Het grote spoorwegentopic deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.726 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18023

CyBeR schreef op zondag 10 december 2006 @ 20:48:
[...]
Is al sinds 1970 zo, zal wel een reden voor geweest zijn. Dat 't een vrij drukke trein was is er waarschijnlijk wel een geweest.
Nee, er zat juist geen hond in die trein tussen Asd en Hlm, en al helemaal geen doorgaande reizigers. De reden is dat vroeger toen er nog ouderwetsch getrokken werd (met loc om lopen enzo), je dat beter ergens anders kon gaan doen dan midden op Amsterdam Centraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Althalus schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 01:58:
. Maastricht heeft 10000 studenten, en veel willen toch naar huis op vrijdag. Dat leverde in de oude situatie al op dat mensen moesten staan. Nu is de trein veel korter tot Sittard (waarschijnlijk deels gecompenseerd door de dubbeldekker), en is er geen bagageruimte in die trein?
Vergeet niet dat die trein nu twee keer in het uur rijdt ipv een keer.

Bovendien: als je dagelijkse trein te vol is, ga je toch lekker een uurtje later? Of wil iedereen geld beparen door bij moeders uit de pot te eten op vrijdagavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 15:18
Luccus schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:43:
[...]
Zwahiel, bitte... Je kraamt onzin uit. De 800/900 was voorheen Haarlem-Heerlen/Maastricht, dat is nu in zijn geheel (20)800. Nummerserie 900 is gereserveerd voor een deel van de HSL-dienst. Er is dus überhaupt nog niks vervallen of deels vervallen ten gunste van de HSL.

[...]
Een aangepaste dienstregeling werd zowel door Veolia als door de provincie geweigerd. Als men daar nu aan toegeeft zie ik nog wel wat rechtzaken vanwege niet correct verlopen aanbesteding komen...
Het komt voor mij heel simpel over: tot eind 2007 (als nieuwe treinen er zijn) kan de huidige dienstregelining NIET gehaald worden en tot eind maart 2007 is er te weinig materieel.
Die rechtzaken zullen dus sowieso moeten komen nu. Veolia moet verplicht worden het NS materiaal voor 5 tot 10 jaar te huren en hun nieuwe treinen of af te bestellen of dus gewoon treinen over te hebben straks. Het gaat over een periode van 1 jaar met grote problemen!

Ik kijk het tot eind dit jaar aan, mocht er geen verbetering komen ga ik actie ondernemen voor compensatie aan reizigers door Veolia, ik ga mezelf niet op 1 dag baseren natuurlijk.
Luccus schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:43:
[...]
Overigens: rond Heyendaal is 't wel een stukje 140 km/u geloof ik, of niet?
Ja, maar de treinen kunnen technisch toch maar 100 km/u...

Verder is station Bijlmer ArenA niet af, de Betuwelijn niet en is er dus niet genoeg materieel.
Waarom moest de nieuwe dienstregeling NU ingaan en niet pas na de zomer 2007? Dan zou er EN meer materieel zijn (misschien niet voor Veolia maar goed...) en zouden stations afzijn (toch?) en nieuwe sporen beschikbaar...

Wilde het management een bonus door het voor eind 2006 te doen ofzo????

[ Voor 22% gewijzigd door Arnold op 12-12-2006 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-06 22:49
Commendatore schreef op maandag 11 december 2006 @ 19:13:
Nou, mijn eerste dag Zwolle-Nijmegen en Nijmegen-Zwolle met plan V zit erop. Voor mij als eersteklas-reiziger leverde het geen problemen op, maar volgens mij was het voor de tweedeklas-reizigers wat minder. Ik moet er alleen wel bij zeggen dat ik nog niet echt in de spits heb gereisd, het is dus nog even afwachten hoe dat gaat.
Ik ging gisteren om 9.28 van Zutphen naar Arnhem, ik dacht dat dat buiten de spits viel maar het was nog steeds staan, lekker handig dat ze de 6-baks dubbeldekker vervangen hebben voor 3x 2-baks Plan-V :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
PowerUp schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:35:
[...]

Ik ging gisteren om 9.28 van Zutphen naar Arnhem, ik dacht dat dat buiten de spits viel maar het was nog steeds staan, lekker handig dat ze de 6-baks dubbeldekker vervangen hebben voor 3x 2-baks Plan-V :(
Dan zat jij in dezelfde trein als mij, alleen heb ik daar niet veel van gemerkt. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik eersteklas reis.

Ik heb trouwens eens zitten rekenen een tijdje terug: voor dezelfde zitplaatscapaciteit als 1x VIRM-VI heb je 5x plan V nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-06 10:15

MBV

PowerUp schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:35:
[...]

maar 98% van de mensen kon wel zitten, dus het is heel jammer voor die 2% die moest staan, maar dat gaan we aanpassen zodat dat nóg minder wordt! Maar eigenlijk ging het vandaag dus best goed :*)

* MBV werd direct kwaad op die hopeloze optimist. Hoeveel % moest staan tijdens de spits? Totalen zeggen wat dat betreft helemaal niks |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 18023 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 05:11:
[...]

Nee, er zat juist geen hond in die trein tussen Asd en Hlm, en al helemaal geen doorgaande reizigers. De reden is dat vroeger toen er nog ouderwetsch getrokken werd (met loc om lopen enzo), je dat beter ergens anders kon gaan doen dan midden op Amsterdam Centraal.
Helemaal niet waar. Die trein zat regelmatig stampvol. Toegegeven niet zo vol als tussen ut en asd, maar daar noem je ook wel twee plaatsen...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 04:01
Ik moet zowat elke dag naar Tilburg-West (universiteit) vanuit 's-Hertogenbosch. Daar reed eerst de sneltrein Zwolle-Roosendaal als DD-IRM, hebben ze nu vervangen door een Plan V stoptrein 's-Hertogenbosch-Breda.

Flinke achteruitgang in comfort, en ook in capaciteit. Had gisteren de trein van 15.00, maar zelfs daar kon al niet iedereen meer zitten. Kun je nagaan hoe dat wordt in de ochtendspits :/

Tijden zijn voor mijn op de heenreis slechter geworden. Trein vertrekt nu 9 minuten eerder, maar daardoor mis ik wel de busverbinding en moet ik dus een half uur eerder van huis vertrekken.

Voorlopig nog geen vooruitgang hier...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:12

Steffie

Opaque

Ik ben wel tevreden met de nieuwe dienstregeling. Mijn dagelijkse reis van en naar Amsterdam duurt nu 20 minuten korter, omdat Twello eindelijk een halte heeft gekregen. Dus geen relatief onberekenbare bus meer naar Deventer die met enige regelmaat de aansluiting met de trein mist.

Wat wel frapant is, is dat ik vanmorgen in de ochtendspits niet met een ICM tussen Apeldoorn en Amsterdam reisde, maar met allerlei verschillende getrokken rijtuigen. Er zaten verschillende Duitse rijtuigen bij, wat minder comfortabel is dan het Duitse materieel dat wordt gebruikt tussen Amsterdam en Berlijn. Ook zaten er achteraan veel ICR rijtuigen aangeknoopt. Hopelijk was dit eenmalig.

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

waar een sar is,is een wodka

moet ik me hierbij voorstellen,is het spoorviaduct ergens tegen aan gereden :P

16:00 uur Amsterdam<->Haarlem<->Leiden Door een aanrijding van een spoorviaduct rijden er tussen Haarlem en Leiden geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Alkmaar en Leiden kunnen omreizen via Amsterdam Sloterdijk.

anyway,voor mij is het er niet fijner op geworden,maar dat komt meer doordat treinen nu geen vertraging meer mogen hebben,ik er iets langer over doe en vaker moet overstappen (weesp=amsterdam sloterdijk) het meest irri is voor mij de bus,want ik weet niet hoe ze het doen,maar ze krijgen het steeds voor elkaar om de bus precies te laten vertrekken als de trein aankomt :( gister bijna overstap gemist op amsterdam centraal door dat mijn sprinter vanaf sloterdijk voor centraal bleef staan,daarom mag dus niets meer vertraging hebben,want dan mis ik overstappen enzo :) gelukkig nog maar 8x,dan woon ik namelijk dichterbij :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Laatst online: 15-06 22:49
MBV schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 10:39:
[...]

maar 98% van de mensen kon wel zitten, dus het is heel jammer voor die 2% die moest staan, maar dat gaan we aanpassen zodat dat nóg minder wordt! Maar eigenlijk ging het vandaag dus best goed :*)

* MBV werd direct kwaad op die hopeloze optimist. Hoeveel % moest staan tijdens de spits? Totalen zeggen wat dat betreft helemaal niks |:(
Nou ik denk dat zeker 10% heeft moeten staan, het was goed vol op het balkon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 16:28
Hooglander1 schreef op maandag 11 december 2006 @ 17:17:
Niet zo gek, ze zijn lekker stil, ook omdat er geen tractie in zit, alleen maar beetje remmen. Tevens vind ik IRM ook wel prima.

Ik snap alleen niet waarom ze de trek-duw-stammetjes ICR in hebben gezet te Roosendaal - Arnhem. Die treinen moeten het laatste stukje stoptreindienst rijden. Ik vond het dus niet zo gek dat een hoop al vertraging hadden vandaag.
Geef mij maar weer lekker die IRM bakken. Die reden tenminste nog op tijd, hadden meer plaatsen als ICRm en je was veel sneller in en uitgestapt.

Miscchien dat het op tijd rijden vandaag ook niet was gelukt met IRM, maar zo voelt het nu eenmaal. Vanochtend eerst al een 15 min vertraging omdat de trein uit Arnhem 15 min te laat in Roosendaal was, toen nog erg lang stil moest staan en zo vervolgens toch nog eens een 20 minuten te laat in Breda aan te komen.

Kom ik vanmiddag op Breda op het station.. weer hetzelfde verhaal. Trein uit Arnhem was 15 minuten te laat.. Was er uiteindelijk na 20 minuten nog niet.. Na 25 minuten eindelijk.. Iedereen stapt in, denkt *yay* eindelijk van het niet overdekte perron 8 af en de trein in. Wordt er in de trein omgeroepen dat de trein wordt opgeheven en naar Arnhem zal rijden. De trein die eigenlijk 5 minuten later al op Breda zou aankomen had ondertussen ook al 15 minuten vertraging, toen weer 10 en kwam weer 20 minuten te laat aan in Breda. In Roosendaal eindelijk weer aangekomen met 20 minuten vertraging. Had ik dus mooi al bijna een anderhalf uur eerder thuis kunnen zijn.

Gisteren.. ook mooi. Was met het dinnetje in Den Helder, wilde op de trein stappen met de fiets. Bleek: defecte bovenleiding. Geen treinen. Wel bussen. Ik tegen rode pet: en nu? Hij: tsja met de fiets in de bus zal niet echt gaan (touringcar). JOH? Ik weer: en nu? hij: je kunt naar Anna Paulowna fietsen, maar in dit weer... Ik: zoals je ziet zijn we al doorweekt en hebben we daar niet erg veel zin in. Maar we gaan wel ff wat eten en dan zien we wel weer.

Komen we daar weer terug, andere rode pet: ach joh, leg je fiets gewoon in de touringcar in de baggageruimte. Kerel helemaal de fietsen erin gelegd en helemaal excuseren enzo.. Da's nou service.

Maar toen waren we er nog niet..

Met vertraging en al waren we eindelijk om half 4 op Amsterdam CS. Wij in IC naar Rsd, met fietsen. Net voor half 5 komt er een conducteur met de mededeling dat we er op Leiden eruit moeten omdat we fietsen hebben. Wij: we hebben govver 3 uur vertraging, kunnen jullie niks aan doen, geen probleem. Maar als je nu moeilijk gaat doen dat wij 3 uur later in de trein zitten dan gepland en we moeten wachten tot na de spits, dan klopt er iets niet.

Wij netjes nog een keer uitleggen, maar die *** snapte t gewoon niet en "hij kon de regels niet bepalen". Nee kun je niet, maar je kunt wel een beetje service / aardig doen. Uiteindelijk liep ie weg en zei 'tie van: "je ziet maar".

*Zucht* lekkere 2 dagen waren t :r

Nu we toch bezig zijn.. waarom heeft perron 8 op Breda in godsnaam geen overkapping? Vandaag stond ie alweer helemaal vol. IN de regen, IN de kouw. Lekker. Vandaag was zelfs de verlichting kaduk. Ook leuk een trap oplopen in t pikkedonker.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:39:
[...]
Nu we toch bezig zijn.. waarom heeft perron 8 op Breda in godsnaam geen overkapping? Vandaag stond ie alweer helemaal vol. IN de regen, IN de kouw. Lekker. Vandaag was zelfs de verlichting kaduk. Ook leuk een trap oplopen in t pikkedonker.
Nog nooit op breda geweest, maar ws. hetzelfde idee als spoor 8 in haarlem, ook bijna geen (wel wat) overkapping: later bijgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Laatst online: 19-05 23:38

not-known

[BI] Crewmember

Binnenkort komen ook weer wat 1600'en terug op de baan en wel onder NSR vlag. Uiteraard worden ze weer netjes bijgewerkt, gerepareerd en omgenummerd tot de 18xx serie. Naar de laatste info worden het de: 1805, 1807, 1808, 1810, 1817, 1818, 1820, 1822 en 1825.

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

not-known schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:18:
Binnenkort komen ook weer wat 1600'en terug op de baan en wel onder NSR vlag. Uiteraard worden ze weer netjes bijgewerkt, gerepareerd en omgenummerd tot de 18xx serie. Naar de laatste info worden het de: 1805, 1807, 1808, 1810, 1817, 1818, 1820, 1822 en 1825.
Huh? Hebben ze de 1605, 1622 en 1625 toch weer hersteld na hun toch stevige schadegevalletjes? Die dingen hebben jarenlang aan de kant gestaan, had wel gedacht dat ze inmiddels afgevoerd zouden zijn.... nou ja, mooi dat ze weer gaan rijden dan.

En ex-plukloc 1618 is dan ook weer compleet gemaakt kennelijk...

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 12-12-2006 20:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 20:23

Luke!

#Treinbaas
GS2K1 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 08:58:
[...]

Het komt voor mij heel simpel over: tot eind 2007 (als nieuwe treinen er zijn) kan de huidige dienstregelining NIET gehaald worden en tot eind maart 2007 is er te weinig materieel.
Die rechtzaken zullen dus sowieso moeten komen nu. Veolia moet verplicht worden het NS materiaal voor 5 tot 10 jaar te huren en hun nieuwe treinen of af te bestellen of dus gewoon treinen over te hebben straks. Het gaat over een periode van 1 jaar met grote problemen!

Ik kijk het tot eind dit jaar aan, mocht er geen verbetering komen ga ik actie ondernemen voor compensatie aan reizigers door Veolia, ik ga mezelf niet op 1 dag baseren natuurlijk.
Vraag me af of Veolia de buffels überhaupt nog kan huren. Vast niet allemaal, want Syntus heeft er enkele gehuurd, NSR zelf ook enkele voor Zwolle-Groningen en Zwolle-Enschede en dan blijven er niet veel meer over. Ik acht nieuw opduikende berichtgeving aannemelijker: per begin 2007 rijden met enkele GTW's, desnoods met de dienst knipt in Venlo. Roermond-Venlo kan dan met wadjes blijven rijden.
--WaaZaa-- schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:39:
[...]
Geef mij maar weer lekker die IRM bakken. Die reden tenminste nog op tijd, hadden meer plaatsen als ICRm en je was veel sneller in en uitgestapt.
Met getrokken mat. is die dienstregeling ook prima te rijden.
wildhagen schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:22:
[...]
Huh? Hebben ze de 1605, 1622 en 1625 toch weer hersteld na hun toch stevige schadegevalletjes? Die dingen hebben jarenlang aan de kant gestaan, had wel gedacht dat ze inmiddels afgevoerd zouden zijn.... nou ja, mooi dat ze weer gaan rijden dan.En ex-plukloc 1618 is dan ook weer compleet gemaakt kennelijk...
De 1605 is van casoschade hersteld en verder nooit afgemaakt. De 1618 is op kosten van NedTrain hersteld t.b.v. verkoop naar Italië, maar Railion hoefde het ding niet en dus is 'ie nooit afgeleverd (€). Hersteld is - op die 1618 na - nog niks, dat moet nog gebeuren. Aannemelijk komen als eerste de schadeloze exemplaren (1607, 1608, 1610, 1617, 1618) op de baan. Ik had 't wel verwacht, die dingen hebben ze wel nodig willen ze straks de honderd IC/IR-bakken gaan inzetten. Leuke combi trouwens, IC-kleurige bakken, een kleiner aantal IR-kleurige ertussen en dan twee ICK's in het midden.

O ja, de Maaslijn vandaag. Een kort ooggetuigenverslag:
13.32 uit Roermond naar Nijmegen was op tijd, 4x DH I. De tegentrein (2x DH I) had ruim +10, dus de kruising werd verlegd van Reuver naar Tegelen. De volgende trein naar Roermond (14u uit Venlo, DH I + DH II) had +5, de uit Roermond terugkerende trein had inmiddels als +20 opgelopen. De stopper van half drie uit Venlo naar Roermond (stel 3227) had +15, werd +20 (met de mededeling dat de trein in Reuver zou eindigen, keren dus) om uiteindelijk toch maar in Venlo al opgeheven te worden. Die van 15.02 uit Venlo naar Roermond (2x DH I) kreeg +5 mee, die van een half uur later was de losse 3222, ook enkele minuten te laat. Inmiddels waren de twee DH I'tjes uit Roermond weer terug en werden in Venlo gewisseld tegen de 3227 die weer naar Nijmegen mocht. Enkele minuten te laat weg uit Venlo, in Blerick aan de kant vanwege kruising met cargo (cargo rulez natuurlijk), in Meerlo=Tienraay aan de kant, kruisen met de tegentrein in plaats van in Venray en vervolgens zonder problemen door naar Nijmegen. Daar was de vertrektijd al aangebroken, tien minuten na vertrektijd kwam een machinist aanwandelen die eerst eens wat reizigers uit de trein dirigeerde (tja, vijf uur uit Nijmegen naar Roermond, sta je dan met je losse DH II). Vertrek met +15. De trein van een half uur later kwam vijf minuten na vertrek van de kerende trein binnen en vertrok eveneens met +15. Later thuis zag ik nog twee treinen met +20, eentje met +15 en eentje opgeheven.

[ Voor 23% gewijzigd door Luke! op 12-12-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 16:28
Luccus schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:33:
[...]
Met getrokken mat. is die dienstregeling ook prima te rijden.
Dit leek mij inderdaad ook zo, maar na 2 dagen met flinke vertragingen op dat traject... Maargoed, het is natuurlijk ook gewoon even wennen, persoonlijke voorkeur gaat nou eenmaal uit naar IRM.
CyBeR schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:43:
[...]
Nog nooit op breda geweest, maar ws. hetzelfde idee als spoor 8 in haarlem, ook bijna geen (wel wat) overkapping: later bijgebouwd.
Misschien even bij vermelden.. er ligt _altijd_ minstens 1 perron vrij op Breda, wat wel is overkapt. Eerst kwamen de trein naar Rsd ook dit perron, alleen sinds het nieuwe af is hebben ze ons daar weggezet in de regen, samen met de IC naar Den Haag CS.

Prorail logica? (vanuitgaande dat die de perrons etc toewijst ;))

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Luccus schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:33:
De 1605 is van casoschade hersteld en verder nooit afgemaakt. De 1618 is op kosten van NedTrain hersteld t.b.v. verkoop naar Italië, maar Railion hoefde het ding niet en dus is 'ie nooit afgeleverd (€). Hersteld is - op die 1618 na - nog niks, dat moet nog gebeuren. Aannemelijk komen als eerste de schadeloze exemplaren (1607, 1608, 1610, 1617, 1618) op de baan. Ik had 't wel verwacht, die dingen hebben ze wel nodig willen ze straks de honderd IC/IR-bakken gaan inzetten. Leuke combi trouwens, IC-kleurige bakken, een kleiner aantal IR-kleurige ertussen en dan twee ICK's in het midden.
Kijk, dit is interessante info.

Ik las gisteravond de Rail magazine en daarin stond dat er ook een aantal (sstuk of 10) 1800'en "gereactiveerd" wordt. Ik verbaasde me er toch wel over dat deze vrijwel nieuwe loc al aan de kant gezet was. Weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:50:
[...]
Ik las gisteravond de Rail magazine en daarin stond dat er ook een aantal (sstuk of 10) 1800'en "gereactiveerd" wordt. Ik verbaasde me er toch wel over dat deze vrijwel nieuwe loc al aan de kant gezet was. Weet iemand hier meer over?
Er zijn een stuk of tien 1800'en - net als enkele VIRM-bakken en in de veertig ICK-rijtuigen - tijdelijk aan de kant gezet omdat ze over waren. Die zijn inmiddels allemaal weer op de baan verschenen. De 1800'en zijn nodig omdat de 1900 Den Haag - Venlo geheel met getrokken materieel is gaan rijden, al het ICRm met BDs en loc rijdt (en de stammen zijn verkleind, dus meer stammen en dus meer loccen nodig) én er IR-rijtuigen instromen t.b.v. Amsterdam - Amersfoort - Deventer (met name nodig als er over een paar maanden vijftig ICRm'en naar de HSL gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Heej Luccus uit welke hoed worden die Stadlers getrokken dan voor Veolia?

tijd voor foto's:

Momenteel:
Afbeeldingslocatie: http://www.maaslijn.net/images/grote_fotos/nieuws2006/1december06_vl1.jpg
Hoe het was:
Afbeeldingslocatie: http://www.maaslijn.net/images/grote_fotos/nieuws2006/1juni06_vlb1.jpg

Zoek de verschillen...
En je mag van geluk spreken als die DH-II rijdt...

Ik dacht dat die boef van een Vestjens zei dat 't vooruit ging :+

* zwahiel zet alvast een emmertje of 10 met verf klaar... Groen en rood :X wie verzon dat!

[ Voor 15% gewijzigd door zwahiel op 13-12-2006 03:42 ]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 9449 schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 23:50:
[...]

Kijk, dit is interessante info.

Nou, "vrijwel nieuw" is ook weer wat overdreven... zeker, ze kunnen nog wel 15 jaar of langer mee, maar ze zijn wel van begin jaren 80, dus alweer 20-25 jaar oud...

Trouwens, nog ff en ze gaan de 1838 ook weer herstellen :+ ;) (dat zal wel niet gaan gebeuren...)

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 13-12-2006 06:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Commendatore schreef op maandag 11 december 2006 @ 22:39:
[...]
Waarom hebben ze dat eigenlijk gedaan?
omdat daar heel veel mensen in de spits op en uitstappen ;) , net als in Driebergen-Zeist (voormalig IC station)

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op woensdag 13 december 2006 @ 06:37:
[...]
Trouwens, nog ff en ze gaan de 1838 ook weer herstellen :+ ;) (dat zal wel niet gaan gebeuren...)
De 1844 komt wel terug meen ik ergens gehoord te hebben.
zwahiel schreef op woensdag 13 december 2006 @ 03:40:
Heej Luccus uit welke hoed worden die Stadlers getrokken dan voor Veolia?
Stellen die voor Arriva bestemd zijn/waren. Maar nogmaals: of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren blijft voorlopig afwachten.
www.l1.nl
Derde probleemdag voor Veolia op Maaslijn

De nieuwe vervoerder Veolia kan vandaag voor de derde dag op rij niet volgens de dienstregeling rijden op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen.

Door een tekort aan treinstellen duurt het op de stations te lang voordat alle reizigers zijn ingestapt. Ook rijden die treinen volgens railbeheerder ProRail te langzaam. Volgens ProRail loopt de vertraging op tot 30 minuten. Veolia overlegt vandaag met de provincie en met andere vervoerders om een oplossing te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Luke! op 13-12-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Il Ljama schreef op woensdag 13 december 2006 @ 07:51:
[...]

omdat daar heel veel mensen in de spits op en uitstappen ;) , net als in Driebergen-Zeist (voormalig IC station)
Volgens mij werd bedoeld waarom veel sneltreinen nu intercity's heten.

Bodegraven is ook al zo grappig. Vroeger alleen maar stoptreinen, toen sprinters en nu intercity's. Terwijl het voor de reistijden vrijwel niets uitmaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Even een vraagje: lees hier al het gedoen rondom de lijn Nijmegen-Roermond...ik moet as. vrijdag van Nijmegen Heyendaal naar Venray. De NS zegt dat dit een half uur duurt, en twee weken geleden was dit ook zo...maar op hoeveel tijd moet ik nu rekenen met die vieze oostbloktreintjes die ze nu gebruiken (heb er maandag helaas al in vastgeklemd gestaan...)?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Maar wordt Arriva niet boos als zij hun treinstellen niet krijgen :?

Ze kunnen toch niet zomaar even die stellen overhevelen?

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik heb vandaag in zooooo'n lekkere trein gezeten!

Het was de intercity Amersfoort Schothorst - Amersfoort C - Utrecht C - Gouda - Rotterdam C. Beetje jaren 70 look, enorm lekkere stoelen, uitklapbare armleuning, zeeen van ruimte, en lekker rustig. En dat voor de tweede klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
leokennis schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:20:
Even een vraagje: lees hier al het gedoen rondom de lijn Nijmegen-Roermond...ik moet as. vrijdag van Nijmegen Heyendaal naar Venray. De NS zegt dat dit een half uur duurt, en twee weken geleden was dit ook zo...maar op hoeveel tijd moet ik nu rekenen met die vieze oostbloktreintjes die ze nu gebruiken (heb er maandag helaas al in vastgeklemd gestaan...)?
Paar minuten langer, maar 't punt is meer hoe laat je vertrekt. Het schommelt tussen "op tijd" en "een half uur te laat".
zwahiel schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:31:
Maar wordt Arriva niet boos als zij hun treinstellen niet krijgen :?

Ze kunnen toch niet zomaar even die stellen overhevelen?
Denk je dat dat zonder overleg gaat áls dat zo gaat gebeuren? Even lezen (alweer), want ik schreef vanochtend:
www.l1.nl
... Veolia overlegt vandaag met de provincie en met andere vervoerders om een oplossing te vinden. ...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:34:
Ik heb vandaag in zooooo'n lekkere trein gezeten!

Het was de intercity Amersfoort Schothorst - Amersfoort C - Utrecht C - Gouda - Rotterdam C. Beetje jaren 70 look, enorm lekkere stoelen, uitklapbare armleuning, zeeen van ruimte, en lekker rustig. En dat voor de tweede klasse!
Ik zat vanochtend in de sneltrein (nu Intercity) Amersfoort-Amsterdam van 8:07. Trein wordt gereden met SGMm en SGM. In totaal 5 bakken. In de vorige dienstregeling werd gereden met 6 bakken VIRM en zelfs toen was die trein amper groot genoeg.

Vanochtend puilde hij uit, gelukkig dat in Weesp de trein uit Almere een kwartier vertraging had zodat niet al die mensen er ook nog eens bij moesten. Ik denk dat deze trein binnenkort wel beter materieel krijgt, want dit kan echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Il Ljama schreef op woensdag 13 december 2006 @ 07:51:
[...]

Nee, ik bedoelde waarom hebben ze de sneltreinen ic's genoemd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Commendatore schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:05:
[...]

Nee, ik bedoelde waarom hebben ze de sneltreinen ic's genoemd? :)
Dat is makkelijker te onthouden gok ik. Intercity's stoppen alleen op IC stations, stoptreinen op alle stations. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:47:
[...]

Dat is makkelijker te onthouden gok ik. Intercity's stoppen alleen op IC stations, stoptreinen op alle stations. Toch?
Tsja, maar de intercity van Amsterdam naar Dordrecht stopt niet op Sloterdijk en Lelylaan, terwijl de "intercity" (voormalige sneltrein) naar Den Haag CS daar wel stopt. Dus eigenlijk is het alleen maar verwarrender geworden.
Verder vind ik die nieuwe dienstregeling prima. Er verandert bijna niks voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nou.... ik heb vanmiddag eens aandachtig gekeken naar de borden op Hengelo: Als ik op het station aankom met de bus is de trein naar oldenzaal net 3 minuutjes weg :( :( , normaal kon ik em altijd net, maar dan ook nét, halen. (al moet er dan wel héél hard gerend worden).

Zal me pa vast waarschuwen dat ie niet zo vroeg met het diner moet beginnen aangezien ik nu voortaan een half uur later aankom. :(

info:
eerst ging de bus om 17:12 bij me stagebedrijf weg zodat ik net de trein van 17:20 kon halen....
nu gaat de bus om 17:11 máár de trein gaat om 17:15 :|

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 13-12-2006 22:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik vind de dienstregeling van Utrecht naar Zwolle in de avondspits wel indrukwekkend:
Om 17:17 vertrekt de Intercity naar Leeuwarden, om 17:19 de stoptrein naar Zwolle en om 17:20 de Intercity naar Groningen. De laatste Intercity haalt de stopper in in Amersfoort (denk ik), maar dat moet tussen Utrecht en Amersfoort wel een mooie colonne zijn!

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:47:
[...]
Om zo'n reden wordt een treintype vast niet afgeschaft. ;) Een en ander komt voor uit een wens het verschil in snelheden tussen de diverse treintypes af te vlakken. Grote snelheidsverschillen beperken de capaciteit. Dat het (in de regel) duidelijker is voor de klant is mooi meegenomen.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:17:
[...]
Paar minuten langer, maar 't punt is meer hoe laat je vertrekt. Het schommelt tussen "op tijd" en "een half uur te laat".

[...]
Denk je dat dat zonder overleg gaat áls dat zo gaat gebeuren? Even lezen (alweer), want ik schreef vanochtend:

[...]
;)
Zover was ik al held ;)
Maar... Ik vind het een erg raar idee als Arriva die Wadlopers terug neemt of de nieuwe treinstellen aan Veolia uitleent... Ik neem aan dat 't met overleg gebeurd, natuurlijk, maar het blijft een gekke gedachten.

Anoniem: 26970

leokennis schreef op woensdag 13 december 2006 @ 17:20:
Als het belangrijk is dat je op tijd komt, moet je een uur eerder vertrekken: door het tekort aan treinstellen wil er wel eens een rit wegvallen (+30...), en de volgende heeft gegarandeerd een kwartier vertraging als die in Venray aankomt (+45 totaal).

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op donderdag 14 december 2006 @ 01:06:
[...]
Maar... Ik vind het een erg raar idee als Arriva die Wadlopers terug neemt of de nieuwe treinstellen aan Veolia uitleent... Ik neem aan dat 't met overleg gebeurd, natuurlijk, maar het blijft een gekke gedachten.
Ik zeg niet dat Arriva wadlopers inneemt en GTW's terugstuurt....

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 26970 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 08:36:
[...]

Als het belangrijk is dat je op tijd komt, moet je een uur eerder vertrekken: door het tekort aan treinstellen wil er wel eens een rit wegvallen (+30...), en de volgende heeft gegarandeerd een kwartier vertraging als die in Venray aankomt (+45 totaal).
Ai...tja ik moet de trein van 10.37 hebben, dat is niet in de spits dus hopelijk lukt het Veolia dan wel :X

leoaq.fm // Jeune Loop

• Arnold
  • Laatst online: 14-06 15:18
leokennis schreef op donderdag 14 december 2006 @ 12:13:
[...]

Ai...tja ik moet de trein van 10.37 hebben, dat is niet in de spits dus hopelijk lukt het Veolia dan wel :X
Dat maakt niet uit, door ernstig tekort aan treinstellen blijft vertraging gewoon de hele dag doorgaan. Ze kunnen niet op tijd treinstellen ergens krijgen.

• mrsar

mrsar

Dennis schreef op woensdag 13 december 2006 @ 18:56:
[...]

Ik zat vanochtend in de sneltrein (nu Intercity) Amersfoort-Amsterdam van 8:07. Trein wordt gereden met SGMm en SGM. In totaal 5 bakken. In de vorige dienstregeling werd gereden met 6 bakken VIRM en zelfs toen was die trein amper groot genoeg.

Vanochtend puilde hij uit, gelukkig dat in Weesp de trein uit Almere een kwartier vertraging had zodat niet al die mensen er ook nog eens bij moesten. Ik denk dat deze trein binnenkort wel beter materieel krijgt, want dit kan echt niet!
ik zat ook in die trein, net als vandaag,heb sinds maandag niet meer kunnen zitten in de trein :/
gelukkig nog maar 6 en halve dag :P dan ben ik verhuist en hoef ik dat stuk niet meer \o/

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Ohhh een sar in dit topic.. hoe kan dat? Toch een soort treinenfreak? ;)

De Veld C site!

• bloody
  • Laatst online: 20-06 15:27

bloody

0.000 KB!!

Varienaja schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:20:
Ik vind de dienstregeling van Utrecht naar Zwolle in de avondspits wel indrukwekkend:
Om 17:17 vertrekt de Intercity naar Leeuwarden, om 17:19 de stoptrein naar Zwolle en om 17:20 de Intercity naar Groningen. De laatste Intercity haalt de stopper in in Amersfoort (denk ik), maar dat moet tussen Utrecht en Amersfoort wel een mooie colonne zijn!
*kuch* volgens de NS site vertrekt de intercity naar groningen/leeuwarden om 17:10 en de stoptrein om 17:12 (spoor 4a, was 2).

Die stoptrein is in de avondspits wel mooi gehalveerd qua lengte :( ;'( Nu altijd staan. :(

nope

[spam]
Ik heb een blog gestart over het wel en wee van de Maaslijn. Ik zal mijn best doen om daar alle nieuws te verzamelen, en om mijn eigen ervaringen op te schrijven.
[/spam]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-06 20:31
Vandaag weer het genoegen gehad om met de ICRm naar huis te mogen vanaf Ut. Ik weet niet of er nu enige consistentie in het aangeboden materieel ligt, maar het lijkt per dag te verschillen.. Zal misschien wel aan mij liggen hoor :) Ik zag op Ah trouwens een stuurstand bak + 17.. Loc (er reed een stoptrein voor inees ri ede) zonder tussenbakken. Wie weet of er een nieuwe stam wordt gerealiseerd met een ICRm :?
Ik zat trouwens in een ICRm met defecte binnenverlichting ( Trein vanaf Ut ri Nm van 16:53 (10min vertraging)). Zat je dus rond een uur of half zes in het donder in de trein :) Wel gezellig trouwens. De rest van de stam was wel gewoon verlicht, op de bak na waar ik dus inzat. Is er gewoon een schakelaar niet omgezet oid :?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Zeus
  • Laatst online: 23:49
Vandaag is er net voor Den Haag CS een treinstel uitgefikt trouwens.
Er reed helemaal niks meer in / uit voor meer dan een uur.

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Had ik al gezegd dat de Valleilijn super gaat worden? Wauw, voor mij is dit gewoon zo enorm tof. En wireless internet in de trein is heilig. Al moet ik de prijzen nog wel even weten :)

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Althalus schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:09:
Vandaag is er net voor Den Haag CS een treinstel uitgefikt trouwens.
Er reed helemaal niks meer in / uit voor meer dan een uur.
Zie ook: http://denhaag.rtvwest.nl/nieuwsitem/3022
En ja hoor.. de spanning van de bovenleiding. Alleen van spoor 2 of de omliggende 2 sporen? NEE! Heel gvc powerless.. my god wat middeleeuws weer :/

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Aha...de ontkenningsfase zijn ze dus voorbij; nu weet ik tenminste waar ik aan toe ben :) Alleen nu komen er dus geen 2 treinen meer per uur maar 3 per 2 uur ofzo?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Met enkele minuten aangepast". Met andere woorden ze zullen wat kruisingen verleggen ofzo. Of misschien geen stricte halfuurdienst, maar bv na 20 minuten en na 40 minuten een trein. We zullen het vanzelf zien. 3 per 2 uur lijkt me in ieder geval sterk, en verwarrend voor de reiziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zijn hier nog meer mensen lid van de NVBS?

Ik krijg hier net een envelop... op de envelop staat Nederlandse Verening van Blinden en Slechtzienden (NVBS dus, maar niet de NVBS van de spoorwegen).

De acceptgro zegt wel iets over contributie, met het goede lidnummer erbij. Maar wat is dit nu? Is dit een soort scam van de nep-NVBS of is dit te vertrouwen? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

bloody schreef op donderdag 14 december 2006 @ 21:31:
*kuch* volgens de NS site vertrekt de intercity naar groningen/leeuwarden om 17:10 en de stoptrein om 17:12 (spoor 4a, was 2).
Jij kijkt bij zondag. Ik had het over doordeweeks.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik zag gisteravond rond 22.15 de groene DH2 rijden, uit de richting Almelo / Zutphen, vlak voor station Deventer. Is dat overbrenging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:01

PeaceNlove

Deugleuter

Varienaja schreef op woensdag 13 december 2006 @ 22:20:
Die IC naar groningen haalt de stopper naar Zwolle in bij Overvecht. De stopper naar zwolle rijdt nu dezelfde tijden als vroeger de stopper Utrecht, amersfoort ede deed. En die werd ook altijd al bij Overvecht ingehaald. Tenslotte is dat stuk viersporig en dus een eitje om in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Varienaja schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 13:38:
[...]

Jij kijkt bij zondag. Ik had het over doordeweeks.
Maakt niet uit voor de tijden. De stoptrein rijdt dan ook om .12 en de intercity om .10 :P

Enige verschil met zondag/doordeweeks is dat er om .04 ook een intercity rijdt richting zwolle.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 17:16:
Zijn hier nog meer mensen lid van de NVBS?

Ik krijg hier net een envelop... op de envelop staat Nederlandse Verening van Blinden en Slechtzienden (NVBS dus, maar niet de NVBS van de spoorwegen).

De acceptgro zegt wel iets over contributie, met het goede lidnummer erbij. Maar wat is dit nu? Is dit een soort scam van de nep-NVBS of is dit te vertrouwen? :?
Ik zou uitgaan van gelul en een laffe scam (met lidmaatschapsnummer van je adreskaartje bij OdR overgenomen waarschijnlijk ofzo), ik heb namelijk helemaal geen NVBS post gehad de laatste tijd, hoewel bij mij contributie automatisch gaat.

Ik zou even rekeningnummer controleren (4278819) en gewoon lekker niet betalen. Ik neem voor de zekerheid wel even contact op met de penningmeester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Steffie schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 12:25:
Wat wel frapant is, is dat ik vanmorgen in de ochtendspits niet met een ICM tussen Apeldoorn en Amsterdam reisde, maar met allerlei verschillende getrokken rijtuigen. Er zaten verschillende Duitse rijtuigen bij, wat minder comfortabel is dan het Duitse materieel dat wordt gebruikt tussen Amsterdam en Berlijn. Ook zaten er achteraan veel ICR rijtuigen aangeknoopt. Hopelijk was dit eenmalig.
Nee, dit is structureel. Voorlopig één stam, later meer in de 1500 serie (Amsterdam-Amersfoort in de spitsen van/naar Deventer). Het zijn de oude IR-rijtuigen zoals die tot een tijdje terug in de treinen naar Berlijn waren te vinden. Er rijdt als het goed is één ICK BD mee in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 23:25:
Had ik al gezegd dat de Valleilijn super gaat worden? Wauw, voor mij is dit gewoon zo enorm tof. En wireless internet in de trein is heilig. Al moet ik de prijzen nog wel even weten :)
De prijzen blijven gewoon gelijk volgens het huidige tariefsysteem.

Valleilijn krijgt wel het genoegen de meeste lelijke trein van Nederland te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 18023 schreef op zondag 17 december 2006 @ 05:05:
[...]

Ik zou uitgaan van gelul en een laffe scam (met lidmaatschapsnummer van je adreskaartje bij OdR overgenomen waarschijnlijk ofzo), ik heb namelijk helemaal geen NVBS post gehad de laatste tijd, hoewel bij mij contributie automatisch gaat.

Ik zou even rekeningnummer controleren (4278819) en gewoon lekker niet betalen. Ik neem voor de zekerheid wel even contact op met de penningmeester.
Het rekeningnummer klopt, ik had het gisteren ook al met mijn betaling van vorig jaar vergeleken, die ging naar hetzelfde nummer.

Ik ga morgen (vandaag geen tijd/zin) ook maar eens met de NVBS (de echte dan ;)) bellen of mailen hoe het hiermee zit. Ik vind het een vreemde geschiedenis. Heb de envelop ook nog maar even bewaard, als 'bewijs', mochten ze het willen hebben kan ik hem zo inscannen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wildhagen schreef op zondag 17 december 2006 @ 08:48:
[...]

Het rekeningnummer klopt, ik had het gisteren ook al met mijn betaling van vorig jaar vergeleken, die ging naar hetzelfde nummer.

Ik ga morgen (vandaag geen tijd/zin) ook maar eens met de NVBS (de echte dan ;)) bellen of mailen hoe het hiermee zit. Ik vind het een vreemde geschiedenis. Heb de envelop ook nog maar even bewaard, als 'bewijs', mochten ze het willen hebben kan ik hem zo inscannen.
Het blijkt een menselijke fout te zijn bij het bedrijf dat de acceptgiro's verzorgt. Als het goed is krijg je morgen of overmorgen een briefkaart met de volgende uitleg:
Geacht Lid van de NVBS,

Onlangs heeft u een acceptgirokaart ontvangen voor het betalen van de
contributie 2007.
Door een menselijke fout is de acceptgirokaart verzonden in een envelop van
een andere vereniging met dezelfde naam NVBS. Deze naam wordt namelijk ook
gebruikt door de Nederlandse Vereniging van Blinden en Slechtzienden.

De acceptgirokaart is juist en wel voor u bestemd.

Mocht u de acceptgirokaart niet meer in uw bezit hebben dan verzoek ik u het
bedrag van de contributie over te maken op postbanknummer 4278819 t.n.v.
NVBS Ledenadministratie te Voorburg met vermelding van uw lidnummer... De
verschillende bedragen van de contributie 2007 staan vermeld in Op de Rails
2006 bladzijde 485.

Mede namens het bedrijf waar de fout is gemaakt bied ik u hierbij mijn
verontschuldiging aan voor het ontstane ongemak.

Met een vriendelijke groet,

Frits Kwakkel
Penningmeester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

grr, gister naar deventer... bij kaartjes halen bleek dat de ns nog stééds niks aan die brakke kaartjesautomaten heeft gedaan en toch hebben ze het lef om bij het loket extra geld in rekening te brengen omdat ik niet bij de automaat kan pinnen :@

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 18023 schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:38:
[...]

Het blijkt een menselijke fout te zijn bij het bedrijf dat de acceptgiro's verzorgt. Als het goed is krijg je morgen of overmorgen een briefkaart met de volgende uitleg:

[...]
Ok, da's dus ook weer de wereld uitgeholpen :) (en bedankt voor de info, uiteraard)

Ga dan zometeen maar meteen betalen, het kan maar gebeurd wezen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartgrefte schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:42:
grr, gister naar deventer... bij kaartjes halen bleek dat de ns nog stééds niks aan die brakke kaartjesautomaten heeft gedaan en toch hebben ze het lef om bij het loket extra geld in rekening te brengen omdat ik niet bij de automaat kan pinnen :@
Als je tegen ze zegt dat de automaat kapot is, brengen ze dan nog steeds extra geld in rekening??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 26970 schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:14:
[...]

Als je tegen ze zegt dat de automaat kapot is, brengen ze dan nog steeds extra geld in rekening??
Nee, normaal gesproken niet`(en anders kun je het vast terug krijgen, ze zijn best coulant). Los van 't feit dat het toch echt vaak zat aan de pas ligt, zeker bij de nieuwe pinpaslezers die onderhand wel al overal in zitten geloof ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Luke! op 18-12-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 26970 schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:14:
[...]

JA :(
tot nu toe nog maar 1* gehad (van de ik weet niet hoeveel kaartjes) dat ik niet bij hoefde te betalen

ps, pas van zowel mams (heeft der ook last van) als die van mij zijn meerdere * nagekeken en ook een keer vervangen, het helpt niet

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 18-12-2006 13:41 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De intercity Maastricht-Luik-Brussel had onlangs twee uur vertraging. Volgens een Nederlandse inspecteur sprak de Belgische machinist onvoldoende Nederlands om de trein veilig te kunnen besturen. Vanuit Brussel moest per taxi een vervanger komen.

Het incident had donderdag plaats. Een inspecteur van het Nederlandse ministerie van Verkeer voerde voor vertrek van de trein in Maastricht een controle uit. Treinen die de grens overgaan moeten een machinist hebben die beide talen goed spreekt.

Maar volgens de Belgische spoorwegen beheerst de machinist alle technische termen in het Nederlands en liep hij alleen een beetje vast toen de Nederlandse inspecteur hem naar zijn laatste vakantie vroeg. De Belgische spoorwegen gaan de Nederlands autoriteiten om opheldering vragen, aldus de website van de Belgische krant La Dernière Heure.
nu.nl

LOL, iig een originele reden voor een vertraging, tis weer eens wat anders dan een springer ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

bartgrefte schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:02:
[...]

tot nu toe nog maar 1* gehad (van de ik weet niet hoeveel kaartjes) dat ik niet bij hoefde te betalen

ps, pas van zowel mams (heeft der ook last van) als die van mij zijn meerdere * nagekeken en ook een keer vervangen, het helpt niet
ik had het zaterdag nog dat ik een kaartje wilde halen met mijn pas van 1 week oud en deze werdt geweigerd in de oude touchscreen automa(a)t(en) (pas niet ver genoeg ingevoerd(zat er toch echt helemaal in :P ) gelukkig stond er ook 1 nieuwe touchscreen(met een contant geld gleuf) en die pakte mijn pas weer wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

wildhagen schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:38:
[...]

nu.nl

LOL, iig een originele reden voor een vertraging, tis weer eens wat anders dan een springer ;)
"persoonsongeval" zoals ze dat in belgie noemen

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
DEN HAAG - Het ministerie van Verkeer en Waterstaat gaat 70 miljoen euro uitgeven aan maatregelen om treinen sneller te laten rijden. Dat meldde demissionair staatssecretaris Melanie Schultz van Haegen maandag in een brief aan de Tweede Kamer.

Bij de behandeling van de begroting van het ministerie eind oktober had een ruime meerderheid in de Tweede Kamer al aangedrongen op een pakket maatregelen. Verkeersminister Peijs wilde destijds nog geen harde toezeggingen doen.

Nadere onderzoeken door onder meer spoorbeheerder ProRail, de Nederlandse Spoorwegen en het ministerie zelf hebben uitgewezen dat tijdwinst mogelijk is door de extra investeringen. Volgens Schultz kunnen die betaald worden uit de komende begrotingen.

Dienstregeling

Onder druk van de Tweede Kamer had Peijs twee maanden geleden al beloofd dat ze zou komen met een voorstel om treinen op bepaalde trajecten harder te laten rijden. In de nieuwe dienstregeling van NS, die sinds vorige week zondag van kracht is, is de reistijd toegenomen, tot teleurstelling van diverse Kamerleden.

Het maandag aangekondigde pakket maatregelen kan volgens Schultz al in 2007 tijdwinst opleveren op de gewraakte trajecten. Voor een bedrag van circa 40 miljoen euro wordt de spoorinfrastructuur in de komende twee tot drie jaar aanzienlijk verbeterd.

Bochten

Het gaat dan vooral om nieuwe bochten, die met hogere snelheid kunnen worden genomen. De aankomstprocedure op stations kan worden verbeterd en er wordt een extra perron aangelegd bij Deventer.

Schultz en Peijs hebben verder 30 miljoen euro gereserveerd om op termijn de maximumsnelheid op verschillende tracé's te verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur.
Bron: Nu.nl
Laten we hopen dat prorail zijn best gaat doen, en er voor gaat zorgen dat we medio 2007 op veel trajecten ietsjes sneller over het spoor kunnen scheuren. Kunnen we nog mooi even zwaaien naar de mensen die met de auto in de file staan :)
Btw, ik reedt vanavond met de trein van ut naar nm om 17:30 ong wel erg hard over een wissel heen @ ah. Ik zag op de sein staan 40km/h maar volgens mij reed ie echt met 60 over de eerste de beste wissel heen, met tot gevolg dat van veel mensen die hun spullen aan het inruimen waren de helft op de grond lag (de spullen dan)... Had ik nog niet eerder meegemaakt.. Hoop dat de wissel nog heel is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:31:
[...]

Bron: Nu.nl
Laten we hopen dat prorail zijn best gaat doen, en er voor gaat zorgen dat we medio 2007 op veel trajecten ietsjes sneller over het spoor kunnen scheuren.
"Op termijn". Denk je dat het aanpassen van de infra, aanpassen van de ATB-installaties en certificering e.d. op een half jaartje geregeld is? :+
Btw, ik reedt vanavond met de trein van ut naar nm om 17:30 ong wel erg hard over een wissel heen @ ah. Ik zag op de sein staan 40km/h maar volgens mij reed ie echt met 60 over de eerste de beste wissel heen, met tot gevolg dat van veel mensen die hun spullen aan het inruimen waren de helft op de grond lag (de spullen dan)... Had ik nog niet eerder meegemaakt.. Hoop dat de wissel nog heel is..
Wat zag je dan op het sein staan? Je verhaal is erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 26970 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 22:47:
[spam]
Ik heb een blog gestart over het wel en wee van de Maaslijn. Ik zal mijn best doen om daar alle nieuws te verzamelen, en om mijn eigen ervaringen op te schrijven.
[/spam]
Goed initatief, fijn dat iemand alle ellende verzamelt ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 20-06 10:15

MBV

bartgrefte schreef op maandag 18 december 2006 @ 13:02:
[...]

Probeer de volgende keer eens als maestro ipv pin, bij mij (ABN-Amro) doet hij het dan soms wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Aaargh, afgelopen weekend bewijst maar weer dat een nieuwe dienstregeling niet eens de helft is van de oplossingen. Kom uit de nachtdienst en wist dat er geen IC's tussen Amsterdam en Utrecht reden. De stopper Schiphol naar Utrecht reed wel dus die kon ik mooi nemen, het was tevens de eerste trein die kant op. (gaat overigens niet via Hilversum, die is er wel, maar deze óók). Staan we na Maarsen gvd 20 minuten stil wegens een sein/wissel/stroomstoring! :( Echt ongelovelijk hoe onbetrouwbaar de apparatuur is. Na 2 gemiste IC's op utrecht zat ik eindelijk in de IC Utrecht - Eindhoven die ook al 10 minuten vertraagd zou worden "omdat de conducteur nog zoek is" :X Pfff, lekker dan!

Voor de rest is de dienstregeling op de stukken waarop ik moet reizen prima in orde (afgezien van aanloop problemen). Nu een week later loopt het al een stuk lekkerder.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:16:
[...]

Goed initatief, fijn dat iemand alle ellende verzamelt ;)
Haha. Ik heb wel het idee dat de ellende minder wordt, of in ieder geval niet toeneemt. De informatievoorziening is helaas wel nog schandalig.

De media-aandacht is ook verslapt. Maakten de eerste dagen nog alle kranten melding van de vertragingen, ze zijn er nu intussen op uitgekeken. Terwijl er nog veel moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op maandag 18 december 2006 @ 22:34:
[...]
"Op termijn". Denk je dat het aanpassen van de infra, aanpassen van de ATB-installaties en certificering e.d. op een half jaartje geregeld is? :+

[...]
Wat zag je dan op het sein staan? Je verhaal is erg onwaarschijnlijk.
Je hebt van die getallen onder een sein staan die aangeven hoe snel een trein binnen mag komen of weg mag rijden (moet jij weten denk ik zo). Daar stond op netjes een 4. Als we dan met een rotklap van spoor wisselen kan ik er vanuit gaan dat de machinist iets te hard gereden heeft. Ik rij het stukje elke dag, en weet precies wat ik kan verwachten dus het lijkt mij wel waarschijnlijk dat meneer de machinist iets te hard gereden heeft :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MBV schreef op maandag 18 december 2006 @ 23:27:
[...]

Probeer de volgende keer eens als maestro ipv pin, bij mij (ABN-Amro) doet hij het dan soms wel :)
maestro? hmmm, volgende keer es proberen.

(wat voor fout krijg jij dan bij pinnen, ook "pas onbruikbaar"?)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:53:
[...]
Je hebt van die getallen onder een sein staan die aangeven hoe snel een trein binnen mag komen of weg mag rijden (moet jij weten denk ik zo). Daar stond op netjes een 4. Als we dan met een rotklap van spoor wisselen kan ik er vanuit gaan dat de machinist iets te hard gereden heeft. Ik rij het stukje elke dag, en weet precies wat ik kan verwachten dus het lijkt mij wel waarschijnlijk dat meneer de machinist iets te hard gereden heeft :|
Ik vraag maar, ik heb al genoeg spookverhalen gehoord ;). Maar als je een sein dat een 4 toont passeert, dan rijd je niet bij dat sein al 40, maar dan moet je afremmen tot 40 en bij het volgende sein die snelheid bereikt hebben (tenzij de 4 knippert, dan hoef je die snelheid niet bij het volgende sein bereikt te hebben maar moet je je remming wel voortzetten). Snelheidswaarneming is zeer subjectief....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:41:
[...]
Ik vraag maar, ik heb al genoeg spookverhalen gehoord ;). Maar als je een sein dat een 4 toont passeert, dan rijd je niet bij dat sein al 40, maar dan moet je afremmen tot 40 en bij het volgende sein die snelheid bereikt hebben (tenzij de 4 knippert, dan hoef je die snelheid niet bij het volgende sein bereikt te hebben maar moet je je remming wel voortzetten). Snelheidswaarneming is zeer subjectief....
Klopt, mee eens :) Maar als bijna iedereen in de trein schrikt en er vallen spullen van tafeltjes af dan lijkt me dat niet ok. We werden met zijn allen echt naar rechts gesmeten leek het wel. Maar het reedt allemaal gewoon door maar volgens mij ging er iets niet helemaal goed.
Btw Luccus, zit jij in de spoorweg sector :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
ND863 schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:38:
Aaargh, afgelopen weekend bewijst maar weer dat een nieuwe dienstregeling niet eens de helft is van de oplossingen.
Is er ooit gezegd dat de nieuwe dienstregeling iets doet aan het absurde aantal storingen bij ProRail? ;)

@IJnte: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

De spoorwisseling waar de IC uit Schiphol samenkomt met het spoor Duivendrecht - Utrecht daar zat eerst ook een flinke knik in (als je er met 100+ door heen gaat) maar blijkbaar hebben ze die eruit gehaald, je merkt er nu heel weinig van.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Vanochtend weer de stoptrein zwolle-utrecht.
Veel te kort (zoals altijd op de heen en terugweg sinds de nieuwe dienstregeling)! :r

Op een gegeven moment bij Nijkerk riep de conductrice om: Sorry maar we krijgen niet meer materieel, dus aub iedereen opschuiven.

Vorige week was er in de drukte al iemand flauwgevallen (hoewel, vallen kun je niet in de volle trein, daarvoor sta je te dicht op elkaar).

Ik heb al x klachten bij rover ingedient, maar nog geen resultaat.

De ns riep al blij in een nieuwsbericht dat ze op drukke lijnen de treinlengtes hadden aangepast, niet dus :(

[ Voor 6% gewijzigd door bloody op 20-12-2006 08:09 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nou weet ik waarom het bij Veolia allemaal zo *soepeltjes* loopt: http://www.veolia-transport.com/

Het is een Frans bedrijf. Als ze niet te laat zijn, staken ze wel :X

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op woensdag 20 december 2006 @ 09:56:
Nou weet ik waarom het bij Veolia allemaal zo *soepeltjes* loopt: http://www.veolia-transport.com/

Het is een Frans bedrijf. Als ze niet te laat zijn, staken ze wel :X
Komt er ook 1 achter ;)

Nou ja in Zuid-Limburg, op de Heuvellandlijn, schijnen ze wel gewoon netjes op tijd te rijden. Dus ze kúnnen het wel. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze goed rijden als het nieuwe materieel er eind 2007 is, maar tot die tijd... Blijkbaar niet zo'n goed crisismanagement :)

Het vervelende met die concessies is dat degene die het laagst inschrijft wint. Met andere woorden, we willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het lijkt me logisch dat de goedkoopste ergens op bespaart, en wat dat dan is, daar kwamen we de afgelopen weken achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 26970 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:00:
[...]
Het vervelende met die concessies is dat degene die het laagst inschrijft wint. Met andere woorden, we willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Het lijkt me logisch dat de goedkoopste ergens op bespaart, en wat dat dan is, daar kwamen we de afgelopen weken achter...
Voor wat betreft treingedoe is dat kwatsj wat je hierboven beweert, immers geen enkele vervoerder gaat zijn neus stoten door voor tien jaar DM'90 te huren wat je maar voor een jaar nodig hebt. Het probleem is gewoon dat de tijd tussen concessieverlening en ingang concessie veel te kort is. In Duitsland zijn nu al de winnaars van concessies bekend die pas in 2009 of 2010 ingaan, moet je nagaan. Als de aanbestedende partij zo dom is om dat niet in te zien dan mogen ze wat mij betreft deze ellende best op hun bord krijgen. Arriva (tenminste voor wat betreft Dordrecht-Geldermalsen) en Connexxion (op de Kip) heeft het best goed voor elkaar, zij het dat de buschauffeurs op de Kip nu niet echt vakbekwaam zijn als ik zo hoor wat ze in die anderhalve week al voor elkaar hebben gekregen.
bloody schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:08:
Vanochtend weer de stoptrein zwolle-utrecht.
Veel te kort (zoals altijd op de heen en terugweg sinds de nieuwe dienstregeling)! :r

Op een gegeven moment bij Nijkerk riep de conductrice om: Sorry maar we krijgen niet meer materieel, dus aub iedereen opschuiven.

Vorige week was er in de drukte al iemand flauwgevallen (hoewel, vallen kun je niet in de volle trein, daarvoor sta je te dicht op elkaar).

Ik heb al x klachten bij rover ingedient, maar nog geen resultaat.

De ns riep al blij in een nieuwsbericht dat ze op drukke lijnen de treinlengtes hadden aangepast, niet dus :(
Ah ja! Eén trein die steeds druk is is natuurlijk representatief voor alle aanpassingen door het hele lang. I see, wat goed hé, zo'n conclusie trekken. :p Maar hé, je kunt klagen bij Rover wat je wil en Rover kan zelf ook klagen bij NSR wat ze willen. Als ze überhaupt nog serieus genomen worden vangen ze toch bot want alles wat kan rijden, rijdt al. Pas als alle Duitse IR-bakken geleverd zijn komt er weer een klein beetje lucht in het IC-materieel (want er gaan ook vijftig ICR'en naar de HSL omdat die suffe Italianen hun werk niet goed doen én ICM gaat in revisie). De nieuwe levering van IRM start pas in 2008 en rond die tijd komt ook het nieuwe stoptreinmat. het land in. Wanneer Connexxion, Arriva en Veolia hun elektrisch stoptreinmat. krijgen (en dat duurt ongetwijfeld nog wel anderhalf jaar) komt er nog wat extra plan V vrij. Mij lijkt dat de 3700 Zwolle-Nijmegen IRM moet gaan worden, dat levert je behoorlijk veel plan V op wat je her en der hard nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 20-12-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Luccus schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:31:

[...]
Ah ja! Eén trein die steeds druk is is natuurlijk representatief voor alle aanpassingen door het hele lang. I see, wat goed hé, zo'n conclusie trekken. :p Maar hé, je kunt klagen bij Rover wat je wil en Rover kan zelf ook klagen bij NSR wat ze willen. Als ze überhaupt nog serieus genomen worden vangen ze toch bot want alles wat kan rijden, rijdt al. Pas als alle Duitse IR-bakken geleverd zijn komt er weer een klein beetje lucht in het IC-materieel (want er gaan ook vijftig ICR'en naar de HSL omdat die suffe Italianen hun werk niet goed doen én ICM gaat in revisie). De nieuwe levering van IRM start pas in 2008 en rond die tijd komt ook het nieuwe stoptreinmat. het land in. Wanneer Connexxion, Arriva en Veolia hun elektrisch stoptreinmat. krijgen (en dat duurt ongetwijfeld nog wel anderhalf jaar) komt er nog wat extra plan V vrij. Mij lijkt dat de 3700 Zwolle-Nijmegen IRM moet gaan worden, dat levert je behoorlijk veel plan V op wat je her en der hard nodig hebt.
Hmm, ok, we zullen zien :P

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luccus schreef op woensdag 20 december 2006 @ 12:31:
[...]
Voor wat betreft treingedoe is dat kwatsj wat je hierboven beweert, immers geen enkele vervoerder gaat zijn neus stoten door voor tien jaar DM'90 te huren wat je maar voor een jaar nodig hebt. Het probleem is gewoon dat de tijd tussen concessieverlening en ingang concessie veel te kort is. In Duitsland zijn nu al de winnaars van concessies bekend die pas in 2009 of 2010 ingaan, moet je nagaan. Als de aanbestedende partij zo dom is om dat niet in te zien dan mogen ze wat mij betreft deze ellende best op hun bord krijgen. Arriva (tenminste voor wat betreft Dordrecht-Geldermalsen) en Connexxion (op de Kip) heeft het best goed voor elkaar, zij het dat de buschauffeurs op de Kip nu niet echt vakbekwaam zijn als ik zo hoor wat ze in die anderhalve week al voor elkaar hebben gekregen.
Ik ben het met je eens dat ze de aanbesteding ruim eerder hadden moeten regelen. Waar ik het vooral over heb is de afhandeling van de problemen (bv. keren in cuijk, meestal niet slim), en de klantenservice ("wat werd er omgeroepen dan?").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Idd die aanbestingen in Duitsland gaan idd veel beter, zelfs hier in Zuid Amerika doen ze dat beter dan in het 'ontwikkelde' Nederland. Gek toch! Al moet ik wel zeggen dat hier Fransozen met de poet vandoor gaan ;)

Ik ben bezig met een bedrijf wat een lijn op wil zetten van Santiago naar Mendoza, daar ligt namelijk al een spoorlijn, maar die is vrij verwaarloosd en op sommige plekken begraven onder wat rotsen. De lijn is zo'n 10 jaar geleden voor het laatst gebruikt maar was de eerste verbinding tussen de beide steden. Op het beginstuk rijdt nog wel een trein, je zou zeggen van niet, maar op mijn reis langs de lijn kwam ik ineens een dieselloc tegen met wat bakken eraan :)

Ik ben in contact gekomen met het bedrijf via via, en misschien mag ik mee met een eerste verkenningstocht over het traject met een lichte lok (helft is al gecheckt op zekerheid :) )
Nu alleen hopen dat het binnen nu en acht weken is... Dat traject is namelijk écht spectaculair!

Luccus, ach treinstellen te kort, we hebben toch weer een hoop DM'90's over nu :+
Ik snap trouwens niet dat de vervoerders die DM'90's niet afgekocht hebben? Ik bedoel je kunt best met NSFS een deal sluiten lijkt me, maar dan moet je daadwerkelijk wel onderhanden en rond de tafel gaan zitten, ook iets waar onze Veolia niet zo goed in is.

En Spaceknarf, crisismanagement? Ze zijn volgens mij helemaal niet goed in überhaupt iets te managen! Laat staat COMMUNICEREN... Maar ja dat schijnt iets typisch voor vervoerders te zijn, alleen spant Veolia nu wel de kroon! Ik heb weer goeie horrorverhalen van mijn broertje gehoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:27:Luccus, ach treinstellen te kort, we hebben toch weer een hoop DM'90's over nu :+
Ik snap trouwens niet dat de vervoerders die DM'90's niet afgekocht hebben? Ik bedoel je kunt best met NSFS een deal sluiten lijkt me, maar dan moet je daadwerkelijk wel onderhanden en rond de tafel gaan zitten, ook iets waar onze Veolia niet zo goed in is.
NSFS heeft gewoon als eis tien jaar huur gesteld. Die dingen zijn niet over, NSR heeft er geloof ik acht voor Zwolle - Groningen gehuurd, daarnaast ook nog enkele stellen voor Zwolle - Enschede ter versterking en Syntus ook nog eens twee extra of zo. Dan zijn ze wel zo'n beetje op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zeg, komt er ook nog 's wat goed materieel in Haarlem? Ik ben DDM inmiddels wel zat :P (Zelfs de `sprinters' worden met DDM/DD-AR gereden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Luccus schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:30:
[...]
NSFS heeft gewoon als eis tien jaar huur gesteld. Die dingen zijn niet over, NSR heeft er geloof ik acht voor Zwolle - Groningen gehuurd, daarnaast ook nog enkele stellen voor Zwolle - Enschede ter versterking en Syntus ook nog eens twee extra of zo. Dan zijn ze wel zo'n beetje op. ;)
Is NSFS onderdeel van NSR?

Vandaag reed er trouwens een VIRM-VI op Zwolle-Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54235

Veolia 8)7

Normaal als ik reisde tussen Weert en Venlo dan moest ik overstappen, en pakte ik de trein om XX:47 en kwam dan in roermond aan om XX:02, mijn aansluiting ging dan om XX:06 en had dus 4 minuten om mijn aansluiting te halen. Altijd goed te doen, dus toen ik vandaag aankwam in roermond zag ik een trein wegrijden (voor zover het een trein was...groen en rood Noordnet iets |:( , oud en behoorde rommelig) Affijn, van een beetje wachten gaat geen mens dood, dus ik wacht die 25 minuten wel.

Na 25 minuten komt een trein binnengerammeld, ik zeg extra gerammeld omdat ik hem al behoorlijk ver van te voren aan hoorde komen (Hadden de andere treinen niet, ik dacht dat men deze "Buffels" noemde :? )

Affijn, ik ga zitten in de trein, en eerste wat ik zie is dat het gewone oude ns bakken zijn, maar meer niet. de trein rijd weg, en vrijwel direct hangt de hele coupe VOL met een dieselgeur van heb ik jou daar...

Na een middagje stadten wou ik terug, dus neem weer die trein terug, (schijnbaar het snelste ipv via Eindhoven, dat is 45 min vanuti venlo en 18 min naar weert, met een directe aansluiting).....zucht....dienstregeling in roermond sloot dus NIET aan, ik kom aan, en mijn aansluitende intercity vertrok...30 minuten wachten..

conclusie
De nieuwe dienstregeling ies allemaal een consiprazie voor de kiosk, voor een grotere koffie omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Anoniem: 54235 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:15:
Veolia 8)7

Normaal als ik reisde tussen Weert en Venlo dan moest ik overstappen, en pakte ik de trein om XX:47 en kwam dan in roermond aan om XX:02, mijn aansluiting ging dan om XX:06 en had dus 4 minuten om mijn aansluiting te halen. Altijd goed te doen, dus toen ik vandaag aankwam in roermond zag ik een trein wegrijden (voor zover het een trein was...groen en rood Noordnet iets |:( , oud en behoorde rommelig) Affijn, van een beetje wachten gaat geen mens dood, dus ik wacht die 25 minuten wel.

Na 25 minuten komt een trein binnengerammeld, ik zeg extra gerammeld omdat ik hem al behoorlijk ver van te voren aan hoorde komen (Hadden de andere treinen niet, ik dacht dat men deze "Buffels" noemde :? )

Affijn, ik ga zitten in de trein, en eerste wat ik zie is dat het gewone oude ns bakken zijn, maar meer niet. de trein rijd weg, en vrijwel direct hangt de hele coupe VOL met een dieselgeur van heb ik jou daar...

Na een middagje stadten wou ik terug, dus neem weer die trein terug, (schijnbaar het snelste ipv via Eindhoven, dat is 45 min vanuti venlo en 18 min naar weert, met een directe aansluiting).....zucht....dienstregeling in roermond sloot dus NIET aan, ik kom aan, en mijn aansluitende intercity vertrok...30 minuten wachten..

conclusie
De nieuwe dienstregeling ies allemaal een consiprazie voor de kiosk, voor een grotere koffie omzet.
Zoals je kan lezen in dit topic hebben veel mensen last van de maaslijn. Rover is er al druk mee aan de weer, en het verbeterd pas over een paar maandjes helaas. Je zult er aan moeten wennen denk ik zo. Lees rustig nog even een paar weblogs door die een pagina terug staat :)
Een Wadloper zag je voor je neus voorbij gaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.maaslijn.net/images/grote_fotos/nieuws2006/1december06_vl1.jpg
offtopic:
Wie gaat er een nieuw topic openen :? is er al iemand mee bezig :?

[ Voor 3% gewijzigd door IJnte op 20-12-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nee.
Anoniem: 54235 schreef op woensdag 20 december 2006 @ 21:15:
Veolia 8)7

Dan had je zelf de dienstregeling eens moeten bestuderen, want de aansluiting Weert - Roermond - Venlo bestaat niet. Aangezien er tegenwoordig altijd op Swalmen, Tegelen en Vierlingsbeek wordt gestopt is de vertrektijd uit Roermond vervroegd van .05 naar .02 en om .02 komt ook de trein uit Eindhoven binnen. De concessieverlener ziet graag alleen maar stoptreinen, dus dan krijg je dat (op deze lijn).
Klopt! Zie boven, als je dat op voorhand eens had bekeken had je vandaag niet verbaasd hoeven zijn. ;)
conclusie
De enige conclusie die ik kan trekken is dat jouw conclusie van 't niveau groep 5 basisschool is. Vind je dat erg? :+

[ Voor 86% gewijzigd door Luke! op 20-12-2006 22:09 ]

Luccus schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:05:
[...]
Dan had je zelf de dienstregeling eens moeten bestuderen, want de aansluiting Weert - Roermond - Venlo bestaat niet. Aangezien er tegenwoordig altijd op Swalmen, Tegelen en Vierlingsbeek wordt gestopt is de vertrektijd uit Roermond vervroegd van .05 naar .02 en om .02 komt ook de trein uit Eindhoven binnen. De concessieverlener ziet graag alleen maar stoptreinen, dus dan krijg je dat (op deze lijn).
klopt, om maar even in jou manier te blijven, aansluiting Weert-Roermond-Venlo bedoel ik natuurlijk overstappen, en stoppen op de tussenliggende stations Swalmen-Reuver en Tegelen. Vierlingsbeek wordt tegenwoordig niet meer gestopt. Dit wordt elke keer omgeroepen in zowel de trein, als op de perronnen van Venlo/Roermond/Reuver.
Klopt! Zie boven, als je dat op voorhand eens had bekeken had je vandaag niet verbaasd hoeven zijn. ;)
Verbaasd allermin.

Ik reis dagelijks of naar Weert of naar Venlo als ik in Eindhoven ben (Dus in eindhoven de intercity uit Den Haag naar Helmond en Venlo, inclusief tussenstations) ...Alleen pakte ik vandaag de IC naar roermond omdat dit vroeger 47 minuten reizen was aangezien ik toen 9/10 keer wel een perfecte aansluiting had.
Zoals ik al zei geef ik niks om twintig minuten wachten omdat ik er rekening mee ging houden dat het krap aan zou worden, mijn afspraak was om 13:30, ik houdt altijd 30 min speling erbij. Volgens 9292ov kon ik met een bus en met de trein. Maar de kans dat ik moest wachten was groot. Aankomst was in dit geval 12:02. Vertrek voor de aansluiting was ook 12:02, maar soms wil je wel eens eerder aankomen. En kan je in 1 minuut wel rennen. Over het algemeen mijn reis 30 minuten eerder aangevangen. Denk dat ik dat toch wel als planning mag opvatten? Tenzij dit anders mag. ;)
De enige conclusie die ik kan trekken is dat jouw conclusie van 't niveau groep 5 basisschool is. Vind je dat erg? :+
De enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat je waarschijnlijk het sarcasme en de opzettelijke typfout hebt gemist. Maar nee, ik vind jou conclusie allerminst erg waarschijnlijk sarcasme. Zo niet, dan zal het me weinig uitmaken. ;)

Even tussendoor
Gehoord via via dat veolia al in half 2007 met nieuwe treinen gaat rijden, alleen spreekt de website nog van eind 2007.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 54235 op 21-12-2006 00:19 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 54235 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:17:
[...]
klopt, om maar even in jou manier te blijven, aansluiting Weert-Roermond-Venlo bedoel ik natuurlijk overstappen, en stoppen op de tussenliggende stations Swalmen-Reuver en Tegelen. Vierlingsbeek wordt tegenwoordig niet meer gestopt. Dit wordt elke keer omgeroepen in zowel de trein, als op de perronnen van Venlo/Roermond/Reuver.
Op Vierlingsbeek wordt ieder half uur gestopt, de stop in Blerick is er echter uit. Maar wat voegt dat verder toe?
Ik reis dagelijks of naar Weert of naar Venlo als ik in Eindhoven ben (Dus in eindhoven de intercity uit Den Haag naar Helmond en Venlo, inclusief tussenstations) ...Alleen pakte ik vandaag de IC naar roermond omdat dit vroeger 47 minuten reizen was aangezien ik toen 9/10 keer wel een perfecte aansluiting had.
Zoals ik al zei geef ik niks om twintig minuten wachten omdat ik er rekening mee ging houden dat het krap aan zou worden, mijn afspraak was om 13:30, ik houdt altijd 30 min speling erbij. Volgens 9292ov kon ik met een bus en met de trein. Maar de kans dat ik moest wachten was groot. Aankomst was in dit geval 12:02. Vertrek voor de aansluiting was ook 12:02, maar soms wil je wel eens eerder aankomen. En kan je in 1 minuut wel rennen. Over het algemeen mijn reis 30 minuten eerder aangevangen. Denk dat ik dat toch wel als planning mag opvatten? Tenzij dit anders mag. ;)
Nou ja, mij lijkt het niet logisch om (als planning) dat aan te nemen, er is in de media al uitvoerig besproken dat Veolia rijdt met materieel dat de rijtijden niet haalt....

Overigens houdt sarcasme iets anders in dan maar wat ranten...

Anoniem: 54235 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 00:17:
Even tussendoor
Gehoord via via dat veolia al in half 2007 met nieuwe treinen gaat rijden, alleen spreekt de website nog van eind 2007.
Waar heb je dat gehoord? Ik heb namelijk gehoord dat ze pas in november beschikbaar zijn.

Anoniem: 26970 schreef op donderdag 21 december 2006 @ 01:35:
[...]

Waar heb je dat gehoord? Ik heb namelijk gehoord dat ze pas in november beschikbaar zijn.
In de trein hoorde ik dit van een mede reiziger. Volgens "Bronnen" zei hij.

edit:
@luccus
Media, bedoel je daar de Limburgse zenders mee? Die kijk ik hier nooit, 9292ov & NS zijn mijn gidsen als ik op reis ga met OV. Ik had tot 10 december nog nooit van veolia gehoord...mind that, ik vind de naam Veolia Transport meer klinken als een vee vervoer of iets in die richting 8)7 ...Had het dan Veolia Dienstverlening of Veolia genoemd..,

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 54235 op 21-12-2006 09:06 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.