Het grote spoorwegentopic deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

not-known schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:25:
Wij (reisgroepje) zijn er iig over aan het denken om volgend jaar lekker een full trein vakantie te houden door de EU met interrail. Reizen vond ik al leuk, maar ik vind het nu nog 200% leuker :D
Interrail, is dat niet zo'n treinkaartje waarmee je door heel Europa kan reizen? Mijn vader heeft vroeger ooit zoiets gedaan maar wist niet zeker of zo'n kaartje nog bestond...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
insan1ty schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:00:
[...]

Zolang je niet in de buurt van de WC zit is het nog wel te doen inderdaad..
Ik heb m geen moment geroken, zelfs niet toen ik erop zat. Was blijkbaar nog vrij schoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 22:11

not-known

[BI] Crewmember

Erasmo schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:01:
[...]

Interrail, is dat niet zo'n treinkaartje waarmee je door heel Europa kan reizen? Mijn vader heeft vroeger ooit zoiets gedaan maar wist niet zeker of zo'n kaartje nog bestond...
Yup.. 1 zone, 2 zones of heel Europa :)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Verwijderd

Commendatore schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:23:
Heb vandaag voor het eerst in een ICK gezeten (eerste klas), best fijne en mooie rijtuigen vind ik.
Op zich wel, maar ik vind de 9-persoons hokken toch wat druk tijdens de spits, je hebt er altijd wel zo'n bellend figuur tussen zitten dan. En de wat smalle deuren zijn op de drukke stations wat jammer.
Het is trouwens een van de twee treinsoorten (andere is ICE) waar ik nog nooit 2e klas heb gezeten. Al vrees ik dat dat meer over mij zegt dan over het aantal keren dat ik met ICK reis ;)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 00:43:
[...]

Op zich wel, maar ik vind de 9-persoons hokken toch wat druk tijdens de spits, je hebt er altijd wel zo'n bellend figuur tussen zitten dan. En de wat smalle deuren zijn op de drukke stations wat jammer.
Het is trouwens een van de twee treinsoorten (andere is ICE) waar ik nog nooit 2e klas heb gezeten. Al vrees ik dat dat meer over mij zegt dan over het aantal keren dat ik met ICK reis ;)
Ik heb nog nooit 1e klas gereisd met een Lint41h :+

Verwijderd

insan1ty schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 02:15:
[...]

Ik heb nog nooit 1e klas gereisd met een Lint41h :+
Ik wel (Tl-Ah), is net zo luxe al de 1e klas in de Wadlopers!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:05

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Lintjes hebben toch geen 1e klas?

Signatures zijn voor boomers.

• insan1ty
grap (de ~, ~pen)
1 iets vermakelijks, bestaande uit een geestig gezegde of dartele daad => gebbetje, gekheid, plaisanterie

:+

Overigens, MREn, er zijn 16 DH2's met 1e klas bakken :)

[ Voor 17% gewijzigd door insan1ty op 17-08-2006 11:01 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Sorry, dat ik het niet doorheb. Als het een grap is dan zet je niet specifiek Tl-Ah en maak je geen vergelijk met wadlopers (waarvan er een aantal na de verbouwing van Noordned wel 1e klas hebben).

Verwijderd

IJnte schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:28:
Whaa, wat een nieuwsbericht zeg! 8)7 |:(

[...]

Er zijn ook mensen die zondags last hebben van kerken, en die gaan ook niet dicht :S Nofi tegen christenen btw :) Beetje belachelijk dat een gemeente spooronderhoud wil verbieden. Ik snap de beweegredenen wel hoor, maar als ze het doordeweeks doen dan stoor je er veel meer mensen mee!
Onmiddelijk Gnd sluiten. NIet de lasten, dan ook niet de lusten.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 11:05:
[...]

Onmiddelijk Gnd sluiten. NIet de lasten, dan ook niet de lusten.
:*) Inderdaad. Laat ze maar lekker met de benenwagen gaan, of met het paard en wagen!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

insan1ty schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 10:58:
grap (de ~, ~pen)
1 iets vermakelijks, bestaande uit een geestig gezegde of dartele daad => gebbetje, gekheid, plaisanterie

:+

Overigens, MREn, er zijn 16 DH2's met 1e klas bakken :)
Dat weet ik, en ook de Lints hebben een 1e klas afdeling, die echter alleen geldig is voor het traject Ah-Tl, op de overige trajecten zijn deze vier stoelen gewoon 2e klas.

Wat ik aan wilde geven, is dat de 1e klas in de Lints net zo'n aanfluiting is als in de Wadlopers. Misschien nog wel meer, omadt ze bij de wadlopers ten minste nog de moeite hebben genomen er een nepgordijntje op een plakje neer te hangen.

Dus was voor jou misschien als grap bedoeld was, kon toch echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Steve/Treinentopic/NL-6400.jpg

Drie van deze gevallen afgelopen 2 weken moeten reinigen bij Nedtrain. John en Willem, bij de 3e niet meer op de naam gelet (gele uitvoering dan wel).

Eerst de huiven en onderdelen los reinigen, elektronica en motor niet natuurlijk, die vinden al dat hogedruk water niet zo leuk, en daarna het hele onderstel.

Wat een krenge zijn het ook, sinds 1996 niet meer grondig gereinigd. De grootste hel zijn de luchtkanalen in het onderstel en de olie opvang bak boven op. Dus dit is pas de 2e keer in hun bestaan (productiejaar 87~88) dat ze gereviseerd worden. Toch best knap voor materiaal dat dagelijks mishandeld wordt. Zou langer ingezet kunnen worden, maarja je moet ergens het limiet stellen.

Gelukkig hebben we de beste zeep die er is volgens mij. Opspuiten, 5 minuten in laten trekken, hoge druk eroverheen en het is weer als nieuw. Irriterend voor huid, ogen en longen. Maar gelukkig hebben we beschermende kleding aan.

Niet het leukste werk, maar ach betaald goed voor een vakantiebaantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:15:
[afbeelding]

Drie van deze gevallen afgelopen 2 weken moeten reinigen bij Nedtrain. John en Willem, bij de 3e niet meer op de naam gelet (gele uitvoering dan wel).

Eerst de huiven en onderdelen los reinigen, elektronica en motor niet natuurlijk, die vinden al dat hogedruk water niet zo leuk, en daarna het hele onderstel.

Wat een krenge zijn het ook, sinds 1996 niet meer grondig gereinigd. De grootste hel zijn de luchtkanalen in het onderstel en de olie opvang bak boven op. Dus dit is pas de 2e keer in hun bestaan (productiejaar 87~88) dat ze gereviseerd worden. Toch best knap voor materiaal dat dagelijks mishandeld wordt. Zou langer ingezet kunnen worden, maarja je moet ergens het limiet stellen.

Gelukkig hebben we de beste zeep die er is volgens mij. Opspuiten, 5 minuten in laten trekken, hoge druk eroverheen en het is weer als nieuw. Irriterend voor huid, ogen en longen. Maar gelukkig hebben we beschermende kleding aan.

Niet het leukste werk, maar ach betaald goed voor een vakantiebaantje.
CS Rtd? 2e rosestaat? Klein werkplaatsje, althans weinig mensen.. Werk je er nog of ben je al klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig klaar, maar achter station tilburg bij Nedtrain. Groot complex, met 3 loodsem langs elkaar. schuur,spuit en reinigingskabine. Waar 2 van zulke inpassen. Of 1 dubbeldekker intercity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 04:17:
Gelukkig klaar, maar achter station tilburg bij Nedtrain. Groot complex, met 3 loodsem langs elkaar. schuur,spuit en reinigingskabine. Waar 2 van zulke inpassen. Of 1 dubbeldekker intercity.
Polloods, stelplaats, H1 loods? Er staat nu een VIRM binnen voor de airco inbouw ja..
Ik werkte ook op de Tbwph.. niet in de productie maar bij Engineering & Support, gebouw 68 1e verdieping. Toch heb ik veel rondgelopen over de werkplaats dus ken mn weg wel.. Welke loods bedoel je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

not-known schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:25:
Zo, daar ben ik weer. De reis gaat echt super prima kan ik wel zeggen. Alle overstappen waren ruim genoeg, metro in Parijs was prima. Geen klagen over dat.
De Thalys was iig veel minder relax dan gedacht. Dat ding is ontiegelijk duur en je krijgt er een 'tussenvouw-en-prop-plekje' voor. Wmb geen waar voor je geld. Zoals gezegd (en ook al door mij ervaren) is de ICE vele male luxer en reist mij veel prettiger.
Apart, ik vond hem best relaxed eigenlijk. Overigens komt er in de TGV's allemaal nieuw interieur, daar zal ook wel wat luxe in gaan zitten denk ik.
Maasluip schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 11:28:
[...]
Nee, Corail is gewoon het type rijtuig, zoals wij ICR hebben.
Dat klopt niet, het is een treintype als dat wij een intercity hebben oid. corail is een lange-afstandstrein met verplichte reservering.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dennis schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:57:
Eerste klasse is bijzonder luxe, maar toen ik er in reisde, 3 jaar geleden (Parijs-Marseille) was er iig geen laptopaansluiting. Misschien dat dat nu anders is.
Wat rechtvaardigt het prijsverschil, behalve het felxibele ticket ? Maaltijd ofzo ? Het is jammer dat de SNCF daar zo onduidelijk over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Duncan schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 18:14:
[...]

Wat rechtvaardigt het prijsverschil, behalve het felxibele ticket ? Maaltijd ofzo ? Het is jammer dat de SNCF daar zo onduidelijk over is.
Ruimere plaatsen, inderdaad een maaltijd. Een lichtje op het tafeltje. Je reist wat ruimer dan bij tweede klasse. Net zoals hier in de Nederlandse treinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik de liefhebbers nog even wijzen op de Treintrekgebeuren bij NedTrain Leidschendam (met rondleiding) dat over minder dan een maandje plaats gaat vinden?
Zie ook: http://www.nvbs75.com/Treintrekken/ en 16 september: treintrekwedstrijd! Waar is het GoT team?

Aanmelden voor 1 september zou handig zijn ivm team indelingen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 10:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Ik vroeg me af: Hoe houden de NS-conducteurs nou contact met de MCN via portofoon ofzo? Gebruiken die een kanaal die standaard daarvoor geldt en die een rijkwijdtte heeft van xx meter? Of stellen ze die wel eens bij?

Misschien een simpele kutvraag, maar wil er wel graag antwoord op :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-10 15:23
AW_Bos schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 23:00:
Ik vroeg me af: Hoe houden de NS-conducteurs nou contact met de MCN via portofoon ofzo? Gebruiken die een kanaal die standaard daarvoor geldt en die een rijkwijdtte heeft van xx meter? Of stellen ze die wel eens bij?

Misschien een simpele kutvraag, maar wil er wel graag antwoord op :P
Ja, ze gebruiken hiervoor de protofoon met xx aantal meters bereik... vraag me niet precies hoeveel..

Het kanaal word ingesteld op die portofoons aan de hand van het trein nummer. Zodat de medewerkers op de trein onderling alleen met elkaar kunnen communiceren zonder last te hebben van ander personeel. Echter zit er wel een functie op om te communiceren met mensen die zich niet op dat kanaal bevinden. Hierbij krijg echter wel iedereen de oproep te horen. Welke weer te onderdrukken is :)

• Friebo
  • Laatst online: 04-08 22:36
Bovenstaande vindt overigens plaats op de 429.8875 FM ;)

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

• insan1ty
Friebo schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:10:
Bovenstaande vindt overigens plaats op de 429.8875 FM ;)
Ik neem aan dat dit digitaal is, of het treinnummer wordt verzonden via een soort van 5TVO-code zoals bij de politie (vroegâh, pre-C2000). Overigens werkt het bij telerail ook zo, een alarmoproep wordt door alle ontvangers binnen bereik ontvangen. Normale oproepen ontvangt alleen het treinnummer dat opgeroepen wordt.

• Friebo
  • Laatst online: 04-08 22:36
Voor zover ik weet is dit (nog) niet digitaal (zou via GSM-R gaan?), en is het met een gewoon scannertje zo uit te luisteren. Treinnummers worden dacht ik idd via een 5TVO code uitgezonden.

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Verwijderd

Net ff de boel sinds juni zitten lezen, had niet gemerkt dat er een nieuw deel was. 8)7

• insan1ty
Friebo schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:56:
Voor zover ik weet is dit (nog) niet digitaal (zou via GSM-R gaan?), en is het met een gewoon scannertje zo uit te luisteren. Treinnummers worden dacht ik idd via een 5TVO code uitgezonden.
Het lijkt me inderdaad logischer als dit analoog is, telerail is immers ook analoog

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 11:26
Commendatore schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:23:
Heb vandaag voor het eerst in een ICK gezeten (eerste klas), best fijne en mooie rijtuigen vind ik.
Als je niet met de fiets bent wel ja :/

Ben gisteren samen met het dinnetje van Ehv naar Rsd gegaan met de fiets + fietstassen. Dan vind je de ICK's echt niet leuk. Omdat het enkele deur is kun je nergens met de fietstassen door de deuren heen en ook al zouden het dubbele deuren zijn dan moet je je fiets zover omhoog trekken dat dat ook weer érg zwaar is met fietstassen. Gelukkig was er een conducteur die zei dat we achteraan moesten zijn en dat daar wel een dubbele deur zat. Maarja als er al 3/4 fietsen staan houdt het op en kun je een half uur wachten op de volgende trein... Nou was ik érg blij toen ik een ICRm aan zag komen rijden O+

Overigens zag ik onderweg de olympische koploper bij Nedtrain staan in Tilburg, wordt het weer een normale, dus niet meer oranje?

prutsert

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

Wokschotel

Op 6 wielen

Hooglander1 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 01:30:
[...]

Apart, ik vond hem best relaxed eigenlijk. Overigens komt er in de TGV's allemaal nieuw interieur, daar zal ook wel wat luxe in gaan zitten denk ik.
De gewone TGV is gewoon ranzig. Vorige week zat ik op weg naar Marseille op de heenweg in een normale TGV en op de terugweg in een Duplex. Die gewone gaat nog wel, maar die Duplix is krap en gespeend van elk comfort.
[...]
Dat klopt niet, het is een treintype als dat wij een intercity hebben oid. corail is een lange-afstandstrein met verplichte reservering.
Hij heeft wel gelijk en jij ook. Corail is de aanduiding voor een rijtuigtype maar ook voor treinen, maar tegenwoordig heb je dan de Corail Teoz die op de belangrijke lijnen rijden waar geen TGV rijdt. Die gebruiken gemoderniseerde Corail rijtuigen. De niet gemoderniseerde Corail rijtuigen rijden in de klassieke lange afstandstreinen (Grande Lignes) waarvan er helaas steeds minder zijn. De SNFC heft jammer genoeg zo'n beetje alle Grande Lignes op. Ik heb zelf Beziers-Clermont Ferrand per GL gedaan en dat is pas echt treinreizen, in de klassieke zin van het woord.

De islam kan uw vrijheid schaden

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 21:28

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Hier in Veenendaal zijn ze volgens mij al een tijdje bezig met het voorbereiden van werkzaamheden aan het spoor tussen Veenendaal West en Veenendaal Centrum. Iemand enig idee wat ze gaan doen? Zat zelf te denken aan het aanleggen van een wissel tussen de twee stations omdat ik op de nieuwe dienstregeling ook stoptreinen zie die tot aan Vndc gaan rijden en dan toch ergens moeten wisselen. Maar heb er nog niet meer over kunnen vinden...

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wokschotel schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:43:
[...]

De gewone TGV is gewoon ranzig. Vorige week zat ik op weg naar Marseille op de heenweg in een normale TGV en op de terugweg in een Duplex. Die gewone gaat nog wel, maar die Duplix is krap en gespeend van elk comfort.
[...]

[...]
Hij heeft wel gelijk en jij ook. Corail is de aanduiding voor een rijtuigtype maar ook voor treinen, maar tegenwoordig heb je dan de Corail Teoz die op de belangrijke lijnen rijden waar geen TGV rijdt. Die gebruiken gemoderniseerde Corail rijtuigen. De niet gemoderniseerde Corail rijtuigen rijden in de klassieke lange afstandstreinen (Grande Lignes) waarvan er helaas steeds minder zijn. De SNFC heft jammer genoeg zo'n beetje alle Grande Lignes op. Ik heb zelf Beziers-Clermont Ferrand per GL gedaan en dat is pas echt treinreizen, in de klassieke zin van het woord.
Ah zo, ik ging er vanuit dat corail de naam van het soort trein was en dat dat ook op het rijtuig stond. Ik heb inderdaad ook wel een paar keer corail rijtuigen in TER dienst zien rijden. Maar vandaar. Overigens zijn die corail rijtuigen exact gelijk aan de standaard TER rijtuigen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
--WaaZaa-- schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:48:
[...]

Overigens zag ik onderweg de olympische koploper bij Nedtrain staan in Tilburg, wordt het weer een normale, dus niet meer oranje?
Ik denk dat hij zo blijft, want de volgende Olypische Spelen worden ook gesponsord door de NS, dacht ik.
En verder gebeurt bestickering in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond ook een ol. ICM op het binnenste postperron te Ht (vanavond om een uur of negen geloof ik), een van de eerste keren dat ik daar een trein zag staan.

Daarna in Utrecht nog een Buffel gezien. Zal wel achter een IRM hebben gehangen en over Ut naar Zl gegaan ivm werkzaamheden Dv-Zl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets heel anders.

Weet iemand waar al die boutjes voor zijn die in de spoorstaven zitten bij Rotterdam Feyenoord?

Ik heb ze i.i.g. alleen daar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
vandaag ben ik bij de OpenDag geweest van de Stichting TEE bij Nedtrain bij onderhoudsbedrijf Zwolle.
Ik werd door een maat die daar vrijwilliger is uitgenodigd...

Pics volgens spoedig... :)

[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 26-08-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 17:48:
vandaag ben ik bij de OpenDag geweest van de Stichting TEE bij Nedtrain bij onderhoudsbedrijf Zwolle.
Ik werd door een maat die daar vrijwilliger is uitgenodigd...

Pics volgens spoedig... :)
Ook zin om eens in Leidschendam rond te kijken? Ze hebben daar nu ook Randstadrailvoertuigen van de RET in onderhoud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:12:
[...]

Ook zin om eens in Leidschendam rond te kijken? Ze hebben daar nu ook Randstadrailvoertuigen van de RET in onderhoud :)
Ja hoor, wanneer kan ik komen :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:29:
[...]

Ja hoor, wanneer kan ik komen :P?
16 september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
NedTrain Opendag? Ik ben weer van de partij dan :)
En is het ook een besloten Open Dag, of voor iedereen?

En zijn er nog ICE's daar in Leidschendam?

[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 26-08-2006 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 21:45:
[...]

NedTrain Opendag? Ik ben weer van de partij dan :)
En is het ook een besloten Open Dag, of voor iedereen?
Nee geen open dag, soort van besloten bijeenkomst, maar wel gratis toegang.
Moet je me maar ff prive over mailen. mrorik<apengevalletje>gmail.com
En zijn er nog ICE's daar in Leidschendam?
Nee, die zijn naar Asd verhuisd qua onderhoud, maar je kan in de verlengde werkplaats goed zien waar ze in onderhoud waren. En het personeel dat de rondleiding verzorgt kan er ook best wat over vertellen gok ik. Ze hebben vooral DD-AR en Sprinters in onderhoud, maar er staat ook het e.e.a. aan locs, 17/1800, 1200, 1501.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://64.246.11.82/images/images2/1/185020290406.jpg.29373.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Rofl, wie is dat ;)?
Moet opeens denken aan een foto die ik ooit in Alkmaar heb gemaakt met iemand die voor het raam van een VIRM aan de buitenkant een gekke bek zat te trekken.

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 26-08-2006 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.nicospilt.com/DolfDijkstra.htm
Moet opeens denken aan een foto die ik ooit in Alkmaar heb gemaakt...
Ik heb ook nog ergens een foto van een Lintje in Odz met zwaaiende mcn, ff zoeken.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/foto/trein/Resize%20of%20IMG_5485.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2006 22:43 . Reden: foto er bij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Laatst online: 05-10 21:23

Luke!

#Treinbaas
Hm, dus iedereen die zo'n gebaar maakt is die persoon? Hilarisch, toch wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luccus schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:51:
[...]
Hm, dus iedereen die zo'n gebaar maakt is die persoon? Hilarisch, toch wel....
Jouw humor is ook legendarisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Lijkt me trouwens sterk dat dit Dolf Dijkstra is, de omgeving ziet er niet echt Nederlands uit op die foto, eerder Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
tijn.online schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 23:46:
Hier in Veenendaal zijn ze volgens mij al een tijdje bezig met het voorbereiden van werkzaamheden aan het spoor tussen Veenendaal West en Veenendaal Centrum. Iemand enig idee wat ze gaan doen? Zat zelf te denken aan het aanleggen van een wissel tussen de twee stations omdat ik op de nieuwe dienstregeling ook stoptreinen zie die tot aan Vndc gaan rijden en dan toch ergens moeten wisselen. Maar heb er nog niet meer over kunnen vinden...
Het was de bedoeling om te gaan wisselen van spoor tussen veenendaal en rhenen, precies op dat plekje waar hij nu al naar enkelspoor overgaat. Daar is echter ook nog maar zo weinig gebeurd dat je haast zou zeggen dat ze hem nu net voor of net de overgang tussen station west en station centrum zullen gaan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commendatore schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 18:39:
[...]

Lijkt me trouwens sterk dat dit Dolf Dijkstra is, de omgeving ziet er niet echt Nederlands uit op die foto, eerder Duits.
Volgens mij Emmerich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is zeker niet in Duitsland, volkomen ander seinsysteem. Volgens mij is het in Frankrijk.

Ik heb hem even opgezocht, het is Thionville, onder Luxemburg.

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 28-08-2006 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Niet online
Maasluip schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 07:44:
[...]
Het is zeker niet in Duitsland, volkomen ander seinsysteem. Volgens mij is het in Frankrijk.

Ik heb hem even opgezocht, het is Thionville, onder Luxemburg.
Ah, zo'n expert ben ik niet. :)

De locatie verklaart wel waarom ik dacht dat het Duitsland was, niet zo gek ver van de Duitse grens namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Vandaag weer een stukkie NL spoorkaart gereden, man wat een opstapeling van vertragingen.. vanuit het westen naar het noordelijkste puntje van NL per trein. Al bij de bus om de hoek bij mij begon het :/
Goed, het was iig leuk om weer te reizen. Op Gn de Arriva GTW zien (test) rijden, leuk bakkie geworden zo op het oog. Motorblok als aparte bak in het stel is alleen een wat raar gezicht, maar dat zal wel wennen! http://www.railfaneurope....riva/gtw26_arriva_rr1.jpg

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgt_Pepper
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Sgt_Pepper

Lucy in de lucht met diamanten

Kom net terug van een rondje geheel zuid-oost europa per trein en boot en volgens mij rijden ze op het nieuwe "S-Bahn" traject van Athene ook met die GTW's. In de doorloop van het motorblok staat op de deuren dat het verboden is om in die doorloop te verblijven. Maar je bent wel gek om daar vrijwillig te staan: wat een geluid en hitte zeg, warm! Een sauna is er niets bij. Verder heel netjes gelijkvloers instappen en zeer veel open ruimte binnen, door het gebruik van veel klapbankjes.

There's nothing you can know that isn't known
Nothing you can see that isn't shown
No where you can be that isn't where you're meant to be - It's easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die worden daar inderdaad gebruikt. Foto's.

En die doorgang is inderdaad goed warm. Dat was afgelopen zomer in Berlijn wel prettig: airco in de trein uitgevallen, dan maar even in de doorgang staan en opeens lijkt het in de trein koel ;)

Ik hoor nu dat Veolia waarschijnlijk ook GTW's gaat bestellen voor Nijmegen - Roermond en Maastricht - Heerlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Zo, weer terug van een stukkie treinen, vandaag naar Harlingen haven geweest, Leeuwarden - Groningen gereden en naar Kampen geweest. Hierbij sluit ik mn dankbare studenten OV tijd af :'( :+
Bijna heel NL nu gehad, op een paar kleine hoekjes en gaatjes in het oosten na. Komen wel met een betaald kaartje oid... ik zal ze doen! :p

De Veld C site!

Verwijderd

Ik kon het niet echt vinden dus vandaar: door welke treinen word de Mat 64 ooit vervangen?

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Het idee was door een nieuwe serie sprinters, uiteraard gemoderniseerd uiterlijk ;) Maarja dat duurt nog wel even.

De Veld C site!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:19:
Ik kon het niet echt vinden dus vandaar: door welke treinen word de Mat 64 ooit vervangen?
Dat staat in een vorig topic: Verwijderd in "Het grote spoorwegentopic deel 12"
Het zijn afgeleides van de DB BR425, met 4 en 6 bakken per treinstel.

Maar gezien de krapte in het materieel nu en de verwachte reizigersgroei zal mat '64 waarschijnlijk nog wat jaartjes rondrijden.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De kaartjesautomaat op mijn vertrekstation is een onding. Veel mensen hebben daar problemen. Meestal krijg ik m'n kaartje er pas uit na 3x overnieuw beginnen, en soms geef ik het eenvoudigweg op. Dan krijg ik van de conducteur een uitstel van betaling, en daarna de rekening per post (zonder 35 euro verhoging).

Pas kreeg ik weer eens de rekening per post, maar dan met de medeling dat ze de kaartjesautomaat hadden gecontroleerd, en dat ie goed was bevonden. Dat is dikke onzin, want ik (en vele andere mensen met mij) krijgen nog steeds pas treinkaartjes na een aantal maal opnieuw proberen.

Ik heb op die 'boete' direct een brief teruggeschreven, waarin ik nogmaals melding maak van de ondeugdlijke kaartjesautomaat, maar het enige antwoord dat ik krijg is een verhoging met nog eens 10 euro.

Ik ga natuurlijk opnieuw een brief naar de NS terugsturen, waarin ik protesteer tegen de boete omdat het falen van een kaartjesautomaat eenvoudigweg buiten mijn macht valt. Maar wat zouden jullie verder nog doen? Dit gaat nu al zowat een half jaar zo. Ik heb al bij menig conducteur melding gemaakt van die automaat, sommige conducteurs wisten me zelfs een half jaar geleden al te vertellen dat die automaat moeite heeft met rabobank-pasjes! Het lijkt er dus niet op dat er wat met die kennis gebeurt.. :(

En wat moet je eigenlijk doen als er alleen een oud-model kaartjesautomaat op het station staat, en je wilt een via-kaartje kopen?

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Maasluip schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:16:
[...]

Dat staat in een vorig topic: Verwijderd in "Het grote spoorwegentopic deel 12"
Het zijn afgeleides van de DB BR425, met 4 en 6 bakken per treinstel.

Maar gezien de krapte in het materieel nu en de verwachte reizigersgroei zal mat '64 waarschijnlijk nog wat jaartjes rondrijden.
Maar die dingen heeft de NS al besteld? En is het een 2e hands geval dan ofniet?

En deze trein? Waar gaat die rijden? (of is dat een afgeleide van de db br425?)
Afbeeldingslocatie: http://www.eurailpress.com/news/bild.php?id=1359

Ohja en dan mijn 3e vraag(die ik al vaker heb gesteld overigens)

Zijn er al foto's van de ICMm? Of is er al bekend of de buitenkant net zo'n kleurenschema krijgt als de foto hierboven (en de SGMm)?

(veel vragen he :) )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:35:
[...]

Maar die dingen heeft de NS al besteld?
Ja. Blijbaar zijn er op dit moment 18 4-tjes besteld (serie 2400) en 17 6-jes (serie 2600), beide met een optie van nog eens 80.
En is het een 2e hands geval dan ofniet?
Nee. Het is nieuw materieel.
En deze trein? Waar gaat die rijden? (of is dat een afgeleide van de db br425?)
[afbeelding
De voorkant is niet zoals BR425 nu rond rijdt, maar dat is natuurlijk makkelijk te veranderen. De zijkanten zien er wel zo uit.
Zie hier voor veel foto's van de 425.

Als ik het trouwens goed bereken hebben de nieuwe sprinters 40960 zitplaatsen en heeft plan V/T zoals het nu nog in dienst is 37492 zitplaatsen (origineel 44336). Het zal dus vast nog wel even duren voordat de laatste Plan V uit dienst gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Maasluip op 01-09-2006 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

.

[ Voor 99% gewijzigd door Maasluip op 01-09-2006 08:58 . Reden: Quote i.p.v. edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Varienaja schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:14:
De kaartjesautomaat op mijn vertrekstation is een onding. Veel mensen hebben daar problemen. Meestal krijg ik m'n kaartje er pas uit na 3x overnieuw beginnen, en soms geef ik het eenvoudigweg op. Dan krijg ik van de conducteur een uitstel van betaling, en daarna de rekening per post (zonder 35 euro verhoging).

Pas kreeg ik weer eens de rekening per post, maar dan met de medeling dat ze de kaartjesautomaat hadden gecontroleerd, en dat ie goed was bevonden. Dat is dikke onzin, want ik (en vele andere mensen met mij) krijgen nog steeds pas treinkaartjes na een aantal maal opnieuw proberen.

Ik heb op die 'boete' direct een brief teruggeschreven, waarin ik nogmaals melding maak van de ondeugdlijke kaartjesautomaat, maar het enige antwoord dat ik krijg is een verhoging met nog eens 10 euro.

Ik ga natuurlijk opnieuw een brief naar de NS terugsturen, waarin ik protesteer tegen de boete omdat het falen van een kaartjesautomaat eenvoudigweg buiten mijn macht valt. Maar wat zouden jullie verder nog doen? Dit gaat nu al zowat een half jaar zo. Ik heb al bij menig conducteur melding gemaakt van die automaat, sommige conducteurs wisten me zelfs een half jaar geleden al te vertellen dat die automaat moeite heeft met rabobank-pasjes! Het lijkt er dus niet op dat er wat met die kennis gebeurt.. :(

En wat moet je eigenlijk doen als er alleen een oud-model kaartjesautomaat op het station staat, en je wilt een via-kaartje kopen?
Heb je niet toevallig een brakke pin-pas. Dat had ik ook waardoor ik eerst bij de touch-screen automaten niet on pinnen, en dat hij zeurde dat de "Betaling is afgebroken". Later ook bij de oude automaten, maar met de PinPad bij de balie kon het nog wel....

Later bleek dat er een scheur in mijn pinpas zat, wat de reden kon zijn dat de automaten hem niet meer pakten. Met een vervangen pas werken bijde automaten prima. Al met al ik mij afvraag warom je bij die touch-screen automaten moet aangeven dat je een Pinpas met Meastro betaalmethode hebt?
PIN is toch PIN ? Waarom kiezen voor Pin + Maestro? (hoewel dat tegenwoordig niet meer schijnt uit te maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 00:14
Die Fransen hebben een oplossing gevonden voor die asociale mensen die instappen voordat mensen kunnen uitstappen.

Afbeeldingslocatie: http://www.metro-pole.net/actu/IMG/jpg/Img_0083_p.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Dennis schreef op maandag 04 september 2006 @ 21:03:
Die Fransen hebben een oplossing gevonden voor die asociale mensen die instappen voordat mensen kunnen uitstappen.

[afbeelding].
Zal niet goed werken bij de NS, straks staat een deel voor een raam te wachten 8)7..
Maar zijn die treinen/metro's in Frankrijk altijd even lang, waardoor hij ALTIJD voor een in/uitstap vlak stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[afbeelding].
In singapore hebben ze gewoon geduld en fatsoen...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Locomotief botst tegen trein op station Amersfoort

Uitgegeven: 5 september 2006 09:45
Laatst gewijzigd: 5 september 2006 09:59

AMERSFOORT - Een rangeerlocomotief is dinsdagochtend tegen een vertrekkende reizigerstrein gebotst op station Amersfoort. Een woordvoerster van de spoorwegpolitie stelt dat bij de botsing enkele lichtgewonden zijn gevallen. Volgens spoorbeheerder ProRail zijn de treinen niet ontspoord.

De reizigerstrein was een sneltrein die uit Amersfoort-Vathorst kwam. De trein was op weg naar Alkmaar. De botsing gaat beperkingen opleveren in de richting Schiphol en Amsterdam.
Bron: nu.nl, http://www.nu.nl/news/818...p_station_Amersfoort.html, 5 september 2006

Iemand al foto's gezien? Heb nog niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Staat atm een klein fototje bij op nu.nl, maar kan er weinig op zien. Volgens de tekst zijn ze goed beschadigd.
Weer een 1800 er uit, komt erg goed uit voor ze ;)

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
not-known schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 11:47:
Staat atm een klein fototje bij op nu.nl, maar kan er weinig op zien. Volgens de tekst zijn ze goed beschadigd.
Weer een 1800 er uit, komt erg goed uit voor ze ;)
Hoezo? Wat is er mis met de 1800?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

HawVer schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 12:23:
[...]

Hoezo? Wat is er mis met de 1800?
Niet zo gek veel, maar er is een overschot van. Een deel van het goederenvervoer is van NS/Railion naar andere vervoerders gegaan, en die rijden geen van allen met 1600'den, en ook Railion zelf rijdt graag met diesels (6400 en 232).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Toch niet de 1855 he? Die wil namelijk nogal eens als LLT rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

insan1ty schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:53:
Toch niet de 1855 he? Die wil namelijk nogal eens als LLT rijden..
Het is de 1844 ;)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_DH schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:45:
[...]

In singapore hebben ze gewoon geduld en fatsoen...
Yeah, right! In S'pore wordt hebben ze echt niet het fatsoen om mensen eerst de MRT uit te laten stappen alvorens zichzelf er in te persen. Geldt ook voor de poortjes in de stations. Staat leuk op "Give way to wheelchairs and prams" maar d'r is vrijwel geen hond die je met kinderwagen inderdaad even voor laat gaan.

edit: Die pijlen hebben ze in S'pore ook op de stations. Niet dat 't helpt....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Godzijdank :)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://nu.nl/img.db/818382+s(350!x248!)
Dit moet wel een 1700 zijn? Of is het gezichtsbedrog?

[ Voor 27% gewijzigd door insan1ty op 05-09-2006 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 00:14
DDM stam + 1800 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Laat ik mijn verhaal eens doen, wat ik beleefd heb.

Zondag avond op mijn route van Groningen naar Woerden. Ik nam de trein van 17.57 vanuit Groningen, waar een zeer knappe conductrice controleerde. Okeej.
In Zwolle barstte de 'pret' los. Wegens een springer tussen Amserfoort en Zwolle reden de treinen uiteraard niet. En mensen in de richting Utrecht moesten omreizen via Deventer.
je denk dan dat je de trein moet nemen, maar wegens werkzaamheden op dat traject moet je met de bus naar Deventer.

Vanaf Deventer met de trein naar Amersfoort gegaan, vergezeld met een groepje van 8 personen waarmee we lekker hebben discussieren vervolgen we onze reis. Bleek er eentje ook naar Woerden te moeten, dus ik heb mooi met haar mee kunnen reizen.
Bleek die meid later dat ze haar tas in een trein te hebben laten staan enzo...

Naja, al met al een vertraging van +90.

De vraag: Kan ik resitutie aanvragen van mijn ticket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Nu online
Veel storing ook op het baanvak ah - ut vandaag. Vannochtend moest ik naar school, en mocht gezellig omreizen via ht. Vindt ik helemaal niet erg hoor, kost een uur meer :) En ik heb weer ff in de (naar mijn mening) beste trein van de ns gezeten: ICM :) Was wel te laat in de les maar ik heb wel weer ff lekker met de trein kunnen scheuren.

Toen ik sávonds naar huis moest, was er net een aanrijding geweest tussen ed en klp waardoor iedereen ook weer via ht mocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
AW_Bos schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:54:

Zondag avond op mijn route van Groningen naar Woerden. Ik nam de trein van 17.57 vanuit Groningen, waar een zeer knappe conductrice controleerde. Okeej.
In Zwolle barstte de 'pret' los. Wegens een springer tussen Amserfoort en Zwolle reden de treinen uiteraard niet. En mensen in de richting Utrecht moesten omreizen via Deventer.
je denk dan dat je de trein moet nemen, maar wegens werkzaamheden op dat traject moet je met de bus naar Deventer.

Vanaf Deventer met de trein naar Amersfoort gegaan, vergezeld met een groepje van 8 personen waarmee we lekker hebben discussieren vervolgen we onze reis. Bleek er eentje ook naar Woerden te moeten, dus ik heb mooi met haar mee kunnen reizen.
Bleek die meid later dat ze haar tas in een trein te hebben laten staan enzo...

De vraag: Kan ik resitutie aanvragen van mijn ticket?
Als het verschil tussen de geplande aankomsttijd (bron: reisplanner NS) en werkelijke aankomsttijd groter is dan 60 minuten krijg je dat deel van je reis geheel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38
IJnte schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:56:
Veel storing ook op het baanvak ah - ut vandaag. Vannochtend moest ik naar school, en mocht gezellig omreizen via ht. Vindt ik helemaal niet erg hoor, kost een uur meer :) En ik heb weer ff in de (naar mijn mening) beste trein van de ns gezeten: ICM :) Was wel te laat in de les maar ik heb wel weer ff lekker met de trein kunnen scheuren.

Toen ik sávonds naar huis moest, was er net een aanrijding geweest tussen ed en klp waardoor iedereen ook weer via ht mocht :)
Ik was nog erger, zat s'ochtends in de vertraagde intercity die extra stopte op Veenendaal - De klomp, Driebergen-Zeist, maar bij Ede - Wageningen hebben we een 30 min stil gestaan ;(. Dus ja, en dan nog met een sukkelig tempo naar Driebergen, na driebergen ging het weer beter :).

Op de terugweg, zat ik dus in de trein die de aanrijding kreeg, dus dat duurde helaas ruim 2 uur ...
Dus totaal 2,5 uur vertraging gehad in een dag 8)7 .

Maar de service bij de NS is ver te zoeken :O. Word nog afgezeken door een bitch van de service ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Termi schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 23:14:
[...]
Maar de service bij de NS is ver te zoeken :O. Word nog afgezeken door een bitch van de service ook...
Ha, lang geleden, zo'n conclusie op basis van één waarneming. De gratis koffie bij een vertraging van een half uurtje vond ik best aardig vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding].
Als men het fatsoen niet heeft om me er fatsoenlijk uit te laten, is het tas voor mn borst en gewoon dwars door de menigte het perron op beuken. Knappe figuur die 100kg vallend vlees en boeken tegen houdt. En heerlijk dat gevloek van die mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:54:
<verhaaltje>
Ik had vrijdag last van een seinstoring. Nog geen 50 (!!!) meter voor Hengelo moesten we LS terug naar Enschede al waar nog geen bussen gereed stonden. NS personeel wist niets over hoe verder (als we er uit hadden gemogen op de overweg aldaar, had ik 5 min later op Hgl gedaan..maar ja, veiligheid, overweg in storing etc....)

Dus daar lijnbus genomen, ipv 20:05 om 20:55 in Hengelo, en toch met minder dan 30 minuten vertraging te Ehv aangekomen...heerlijk die kennis van niet-aansluitingen die je stiekem toch wel haalt.

Oftewel: int. van 21:03 naar Amf, daar sneltrein van 22:13 naar Ut en daar IC van 22:34 naar Ehv die ook nog eens 4 minuten te vroeg aan kwam.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Sinds de opening van de RandStadrail zie ik veel Sprinter-2-tjes die daar reden nu op andere trajecten tussen Utrecht en Leiden :P
Altijd in combi met een SGMm wat ook een VlaFlip heet.
Pas geleden zag ik ook nog een vla-flip-vla in Utrecht :P Ook wel een maf gezicht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Nu online
Vandaag 1.5 uur vertraging... Moest van ut naar ahm naar huis, maar er was een aanrijding tussen ut en db. Ik dacht, ik rijdt om via ht maar dat ging ook niet omdat er door een sein en wisselstoring tussen ut en gdm.. Heb maar even op ut gewacht en om 17:50 reedt er weer een trein :) Ik stond om 16:30 op ut :)
Eerst zeiden ze om 17:00 ong dat er weer treinen reden, maar dat bleek een fout te zijn. Beetje jammer :) Verder was het wel weer gezellig druk op ut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Was inderdaad wel druk op Ut, de stoptrein naar Rhn vertrok nog wel om 16:22 maar ging al snel weer terug. Gelukkig had de AH de broodjes in de aanbieding... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, mensen die niet alleen maar oeverloos zeiken over vertragingen. Nooit gedacht dat ik dat ooit nog mee zou maken. _O_

Nee, dat bedoel ik dus niet sarcastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online

tijn.online

Mensen moeten inderdaad niet zo zeuren als ze een uurtje vertraging oplopen (ik verbaas me altijd weer hoeveel chagerijnige gezichten je ziet bij een vertraging). De NS geeft niet voor niets geld terug bij vertraging, daar kun je heel goed wat lekkers van kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 11 september 2006 @ 23:43:
Wow, mensen die niet alleen maar oeverloos zeiken over vertragingen. Nooit gedacht dat ik dat ooit nog mee zou maken. _O_

Nee, dat bedoel ik dus niet sarcastisch.
:) ik vindt dat echt leuk hoor vertragingen :) al die chagarijnen inderdaad en mensen die zich druk aan het maken zijn. Je kan er gewoon niets aan doen en die mensen van de ns ook niet. Als ze nou een materieel tekort hebben kun je gaan zeuren op de ns, maar verder kunnen hun er ook nix aan doen.
Ik kan op zo'n moment gewoon ff lekker treintjes kijken en eventueel lekker omreizen. Ook al zou ik 4 uur moeten omreizen zou ik het nog niet erg vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 00:51:
[...]

Als men het fatsoen niet heeft om me er fatsoenlijk uit te laten, is het tas voor mn borst en gewoon dwars door de menigte het perron op beuken. Knappe figuur die 100kg vallend vlees en boeken tegen houdt. En heerlijk dat gevloek van die mensen :)
Zelfs als je er wat van zegt op een normale toon, beginnen ze te schelden, mopperen e.d. Ongelofelijk

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

IJnte schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:38:
[...]

:) ik vindt dat echt leuk hoor vertragingen :) al die chagarijnen inderdaad en mensen die zich druk aan het maken zijn. Je kan er gewoon niets aan doen en die mensen van de ns ook niet.
Niet helemaal waar...ik vind het persoonlijk nogal vervelend om te laat te komen als ik ergens af heb gesproken. En dat 'de NS' danwel ProRail er niets aan kan doen is vaker dan wenselijk is gewoon gelul.

Gisteren kom ik iets vertraagd met de stopper uit Vl Nm binnen, maar de 3600 naar Zl was weer net weg. Volgende had 30 minuten vertraging en werd daarom te Zp opgeheven om te keren, en de daar achter zittende 3600 had ook weer +10.

Als men dat ziet van die vertraging, zou ik het erg fijn hebben gevonden als die eerste 3600 even een minuut of twee zou hebben gewacht, zodat ik niet met +70 te Zl aan zou komen. Hoewel ik deze beslissingen nog kan begrijpen.

Wat nog erger is, zijn de geplande dagelijkse klantschofferingen die je ziet bij de laatste reismogelijkheid Zl-Es: De sneltrein vertrekt in Zl iets later dan normaal, staat minutenlang stil te Ost en Wh om te Dv naast de IC naar Es te komen wachten tot deze IC vertrokken is, en er plaats is aan het perron. Reizigers naar Aml, Hgl en Es krijgt zo dagelijks en planmatig een wachttijd van 30 minuten aan de broek op een station waar alle automaten dan al met een rolluik af zijn gesloten.

Waarom die 3693 (geloof ik) niet iets eerder uit zl vertrekt, en korter stopt te Ost en Wh en/of de IC naar Es niet twee min later vertrekt, is mij niet duidelijk maar dat dit een ultieme vorm van klant-onvrede maken lijkt me wel duidelijk. De IC van 0:20 heeft dezelfde reistijden als een stamvolle spits-IC van 18:20..echt belachelijk!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 21:22:
[...]

Waarom die 3693 (geloof ik) niet iets eerder uit zl vertrekt, en korter stopt te Ost en Wh en/of de IC naar Es niet twee min later vertrekt, is mij niet duidelijk maar dat dit een ultieme vorm van klant-onvrede maken lijkt me wel duidelijk. De IC van 0:20 heeft dezelfde reistijden als een stamvolle spits-IC van 18:20..echt belachelijk!
NS vervoert geen reizigers, NS rijdt treintjes.
Gisteren werd op OVL ook nog duidelijk dat NS niet wordt afgerekend op de reistijd van reizigers. Dus dan begrijp je wel dat je het kunt schudden met je voorstel (als de dienstregeling 2007 dat al niet duidelijk had gemaakt).

Ook leuk: het was hard zoeken naar verbindingen die in 2007 sneller zijn dan in.... (drumroll)... 1963.
Dat is de vooruitgang op onze spoorwegen.
En de minister probeert zichzelf blij te maken door NS/Prorail te vragen naar de mogelijkheden om 160 km/h te rijden en daarmee de reistijden (vooral richting de periferie) korter te maken.
• dat zal niet lukken voor december (er zijn twee trajecten waar 160 is toegestaan)
• hoe zat dat met homogenisering? Daar wordt met dit voorstel dus weer van af gestapt. Zou het toch niet zo zaligmakend zijn?

Er werd trouwens ook nog een leuke anekdote over hoe de VL tegenwoordig werkt gepost. Een machinist had er zelfs commentaar op.
Als de IC Noordoost vertraagd is voor de Veluwe (zl-amf of amf-zl) wordt de stopper er wel eens voor gestuurd. Vroeger mocht de IC er dan bij een van de stoptreinstations langs zodat deze niet nog eens 20-25 minuten vertraging opliep.
Dat gebeurt tegenwoordig niet meer. Of het zit niet meer in het takenpakket, of de VL wil het niet, of er wordt geschermd met planregels, of met vertraging voor de stoptreinpassagiers.
Het gebeurt gewoon niet meer.

Daar zakt je broek toch ook van af?

[ Voor 19% gewijzigd door Maasluip op 14-09-2006 09:38 ]

• IJnte
  • Nu online
Stond vandaag weer op Ut, zag ik een voor mij onbekende combinatie rijden :? Ik zag de 1738 een aantal ICK ( :? ) bakken trekken en daarachter hadden ze de 1747 geplakt, maar die had geen pantograaf omhoog staan. Leek net of ie gewoon aangekoppeld was en niks deed. Hij stond op spoor 13 en vertrok om 15:47. Weet iemand waar die heenging :? vondt de treinstellen er iig wat oud uitzien :)

@MREn: Kvindt het ook raar dat ze niet rekening houden met vertragingen. Als een trein net 2 minuten later binnenkomt dan normaal en dat daardoor een andere aansluiting op 1 minuut na gemist wordt, vindt ik dat ook belachelijk. Gewoon even een minuutje of 2 wachten is echt geen prob. Halen ze toch wel weer in..

Verwijderd

Vandaag weer eens een zeldzame klotedag, alle treinen waar ik in heb gezeten reden te laat, 3500, 800, 140 en 1600-serie...

Waarvan het eerste werd veroorzaakt doordat de bekende firma p***rail de 5 min. vertraagde 3500 te Ht (vanaf Ehv) even vrolijk liet wachten tot de stopper naar Ut er voor uit kon worden gestuurd. Gelukkig nog wel bij Gdm er voorbij. Echter, liepen we nog voor Cl achterop een cargo (die ook best te Gdm aan de kant had gemogen).

Al met al te laat in Ut om de ICE naar Asd nog te halen, dus toen alsnog de 8xx genomen die agv vertraging 3500 met +5 aankwam te Ut...in Asd was dat al weer +10 en ik vreesde de aansluiting op de 147 te missen (a 17:04+10 v.17:13), maar ik zag onderweg dat deze met +15 op de CTA's stond.

Dat werd uiteindelijk +30 ofzo omdat er in het midden een afgesloten rijtuig zat en daardoor schijnbaar de rijtuigen daar achter afgesloten dienden te worden. Zo zou echter een trein overblijven van 4 B-bakken, en dat is toch ff te weinig, dus wilde de hc pas gaan als het afgesloten rijtuig er tussenuit werd gehaald. Door de bekende drukte op de gooilijn met zowat +60 te Amf.

Met +55 te Hgl, al waar de achteropkomende IC niet verrassend +5 had, aangezien we deze te Amf hadden gepasseerd aan het perron.

Verwijderd

IJnte schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:39:
Stond vandaag weer op Ut, zag ik een voor mij onbekende combinatie rijden :? Ik zag de 1738 een aantal ICK ( :? ) bakken trekken en daarachter hadden ze de 1747 geplakt, maar die had geen pantograaf omhoog staan. Leek net of ie gewoon aangekoppeld was en niks deed. Hij stond op spoor 13 en vertrok om 15:47. Weet iemand waar die heenging :? vondt de treinstellen er iig wat oud uitzien :)
Is dat niet gewoon een 3500 van Shl naar Ehv?
@MREn: Kvindt het ook raar dat ze niet rekening houden met vertragingen. Als een trein net 2 minuten later binnenkomt dan normaal en dat daardoor een andere aansluiting op 1 minuut na gemist wordt, vindt ik dat ook belachelijk. Gewoon even een minuutje of 2 wachten is echt geen prob. Halen ze toch wel weer in..
Dat tijd inhalen hangt heel erg van het traject af. Een 3600 kan bijna geen tijd inhalen omdat die vrij krap gepland is, en enorm veel last heeft van andere treindiensten (Bd, Ht, Nm-Ah, Dv), belangrijke knopen en een stuk enkel spoor Dv-Zl). Een IC (en zeker 's avonds) kan op Amf-Es vrij gemakkelijk een minuut of 10 goed maken, al was het alleen maar doordat de reistijd de afgelopen jaren met een minuut of 2 a 3 verlengd is, oftwel: vooral te veel stilstaan.

IC tussen Ht en Ehv kan met een beetje goede wil ook 4 minuten te vroeg binnen komen.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op donderdag 14 september 2006 @ 08:18:
[...]
Er werd trouwens ook nog een leuke anekdote over hoe de VL tegenwoordig werkt gepost. Een machinist had er zelfs commentaar op.
Als de IC Noordoost vertraagd is voor de Veluwe (zl-amf of amf-zl) wordt de stopper er wel eens voor gestuurd. Vroeger mocht de IC er dan bij een van de stoptreinstations langs zodat deze niet nog eens 20-25 minuten vertraging opliep.
Dat gebeurt tegenwoordig niet meer. Of het zit niet meer in het takenpakket, of de VL wil het niet, of er wordt geschermd met planregels, of met vertraging voor de stoptreinpassagiers.
Het gebeurt gewoon niet meer.

Daar zakt je broek toch ook van af?
Dit is de normale gang van zaken bij ProRail. Andere bekende smoesjes zijn bijvoorbeeld een trein ergens laten roestrijden, waardoor je ergens een paar minuten moet wachten totdat een trein over het andere spoor is gepasseerd en je dus bijvoorbeeld vijf minuten te laat rijdt (je moet ook een stuk 40 km/h rijden). Vervolgens kom je op een knooppunt waar je door zou mogen rijden, maar je gaat aan de kant, wánt "je bent te laat". Overigens, je mág als treinpersoneel niet blijven wachten op een aansluiting als ProRail je veilig zet en het je vertrektijd is.

Eenzelfde prutsactie is deze bijvoorbeeld, afgelopen dinsdag. In Tilburg kwam in het pad van de stoptrein Breda -> Weert een goederentrein uit ri. Breda naar Sittard. De intercity (tien minuten na de stoptrein uit Breda) naar Eindhoven was tien minuten te laat. In Eindhoven werd netjes gewacht door de aansluitende 800/900 naar Maastricht/Heerlen. De betreffende cargo was door ProRail echter veilig door gezet. Resultaat IC: +6 uit Eindhoven, +18 in Weert. Dan dénk je natuurlijk dat je in Weert die cargo wel voorbij mag. Fout! Cargo mag non stop door en de IC dik +20 in Roermond....

Ook een leuke geintje van ProRail is het schenden van hun eigen afspraken. Tussen NS R en ProRail is een wachtregeling (het ding heet tegenwoordig weer anders) afgesproken, m.a.w. hoe lang een aansluitende trein mag wachten bij vertraging. Voorbeeld: de 6800 Roermond -> Sittard mag - als deze in een uurdienst rijdt - wachten tot .12 (normaal vertrek .06). Aansluitende trein uit Eindhoven komt binnen om .01, vertrek .02. Denk vooral niet dat de wachtregeling wordt nageleefd. Als reactie van de treindienstleider volgt botweg: "Als je om .06 in Roermond staat, ga jij voor, anders gaat de stopper er als eerste uit." Dús +60 voor de reizigers uit de IC die die stoptrein nodig hebben (immers: uurdienst 's avonds). Nou hebben cargovervoerders net zo veel recht op capaciteit als de reizigersvervoerders en een reizigerstrein te laat betekent "pech, cargo voor" vind ik prima zolang de treindienstleider capabel is om hier een mooie oplossing voor te verzinnen en niet de reizigerstrein dan een half uur achter die cargo te laten hobbelen als dat niet nodig is.

Enige mate van creativiteit is ook ver te zoeken. Er zijn treindienstleiders die het wél lukt om een te vroeg rijdende trein (denk bijvoorbeeld aan goederentrein) gewoon een uur eerder te laten rijden. Dat helpt alleen niet als je in het gebied van de volgende VL-post komt en de treindienstleider daar je gewoon laat wachten, wánt "er zit al een andere trein in het pad een uur te vroeg". Helaas is het dan vaak zo dat er in dat andere pad helemaal niks zit: leugentje dus.

Nog een leugentje, ditmaal van recordhouder ProRail Eindhoven. Treinen vanuit Duitsland, het liefst van 'vage' vervoerders - Duitse bedrijven die even wat komen wegbrengen - worden regelmatig in Kaldenkirchen aan de kant genomen. Verhaal van de grote vrienden is dan "dat Venlo vol staat". Helaas vallen ze door de mand als de machinist in Kaldenkirchen iemand in Venlo aan de telefoon heeft die ziet dat het hele emplacement op één trein en wat loccen na leeg is. Vervolgens komt men vanuit Eindhoven met het verhaal "dat men de vervoerder niet kent". Dus Venlo vol? Leugentje. Alleen vervelend dat het wel eens uren wil duren voordat men dat toegeeft (Eichholz mocht eens zes uur in Kaldenkirchen wachten, een paar weken later kwam MRCE met enkele loccen langs: drie uur).

[ Voor 5% gewijzigd door Luke! op 16-09-2006 12:50 ]

• insan1ty
IJnte schreef op donderdag 14 september 2006 @ 20:39:

Loc in opzending, gebeurt wel vaker. Óf omdat de loc die achteroploopt defect is, óf omdat ze dan geen kop hoeven te maken op het eindstation. In Nederland kan voorlopig maar 1 locomotief tegelijk tractie leveren..

Over leugentjes in de treinenloop: Gister wil ik naar mijn ouders vanuit Ehv ri. Tb, vertrek met de 2500. Op het moment dat de 900 op het spoor ernaast aanzet, knalt ie op de snelrem. Enfin, wij rijden wel verder, tot aan de seinen bij het Philips Stadion. Staan daar 5 minuten stil, komt de HC op de omroep: Dames en heren, zoals jullie zien staan we stil. We moeten wachten op de andere intercity, die moet ons eerst passeren anders komen we straks in de problemen". Iedereen die wel eens in die trein zit weet dat de 900 de 2500 helemaal niet kruist, ze hebben niet voor niets die fly-over neergelegd.. Voor de rest van de reis geen bijzonderheden gezien, geen werkers in het nevenliggende spoor of een stuk LS gereden ofzo..

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
insan1ty schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:58:
[...]
Over leugentjes in de treinenloop: Gister wil ik naar mijn ouders vanuit Ehv ri. Tb, vertrek met de 2500. Op het moment dat de 900 op het spoor ernaast aanzet, knalt ie op de snelrem. Enfin, wij rijden wel verder, tot aan de seinen bij het Philips Stadion. Staan daar 5 minuten stil, komt de HC op de omroep: Dames en heren, zoals jullie zien staan we stil. We moeten wachten op de andere intercity, die moet ons eerst passeren anders komen we straks in de problemen". Iedereen die wel eens in die trein zit weet dat de 900 de 2500 helemaal niet kruist, ze hebben niet voor niets die fly-over neergelegd.. Voor de rest van de reis geen bijzonderheden gezien, geen werkers in het nevenliggende spoor of een stuk LS gereden ofzo..
Al bedacht dat ProRail bijvoorbeeld bepaald kan hebben dat de 800/900 gaat roestrijden en voor jullie langs gaat en later pas weer eens terugwisselt? ;) Als je voor de rode loopt en bij de treindienstleider informeert moet je het doen met wat deze je vertelt/wijsmaakt.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Zo jongens, dankzij mREN van dit forum heb ik een uitnodiging gekregen van de NVBS voor het 75-jarige jubileum om o.a in Leidschendam een trein te gaan trekken.

Zeker een leuke dag. Mij nog gespot mren, of was je er niet :P?

Anyway, hier de pics.
Fotoboek.....

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Luccus schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:55:
[...]
Al bedacht dat ProRail bijvoorbeeld bepaald kan hebben dat de 800/900 gaat roestrijden en voor jullie langs gaat en later pas weer eens terugwisselt? ;)
Zelfs als dat waar zou zijn zou dat tekenend zijn voor de inflexibiliteit / incompetentie van ProRail Ehv.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
terabyte schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 20:25:
[...]
Zelfs als dat waar zou zijn zou dat tekenend zijn voor de inflexibiliteit / incompetentie van ProRail Ehv.
Daar is iedereen in de spoorwereld al een paar jaar achter.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.