Verwijderd schreef op donderdag 21 december 2006 @ 09:03:
[...]
In de trein hoorde ik dit van een mede reiziger. Volgens "Bronnen" zei hij.
edit:
@luccus
Media, bedoel je daar de Limburgse zenders mee? Die kijk ik hier nooit, 9292ov & NS zijn mijn gidsen als ik op reis ga met OV. Ik had tot 10 december nog nooit van veolia gehoord...mind that, ik vind de naam Veolia Transport meer klinken als een vee vervoer of iets in die richting

...Had het dan Veolia Dienstverlening of Veolia genoemd..,
Dat is die fantastische communicatie die de mensen bij Veolia hebben, hebben ze volgens mij meegekregen toen ze vanuit Frankrijk de BBA overnamen en daar maar gewoon de hele janfrik hebben laten zitten ipv dingen te veranderen tot een goed lopend bedrijf. Welkom Veolia is eigenlijk de BBA in vermomming...
En idd die naam... Veolia transport, ze maken hun naam wel waar, want je wordt momenteel als vee getransporteerd
@Luccus, ik bedoelde dat ze onder de NS flag weer terug komen dus die DM'90

NSFS is gewoon van de NS Holding hetzelfde als NSR toch? En NSregio, alleen andere businessunits die spul moeten huren bij NSFS die over het materieel beschikt en zetelt in Ierland. Geloof dat dat goeiekoper was ivm belastingen of zoiets, of was het een wat progressievere wetgeving?
Maar de buffels blijven vrolijk doortuffen onder NS vlag. En ik denk dat als Veolia het slim gespeeld had ze best nog wel buffels had kunnen hebben voor een jaar. Hoe? Met NSR om de tafel zitten, die hebben ook een materieel te kort en zijn niet van plan om nieuwe dieselstellen te kopen op korte termijn. Als Veolia de eerste jaren (1 of 2) het spul gehuurd had en daarna via een overeenkomst het spul over liet vloeien aan NSR was iedereen blij geweest. Ik denk persoonlijk dat NSR dat ook best nog gedaan zou hebben ook. Anders niet NSR of NSregio.
Trouwens die 300 meter koper is zo te jatten hoor, gewoon een wagen met een spoel die opdraait aan de ene kant aan de andere kant de kabel demonteren en dan trekken maar. De kabel wordt meestal in holle buizen de grond in gejaagd. Of anders met perslucht de grond ingeschoten. Hetzelfde principe kan gebruikt worden om 'm eruit te halen.
Ik vraag me wel af wie het doet, mijn vermoedens gaan sterk richting een aannemer of onderaannemer. Want je moet natuurlijk wel exact weten waar de kabel ligt, welke kabel het is en of er stroom op staat ja of nee... Insider job, just my thoughts.
[
Voor 13% gewijzigd door
zwahiel op 21-12-2006 16:51
]
Altijd aan de knutsel her en der. Laten we gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020