afbeeldingen ook gedaan?Eraser127 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:53:
[...]
dat zou wel een kunnen ja, stond iig niet op always.
edit: refreshed nog steeds niet helemaal goed
yepz, maar t'schijnt dat dit probleem al een tijd bekend is ook bij oudere versies?
Verwijderd
Klopt maar op deze manier los je ze op. Dit werkt voor mij goed op GOT.Eraser127 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:47:
[...]
yepz, maar t'schijnt dat dit probleem al een tijd bekend is ook bij oudere versies?
Ik zou het niet een probleem willen noemen. Het is een keuze die het browsen kan versnellen. Maar goed, ik ben bevooroordeeld als Opera gebruiker natuurlijk.Eraser127 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 18:47:
[...]

Verwijderd
EricJH schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:22:
[...]
Ik zou het niet een probleem willen noemen. Het is een keuze die het browsen kan versnellen. Maar goed, ik ben bevooroordeeld als Opera gebruiker natuurlijk.
Ik zit met een vaag probleempje...
Ik speel het spel 'Fantasy Empires', waarbij er links een menu is (apart frame), waar allemaal links staan naar bijv. je message inbox etc.
Als er nieuwe berichten voor me zijn, dan staat er Messages (4) , als er 4 nieuwe zijn. Als ik er nu op klik, dan laadt hij ergens die pagina wel, want de (4) verschijnt, maar ik krijg de pagina met berichten niet te zien. Dan moet ik al rechterknopje-> openen doen, waarna Opera 9 wel de goede pagina opent.
Dit heb ik met meerdere knopjes op die pagina. Weet iemand hoe dit kan?
En, hoe kan ik ervoor zorgen dat Opera niet steeds wanneer mijn systeem ge-reset is, de pagina's laadt die ik open had staan voordat ik mijn computer afsluitte ?
Gebruik trouwens Opera 9
Cheers.
Ik speel het spel 'Fantasy Empires', waarbij er links een menu is (apart frame), waar allemaal links staan naar bijv. je message inbox etc.
Als er nieuwe berichten voor me zijn, dan staat er Messages (4) , als er 4 nieuwe zijn. Als ik er nu op klik, dan laadt hij ergens die pagina wel, want de (4) verschijnt, maar ik krijg de pagina met berichten niet te zien. Dan moet ik al rechterknopje-> openen doen, waarna Opera 9 wel de goede pagina opent.
Dit heb ik met meerdere knopjes op die pagina. Weet iemand hoe dit kan?
En, hoe kan ik ervoor zorgen dat Opera niet steeds wanneer mijn systeem ge-reset is, de pagina's laadt die ik open had staan voordat ik mijn computer afsluitte ?
Gebruik trouwens Opera 9
Cheers.
CTRL+F12 (=Preferences) - Eerste tabblad (=General) - 'Startup' aanpassen naar believen.De_Bastaard schreef op maandag 08 januari 2007 @ 11:49:
En, hoe kan ik ervoor zorgen dat Opera niet steeds wanneer mijn systeem ge-reset is, de pagina's laadt die ik open had staan voordat ik mijn computer afsluitte?
Gebruik zelf de Engelse versie, ken de juiste NL naamgevingen dus niet, maar je zal het zo wel kunnen vinden.
[ Voor 13% gewijzigd door Noel op 08-01-2007 12:06 ]
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Ahja, thanks!... ik had het bij nader inzien ook zelf kunnen vinden als ik wat beter uit mn doppen had gekekenNoel schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:04:
[...]
CTRL+F12 (=Preferences) - Eerste tabblad (=General) - 'Startup' aanpassen naar believen.
Gebruik zelf de Engelse versie, ken de juiste NL naamgevingen dus niet, maar je zal het zo wel kunnen vinden.

Ik heb dat ook nooit kunnen oplossen, en kon een tijd maar niet wennen aan ctrl-shift-click (gewenning van FF 0.7 - 1.0)CrashOne schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:16:
Waarschijnlijk een makkelijke vraag, maar ik kan nergens het antwoord vinden. Ik wil dat links standaard in de achtergrond worden geladen bij een ctrl+click. Ik kan alleen nergens een antwoord vinden, iemand?
Ik gebruik ik nu de middelste muisknop, die doet dat automatisch. (Met shift- middelste muisknop kun je de opties wijzigen, als je dat niet bevalt)
Met de mouse gestures doe ik eigenlijk niet zoveel (rechtermuisknop op link ingedrukt houden en dan naar beneden en omhoog harken en de knop weer loslaten)
500 "The server made a boo boo"
De iconen van de bladwijzers op de werkbalk en in het bladwijzer menu kloppen bij veel bladwijzers niet. Een aantal iconen komen niet overeen met de betreffende bladwijzer. Meer mensen hier "last" van en hoe kan ik er voor zorgen dat het juiste icoon bij de juiste bladwijzer staat?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
GeekK schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 00:22:
Na 4 weken eindelijk weer een nieuwe weekly.
Let wel op:
[...]
Applets inserted with innerHTML can now be called by javascript
Fullscreen movies on youtube movies now start (please note that this might not work on Linux with Flash 9)
YouTube videos progress bar now updates
Fixed 100% CPU when loading http://
IRC /quit messages now work properly
Transfer status on IRC improved
WTF? Ik zie opeens gene spoilers meer, wel een zwarte balk maar de letters zijn automatisch wit? WTF kan dit zijn, het heeft nu al een serie voor me verpest...
Gebruik je 9.10 final, of de laatste weekly?Haijo schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 18:44:
WTF? Ik zie opeens gene spoilers meer, wel een zwarte balk maar de letters zijn automatisch wit? WTF kan dit zijn, het heeft nu al een serie voor me verpest...
Ik gebruik de weekly en op mijn werk build 8679 en de spoilers werken hier goed (helemaal zwart): Glitch in "[Stargate] *spoilers* SG1 (season 10) + ..." (willekeurige post).
Ik gebruik 9.10.8679 en de spoilers werken hier ook prima
Gebruik 9.10, build 8679. Spoilers werken nog steeds niet.GeekK schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:23:
[...]
Gebruik je 9.10 final, of de laatste weekly?
Ik gebruik de weekly en de spoilers werken hier goed (helemaal zwart): Glitch in "[Stargate] *spoilers* SG1 (season 10) + ..." (willekeurige post).
hmmz, probeer eens je profiel tijdelijk naar een andere map te verplaatsen? Dan weet je of er iets qua css of settings verkeerd zit. (misschien wel een custom stylesheet ofzo)
Ja, ik was eigenlijk nieuwsgierig of er ff een oplossing bekend was. Ga het weekend er maar mee bezig. (F*cking project zuipt mijn tijd op
)

Verwijderd
Ik geberuik Opera 9.1 nu alweer een tijdje, en hij bevalt prima 
Alleen valt mij één ding op:
Sommige websites lijken niet goed geladen te worden, waardoor ik op F5 moet drukken om nieuwe content te kunnen zien...
Dit probleem treedt op bij forum.fok.nl en flickr.com, erg vervelend... Weet iemand hoe dit kan en of er een oplossing voor is? Ik heb door dit probleem Firefox weer geïnstalleerd, maar vind Opera fijner werken.
Sommige websites lijken niet goed geladen te worden, waardoor ik op F5 moet drukken om nieuwe content te kunnen zien...
Dit probleem treedt op bij forum.fok.nl en flickr.com, erg vervelend... Weet iemand hoe dit kan en of er een oplossing voor is? Ik heb door dit probleem Firefox weer geïnstalleerd, maar vind Opera fijner werken.
Sommige (bagger)-reclamebanners en statistieken-meuk gebruikt Javascript in de body om hun content op scherm te gooien. Nou heb ik het nooit echt getest, maar ik heb het idee als dan de server waar de javascript vandaan moet komen traag of niet bereikbaar is, dat Opera dan niet begint met het renderen van de pagina en erop gaat wachten.
Ik heb dingen zoals Google Analytics, Nedstat e.d. meuk ook in de blocked content list staan. Ik ben niet bereid om te wachten tot 1 of andere ding mij "geteld" heeft. Of totdat weer 1 of ander ""Web 2.0"" library van honderden kilobytes eindelijk eens binnen is. Let eens op op welke server Opera staat te wachten als je weer eens naar een leeg scherm zit te staren. En zet Javascript eens uit. Sommige prutssites werken dan niet meer (die zet je dan in zijn geheel op de blocked content lijst), maar veel anderen worden er gruwelijk veel sneller van. Met Site Preferences kun je die site dan permanent het gebruik van Javascript ontzeggen, terwijl het default aan staat.
Sinds de blocked content list gebruik zijn websites aanmerkelijk sneller. Alsof je van een 33k6-modempje naar je 12Mbps ADSL modem springt. Zo van "Oh.. zo kan het dus ook!". En niet meer staren naar witte schermen omdat 1 of andere gare ad-server op zijn bek ligt.
Ik heb dingen zoals Google Analytics, Nedstat e.d. meuk ook in de blocked content list staan. Ik ben niet bereid om te wachten tot 1 of andere ding mij "geteld" heeft. Of totdat weer 1 of ander ""Web 2.0"" library van honderden kilobytes eindelijk eens binnen is. Let eens op op welke server Opera staat te wachten als je weer eens naar een leeg scherm zit te staren. En zet Javascript eens uit. Sommige prutssites werken dan niet meer (die zet je dan in zijn geheel op de blocked content lijst), maar veel anderen worden er gruwelijk veel sneller van. Met Site Preferences kun je die site dan permanent het gebruik van Javascript ontzeggen, terwijl het default aan staat.
Sinds de blocked content list gebruik zijn websites aanmerkelijk sneller. Alsof je van een 33k6-modempje naar je 12Mbps ADSL modem springt. Zo van "Oh.. zo kan het dus ook!". En niet meer staren naar witte schermen omdat 1 of andere gare ad-server op zijn bek ligt.
preference > advanced > history > check documents op always.Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:25:
Ik geberuik Opera 9.1 nu alweer een tijdje, en hij bevalt prima
Is alleen al tig keer genoemd wss in dit topic (of de voorganger)
Verwijderd
plus op fok forum instelling: sla bevestiging over indien geen foutmelding AANVINKEN.jschelhaas schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:30:
[...]
preference > advanced > history > check documents op always.
Is alleen al tig keer genoemd wss in dit topic (of de voorganger)
Ik had bij de vorige versie van Opera dat 'ie bij het typen (posten) even bevroor.
Dit duurde ongeveer één seconde, maximaal drie, en gebeurde zo af en toe op een willekeurig moment.
Met de nieuwste versie, die ik sinds dit weekend heb geïnstalleerd, heb ik het ook bij browsen (scrollen opeen pagina) / typen (posten) / hoveren over favorieten / laden van de pagina ?
Als ik dan snel op mijn statbar kijk zie ik dat mijn processor op dat moment even aan de slag gaat (~30%) (tijdens het typen van dit bericht heb ik weer een hick-up.. speak of the devil
)
Iemand hier een oplossing voor ? (zou het ook aan Kaspersky icm Opera kunnen liggen ?)
Dit duurde ongeveer één seconde, maximaal drie, en gebeurde zo af en toe op een willekeurig moment.
Met de nieuwste versie, die ik sinds dit weekend heb geïnstalleerd, heb ik het ook bij browsen (scrollen opeen pagina) / typen (posten) / hoveren over favorieten / laden van de pagina ?
Als ik dan snel op mijn statbar kijk zie ik dat mijn processor op dat moment even aan de slag gaat (~30%) (tijdens het typen van dit bericht heb ik weer een hick-up.. speak of the devil
Iemand hier een oplossing voor ? (zou het ook aan Kaspersky icm Opera kunnen liggen ?)
Heb je niet toevallig nu.nl, of een andere site open die zichzelf eens in de zoveel tijd refresht?
Nee, ik dacht inderdaad dat het lag aan het feit dat ik meerdere tabs open had staan.
Ik heb nu alleen GoT open en het gebeurt nog steeds. Daar ligt het dus niet aan helaas.
Ik heb nu alleen GoT open en het gebeurt nog steeds. Daar ligt het dus niet aan helaas.
argro schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:44:
Hoe verander ik de volgorde van werkbalken? Ik wil graag mijn tabbalk onder de adresbalk. In de vorige versie van Opera is mij dat wel gelukt. Na de upgrade stond de tabbalk ook nog steeds onder de adresbalk maar na de tabbalk uit en aan gezet te hebben staat hij boven de adresbalk en krijg ik hem er niet meer onder.
Met dank aan Rijk.For those who like the Firefox experience, here's a setup that tries to mimic the Firefox look and feel. You can even download a keyboard shortcuts setup that makes Opera behave just like Firefox/MSIE (at the cost of making some Opera-specific shortcuts more complex).
Verwijderd
Vraagje: ik wilde laatst een pagina cachen en op me pc opslaan (om offline te kunnen bekijken) maar deze optie vond ik werkenlijk nergens in Opera....
File -> Save as al geprobeerd?Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:04:
Vraagje: ik wilde laatst een pagina cachen en op me m'n pc opslaan (om offline te kunnen bekijken) maar deze optie vond ik werkenlijk nergens in Opera....
Verwijderd
Ja, maar toen ik dat deed met die pagina en de link aanklikte was ik weer op die pagina ipv offline de pagina aan het bekijken, ah sja, straks na het thuiskomen nog een keer proberen dan maar...
De 'link', bedoel je daar het lokale html-bestand mee, of de URL van de website?Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 06:19:
[...]
Ja, maar toen ik dat deed met die pagina en de link aanklikte was ik weer op die pagina ipv offline de pagina aan het bekijken, ah sja, straks na het thuiskomen nog een keer proberen dan maar...
Met file > save as sla je hem lokaal op op je HD, en zul je hem ook via je HD terug moeten kijken (zodat er file:/~ in de adresbalk van opera staat).
Via preference >advanced > history kun je de grootte van het cache bepalen. Als opera offline is (file > work offline) kun je bepaalde sites via history terug kijken. Maar dat geeft minder garantie dan de file save as functie
Ehm ik gebruik nu een tijdje Opera omdat Firefox was geflipt, maar heb 2 probleempjes:
Sommige sites hebben een verneukte lay-out:
Voorbeeld: Gmail.
http://i15.tinypic.com/2z8rpzt.png
En Tomshardware.com zit ook helemaal in elkaar gevouwen.
Is hier iets tegen te doen?
Ten tweede heb ik meerdere startpagina's door een session op te slaan en bij het opstarten te laden, echter hij laadt niet alles.
Bijvoorbeeld: Op http://frontpage.fok.nl/ zie je links de nieuwsberichten, en dan moet ik eerst de pagina herladen om niet de nieuwsberichten van gisteren te zien.. Terwijl bv op de tweakers frontpage alles wel goed geladen wordt.
Ten tweede heb ik meerdere startpagina's door een session op te slaan en bij het opstarten te laden, echter hij laadt niet alles.
Bijvoorbeeld: Op http://frontpage.fok.nl/ zie je links de nieuwsberichten, en dan moet ik eerst de pagina herladen om niet de nieuwsberichten van gisteren te zien.. Terwijl bv op de tweakers frontpage alles wel goed geladen wordt.
Extra > Voorkeuren > Geavanceerd > Geschiedenis en vervolgens documenten en/of afbeeldingen controleren aanpassen.kutkip schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:11:
PSN ID: JLvanEs0305
Welke versie gebruik je? Ik gebruik 9.10.8679 en zowel Gmail als Tomshardware doen het hier prima.
En over je Fok! siteje: Tools - Preferences - Advanced - History - Check if cached page is updated on the server - op 5 uur oid zetten, of Always. Dan hoort het verholpen te zijn.
En over je Fok! siteje: Tools - Preferences - Advanced - History - Check if cached page is updated on the server - op 5 uur oid zetten, of Always. Dan hoort het verholpen te zijn.
Hij staat op "altijd".Peedy schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:19:
Welke versie gebruik je? Ik gebruik 9.10.8679 en zowel Gmail als Tomshardware doen het hier prima.
Versie
9.00
Bouwnummer
8502
Wat betreft frontpage.fok.nl etc., kijk ook even hier naar: http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=827
Over thomshardware/gmail: download even de nieuwste versie, en check Beeld->Passend maken (uitvinken, als die aanstaat krimpt hij ook in de was bij mij).
Over thomshardware/gmail: download even de nieuwste versie, en check Beeld->Passend maken (uitvinken, als die aanstaat krimpt hij ook in de was bij mij).
Dat is het inderdaadGeekK schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:39:
Wat betreft frontpage.fok.nl etc., kijk ook even hier naar: http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=827
Ik had daar al eerder gekeken maar ik dacht dat je alleen maar kon switchen tussen passend maken, klein scherm en volledig scherm... ik had niet door dat je dat gewoon kon uitvinken

Anders was het een radiobutton geweest (of 'keuzerondje' volgens wikipedia)...
[ Voor 5% gewijzigd door GeekK op 14-02-2007 19:00 ]
Ja idd zoals bij Codering het geval is. Nou iig bedankt
Zou iedereen die Opera gebruikt http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=172065 willen bekijken, en ook even hun stem laten horen in dit topic? Wel zo irritant; er zit een lag tussen "tab openen" en "tab vullen met website" en in die lag kan er dus een ander adres in de tab komen omdat hij het nog als een lege tab ziet. Even snel 10 links openen zit er dus niet meer in (ja of met middelste muisknop...).
leoaq.fm // Jeune Loop
leokennis: goeie, heb er ook regelmatig last van. Heb even in het topic gepost.
Zeer waarschijnlijk: view > fit to width uitschakelen.kutkip schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 18:11:
Ehm ik gebruik nu een tijdje Opera omdat Firefox was geflipt, maar heb 2 probleempjes:
edit: spuit11
Ik wacht nog steeds dat dit ook een site preference zal worden...
In [url]opera:config[/url] ff zoeken naar "Rendering mode" en die op 1 zetten, dan neemt ie geloof ik automatisch zo'n rendering mode dat alles op je scherm past. Nadeel is dat ie bij sommige grote sites dan ook "small screen" neemt, dat is echt té klein (soort mobiele telefoon rendering)....jschelhaas schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:26:
[...]
Zeer waarschijnlijk: view > fit to width uitschakelen.
edit: spuit11
Ik wacht nog steeds dat dit ook een site preference zal worden...
leoaq.fm // Jeune Loop
Klein vraagje: Werken bij jullie in Opera de streams van Uitzendinggemist 
Bij mij begint er gewoon niets en volgens mij is dat sinds de tijd dat de website er reclame voor elke stream heeft gestopt (grrr).
Bij mij begint er gewoon niets en volgens mij is dat sinds de tijd dat de website er reclame voor elke stream heeft gestopt (grrr).
Nee, werkt hier ook niet.. raar dat het pas kwam nadat ze er reclame voor hebben gestopt.
Verwijderd
ik wilde dit filmpje (.swf) bekijken maar krijg steeds "toepassing kon niet worden gestart". Ik heb adobe flash player geinstalleerd. Is dit nou een probleem van opera of adobe flash player of is er iets anders aan de hand? Heb de laatste normale versie van Opera 9.1
http://www.bnn.nl//data/m...d/265.flv&autoStart=false
Dit is een filmpje van hugh grant met een gekke fan die plots handboeien tevoorschijn had gehaald en zich vastgeketend had aan hugh grant.
http://www.bnn.nl//data/m...d/265.flv&autoStart=false
Dit is een filmpje van hugh grant met een gekke fan die plots handboeien tevoorschijn had gehaald en zich vastgeketend had aan hugh grant.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 22:41 ]
Geen probleem, doet het hier gewoon. Doe es uninstall/herinstall van Flash Player.
(sowieso is Flash + Opera een rampzalige combinatie te noemen - de comics op http://www.nbc.com/Heroes/novels/ kan ik nooit lezen maar wel weer met IE 6. )
(sowieso is Flash + Opera een rampzalige combinatie te noemen - de comics op http://www.nbc.com/Heroes/novels/ kan ik nooit lezen maar wel weer met IE 6. )
@dr snuggles: idd erg irritant, zacht gezegd. 
Zie dit bericht op de opera forums.

[ Voor 36% gewijzigd door GeekK op 26-02-2007 14:05 ]
Thanks. Daar stond dat het een probleem is met het identificeren van Opera.GeekK schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:02:
@dr snuggles: idd erg irritant, zacht gezegd.
Site preferences -> network -> Identify as Firefox lost het probleem op

Ik heb verschillende programma's getest.
Maar ik neem aan dat niet iedereen die specifieke userjs aan heeft staan, dus het probleem blijft, denk ik (met ID=Opera). Heb de browser.js nagekeken, maar daar staat niets in voor player.omroep.nl.
Dit alles getest met WMP10 als inline plugin en de laatste weekly.
[ Voor 8% gewijzigd door GeekK op 27-02-2007 00:20 ]
Verwijderd
Uninstalleren gaat niet omdat hij niet in software verwijderen voorkomt. Opnieuw installeren helpt niks. Later zal ik Opera compleet verwijderen en opnieuw installeren.Haijo schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:35:
Geen probleem, doet het hier gewoon. Doe es uninstall/herinstall van Flash Player.
Van het Uninstallen van de flash player heb ik nooit begrepen, waarom dat zo omslachtig moet. Maar hier kun je de uninstaller downloaden: http://www.adobe.com/shockwave/download/alternates/Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:10:
[...]
Uninstalleren gaat niet omdat hij niet in software verwijderen voorkomt. Opnieuw installeren helpt niks. Later zal ik Opera compleet verwijderen en opnieuw installeren.
500 "The server made a boo boo"
Nog even over uitzendinggemist.nl, het lijkt er op dat dit in de laatste twee weeklies wel werkt. Nu maar hopen dat het niet weer kaput gaat voor de final.
Vraag me wel af waarom het niet werkt. Ligt het aan gare core van uitzendinggemist.nl waar ze bij opera nu een work-around voor maken, of is het gewoon een bug van Opera? Het eerste zou ik niet vreemd vinden, want het gemiddelde kwaliteitsniveau van websites (qua techniek) is echt om te janken.
Verwijderd
Opera is echt heerlijk snel zeg! Firefox heb ik vaak geprobeerd, maar elke keer weer weggedaan. FF is te sloom met opstarten en lang niet zo snel als Opera! Het neemt alleen wel 80MB geheugen in! Is dat normaal?
Verder mis ik dat als ik in de adresbalk "got" intype, opera besluit op naar www.got.nl te gaan en niet naar gathering.tweakers.net. De google toolbar deed dit wat beter. Kan ik deze shortcuts niet handmatig instellen?
En een laatste punt: is Opera veiliger dan IE / FF / Netscape?
Verder mis ik dat als ik in de adresbalk "got" intype, opera besluit op naar www.got.nl te gaan en niet naar gathering.tweakers.net. De google toolbar deed dit wat beter. Kan ik deze shortcuts niet handmatig instellen?
Die 80 MB is zal allicht vanwege een grote volle cashe zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:47:
Opera is echt heerlijk snel zeg! Firefox heb ik vaak geprobeerd, maar elke keer weer weggedaan. FF is te sloom met opstarten en lang niet zo snel als Opera! Het neemt alleen wel 80MB geheugen in! Is dat normaal?
Bijnamen voor shortcuts zijn zeker in te stellen, in de eigenschappen van de shortcuts.
Wat dat laatste punt betreft, waarschijnlijk wel. Er worden tenminste minder lekken in gerapporteerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Ook al Bezet op 03-03-2007 19:39 ]
Verwijderd
En wat betekent dat in n00b taal?Ook al Bezet schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:38:
[...]
Die 80 MB is zal allicht vanwege een grote volle cashe zijn.
Ik heb gekeken bij 'Sneltoetsen' (Nederlandse versie), maar hier kan ik geen optie vinden om individuele shortcuts naar een bepaalde pagina in te stellen.Bijnamen voor shortcuts zijn zeker in te stellen, in de eigenschappen van de shortcuts.
Is dat niet omdat er ook minder gebruikers van opera zijn? (En er dus minder 'controle' op wordt uitgevoerd)?Wat dat laatste punt betreft, waarschijnlijk wel. Er worden tenminste minder lekken in gerapporteerd.
En wat ik me nog afvroeg: wie is nou eigenlijk de 'uitvinder' van tabbed browsing? Firefox, netscape of opera? Ondertussen hebben bijna alle alternatieve browser het ingebakken in het programma, gek dat daar nooit patent op is aangevraagd (microsoft heeft daar nogal een handje van)...
Nog een puntje: Microsoft Live Mail werkt niet helemaal vlekkenloos. Ik kan alleen nog maar in 'light' modus draaien. De rechtermuisknop heeft dus niet alle functies zoals in IE.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 21:38 ]
Verwijderd
cache is een soort geheugenruimte die in dit geval gebruikt wordt om dingen te onthouden zoals de uiterlijk van een site, de paginas, de plaatjes. enz enz.
Edit: zojuist je originele vraag gelezen, die 80 MB kan komen doordat paginas in het geheugen geladen zijn maar ook door extensies zoals adblock en nog meer van die dingen.
Je vertaalt het fout, in het nederlands betekent het snelkoppeling. Dat is iets heel anders dan sneltoetsen.[...]
Ik heb gekeken bij 'Sneltoetsen' (Nederlandse versie), maar hier kan ik geen optie vinden om individuele shortcuts naar een bepaalde pagina in te stellen.
Edit: In opera heet het bladwijzers....
Wie weet? Er kunnen geen feiten gebruikt worden als antwoord op je vraag, iedereen heeft een mening erover. Het kan zijn dat er minder gebruikers en dus minder lekken gevonden worden, het kan ook zijn dat opera gewoon beter in mekaar zit dan IE. Het kan ook zijn dat vele fouten intern worden opgelost en nooit openbaar worden gemaakt. Wie weet?[...]
Is dat niet omdat er ook minder gebruikers van opera zijn? (En er dus minder 'controle' op wordt uitgevoerd)?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 23:33 ]
Verwijderd
Yep dat weet ik gelukkig nog netVerwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:44:
[...]
Je vertaalt het fout, in het nederlands betekent het snelkoppeling. Dat is iets heel anders dan sneltoetsen.
Daar ben ik dus benieuwd naar. Ik gebruik geen virusscanner, dus het zou wel prettig zijn om te weten dat ik (minstens) net zo veilig surf als met IE.[...]
Wie weet? Er kunnen geen feiten gebruikt worden als antwoord op je vraag, iedereen heeft een mening erover. Het kan zijn dat er minder gebruikers en dus minder lekken gevonden worden, het kan ook zijn dat opera gewoon beter in mekaar zit dan IE. Het kan ook zijn dat vele fouten intern worden opgelost en nooit openbaar worden gemaakt. Wie weet?
Verwijderd
Je bookmarks dus. Bij de eigenschappen kan je instellen dat ze bij een een keywoord actief worden. Of dat er bij het intypen meerdere bookmarks openenVerwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:16:
[...]
Yep dat weet ik gelukkig nog netMaar 'Sneltoetsen' was de enige optie die ik kon vinden, die er enigszins in de buurt kwam. Een optie met 'Snelkoppelingen' heb ik nog niet gevonden.
[...]
Daar ben ik dus benieuwd naar. Ik gebruik geen virusscanner, dus het zou wel prettig zijn om te weten dat ik (minstens) net zo veilig surf als met IE.
Verwijderd
In opera heet het bladwijzers. Sorrie voor alle onduidelijkheid maar als ik jou quote kan ik niet lezen wat je vragen aan hem waren. Hoe dan ook, bovenin zie je bladwijzers, aanklikken, bladwijzers beheren aanklikken, dan zoek je je opgeslagen gotadres. daarop klik je met rechtermuisknop op eigenschappen en dan viola: daar zie je 1 regel "bijnaam" staan en daar vul je dus in got of zo.Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:16:
[...]
Yep dat weet ik gelukkig nog netMaar 'Sneltoetsen' was de enige optie die ik kon vinden, die er enigszins in de buurt kwam. Een optie met 'Snelkoppelingen' heb ik nog niet gevonden.
Opera is wel veiliger ja, de meeste virussen en spyware zijn voor IE geschreven en die werken niet in Opera.Daar ben ik dus benieuwd naar. Ik gebruik geen virusscanner, dus het zou wel prettig zijn om te weten dat ik (minstens) net zo veilig surf als met IE.
Verwijderd
Ok geen snelkoppelingen dus maar een soort favorieten, maar daar zal microsoft ook wel weer patent op hebben aangevraagdVerwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 23:30:
[...]
In opera heet het bladwijzers. Sorrie voor alle onduidelijkheid maar als ik jou quote kan ik niet lezen wat je vragen aan hem waren. Hoe dan ook, bovenin zie je bladwijzers, aanklikken, bladwijzers beheren aanklikken, dan zoek je je opgeslagen gotadres. daarop klik je met rechtermuisknop op eigenschappen en dan viola: daar zie je 1 regel "bijnaam" staan en daar vul je dus in got of zo.
Net als echte virussen dus, zeldzame diersoorten hebben ook minder ziektes...toch?[...]
Opera is wel veiliger ja, de meeste virussen en spyware zijn voor IE geschreven en die werken niet in Opera.

Opera heeft geen extensies[b]Rotsvast schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 22:44
Edit: zojuist je originele vraag gelezen, die 80 MB kan komen doordat paginas in het geheugen geladen zijn maar ook door extensies zoals adblock en nog meer van die dingen.
Wie het uitgevonden heeft weet ik niet. Maar Opera is beslist de eerste browser die tabs had (al had het bij Opera een wat andere naam)En wat ik me nog afvroeg: wie is nou eigenlijk de 'uitvinder' van tabbed browsing? Firefox, netscape of opera? Ondertussen hebben bijna alle alternatieve browser het ingebakken in het programma, gek dat daar nooit patent op is aangevraagd (microsoft heeft daar nogal een handje van)...
[T.net] Stel je vragen aan... Opera Software. 
Tweakers.net geeft bezoekers een kans om vragen te stellen aan twee van de topmensen van Opera Software. De beste vragen zullen worden opgestuurd naar Noorwegen en worden beantwoord in een volgend artikel.
[ Voor 55% gewijzigd door GeekK op 06-03-2007 12:39 ]
Eerder kwam in dit topic aan bod dat sites zoals tomshardware niet netjes gerenderd werden omdat de optie beeld > passend maken (fit to window width) aangevinkt stond. De pagina wordt enorm smal en amper leesbaar. Ik weet dat ik dit kan uit-en aanzetten met ctrl + F11.
Echter, bij mij staat deze optie *altijd* aan, voor elke nieuwe tab die ik open! En ik vind nergens een optie om dit uit te vinken. Als ik opera afsluit met één pagina zonder de optie 'passend maken', dan komt het bij een nieuwe start toch terug.
Heeft iemand een idee hoe ik dit voorgoed kan uitzetten?
Echter, bij mij staat deze optie *altijd* aan, voor elke nieuwe tab die ik open! En ik vind nergens een optie om dit uit te vinken. Als ik opera afsluit met één pagina zonder de optie 'passend maken', dan komt het bij een nieuwe start toch terug.
Heeft iemand een idee hoe ik dit voorgoed kan uitzetten?
Heb je niet gewoon je niet-gemaximaliseerde-opera op een vreemde grootte staanbrommer schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:28:
In niet gemaximaliseerde toestand even resizen naar iets anders en je bent klaar. Of gewoon altijd gemaximaliseerd browsen, wat logischer is
Edit: Maak anders even een screenshot.
[ Voor 47% gewijzigd door dr snuggles op 16-03-2007 23:02 ]
Ik surf altijd gemaximaliseerd op een hoge resolutie (1600*1200). De optie 'passend maken' is bedoeld om horizontaal scrollen tegen te gaan op kleine monitoren (of bij brakke sites
). Ik heb er dus totaal geen behoefte aan.
Als je wil zien hoe verschrikkelijk dit er uitziet, surf dan naar tomshardware en vink 'passend maken' aan bij beeld. De site wordt veel te smal en bijna onleesbaar! Er zijn redelijk veel sites die er zo uitzien.
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden, dankzij leokennis hierboven. Er zijn misschien mensen met ditzelfde rare probleem:
* typ F2 > opera:config
* zoek naar rendering mode
* zet rendering mode op 0 (-1 staat voor passend maken; 1 voor klein scherm denk ik)
Ik heb dit bij mijn weten *nooit* op -1 gezet.
Als je wil zien hoe verschrikkelijk dit er uitziet, surf dan naar tomshardware en vink 'passend maken' aan bij beeld. De site wordt veel te smal en bijna onleesbaar! Er zijn redelijk veel sites die er zo uitzien.
Ik heb inmiddels de oplossing gevonden, dankzij leokennis hierboven. Er zijn misschien mensen met ditzelfde rare probleem:
* typ F2 > opera:config
* zoek naar rendering mode
* zet rendering mode op 0 (-1 staat voor passend maken; 1 voor klein scherm denk ik)
Ik heb dit bij mijn weten *nooit* op -1 gezet.
Overigens nog een leuke voor de graphicsfetishisten:
Zoek in "opera:config" naar "application icon". Daar kun je het pad naar een *.ico bestand geven en dat wordt dan het icoon in de titelbalk van Opera. Wel grappig; je kan ook het IE icoon oid gebruiken dus
Zoek in "opera:config" naar "application icon". Daar kun je het pad naar een *.ico bestand geven en dat wordt dan het icoon in de titelbalk van Opera. Wel grappig; je kan ook het IE icoon oid gebruiken dus

leoaq.fm // Jeune Loop
Type eens /. in de adresbalk..
Opera 9.20 beta staat online 
Pressrelease
Dit is dezelfde als de laatste weekly, build 8762 (Windows).
Changelog Windows
Changelog Linux
Changelog Mac
Pressrelease
Changelog Windows
Changelog Linux
Changelog Mac
[ Voor 18% gewijzigd door GeekK op 28-03-2007 16:01 ]
Ik ben al een tijdje heen en weer aan het gaan tussen Firefox en Opera. FF lijkt beter te worden ondersteund (bijvoorbeeld in Windows Live Mail) en heeft de addons, die vaak erg handig zijn, maar Opera heeft een bijvoorbeeld weer een veel betere downloadmanager. Bovendien was dit mijn eerste browser, nadat ik IE verliet.
Een ding vind ik een beetje irritant aan Opera. Als je bijvoorbeeld van tabblad wisselt, moet ik eerst weer op de pagina klikken, voordat de scrollpad van mijn laptop werkt. In FF hoeft dit niet. Het is misschien een klein probleem, maar ik vroeg me af of iemand hier een oplossing voor heeft gevonden?
Een ding vind ik een beetje irritant aan Opera. Als je bijvoorbeeld van tabblad wisselt, moet ik eerst weer op de pagina klikken, voordat de scrollpad van mijn laptop werkt. In FF hoeft dit niet. Het is misschien een klein probleem, maar ik vroeg me af of iemand hier een oplossing voor heeft gevonden?
Woah! Die speed dial is echt té handig!! Dat is echt de bom! Ik gebruik Opera al 5 jaar als primaire browser, en het is een revolutionaire browser, en wederom komen ze met iets nieuws!GeekK schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:47:
Opera 9.20 beta staat online
Pressrelease
Changelog Windows
Changelog Linux
Changelog Mac
Verwijderd
Idd, ik had ook zoiets van weeral verzinnen ze iets wat nog ontbreekt in elk browser. Hoe dan ook... hoe verander ik de yahoo zoekveld naar google? (dus die zoekveld van speeddial)
(menu) "Tools" -> "Preferences..." -> (tabblad) "Search"
Selecteer daar de search engine die je wilt gebruiken, kies "Edit..." -> "Details >>" -> (checkbox) "Use as Speed Dial search engine"
Selecteer daar de search engine die je wilt gebruiken, kies "Edit..." -> "Details >>" -> (checkbox) "Use as Speed Dial search engine"
Verwijderd
Het was ff zoeken ivm de vertaling maar heb hem uiteindelijk gevonden, bedankt!!Stamgastje schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 09:33:
(menu) "Tools" -> "Preferences..." -> (tabblad) "Search"
Nederlandse Opera: Extra>Voorkeuren>Tablad Zoekmachines>bijv Google selecteren>eigenschappen aanklikken> details aanklikken > "als zoekmachine voor snelkiezer gebruiken" aanvinken(Je kan btw nog ff google.com in google.nl veranderen) en dan op OK klikken
Beetje late reactie misschien, maar ik had hier ook last van. Ik heb gewoon de backspace toets aan deze knop gekoppeld. Dat werkt ook.Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:20:
Sinds gisteren heb ik Opera geinstalleerd. Of het mijn standaard browser wordt weet ik nog niet. Ik heb namelijk een irritant probleem.
In IE en FF gebruik ik van mijn muis(logitech mx518) ook de extra knoppen(logisch) Bijvoorbeeld de knop bij mijn duim voor "Vorige". Deze werkt dus perfect in IE en FF, maar bij Opera krijg ik een kleine popup met "Failure" zodra ik op de "vorige" knop van mijn muis heb geklikt. Na het sluiten van deze popup wordt ik als nog verwezen naar de vorige pagina. Alleen dit werkt natuurlijk erg frustrerend
Nu wel. 
Downloaden gewoon via www.opera.com.
Windows versie is van build 8769 (beta) naar 8771 gegaan, zoals msx2 al zei. Buildnummers van unix/mac final weet ik niet.
Press release
Desktop Team
Speed Dial (Snelkiezer) demo
Downloaden gewoon via www.opera.com.
Windows versie is van build 8769 (beta) naar 8771 gegaan, zoals msx2 al zei. Buildnummers van unix/mac final weet ik niet.
Press release
Desktop Team
Speed Dial (Snelkiezer) demo
Changelog
Changelog for Opera 9.20 for Windows (zie onderaan voor Unix en Mac)
Opera 9.20 for Windows (en Unix/Mac) is available for download.
Release NotesThis release is a recommended security upgrade. See the Security section for additional information.
- Opera 9.20 introduces Speed Dial and Developer Tools.
- The search engine in Speed Dial can be chosen in Search preferences. This release dynamically merges a default set of searches with your custom searches.
A separate changelog listing changes since Beta 1 is available.
Changes Since Opera 9.10
User interfaceMail, messaging, and newsfeeds
- Changed keyboard shortcuts Ctrl + 0-9 to call speed dial entries. Panel activation shortcuts moved to Ctrl + Shift + 0-9
- Kiosk mode defaults to not displaying Speed Dial. Added new kioskmode switch kioskspeeddial to enable feature.
- Added thumbnails on hover in Windows panel.
- Added support for automatic search from address bar when entering more than one word.
- Start bar disabled by default.
- Added support for animated GIF images in skins.
Display and scripting
- IRC /quit messages now work properly.
- Transfer status on IRC improved.
Developer Tools
- CSS height:inherit now inherits the computed value.
- Scripts in framesets now execute onload.
- Applets inserted with innerHTML can now be called by JavaScript.
- Manipulating content inside about:blank will now change the address of about:blank to match that of the manipulating page.
Introduction of developer tools.
SecurityMiscellaneous
- Fix for character encoding inheritance issue with frames, which could enable cross-site scripting. See the advisory.
- Fixed an issue regarding handling of FTP PASV response, as reported by Mark at bindshell.net
- XMLHttpRequest now treats separate ports on the same server as a different server. Issue reported by Egmont Koblinger.
- Fixed an issue where scripts could continue to run after leaving the page, as reported by Herrmann Manuel.
- Skandiabanken.no's message about successful certificate installation is now shown.
UNIX-specific changes
- Multiple stability fixes.
- Voluntary, anonymous usage statistics reporting feature added.
- Flickr Organizr now works correctly in Opera.
- Fullscreen movies on YouTube now start.
- Images with broken exif data now display.
- Saving big images should now work more reliably.
- When specifying address:port without specifying the protocol, "http://" is once again inferred.
- Added support for the optional "key" in BitTorrent tracker requests.
Mac-specific changes
- Fixed an issue where the libX11 patch for CVE-2007-1667 causes Opera to crash on startup.
- Introduced shared memory handling on Linux, FreeBSD and Solaris. Set the environment variable OPERA_NUM_XSHM to 0 to disable shared memory.
- Deadkeys now work in GMail compose.
- An invalid system locale no longer causes missing text.
- Fixed spellchecker on FreeBSD.
- Improved plug-in detection.
- .6 PPC Linux builds now also work on Sony PS3 with Linux installed.
- Fixed issue with transparent areas in some widgets.
- Improvements to plug-in communication with JavaScript, using NSAPI.
- Native OS X UI elements can now be used in skins.
- Opera now supports the AppleAntiAliasingThreshold property which allows you to turn off antialiasing (font smoothing) separately from the system setting.
[ Voor 13% gewijzigd door GeekK op 11-04-2007 15:50 ]
Dit speeddialen is echt handig kan ik gewoon door ctrl-2 naar de tweakers front page!
BUH
Ik heb een vraagje, heeft er nog iemand problemen sinds hij de nieuwe opera (9.20) heeft geinstalleerd?
De installatie verliep hier probleemloos maar telkens ik een url in de adresbalk intik krijg ik dezelfde site met het bericht:
当尝试读取以下网址(URL)时: http://tweakers.net/nieuws
发生了下列的错误:
Access Denied.
拒绝访问
Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.
当前的存取控制设定禁止您的请求被接受, 如果您觉得这是错误的,请与您网路服务的提供者联系。
本缓存服务器管理员:unknown@unknown.host
(ik wil wel een screenshot tonen maar 'k ben een beginner in het posten op GoT en ik weet niet direct hoe).
Het bericht komt niet van opera zelf zoals je een bericht krijgt als je een verkeerd teken of zo in de adresbalk indrukt. In de adresbalk staat wel als pagina: http://tweakers.net/nieuws. Dus volgens de browser zit ik op de pagina http://tweakers.net/nieuws.
Ik heb al wat op google gezogt naar bugs/virussen in opera maar niets gevonden. Als ik de broncode van die pagina bekijk ziet het er gewoon uit als een gewone html pagina.
Elke website die ik probeer krijgt hetzelfde bericht:( Heeft iemand een suggestie of al eens hetzelfde probleem gehad?
De installatie verliep hier probleemloos maar telkens ik een url in de adresbalk intik krijg ik dezelfde site met het bericht:
当尝试读取以下网址(URL)时: http://tweakers.net/nieuws
发生了下列的错误:
Access Denied.
拒绝访问
Access control configuration prevents your request from being allowed at this time. Please contact your service provider if you feel this is incorrect.
当前的存取控制设定禁止您的请求被接受, 如果您觉得这是错误的,请与您网路服务的提供者联系。
本缓存服务器管理员:unknown@unknown.host
(ik wil wel een screenshot tonen maar 'k ben een beginner in het posten op GoT en ik weet niet direct hoe).
Het bericht komt niet van opera zelf zoals je een bericht krijgt als je een verkeerd teken of zo in de adresbalk indrukt. In de adresbalk staat wel als pagina: http://tweakers.net/nieuws. Dus volgens de browser zit ik op de pagina http://tweakers.net/nieuws.
Ik heb al wat op google gezogt naar bugs/virussen in opera maar niets gevonden. Als ik de broncode van die pagina bekijk ziet het er gewoon uit als een gewone html pagina.
Elke website die ik probeer krijgt hetzelfde bericht:( Heeft iemand een suggestie of al eens hetzelfde probleem gehad?
Maak eens een screenshot als je wilt.
Wat het kan zijn:
Host file is aangepast door dubieuze software
Je virusscanner zit te prutsen
Je browst via een proxy die geen websites door laat (tools -> preferences -> network -> proxy server).
Wat het kan zijn:
Host file is aangepast door dubieuze software
Je virusscanner zit te prutsen
Je browst via een proxy die geen websites door laat (tools -> preferences -> network -> proxy server).
Ah, bedankt, het probleem is opgelost. Ik browste blijkbaar via een proxy naar deze url: http://222.221.241.174. Geen idee hoe dat daar gekomen is, ik heb het allesinds niet ingesteld. Hoe zou dit daar gekomen zijn? Op een verkeerde link geklikt of zo? Ik heb hier altijd een up to date virusscanner draaien (AVG security center pro) en die heeft geen virus gevonden.
Yep, erug handig die speed dial. En mensen mij maar proberen over te halen naar Firefox. No way, ik ga echt niet over. Ik blijf lekker werken met Opera.
1 ding trouwens over die speed dial. Kun je hem ook zo instellen dat ie elke snelkoppeling opend in een nieuwe tab? Dus als ik CRTL+1 indruk, dat ie die pagina in een nieuwe tab opend?
1 ding trouwens over die speed dial. Kun je hem ook zo instellen dat ie elke snelkoppeling opend in een nieuwe tab? Dus als ik CRTL+1 indruk, dat ie die pagina in een nieuwe tab opend?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
WTF, nieuwe Opera geïnstalleerd over de oude (9.1) heen...speeddial werkt wel maar de shortcuts niet. CTRL-2 opent mijn bookmarks, CTRL-6 mijn notes etc. Zelfs op de speeddial pagina zelf werken de shortcuts niet... 
Ik heb ooit de shortcut voor nieuw document veranderd van CTR-T naar CTRL-N en gebruik "dus" een gemodificeerde layout en "dus" kan ik niet speeddiallen...dus naar default geswitched en toch weer die shortcut veranderd en het werkt nu wel...
Gelukkig hebben ze ook die bug opgelost dat tabs overschreven werden als de pagina nog niet was geladen (dus als je snel op 5 links achter elkaar drukte er uiteindelijk 1 tab overbleef met de 5e link).

Ik heb ooit de shortcut voor nieuw document veranderd van CTR-T naar CTRL-N en gebruik "dus" een gemodificeerde layout en "dus" kan ik niet speeddiallen...dus naar default geswitched en toch weer die shortcut veranderd en het werkt nu wel...
Gelukkig hebben ze ook die bug opgelost dat tabs overschreven werden als de pagina nog niet was geladen (dus als je snel op 5 links achter elkaar drukte er uiteindelijk 1 tab overbleef met de 5e link).
[ Voor 51% gewijzigd door sjaakaq op 11-04-2007 22:20 ]
leoaq.fm // Jeune Loop
Liberalist Jonathan heeft sinds enkele maanden een mooie blog over Opera in het Nederlands: Opera NL.
Zie ook de about-pagina. De blog werkt samen met Opera Watch (de eigenaar daarvan, Daniel Goldman, is in dienst van Opera maar verzorgt zijn blog op eigen titel).
Zie ook de about-pagina. De blog werkt samen met Opera Watch (de eigenaar daarvan, Daniel Goldman, is in dienst van Opera maar verzorgt zijn blog op eigen titel).
Verwijderd
Schopje 
Weet iemand hoe browser.css werkt
Ik heb nou een browser.css in C:\Program Files\Opera\styles gezet (staat zo ook in opera:config), maar er gebeurt niet veel, ook niet na een herstart. Moet ik nog iets aanzetten ofzo
Weet iemand hoe browser.css werkt
Ik heb nou een browser.css in C:\Program Files\Opera\styles gezet (staat zo ook in opera:config), maar er gebeurt niet veel, ook niet na een herstart. Moet ik nog iets aanzetten ofzo
Wellicht kan deze pagina op Opera Wiki je verder helpen: http://operawiki.info/OperaUserCSS .
Voor wie het nog niet doorhad. Hier is het interview dat Tweakers.net had met Opera ASA.
Had het nog niet door. Bedankt.
Verwijderd
Ik heb firefox de deur uit gedaan en gebruik nu Opera. Ben er opzich tevreden over, behalve dat ik dingen als een adblock en bepaalde extensions mis...
Maar wat me vooral irriteert is dat ik niet meer kan posten met alt+s, moet ik elke keer klikken. Hoe kan je die acceskeys activeren (want dat shift-esc is veel te omslachtig)
Maar wat me vooral irriteert is dat ik niet meer kan posten met alt+s, moet ik elke keer klikken. Hoe kan je die acceskeys activeren (want dat shift-esc is veel te omslachtig)
Verwijderd
opera inhoud blokkeren = adblock: Rechtsklik in leeg stuk van pagina en kies inhoud blokkeren.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 10:38 ]
Ga naar preferences >shortcuts>keyboard>editVerwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 17:39:
Ik heb firefox de deur uit gedaan en gebruik nu Opera. Ben er opzich tevreden over, behalve dat ik dingen als een adblock en bepaalde extensions mis...
en verander daar de keycombo van shift escape naar alt of een andere toetsencombo
Ik gebruik er zelf de insert knop voor, die gebruik ik anders toch niet. Scroll lock is ook een goede keuze, die is verder toch nutteloos.Sabbi schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:43:
[...]
Ga naar preferences >shortcuts>keyboard>edit
en verander daar de keycombo van shift escape naar alt of een andere toetsencombo
Verwijderd
Als ik die naar alt verander werkt het echt nietSabbi schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:43:
[...]
Werkt maar matig, die google dingen kan je hiermee niet blokkeren, alleen standaard plaatjes kan je eruithalen, maar de iets ingewikkelder dingen zoals google kunnen niet.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:36:
opera inhoud blokkeren = adblock: Rechtsklik in leeg stuk van pagina en kies inhoud blokkeren.
Je bent toch niet aan het vragen hoe je de ads van got kan verwijderen he?Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:21:
[...]
Werkt maar matig, die google dingen kan je hiermee niet blokkeren, alleen standaard plaatjes kan je eruithalen, maar de iets ingewikkelder dingen zoals google kunnen niet.
Dat kan dus wel, Opera heeft een soort ingebouwde hostsfile waar ook het * voor een wildcard gebruikt kan worden. Variabele links van server X kunnen dus geblokeerd worden door de inhoud van *.serverx.com te blokeren.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:21:
Werkt maar matig, die google dingen kan je hiermee niet blokkeren, alleen standaard plaatjes kan je eruithalen, maar de iets ingewikkelder dingen zoals google kunnen niet.
Opera 9.2 built 8776 is trouwens uit
Verwijderd
Waar voer je dit dan in? Want als ik dat "inhoud blokkeren" gebruik kan ik het iig niet aanklikken, maargoed, dan bij details handmatig toevoegen, maar die lijst is elke keer weer leeg. Er moet toch ergens een lijst met alle geblokte adressen staan danMaksvr schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:54:
[...]
Dat kan dus wel, Opera heeft een soort ingebouwde hostsfile waar ook het * voor een wildcard gebruikt kan worden. Variabele links van server X kunnen dus geblokeerd worden door de inhoud van *.serverx.com te blokeren.
Opera 9.2 built 8776 is trouwens uit, geen noemenswaardige verschillen alleen wat extra bugfixes.
Jammer dat Opera zo gelimiteerd is kwa functies, want opzich is het wel een prettige browser. Maar dit soort dingen doen me echt terugverlangen naar firefox, jammer dat ik daar even een probleem mee heb wat ik niet kan oplossen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2007 01:07 ]
Tools->advanced->blocked content.Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:54:
[...]
Waar voer je dit dan in? Want als ik dat "inhoud blokkeren" gebruik kan ik het iig niet aanklikken, maargoed, dan bij details handmatig toevoegen, maar die lijst is elke keer weer leeg. Er moet toch ergens een lijst met alle geblokte adressen staan dan
Gelimiteerd? Veel functies van Firefox komen juist van Opera. En hoewel de content blocker van Opera dan niet zo supergeavanceerd is als die van Firefox heb ik eigenlijk niets te wensen over...Jammer dat Opera zo gelimiteerd is kwa functies, want opzich is het wel een prettige browser. Maar dit soort dingen doen me echt terugverlangen naar firefox, jammer dat ik daar even een probleem mee heb wat ik niet kan oplossen
En wat let je om Firefox ernaast te hebben? Met de Opera dev toolbar kun je met een druk op de knop de huidige pagina in FF openen. Ideaal als ik even Firefox' uitgebreide tools voor developers nodig heb.
Ik heb dat ook geprobeerd, maar alt blijft altijd de focus leggen naar het File menu. Ook als je als aan Show Accesskeys bindt.Sabbi schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:43:
[...]
Andere oplossingen?
Niet alt gebruiken. (alt is namelijk een stomme toets om als shortcut te gebruiken in windows, wordt nl al gebruikt)
Dit topic is gesloten.