Het grote spoorwegentopic deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet met sporenplan toch wel lukken? Daar kun je plaats van wissels enzo zo vinden, afmetingen van railstaven, -afstand zijn voor het gemak in heel Nederland het zelfde genomen :+ Wisselverhoudingen zijn er ook maar in een paar maten in Nederland, vooral 1:13 meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Maar die uitwerkingen van Rotterdam zijn schematisch. Ik wil een realistisch beeld maken. En dan ook echt zoals het er uit ziet. De sporen moeten dus precies hetzelfde liggen als in het echt maar dan 1:160. En hoe de sporen moeten liggen wordt nogal moeilijk, als je er geen reeel beeld van hebt. De schaaltekening op sporenplan bieden uitkomst, maar R'dam CS staat er niet op.

Dat de maten van baksteken meestal dezelfde maat hebben snap ik, maar met alleen die info kan je je huis toch ook niet op schaal nabouwen? Je wilt wel weten hoelang een muur is, hoeveel stenen er in een rij zitten en het aantal rijen van stenen van de grond tot een kozijn bijvoorbeeld. Een gedetailleerde tekening dus, snap je hem :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heeft de gemeente nog mooie bouwtekeningen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Luccus schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 21:32:
[...]
Museumloccen die bewaard zijn met het doel rijvaardig te maken opeens naar de sloper sturen? Helaas ;).
Ik denk dat je gelijk hebt ;)

Vandaag stonden ze er beiden weer, iets verder naar voren dit keer. 1145 weer vooraan, de tweede met onbekend nummer nog steeds onleesbaar, maar deze laatste mist wel wat onderdelen. Zo ontbrak de deur van het machinistenhuis, zag ik geen pantograaf er meer opzitten en volgens mij waren de koplampen ook foetsie (ik zag ze althans niet).

Beiden zijn trouwens rijkelijk voorzien van postzegels.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het schattige lokjes :)
Vroeger heel veel gezien, toen ik nog een vriendin in Breda had. Had zowel met trein als bus elke keer uitzicht op het plaatselijke loccen-kerkhof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bobje schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:01:
Maar die uitwerkingen van Rotterdam zijn schematisch. Ik wil een realistisch beeld maken. En dan ook echt zoals het er uit ziet. De sporen moeten dus precies hetzelfde liggen als in het echt maar dan 1:160. En hoe de sporen moeten liggen wordt nogal moeilijk, als je er geen reeel beeld van hebt. De schaaltekening op sporenplan bieden uitkomst, maar R'dam CS staat er niet op.
Helpt Google Earth niet? De pics van Rotterdam zijn best gedetailleerd :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:59

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Hm.. ik heb gehoord van mijn moeder dat de nieuwe GTW Arriva trein (de Spurt...; wat een naam :? :?) een open machinsten cabine krijgt? Moet ik dit nou geloven, of wordt dit gewoon een gesloten cabine met glas ;)?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gewoon afgesloten met een glazen wand. Lijkt me niet echt de bedoeling dat reizigers lekker komen kletsen, voorin zitten of ineens ergens aan gaan trekken of op drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 17:47

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

het wordt toch net zo'n cabine als in de ICE zit? Dus idd met een glazen wand, zodat je door de voorruit mee kan kijken.

Ik betwijfel trouwens ten zeerste of ze dat wel gaan doen, want het glas is nogal vandalisme gevoellig (niet aan elke kant van de trein zit een machinist) en ik zou het als machinist niet zo prettig vinden als iedereen met me mee kan kijken de hele tijd... Maar dat ter zijde.
Functioneel is het wel, want zo kan de machinist (en tevens conducteur wat ik er zo van begrijp) wel met een draai de helft van de trein bekijken, en een simpele spiegel is zo geplaatst ;)

Ligt het trouwens aan mij, of is dat hele Randstrandrail niet goed geregeld? Op de hele website kan ik namelijk niks, of ligt dat aan Safari? (nee dus, op iexplorer doet ie 't ook niet fatsoenlijk)
Ik lees en hoor veel van ontspoorde trammen, halve ding is nog in aanbouw. Op de website niets dan werkzaamheden hier en mooie beloftes daar. Maar echte actuele informatie is er niet te vinden. Evenals tijden en een simpele reisplanner is kennelijk ook te hoog gegrepen... Dat soort zaken behoort klaar te zijn voordat men in productie gaat...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Wat ik me nou weleens afvraag: waarom plaatst NS geen kaartautomaten IN de trein? Waarom moet de NS-personeel extreem klantonvriendelijk doen en mensen die met wat voor reden dan ook zonder kaartje de trein binnenstappen met een treintarief+boete opzadelen?

In Zwitserland betaal je ongeveer CHF 5 extra als je een kaartje bij de conducteur koopt, in Japan voor zover ik weet zelfs niets (of heel weinig). De conducteur is daar geen boeman; nee, hij helpt je met het herstellen van de fout die je maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:22:
Misschien heeft de gemeente nog mooie bouwtekeningen liggen?
Daar staat het volgens de gemeente niet op, omdat het niet gemeentelijk grond is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bobje schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:03:
[...]
Daar staat het volgens de gemeente niet op, omdat het niet gemeentelijk grond is ofzo.
Natuurlijk wet, het ligt toch in Rotterdam? En indienen tekeningen is toch echt vereist wil je een bouwvergunning krijgen, of de grond nu van de gemeente is of van een particulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:53:
het wordt toch net zo'n cabine als in de ICE zit? Dus idd met een glazen wand, zodat je door de voorruit mee kan kijken.

Ik betwijfel trouwens ten zeerste of ze dat wel gaan doen, want het glas is nogal vandalisme gevoellig (niet aan elke kant van de trein zit een machinist) en ik zou het als machinist niet zo prettig vinden als iedereen met me mee kan kijken de hele tijd...
Syntus heeft ook glazen wanden en daar gebeurt helemaal niets mee. Een beetje sociale controle is er nog wel hoor. Hoewel de lol van het slopen me nog nooit erg duidelijk is geweest.

En meekijken hoeft ook niet, er kan gewoon een gordijntje voor zoals bij Syntus, of iets meer high-tech zoals in de ICE's: met spanning op de glasplaat is het ding doorzichtig, zonder spanning (en bij noodremmingen) wordt het ondoorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

De Arriva GTW's hebben geen compleet glazen wand, alleen een glazen deurtje. Er zit (nog) geen gordijntje voor in ieder geval.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 22:59

Luke!

#Treinbaas
Kaj. schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:58:
Wat ik me nou weleens afvraag: waarom plaatst NS geen kaartautomaten IN de trein? Waarom moet de NS-personeel extreem klantonvriendelijk doen en mensen die met wat voor reden dan ook zonder kaartje de trein binnenstappen met een treintarief+boete opzadelen?
Omdat het extreem fraudegevoelig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Je bedoelt met instappen in Groningen richting Utrecht, maar pas vanaf Zwolle betalen?

Ja, kan. Maar als er gewoon gecontroleerd wordt, vang je dat al af.

[ Voor 84% gewijzigd door Kaj. op 07-11-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:13:
[...]
En meekijken hoeft ook niet, er kan gewoon een gordijntje voor zoals bij Syntus, of iets meer high-tech zoals in de ICE's: met spanning op de glasplaat is het ding doorzichtig, zonder spanning (en bij noodremmingen) wordt het ondoorzichtig.
En wat is er nou nuttig aan dat de wand doorzicht on on doorzicht kan worden gemaakt? Omd at sommige machinisten geen pottekijkers willen? En waarom bj een noodremming de wand ondoorzichtig?
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:18:
Het is gewoon afgesloten met een glazen wand. Lijkt me niet echt de bedoeling dat reizigers lekker komen kletsen, voorin zitten of ineens ergens aan gaan trekken of op drukken.
Bij een tandrad treintje richting de Junkfrau in Zwitserland was dit wel zo :P. gezellig naast de machinist gestaan enzo _/-\o_.

[ Voor 27% gewijzigd door AW_Bos op 07-11-2006 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Kaj. schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:41:
Je bedoelt met instappen in Groningen richting Utrecht, maar pas vanaf Zwolle betalen?

Sowieso kan je natuurlijk op Groningen al een kaartje van Zwolle naar Utrecht kopen en instappen, dus dat maakt idd weinig verschil. Denk dat Luccus eerder doelt op het niet kopen van een kaartje, en als je dan een conducteur ziet lopen snel even alsnog een kaartje kopen. Tenzij de NS in alle treinen controlleert, kan je daarmee dus illegitiem geld besparen (:p).
Ariën Clay schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:54:
[...]

En wat is er nou nuttig aan dat de wand doorzicht on on doorzicht kan worden gemaakt? Omd at sommige machinisten geen pottekijkers willen? En waarom bj een noodremming de wand ondoorzichtig?
Als er iemand voor de trein springt is dat al traumatisch genoeg voor alleen de machinist... Als je kan voorkomen dat de passagiers dat ook first-hand door de voorruit kunnen zien lijkt me dat een hele goede service als vervoerder :P

[ Voor 30% gewijzigd door m-m op 07-11-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag vanavond op het rangeerterrein enschede trein 4224 staan met wat behoorlijke deuken in de zijkant en zonder een setje deuren. Misschien van de aanrijding van vanochtend tussen amersfoort en apeldoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:02:
Zag vanavond op het rangeerterrein enschede trein 4224 staan met wat behoorlijke deuken in de zijkant en zonder een setje deuren. Misschien van de aanrijding van vanochtend tussen amersfoort en apeldoorn?
Nee, dat is al van een paar dagen geleden, toen de 4083 zich in de zijkant van de 4224 boorde bij de wasstraat in Eschede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaj. schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:41:
Maar met het rijden met meerdere treinstellen, wordt dat toch een stuk lastiger.
Hoewel er nu ook al een tijd geprint wordt op het kaartje, dus je zou kunnen zien of iemand net pas een kaartje heeft gekocht toen de controle er aan kwam.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik heb me altijd afgevraagd waarom de kaartautomaten nou nooit op het perron staan!?

Als je te laat bent kun je nog snel een kaartje kopen, ik denk dat 't ook wel fraudegevoelig is, zwart rijders die de conducteurs zien nog ff snel een kaartje kopen, 't zal wel zoiets zijn :)

Treinkaart automaten in de trein, lijkt me wel ok, maar 't werkt niet. Dan zou je echt extreem moeten controleren. Ik vind het wel jammer dat je geen kaartjes in de trein meer kunt kopen. Dat is wat mij betreft wel een stukje service die volledig ingeleverd is. Zonde.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt nog wel kaartjes kopen in de trein hoor, alleen tegen speciaal tarief ;)

En er staan genoeg automaten op de perrons, ligt een beetje aan de stations. Zo kunnen kleinere stations wel twee perrons hebben, maar slechts één automaat.
Je mag het perron trouwens niet op zonder geldig vervoerbewijs. Bovendien kun je geen ingangscontroles meer houden met automaten op de perrons.
En je kan met minder automaten toe (die zijn toch ook niet gratis), en wat dat betreft kan je die beter in centrale hallen en bij trappen plaatsen waar iedereen binnen komt. Een station als Amsterdam Centraal zou dan op alle 9 (?) perrons bij alle opgangen van de drie tunnels automaten moeten krijgen, en de ruimte op die perrons is al niet erg ruim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:10:
[...]
Natuurlijk wet, het ligt toch in Rotterdam? En indienen tekeningen is toch echt vereist wil je een bouwvergunning krijgen, of de grond nu van de gemeente is of van een particulier.
Ik ken het station van Rotterdam niet, maar heb de nodige nieuwbouw begeleid op andere stations. Actuele tekeningen zijn bij ProRail/NS, maar zwerven meestal bij de procesaannemer. In geen enkel geval heb een tekening via gemeente gekregen of ter revisie aan hoeven bieden. Infra tekeningen zijn van Prorail en de ProRail ruimtes op stations. De stationstekeningen zijn eigendom NS waarvan ProRail veelal een kopie heeft. Een project op een station kent de 'shop-fase' waarin je overal en nergens tekeningen verzameld om je pntwerp te kunnen maken. Goedkeuring van gemeente is dus niet per definitie noodzakelijk wel door NS/ProRail afhankelijk van wat je gaat doen. Overleg wel met gemeenten ivm evt impact op reizigers

[ Voor 9% gewijzigd door Il Ljama op 08-11-2006 09:38 ]

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 07:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

m-m schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:57:
[...]

Sowieso kan je natuurlijk op Groningen al een kaartje van Zwolle naar Utrecht kopen en instappen, dus dat maakt idd weinig verschil. Denk dat Luccus eerder doelt op het niet kopen van een kaartje, en als je dan een conducteur ziet lopen snel even alsnog een kaartje kopen. Tenzij de NS in alle treinen controlleert, kan je daarmee dus illegitiem geld besparen (:p).
Ja, met fatsoenlijke controle kun je dat afvangen. Ergo: dit gaat nooit gebeuren (ik voorzie een conducteursstaking in het geval dat).
In Frankrijk wordt er bij vertrek in een groot station normaal gesproken omgeroepen dat je je kaartje moet "composteren" voordat de conducteur langs komt. Vaak loopt die dan een keer door de trein zonder kaartjes te controleren en is dan voor de rest van de rit verdwenen.
zwahiel schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:57:
Ik heb me altijd afgevraagd waarom de kaartautomaten nou nooit op het perron staan!?
Ik weet niet waar je normal instapt, maar er zijn genoeg stations met de automaat op het perron. Sowieso veel van de kleine stations (die dus geen stationsgebouw meer hebben), maar Groningen is een goed voorbeeld van "kaartautomaat op het perron".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

IJnte schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:50:
Ik stond laatst op nieuweschans, maar daar kwam toen een andere DB bak aan, maar daar kon ik niet in, en ik kon ook nergens een kaartje krijgen... Zou graag een keer via nsch naar leer willen :)..
Hmm.. op Venlo kon ik probleemloos een kaartje naar Duesseldorf kopen. Oh, en laatst kocht ik in de trein van DB gewoon bij de conducteur een kaartje. Niks geen gezeur met boetes en/of treintarief. (Al hing er in de trein wel een waarschuwing dat zwartrijden 40 euro kost..)

Leuke route BTW; Nieuweschans --> Leer --> Meppen --> Bus naar Emmen --> Terug naar Groningen (densoods via Zwolle)

Ik was laatst naar Zuerich vertrokken vanaf Meppen. Dat gaat dus gewoon drie uur sneller dan vanaf Emmen via Zwolle en Arnhem. Op de terugweg nog extremer, omdat je dan niet een uur hoeft te wachten in Muenster. Zo kom je nog eens op onbekende stations :-)

[ Voor 11% gewijzigd door Varienaja op 08-11-2006 17:52 ]

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:23
Varienaja schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:51:
[...]

Hmm.. op Venlo kon ik probleemloos een kaartje naar Duesseldorf kopen. Oh, en laatst kocht ik in de trein van DB gewoon bij de conducteur een kaartje. Niks geen gezeur met boetes en/of treintarief. (Al hing er in de trein wel een waarschuwing dat zwartrijden 40 euro kost..)

Leuke route BTW; Nieuweschans --> Leer --> Meppen --> Bus naar Emmen --> Terug naar Groningen (densoods via Zwolle)

Ik was laatst naar Zuerich vertrokken vanaf Meppen. Dat gaat dus gewoon drie uur sneller dan vanaf Emmen via Zwolle en Arnhem. Op de terugweg nog extremer, omdat je dan niet een uur hoeft te wachten in Muenster. Zo kom je nog eens op onbekende stations :-)
Lol, ik ga mijn volgende vakantie wel eens in duitsland kijken. Wil eerst nog even bij venlo en andere grensstations loeren :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Il Ljama schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:31:
[...]

Ik ken het station van Rotterdam niet, maar heb de nodige nieuwbouw begeleid op andere stations. Actuele tekeningen zijn bij ProRail/NS, maar zwerven meestal bij de procesaannemer. In geen enkel geval heb een tekening via gemeente gekregen of ter revisie aan hoeven bieden.
Dan heb je toch een stuk gemist.
Art. 40a Ww stelt dat de voorschriften ten aanzien van de te overleggen gegevens en bescheiden (bij indiening aanvraag op bouwvergunning) zullen worden gegeven bij ambv. Deze ambv is het biab (besluit indieningsvereisten aanvraag bouwvergunning). Hier zijn in Hoofdstuk 1, §1.1, 1.2 en eventueel 1.5 van de bijlage de aan te leveren gegevens genoemd.
§ 1.2. Gegevens en bescheiden bij een aanvraag om reguliere bouwvergunning
§ 1.2.1. Gegevens en bescheiden ten behoeve van toetsing aan bestemmingsplan en aan stedenbouwkundige voorschriften bouwverordening
a. Plattegronden van alle verdiepingen en een doorsnedetekening voor de nieuwe situatie en, indien van toepassing, de bestaande situatie;

b. Aanduiding bestemming of bestemmingen van op de aanvraag betrekking hebbende ruimten en gebouwen, alsmede de totale oppervlakte per bestemming;

c. Het beoogde en, indien van toepassing, het huidige gebruik van het bouwwerk en de bijbehorende terreinen waarop de aanvraag betrekking heeft;

d. Opgave bruto-inhoud in m3 en bruto-vloeroppervlakte in m2 van het (deel van het) bouwwerk waarop de aanvraag betrekking heeft;

e. Afmetingen perceel en bebouwd oppervlak, alsmede situering van het bouwwerk ten opzichte van de perceelsgrenzen;

f. Hoogte van het bouwwerk ten opzichte van het straatpeil en het aantal bouwlagen;

g. De inrichting van parkeervoorzieningen op het eigen terrein;

h. Gegevens en bescheiden welke samenhangen met een uit te brengen advies van de Agrarische Adviescommissie in geval van een aanvraag om bouwvergunning voor een bouwwerk in een gebied met een agrarische bestemming;

i. Gegevens en bescheiden welke samenhangen met een eventueel benodigde toetsing aan een gemeentelijke leefmilieuverordening.

Dus bouwtekeningen van Rotterdam Centraal zijn weldegelijk in bezit van de gemeente. Dat je deze niet direct op kan vragen (als niet-belanghebbende hobby'ist), lijkt me ook evident.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 23:02:
ik dacht ook al, ik zie iets (niet) :>

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Varienaja schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:51:
[...]

Zwartrijden is ook iets anders dan een kaartje kopen bij de conducteur. Ze doen daar ook niet altijd zo moeilijk over, het is veel meer inschatting van de conducteur zelf.
Zo zat ik eens met een VGN kaartje van Wesel naar Venlo in de trein. Kaartje bij de kaartautomaat gekocht. Blijkt dat VGN niet in de trein naar Venlo geldt. De conducteur verkocht me gewoon een kaartje naar Venlo en deed er verder niet moeilijk over.
IJnte schreef op woensdag 08 november 2006 @ 19:19:
[...]

Lol, ik ga mijn volgende vakantie wel eens in duitsland kijken. Wil eerst nog even bij venlo en andere grensstations loeren :)
Gewoon in Venlo een SWT kopen en lekker een rondje Ruhrgebiet doen. Als je er nog nooit geweest bent weet je niet wat je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Maasluip schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:54:
[...]
Zwartrijden is ook iets anders dan een kaartje kopen bij de conducteur. Ze doen daar ook niet altijd zo moeilijk over, het is veel meer inschatting van de conducteur zelf.
Zo zat ik eens met een VGN kaartje van Wesel naar Venlo in de trein. Kaartje bij de kaartautomaat gekocht. Blijkt dat VGN niet in de trein naar Venlo geldt. De conducteur verkocht me gewoon een kaartje naar Venlo en deed er verder niet moeilijk over.

[...]
Gewoon in Venlo een SWT kopen en lekker een rondje Ruhrgebiet doen. Als je er nog nooit geweest bent weet je niet wat je ziet.
Kben iig nog nooit met de trein in duitsland geweest. Wat is een SWT precies? een soort dagkaart voor duitslang oid :? Volgende vakantie ga ik er iig heen :) lijkt me er leuke beleving, omdat daar erg veel treinspul staat volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJnte schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:09:
[...]

Kben iig nog nooit met de trein in duitsland geweest. Wat is een SWT precies? een soort dagkaart voor duitslang oid :? Volgende vakantie ga ik er iig heen :) lijkt me er leuke beleving, omdat daar erg veel treinspul staat volgens mij :)
schönes Wochenene Ticket: een dag met 5 man voor 26 euro oid, maar alleen in de regionale treinen. Gewoon te koop uit de DB-automaten in bijv. Venlo of Enschede.

http://www.bahn.de/-S:PtV...s_wochenende_ticket.shtml

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:12:
[...]

schönes Wochenene Ticket: een dag met 5 man voor 26 euro oid, maar alleen in de regionale treinen. Gewoon te koop uit de DB-automaten in bijv. Venlo of Enschede.

http://www.bahn.de/-S:PtV...s_wochenende_ticket.shtml
thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Het wordt moeilijker reizen vanuit Venlo!
Want tegenwoordig gaat de lijn niet meer direct naar Köln, maar moet je ergens over stappen. Ik ben eens direct naar Köln geweest, best lachen :)

Trouwens, niet op alle grensstations zijn kaartautomaten geïnstalleerd van DB, in Venlo staan (/stonden) er twee en het is zelfs een hele poos mogelijk geweest, nu nog steeds soms als de automaat 't niet doet, om kaartjes te kopen bij het NS loket. Ook doen de conducteurs niet moeilijk in de grensstreek nee van de DB, maar ga je buiten de grensstreek ;)

Het schijnt zo te zijn dat de lijn binnenkort gaat veranderen van de DB uit, maar daar zijn ze nog niet helemaal uit.

Misschien een gekke vraag, maar ik zit me af te vragen wat je moet met tekeningen van baan trajecten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:36:
Het wordt moeilijker reizen vanuit Venlo!
Want tegenwoordig gaat de lijn niet meer direct naar Köln, maar moet je ergens over stappen. Ik ben eens direct naar Köln geweest, best lachen :)
Moeilijker? Het ding rijdt alweer een paar jaar via Düsseldorf naar Hamm, weinig schokkends aan. Voor Köln Hbf. overstappen in Mönchengladbach.
Het schijnt zo te zijn dat de lijn binnenkort gaat veranderen van de DB uit, maar daar zijn ze nog niet helemaal uit.
Je bedoelt dat hoi-pipeloi-verhaaltje ergens de afgelopen dagen in de krant dat de reizigersdienst over de grensovergangen in Limburg verbetert zou gaan worden? Verwacht daar maar niet teveel van.
Misschien een gekke vraag, maar ik zit me af te vragen wat je moet met tekeningen van baan trajecten...
Zegt 'ie toch? Op schaal nabouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:48:
[...]
Moeilijker? Het ding rijdt alweer een paar jaar via Düsseldorf naar Hamm, weinig schokkends aan. Voor Köln Hbf. overstappen in Mönchengladbach.

Je bedoelt dat hoi-pipeloi-verhaaltje ergens de afgelopen dagen in de krant dat de reizigersdienst over de grensovergangen in Limburg verbetert zou gaan worden? Verwacht daar maar niet teveel van.
Niet gelezen aangezien ik niet echt in Limburg verblijf :+
Maar neuh, het zou juist slechter worden werd al een hele poos geleden gemeld. Dat was ook even zo omdat het spoor besloot te verzakken door hevige regen en omdat er werkzaamheden de periode daarvoor waren. Maar er wordt al een tijdje sproken van een andere dienst door DB. Posters hingen daarvoor op de automaat nog voor ik weg ging. Dat je op DB.de moest kijken voor de actuele reisinfo en dat was na de werkzaamheden en voor de verzakking dus ;)
Zegt 'ie toch? Op schaal nabouwen.
Overheen gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op donderdag 09 november 2006 @ 01:33:
[...]
Niet gelezen aangezien ik niet echt in Limburg verblijf :+
Maar neuh, het zou juist slechter worden werd al een hele poos geleden gemeld. Dat was ook even zo omdat het spoor besloot te verzakken door hevige regen en omdat er werkzaamheden de periode daarvoor waren. Maar er wordt al een tijdje sproken van een andere dienst door DB. Posters hingen daarvoor op de automaat nog voor ik weg ging. Dat je op DB.de moest kijken voor de actuele reisinfo en dat was na de werkzaamheden en voor de verzakking dus ;)
Waren er niet gewoon werkzaamheden? Hele verhaal klinkt mij erg onbekend en voorlopig wordt er niks aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:02:
[...]
Waren er niet gewoon werkzaamheden? Hele verhaal klinkt mij erg onbekend en voorlopig wordt er niks aangepast.
Geen werkzaamheden, 't was ertussen. Iets ging gebeuren met de lijn, weet niet wat, want zovaak kijk ik er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zwahiel schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:01:
[...]

Geen werkzaamheden, 't was ertussen. Iets ging gebeuren met de lijn, weet niet wat, want zovaak kijk ik er niet op.
Ik heb er daar niks van gehoord. Afgelopen zomer was er een verzakking tussen Viersen en Mönchengladbach waardoor er een snelheidsbeperking van 10 km/h over een lengte van ruim 2 km was (is wel een veeg teken dat zoiets opeens opkomt), maar dat er gesproken wordt over vermindering van de dienst is mij onbekend.

En zoals gezegd: de trein vanuit Venlo gaat naar Düsseldorf en vandaaruit door naar Hagen en Hamm, voor Keulen moet je (cross-platform) overstappen in Mönchengladbach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op donderdag 09 november 2006 @ 19:31:
[...]

Ik heb er daar niks van gehoord. Afgelopen zomer was er een verzakking tussen Viersen en Mönchengladbach waardoor er een snelheidsbeperking van 10 km/h over een lengte van ruim 2 km was (is wel een veeg teken dat zoiets opeens opkomt)
Dat was na die flinke hoosbuien een keer, maar inderdaad. Op sommige stukken ligt het er daar slecht bij.
maar dat er gesproken wordt over vermindering van de dienst is mij onbekend.
Met alle respect, maar volgens mij is er ook niks van waar. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Kom net thuis van een gratis ritje ICE International (ICE 127) :) Ik zat in de trein van 12:33 naar Ah in Ut. Had daar iemand 3 noodremmen ingetrokken van een VIRM. Ze hadden pas na 10 min door dat het er 3 waren die ingetrokken waren, dus daardoor wat vertraging. Toen kwam de ICE 127 naar frankfurt binnen op het spoor ernaast en na wat overleg tussen de machinst van de ICE mochten de mensen die naar ah moesten mee in de ICE :) Er werden geen kaartjes gecontrolleerd dus ik heb lekker 1e klas gezeten :) Soort van "reclame rit" van de ICE :) Er werdt ook vrolijk omgeroepen voor de reizigers naar ah dat ze deze mensen graag nog een keer terugzagen :)
Mooie manier om een vertraging op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vanavond ging er een stoomtrein door Utrecht, wel leuk om te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/1934/afb004vd5.jpg
Ruikt ook lekker.

Verder zag ik dat de borden op Amersfoort weer wat geupdate zijn. Buiten de overkapping hebben ze de boel omgedraaid:
Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/1903/afb006wu6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/4253/afb008ud9.jpg

(sorry voor de slechte kwaliteit, GSM foto's)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

jelmervos schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:44:
Verder zag ik dat de borden op Amersfoort weer wat geupdate zijn. Buiten de overkapping hebben ze de boel omgedraaid:
Klopt, het zicht op de TFT-schermen buiten de kappen was dusdanig slecht bij diffuus en direct zonlicht, dat besloten is hier de LCD-techniek toe te passen zoals nu ook al gebruikt wordt te Ndb, Pt en Brn. Net als bij de TFT's is ook het lettertype hier vergroot om de problemen met de leesafstanden aan te pakken.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12:01
jelmervos schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:44:
Vanavond ging er een stoomtrein door Utrecht, wel leuk om te zien:
Die stoomtrein rijdt volgens mij vaker op dat traject ofzo?
Toen ik een keer (1 maand geleden ofzo) van Reeuwijk naar Gouda fietste zag ik precies zo'n stoomtrein ook rijden (hij kwam vanaf utrecht)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 06:59

Entity

9000rpm

Bij Rotterdam Alexander zit het depot van de Stoom Stichting Nederland, dus als ze een rit ergens gaan maken, is de kans aanwezig dat ze via Gouda richting Utrecht rijden :) Heb een tijdje gewerkt in Gouda en had uitzicht op de spoorlijn, daar heb ik ze een paar keer langs zien komen. Mooi gezicht is dat om de stoomtrein over de ophaalbrug bij Gouda te zien denderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Als je vanuit de richting Rotterdam-Den Haag Utrecht binnenrijdt zie je aan de linkerkant een lok-loods staan, is deze ook van Nedtrain? En waarvoor wordt deze loods gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Laatst online: 07-10 08:34

Tux

Wat zag ik trouwens voor creatieve constructie op het rangeerterrein van Rotterdam CS gisteren? Een 1800 met daaraan alleen een DDM stuurstandrijtuig. Zag er best apart uit :P

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ariën Clay schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:40:
Als je vanuit de richting Rotterdam-Den Haag Utrecht binnenrijdt zie je aan de linkerkant een lok-loods staan, is deze ook van Nedtrain? En waarvoor wordt deze loods gebruikt?
Dat is de HTMU (Herstelpunt tractie en materieel Utrecht). Tegenwoordig zit de ongevallenbestrijding daar, er staat nog wat NSM-schroot en af en toe is NedTrain naast "consulting"-werkzaamheden en er ook voor wat klein reparatiewerk als schuitje wisselen.

[ Voor 26% gewijzigd door Luke! op 13-11-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
Wanneer gaat dat nieuwe rangeerterrein bij Utrecht in gebruik? Ook links als je vanuit Rotterdam/Centraal komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux

Tux

Vannacht had ik toch een 'mooie' ervaring:

Ik kwam zo rond 01:20 op Leiden Centraal aan. Op de CTA's stond de nachttrein van 01:31 aangegeven en dat op een gedeelte van het traject busvervoer plaats zou vinden. Zo rond 01:28 werd omgeroepen dat er werkzaamheden tussen Den Haag HS en Rotterdam waren, en dat reizigers naar Delft een bus moesten nemen vanaf Den Haag Centraal. Enkele minuten na vertrektijd komt er een IRM-VI aanrijden, en daar ben ik dus ingestapt.
Enkele minuten later remt de trein af en wordt er 'De Vink' omgeroepen. Uiteindelijk zijn we gestopt op Dvnk, Vst, Gvm, Laa. Vlak voor HS wordt omgeroepen dat de trein daar alleen gaat keren, en dat de deuren niet open gaan. Even later wordt het bericht gerectificeerd, de deuren blijken wel open te gaan.
Eenmaal op CS vraag ik bij de informatiebalie waar de bus naar Delft zal vertrekken. Ik word verbaasd aangekeken en ik hoor dat als ik heel hard ren en ik veel geluk heb de bus er nog net staat. Niet dus. Heftig geirriteerd ga ik verhaal halen bij de informatiebalie.
Er wordt mij gemeld dat ik niet in de nachttrein heb gezeten, maar in de 2299 (Asd-Gv). Echter stond er op Leiden gewoon netjes de nachttrein op de CTA, dus dat leverde een enorm misverstand op in de discussie. Uiteindelijk na veel gebel kwamen ze erachter dat de 2299 van 01:36 eerder binnen gekomen was dan de 01:31 en de CTA niet aangepast was. De NS heeft toen excuses aangeboden voor de fout. Daarna een interessant gesprek met de treindienstleider(?) gevoerd. Uiteindelijk was ik om 03:20 in thuis.
Daarna kwam er nog een mooie verrassing... ik woon vlakbij het spoor, en als onderdeel van de werkzaamheden kwam er zo'n leuke...
Afbeeldingslocatie: http://www.aarc.com.au/aarc/images/internet/images/Ballast%20tamper%20on%20track%20near%20Katherine%20-%20May%2002_jpg.jpg
een hele tijd herrie maken.

Samenvattend: :X

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Even een vraagje tussendoor:
Worden de nieuwe GTW's / Spurts al volledig ingezet op het traject van Groningen - Nieuweschans / Leer?

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Ik zag vandaag een oude mP door Amersfoort crossen, geen omgebouwde voor Sandite of andere maar echt een niet-omgebouwde originele met PTT-logo's en grafitti, iemand enig idee waar die vandaan kwam en heen ging (richting zwolle/apeldoorn vanuit richting utrecht/amsterdam) ?

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Dat is mP 3027, één van de Railion-mP's die tot vorig jaar voor Sandite werden gebruikt. Dit jaar wordt Sandite met treinstellen van NSR gereden en doen de RN-mP's dus andere leuke dingen, zoals wegleren op de Kip voor Connexxion. Overigens is dat ding niet meer in originele staat, o.a. de vlakverdeling van het rood en geel op de zijkant is aangepast bij een van de eerste sandite-campagnes.

[ Voor 26% gewijzigd door Luke! op 16-11-2006 23:10 ]

Verwijderd

Ariën Clay schreef op donderdag 16 november 2006 @ 18:18:
Even een vraagje tussendoor:
Worden de nieuwe GTW's / Spurts al volledig ingezet op het traject van Groningen - Nieuweschans / Leer?
Nee, meestal wordt nog maar een stel per dag gebruikt voor de diensten naar Leer. Treinen naar Winschoten zijn nog hoofdzakelijk Wadlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar met wat voor een systeem de treindienstleiders werken. Heeft er iemand plaatjes van o.i.d.? Of wat is de naam van het regelsysteem? :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dvd van JGC van der Meene geeft een prima beeld van de werking van de beveiliging door de jaren heen en bevat ook veel beeldmateriaal van de post in Zwolle.
Hij spreekt (met deze dvd en dia's) regelmatig op NVBS-avonden, dus gewoon daar eens binnen lopen :)

Bijvoorbeeld 5 maart in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwartrijden voor gevorderden: http://www.youtube.com/v/VZvm5H4F-aA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 12:11
Als je weet dat je nog maar 1 jaar te leven hebt, dan is dit idd de ideale manier om gratis te rijden :X

Edit: aan de andere kant; is het wel betrekkelijk veilig. Je kunt niet in contact komen met de bovenleiding (dat heb je wel als je op het dak zit) en die glas-zuigers zijn ook ontzettend sterk.

[ Voor 25% gewijzigd door Tarzan op 17-11-2006 15:55 ]

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Lache idd :) had het vorige week al gezien op inet. Lijkt me toch wel enigsinds gevaarlijk hoor. Met die glaszuigers zit je dan wel goed vast, maar het is toch een niet helemaal vlak raam. Als het goed is kan je als pasagier door de voorruit kijken (in dit geval achterruit) dus frapant dat niemand aan de noodrem getrokken heeft. Vindt het wel een knappe actie btw :) Onder het mom Try before you die :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
IJnte schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:32:
[...]

Lache idd :) had het vorige week al gezien op inet. Lijkt me toch wel enigsinds gevaarlijk hoor. Met die glaszuigers zit je dan wel goed vast, maar het is toch een niet helemaal vlak raam. Als het goed is kan je als pasagier door de voorruit kijken (in dit geval achterruit) dus frapant dat niemand aan de noodrem getrokken heeft. Vindt het wel een knappe actie btw :) Onder het mom Try before you die :9
Inderdaad, in de ICE3m zit er achter de cabines een stukje eerste klas zitplaatsen.. Kun je gewoon door naar buiten kijken, mits de mcn het glas niet ondoorzichtig heeft gemaakt.. Gebeurt automatisch bij een snelremming geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 11:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

insan1ty schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 23:48:
[...]

Inderdaad, in de ICE3m zit er achter de cabines een stukje eerste klas zitplaatsen..
Niet alleen 1e klas, aan de andere uiteinde is het 2e klas. Ik heb wel eens (iirc van Zuerich naar Frankfurt) met mooi uitzicht gezeten zo voorin in 2e klas :)

Overigens gaat het niet alleen automatisch op grijs, de machinist kan het ook handmatig doen - de mijne deed het bij alle stations even.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
dion_b schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 01:05:
[...]

Niet alleen 1e klas, aan de andere uiteinde is het 2e klas. Ik heb wel eens (iirc van Zuerich naar Frankfurt) met mooi uitzicht gezeten zo voorin in 2e klas :)

Overigens gaat het niet alleen automatisch op grijs, de machinist kan het ook handmatig doen - de mijne deed het bij alle stations even.
Dat zeg ik, mits de mcn het glas niet grijs heeft gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Bron: nu.nl
Zeker 260 treinreizigers geëvacueerd na brand

Uitgegeven: 18 november 2006 23:21
Laatst gewijzigd: 18 november 2006 23:32

AMSTERDAM - Zeker 260 treinreizigers zijn zaterdagavond geëvacueerd nadat brand was uitgebroken in een partytrein op het spoor in Rotterdam. Er waren geen gewonden, meldt de politie. Onder de evacués bevonden zich feestgangers en voetbalsupporters. De politie zal onderzoek doen naar de brand.

In de voorste wagon van een gehuurde partytrein brak rond 19.30 brand uit. Tweehonderd feestgangers werden van de trein gehaald en met bussen vervoerd naar onder meer het centraal station Rotterdam.

Stroom

Uit voorzorg is de stroom van de bovenleiding afgehaald. Op dat moment reed een reguliere trein in de buurt van de brand en zijn ongeveer zestig passagiers uit deze trein gehaald. Onder hen bevonden zich ook voetbalsupporters.

Het treinverkeer tussen Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal was gedurende een aantal uren gestremd.
Heet feestje in de trein zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
WR 015, Herik rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Politie Utrecht Terwijde
Tussen Utrecht en Woerden moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Op last van de politie rijden er tussen Utrecht en Woerden geen treinen.
*Reizigers tussen Utrecht en Woerden kunnen omreizen via Breukelen.
Jaja, het is weer zover... Een verdacht pakketje in de trein bij ut terwijde :/ Gelijk et treinverkeer tussen utrecht en woerden naar de knoppen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ik moet vanaf Ede-Wageningen naar Zoetermeer, gaat dus niet echt werken zo te zien. Omreizen via Breukelen lijkt me ook een beetje vaag :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Pizzaman schreef op zondag 19 november 2006 @ 13:12:
Ik moet vanaf Ede-Wageningen naar Zoetermeer, gaat dus niet echt werken zo te zien. Omreizen via Breukelen lijkt me ook een beetje vaag :?
Dan rij je net om die stremming heen. Je moet alleen wel met een stoptrein naar breukelen en dan naar gouda. Dan kan je daar wel weer een stoppertje nemen naar zoetermeer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Of even Teletekst, NS.nl, Prorail.nl of zo kijken, die stremming is namelijk voorbij.

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 19-11-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Het is inmiddels zo goed als definitief dat het IC-park met driehonderd bakken wordt uitgebreid. Tweehonderd bakken VIRM en honderd bakken ex-IR van de oosterburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Luccus schreef op zondag 19 november 2006 @ 14:22:
Of even Teletekst, NS.nl, Prorail.nl of zo kijken, die stremming is namelijk voorbij.
Misschien moet je even naar het tijdstip kijken van mijn posting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Pizzaman schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:04:
[...]
Misschien moet je even naar het tijdstip kijken van mijn posting.
13u12, zeventig minuten voor mijn bericht. Ruim voordat ik een bericht plaatste was de stremming al voorbij en jij hebt ook wel wat tijd nodig om van thuis naar het station te komen en van het station tot in Ut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux

Tux

Luccus schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:00:
Het is inmiddels zo goed als definitief dat het IC-park met driehonderd bakken wordt uitgebreid. Tweehonderd bakken VIRM en honderd bakken ex-IR van de oosterburen.
Meer VIRM is mooi, maar ex-IR van de oosterburen... toch niet van die crapdingen die ze op op Gvc-Vl inzetten mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
De nieuwe Railnieuws is weer uit :)
Vermakelijk stukje :
leidde op 20-10 een storing aan het procesleidingsysteem van post Utrecht tot een chaos. De problemen begonnen die middag rond 16.30 uur tussen Gouda en Gouda Goverwelle, waar een stroomstoring de beveiliging deed uitvallen. Enorme filevorming was het gevolg, omdat de Netwerkbesturing van ProRail om duistere redenen niet bij machte bleek een adequate afhandeling af te kondigen. Toen dat eenmaal wel was gelukt, begon het procesleidingsysteem van Utrecht Centraal kuren te vertonen. Al spoedig viel het helemaal uit, waarna geen enkele trein Utrecht nog in of uit kon. De avondspits ontaardde in een chaos, één dag voor de herfstvakantie en met duizenden extra reizi-gers – bezoekers van het eerste concert van Marco Borsato, die door de politie en de concertorganisatie waren geadviseerd per trein naar Arnhem te komen – in de treinen. ProRail – door vele NS-ers inmiddels zonder schroom PrutsRail genoemd – liet duidelijk zien dat de infrastructuur in een zorgwekkende staat verkeert en dat ze ook niet weet waar de problemen nu precies liggen. De monteurs in Gouda wisten niet waar ze het zoeken moesten; in Utrecht kon men geen prognose geven. Van de be-nodigde 187 vervangende bussen kon Connexxion er begrijpelijkerwijs geen enkele leveren. NS moest een negatief reisadvies voor het grootste knooppunt van het land afgeven. Als enige pleister op de wonde mochten de horecagelegenheden op het sta-tion gratis koffie en thee schenken. Rond 19.30 was nog niet duidelijk waar de oorzaak gezocht moest worden, maar de knutse-laars hadden de boel plotseling om 19.46 uur weer aan de praat. De ‘centrale server’ bij ProRail was uitgevallen. Het mag waarschijnlijk genoemd worden dat een relatief eenvoudig defect de problemen veroorzaakt had, hetgeen serieus te denken geeft over de manier waarop eenvoudig dagelijks onderhoud aan de (IT-) infrastructuur – in de breedste zin van het woord – te-genwoordig bij ProRail geregeld is. De opstart van de treindienst verliep verhoudingsgewijs snel, waarbij door de grote drukte richting Arnhem de meeste aandacht aan de verbinding Utrecht – Arnhem gegeven werd.
Bron: www.hov-rn.nl

Ligt er wel dik op dat prorail niet echt gewaardeerd wordt :) Ik vindt het btw een erg leuk nieuwsblad! 1 ding snap ik niet zo goed aan dit nieuwsblad, dat er gerefereerd wordt naar pagina nummers (b.v. blz 354) maar dat er maar 37 pagina's totaal in de betreffende pdf staan ;) Kan iemand me dat uitleggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 03:06

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Hey allen,

Met veel plezier mag ik altijd aan dit topic lurken, maar nu had ik één vraagje; tijdje terug had ik volgens mij via een link hier ergens in het topic een site gevonden met daarop het gehele borden en seinenstels van de NS uitgelegd, alleen ik ben die link kwijtgeraakt :'(

Weet een van jullie toevallig welke site dat was? Thanks in advance :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Spacecowboy schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:21:
Hey allen,

Met veel plezier mag ik altijd aan dit topic lurken, maar nu had ik één vraagje; tijdje terug had ik volgens mij via een link hier ergens in het topic een site gevonden met daarop het gehele borden en seinenstels van de NS uitgelegd, alleen ik ben die link kwijtgeraakt :'(

Weet een van jullie toevallig welke site dat was? Thanks in advance :)
Henk Bartels bedoel je die :? De site staat in de startpost :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Een planningsfout Leerdam
Tussen Gorinchem en Geldermalsen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van 30 tot 60 minuten.
Door een planningsfout rijden er tussen Gorinchem en Geldermalsen geen treinen.
Prognose:
*Einde tussen 17.30 en 18.30 uur.

Toelichting voorval:

Een planningsfout Leerdam
Vanaf 16.20 uur wordt station Leerdam versperd door twee goederentreinen. Ze zijn beiden te lang voor de beschikbare spoorlengte aldaar. EmDe beperkingen als gevolg van de aanrijding tussen Rotterdam en Den Haag zijn voorbij. En van de treinen moet teruggehaald worden naar Beesd. Dat zal waarschijnlijk een uur vergen.

- Einde van dit bericht -
Bron: www.prorail.nl
:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ik snap niet echt wat daar :? aan is? Het enige trieste aan de zaak is dat PrutsRail dat gisteren op die lijn ook al voor elkaar kreeg. Dan hebben we het nog niet over het etteren van de vervoerders door bij het aanvragen van een pad (dienstregeling dus) dit acht uur later dan gevraagd pas te leveren (ook gisteren).

[ Voor 7% gewijzigd door Luke! op 19-11-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 03:06

Spacecowboy

XBL: Biggmans

IJnte schreef op zondag 19 november 2006 @ 16:34:
[...]

Henk Bartels bedoel je die :? De site staat in de startpost :z
Boh, dat ik daar gewoon overheenlees 8)7. Iin weer hartelijk bedankt :)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:43:
Ligt er wel dik op dat prorail niet echt gewaardeerd wordt :) Ik vindt het btw een erg leuk nieuwsblad! 1 ding snap ik niet zo goed aan dit nieuwsblad, dat er gerefereerd wordt naar pagina nummers (b.v. blz 354) maar dat er maar 37 pagina's totaal in de betreffende pdf staan ;) Kan iemand me dat uitleggen :?
Wat wil je? Vandaag ook weer niks dan geprutst. Een vervoerder had netjes een pad aangevraagd, vrijwel non-stop het halve land door, maar mocht toch weer acht keer stoppen (twee redenen even er uit lichten: "je staat niet in mijn plan" en "dan zal er wel een boot langs moeten" (bij de IJsselbrug, maar daarna ging het seintje direct veilig en geen boot)). Tjaaaa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tux schreef op zondag 19 november 2006 @ 15:26:
[...]

Meer VIRM is mooi, maar ex-IR van de oosterburen... toch niet van die crapdingen die ze op op Gvc-Vl inzetten mag ik hopen?
Nee, dat zijn D-trein rijtuigen. IR had z.g. 'mischbauweise', een creatieve opstelling van coupé's en open ruimte met in het algemeen 5 zitplaatsen per raam (dus erg weinig, minder vergeleken met D-treinen waar er 6 zijn en normale open ruimte rijtuigen met 8 zipplaatsen per raam, maar wel met 12 ramen (waar ICR er 10 heeft), dus de steek is wat minder.

Hier een voorbeeldje, dit is de 'open ruimte', van 3 ramen breed, je hebt dus ook coupé's met 5 zitplaatsen (en een kinderzitje).
Afbeeldingslocatie: http://www.railfaneurope.net/pix/de/car/IC%2BIR/Bim-Bimz-Bimdz/irgrrabt.jpg

Een plattegrond is hier te vinden, de 2e van boven waren de IR rijtuigen. De bovenste rijdt nu nog in IC diensten.

[ Voor 21% gewijzigd door Maasluip op 19-11-2006 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op zondag 19 november 2006 @ 17:33:
Ik snap niet echt wat daar :? aan is? Het enige trieste aan de zaak is dat PrutsRail dat gisteren op die lijn ook al voor elkaar kreeg. Dan hebben we het nog niet over het etteren van de vervoerders door bij het aanvragen van een pad (dienstregeling dus) dit acht uur later dan gevraagd pas te leveren (ook gisteren).
Nou jah, je verwacht dus dat prorail et gewoon goed plant. Als dat dan fout gaat vindt ik dat vreemd. Maar je hebt al verklaard waardoor het kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:15:
[...]
Nou jah, je verwacht dus dat prorail et gewoon goed plant. Als dat dan fout gaat vindt ik dat vreemd. Maar je hebt al verklaard waardoor het kwam
Als je dat verwacht dan heb je duidelijk nooit begrepen waarom binnen de spoorsector in het algemeen over PrutsRail en niet over ProRail gepraat wordt. ;) Dit soort onzin is aan de orde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op zondag 19 november 2006 @ 18:22:
[...]
Als je dat verwacht dan heb je duidelijk nooit begrepen waarom binnen de spoorsector in het algemeen over PrutsRail en niet over ProRail gepraat wordt. ;) Dit soort onzin is aan de orde van de dag.
Rustig maar hoor :) Ik wordt dagelijks geconfronteerd met et geklooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Nu is het mijn beurt: :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Flinke crash :X . Staat nog zo leuk in het artikel : Er zouden containers van de wagon afgevallen zijn. De foto zegt genoeg denk ik zo.
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/892858+s(350!x261!)

[ Voor 8% gewijzigd door IJnte op 20-11-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
IJnte schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:12:
[...]

Flinke crash :X . Staat nog zo leuk in het artikel : Er zouden containers van de wagon afgevallen zijn. De foto zegt genoeg denk ik zo.
[afbeelding]
Dat krijg je met ADO-supporters :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Vinnienerd schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:02:
[...]
Dat krijg je met ADO-supporters :X
Misschien ligt het aan mij, maar waar de fuck heb je het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het was vanochtend goed raak met blaadjes op de ijssellijn. Wou met de trein Zwolle-Roosendaal van 8.53 naar Nijmegen. Hij vertrok al 10 minuten later uit Zwolle, en onderweg werd de vertraging steeds erger. Hij moest steeds langzaam rijden, of stilstaan in verband met andere treinen die last hadden van het gladde spoor. Uiteindelijk met 40-50 minuten vertraging in Nijmegen aangekomen, waar de trein vervolgens werd opgeheven omdat, volgens de conductrice, 's Hertogenbosch het aantal treinen (met vertraging) niet meer aankon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Commendatore schreef op maandag 20 november 2006 @ 19:24:
Het was vanochtend goed raak met blaadjes op de ijssellijn. Wou met de trein Zwolle-Roosendaal van 8.53 naar Nijmegen. Hij vertrok al 10 minuten later uit Zwolle, en onderweg werd de vertraging steeds erger. Hij moest steeds langzaam rijden, of stilstaan in verband met andere treinen die last hadden van het gladde spoor. Uiteindelijk met 40-50 minuten vertraging in Nijmegen aangekomen, waar de trein vervolgens werd opgeheven omdat, volgens de conductrice, 's Hertogenbosch het aantal treinen (met vertraging) niet meer aankon.
Khad precies etzelfde tussen Ah en Ut vannochtend. Sneltrein van 7:53 naar Ut kwam uiteindelijk om 9:10 aan in ut (normaal 8:34). Blaadjes op het spoor was de melding idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Eind van de middag was ik op Rotterdam Centraal, ik moest de trein richting Utrecht/Amersfoort hebben maar dat ging dus niet vanwege de botsing. De NS adviseerde dus via Den Haag te reizen, maar wat doen ze, ze leiden de reizigers naar treinen die alleen op Den Haag HS stoppen en dat terwijl je toch echt de trein naar Den Haag CS moet hebben wil je in Utrecht/Amersfoort eindigen. Beetje knullig. ;)

Er zit trouwens whiskey in 1 van die containers die van de wagon afgevallen zijn, het ligt her en der verspreid... Proletarisch winkelen dus in de kleine uurtjes. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door SVDT op 21-11-2006 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

In Arnhem zijn weer twee treinen op elkaar gebotst. Ziet er ook niet al te best uit.
Aanrijding Arnhem
Van en naar Arnhem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een aanrijding rijden er van en naar Arnhem geen treinen.
*Doorgaande reizigers tussen Den Bosch en Zwolle, tussen Den Bosch en Deventer, tussen Arnhem en Deventer en tussen Arnhem en Zwolle kunnen omreizen via Utrecht.
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/893727+s(350!x180!)
10:15:40 21-11-06 8 G BRAN Prio 1 Treinbotsing NS STATION ARNHEM STATIONSPLEIN ARNHEM ( AH ) 39770 39793 39741
611211015400900308 0900308 BRW Arnhem ( OvD/ROGS Spoed )
611211015400900307 0900307 BRW Arnhem-Noord ( Ploegcommandant )
611211015400900303 0900303 BRW Arnhem-Noord ( Bemanning HV/AL )
611211015400900301 0900301 BRW Arnhem-Noord ( Blusgroep 1 )
611211015400900300 0900300 BRW Arnhem-Noord ( Lichtkrant )
10:20:05 21-11-06 8 G BRAN Prio 1 Gev. stoffen spoor NS STATION ARNHEM STATIONSPLEIN ARNHEM ( AH ) (Welke TIS 4: tis,4.3)
611211020050902562 0902562 BRW Rijnwaarden ( Blusgroep 2 Korps Lobith Spoed )
611211020050902112 0902112 BRW Zetten ( Blusgroep 2 Spoed )
611211020050902110 0902110 BRW Zetten ( Blusgroep 1 Spoed )
611211020050901924 0901924 BRW Elst ( OvD Overbetuwe )
611211020050901071 0901071 BRW Ede ( ROGS )
611211020050901066 0901066 BRW Ede-Centrum ( Sturing Randapparatuur )
611211020050901064 0901064 BRW Ede-Centrum ( Dagdienst Centrum )
611211020050901060 0901060 BRW Ede ( OvD Spoed )
611211020050901010 0901010 BRW Ede ( Sectie-3 Centrum Spoed )
611211020050901010 0901010 BRW Ede ( Sectie-3 Centrum Spoed )
611211020050900960 0900960 BRW Ede ( Sectie-2 Centrum Spoed )
611211020050900960 0900960 BRW Ede ( Sectie-2 Centrum Spoed )
611211020050900910 0900910 BRW Ede ( Sectie-1 Centrum Spoed )
611211020050900910 0900910 BRW Ede ( Sectie-1 Centrum Spoed )
611211020050900308 0900308 BRW Arnhem ( OvD/ROGS Spoed )
611211020050900307 0900307 BRW Arnhem-Noord ( Ploegcommandant )
611211020050900307 0900307 BRW Arnhem-Noord ( Ploegcommandant )
611211020050900305 0900305 BRW Arnhem-Noord ( Duikers )
611211020050900300 0900300 BRW Arnhem-Noord ( Lichtkrant )
611211020050900043 0900043 BRW Gelderland-Midden ( Regionaal Commandant )
611211020050900020 0900020 BRW Gelderland-Midden ( VvD Oost Piket )
611211020050900013 0900013 BRW Gelderland-Midden ( CvD Veluwezoom )
611211020050900007 0900007 BRW Gelderland-Midden ( AGS / LMPO Info )
10:33:54 21-11-06 8 G BRAN Prio 1 Gev. stoffen spoor NS STATION ARNHEM STATIONSPLEIN ARNHEM ( AH ) 39599 39582 (Welke TIS 4: tis,4.3) (nb: inzet vvd,klein alarm,grip 1)
611211033540900307 0900307 BRW Arnhem-Noord ( Ploegcommandant )
611211033540900305 0900305 BRW Arnhem-Noord ( Duikers )
611211033540900300 0900300 BRW Arnhem-Noord ( Lichtkrant )
611211031350900308
10:31:35 21-11-06 8 G BRAN Prio 1 Gev. stoffen spoor NS STATION ARNHEM STATIONSPLEIN ARNHEM ( AH ) (Welke TIS 4: tis,4.3) (nb: inzet vvd,klein alarm)
611211031350900308 0900308 BRW Arnhem ( OvD/ROGS Spoed )
Brandweer genoeg in elk geval. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Zo te zien heb ik mazzel dat er tussen Arnhem - Winterswijk wel gewoon treinen blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Pizzaman schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:36:
In Arnhem zijn weer twee treinen op elkaar gebotst. Ziet er ook niet al te best uit.

[...]

[...]

[...]

[...]

Brandweer genoeg in elk geval. :o
Yup staat ook op nu.nl nu met foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/893740+s(350!x242!)
Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/893727+s(350!x180!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Dutch3men schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:50:
Zo te zien heb ik mazzel dat er tussen Arnhem - Winterswijk wel gewoon treinen blijven rijden.
Van en naar Arnhem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Ik denk het dus niet.

[ Voor 44% gewijzigd door Pizzaman op 21-11-2006 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Pizzaman schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 10:52:
[...]
[...]
Ik denk het dus niet.
Bah overheen gelezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Ze zijn frontaal op elkaar gereden:

Afbeeldingslocatie: http://www.nu.nl/img.db/893767+s(350!x244!)

Afbeeldingslocatie: http://www.webmasterpoint.nl/ns/foto-0108.jpg

Inmiddels is het ongeval opgeschaald naar GRIP 2.
Treinbotsing bij station Arnhem

Uitgegeven: 21 november 2006 10:22
Laatst gewijzigd: 21 november 2006 11:18

AMSTERDAM - Nabij station Arnhem zijn dinsdagochtend rond 10.15 een goederentrein en een passagierstrein op elkaar gebotst. In de passagierstrein zaten mensen. Volgens de politie zijn minstens vijf mensen gewond geraakt. Het is niet duidelijk hoe erg deze er aan toe zijn.

Volgens ProRail is het ongeval aan de oostzijde van het station gebeurd. De passagierstrein is de stoptrein tussen Zutphen en Nijmegen. De cabine van de trein is flink beschadigd.

Er zijn geen gevaarlijke stoffen vrijgekomen. Hulpdiensten zijn ter plaatse.

Van en naar Arnhem is sinds 10.15 geen treinverkeer mogelijk. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van een uur. Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Pizzaman op 21-11-2006 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Ai, ik hoop dat de machinist van de passagierstrein op tijd naar links kon kruipen! Die goederentrein zit er een aardig eindje in. En lijkt het nou maar zo, of is die loc van die goederentrein gewoon zoveel steviger ('k zie weinig 'kreukels', maar dat kan misschien aan de foto liggen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

De machinist is gewond geraakt, hoe ernstig is niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
tijn.online schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:53:
Ai, ik hoop dat de machinist van de passagierstrein op tijd naar links kon kruipen! Die goederentrein zit er een aardig eindje in. En lijkt het nou maar zo, of is die loc van die goederentrein gewoon zoveel steviger ('k zie weinig 'kreukels', maar dat kan misschien aan de foto liggen)?
Het is eenzelfde loc als enkele jaren geleden in Roermond een frontale aanrijding had met een buffel van NSR. Ook toen leek de schade aan de loc op het oog mee te vallen, hoewel uiteindelijk toch flinke verbuigingen aan het casco werden geconstateerd. Wat je niet moet vergeten is dat de neus van zo'n plan V/T gewoon maar een hol ding is die op een plaat staat, zo'n loc heeft een stevigere cabine door de vormgeving.

Gisteren dus ACTS vs. NSR, vandaag ERS vs. NSR. Het is niet te hopen dat het morgen r4c vs. NSR wordt...

[ Voor 12% gewijzigd door Luke! op 21-11-2006 12:35 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.