set?

[ Voor 30% gewijzigd door OxiMoron op 08-03-2009 12:46 ]

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Die hebben ze inderdaad aangepast, de werking is gelijk. Kun je dus gewoon negeren.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik gebruik gewoon 0.7.0-beta1.

[ Voor 25% gewijzigd door jelmervos op 08-03-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 08-07 14:27
yup.. zie het net zelf ook..
Moet zeggen dat ik deze wel iets duidelijker vind dan die andere, waarschijnlijk de reden dat het aangepast is :)

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Oke, bedankt. Nog een vraag: als je met path-based signals werkt, heb je dan nog block signals nodig of is het beter om altijd path-based signals te gebruiken? Volgens mij zie ik hierboven (doe het zelf ook) dat ze door elkaar worden gebruikt, met welk voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Ik weet het even niet zeker, maar volgens mij kunnen treinen door een PBS rijden in beide richtingen, in het ene geval 'luisteren' ze naar het stoplicht, in het andere geval rijden ze er per definitie door. Het wordt op die manier dus moeilijk om een 2baans spoor (heen&terug) te maken met alleen maar PBS, het netwerk wat je maakt kan vastlopen doordat treinen elkaar gaan blokkeren.

Zelf gebruik ik dan ook overal 1 richtings signals (basic), met PBS voor de management bij de stations :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
Je kunt ook 1-richtings PBS signals gebruiken. Daarmee voorkom je dat treinen door je signalen rijden waar ze dat niet zouden moeten doen. Verder is het zo dat als je een correcte spoorweg aanlegt, de treinen in principe kiezen voor het correcte spoor, omdat tegen een niet 1-richtings PBS signaal inrijden nog altijd een bepaalde 'strafwaarde' heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Klopt, op de wiki pagina van openttd staat dit:
Most of the times it will be sufficient to use a default path signal, as passing a signal from the back is penalised by the pathfinder, however, one-way path signals might be useful in certain specific cases.
Dit gaat over one-way path signals, dus niet over het door elkaar gebruiken van block en path signals. Dit wordt in het voorbeeld op de wiki pagina namelijk wel gewoon gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.openttd.org/wiki/images/0/0b/Yapp_basicjunction.png

Door elkaar gebruik van path based en block signal kost best meer klikken (en dus tijd), gewoon alles path based is simpeler.

[ Voor 43% gewijzigd door jelmervos op 08-03-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Het is inderdaad simpeler, maar PBS kan ook serieuze verstoppingen veroorzaken, vooral als je wat al te gemakzuchtig wordt en niet oplet met bouwen. Het bovenstaande voorbeeld werkt bijvoorbeeld alleen op een rustige lijn, op een drukke lijn zal het forse verstoppingen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik kan iets niet vinden... hoe je raw materials industrie kunt bouwen via Fund new industry. Ik krijg alleen "prospect" in plaats van "fund" bij kolenmijnen. Ik heb deze al gevonden, maar ik heb het idee dat dat verouderd is.

In de save van DirkW is het wél mogelijk (dus bij de coal mine op fund klikken en de mijn plaatsen waar je wilt).
Hoe flikt ie dat? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 08-03-2009 19:51 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XNR3a6wbIc7CJjrhSqdo7Y8U/full.png

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Thanks! :> :>

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even een hele stomme vraag, waarom os openttd populairder dan Locomotion? (Overigens was ik met openttd erg blij op de vakantie i.c.m. een PSP).

En is TTDLX nog ergens te koop voor de originele bestanden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 16:06

Entity

9000rpm

Locomotion is grappig, maar haalt het bij lange na niet bij de mogelijkheden en speelbaarheid van OpenTTD. En OpenTTD (of in ieder geval TTDPatch) waren al populair voordat Locomotion uitkwam.

TTD is erg lastig te vinden, hier en daar nog wel via eBay en Amazon, maar 2 pogingen van mij om een exemplaar te verkrijgen, liepen uit op wel betalen, niet ontvangen :( Maar goed, was telkens maar een paar euro, maar toch.

De originele bestanden zijn wel op andere plekken te krijgen op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

ronwiel schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:51:
Even een hele stomme vraag, waarom os openttd populairder dan Locomotion? (Overigens was ik met openttd erg blij op de vakantie i.c.m. een PSP).

Omdat de gameplay van OpenTTD mij veel beter bevalt dan Locomotion. Die vond ik echt te beperkt in mogelijkheden (raar, maar waar met zijn nieuwere op RollercoasterTycoon gebaseerde engine)... Vanaf den beginne al verslaafd aan TT en TTDX, vervolgens TTDPatch en nu OpenTTD. Een enorme en trouwe community die het erg leuk maakt om een oud spel (welke een goede gameplay heeft) te blijven spelen.

Toch raar, dat een spel van origine uit 1994 nog steeds zoveel gespeeld wordt _/-\o_

TTDX wil je nog wel eens ergens in een budgetbak vinden, maar het wordt zo langzamerhand een collector's item.. Marktplaats wellicht?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Naja ik heb gelukkig de bestanden kunnen vinden op de site van een groot PC magazine uit Nederland (beetje dubieus). Maar ik zal dan ook maar geen moeite doen Locomotion nog te zoeken.

En zoals djidee zegt, vreemd inderdaad dat dit spel toch zo veel wordt gespeeld. Maar wat mij betreft gaat er ook niks boven een goeie tycoon game zoals TT of RCT, hmmmm.... _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:07

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
ronwiel schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 17:51:
Omdat Locomotion ten eerste naar mening van velen een klote-interface heeft om rails te bouwen, ten tweede heb je minder mogelijkheden met seinen e.d. en ten derde is het veel minder realistisch met stations van acht verdiepingen.
Kijk hier eens.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het is voor zover ik heb kunnen begrijpen nog altijd de bedoeling om alle graphics van TTD te vervangen voor eigen graphics waarop geen copyright rust. Dat is eigenlijk het voornaamste waarvoor je nog orginele bestanden nodig hebt. De vooruitgang is vrij groot overigens en voor de meeste graphics zijn al vervangende. Waarschijnlijk zal er op den duur een versie 1.0 komen die niets meer nodig heeft. Daarnaast zijn ze bezig om een volledige 32-bits graphics set te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:03
Is het eigenlijk mogelijk om het te porten naar de DS toe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 13:10
PaulBloem schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:06:
Is het eigenlijk mogelijk om het te porten naar de DS toe??
kijk eens op deze site, het antwoord is JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:03
CappieL schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:41:
[...]

kijk eens op deze site, het antwoord is JA
thanks.
My bad.. had niet zo lui moeten zijn. Zo te zien is het niet heel playable op zo een klein scherm.
toch maar eens uitproberen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
0.7.0-RC1 is uit, zoals in de meuktracker te lezen is :)

Even een vraagje aan mede cheaters: Hoe voorkom je dat bijvoorbeeld coalmines de productie op den duur steeds weer terug schroeven, als je hem handmatig op 2040 gezet hebt? Ik zie soms een lijn helemaal stil vallen en dan blijken de mijnen totaal niet meer te produceren. Als ik dan alles weer op 2040 zet, gaat het weer als een trein (haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Niet. Als het niet vanzelf gaat moet je er gewoon af en toe langs lopen om de productie weer te maximaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al gespeeld met 32 bits graphics? Gisteravond wat dingen over gelezen, maar nog weinig screenshots gezien daarover.

Daarnaast ben ik druk bezig met het laten groeien van een stad, maar een echte werkende strategie heb ik nog niet ontdekt. Ik "help" met de aanleg van nieuwe straten en maak alvast tramstations op niet- en licht bevolkte gebieden. Daarnaast probeer ik ook goederen aan de stad te leveren en snelle verbindingen met andere steden en soms "fund" ik ook nieuwe gebouwen.

Maar toch lijkt het als of de groei ratio compleet willekeurig is. Sommige steden groeien aanzienlijk met slechte minimale transport mogelijkheden, terwijl andere met volle bezetting niet vooruit komen. Is hiervan meer bekend? Is er een algoritme voor? Levert een vliegveld meer op als een treinverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:20
Ik merk wel dat bij steden waar ik ook goederen heen breng (factory oid) ze wel veel sneller groeien. Samen met een bijna nonstop leeg station (gewoon bagger hoeveelheid treintjes en bussen) lijkt de stad een enorm stuk sneller te groeien.

Daarbij is nu die 'koppel station' echt ideaal, kan je nog flink stuk doorbouwen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien dat ik het gemist heb hoor, maar kun je in de nieuwe 0.7 versie ook diagonaal spoor aanleggen door de slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

klopt het dat trams niet in alle klimaten werken. Paar games gestart en het jaar op 2000 gezet maar ik zag enkel trams in het 1e (mopderate) klimaat. Of mis ik nog een GRF ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Ik las bij de meuktracker dat er al packs zijn voor nieuwe graphics waardoor de originele bestanden niet meer nodig zijn (al missen er nog wel een paar dingen). Is er misschien iemand die mij van een link kan voorzien, want op de forum van openttd wordt ik niet veel wijzer bij de graphics topics :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
jelmervos schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:24:
Misschien dat ik het gemist heb hoor, maar kun je in de nieuwe 0.7 versie ook diagonaal spoor aanleggen door de slepen?
Ja, met de auto rail (sneltoets: A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
ronwiel schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:29:
Ik las bij de meuktracker dat er al packs zijn voor nieuwe graphics waardoor de originele bestanden niet meer nodig zijn (al missen er nog wel een paar dingen). Is er misschien iemand die mij van een link kan voorzien, want op de forum van openttd wordt ik niet veel wijzer bij de graphics topics :).
http://wiki.openttd.org/w...eplacement#Latest_release

Inderdaad, het meeste is al gefixed, maar je zult her en der nog wat zwarte vlakjes tegen komen. Maar het begint ergens op te lijken

@nikey:

Van de 32 bits graphics zijn er nog lang niet zo veel beschikbaar, maar je kunt ze gecombineerd met de 8-bits mee laten draaien.

@Jelmervos:

Dit is al een poosje mogelijk. De ene optie is hierboven al gegeven door Sjaakduhuuhl. Een andere optie is door de derde rail-building tool te selecteren (het kruispuntje) om vervolgens gewoon te slepen zoals je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dahakon schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:54:
[...]

@Jelmervos:

Dit is al een poosje mogelijk. De ene optie is hierboven al gegeven door Sjaakduhuuhl. Een andere optie is door de derde rail-building tool te selecteren (het kruispuntje) om vervolgens gewoon te slepen zoals je wilt.
Dat kruispuntje is de AutoRail tool en die wordt geactiveerd met de sneltoets A ;)

Het is overigens het vijfde knopje :)

Afbeeldingslocatie: http://img1.libertypic.com/images/52Screenshot.png

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 17-03-2009 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Hmm ja, ik moet weer iets vaker OpenTTD spelen, het is het vijfde knopje en een screenshotje maakt het idd nog even wat duidelijker :). Niet iedereen gebruikt de sneltoetsen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nou, die sneltoetsen zijn wel verdomde handig, hoor. Anders blijf je aan het slepen met je muis.

a = autorail
s = signals

d = dynamite
r = bulldozertje (remove)

q = grond verlagen
w = grond verhogen
e = grond egaliseren

1-9 = de knoppen op de actieve construction toolbar (7 is dus een depot in het geval van rail construction)

Er zijn er nog veel meer!

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 17-03-2009 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Bedankt, die auto rail werkt goed. Ik dacht altijd dat dat knopje was voor het bouwen van kruispunten (vond dat al zo vaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Tip voor het vervolg: je kunt niets slopen door even een knopje in te drukken door, even proberen zal je waarschijnlijk nog heel wat meer leuke functies onthullen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor de mensen die het nog niet weten: 0.7.0-RC2 is uit, zie meuktracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
jelmervos schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:30:
Bedankt, die auto rail werkt goed. Ik dacht altijd dat dat knopje was voor het bouwen van kruispunten (vond dat al zo vaag).
Dan probeer je het toch even uit :D

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nee, want ik dacht (door naar het icoontje te kijken) te weten waar het voor was en dacht dat heb ik niet nodig. Maar het knopje bleek voor iets anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Ik ben het wel met Jelmer eens. Dat knopje is vrij onduidelijk, ik dacht ook altijd dat je daar kruisingen mee maakte totdat DirkW me er eens op wees. Zonder die functie is het bouwen net zo vervelend als vroeger, zeker diagonale stukken :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ah kijk, gelukkig ben ik niet de enige. Als je voor jezelf al duidelijk hebt waar een bepaalde knopje voor dient dan ga je het niet even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MsG schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:54:
Ik ben het wel met Jelmer eens. Dat knopje is vrij onduidelijk, ik dacht ook altijd dat je daar kruisingen mee maakte totdat DirkW me er eens op wees. Zonder die functie is het bouwen net zo vervelend als vroeger, zeker diagonale stukken :).
Welnee, want met de originele knopjes kun je diagonale stukken tegenwoordig ook slepen :)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
jelmervos schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 09:30:
:D Ik gebruik eigenlijk al jaren niets anders dan die tool.... ik gebruik de andere vier knoppen nauwelijks meer eigenlijk. :P

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Spelen jullie ook online tegen elkaar ?
Zo ja waar ? en waar spreken jullie af ?
Gewoon dat je met elkaar op hetzelfde tijdstip begint zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ben eergister begonnen met het zo realistisch mogelijk namaken van het Nederlandse spoorwegennetwerk. Zal vandaag of morgen eens wat screenshots plaatsen. Eerst nog even wat dingen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Bij mijn doen de computer spelers het niet...
Komt debug mode tevoor schijn...

Kan iemand mij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
webgangster schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:53:

Kan iemand mij helpen ?
TTDPatch/OpenTTD? Versienummer? OS? Instellingen? Screenshot? Ik geloof dat de glazen bollen van de meesten hier onlangs zijn stukgegaan.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

webgangster schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:53:

Kan iemand mij helpen ?
Wat Merovingian hierboven zegt. En open er dan een topic voor in Spielerij - Problemen & Vragen. Technische vragen/problemen horen niet dit soort grote topics thuis :).

[ Voor 49% gewijzigd door PromoX op 29-03-2009 15:06 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Vandaag even OpenTTD werkend gekregen op de PS3, wel grappig. Maar het dient geen doel, want op 720p is de resolutie niet erg hoog. Op 1080p zou het nog wat leuks zijn, maar het valt op dat de graphics bedoelt voor computer monitoren niet zo goed uitpakken. In het algemeen, niet alleen van OpenTTD.
Ik draai er overigens (X)Ubuntu op, dan kan je het gewoon met een paar klikken installeren. (en dan nog de originele game files natuurlijk)

Het is dus een beetje het "because we can" idee, ik zou het niet echt aanraden, op de pc speelt het toch een stuk beter.

[ Voor 12% gewijzigd door !null op 29-03-2009 15:55 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

@webgangster: via het online content menu in het hoofdmenu kun je andere AI downloaden. De AI de in de RC versie van OpenTTD zit werkt om de een of andere reden niet.

Zoals beloofd nog wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://crew.techzine.nl/good-fella/dump/openttd/01s.jpg
Uitleg: dit is het hoofddepot. Ligt tussen Veenendaal en Driebergen-Zeist. In de buurt van Utrecht heb ik nog geen goede locatie gevonden om een nog grotere te maken.

Afbeeldingslocatie: http://crew.techzine.nl/good-fella/dump/openttd/02s.jpg
Uitleg: Veenendaal omstreeks 1949. Het is in 14 jaar tijd aardig gegroeit (950-4000). In de stad rijd lijn 3 rondjes. Tussen Veenendaal en Ede lijn 85 en tussen Veenendaal en Rhenen lijn 80.

Afbeeldingslocatie: http://crew.techzine.nl/good-fella/dump/openttd/03s.jpg
Uitleg: de treinverbinding tussen Veenendaal en Ede. Zoals in de echte wereld is dit een éénspoorslijn.

Afbeeldingslocatie: http://crew.techzine.nl/good-fella/dump/openttd/04.jpg[/]
Uitleg: de aansluiting van de Veenendaal - Rhenen lijn op de hoofd verbinding naar Utrecht (Nijmegen - Utrecht).

Afbeeldingslocatie: http://crew.techzine.nl/good-fella/dump/openttd/05s.jpg
Uitleg: Veenendaal omstreeks 1951. Het is de afgelopen drie jaar mee dan verdubbeld (4000-11000). En dat met alleen passagiers :)

Afbeeldingslocatie: http://crew.techzine.nl/good-fella/dump/openttd/06s.jpg
Uitleg: uit een hele andere savegame: een mooie dubbelweg kruising die ik bedacht had, waar eigenlijk nooit verstoppingen zijn. En dat terwijl er toch zo'n 80-100 treinen over rijden.

Overigens kwam ik er later achter dat de enkele versie hiervan al bekend is in de OpenTTD Wiki. Toch jammer, had hem toch echt zelf verzonnen..

[ Voor 84% gewijzigd door MoietyMe op 29-03-2009 22:03 . Reden: Screenshots toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Die laatste kruising heeft wel erg lange tunnels, dat geeft problemen bij treinen die dicht op elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Die lange tunnel kan in tweeën gesplitst worden, dus zo'n probleem is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Patriot schreef op maandag 30 maart 2009 @ 01:24:
Die laatste kruising heeft wel erg lange tunnels, dat geeft problemen bij treinen die dicht op elkaar zitten.
Dat is inmiddels al opgelost door hem in het midden doormidden te zagen. Vergeet ook niet dat er twee naast elkaar liggen. Staat hier nog niet op dit screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julos
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 19:46
Is er een mogelijkheid om de computerspeler te verwijderen uit je game? Ik heb 3 tegenstanders aangezet maar daar heb ik toch spijt van en zou ze dus graag weg willen hebben uit mijn game. Overkopen is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Aantal tegenstanders op 0 zetten? Geen idee of dat werkt, iig zouden er dan geen nieuwe moeten komen als ze failiet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Dirk schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:51:
Aantal tegenstanders op 0 zetten? Geen idee of dat werkt, iig zouden er dan geen nieuwe moeten komen als ze failiet gaan.
Werkt niet. Misschien game als multiplayer game laden, dan via console reset_company # doen en weer opslaan en laden als singleplayer game.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/03/31/1238516433-080.png

Hier een LL_RR 4-way junction die ik zelf heb ontworpen. Treinen van 14 wagons lang kunnen er doorheen zonder af te remmen. En de tunnels zijn maximaal 4 tiles lang.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Ik ben sinds vandaag bezig een Self regulating network aan te leggen, maar mijn treintjes hebben de neiging altijd het eerste station te pakken, ook als deze al bezet is...
Ik gebruik voor mn netwerk alleen de oude signalen(dus geen PBS), maar zou deze wel gebruiken als dit tot een oplossing leid, heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen?
ik zal wel even een screen posten als ik de tijd vind

Het leuke/vreemde is, dat als ik het eerste station tijdelijk van de lijn afhaal, het bij het 2e station wel goed gaat <_<

[ Voor 13% gewijzigd door Gammro op 31-03-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:04
@Good Fella
Welke scenario gebruik je hiervoor? Of heb je Nederland zelf nagemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Gammro schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:27:
Ik ben sinds vandaag bezig een Self regulating network aan te leggen, maar mijn treintjes hebben de neiging altijd het eerste station te pakken, ook als deze al bezet is...
Ik gebruik voor mn netwerk alleen de oude signalen(dus geen PBS), maar zou deze wel gebruiken als dit tot een oplossing leid, heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen?
ik zal wel even een screen posten als ik de tijd vind

Het leuke/vreemde is, dat als ik het eerste station tijdelijk van de lijn afhaal, het bij het 2e station wel goed gaat <_<
Maak je wel gebruik van pre en exit signals? Post eens een screenshot.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

rvinke schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:59:
@Good Fella
Welke scenario gebruik je hiervoor? Of heb je Nederland zelf nagemaakt?
Het is een iet wat aangepaste versie van Purno's Nederland scenario :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-08 14:26
Good Fella schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:23:
[...]

Het is een iet wat aangepaste versie van Purno's Nederland scenario :)
Zou je misschien een linkje kunnen plaatsen?

En bij deze nog de vraag, hoe weet je nou precies waar de rails in het echt ook ligt en hoeveel sporen het zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

daroy schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:26:
[...]

Zou je misschien een linkje kunnen plaatsen?

En bij deze nog de vraag, hoe weet je nou precies waar de rails in het echt ook ligt en hoeveel sporen het zijn?
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=675060#p675060

Ik had gewoon op google een map van de NS gezocht. Daarnaast helpt maps.google ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Goeie tip dat google maps. Ik ga vanavond eens even stoeien!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:53
Op sporenplan.nl kan je precies zien hoe alle sporen liggen in nederland, in combinatie met google earth kan je het dan precies namaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

@daroy: succes!

@Mister_Gaus: oe dat is ook wel een mooie inderdaad. Alleen zou die map van nederland dan nog groter moeten zijn wil je dat echt mooi uitwerken (102400x102400 ofzo) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Ik ga niet voor een exacte kopie maar vind het gewoon leuk om naar eigen inzicht de NS een beetje na te bouwen. Heb dat destijds ook eens gedaan met Locomotion, toen baseerde ik mijn game op saves van iemand anders.

Moet wel weer ff OpenTTD onder de knie krijgen, is een hele tijd geleden. Dat gaat nog flink experimenteren worden met de signalering, altijd het moeilijkste om alles goed lopend te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_Gaus
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:53
Good Fella schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:18:
@daroy: succes!

@Mister_Gaus: oe dat is ook wel een mooie inderdaad. Alleen zou die map van nederland dan nog groter moeten zijn wil je dat echt mooi uitwerken (102400x102400 ofzo) :9
Er is wel een patch zodat je een map van 8096*8096 kan maken. Er is daarvan ook een map van de wereld op die grote, maar die is dan ook echt gigantisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

@daroy: dat doe ik ook hoor, maar het is ook wel leuk dat soort dingen nog mooier te maken.

@Mister_Gaus: dan zou ik zelf de kaart van nederland opnieuw moeten maken. Misschien wel leuk om een keer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Good Fella, welke grf's gebruik je? Het ziet er erg mooi uit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
En we hebben weer een stable versie *O*

meuk: OpenTTD 0.7.0 stable

Ik ben benieuwd wat dat nieuwe Order system inhoud :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 08:12:
@ Good Fella, welke grf's gebruik je? Het ziet er erg mooi uit zo.
Uit mijn hoofd:

Dutch Train set
Dutch Station set
Dutch Catenary set
New Fences
New Depo's
New Water
StolenTrees
Total Town Renewal set
Total Bridge Renewal set

Oe ik ga ook gelijk even de stable binnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
Vanavond meteen maar even opzoek naar de grf's.

Lang geleden dat ik weer zo'n zin gekregen heb in TTD :D

Als mensen nog wat leuke screenshotjes hebben, plaats ze maar hier. Dan heb ik op mijn werk ook nog wat te kijken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Julos schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:46:
Is er een mogelijkheid om de computerspeler te verwijderen uit je game? Ik heb 3 tegenstanders aangezet maar daar heb ik toch spijt van en zou ze dus graag weg willen hebben uit mijn game. Overkopen is geen optie.
Via de console "stop_ai <company_id>" verwijdert een AI (en de bijbehorende company uit het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich zou ik wel meer bedrijven willen overkopen, alleen ze zijn vaak zo slecht lopend, hoge schulden, onredabele routes en constructie fouten, dat het niet de moeite is voor die paar interesante lijnen om het bedrijf op te kopen en een grote saneerslag te houden.

Ik hoop dat er ooit nog een keer een giganstische goede AI wordt geschreven, die op het niveau van echte mensen ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,
Ben gisteren beginnen met Openttd te spelen duurde een tijdje voordat ik doorhad hoe die seinen werken, maar nu ik het eenmaal doorheb is het een geweldig spel een van de beste spellen die ik de laatste jaren heb gespeeld :D.
ik Ga nu verder spelen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:01:
Hoi iedereen,
Ben gisteren beginnen met Openttd te spelen duurde een tijdje voordat ik doorhad hoe die seinen werken, maar nu ik het eenmaal doorheb is het een geweldig spel een van de beste spellen die ik de laatste jaren heb gespeeld :D.
ik Ga nu verder spelen :) .
En dan moet je je bedenken dat het origineel stamt uit de 90's ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Hehe, altijd leuk als mensen de gameplay ervaren en daar door verrast worden (en er even later achterkomen dat een verslaving erg snel geboren is :9 )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McKaamos schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:11:
[...]

En dan moet je je bedenken dat het origineel stamt uit de 90's ;)
Dat wist ik wel mijn vader kwam vanmiddag kijken en bleek dat hij het spel in '99 gespeeld heeft komt zometeen langs met zijn laptop en dan gaan we lannen >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambest
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2023
Meerdere mensen die dit probleem hebben:

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/3362/grenvilletransport21mei.th.png

[ Voor 27% gewijzigd door brambest op 04-04-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
Ja en nee ;)
Ja als in meerdere mensen hebben dat, nee als in het is geen probleem.
Wat je moet doen is een AI downloaden (bijv via de online content optie) en die activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vraagje waar ik zelf het antwoord niet van kon vinden, gaan treinen sneller kapot als ze veel heuvels op moeten want veel treinen die ik heb hebben maar een betrouwbaarheid van 60%
Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Whoow! Ik kom net achter een meesterlijke feature! Ik weet niet of dit al ouder is, maar in 0.7.0-RC1 kun je door met Ctrl signals een tegel te slepen, de signals over het hele volgende traject plaatsen, inclusief bochten tót de volgende splitsing/kruising. Dat scheelt echt geweldig veel tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Een heerlijke feature inderdaad en hij zat ook al in de 0.6.x versies. Ik gebruik hem continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
Room42 schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:43:
Whoow! Ik kom net achter een meesterlijke feature! Ik weet niet of dit al ouder is, maar in 0.7.0-RC1 kun je door met Ctrl signals een tegel te slepen, de signals over het hele volgende traject plaatsen, inclusief bochten tót de volgende splitsing/kruising. Dat scheelt echt geweldig veel tijd!
hey bedankt =D dat gaat me een boel tijd schelen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
djidee schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:19:
(en er even later achterkomen dat een verslaving erg snel geboren is :9 )
Ik moest door dit spel naar de mavo en speel het nog steeds (13 jaar al) :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:59:
Heb een vraagje waar ik zelf het antwoord niet van kon vinden, gaan treinen sneller kapot als ze veel heuvels op moeten want veel treinen die ik heb hebben maar een betrouwbaarheid van 60%
Alvast bedankt ;)
Treinen gaan om de zoveel tijd kapot. Als treinen een heuvel op rijden rijden ze langzamer dan heuvelafwaarts. Daardoor lijkt het dat de treinen kapot gaan als ze een heuvel op moeten rijden.

Als treinen vaak kapot gaan, moet je het service-interval verkleinen. Hierdoor wordt de trein vaker nagekeken en wordt het betrouwbaarheidspercentage groter.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Daarbij is het nuttig om dan veel service depot's neer te zetten (of iig in een heuvelachtig gebied) zodat een service interval ook direct gedaan kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Of je zet breakdowns uit ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Op zich is dat geen slecht idee :) Ik speelde vroeger altijd met breakdowns aan, maar dat kwam het spel niet ten goede. Als je een aantal drukke lijnen hebt is er altijd wel een trein die heel vaak een breakdown krijgt. Andere treinen hadden dan de neiging om om te willen draaien (vooral als je geen 1 way signals neer zet). Ik vond het ook niet echt realistisch dat op een klein traject de treinen meerdere keren stuk gaan en dat zeker oudere treinen vaker stil staan dan rijden.

Dus ik speel inmiddels zonder breakdowns. Zo kan je tenminste een leuk netwerk aanleggen en optimaliseren.

Vliegtuigen zijn helemaal irritant als ze een breakdown krijgen en daardoor neerstorten. Meteen al je passagiers van je luchthaven verdwenen

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ze storten niet meteen neer als ze een breakdown hebben, ze gewoon gewoon 2 x zo langzaam vliegen. En die vliegtuig crashes kun je ook afzonderlijk uitzetten, d.m.v. Disasters uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
!null schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:07:
Ze storten niet meteen neer als ze een breakdown hebben, ze gewoon gewoon 2 x zo langzaam vliegen. En die vliegtuig crashes kun je ook afzonderlijk uitzetten, d.m.v. Disasters uit te zetten.
Dat laatste is onzin, disasters staan volledig los van vliegtuigcrashes.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Onder disasters vallen ook de random vliegtuigcrashes, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
!null schreef op maandag 06 april 2009 @ 10:43:
Onder disasters vallen ook de random vliegtuigcrashes, dacht ik.
Nee. Disasters zijn ufo's en instortende kolenmijnen enzo. Geloof me, ik heb disasters altijd uit staan en er storten meer dan genoeg vliegtuigen neer ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 16:06

Entity

9000rpm

Crashende vliegtuigen kun je niet 100% uitschakelen. Onder je cheatmenu (CTRL-ALT-C) kun je wel instellen dat het bijna nooit meer voorkomt, maar toch gebeurd het nog weleens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 08:22:
Op zich zou ik wel meer bedrijven willen overkopen, alleen ze zijn vaak zo slecht lopend, hoge schulden, onredabele routes en constructie fouten, dat het niet de moeite is voor die paar interesante lijnen om het bedrijf op te kopen en een grote saneerslag te houden.

Ik hoop dat er ooit nog een keer een giganstische goede AI wordt geschreven, die op het niveau van echte mensen ligt.
Mwah ik heb wel 's AI's gehad die in termen van geld een stuk harder gingen dan ik :X Enige reden dat ik die over heb kunnen kopen is dat ik al 75% shares gekocht had toen 'ie nog maar €1 waard was en de resterende 25% viel nog wel binnen het budget. Dat zichzelf daarna overigens belachelijk uitbreidde ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1 ... 15 ... 53 Laatste