Het grote spoorwegentopic deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.748 views sinds 30-01-2008

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:19
Defecte kabels Oss
Tussen Nijmegen en Oss moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 30 minuten.
Door een defecte kabels rijden er tussen Wijchen en Oss geen treinen en rijden er tussen Nijmegen en Wijchen minder treinen.
Er worden bussen ingezet.
*Doorgaande reizigers tussen Den Bosch en Arnhem kunnen omreizen via Utrecht Centraal.
Prognose:
*einde tussen 10.00 en 12.00 uur.
Treinverkeer gestremd door koperdiefstal

Uitgegeven: 21 december 2006 08:01

UTRECHT - Het treinverkeer tussen Oss en Wijchen ligt donderdagochtend stil doordat 300 meter aan koperen kabels is gestolen. Het gaat om kabels die in de grond liggen. Volgens een woordvoerster van spoorbeheerder Prorail duurt het naar verwachting tot ongeveer 10.00 uur voor er weer treinen kunnen rijden.

Rond 4.15 uur kreeg Prorail een melding dat er iets aan de hand was. "Je ziet dan allerlei storingen in het systeem", legt de zegsvrouw uit. Uit onderzoek bleek dat de kabels waren gestolen. Er was niet voldoende kabel op voorraad om de boel snel te herstellen.
Bussen zijn ingezet om reizigers tussen Oss en Wijchen te vervoeren.
Er is gewoon kabel uit de grond gejat voor het koper 8)7 8)7 Waar gaat het heen... Ga dan bij Corus oid op de loer liggen, maar nu dupeer je duizenden reizigers ermee.. Ik zat in de trein van ah naar ht, maar er werd tijdens de reis al omgeroepen dat er kabels waren gestolen bij ravenstein... Echt ziek :X
offtopic:
1000ste topicpost :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Corus maakt staal ;) Koperdiefstal komt wel vaker voor op zich. Ik hoop altijd dat die eikels dom genoeg zijn om de bovenleiding eens te proberen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

CyBeR schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:28:
Corus maakt staal ;) Koperdiefstal komt wel vaker voor op zich. Ik hoop altijd dat die eikels dom genoeg zijn om de bovenleiding eens te proberen.
Ook spanning op die koperenkabels zetten, maar dat zal ook wel zijn gevolgen hebben voor het verkeer :+

"Mekker, blaat"

• IJnte
  • Laatst online: 17:19
offtopic:
Daarom staat er ook Corus oid :)

Het is gewoon belachelijk dat het gebeurd. Moeten ze eens proberen b.v. tussen utrecht en amsterdam oid in de ochtendspits.. Wel vreemd is dat als prorail signaleerd dat er een storing optreedt, er niet direct even iemand gaat kijken. 300 meter kabel heb je denk ik niet binnen 2 minuten weg :? Of je moet een dragster hebben oid, of een flinke vrachtwagen maar met alleen een schepje red je het niet denk ik ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

hoorde het net op veronica, echt belachelijk, vooral omdat het een hoeveelheid van 300 meter is, je zou zeggen dat je dat toch niet in een paar minuten gejat is. En dat je het met wat groter materieel zou moeten doen, dus het echt wel moet opvallen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

IJnte schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:44:
[...]

offtopic:
Daarom staat er ook Corus oid :)

Het is gewoon belachelijk dat het gebeurd. Moeten ze eens proberen b.v. tussen utrecht en amsterdam oid in de ochtendspits.. Wel vreemd is dat als prorail signaleerd dat er een storing optreedt, er niet direct even iemand gaat kijken. 300 meter kabel heb je denk ik niet binnen 2 minuten weg :? Of je moet een dragster hebben oid, of een flinke vrachtwagen maar met alleen een schepje red je het niet denk ik ;)
't hoeft op zich niet een stuk van 300 meter te zijn he. 3x 100 meter is ook 300 meter. Of 30x 10m. Een bundel van 30 kabels over 10 meter heb je sneller weg volgens mij dan een kabel over 300 meter.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even een heel andere vraag: ik heb eind augustus een boete gehad in de trein maar ik heb nog steeds geen acceptgiro ontvangen. Hoe lang duurt dit normaal gesproken?
Ik wil het gewoon afgehandeld hebben, ik hou er niet van om schulden te hebben, dus vandaar.

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Wilko schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:50:
Even een heel andere vraag: ik heb eind augustus een boete gehad in de trein maar ik heb nog steeds geen acceptgiro ontvangen. Hoe lang duurt dit normaal gesproken?
Ik wil het gewoon afgehandeld hebben, ik hou er niet van om schulden te hebben, dus vandaar.
Als in zwartrijden?

Het kan tot 6 maanden duren, zo had ik het van een vriend begrepen. Verder is politie/spoorwegpolitie niet verplicht om binnen 6 weken een Acceptgiro bij jou in de bus te hebben gedaan. Ze streven hier wel naar. (of CJIB, whatever :P).

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De NMBS (Belgische spoorwegen) kunnen er ook wat van. Maandag was er een stroomstoring in Brussel-Zuid en er zijn nog steeds vertragingen en treinen die uitvallen |:( 8)7
Door een storing van de energievoorziening rond Brussel rijden de IC’s 628 (Rotterdam Centraal v. 06.26 uur), 636 en 637 (Amsterdam Centraal v. 13.26 en 14.26 uur) naar België tot Antwerpen-Berchem. In Antwerpen-Berchem kunt u overstappen op binnenlandse IC’s naar Brussel.

IC’s 608, 617, 618 (Brussel Zuid v. 08.40, 16.40 en 17.40 uur) van België naar Nederland vertrekken vanaf Antwerpen-Berchem om 09.28, 17.31 en 18.28 uur. U kunt van Brussel naar Antwerpen-Berchem reizen met binnenlandse Intercity’s.

Ga indien mogelijk eerder op reis en houdt rekening met uitval van treinen.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bobje schreef op donderdag 21 december 2006 @ 10:57:
[...]
Als in zwartrijden?

Het kan tot 6 maanden duren, zo had ik het van een vriend begrepen. Verder is politie/spoorwegpolitie niet verplicht om binnen 6 weken een Acceptgiro bij jou in de bus te hebben gedaan. Ze streven hier wel naar. (of CJIB, whatever :P).
Okay, thnx, kan dus nog wel even duren.

Verwijderd

IJnte schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:44:
[...]
.. Wel vreemd is dat als prorail signaleerd dat er een storing optreedt, er niet direct even iemand gaat kijken. 300 meter kabel heb je denk ik niet binnen 2 minuten weg :? Of je moet een dragster hebben oid, of een flinke vrachtwagen maar met alleen een schepje red je het niet denk ik ;)
In geval van een storing wordt dit gemeld bij één van de schakel- en meldcentra van ProRail die op hun beurt de aannemer inschakelen, die op zijn beurt de storingsploeg laat uitrukken. Deze storingsploeg moet daarna ook eerst nog ter plaatse komen dus het ligt voor de hand dat er niet a la minuut iemand aanwezig is. Verder ligt die kabel in goten langs het spoor en heb je een paar 100 meter er vrij vlot uit voordat er iemand aanwezig is.
Ach, op het goeie moment de retour van het spoor loshakken kan ook al een leuk effect opleveren :+

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

afgelopen maandag toen ik zo rond euh iets na 8en (AM) in borne aankwam met de stoptrein vanuit enschede, reed er even later (ri enschede) een koploper (intercity) voorbij. Deze kon ik echter van ver al horen en zien aankomen.... er was namelijk een erg luid knetterend geluid en een flinke lading flitsen wat van die panthograaf kwam, zou dat door het ijs kunnen komen??

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

bartgrefte schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:30:
afgelopen maandag toen ik zo rond euh iets na 8en (AM) in borne aankwam met de stoptrein vanuit enschede, reed er even later (ri enschede) een koploper (intercity) voorbij. Deze kon ik echter van ver al horen en zien aankomen.... er was namelijk een erg luid knetterend geluid en een flinke lading flitsen wat van die panthograaf kwam, zou dat door het ijs kunnen komen??
Yep. Regen en ijs enzo staan altijd garant voor leuke effecten bij stroomafnemers ;)

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:16

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:12:
[...]

[...]

Er is gewoon kabel uit de grond gejat voor het koper 8)7 8)7 Waar gaat het heen... Ga dan bij Corus oid op de loer liggen, maar nu dupeer je duizenden reizigers ermee.. Ik zat in de trein van ah naar ht, maar er werd tijdens de reis al omgeroepen dat er kabels waren gestolen bij ravenstein... Echt ziek :X
offtopic:
1000ste topicpost :)
Alweer daar? Een paar weken gelegen was dat ook al gebeurd ergens tussen 's Hertogenbosch en Nijmegen. Op de Betuweroute is zoiets ook al gebeurd meen ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 21-12-2006 11:57 ]

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:29

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:03:
[...]

In de trein hoorde ik dit van een mede reiziger. Volgens "Bronnen" zei hij.

edit:
@luccus
Media, bedoel je daar de Limburgse zenders mee? Die kijk ik hier nooit, 9292ov & NS zijn mijn gidsen als ik op reis ga met OV. Ik had tot 10 december nog nooit van veolia gehoord...mind that, ik vind de naam Veolia Transport meer klinken als een vee vervoer of iets in die richting 8)7 ...Had het dan Veolia Dienstverlening of Veolia genoemd..,
Dat is die fantastische communicatie die de mensen bij Veolia hebben, hebben ze volgens mij meegekregen toen ze vanuit Frankrijk de BBA overnamen en daar maar gewoon de hele janfrik hebben laten zitten ipv dingen te veranderen tot een goed lopend bedrijf. Welkom Veolia is eigenlijk de BBA in vermomming...

En idd die naam... Veolia transport, ze maken hun naam wel waar, want je wordt momenteel als vee getransporteerd :+

@Luccus, ik bedoelde dat ze onder de NS flag weer terug komen dus die DM'90 ;)
NSFS is gewoon van de NS Holding hetzelfde als NSR toch? En NSregio, alleen andere businessunits die spul moeten huren bij NSFS die over het materieel beschikt en zetelt in Ierland. Geloof dat dat goeiekoper was ivm belastingen of zoiets, of was het een wat progressievere wetgeving?

Maar de buffels blijven vrolijk doortuffen onder NS vlag. En ik denk dat als Veolia het slim gespeeld had ze best nog wel buffels had kunnen hebben voor een jaar. Hoe? Met NSR om de tafel zitten, die hebben ook een materieel te kort en zijn niet van plan om nieuwe dieselstellen te kopen op korte termijn. Als Veolia de eerste jaren (1 of 2) het spul gehuurd had en daarna via een overeenkomst het spul over liet vloeien aan NSR was iedereen blij geweest. Ik denk persoonlijk dat NSR dat ook best nog gedaan zou hebben ook. Anders niet NSR of NSregio.

Trouwens die 300 meter koper is zo te jatten hoor, gewoon een wagen met een spoel die opdraait aan de ene kant aan de andere kant de kabel demonteren en dan trekken maar. De kabel wordt meestal in holle buizen de grond in gejaagd. Of anders met perslucht de grond ingeschoten. Hetzelfde principe kan gebruikt worden om 'm eruit te halen.

Ik vraag me wel af wie het doet, mijn vermoedens gaan sterk richting een aannemer of onderaannemer. Want je moet natuurlijk wel exact weten waar de kabel ligt, welke kabel het is en of er stroom op staat ja of nee... Insider job, just my thoughts.

[ Voor 13% gewijzigd door zwahiel op 21-12-2006 16:51 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op donderdag 21 december 2006 @ 16:49:
[...]
@Luccus, ik bedoelde dat ze onder de NS flag weer terug komen dus die DM'90 ;)
NSFS is gewoon van de NS Holding hetzelfde als NSR toch? En NSregio, alleen andere businessunits die spul moeten huren bij NSFS die over het materieel beschikt en zetelt in Ierland. Geloof dat dat goeiekoper was ivm belastingen of zoiets, of was het een wat progressievere wetgeving?
Geen idee, maar dat maakt NSFS nog niet hetzelfde als NSR.
Maar de buffels blijven vrolijk doortuffen onder NS vlag. En ik denk dat als Veolia het slim gespeeld had ze best nog wel buffels had kunnen hebben voor een jaar. Hoe? Met NSR om de tafel zitten, die hebben ook een materieel te kort en zijn niet van plan om nieuwe dieselstellen te kopen op korte termijn. Als Veolia de eerste jaren (1 of 2) het spul gehuurd had en daarna via een overeenkomst het spul over liet vloeien aan NSR was iedereen blij geweest. Ik denk persoonlijk dat NSR dat ook best nog gedaan zou hebben ook. Anders niet NSR of NSregio.
Waarom zouden ze dat doen? NSR heeft nu materieel nodig, niet over één of twee jaar als juist nieuw materieel het land binnenkomt. Dan gaan ze het toch juist niet verhuren?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:29

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Maar als je niet onderhandeld en meteen nee accepteerd dan wordt het helemaal niks...

En NSR is niet hetzelfde maar valt wel onder dezelfde holding, de NS groep ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Zeker van die koper jattende Polen? In eigen land zijn ze in staat om zelfs complete stalen bruggen te jatten.. Ik sta nergens meer verbaasd van :X

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op donderdag 21 december 2006 @ 18:40:
En NSR is niet hetzelfde maar valt wel onder dezelfde holding, de NS groep ;)
Ja, maar Commendatore vroeg of NSFS onderdeel was van NSR en volgens mij valt er over het antwoord daarop niet veel te discussieren. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Luke! op 21-12-2006 20:00 ]

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is me inmiddels duidelijk hoe dat zit met NSFS en NSR. :)

Vandaag weer een keer VIRM-VI op Zwolle-Nijmegen, alleen niet dezelfde als gisteren. Zou dit structureel zijn?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Iemand die Deel 15 aan wil maken van mijn succesvolle topic ;)?
Dit keer mag iemand anders het doen ;)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Commendatore schreef op donderdag 21 december 2006 @ 20:40:
Vandaag weer een keer VIRM-VI op Zwolle-Nijmegen, alleen niet dezelfde als gisteren. Zou dit structureel zijn?
Nee, zoals gezegd rijdt Zwolle-Nijmegen planmatig met Mat '64. ;)

• Commendatore
  • Niet online
Luccus schreef op donderdag 21 december 2006 @ 21:37:
[...]
Nee, zoals gezegd rijdt Zwolle-Nijmegen planmatig met Mat '64. ;)
Ik dacht: misschien komen ze tot inkeer. ;)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:54

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Commendatore schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:22:
[...]

Ik dacht: misschien komen ze tot inkeer. ;)
Het heet niet voor niets de Schrootlijn. Het is een paar jaar goed gegaan met DD-IRM en trek-duw, maar nu is het terug naar het oude riedeltje. De cream of the crop van het oudste materieel dat NS aan te bieden heeft.

Kijk, als het nu nog koplopers waren, dat zat nog fatsoenlijk. Of de laatste stam M2 die geheel uit gedeklasseerde 1e klas bestond, dat was nog fijn. Maar Plan V? Beuh.

Signatures zijn voor boomers.

• Commendatore
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 21 december 2006 @ 22:25:
[...]

Het heet niet voor niets de Schrootlijn. Het is een paar jaar goed gegaan met DD-IRM en trek-duw, maar nu is het terug naar het oude riedeltje. De cream of the crop van het oudste materieel dat NS aan te bieden heeft.

Kijk, als het nu nog koplopers waren, dat zat nog fatsoenlijk. Of de laatste stam M2 die geheel uit gedeklasseerde 1e klas bestond, dat was nog fijn. Maar Plan V? Beuh.
En dat terwijl het toch best een drukke lijn is.

Wat is M2 eigenlijk? (nog nooit eerder van gehoord)

[ Voor 8% gewijzigd door Commendatore op 21-12-2006 22:38 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas

• Sosabowski
  • Laatst online: 14:19

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

Steffie

Opaque

Daar dan maar verder :)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.