Het grote spoorwegentopic deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.790 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:56:
[...]

Klopt. Die vrachtwagenchauffeur wordt dan ook direct op straat gezet (zonder vrachtwagen) als hij iets stoms gedaan heeft. Voor hem 10 anderen. Die machinist wordt ongetwijfeld beschermd door een hele dikke CAO dus zal hem waarschijnlijk niets gebeuren.
Meteen ontslaan vind ik een beetje te ver gaan. Iedereen kan weleens een fout maken of wat vergeten. Zolang hij of zij er maar van leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

insan1ty schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 12:35:
[...]

Jezus, krik je ISO-waarde omhoog of gebruik een flitser of statief :)
Wel een mooie cabine, ATB-NG apparatuur maar wat ik vreemd vind, er zit Indusi op?
Ik was daar niet om foto's te maken voor jullie dus hier zul je het mee moeten doen. Ga geen statief meezeulen voor een trein...

Anyway: er zit ATB-NG op voor de nederlandse trajecten en dat duitse systeem komt alleen in de eerste 8 (van de 43) treinen, want die moeten het stukje Nieuweschans - Leer kunnen rijden. Vandaar :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de NVBS'ers alhier: niet schrikken als OdR op de mat valt, er zal deze maand een foto op de voorkant staan recht van voren, aan de schaduwzijde van de trein, bovenleiding portaal in beeld, en...mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/5963/icmm4011asd89303ed0.jpg
De 4011 koploper die gereviseerd is.

Bron: Somda en Christrains...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:34

Reinier

\o/

Ziet er mooi uit. Wel een beetje kaal met die dichtgelaste doorloopkop :/ Maar we wisten natuurlijk dat dat ging gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:42
AW_Bos schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:50:
[afbeelding]

Bling bling :) vindt hem erg erg mooi uitzien zo. Alles nog netjes schoon. Wel jammer is natuurlijk dat er niet meer door de neus gelopen kan worden maar dat is al een poosje zo. Ziet er erg mooi uit zo :*)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 07:52

Sosabowski

nerd

Wel een beetje kaal die neus zo, misschien toch maar een mooie stip op de neus? Toen die nog als KLM trein reed misstond m dat ook niet.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer zal deze nieuwe koploper in de dienstregeling worden opgenomen en als die al is opgenomen waar en wanneer rijdt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

IorGie schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 01:59:
Wel een beetje kaal die neus zo, misschien toch maar een mooie stip op de neus?
Of een dunne zwarte verticale streep in het midden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:06:
Wanneer zal deze nieuwe koploper in de dienstregeling worden opgenomen en als die al is opgenomen waar en wanneer rijdt die?
Deze rijdt op dit moment proefritten... Op www.Somda.nl zal ongetwijfeld vast wel te zien waar hij in omloop zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:45:
[...]

Deze rijdt op dit moment proefritten... Op www.Somda.nl zal ongetwijfeld vast wel te zien waar hij in omloop zal zijn.
Nou zo snel gaat het niet hoor.. het stel wordt nog uitgebreid in een Oostenrijkse klimaatkamer getest hoe het stel (en bv. de airco) zich houden bij kou en hitte. En dan wordt -indien nodig- het proto-stel aangepast en pas als dat allemaal goed zit, volgen de rest van de stellen.

Ik verwacht de 4011 zeker niet binnen 6 maanden in de reizigersdienst.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2006 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar een plaatje dan (niet van mezelf):

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/temp/IMG_0102v.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 11:24

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Idee om het NS logo voorop de kop te zetten?

Ziet er wel mooi uit, netjes in de verf en zo... Maar wat is nu in die kop voor dan? Zit er niks meer in, want ik zie niet echt een extra raampje of zo? Of is het een pasagiershokje of een hokje voor je fiets?

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

zwahiel schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:23:
Ziet er wel mooi uit, netjes in de verf en zo... Maar wat is nu in die kop voor dan? Zit er niks meer in, want ik zie niet echt een extra raampje of zo? Of is het een pasagiershokje of een hokje voor je fiets?
Erg veel ruimte is daar niet, sowieso moet de machinist nog de cabine kunnen bereiken dus die ruimte kan je niet benutten ;) Volgens OVL zouden er wat technische installaties voorin komen.
Overigens las ik daar ook dat de deuren niet dichtgelast zijn maar vervangen door een kunststof plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is ook duidelijk te zien, de verticale streep in het midden is verdwenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
:? Waarom mag/kan je niet meer door die voorkant heen lopen dan, In mijn schooltijd weet ik nog wel dat dit zeer handig was want toen kon je nog een naar een ander treinstel voor of achteraan als je perongeluk in de volle was gestapt :P

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
crack_en_hack schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:19:
:? Waarom mag/kan je niet meer door die voorkant heen lopen dan, In mijn schooltijd weet ik nog wel dat dit zeer handig was want toen kon je nog een naar een ander treinstel voor of achteraan als je perongeluk in de volle was gestapt :P
Doorloopkop gaf te veel problemen, en was vaak de oorzaak van vertragingen in de drgl..
Na 25 jaar hadden ze de doorloopkop beter kunnen verbeteren i.p.v. dat ding eruit slopen.

Zon-de...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik vind het wel een geniaal idee zo'n doorloop kop. Raar dat ze eigenlijk geen werkende oplossing voor hadden kunnen vinden. (al is het exacte probleem mij onbekend). Wat is er verder nog gereviseerd/nieuw aan 4011 behalve dan de kop die er "af" is?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:47:
Ik vind het wel een geniaal idee zo'n doorloop kop. Raar dat ze eigenlijk geen werkende oplossing voor hadden kunnen vinden. (al is het exacte probleem mij onbekend). Wat is er verder nog gereviseerd/nieuw aan 4011 behalve dan de kop die er "af" is?
Stoelen en rest van interieur, ramen, airco, keuken, tv's, bestemmingsdisplays, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:38:
[...]

Doorloopkop gaf te veel problemen, en was vaak de oorzaak van vertragingen in de drgl..
Na 25 jaar hadden ze de doorloopkop beter kunnen verbeteren i.p.v. dat ding eruit slopen.

Zon-de...
Dat is ook niet helemaal waar. Er waren wel regelmatig storingen, maar die waren voor een flink deel toe te schrijven aan onterechte bezuinigingen op onderhoud.

Een weigerachtige dlk leidt alleen tot vertraging als er dwangmatig coute que coute doorverbonden zal worden. Terwijl het in mijn ogen vrij simpel is: niet doorverbinden bij vertraging, en als doorverbinden niet werkt, dan niet en schrijf maar een rapportje voor het onderhoud.

Dus het is geen technisch falen, maar gewoon een bezuiniging waar de klant natuurlijk weer voor opdraait (concentratie reizigers in treindelen die bij de trap stonden, niet meer in de trein overstappen tijdens het rijden ipv op het drukke station, geen doorgang conducteurs en koffiedragers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Koffiedragers? Nou ben ik al een tijdje niet meer met de intercity ergens naartoe geweest, maar die dingen hadden ze toch al een tijdje geleden afgeserveerd?

Overigens leek mij de oplossing zoals hierboven ook vrij logisch, maar kennelijk kan dat niet om de een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Kaj. schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 07:55:
Koffiedragers? Nou ben ik al een tijdje niet meer met de intercity ergens naartoe geweest, maar die dingen hadden ze toch al een tijdje geleden afgeserveerd?

Overigens leek mij de oplossing zoals hierboven ook vrij logisch, maar kennelijk kan dat niet om de een of andere reden.
Ze hebben nu van die kiosk gastjes die door de trein lopen met een koffiezak op hun rug. De karretjes zijn idd verleden zijn. Volgens mij hebben ze in die IRM's wel liften voor die koffie karren maar gebruiken ze die nooit... Alleen in de ICE komen er nog mensen met karretjes rond voor drinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

not-known

[BI] Crewmember

de BeNe trein heeft ook de oude karretjes nog :)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

De informatieborden op Amersfoort en een paar andere station's zijn geupdate. Een grote klacht was dat de leesbaarheid slecht was, letters te klein en te laag contrast. Nu is hier wat aan gedaan dus:
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/1631/afb010ct4.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 11-10-2006 13:37 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Zodat Alexander afgekort moet worden tot Alex ;)

Hiet is mij trouwens niet opgevallen, waren ze gisteravond al updated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 23:07:
Dat is ook duidelijk te zien, de verticale streep in het midden is verdwenen. :)
Ja, dat zei ik juist ;)

Ik vind de halfronde blauwe baan trouwens niet echt mooi. Die was eerst mooier met de afgeronde hoekjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 13:56:
Zodat Alexander afgekort moet worden tot Alex ;)

Hiet is mij trouwens niet opgevallen, waren ze gisteravond al updated?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Kijk, eindelijk van die stomme CTA-gevallen af.
In Japan hebben ze al jaren LED-borden, en daar gaat men ook langzaam over op LCD/plasma; scheelt je de wereld aan software in die dingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaj. schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:59:
Kijk, eindelijk van die stomme CTA-gevallen af.
In Japan hebben ze al jaren LED-borden, en daar gaat men ook langzaam over op LCD/plasma; scheelt je de wereld aan software in die dingen. :)
Alleen jammer dat er nog geen gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden van de schermen. In feite krijgen ze gewoon de informatie die de oude CTA's ook krijgen.
Wel een vooruitgang vind ik zelf de schermen op de perrons met daarop de volgende 10 treinen met hun vertraging er bij. Vooral omdat de actuele vertrektijden al een halve maand ofzo niet meer werken, wat ik erg jammer vind omdat ik soms vanuit de trein wil weten of ik een aansluiting kan halen en/of beter ergens anders door kan gaan.

Als ik vanuit Enschede naar Zwolle moet, reis ik bij voorkeur via Deventer wegens comfort, maar als ik in Almelo zie dat de trein naar Zwolle in Arnhem vertraging heeft, ga ik met de stopper naar Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mwah, geef het tijd.
Ik heb liever een betrouwbare start van zoiets dan dat ze allerlei zut erbij programmeren. Het wordt al snel "druk" op zo'n scherm, en ik lees hierboven dat er al geklaagd was over de fontgrootte.
Afwisselende schermen met informatie zou een idee zijn bijvoorbeeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Kaj. op 11-10-2006 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nog een hoera'tje voor de afdeling IT die al na 0,5 maand de actuele vertrektijden heeft gefixt...

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/hoera.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Mja die NS site is een hoofdstuk apart.. ik weet niet welke bagger er daar nog goedgekeurd wordt voor productie. Maargoed onder jan modaal heeft NS toch al geen goede naam, dus dit kan er ook nog wel bij.
Neemt niet weg dat men al zo'n.. 5 jaar website problemen heeft? :/

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Kaj. schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 18:53:
Het wordt al snel "druk" op zo'n scherm, en ik lees hierboven dat er al geklaagd was over de fontgrootte.
Afwisselende schermen met informatie zou een idee zijn bijvoorbeeld.
Dat gebeurt al: bij vertraging wisselt bijvoorbeeld het treintype elke zoveel seconde af met een melding van de duur van de vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

not-known schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:30:

Neemt niet weg dat men al zo'n.. 5 jaar website problemen heeft? :/
Ik vind het vooral na die laatste re-style van een jaar of twee (?) geleden uitermate trieste bagger, daarvoor was er nog wel mee te leven.

Gelukkig is http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn een stuk handiger dan de NS-site, dus kun je beter die gebruiken (alleen kent deze geen verkorting dus af toe wat meer typen)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://bahn.hafas.de is anders een prima afkorting ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 20:29

Luke!

#Treinbaas
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:40:
[...]Vooral omdat de actuele vertrektijden al een halve maand ofzo niet meer werken, wat ik erg jammer vind omdat ik soms vanuit de trein wil weten of ik een aansluiting kan halen en/of beter ergens anders door kan gaan.
Werkt anders op een uitzondering na prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 10:04
Ook lekker.. 2 dagen van tevoren melden dat je een station sluit voor een weekend..

http://www.nieuwnieuws.nl...tation_breda_op_slot.html

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ritchie schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:44:
Ook lekker.. 2 dagen van tevoren melden dat je een station sluit voor een weekend..

http://www.nieuwnieuws.nl...tation_breda_op_slot.html
Ach, het was nog maar een jaar of 2 ofzo bekend dat dit gaat gebeuren (of misschien nog wel langer, pin me d'r niet op vast).

Men had dus al 2 jaar de gelegenheid om er rekening mee te houden. Mensen die het *nu* nog niet weten zullen het ook *nooit* weten lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

wildhagen schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 18:44:
[...]

Men had dus al 2 jaar de gelegenheid om er rekening mee te houden.
Kun je me alvast de data van de buitendienstellingen voor over twee jaar mailen? Ik ben niet graag onwetend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Ritchie schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:44:
Och, er wordt al weken aangegeven dat er aanstaand weekend werkzaamheden zijn rond Breda. Reizigers die dat niet (willen) begrijpen, tja. Standrechtlich erschießen? Er wordt niet voor niets altijd geadviseerd voorbereid op reis te gaan (dus de reis plannen maximaal twee weken voor vertrek) en voor incidentele reizigers die niet op het station de informatie over werkzaamheden lezen geldt dat dus ook (nogal logisch). Moet je die info soms huis aan huis gaan verspreiden?

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 12-10-2006 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Dat back-up systeem waar Utrecht/Pro-rail nu mee werkt, komt daar nog een (werkende) hoofdsysteem voor?

Overigens heb beetje de indruk dat bij de spoorwegen er weinig innovatieve technologiën worden ontwikkeld, tenminste waar andere branches continu vooruit steven lijken de spoorwegen geen haast te hebben. (wellicht als gevolg van de moordende concurrentie op het spoor, welk dus ontbreekt?) Ik bedoel, er is toch een veel efficientere manier mogelijk dan baanvak rijden? (en op den duur dus kosten effectiever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Jawel hoor, dingen als ERTMS komen er langzaam maar zeker aan (http://nl.wikipedia.org/wiki/ERTMS). Maarja het invoeren van zulke zaken is zeer complex, kost veel tijd en veel geld. Het is niet simpelweg een nieuwe server plaatsen en we zijn klaar. De spoorwegen hebben de vervelende neiging om erg groot te zijn, zelfs zeer kritisch voor de werking van een land ;)

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:25:
[...]
Werkt anders op een uitzondering na prima hier.
Nu toevallig gefixt, maar de afgelopen 2 a 3 weken heeft het systeem helemaal plat gelegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

terabyte schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 19:24:
[...]

Kun je me alvast de data van de buitendienstellingen voor over twee jaar mailen? Ik ben niet graag onwetend.
Dit soort extreme werkzaamheden word altijd zeer ruim van tevoren gemeld, was bijvoorbeeld destijds bij de 'grote klap' zoals men dat noemde rondom Breda ook zo.

Dan bestaat er zoiets als een agenda. Daar kunnen mensen dit soort dingen in noteren. Dat mensen daar te lui voor zijn en 'men ziet het dan wel', dat is hun probleem.

Wat verwacht je dan? Dat er honderden mensen elke week huis-aan-huis bij iedereen persoonlijk gaan vertellen wat men al lang had kunnen weten, als men althans een beetje had opgelet?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
terabyte schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:29:
[...]
Of een dunne zwarte verticale streep in het midden...
Of een haaienkop jetfighter style ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte

terabyte

wildhagen schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 06:35:
[...]

Dit soort extreme werkzaamheden word altijd zeer ruim van tevoren gemeld, was bijvoorbeeld destijds bij de 'grote klap' zoals men dat noemde rondom Breda ook zo.
Ja, maar zijn die data dan ook al bekend bij het grote publiek? Twee jaar voor de grote klap wist ik als reizigers niet wanneer exact de grote klap plaats zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren (vrijdag), een Talent van de PEG in Hengelo in het kader van NVBS75 treinfeest dit weekend.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Resize%20of%20IMG_8852.JPG

Morgen oa het nodige stoomgeweld, blokkendozen, SGMm, de 766, de Jaap, ACTS 1200 met de 1501 en rijtuigen, DE-I en DE-II

Zie ook http://www.nvbs75.com/Treinfeest/Dienstregeling.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar wat fototjes...

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8854.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8856.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8860.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8865.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8872.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8874.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8880.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8881.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8890.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8894.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8898.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8903.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8911.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8914.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8916.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8927.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8934.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8942.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8946.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8951.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8953.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8956.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8959.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8960.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8970.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8974.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8980.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8983.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8986.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8992.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8997.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_8999.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/NVBS75/Treinfeest/Resize%20of%20IMG_9000.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hé damn, daar had ik stiekem wel bij willen zijn...

Zeg laat Connexxion die treinen zo? Of spuiten ze ze over? Ik zie die sticker op die diesel zitten...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:04:
Hé damn, daar had ik stiekem wel bij willen zijn...

Zeg laat Connexxion die treinen zo? Of spuiten ze ze over? Ik zie die sticker op die diesel zitten...
Welke diesel bedoel je?

Dm'90 met RegioNS-sticker bedoel je? Daar komt Connexxion nml helemaal niet te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:50:
[afbeelding]

Wel saai nog steeds, een vla flip verfschema net als de SGMm zou ook heel mooi staan. Maar alleen al een NS logo op de voorkant was mischien wel een leuk idee.

Maar het ontwerp kan toch nog wel aangepast worden of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 22:11:
[...]

Welke diesel bedoel je?

Dm'90 met RegioNS-sticker bedoel je? Daar komt Connexxion nml helemaal niet te rijden.
Ow? Ik dacht van wel? Waar gaan ze dan in rijden? Of nemen ze nieuwe treinen?
Kon niet helemaal zien dat 't RegioNS was.

(me zit even niet op te letten volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 17:00:
[...]

Ow? Ik dacht van wel? Waar gaan ze dan in rijden? Of nemen ze nieuwe treinen?
Kon niet helemaal zien dat 't RegioNS was.
Apeldoorn-Zutphen is per december 2005 (geloof ik) aanbesteed en gewonnen door RegioNS. Er wordt gereden met een selecte groep personeel en materieel (geen vaste hc, geen toiletten - het gebruikelijke aanbestedingsgedoe dus)

Connexxion zal vanaf december 2006 op de Kippenlijn gaan rijden (maar omgedoopt tot Valleilijn) met nieuwe (overigens oerlelijke) Protos-treinstellen met kinderafdeling voor de irritante scholieren. Tot aflevering van de Protos-treinen wordt er materieel van NSFS gehuurd, maar het is nog niet duidelijk of dat nu plan V wordt of SGM-II. Connexxion rijdt nu al op Almelo-Marienberg met twee Veenexpressen (gewoon wadlopertjes) en in de spits een Lint van Syntus.

Afbeeldingslocatie: http://www.fahrzeugtechnik-dessau.de/media/protos.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze de stroomlijn bij dat ding afgeschaft ofzo. Wat een monster zeg. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:04:
[...]

Apeldoorn-Zutphen is per december 2005 (geloof ik) aanbesteed en gewonnen door RegioNS. Er wordt gereden met een selecte groep personeel en materieel (geen vaste hc, geen toiletten - het gebruikelijke aanbestedingsgedoe dus)
Hoe doen ze dat? WC standaard op slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commendatore schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:25:
[...]
Hoe doen ze dat? WC standaard op slot?
Syntusbarrels hebben sowieso geen wc's en bij de buffels van RegioNS (3401, 43, 44 en 45) zit het toilet op slot. Ik ga er van uit dat dat bij de Syntus-buffels (5x-nummers) ook zo is, heb er nooit op gelet eigenlijk.
Van de Arriva-Buffels weet ik het ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wat is het nut van de plee op slot doen? Ja je bespaart wat kosten op de plee schoon te maken en water bij te vullen, maar wat levert het nu echt op?

Bedoel het is een erg kleine moeite om de plee open te stellen als je er eentje hebt...

Natuurlijk snap ik 't wel in 't kader van de bezuinigingen dat 't zo moet, maar ik snap niet helemaal waarom in het kader van de bezuinigingen dan meteen maar nieuwe treinen aangeschaft moeten worden. Bedoel NS deed die lijntjes toch ook met de DM90's? Waarom die niet overnemen? En wat gebeurd er nu met al die Buffels (persoonlijk nog best fijne treinstellen)?

Verkoop? Verhuur? Aan wie? Een paar worden er verhuurd aan Syntus dat weet ik, en straks een paar aan Veolia, maar die nemen ook nieuwe treinen, waarom?
Ik volg dat niet helemaal. Meteen bakken met geld uitgeven aan nieuwe treinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 02:07:
Wat is het nut van de plee op slot doen? Ja je bespaart wat kosten op de plee schoon te maken en water bij te vullen, maar wat levert het nu echt op?
De schoonmaakkosten zijn juist vrij aanzienlijk. Kan ik me ook wel voorstellen als ik zie hoe de toiletten vaak toegetakeld zijn, deutje op slot en lekker alle pleepapier in de pot smijten, elk stukje wand of deur lekker volspuiten of de spiegel aan diggelen slaan. In de rest van de trein heb je nog een stuk sociale controle. In de tijd dat je het toilet schoonmaakt, heb je zo'n beetje een halve bak gereinigd.
Bedoel het is een erg kleine moeite om de plee open te stellen als je er eentje hebt...
Maar elke besparing helpt. NS is al zwaar in het nadeel omdat ze niet mogen rijden zonder hc en het personeel beter betaald krijgt dan de CAO-multimodaal zoals die bij bv. Syntus wordt gehanteerd.
Natuurlijk snap ik 't wel in 't kader van de bezuinigingen dat 't zo moet, maar ik snap niet helemaal waarom in het kader van de bezuinigingen dan meteen maar nieuwe treinen aangeschaft moeten worden. Bedoel NS deed die lijntjes toch ook met de DM90's? Waarom die niet overnemen? En wat gebeurd er nu met al die Buffels (persoonlijk nog best fijne treinstellen)?

Verkoop? Verhuur? Aan wie? Een paar worden er verhuurd aan Syntus dat weet ik, en straks een paar aan Veolia, maar die nemen ook nieuwe treinen, waarom?
Ik volg dat niet helemaal. Meteen bakken met geld uitgeven aan nieuwe treinen?
Dat is een rechtstreeks gevolg van het feit dat aanbestedende overheden totaal geen prioriteiten kunnen stellen. In elke concessie staat tegenwoordig opgenomen dat er met nieuw materieel moet worden gereden. De regio Twente heeft destijds (aanbesteding Zp-Odz) ook een dusdanige grens gesteld dat de Buffels van NS te oud waren zodat de keuze was om NS met nieuw mat. te laten rijden of Syntus dat wel met nieuw mat. moest komen omdat ze niet genoeg stellen hadden. Dat er vervolgens Achterhoekse stellen op de Twentse lijnen in worden gezet (de Achterhoekste stellen zijn volgens de concessie ook te oud), hoor je dan weer niemand over.

Ik ben persoonlijk meer fan van fors hogere frequentie dat al dat gejank over nieuw materieel, wifi in de bus en alles in provincie- of stadshuisstijl. Wie heeft er nu niet liever 10x per uur een wat oudere bus dan 4x per uur de nieuwste lagevloer rammelrommel?

Hoewel er nog niets officieel is, zit het er aan te komen dat DM'90 ingezet gaat worden in de stoptrein Zwolle-Groningen, dit om plan V vrij te maken voor andere diensten waar deze hard nodig zijn (stoppers Zwolle-Groningen en Almelo-Deventer worden miv december ontdaan van het heerlijke ICM en verblijd met plan V).
NS is contractueel inderdaad verplicht om Veolia in Limburg en ook Connexxion op de Valleilijn en Arriva in de Drechtsteden-concessie voor een jaar van materieel te voorzien. Dit hoeft niet per se het huidige materieel te zijn. In die zin is het niet ondenkbaar dan NS zelf alle plan V's inzet en Connexxion, Arriva en Veolia opzadelt met de nu terzijde staande citypendels (maar reken nog altijd op een leaseprijs van rond de 15 a 16.000 euro per maand per stel). Voor wat de maaslijn betreft is zelfs al redelijk zeker dat (spits)diensten met Wadlopers gereden zullen worden die NSFS terug krijgt van Arriva door de instroom van de GTW's. NSR kan dan de relatief comfortabele Buffels elders inzetten ten faveure van de eigen klant, op lijnen waar nu nog plan V rijdt, zoals Zwolle-Groningen maar bv ook Weert-Eindhoven, al moet ook Almelo-Deventer geen probleem zijn.

Een en ander is een rechtstreeksgevolg van het aanstaande materieeltekort van vooral mat '64. Dit door de nog altijd grote inzet van dit spul, het wachten op nieuwe Sprinters (BR425), de toename van reizigers en vooral de materieeltechnisch volledig van de konijnen zijn van de nieuwe dienstregeling met extra knippen en van die lekkere keertijden van 25 minuten enzo, wat je natuurlijk een enorme berg materieel kost. En dan zal ik ook maar niet beginnen over het klantje pesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik vind het idd maar een raar gegeven dat de overheden nieuw materieel eisen, wat is er in godshemelsnaam mis met buffels? Shure ze zitten ruk als je er een uur in moet zitten, maar daar zijn ze ook nooit voor bedoeld. Als je de maaslijn helemaal afgaat dan heb je idd pijn aan je achterhoofd van de harde hoofdsteun maar so what. De treinstellen ogen nog hardstikke modern, zijn technisch nog goed hoor ik altijd en doen het gewoon. Ze zijn? Wat 10 jaar, zoiets? Nou als ik ze zie zou ik het niet zeggen als reiziger!

En nu? Nu hebben ze de concessies overgedaan. Je zegt het al op de maaslijn en de achterhoekse lijnen komt nu rommel. Wachtend tot de nieuwe treinstellen arriveren? En wat krijgen we dus, juist ja Engelse praktijken, nee het gaat goed op die manier!

Wat betreft je opmerking over de bus ben ik het helemaal eens, ik moet de eerste gelijkvloerse bus tegenkomen die comfortabel is!

Trouwens die wadloper? Nee dat is moderne techniek! Uiteindelijk krijgen alle concessies dus gewoon rotzooi, en dan gaan de lokale overheden weer janken (ik noem in Limburg Mat Vestjes) omdat ze nu ouwe rommel hebben die vaker kapot gaat dan de DM90's die ze hadden en die er bovendien helemaal niet uitzien...
Ik kan me het standpunt van de NS goed voorstellen hoor, ik bedoel zij moeten een jaar lang materieel leveren aan anderen, dan zou ik ook een forse prijs rekenen, heej jij wilt zograag de concessie overnemen, hier! Ook dat zij het betere materieel overzetten naar hun eigen lijnen, ik zou persoonlijk hetzelfde gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Trouwens, vandaag zouden ze toch die ramenoefening houden in Utrecht?

Al wat meer bekend over welk rijtuig ze gaan gebruiken, en is deze afgetakeld en ziet deze er uitelkaar gereten uit? (plan U-tje, half uitgefikte bak?)

Helaas passeer ik geen Utrecht, maar ik kan er wel even langsrijden vanavond als er wat boeiends te zien is, of is alles afgeschermd voor de reizigers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:40:
[...]
Alleen jammer dat er nog geen gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheden van de schermen. In feite krijgen ze gewoon de informatie die de oude CTA's ook krijgen.
Dat is tijdelijk. De nieuwe schermen worden via een converter met de oude BEPAC-info gevoed. Dat was ook de reden waarom de schermen in eerste instantie voor een deel leeg waren (en kleiner lettertype). Het nieuwe systeem zal meer info gaan tonen (reistips e.d.). Probleem is dat het systeem al een jaar geleden klaar had moeten zijn en nog sterft van de bugs...

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ariën Clay schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:38:
Trouwens, vandaag zouden ze toch die ramenoefening houden in Utrecht?

Al wat meer bekend over welk rijtuig ze gaan gebruiken, en is deze afgetakeld en ziet deze er uitelkaar gereten uit? (plan U-tje, half uitgefikte bak?)

Helaas passeer ik geen Utrecht, maar ik kan er wel even langsrijden vanavond als er wat boeiends te zien is, of is alles afgeschermd voor de reizigers?
De 2109 wordt gebruikt, en deze schijnt er niet meer al te fris uit te zien (dichtgetimmerde ramen enzo, interieur overhoop).

Overigens zal vanavond of morgen de 4012 werkplaats Haarlem bereiken om de 4011 te volgen qua revisie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Mooie pics MREn :) Vult een topic altijd mooi op:) Zou wel een leuk dagje geweest zijn. Jammer dat ik moest werken...

Eff een paar simpele vraagjes O+ :
  • Wie weet wat er met het rangeer terein gaat gebeuren bij ed :? Daar is nu nog dat Hupac rangeer terein naar ik zie ze daar de laatste tijd erg druk bezig met nieuwe wissels en laatst ook nieuwe sporen en vernieuwing van de bedding. Ook wordt het peron van spoor 1 van Ed verlengt.
  • Zijn ze plannen aan het ondernemen om het vervallen rangeerstukje tussen Mrn en Db te vernieuwen :? Ook hier zie ik veel prorail/structon aanwezig..
  • Wat is het voordeel van betonnen bielzen, ipv houten bielzen :? Je ziet nu alleen nog dat er betonnen bielzen gelegd worden, maar er zijn ook veel stukken waar nog alleen maar houten bielzen liggen.
  • Waarom wordt bij een stam van b.v. haarlem naar heerlen (ICR)soms een extra loc achter de wagons gezet die tijdens het rijden zijn pantograaf niet omhoog heeft, maar tijdens het remmen wel de pantograaf omhoog doet :?
offtopic:
Geen AW_Bos meer naar de merge Ariën Clay :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de hoofdreden dat hout duurder is dan beton. En verder misschien de houdbaarheid. Hout moet onderhouden worden. Als het heel degelijk beton is zonder lucht erin dan kan het eeuwen liggen/staan zonder er naar om te kijken. Hout is dan toch wat gevoeliger. En die betonnen platen ziet er natuurlijk ook een stuk strakker uit. En misschien zijn die ook makkelijker te leggen, allemaal dezelfde maat. Hout is toch altijd net iets anders afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:24:
Volgens mij is de hoofdreden dat hout duurder is dan beton. En verder misschien de houdbaarheid. Hout moet onderhouden worden. Als het heel degelijk beton is zonder lucht erin dan kan het eeuwen liggen/staan zonder er naar om te kijken. Hout is dan toch wat gevoeliger. En die betonnen platen ziet er natuurlijk ook een stuk strakker uit. En misschien zijn die ook makkelijker te leggen, allemaal dezelfde maat. Hout is toch altijd net iets anders afgewerkt.
Bedankt voor de info:) Dat zijn inderdaad goede redenen. Verder denk ik ook dat beton iets minder weersgevoelig is.

Btw:
Rampoefening op station Utrecht Centraal

Uitgegeven: 18 oktober 2006 20:53

UTRECHT - Station Utrecht Centraal is woensdagavond tussen 19.30 en 21.30 uur het toneel van een grootschalige rampoefening plaats rond een door terroristen opgeblazen trein. Aan de oefening doen vijfhonderd personeelsleden van hulpdiensten, gemeente en vervoerbedrijven mee en acteurs die de gewonden spelen.

Het perron van spoor 18/19 is tussen 18.00 en 24.00 uur afgesloten voor treinreizigers. De oefening richt zich niet alleen op de directe hulpverlening.

Zo oefenen in het Utrechtse stadhuis communicatiemedewerkers met pers- en publieksvoorlichting. Ambtenaren van Burgerzaken oefenen met de registratie van slachtoffers en mensen die informatie zoeken.

Verstopt

Bij de aanslag van drie terroristen op de trein is er een om het leven gekomen, een bevindt zich tussen de gewonden en een heeft zich verstopt in de trein. Tussen de gewonden en hulpverleners door opereert een arrestatieteam.

De hulpverlening voor de gewonden leek langzaam op gang te komen. Ongeveer 50 minuten na de explosie verschenen de eerste brandweermensen en medewerkers van de ambulancediensten op het perron. De 'slachtoffers' maakten intussen hun nood duidelijk door vanuit de donkere trein langdurig om hulp te roepen.
Één plek om niet te wezen dus bij een terroristische aanslag 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:17:
• Wie weet wat er met het rangeer terein gaat gebeuren bij ed :? Daar is nu nog dat Hupac rangeer terein naar ik zie ze daar de laatste tijd erg druk bezig met nieuwe wissels en laatst ook nieuwe sporen en vernieuwing van de bedding. Ook wordt het peron van spoor 1 van Ed verlengt.
"Nu nog"? Net als alle andere in gebruik zijnde infrastructuur wordt ook daar onderhoud uitgevoerd.
• Zijn ze plannen aan het ondernemen om het vervallen rangeerstukje tussen Mrn en Db te vernieuwen :? Ook hier zie ik veel prorail/structon aanwezig..
"Vervallen"? Zie opmerking hierboven. Overigens zijn kircel en kircus ook niet de juiste schrijfwijzen voor die woorden.
• Wat is het voordeel van betonnen bielzen, ipv houten bielzen :? Je ziet nu alleen nog dat er betonnen bielzen gelegd worden, maar er zijn ook veel stukken waar nog alleen maar houten bielzen liggen.
O.a. langere levensduur en daarmee kostenbesparing.
• Waarom wordt bij een stam van b.v. haarlem naar heerlen (ICR)soms een extra loc achter de wagons gezet die tijdens het rijden zijn pantograaf niet omhoog heeft, maar tijdens het remmen wel de pantograaf omhoog doet :?
Wanneer er (in het huidige ICRm-bedrijf) een loc voor en achter meerijdt, dan is er ergens een defect in de stam. Dit hoeft niet noodzakelijkerwijs in het stuurstandrijtuig of de loc aan het andere uiteinde te zijn. Wanneer er een loc voor en achter meeloopt, dan is de achteroplopende loc uitgeschakeld en gaat er ook geen stroomafnemer omhoog bij het remmen. Ik neem aan dat je de duwende loc bij een stam met stuurstandrijtuig ziet, die met de achterste stroomafnemer omhoog aan komt rijden en bij het optrekken (of vlak ervoor) ook de voorste stroomafnemer tegen de draad heeft. Dit is om de stroomsterkte per stroomafnemer te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig hebben ze het stel lekker heel gelaten tijdens de oefening :'(

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/temp/IMG_4701%202012+2109%20Rampenoefening%20Ut%2018-10-2006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/temp/IMG_4695%202109%20ABk%20rampenoefening%20Ut%2018-10-2006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/temp/IMG_4676%202109%20ABk%20rampenoefening%20Ut%2018-10-2006.JPG

Afbeeldingslocatie: http://xs208.xs.to/xs208/06423/auwauwtreinboem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 01:13:
Gelukkig hebben ze het stel lekker heel gelaten tijdens de oefening :'(

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Was dat stel al niet meer in orde en hebben ze het alleen maar erger moeten maken of hebben ze de boel speciaal hiervoor vernield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Commendatore schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 07:22:
[...]

Was dat stel al niet meer in orde en hebben ze het alleen maar erger moeten maken of hebben ze de boel speciaal hiervoor vernield?
Ik was om een uur of 4 op station UT cs, maar volgens mij stond daar toen nog een "hele" trein :? Ik heb de voorkant gezien maar die zag er nog prima uit. Ik denk echt dat ze em ff hebben gedemonteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Was dat niet toevallig de andere kant van dat ding? :P

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Commendatore schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 07:22:
[...]

Nee, ze hebben speciaal voor de oefening een prima treinstel vernield. Geeft allemaal niks, dat betaalt de reiziger wel. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

E
Chaos schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:07:
[...]

Nee, ze hebben speciaal voor de oefening een prima treinstel vernield. Geeft allemaal niks, dat betaalt de reiziger wel. |:(
Ehh.. welke reiziger? Het gaat om de 2109, dat is een SM90 (zoals op de foto ook te zien). Die zijn al een tijdje buiten dienst gesteld, en verkoop lukte ook niet erg voor zover ik weet.

Het zou voor deze trein dus toch wel op sloop zijn uitgedraaid. Dat is nu alleen maar ietwat versneld.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Maar dat dit treinstel aan de kant staat en nu dus op deze manier aan zijn eind komt is een direct gevolg van het nogal vreemde materieelbeleid van NSR. En dat dat beleid handen vol geld kost lijkt me duidelijk. Het ene moment is er materieeltekort en wordt er in paniek vanalles aangeschaft en gerenoveerd. Zodra dit klaar is is het niet meer zo hard nodig en kan het gelijk weer aan de kant of naar de sloop. (Ligt er niet voor iets van 50 miljoen aan gerenoveerde Plan U bij de schroothandel?)

SM90 was nieuwer, comfortabeler en sneller dan het materieel dat er voor in de plaats is gekomen. Maar ach, wat de klant ervan vindt doet er natuurlijk niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Het was een serie van 9 stellen waarvan zeker de helft al constant aan de kant stond. Dat kwam omdat ze nooit goed hebben gefunctioneerd. Het was ook maar een testset. Mocht het bevallen koop je er meer, bevalt het niet dan laat je het erbij. Uiteindelijk is de nieuwe dubbeldekker uitgerold. SM'90 was dus de basis hiervoor.
Atm is geheel deze serie uit de dienst genomen omdat het onderhouden van deze zéér onderhoudsgevoelige serie niet opwoog tegen de verder winsten ervan. Ofwel.. wees blij dat ze er eindelijk uitliggen.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja beter getrashed voor een oefening, dan dat ze staan te rotten op een of ander spoor. Maarja veel paniek is er niet, en veel personeel ook niet. Meestal bij rampen lopen er honderden doktoren/hulpverleners rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, wat je ook moet bedenken is dat SM'90 bedoeld is als testserie, en dat de uitkomsten van die testen hebben geleid tot IRM en DM'90, dus in die zin hebben de stellen hun werk gedaan.

Jammer is het wel, want het waren enorm snelle en comfortabele stellen.

Voor de liefhebbers van complottheorieën: je zou ook kunnen stellen dat door minder uit te geven aan onderhoud de reden om ze stellen aan de kant te zetten (betrouwbaarheid) een handje geholpen is door NS zelf. Vergelijk het met het recente fiasco van de doorloopkoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Chaos schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:40:
SM90 was nieuwer, comfortabeler en sneller dan het materieel dat er voor in de plaats is gekomen. Maar ach, wat de klant ervan vindt doet er natuurlijk niet toe.
Nee, dat doet er zeker niet toe. Zou een fraaie worden als Jan en alleman zich gingen bemoeien met bedrijfsinterne zaken als materieelbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:29:
Mwa, wat je ook moet bedenken is dat SM'90 bedoeld is als testserie, en dat de uitkomsten van die testen hebben geleid tot IRM en DM'90, dus in die zin hebben de stellen hun werk gedaan.

Jammer is het wel, want het waren enorm snelle en comfortabele stellen.

Voor de liefhebbers van complottheorieën: je zou ook kunnen stellen dat door minder uit te geven aan onderhoud de reden om ze stellen aan de kant te zetten (betrouwbaarheid) een handje geholpen is door NS zelf. Vergelijk het met het recente fiasco van de doorloopkoppen.
Hehe die discussie heb ik op OVL ook nog gezien :P

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

wat waren daar dan de conclusies van? Ik weet niet eens wat OVL is, maar ben benieuwd wat de speculaties over de falende doorloopkop zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Lijkt me dat ze nu (en vooral straks) al het materieel waar ze maar hun handen op kunnen leggen moeten gebruiken, gezien het materieeltekort. Inclusief SM'90, onderhoudsgevoelig of niet. En dan niet voor rampoefeningen, maar echt om reizigers mee te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:26:
wat waren daar dan de conclusies van? Ik weet niet eens wat OVL is, maar ben benieuwd wat de speculaties over de falende doorloopkop zijn :P
Dat van die doorloopskop zijn al geen speculaties meer, dat is gewoon regelrecht cijferneuken en klanten naaien.

OVL is een yahoo-mailinglist: http://finance.groups.yahoo.com/group/OVL/ maar ik die raad ik je alleen aan als je goed met je delete-knop overweg kan en hoofd- van bijzaken kunt onderscheiden en goed tegen de eeuwige zelfde zinloze discussies kan. Maar er zitten een paar mensen tussen die wel iets boeiends te zeggen hebben hoor.
Voor wat meer feitelijke zaken (en veel nummertjes) kan je beter hier terecht: http://www.hov-rn.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commendatore schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:26:
Lijkt me dat ze nu (en vooral straks) al het materieel waar ze maar hun handen op kunnen leggen moeten gebruiken, gezien het materieeltekort. Inclusief SM'90, onderhoudsgevoelig of niet. En dan niet voor rampoefeningen, maar echt om reizigers mee te vervoeren.
Er wordt ook wel veel gekeken naar de mogelijkheden (lees: duitse rijtuigen), maar de mogelijkheden om elders overtolling maar goed 1500V materieel te vinden zijn niet zo enorm.
Achteraf gezien (en dat is altijd gemakkelijk) had men beter de eerste series plan V op de baan kunnen houden, maar die stellen beginnen natuurlijk ook wat ouder te worden...

Verder werken de Fransen en AnsaldoBreda niet erg mee waardoor er aardig wat rijtuigen van NSR naar HSA vertrekken. Intussen wordt gewacht op de nieuwe sprinters, is de SGMm-ombouw klaar, wordt CityPendel-modernisering getest, gaat de volgende ICM binnen voor renovatie, worden de oudste V'tjes nog opgelord en is de 'reserve' van ICK en citypendels volledig in dienst.

En dat is allemaal prima...tot ze een 'robuuste' dienstregeling maken, waarbij je van die leuke 25-minuten keringen krijgt en dat is natuurlijk de doodsteek voor je materieelbeleid. Stilstaande treinen kosten alleen maar geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:13:
[...]
Nee, dat doet er zeker niet toe. Zou een fraaie worden als Jan en alleman zich gingen bemoeien met bedrijfsinterne zaken als materieelbeleid.
en toch is het wel zo. De NS trekt zich zeker wel wat aan van de publieke mening...

En diezelfde publieke mening hoeft niet telkens afgeschoten te worden door bepaalde personen. Anderzijds zijn veel 'reizigers' onwetend. En dat is een probleem wat de NS zelf door duidelijke communicatie waaraan het overiges goed aan het werken is op kan lossen. In het verleden schortte het daar nogeens aan, en die rekening krijgt de NS en haar medewerkers nog elke dag gepresenteerd. Daarom zijn er genoeg mensen die NS een grote boze geldwolf vinden die niets om haar reizigers geeft. En dat is natuurlijk niet zo...

Al kan een beetje een genuanceerder antwoord een hoop gezeur besparen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 03:03:
[...]

en toch is het wel zo. De NS trekt zich zeker wel wat aan van de publieke mening...
Ja, maar niet op het gebied van "laten we deze negen treinstellen in dienst houden" of zo. En dáár ging het om. Verder met je eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 20-10-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Commendatore schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:26:
De kans dat SM '90 terugkeert acht ik nihil. Wat Duitse bakken en evt. een paar extra e-loccen zien te huren van RN en het moet wel kunnen. Als je de 2000 en 3700 (integraal) met getrokken shit rijdt ben je er wel uit denk ik.

Kut, had hierboven erbij geëdit moeten worden. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 20-10-2006 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
SM '90 keert niet meer terug. De documentatie die noodzakelijk is voor onderhoud is niet meer aanwezig bij de onderhoudsbedrijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
insan1ty schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:09:
SM '90 keert niet meer terug. De documentatie die noodzakelijk is voor onderhoud is niet meer aanwezig bij de onderhoudsbedrijven..
Zijn ze die kwijtgeraakt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:35:
[...]

De kans dat SM '90 terugkeert acht ik nihil. Wat Duitse bakken en evt. een paar extra e-loccen zien te huren van RN en het moet wel kunnen. Als je de 2000 en 3700 (integraal) met getrokken shit rijdt ben je er wel uit denk ik.

Kut, had hierboven erbij geëdit moeten worden. |:(
Waarom vloeit er zoveel materieel naar de HSA eigenlijk? En welk is dat, gaat ICm daarnaar toe?

denk ook dat SM'90 niet meer rijdend in NSR dienst terug keert nee. Daarvoor is de serie te klein en hebben ze teveel problemen gehad. Ik heb eens met eentje mogen rijden, vond het wel prettig reizen moet ik zeggen. De Buffels zijn toch ook deels van deze stammen afgeleid? Bedoel de formfactor van een buffel is wel passend voor de Nederlandse stations maar 't lijkt wel op een SM'90 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Nee, maar die informatie is niet meer verwerkt in de applicaties die men gebruikt voor onderhoud (documentatie dus)..

Overigens vind ik de SM90 een combinatie van de DH2 en de DM90:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/treinpage/fotopage/dm90/3444zv.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://66.197.141.250/afbeeldingen/grootspoor/Wadloper%20(8).JPG
=
Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/20050828_2109_loozen_xtrax.JPG

Voorkant van de DH, gebogen bakwanden van de DM90..

[ Voor 38% gewijzigd door insan1ty op 20-10-2006 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
insan1ty schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:00:
[...]

Nee, maar die informatie is niet meer verwerkt in de applicaties die men gebruikt voor onderhoud (documentatie dus)..

Overigens vind ik de SM90 een combinatie van de DH2 en de DM90:
[afbeelding]
+
[afbeelding]
=
[afbeelding]

Voorkant van de DH, gebogen bakwanden van de DM90..
Dan zetten ze dat er toch gewoon weer in?

EDIT: Op dat onderste plaatje staat trouwens precies de SM'90 die ze gesloopt hebben voor die rampenoefening.

[ Voor 7% gewijzigd door Commendatore op 20-10-2006 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

zwahiel schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 17:46:
[...]

Waarom vloeit er zoveel materieel naar de HSA eigenlijk? En welk is dat, gaat ICm daarnaar toe?
Voorlopig ICRm. Het duurt nog tijden voor het nieuwe mat er is, dus voorlopig Hollandsche karren achter gehuurde locs.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Sein+wisselstoring Utrecht
Van en naar Utrecht moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een sein- en wisselstoring rijden er van en naar Utrecht geen treinen.
*Reizigers van en naar Utrecht wordt geadviseerd dit station te mijden.
Prognose:
*einde tussen 20.00 en 21.00 uur.

Sein+wisselstoring Gouda-Gouda Goverwelle
Tussen Gouda en Gouda Goverwelle moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten.
Door een sein- en wisselstoring rijden er tussen Gouda en Gouda Goverwelle geen treinen.
*Reizigers van en naar Utrecht wordt geadviseerd dit station te mijden.
*Doorgaande reizigers tussen Rotterdam en Amersfoort en tussen Den Haag Centraal en Amersfoort kunnen omreizen via Schiphol.
Grote storing @ UT Cs. Sccs voor de mensen die nu nog naar huis willen komen ;( .. Jammer dat ik niet in Ut ben nu ( * IJnte vindt storinkjes op zijn tijd wel leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 22:15:
[...]
"Nu nog"? Net als alle andere in gebruik zijnde infrastructuur wordt ook daar onderhoud uitgevoerd.

[...]
"Vervallen"? Zie opmerking hierboven. Overigens zijn kircel en kircus ook niet de juiste schrijfwijzen voor die woorden.

[...]
O.a. langere levensduur en daarmee kostenbesparing.

[...]
Wanneer er (in het huidige ICRm-bedrijf) een loc voor en achter meerijdt, dan is er ergens een defect in de stam. Dit hoeft niet noodzakelijkerwijs in het stuurstandrijtuig of de loc aan het andere uiteinde te zijn. Wanneer er een loc voor en achter meeloopt, dan is de achteroplopende loc uitgeschakeld en gaat er ook geen stroomafnemer omhoog bij het remmen. Ik neem aan dat je de duwende loc bij een stam met stuurstandrijtuig ziet, die met de achterste stroomafnemer omhoog aan komt rijden en bij het optrekken (of vlak ervoor) ook de voorste stroomafnemer tegen de draad heeft. Dit is om de stroomsterkte per stroomafnemer te beperken.
Ok bedankt. Ik vindt het iig allemaal oude en niet gebruikte rangeer stukjes.. Dus daarom vroeg ik me af of er nog wat mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:16:
[...]
Ik vindt het iig allemaal oude en niet gebruikte rangeer stukjes..
Tja hé, buurtverenigingen bestempelen alle treinen die ketelwagens bevatten ook direct als chloortreinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:08:
[...]
Tja hé, buurtverenigingen bestempelen alle treinen die ketelwagens bevatten ook direct als chloortreinen...
:) tja misschien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op wat voor een betrouwbaarheid worden seinen en wissels nou eigenlijk ontworpen? Ik neem aan dat bij zulke storingen vaak de electronica/aanstuursysteem niet naar wens werkt, maar is er geen simpele back-up o.i.d. of zijn de "operating requirements" gewoon erg laag?

Naast dat het de reiziger irriteert, kan ik me ook indenken dat de treinleiding van de zowat dagelijkse storingen het behoorlijk hekelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:46

Wokschotel

Op 6 wielen

Ziet er meer uit als een computertekening... Maar het geeft wel een aardig beeld.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Waarom geeft de NS niet gewoon een foto vrij van het interieur van dat ICMm teststel in plaats van zo'n gaar tekeningetje?

Ik zag hierboven ook nog iets over houten en betonnen bielzen staan: ik begreep dat betonnen bielzen ook voor iets minder geluid produceren als er een trein overheen rijdt, dus dat is nog een reden om ze te gebruiken.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Topicstarter
Moartn schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:55:
Waarom geeft de NS niet gewoon een foto vrij van het interieur van dat ICMm teststel in plaats van zo'n gaar tekeningetje?

Ik zag hierboven ook nog iets over houten en betonnen bielzen staan: ik begreep dat betonnen bielzen ook voor iets minder geluid produceren als er een trein overheen rijdt, dus dat is nog een reden om ze te gebruiken.
Omdat ze nog kleine dingetjes kunnen gaan verbouwen in de de ICMm, en alle stoelen enzo nog onder plastic zitten, da's toch geen mooie foto's dan ;)..

Verder vind ik die achterwand niet echt zo mooi:Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/upload/061021_56390_intercityuiterlijk.jpg

Trouwens, er komt toch wel een WiFi accesspoint in he ;). Kan ik eindelijk eens met mijn PSP of laptop lekker GoT-ten aan boord :p.

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 21-10-2006 14:13 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.