Het grote spoorwegentopic deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

m-m schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 01:28:
Bij de perrons staan stempelautomaten........
Ja en?
Hoeveel zones, mensen weten überhaupt niet dat die er staan, omdat het vervoersbedrijf zichzelf nog niet eens bekend gemaakt heeft terwijl het over 10 dagen de boel moet runnen...

Wordt erg gezellig daaro 10 december!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 00:39:
[...]

Binnenkort, dat is makkelijk als ze over 10 dagen rijden... :+ Schiet lekker op daar...

Maar hoe moet je dan stempelen in de trein :? Hoe werkt dat dan? En waarom hoort Blerick niet bij de concessie? Is toch een station aan de maaslijn of niet soms!?
Blerick is niet interessant. Er rijden genoeg bussen door Blerick naar station Venlo. Voor die paar mensen mogen ze best 3 minuten op de totale tijd sparen. Voor dienstregeling 2006 hadden ze óók geen aansluiting naar Nijmegen.

Blerick schijnt destijds slechts aangelegd te zijn omdat daar een kazerne van de landmacht zit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:19:
[...]

Blerick is niet interessant. Er rijden genoeg bussen door Blerick naar station Venlo. Voor die paar mensen mogen ze best 3 minuten op de totale tijd sparen. Voor dienstregeling 2006 hadden ze óók geen aansluiting naar Nijmegen.

Blerick schijnt destijds slechts aangelegd te zijn omdat daar een kazerne van de landmacht zit |:(
klopt ja, volgens mij is er nooit een daadwerkelijke aansluiting geweest met Nijmegen ja, altijd komt de ene aan dan vertrekt de andere. Ontzettend irritant vond ik dat altijd!

Blerick wordt echter wel veel gebruikt, maar het station is veel te groot voor het gebruik.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:50

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Even een vraag. Ik had een hele tijd geleden een apart 'iets' ontdekt bij de Koploper.
Het is schuin, en er kan iets aan worden vastgezet lijkt het wel?
Wat is het eigenlijk:

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/3136/im001197pd6.jpg

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 13:49
Ariën Clay schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 21:11:
Even een vraag. Ik had een hele tijd geleden een apart 'iets' ontdekt bij de Koploper.
Het is schuin, en er kan iets aan worden vastgezet lijkt het wel?
Wat is het eigenlijk:

[afbeelding]
Misschien voor de railcatering die 5 jaar geleden is afgeschaft om de kar vast te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 14:57

Luke!

#Treinbaas
-

[ Voor 119% gewijzigd door Luke! op 03-12-2006 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Het is wel de snelschakelaarkast waar dat schuine ding aan hangt, dacht ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

zwahiel schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:20:
[...]

Ja en?
Hoeveel zones, mensen weten überhaupt niet dat die er staan, omdat het vervoersbedrijf zichzelf nog niet eens bekend gemaakt heeft terwijl het over 10 dagen de boel moet runnen...

Wordt erg gezellig daaro 10 december!
In Groningen staat er gewoon bij hoeveel zones welk station is, dus ik zie het probleem niet zo, dat zal daar dan ook wel zo zijn. Een groter probleem lijkt me het klotematerieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Termi schreef op zondag 03 december 2006 @ 21:25:
[...]

Misschien voor de railcatering die 5 jaar geleden is afgeschaft om de kar vast te maken :?
Als ex-railcateraar kan ik melden dat je je kar daar niet aan vast kon maken. In een koploper parkeerde je de kar ofwel voorbij het machinistentrapje in de neus voorzover niet doorgekoppeld, danwel met gevaar voor lijf, leden en met name schoon kledij in de drugsspuithok voormalige treinkeuken.

Wat dat betreft zijn de bison's stukken beter bedacht- mooie liften die soms werken, zowaar een riem in de conducteurs/cateringhokken waarmee het apparaat vast te zetten is etc. Alleen jammer dat die liften dus sinds afschaffing in het geheel niet gebruikt worden en wel (ook in de nieuwe reeksen) het midden van de rijtuigen bezet houdt waardoor de trappen zo gruwelijk smal en krom moeten zijn :'(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:33:
[...]

Als ex-railcateraar kan ik melden dat je je kar daar niet aan vast kon maken. In een koploper parkeerde je de kar ofwel voorbij het machinistentrapje in de neus voorzover niet doorgekoppeld, danwel met gevaar voor lijf, leden en met name schoon kledij in de drugsspuithok voormalige treinkeuken.

Wat dat betreft zijn de bison's stukken beter bedacht- mooie liften die soms werken, zowaar een riem in de conducteurs/cateringhokken waarmee het apparaat vast te zetten is etc. Alleen jammer dat die liften dus sinds afschaffing in het geheel niet gebruikt worden en wel (ook in de nieuwe reeksen) het midden van de rijtuigen bezet houdt waardoor de trappen zo gruwelijk smal en krom moeten zijn :'(
Worden die liften dan echt voor niks anders gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:33:
[...]

Als ik naar die foto kijk lijkt mij dat toch echt een DD-IRM (ik vermoed dat je die bedoelt met Bison?). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Commendatore schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:59:
[...]

Worden die liften dan echt voor niks anders gebruikt?
Noem eens iets waar ze voor gebruikt kunnen worden ?

Misschien voor rolstoelers, maar dan moet je niet claustrofobisch zijn iig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 13:24

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:16:
[...]

Als ik naar die foto kijk lijkt mij dat toch echt een DD-IRM (ik vermoed dat je die bedoelt met Bison?). :)
Die foto is echt niet van een DD-IRM. Bij DD-IRM steunen de verticale stangen van de deur op een steun die uit de (schuine) wand komt. Hier gaan de steunen helemaal door naar onder, dat is niet van materieel met een knik in de wand.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 21:16:
[...]
Bizon == IRM, maar dat op de foto is toch echt ICM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pizzaman schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:21:
[...]

Noem eens iets waar ze voor gebruikt kunnen worden ?

Misschien voor rolstoelers, maar dan moet je niet claustrofobisch zijn iig. :+
Het zijn vrij smalle liften, daar krijg je geen rolstoel in, het ding is iets groter dan een trolly van de catering. En bovendien verboden voor personen (voor goederenliften gelden andere veiligheids- en ontwerpeisen).

En liften zitten ook alleen maar in de eerste serie IRM, in de vervolgbestelling (dus de nieuwe bakken met de stoffen bekleding) is alleen de liftschacht aanwezig, geen mechanisme. Dit is zo gebleven omdat men geen zit had om de hele constructie aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:32:
[...]

Die foto is echt niet van een DD-IRM. Bij DD-IRM steunen de verticale stangen van de deur op een steun die uit de (schuine) wand komt. Hier gaan de steunen helemaal door naar onder, dat is niet van materieel met een knik in de wand.
Hmm oké dat heb ik verkeerd gezien dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers: de 4011 komt over een halfuurtje weer terug in het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:23:
Die zal nu wel al voor de grens staan denk ik zo. Ding gaat gesleept verder naar Haarlem ergens vanavond/vannacht.

@Henry hieronder: Venlo. Stond net (17u20) in Kaldenkirchen of bij een van de dikke bomen ervoor (Breyell, Boisheim).

Voor theaterliefhebbers: zaterdag kunt u in Nijmegen poppetjes, een plan U, een railbussetje en vast ook wel de 3222 bekijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Luke! op 06-12-2006 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:23:
Misschien een stomme vraag, maar waar komt ie de grens over dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:25:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waar komt ie de grens over dan?
http://www.somda.nl/www/index.php?blokid=21&drglid=1034

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 17:24:
[...]
Voor theaterliefhebbers: zaterdag kunt u in Nijmegen poppetjes, een plan U, een railbussetje en vast ook wel de 3222 bekijken.
En van zondag tot maart of langer vooral bussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 20:21:
[...]

Het zijn vrij smalle liften, daar krijg je geen rolstoel in, het ding is iets groter dan een trolly van de catering. En bovendien verboden voor personen (voor goederenliften gelden andere veiligheids- en ontwerpeisen).

En liften zitten ook alleen maar in de eerste serie IRM, in de vervolgbestelling (dus de nieuwe bakken met de stoffen bekleding) is alleen de liftschacht aanwezig, geen mechanisme. Dit is zo gebleven omdat men geen zit had om de hele constructie aan te passen.
Zelfs het slot is er nog bij de ene laatste stoel enzo.. Dat was toch onnodig geweest dan :)?
En zonder dat blijft de constructie ook toch wel gehandhaafd hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:09:
[...]
En van zondag tot maart of langer vooral bussen ;)
Want? Volgens mij is er nog niets veranderd aan de overdracht van DH I/II aan Veolia en dus wordt er gewoon gereden met uitzondering van in totaal een trein of tien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat er naar mijn bescheiden mening nog altijd te weinig wadkwalmers zijn voor het aantal reizigers op het noordelijke deel van de maaslijn. Daar is het nu met twee stellen DM90 al dringen overdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 21:03
Kheb wellicht 2 wazige vragen:
-Waarom wordt de 4011 het land in "gesleept":? Deze ICM kan toch zelf rijden in NL ?
-Hoe zit het met de zonnebescherming van de lak van b.v. een IRM ? Vaak zie je nog wel eens treinen rijden waarvan de kleur geel echt heel wazig geworden is. Is er een speciale lak of bescherming aangebracht :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:51:
Kheb wellicht 2 wazige vragen:
-Waarom wordt de 4011 het land in "gesleept":? Deze ICM kan toch zelf rijden in NL ?
Omdat 'ie kaputtie is.
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:56:
Omdat er naar mijn bescheiden mening nog altijd te weinig wadkwalmers zijn voor het aantal reizigers op het noordelijke deel van de maaslijn. Daar is het nu met twee stellen DM90 al dringen overdag...
Aha. En als Veolia 1:1 het aantal bakken DM '90 vervangt door bakken wadlopers? Dan gaan ze echt niet veel verbussen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:52:
[...]
Omdat 'ie kaputtie is.

[...]
Aha. En als Veolia 1:1 het aantal bakken DM '90 vervangt door bakken wadlopers? Dan gaan ze echt niet veel verbussen. ;)
Ow, ok. De 4011 was alleen in wenen om het nieuwe interieur te testen in verschillende omstandigheden. Omdat het een gereviseerde trein is dacht ik dat ie ook gewoon reedt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:02:
[...]
Ow, ok. De 4011 was alleen in wenen om het nieuwe interieur te testen in verschillende omstandigheden. Omdat het een gereviseerde trein is dacht ik dat ie ook gewoon reedt :)
De 4011 was in Wien om de invloed van voor Nederland extreme(re) temperaturen te testen op diverse installaties (waaronder airco, maar dat noem ik niet echt interieur). Het ding heeft ook gereden, maar aangezien een gereviseerde trein ook een trein is kan die ook problemen krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op woensdag 06 december 2006 @ 19:52:
[...]
Omdat 'ie kaputtie is.

[...]
Als lijkt me het cruciale woord.
Veolia krijgt 17 bakken (11DH1, 3 DH2), terwijl NS 28 bakken (14 DM'90) van de Maaslijn afhaalt, dat lijkt me een vrij aardig verschil. Nu zal NS allicht wel een redelijke reserve achter de hand hebben gehad, maar ook Wadlopers hebben onderhoud nodig en ik heb het idee dat ze wat minder betrouwbaar zijn dan de Buffels.

En dan is het nog afwachten of Veolia de Groningse of de Friese stellen krijgt. Kan me best voorstellen dat Arriva de Groninger stellen (met meer stoelen) liever zelf houdt, maar geen idee hoe dat met NSFS in geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:38:
[...]
Als lijkt me het cruciale woord.
Veolia krijgt 17 bakken (11DH1, 3 DH2), terwijl NS 28 bakken (14 DM'90) van de Maaslijn afhaalt, dat lijkt me een vrij aardig verschil. Nu zal NS allicht wel een redelijke reserve achter de hand hebben gehad, maar ook Wadlopers hebben onderhoud nodig en ik heb het idee dat ze wat minder betrouwbaar zijn dan de Buffels.
Er is sprake van zeventien tot 23 bakken, dus dat is nog afwachten lijkt mij. Veolia heeft zes sets materieel nodig. Neem gemiddeld drie bakken per trein, dan levert dat vijf bakken reserve/onderhoud/defect op. Dat is niet veel, is ook krap in de spits, maar dat wil niet zeggen dat de dienst daarmee niet uit te voeren is. Vergeet niet dat ze mogelijk nog gaan goochelen met keren in Venray.
En dan is het nog afwachten of Veolia de Groningse of de Friese stellen krijgt. Kan me best voorstellen dat Arriva de Groninger stellen (met meer stoelen) liever zelf houdt, maar geen idee hoe dat met NSFS in geregeld.
Ik denk dat dat er niet toe gaat doen en dat de insteek wordt dat er een trein moet rijden, op welke sterkte maakt niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik lach in het vuistje om deze 'ellende' vanaf de andere kant van de wereld...

Ik zie het over een dagje of 4 helemaal mis gaan, zowel bij Veolia die nog steeds niet over een site beschikt (GOED GOED GOED!!!) en bij de NS die treinstellen erbij gaan 'toveren' volgens de NS zelf :D

Wordt leuk, heel erg leuk komende tijd op het spoor als ik zo eens alle berichten hoor en lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:10:
Ik zie het over een dagje of 4 helemaal mis gaan, zowel bij Veolia die nog steeds niet over een site beschikt (GOED GOED GOED!!!) en bij de NS die treinstellen erbij gaan 'toveren' volgens de NS zelf :D
Waar heb je 't nu weer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Van www.nieuwnieuws.nl
"aanloopproblemen onvermijdelijk zullen zijn." Sterker nog, het onverdeelde en terechte cynisme van de reiziger lijkt de directie te hebben aangestoken. NS Reizigers directeur Jacques Huberts zegt letterlijk: "Er gaat beslist iets mis".
Lees rustig verder op: http://www.volkskrant.nl/..._nieuw_rooster?source=rss

en:

tik 's www.veolia.nl in
resultaat: Bad Request (Invalid Hostname)

En als je dan naar www.veoliatransport.nl (erg nette term! Transport... Alsof je vee vervoert!) kijkt krijg je dit te zien, maar niet als je op het kaartje klikt je moet even zoeken in de navigatie naar Veolia Limburg en daar krijg je het onderstaande te zien...
Vanaf 10 december 2006 verzorgt Veolia Transport Nederland het openbaar vervoer in de provincie Limburg. Bus, trein en taxi worden geïntegreerd tot één makkelijk toegankelijk vervoerssysteem. Informatie over de dienstregeling vindt u onder de knoppen Dienstregeling Noord- en Midden-Limburg en Dienstregeling Zuid-Limburg. Voor deur tot deur reisadviezen kunt u de reisplanner van 9292OV gebruiken of bellen met de Reisinformatiegroep 0900 - 9292 (€0,70 p/m).

Informatie voor medewerkers

Bent u werkzaam in Limburg voor Hermes, NS, Deeltaxi Noord-Limburg of Techno Service Nederland? En wilt u een vraag stellen over de nieuwe concessie Limburg? Stuur uw vraag per e-mail door op onderstaande link te klikken en u ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie.

Stel uw vraag
Verder, alsof een normaal mens weet welke lijn onder welk gebied valt als je kijkt. De laatste keer dat ik keek reden er in Venlo wel meer bussen rond dan de stadslijnen. En treinverkeer? Neuh, we schuiven alles lekker naar 9292ov.nl ;)

[ Voor 66% gewijzigd door zwahiel op 06-12-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Daarmee wordt toch aannemelijk gedoeld op het schuiven met materieel. In de diverse media is al meermaals uitgesproken dat in de eerste periode van de nieuwe dienst treinlengtes aangepast kunnen worden. Zowel verkorten, als verlengen. Ik zie nergens staan dat ze treinen tevoorschijn gaan toveren. Het enige dat er op korte termijn tevoorschijn gaat komen zijn de Duitse IR-bakken.
tik 's www.veolia.nl in
resultaat: Bad Request (Invalid Hostname)
I know, ik doelde op het andere stukje. Overigens zie ik op die site gewoon lijnfolders met info staan, dus lijkt me duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 07-12-2006 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:02:
[...]
Daarmee wordt toch aannemelijk gedoeld op het schuiven met materieel. In de diverse media is al meermaals uitgesproken dat in de eerste periode van de nieuwe dienst treinlengtes aangepast kunnen worden. Zowel verkorten, als verlengen. Ik zie nergens staan dat ze treinen tevoorschijn gaan toveren. Het enige dat er op korte termijn tevoorschijn gaat komen zijn de Duitse IR-bakken.

[...]
I know, ik doelde op het andere stukje. Overigens zie ik op die site gewoon lijnfolders met info staan, dus lijkt me duidelijk.
Ik krijg maar selectieve media mee hé ;) (lees internet) nederlandse tv wordt hier niet uitgezonden, Duitse daarintegen wel :( IR-bakken vind ik nogaltijd wel prima!

Ik ben echt benieuwd naar het Veolia verhaal, want over het spoor is namelijk niks nakkes nada te vinden op die site. En 9292ov.nl kennende crasht die dit weekend ;) De lijnfolders staan er wel ja, maar niet op een gebruikersplek. Als gebruiker wil ik weten welke bus er bijvoorbeeld vanuit Venlo rijdt, en er rijden meer bussen dan alleen de stadslijnen 1 t/m 8 (?)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op donderdag 07 december 2006 @ 00:29:
[...]
Ik krijg maar selectieve media mee hé ;) (lees internet) nederlandse tv wordt hier niet uitgezonden, Duitse daarintegen wel :( IR-bakken vind ik nogaltijd wel prima!
Dan moet je misschien niet zo snel je oordeel vellen ;). Maar al met al, het wordt evengoed een 'interessant' gebeuren. :p
Ik ben echt benieuwd naar het Veolia verhaal, want over het spoor is namelijk niks nakkes nada te vinden op die site. En 9292ov.nl kennende crasht die dit weekend ;) De lijnfolders staan er wel ja, maar niet op een gebruikersplek. Als gebruiker wil ik weten welke bus er bijvoorbeeld vanuit Venlo rijdt, en er rijden meer bussen dan alleen de stadslijnen 1 t/m 8 (?)!
Hm, daar staat erg weinig inderdaad. In de lijnfolder van Venray staat trouwens de treindienstregeling.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 07-12-2006 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Informatie over lijnen die Venlo aan doen staat ook in lijnfolder De Peel, lijnfolder Roermond en lijnfolder Maasduinen.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op donderdag 07 december 2006 @ 01:07:
[...]
Dan moet je misschien niet zo snel je oordeel vellen ;). Maar al met al, het wordt evengoed een 'interessant' gebeuren. :p

[...]
Hm, daar staat erg weinig inderdaad. In de lijnfolder van Venray staat trouwens de treindienstregeling.
Behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, volgens is die slogan nu in veel hoofden van NS-ers :+

Ik ben nog steeds benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Woei, foto's van de ICRm 4011, en zijn interieur:
http://erwinzuidema84.spaces.live.com/photos
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Of hij is niet geschikt voor de Duitse bovenleiding-spanning ;)

[ Voor 61% gewijzigd door AW_Bos op 07-12-2006 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:38

MBV

Je bedoelt: Omdat hij kaputtie wordt als hij er zelf spanning zou pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:31:
Of hij is niet geschikt voor de Duitse bovenleiding-spanning ;)
}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
naja, hij is geprepareerd dat de remmen buiten dienst staan, pantograaf geborgd, en batterijen uit.
Tja, dat moet nou eenmaal op het Duitse spoor bij materieel vervoer.

En ik denk dat ze dat prepareren, en ont-prepareren ( :P ) liever in Haarlem doen, dan aan de grens
Daarom zal hij ook in NL gesleept worden. tevens is het maar een paar uur rijden nog vanaf de grens naar haarlem terug. Dus waarom anders nog afkoppelen? :P

[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 07-12-2006 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op donderdag 07 december 2006 @ 18:34:
En ik denk dat ze dat prepareren, en ont-prepareren ( :P ) liever in Haarlem doen, dan aan de grens
Daarom zal hij ook in NL gesleept worden. tevens is het maar een paar uur rijden nog vanaf de grens naar haarlem terug. Dus waarom anders nog afkoppelen? :P
Het ding is op eigen kracht naar Venlo gegaan op de heenrit en op de terugrit was er een defect zoals ik al schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Ik zag vanavond de 1312 met 3 railbus-wagens staan (1 motorwagen volgens mij) in Nijmegen. Trok nog aardig wat bekijks volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
'Nieuwe dienstregeling NS ernstig in gevaar'

Uitgegeven: 8 december 2006 08:22

AMSTERDAM - De nieuwe dienstregeling van de Nederlandse Spoorwegen (NS) loopt ernstig gevaar vanwege een gebrek aan treinen. Dat stellen de vakbonden CNV en FNV vrijdag in het Algemeen Dagblad. Bijna honderd treinen zouden niet beschikbaar zijn omdat ze in onderhoud zijn.

Het onderhoudsbedrijf Nedtrain liep vorige week 94 treinstellen achter op de planning, schrijft de krant. Gevolg is dat treinen moeten worden ingekort of dat treinen simpelweg niet meer rijden, zegt CNV-bestuurder Jerry Piqué. De nieuwe dienstregeling gaat zondag in.

Onderhoud

Gezien de onderhoudsachterstand reden er vorige week bijna vierhonderd treinstellen met defecten rond, bevestigt Nedtrain. Het gaat dan om problemen als kapotte deuren en defecte aandrijvingen.

Volgens de bonden kampt de NS met een ernstig personeelstekort bij de werkplaatsen. Vorig jaar gingen 350 mensen met vervroegd pensioen, zonder dat zij werden vervangen.

De NS zegt zich nog geen zorgen te maken. De situatie zou pas zorgwekkend zijn als er meer dan honderd rijtuigen buiten dienst zijn. Reizigersorganisaties Rover en de Nederlandse Vereniging van Reizigers maakten donderdag bekend dat mensen met klachten over de NS terecht kunnen op hun websites.
Bron: Nu.nl
De media kijkt gespannen toe zo te zien. Er zullen ongetwijveld problemen zijn/komen maar ik zoals de media het de laatste maanden schetst zal het ook wel niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Er blijkt een aanrijding te zijn tussen Den Haag en Schiedam? Iemand meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat ik me afvraag: waarom worden er soms via de omroep in de trein berichten omgeroepen welke bedoeld zijn voor NS personeel. Zo zat ik laatst in een koploper van Utrecht naar Amersfoort en werd er omgeroepen "meester, 10 bakken" (betekenis?). Ook vaak bij koppelen en ontkoppelen hoor je berichten via het omroep systeem.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Bobje schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:17:
Er blijkt een aanrijding te zijn tussen Den Haag en Schiedam? Iemand meer informatie?
Aanrijding Delft
Tussen Rijswijk en Delft moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding rijden er tussen Rijswijk en Delft geen treinen.
*Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Den Haag Centraal en tussen Rotterdam en Leiden kunnen omreizen via Gouda.
*Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Schiphol en tussen Rotterdam en Amsterdam kunnen omreizen via Utrecht.
Prognose:
*einde tussen 12.00 en 13.00 uur
Van de prorail Site. Bedoel je dat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanrijding zonder verdere informatie betekent over het algemeen een zelfdodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelmervos schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:08:
Wat ik me afvraag: waarom worden er soms via de omroep in de trein berichten omgeroepen welke bedoeld zijn voor NS personeel. Zo zat ik laatst in een koploper van Utrecht naar Amersfoort en werd er omgeroepen "meester, 10 bakken" (betekenis?). Ook vaak bij koppelen en ontkoppelen hoor je berichten via het omroep systeem.
Dan heeft iemand zn porte niet bij zich of niet afgesteld, en via de omroep werkt dan ook prima. Bijv. 'meester 6 bakken erbij' of in Utrecht regelmatig een complete remproef via de oproep 'remmen vast....danku....lossen...remproef geslaagd, prettige reis'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:44

not-known

[BI] Crewmember

Vandaag nog een stammetje benelux voorbij zien komen langs Zoetermeer, ongetwijfeld vanwege de aanrijding dus.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vandaag lijkt et goed te gaan met de NS :) Het is natuurlijk nog niet een echte test, want die komt morgen pas. Wel vreemd btw dat ze almere muziekwijk geen nieuwe dienstregeling borden opgehangen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:00:
Wel vreemd btw dat ze almere muziekwijk geen nieuwe dienstregeling borden opgehangen hebben ;)
Zie TT105 of 106.

[ Voor 20% gewijzigd door Luke! op 10-12-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik ben nog steeds verdrietig over het verlies van de 800/900 :'(

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:56

Reinier

\o/

Ariën Clay schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:31:
Woei, foto's van de ICRm 4011, en zijn interieur:
ICRm? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
CyBeR schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:11:
Hoezo, die treinseries bestaan nog gewoon hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:23:
[...]
Hoezo, die treinseries bestaan nog gewoon hoor. :+
Als ik een fiets op de rails zet en die treinnummer 800 geef, is dat niet de intercity uit haarlem naar zuid-limburg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 19:25
CyBeR schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:11:
# 800 IC Haarlem – Maastricht
# 900 IC Haarlem – Heerlen
Als veelvuldig gebruiker van de NS zijn / waren(?) deze lijnen mijn enige weg richting nederland.
De rijtuigen die tot nu toe werden gebruikt waren volgens mij ICRm, super relaxed om in te werken. Wat mag ik dan nu verwachten?

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Althalus schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:08:
[...]

Als veelvuldig gebruiker van de NS zijn / waren(?) deze lijnen mijn enige weg richting nederland.
De rijtuigen die tot nu toe werden gebruikt waren volgens mij ICRm, super relaxed om in te werken. Wat mag ik dan nu verwachten?
De 800 rijdt nu van Alkmaar naar Sittard en wordt daar gesplitst (800 naar Maastricht, 20800 naar Heerlen). In de spits wordt tot Schagen gereden, in het weekend vanaf Amsterdam centraal. De gehele dienst wordt met IRM uitgevoerd.
CyBeR schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:55:
[...]
Als ik een fiets op de rails zet en die treinnummer 800 geef, is dat niet de intercity uit haarlem naar zuid-limburg :P
Na und? De 800 gaat nog steeds naar Zuid-Limburg. :p

[ Voor 18% gewijzigd door Luke! op 10-12-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Veolia schijnt er vandaag al een flinke puinhoop van te hebben gemaakt. Veel treinen hebben Roermond en Nijmegen niet bereikt, voortdurend werd gekeerd in Swalmen danwel Cuijck. Diverse treinen vielen uit, reden te kort (o.a. één DH I, maar ze hebben wel negentien bakken gekregen...) of reden met vertraging (+5 tot +20).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Dubbeldekkers die naar een of ander kutgehucht rijden dat niet eens bij de randstad hoort.

Al het ICRm gaat naar plekken waar niemand komt. En vanaf haarlem is er nu geen enkele manier om zonder over te stappen in het zuiden van het land te komen anders dan Breda (waar de sneltrein nog steeds heenrijdt, maar dat schijnt ook op te gaan houden.)
Luccus schreef op zondag 10 december 2006 @ 14:16:
[...]
Na und? De 800 gaat nog steeds naar Zuid-Limburg. :p
Maar rijdt niet vanuit haarlem en niet met het meest fijne materieel dat er hier rondrijdt. Ergo: de 800/900 is dood en vervangen door een inferieur na-aapsel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
CyBeR schreef op zondag 10 december 2006 @ 18:41:
[...]
Al het ICRm gaat naar plekken waar niemand komt. En vanaf haarlem is er nu geen enkele manier om zonder over te stappen in het zuiden van het land te komen anders dan Breda (waar de sneltrein nog steeds heenrijdt, maar dat schijnt ook op te gaan houden.)
Wat is dat allemaal voor kwatsj? ICRm rijdt tussen Eindhoven en Amsterdam, tussen Den Haag en Arnhem en tussen Arnhem en Roosendaal. Daar komt inderdaad geen hond. Overigens kon je voorheen niet van Alkmaar zonder overstap naar het zuiden komen, dus dat is ook niet echt een argument. :p
[...]
Maar rijdt niet vanuit haarlem en niet met het meest fijne materieel dat er hier rondrijdt. Ergo: de 800/900 is dood en vervangen door een inferieur na-aapsel :P
Is Haarlem dan zo schokkend dat dat vanuit het Zuiden zonder overstap bereikbaar moet zijn? Natúúrlijk. :p

[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 10-12-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Luccus schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:47:
[...]
Wat is dat allemaal voor kwatsj? ICRm rijdt tussen Eindhoven en Amsterdam, tussen Den Haag en Arnhem en tussen Arnhem en Roosendaal. Komt inderdaad geen hond.
Voor wat betreft mijn belevingswereld niet, nee :P
[...]
Is Haarlem dan zo schokkend dat dat vanuit het Zuiden zonder overstap bereikbaar moet zijn? Natúúrlijk. :p
Is al sinds 1970 zo, zal wel een reden voor geweest zijn. Dat 't een vrij drukke trein was is er waarschijnlijk wel een geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Een gestoorde tunnelinstallatie Zwijndrecht
Tussen Rotterdam en Dordrecht moeten reizigers rekening houden met vertraging.
Door een gestoorde tunnelinstallatie rijden er tussen Rotterdam Lombardijen en Zwijndrecht geen treinen.
8)7 Ze verzinnen het wel bij prorail :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, een tunnel ligt daar niet. Het zal wel dat stuk zijn waar ze een paar jaar geleden en dak op gebouwd hebben. ;)
CyBeR schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:48:
[...]

Is al sinds 1970 zo, zal wel een reden voor geweest zijn. Dat 't een vrij drukke trein was is er waarschijnlijk wel een geweest.
Alsof overstappen zo'n ramp is. Je springt uit je trein, je loopt naar een ander perron, je wacht een paar minuten en je springt weer een andere trein. /me ziet het punt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 22:16:

Alsof overstappen zo'n ramp is. Je springt uit je trein, je loopt naar een ander perron, je wacht een paar minuten en je springt weer een andere trein. * CyBeR ziet het punt niet.
Meerdere.

a) Warme trein -> koud perron (winter) of koude trein -> warm perron (zomer).
b) Mogelijkheid tot vertraging neemt exponentieel toe naarmate je meer overstappen hebt.
c) Je moet al je spullen weer pakken.
d) Haarlem is de hoofdstad van de provincie noord-holland. Dat er vanaf een provinciehoofdstad geen directe verbinding is naar andere delen van het land, afgezien van een sneltrein die ook op de rol staat om te verdwijnen als de HSL er is, is natuurlijk compleet van de pot gerukt.
e) het vervangende aanbod is trager. 800/900 deed over hlm->asd 14 minuten, de snelste huidige trein 16 dankzij de extra stop op sloterdijk die overigens helemaal niet nodig is. Ik weet dat 't maar 2 minuten is maar 't telt wel op.

Sowieso staat die hele mutatie van intercities naar sneltreinen met een andere naam me niet aan. Overveen is nu een intercitystation. Dat is een pokkeklein dorp. (Toegegeven met een perron dat lang genoeg is voor een volledige 12-bakken tellende ICRm intercity). De enige reden dat daar überhaupt meer dan 4 mensen per dag instappen is dat er een hogeschool vlak naast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik kan alleen maar zeggen dat de nieuwe dienstregelingplan voor vanaf 's-Hertogenbosch echt ideaal is. Je kan nu 4x per uur naar Schiphol, 4x per uur naar Utrecht en 4x per uur naar Amsterdam, en 4x per uur naar Eindhoven. Dus als het plan goed uitpakt is dat een grote verbetering. Bij nog geen de helft hoef je over te stappen om de genoemde frequenties te halen, bovendien neem je dat voorlief als je de mogelijkheid krijgt om zowaar op een willekeurig moment de trein te nemen. (nu is 10 minuten wachten te doen, voorheen ga je echt niet voor de lol 30 minuten wachten waardoor je, je reis helemaal uitstippelt)

Hoop alleen dat de capaciteit in orde is, de 800/900 in het spitsuur valt nog nét niet uit elkaar met de overvolle bezetting van reizigers :X (ergo; als de reizigers nu ook maar meer verspreid gaan, en niet pérse hun oude trein moeten hebben)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Plastic rommel die kapot gaat als het heeft gesneeuwd, minder comfortabele stoelen (zeker de oudere bakken) waardoor je na een uur rugpijn hebt, minder comfortabele werkruimte (kleinere tafeltjes tov ICRm), veel te kleine prullenbakjes (coach opstelling in de nieuwe bakken), die zeker gezien de afstand die de trein moet afleggen ongetwijfeld altijd vol zitten, waardoor het een bende wordt in de trein.

Kortom, we krijgen te maken met IRM, oftewel de trein die ontworpen is als InterRegiomaterieel.
ND863 schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:01:(ergo; als de reizigers nu ook maar meer verspreid gaan, en niet pérse hun oude trein moeten hebben)
Dat kun je niet van ze verwachten. Men moet op een bepaalde tijd ergens zijn en kiest daarvoor de trein die ervoor zorgt dat ze volgens planning op tijd aankomen. Dat veel mensen rond dezelfde tijd ergens moeten zijn kun je die mensen niet aanrekenen. Spits-drukte is gewoon een fact of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:47:
[...]
Wat is dat allemaal voor kwatsj? ICRm rijdt tussen Eindhoven en Amsterdam, tussen Den Haag en Arnhem en tussen Arnhem en Roosendaal. Daar komt inderdaad geen hond. Overigens kon je voorheen niet van Alkmaar zonder overstap naar het zuiden komen, dus dat is ook niet echt een argument. :p

[...]
Vannochtend zag ik de 800/900 serie staat @ Ah. Erg mooi om deze serie nu in arnhem te hebben :) Je zag allemaal mensen kijken waar ze de deur open konden doen enzo :) Ook het uitstappen van de mensen uit deze trein ging niet van een leien dakje, maar dat komt nog wel als ze gewent zijn aan die deurmechanismes :)
Btw druk met journalisten @ Ut :) RTL4, RTV Noord holland, radio1 journaal enz. Ze zitten er dik bovenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terabyte schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:46:
[...]

Plastic rommel die kapot gaat als het heeft gesneeuwd, minder comfortabele stoelen (zeker de oudere bakken) waardoor je na een uur rugpijn hebt, minder comfortabele werkruimte (kleinere tafeltjes tov ICRm), veel te kleine prullenbakjes (coach opstelling in de nieuwe bakken), die zeker gezien de afstand die de trein moet afleggen ongetwijfeld altijd vol zitten, waardoor het een bende wordt in de trein.

Kortom, we krijgen te maken met IRM, oftewel de trein die ontworpen is als InterRegiomaterieel.
Ik was ook niet onverdeeld gelukkig vanmorgen. Allereerst had ik mijn geweldige trein die in een keer van Tilburg naar Schiphol jakkert al op moeten geven, daarnaast zat ik vanaf Den Bosch in IRM (oud) materieel. Dat zijn toch minder goede slaapplekken.

NS kan wat punten terug verdienen wanneer ik vanavond in de trein vanaf Utrecht naar Den Bosch van 17:34 niet hoef te staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:33:
[...]

Ik was ook niet onverdeeld gelukkig vanmorgen. Allereerst had ik mijn geweldige trein die in een keer van Tilburg naar Schiphol jakkert al op moeten geven, daarnaast zat ik vanaf Den Bosch in IRM (oud) materieel. Dat zijn toch minder goede slaapplekken.
Dan zoek je toch de nieuwe bakken op?
NS kan wat punten terug verdienen wanneer ik vanavond in de trein vanaf Utrecht naar Den Bosch van 17:34 niet hoef te staan...
Die zou met drie IRM IV'en moeten rijden, meer capaciteit dan een ICRm-stam, dus wie weet. ;)
IJnte schreef op maandag 11 december 2006 @ 09:22:
[...]
Vannochtend zag ik de 800/900 serie staat @ Ah.
De 800-serie rijdt nog altijd naar Maastricht en de 900 is een stukje HSL. Zeg nou gewoon dat je het materieel wat voorheen in de 800/900 reed nu in Arnhem zag. ;)
ProRail.nl
Logistieke problemen Maaslijn
De treinen van Veolia lopen door de lage snelheid van het materieel tussen Nijmegen en Roermond vertraging op. Deze treinen kunnen maximaal 100 km/h terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 120 km/h. Bovendien moeten de treinen op dit enkelsporige baanvak op de stations op elkaar wachten, waardoor de vertraging geleidelijk oploopt.

[ Voor 36% gewijzigd door Luke! op 11-12-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vage nieuwe dienstregeling hier....:
vanaf enschede naar borne: 4* per uur nu ipv 2 :)
vanaf borne naar enschede: nog altijd 2* per uur.... :/

edit: dat 4*/uur is alleen smorges :|

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 11-12-2006 11:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:59
Mensen al bekend met deze site?
http://www.sporenplan.nl/

Deze site wordt door de developers van het HoPp project waar ik ook developer was erg veel gebruikt. HoPp staat voor herontwerp planproces en onderdeel daarvan is een nieuwe applicatie waarmee de planningen gemaakt moeten worden.

Meer hierover op mijn blog: http://blog.leenarts.net/2006/09/28/train-spotting-sort-of/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:12:
[...]
De 800-serie rijdt nog altijd naar Maastricht en de 900 is een stukje HSL. Zeg nou gewoon dat je het materieel wat voorheen in de 800/900 reed nu in Arnhem zag. ;)
offtopic:
Jij je zin :)

Tja er zijn toch de verwachte logistieke problemen tussen roermond en nijmegen (maaslijn). Was te verwachten toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

The - DDD schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:26:
Mensen al bekend met deze site?
http://www.sporenplan.nl/

Deze site wordt door de developers van het HoPp project
Waarom zou NS van een 3rd-party site gebruik maken, terwijl ze actuele OBE bladen en InfraAtlas data zo van ProRail kunnen krijgen in de correcte formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:59
Eh, daar ga ik hier niet op in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Jalala, Veolia 8)

Hoera wat gaat dat goed >:)

Trouwens een beetje jammer dat er reguliere lijnen zoals de 900 dan vervallen of deels vervallen zodat je de HSL kunt gebruiken. In diezelfde HSL die vrije tarieven krijgt en die zijn natuurlijk veel hoger, want je bent er veel sneller (als ie überhaupt OOIT rijdt) Maar het is wel klantenklopperij eigenlijk.

Maar goed, 't is zo'n mooie concurrentiemarkt hé, hoort erbij, net als prutserig vervoer in Limburg momenteel :+
Kreeg vanmorgen al wat verhalen te horen van mensen die de trein namen, of althans probeerden te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProRail.nl
Logistieke problemen Maaslijn
De treinen van Veolia lopen door de lage snelheid van het materieel tussen Nijmegen en Roermond vertraging op. Deze treinen kunnen maximaal 100 km/h terwijl de dienstregeling gebaseerd is op 120 km/h. Bovendien moeten de treinen op dit enkelsporige baanvak op de stations op elkaar wachten, waardoor de vertraging geleidelijk oploopt.
Eh, als dat nou het ergste was... Ze rijden volgens mij alles met enkele stelletjes. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien wachten op station Cuijk (en dat wil wat zeggen). Het was weer een fijn veetransport.

Vanochtend om 7:53 op station Tegelen: "pling plong. dames en heren, de stoptrein naar nijmegen vertrekt over 5 minuten". Daarna op alle stations een eeuwigheid stilgestaan omdat de conducteur de deuren niet kon sluiten omdat er overal mensen tussen stonden. Uiteindelijk met 30 minuten vertraging aangekomen (9:15) in Heyendaal. "dames en heren, de stoptrein naar nijmegen van 9:16 vertrekt over 10 minuten" 8)7

Ik wist trouwens niet dat Tuffie Vos voor ProRail werkte ipv voor de NS. Dat is wel positief, want dat houdt de omroep overal hetzelfde.

En over de bussen: ik begreep dat Veolia bussen in ging zetten voor de spitstreinen tussen Venray en Nijmegen? Daar is blijkbaar niets van terecht gekomen of mensen weten er niets van, want anders was het niet zo druk geweest in Venray, Cuijk en Boxmeer.

Ik ben benieuwd of de komende dagen verbetering laten zien of dat het tot maart "kut met peren" blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:55:
[...]

[...]

Eh, als dat nou het ergste was... Ze rijden volgens mij alles met enkele stelletjes. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien wachten op station Cuijk (en dat wil wat zeggen). Het was weer een fijn veetransport.

Vanochtend om 7:53 op station Tegelen: "pling plong. dames en heren, de stoptrein naar nijmegen vertrekt over 5 minuten". Daarna op alle stations een eeuwigheid stilgestaan omdat de conducteur de deuren niet kon sluiten omdat er overal mensen tussen stonden. Uiteindelijk met 30 minuten vertraging aangekomen (9:15) in Heyendaal. "dames en heren, de stoptrein naar nijmegen van 9:16 vertrekt over 10 minuten" 8)7

Ik wist trouwens niet dat Tuffie Vos voor ProRail werkte ipv voor de NS. Dat is wel positief, want dat houdt de omroep overal hetzelfde.

En over de bussen: ik begreep dat Veolia bussen in ging zetten voor de spitstreinen tussen Venray en Nijmegen? Daar is blijkbaar niets van terecht gekomen of mensen weten er niets van, want anders was het niet zo druk geweest in Venray, Cuijk en Boxmeer.

Ik ben benieuwd of de komende dagen verbetering laten zien of dat het tot maart "kut met peren" blijft...
Ik rijd elke dag cuijk --> amsterdam
Normaal 7:32 trein --> 9:15 op werk
nu.. 7:05 trein --> 9:10 op werk... kon om die tijd ook al staan trouwens...

heerlijk..

Bussen rijden om 20 over en 10 voor geloof ik zoiets, maar daar wil niemand mee mee en weten weinig mensen (hallo.. informatie op station zou handig zijn???? zeker 1e dag???)

T/m maart te weinig materieel, maar dat is niet alles... tot eind 2007 zal de dienstregeling NIET gehaald worden... de wadlopers (die treinen die er nu rijden) kunnen maximaal 100 km/u.. dienstregelijk gaat uit van 140.. tja..
trein van 7:05 zou om 7:19 in nijmegen moeten zijn.. is dan om 7:29!!!

ben dus druk bezig om naar nijmegen te verhuizen (was ik toch ergens in 2007 van plan, maar nu wat sneller in werking gezet)... maar ga dus wel brief naar veolia & ns & provincie (of wie er verantwoordelijk is) sturen met daarin uitleg. Vooral omdat mijn maandnetkaart me 300,- per maand kost en straks 310 euro... 10 euro meer omdat ik half uur meer reis? of is het logisch dat je meer betaald voor minder service???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vrije markt hoorde ik iemand zeggen?

informatie die er nog steeds niet is, een website die totaal niet informeerd en een dienstregeling die niet werkt... Is het zo moeilijk om in de eerste periode gewoon de NS dienstregeling te handhaven? Die werkte niet 100% maar materieel technisch was die wel uit te voeren, daarnaast, mensen waren daaraan gewend. En als het nieuwe materieel er is, dan pas omschakelen. Lijkt me een vrij logisch veranderingstraject, maar ja, kennelijk dachten wat fransozen daar anders over :+

Ik heb nu echt zo'n I told you so momentje...

//edit:

ik zie dat de website waarempel geupdate is, er wordt gesproken over de 'nieuwe' website, maar in feit is er gewoon alleen de navigatie wat veranderd en de info toegevoegd. Lekker op tijd ook hé op de dag dat de dienstregelingen ingaan, snel de website update, want mensen kijken toch niet van te voren hé...

//edit2:
van de website:
In Limburg is Veolia Transport vandaag volgens een compleet nieuwe dienstregeling gestart met haar dienstverlening aan de Limburgse bevolking.

Vanmorgen zijn de vrouwen en mannen van Veolia Transport in Limburg met hun bussen en treinen op pad gegaan om onze reizigers naar hun plaats van bestemming te brengen.

De nieuwe dienstregeling die vandaag is ingegaan, sluit aan op de nieuwe dienstregeling van NS die ook vandaag start. Het zal even wennen zijn voor onze reizigers en ons personeel. Wij van Veolia Transport doen er alles aan om die gewenningsperiode zo kort mogelijk te houden. Regelmatig voeren we evaluaties uit om zo zaken bij te kunnen sturen, vanuit de overtuiging dat het morgen altijd beter kan.

De eerste evaluatie is vanmiddag. Tijdens een persbijeenkomst blikken we samen met de Provincie terug op vandaag, op de zaken die goed en minder goed zijn gegaan.
Morgen beter, alsjeblieft...
Uit de info folder nu ook eindelijk online:
Wij beloven u: reizen met openbaar vervoer in Limburg wordt anders!
}:O

[ Voor 60% gewijzigd door zwahiel op 11-12-2006 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

terabyte schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:46:
[...]

Iets genuanceerder mag ook wel. Dat is allemaal jouw mening, er zijn ook een boel mensen die heel tevreden zijn met IRM, waaronder ondergetekende. ICRm ken ik zelf niet, maar de nieuwe bakken uit de beneluxstammen wel, en die zijn ook erg relaxed. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:42:
[...]

Iets genuanceerder mag ook wel. Dat is allemaal jouw mening, er zijn ook een boel mensen die heel tevreden zijn met IRM, waaronder ondergetekende. ICRm ken ik zelf niet, maar de nieuwe bakken uit de beneluxstammen wel, en die zijn ook erg relaxed. :)
Een reis in ICRm en je vind de rest rommel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Niet zo gek, ze zijn lekker stil, ook omdat er geen tractie in zit, alleen maar beetje remmen. Tevens vind ik IRM ook wel prima.

Ik snap alleen niet waarom ze de trek-duw-stammetjes ICR in hebben gezet te Roosendaal - Arnhem. Die treinen moeten het laatste stukje stoptreindienst rijden. Ik vond het dus niet zo gek dat een hoop al vertraging hadden vandaag.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

Hooglander1 schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:17:
Niet zo gek, ze zijn lekker stil, ook omdat er geen tractie in zit, alleen maar beetje remmen. Tevens vind ik IRM ook wel prima.
IRM is vaak stiller dan ICRm, maar geluid heb ik buiten beschouwing gelaten bij mijn rant tegen IRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Nou, Veolia (eigenlijk de provincie Limburg) heeft het mooi voor elkaar, een onhoudbare dienstregeling en veeeeel te weinig materieel. Lang leve de aanbestedingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Nou, mijn eerste dag Zwolle-Nijmegen en Nijmegen-Zwolle met plan V zit erop. Voor mij als eersteklas-reiziger leverde het geen problemen op, maar volgens mij was het voor de tweedeklas-reizigers wat minder. Ik moet er alleen wel bij zeggen dat ik nog niet echt in de spits heb gereisd, het is dus nog even afwachten hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

GS2K1 schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:29:
[...]

T/m maart te weinig materieel, maar dat is niet alles... tot eind 2007 zal de dienstregeling NIET gehaald worden... de wadlopers (die treinen die er nu rijden) kunnen maximaal 100 km/u.. dienstregelijk gaat uit van 140.. tja..
125. Harder mag je niet op de Maaslijn.
Maar het staat buiten kijf dat het nu huilen met de pet op is. Alhoewel een collega van mij uit Nijmegen (ik werk in Venray) vanmorgen geen problemen had. Alleen was de trein wat krapper dan normaal.

Maar als Veolia ook maar een beetje verstand heeft dan maken ze nu een dienstregeling die met de Wadlopers wel te rijden is. Beter een langzame dienstregeling aanbieden die je wel kan rijden dan een snelle dienstregeling en elke dag vertraging met alle problemen van dien.
Verder is het gewoon een overkwikkelijke zaak. NSFS schuld, Veolia niet slim, Provincie te optimistisch.
De concessie had een jaar later moeten ingaan. Of misschien dat Veolia ergens in Duitsland wat dieselstellen kan gaan opsnorren waar de ATB-NG even in overgezet kan worden, maar dat is waarschijnlijk ook wishful thinking.
Misschien staan de ICE-TD stellen nog wel ergens niets te doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:35:
[...]

Misschien staan de ICE-TD stellen nog wel ergens niets te doen >:)
Dat zou een geweldige oplossing zijn. :9 Maar ik denk dat daar wel een flink kostenplaatje aan zit, als het al mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:42:
Jalala, Veolia 8)

Hoera wat gaat dat goed >:)

Trouwens een beetje jammer dat er reguliere lijnen zoals de 900 dan vervallen of deels vervallen zodat je de HSL kunt gebruiken. In diezelfde HSL die vrije tarieven krijgt en die zijn natuurlijk veel hoger, want je bent er veel sneller (als ie überhaupt OOIT rijdt) Maar het is wel klantenklopperij eigenlijk.

Maar goed, 't is zo'n mooie concurrentiemarkt hé, hoort erbij, net als prutserig vervoer in Limburg momenteel :+
Zwahiel, bitte... Je kraamt onzin uit. De 800/900 was voorheen Haarlem-Heerlen/Maastricht, dat is nu in zijn geheel (20)800. Nummerserie 900 is gereserveerd voor een deel van de HSL-dienst. Er is dus überhaupt nog niks vervallen of deels vervallen ten gunste van de HSL.
zwahiel schreef op maandag 11 december 2006 @ 15:38:
Vrije markt hoorde ik iemand zeggen?

informatie die er nog steeds niet is, een website die totaal niet informeerd en een dienstregeling die niet werkt... Is het zo moeilijk om in de eerste periode gewoon de NS dienstregeling te handhaven? Die werkte niet 100% maar materieel technisch was die wel uit te voeren, daarnaast, mensen waren daaraan gewend. En als het nieuwe materieel er is, dan pas omschakelen. Lijkt me een vrij logisch veranderingstraject, maar ja, kennelijk dachten wat fransozen daar anders over :+
Blaaaat!!! Ook de NS-dienstregeling ging uit van een dienstregelingsnelheid van 120 km/u dus die was ook niet te rijden. De rijtijden zijn nu zelfs al opgerekt. Lees 't topic nog eens door, dat is namelijk al verschillende keren uitgelegd.
Ik heb nu echt zo'n I told you so momentje..
Alleen met redeneringen er achter die nergens op slaan geloof ik. :+
Maasluip schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:35:
[...]
Maar als Veolia ook maar een beetje verstand heeft dan maken ze nu een dienstregeling die met de Wadlopers wel te rijden is. Beter een langzame dienstregeling aanbieden die je wel kan rijden dan een snelle dienstregeling en elke dag vertraging met alle problemen van dien.
Een aangepaste dienstregeling werd zowel door Veolia als door de provincie geweigerd. Als men daar nu aan toegeeft zie ik nog wel wat rechtzaken vanwege niet correct verlopen aanbesteding komen...
Verder is het gewoon een overkwikkelijke zaak. NSFS schuld, Veolia niet slim, Provincie te optimistisch.
Waarom NSFS schuld? Die zijn gewoon slim en helpen eerst hun eigen bedrijf. ;)
De concessie had een jaar later moeten ingaan.
Eens. Hier in Nederland moet dat altijd maar op het laatste moment geregeld worden.

Overigens: rond Heyendaal is 't wel een stukje 140 km/u geloof ik, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Hooglander1 schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:17:

Ik snap alleen niet waarom ze de trek-duw-stammetjes ICR in hebben gezet te Roosendaal - Arnhem. Die treinen moeten het laatste stukje stoptreindienst rijden. Ik vond het dus niet zo gek dat een hoop al vertraging hadden vandaag.
Dat laatste snap ik ook niet helemaal. Het zijn echt van die "lange afstand" treinen, maar roosendaal-arnhem is niet superlang. Vreemd ook dat ze de lijn zwolle-roosendaal in 2en hebben gesplitst. Zal wel met capaciteit e.d te maken hebben.
Het lijkt er toch op dat et vandaag allemaal goed gegaan is bij nsr. Ik heb wel het idee dat er iets meer vertragingen waren dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:43:

[...]
Waarom NSFS schuld? Die zijn gewoon slim en helpen eerst hun eigen bedrijf. ;)
Ja, technisch gezien wel. Maar het is wel gewoon hard naaien i.c.m. onvolledige bewoording in de concessiewet (daar had moeten staan "biedt dezelfde railvoertuigen aan, met een leasetermijn in veelvouden van 1 jaar, als wat voorheen reed")
[...]
Eens. Hier in Nederland moet dat altijd maar op het laatste moment geregeld worden.

Overigens: rond Heyendaal is 't wel een stukje 140 km/u geloof ik, of niet?
Niet dat ik weet. Maar ik weet ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:43:
[...]
Zwahiel, bitte... Je kraamt onzin uit. De 800/900 was voorheen Haarlem-Heerlen/Maastricht, dat is nu in zijn geheel (20)800. Nummerserie 900 is gereserveerd voor een deel van de HSL-dienst. Er is dus überhaupt nog niks vervallen of deels vervallen ten gunste van de HSL.
:* NOG niet nee... dat gaat nog wel eens komen... Er werd in de jaren 90 al over gepraat dat de HSL een aantal verbindingen ging vervangen, omdat het allemaal veel sneller was. En als je naar de landen om ons heen kijkt dan weet je dat het uiteindelijk zo gebeurd.
Blaaaat!!! Ook de NS-dienstregeling ging uit van een dienstregelingsnelheid van 120 km/u dus die was ook niet te rijden. De rijtijden zijn nu zelfs al opgerekt. Lees 't topic nog eens door, dat is namelijk al verschillende keren uitgelegd.
Daarover zeg ik ook niks, maar de NS dienstregeling werkte wel, dat is het verschil! Opgerekt of niet, hij functioneerde. Het enige wat uitermate vervelend was, was die overstap in Venlo die meestal niet werkte, als je bijvoorbeeld terug moest... Of hij of 120 of 100 ingesteld was, voor de mensen werkte hij. Het was voor Veolia makkelijker geweest om die dienstregeling aan te houden, en als ze genoeg treinen hadden en genoeg buffers hadden, daarna het hele gedoe in fases aangepast zouden hebben. Daarnaast kan een beetje communicatie ook geen kwaad!
Alleen met redeneringen er achter die nergens op slaan geloof ik. :+
Ik zei vanaf het begin dat het kut zou gaan worden, en dat werd het vandaag... Dus ik had een mooi I told you so moment...

En zeg nu zelf, ging het vandaag?
Een aangepaste dienstregeling werd zowel door Veolia als door de provincie geweigerd. Als men daar nu aan toegeeft zie ik nog wel wat rechtzaken vanwege niet correct verlopen aanbesteding komen...
Wat wil men dan? Zoals vandaag doorgaan, werkt ook niet, het gevalletje overmoedige ritten aanbieden waarvan men als men goed nadenkt weet dat het niet gaat werken...

[ Voor 5% gewijzigd door zwahiel op 11-12-2006 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, de geneugten van de nieuwe dienstregeling :)

Eerlijk gezegd ben ik waarschijnlijk een van de weinigen voor wie weinig veranderd lijkt (hooguit extra Intercitystops in metropolen als Gouda, Driebergen-Zeist en jawel - Veendendaal de Klomp :+ ), reistijden en overstaps Nijmegen - Rotterdam en Nijmegen - Amsterdam vrijwel onveranderd. Maar wel grappig om te zien dat de internationale IC van Stettin/Berlin naar A'dam nu gewoon als IC in NL in de dienstregeling zit en dat er tussen Nijmegen en Arnhem zowaar een intercity rijdt die stopt te Nijmegen Lent, Elst en Arnhem Zuid, oftewel op alle tussenliggende stations. Tot nader orde zou ik dat gewoon een stoptrein noemen...

* dion_b verbaast zich hooguit dat men deze nieuwe "Intercities" niet gewoon RegionalExpres noemt - zou eerlijker zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:56

Reinier

\o/

dion_b schreef op maandag 11 december 2006 @ 21:57:
extra Intercitystops in metropolen als Gouda, Driebergen-Zeist en jawel - Veendendaal de Klomp :+ ),
Dat is natuurlijk eigenlijk niks nieuws, sneltreinen stopten buiten de spits al langer op Veenendaal-de Klomp alleen die zijn nu gerenamed naar IC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik ben ook blij met mijn nieuwe IC station: Amersfoort Schothorst, jaja! Helaas heb ik er niks aan, moet aansluiting op Utrecht halen naar Bunnik, en daar rijden nu veel minder stop treinen. Dus moet vanaf Amersfoort Schothorst met de stopper naar Utrecht.

Overigens wel leuk, de man achter de omroepberichten: http://cgi.omroep.nl/cgi-...nbijthond/bb.20061211.asf (1e item).

[ Voor 30% gewijzigd door jelmervos op 11-12-2006 22:40 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Reinier schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:34:
[...]

Dat is natuurlijk eigenlijk niks nieuws, sneltreinen stopten buiten de spits al langer op Veenendaal-de Klomp alleen die zijn nu gerenamed naar IC ;)
Waarom hebben ze dat eigenlijk gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:11
IJnte schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:51:
Vreemd ook dat ze de lijn zwolle-roosendaal in 2en hebben gesplitst. Zal wel met capaciteit e.d te maken hebben.
Nouja, vooral met de vertragingsgevoeligheid. Die zal nu wel een stuk minder zijn. Positief uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dennis schreef op maandag 11 december 2006 @ 23:35:
[...]

Nouja, vooral met de vertragingsgevoeligheid. Die zal nu wel een stuk minder zijn. Positief uiteraard!
Idd, komt bij dat het een onzinnig lange lijn was - iemand die van Roosendaal naar Zwolle wilde reizen kon dat sneller via Rotterdam doen dan rechtstreeks met die lijn. Alleen mensen die van pakweg Oss naar Zutphen moesen reizen zullen hier hinder van ondervinden - en dan nog, het is een goede overstap op Nijmegen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Laatst online: 19:25
"Goedemiddag dames en heren, welkom in de intercity naar Schagen"
WIE?
"Deze intercity" ... "stopt voor u op Sittard, Roermond, Weert, Eindhoven, 's Herthogenbosch, Utrecht, Amsterdam Bijlmer, Amsterdam Sloterdijk, Zaandam, Castricum, Heiloo, Alkmaar, Alkmaar Noord, Heerhugowaard en Schagen."
Juist ja.
Gelukkig was ik voorbereid op de rest van de reis. Muziekje op, even wat lezen voor de studie en hoppa een tukkie doen tussen 's herthogenbosch en Utrecht.
Ik heb goed geslapen. Waarschijnlijk doordat de IRM wat stiller was. Wel had ik spierpijn bij mijn schouderbladen, waarschijnlijk door de kleine ruimtes. Ook zitten is niet zo heel erg comfortabel in de IRM, je hebt continue de neiging onderuit te zakken.

Qua bezetting was de IRM helemaal niet zo heel erg vandaag. Ik kwam er om 0:40 weer uit op Maastricht als een van de 15 en ook op de heenweg was het betrekkelijk rustig. Waar ik me wel zorgen om maak zijn de vrijdag en de zondag. Maastricht heeft 10000 studenten, en veel willen toch naar huis op vrijdag. Dat leverde in de oude situatie al op dat mensen moesten staan. Nu is de trein veel korter tot Sittard (waarschijnlijk deels gecompenseerd door de dubbeldekker), en is er geen bagageruimte in die trein? Ik kan net mijn jas kwijt in dat vakje erboven, als ik naar huis ga heb ik echt een extra stoel nodig blijkbaar om mijn bagage kwijt te kunnen.

Maar goed, we zullen het wel meemaken.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zwahiel schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:57:
[...]

Een reis in ICRm en je vindt de rest rommel ;)
^^ met hem. Uitgezonder ICE (da's nog net een tikkie fijner, zelfs ;)) Ik neem aan dat zwahiel wel snapt waarom ik het verlies van de 800/900 uit hlm zo'n big deal vind :P

En speaking of which, heerlijke rampzaligheid vandaag die nieuwe dienstregeling. Ik heb maar één trein genomen die niet al eerder reed, en da's omdat ik de ICE naar amsterdam miste. Van Hlm naar asd heb ik de sneltrein genomen, hoewel ze die nu "intercity" noemen (complete onzin imo), die nog hetzelfde rijdt als voorheen (zij het een minuut eerder), vanaf asd naar ut een ice omdat de intercity's ongeveer driekwartier lang niet reden (de automatische omroep pingelde zo hard dat 'ie zichzelf bijna onderbrak, daar dus die rampzaligheid), ut terug naar asd dus een 'nieuwe' trein, en terug naar hlm weer de sneltrein richting den haag.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.