Veolia
Normaal als ik reisde tussen Weert en Venlo dan moest ik overstappen, en pakte ik de trein om XX:47 en kwam dan in roermond aan om XX:02, mijn aansluiting ging dan om XX:06 en had dus 4 minuten om mijn aansluiting te halen. Altijd goed te doen, dus toen ik vandaag aankwam in roermond zag ik een trein wegrijden (voor zover het een trein was...groen en rood Noordnet iets

, oud en behoorde rommelig) Affijn, van een beetje wachten gaat geen mens dood, dus ik wacht die 25 minuten wel.
Na 25 minuten komt een trein binnengerammeld, ik zeg extra gerammeld omdat ik hem al behoorlijk ver van te voren aan hoorde komen (Hadden de andere treinen niet, ik dacht dat men deze "Buffels" noemde

)
Affijn, ik ga zitten in de trein, en eerste wat ik zie is dat het gewone oude ns bakken zijn, maar meer niet. de trein rijd weg, en vrijwel direct hangt de hele coupe VOL met een dieselgeur van heb ik jou daar...
Na een middagje stadten wou ik terug, dus neem weer die trein terug, (schijnbaar het snelste ipv via Eindhoven, dat is 45 min vanuti venlo en 18 min naar weert, met een directe aansluiting).....zucht....dienstregeling in roermond sloot dus NIET aan, ik kom aan, en mijn aansluitende intercity vertrok...30 minuten wachten..
conclusie
De nieuwe dienstregeling ies allemaal een consiprazie voor de kiosk, voor een grotere koffie omzet.