Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:23

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
blackangel schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:52:
Heb jij dan vaak de ruimte voor dezelfde kruispunten?
Ja. En zo niet, dan maak ik ruimte. De E is een van mijn favoriete sneltoetsen ;)

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op moment dat je kruispunten van 30+ tiles doorsnee gaat maken en zodanig veel treinen met lengte 14 gaat laten rijden dat zo'n kruispunt nodig is, dan is de prijs van een tunnel (of vier) van 14 tiles werkelijk verwaarloosbaar :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Ik vind het altijd mooi om het op z'n moeilijkst te spelen. Want met dingen op z'n makkelijkst of medium achtige dingen spelen dan weet je dat je, wat je ook doet, het toch wel haalt.
Alleen duurt het effe voordat je grote netwerken kunt bouwen. En je moet heel creatief zijn met netwerken/kruisingen tegen het landschap aan te bouwen omdat de kosten hoog liggen en veel verandering van de landschappen niet gewaardeerd wordt door de steden. Wordt helemaal moeilijk als je dan ook nog instelt dat het heuvelig en met veel water moet zijn.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Een moeilijk niveau is altijd leuk idd.... met veel bergen, hoge kosten etc....

Maar ik HAAT breakdowns, die gaan bij mij altijd uit. :Y

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
Merovingian schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 10:45:
Copy-paste patch werkt bij mij echt fantastisch hoor.
Me likes what i'm reading!

Waar haal ik die vandaan? :D Steeds maar dezelfde kruispunten maken is na een tijdje inderdaad een beetje dodend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
bullitnl schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 00:55:
[...]

Me likes what i'm reading!

Waar haal ik die vandaan? :D Steeds maar dezelfde kruispunten maken is na een tijdje inderdaad een beetje dodend.
Van tt-forums.net, daar loopt ergens een draadje over de copy-paste patch. Kun je hem zelf compilen, of een kant-en-klare windows build downloaden.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24
Ik gebruik nooit lange treinen, of zelfs maglev niet. Zeker wanneer het uitkomt wordt alles zo makkelijk dat ik bij monorail blijf en met treinen met max 9 wagonnen (5 tiles). Dan proberen op 1 station meer dan 40 treinen te laten rijden :P

maar op mijn mobiel wil het maar niet goed werken, als ik het uberhaubt krijg opgestart (out of memory) is mijn 'touch gedeelte' beetje vernoikt, spel gaat volledig scherm maar de besturing blijft hangen op maar 1/4de van het scherm. Mischien eens touchflo tijdelijk uitzetten :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
Merovingian schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:23:
[...]

Van tt-forums.net, daar loopt ergens een draadje over de copy-paste patch. Kun je hem zelf compilen, of een kant-en-klare windows build downloaden.
Dank u! :*)
SinergyX schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:40:
Op mijn mobiel wil het maar niet goed werken, als ik het uberhaubt krijg opgestart (out of memory) is mijn 'touch gedeelte' beetje vernoikt, spel gaat volledig scherm maar de besturing blijft hangen op maar 1/4de van het scherm. Mischien eens touchflo tijdelijk uitzetten :P
Ik heb het spel werkend gekregen op mijn SE W960i. Het touchscreen werkte opzich wel redelijk, maar omdat ik steeds moest in- en/of uitzoomen voordat ik de map kon verplaatsen, had ik er al gauw genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 10:40:
Ik gebruik nooit lange treinen, of zelfs maglev niet. Zeker wanneer het uitkomt wordt alles zo makkelijk dat ik bij monorail blijf en met treinen met max 9 wagonnen (5 tiles). Dan proberen op 1 station meer dan 40 treinen te laten rijden :P
Ik vind het juist wel leuk om lange treinen te gebruiken. Ik heb ooit eens een station gebouwd waar treinen met 2 locs en 40 kolenwagens af en aan reden, heerlijk. :*) Zo zie je maar, ieder zo z'n ding met TTD. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 18:30:
Ik vind het juist wel leuk om lange treinen te gebruiken. Ik heb ooit eens een station gebouwd waar treinen met 2 locs en 40 kolenwagens af en aan reden, heerlijk. :*)
Om hier even op door te gaan :P. Vandaag eindelijk weer een vrije dag sinds paar weken hard studeren en ben een beetje aan de gang gegaan met TT.
Ik had wel eerst een ideale situatie gecreëerd, om het beste eruit te kunnen halen. Niet de officiele manier, maar wel een keertje vermakelijk om te maken en om te zien.
In het begin een kleine verbinding ergens op de map om snel veel geld te kunnen verdienen. Bestond uit 10 koperertsmijnen. Dit een tijdje laten lopen:P. Daarna flink aan de slag gegaan.

Vlakke map: 2048x2048
Diamant mijnen: 78
Grootte van stations: 53 * 17 (53 bleek te groot te zijn :P 50 is max, aangezien je trein maar 100 totaal kan zijn).
Grootte treinen (maglev): 9 Cyclop + 91 Gepantserde wagons. (nu 30 stuks van deze rondrijden, een kleine 3000 treinstellen O+ )
Betaling per afgeleverde lading: Rond de € 10 miljoen.
Laadtijd complete trein: ong. 40 seconde.
In 2025 begonnen, zit nu in 2041 en heb nu ruim 900 miljoen op de meter staan.

17 sporen per station was gezien de lengte van de treinen veelste veel, dus daar even niet opletten O-) .

Nog wat plaatjes voor de liefhebbers :+
1. Leuk bedragje 8)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wassi.nl/leeg%202/1.JPG
2. De diamantmijnen:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wassi.nl/leeg%202/22.jpg
3. Een klein treintje:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wassi.nl/leeg%202/33.jpg
(Na de automatische vervanging van de Cyclops, naar de chimaera, werden de treinen ineens 109 lang. Ik had verwacht dat het spel er een aantal wagons af zou halen, aangezien ik in het depot maar 100 max kon halen. Dus meer dan 100 is wel mogelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:30
Ook met cheats (geld) begonnen neem ik aan? Er is dan ook een interessante cheat voor je waarmee je de productie handmatig in kunt stellen, tot 2040ton/maand dacht ik :) 78*2040 ~= 160000ton/maand. Ik durf even niet te zeggen hoeveel diamanten er in zo'n wagen kunnen, maar max. 30ton= dik 5300 wagonnetjes. 5300/91 ~= 60 treinen/maand naar binnen. 40seconde is iets van 10 dagen zo uit mijn hoofd, dus 3 treinen per maand per track. Dus je hebt er 20 nodig die constant gebruikt worden, lijkt mij 17 toch een beetje weinig :+

Overigens is zoiets een beetje te makkelijk vind ik zelf. Niet dat ik het nooit gedaan heb ofzo :P

Daarnaast is een station bijna nooit te groot. Het wordt pas te groot als je er geen spoor meer omheen kunt leggen, wat bij jou niet zo snel voor zal komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 08:28
Weet iemand of er een manier is om die "local authority does not allow this blabla" uit te schakelen? wordt er echt helemaal gestoord van namelijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ramon schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:35:
Weet iemand of er een manier is om die "local authority does not allow this blabla" uit te schakelen? wordt er echt helemaal gestoord van namelijk.
Zorg gewoon dat je niet teveel huizen sloopt, niet te veel land verandert en vooral veel bomen planten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:13
- Met de grond gelijk maken en boompjes planten (gaat maar tot een bepaalde ruimte om stadskern heen, enkel eerste boom op vierkantje telt, max rating 'good')
- Briben (met kans gepakt te worden)
- Cheaten, dan kun je echt alles weghalen als je wilt

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Laatst online: 08:28
Janoz schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 22:40:
[...]

Zorg gewoon dat je niet teveel huizen sloopt, niet te veel land verandert en vooral veel bomen planten.
Dat weet ik, maar dat vroeg ik niet ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ctrl - Alt - C (cheats) en dan magic bulldozer aanzetten, dan kun je alles slopen wat je wil, industrieën, antennes en ook steden zonder enig probleem. Werkt overigens alleen in single player.

Als je het zonder cheats wil doen: verwijder alle bomen rondom de stad, je rating gaat naar het minimum en plaats vervolgens een deel terug, je rating gaat dan weer naar 'goed'. (ongeveer 1/3e van het oppervlak rondom de stad beplanten is voldoende om vanaf het minimum op 'goed' te komen.)
Met de rating 'goed' kun je huizen en straten slopen, maar niet de grotere gebouwen, daar heb je een betere rating voor nodig en zul je voor moeten omkopen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Niet vergeten die magic bulldozer weer uit te zetten, want steden krijgen ook die rechten om alles te verwijderen, waardoor een nieuw huisje dus een industrie vlakbij een stad kan slopen. En als jij daar net gebruik van maakt heb je dus een probleem :P

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 08:04

Entity

9000rpm

Merovingian schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 13:40:
Niet vergeten die magic bulldozer weer uit te zetten, want steden krijgen ook die rechten om alles te verwijderen, waardoor een nieuw huisje dus een industrie vlakbij een stad kan slopen. En als jij daar net gebruik van maakt heb je dus een probleem :P
Hangt van de versie van OpenTTD af die je speelt. Ik speel een 'Russian Patch Pack' en daar is dat niet zo. Ik heb die optie standaard aanstaan en steden verwijderen geen industrieën bij deze versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Megamind schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:11:
Ik zie dat jij ook die berichten krijgt over "je trein moet vervangen worden", hoe kan je zorgen dat na bv 20 jaar de treinen zichzelf vernieuwen? Ik zit vaak met 200 treinen en dan heb ik geen zin om ze te gaan vervangen elke zoveel jaar.
Ik ken dit probleem, was dan meer met vervangen bezig. Erg vervelend allemaal met OpenTTD kan je inderdaad je spul automatisch laten vervangen, het zit bij de Patches, maar hoe deze precies heet weet ik niet.

Word het trouwens (gezien het pagina aantal bij mij, met 100 posts per pagina) niet eens tijd voor een nieuw topic? Dit topic zit al ruim over de 1000 posts namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JtOlGw7fxaFJgLt97lo7OCNZ/full.gif
En dan 'Autorenew vehicle when if gets old'.

Overigens is het niet nodig om oude voertuigen te vervangen wanneer breakdowns uit staan.

Een nieuw topic vind ik overigens niet nodig, de TS hoeft niet geupdated en voor de doorzoekbaarheid is een nieuw topic ook niet echt nodig...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dirk schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:23:
[afbeelding]
Een nieuw topic vind ik overigens niet nodig, de TS hoeft niet geupdated en voor de doorzoekbaarheid is een nieuw topic ook niet echt nodig...
Nee klopt, maar ik dacht dat de ongeschreven regel(?) zegt dat een topic max. 1000 posts mag hebben? Of zit ik daar nu naast? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Dat is alweer een oude(re) regel, omdat bij 1000 post, je bij de topiclist 40 pagina's had staan. Tegenwoordig maakt het niet veel meer uit qua design. Alleen als de topicstart verouderd is, of niet meer onderhouden (kan) worden, 'moet' er een nieuwe gestart worden.

De huidige TS bevat precies genoeg informatie, dus die hoeft niet vervangen te worden. En waarom dan nog een nieuw topic starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

GJtje schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 20:31:
[...]
Nee klopt, maar ik dacht dat de ongeschreven regel(?) zegt dat een topic max. 1000 posts mag hebben? Of zit ik daar nu naast? :)
Die is verouderd, technisch is het nergens meer voor nodig en om te doorzoeken is een topic simpeler dan 10. (Vroeger werden de server onevenredig zwaar belast door grote topics, als ze duizenden post hadden werd de boel gewoon traag, tegenwoordig merk ik daar niets meer van, al kom ik bij topics die tot 9k replies lopen...)

[ Voor 27% gewijzigd door Dirk op 31-01-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 14:53

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
bullitnl schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:50:
[...]

Om hier even op door te gaan :P. Vandaag eindelijk weer een vrije dag sinds paar weken hard studeren en ben een beetje aan de gang gegaan met TT.
Ik had wel eerst een ideale situatie gecreëerd, om het beste eruit te kunnen halen. Niet de officiele manier, maar wel een keertje vermakelijk om te maken en om te zien.
In het begin een kleine verbinding ergens op de map om snel veel geld te kunnen verdienen. Bestond uit 10 koperertsmijnen. Dit een tijdje laten lopen:P. Daarna flink aan de slag gegaan.

Vlakke map: 2048x2048
Diamant mijnen: 78
Grootte van stations: 53 * 17 (53 bleek te groot te zijn :P 50 is max, aangezien je trein maar 100 totaal kan zijn).
Grootte treinen (maglev): 9 Cyclop + 91 Gepantserde wagons. (nu 30 stuks van deze rondrijden, een kleine 3000 treinstellen O+ )
Betaling per afgeleverde lading: Rond de € 10 miljoen.
Laadtijd complete trein: ong. 40 seconde.
In 2025 begonnen, zit nu in 2041 en heb nu ruim 900 miljoen op de meter staan.

17 sporen per station was gezien de lengte van de treinen veelste veel, dus daar even niet opletten O-) .

Nog wat plaatjes voor de liefhebbers :+
1. Leuk bedragje 8)
[afbeelding]
2. De diamantmijnen:
[afbeelding]
3. Een klein treintje:
[afbeelding]
(Na de automatische vervanging van de Cyclops, naar de chimaera, werden de treinen ineens 109 lang. Ik had verwacht dat het spel er een aantal wagons af zou halen, aangezien ik in het depot maar 100 max kon halen. Dus meer dan 100 is wel mogelijk.)
Dat heb ik ook eens gedaan, maar dan met kolenmijnen. Op het einde had ik bijna 100 treinen over 8 sporen (4 heen, 4 terug) met een gemiddelde lengte van zo'n 110. Dan gaat het met geld inderdaad ook redelijk snel, enige nadeel is dat mijn pc het nauwelijks meer trok ;)

Maar het is wel heel leuk om een goede wissel/seinen kruispunten op te zetten ipv gewoon 20 lijnen te trekken heen en terug. Met een beetje inflatie tikte mijn geld ook behoorlijk op, op het einde begon ik toch wel richting de 100 miljard te kruipen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zoiets heb ik ook een keer gebouwd. Alleen dan met korte treinen (16 lang, enkele chimera als loc) en met een centraal afleverstation in het midden van de map en langs de rand van de map allemaal productie. Het centrale station bestond op een gegeven moment uit 84 sporen verdeeld over 6 stations, terwijl de aanleverstations over de hele rand van de map verspreid lagen. Er rijden op dit moment 2410 treinen rond, wat mijn pc prima trekt, mits ik niet volledig uitzoom op het centrale station, te veel beweging daar. :P
Overigens is dit gebouwd zonder PBS, dus complexe presignal structuren om alles soepel door te laten lopen en een goede bezetting van de stations te verkrijgen, wat prima is gelukt.
Verder, voor de beeldvorming hoeveel geld hier rondgaat: er ligt nu (2263) 2*10^12 euro.

Nog een leuk plaatje van het centrale station:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RfDaEmOpbhGd0Oc5Df6bexxE/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Dirk schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 12:41:
Zoiets heb ik ook een keer gebouwd. Alleen dan met korte treinen (16 lang, enkele chimera als loc) en met een centraal afleverstation in het midden van de map en langs de rand van de map allemaal productie. Het centrale station bestond op een gegeven moment uit 84 sporen verdeeld over 6 stations, terwijl de aanleverstations over de hele rand van de map verspreid lagen. Er rijden op dit moment 2410 treinen rond, wat mijn pc prima trekt, mits ik niet volledig uitzoom op het centrale station, te veel beweging daar. :P
Overigens is dit gebouwd zonder PBS, dus complexe presignal structuren om alles soepel door te laten lopen en een goede bezetting van de stations te verkrijgen, wat prima is gelukt.
Verder, voor de beeldvorming hoeveel geld hier rondgaat: er ligt nu (2263) 2*10^12 euro.

Nog een leuk plaatje van het centrale station:
[afbeelding]
wat is je goods/month? :P

Dat moet ik natuurlijk gaan overtreffen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In de afgelopen 4 kwartalen 3.007.938, dus ongeveer 250.000 per maand. :)

O ja, omdat het me puur ging om een zo hoog mogelijke transportdichtheid, heb ik redelijk wat cheats gebruikt om de andere problemen te kunnen negeren. :P

[ Voor 52% gewijzigd door Dirk op 14-02-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Dirk schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 18:34:
In de afgelopen 4 kwartalen 3.007.938, dus ongeveer 250.000 per maand. :)

O ja, omdat het me puur gung om een zo hoog mogelijke transportdichtheid, heb ik redelijk wat cheats gebruikt om de andere problemen te kunnen negeren. :P
is dat in crates of goods volgens het oude TTD? :o

pics or it didnt happen :Y)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die 3M haal ik gewoon uit de 'detailed performance rating' en dat klopt met de grafiek die inderdaad netjes zo'n 750k per kwartaal laat zien. Voor het geheel in actie: zie hierboven, en hieronder nog even het grafiekje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3IFC9nnfraivgXWDc7rYCJpX/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Jah niet dezelfde eenheden als die ik gebruik(gewoon de standaard crates of goods).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En waar haal je dat dan vandaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Aja dat grafiekje geeft de totale goederen weer. Ik bedoelde wat je ene factory (die op je screenshot) aan crates/pallets per maand haalt :).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ah, verrek, natuurlijk. Die doet lang niet alles, maar wel een fors deel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QQam5hl7Dz5no5qoptCmTqx7/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42
Spelen jullie ook met concurrenten? Of zetten jullie die meestal uit vanwege de slechte intelligentie? :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die staan standaard uit. Ze maken er een zooitje van en geven totaal geen competitie. Ik zou graag wat vaker online willen spelen, maar mijn huisgenoten verpesten de verbinding te vaak. Een packet loss van 38% is mij iets te veel... (Een getal van een eenmalige meting laatst toen het heel erg was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Dirk schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:20:
[afbeelding]
netjes!, wel lage transportwaarde though O-)

Mijn max is 20k.

Kvind het mooi om zoveel mogelijk op 1 factory te halen.

Binnekort misschien maar eens een nieuwe poging doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tripp op 14-02-2009 20:29 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tripp schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:27:
netjes!, wel lage transportwaarde though O-)
Te druk en geen ruimte voor uitbreiding. Helaas, dan maar niet. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Dirk op 14-02-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
http://www.openttd.org/en/news/85

OpenTTD 0.7.0-Beta1 is uit ^^.

[ Voor 3% gewijzigd door dahakon op 17-02-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Cool, daar zit path based signalling in. Is dit nou echt zo waardevol?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

jelmervos schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:41:
Cool, daar zit path based signalling in. Is dit nou echt zo waardevol?
Ik kan bijna niet meer zonder. Het maakt het bouwen van met name in- en uitgangen van stations een stuk minder complex. Treinen kunnen gewoon binnen hetzelfde blok zijn zolang ze elkaar niet kruisen, dus als je meerdere inkomende en uitgaande lijnen bij een station hebt, maak je gewoon 1 grote wisselstraat voor het station en de treinen zoeken het verder zelf wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En juist dat maakt PBS voor mij minder leuk, het wordt allemaal veel te simpel en een heel stuk realisme verdwijnt. Ik had veel liever een oplossing gezien waarbij meer complexe seinkoppelingen mogelijk waren en seinen op de kruisingen zelf, in plaats van ervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

En dat is gelijk 1 van de sterkste punten van (open)ttd: je kunt het op zo veel verschillende manieren spelen, waardoor het voor veel mensen interessant is en het ook gewoon leuk blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

PBS is voor mij een must have, veel intensieve spoorlijntjes, maar wil niet al te veel ruimte gebruiken. Zeker niet in steden. PBS is dan echt een uitkomst... :>

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 16:59:
En juist dat maakt PBS voor mij minder leuk, het wordt allemaal veel te simpel en een heel stuk realisme verdwijnt. Ik had veel liever een oplossing gezien waarbij meer complexe seinkoppelingen mogelijk waren en seinen op de kruisingen zelf, in plaats van ervoor...
Waarom verdwijnt er voor jou een stukje realisme? PBS is gebaseerd op het concept van het instellen van paden zoals dat in werkelijkheid bij de diverse beveiligingssystemen voor het spoor gebruikt wordt. Ik vind het juist een enorm pluspunt dat de wouden van seinen dankzij PBS weggewerkt kunnen worden en realistische constructies mogelijk worden, zoals bijvoorbeeld kruiswissels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ja, maar die waren met seinen op de kruisingen zelf ook mogelijk geweest. Maar wat bijvoorbeeld ook mogelijk wordt en totaal onrealistisch is, is dit: (Ja ik jaag dingen graag tot ver over het extreme...)Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VuSsXIHvGovnhcdR36mFUaUD/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie wat je bedoelt. Tja, als je echt wilt kun je überhaupt wel totaal onrealistische en gare oplossingen bouwen. Wat mij betreft wegen de voordelen absoluut op tegen de nadelen, maarhet blijft natuurlijk een patch die je aan of uit kunt zetten dus je hebt sowieso de keuze.

Echt een uitdaging bied het spel toch niet echt meer, veel van de patches maken je leven makkelijker maar daarmee het spel ook. De uitdaging komt meer vanuit jezelf, welke beperkingen je jezelf oplegt. Ik gebruik bijvoorbeeld graag lange zware treinen i.p.v. korte snelle treinen wat voor ttd gunstiger zou zijn. Ik probeer ook onrealistisch veel sporen of rare constructies te vermijden. Het is maar net wat voor keuze je maakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Dirk schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 19:19:
Ja, maar die waren met seinen op de kruisingen zelf ook mogelijk geweest. Maar wat bijvoorbeeld ook mogelijk wordt en totaal onrealistisch is, is dit: (Ja ik jaag dingen graag tot ver over het extreme...)[afbeelding]
dat haalt echt de lol weg imo :N

Dit is dan wel een extreem voorbeeld maar het principe haalt de lol weg mbt zelf de optimale paden bouwen ipv een paar stoplichtjes neerzetten ende rest gaat vanzelf :z .

Misschien stel ik me ook wel weer aan en moet ik het eerst zelf eens testen :P.

[ Voor 22% gewijzigd door Tripp op 18-02-2009 00:35 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Maar brengt ook stukje realisme terug. Hoevaak ik in de trein zit en er een andere trein voorbij komt op een stuk waar gewoon een wissel staat.

Maar ik speel btw maar tot electrisch rails, geen monorail of maglev, die verpesten imho te veel.

Je legt jezelf gewoon berg regels op en je maakt er zelf weer wat van :) max 4x4 stationen, max lengte trein van 5, geen cross tunnel, geen 'terrain god' worden of zelfs haast neits aan landschap veranderen.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 18-02-2009 00:35 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Inderdaad, je kan het zo moeilijk en makkelijk maken als je zelf wilt. Ik speel ook alleen nog met elektrische rails. Speel met DBtrainset en een bussen/vrachtwagenset (en een hoop meer gimmicks om het uiterlijk wat te pimpen) om het wat realistischer te maken. Mooie station's ipv standaardmeuk, proberen zo weinig mogelijk landschap te slopen (muv hogesnelheidslijnen (die ik ook echt niet tussen elk gat aanleg)), combineren van lijnen richting station's (en dan krijg je dus snel/langzaam en vrachtverkeer op 2 (hooguit 4) sporen) wanneer ze binnen een grote stad komen....

Enigste waar ik vaak nog moeite mee heb is om goederen naar steden af te voeren. Vaak is de productie dermate hoog dat teveel kleine treintjes (of vrachtwagens) niet leuk meer is. Maar de lange treinen kan ik vaak niet in de stad kwijt (stations van 8-10 tiles lang). Vaak leg ik dan een los emplacement buiten de stad aan, en met de ctrltoets koppel ik die aan het hoofdstation (wel max waarde van stations aanpassen!)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
djidee schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 08:36:
[...] Vaak leg ik dan een los emplacement buiten de stad aan, en met de ctrltoets koppel ik die aan het hoofdstation (wel max waarde van stations aanpassen!)
Dat laatste, hoe bedoel (en hoe doe) je dat?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Station met ctrl ingedrukt plaatsen, dan komt er een scherm waarmee je kan koppelen als ik het goed heb begrepen. Is nieuw sinds deze versie. Ik heb het overigens nog niet uitgeprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Dat heet 'Distant join stations' en is best handig. In de versie die ik speel zat deze patch al een tijdje (net als PBS en een zooi andere patches). Ik gebruik het vrij regelmatig.

[ Voor 4% gewijzigd door Entity op 18-02-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Oh dat is interessant, dat join station :) Bus/lorry station in de stad, trein/vliegveld erbuiten :)

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
Pff wat een troep met treinen. Ik dacht leuk wat treinen over 1 spoor te laten lopen (klein stukje, ongeveer 20 procent van totale track die ze afleggen), maar dan gaan ze continue verkeerd en wachten ze continue op de seinen terwijl het niet hoeft. Ook een dubbelspoor wat aan elkaar is gekoppelt is een no-go... Maar even de nieuwe versie downloaden, hopen dat die het beter doet...

• Room42
  • Niet online
Killzone schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 02:16:
Pff wat een troep met treinen. Ik dacht leuk wat treinen over 1 spoor te laten lopen (klein stukje, ongeveer 20 procent van totale track die ze afleggen), maar dan gaan ze continue verkeerd en wachten ze continue op de seinen terwijl het niet hoeft. Ook een dubbelspoor wat aan elkaar is gekoppelt is een no-go... Maar even de nieuwe versie downloaden, hopen dat die het beter doet...
Of ik snap je niet, of je hebt major design flaws :+ Alles wat jij noemt, doen wij al jaren (veel treinen over 1 spoor, of een dubbel spoor met "oversprongen"). En is al jaren een go-go. Heb je niet ergens een seintje verkeerd om staan of een seintje te weinig?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 19-02-2009 02:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• TheJVH
Volgens mij niet, of ik heb teveel seinen. Soms gaan ze ook compleet de verkeerde kant op die treinen. Zo had ik een simpel spoor met 2 stations, 2 steden. X en Y, een trein gaat van stad X naar stad Y, heel simpel.

Dan maar ik achter het station X een spoor naar een fabriek Z. Gaat die simpele trein die van X naar Y gaat opeens naar fabriek Z 8)7 |:( . Zonder een reden...

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Wellicht dat het signal gedeelte van de openttd wiki je verder kan helpen ( http://wiki.openttd.org/wiki/index.php/Signals )

Verder bestaan er meerdere sites met faq's en do's en vooral don'ts mbt tracklayout and signals, gewoon een run op google maken met openttd&tracklayout of openttd&signaling enzo

[ Voor 15% gewijzigd door djidee op 19-02-2009 07:34 ]

"Mekker, blaat"

• Onbekend
Killzone schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 03:04:
Volgens mij niet, of ik heb teveel seinen. Soms gaan ze ook compleet de verkeerde kant op die treinen. Zo had ik een simpel spoor met 2 stations, 2 steden. X en Y, een trein gaat van stad X naar stad Y, heel simpel.

Dan maar ik achter het station X een spoor naar een fabriek Z. Gaat die simpele trein die van X naar Y gaat opeens naar fabriek Z 8)7 |:( . Zonder een reden...
Dan staat vast wel de optie dat ze alleen aan het eind van het spoor kunnen keren, en niet halverwege.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 13:25

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Onbekend schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 07:46:
[...]

Dan staat vast wel de optie dat ze alleen aan het eind van het spoor kunnen keren, en niet halverwege.
Kunnen ze bij een station niet altijd keren?

• Entity

Entity

9000rpm

Patriot schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 07:56:
[...]

Kunnen ze bij een station niet altijd keren?
Niet als je die optie uit zet ;) Dan doen ze het alleen als het het einde van het spoor is.

[ Voor 12% gewijzigd door Entity op 19-02-2009 08:27 ]

• TheJVH
Pff wat een gedoe met al die signalen :/ . Daar moet ik mij maar eens goed in gaan verdiepen...

• Room42
  • Niet online
@ Killzone: Valt best mee. Lees tutorials etc. Zie ook deze guides.
http://www.openttdcoop.org/wiki/Guides

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
het is niet lastig, maar ik zie gewoon niet goed welke kant de signalen nou opstaan. als ik 1x klik dan zien ze er voor mij net zo uit als wanneer ik 2x of 300x klik dus zie ik nooit of ze nou goed staan.

resultaat? CHAOS

eigenlijk toch wel goed dat ik het niet zie... :P

• dahakon
  • Laatst online: 28-04-2024
sianto schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 22:13:
het is niet lastig, maar ik zie gewoon niet goed welke kant de signalen nou opstaan. als ik 1x klik dan zien ze er voor mij net zo uit als wanneer ik 2x of 300x klik dus zie ik nooit of ze nou goed staan.

resultaat? CHAOS

eigenlijk toch wel goed dat ik het niet zie... :P
Daar komt je probleem al. Wanneer je een sein plaatst, is het (bij de seinen in 0.6.3) een tweeweg-sein. Wanneer je er nog een keer op klikt, dan wordt het een 1-richtings-sein naar 1 kant toe, bij de volgende klik een 1-richtings-sein de andere kant op, daarna weer een 2-richtings sein.

Om andere seinen te plaatsen, kun je twee verschillende dingen doen. Met de control-knop door de signalen circuleren. Dit kan lastig zijn omdat soms moeilijk verschil te zien is (maar met de querie-optie kun je altijd op het vlakje klikken om te zien wat voor sein er op staat) of de sein-gui inschakelen in de patches, zodat je een specifiek sein kunt selecteren en dan op de plek plaatsen waar je deze wilt hebben.

Dit laatste lijkt me in jouw geval het verstandigste om te doen, om een beetje duidelijkheid te scheppen in de seinen. Verder is het altijd aanradenswaardig om de sein-faq van de OpenTTD wiki te lezen.

• Onbekend
Als je dubbelspoor hebt, staan de seinen aan de buitenzijde.
Volgens mij is dan wel duidelijk te zien welke richting de seinen op staan.
En zoals dahakon al aangeeft: Zet 1 sein goed neer, en dan CTRL+klik,sleep en loslaten om de rest van de seinen op dat spoor goed neer te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Onbekend op 20-02-2009 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Wel grappig om te zien hoe iedereen te werk gaat met dit spel :)
Zelf begin ik altijd voornamelijk met personen/post vervoer en focus me hier eigenlijk continue op. Vooral een "mainstad" kiezen en daar zoveel mogelijk treinen heet laten rijden en zo. Daarna voorzichtig wat industrieën aanpakken meestal beginnend met hout of een fabriek en de goederen daaruit uiteraard voor 3/4 naar de maincity en de rest wat verdelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Mijn standaard is kolen. Makkelijk, snel en verdiend goed. Daarna bussen in de stad om goederen te accepteren, en mijn mega netwerk kan beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07-2021

ODM

Dirk schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 20:20:
[afbeelding]
Dirk, je factory zit aan zijn limiet. Als je wil weten hoeveel je echt produceert moet je wat extra factories bouwen. Misschien 1 per station, of 1 per 2 stations? In ieder geval niet 1 station bij meerdere factories, dat heeft geen zin. Verder vind ik dat best een mooi station, lekker groot. Enige minpuntjes zijn een aantal van je stationsuitgangen, die zijn wat krapjes.

Over PBS, leuke uitvinding, maar niet DE uitvinding. Het is handig voor wat krapper bouwen, en het stroomlijnen van kruisende tracks (zoals bij terminus stations). Het heeft echter ook de nadelen van überhaupt kruisende sporen (liever niet) en dat er maar om de zoveel tijd op een vrij pad word gecheckt. Door blocksignals moet je meer nadenken over wat je doet, en bouw je dus minder snel iets idioots. Door PBS heb ik heel wat slechte constructies/chaos gezien, zeker toen treinen zich nog omkeerden en vastzetten bij PBS.

@Tripp Een record? Probeer de 100k crates/maand maar te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zitten trams nu al in openttd ik probeer het aan de praat te krijgen maar ik snap het allemaal niet zo goed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Jep, al een tijd dacht ik. (zit onder stratenbouw dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
TrailBlazer schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:41:
Zitten trams nu al in openttd ik probeer het aan de praat te krijgen maar ik snap het allemaal niet zo goed :(
Ja, die zitten er in. Gewoon het wegknopje ingedrukt houden. Net als je het spoorknopje ingedrukt houdt voor monorail en maglev. Uiteraard wel eerst een newgrf laden met trams, anders kun je niet veel.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik bleek nog op een oude openttd te draaien net geupgrade naar de laatste beta 0.7.0 zijn daar nog veel problemen mee?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:00:
Ik bleek nog op een oude openttd te draaien net geupgrade naar de laatste beta 0.7.0 zijn daar nog veel problemen mee?.
Ja, er zit een heel vervelende bug/feature in: Het is erg verslavend :P Nee, grapje. Ik ben zelf nog niets tegen gekomen, maar ik speel nou ook weer niet zóveel en advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

ODM schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:10:
Dirk, je factory zit aan zijn limiet. Als je wil weten hoeveel je echt produceert moet je wat extra factories bouwen. Misschien 1 per station, of 1 per 2 stations? In ieder geval niet 1 station bij meerdere factories, dat heeft geen zin.
Ik was er al achter dat de factory aan zijn limiet zat, maar dat boeit me eigenlijk niet zoveel, het gaat me om het totale transportnetwerk, niet om zoveel mogelijk goederen te transporteren. In dit spel had ik me dan ook tot doel gesteld om zoveel mogelijk treinen naar het centrum te sturen. Dat daarbij ook goederen ontstaan die weer afgevoerd kunnen worden is bijzaak. :)
Verder vind ik dat best een mooi station, lekker groot. Enige minpuntjes zijn een aantal van je stationsuitgangen, die zijn wat krapjes.
Tegelijkertijd is dit ook de limiet voor het schema dat ik voor de ingang heb gebruikt. Nog groter en de treinen zitten er te lang in en blokkeren de daaropvolgende treinen. Ik heb het geprobeerd...
Over de uitgangen: dit maakt niet echt uit, je gaat hier van veel naar weinig sporen, zodat het afremmen nauwelijks invloed heeft. De aanrijsporen zijn hier de bottleneck, niet de afvoer.
Over PBS, leuke uitvinding, maar niet DE uitvinding. Het is handig voor wat krapper bouwen, en het stroomlijnen van kruisende tracks (zoals bij terminus stations). Het heeft echter ook de nadelen van überhaupt kruisende sporen (liever niet) en dat er maar om de zoveel tijd op een vrij pad word gecheckt. Door blocksignals moet je meer nadenken over wat je doet, en bouw je dus minder snel iets idioots. Door PBS heb ik heel wat slechte constructies/chaos gezien, zeker toen treinen zich nog omkeerden en vastzetten bij PBS.
Rondom stations is het ideaal, zie bijvoorbeeld dit station, om een soortgelijke performance te halen met blocksignals heb je een veel grotere ingang nodig. De uitgang heb ik overigens wel met blocksignals gedaan, ik gebruik geen PBS waar dat niet nodig is. En ook het probleem met de te lange aanvoerlijnen heb ik trouwens opgelost met PBS, ook al heb ik er daarbij ook voor gekozen geen 100% loadbalancing te doen. Maar daarmee is het oppervlakte van de ingang nu wel net zo groot als de oppervlakte van het station zelf, in plaats van veel groter.
Maar verder helpt PBS vaak maar weinig inderdaad, traditionele systemen met blocksignals zijn vaak veel efficiënter omdat die geen kruisende sporen kennen.
Als er geen limiet op de factory had gezeten, had ik daar met het spel waar ik nu mee bezig ben allang overheen gezeten. :+
Merovingian schreef op maandag 23 februari 2009 @ 11:47:
[...]

Ja, die zitten er in. Gewoon het wegknopje ingedrukt houden. Net als je het spoorknopje ingedrukt houdt voor monorail en maglev. Uiteraard wel eerst een newgrf laden met trams, anders kun je niet veel.
"Uiteraard" :P
Alle andere dingen zitten er standaard in, zo uiteraard is het niet om dan apart een grf te moeten laden voor de trams...
TrailBlazer schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:00:
Room42 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 13:51:
Ja, er zit een heel vervelende bug/feature in: Het is erg verslavend :P Nee, grapje. Ik ben zelf nog niets tegen gekomen, maar ik speel nou ook weer niet zóveel en advanced.
Er zitten wel wat kleine bugs in, maar niets wat het spel breekt, het speelt prima. En verslavend is het inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

ODM schreef op maandag 23 februari 2009 @ 10:10:
[...]

pics!

en dan wel inclusief fatsoenlijke afvoer. nix bijzaak, afvoeren die handel anders is het nep O-) .

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Killzone schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 10:06:
Pff wat een gedoe met al die signalen :/ . Daar moet ik mij maar eens goed in gaan verdiepen...
Ja, en als ik je een tip mag geven: sla de 'normale' signalen over en download een build met Path Based Signals (PBS). Da's namelijk een stuk simpeler ten eerste, ten tweede kun je er meer mee en belangrijker: het komt veel dichter bij hoe de spoorwegen in de werkelijkheid werken qua het 'bezet' houden van een blok spoor e.d.

Signals zijn de enige manier waarop je het spoor in ttd in het gareel kunt houden, anders dan alleen enkelvoudige point-to-point lijntjes aanleggen. Leer ook hoe je een fatsoenlijke overweg aanlegt en hoe je sporen naar een station krijgt zonder de situatie dat een trein die weg wil gaan een trein die aankomt blokkeert e.d. (hint: signals en in/uit elkaar niet laten kruisen).

Damn, nou krijg ik ook weer zin in een nieuw spelletje..

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 23-02-2009 23:01 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ODM
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-07-2021

ODM

Tripp schreef op maandag 23 februari 2009 @ 22:55:
[...]

pics!

en dan wel inclusief fatsoenlijke afvoer. nix bijzaak, afvoeren die handel anders is het nep O-) .
Aw, afvoer hadden we niet. Het stationsgebied zat een beetje vol al.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

sinds 7.0 beta

Die nieuwe cargo vectors van 7.0 (of daarvoor) zijn nog verslavender echter soms heb je kip en het ei situaties (voor kolen heb je "voertuigen nodig" echter voor voertuigen heb je staal nodig en voor staal heb je ... kolen + ijzer nodig ..

Daarnaast het bouwen van het land is niet handig (generate) veel steden versus veel bedrijven. beetje chaos.

aantal plus punten nu
+ geen waterrand (aan de rand van de kaart)
+ download grf(s) en veel makkelijker problemen op te sporen.
+ spel wordt nog leuker met nieuwe grf's (wist ik al maar toch) die ecs vectors (andere industrie-en) voegen veel meer spel plezier toe

en de minpunten
- generate land (eigen scenario) met bedrijven en steden "buggy" (niet goed afgesteld) valt mee te leven
- taal(nl) + grf scherm niet goed "gematched" (EN geloof ik ook)
- kip ei situaties
- jammer dat je niet treinen wel/niet kan selecteren uit GRF's (eigen compositie)

met cheat alt+ctrl+c (valt op)
- geld nu wel zonder "straf" (straf was jaar balans deed het niet meer)

Tja vanalles

• Dirk

Dirk

ECS vectors, waar je hier zo een aantal voor en nadelen van opnoemt, is geen onderdeel van openttd zelf, dus ook niet van deze beta, let daar wel op! Het is een apart van deze beta ontwikkeld als een losse set grf's en ik verwacht dat het ook altijd los zal blijven. Gebreken en voordelen hiervan moet je dus ook niet aan de beta toeschrijven.
Dit zijn de belangrijkste wijzigingen van 0.7.0 beta:
- Reworked order system (conditional orders, have both non-stop and via instead of one of the two)
- Abilitiy to have much more engines
- Path based signals
- AI framework giving everyone the ability to write his/her AI
- Downloading of AIs and graphics from a central server (only when author want to)
- Non-water map edges
- Initial support for right-to-left languages like Arabic and Hebrew
- Increase or removal of several limits: window size, number of windows, network clients (now 255), companies (now 15)
De dingen die je beschrijft over ECS waren ook al mogelijk met 0.6.3. :)

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dirk schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:26:
ECS vectors, waar je hier zo een aantal voor en nadelen van opnoemt, is geen onderdeel van openttd zelf, dus ook niet van deze beta, let daar wel op! Het is een apart van deze beta ontwikkeld als een losse set grf's en ik verwacht dat het ook altijd los zal blijven. Gebreken en voordelen hiervan moet je dus ook niet aan de beta toeschrijven.
Dit zijn de belangrijkste wijzigingen van 0.7.0 beta:

[...]

De dingen die je beschrijft over ECS waren ook al mogelijk met 0.6.3. :)
uhuh maar wat is je punt ? :)

Tja vanalles

• Dirk

Dirk

Dat jij het als voordelen van 0.7.0 beta noemt, terwijl het in grf's zit, die al beschikbaar waren ruimschoots voor deze beta. Je vergelijking klopt dus niet en kan heel gemakkelijk verwarrend zijn voor iemand die niet weet waar je het over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dirk schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:59:
Dat jij het als voordelen van 0.7.0 beta noemt, terwijl het in grf's zit, die al beschikbaar waren ruimschoots voor deze beta. Je vergelijking klopt dus niet en kan heel gemakkelijk verwarrend zijn voor iemand die niet weet waar je het over hebt.
ik kan niet helpen maar volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen ..
Die nieuwe cargo vectors van 7.0 (of daarvoor)
[knip]
Dus welke vergelijking maak ik ? juist niet degene die jij denkt.
Daarnaast noem ik de water edges wel op jij quote hun alsof ik ze niet genoemd heb.. 8)

Sinds 7.0 ben ik eropgewezen omdat ze te "downloaden" zijn als grf (download = nieuwe feature van 7.0)
en een beta mag je best beoordelen met extra opties erbij het is niet alsof de (ECS)grf's voor een andere game zoals quake geschreven zijn.
het is het geheel wat je speelt toch ?

hell ik ben al blij dat ze het verder uitbouwen, het is dat mijn schoonvader eens een keer vroeg van .. die game (ttd) zoiets wil ik spelen ik ging zoeken en kwam op openttd uit. En dit is de enige game die bij mij de aandacht houd. Ik sponser die gasten af en toe de rest(games) vind ik niet eens waard om te kopen ..

De game is alleen maar speelbaarder geworden, stabiel als een linux/bsd versie en net zo uitbreidbaar als linux/bsd ..
ik heb nog geen complete lijst gezien met elke grf/patch/optie die er aan toe te voegen is .. (als die er is)

Overgens vergeef ik je _/-\o_ het is makkelijk mensen af te kafferen .. NOFI
Dan in hun schoenen te gaan staan en realiseren dat ze nu net niet hetzelfde denken als jij en dus zich met ander zaken bezig houden dan achter elke versie / optie die iets bied te weten. (zeker met games)

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 19:36

User

S3

Wil iemand mij uitleggen hoe ik OTTD op mijn N95 krijg? Het staat wel op verschillende sites beschreven maar daar staat niet bij vanwaar het opgestart moet worden etc, ook werken sommige links niet meer om de bestanden te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@User.tmp

Wat heb je al geprobeerd dan? En wat lukte er niet? Wij kunnen wel alle stappen weer gaan opsommen, maar die zijn hier ook te vinden (1e hit). Waarna jij weer komt van "maar het lukt me niet". Dat schiet dus niet op ;)

Maar of dat nou in dit topic hoort? Het was net zo gezellig hier.
User.tmp schreef (na mij) op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:34:
Ik heb die .SIS en die .SISX bestandjes geinstaleerd op de telefoon, de data in de correcte map gezet. Maar ik kan OTTD nergens openen op de telefoon.
Dat bedoel ik nou, daar kan toch niemand wat mee? Het bekende glazen bol syndroom :o
Dit is trouwens ook een duidelijk verhaal: http://www.symbian-freak.com/forum/viewtopic.php?t=19982

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 27-02-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Ik heb die .SIS en die .SISX bestandjes geinstaleerd op de telefoon, de data in de correcte map gezet. Maar ik kan OTTD nergens openen op de telefoon.

Edit: nog een keer geprobeert: certificaatfout

Edit2: hij werkt ondertussen, nu nog uitvinden hoe ik de grootte van mijn scherm goed zet.

[ Voor 33% gewijzigd door User op 27-02-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
User.tmp schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:34:
[...]
Edit2: hij werkt ondertussen, nu nog uitvinden hoe ik de grootte van mijn scherm goed zet.
Heb je die teksten wel gelezen? Zie stap 3 van de laatste link. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User

User

S3

Room42 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:32:
[...]

Heb je die teksten wel gelezen? Zie stap 3 van de laatste link. ;)
Dan worden er nog stukken weggesneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:50
De afgelopen week met PBS en CargoDest zitten spelen en ik moet zeggen dat path-based signals echt een enorme verbetering is. Het lijkt veel meer op de werkelijkheid en maakt het veel makkelijker om een beetje fatsoenlijke throughput te krijgen zonder onrealistische RoRo stations te hoeven bouwen.

Met CargoDest zit ik nog wel wat te rommelen. Daar is denk ik nog wel wat balancing voor nodig en soms krijg ik wat vreemde situaties. Komt vaak voor dat een station volloopt omdat de passerende stoptreinen vol zitten met mensen die door willen reizen, zodat er niemand meer bij kan. Op zich is dat realistisch, maar als ik er dan speciaal intercities heen stuurt, kan het zijn dat daar niemand in stapt wanneer het volgende station hetzelfde is als voor de stoptrein. Een fake station tussen de twee haltes toevoegen voor de stoptrein of de stoptrein niet in die plaats laten stoppen lost het probleem op, maar beiden zijn niet echt realistisch.

Ook zag ik dat vandaag een Nederlands treinenpakket is uitgebracht: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=26&t=5033 :)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
josh-hill schreef op maandag 02 maart 2009 @ 03:30:
De afgelopen week met PBS en CargoDest zitten spelen en ik moet zeggen dat path-based signals echt een enorme verbetering is. Het lijkt veel meer op de werkelijkheid en maakt het veel makkelijker om een beetje fatsoenlijke throughput te krijgen zonder onrealistische RoRo stations te hoeven bouwen.

[...]
Kun je eens een screenshot posten van zo'n realistischer station? Ik zit er nog erg mee te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

josh-hill schreef op maandag 02 maart 2009 @ 03:30:
Ook zag ik dat vandaag een Nederlands treinenpakket is uitgebracht: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=26&t=5033 :)
Nee! :o Het is niet waar! * djidee valt van stoel

Dat was echt zo'n Duke Nukem Forever story, want dat project liep al heel lang, en ze (Purno etc) waren ook al heel ver, maar het kwam maar nooit.... En ik hield het nu niet meer in de gaten, en nu is het er... Zal mn vriendin vragen of ze komend weekend wat te doen heeft, want ik heb geen tijd voor dr dan :D

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:50
Room42 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 07:34:
[...]

Kun je eens een screenshot posten van zo'n realistischer station? Ik zit er nog erg mee te klooien.
Heb geen mooi voorbeeld van een groot station, maar het fabrieksstation hieronder had ik gebouwd in een kleine bergachtige map waar sowieso al geen ruimte was voor een fatsoenlijk RoRo station. Het station heeft 5 sporen, omdat het bezocht wordt door 4 goederentreinen en 4 toeleveringstreinen (livestock, graan, 2x staal). Stelt niet veel voor natuurlijk, maar zonder PBS zou hier een enorme file ontstaan.

Afbeeldingslocatie: http://jungletrain.net/~joost/gfx/openttd_path_signals.png

Het is belangrijk om er voor te zorgen dat er meerdere paden langs elkaar liggen waarover treinen het station in/uit kunnen rijden om een beetje soepele treinenloop te krijgen. Ik heb hier voor 2 vertreksporen gekozen, omdat er bij een fabriek vaak meerdere treinen precies tegelijk vertrekken. Ook heb ik de wissels zo gelegd dat een trein van het meeste rechtse spoor niet het meest linkse vertrekspoor kan kiezen, want dan zou er geen 2e trein kunnen vertrekken.

Helaas is dit nog steeds verre van optimaal omdat een trein nog vaak een pad zal kiezen waarbij het een andere trein afsnijdt, maar het is iig veel beter dan zonder PBS. Bij een echt groot station met heel veel treinen zul je waarschijnlijk flyovers e.d. moeten bouwen om de boel niet in het honderd te laten lopen (denk aan het sporen complex ten Noorden van Utrecht Centraal).

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Tnx josh-hill :)

Pfff wat ik nou ineens heb... al m'n settings gereset :( Terwijl m'n .openttd map gewoon nog bestaat en leesbaar is. Ook het opstarten met "openttd -c ~/.openttd/openttd.cfg" mag niet baten. Zou m'n config file op een of andere manier currupt geraakt kunnen zijn? Wordt ie nog gebackupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Toevallig een cfg bestand in je installatiemap huidige werkdirectory gezet? Dan pakt hij die eerst...
(Installatiemap kan overigens ook de werkdirectory zijn als je van daaruit start.)

[ Voor 42% gewijzigd door Dirk op 02-03-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
Een verbetering in dit geval zou zijn om toch er een roll-on roll-off van te maken. Als je het hele station 1 vakje meer naar linksonder zou plaatsen, kun je achter het station 1 spoor + 1 (scherpe) bocht maken. Door de meest linker stationsbaan te schrappen kun je hem daar langs terug laten lopen. Je kunt minder tegelijk in/uitladen, maar daarintegen kan binnenrijden en lossen wel altijd tegelijk, en zou het toch wat vloeiender moeten laten verlopen :)

Daarnaast zou je dan niet direct PBS nodig hebben, maar ik vind zelf PBS ook wel makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dirk schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:40:
Toevallig een cfg bestand in je installatiemap huidige werkdirectory gezet? Dan pakt hij die eerst...
(Installatiemap kan overigens ook de werkdirectory zijn als je van daaruit start.)
Nee, de enige openttd.cfg die ik heb staat netjes in de .openttd map in mijn home. Ik start hem ook altijd netjes via het applications menu van Gnome.

Les geleerd, cfg backuppen :'( Al m'n settings rond nieuws etc kwijt. Geen idee hoe ik het precies had staan. Naja, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 19:14
Room42 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:49:
[...]

Nee, de enige openttd.cfg die ik heb staat netjes in de .openttd map in mijn home. Ik start hem ook altijd netjes via het applications menu van Gnome.

Les geleerd, cfg backuppen :'( Al m'n settings rond nieuws etc kwijt. Geen idee hoe ik het precies had staan. Naja, jammer.
Heb je toevallig een andere versie (bv) nightly gebruikt van OpenTTD? De ervaring leert mij dat zodra je een versie van OpenTTD opstart, van de andere geinstalleerde versie de instellingen gereset worden, om de een of andere "logische" reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, enkel 0.7.0, sinds ie uit is. Wel heb ik net voordat ik dit probleem kreeg de computer (met Ubuntu 8.10) herstart... Misschien dat er iets in /tmp stond of een andere temp directory die leeggemaakt wordt bij een herstart.

Ik zal het eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmm, ja bij 0.7.0 beta was bij mij ook voor een deel gereset, veel waarden stonden ook nog waar ik ze gelaten had. Ik weet niet meer wat de schade precies was, ik kopieer configbestanden altijd naar de nieuwe installaties, dus de schade was beperkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Komt omdat bij 0.7.0 de namen van een aantal variabelen gewijzigd zijn. Normaal gesproken zouden bij een update (van 0.6.3 naar 0.6.4 bijvoorbeeld) de instellingen ongewijzigd moeten blijven.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Maar voor de volledigheid: Ik had 0.7.0 al een tijdje draaien. Qua versie is er niets veranderd. Er zit enkel een reboot tussen.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 03-03-2009 11:26 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 53 Laatste