Ik heb www.onlinehelpdesk.be op de hoogte gebracht van het probleem
http://www.onlinehelpdesk.be/forum/topic.asp?TOPIC_ID=26622
Groenten
Groenten
Plaats ook even de brief van Logitech.FlipTrip schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:46:
Groenten
ik wil nie in de buurt zijn als die 1000 ineens ee plop geven :-)Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:10:
[...]
Ik dacht dat het net een combinatie was van productie en ontwerp fout.
Ontwerpfout: geen shielding.
Productiefout: (te wijten aan de laksheid van de chineesjes + gebrek aan controle in elke stap van het productieprocédé) het slecht contact van de aarding met de plugs op versterker, waardor er in feite geen aarding meer was
Dat je een aankoopbewijs moet tonen, kan ik wel inkomen. Dit bewijst ook wat het aankoopbedrag van de set was. Je kan Logitech niet verwijten dat ze dit vragen.
[...]
De plops negerende moet dat wel een lekker geluidje geven.![]()
hoe is je ervaring met je nieuwe set ?FlipTrip schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:46:
Groenten
Ander topic graag.BitchCrew schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:23:
[...]
hoe is je ervaring met je nieuwe set ?
kwa geluid, lawaai , bas , ...enz :-)
FlipTrip in "Logitech Z-5500 Digital vs Creative Giga..."BitchCrew schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:23:
[...]
hoe is je ervaring met je nieuwe set ?
kwa geluid, lawaai , bas , ...enz :-)
Verwijderd
[ Voor 127% gewijzigd door tm030614 op 09-08-2006 23:33 ]
Mooie brief, ik denk dat deze brief er duidelijk is. Alleen ben ik niet zo te spreken over deze zin:tm030614 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 08:54:
Gisteren is deze brief verzonden naar S.D. van Logitech.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Heb dit nagevraagd, reken op ongeveer 3 weken.Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 21:05:
dus maar gegaan voor de refund, ik ben er nu helemaal klaar mee. Hoelang duurt het terugstorten van je aanschafprijs? Ik heb het formulier enzo de 27 vorige maand verstuurd via de mail.
Jouw eigen zin is ook niet geweldig.Luuk1983 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 09:17:
[...]
Mooie brief, ik denk dat deze brief er duidelijk is. Alleen ben ik niet zo te spreken over deze zin:
"(We believe the data you used is as reliable ass our poll on the forum topic)."
De brief lezende vraag ik me af of je 'm wel door anderen hebt laten lezen...tm030614 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 08:54:
Gisteren is deze brief verzonden naar S.D. van Logitech.
Ik ben inderdaad van mening dat Logitech een goede customer support heeft, dat deze zaak daar een uitzondering op is wil niet zeggen dat de customer support slecht is. De meeste mensen zullend dit kunnen beamen.alm schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 21:57:
[...]
De brief lezende vraag ik me af of je 'm wel door anderen hebt laten lezen...
Je schrijft dat Logitech goede customer support heeft, maar aangezien het probleem nog steeds niet is opgelost, zet ik daar mijn vraagtekens bij. Je geeft aan dat Canon wel openlijk naar buiten komt als er problemen zijn met een bepaald product. Dan lijkt me de customer support van Canon veel beter omdat die het openlijk toegeven en daarmee ook al aangeven het zeker op te willen lossen.
Dit staat ook in de brief volgens mij...?Juist het toegeven van een fout in een product en dan het probleem oplossen is volgens mij veel beter voor de naam van Logitech
PS. In je pdf-bestand staan gewoon e-mailadres en volledige naam te lezen, ik weet niet of je je dat gerealiseerd hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door tm030614 op 07-08-2006 22:06 ]
Ja, ik lees al zo lang dat ik ook ff wat wou zeggen.tm030614 schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:05:
[...]
Dit staat ook in de brief volgens mij...?
eigenschappen...Mail me even ;-) je bedoeld in de bestandnaam...? plopjesprobleem@xs4all.nl
Helaas lijkt Logitech (als bedrijf) niet echt de intentie te hebben het probleem op te lossen, ze zeggen misschien van wel, maar laten het niet echt blijken. Misschien dat customer support het wel wil, maar dat ze vanuit de ontwikkel/productie geen medewerking krijgen... Komt in meer bedrijven voor.Edit:
De brief zal vast vastbaar zijn voor verbetering, maar dan zijn we over een week nog niet klaar. Zolang de boodschap maar overkomt, en tot nu toe is dat zo geweest.
Verwijderd
Er is iemand van engineering mee geweest bij het bezoeken van de gebruikers. Dat wij een plopvrije set hebben is bekend, evenals de modificaties die daarbij zijn aangebracht.alm schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 22:39:
Ik zit er nog eens over na te denken, maar is er ooit een gesprek geweest waarbij iemand van de ontwerpafdeling (R&D) van Logitech erbij was? Want als jullie alleen gesprekken hebben gehad met customer support mensen, dan is het misschien een idee om toch nog een gesprek aan te gaan met als eis dat er iemand van R&D (met zeggenschap) bij is. Als jullie dan een (zelf) gemodificeerde set meenemen waar de plop uit is gehaald (door afscherming toe te voegen), dan spreekt dat misschien meer dan alleen de woorden. Misschien is het zelfs mogelijk om een standaard en de (zelf) gemodificeerde set naast elkaar te zetten en dan e.e.a. te laten zien/horen? Wel een goede stoorbron meenemen dan.
Welke brief bedoel je want er zijn er ondertussen al veel geweest he?
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Verwijderd
Nog niks gehoord?, of wel een bevestiging gehad?Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 12:21:
weer nieuw hier, mijn buurman gebruikt net een decoupeerzaag en mijn speakers reageren hier op met kraken. Het wordt steeds gekker hier, nog niets gehoord over mijn refund-aanvraag verder, 27 juli.
Verwijderd
Stuur even je case nummer. Lijkt mij niet meer dan normaal idd dat je een bevestiging krijgt dat je refund verwerkt gaat worden.Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 15:35:
ingevuld en per mail verzonden, verzonden formulier staat wel in mijn ondersteuningspagina.
de status is: bezig met wachten. Ik ga maar eens ff mailen weer, waarom we bezig zijn met wachten. Een berichtje van het is in behandeling of ontvangen zou inderdaad netjes geweest zijn.
Verwijderd
casenummer is 060413-003096tm030614 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:24:
[...]
Stuur even je case nummer. Lijkt mij niet meer dan normaal idd dat je een bevestiging krijgt dat je refund verwerkt gaat worden.
DezeFlipTrip schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 12:10:
[...]
Welke brief bedoel je want er zijn er ondertussen al veel geweest he?
Verwijderd
wij wachten het maar af, alvast bedankt!tm030614 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:24:
[...]
Heb gevraagd of B.G. er even naar wil kijken.
Wat maakt het uit als je setje een keer een beetje plopt als er een lichtbron ofzo geschakeld wordt???FlipTrip schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 08:21:
Brief staat nu ook op het forum van Tom's hardware
http://forumz.tomshardwar...ewtopic&p=1191503#1191503
Greetz
Is dit niet te ontkrachten door jullie eigen posts aan te passen met extra informatie, dat jullie inderdaad wel begonnen zijn met testen, maar vroegtijdig zijn gestopt, omdat direct duidelijk werd dat het probleem niet verholpen is.tm030614 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:54:
Grappig om te zien dat de brief van Logitech bij veel mensen verkeerd word opgepakt (knap staaltje PR van Logitech).
Veel mensen denken dat wij de testunits hebben gewijgerd, dat is niet zo, de units zijn wel degelijk getest. We hebben enkel het testen vroegtijdig beïndigd omdat ze nog steeds niet goed zijn. De brief van Logitech doet echter anders voorkomen.
Iemand die deze case niet kent zal denken "zo zo Logitech doet heel wat om de klant tevreden te stellen, en wat doet de klant, de weigert de testunits te testen".
Niet voor niks werd er door Logitech gevraagd om de brief op internet te plaatsen.
Bovenstaande is overigens mijn kijk op de situaties.
[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 11-08-2006 11:31 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Moet inderdaad naar gekeken worden maar het kost allemaal erg veel tijd. Dus e.e.a. duurt wat langer maar zal zeker gebeuren._Dune_ schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:30:
[...]
Is dit niet te ontkrachten door jullie eigen posts aan te passen met extra informatie, dat jullie inderdaad wel begonnen zijn met testen, maar vroegtijdig zijn gestopt, omdat direct duidelijk werd dat het probleem niet verholpen is.
Anders zal het posten op buitenlandse sites alleen maar het verkeerde effect gaan geven. In iedergeval weet ik het nu wel zeker voor mij geen Logitech audio sets in de toekomst.
Verwijderd
zag dat zowel gisteren als vandaag er iets bijgewerkt is, echter staat mijn status al 2 dagen op "Escalated" nog steeds geen mailtje ofzo. iemand die weet wat ze bedoelen met "Escalated"tm030614 schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:24:
[...]
Heb gevraagd of B.G. er even naar wil kijken.
Escalated wil zeggen "doorgestuurd" naar hoger op. Kan kloppen want B.G. heeft je case in behandeling.Verwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:06:
[...]
zag dat zowel gisteren als vandaag er iets bijgewerkt is, echter staat mijn status al 2 dagen op "Escalated" nog steeds geen mailtje ofzo. iemand die weet wat ze bedoelen met "Escalated"
[ Voor 24% gewijzigd door tm030614 op 11-08-2006 12:52 ]
of als er een bliksem is, of als een buur het licht aansteekt, of het buitenlicht aangaat.Darth Malak schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:54:
[...]
Wat maakt het uit als je setje een keer een beetje plopt als er een lichtbron ofzo geschakeld wordt???
Het gaat vooral om de plops zonder dat er iets geschakeld wordt... zomaar dus, out of the blue....
Als het alleen beperkt zou zijn tot een licht schakelaartje aan/uit zou ik prima tevreden zijn... licht is bij meestal aan of uit en ik blijf niet aan het schakelen.
Verwijderd
ze hebben het druk met de refund....tm030614 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:54:
Grappig om te zien dat de brief van Logitech bij veel mensen verkeerd word opgepakt (knap staaltje PR van Logitech).
Veel mensen denken dat wij de testunits hebben gewijgerd, dat is niet zo, de units zijn wel degelijk getest. We hebben enkel het testen vroegtijdig beïndigd omdat ze nog steeds niet goed zijn. De brief van Logitech doet echter anders voorkomen.
Iemand die deze case niet kent zal denken "zo zo Logitech doet heel wat om de klant tevreden te stellen, en wat doet de klant, de weigert de testunits te testen".
Niet voor niks werd er door Logitech gevraagd om de brief op internet te plaatsen.
Bovenstaande is overigens mijn kijk op de situaties.
Is volgens mij al gedaan, maar durf niet precies te zeggen waar het ergens staat.bastian433 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:17:
als nu degene die het zootje heeft omgebouwd nu eens post hoe dat moet hier op het forum... wie weet zijn er mensen die hun garantie hiervoor op het spel willen zetten, maar wel fatsoenlijk geluid dan hebben.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 15:20 ]
Verwijderd
Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 2 voor de doehetzelverstm030614 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:52:
[...]
Is volgens mij al gedaan, maar durf niet precies te zeggen waar het ergens staat.
[ Voor 11% gewijzigd door bastian433 op 12-08-2006 14:36 ]
Verwijderd
Verwijderd
Die setjes worden in grote getalen gemaakt. De oplossing bieden is één, de oplossing verwerken in een productieproces is iets anders.Verwijderd schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:11:
Wat ik dus enorm irritant vind is dat logitech het probleem weet, de oplossing weet (notabene hap klaar aangeleverd) maar vervolgens tijden lang blijft discussieren erover.
Maak gewoon nieuwe sets waarbij de weiziging is doorgevoerd en lever ze uit aan de klanten.
Dan zijn ze meteen van het gezeik af en het kost ze een stuk mindre geld.
Dat de nieuwe set geen oplossing is, is al lang bij Logitech bekend. Gewoon even zelf melden bij de customer support dat de set nog steeds niet goed is.Twix schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 21:22:
Ik heb vandag mijn neiuwe Z5500D aangesloten. Helaas heb ik nog steeds last van de plopjes als er andere apparatuur aan gaat.
Gelukkig ontvang ik geen Radio meer op mijn Subwoofer (voor als nog)
tm030614 zou je die nog wel kunnen melden aan Logitech. Mijn case nummer heb je nog wel.
[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 14-08-2006 10:34 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Stuur dat mailtjes is een keer door als je wilt.BitchCrew schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:16:
Volgens mij kan je het vergete nu. zoals ze mij melden dan moet je een keuze maken en die is onherroepelijk
Wanneer u met de genoemde test geen 'ploppen' hoort, dan is het geen probleem van de speakerset maar van een aangesloten apparaat. In dat geval zal het omruilen van de set het probleem ook niet kunnen oplossen. Als u ook last heeft van 'ploppen' met de genoemde test, dan heeft u de volgende opties:
1. Wachten op de afloop van het complete onderzoek wat gaande is met betrekking tot dit probleem. Er wordt geprobeerd om het probleem compleet op te lossen voor een beperkt aantal speakerssets welke met de hand gebouwd zullen worden. Hiervoor is echter veel ontwikkel- en testwerk noodzakelijk. Ook bestaat er een kans dat deze set niet door de certificering komt en hierdoor niet geproduceerd kan worden. Dit proces kan nog 6 maanden duren. Mocht blijken dat dit traject niet succesvol verloopt, dan blijven de volgende opties gewoon beschikbaar.
2. Het ontvangen van een verbeterde set. Het is gebleken dat deze het probleem in de meeste gevallen oplost of verkleind tot een acceptabel niveau. Een beperkte groep kan echter nog last ondervinden van het probleem. Door het kiezen van deze optie kan u geen aanspraak meer maken op een andere omruil als bijvoorbeeld de sets van optie 1 wel geleverd kunnen worden.
3. Het ruilen voor de Z-5450 Digital 5.1 Speaker System. Deze hebben niet de zelfde specificaties als de Z-5500, maar komen wel het dichtste in het buurt qua prestaties in vergelijking met andere modellen. Bovendien heeft deze set draadloze achterspeakers. De volledige specificaties kan u vinden op onze website. (http://www.logitech.com/i...CRID=2177,CONTENTID=10928) Ook door het kiezen van deze optie kan u geen aanspraak meer maken op een andere omruil als bijvoorbeeld de sets van optie 1 wel geleverd kunnen worden.
4. Het terug krijgen van het aankoopbedrag. Hiervoor moet u uiteraard wel in het bezit zijn van het originele aankoopbewijs.
dus als je ruilt kan je nietmeer ruilen ook al is het niet goed....
Ik had zelf al wel gedacht dat het zo zou gaan. Daarom heb ik mijn plopprobleem nog niet gemeld. Ik wil eerst even afwachten of er een nieuwe set komt en tegen die tijd verder kijken of het dan zinvol is een refund te vragen en die nieuwe set te kopen.BitchCrew schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:16:
Volgens mij kan je het vergete nu. zoals ze mij melden dan moet je een keuze maken en die is onherroepelijk
Wanneer u met de genoemde test geen 'ploppen' hoort, dan is het geen probleem van de speakerset maar van een aangesloten apparaat. In dat geval zal het omruilen van de set het probleem ook niet kunnen oplossen. Als u ook last heeft van 'ploppen' met de genoemde test, dan heeft u de volgende opties:
1. Wachten op de afloop van het complete onderzoek wat gaande is met betrekking tot dit probleem. Er wordt geprobeerd om het probleem compleet op te lossen voor een beperkt aantal speakerssets welke met de hand gebouwd zullen worden. Hiervoor is echter veel ontwikkel- en testwerk noodzakelijk. Ook bestaat er een kans dat deze set niet door de certificering komt en hierdoor niet geproduceerd kan worden. Dit proces kan nog 6 maanden duren. Mocht blijken dat dit traject niet succesvol verloopt, dan blijven de volgende opties gewoon beschikbaar.
2. Het ontvangen van een verbeterde set. Het is gebleken dat deze het probleem in de meeste gevallen oplost of verkleind tot een acceptabel niveau. Een beperkte groep kan echter nog last ondervinden van het probleem. Door het kiezen van deze optie kan u geen aanspraak meer maken op een andere omruil als bijvoorbeeld de sets van optie 1 wel geleverd kunnen worden.
3. Het ruilen voor de Z-5450 Digital 5.1 Speaker System. Deze hebben niet de zelfde specificaties als de Z-5500, maar komen wel het dichtste in het buurt qua prestaties in vergelijking met andere modellen. Bovendien heeft deze set draadloze achterspeakers. De volledige specificaties kan u vinden op onze website. (http://www.logitech.com/i...CRID=2177,CONTENTID=10928) Ook door het kiezen van deze optie kan u geen aanspraak meer maken op een andere omruil als bijvoorbeeld de sets van optie 1 wel geleverd kunnen worden.
4. Het terug krijgen van het aankoopbedrag. Hiervoor moet u uiteraard wel in het bezit zijn van het originele aankoopbewijs.
dus als je ruilt kan je nietmeer ruilen ook al is het niet goed....
Bij deze gedaan. :-)tm030614 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 10:36:
[...]
Stuur dat mailtjes is een keer door als je wilt.
Niet geheel met je eens, een reactie van S.D. laat nou eenmaal even op zich wachten. De brief is pas 1 week in zijn bezit, en vorige keer moesten we ook 2 weken wachten...Mvdlaak schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:22:
Ik ben een tijdlang afwezig geweest op dit forum,.. maar het valt me op dat we nog geen steek verder zijn. Eigenlijk heb ik 't idee gekregen dat onze "stem" behoorlijk afgezwakt is en we nu redelijk doelloos verder gaan.
Hoop dat S.D. ons 'gezeur' zo beu is dat hij inderdaad ingaat op 't plan om de Z-5500 in te ruilen voor het opvolgende model die eind 2007 op de markt komt..
(wel zou ik 't een goed idee vinden om dat model hier eerst te testen...)
Hier in het topic is het inderdaad een stuk rustiger geworden sinds besloten is te stoppen met het testen van de laatste aangepaste setjes en de topicstart te vertalen in het engels en op engelse forums te plaatsen. Dit laatste schijnt niet helemaal het juiste effect te hebben, omdat mensen dengen (door de geposte brief van Logitech) dat er al vooraf nee is gezegd tegen Logitech om de laatste aangepaste setjes te testen. Hier moet echt duidelijkheid in worden geschept, wil je ook in het buitenland mensen achter je scharen.Mvdlaak schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:22:
Ik ben een tijdlang afwezig geweest op dit forum,.. maar het valt me op dat we nog geen steek verder zijn. Eigenlijk heb ik 't idee gekregen dat onze "stem" behoorlijk afgezwakt is en we nu redelijk doelloos verder gaan.
Hoop dat S.D. ons 'gezeur' zo beu is dat hij inderdaad ingaat op 't plan om de Z-5500 in te ruilen voor het opvolgende model die eind 2007 op de markt komt..
(wel zou ik 't een goed idee vinden om dat model hier eerst te testen...)
En hierbij hebben we echt hulp nodig. Het kost gewoonweg teveel tijd om elke topic te onderhouden. In de topic start kun je een lijst vinden van forums waar gepost is._Dune_ schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:35:
[...]
Hier moet echt duidelijkheid in worden geschept, wil je ook in het buitenland mensen achter je scharen.
[ Voor 9% gewijzigd door tm030614 op 14-08-2006 16:39 ]
Verwijderd
Er zijn een heleboel bladen aangeschreven. Weinig doen er wat mee A. omdat de Z-5500 al bijna twee jaar op de markt is - het is geen hot product meer -. B. Logitech maakt enorm veel reclame in zowat elk computerblad... marketing = waar het geld zit.thommich schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 19:13:
Idd belachelijk dat ze hem verwijderen, terwijl jullie toch de startpost enorm objectief hebben gehouden...
Waarom is er nog niet naar Computer!Totaal geschreven (staat niet in de startpost), terwijl ze tog 200.000+ lezers hebben in de Benelux...
Grtz,
thommich
Ik denk niet dat dat "constructief" is alhoewel ik je reactie begrijp. Ik wil persoonlijk niet deze handelswijze hanteren omdat het nergens toe leid m.i.thommich schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:04:
Kan men niet de startpost opnieuw posten op de fora van logitech... En dan nog eens... Ze kunnen hem toch niet blijven verwijderen?![]()
![]()
Dan lijkt het wel op spam, maar in feite heerst er een censuur op de fora van logitech, niet echt netjes asje et mij vraagt...
Verwijderd
Kan dit volledig steunen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:46:
Dat gesprek leidt hoogstwaarschijnlijk toch weer gewoon tot blablabla. Veel praten zonder iets te zeggen... zoals tot nu toe altijd al is gebeurd langs Logitech kant. Ik begin er stilaan er een verband in te zien, dat van zodra ze iets te melden hebben wat ons niet zou gaan aanstaan, of van zodra ze geen weerwoord hebben, maar eventjes wachten met een reactie via mail en gewoon schrijven: we nodigen je uit voor een gesprek. Vervolgens sturen ze een 100% voorbereid team die de contactpersoon (dewelke niet voorbereid kan zijn) volledig onder het tafel praat. Wederom veel praten zonder iets te zeggen. Op de hamvragen die hier in het forum heersen zijn er tot nog toe altijd geen antwoorden gekomen:
Waarom geen shielding implementeren in de verbetering ? Logitech blijft weigeren dit te doen, maar als de vraag gesteld wordt waarom, blijven we in het duister tasten. Het is nochtans DIT wat hetgeen is dat het probleem oplost. Het lijkt alsof logitech in feite net een goede oplossing wil voorkomen.
Waarom nog altijd geen antwoord op de vraag: omwisseling naar toekomstige set, opvolger van de Z-5500 waar (naar mogen we hopen) de problemen wel opgelost zullen zijn.
En persoonlijk zit ik ook nog altijd met de vraag naar Logitech: waarom de Z-5500 "willen" verbeteren en tegen de eigenaars van andere sets zoals de X-530 zeggen dat ze de boom in kunnen. Zulkse willekeur in het kiezen van slechts 1 doelgroep dewelke met het probleem kampt, kan alleen zijn oorsprong vinden in het feit dat Logitech enkel en alleen maar de gemoederen wil sussen ipv met een echte oplossing te komen. Want moesten ze met een echte oplossing willen komen, dan zouden ze er zelf alle belang hebben om deze ook toe te passen op de andere sets. Door enkel aan een oplossing te werken voor de Z-5500 moeten ze minder werkmensen/tijd/geld/materiaal/research/rescources in deze verbetering stoppen. Nogmaals een indicatie dat ze dit doen gewoon om de gemoederen te sussen. Anders moesten ze voor elke soort set, hier dit werk in stoppen.
Ik heb ondertussen alle vertrouwen in de goede bedoelingen Logitech verloren. Laten we niet naief wezen, als ze wel degelijk met een goede oplossing op de proppen hadden willen komen, dan was dit reeds veel vroeger gebeurd. Dat na 2 revisies er nog altijd geen verbetering is, en dit terwijl RC zonder moeite het probleem kan uitsluiten (en deze oplossing is ook op een voorverwarmd bordje aan Logitech voorgeschoteld, nog mocht dit niets baten) getuigt maar van 1 ding: het is geen kwestie van Logitech's kunnen, maar het is een kwestie van Logitech's willen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Dat is onzin dat het vanwege de bureaucratie zolang moet duren. Als je nagaat tot hoe hoog het al is gekomen in de Logitech boom. Logitech (als organisatie zijnde) is gewoon niet willend. Als ze echt wat willen doen hadden ze dat al lang kunnen doen.Luuk1983 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:40:
En toch moeten we de bureaucratie binnen zo'n groot bedrijf niet onderschatten. Het is denk ik niet voor niets dat ze 6 maanden onderzoek moeten doen, ongeacht of het wat opleverd of niet. Ik zou een beetje voorzichtig zijn met bepaalde uitspraken. Dat neemt niet weg dat we al lang bezig zijn, maar je moet in een zaak als dit toch geduld hebben, sneller zal het iig nooit gaan, ookal zouden ze willen.
Maar verklaard dat waarom er enkel in de EU een FAQ gepubliceerd is omtrent het probleem?Luuk1983 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 09:40:
En toch moeten we de bureaucratie binnen zo'n groot bedrijf niet onderschatten. Het is denk ik niet voor niets dat ze 6 maanden onderzoek moeten doen, ongeacht of het wat opleverd of niet. Ik zou een beetje voorzichtig zijn met bepaalde uitspraken. Dat neemt niet weg dat we al lang bezig zijn, maar je moet in een zaak als dit toch geduld hebben, sneller zal het iig nooit gaan, ookal zouden ze willen.
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2006 14:33 ]
Stukken goedkoper dan wanneer het op nationale televisie was gekomen met als mogelijk gevolg dat klanten wereldwijd aan de bel gaan trekken.Mvdlaak schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:20:
@Disco Stu: Als je 't zo zegt ben ik het ook helemaal met je eens.. maar Logitech heeft wel degelijk een hoop geld en moeite in deze kwestie gestoken,.. is dit dan enkel maar gedaan om die "paar eigenwijze rotzakken op dat ene forum" koest te houden?
Wel een duur grapje om uiteindelijk niks anders te doen dan tijdrekken en ons koest houden.. Wat is daar de reden dan van?
Enig idee wat het kost om een wereldwijde recall te doen?Mvdlaak schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:20:
@Disco Stu: Als je 't zo zegt ben ik het ook helemaal met je eens.. maar Logitech heeft wel degelijk een hoop geld en moeite in deze kwestie gestoken,.. is dit dan enkel maar gedaan om die "paar eigenwijze rotzakken op dat ene forum" koest te houden?
Wel een duur grapje om uiteindelijk niks anders te doen dan tijdrekken en ons koest houden.. Wat is daar de reden dan van?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Ik denk dat dit topic en zijn 3 voorgangers boekdelen spreken.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:02:
Ik zat ff internet af te struinen voor een speakerset voor op mijn kamer voor mijn LCD DVD-speler en PC. Wilde de Z5450 wel aanschaffen, vanwege draadloze achterspeakertjes. Maar nu kom ik op dit forum terecht! Moet ik nou naar Creative gaan kijken of zo? (die stukken duurder is met draadloze achterspeakers). Of valt het allemaal wel mee.
Verwijderd
Daar zit idd ook iets zinnings in. Maar ik denk ook dat het in relatieve termen nog goedkoop is wat men nu heeft gedaan.Mvdlaak schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 15:20:
Ik heb zelf geen logitech speakers, maar heb het draadje van de eerste dag gevolgd. Dit draadje zegt veel.Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:02:
Ik zat ff internet af te struinen voor een speakerset voor op mijn kamer voor mijn LCD DVD-speler en PC. Wilde de Z5450 wel aanschaffen, vanwege draadloze achterspeakertjes. Maar nu kom ik op dit forum terecht! Moet ik nou naar Creative gaan kijken of zo? (die stukken duurder is met draadloze achterspeakers). Of valt het allemaal wel mee.
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2006 21:08 ]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ik verwacht ook niet meer dat er een oplossing komt vanuit Logitech in de vorm van 'n verbeterde Z-5500 (of andere series, waar al helemaal geen hoop voor bestaat aangezien ze er niet eens over praten). Maar enige genoegdoening verlang ik wel.. misschien in de vorm van mediavernedering, geld, ander (beter of gelijk) setje, of 'n verbod op de verkoop van Z-5500 modellen.. Noem het maar 'n principekwestie, want ons gelijk zullen we niet krijgen van die stijfkoppen..Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:48:
[...]
Daar zit idd ook iets zinnings in. Maar ik denk ook dat het in relatieve termen nog goedkoop is wat men nu heeft gedaan.
Houdt er rekening mee dat de Z-5500 nog altijd gebrekkig verkocht wordt, en dat ze daar nog altijd mooi winst op maken. De zaken die dus echt financieel zouden doorwegen, hebben ze toch nog altijd in hun voordeel gelaten ipv het correct aan te pakken.
En zeg nu zelf: zouden ze oprecht een echte oplossing willen gemaakt hebben, dan moeten ze wel ongelofelijk seniel zijn om er nog altijd niet in geslaagd te zijn met een gans technisch team erop en de oplossing al voorgeschoteld gekregen van RC. (dit bleef Logitech ook weigeren te implementeren, zegt genoeg, en stoot mij ook enorm tegen de borst)
Ik benadruk: ongelofelijk seniel, achterlijk (geen woorden kunnen omschrijven wat het dan zou zijn)
Vraag maar aan RC, hoe lang en met hoeveel mensen hij heeft moeten werken aan zijn oplossing?
Ik heb zelf reeds mijn refund in ontvangst genomen, en alle toevoegingen aan dit topic van mijner zijde zijn puur uit principekwestie. Ik heb er dus niets meer aan te "winnen". Ik denk dat ik mag zeggen dat dit ook als gevolg heeft dat ik relatief objectief tegen de zaken aan kan kijken itt mensen die hun verwachtingen nog sterk zijn en op een oplossing wachten. Uiteraard wil ik hiermee mijn reacties niet boven die van andere zetten.
Ik vind dat Logitech wereldwijd een FAQ moet aanbieden omtrent dit probleem en niet enkel in de EU. Er is geen enkele reden om te denken dat het probleem buiten de EU niet voorkomt. Dat men niet overgaat tot een persbericht is tot daar aan toe, maar dat klanten zelfs via FAQ geen informatie kan vinden over dit probleem gaat er bij mij niet in.Mvdlaak schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 23:53:
[...]
Ik verwacht ook niet meer dat er een oplossing komt vanuit Logitech in de vorm van 'n verbeterde Z-5500 (of andere series, waar al helemaal geen hoop voor bestaat aangezien ze er niet eens over praten). Maar enige genoegdoening verlang ik wel.. misschien in de vorm van mediavernedering, geld, ander (beter of gelijk) setje, of 'n verbod op de verkoop van Z-5500 modellen.. Noem het maar 'n principekwestie, want ons gelijk zullen we niet krijgen van die stijfkoppen..
Maar het blijft een feit dat ze zich inderdaad erg 'vreemd' gedragen daar bij Logitech..
[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 18-08-2006 11:13 ]
Als je vanwege de plopjes een refund aangevraagd heb zou ik dus NIET voor nog een Logitech set gaan. Het is gewoon een design issue en geld eigenlijk voor bijna elke set die tot nu toe gemaakt is. Er is geen reden om aan te nemen dat de Z-2300 ineens beter is. Persoonlijk voelt het gewoon een beetje alsof je gebruik maakt van de situatie om iets anders te krijgen dan dat je nu hebt. Want wat ik zeg, als je de plopjes echt zo irritant vind dat je 'm de set wil inruilen, dan haal je geen nieuwe Logitech set, simple as that. Mocht ik het echter fout hebben, dan hoor ik het ook graag, maar dit is zoals het me nu bij me overkomt.Fab1Man schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 20:40:
Zo, na dit topic maanden lang gevolgd te hebben heb ik de knoop doorgehakt en vind ik gewoon dat Logitech het niet verdiend enkele positieve berichten te ontvangen. Om deze reden heb ik voor mijn ploppende X-530 set een refund aangevraagd.
Weet iemand hoe lang dat gaat duren? Het zal waarschijnlijk komende maandag of dinsdag worden verwerkt. Ik wil namelijk graag in ruil daarvoor de Z-2300 gaan halen.
[ Voor 12% gewijzigd door Richub op 19-08-2006 11:45 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Fab1Man op 19-08-2006 12:15 ]
Verwijderd
heb een mailtje gekregen de 14de dat mijn geld er al was of binnen enkele dagen zou komen.tm030614 schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:51:
[...]
Escalated wil zeggen "doorgestuurd" naar hoger op. Kan kloppen want B.G. heeft je case in behandeling.
Verwijderd
vandaag telefoontje gehad, geld was al lang over gemaakt, heb zelf echter een cijfertje verkeerd ingeklopt dus mijn fout.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 12:56:
[...]
heb een mailtje gekregen de 14de dat mijn geld er al was of binnen enkele dagen zou komen.
Echter is er tot op vandaag nog niets binnen, ook nog geen berichtje over het ophalen van de set.
Inmiddels maar een nieuwe audio set gescoord en via coax van computer naar de set toe. Plop en brom vrij, toch een hele verbetering.
Verwijderd
Het merk HAD bij mij ook krediet. Na 10+ producten van logitech te hebben gekocht en het vele malen aangeraden te hebben bij klanten is dat de laatste keer geweest. De mijzen van Logitech zijn rommel. Mijn MX1000 is vaak moelijker te besturen dan een ballmouse.... G15 laat de lak los, etc.....Richub schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 13:10:
Duidelijk, ik heb zelf ook geen enkele klacht over mijn Z2300, behalve dat wat ik in mijn vorige post schreef.
En idd, de eerste set die het volume & kwaliteit van de Z2300 evenaart moet ik nog vinden. En ook ik heb/had andere Logitech producten die goed werken, een tobo & MX310 muis, en mijn Communicate webcam die ik inmiddels verkocht heb.
Het merk heeft bij mij wel krediet.
Feit blijft dat ze met dit probleem wel erg luchtig omgaan, een echte oplossing zou op zijn plaats zijn. De speakersets en alle klanten van Logitech verdienen het gewoon.
Zolang ze het goed oplossen is er niks aan de hand. Als voorbeeld die lak van de G15: dit was bij eerdere batches het geval, dit is bij de huidige modellen niet meer. Sowieso kan je 'm gewoon omruilen als je er problemen mee hebt.Darth Malak schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 08:56:
[...]
Het merk HAD bij mij ook krediet. Na 10+ producten van logitech te hebben gekocht en het vele malen aangeraden te hebben bij klanten is dat de laatste keer geweest. De mijzen van Logitech zijn rommel. Mijn MX1000 is vaak moelijker te besturen dan een ballmouse.... G15 laat de lak los, etc.....
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq