[Ervaringen] Opera 9 gereleased

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 21.055 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:32
Hey,

Ik ben net van firefox naar opera overgestapt en ben er eigelijk wel tevreden mee.
Alleen heb ik een vraagje:

Ik download vaak nzb files van een site(voor nieuwsgroepen), alleen als ik ze met opera download download ie ze als een html bestand.
Weet iemand hoe ik dit oplos?

Bedankt _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Perzikvrucht op 10-09-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Tools - Preferences - Advanced - Programs - Add

Daar even bij protocol 'nzb' invoeren en dan open met Newsleecher oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat Opera alvast in het geheugen geladen kan worden zodat het net zo snel opent als IE? Zo ja, hoe?

alvast sorrie als het vaker gevraagd is... O-)

Edit: Ook erger ik me aan de supervage kleuren die Opera9 gebruikt bij het highlighten. Hoe komen ze in godsnaam op grijs en blauw? Natuurlijk moet dit gifgroen of andere felle opvallende kleur zijn :(

Zijn deze kleuren aan te passen? ik heb dit topic gelezen tot en met pagina 5 maar ben het lezen nu wel weer ff beu.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2006 22:23 ]

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-09 01:40

GeekK

Rag Mama Rag

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:36:
Klopt het dat Opera alvast in het geheugen geladen kan worden zodat het net zo snel opent als IE? Zo ja, hoe?
Heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord..
Ook erger ik me aan de supervage kleuren die Opera9 gebruikt bij het highlighten. Hoe komen ze in godsnaam op grijs en blauw? Natuurlijk moet dit gifgroen of andere felle opvallende kleur zijn :(

Zijn deze kleuren aan te passen?
Nee. :( Opera gebruikt de windows selectie-kleuren:

http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=140558
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=148596

Je kunt ook UHB of USH gebruiken (userjs/bookmarklets, werken dus niet met de ingebouwde inline search). Deze integreren met zoekmachines en je kunt dmv van een button/popup of een zoekveld je termen invoeren die je wilt highlighten op de huidige pagina.

Opera gebruikte dus altijd duidelijke kleuren, maar dit is sinds build 8432 veranderd.. slechte beslissing.. hoop dat ze in de komend builds opties geven om het zelf in te stellen of het terugdraaien.

[ Voor 9% gewijzigd door GeekK op 16-09-2006 03:02 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Verwijderd

GeekK schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 02:47:
[...]
Heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord..
Deze truuk zou ook werken voor FF. Het heette prefetch of preload of zoiets. IE is al reeds geladen in het geheugen en Opera niet en dat merk ik dan ook goed.
Nee. :( Opera gebruikt de windows selectie-kleuren:

http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=140558
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=148596

Je kunt ook UHB of USH gebruiken (userjs/bookmarklets, werken dus niet met de ingebouwde inline search). Deze integreren met zoekmachines en je kunt dmv van een button/popup of een zoekveld je termen invoeren die je wilt highlighten op de huidige pagina.

Opera gebruikte dus altijd duidelijke kleuren, maar dit is sinds build 8432 veranderd.. slechte beslissing.. hoop dat ze in de komend builds opties geven om het zelf in te stellen of het terugdraaien.
Hmpf :( Ik wilde meevoten maar de poll is blijkbaar gesloten? Ik zie dat er al sinds juli geklaagd is. Jammer dat Opera zich doofhoudt. Heel slechte minpunt ;(

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9.02 is uit! 8-)

Build 8585; zelfde als de 9.02RC2 van dinsdag.

Changelog:
Release Notes

This release is a recommended security upgrade. See the Security section for additional information.

Changes Since Opera 9.01

User interface
  • Fixed quick find field in Windows panel.
Mail, messaging, and newsfeeds
  • Fixed high CPU usage while downloading big emails.
  • Properties can now be accessed within the contacts and bookmarks panel after deleting items.
  • Image attachments can now be saved using the context menu.
  • Accessing a news link when no news server is configured will now prompt to configure a server.
Display and scripting
  • Fixed a DOMParser bug affecting some menu scripts.
  • Click events are now correctly received in designMode.
  • Implemented support for Node.selectNodes, Node.selectSingleNode, and Attr.text.
  • Improved rendering efficiency for repositioned elements, as in Flickr's updated "organizr".
  • Allow large integers to be used in object declaration property names, as on the comments form on Slashdot beta.
Plug-ins and Java
  • Fix for playing sound clips on Amazon.
Security
  • Fixed an OpenSSL RSA signature verification flaw. See the advisory.
Miscellaneous
  • Multiple stability improvements, including a stability issue on my.yahoo.com.
  • Improved handling of downloads when the disk is full.
  • Improved handling of Web site logins on slow connections.
  • Improved handling of WAP text inputs.
Windows-specific changes
  • Fix to allow Opera to be set as default browser using the prompt at startup.
  • Fix for attaching read-only files in mail.
  • Support for the Windows XP Media Center Edition remote control.
  • Added new settings in the [url=opera:config#Java]Java section of opera:config[/url] to allow you to override the system defined JRE.
Mac-specific changes
  • Schubert PDF plugin now works again.
  • Enabled Web archive filenames with more than 28 characters.
Linux-specific changes
  • n/a

Verwijderd

Ik gebruik de laatste versie (9.02) van Opera.

Ik heb al sinds ik Opera ben begonnen te gebruiken (vanaf versie 8.5) het probleem dat wanneer ik in MSN op de Postvak IN knop druk er niets gebeurd. MSN communiceert gewoon niet met Opera.

Is hier een oplossing voor?

• Peedy
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:22:
Ik gebruik de laatste versie (9.02) van Opera.

Ik heb al sinds ik Opera ben begonnen te gebruiken (vanaf versie 8.5) het probleem dat wanneer ik in MSN op de Postvak IN knop druk er niets gebeurd. MSN communiceert gewoon niet met Opera.

Is hier een oplossing voor?
Heb je toevallig IE verwijderd? Want MSN Messenger wil zelf IE starten voor zulke knoppen, en niet de browser die toevallig ingesteld staat als 'default browser'.

Verwijderd

Peedy schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:25:
[...]

Heb je toevallig IE verwijderd? Want MSN Messenger wil zelf IE starten voor zulke knoppen, en niet de browser die toevallig ingesteld staat als 'default browser'.
IE6 is nog steeds geinstalleerd, maar MSN start IE ook niet vanzelf op. Het werkt wel als ik IE aan heb staan en dan op de knop druk. Dan wordt er in een nieuwe venster de Postvak IN geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
ik heb al een week of 2 de versie 9.02... 8573 overigens, dus het is een soort van 9.02.1... M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-09 23:26
jschelhaas schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 02:54:
ik heb al een week of 2 de versie 9.02... 8573 overigens, dus het is een soort van 9.02.1... M
eh nee. Wat je had was een weekly, dus geen afgewerkt product. Build 8585 is dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook al Bezet schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 09:42:
[...]

eh nee. Wat je had was een weekly, dus geen afgewerkt product. Build 8585 is dat wel.
Vorige week kwam RC1 uit, paar dagen later de RC2. Misschien doelt die gast op de RC1? (RC2= de final, zelfde buildnr)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:29:
[...]

IE6 is nog steeds geinstalleerd, maar MSN start IE ook niet vanzelf op. Het werkt wel als ik IE aan heb staan en dan op de knop druk. Dan wordt er in een nieuwe venster de Postvak IN geladen.
Klinkt eerlijk gezegd meer als een bug in MSN. Werkt het bijv wel als je Firefox als default browser instelt? Zonee, dan is het de schuld van MSN, zoja, dan even een bug report doen bij Opera :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Wow! Vandaag stiekem op mijn werk Opera geinstalleerd en ik vond het echt tof! Wat een stoere browser. Ff wennen als je van FF komt, maar nu werkt het al heerlijk!

Ik heb alleen 1 probleem. Thuis op mijn ubuntu wil hij een bepaalde torrentpagina mijn login niet bewaren en ik heb geen zin om elke keer met die wand in te loggen. Ik heb al gezocht op remember login opera op google, maar er kwam niets (of eigenlijk teveel) uit. Kent iemand dat probleem? En is het op te lossen? Ik heb mijn cookies op accept all staan, hij verwijdert niets als ik exit en in mijn manage cookies staat de cookie gewoon (login: langehashmeuk)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Ik draai niet onder Linux. Kun je op de site aanvinken om de login naam en wachtwoord te onthouden? Verder kan ik niet direct iets verzinnen.

Er is op de Opera forums een aparte Linux afdeling.

Welkom bij de club overigens..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Ja dat kan, maar dan onthoudt hij het dus niet :)

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
onthoud ie het in IE en FF wel?
En onder windows?

linkje van de probleem site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

In windows en in FF Linux ook. De link mag ik denk ik niet geven, maar het heeft iets met tv en torrents te maken, maar ik denk dat het meer eraan ligt dat hij de koekjes niet ziet ..
[edit]
Ah ..raar maar waar. Nieuwe dag nieuwe kansen waarschijnlijk, want opeens heeft koekje er zin in. Wel een raar verhaal.

Wat me wel opvalt is dat de rendering in linux veel beter is en de GUI in windows.

[ Voor 37% gewijzigd door Scharnout op 26-09-2006 01:04 ]

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Probeer eens de cookies te wissen onder Edit site preferences en probeer dan eens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

@Scharnout: nog even een tip, of je hem hier nu voor nodig hebt of niet ;)
Je kunt met rechter-muisknop ingedrukt houden + mouse gesture naar rechts heel snel inloggen met de wand als je maar één inlog/wachtwoord hebt laten onthouden. Dit is handig bij sites die geen cookies gebruiken (bv. bij picarta, het bibliotheeksysteem). Maar misschien had je dit zelf al ontdekt. ;)

(Dit is ook de combinatie voor fast-forward maar die is niet beschikbaar als je een site voor het eerst oproept).

[ Voor 14% gewijzigd door GeekK op 26-09-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Wist ik nog niet, thanks! Ik gebruike alleen ctrl+enter

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-08 10:57
Ik gebruik Opera sinds vandaag. Heb hiervoor met FF gewerkt, wat al een hele verbetering is tenopzichte van IE. Opera is zelf nog veel beter imo. Ben helemaal weg van die "Mouse Gestures" _/-\o_

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Scharnout schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 00:49:
Wat me wel opvalt is dat de rendering in linux veel beter is en de GUI in windows.
Opera gebruikt precies dezelfde rendering-engine onder Linux en Windows, dus elk verschil is erg vreemd :).

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:42

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik was vandaag weer een beetje teleurgesteld in Opera, ik dacht dat ze zich zo goed aan de standaarden hielden, maar zodra je met wat geavanceerd JavaScript aan de gang gaat blijkt opeens dat bepaalde functionaliteit maar half is geimplementeerd. :(

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ik heb een wazige fout dat als ik een 2e Opera window open (ik werk niet met tab's) dat hij dan niet mijn "home page" opent, maar op about:blank staat.

Ik heb al verschillende dingen veranderd in de settings, maar niks helpt.
Iemand een idee?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Johnny schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:25:
Ik was vandaag weer een beetje teleurgesteld in Opera, ik dacht dat ze zich zo goed aan de standaarden hielden, maar zodra je met wat geavanceerd JavaScript aan de gang gaat blijkt opeens dat bepaalde functionaliteit maar half is geimplementeerd. :(
Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

B_FORCE schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:59:
Ik heb een wazige fout dat als ik een 2e Opera window open (ik werk niet met tab's) dat hij dan niet mijn "home page" opent, maar op about:blank staat.

Ik heb al verschillende dingen veranderd in de settings, maar niks helpt.
Iemand een idee?
Dat is geen fout, maar een feature...

Je kunt hier een button krijgen die een nieuwe pagina opent met de home page (Open home page in new page). Wanneer je Extra->Voorkeuren->Geavanceerd->Tabs->'Vensters openen in plaats van tabs' aangevinkt hebt, opent die hem natuurlijk in een nieuw venster (dit heb je neem ik aan al aan staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

GmR

GeekK schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:54:
[...]

Je kunt hier een button krijgen die een nieuwe pagina opent met de home page (Open home page in new page). Wanneer je Extra->Voorkeuren->Geavanceerd->Tabs->'Vensters openen in plaats van tabs' aangevinkt hebt, opent die hem natuurlijk in een nieuw venster (dit heb je neem ik aan al aan staan.)
Je kan ook dubbelklikken in een lege pagina om je homepage te zien te krijgen.
Een kleine moeite, al is het wel een extra handeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Idd, kan ook. Thx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
GeekK schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:54:
[...]

leipe feature dan :(, ik vind het niks :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 16:42

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het negeren van de <base> tag bij gebruik van XMLHttpRequest en wel aangeven iets te hebben ontvangen maar dan het request-object leeg laten als de status anders is dan 200 of 302.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
B_FORCE schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:49:
[...]

leipe feature dan :(, ik vind het niks :P
ik wel. Ben blij dat hij nieuwe tabs niet met de startpagina opent...

optie zou beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Johnny schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:53:
[...]

Het negeren van de <base> tag bij gebruik van XMLHttpRequest en wel aangeven iets te hebben ontvangen maar dan het request-object leeg laten als de status anders is dan 200 of 302.
Ah ok. Ik doe weinig met ajax-gedoe. MAAR! XMLHttpRequest is helemaal geen standaard ;) Opera ondersteunt wel DOM lvl3 load en save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Hee, ik zit sinds kort op de Hanze en nu blaat Opera bij elke Hanze pagina zoals Blackboard e.d. dat het onveilig is en dat ik op accept moet klikken. Allemaal leuk en aardig en ik geloof het wel maar het begint me nu toch wat te irriteren. Ik heb gezocht in preferences maar ik vind er niets over warning oid uitschakelen.

Tweede probleem:
Op die betreffende hanze pagina krijg ik van de melding van de pagina dat ik de cookies heb uitgeschakeld. Het enige wat dan helpt is met F12 de huidige cookies te verwijdere, alle tabs af te sluiten en een nieuwe tab te openen voor Blackboard.

[ Voor 29% gewijzigd door Haijo op 09-10-2006 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haijo schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:04:
Hee, ik zit sinds kort op de Hanze en nu blaat Opera bij elke Hanze pagina zoals Blackboard e.d. dat het onveilig is en dat ik op accept moet klikken. Allemaal leuk en aardig en ik geloof het wel maar het begint me nu toch wat te irriteren. Ik heb gezocht in preferences maar ik vind er niets over warning oid uitschakelen.
Gaat dat over een ceritificaat? Dan kan het nl. zijn dat de site gebruikt maak van oude certificaten. Je moet hierbij dus bij de beheerder van Blackboard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Ja, het gaat idd om een certificaat maar het gaat me meer om het uitschakelen van die waarschuwing, ik denk dat niet de beheerder BB gaat updaten alleen voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Haijo schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:02:
Ja, het gaat idd om een certificaat maar het gaat me meer om het uitschakelen van die waarschuwing, ik denk dat niet de beheerder BB gaat updaten alleen voor mij...
Klik ''installeer' om het certificaat permanent in Opera te installeren, dan krijg je die melding niet meer.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Heb het al opgelost. View -> "allow connections to sites using this interface" aanvinken, klaar. Optie "install" was niet klikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Voor degenen die Google Reader met Opera willen gebruiken: fix voor google reader [opera forums]. Het gaat om deze userjs door Stoen.
Niet meer nodig. Google Reader werkt nu perfect in Opera. :)

[ Voor 11% gewijzigd door GeekK op 19-10-2006 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren heb ik Opera geinstalleerd. Of het mijn standaard browser wordt weet ik nog niet. Ik heb namelijk een irritant probleem.

In IE en FF gebruik ik van mijn muis(logitech mx518) ook de extra knoppen(logisch) Bijvoorbeeld de knop bij mijn duim voor "Vorige". Deze werkt dus perfect in IE en FF, maar bij Opera krijg ik een kleine popup met "Failure" zodra ik op de "vorige" knop van mijn muis heb geklikt. Na het sluiten van deze popup wordt ik als nog verwezen naar de vorige pagina. Alleen dit werkt natuurlijk erg frustrerend ;)

Het instellen van de sneltoetsen bij muisgebaren. Daar kom ik niet uit. Begrijp er bar weinig van :(

Naast de vraag naar de oplossing voor dit probleem heb ik ook nog deze vragen:

Extra-->voorkeuren-->geavanceerd-->browsen : Laden, wat is aan te raden waar deze op gezet wordt? Nu staat deze bij mij op: na 1 seconde verversen

Extra-->voorkeuren-->geavanceerd-->Geschiedenis:
Welke waarden worden aangeraden voor Adressen,Geheugenopslag,Schijfopslag en documenten controleren.

Alvast hartelijk dank voor het beantwoorden van mijn vragen.
Misschien wordt Opera ook mijn standaardbrowser, want naast mijn probleem werkt deze wel erg fijn.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

Sabbi

je denkt aan mij.

Aangeraden wordt ze lekker laten staan op hun standaard instellingen, het werkt toch fijn? :)

Voor je muistrubbels moet je even in de settings van de muis (setpoint) de knoppen op standaard zetten, dan pakt opera ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabbi schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:46:
Aangeraden wordt ze lekker laten staan op hun standaard instellingen, het werkt toch fijn? :)

Voor je muistrubbels moet je even in de settings van de muis (setpoint) de knoppen op standaard zetten, dan pakt opera ze wel.
Bedankt voor de reactie. Ok heb de instellingen weer grotendeels terug gezet.(had in gedachten dat ie anders teveel schijfruimte zou snoepen enz.) Maar als ik mijn muis weer op default zet dan is dus mijn instelling ook weg. De knop "vorige" gebruik ik in alles. Bijvoorbeeld in mijn documenten.
Maar misschien dat ik dat toch overweeg dan.

Edit: Zojuist gechecked O+ en deze hoeft er voor niet op vorige te staan. Heb hem gelijk op algemene knop gezet ;)

Bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Afbeeldingslocatie: http://my.opera.com/community/graphics/smilies/wizard.gifAfbeeldingslocatie: http://my.opera.com/community/graphics/smilies/wizard.gif Doe mee aan de Opera Halloween competition! Afbeeldingslocatie: http://my.opera.com/community/graphics/smilies/wizard.gifAfbeeldingslocatie: http://my.opera.com/community/graphics/smilies/wizard.gif

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/fred/db/reaper.jpg

Opera Community ~ My.Opera News Blog
Halloween Hunt

There are 6 hidden doors on My Opera. Hunt them down!
Click the door to find a trick, or a treat.

We have 40 prizes. The first 10 will get an Opera goodie-bag
and some sweet Norwegian candy. The remaining will get
the goodie-bag, but have to buy their own candy for Halloween!

Happy hunting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
  • Laatst online: 24-09 17:43
Ik gebruik sinds gisteren Opera en moet zeggen, het bevalt mij meer dan uitstekend! Met name de mouse gestures ben ik al meteen verslaafd aan geraakt.

Maar nu wordt ik toch geconfronteerd met een probleem. Ik heb even snel dit topic doorgezocht, maar aangezien het probleem (vooralsnog) puur en alleen bij GoT het geval is, lijkt het mij niet direct nuttig om buiten dit onderwerp te zoeken naar een oplossing.

Het probleem is nl. dat als ik een groot topic als dit open in Opera terwijl ik in mijn voorkeuren 999 heb ingesteld als Maximaal aantal berichten, het ten eerste zeer lang duurt voordat het hele topic geladen is (op zich niet heel raar, dus accepteer ik wel), maar dat Opera ook als geheel opeens traag wordt. En is de pagina eenmaal geladen en probeer ik te zoeken dmv de . dan lijkt Opera geheel niet meer te reageren (lang leve de automatische opslag van sessies zodat ik niet opeens al mijn andere open tabs kwijt ben als ik Opera's proces eindig, maar ik zou daar liever niet op terug moeten vallen).

Ik heb het tijdelijk maar even opgelost door het Maximaal aantal berichten flink omlaag te schroeven, maar aangezien ik het op één pagina hebben van alle berichten juist prettig vind, is dit nu niet bepaald een ideale oplossing.

Elke overige pagina die ik ben tegengekomen is bloedjesnel, al moet ik daar wel aan toevoegen dat geen enkele andere pagina die ik in de afgelopen twee dagen bezocht heb de hoeveelheid tekst en afbeeldingen (van verschillende bronnen) heeft als het gemiddelde lange GoT-topic. Vooralsnog heb ik overigens alleen nog aan de GUI gesleuteld, de prestatiegerelateerde instellingen heb ik nog niet aangeraakt. Zou een grotere cache of het toestaan van meer connecties helpen of ben ik in dit geval helaas veroordeeld tot een beperkt aantal berichten per pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
DarkFlow schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 00:31:

Het probleem is nl. dat als ik een groot topic als dit open in Opera terwijl ik in mijn voorkeuren 999 heb ingesteld als Maximaal aantal berichten, het ten eerste zeer lang duurt voordat het hele topic geladen is (op zich niet heel raar, dus accepteer ik wel), maar dat Opera ook als geheel opeens traag wordt. En is de pagina eenmaal geladen en probeer ik te zoeken dmv de . dan lijkt Opera geheel niet meer te reageren.
Ik heb in mijn voorkeuren op GoT het aantal posts even op 999 gezet voor dit topic. Het laden gaat redelijk snel, in ieder geval net zo snel als ik verwacht van een groot topic. Het zoeken met / of . duurt idd eventjes. Pas na 3 sec komt Opera met een resultaat, omdat hij in die 3s alle zoekresultaten markeert wat blijkbaar lang duurt. Je kunt het als een soort bug filen bij Opera, omdat dit sneller zou moeten kunnen.
Elke overige pagina die ik ben tegengekomen is bloedjesnel, al moet ik daar wel aan toevoegen dat geen enkele andere pagina die ik in de afgelopen twee dagen bezocht heb de hoeveelheid tekst en afbeeldingen (van verschillende bronnen) heeft als het gemiddelde lange GoT-topic. Vooralsnog heb ik overigens alleen nog aan de GUI gesleuteld, de prestatiegerelateerde instellingen heb ik nog niet aangeraakt. Zou een grotere cache of het toestaan van meer connecties helpen of ben ik in dit geval helaas veroordeeld tot een beperkt aantal berichten per pagina?
Cache vergroten maakt niets uit, dat regelt Opera uitzich zelf goed. Wat wel helpt voor nog wat extra performance: tools -> preferences -> advanced -> browsing ->
• Loading: redraw instantly
• Smootscrolling UIT

Laden gaat zo een stuk sneller. Een andere tweak:
Typ in je adresbalk opera:config en zoek op History Navigation Mode. Als je deze op 3 zet ipv 1, dan kun je terugbladeren in de geschiedenis door alles uit je cache te halen. Het nadeel hiervan is dat javascript niet helemaal werkt in een oude pagina, het voordeel is dat de pagina er meteen staat ipv dat jet het moet herladen zoals bij alle andere browsers. Dit is iets wat je zelf moet kiezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
Dank voor je reactie. Ik moet eerlijk zeggen dat je tips niet direct gevolg gehad lijken te hebben (sowieso had ik Smoothscrolling al uit staan), maar nu ik hetzelfde weer eens even in IE uitgeprobeerd heb kan ik ook niet zeggen dat het in IE echt veel sneller gaat. Was het vlotte renderen van Opera blijkbaar al zeer snel gewend geraakt.

Alleen het zoeken blijft dramatisch (zoeken op het woord 'history' duurde grofweg een minuut hier). Op zich is mijn CPU niet bepaald de nieuwste meer, maar een Athlon XP 2400+ moet het toch écht sneller kunnen. Ik zal het rapporteren bij Opera, want dit moet gewoon beter.

Gelukkig heeft voor de tussentijd GoT vanuit zichzelf een prima zoekfunctie, dus voorlopig moet ik die maar gewoon gebruiken, maar toch zou ik liever vanuit de browser zoeken. Zonder goede zoekfunctie in de browser heeft het geen zin om mijn voorkeuren terug op 999 te zetten, dus dat hou ik nu maar laag, maar dit zou Opera toch echt beter moeten kunnen, zeker als ik vergelijk met sommige eenvoudige teksteditors die zelfs in een tekstbestand van tientallen MB's nog vrijwel instantaan zoeken.

Nu ik toch bezig ben, nog even een extra vraagje: is er een mogelijkheid om toetsenbordsnelkoppelingen (en dan met name die op het numpad) voor een enkele site uit te zetten? Ik speel nl. graag Sudoku online, maar als ik per ongeluk net naast een tekstvakje klik en op bijv. de numerieke 8 druk, zoomt Opera opeens in tot 200%. Prima voor de gemiddelde site (ik wil het dan ook zeker niet geheel uitzetten), maar middenin een potje Sudoku met tijdsmeting is dat minder relaxt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik denk niet je eenvoudig per website shortcuts aan of uit kan zetten. Een workaround kan zijn dat je of
• Numpad uitzet voordat je begint met Sudoku (als je tenminste je numpad niet nodig hebt) of
• Na het drukken op numpad 8 meteen op * drukt, zodat je weer normaal kijkt.

Om toch nog even terug te komen op je vorige probleem: Bij welke topic duurt het zoeken een minuut? Is dat dit topic? Zoja, dan is er misschien iets mis met je pc aangezien het mij een stuk sneller lukte met een cpu die misschien 50% sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFlow
Net weer geprobeerd: 45 seconden, gezocht in dit topic door eerst op de . toets te drukken en vervolgens blind 'history' te typen. Uiteraard eerst gewacht tot het hele topic geladen was.

Het moge duidelijk zijn dat er iets aan mijn computer afwijkt waardoor het veel langer duurt dan nodig, maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat dat zou kunnen zijn. Mijn Windows-installatie is welliswaar al anderhalf jaar oud, maar ik onderhoud 'm goed waardoor hij nog altijd aanvoelt alsof hij pas recentelijk geïnstalleerd is. Daarnaast heb ik 1GB aan intern geheugen, met een dus niet echt bizar langzame CPU, dus het lijkt mij niet dat het aan de hardware kan liggen. Ik weet echt niet waar ik het dan moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik ben nog even verder gegaan met testen. De delay is afhankelijk van de lengte van het woord. Koe zoeken duurt zo'n 7 seconden, terwijl history zo'n 15 seconden duurt.

Controleer even of je cache size nog op automatic staat. Installeer ook meteen even de nieuwste moederborddrivers met ide-drivers zodat je harde schijf niet te langzaam presteert. Probeer ook je virusscanner eens uit te zetten als je die hebt (ik heb er geen een). Het zou namelijk kunnen zijn dat Opera snel door z'n cache probeert te zoeken en je virusscanner alles op z'n dooie gemak eerst scanned.

Ondanks dat vind ik 15 seconden voor history zoeken nog wat veel, dus file het als bug zou ik zeggen. Daar zijn ze vast blij mee :). Edit: Je bent in ieder geval niet de enige.

[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 30-10-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Tegenwoordig highlight Opera het woord waar je naar zoekt. Handig, maar juist bij grotere pagina's kost het ontzettend veel tijd doordat telkens de hele DOM aangepast moet worden. Het lijkt mij dan ook geen bug.

Wellicht kun je dat gedrag uitzetten, maar ik heb geen idee waar.

[ Voor 6% gewijzigd door Fuzzillogic op 30-10-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

DarkFlow schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:44:
Nu ik toch bezig ben, nog even een extra vraagje: is er een mogelijkheid om toetsenbordsnelkoppelingen (en dan met name die op het numpad) voor een enkele site uit te zetten? Ik speel nl. graag Sudoku online, maar als ik per ongeluk net naast een tekstvakje klik en op bijv. de numerieke 8 druk, zoomt Opera opeens in tot 200%. Prima voor de gemiddelde site (ik wil het dan ook zeker niet geheel uitzetten), maar middenin een potje Sudoku met tijdsmeting is dat minder relaxt.
Per site aanpassen of uitzetten kan idd niet. Wat je wel kunt doen is de sneltoetsen voor zoom wijzigen, bv. niet "8" maar "Shift+8", die combinatie maak je wat minder gauw per abuis (bovendien kun je die actie ook met ctrl+'grijze' plus doen). ;)

(Wijzigen in extra->voorkeuren->geavanceerd->sneltoetsen->bewerken.. zoeken op 'zoom').

[ Voor 6% gewijzigd door GeekK op 30-10-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 21:36:
Edit: Ook erger ik me aan de supervage kleuren die Opera9 gebruikt bij het highlighten. Hoe komen ze in godsnaam op grijs en blauw? Natuurlijk moet dit gifgroen of andere felle opvallende kleur zijn :(

Zijn deze kleuren aan te passen? ik heb dit topic gelezen tot en met pagina 5 maar ben het lezen nu wel weer ff beu.
Kan in de nieuwe weekly:
Changes since last weekly:
  • Source editor text "reload from cache" now reads "Apply changes"
  • Fixed 100% CPU on google maps and some other pages
  • Fixed an issue with opacity on links that have images nested in them
  • Find in page now has colors that are easier to see, while also being configurable (opera:config#Colors|HighlightedBackground)
  • Some fixes to Search in hotclick menu
  • Removed "Open when download complete" from File type dialog (while we fix it..)
  • Fixed accesskeys on pages with frames
  • Several fixes to Fraud protection
  • Fixed crash when changing file handler on UNIX
  • Now also UNIX has its Mask as IE mask the platform as well
  • A lot of memory leaks plugged and crashers removed
  • Fixed problem finding nested IMAP mailboxes
  • Fixed problem with Chinese and Korean text input
Maar gebruik deze build voorlopig maar even niet:
Gzipped pages are not decoded when loaded from cache, so some pages will sometimes look broken when visited a second time
Herladen op GoT laadt de css niet bijvoorbeeld (tenzij je eerst je cache leegt)... :/

[ Voor 17% gewijzigd door GeekK op 04-11-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O+ Dat is goed nieuws.... jammer dat deze ene versie nog niet goed genoeg werkt om te gebruiken maar dat gaat goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Mensen die nu Firefox gebruiken en willen overschakelen naar Opera kunnen nog wel eens een iets missen, zoals een instelling of een plugin.

Er zijn in Firefox meerdere manieren om je instellingen aan te passen. Hier een lijstje met de manier hoe dit in Firefox gebeurt met hierachter het alternatief in Opera. De lijst is gesorteerd op moeilijkheid.
[list]
Firefox: Rechtermuisknop -> Customize. Opera: Hetzelfde
Firefox: Menu. Opera: Hetzelfde
Firefox: Plugins. Opera: Via widgets, ini files en userJS
Firefox: About:config. Opera: Hetzelfde
Firefox: userChrome.css: Opera: usercss

De meest gebruikte FF plugins staan hier. Hieronder staat een lijstje met ernaast de Opera equivalent als deze bestaat. De lijst is gesorteerd op populariteit:

[list=1]
Flashgot: Zit standaard in Opera. Vouw het paneel aan de zijkant uit (F4), klik op links en filter links met het zoekveld, bijvoorbeeld jpg bestanden. Daarna kun je alle jpg bestanden downloaden.
No script: Zit standaard in Opera. Druk op rechtermuisknop + edit site preferences om instellingen per website te veranderen. Ga naar tools -> quickprefences (F12) om het voor alle websites te veranderen.
Download Statusbar: Zit standaard in Opera. Vouw het paneel aan de zijkant uit (F4), ga naar transfers.
Adblock Plus: Zit standaard in Opera. Druk op rechtermuisknop + block content.
FireFTP: Geen alternatief beschikbaar in Opera.
Forecastfox: Download een weather widget, zoals deze of deze.
VideoDownloader: Download de videodownloader widget.
Foxytunes: Geen alternatief beschikbaar in Opera.
Deutsches Wörterbuch: Er zijn veel vertaalwidgets beschikbaar, zoals deze. Je kunt ook een vertaalsite bookmarken en aanroepen met een nickname. Dit werkt ook voor bijvoorbeeld Vandale.nl
Fasterfox: Zit standaard in Opera. Opera is namelijk de snelste browser.
IE Tab: Download een knopje open in IE.
DownThemAll: Zit standaard in Opera. Zie nr 1.
Dictionnaire MySpell en Français. Download een widget, zie nr 9.
StumbleUpon: Geen alternatief beschikbaar in Opera.
Web Developer: Download de webdeveloper toolbar (installeert automatisch na het klikken op de ini file).
Torrent Search: Dit is een verzameling van bookmarks. Gewoon even bookmarken in Opera.
Cooliris Previews: Open de links in Opera met je middelste muisknop en blijf boven een tab hangen om een preview te krijgen.

Verder zou het kunnen dat je de ingebouwde Firefox spellingscontrole mist, deze installeer je zo.

Links
Opera Widgets
Opera Wiki (veel tips over aanpassingen).
Script site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Hier staat ook een uitgebreide lijst: Top 150 Popular Firefox Extensions and Opera (via Tweak van ons aller Rijk).
Firefox: userChrome.css: Opera: userJS
Je bedoelt denk ik usercss?

Veel dingen die Firefox met extenties doet, kunnen in Opera met UserJS (zie lijst).

[ Voor 28% gewijzigd door GeekK op 04-11-2006 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Tnx, ik heb het verbeterd :). Wel grappig trouwens dat die lijst van Rijk het bij mij alleen doet in FF. Ik had de link al gevonden via z'n blog, maar ook daar laadde de pagina niet. Ik denk dat er iets mis gaat met de automatic redirection.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

[UserJS] Orangoo Spell Check (laatste versie)

Prachtig userJS'je dat de spelling van tekstinvoer-vakken checkt:

Afbeeldingslocatie: http://files.myopera.com/GeekK/files/OSC-popup.png
Klikken voor volledig scherm inclusief tekstveld

Vooral handig voor het checken van lange posts.
- Het checken gaat vrij snel (net zo snel als in Gmail ;) )
- Heeft 28 talen
- Onder het tekstveld (als je erin bezig bent) verschijnt een 'Orangoo'-knopje; druk je die in dan checkt hij de post meteen.
- De userJS is in het Pools geschreven. De interface is wel in het Engels. Engelse 'gebruiksaanwijzing' staat hier in de comments.
- In de userJS zelf zijn nog een aantal dingen in de stellen.
- Werkt natuurlijk ook in quickreply-velden.
- Werkt in ieder geval op de Opera Forums, phpBB, pinBB, Invision, vBulletin (die heb ik getest).

Eén maar. Het werkt wel in Tweakers [pic], maar niet in GoT. :/

Weet iemand hoe je deze ook in GoT kan laten werken?

[ Voor 3% gewijzigd door GeekK op 07-11-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
huh? Wat is er mis met de spellchecker die in opera zit ingebouwd? Wel ff aspell (ofzo) installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Uhh.. Ja, daar heb je gelijk in. Ik heb Aspell een tijdje terug wel eens gebruikt. Maar omdat ik niet zo'n snelle pc heb, duurde het even voordat Aspell opstartte. Dat vond ik wat irritant.

Orangoo werkt bij mij even snel of zelfs sneller dan Aspell als locale applicatie.

Orangoo gebruikt trouwens gedeeltelijk de Google speller en Aspell (bron).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Nieuwe build zonder gzip problematiek maar mét aan te passen zoekkleuren is er nu: http://my.opera.com/desktopteam/blog/show.dml/558367

[ Voor 24% gewijzigd door GeekK op 10-11-2006 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem uitgeprobeerd, de 1e hit is gifgroen, alle andere hits zijn felgeel. Ben nog niks tegengekomen waar ik de kleuren aan zou kunnen passen (als ik dat zou willen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op zondag 12 november 2006 @ 20:35:
Heb hem uitgeprobeerd, de 1e hit is gifgroen, alle andere hits zijn felgeel. Ben nog niks tegengekomen waar ik de kleuren aan zou kunnen passen (als ik dat zou willen)
Als je even op het blog voor de Weeklys had gekeken had je gezien dat die optie in opera:config zit. Hier om presices the zijn opera:config#Colors|HighlightedBackground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flashgot: Zit standaard in Opera. Vouw het paneel aan de zijkant uit (F4), klik op links en filter links met het zoekveld, bijvoorbeeld jpg bestanden. Daarna kun je alle jpg bestanden downloaden.
DownThemAll: Zit standaard in Opera. Zie nr 1.
Dit wil ik toch even recht zetten. Flashgot wordt in Firefox gebruikt om een te downloaden bestand te openen in een externe downloadmanager (Flashget, DAP etc). Hiertoe wordt een optie in het downloadvenster toegevoegd.
DownThemAll is zelf een aparte download manager die ook de boel enorm versneld (dmv het welbekende downloaden in stukjes).

Bij extensies hebben geen equivalent in Opera. Simpelweg de 'links' feature is zeker niet hetzelfde. Compleet inferieur zelfs. Verder klopt het lijstje, en staat er nuttige info in maar dit was niet geheel correct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een heel maf probleempje, de geschiedenis van opera blijft op slechts 2 urls staan waar ik ook heen browse. In extra>voorkeuren>geschiedenis staat alles zoals het altijd ingesteld staat.

Iemand een idee hoe ik het oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2006 @ 20:56:
Ik heb een heel maf probleempje, de geschiedenis van opera blijft op slechts 2 urls staan waar ik ook heen browse. In extra>voorkeuren>geschiedenis staat alles zoals het altijd ingesteld staat.

Iemand een idee hoe ik het oplos?
Probeer eens de adressen te wissen. Heb je toevallig recent een upgrade installatie over een vorige versie gedaan? Lees dan dit: http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/319153 . Misschien is het van nut.

Verwijderd

Bedankt. Ik heb een nieuwe clean install gedaan van opera en nu zie ik al een waslijst van de sites die ik daarnet heb bezocht.

Ik denk dat het probleem was dat ik mijn opera6.ini altijd over laat kopieren van mijn backuppartitie. Ik zal de nieuwe opera6.ini gaan gebruiken en de andere weggooien. :)

• EricJH
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:52:
Ik denk dat het probleem was dat ik mijn opera6.ini altijd over laat kopieren van mijn backuppartitie. Ik zal de nieuwe opera6.ini gaan gebruiken en de andere weggooien. :)
Heb je van Opera 8 naar 9 geupdate? Opera 9 heeft inderdaad veranderingen in de opera6.ini met zich meegebracht.

Verwijderd

EricJH schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:50:
[...]
Heb je van Opera 8 naar 9 geupdate? Opera 9 heeft inderdaad veranderingen in de opera6.ini met zich meegebracht.
Nope. gewoon opera 9.00 naar 9.01 naar 9.02 naar 9.10

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 15:56 ]

• EricJH
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:55:
[...]

Ik heb geen idee of bij Opera 9.10 opera6.ini een verandering heeft ondergaan. Ben een paar weken niet thuis geweest en niet op de Opera forums geweest. Dus loop ik achter aangaande 9.10.

De truc met het wissen of naar opera6.ini.bak veranderen is een vruchtbare en om te onthouden.

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:55:
[...]

Weeklies of Betas over gewone versies heen installeren is ook vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hem sinds twee dagen, en hij bevalt prima :)

Exntenties gebruikte ik nooit in FF, dus die func. mis ik niet. De mobile versie voor WM2005 werkt ook erg goed, misschien dat ik die maar ga aanschaffen :) Weet iemand trouwens hoe dat zit, die mobile versie? Als mobile versie 9,0 uitkomst, moet ik daar dan weer opnieuw €19 voor dokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Waar ik nog geen wijs uit kom is dat als ik op deze pagina : http://www.wowhead.com/?talent-bc=s

Het is een talent point calculator voor Wold of Warcraft mijn talents fout indeel, dan kan ik die in IE met een rechtermuisknop terugklikken. Dit lukt me in Opera niet, maar heb wel in opera:config bij de user prefs de optie "Allow script to receive right clicks" aangezet. Maar ik krijg nog steeds een context in plaats van het aantal gespendeerde punten van 5 naar bijv. 4 terug te brengen. (hij brengt het wel terug maar opent nog steeds een context menu)

Daarnaast de ALT-S optie zoals in het begin aangegeven van dit topic is te bereigen via "SHIFT+ESCAPE, en dan op S te drukken vind ik vervelend. Ik leef al sinds jaar en dag met ALT-S.

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Ja, is bekend probleem:

http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=167155 (precies jou onderwerp)
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=163868

[ Voor 21% gewijzigd door GeekK op 07-12-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
Beide links krijg ik een connection refused, wellicht eventjes down of moet ik geregistreerd zijn?

Nog een annoyance die ik heb t.o.v. FF2.
Mijn bookmarks orden ik graag in de zogenaamde "Bookmarks en Toolbar folder"
Daarnaast orden ik ze allemaal met Separators, onderstaand een voorbeeld.

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/3186/04my2.jpg

In het manage bookmarks systeem ziet dat als volgt uit :

Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/5193/05fy4.jpg

Je ziet duidelijk de separators staan, tussen de "weblog's" in, om ze van elkaar te scheiden, veel gebruikt bovenaan, en ook geen alfabetische volgorde bijv. maar gewoon zoals ik het wil.

Echter bij Opera, daar kan ik de bookmarks alleen maar op mijn "personal bar" krijgen, of ik zit er natuurlijk gigantisch naast. Daar ziet het er als volgt uit :

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/6880/01id8.jpg

In de bookmark manager kan ik wel Separators toevoegen als volgt :

Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/6965/02rr2.jpg

(ik heb even de titelbalk van het venster erbij geplakt voor de duidelijkheid over welke browser het gaat) Maar het geeft niet het gewenste resultaat want zoals jullie zien in het eerste Opera plaatje (3e in de post) daar zie je geen Separator, en dit is waarom :

Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/6236/03of7.jpg

De separator komt namelijk gewoon onderaan te staan. Ik kan in zijn properties wel aangeven dat hij zichtbaar is op de personal bar bijvoorbeeld maar dat doet er niets aan af. Hetzelfde effect blijft.

M.a.w. ik wil best overstappen op Opera maar in verband met het gedeelte personalizen wat niet wil lukken zoals ik het gewend ben vind ik dat best vervelend perfomance wise wil ik de overstap graag maken namelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door D-Devil op 08-12-2006 09:17 . Reden: plaatjes in verkeerde volgorde gepaste. ]

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
In de bookmark bar (of venster) > rechtermuis knop > beeld > in mijn volgorde (sorteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
jschelhaas schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:43:
In de bookmark bar (of venster) > rechtermuis knop > beeld > in mijn volgorde (sorteren).
Simpel, bedankt.

Kan ik ook de volgorde van bars wijzigen, dus eerst de menu bar, dan de adres bar, dan de personal bar, dan de tab bar etc. etc.

[ Voor 22% gewijzigd door D-Devil op 08-12-2006 11:13 ]

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
D-Devil schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:50:
[...]

Simpel, bedankt.

Kan ik ook de volgorde van bars wijzigen, dus eerst de menu bar, dan de adres bar, dan de personal bar, dan de tab bar etc. etc.
Dat niet echt, maar je kunt wel zo met velden en knoppen schuiven dat je hetzelfde effect bereikt.
(in dit geval kun je dus simpelweg de adresbalk uitzetten, de main bar aanzetten en dan het adresveld en wat je nog meer wilt naar de main bar verschuiven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Weet iemand hoe je de menu balk van Opera 9.02 weg haalt in Windows Vista :? Onder XP doe je tools -> preferences -> shortcuts -> edit -> zoeken op platform unix, F11, Alt -> verwijder platform unix. Maar dat werkt niet bij mij onder Vista.

Edit: M'n oude ini file importeren werkt wel :).

[ Voor 10% gewijzigd door dr snuggles op 15-12-2006 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Ctrl+F11 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ja normaal werkt ctrl+F11 na de tweak uit m'n vorige post. Dit keer werkte de shortcut pas nadat ik m'n oude ini file had terug gezet.

Nu nog even prutsen om Opera de standaard browser te laten zijn in Vista. Het fantastische Vista UserAccessCenter maakt het redelijk lastig voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

dr snuggles schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:42:
[...]
Nu nog even prutsen om Opera de standaard browser te laten zijn in Vista. Het fantastische Vista UserAccessCenter maakt het redelijk lastig voor mij.
Zodra Opera 9.10 er is (als het goed is voor de kerst) kun je dat makkelijk doen via defaults. Bron: Olli's post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
GeekK schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 14:32:
[...]
Zodra Opera 9.10 er is (als het goed is voor de kerst) kun je dat makkelijk doen via defaults. Bron: Olli's post.
Opera 9.10 Final is er inmiddels al ;) Linkje:

http://filehippo.com/download_opera/

Edit: bleek een foutje van bovengenoemde website te zijn, is dus gewoon de nieuwste build. De Final komt voor de kerst idd 8)

[ Voor 11% gewijzigd door objectief2 op 16-12-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 17:18:
[...]

Opera 9.10 Final is er inmiddels al ;) Linkje:

http://filehippo.com/download_opera/

Edit: bleek een foutje van bovengenoemde website te zijn, is dus gewoon de nieuwste build. De Final komt voor de kerst idd 8)
op tweakers.net wordt wel gesproken van een final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Weet iemand hoe je het beste Opera kan updaten onder Linux (FC6)? Ik heb 9.02 geinstalleerd en wil 9.10 installeren. Ik geef dan het commando "rpm -i opera.....rpm". Alleen krijg ik dan de volgende foutmelding:

file /usr/share/opera/skin/standard_skin.zip from install of opera-9.10-20061214.6 conflicts with file from package opera-9.02-20060919.6

Ik ben zelf niet zo'n Linux expert, dus weet niet hoe ik dit kan oplossen. Anders ga ik wel even kijken of ik gewoon de tar.gz versie kan uitpakken/installeren.

edit:
Al opgelost, het moest natuurlijk zijn "rpm -Uvh"

[ Voor 6% gewijzigd door Noork op 18-12-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

De oude versie eerst verwijderen en dan pas rpm -i opera-9.10.rpm (=een voorbeeld) doen.
Voor de Ubuntu mensen werkt het idee hetzelfde, je moet eerst de oude versie verwijderen en pas daarna de nieuwe installeren. Mogelijk dat deze mensen Opera middels apt-get hebben geinstalleerd, die zullen denk ik nog even moeten wachten totdat de nieuwe versie in de repositories zit. Kunnen ze daarna de boel gewoon op de gebruikelijke manier updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje over de ingebouwde bittorent client. Ik heb hem uitgeschakeld (via opera:config) en weer ingeschakeld, en nu krijg ik als ik een torrent file open met Opera tig blank-tabs :S

Weet iemand hoe dit komt? Op dit moment gebruik ik BitCommet maar ik wil de ingebouwde wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Ik dacht dat de ingebouwde BitComment was? Of was dat Bittorrent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Verwijderd schreef op zondag 31 december 2006 @ 13:26:
Ik heb een vraagje over de ingebouwde bittorent client. Ik heb hem uitgeschakeld (via opera:config) en weer ingeschakeld, en nu krijg ik als ik een torrent file open met Opera tig blank-tabs :S

Weet iemand hoe dit komt? Op dit moment gebruik ik BitCommet maar ik wil de ingebouwde wel eens proberen.
Ga naar preferences->advanced->dowloads. Zoek daar de .torrent extensie en stel die zo in dat hij door Opera zelf geopend wordt. Misschien dat dat helpt.

@Haijo, ik geloof dat het iets van eigen makelij is. Ik heb in elk geval nooit gehoord dat ze bitcommet hebben ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
nevermind 8)7

[ Voor 93% gewijzigd door Rambo op 06-01-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Ben ik de enige die problemen heeft met de nieuwe hotmail icm Opera? Of hij blijft hangen of hij geeft het menuutje raar weer. 1 vd 3 keer pakt hij hem wel maar het begint me wel te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Vandaag ontdekte ik het volgende. Als ik met de cursor in het zoekveld van google ga staan en ik druk op pijltje naar beneden, dan verschijnen er vijf items. Een daarvan is: 'deelnemers'. Ik denk dat dit een sneltoets is die je in combinatie met de eerste letter moet gebruiken om dit woord in een keer in het veld te laten verschijnen.
Weet iemand hoe je deze items in het google zoekveld verwijdert bij Opera? Het kan wel bij IE en Firefox, zoals google hieronder in haar FAQ uitlegt, maar voor Opera ben ik een soortgelijke optie nog niet tegengekomen.

http://www.google.nl/supp....py?answer=465&topic=8998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Tommy The Cat schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:14:
Vandaag ontdekte ik het volgende. Als ik met de cursor in het zoekveld van google ga staan en ik druk op pijltje naar beneden, dan verschijnen er vijf items. Een daarvan is: 'deelnemers'. Ik denk dat dit een sneltoets is die je in combinatie met de eerste letter moet gebruiken om dit woord in een keer in het veld te laten verschijnen.
Weet iemand hoe je deze items in het google zoekveld verwijdert bij Opera? Het kan wel bij IE en Firefox, zoals google hieronder in haar FAQ uitlegt, maar voor Opera ben ik een soortgelijke optie nog niet tegengekomen.

http://www.google.nl/supp....py?answer=465&topic=8998
Dat zijn je notities die je ziet. Opera heeft van zichzelf geen autocomplete. Je kut ze gewoon verwijderen in het notities paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Ook al Bezet schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:50:
[...]

Dat zijn je notities die je ziet. Opera heeft van zichzelf geen autocomplete. Je kut ze gewoon verwijderen in het notities paneel.
Hoewel ongewenst op dit forum, dank ik u hartelijk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Waarschijnlijk een makkelijke vraag, maar ik kan nergens het antwoord vinden. Ik wil dat links standaard in de achtergrond worden geladen bij een ctrl+click. Ik kan alleen nergens een antwoord vinden, iemand?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 17:11

Eraser127

Nijkerk

hebben meer lui last dat pagina's niet compleet reloaden als je opera opstart, is wel makkelijk ivm. nieuwe berichten op GoT? Had dit probleem met oudere versies ook al, in de prefs. staat bij "loading: redraw instantly" al geselecteerd.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Eraser127 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:29:
hebben meer lui last dat pagina's niet compleet reloaden als je opera opstart, is wel makkelijk ivm. nieuwe berichten op GoT? Had dit probleem met oudere versies ook al, in de prefs. staat bij "loading: redraw instantly" al geselecteerd.
Probeer eens bij Tools --> Preferences --> Advanced --> History --> Check documents op always te zetten. Dan wordt iedere keer als je een pagina bezoekt gecheckt of de gegevens nog hetzelfde zijn of niet.

Is dit wat je bedoelt? Je formuleert wat wollig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
CrashOne schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:16:
Waarschijnlijk een makkelijke vraag, maar ik kan nergens het antwoord vinden. Ik wil dat links standaard in de achtergrond worden geladen bij een ctrl+click. Ik kan alleen nergens een antwoord vinden, iemand?
Ik ben hier niet bekend mee maar ik denk je hier eens kunt kijken: Tools --> Preferences --> Advanced --> Shortcuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Laatst online: 17:11

Eraser127

Nijkerk

EricJH schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:47:
[...]
Probeer eens bij Tools --. preferences --> advanced --> history --> check documents op always te zette. Dan wordt iedere keer als je een pagina bezoekt gecheckt of de gegevens nog hetzelfde zijn of niet.

Is dit wat je bedoelt? Je formuleert wat wollig.
dat zou wel een kunnen ja, stond iig niet op always.

edit: refreshed nog steeds niet helemaal goed

[ Voor 8% gewijzigd door Eraser127 op 07-01-2007 14:21 ]

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Eraser127 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:29:
[........]Had dit probleem met oudere versies ook al, in de prefs. staat bij "loading: redraw instantly" al geselecteerd.
Redraw instantly heeft niks te maken met de cache. Dit zijn de instellingen voor de snelheid van de pagina opbouw.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.