Het grote spoorwegentopic deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.789 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
AW_Bos schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:57:
[...]

Ja, datw as al bekend, maar die 'technische storing' dan :? het spoor is nu opeens wel erg brak. Nu mag de trein daar maar 80 km/h rijden :p.. En 1/3 van de treinen velt ook nog eens uit nu :P...(behalve mijn treinen :Y) )..
Tja ik kan me voorstellen dat er wat "technisch" kapot gaat bij het ontsporen van een trein dat niet binnen het weekend gerepareerd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
maar de treinen reden wel in iede geval de dagen ervoor (hetzij beperkter).
Verder is het spoor daar nu alweer gewoon brak. Treinen mogen nu alleen nog maar 80 km.u rijden.

Iemand een idee wat ze gedaan hebben aan het spoor? Deels vervangen? Want ik zag Zaterdag een kettinghorwagen richting Leiden/Dendaag-Rotterdam rijden, met een klein aantal balastwagons erachter...

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:52
AW_Bos schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:48:
Verder is het spoor daar nu alweer gewoon brak. Treinen mogen nu alleen nog maar 80 km.u rijden.

Iemand een idee wat ze gedaan hebben aan het spoor? Deels vervangen? Want ik zag Zaterdag een kettinghorwagen richting Leiden/Dendaag-Rotterdam rijden, met een klein aantal balastwagons erachter...
Vervangen is teveel werk, betekent graafmachines , speciale voertuigen, bielzen etc moet komen. Ik denk dat het recht gezet is, eventueel gekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:23

Luke!

#Treinbaas
AW_Bos schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 11:48:
Modbreak:Reageer gewoon normaal en spreek iemand niet aan alsof het een debiel is. Respect voor anderen is ver te zoeken in jouw reacties.

Wat dacht je er van dat nieuw gelegd spoor eerst ingereden moet worden en dat daar dús een tijdelijke snelheidsbeperking aanhangt? Zeker op weke puddinggrond blijft zo'n beperking er langer in zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Steffie op 16-07-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 22:11

not-known

[BI] Crewmember

Reageer nou toch es NORMAAL? Niet iedereen is zo goed als jou..moet je ondertussen toch wel eens gaan snappen.

Om de sfeer weer gezellig te krijgen: Vandaag weer een lekker rondje brabant, limburg, gelderland en zuid holland gereden. Prima weertje en weer veel leuks gezien. Volgende week is het het (noord) oosten aan de beurt :Y)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
not-known schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 21:06:
Reageer nou toch es NORMAAL? Niet iedereen is zo goed als jou..moet je ondertussen toch wel eens gaan snappen.
AW_Bos moet onderhand eens inzien dat 'ie met zijn uitspraken in veel gevallen regelrechte onzin verkondigt waarmee hij het beeld van - in dit geval - onveiligheid schetst. Als dat de bedoeling moet zijn van een topic als dit, kun je het beter omdopen tot "Het grote 'Gebruik hier Rover-redeneringen aangaande spoorwegen'-topic". Er zijn genoeg mensen die niet thuis zijn in de spoorwereld en zulke kwatsj als hierboven wordt verkondigd klakkeloos voor waar aannemen en dús moet je voorzichtig zijn met je uitspraken.

[ Voor 17% gewijzigd door Luke! op 07-07-2006 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
nu.nl:
UTRECHT - Het treinverkeer heeft donderdagmiddag tussen 16.00 en 17.00 uur nagenoeg stilgelegen op het traject Utrecht - Amsterdam. Een belangrijke wissel bij Maarssen was kapot, waardoor tientallen treinen stil kwamen te staan voor Utrecht. Dat liet spoorwegbeheerder ProRail weten.

De wisselstoring was veroorzaakt door een afgebroken bout, die moet zorgen dat de motor van de wissel het doet. Het is onduidelijk waardoor de bout is afgebroken. De reizigers in de gestrande treinen zijn teruggebracht naar Maarssen en van daaruit met bussen verder vervoerd.

Rond 18.00 uur rijden twee intercity's per uur tussen Amsterdam en Utrecht. Normaal zijn dat er zes. ProRail verwacht dat de bout van de wissel rond 18.30 uur vervangen is. Het treinverkeer moet rond 19.00 uur weer volgens het spoorboekje rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:59
Ik heb gister ook ff lekker een stukie met de trein gereden! Ben van Arnhem, via utrecht naar rotterdam gegaan en daar ff lekker rondgelopen. Vervolgens de weg terug, had ik te maken met bermbranden omdat voor ons een goederentrein iets te veel gevonkt had. Het waren ongeveer 4 brandjes waar we langs gereden waren. De vertraging was totaal een half uurtje maar dat maakt me nix uit!
Als ik niet om half drie bij de dokter moest wezen was ik via den-haag en amsterdam terug gegaan naar arnhem. Volgende week maar eens kijken hoe het is maastricht en omgeving is :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

mrsar

waar een sar is,is een wodka

schijnbaar was het daardoor dus ook een zooitje op a'dam CS toen ik daar vandaan moest,bijna alle treinen vertrokken vanaf een ander spoor :P wat voor hele drukke gangen zorgde :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 04-10 22:46

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 01:02:
[...]
AW_Bos moet onderhand eens inzien dat 'ie met zijn uitspraken in veel gevallen regelrechte onzin verkondigt waarmee hij het beeld van - in dit geval - onveiligheid schetst. Als dat de bedoeling moet zijn van een topic als dit, kun je het beter omdopen tot "Het grote 'Gebruik hier Rover-redeneringen aangaande spoorwegen'-topic". Er zijn genoeg mensen die niet thuis zijn in de spoorwereld en zulke kwatsj als hierboven wordt verkondigd klakkeloos voor waar aannemen en dús moet je voorzichtig zijn met je uitspraken.
Ik vind het niet normaal dat je in Nederland op stukken 80 km/h gaat met de trein omdat het spoor 'ingereden' moet worden. Bij een normale bedrijfsgedachtengang wordt beredeneerd dat nieuwe dingen idd ingewerkt worden, maar buiten de normale productie om! Kennelijk is dat iets wat in Nederland niet kan, maar in andere landen schijnbaar wel :?

Er is kennelijk geld genoeg bij bepaalde bedrijven rondom het spoor om namen te veranderen, stations aan te leggen en stations uit te breiden (nieuwe Utrecht CS bijvoorbeeld) maar niet om simpele wissels online te behouden. Of om beveiligingen goed te doen, redunantie systemen te laten draaien. 't zal wel weer de schuld zijn van de overheid, geloof ik best, er wordt geknepen bij het leven. Maar het is wel de realiteit. Voor de consumenten is het altijd hetzelfde bedrijf (de NS ) wat met de nek aangekeken wordt terwijl in de helft van de gevallen zoniet meer, de NS helemaal geen blaam treft. Als er een sneeuwstorm is en de NS wil reizigers toch helpen met bijvoorbeeld diesellocs dan wordt dit verboden door de beheerder. Terwijl het vroeger de normaalste zaak van de wereld was dat er geholpen werd waar dat kon op dat moment. Dát is ook weer de NS...

Trouwens wat anders JIJ moet eens inzien dat je niet altijd de zuurpruim uit kunt hangen en de geleerde van GoT...

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
zwahiel schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:10:
[...]

Ik vind het niet normaal dat je in Nederland op stukken 80 km/h gaat met de trein omdat het spoor 'ingereden' moet worden. Bij een normale bedrijfsgedachtengang wordt beredeneerd dat nieuwe dingen idd ingewerkt worden, maar buiten de normale productie om! Kennelijk is dat iets wat in Nederland niet kan, maar in andere landen schijnbaar wel :?
Goed, ik vind dat ik hier wel iets op moet zeggen.. Dus vrijdagavond rijdt daar die trein uit de rails, spoor kapot. Het spoor wordt vervangen of gerepareerd met als gevolg dat de nieuwe infra ingereden moet worden. Hier valt niet over te twisten lijkt mij. Echter wanneer moet er dan volgens jou ingereden worden? 's nachts de hele nacht een of ander werktreintje continu heen en weer laten rijden over hetzelfde stukje spoor? Zelfs dan kan er dus tot die tijd niet gereden worden op het betrokken stuk spoor.
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/treinent_apn_bdg.jpg
Zie hier de situatie, enkelsporig zoals u ziet. Ik weet niet waar het precies gebeurd is maar hoe had jij dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
Is bij Abcoude het aquaduct in bedrijf genomen? Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Het aquaduct onder/over het Gein is 1 december 2005 al in gebruik genomen voor zover ik weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PringleMaster
  • Laatst online: 20:35

PringleMaster

A.K.A. Delta

vandaag kwam dit dingetje in r'dam voorbijgereden :)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/bton/DSC00799_small.JPG

kaasz | specs | i kick ass for the lord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Luccus schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 01:02:
[...]
Uiteraard mag je verbeteren als dingen in jouw ogen niet goed zijn, maar jouw communicatieve vaardigheden blijken al vaker niet uit te blinken in het brengen ervan.
Half GoT leeft op het helpen van mensen en daarbij hoort een toonzetting. Ook de mens die minder goed in de materie thuis is maar toch gefascineerd is hierdoor voelt zich hier thuis. Niet omdat er almachtigen zijn die er zeer veel van weten en de kleintjes de grond in boren bij (herhaaldelijke) fouten, nee omdat men elkaar helpt en ondersteunt op een vriendelijk manier.
Bij jou is mij die ontzettend negatieve en betweterige toon mij al dermate vaak opgevallen dat ik er nu zelfs een lange post aan wijd. Dit doe ik ook op een vriendelijke manier. Het kan dus ook anders!
Hou het topic nou toch eens gezellig en zorg ervoor dat deze offtopic reacties gewoon niet eens meer nodig zijn.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Zo, ik heb er een lekker dagje treinen opzitten :) Ik heb vandaag de volgende reis gemaakt:
  • Arnhem naar Nijmegen (Vriendin wegbrengen naar werk B) )
  • Nijmegen naar 's Hertogenbosch
  • 's Hertogenbosch naar Tilburg (Nedtrain :) bezichtigen)
  • van Tilburg via Breda naar Den haag CS (via Rotterdam CS, en ff naar et Binnenhof in Gvc)
  • Den haag CS naar Leiden CS
  • Leiden CS naar Haarlem (Rondje door de stad)
  • Haarlem naar Alkmaar (Rondje door de stad)
  • Terug naar Arnhem via Utrecht CS
  • Arnhem naar Nijmegen (Vriendin ophalen van werk O+ )
  • Nijmegen naar Arnhem (Terug naar huis :z )
Ik ga straks nog eens even kijken hoeveel Km het was. Iig het was erg leuk!
Ik heb voor et eerst Nedtrain gezien in Tilburg. Redelijk vaak wat van terug gezien in dit topic en nu es in het echt. Stond er toch van te kijken hoe groot het was en hoe druk ze bezig waren. Ze hadden de volgende Locs buiten staan:
1837, 1856, 1826, 1622, 6470 en nog een paar diesellocs van Rail4chem :? . De 1622 was iig helemaal zwart van de voorkan en ik weet ook niet wat daar mee was. De 6470 had ook veel moeite met opstarten geloof ik want er kwam een flinke bak rook vanaf :) Verder waren ze bezig met de 1837 en ik geloof de 1826 aan het rangeren. Leuk om eens gezien te hebben :) Ik weet zeker dat ik naar een opendag wil van Nedtrain als die weer komt :)

Tijdens mijn reis heb ik ook nog een aantal mooie rangeerstations gezien en goederen stations, zoals bij zwijndrecht in de buurt. Erg mooi om te zien hoeveel spoor daar toch ligt :).

Tijdens de rit van Leiden naar Haarlem (of was het nou Haarlem naar Alkmaar :? :?) dat er nog best een aantal verlaten stations zijn op dat traject. Ook verbaasde ik me toch ook over hoeveel stations er in aanbouw / verbouw zijn. Te noemen: Gvc, Rtd, Ah, Dvd, Ut en nog een aantal kleine stations bij Amsterdam (misschien ook voor metro..) Ook de hoeveelheid spoorwerkzaamheden viel me wel op, vooral rondom Asd.

Natuurlijk heb ik nog een paar pics geschoten :)
Nedtrain Tilburg:
Rond 8:00 :)
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/DSC02627k.JPG
1600 serie @ Nedtrain:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/DSC02628k.JPG
De draaischijf @ Nedtrain (Wist niet dat ze dat nog gebruikte)
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/DSC02629k.JPG
Haarlem CS:
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/DSC02632k.JPG
Erg mooi station met echt nog een oud uiterlijk. Wat mij betreft één van de mooieste stations van NL
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/DSC02638k.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/DSC02640k.JPG
Op Amr zag ik ook nog Mat'64 staan (de 766)! Hij was uit de kast gehaald voor een trouwerij. Erg mooi om te zien. Helaas geen tijd gehad om pics van et stuurhok te maken / interieur.
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/DSC02645k.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/mhijong19/pictures/DSC02646k.JPG

Erg leuk dagie gehad iig :)

[ Voor 3% gewijzigd door IJnte op 10-07-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Gisteren al die mooie treinen in Utrecht gemist, ben er nog wel 2 keer doorheen gekomen :'(

* Erasmo wou gisteren in Den Bosch uit de trein stappen(ICM vanuit Utrecht), maar waar is het perron? :o

Was de trein niet ver genoeg gereden en kon ik 2 bakken doorlopen voor ik op een stukje met perron kwam :P

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJnte schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:34:
Tijdens mijn reis heb ik ook nog een aantal mooie rangeerstations gezien en goederen stations, zoals bij zwijndrecht in de buurt. Erg mooi om te zien hoeveel spoor daar toch ligt :)
Met jouw enthousiasme en kennis neem ik toch aan dat jij Kijfhoek wel kende :?

Tegenwoordig helaas het enige serieuze goederenstation van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
PringleMaster schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:16:
vandaag kwam dit dingetje in r'dam voorbijgereden :)

[afbeelding]
Heej dat is toch die nieuwe hogesnelheidstrein die getest wordt?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Niet bepaald. Dit is de Siemens Taurus, een lok die wel voor 230 km/h geschikt is, maar niet bepaald een HSL trein is.
Het is ook niet de lok die gebruikt wordt voor de tijd totdat Ansaldo-Breda hun treinstellen kan leveren, want dat is de Bombardier Traxx.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:30:
[...]

Met jouw enthousiasme en kennis neem ik toch aan dat jij Kijfhoek wel kende :?

Tegenwoordig helaas het enige serieuze goederenstation van Nederland.
Heb me nog niet echt verdiept in et goederen vervoer :) Vandaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maasluip schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 13:18:
Niet bepaald. Dit is de Siemens Taurus, een lok die wel voor 230 km/h geschikt is, maar niet bepaald een HSL trein is.
Het is ook niet de lok die gebruikt wordt voor de tijd totdat Ansaldo-Breda hun treinstellen kan leveren, want dat is de Bombardier Traxx.
http://www.hslzuid.nl/hsl...ase/Testtreinen/index.jsp

Enigszins had hij wel gelijk. Deze trein heeft de sporen getest van de HSL-zuid. Dus het is niet de nieuwe trein, maar hij testte wel het nieuwe traject.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het noordelijke deel van de Randstad krijgt er de komende jaren acht NS-stations bij en op belangrijke trajecten gaan meer treinen rijden. De Nederlandse Spoorwegen, ProRail en de betrokken overheden hebben na anderhalf jaar onderhandelen overeenstemming bereikt over een investering van 171 miljoen euro in de periode 2008-2012.

Amsterdam krijgt er drie stations bij. Het gaat dan om Sloterdijk-Hemboog, Holendrecht (nu alleen metrostation) en Watergraafsmeer. Purmerend-Weidevenne, Haarlem-West (nu nog Overveen), Zwanenburg-Halfweg, Krommenie-Assendelft (huidig station wordt verplaatst) en Almere-Poort completeren de lijst met nieuwe stations.

De miljoenen gaan verder naar de goederenemplacementen bij de Schipholtunnel en naar infrastructurele werken op de Zaanlijn en bij station Hilversum.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
:/ ook niet echt iets om blij van te worden. De huidige aansluitingen op intercitys is niet zo best en ik ben bang dat dat alleen maar erger gaat worden. Als ik van Zwolle naar Koog Bloemwijk reis moet ik in Amsterdam meer dan 20 minuten wachten op de sprinter richting Uitgeest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Sinds wanneer mogen gereviseerde sprinter drietjes gekoppeld rijden met citypendels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
HawVer schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:31:
:/ ook niet echt iets om blij van te worden. De huidige aansluitingen op intercitys is niet zo best en ik ben bang dat dat alleen maar erger gaat worden. Als ik van Zwolle naar Koog Bloemwijk reis moet ik in Amsterdam meer dan 20 minuten wachten op de sprinter richting Uitgeest.
En hoeveel mensen denk jij dat er van Zwolle naar Koog Bloemwijk reizen? 8)7. Wat ik wil zeggen: de NS kan niet alle verbindingen perfect maken. De meeste treinen in de randstad gaan om het kwartier maar dit is inderdaad een uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
HawVer schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:31:
...en ik ben bang dat dat alleen maar erger gaat worden.
Waarom oordelen zonder te kijken of het echt zo is?

van 25 minuten terug naar 15 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Dennis schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:15:
Sinds wanneer mogen gereviseerde sprinter drietjes gekoppeld rijden met citypendels?
Dat 'niet mogen' begon als een schijnvertoning, namelijk het verschil tussen sprinters en.. sprinters. De sprinter was een concept geworden met bijpassend materieel. De oudere type sprinters SGM mochten hierdoor niet meer in de series rijden waar het nieuwe concept sprinter met SGMm in werd gezet. Dit bracht alleen zoals voorspelbaar weer materiaaltekorten met zich mee, waardoor dat na een tijd overboord is gekiept. Ter aanvulling reed afgelopen half jaar alle SGM weer met elkaar rondjes.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Damnit, ik moet echt vaker met de trein naar Berlijn richting Deventer reizen, heerlijk die catering :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Vandaag in de Telegraaf:
Machinsten zweten de bok uit. Airco's voldoen niet tegen de hitte die er optreedt, en worden er noodgedwongen ventilatoren in de cabines geplaats.

Tevens zie ik zelf dat ook veel machinisten met open cabine deuren rijden. Lijkt me toch niet verantwoord? En dat lijkt me niet te mogen...

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 13-07-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Op zn minst vreemd dat dat na al die jaren nog steeds niet goed is aangepakt..

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

AW_Bos schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:11:
Tevens zie ik zelf dat ook veel machinisten met open cabine deuren rijden. Lijkt me toch niet verantwoord? En dat lijkt me niet te mogen...
Eet jij er een boterham minder om?

Lijkt me niet dat er grote gevaren aanhangen, in principe mag er niemand bij de machinist zijn. En dan nog komt er alleen NS personeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
jschelhaas schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:27:
[...]

Waarom oordelen zonder te kijken of het echt zo is?

van 25 minuten terug naar 15 minuten...
Omdat ik niet wist dat er een toekomst planner is? Maar 10 minuten winst is wel een verbetering! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Dennis schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:15:
hey daar stapte ik gister in op amsterdam cs (trein naar utrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
mrsar schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:45:
hey daar stapte ik gister in op amsterdam cs (trein naar utrecht)
8:50 :?. Of in de vroege middag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Gisteren zag ik rond 16.00 een SGMm te Deventer, richting Almelo / Zutphen rijden. Inzet in de gewone dienst, of materieel overbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ik denk materieel overbregen, maar ik zou niet weten waarheen. Ik kan me niet herinneren ooit daar een SGMm in normale dienst te hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Dennis schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 18:03:
[...]

8:50 :?. Of in de vroege middag?
die van 18:13 om precies te zijn (spoor 7b geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

vanaf zondag, treinfestijn...

Allerlei soorten treintjes, lang leve interrail. Ik zal misschien tzt nog foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-09 16:59
Even baytheway:
ERS Railways is een samenwerkingsverband tussen vier goederenverladers, waaronder Maersk, die zelf hun eigen spoorvervoer regelen. Totdat ERS Railways zelf hun treinen ging rijden, dat gebeurde in 2002, werden de trein door Railion gereden.
Ondertussen is het nog alleen Maersk, aangezien zij Sealand hebben ingelijfd, P&O en Nedlloyd gingen ook samen en dat zit ondertussen ook bij Maersk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
koelkast schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:53:
Gisteren zag ik rond 16.00 een SGMm te Deventer, richting Almelo / Zutphen rijden. Inzet in de gewone dienst, of materieel overbrengen?
Ik denk het ophalen van nieuwe klaarstaand gereviseerd Sprinter Materieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wat deed een Buffel van Syntus gisteren op het traject Nijmegen-Roermond!?

En wat gebeurt er met de oude Mat '64 die nog steeds bij Blerick staan en inmiddels bijna compleet gesloopt zijn door vandalisten...

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Het valt me erg tegen dat de SGMm geen airco heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Vandaag weer eens een treinritje naar Zandvoort :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Hm, mijn reis naar Belgie wordt wel heel erg lastig vanaf Leeuwarden. In totaal zal ik zo'n 6 keer moeten overstappen ipv de huidige 3 (soms 4) keer.

Voordeel is misschien dat als je een aansluiting mist, de volgende er een kwartier later is... heb ook geen idee hoe dat internationaal gaat.. want dat staat niet in die planner. (Vertrekt die uberhaupt nog van Rotterdam CS, of neemt ie een totaal andere route..).

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dennahz schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 11:13:
Hm, mijn reis naar Belgie wordt wel heel erg lastig vanaf Leeuwarden. In totaal zal ik zo'n 6 keer moeten overstappen ipv de huidige 3 (soms 4) keer.
Waarom? Zijn er werkzaamheden? Volgens mij alleen komend weekend tussen Amsterdam en Rotterdam, dus Leeuwarden - Antwerpen is gewoon met één overstap in Rotterdam CS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01

Dennahz

Life feels like hell should.

Ho, vergeten te vermelden dat ik doelde op de nieuwe dienstregeling vanaf december :+ Warmte... :z

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
De sprintercombinatie van een SGMm en een citypendel reden vandaag de sneltrein Amsterdam-Dordrecht. Lekker comfortabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
AW_Bos schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:11:

Vroeger reden ze gewoon cabrio

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Vaagharses schreef op zondag 23 juli 2006 @ 14:22:
[...]

Vroeger reden ze gewoon cabrio
Je doelt op de oude stoomtreinen welke geen dakje boven de cabines hadden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
UTRECHT - De NS heeft het aantal klanten in het eerste halfjaar van 2006 fors zien groeien. In vergelijking met de eerste zes maanden van 2005 pakte binnen Nederland 7 procent meer reizigers de trein om op hun bestemming te komen. De internationale poot van de spoorwegonderneming presteerde nog beter. Daar groeide het aantal klanten met ruim 14 procent.

Dagelijks reizen ongeveer een miljoen Nederlanders met de Nederlandse Spoorwegen. Over heel 2005 liet NS al een groei zien van 4,5 procent. Het netto resultaat, 219 miljoen euro, mocht er ook zijn. In 2004 boekte de spoorwegmaatschappij nog een bescheiden winst van 32 miljoen euro.

In de eerste helft van dit jaar presteerde NS financieel gezien iets beter dan in de eerste helft van 2005. Het positieve resultaat tot en met de maand juni lag in 2006 op 78 miljoen euro, tegen 75 miljoen vorig jaar.

De internationale poot van NS presteert dit jaar uitstekend. Dit onderdeel was jarenlang een kostenpost, maar komt dit jaar mogelijk uit de rode cijfers.
Bron: Nu.nl

Gaat de goede kant op voor de NS. Nu hoop ik dat ze met het geld, verbeteringen kunnen aanbrengen op het spoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 10:35:
[...]
Gaat de goede kant op voor de NS. Nu hoop ik dat ze met het geld, verbeteringen kunnen aanbrengen op het spoor :)
NS is een vervoerder, geen infrabeheerder, dus ze kunnen geen verbeteringen aan het spoor aanbrengen. Detail. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Luccus schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:45:
[...]
NS is een vervoerder, geen infrabeheerder, dus ze kunnen geen verbeteringen aan het spoor aanbrengen. Detail. ;)
Maar ze moeten wel prorail opdracht geven en betalen O-) Daar bedoelde ik dat mee :) Ook kunnen ze natuurlijk investeren in materieel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJnte schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:17:
Maar ze moeten wel prorail opdracht geven en betalen
Het lijkt me eerlijk gezegd ook sterk dat de NS Prorail opdrachten zou geven.

Logischer lijkt me dat de NS bij het ministerie haar plannen indient en dat die dan, samen met de plannen van de andere gebruikers van het spoor, doorsijpelen naar ProRail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:22:
[...]

Het lijkt me eerlijk gezegd ook sterk dat de NS Prorail opdrachten zou geven.

Logischer lijkt me dat de NS bij het ministerie haar plannen indient en dat die dan, samen met de plannen van de andere gebruikers van het spoor, doorsijpelen naar ProRail.
Jullie snappen wat ik bedoel :z Het is iig goed nieuws dat het beter gaat met het spoorgebruik door reizigers in NL. Ook het vetrouwen in de NS is iets gestegen. Wil nog niet zeggen dat ze niets meer te doen hebben natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:17:
[...]
Maar ze moeten wel prorail opdracht geven en betalen O-) Daar bedoelde ik dat mee :) Ook kunnen ze natuurlijk investeren in materieel :)
Nóg meer in materieel investeren? Overigens, je bedoelt dus dat NSR ProRail opdracht geeft de infra te verbeteren en alle andere (> tien) vervoerders profiteren daar zomaar van? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Paar maandjes terug alweer naar het spoorwegmuseum geweest :) Was jaren geleden dat ik daar was - toen was het alleen nog het station zelf en was ik net uit het ei ;)
Paar mooie foto's gemaakt, die ik jullie niet wilde onthouden. Is alleen imho geen show- of testcase waardig (heb er ook niks aan bewerkt ofzo), dus vandaar dat ik ze hier maar even neerzet. De 2400 is denk ik een mooie voor de (toekomstige) startposts, aangezien daar nog geen foto van is :)

Overigens ben ik knap stom geweest toen ik daar was: had mijn cam in de aanslag, komt er een fikse goederentrein met kolen oid en 3 flinke diesel-electrische locs langs met de snelheid van een slak in winterslaap. En ik sta zo te kijken dat ik vergeet een paar mooie platen te maken 8)7

Anyway, bij deze (klikbaar voor groter formaat, op aanvraag in 3,2Mpix te krijgen):

Blokkendoos met inhoud ;)

Afbeeldingslocatie: http://img272.imageshack.us/img272/6081/p5150003fw3.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img306.imageshack.us/img306/2775/p5150002yq6.th.jpg

Overzichtshotje van binnen
Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/7782/p5150004fq5.th.jpg

Badass pretty impressive 1122 :P
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/4996/p5150006qa5.th.jpg

De 2498 Van bovenaf gezien, beetje jammer dat er een ruit voor zat though.
Maar mischien weet iemand er iets leuks van te fotoshoppen ;)
En van buitenaf gezien, op de draaischijf, in volle glorie :)
Afbeeldingslocatie: http://img354.imageshack.us/img354/9501/p5150010ip8.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/6919/p5150021yg4.th.jpg

En tot slot een mooi torentje :)
Afbeeldingslocatie: http://img466.imageshack.us/img466/4559/p5150022mr4.th.jpg

Tot zover mijn bijdrage :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Reed gisteren over de IJssellijn, staat er opeens een stoomtrein van de VSM bij dieren O+

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/RvdB20051210_1368.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Volgende week voor het eerst per trein naar France.. ben benieuwd! :)

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
not-known schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:40:
Volgende week voor het eerst per trein naar France.. ben benieuwd! :)
TGV, Thalys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Den Haag - Brussel, internationale trein
Brussel - Parijs, thalys
En verder het land in een sneltrein.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Is Den Haag - Amsterdam en dan met de Thalys niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Den Haag - Amsterdam - Brussel? Dat sowieso no way. Thalys stopt op a'dam, Den Haag en r'dam :+
De Thalys is schreeuwend duur, dus met de internationale naar Brussel. Vervolgens moeten we met de Thalys vanaf daar naar Parijs, het is simpelweg de enige treinverbinding tussen de 2 steden :)
Tijd interesseert ons verder toch niet.

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@hierboven: Thalys is stiekem toch wel sneller hoor ;)
Thalys stop idd op Den Haag en R'dam, maar kart daarna in 1x door naar brussel als ik me niet vergis.
Internationale pakt er ook nog fijn station Dordrecht, Rosendaal, en Antwerpen Berghem bij. Voordeel van de Thalys is dat de caterig er veel beter is, de drukte een stuk minder door mindere stops, en sowieso rijdt het een stuk rustiger. Om van de stewardessen in de eerste klas (2 per wagon!) nog niet te spreken :9

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Thalys stopt ook in Berchem hoor. Maar ze zijn toch aanvullend. Door de week rijdt de Thalys 6 keer per dag (en niet in een fijne regelmatige dienstregeling), za 5 x en zo 7x, terwijl de IC de hele week door 15 keer rijdt in een uurdienst. Dan doen die extra 12 minuten er niet zo veel om (21 in het weekend).

[ Voor 12% gewijzigd door Maasluip op 08-08-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

keek net op de ns site om te checken of er iets mis is op mijn traject(doe ik iedere werkdag voor ik wegga),krijg ik het volgende:
(1) Storingen zijn tijdelijk niet beschikbaar.
Excuses voor het ongemak.

alles rijd dus \o/ zie je nu wel dat ze het expres doen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mrsar op 08-08-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Erasmo schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 20:22:
Reed gisteren over de IJssellijn, staat er opeens een stoomtrein van de VSM bij dieren O+

[afbeelding]
Wat een plaatje! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Luccus schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:15:
[...]
Nóg meer in materieel investeren? Overigens, je bedoelt dus dat NSR ProRail opdracht geeft de infra te verbeteren en alle andere (> tien) vervoerders profiteren daar zomaar van? ;)
ze investeren ook al zoveel wil je zeggen... |:(

Ow ja, want de treinen rijden zovaak op tijd en er zijn nooit storingen met treinstellen zelf, en de onderhoudsbedrijven worden niet half uitgekleed door de NS?

NSR kan nog genoeg verbeteren aan hun treinstellen en hun materieel hoor... Neem als voorbeeld de roosters die op de locs moeten voorkomen dat er 's winters stuifsneeuw binnenkomt en de loc stil komt te staan. Klein detail maar wel behoorlijke impact!

Of de leiding van een treinstel tussen Venlo en Den Haag (duitse stellen) waarvan standaard altijd minimaal een stel zonder licht of stroom zit. En dat zit 'm niet in de schakelaar want ik heb de conducteur al vaak genoeg bezig zien zijn daar met de schakelaars maar het licht gaat niet aan...

Of de hondenkoppen die nog steeds vrolijk rondrijden met middeleeuwse stoelen waarvan je rugpijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zwahiel schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:09:
[...]

Of de hondenkoppen die nog steeds vrolijk rondrijden met middeleeuwse stoelen waarvan je rugpijn krijgt.
Dat zijn geen hondekoppen en moderne stoelen zijn nog minder een garantie dat je geen rugpijn krijgt. Als voorbeeld noem ik de de Duitse BR425 (waar de nieuwe Nederlandse sprinter van is afgeleid) die houten plankjes heeft, met een stofje bekleed.
Goed, de latere versies hebben er wat schuim bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
zwahiel schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 14:09:
[...]
ze investeren ook al zoveel wil je zeggen... |:(
Nieuw stoptreinmaterieel, middellange termijnrevisie van het dieselmaterieelpark, revisie van het materieelpark koplopers, revisie sprinters, inbouw koeling op loccen t.b.v. personeel (de rijtuigen waarmee ze rijden hebben of airco of voldoende te openen ramen), constructiewijzigingen airco, constructiewijzigingen t.b.v. de dienstuitvoering.
Ow ja, want de treinen rijden zovaak op tijd en er zijn nooit storingen met treinstellen zelf, en de onderhoudsbedrijven worden niet half uitgekleed door de NS?
Wat zijn dat weer voor flauwekulargumenten? Dat materieel defect gaat kun je echt niet voorkomen. Ter vervanging van het oude materieel wordt nieuw spul besteld. Wat wil zwahieltje dan? Oud materieel voor een paar tot vijf nog een volledige revisie geven?
NSR kan nog genoeg verbeteren aan hun treinstellen en hun materieel hoor... Neem als voorbeeld de roosters die op de locs moeten voorkomen dat er 's winters stuifsneeuw binnenkomt en de loc stil komt te staan. Klein detail maar wel behoorlijke impact!
Daar worden ook constructiewijzigingen voor uitgevoerd, dus dat valt ook weer af als iets waar men dan schijnbaar niets of niet voldoende aan zou doen.
Of de leiding van een treinstel tussen Venlo en Den Haag (duitse stellen) waarvan standaard altijd minimaal een stel zonder licht of stroom zit. En dat zit 'm niet in de schakelaar want ik heb de conducteur al vaak genoeg bezig zien zijn daar met de schakelaars maar het licht gaat niet aan...
Dat heeft niks te maken met "de leiding", maar met een gevoelige afstelling van wat apparatuur. Als je niet weet waar je mee bezig bent, kun je dat - gelukkig - ook niet zo weer inschakelen.
Ach gut. Is weer het punt van oude zooi reviseren (maar dan vindt zwahiel het vast óók weer niet goed dat je meer voor je treinreis gaat betalen). Ik denk dat je blij moet zijn dat NSR níet kiest voor de slechte stoelen die in de DB BR425 zitten, maar iets fatsoenlijkers heeft uitgezocht.

Al met al vind ik je argumenten/voorbeelden niet echt steekhoudend. Je roept volgens mij maar dat er genoeg gedaan kan worden, zonder te weten welke projecten allemaal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Luccus schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:08:
[...]
Nieuw stoptreinmaterieel, middellange termijnrevisie van het dieselmaterieelpark, revisie van het materieelpark koplopers, revisie sprinters, inbouw koeling op loccen t.b.v. personeel (de rijtuigen waarmee ze rijden hebben of airco of voldoende te openen ramen), constructiewijzigingen airco, constructiewijzigingen t.b.v. de dienstuitvoering.

[...]
Wat zijn dat weer voor flauwekulargumenten? Dat materieel defect gaat kun je echt niet voorkomen. Ter vervanging van het oude materieel wordt nieuw spul besteld. Wat wil zwahieltje dan? Oud materieel voor een paar tot vijf nog een volledige revisie geven?

[...]
Daar worden ook constructiewijzigingen voor uitgevoerd, dus dat valt ook weer af als iets waar men dan schijnbaar niets of niet voldoende aan zou doen.

[...]
Dat heeft niks te maken met "de leiding", maar met een gevoelige afstelling van wat apparatuur. Als je niet weet waar je mee bezig bent, kun je dat - gelukkig - ook niet zo weer inschakelen.

[...]
Ach gut. Is weer het punt van oude zooi reviseren (maar dan vindt zwahiel het vast óók weer niet goed dat je meer voor je treinreis gaat betalen). Ik denk dat je blij moet zijn dat NSR níet kiest voor de slechte stoelen die in de DB BR425 zitten, maar iets fatsoenlijkers heeft uitgezocht.

Al met al vind ik je argumenten/voorbeelden niet echt steekhoudend. Je roept volgens mij maar dat er genoeg gedaan kan worden, zonder te weten welke projecten allemaal lopen.
Eens. Het is nogal makkelijk om NSR te bashen als je niet weet wat er werkelijk gaande is. Ik weet welke projecten er lopen en gaan lopen (mbt reviseren/upgraden materieel) en om dan te zeggen dat NSR niet wil investeren is dan imho nogal onterecht. Veel mensen staan niet stil bij de absolute bedragen die gemoeid zijn bij zulke projecten.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ik heb gehoord dat de nieuwe GTW trein van Arriva Nederland binnen is. Deze zal komende maanden een aantal proefritten uitvoeren in de nacht, tot medio oktober.

Iemand enig idee waar de GTW trein van Arriva geparkeerd staat, en waar en waneer die gaat proefrijden?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Hij wordt opgesteld in Leeuwarden en de dienstregeling is op Somda te vinden. Alles 's nachts of in de hele vroege morgen.

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Maasluip schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 07:50:
Hij wordt opgesteld in Leeuwarden en de dienstregeling is op Somda te vinden. Alles 's nachts of in de hele vroege morgen.
Volgens de foto's rijdt dat ding alleen, en niet gekoppeld.
het gekoppeld rijden lijkt me toch ook een essentieel belang tijdens de proefrit.
Of zijn er inmiddels al twee GTW Arriva-treinen?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er is er nog maar een, en aan de dienstregeling te zien willen ze gewoon alle trajecten waar de GTW wordt ingezet een aantal keer berijden, waarschijnlijk om te zien of er problemen zijn met, en waarschijnlijk alleen voor de beveiliging (want profielmetingen zijn wat lastig in het donker).
Testen met een tweede stel kan altijd nog, maar ik zou zeggen dat een GTW zo'n standaard produkt is dat je daar weinig problemen hoeft te verwachten, hoogstens wat beveiligingszaken.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Je weet als normaal persoon niet wat bij de NS gaande is omdat je dat niet verteld wordt, dus kom niet aan kakken dat ik dat moest weten, want als bedrijven niet communiceren en ow ow wat is de NS daar goed in (vooral bij vertragingen) dan weet de massavolk dat ook niet!

Reviseren van materieel, prima! maar DOE HET DAN! En niet alleen een paar stellen maar doe ze dan allemaal of ga ze allemaal doen. Op zich wat ik zo begrijp wil de Mat '64 nog best rijden en werken ze nog goed, vervang dan de stoelen zoals bij een van de Plannen al gebeurd is!

En ik wil best meer betalen voor mijn treinkaartje, maar ik vind de prijzen af en toe al absurd, ik bedoel het moet concurreren met de auto? Ik dacht het niet! Betrouwbaarheid laat nog altijd zwaar te wensen over, wanneer dát aangepakt zou worden, dan zou er een echte slag gemaakt worden.

Het is erg leuk dat straks de HSL gaat rijden, maar de prijzen daar zijn vrij. Wat gaat er gebeuren? Er worden een aantal lijnen geschrapt en je wordt geadviseerd om via de HSL te reizen. Gebeurt nu al deels met de ICE namelijk... Kun je nog meer betalen, ok je bent er sneller, maar wil ik dat? Reizigers willen op tijd reizen, op de afgesproken tijd.

Ik haat het als ik in een dubbel treinstel zit op de maaslijn en ik stap in, er wordt omgeroepen dat ik over moet stappen omdat het achterste stel op de plaats blijft, ik doe dat en voor mijn neus rijdt het voorste treinstel weg. En dat terwijl ik écht wel gerent heb van achteren naar voren!
Dat soort geintjes zijn er nog te vaak bij NSR. En dat er een aantal mensen zijn die wel alle projecten weten is leuk voor hun, maar de massavolk weet dit niet!

En het voorbeeld van de DB? Volgens mij leef ik in NL en niet in Duitsland? Ik ga toch ook niet aanhalen dat de stoelen van Eurostar wel lekkerder zitten dan die in een Buffel!? Onzin dus!

Defect materieel valt WEL te voorkomen! Ik herhaal WEL!
Dat noemen ze proactief handelen en voorkomen, dat schijnt in sommige contreien van Nederland nog wel eens voor te komen, maar kennelijk in de grotere bedrijven niet meer... Ik noem het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen. En dat laatste gebeurd meer dan het eerste, ook bij de NS.

Trouwens dat gevoelig afstellen van bakken? Wat een onzin gelul is dat! Er is standaard altijd een bak die het heeft, en ik heb de laatste 4 keer het nummer vergeleken en 't is altijd hetzelfde! Dus met andere woorden, die bak is gewoon stuk, er is iets mee. Als dat na een maand nog niet verholpen is ben je verkeerd bezig. Er is vaak genoeg melding van gemaakt door het personeel!

En nog even over het zoveel investeren? NSR lacht zich rot! Wat zou de afschrijftermijn zijn van het Mat '64? Echt geen 30 jaar hoor! Terwijl die bakken toch al ongeveer zo lang rondrijden. Op een gegeven moment wordt materieel gewoon winstgevend omdat de afschrijving allang gedaan is. Het kost dus geen geld meer om te laten rijden, alleen onderhoudskosten. En dat is ongeveer wat de helft van het materieel nu heeft. Wat gebeurt er normaal gesproken met zooi waar afgeschreven is? Juist dat wordt vervangen! En wat gebeurde er bij NSR niet? Juist vervangen, reviseren die zooi en laat maar rijden. Dat is prima, slim zelfs. Maar kom dan niet aan gejankt dat er nu geinvesteerd wordt, want dat is een investering die eigenlijk veel te laat gedaan is en normaliter in elk ander bedrijf al jaren geleden gedaan was... Of vind Luccusje dat ook niet goed?

En anders reageer je gewoon 's voor de verandering normaal... :/

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zo hee, is er daar eentje pissig ;)
zwahiel schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 14:51:

En nog even over het zoveel investeren? NSR lacht zich rot! Wat zou de afschrijftermijn zijn van het Mat '64? Echt geen 30 jaar hoor! Terwijl die bakken toch al ongeveer zo lang rondrijden. Op een gegeven moment wordt materieel gewoon winstgevend omdat de afschrijving allang gedaan is. Het kost dus geen geld meer om te laten rijden, alleen onderhoudskosten.
Afschrijftermijn van normaal materieel is 35 jaar. Dat is inclusief een volledige revisie (waar een treinstel echt volledig uit elkaar gaat, vergelijk het met SGMm nu) op 20 jaar tijd. Wat dat betreft loopt Plan V (instroom 1966-1976) op zijn laatste loodjes, maar zeker de laatsten zijn echt nog niet afgeschreven.
Plan T heeft bij de laatste levensduurverlengende revisie bijvoorbeeld nieuw interieur gekregen waarbij de restauratie is omgebouwd.
Van de eerste serie Plan V's (400-serie) zijn er al een paar gesloopt.

Wat betreft kosten: het kost niet veel geld om met een afgeschreven treinstel door te rijden, maar dat is meestal tot de volgende revisiebeurt, dan kost het weer een bult geld om het stel rijdbaar te krijgen.

Afgezien daarvan, de NS is nu toch bezig met nieuw materieel? De nieuwe Sprinters komen ter vervanging van Plan T en Plan V.

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Ik ben van mening dat de Plan V's nog prima door kunnen rijden hoor, de SGMm vind ik persoonlijk een prima stel! Ook de oudere SGM's vond ik nog prima kunnen ook voor nu nog. Wat ik niet snap is dat alles gereviseerd wordt, behalve de Plan V's. De T's bedoelde ik idd die zijn prima gereviseerd, ok de stoelen hadden best wat verder uit elkaar mogen staan ;) maar ze zitten goed en wat ik zo hoor en zelf ook merk rijden ze ook goed! Geen noodzaak om die uit de vloot te halen.

De plan V's mogen wat mij betreft gewoon gereviseerd worden, qua stel zijn ze nog redelijk tot goed in orde. De sprinters komen idd ter vervanging ja, maar ik geloof niet echt dat ze _alle_ 500 ~ 600 plan V's gaan vervangen? Wat ik zo begrijp uit o.a. dit topique is dat het aantal wat nog ingezet wordt door NSR. En de Plan T's moesten toch nog een jaar of 5 blijven rijden?

• insan1ty
Je weet als normaal persoon niet wat bij de NS gaande is omdat je dat niet verteld wordt, dus kom niet aan kakken dat ik dat moest weten, want als bedrijven niet communiceren en ow ow wat is de NS daar goed in (vooral bij vertragingen) dan weet de massavolk dat ook niet!
"Normale mensen" interesseert het niet of een Plan V al 30 of 35 jaar rijdt en wat het kost om zo'n stel te laten rijden. "Normale mensen" willen alleen van A naar B vervoerd worden voor de allerlaagste prijs, met de allerhoogste kwaliteit. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten heet dat bij ons thuis.
Reviseren van materieel, prima! maar DOE HET DAN! En niet alleen een paar stellen maar doe ze dan allemaal of ga ze allemaal doen. Op zich wat ik zo begrijp wil de Mat '64 nog best rijden en werken ze nog goed, vervang dan de stoelen zoals bij een van de Plannen al gebeurd is!
Alle stellen zijn in onderhoud. Misschien heb jij nog nooit een werkplaats gezien maar laat ik even toelichten met een praktisch (hypothetisch) voorbeeld. Er zijn momenteel 327 stellen IRM te vinden op de baan. Mensen klagen bij sommige bakken de airco uitvalt en dus mag er een constructiewijziging uitgevoerd worden op alle airco-units om de uitval te verminderen.
Probleem 1: er is geen werkplaats met 327 sporen en genoeg personeel om die stellen allemaal tegelijkertijd om te bouwen

Probleem 2: als alle stellen in de werkplaats staan, kan er niet gereden worden (dit heet dan bij ons in het bedrijf een zgn. 'postieve bakkenstand')

Probleem 3: ander materieel inzetten kan zomaar niet, treinen kunnen niet met oneindige snelheid van A naar B verplaatst worden. Een stel dat in Mt staat maar in Gn nodig is, is daar niet binnen 5 minuten, dat moge duidelijk zijn.
En ik wil best meer betalen voor mijn treinkaartje, maar ik vind de prijzen af en toe al absurd, ik bedoel het moet concurreren met de auto? Ik dacht het niet! Betrouwbaarheid laat nog altijd zwaar te wensen over, wanneer dát aangepakt zou worden, dan zou er een echte slag gemaakt worden.
Zoals je wellicht weet is NSR tegenwoordig gewoon commercieel. Er zijn concurrenten, ze moeten betalen aan anderen om gebruik te kunnen maken van infrastructuur, materieel (voordat je hapt, ja, er worden locs geleased bij Mitsui) etc. Dit houdt automatisch in dat NSR niet voor hun plezier treintjes laat rijden. Aad Veenman houdt zijn bedrijf echt niet alleen draaiend om de samenleving een gunst te verlenen hoor, helaas. Uiteindelijk draait het toch om de knikkers en iedereen wil zoveel mogelijk verdienen en zo weinig mogelijk uitgeven. Als je het te duur vind, leuk, klaag maar bij de overheid zodat die de boel (nog meer) gaan subsidiëren. Je gaat toch ook niet naar een restaurant klagen dat het eten bij de snackbar om de hoek veel goedkoper is?
Het is erg leuk dat straks de HSL gaat rijden, maar de prijzen daar zijn vrij. Wat gaat er gebeuren? Er worden een aantal lijnen geschrapt en je wordt geadviseerd om via de HSL te reizen. Gebeurt nu al deels met de ICE namelijk... Kun je nog meer betalen, ok je bent er sneller, maar wil ik dat? Reizigers willen op tijd reizen, op de afgesproken tijd.
Als er lijnen geschrapt worden betekent dat de exploitatie van die lijnen meer kost dan ze opleveren. Dit betekent echter niet dat je dan niet meer van A naar B kunt komen, dan duurt het gewoon langer. Wil je er sneller zijn? Meer betalen. Sim-pel. Tijd is geld, als ik met het vliegtuig naar Berlijn ga vanuit Amsterdam ben ik er sneller dan als ik met de trein zou gaan.
Ik haat het als ik in een dubbel treinstel zit op de maaslijn en ik stap in, er wordt omgeroepen dat ik over moet stappen omdat het achterste stel op de plaats blijft, ik doe dat en voor mijn neus rijdt het voorste treinstel weg. En dat terwijl ik écht wel gerent heb van achteren naar voren!
Dat soort geintjes zijn er nog te vaak bij NSR. En dat er een aantal mensen zijn die wel alle projecten weten is leuk voor hun, maar de massavolk weet dit niet!
Je rijdt vaker op deze lijn?
En het voorbeeld van de DB? Volgens mij leef ik in NL en niet in Duitsland? Ik ga toch ook niet aanhalen dat de stoelen van Eurostar wel lekkerder zitten dan die in een Buffel!? Onzin dus!
Uhm, had je al gedacht aan het feit dat de NS de zelfde stellen wil/gaat kopen als de DB nu heeft (te weten Br245), maar ervoor heeft gekozen andere stoelen erin te plaatsen? Jawel dames en heren, meer comfort en het kost u geen cent meer! Is dat niet wat we allemaal willen?
Defect materieel valt WEL te voorkomen! Ik herhaal WEL!
Dat noemen ze proactief handelen en voorkomen, dat schijnt in sommige contreien van Nederland nog wel eens voor te komen, maar kennelijk in de grotere bedrijven niet meer... Ik noem het spreekwoord voorkomen is beter dan genezen. En dat laatste gebeurd meer dan het eerste, ook bij de NS.
Ik weet niet of je economisch aangelegd bent? Kort gezegd: onderhoud en zeker pro-actief handelen kost geld.. En oh ja, das waar, we hadden eerder al gezien dat men zeker niet nog meer wil gaan betalen.. Dus waar mag het geld vandaan komen? Krab even aan de rug van Arie van As, misschien valt er wat geld vanaf waarmee het gefinancierd kan worden.. :+
Trouwens dat gevoelig afstellen van bakken? Wat een onzin gelul is dat! Er is standaard altijd een bak die het heeft, en ik heb de laatste 4 keer het nummer vergeleken en 't is altijd hetzelfde! Dus met andere woorden, die bak is gewoon stuk, er is iets mee. Als dat na een maand nog niet verholpen is ben je verkeerd bezig. Er is vaak genoeg melding van gemaakt door het personeel!
Als de schakelaars in de stand IN staan en het licht is niet aan, duidt dat op een defect in de statische omzetter. En tja, dat is geen iPod maar een apparaat van een paar honderd kilo. Als die dus vervangen danwel gerepareerd moet worden, zal die bak uit de stam gehaald moeten worden (ICK rijdt ook in stammen). Hoe weet je zo zeker dat er melding van gemaakt is bij LBM? Zonder melding gebeurt er natuurlijk niets.. Eerlijk is eerlijk, als er melding van gemaakt is, is het schandalig dat er nog een weken mee rond wordt gereden.
En nog even over het zoveel investeren? NSR lacht zich rot! Wat zou de afschrijftermijn zijn van het Mat '64? Echt geen 30 jaar hoor! Terwijl die bakken toch al ongeveer zo lang rondrijden. Op een gegeven moment wordt materieel gewoon winstgevend omdat de afschrijving allang gedaan is. Het kost dus geen geld meer om te laten rijden, alleen onderhoudskosten. En dat is ongeveer wat de helft van het materieel nu heeft. Wat gebeurt er normaal gesproken met zooi waar afgeschreven is? Juist dat wordt vervangen! En wat gebeurde er bij NSR niet? Juist vervangen, reviseren die zooi en laat maar rijden. Dat is prima, slim zelfs. Maar kom dan niet aan gejankt dat er nu geinvesteerd wordt, want dat is een investering die eigenlijk veel te laat gedaan is en normaliter in elk ander bedrijf al jaren geleden gedaan was... Of vind Luccusje dat ook niet goed?
Zoals gezegd is de VTMT van Mat '64 wel meer dan 30 jaar, zeker na de recentelijke revisie. Ze blijven nog minstens 8 jaar rijden. Waarom zou Mat '64 eruit moeten? Omdat ze er niet uit zien en lawaai maken? Zal ik vast verklappen dat de MTBF (Mean Time Between Failures) voor laten we zeggen IRM een factor 10 lager ligt dan Mat '64. Wat heb je liever? Een VIRM die ermee ophoudt na een beetje sneeuw of Mat '64 dat gewoon lekker blijft rijden?
En anders reageer je gewoon 's voor de verandering normaal... :/
Dat heet nou discussiëren.. Argumenten weerleggen met tegenargumenten.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
Ik dacht dat de statische omzetter in de loc zat. [zie mijn locride-verhaal]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

zwahiel schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 16:27:
Ik ben van mening dat de Plan V's nog prima door kunnen rijden hoor
Dan begreep ik je verkeerd.
Wat ik niet snap is dat alles gereviseerd wordt, behalve de Plan V's. De T's bedoelde ik idd die zijn prima gereviseerd, ok de stoelen hadden best wat verder uit elkaar mogen staan ;) maar ze zitten goed en wat ik zo hoor en zelf ook merk rijden ze ook goed! Geen noodzaak om die uit de vloot te halen.
Sprinters zijn nog wat nieuwer dan Plan V's, en zeker qua techniek. Plan V's zijn stroomslupers met hun weerstandschakeling.
De plan V's mogen wat mij betreft gewoon gereviseerd worden, qua stel zijn ze nog redelijk tot goed in orde. De sprinters komen idd ter vervanging ja, maar ik geloof niet echt dat ze _alle_ 500 ~ 600 plan V's gaan vervangen? Wat ik zo begrijp uit o.a. dit topique is dat het aantal wat nog ingezet wordt door NSR. En de Plan T's moesten toch nog een jaar of 5 blijven rijden?
Waren ooit maar 244 Plan V's en 31 Plan T's. Totaal zo'n 45000 zitplaatsen.
Er zijn voor de nieuwe sprinters in totaal 97 4'tjes en 98 6'jes besteld/op optie, als je de duitse stoelopstelling neemt zijn dat 51000 zitplaatsen.
Dus het kan best, en ik denk ook dat het de bedoeling is.
Vinnienerd schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:01:
Ik dacht dat de statische omzetter in de loc zat. [zie mijn locride-verhaal]
Nee, de statische omzetter zorgt voor de conversie van de 1500V= stuurstroom naar de laagspanning waar de airco en de lampen van het rijtuig op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Geheel correct. Dus wat zou je dan moeten doen voor je begint te mekkeren over iets? Voordat je beweert dat ergens geld in geïnvesteerd moet worden? Uitzoeken wat er al speelt. Want je bent nu een hoop trammelant aan het maken terwijl de dingen die jij verkondigt als "slim om uit te voeren" al lang gebeuren. Met iemand met zo'n instelling is het hopeloos discussiëren, dus daar ga ik mijn tijd ook niet aan verdoen.
Inderdaad, dat vind ik niet correct, want zoals je weet zijn bestellingen van materieel lange tijd uitgesteld vanwege onzekerheid over enerzijds contracten (op welke lijnen blijft NSR rijden) en anderzijds teruglopende reizigersaantallen. Daarnaast zijn er problemen geweest met de aanbestedingsprocedure.

Over de andere punten hebben vorige schrijvers al iets gezegd.

*snap*
Modbreak:Mooie afsluiting van je reactie. Hier bereik je niets minder mee dan een flamewar. Wil je dat voortaan achterwege laten.

[ Voor 13% gewijzigd door Steffie op 11-08-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

not-known schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 03:19:
Den Haag - Amsterdam - Brussel? Dat sowieso no way. Thalys stopt op a'dam, Den Haag en r'dam :+
De Thalys is schreeuwend duur, dus met de internationale naar Brussel. Vervolgens moeten we met de Thalys vanaf daar naar Parijs, het is simpelweg de enige treinverbinding tussen de 2 steden :)
Tijd interesseert ons verder toch niet.
Niet geheel waar, het is ook wel mogelijk om via lilles flandres te reizen. Heb ik laatst ook gedaan.

Tevens zal Frankrijk kwa treinland je nogal tegenvallen als je het zal vergelijken met de NS hier in Nederland. In de spits heb je geluk als de trein elk uur rijd. En met een beetje pech rijdt er 3 uur lang geen trein op een traject. Zorgen dat je je trein haalt is daar dus zeker een vereiste. Ook zijn er gerust vertragingen van een uur of 4. En waar hier iedereen zich druk maakt om 5 minuten vertraging is dat er eerder de normaalste zaak van de wereld.

Al met al ben ik een stuk tevredener met de NS geworden tijdens mijn vakantie in Frankrijk. Enige wat ik dan nog wel beter vind kunnen is de informatievoorziening. Door het drukke netwerk en drukke gerangeer wil dat hier nog wel een beetje lastig zijn. Gelukkig doet iedereen wel zijn best om je te helpen.

De uitzichten zijn trouwens wel prachtig vanuit de trein daar, wat dat betreft scoort Frankrijk erg hoog, zoals bijna elk ander land overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ovfotos/CTA_Hoogeveen.jpg
Ok, deze CTA blijkt zo in Hoogeveen te hangen enige tijd terug. Maar kunnen trein ook splitsen in 3-en dan? Nooit geweten? En apart dat het huidige station ook op de flap staat, foutje?

[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 12-08-2006 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AW_Bos schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:03:
[afbeelding]
Ok, deze CTA blijkt zo in Hoogeveen te hangen enige tijd terug. Maar kunnen trein ook splitsen in 3-en dan?
Als je minstens drie treinstellen hebt, natuurlijk, wat houdt je tegen?
Ik heb het in Spanje een keer meegemaakt dat van Salamanca naar Barcelona er op twee plaatsen een volledige talgo uit een andere richting bijgekoppeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:03:
[afbeelding]
Ok, deze CTA blijkt zo in Hoogeveen te hangen enige tijd terug. Maar kunnen trein ook splitsen in 3-en dan? Nooit geweten? En apart dat het huidige station ook op de flap staat, foutje?
Er zijn dagelijks treinen die gesplitst worden in drie delen.

Weet zo niet welke, maar van minimaal één van de Noord-Oost-IC's gaat het voorste deel nar Groningen, het middelste naar Ljouwert en het achterste tot Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
offtopic:
Een modbreak in het Grote spoorwegtopic :? :? Ik dacht dat dit een topic was waarbij de moderators alleen meepraten en niet hoefen te modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Gebeurt wel vaker hoor..Jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
insan1ty schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 17:00:
Gebeurt wel vaker hoor..Jammer genoeg.
Inderdaad 8)7 Direct bannen :)
Uitstel oplevering extra sporen tussen Utrecht en Amsterdam

Sporen april 2007 in gebruik De verdubbeling van het spoortraject Amsterdam-Utrecht van twee naar vier sporen is begin april 2007 gereed voor ingebruikname. De eerdere opleverdatum van december 2006 wordt niet gehaald omdat het beveiligingsysteem dan nog niet gereed is. ProRail heeft de spoorvervoerders hierover geïnformeerd en inmiddels is besloten om een aangepaste versie van de nieuwe dienstregeling 2007 de eerste maanden op een tweesporig traject uit te voeren.

ProRail betreurt het uitstel omdat niet vanaf december 2006 de volledige nieuwe dienstregeling kan worden gereden. ProRail heeft daarom in dit stadium de vervoerders geïnformeerd zodat zij, in overleg met ProRail, maatregelen kunnen treffen om de best mogelijke oplossing aan hun klanten aan te bieden. Het nieuwe station Utrecht Zuilen en het verplaatste station Abcoude worden eveneens pas begin april 2007 in gebruik genomen. Vanaf april 2007 kunnen ook meer goederentreinen van het traject gebruik gaan maken.

Spoorverdubbeling
In 1995 is besloten de sporen tussen Amsterdam-Utrecht te verdubbelen om de bereikbaarheid van en naar de Randstad per openbaar vervoer te verbeteren. In 2000 is gestart met de uitvoering. Van het project maakt onder andere de Utrechtboog deel uit die een directe verbinding vormt tussen Utrecht en Schiphol. De Utrechtboog is begin dit jaar in gebruik genomen. Bij Abcoude is een aquaduct gebouwd voor het kruisen van het riviertje het Gein. Op het traject zijn alle twaalf overwegen vervangen door viaducten en tunnels. Het spoor wordt bovendien geschikt gemaakt voor trei-nen die met een snelheid tot 200 kilometer per uur rijden.

Daarnaast zijn nieuwe stations gebouwd in Amsterdam Bijlmer, Abcoude, Breukelen en Maarssen. Het project omvat in totaal een investering van 965 miljoen euro. Daarmee is het na de HSL-Zuid en de Betuweroute het grootste spoorproject in Nederland.
Bron: Prorail.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Weet iemand wat voor luxe je extra hebt als je eerste klasse reist in de TGV? Laptop aansluiting ? (het gaat hier om de rechtstreekse lijn brussel-marseille)

[ Voor 22% gewijzigd door P.B. op 15-08-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Eerste klasse is bijzonder luxe, maar toen ik er in reisde, 3 jaar geleden (Parijs-Marseille) was er iig geen laptopaansluiting. Misschien dat dat nu anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar toch vind ik de gemiddelde TGV voor die kleine Fransozen over het geheel genomen niet zo prettig als de ICE (3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
De ICE is sowieso luxer, dat begint al bij de vloerbedekking. Hij oogt ook veel ruimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known

not-known

[BI] Crewmember

Zo, daar ben ik weer. De reis gaat echt super prima kan ik wel zeggen. Alle overstappen waren ruim genoeg, metro in Parijs was prima. Geen klagen over dat.
De Thalys was iig veel minder relax dan gedacht. Dat ding is ontiegelijk duur en je krijgt er een 'tussenvouw-en-prop-plekje' voor. Wmb geen waar voor je geld. Zoals gezegd (en ook al door mij ervaren) is de ICE vele male luxer en reist mij veel prettiger.
De binnenlandse trein van Parijs naar eindbestemming was ook wat krapjes, maar zat verder prima. Treintje onder beheer van Corail oid :?
Wij (reisgroepje) zijn er iig over aan het denken om volgend jaar lekker een full trein vakantie te houden door de EU met interrail. Reizen vond ik al leuk, maar ik vind het nu nog 200% leuker :D

De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

not-known schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:25:
De binnenlandse trein van Parijs naar eindbestemming was ook wat krapjes, maar zat verder prima. Treintje onder beheer van Corail oid :?
Nee, Corail is gewoon het type rijtuig, zoals wij ICR hebben.
Wij (reisgroepje) zijn er iig over aan het denken om volgend jaar lekker een full trein vakantie te houden door de EU met interrail. Reizen vond ik al leuk, maar ik vind het nu nog 200% leuker :D
d:)b
Laat ik er maar bij zeggen dat ik dat in 2001 ook gedaan heb, met nog drie anderen. Ruim 3 weken door Spanje en Portugal getoerd. Nu zijn wij allemaal wel een beetje treinengek, maar als je zo lang onderweg bent moet je vooral ook andere dingen doen. Voor ons was het dus ook meer dat de trein zeer noodzakelijk was om op naar de volgende toeristische attractie te gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Maasluip op 16-08-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Whaa, wat een nieuwsbericht zeg! 8)7 |:(
Hardinxveld wil geen spoorwerk op zondag

Uitgegeven: 16 augustus 2006 12:34

HARDINXVELD-GIESSDENDAM - Het gemeentebestuur van Hardinxveld-Giessendam wil niet dat spoorbeheerder ProRail begin september op twee zondagen werkzaamheden uitvoert aan het spoor.

Zet ProRail toch door, dan hangt het bedrijf een dwangsom van 400.000 euro per zondag boven het hoofd. Dat heeft een woordvoerder van de gemeente woensdag gezegd.

Onderhoud

ProRail wil in twee weekeinden groot onderhoud verrichten aan de spoorlijn Dordrecht-Geldermalsen die door het overwegend zwaar christelijke Hardinxveld-Giessendam loopt. Op zaterdag werken is geen probleem, maar verstoring van de zondagsrust des te meer.

Volgens de gemeentewoordvoerder zitten er nogal wat kerken rondom de spoorlijn. Kerkgangers zullen zich storen aan het zondagse werk, verwacht hij.

"ProRail werkt wel vaker aan het spoor in het weekeinde. Tot nu toe zijn we er altijd wel uitgekomen, maar deze keer wil ProRail doorzetten. Het bedrijf zegt dat het 650.000 euro kwijt is als er niet op zondag mag worden gewerkt", aldus de gemeentewoordvoerder.
Er zijn ook mensen die zondags last hebben van kerken, en die gaan ook niet dicht :S Nofi tegen christenen btw :) Beetje belachelijk dat een gemeente spooronderhoud wil verbieden. Ik snap de beweegredenen wel hoor, maar als ze het doordeweeks doen dan stoor je er veel meer mensen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat krijg je met een stel godsdienst-fundamentalisten zoals er kennelijk veel wonen daar :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
wildhagen schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 13:29:
Dat krijg je met een stel godsdienst-fundamentalisten zoals er kennelijk veel wonen daar :)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bye.gif Geen treinen meer die daar stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb vandaag voor het eerst in een ICK gezeten (eerste klas), best fijne en mooie rijtuigen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
Commendatore schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:23:
Heb vandaag voor het eerst in een ICK gezeten (eerste klas), best fijne en mooie rijtuigen vind ik.
Zolang je niet in de buurt van de WC zit is het nog wel te doen inderdaad..
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.