[Ervaringen] Opera 9 gereleased

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 20.906 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Noork guillaume bedoelt dat je jpeg artifacts gewoon beter ziet in Opera dan in Firefox. Alleen om het ons extra goed te laten zien heeft hij een gezoomde versie gemaakt.

Noork guillaume heeft wat mij betreft gelijk dat je de jpeg artifacts beter ziet. Ik denk dat andere Opera een eigen manier gebruikt om jpegs de decompressen en daarvoor de afweging tussen kwaliteit en snelheid anders heeft gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 27-06-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Over dat selecteer-probleem

Ik heb het ook op de telegraaf-site: telegraaf artikel (niet dat ik daar zo vaak kom...)

Ik zie overigens totaal geen verschil in die 2 jpg met nogwat... Of komt het dat ik hem met opera bekijk? ;)

[ Voor 21% gewijzigd door disheaver op 26-06-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik denk dat je dan even naar Hans Anders moet, want het verschil in artifacts is wel errug groot hoor.. maar ik vind Opera z'n systeem beter.. ik gebruik het nu al jaren en het is me nog nooit opgevallen en hij laadt sneller :)

Overigens heb ik op die Telegraaf site het selecteer probleem niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Peedy op 26-06-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
guillaume schreef op zondag 25 juni 2006 @ 15:36:
[...]

Ok, misschien was ik niet helemaal duidelijk O-). Ctrl+Enter is juist voor de Wand. Mij gaat het om de dropdown menuutjes die je in een webpagina vaak krijgt bij formulieren als je daar eerder al iets hebt ingevuld. Voorbeeld (google.nl in IE):

[afbeelding]

Dit krijg ik in Opera niet voor elkaar. Als ik arrow down doe krijg ik dus alleen het lijstje van de bij de Wand ingevulde dingen (naam, adres, email etc.)
Dat kan met UserJS

Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jschelhaas schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:51:
Over dat selecteer-probleem

Ik heb het ook op de telegraaf-site: telegraaf artikel (niet dat ik daar zo vaak kom...)

Ik zie overigens totaal geen verschil in die 2 jpg met nogwat... Of komt het dat ik hem met opera bekijk? ;)
Op die website kan ik dan weer prima alles selecteren :).

Als ik je trouwens een tip mag geven: Bekijk dat soort websites zonder plugins (f12, enable plugins uitvinken). Dat kijkt een stuk relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Veel selectieproblemen komen overigens door absoluut gepositioneerde elementen op een site...maar goed al dezelfde site het wel ok doet in IE/FF dan ligt het aan Opera ja B)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
wwillem schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:20:
[...]

Op die website kan ik dan weer prima alles selecteren :).

Als ik je trouwens een tip mag geven: Bekijk dat soort websites zonder plugins (f12, enable plugins uitvinken). Dat kijkt een stuk relaxter.
kan beter door > site preference > content > enable plugins

Hoef je hem niet steeds aan en uit te zitten

vreemd dat ik de enige ben die niet kan selecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
jschelhaas schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:56:
[...]

kan beter door > site preference > content > enable plugins

Hoef je hem niet steeds aan en uit te zitten

vreemd dat ik de enige ben die niet kan selecteren...
Das wel vreemd ja. Probeer even de nieuwe msi installer, er schijnen wat problemen te zijn geweest met de oude 9.0 versie.

Btw: Ik vind het fijner surfen als je standaard plugins uit hebt staan en eventueel met site preferences dit aanzet (voor bijv google video oid) :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
wwillem schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:54:
[...]

Das wel vreemd ja. Probeer even de nieuwe msi installer, er schijnen wat problemen te zijn geweest met de oude 9.0 versie.
Gedaan. Helpt niet.

Wat wel helpt: javascript uitschakelen...
Btw: Ik vind het fijner surfen als je standaard plugins uit hebt staan en eventueel met site preferences dit aanzet (voor bijv google video oid) :).
Nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 09:49
@leokennis: ik bedoelde dus niet het uitvergroten in een browser, louter de rendering in van de JPEG-pic. Ik heb gewoon een uitvergroting van de screenshot gemaakt om het verschil duidelijker te maken.
offtopic:
Wat is die S in je tray?
wwillem schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:33:
Noork bedoelt dat je jpeg artifacts gewoon beter ziet in Opera dan in Firefox. Alleen om het ons extra goed te laten zien heeft hij een gezoomde versie gemaakt.

Noork heeft wat mij betreft gelijk dat je de jpeg artifacts beter ziet. Ik denk dat andere Opera een eigen manier gebruikt om jpegs de decompressen en daarvoor de afweging tussen kwaliteit en snelheid anders heeft gemaakt.
Noork had het fout. Ík bedoelde dat wat je hierboven zegt inderdaad: ik heb de pics gewoon geopend in Opera en de screenshot vervolgens 3x vergroot en lossless (PNG) opgeslagen om het duidelijker te laten zien. Ik vind het wel een grove fout om JPEG zóveel slechter te renderen dan :? Er zou dan toch op z'n minst een setting voor moeten zijn?
jschelhaas schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:51:Ik zie overigens totaal geen verschil in die 2 jpg met nogwat... Of komt het dat ik hem met opera bekijk? ;)
Ehm, nee, want de uitvergrote pics zijn PNG en dus lossless, dáár maakt het niet uit met welke browser je kijkt (hoewel IE er weer problemen qua kleur en transparantie mee heeft, maar goed :P). Als je zelf het verschil wilt zien staat eronder een linkje naar het originele picje.

[ Voor 35% gewijzigd door guillaume op 26-06-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:01
@J Schelhaas.
Probeer eens een schone installatie. Deinstalleer de oude Opera inclusief de profile map. Save van tevoren je mail en custom settings zoals in deze tutorials beschreven: http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/5321 en http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/6579 .

Migreer nooit de opera6.ini en migreer niet de settings door de hele profile map te kopieeren. Doe als de tutorials boven beschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 11:30
wwillem schreef op zondag 25 juni 2006 @ 13:08:
Ik heb iets vreemds in Opera 9: Af en toe kan ik de tekst op een website niet selecteren.
Voorbeeldje: klik

Heeft iedereen dit, of ligt dit aan mijn installatie :?
Ik heb precies hetzelfde probleem, ook na een schone installatie.
Met de vorige Opera had ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Wat me wel opvalt is dat het opstarten veel sneller gaat dan de beta.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

guillaume schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:44:
@leokennis: ik bedoelde dus niet het uitvergroten in een browser, louter de rendering in van de JPEG-pic. Ik heb gewoon een uitvergroting van de screenshot gemaakt om het verschil duidelijker te maken.
offtopic:
Wat is die S in je tray?
www.samurize.com :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
guillaume schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:44:
Noork had het fout. Ík bedoelde dat wat je hierboven zegt inderdaad: ik heb de pics gewoon geopend in Opera en de screenshot vervolgens 3x vergroot en lossless (PNG) opgeslagen om het duidelijker te laten zien. Ik vind het wel een grove fout om JPEG zóveel slechter te renderen dan :? Er zou dan toch op z'n minst een setting voor moeten zijn?
Ipv Noork had in mijn post jouw naam moeten staan. Foutje van mij. Ik zal het verbeteren :).

Je kan de jpeg artifacts als bug melden bij Opera. Kijken wat ze er mee doen.

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 27-06-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
wwillem; het is hoogstwaarschijnlijk geen bug. Ze zetten de compressie gewoon op 70% ipv 100% (oid) om zo de render snelheid te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
pEeDy16 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:28:
wwillem; het is hoogstwaarschijnlijk geen bug. Ze zetten de compressie gewoon op 70% ipv 100% (oid) om zo de render snelheid te verhogen.
Ik denk ook niet dat het een bug is, maar als je aan geeft dat je het als bug ziet komt er misschien een optie voor om het in te stellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 09:49
pEeDy16 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:28:
Nou, sinds v8.53 is de render-snelheid van JPG's juist enorm verminderd, 't is bijna net zo erg geworden als in Firefox! Bovendien is 'compressie op 70% zetten' natuurlijk niet aan de orde bij het renderen (alleen bij het opslaan van 'n pic).

Op 't Opera forum kwam soortgelijks naar boven, heb ook gereageerd, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

pEeDy16 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:09:
[...]
Volgens mij bestaat de optie dus niet, gezien de reacties, maar men is het wel met ons eens dat de functie er moet komen :) Hopen dat het wordt opgepikt door de programmeurs :)
* AVL pikt op

Maar ik beloof niets! :)

[ Voor 3% gewijzigd door AVL op 27-06-2006 21:49 ]

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
AVL schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:49:
[...]

* AVL pikt op

Maar ik beloof niets! :)
Owh, als in AVL is Opera programmeur? :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL

AVL

OHMSS

wwillem schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 22:17:
[...]

Owh, als in AVL is Opera programmeur? :*).
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Zeg AVL, als je toch bezig bent... Die optie "Ignore Target" in user prefs heeft m.i. ietwat raar gevolg; bijv een linkje met resulteert dan in een "popup blocked" popupje (de paradox). Wat ik verwacht is wat het Remove blank userscriptje doet.

Ok, dat scriptje werkt prima, maar toch :)

Overigens een aanrader. Ik bepaal nu zelf wel of ik pagina's in een nieuwe tab wil hebben. Daar heeft een webpagina zich niet mee te bemoeien. In XHTML 1.1 is target dan ook verdwenen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Fuzzillogic op 27-06-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL

AVL

OHMSS

"Ignore Target" is een instelling van de popup-blocker, en houdt in dat geen enkele pagina nieuwe pagina's of vensters mag openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Verrek, heb laatst nog een interview met jou gehoord!

edit: en ja hoor !
Ik kom je op de community ook wel eens tegen :)

je bent hier toch ook crew geweest, kan ik me herinneren uit een diep ver verleden?

Trouwens, dit is ook een leuke UserJS: Sticky Notes. Ik gebruik hiervoor nu de toolbar Notes, maar deze is iets meer in het oog springend.

[ Voor 68% gewijzigd door Peedy op 28-06-2006 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Het valt me op dat alle bookmarks nu als 'hint' worden gegeven in de adresbalk. Hier had ik bij 8.54 geen last van. Op zich een handige functie, maar als je veel bookmarks hebt, wordt je er soms toch een beetje gek van.

Valt dit uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

GeekK

Rag Mama Rag

Ik wilde deze blog even onder de aandacht brengen: Everything (Opera FAQ's, Tips, Tricks & Tweaks) (Tamil). Hierin worden veel vragen beantwoord die ook in dit en het vorige topic aan bod kwamen.

Heeft onder andere een FAQ voor veelvoorkomende problemen bij Opera 9. Zie tip 23 om de Eolas-patent-work-around te omzeilen!
Daarnaast losse tips als bv. multiple home pages (hier ook langs geweest). En heel veel andere handige tips & tricks. :)

[ Voor 10% gewijzigd door GeekK op 06-07-2006 18:46 ]

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
GeekK schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:24:
Ik wilde deze blog even onder de aandacht brengen: Everything (Opera FAQ's, Tips, Tricks & Tweaks) (Tamil). Hierin worden veel vragen beantwoord die ook in dit en het vorige topic aan bod kwamen.

Heeft onder andere een FAQ voor veelvoorkomende problemen bij Opera 9. Zie tip 23 om de Eolas-patent-work-around te omzeilen!
Daarnaast losse tips als bv. multiple home pages (hier ook langs geweest). En heel veel andere handige tips & tricks. :)
Geniale website!

De combinatie van remove menu bar en een favorieten knop van de OperaWiki scheelt weer een regel ruimte :9. Met alt-f11 komt de menu balk weer terug.

Edit, zoiets dus (klikken op het plaatje + f11 is hoe ik het zie):
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/opera_klein.png

[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 28-06-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-05 10:28
Toch maar ook even van de gelegenheid gebruik maken om mijn Opera een beetje te showen (8>
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v609/gebruiker/th_Opera-1.jpg
klikken voor groter plaatje.
Panelen links en onder de adresbalk zijn normaal niet zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Welke skin gebruik jij ?
(of hoe heb je deze look voor elkaar gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Anoniem: 91634 schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:38:
Welke skin gebruik jij ?
(of hoe heb je deze look voor elkaar gekregen)
Breeze Micro is de skin. Ik heb de menubalk uitgezet en vervangen door een menu- en een feeds knop van de Wiki. De kill knop en de open in IE/FF knoppen komen daar ook vandaan. Split view voor het bladwijzer paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
beetje onzin, naar mijn mening. Kost je een klik meer om menu balk te voor schijn te krijgen, die ik tenminste redelijk vaak gebruik. Mocht ik een keer echt ruimte nodig hebben, klik ik wel een keer op de F11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
jschelhaas schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:21:
beetje onzin, naar mijn mening. Kost je een klik meer om menu balk te voor schijn te krijgen, die ik tenminste redelijk vaak gebruik. Mocht ik een keer echt ruimte nodig hebben, klik ik wel een keer op de F11
Ik gebruik hem echter vrijwel nooit :) Ik zou ook niet weten waarvoor, de dingen die ik vaak nodig heb hebben allemaal een shortcut op het toetsenbord. Dus voor mij is het ding verspilde ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truegrit
  • Laatst online: 26-04 17:30
Wat ik wel jammer vind is dat geenstijl nog steeds niet normaal gerenderd word soms.
Hier een voorbeeld:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/014416.html#comments

Omdat er meer dan duizend comments staan word die pagina zeer lang, en dan besluit opera om de hele scrollbalk maar weg te halen en het scrollen met de middelste muisknop ook niet te laten werken. Zonde :|

Heb het al aan opera gemeld, hopelijk gaan ze er nu wat aan doen. Met versie 8 had ik ook problemen met die website, dat als je naar beneden scrollde in de comments er opeens geen tekst meer te zien was.

Hopen dat versie 10 het wel allemaal goed gaat doen :)

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
truegrit schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 11:54:
Wat ik wel jammer vind is dat geenstijl nog steeds niet normaal gerenderd word soms.
Hier een voorbeeld:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/014416.html#comments
Ziet er bij mij normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helpme
  • Laatst online: 03-05 19:38
ik heb een vaag probleem, wanneer ik op http://www.rabobank.nl een "t" in het veld "zoeken" wil invullen gebeurt er niks. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
Ook al Bezet schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:06:
[...]

Ziet er bij mij normaal uit.
Ziet er inderdaad normaal uit. Alleen werkt het scrollen via middelmuisknop bij mij inderdaad ook niet. Via normale scrollbar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
helpme schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:21:
ik heb een vaag probleem, wanneer ik op http://www.rabobank.nl een "t" in het veld "zoeken" wil invullen gebeurt er niks. :?
Heb hier hetzelfde probleem (hoewel hoofdletter T wel werkt) geen idee hoe dat kan. Heb even een topicje op het Opera forum geopend.

EDIT: Het probleem lijkt ergens in een javascript te liggen. Als je javascript uitzet werkt het wel goed.
pEeDy16 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 12:23:
[...]

Ziet er inderdaad normaal uit. Alleen werkt het scrollen via middelmuisknop bij mij inderdaad ook niet. Via normale scrollbar wel.
Ook dat werkt hier zonder problemen.

[ Voor 43% gewijzigd door Ook al Bezet op 30-06-2006 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:55
Hoe verander ik de volgorde van werkbalken? Ik wil graag mijn tabbalk onder de adresbalk. In de vorige versie van Opera is mij dat wel gelukt. Na de upgrade stond de tabbalk ook nog steeds onder de adresbalk maar na de tabbalk uit en aan gezet te hebben staat hij boven de adresbalk en krijg ik hem er niet meer onder.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
argro schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 17:44:
Hoe verander ik de volgorde van werkbalken? Ik wil graag mijn tabbalk onder de adresbalk. In de vorige versie van Opera is mij dat wel gelukt. Na de upgrade stond de tabbalk ook nog steeds onder de adresbalk maar na de tabbalk uit en aan gezet te hebben staat hij boven de adresbalk en krijg ik hem er niet meer onder.
Je kunt de adresbalk in een venster krijgen
Zie screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://img167.imageshack.us/img167/5507/opera11le.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:55
Noork schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 18:09:
[...]

Je kunt de adresbalk in een venster krijgen
Zie screenshot:
[afbeelding]
Ik wil dus graag dat mijn tab-bladen onder de adres-balk staan. Op het screenshot staan de tab-bladen boven de adres-balk, dat wil ik dus graag omdraaien.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120235

Ik denk niet dat er een manier is om de werkbalken zelf te verplaatsen, maar er is wel een workaround die hetzelfde resultaat geeft.

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/816/opera1hs.png

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 120235 op 06-07-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:24

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

waar kan je muis=gebaar terugvinden en veranderen,
mijn zusje verneukte layout van opera, ik kon niet meer met 'rechterknop vasthouden dan naar beneden en rechts sturen' (sluiten) uitvoeren, weet iemand het waar ik ze kan vinden om aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Zandhaas schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:07:
waar kan je muis=gebaar terugvinden en veranderen,
mijn zusje verneukte layout van opera, ik kon niet meer met 'rechterknop vasthouden dan naar beneden en rechts sturen' (sluiten) uitvoeren, weet iemand het waar ik ze kan vinden om aanmaken?
preference >advanced > shortcuts > mouse setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Het Web Accessibility Tools Consortium (WAT-C) heeft de Web Accessibility Toolbar [For Opera], Version 1.0 uitgebracht.

Afbeeldingslocatie: http://www.paciellogroup.com/images/wat-1.gifAfbeeldingslocatie: http://www.paciellogroup.com/images/wat-2.gif

Misschien iets voor de developers onder ons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Weet iemand hier waar Opera de bestanden voor de widgets opslaat? Ik kan zowel online als offline nergens originele bestanden van die dingen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Mei schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:05:
Weet iemand hier waar Opera de bestanden voor de widgets opslaat? Ik kan zowel online als offline nergens originele bestanden van die dingen vinden...
Type opera:about en kijk onder Opera-map. In die map zit een submap widgets als het goed is. Bij mij is dit C:\Program Files\Opera\profile\widgets.

PS. Er is nu ook Widgetize, the Opera Widget generator (zie ook blog/forum). Op dit moment kun je hiermee eenvoudig RSS-feeds omzetten in widgets, maar er komen nog meer toepassingen

[ Voor 27% gewijzigd door GeekK op 20-07-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Got it, danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

GeekK schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 17:46:
PS. Er is nu ook Widgetize, the Opera Widget generator (zie ook blog/forum). Op dit moment kun je hiermee eenvoudig RSS-feeds omzetten in widgets, maar er komen nog meer toepassingen
Ik had deze al gezien vlak nadat het uitgekomen was. Erg leuk, maar de widget met de feed van mijn site werkt nog voor geen meter. Gisterenavond, nadat ik de widget had gemaakt, nog gepost, maar ik zie nog steeds niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

(Ja, drie posts achter elkaar, maar dit is verder geen toevoeging ofzo)

Wat ik eigenlijk zou willen is dat de widgets netjes onder alle programma's komen te staan, maar dat ze ook blijven draaien als er geen Opera venster open staat (Opera zelf moet natuurlijk wel draaien, maar het liefst zonder open vensters als ik die niet nodig heb). Ik heb er momenteel twee, de Opera Clock en een vertaler. De vertaler krijg ik op mijn desktop, maar dan kan ik er niets meer mee. Zodra ik bij de klok op "Always below" klik, dan verdwijnt hij ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Mei schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 21:39:

Wat ik eigenlijk zou willen is dat de widgets netjes onder alle programma's komen te staan, maar dat ze ook blijven draaien als er geen Opera venster open staat (Opera zelf moet natuurlijk wel draaien, maar het liefst zonder open vensters als ik die niet nodig heb).
Zoals je zegt moet dat met "Always below" kunnen. Als je op Ctrl+H drukt verdwijnt Opera naar de tray (op tray icon dubbelklikken opent Opera weer).
Ik heb er momenteel twee, de Opera Clock en een vertaler. De vertaler krijg ik op mijn desktop, maar dan kan ik er niets meer mee. Zodra ik bij de klok op "Always below" klik, dan verdwijnt hij ineens.
Bedoel je dat de klok ook niet ziet als je alle vensters geminimaliseerd hebt? Hier zo ik hem dan in elk geval nog wel (met "Always below")
Translator krijg ik met de een-na-laatste weekly niet aan de praat (start niet op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Ik heb nog wat meer widgets geïnstalleerd en ongeveer de helft blijft staan als je ze allemaal op below zet. De andere helft is onzichtbaar. De helft die je wel kan zien kan je alleen niet meer bedienen, tenzij je ze in Opera bij "Manage Widgets" weer ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Ik zou het eens aankaarten op het Widget forum op my.opera.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hallo.
Ben me een beetje aan het inlezen over Opera. Ik gebruik nu nog Mozilla. Valt me op dat niemand een woord rept over de mailcliënt. Zijn daar ook ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Davy24 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 13:02:
Hallo.
Ben me een beetje aan het inlezen over Opera. Ik gebruik nu nog Mozilla. Valt me op dat niemand een woord rept over de mailcliënt. Zijn daar ook ervaringen mee?
met opera 9 is daar ook niet veel aan veranderd,dus wellicht is dat de reden dat er in dit topic niet over gesproken werd.

Maar, ook al zat hij niet bij opera, ik zou hem gebruiken. Beter dan outlook (exp), thunderb of the bat

Vooral door het gebruik van labels, en niet van mappen (zoals outlook en thunderb). Een mail meerdere labels kunnen geven, maar niet in een bepaalde map staan. Verplaatsen van mail is zo gewoon snel, net als zoeken naar mail. Druk op enter, en je hebt ze, ipv outlook waar je eerst nog tijden moet wachten.

simpel, maar wel goed simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davy24
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vooral door het gebruik van labels, en niet van mappen (zoals outlook en thunderb).
Huh? Met behoud van overzicht?
En afhandeling "ongewenste" berichten. Hoe zit het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Davy24 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:05:
[...]

Huh? Met behoud van overzicht?
En afhandeling "ongewenste" berichten. Hoe zit het daarmee?
Juist daardoor. Vergelijk het met gmail, gebruikt ook labels.

zit een spamfilter op, klein deel komt nog in de postvak in, maar vooral flauwe spammailtjes > mailtjes met de tekst als afbeelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Over de Opera e-mail client gesproken. Ik kreeg imap niet lekker aan de praat. Hij bleef hangen op connected na het invoeren van de server en het drukken op ok. Er werd geen data overgepompt. Van de geprobeerde clients Thunderbird, The Bat en Opera is TB de enige die imap redelijk goed aan kan.

Voor text nieuwsgroepen is Opera daarentegen prima geschikt :Y), fijner dan Google Groups.

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 23-07-2006 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

jschelhaas schreef op zondag 23 juli 2006 @ 02:18:
[...]

Juist daardoor. Vergelijk het met gmail, gebruikt ook labels.

zit een spamfilter op, klein deel komt nog in de postvak in, maar vooral flauwe spammailtjes > mailtjes met de tekst als afbeelding...
Om verwarring te verkomen: Opera Mail gebruikt filters. Alle mail van alle adressen komt in de centrale map 'Alle berichten - Ontvangen' binnen. Vervolgens maak je filters, die als 'mappen' verschijnen. Je kunt bv. een filter [Email werk] maken waar die alleen mail van een bepaald emailadres of alias laat zien, of een filter [Solliciteren] die alle sollicitaties/vacatures laat zien (filter op woorden als 'vacature', 'sollicitatie'). Of je maakt een filter [Vrienden] waar je alle emailadressen van je vrienden in zet. Een email verschijnt in elke filter waarmee die matcht. Opera Mail heeft al standaard filters voor Mailinglijsten (yahoogroups etc.), Bijlagen (attachments), Actieve relaties, Actieve discussies.
De berichten binnen filters zijn virtueel, als je ze wist uit een filter blijven ze gewoon in 'Alle berichten - Ontvangen' staan - daar kun je ze definitief wissen (naar de Prullenbak).
[Filters kun je ook zelf-lerend maken: op grond van welke berichten je (handmatig) naar een filter toesleept, leert Opera wat voor soort berichten in dat filter thuishoren. Hij probeert uit te zoeken wat ze gemeenschappelijk hebben, en zet zelf nieuwe mails in die filter op grond van die voorspelling.]

Verder heeft Opera Mail labels: Belangrijk, Te doen, Terugmailen etc., die je aan een mail kunt toewijzen.

[Labels in Opera zijn dus niet hetzelfde als Labels in Gmail: Labels in Gmail staan gelijk aan namen van filters in Opera).

De Spam-filter in Opera is in te stellen op Uit, Matig of Sterk.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Je kunt je mail-account toevoegen en aangeven dat je de mail op de server wilt laten staan - zo kan er op zich niks mis gaan. Hier zijn wat tutorials: Officiële tutorial op Opera.com, Opera Mail (M2) (30 Days to becoming an Opera8 Lover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

Gebruik al jaren opera maar heb wel wat 'probleempjes' met 9.
1. Hoe zet ik die BT uit? Heb mijn eigen client die ik liever heb, zodat als ik op een .torrent link druk dat hij deze meteen in mijn client laad
2. Hoe zet ik die error console uit? Als er errors zijn op een page of mijn internet connectie vliegt eruit krijg ik 17 miljard foutmeldingen in die console en wil nog wel eens een game minimalizeren.

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Crowmeister schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:05:
Gebruik al jaren opera maar heb wel wat 'probleempjes' met 9.
1. Hoe zet ik die BT uit? Heb mijn eigen client die ik liever heb, zodat als ik op een .torrent link druk dat hij deze meteen in mijn client laad
2. Hoe zet ik die error console uit? Als er errors zijn op een page of mijn internet connectie vliegt eruit krijg ik 17 miljard foutmeldingen in die console en wil nog wel eens een game minimalizeren.
1) opera:config > zoeen naar 'torrent
2) opera:config > zoeken naar 'error'

[ Voor 8% gewijzigd door disheaver op 26-07-2006 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
M2 is inderdaad een vrij onbekende eend in de bijt bij Opera. Iedereen kent de RSS aggregator, de widgets, de BT client, maar mail.....? Het punt is dat het bijna niet opvalt. Pas als je bij Tools - Mail and chat accounts een account toevoegt, verschijnt er een knopje 'Mail' in de balk.

Het punt bij M2 is vooral dat het zit ingebouwd in Opera, anders dan bij Firefox <> Thunderbird. Hier zit zowel een voordeel als nadeel in. Het voordeel is dat je je mail in een tab kan open gooien, naast je Transfers, Notes etc, waardoor Opera eigenlijk meer een Suite wordt i.p.v. puur een browser. Dat is dan ook meteen het nadeel; als je Opera eigenlijk alleen maar als browser gebruikt, zul je er aan moeten wennen om hem ook te openen voor je mail. Persoonlijk vond ik dat het heikelste punt toen ik van OE naar M2 ben overgestapt. Nu ben ik weer overgestapt naar Outlook 2003 en moet ik het weer afleren. De reden waarom ik naar Outlook 2003 ben gegaan is omdat we op werk nu met een Exchange systeem werken en M2 helaas (nog?) geen Exchange accounts kan invoegen (op zich wel logisch, hence Opera<>Microsoft).

Het grote gemis is zoals eerder gezegd de filters, of zoals ze het bij GMail noemen: Labels. Een mailtje van je vader met een grappig plaatje kan je zo een label 'Grappig' en 'Mailtjes van pa' geven, waardoor het zoeken van mail véél sneller gaat dan wanneer je alles op 1 item moet categoriseren.

Ook een leuke optie van M2 is dat hij automatisch je mail categoriseert (kan je uiteraard ook uitzetten). Zo categoriseerde hij automatisch mijn mailingslists toen hij daar een interval in zag of een 'mailing@<iets>.com' in het email adres zag staan. Ook worden mailtjes met Word bijlages automatisch als 'Documents' gefilterd :)

[ Voor 105% gewijzigd door Peedy op 26-07-2006 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 23:31

Crowmeister

Stop!.... Continue

jschelhaas schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:47:
[...]

1) opera:config > zoeen naar 'torrent
2) opera:config > zoeken naar 'error'
Juist! Perfect, dank je wel. Zat al vanalles te kloten in de normale preferences

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVL

AVL

OHMSS

pEeDy16 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:50:
Persoonlijk vond ik dat het heikelste punt toen ik van OE naar M2 ben overgestapt. Nu ben ik weer overgestapt naar Outlook 2003 en moet ik het weer afleren. De reden waarom ik naar Outlook 2003 ben gegaan is omdat we op werk nu met een Exchange systeem werken en M2 helaas (nog?) geen Exchange accounts kan invoegen (op zich wel logisch, hence Opera<>Microsoft).
Als je Exchange server IMAP ondersteunt (dit staat standaard aan in Exchange) kan Opera via IMAP gewoon in je Exchange-mailbox koekeloeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183141

bestaat er iets als adblock voor opera? zodat je afbeeldingen & flash kunt blocken?

edit: content blokkeren gevonden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 183141 op 31-07-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en ik heb een rare bug

als ik op een forum ben, en ik bekijk een thread, sluit de tab af, surf wat rond en ik bezoek de thread weer, zie ik geen nieuwe reacties op de thread, moet dan refreshen om de nieuwe reacties te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Anoniem: 183141 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:24:
en ik heb een rare bug

als ik op een forum ben, en ik bekijk een thread, sluit de tab af, surf wat rond en ik bezoek de thread weer, zie ik geen nieuwe reacties op de thread, moet dan refreshen om de nieuwe reacties te zien
Lijkt me meer op caching dan op een bug...

Preferences > History > Check if page is updated on the server

Daar mee spelen misschien? Staat hier op 5 uur, maar ik heb geen last van jouw "bug", dus misschien is het nog iets anders.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Noel- schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:32:
[...]

Lijkt me meer op caching dan op een bug...

Preferences > History > Check if page is updated on the server

Daar mee spelen misschien? Staat hier op 5 uur, maar ik heb geen last van jouw "bug", dus misschien is het nog iets anders.
staat hier ook op 5 uur, heb 'm es gezet naar altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Anoniem: 183141 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 17:54:
[...]

staat hier ook op 5 uur, heb 'm es gezet naar altijd
hangt ook af van het forum, maar bij always zal opera niet kijken naar de headers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bestaat er trouwens ook een mogelijkheid om rssfeeds zoals in firefox te doen? zodat je een balk hebt ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Opera 9.01 is uit! :)

Zelfde als laatste weekly, build 8552.

Changelog:
Release Notes

Opera 9.01 is a recommended upgrade.

Changes Since Opera 9.0

User interface
  • Solved problems with error console popping up unrequested. Console Filter setting in opera.ini has been renamed to Error Console Filter.
  • Newsfeeds can be renamed again.
  • Right-click to save images no longer puts the file in the list of transfers.
  • Fixed problems with setting external source viewer path. Preference field no longer requires quotation marks if containing spaces.
  • Solved issue where Opera would get focus, but elements would not be activated when clicked while Opera was in background.
  • Search field now shows dropdown when using the down arrow key.
  • Using search from right-click menu remembers the last search engine used.
  • "Find" and "Find next" options no longer grayed out in source viewer "Edit" menu.
  • Typed-in history now disabled and cleared with visited history in preferences.
Mail, messaging, and newsfeeds
  • Multiple IMAP backend improvements and bug fixes.
  • Improved speed in handling filters with large number of messages.
  • Fixed problem with recognition of uuencoded attachments.
  • Changed quoting colors in mail for improved readability/accessibility.
Display and scripting
  • Solved letter-spacing issue in form fields when using zoom.
  • Fixed problem with some Chinese sites where clicking any link would trigger language-switching script.
  • Fixes to contenteditable support.
  • Fixed scripting issue causing embedded content not to appear.
  • META refresh works with javascript: URIs again.
  • Allow forms to be submitted if the default value of their inputs exceeds their own maxlength.
  • Solved problems logging on to the Internet banking services of Volksbank Raiffeisenbank.
  • XSLT: Added support for exls:node-set function.
Plug-ins and Java
  • Allow Flash from other domain to access script in page; fixes problems with sites where Flash pop-ups cannot be closed.
  • Fixed problems with direct embedding of URLs using the MMS and RTSP protocols causing some Web radios and media players to fail.
  • Fixed bug where Java Applet did not load when width and height set to 0.
  • Fixed problem where some Flash pages would not prompt users missing Flash to install.
Miscellaneous
  • Multiple stability improvements. Fixes include issue described in this Opera advisory.
  • Solved refresh problem causing some frames pages to turn blank.
  • HTTP accept language now stated correctly, works with Hotmail and other localized Web services again.
  • Fixed automatic saving of cookies.
  • Solved upload problems with Imageshack and similar services.
  • Improved compatibility with Adobe Type Manager and better handling of large quantities of installed fonts.
Windows-specific changes
  • Solved multiple upgrade installation issues.
  • Voice logging now properly defaults to off, fixes problem where Opera would use 100% CPU on startup.
  • Multiple improvements and bug fixes in NTLM support. NTLM now works through HTTP proxy.
  • Added Greek language to international package.
Mac-specific changes
  • Dragging the config.xml file into Opera now correctly opens the widget.
  • Improved window focus behavior.
  • "Help" button in master password dialog no longer exits kiosk mode.
UNIX-specific changes
  • Background color for widgets is now gray (#505150) instead of dark blue (#375175).
  • Dragging the config.xml file into Opera now correctly opens the widget.
  • First click and drag on a widget scrollbar now correctly scrolls content.
toon volledige bericht
Ook is de Widgetize-feature uitgebreid: Widget-eyes: Opera Widgetize! Now Supports YouTube and Flickr
Oslo, Norway - August 2, 2006

Opera Software today announced that Opera Widgetize!, Opera's instant widget generator, now supports both YouTube and Flickr. Opera Widgetize! is available at http://widgets.opera.com/widgetize. In three simple steps, you can create and share a custom widget to keep your YouTube videos or Flickr photos floating on your desktop. This continues Opera's development of the Widgetize! service that was announced two weeks ago. During that time period more than 13,000 widgets have been created using Opera Widgetize!.
Krijg het nog niet aan de praat... (Flickr-account).

[ Voor 1% gewijzigd door GeekK op 02-08-2006 21:29 . Reden: links in changelog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Anoniem: 183141 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:59:
bestaat er trouwens ook een mogelijkheid om rssfeeds zoals in firefox te doen? zodat je een balk hebt ervoor?
balk hebt ervoor?

Ja, klik eens op een RSS-feed, en je merkt het vanzelf! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
woepie @ 9.01

* downloaden gaat

edit: en nu 9.01 heeft!

[ Voor 28% gewijzigd door disheaver op 02-08-2006 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
En hier kun je een userjs script vinden waarmee je iedere RSS feed in een widget kunt veranderen. Ik zie het nut er zelf niet helemaal van in, maar er zijn vast mensen die het leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik draai Opera onder een gewone gebruikersaccount ("Limited User" in XP, gebruiker is dus lid van de groep "Users") en ik heb een profile per user (dus geen shared profile). Ik kan bookmarks toevoegen en verwijderen, echter ik kan ze niet aanpassen. Het item "Properties" in het rechtermuistoetsmenu is disabled. En dat terwijl deze gebruiker gewoon alle rechten heeft op het bestand "C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\Opera\Opera\profile\opera6.adr".

Is dit een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Laatst online: 19-04 13:02
Ik ben sinds een paar weken overgestapt van firefox naar opera (vanwegens telkens verliezen van me bookmarks en nog wat problemen). Eenigste wat ik echt irritant vind van opera is dat de adressbar niet echt werkt.

bijvoorbeeld ik voer in firefox in de adresbalk tweakers in en dan http://www.tweakers.com.au/main.php?do=index&action=home . het is dan wel fout maar het lijkt er in iedergeval op. Op heel veel sites kom ik meteen wel goed op de site wat ik wilde hebben.

in opera vul ik tweakers in en dan kom ik op http://www.lekkerding.com/ref/ uit. lijkt er helemaal niet op en hoe opera aan die site komt geen idee :P.

In firefox kom ik op veel pagina's op deze manier goed terecht maar bij opera krijg ik de meest vage sites te zien en nooit de goede die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Dat heet "server name completion". Ga maar eens naar Tools -> Preferences -> Advanced -> Network -> Server name completion. Je ziet daar waarschijnlijk bij prefixes "www" staan en bij suffixes "nl,com". Dit betekent dat Opera, indien een naam niet compleet is, automatisch wordt aangevuld met deze waardes. Dus, www.tweakers.nl wordt geprobeerd en dat is een site die verwijst naar http://www.lekkerding.com/ref/.

Kortom, gedrag zoals je dat zou verwachten, toch? Wat je zou kunnen doen is bij suffixes invullen: net,nl,com. Dan gaat het bij tweakers.net goed, maar of je dat wilt, weet ik niet. Dan worden .net namen voortaan eerder geprobeerd dan .nl namen.

Wat Firefox trouwens doet volgens mij, is naar het eerste zoekresultaat van je default search engine gaan. Standaard is dit Google dus. Typ maar eens "google tweakers" in de url bar van Firefox, dan zie je tweakers.com.au als eerste link (en typ maar eens "g tweakers", dan kom je weer op die site terecht).

[ Voor 18% gewijzigd door Stamgastje op 05-08-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Stamgastje schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:37:
Ik draai Opera onder een gewone gebruikersaccount ("Limited User" in XP, gebruiker is dus lid van de groep "Users") en ik heb een profile per user (dus geen shared profile). Ik kan bookmarks toevoegen en verwijderen, echter ik kan ze niet aanpassen. Het item "Properties" in het rechtermuistoetsmenu is disabled. En dat terwijl deze gebruiker gewoon alle rechten heeft op het bestand "C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\Opera\Opera\profile\opera6.adr".

Is dit een bug?
Denk het wel: opera forums (bv eerste 3 topics - zie dat je daar al gepost had, maar er bestonden dus al topics over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Laatst online: 19-04 13:02
bedankt Stamgastje. ik wist niet dat opera zo ermee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
Wat je trouwens ook kunt doen is shortcuts toekennen aan het afmaken van URLs zodat ctrl+enter www. .com toevoegd en b.v. shift+enter www. .nl toevoegd.
Ga naar preferences->advanced->shortcuts en selecteer een shortcut bestand om aan te passen.
Maak een nieuwe shortcut aan en zet links de shortcut die je wilt gbruiken. rechts zet je dan Autocomplete server name, "http://www", "com" waarbij je com kunt vervangen door het TLD van jouw keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 22:29

Eraser127

Nijkerk

heb net 9.01 erop gezet, maar als ik Opera nu opstart laad ie de pagina's wel, maar update ze niet, dus zie ik geen nieuwe reacties. Als ik zelf refresh werkt het wel gewoon.

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

@Eraser127: Extra->Voorkeuren->Geavanceerd->Geschiedenis->Documenten/afbeeldingen controleren. Daar kun je instellen hoe vaak Opera een pagina moet updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Ik heb de volgende code:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<form action="thisfile.php" method=post>
    <p>User:</p>
    <select name="user">
        <option label="admin" value="admin" selected="selected">admin</option>
        <option label="test" value="test">test</option>
    </select>
    <br>
    <p>Password:</p>
    <input type="password" name="pwd">
    <br>
    <input type="submit" name="button" value="Log in">
</form>

Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende: Wand kan de logins van beide gebruikers (admin, test) opslaan, maar in het Wand scherm staan ze dan als "0" and "1" (de index in de lijst lijst) i.p.v. "admin" en "test". Zie ook dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/6082/image1ga9.jpg

Kan ik dit voorkomen? Of is dit een bug? Ik zou dus graag de gebruikersnamen in het Wand schermpje zien i.p.v. de lijstindices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Gebruikersnamen haal je niet doorgaans uit een dropdown lijstje. Ik denk dat hier gewoonweg geen rekening mee is gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-05 14:55
Ik heb ook nog een vraagje over opera, het zal wel enorm dom zijn, maar hoe krijg ik de panelen balk weg zodat ik links in mijn beeld alleen nog maar mn bladwijzers zie...?

en hoe stel ik hem in als standaard browser?

[ Voor 12% gewijzigd door Game Error op 12-08-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Game Error schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:00:
Ik heb ook nog een vraagje over opera, het zal wel enorm dom zijn, maar hoe krijg ik de panelen balk weg zodat ik links in mijn beeld alleen nog maar mn bladwijzers zie...?
volgens mij is de vraag helemaal niet zo dom.

Het antwoord is vrees ik een stuk dommer: het kan niet... Of zie ik iets over het hoofd? Je kunt natuurlijk ewl dat hele ding weghalen, permanent of via dat ' panel toggle' ding, maar niet alleen de panel behouden...

edit: standaard browser: configratie scherm > internetopties. Maar kan geloof ik ook via preference.

Wel heb ik dat bepaalde programmas IE openen in windows. Meer mensen dat? Of is het gewoon slecht programmeren van de programmas?

[ Voor 17% gewijzigd door disheaver op 12-08-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

jschelhaas schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:08:
[...]
Wel heb ik dat bepaalde programmas IE openen in windows. Meer mensen dat? Of is het gewoon slecht programmeren van de programmas?
Hier heb ik ook gemerkt. Sommige programma's openen alle links in IE ipv Opera. Nu zit ik zelf (bijna) altijd in Linux, maar daar openen sommige programma's ook altijd FireFox ipv Opera. Erg vervelend...

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Jeldert schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:20:
[...]

Hier heb ik ook gemerkt. Sommige programma's openen alle links in IE ipv Opera. Nu zit ik zelf (bijna) altijd in Linux, maar daar openen sommige programma's ook altijd FireFox ipv Opera. Erg vervelend...
Sommieg programma´s roepen expliciet I.E. aan en niet de standaardbrowser. Niks aan te doen anders dan de schrijvers van die software aanschrijven lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
jschelhaas schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 15:08:
MSN is zo'n rotprogramma die dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Noork schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:24:
[...]

MSN is zo'n rotprogramma die dat doet.
Als een microsoft programma dat zou doen dan is het op z;n minst nog te begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 16:27

Christiano007

Ich bin der champion

Vraagje,

Opeens vanuit het niets, kan ik Opera niet meer starten. Hij laad zich weg in het geheugen, maar niet als applicatie verder en kan hem dus ook niet gebruiken.

Heb al geprobeerd om Opera te repareren en te herinstalleren, maar helpt niets. Ook een systeemherstel van gisteren (toen hij het nog perfect deed) hielp ook niets.

Iemand?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84335

Christiano007 schreef op zondag 03 september 2006 @ 16:47:
Vraagje,

Opeens vanuit het niets, kan ik Opera niet meer starten. Hij laad zich weg in het geheugen, maar niet als applicatie verder en kan hem dus ook niet gebruiken.

Heb al geprobeerd om Opera te repareren en te herinstalleren, maar helpt niets. Ook een systeemherstel van gisteren (toen hij het nog perfect deed) hielp ook niets.

Iemand?
Ik had hetzelfde. 2 tooltjes getest en deze werkte bij mij 100%: defaultbrowser. Hier te downloaden:
http://windowsxp.mvps.org/defaultbrowser.htm

Je path ingeven naar opera.exe en alle register verwijzingen m.b.t. het instellen van de standaard browser worden goed gezet en opera start ook weer. Laat je het nog even weten of het gelukt is?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 84335 op 03-09-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 16:27

Christiano007

Ich bin der champion

Hmmz werkt (nog) niet, ik zal eens de boel gaan resetten en ik laat het weten :)

Nope werkt niet.

Ik heb eerst Clear User settings gedaan, toen naar Opera.exe , apply en exit.
Maar doet helaas niets.

Ook zorgt Opera ervoor dat als ik de browser wil opstarten (en hij dus in het geheugen staat) dat de rest niet meer opstart (config. scherm, IE) , en moet ik eerst opera.exe afsluiten voordat de rest verder gaat

[ Voor 78% gewijzigd door Christiano007 op 03-09-2006 17:11 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Vreemd. Het zou toch moeten werken als je Opera helemaal deinstalleert en weer installeert. Misschien heb je wat aan deze topics:
Opera 9 will not open
Slow Opera (kan hierbij wellicht ook een rol spelen) - zijn er geen dingen veranderd wb firewall/av?
Resetting your Opera profile & zie EricJH hieronder

In het #opera channel op irc://irc.opera.com lopen ook goede jongens en meisjes rond, probeer het daar ook eens als het niet helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
@ Christiaan.

Als het resetten van je Opera profiel niet helpt lees dan het volgende.

Wat bedoel je met Opera herinstalleren? Als je een schone installatie wilt doen moet je niet enkel Opera deinstalleren. De Profile en Mail map blijven gewoon nog bestaan. Die moet je dan wissen. Hoe je settings en mail kunt saven kun je hier lezen:
http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/5321
http://my.opera.com/neeraj_deshmukh/blog/show.dml/6579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK

GeekK

Rag Mama Rag

Stamgastje schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 11:37:
Ik kan bookmarks toevoegen en verwijderen, echter ik kan ze niet aanpassen. Het item "Properties" in het rechtermuistoetsmenu is disabled... Is dit een bug?
Dat was een bug. :) Na een maand is er weer een nieuwe weekly* uit waarin het gefixt zou moeten zijn:
Properties in Contacts and Bookmarks panel do not get disabled anymore.
(Dit geldt ook voor site-specific prefs en content blocker opties).

* gebruik op eigen risico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:10
Ik ben pas teruggestapt van FF naar Opera als hoofdbrowser, omdat ik het zat was dat FF soms tot over de 200MB geheugen gebruikte en omdat de standaard shortkeys e.d. in Opera nu veel lijken op die van FF. Nu heb ik alleen nog een puntje, ik heb de Personal Bar in gebruik alsof het de Bookmark Toolbar uit FF is, hij staat dus vol met bookmarks, maar ook maps met bookmarks daarin. Tot zover alles oke, maar ik gebruik nogal graag een klik op de middelste muisknop om een bookmark in een nieuwe tab te openen, dit gaat prima met bookmarks die direct op de Personal Bar staan, maar bookmarks die in een map op die toolbar staan vangen de klik niet op, ze reageren alleen op een linkse of rechtse klik en dan ook nog hetzelfde op beide, namelijk het openen van de bookmark in de huidige tab. Ik weet wel dat door shift ingedrukt te houden de bookmark in een nieuwe tab wordt geopend, maar ik vroeg me af of er geen enkele manier is om ervoor te zorgen dat het ook gewoon met een klik op de middelste knop kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
SneakyViper schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 20:46:
Ik ben pas teruggestapt van FF naar Opera als hoofdbrowser, omdat ik het zat was dat FF soms tot over de 200MB geheugen gebruikte en omdat de standaard shortkeys e.d. in Opera nu veel lijken op die van FF. Nu heb ik alleen nog een puntje, ik heb de Personal Bar in gebruik alsof het de Bookmark Toolbar uit FF is, hij staat dus vol met bookmarks, maar ook maps met bookmarks daarin. Tot zover alles oke, maar ik gebruik nogal graag een klik op de middelste muisknop om een bookmark in een nieuwe tab te openen, dit gaat prima met bookmarks die direct op de Personal Bar staan, maar bookmarks die in een map op die toolbar staan vangen de klik niet op, ze reageren alleen op een linkse of rechtse klik en dan ook nog hetzelfde op beide, namelijk het openen van de bookmark in de huidige tab. Ik weet wel dat door shift ingedrukt te houden de bookmark in een nieuwe tab wordt geopend, maar ik vroeg me af of er geen enkele manier is om ervoor te zorgen dat het ook gewoon met een klik op de middelste knop kan.
Helaas kan dit niet. Ik gebruik al Opera vanaf versie 4, maar helaas is deze functionaliteit nog nooit toegevoegd.... ook ik zit er met smart op te wachten. Overigens kan je 'Reuse current page' uitzetten bij je Preferences, waardoor hij de bookmarks vanuit je Personal Bar ook in een nieuwe pagina opent als je er met links/rechts op klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Hoe zette je ook alweer de bittorrent functie van Opera uit ?
Heel leuk zo bittorrent cleint, maar tot zover andere cleints is die volkomen waardeloos.

Het is al gelukt met een spciaal link naar een verborgen pagina.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 09-09-2006 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
De BitTorrent-client van Opera voldoet gewoon. "It does the job". Natuurlijk geven andere clients je veel meer controle, maar dat hoort m.i. ook niet thuis in Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 10:04:
Hoe zette je ook alweer de bittorrent functie van Opera uit ?
Heel leuk zo bittorrent cleint, maar tot zover andere cleints is die volkomen waardeloos.

Het is al gelukt met een spciaal link naar een verborgen pagina.
Verborgen pagina? Je bedoelt opera:config?

Het kan ook via Voorkeuren/Preferences onder Advanced --> downloads. Haal het vinkje weg bij "verberg filetypes door Opera te openen" en type bitt in in het zoekveldje ernaast. Edit nu je Bittorrent ondersteuning.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.