Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.942 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:10:
[...]

ja zijn weer van die snuggere typjes denk ik

kijk ik weet dat ik die jongens niet kan helpen met een oplossing omdat ik dus a technisch ben

maar mijn stem mogen ze wel gebruiken tegen logitech

verder vind ik ook dat er een oplossing moet komen van logitech

en de jongens die daar mee bezig zijn bedank ik dan ook hartelijk _/-\o_

maar wou gewoon dus melden dat ik ook het probleem had zodat ze mij op het lijste kunnen plakken ;)
Net als TM een paar pagina's terug, bedoelde ik dit ook enigzins sarcastisch. Je voldoet wel aan iemand van logitech, maar we hebben ze er ongetwijfeld toch al tussen zitten, dus ik gaf ook aan : ik word paranoide :P
Met andere woorden, ik geloof niet echt dat je van logitech bent, kan er toch niks aan doen en het zou ook niet uitmaken.

Twas een grapje, mijn excuses hiervoor. Dubbeldd, ik geloof je, je bent niet van logitech

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 15:54

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Of misschien toch wel!? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 16:06
tm030614 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:55:
[...]

Ik zal in het weekend een uitgebreide (persoonlijke) brief schrijven naar T.T. Deze brief schrijf ik echter niet namens het collectief.
Misschien is het nu juist beter dit niet te doen: Zoals je zelf al aangaf is het belangrijk om als collectief te blijven reageren, omdat je dan een stuk sterker bent (En blijft!)

We are the Borg... ;)

*edit*
BTW: Ook ik heb een email van Logitech ontvangen. Ik zal vandaag mijn antwoord aan je versturen, zodat je ze allemaal samen kunt versturen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Fredster op 18-03-2006 12:04 . Reden: Vergeten! ]

Eat more Freud, it keeps you Jung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Assimilate you, I will.. :Y)
-Joda of Borg-

Fredster has got a point,..
@TM: Je zegt dat we niet als collectief verbroken moeten worden, maar dan ga je een individuele brief schrijven,.. da's niet echt collectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:46:
[...]

Net als TM een paar pagina's terug, bedoelde ik dit ook enigzins sarcastisch. Je voldoet wel aan iemand van logitech, maar we hebben ze er ongetwijfeld toch al tussen zitten, dus ik gaf ook aan : ik word paranoide :P
Met andere woorden, ik geloof niet echt dat je van logitech bent, kan er toch niks aan doen en het zou ook niet uitmaken.

Twas een grapje, mijn excuses hiervoor. Dubbeldd, ik geloof je, je bent niet van logitech
ik vindt dat geen grap denk dat we hier een reactie plaatsen om elkaar te helpen ...

dan denk ik dat er straks weer iemand aanmeldt en dat is dan ook weer iemand van logitech..?

zo kun je wel doorgaan dan met je grappen

maar mij kan het geen ruk schelen of ze mee lezen of niet!!!

gaat erom dat de probleem wordt opgelost!

want vindt het een ruk dat ik de eerste maand nergens last van had en dat die daarna begint met problemen dat die gaat ploppen en de radio wat soms verdomd lastig is..

maar lees aandachtig verder hoe dit zal aflopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een z-5500. In het begin geen last van plopjes, maar het word nu steeds erger. Ook de brom lijkt steeds harder te worden. Ook al verschilt het erg per dag.

Dit is mijn 3e set.

1e set: pod bleeef hangen. uit en aan zetten, en het was weer klaar.
2e set: plops
nu 3e set. Ook plops zoals ik al beschreef.

Aldoor ben ik overigigens keurig behandeld door logitech, en netjes aldoor een nieuwe set gekregen.
Maar nu ik dit zo lees krijg ik er spijt van dat ik hem heb gekocht. Ik hoop ook van harte dat ze dit goed oplossen.

Het heeft mijn denken in logitech wel op een ander spoor gezet.

Ook ik ben uiteraard bereid te helpen met evt acties, brieven of wat dan ook. Ik heb me ook aangemeld bij tm, dus ben ook erg benieuwd naar de evt mails.

Ga zo door, ik heb er wel vertrouwen in!!

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 18:22:
Ik heb ook een z-5500. In het begin geen last van plopjes, maar het word nu steeds erger. Ook de brom lijkt steeds harder te worden. Ook al verschilt het erg per dag.

Dit is mijn 3e set.

1e set: pod bleeef hangen. uit en aan zetten, en het was weer klaar.
2e set: plops
nu 3e set. Ook plops zoals ik al beschreef.

Aldoor ben ik overigigens keurig behandeld door logitech, en netjes aldoor een nieuwe set gekregen.
Maar nu ik dit zo lees krijg ik er spijt van dat ik hem heb gekocht. Ik hoop ook van harte dat ze dit goed oplossen.

Het heeft mijn denken in logitech wel op een ander spoor gezet.

Ook ik ben uiteraard bereid te helpen met evt acties, brieven of wat dan ook. Ik heb me ook aangemeld bij tm, dus ben ook erg benieuwd naar de evt mails.

Ga zo door, ik heb er wel vertrouwen in!!

Martijn
Logitech maakt goed spul, ze hadden alleen deze speakerset(s) niet moeten maken, of goed moeten maken. Voor de rest, de toetsenborden en muizen van logitech zijn perfect (heb zelf de mx1000 en de UltraX van Logitech en bevalt uitstekend)

Deze reactie van Logitech op onze problemen is opzich logisch maar zeker niet correct. Elk bedrijf zou dit denk ik doen omdat als ze er aan toe gaan geven het hun heel veel geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de mx3100. Prima desktop setje.

Ik vind het jammer dat ze zo met ons probleem omgaan. Het is niet goed, dus moet er een oplossing bedacht worden. (andersom hadden zij het zelfde van ons verwacht) Lijkt me niet meer als logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:23:
[...]
Wellicht nuttig om te weten dat wij inmiddels een z-5500 geheel hebben aangepast, te weten:

1. afscherming van geperforeerd plaatstaal in de subwooferkast, zodanig dat de gehele versterker is omsloten (kooi van Faraday, waardoor mede de voedingstrafo als bas-speaker electromagnetisch zijn geïsoleerd van het versterker circuit ),

2. de afschermingsmantel van de kabel (van de POD) voorzien van een condensator en weerstand ( e.e.a. conform eerdere berichten),

3. afscherming van de binnenzijde van de POD.

Bevindingen na testen:

1. Brom nagenoeg niet waarneembaar,

2. Geen storingssignalen kunnen waarnemen tijdens aan of uitschakelen van andere electrische en electronische apparatuur (plop-geluiden bleven volledig achterwege)
Niet om het een of ander, maar leest niemand mijn posts ? Dit had ik ook al eerder gedaan met soortgelijke bevindingen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Beste mensen,

Ik ben momenteel nog eens goed gaan kijken naar het ''Council Directive 89/336/EEC".
en ben tot de conclusie gekomen dat het de speakers NIET voldoen aan de door de EU gestelde wettelijke eisen m.b.t. elektromagnetische compatibiliteit.

Het gehele 89/336/EEC richtlijn kun je hier vinden: http://europa.eu.int/smar...31989L0336&model=guichett

Eerst Artikel 2 waarin aangegeven word op welke apparaten het regelement van toepassing is:

Artikel 2

1. Deze richtlijn is van toepassing op apparaten die elektromagnetische storingen kunnen veroorzaken of waarvan de werking door deze storingen kan worden aangetast.

Bij 'Artikel 4' staat:

Artikel 4

De in artikel 2 bedoelde apparaten - moeten zo geconstrueerd zijn dat:

b) de apparaten een passend niveau van intrinsieke ongevoeligheid bezitten voor elektromagnetische storingen zodat zij overeenkomstig hun bestemming kunnen functioneren.

Nu komt het mooiste gedeelte

Artikel 9

1. Wanneer een Lid-Staat constateert dat een apparaat, vergezeld van een van de in artikel 10 genoemde certificatiemiddelen, niet voldoet aan de in artikel 4 bedoelde beschermingseisen, worden alle dienstige maatregelen genomen om het apparaat uit de handel te nemen, het in de handel brengen te verbieden of het vrije verkeer ervan te beperken.

- De apparaten, met name die welke genoemd zijn in de punten a) tot en met l), moeten dusdanig geconstrueerd zijn dat zij een passend niveau van elektromagnetische ongevoeligheid hebben in een normale EMC-omgeving waar de apparaten moeten functioneren, zodat zij ongehinderd kunnen worden gebruikt bij de storingsniveaus die worden opgewekt door apparaten die aan de in artikel 7 vastgestelde normen voldoen. -

Mischien de betreffende commisie op de hoogte brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik zou zeggen wacht nog een maandje TM
en dan komen Tros Rader, Consumentenbond, Deze gozers, THX allemaal tegelijk

Mischien is dat wel de leukste manier om alle instanties in 1X op ze af te sturen
maar zeker mooi dat je die nog even erbijgevonden hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
HADES2001 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:29:
ik zou zeggen wacht nog een maandje TM
en dan komen Tros Rader, Consumentenbond, Deze gozers, THX allemaal tegelijk

Mischien is dat wel de leukste manier om alle instanties in 1X op ze af te sturen
maar zeker mooi dat je die nog even erbijgevonden hebt ;)
Ik vraag me af in hoeverre een consument (of +150 in dit geval :P ) hier iets kunnen aan doen.
Er staat hierboven ook wel vermeld (een lidstaat) Ik neem aan dat deze produkten hierop getest worden vooraleer ze in de markt terechtkomen?

Doch ik moet vaststellen dat m'n eerste set geen plof-geluiden weergaf (enkel bij aan en afzetten van de droogkast & dampkap). Nu gebeurt het af en toe, zonder enige manuele bediening van elektrische apparaten. En deze set heeft ontzettend (maar dan echt ontzettend) veel last van een stoomstrijkijzer. Elke keer stoom 'genomen' wordt, dan ploft & stoort de set. Echt enerverend, ik moet die dan afzetten terwijl m'n lieftallig vrouwtje de strijk doet :+

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Blackminister schreef op zondag 19 maart 2006 @ 02:25:
[...]

... En deze set heeft ontzettend (maar dan echt ontzettend) veel last van een stoomstrijkijzer. Elke keer stoom 'genomen' wordt, dan ploft & stoort de set. Echt enerverend, ik moet die dan afzetten terwijl m'n lieftallig vrouwtje de strijk doet :+
Daar heb ik ook last van (behalve dat het mijn moeder is die de strijk doet :P). De plofjes zijn niet zo luid als bij de koelkast die aanspringt, maar het zijn er veel meer en dus ook veel irritanter.

Wordt er ook nog gedacht aan een standaard-mail om Logitech mee te antwoorden? Want zo zonder antwoord laten lijkt me ook niet ideaal...

Vb:
Dear Sir,

I do have problems with my Logitech Z-5500 speakerset. However, I joined the group of users on tweakers.net and would like to continue communicate via tweakers.net. I mailed the requested details to the user in question and you will receive them soon.

Greetings,
naam
Is nog maar een voorbeeld en kan beter, maar ik zou toch zo snel mogelijk antwoorden. Anders denken ze nog dat het ons niets kan schelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
[...]

...deze set heeft ontzettend (maar dan echt ontzettend) veel last van een stoomstrijkijzer. Elke keer stoom 'genomen' wordt, dan ploft & stoort de set. Echt enerverend, ik moet die dan afzetten terwijl m'n lieftallig vrouwtje de strijk doet :+
Kun je niet beter je vrouw afzetten ipv het geluid??? :+

(Sorry, kon het niet laten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
[...]
Ik vraag me af in hoeverre een consument (of +150 in dit geval :P ) hier iets kunnen aan doen.
Er staat hierboven ook wel vermeld (een lidstaat) Ik neem aan dat deze produkten hierop getest worden vooraleer ze in de markt terechtkomen?
Mooi detail is dat Logitech zelf deze test mag uitvoeren mits men aan een aantal randvoorwaarde voldoet. Natuurlijk zorgt Logitech wel dat ze nét de juist set te pakken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 17:04
tm030614 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 01:13:
Beste mensen,

Ik ben momenteel nog eens goed gaan kijken naar het ''Council Directive 89/336/EEC".
en ben tot de conclusie gekomen dat het de speakers NIET voldoen aan de door de EU gestelde wettelijke eisen m.b.t. elektromagnetische compatibiliteit.

Het gehele 89/336/EEC richtlijn kun je hier vinden: http://europa.eu.int/smar...31989L0336&model=guichett

Eerst Artikel 2 waarin aangegeven word op welke apparaten het regelement van toepassing is:

Artikel 2

1. Deze richtlijn is van toepassing op apparaten die elektromagnetische storingen kunnen veroorzaken of waarvan de werking door deze storingen kan worden aangetast.

Bij 'Artikel 4' staat:

Artikel 4

De in artikel 2 bedoelde apparaten - moeten zo geconstrueerd zijn dat:

b) de apparaten een passend niveau van intrinsieke ongevoeligheid bezitten voor elektromagnetische storingen zodat zij overeenkomstig hun bestemming kunnen functioneren.

Nu komt het mooiste gedeelte

Artikel 9

1. Wanneer een Lid-Staat constateert dat een apparaat, vergezeld van een van de in artikel 10 genoemde certificatiemiddelen, niet voldoet aan de in artikel 4 bedoelde beschermingseisen, worden alle dienstige maatregelen genomen om het apparaat uit de handel te nemen, het in de handel brengen te verbieden of het vrije verkeer ervan te beperken.

- De apparaten, met name die welke genoemd zijn in de punten a) tot en met l), moeten dusdanig geconstrueerd zijn dat zij een passend niveau van elektromagnetische ongevoeligheid hebben in een normale EMC-omgeving waar de apparaten moeten functioneren, zodat zij ongehinderd kunnen worden gebruikt bij de storingsniveaus die worden opgewekt door apparaten die aan de in artikel 7 vastgestelde normen voldoen. -

Mischien de betreffende commisie op de hoogte brengen?
Yo Bart. Dat is waar ik de oproep tot actie op heb gebaseerd. :)
Maar het is inderdaad verwonderlijk dat we er Logitech al meer dan een maand niet meer op hebben gewezen. 8)7 .
Dit is de juridische basis waarmee we aantonen dat Logitech fout zit, oftewel in gebreke is. Misschien T.T. hier nogmaals op wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
LiMbO83 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:22:
[...]
Dit is de juridische basis waarmee we aantonen dat Logitech fout zit, oftewel in gebreke is. Misschien T.T. hier nogmaals op wijzen?
Dat lijkt mij ook. Laten we wel wezen, de oplossing (in welke vorm dan ook) moet uiteindelijk toch van Logitech gaan komen.

Ik wil (als collectief) nog een brief naar Logitech sturen waarin we de volgende zaken aangegeven:

- Toch mensen individueel benaderen ondanks dat we te kennen hebben gegeven dit niet te willen.
- Men heeft verwarring gezaaid door deze actie en niet iedereen kan engels.
- Onjuist informatie op de webiste omtrend onze problemen.
- Een reactie op de 89/336/EEC norm.
- Een aankondigen dat er diversen programma's aangeschreven gaan worden zodat er van 20 april
wanneer nodig direct actie kan worden ondernomen.
- Niet alleen de Z-5500d heeft er last van, er zijn meerdere speakerset die last hebben van de door ons genoemde problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door tm030614 op 19-03-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Die eerste regel van individueel mensen aanschrijven zou ik schrappen.... ze doen niet veel aan het probleem maar we weten nog steeds niet wat ze doen met mensen die reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Darth Malak schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:40:
Die eerste regel van individueel mensen aanschrijven zou ik schrappen.... ze doen niet veel aan het probleem maar we weten nog steeds niet wat ze doen met mensen die reageren.
Daar gaat het (mijn inziens) niet om. Het feit is dat WIJ als collectief hebben aangegevens niet als individue benaderd te willen worden.
Ze doen dit toch, zonder de reden aan te gegeven. Het enige dat ze zeggen is dat mensen het recht hebben om in contact te staan met de Logitech customer support.
Dat recht ontnemen wij/ik niemand, men is zelf vrij in het 'lid' zijn van het collectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
tm030614 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:44:
[...]

Daar gaat het (mijn inziens) niet om. Het feit is dat WIJ als collectief hebben aangegevens niet als individue benaderd te willen worden.
Ze doen dit toch, zonder de reden aan te gegeven. Het enige dat ze zeggen is dat mensen het recht hebben om in contact te staan met de Logitech customer support.
Dat recht ontnemen wij/ik niemand, men is zelf vrij in het 'lid' zijn van het collectief.
Hey Bart: Heb je al een beeld hoeveel mensen eigenlijk een email ontvangen hebben van Logitech?

Hoeveel mensen hebben de serienummers al aan je doorgestuurd (Voor een gezamelijk antwoord)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Fredster schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:50:
[...]

Hey Bart: Heb je al een beeld hoeveel mensen eigenlijk een email ontvangen hebben van Logitech?

Hoeveel mensen hebben de serienummers al aan je doorgestuurd (Voor een gezamelijk antwoord)?
Niet veel... stuk of 10...

Ik vraag me werkelijk af hoeveel mensen nu een e-mail hebben gehad. Ik heb het idee dat Logitech uit wilde sluiten dat de adressen fake waren.

EDIT: Even iets anders, die harde knallen, zijn die niet gevaarlijk voor het gehoor van bijvoorbeeld baby's? Stel je voor, je bent een baby en je kruipt langst de woofer terwijl die net plopt...?

[ Voor 17% gewijzigd door tm030614 op 19-03-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
tm030614 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:53:
[...]

Ik vraag me werkelijk af hoeveel mensen nu een e-mail hebben gehad. Ik heb het idee dat Logitech uit wilde sluiten dat de adressen fake waren.
Hmmm... Zou kunnen inderdaad. Misschien is het dan zeker belangrijk om toch die reacties die je ontvangen hebt terug te sturen naar ze (Dus in 1 antwoord)...

In ieder geval krijgen ze dan niet het idee dat het maar een paar man zijn...

Oproep aan iedereen die een mailtje van Logitech heeft gehad: Stuur even je antwoord aan plopjesprobleem@xs4all.nl zodat er een beeld is hoeveel mensen een email hebben gehad. TM stuurt dan een bericht naar Logitech met al onze antwoorden verzameld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:35:
[...]

Dat lijkt mij ook. Laten we wel wezen, de oplossing (in welke vorm dan ook) moet uiteindelijk toch van Logitech gaan komen.

Ik wil (als collectief) nog een brief naar Logitech sturen waarin we de volgende zaken aangegeven:

- Toch mensen individueel benaderen ondanks dat we te kennen hebben gegeven dit niet te willen.
- Men heeft verwarring gezaaid door deze actie en niet iedereen kan engels.
- Onjuist informatie op de webiste omtrend onze problemen.
- Een reactie op de 89/336/EEC norm.
- Een aankondigen dat er diversen programma's aangeschreven gaan worden zodat er van 20 april
- Niet alleen de Z-5500d heeft er last van, er zijn meerdere speakerset die last hebben van de door ons genoemde problemen.
Volledig mee eens. Kort en krachtig concrete puntjes aanhalen, waar ze zich niet uit kunnen lullen. Een mooie verzameling !
Een aankondigen dat er diversen programma's aangeschreven gaan worden zodat er van 20 april
-> zowel in Belgie als Nederland. Vermeld ook maar de comissie mbt die EEC norm
Niet alleen de Z-5500d heeft er last van, er zijn meerdere speakerset die last hebben van de door ons genoemde problemen.
_/-\o_

De mensen die geen bericht hebben gehad, moeten die ook de gegevens van hun set doorgeven?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Misschien oud nieuws:

Mijn Logitech Z-640 geeft ook plopjes. De kamer onder mij wordt verlicht door gedimde spotjes, en als die worden aan- of uitgezet hoor ik een harde plop.

Dit model boxjes staat niet bij de poll, dus ik meld het zo maar even :)

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Fredster schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:03:
[...]

Hmmm... Zou kunnen inderdaad. Misschien is het dan zeker belangrijk om toch die reacties die je ontvangen hebt terug te sturen naar ze (Dus in 1 antwoord)...

In ieder geval krijgen ze dan niet het idee dat het maar een paar man zijn...

Oproep aan iedereen die een mailtje van Logitech heeft gehad: Stuur even je antwoord aan plopjesprobleem@xs4all.nl zodat er een beeld is hoeveel mensen een email hebben gehad. TM stuurt dan een bericht naar Logitech met al onze antwoorden verzameld
Als aanvulling hierop:

MENSEN DIE GEEN MAIL HEBBEN GEHAD HOEVEN DIT NIET TE DOEN. LOGITECH HEEFT ER IMMERS OOK NIET OM GEVRAAGD. Daarbij maakt dit ook niet uit, elke PID versie heeft er last van. Er zit geen logica in.

Graag de gegevens op de volgende wijzen sturen:

Naam
PID Subwoofer
PID Control Pod
Vraagverwijzingsnummer (incidentnummer)

Als reactie op de e-mail van Logitech mag je het volgende sturen:

Dear Mr.

As mentioned in our e-mail from 14th of march we will only have contact as an collective.
I have send our spokesman the requested information.
Only when you have a solution ready for our problems you can contact me individual.

Kind Regards,

Naam

[ Voor 11% gewijzigd door tm030614 op 19-03-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:12:
MENSEN DIE GEEN MAIL HEBBEN GEHAD HOEVEN DIT NIET TE DOEN. LOGITECH HEEFT ER IMMERS OOK NIET OM GEVRAAGD. Daarbij maakt dit ook niet uit, elke PID versie heeft er last van. Er zit geen logica in.
Ok
Dear Mr.

As mentioned in our e-mail from 14th of march we will only have contact as an collective.
I have send our spokesman the requested information.
Only when you have a solution ready for our problems you can contact me individual.

Kind Regards,

Naam
[/b]
Klinkt goed, als iedereen die een mail heeft gekregen exact hetzelfde terugstuurt, dit dus, komen we nog meer als krachtig collectief over bij hen. Ik denk dat ze nog eens goed aan de kin gaan krabben als ze van allen zo'n mail krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan meld ik mij hier ook.
Ik heb een X530, een vrij simpele set maar ik heb ook last van plopjes.
Zwaar vervelend omdat ik in een studentenhuis woon, en dus veel bewoners heb die regelmatig dingen aan en uit zetten.
Ook heb ik een radio ontvangst als ik de set aan heb staan, nogal vervelend want het is amper te verstaan en niet uit te zetten.

Ik zal mijn gegevens doorsturen naar jullie algemene email adres.

Hulde voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
  • Laatst online: 26-09-2024
tm030614 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:53:
[...]

EDIT: Even iets anders, die harde knallen, zijn die niet gevaarlijk voor het gehoor van bijvoorbeeld baby's? Stel je voor, je bent een baby en je kruipt langst de woofer terwijl die net plopt...?
Ik zou als baby denk op zijn minst schrikken ;)... heb het setje helaas niet .. maar weet wel dat er behoorlijk wat geluidsdruk uit kan komen.. Ik zou dit echter niet meenemen in dit verhaal zonder medische en technische onderbouwing... Wat in houdt: of (gecertificeerd) meten wat de geluidsdruk tegen frequentie bij zon plop is, resultaten voorleggen aan een arts en dit dan als als bijlage opnemen of niet opnemen.

Verder had ik een tijdje geleden gevraagd of iemand het eens achter een UPS heeft geprobeerd.. Ik ga e gezien het antwoord even vanuit dat dit gedaan is, maar ging mij eigenlijk niet puur om een verschil in spanning (pieken en dalen)... maar eigenlijk om puur de kwaliteit van de voeding uit te sluiten ... Achter een (redelijke) UPS mag je er toch vanuit gaan dat je schone spanning hebt waar vrijwel geen schommeling qua stroom, spanning en fase optreden. Blijft natuurlijk wel dat ik deel 1 had moeten lezen :D maar zoals al gezegd .. ik heb de betreffende setjes niet :D

-x(Al is de wereld is nog zo klein. Atmosphere vind hem wel fijn)x-; Sys; t-net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:20:
Dan meld ik mij hier ook.
Ik heb een X530, een vrij simpele set maar ik heb ook last van plopjes.
Zwaar vervelend omdat ik in een studentenhuis woon, en dus veel bewoners heb die regelmatig dingen aan en uit zetten.
Ook heb ik een radio ontvangst als ik de set aan heb staan, nogal vervelend want het is amper te verstaan en niet uit te zetten.

Ik zal mijn gegevens doorsturen naar jullie algemene email adres.

Hulde voor dit topic.
Goed, breng dan ook even je stem uit in de poll in de eerste post van dit topic.

Alle X-530's hebben idd last van plops en radio, niet van de brom. Zie ook dit topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Zoiets:(Fouten mogen jullie eruit halen)

Hello Mr. T.T.,

There are some things that bother us very much. First of al, the fact that you have sending people individual e-mails. We thought we have made a clear statement in our last letter! You undermining our collective with this action. Also many people are confused because they can not read English.

We have clear signals that not only your Z-5500d speakers have a popping/humming/radio problem. Also many other speakers are equipped with this defect - X-530, Z-5400, Z-5450, Z-640 and more.

The information on you website about the problems we experience with our Z-5500d is totally nonsense. In the Netherlands we do not have a polarized power network. Also a power filter is not an solution (even an ups don’t work). But you even recommend people to buy an power filter. Please correct this information. The problem is caused by your speakers, not by the power network.

Just to inform you

The Z-5500d is provided with an ''Council Directive 89/336/EEC". We have studied the rules and have come to the conclusion that your product is not conform the EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in the EU countries. On this moment we are informing the responsible ministry in the Netherlands.

We have start writing to the press in the Netherlands and Belgium. This gives us the possibility to take immediately action when there is no solution after the 20th of april 2006.

Sincerely Yours,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
Zelfde als bovenstaande maar is beetje duidelijker voor de arme support medewerker die dit binnenkrijgt op de helpdesk ;)
As mentioned earlier in our e-mail 14th of march we requested to be contacted as an collective/usergroup [<misschien de naam waaronder het collectief bekend is bij logitech>].

Only when you have a solution ready for our problems you can contact me individual, in any other cases i will be notified by our spokesman.

Our spokesman (<naam/email contactpersoon>) the has recieved to requested information.
You can contact him for more information or await his summary.

Kind Regards,

<Naam> [and <naam contactpersoon collectief>]
succes iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mooie brief TM mischien iets te argressief maar verder wel ok denk ik

Er schoot mij net nog iets te binnen
zou het niet mega cool zijn om allemaal lid te worden van het logitech forum en deze gehele discussie daar verder te gaan ?
als je ziet dat hier ongeveer 2a3 mensen bijkomen per week omdat die nederlands spreken wie weet hoeveel mensen erbij kunnen komen als we engels praten en wereldweid mensen kunnen vinden ?

als je namelijk in het engels gaat zoeken vindt je daar ook mensen die dit probleem tegen komen

Edit tweede idee schoot me net te binnen logitech admins kunnen alles lezen en aanpassen stom idee krijg je na een avondje stappen :)

[ Voor 13% gewijzigd door HADES2001 op 19-03-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:33:

Hello Mr. T.T.,

There are some things that bother us very much. First of al, the fact that you have sending sent people individual e-mails. We thought we have made a clear statement in our last letter! You are undermining our collective with this action. Also many people are confused because they can not read English.

We have clear signals that not only your Z-5500d speakers have a popping/humming/radio problem. Also many other speakers are equipped with this defect - X-530, Z-5400, Z-5450, Z-640 and more.

The information on you website about the problems we experience with our Z-5500d is totally nonsense. In the Netherlands we do not have a polarized power network. Also a power filter is not an a solution (even an UPS don’t work). But you even recommend people to buy an a power filter. Please correct this information. The problem is caused by your (te persoonlijk) the speaker-set, not by the power network.

Just to inform you

The Z-5500d is provided with an ''Council Directive 89/336/EEC". We have studied the rules and have come to the conclusion that your product is not conform the EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in the EU countries. On this moment we are informing the responsible ministry in the Netherlands. (Belgium will probably follow ;) )

We have start started preparations to write to the press in the Netherlands and Belgium. This gives us the possibility to take (?) take immediately action when there is no solution after the 20th of april 2006.

Sincerely Yours,
Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HADES2001 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 12:47:
mooie brief TM mischien iets te argressief maar verder wel ok denk ik

Er schoot mij net nog iets te binnen
zou het niet mega cool zijn om allemaal lid te worden van het logitech forum en deze gehele discussie daar verder te gaan ?
als je ziet dat hier ongeveer 2a3 mensen bijkomen per week omdat die nederlands spreken wie weet hoeveel mensen erbij kunnen komen als we engels praten en wereldweid mensen kunnen vinden ?

als je namelijk in het engels gaat zoeken vindt je daar ook mensen die dit probleem tegen komen
Lijkt me niet zo'n heel goed idee. Hier zijn we begonnen, dan moeten we hier ook verder gaan. (das mijn mening :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere

Hello Mr. T.T.,

There are things that worry us a lot.

First of all, you have been sending people individual e-mails. We have made a clear statement in our last letter, that contact about these issue's should be with our spokesperson! We understand your right to contact the individual user, but see this as a refusal to meet a simpel request made by that user.

We would like to point out that some of the users are having some trouble with the english language so for those people this is the only way to be heard. Furthermore the information to your supportdesk is kept accurate an low-in-volume this way, which saves you resources and time which should lead up to a quicker resolution.

We have clear indications that not only your Z-5500d speakers have a popping/humming/radio problem. Also many other speakers-series seem to be having this product-fault (for example: X-530, Z-5400, Z-5450, Z-640 and more).

The information stated on you website about the problems we experience with our Z-5500d is totally nonsense. In the Netherlands we do not have a polarized power network. Also a power filter is not an solution (even an ups doesn't work). The problem is caused by your speakers, not by the power network. The advice to buy an filter isnt a solution but more a general use advise. It doesn't resolve any of the above stated issues.

The Z-5500d is provided with an ''Council Directive 89/336/EEC". After a study of the rules, we have come to the conclusion that your product might not conform the EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in the EU countries. On this moment we are pointing this the responsible ministry in the Netherlands.

We informed the press in the Netherlands and Belgium about the issues with the speakers. There will be immediate action when there is no solution after the 20th of april 2006.

Sincerely Yours,
Ik vraag me overigens af tot hover je kan gaan met die datum... tevens zou ik niet stellen dat ze een probleem hebben met (89/336/EEC) maar mogelijk een probleem hebben. Het is namelijk inderdaad aan de certificerings instantie of ze inderdaad een probleem hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik ga me zo even bezig houden met de brief naar buiten op de blog, verwacht een full update vanmiddag. Ik moet eerst nog ff wat eten en ff relaxen, ik heb me daar pijn in m'n harses. Was iets te gezellig gister _/-\o_

More info soon :)

If you can't beat them, buy them !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Heb hem even ietsje aangepast.

Hello Mr. T.T.,

First of all, you have been sending people individual e-mails. We have made a clear statement in our last letter, that contact about these issues should be with our spokesman! We understand your right to contact the individual user, but see this as a refusal to meet a simple request made by us.
Also you are undermining our collective mind with this action. This gives us the idea that you are not taking us seriously anymore.

We would like to point out that some of the users are having some trouble with the English language and therefore are not able to read your message.

We have clear indications that not only your Z-5500d speakers have a popping/humming/radio problem. Also many other speakers-series seem to be having this product-fault (for example: X-530, Z-5400, Z-5450, Z-640 and more).

The information stated on you website about the problems we experience with our Z-5500d is totally nonsense. In the Netherlands we do not have a polarized power network. Also a power filter is not a solution (even an UPS doesn't work). The problem is caused by the speaker set, not by the power network. The advice to buy a filter isn't a solution but more a general use advise. It doesn't resolve any of the above stated issues.
Moreover, we find that the stimulation of buying electronics that do not resolve anything ethically incorrect. It will certainly frustrate your customers even more.

Please let me remind you of the proof of default, to which we already referred when we started our correspondence with you.
The Z-5500d is provided with an ''Council Directive 89/336/EEC". After a study of the rules, we have come to the conclusion that your product might not conform the EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in the EU countries. On this moment we are referring this information to the responsible ministry in the Netherlands.

As stated before, we feel that we are not taken seriously anymore. Therefore we are already informing the press in the Netherlands and Belgium about the issues with the speakers, so immediate action can be undertaken if you do not present a solution before the 20th of april 2006.

Sincerely Yours,

[ Voor 29% gewijzigd door tm030614 op 19-03-2006 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou die brief eigenlijk toch nog wat uitgebreider maken. Wat dieper ingaan op de "oplossingen" die ze op de website hebben gezet. En misschien ook nog wat met THX erbij halen?
En verstandig is idd om hun niet direct aan te vallen, maar aangeven wat er eventueel zou kunnen gebeuren.

//edit: Ik ben geen expert in de engelse taalkunde, maar ik zou hem nog wel even laten nakijken. Er zitten toch en aantal dingen in wat voor mijn gevoel niet helemaal correct is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:46:
Ik zou die brief eigenlijk toch nog wat uitgebreider maken. Wat dieper ingaan op de "oplossingen" die ze op de website hebben gezet. En misschien ook nog wat met THX erbij halen?
En verstandig is idd om hun niet direct aan te vallen, maar aangeven wat er eventueel zou kunnen gebeuren.
We vallen ze niet direct aan, we gegeven alleen netjes aan wat we momenteel aan het doen zijn.

Dieper ingaan op de oplossingen die ze op de website zetten lijkt mij niet nodig. Ik denk dat Logitech heel goed weet dat de informatie niet correct is.

THX vind ik lastig, maar is mischien wel het vernoemen waard. THX staat voor kwaliteit, ik weet echter niet wat hun criteria zijn. Op de website van THX staat bij speakers criteria
Speakers

Axial Frequency Response Analysis
Directional Characteristics
Sensitivity
Impedance
Harmonic Distortion
Low Frequency Cut Off
Phase Angle
Stray Magnetic Flux
Maximum Output Level
Acoustic Noise Level
Polarity

Niet echt iets waar we wat mee kunnen lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 07:35

Just to inform you

The Z-5500d is provided with an ''Council Directive 89/336/EEC". We have studied the rules and have come to the conclusion that your product is not conform the EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in the EU countries. On this moment we are informing the responsible ministry in the Netherlands.
mijn duit in het zakje:

We are referring this information to the responsible ministry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Laatst online: 09-09 03:25
ik heb een Logitech Z640 die geeft ook plopjes als ik mijn pc aan een uit doe maar dat is verder niet storend

ik heb ook pas een Z5500 maar ik heb gelukkig nog geen plopjes gehoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tm030614

Ze zullen het een stuk serieuzer nemen als je je argumenten goed onderbouwd en laat blijken dat je weet waar je over praat. Just my 2ct :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:22:
@tm030614

Ze zullen het een stuk serieuzer nemen als je je argumenten goed onderbouwd en laat blijken dat je weet waar je over praat. Just my 2ct :)
Das ook weer zo. Iemand tijd om het e.e.a. ff de verbeteren? Ik moet weg, en ben pas vanavond weer terug. Suc-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Geweldig idee om ze aan de EEC-regels te laten herinneren! :o Daar kunnen ze bijna niet onderuit als jullie genoeg 'bewijs' van gebreke kunnen aantonen, dan kunnen ze niet aan de gang blijven met pappen en nathouden. Affijn, zal je net zien, volgende maand komen ze met de opvolger van de Z-5500... 8)7

Maar goed, ik heb eens wat gegoogled en ben er achter gekomen dat er best veel forums/topics/recensies/reacties op het web zijn die ook last hebben van brommen, plops en het 'radio' effect. Wel mooi om te zien dat bij velen een link wordt gegeven naar dit topic, dus er zijn vele malen meer mensen dan de ~150 hierzo die achter jullie staan. :)

Nog even een reactie op de brief van TM: ik vind hem nogal persoonlijk gericht overkomen. Als ik die meneer T.T. was zou ik het gevoel krijgen alsof het 'mijn' schuld is dat de Z-5500 problemen geeft. Misschien is het beter om in het algemeen te blijven praten, dus meer op het bedrijf Logitech zelf gericht.

Hello Mr. T.T.,

First of all, you have been sending people individual e-mails. We have made a clear statement in our last letter, that contact about these issue's should be with our spokesman. ! We understand your right to contact the individual user, but we see this as a refusal to meet a simpel request made by us and therefore undermining our collective.
Also You undermining our collective with this action.

We would like to point out that some of the users are having some trouble with the english language and therefore are not able to read your message. (Wil je dit wel aanhalen? Dadelijk stelt hij voor via een 'native dutch employee' voortaan te zullen antwoorden, wat zijn reactie tijd op jullie mails niet bevorderd...)
Furthermore the information to your supportdesk is kept accurate an low-in-volume this way, which saves you resources and time which should lead up to a quicker resolution.
Heu? En nu in het nederlands? :?
Als je dit erin zet krijg je z'n reactie van 'dat is aan ons om te beslissen'

The information stated on Logitech's website about the problems we experience with our Z-5500d is totally completly nonsense. In the Netherlands we do not have a polarized power network. Also a power filter is not an solution (even an ups doesn't work). The problem is caused by your the speakers-set itself, not by the power network. The advice to buy a filter is not a solution but more a general use advise. It doesn't resolve any of the above stated issues. for the issues stated above. This should absolutely not be necessary for a product like this.

The Z-5500d is provided with an ''Council Directive 89/336/EEC". After a study of the rules, we have come to the conclusion that your product might not conform the EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in the EU countries. On this moment we are pointing this the responsible ministry in the Netherlands.

We are informing the press in the Netherlands and Belgium about the issues with the speakers. So we can take immediate action when there is no solution after the 20th of april 2006. Wow, dat zijn geen halve maatregelen! :o Als je dit allemaal waar kan/gaat maken, dan kan je het er wel in zetten ja. Je zou nog ergens erbij kunnen zetten dat een groeiend aantal mensen dit topic volgen naarmate er geen concrete oplossing gevonden wordt en dat het vertrouwen in het bedrijf Logitech 'steeds meer weg zakt'. Daar geef je krachtig mee aan dat jullie het helemaal niet eens zijn met de manier waarop ze dit probleem, en vooral jullie, benaderen.

Sincerely Yours,

Verder een mooie, krachtige brief zo. :) Zoals hier al eerder gezegd zou je nog wat meer op de ECC-materie kunnen ingaan om aan te tonen dat jullie echt onderzoek hiernaar gedaan hebben. Hiermee wrijf je hun gelijk nog eens flink onder de neus waar ze ook alweer aan moeten voldoen. In hun volgende reactie kunnen ze dan bijna niet anders dan hier inhoudelijk op te gaan reageren, dat opzich zou al een kleine overwinning zijn! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Silentpuma op 19-03-2006 14:46 . Reden: Typo.. ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Silentpuma schreef op zondag 19 maart 2006 @ 14:43:
Maar goed, ik heb eens wat gegoogled en ben er achter gekomen dat er best veel forums/topics/recensies/reacties op het web zijn die ook last hebben van brommen, plops en het 'radio' effect. Wel mooi om te zien dat bij velen een link wordt gegeven naar dit topic, dus er zijn vele malen meer mensen dan de ~150 hierzo die achter jullie staan. :)
Kun je een linkje gegeven?

Ben nu echt weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Zoals beloofd is de brief naar Radar bijna volledig herzien. De nieuwe versie staat op de blog. Tot vanavond zien we graag nog feedback voor deze versie van de brief, wie weet staan er nog rare dingen in. Daarna vind ik de brief wel final dacht ik zo en kan hij de deur uit.

Wellicht is het een goed idee om alvast alle adressen van de te sturen instanties hier te posten?

De blog: http://plopjesprobleem.marforz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Mijn aanpassingen (vet) op je laatste quote, Bart:

Hello Mr. T.T.,

First of all, you have been sent people individual e-mails. We have made a clear statement in our last letter, that contact about these issues should be with our spokesman! We understand your right to contact the individual user, but see this as a refusal to meet a simpel request made by us.
Also you are undermining our collective mind with this action. This gives us the idea that you are not taking us seriously anymore.

We would like to point out that some of the users are having some trouble with the english language and therefore are not able to read your message. Furthermore the information to your supportdesk is kept accurate an low-in-volume this way, which saves you resources and time which should lead up to a quicker resolution. Als je dit erin zet krijg je z'n reactie van 'dat is aan ons om te beslissen'

The information stated on you website about the problems we experience with our Z-5500d is totally nonsense. In the Netherlands we do not have a polarized power network. Also a power filter is not a solution (even an UPS doesn't work). The problem is caused by the speaker set, not by the power network. The advice to buy a filter isnt a solution but more a general use advise. It doesn't resolve any of the above stated issues.
Moreover, we find that the stimulation of buying electronics that do not resolve anything ethically incorrect. It will certainly frustrate your customers even more.

Please let me remind you of the proof of default, to which we already referred when we started our correspondence with you. The Z-5500d is provided with an ''Council Directive 89/336/EEC". After a study of the rules, we have come to the conclusion that your product might not conform the EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in the EU countries. On this moment we are referring this information to the responsible ministry in the Netherlands.

As stated before, we feel that we are not taken seriously anymore. Therefore we are already informing the press in the Netherlands and Belgium about the issues with the speakers, so immediate action can be undertaken if you do not present a solution before the 20th of april 2006.

Sincerely Yours,

[ Voor 4% gewijzigd door LiMbO83 op 19-03-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredster
LiMbO83 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 15:21:
Mijn aanpassingen (vet) op je laatste quote, Bart:

Hello Mr. T.T.,

First of all, you have been sent people individual e-mails. We have made a clear statement in our last letter, that contact about these issues should be with our spokesman! We understand your right to contact the individual user, but see this as a refusal to meet a simpel request made by us.

We would like to point out that some of the users are having some trouble with the english language and therefore are not able to read your message. Furthermore the information to your supportdesk is kept accurate an low-in-volume this way, which saves you resources and time which should lead up to a quicker resolution. Als je dit erin zet krijg je z'n reactie van 'dat is aan ons om te beslissen'

The information stated on you website about the problems we experience with our Z-5500d is totally nonsense. In the Netherlands we do not have a polarized power network. Also a power filter is not a solution (even an UPS doesn't work). The problem is caused by the speaker set, not by the power network. The advice to buy a filter isnt a solution but more a general use advise. It doesn't resolve any of the above stated issues.

Please let me remind you of the proof of default, to which we already referred when we started our correspondence with you. The Z-5500d is provided with an ''Council Directive 89/336/EEC". After a study of the rules, we have come to the conclusion that your product might not conform the EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in the EU countries. On this moment we are referring this information to the responsible ministry in the Netherlands.

Sincerely Yours,
Paar foutjes die ik nog zag:

- First of all, you have been sending people individual e-mails
- but see this as a refusal to meet a simple request made by us.
- Furthermore the information to your supportdesk is kept accurate and low-in-volume
- The advice to buy a filter isn't

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 13:54:
[...]

THX vind ik lastig, maar is mischien wel het vernoemen waard. THX staat voor kwaliteit, ik weet echter niet wat hun criteria zijn. Op de website van THX staat bij speakers criteria
Speakers

Axial Frequency Response Analysis
Directional Characteristics
Sensitivity
Impedance
Harmonic Distortion
Low Frequency Cut Off
Phase Angle
Stray Magnetic Flux
Maximum Output Level
Acoustic Noise Level
Polarity

Niet echt iets waar we wat mee kunnen lijkt me...
Om aan het THX certificaat te moeten voldoen (staat op de website van THX)
Background noise < NC22

Daar wordt met plopjes dus niet aan voldaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:26
De Amerikanen schrijven email, niet e-mail. (ik heb niks met dit probleem te maken, maar kwam het foutje in de brief toevallig tegen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Een paar aanpassingen (zoals ook eerder vermeld door Fredster)

Hello Mr. T.T.,

First of all, you have been sending people individual emails. We made a clear statement in our last letter, that contact about these issues should be with our spokesman! We understand your right to contact the individual user, but see this as a refusal to meet a simpel request made by us.
Also you are undermining our collective mind with this action. This gives us the impression that you are not taking us seriously anymore.

We would like to point out that some of the users are having some trouble with the english language and therefore are not able to read your message. Furthermore the information to your supportdesk is kept accurate and low-in-volume this way, which saves you resources and time which should lead up to a quicker resolution.

We have clear indications not only your Z-5500d speakers have a popping/humming/radio problem but also many other speakers-series seem to be having this product-fault (for example: X-530, Z-5400, Z-5450, Z-640 and more).

The information stated on your website about the problems we experience with our Z-5500d is totally nonsense. In the Netherlands we do not have a polarized power network. Also a power filter is not a solution (as even an UPS doesn't work). The problem is caused by the speaker set, not by the power network. Your advice to buy a filter is not a solution but more a general use advise. It doesn't resolve any of the above stated issues.
Moreover, we find that the stimulation of buying electronics that do not resolve anything, are ethically incorrect. It will certainly frustrate your customers even more.

Please let me remind you of the proof of default, to which we already referred when we started our correspondence with you. The Z-5500d is provided with a ''Council Directive 89/336/EEC". After a study of the rules, we came to the conclusion that your product might not conform with EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in EU countries. At this moment we are referring this information to the responsible ministry in the Netherlands.

As stated before, we feel that we are not taken seriously anymore. Therefore we are already informing the press in the Netherlands and Belgium about the issues with the speakers, so immediate action can be undertaken if you do not have a solution before the 20th of april 2006.

Sincerely Yours,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Blackminister schreef op zondag 19 maart 2006 @ 19:44:
Een paar aanpassingen (zoals ook eerder vermeld door Fredster)

Hello Mr. T.T.,

First of all, you have been sending people individual emails. We made a clear statement in our last letter, that contact about these issues should be with our spokesman! We understand your right to contact the individual user, but see this as a refusal to meet a simpel request made by us.
Also you are undermining our collective mind with this action. This gives us the impression that you are not taking us seriously anymore.

We would like to point out that some of the users are having some trouble with the english language and therefore are not able to read your message. Furthermore the information to your supportdesk is kept accurate and low-in-volume this way, which saves you resources and time which should lead up to a quicker resolution.

We have clear indications not only your Z-5500d speakers have a popping/humming/radio problem but also many other speakers-series seem to be having this product-fault (for example: X-530, Z-5400, Z-5450, Z-640 and more).

The information stated on your website about the problems we experience with our Z-5500d is totally nonsense. In the Netherlands we do not have a polarized power network. Also a power filter is not a solution (as even an UPS doesn't work). The problem is caused by the speaker set, not by the power network. Your advice to buy a filter is not a solution but more a general use advise. It doesn't resolve any of the above stated issues.
Moreover, we find that the stimulation of buying electronics that do not resolve anything, are ethically incorrect. It will certainly frustrate your customers even more.

Please let me remind you of the proof of default, to which we already referred when we started our correspondence with you. The Z-5500d is provided with a ''Council Directive 89/336/EEC". After a study of the rules, we came to the conclusion that your product might not conform with EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in EU countries. At this moment we are referring this information to the responsible ministry in the Netherlands.

As stated before, we feel that we are not taken seriously anymore. Therefore we are already informing the press in the Netherlands and Belgium about the issues with the speakers, so immediate action can be undertaken if you do not have a solution before the 20th of april 2006.

Sincerely Yours,
Het is toch echt is ethically correct, want 'the stimulation' is het onderwerp. Enkelvoud. (8> . Overigens is er niets mis met present a solution, omdat een oplossing uitgedragen wordt en niet alleen in het bezit is van T.T. of een ander iemand van Logitech. Dus laten we dat niet in have a solution veranderen.

[ Voor 5% gewijzigd door LiMbO83 op 19-03-2006 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
MAG DE BRIEF ZO WEG? Let even op de onderste regel.

Hello Mr. T.T.,

First of all, you have been sending people individual e-mails. We have made a clear statement in our last letter, that contact about these issues should be with our spokesman! We understand your right to contact the individual user, but see this as a refusal to meet a simple request made by us.

We would like to point out that some of the users are having some trouble with the English language and therefore are not able to read your message.

Moreover, we find that the stimulation of buying electronics that do not resolve anything, is ethically incorrect. It will certainly frustrate your customers even more.

Please let me remind you of the proof of default, to which we already referred when we started our correspondence with you.
The Z-5500d is provided with a ''Council Directive 89/336/EEC". After a study of the rules, we have came to the conclusion that your product might not conform the EMC law (89/336/EEC). This means your product can not be sold in the EU countries. At this moment we are referring this information to the responsible ministry in the Netherlands.

As stated before, we feel that we are not taken seriously anymore. Therefore we are already informing the press in the Netherlands and Belgium about the issues with the speakers, so immediate action can be undertaken if you do not present a solution before the 20th of april 2006 or provide us with solid information.

Sincerely Yours,

[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 20-03-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij wel. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
(as even an UPS doesn't work)
UPS begint welliswaar met een klinker: U. Maar omdat je deze uitspreekt als een woord dat begint met een medeklinker(you) wordt het: a UPS zonder n :)

Voorbeelden:
a european country
an exception
Therefore we are already informing the press in the Netherlands and Belgium about the issues with the speakers, so immediate action can be undertaken if you do not present a solution before the 20th of april 2006 or provide us with solid information.
Die zin is te lang en loopt niet helemaal lekker.
Misschien is dit iets?

Therefore we have decided to inform the press in the Netherlands and Belgium about the issues regarding Logitech speakers. We intend to take action if you do not present us with a suitable solution or solid information before the 20th of april 2006.

[ Voor 56% gewijzigd door Blorgg op 20-03-2006 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

Om eventjes spuit 11, de stuurman aan wal, enz. uit te hangen:

Je zou bij bij een willekeurig testhuis kunnen informeren, hoeveel het kost om een setje door de immunity tests te halen. (140 man, die elk een tientje neerleggen is toch 1400 euro, bijvoorbeeld)
Met een (vernietigend) rechtsgeldig testrapport in de hand kan je vervolgens dit vodje als frauduleus bestempelen en heeft Logitech opeens een gigantisch probleem! })

Just my 2 kopeks...

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Er zit trouwens een schrijffout in de voorgestelde mail als mensen willen reageren:

het is niet have send

maar

have sent

en in die brief naar logitech (die lange van een paar posts)

is het niet: we have came ....

maar

we have come or we came

:)

[ Voor 34% gewijzigd door Darth Malak op 20-03-2006 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
LiMbO83 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 21:15:
[...]

Het is toch echt is ethically correct, want 'the stimulation' is het onderwerp. Enkelvoud. (8> . Overigens is er niets mis met present a solution, omdat een oplossing uitgedragen wordt en niet alleen in het bezit is van T.T. of een ander iemand van Logitech. Dus laten we dat niet in have a solution veranderen.
Het klinkt gewoon zo raar, present a solution...dat lijkt me echt letterlijk vertaald uit het Nederlands...en daar moeten we mee opletten.. er zitten bij mij waarschijnlijk nog wat foutjes in...kzie niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
elal schreef op maandag 20 maart 2006 @ 01:53:

Je zou bij bij een willekeurig testhuis kunnen informeren, hoeveel het kost om een setje door de immunity tests te halen. (140 man, die elk een tientje neerleggen is toch 1400 euro, bijvoorbeeld)
Met een (vernietigend) rechtsgeldig testrapport in de hand kan je vervolgens dit vodje als frauduleus bestempelen en heeft Logitech opeens een gigantisch probleem! })

Just my 2 kopeks...
Bij de firma "DARE" had ik ook al zitten kijken...

[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 20-03-2006 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
Blackminister schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:00:
[...]

Het klinkt gewoon zo raar, present a solution...dat lijkt me echt letterlijk vertaald uit het Nederlands...en daar moeten we mee opletten.. er zitten bij mij waarschijnlijk nog wat foutjes in...kzie niet alles :)
Het is juist heel erg Engels, maar onze businesswereld neigt daar helaas veel te veel naar.

Maar goed, even in het algemeen het volgende. Laten we niet massaal gaan muggeziften. Het gaat erom dat de inhoud duidelijk is en dat we snel reageren, dus dat sommige zinnen niet helemaal perfect zijn, maakt niet veel uit. Over dat UPS vind ik overigens nog wel een interessante opmerking, misschien moeten we voor de duidelijkheid maar gewoon Uninterrupted Power Supply gebruiken. De laatste zin is prima, ik zou 'm niet anders kunnen interpreteren dan zoals deze bedoeld is. Er schieten zeg maar geen beelden van gummiberen door m'n hoofd, dus het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
elal schreef op maandag 20 maart 2006 @ 01:53:

Just my 2 kopeks...
Dat kan Logitech aan hun reet roesten, werkelijk. Of je neemt het probleem serieus, of je doet het niet. En momenteel ervaren dat laatste.

Zo'n zaak als dit moet op goed vertrouwen behandeld kunnen worden. We zijn echt niet voor de grap 5 maanden aan het corresponderen en hebben daarbij ook nog eens de adresgegevens van 140 man naar Logitech gestuurd. Als ze ons niet vertrouwen, is het andersom ook niet zo. Voor ons ligt die omslag op 20 april (daarom stellen we dus een deadline).

Dat is de reden waarom ik eigenlijk tegen zo'n test ben. Het klinkt op zich best goed, maar we grijpen pas na 20 april naar dit soort middelen. Nu geloof ik ook niet dat Logitech ineens aan het werk gaat met zulke testgegevens. Ook zullen ze er weinig aan hebben; in een handomdraai doen ze zelf zo'n test. Ik denk dat na 20 april alleen de consumentenorganisaties nog hulp kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
LiMbO83 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 10:14:
[...]

Dat kan Logitech aan hun reet roesten, werkelijk. Of je neemt het probleem serieus, of je doet het niet. En momenteel ervaren dat laatste.

Zo'n zaak als dit moet op goed vertrouwen behandeld kunnen worden. We zijn echt niet voor de grap 5 maanden aan het corresponderen en hebben daarbij ook nog eens de adresgegevens van 140 man naar Logitech gestuurd. Als ze ons niet vertrouwen, is het andersom ook niet zo. Voor ons ligt die omslag op 20 april (daarom stellen we dus een deadline).

Dat is de reden waarom ik eigenlijk tegen zo'n test ben. Het klinkt op zich best goed, maar we grijpen pas na 20 april naar dit soort middelen. Nu geloof ik ook niet dat Logitech ineens aan het werk gaat met zulke testgegevens. Ook zullen ze er weinig aan hebben; in een handomdraai doen ze zelf zo'n test. Ik denk dat na 20 april alleen de consumentenorganisaties nog hulp kunnen bieden.
True, true. Inmiddels is de brief zo goed als klaar en van mijn part gaat hij vanavond per post de deur uit. Alleen de vraag over capicatieve inductie waar Paragon het over heeft op de blog moet ik het antwoord nog op weten, zodat de brief zo duidelijk mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

[...]

Ze zullen er wel iets mee MOETEN doen. Doen ze er niks mee? Ook goed, stuur hem op naar de consumentenbond. :Y)
Kans zit er dan best in dat de speakers uit de verkoop worden gehaald, omdat ze niet aan de eisen voldoen.

Zullen ze niet zo grappig vinden, want dat zal ze aardig wat geld kosten. })

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Hij moet op dit moment al naar Kassa/radar e.d. worden gestuurd. Als we daar pas na de 20e mee beginnen zitten tegen het eind van het jaar dat er mogelijk iets gebeurd (als er door die instanties al wat word gedaan).

Ik begin er weer over en iemand kan hier weer dikgedrukt neer gaan zetten dat ie zwart of wit heeft dat de garantie niet verloopt maar ik moet het nog zien. Stuur mij anders in ieder geval dat "zwar-op-witte" ondertekende brief door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Brief is zojuist naar Logitech gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

't Zal me benieuwen waar ze nu weer mee op de proppen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sketchy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-06-2023
Ze zullen wel weer met juridisch geneuzel komen en om het probleem heen draaien. Iets concreets kunnen we toch niet meer verwachten denk ik B) .
Maar toch blijf ik hopen dat ze met een oplossing komen 8)7 .

Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kELAL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-12-2023

kELAL

Jeri is my middle name

tm030614 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 09:17:
[...]
Bij de firma "DARE" had ik ook al zitten kijken...
Tussen "zitten kijken" en een offerte aanvragen voor een "pre-scan" test* t.a.v. de immuniteitsnormen zit een wereld van verschil...
*) Een "full-compliance" test is veel duurder en in dit geval puur overkill. (Een negatief "pre-scan" testrapport is al genoeg "proof of non-compliance") (Voor wie dit nog niet weet en graag kleine lettertjes leest)
[...]
Dat kan Logitech aan hun reet roesten, werkelijk.
Juist niet. Dit paardenmiddel maakt het voor logitech in 1 klap in heel de EU verboden om nog zo'n speakersetje te verkopen! En dat biedt meteen de mogelijkheid om de aankoop te ontbinden of iig een groot deel van het aankoopbedrag terug te krijgen. Goed, mooi is anders, maar dat heb je met 'paardenmiddelen'
Zo'n zaak als dit moet op goed vertrouwen behandeld kunnen worden.
[...]
Dat is de reden waarom ik eigenlijk tegen zo'n test ben. Het klinkt op zich best goed, maar we grijpen pas na 20 april naar dit soort middelen.
Daarom kom ik er ook pas nu mee, nu het eind van het "goede vertrouwen" in zicht is.
Er is niets mis mee met je oriënteren op volgende stappen. Een offerte verplicht (nog) tot niets, maar brengt wel de 'munitie' in gereedheid, als de deadline verstrijkt.
Nu geloof ik ook niet dat Logitech ineens aan het werk gaat met zulke testgegevens. Ook zullen ze er weinig aan hebben; in een handomdraai doen ze zelf zo'n test.
Bij het uitdraaien van het testrapport is voor logitech het kalf al verdronken.
En denk niet, dat alle grote bedrijven een eigen EMC-testlab hebben! Conformiteitstesten worden meestal of extern of gedeeltelijk of helemaal niet gedaan.
Het is namelijk niet verplicht om te testen. Als jij vindt, dat in theorie je apparaat wel aan de normen voldoet, mag je al je handtekening onder je conformiteitsverklaring zetten! (Hiep, hiep, hoera voor de EU wetgeving) Dat je zwaar de sjaak bent, als iemand anders het tegendeel bewijst, tja...
Ik denk dat na 20 april alleen de consumentenorganisaties nog hulp kunnen bieden.
Ik betwijfel of organisaties als de consumentenbond nog veel kunnen toevoegen (behalve 'status') aan wat dit collectief reeds heeft gedaan.
Consumentenprogramma's lijken mij betere kanshebbers.Vooral in samenwerking met een testhuis. Niets is zo vernietigend als een camerashot van een man* in een testlab, die meewarig schuddend naar de testresultaten kijkt in een consumentenprogramma. })
WoBaDijk schreef op maandag 20 maart 2006 @ 11:08:
[...]
Doen ze er niks mee? Ook goed, stuur hem op naar de consumentenbond. :Y)
Consumentenbond? Meteen melden bij de Voedsel en Warenautoriteit!

Just my 2 old Romanian leu

Al klinkt een spreuk nog zo raar, als 't rijmt dan is het waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpokyVS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-08 07:50
Zal TrosRadar / Kassa bereid zijn om (aan) zo'n test (mee) te betalen?

Want het word wel heel erg duur om na de aanschaf van een set van 400 euro ook nog eens te moeten bewijzen dat de set niet deugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
Goed, daar is hij dan, de brief zoals we hem willen versturen, betekent nog niet dat hij final is, zodra hij dat is, wordt dit op de blog vermeld, wat betekent dat hij dan al verstuurd is. Als iedereen er mee eens is om hem zo te versturen horen we dat graag. Dan stuur ik hem vanavond nog op de post ! De datum en de adresgegevens van de instantie is het enige wat er niet opstaat, die komt er wel op in de final uiteraard. Als er nog feedback is, zie ik dat graag op de blog, hier alleen melden of hij verstuurd kan worden of niet, dan heb ik overzicht. Denk wel, het gaat om de kleine dingetjes nu, het is niet de bedoeling dat je me meld dat die hele brief weer over moet ! ;) :)

Crosspost van de blog:

Brief aan RADAR & de Consumentenbond:

Gathering of Tweakers leden
http://got.tweakers.net
plopjesprobleem@xs4all.nl

Betreft: Problemen rondom het consumentenproducten bedrijf Logitech en een constructiefout in zijn Z-5500 speakerset.

Beste redactie van TROS Radar,

Om te beginnen stellen wij ons graag even voor: wij stellen deze brief op vanuit een Internet Community genaamd Gathering of Tweakers, het grootste forum in Nederland op het gebied van IT gerelateerde zaken, zo niet ook in de ons omringende landen.

Middels deze brief zouden wij graag een groot probleem onder uw aandacht willen brengen dat zich afspeelt rondom het bedrijf Logitech en zijn Z-5500 speakerset. Inmiddels staan wij met meer dan 140 man sterk in een strijd met Logitech betreffende het probleem omschreven in deze brief.

Zoals u wellicht wel weet is Logitech een groot internationaal concern, die producten fabriceert voor zowel de thuisgebruiker als de zakelijke gebruiker. Haar producten zijn onder andere muizen, toetsenborden en speakersets. Geluidsboxen die men onder andere kan aansluiten op de computer. Naast het door ons aangekaarte product, hebben ook andere producten uit de laatst genoemde categorie problemen.

Het grootste probleem treedt op met de speakerset Z-5500 Digital, de meest krachtige set uit hun assortiment. Bovendien geeft deze set -op papier- de beste geluidskwaliteit, ofwel deze speakerset is het ‘high end’ model van Logitech. De speakerset bevat een vrij ernstige fabricage- constructiefout (welke door Logitech min of meer erkend wordt). De speakerset maakt harde ‘PLOP geluiden’ tijdens het aan of uit zetten van elektronische apparatuur binnen het huishouden. Tevens blijkt er in sommige gevallen ook een hevige permanente brom aanwezig te zijn en ook blijken sommige onder ons radio ontvangst te hebben over de speakers.

In de afgelopen 5 maanden hebben wij contact gehad met de Customer Support van Logitech Nederland. Sinds 3 maanden hebben we zelfs contact met het hoofdkantoor in Zwitserland, waar we direct contact hadden met een medewerker van de Customer Support en wat inmiddels de Customer Support Manager is geworden. Onze problemen hebben wij op een vrij uitgebreide manier aangekaart en kunnen evalueren met de Logitech HQ (Head Quarters) in Zwitserland. Deze hebben dit vervolgens doorgestuurd naar de Logitech Audio Business Unit (ABU) in de Verenigde Staten. Deze ABU zou verantwoordelijk zijn voor het technische ontwerp van de speakerset en zal zodoende ook een oplossing moeten implementeren (een werkende oplossing is reeds door ons aangeboden).

Het blijkt dat Logitech in de controle module (de zogenoemde control pod) van de speakerset, waarmee volume, signalen, effecten en aansluitingen geregeld kunnen worden, onvoldoende afscherming heeft ingebouwd waardoor fluctuaties in het stroomnet en elektromagnetische straling een plop/knal geluid veroorzaken die te horen zijn via de speakerboxen. Ook gaat dit gepaard met de algehele geluidskwaliteit van de set.

Alles leek goed te gaan, totdat Logitech ons liet blijken dat de goede voortgang rondom dit probleem volslagen valse hoop was. De eerder genoemde Logitech ABU heeft ons nieuwe “test” controle modules opgestuurd. Deze maken het probleem echter alleen maar erger. Daarop zijn technici op het forum, Gathering of Tweakers dus, zelf de oorzaak gaan onderzoeken. Inmiddels hebben zij kunnen vaststellen wat de oorzaak van het probleem is en hoe deze opgelost kan worden. Deze oplossing is door een aantal van ons getest met een bevredigend resultaat. Deze oplossingen van ons hebben wij, nogmaals, op een vrij uitgebreide manier aangekaart en kunnen evalueren met de Logitech HQ in Zwitserland. Zij hebben echter in een duidelijke verklaring laten weten dat zij de door ons aangedragen oplossing niet te kunnen en/of zullen testen, laat staan gebruiken.

In ons e-mail contact met de Logitech HQ in Zwitserland hebben wij herhaaldelijk concrete vragen gesteld of er schot in de zaak zit. Waarop wij antwoord kregen waarin totaal niets inhoudelijk in werd opgemaakt. Waarmee zijn ze bezig? Is er al enige vooruitgang? Is er een deadline vastgesteld? Op deze vragen hebben wij nooit antwoord gekregen. Logitech komt alleen met antwoorden die om het probleem heen draaien, vooral of we meer geduld willen hebben. Juridische onzin, om het zo maar eens te zeggen. Onzin waar wij inmiddels beu van zijn. Wij hebben ons vanaf het begin als collectief opgesteld in deze zaak en ook duidelijk aangegeven dat we dit blijven doen. Logitech luistert echter niet en stuurt individuele e-mails naar gedupeerden die op de lijst staan. Een lijst die wij hebben opgesteld van mensen die dit probleem ervaren en enkel doorgestuurd hebben om aan te geven hoeveel mensen problemen ondervinden met de set.

Logitech heeft inmiddels, sinds ons eerste contact, 5 maanden de tijd gehad om IETS aan dit probleem te doen, maar tot nu toe zijn er geen concrete resultaten. Na lange tijd is er inmiddels een zogenoemd Q&A (vraag en antwoord) op de Logitech.com website gezet, maar dit antwoord geeft absoluut geen bevredigende oplossing. Sterker nog, de oplossingen gegeven door Logitech zijn al meerdere keren door onze mensen op het forum getest en resultaten hiervan zijn direct naar Logitech gecommuniceerd en wel vóór het publiceren van het genoemde Q&A. Bovendien is het antwoord als ‘vaag’ en vooral incorrect te omschrijven. Erger is echter wanneer je de Logitech Customer Support contacteert over dit probleem, er glashard gezegd wordt dat het niet aan de speakerset ligt. Het adres naar de Q&A op de website vindt u onderaan deze brief.

Wij zouden graag willen benadrukken dat dit probleem als vrij ernstig te bestempelen is. De speakerset voldoet namelijk niet, naar wij vermoeden, aan de normen zoals vastgesteld in de Council Directive 89/336/EE, een certificaat dat moet garanderen dat de speakerset voldoet aan strenge elektromagnetische compatibele standaarden die door de EU gesteld worden aan elektrische apparatuur.
Tevens zou volgens Logitech de set moeten voldoen aan een zogenaamde THX certificatie. Een THX certificaat staat tevens garant voor ‘topkwaliteit audio weergave’, wat inhoudt dat de speakerset moet voldoen aan strenge audio kwaliteitseisen. Helaas kunnen wij hier dus niets van terugvinden in de praktijk met uitzondering van het THX logo zelf.

Per e-mail hebben wij te kennen gegeven dat we een deadline, 20 april 2006, hebben vastgesteld voor een werkende en bevredigende oplossing. Ook hebben we vermeld dat, in het geval van het niet halen van deze deadline, wij verdere stappen zullen ondernemen. Vanwege de huidige, ontwijkende houding van Logitech is onze verwachting dat deze deadline niet gehonoreerd zal worden. Derhalve zijn wij alvast voorbereidende stappen aan het ondernemen, zodat, op het moment van het verstrijken van de deadline, we direct tot actie kunnen overgaan.

Zoals gezegd valt de deadline op 20 April. Hier zullen wij ons ook aan houden, maar met het oog op de voorbereiding is het wellicht een goed idee dat TROS Rader mee leest over dit probleem. Wij zijn namelijk bang dat zonder uw hulp (of die van andere consumentenorganisaties) wij niet tot een oplossing kunnen komen met Logitech.

Overigens zijn wij op Gathering of Tweakers niet de enigen met dit probleem. Wij hebben op de officiële fora van Logitech kunnen zien dat er veel meer mensen zijn die dit probleem ervaren. De redenatie vanuit Logitech dat zij niet bekend waren met de door ons genoemde problemen kunnen wij dan ook niet begrijpen.

Om alle geschreven e-mail in deze brief te plaatsen leek ons niet verstandig, aangezien dit er te veel zijn om in deze e-mail bij te voegen, maar zijn wel beschikbaar indien gewenst. Voor verdere informatie, meer inhoudelijke zaken, de verzonden en ontvangen e-mails en overige illustraties kunt u contact opnemen met ons contactpersoon en initiatiefnemer van deze actie:

B.B.
Telefoon
plopjesprobleem@xs4all.nl

Met vriendelijke groet,

Namens alle gedupeerden op het
Gathering of Tweakers forum
en daarbuiten.

Het forum: http://got.tweakers.net
Het topic, eerste deel: Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic DEEL 2
Het topic, tweede en recente deel:
Het Logitech Z-5500 PLOPJES probleem topic

Logitech: www.logitech.com
De speakerset: op www.logitech.com
De Q&A: op www.logitech.com
THX: www.thx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
SpokyVS schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:25:
Zal TrosRadar / Kassa bereid zijn om (aan) zo'n test (mee) te betalen?

Want het word wel heel erg duur om na de aanschaf van een set van 400 euro ook nog eens te moeten bewijzen dat de set niet deugt.
Ik heb inmiddels om een offerte gevraagd ;) Hou jullie op de hoogte. Koste probeer ik via Logitech terug te vorderen :+

[ Voor 2% gewijzigd door tm030614 op 20-03-2006 18:33 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
tm030614 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:28:
[...]

Ik heb inmiddels om een offerte gevraagd ;) Hou jullie op de hoogte. Koste probeer ik via Logitech terug te vorderen :+
Je bent goed bezig! _/-\o_ Laat ons weten wat het bedrag van die offerte is. Ik kan me toch voorstellen dat velen bereid zijn een bijdrage te leveren van bvb enkele luttele Euries, als op die manier kan aangetoond worden dat de set volledig niet deugd. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Blackminister schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:35:
[...]

Je bent goed bezig! _/-\o_ Laat ons weten wat het bedrag van die offerte is. Ik kan me toch voorstellen dat velen bereid zijn een bijdrage te leveren van bvb enkele luttele Euries, als op die manier kan aangetoond worden dat de set volledig niet deugd. :*)
We zijn met 140 man. Als iedereen een tientje betaald is dat toch al 1400 euries...
Eventueel aankloppen bij TNO? Die doen ook EMC testen...oja Kema, TÜV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
tm030614 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:42:
[...]

We zijn met 140 man. Als iedereen een tientje betaald is dat toch al 1400 euries...
Eventueel aankloppen bij TNO? Die doen ook EMC testen...oja Kema, TÜV?
Nog eens geld neerleggen voor Logitech zeker, na al dit gebeuren :P. Wellicht wil Radar idd zo'n test wel financieren, maar dat lijkt me wat hoog gegrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Marf0rz schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:47:
[...]

Nog eens geld neerleggen voor Logitech zeker, na al dit gebeuren :P. Wellicht wil Radar idd zo'n test wel financieren, maar dat lijkt me wat hoog gegrepen :)
Wat meen je dat... heb jij er geen tientje voor over...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
tm030614 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:48:
[...]

Wat meen je dat... heb jij er geen tientje voor over...?
Een tientje.. je moet wel bedenken, 50% van die 140 man hebben zich opgegeven maar willen er verder geen onderhoud aan, zeker dat die groep dit topic half is vergeten. Dan heb je nog een groep, laten we zeggen, 20% die gewoonweg niet willen betalen.

Je snapt dat het ruwe cijfers zijn, maar hoe wil je zoiets organiseren dan? Uberhaupt, stel dat bijv. 80% van die 140 betaald, dat gaat me echt een partij lang duren, na een hoop gezweet.

En ik zie het nut er nog niet helemaal van in, maar ik kan ergens overheen hebben gelezen. Ik ga even eten, ben vanavond weer online. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn laatste opmerking mbt de brief,

dit:
moet andersom :P
Prima brief zo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
RambOo schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:56:
Mijn laatste opmerking mbt de brief,

dit:
[...]

moet andersom :P

[...]

Prima brief zo _/-\o_
Oh ja, lollig ! :) Dat zie je dan weer helemaal over het hoofd na al dat ge-edit. Anyway, die URLs komen er voluit op, aangezien je het adres anders moeilijk kan zien op papier :P Thx voor de heads up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Marf0rz schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:26:
Daarop zijn technici op het forum, Gathering of Tweakers dus, zelf de oorzaak gaan onderzoeken. Inmiddels hebben zij kunnen vaststellen wat de oorzaak van het probleem is en hoe deze opgelost kan worden.
Buiten het volledig afschermen van de versterker in de sub door RC en ikzelf, is er nog niemand met een oplossing voor het brommen gekomen en is het al helemaal niet getest door anderen.
Daarnaast hoeft het niet 'de' oplossing te zijn, het is i.i.g. iets dat de het probleem lijkt weg te nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 20-03-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
@ Marf0rz en de rest.

Willen jullie de brief naar TrosRadar nu wegdoen? Of willen jullie nog wachten op de reactie van Logitech op de laaste e-mail? Met wachten bedoel ik dan wel tot uiterlijk a.s. woensdag 22-3. Mocht er dan geen reactie zijn geweest gaat hij die avond nog weg. (Wachten heeft mijn voorkeur, er staan een aantal concrete plannen in de laaste brief naar Logitech).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
tm030614 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:44:
@ Marf0rz en de rest.

Willen jullie de brief naar TrosRadar nu wegdoen? Of willen jullie nog wachten op de reactie van Logitech op de laaste e-mail? Met wachten bedoel ik dan wel tot uiterlijk a.s. woensdag 22-3. Mocht er dan geen reactie zijn geweest gaat hij die avond nog weg. (Wachten heeft mijn voorkeur, er staan een aantal concrete plannen in de laaste brief naar Logitech).
Ik weet het niet. Hoezo zou je wachten? We hebben al lang genoeg gewacht en als je telkens op de volgende mail wacht komt er nooit wat van natuurlijk. Bovendien is het maar een heads up naar die organisaties, het is niet meteen dat er drastische dingen worden geregeld, als het goed is dan. Tegen de tijd dat het nodig is, 20 april, wanneer er nog geen oplossing is, stellen we nog een brief op.

Bovendien is dit precies wat Logitech aan het doen is, tijd rekken dus. Het maakt voor hun vrij veel uit of we het vandaag of woensdag doen denk ik, elke dag counts.

Just my 2 eurocenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Marf0rz schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:54:
[...]

Ik weet het niet. Hoezo zou je wachten? We hebben al lang genoeg gewacht en als je telkens op de volgende mail wacht komt er nooit wat van natuurlijk. Bovendien is het maar een heads up naar die organisaties, het is niet meteen dat er drastische dingen worden geregeld, als het goed is dan. Tegen de tijd dat het nodig is, 20 april, wanneer er nog geen oplossing is, stellen we nog een brief op.

Bovendien is dit precies wat Logitech aan het doen is, tijd rekken dus. Het maakt voor hun vrij veel uit of we het vandaag of woensdag doen denk ik, elke dag counts.

Just my 2 eurocenten :)
Klopt maar ik ben wel van mening dat je Logitech wél de kans moet geven om te reageren op onze acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

tm030614 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:44:
(Wachten heeft mijn voorkeur, er staan een aantal concrete plannen in de laaste brief naar Logitech).
Aangezien jij overal jouw energie en moeite in hebt gestopt vind ik dat jij (voor een heel groot deel) mag uitmaken of je wilt wachten of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
DukeBox schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:03:
[...]

Aangezien jij overal jouw energie en moeite in hebt gestopt vind ik dat jij (voor een heel groot deel) mag uitmaken of je wilt wachten of niet.
Das mooi om te horen ;) Maar we zijn en blijven een collectief. Maar ik denk niet dat 2 dagen nog echt uitmaken.

P.s., jij doet ook veel waarvoor mijn dank!

[ Voor 8% gewijzigd door tm030614 op 20-03-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marf0rz
tm030614 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:08:
[...]

Das mooi om te horen ;) Maar we zijn en blijven een collectief. Maar ik denk niet dat 2 dagen nog echt uitmaken.

P.s., jij doet ook veel waarvoor mijn dank!
Wachten dus ? ;(

Edit: Ok :)

[ Voor 3% gewijzigd door Marf0rz op 20-03-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Yep, tot woensdag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.

En ik ben wel bereid om wat geld bij te leggen. Wel op goeie voorwaarden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat het jullie nog niet is opgevallen, maar Logitech heeft eindelijk een artikel op de site geplaatst, kijk op artikel nr. 3429 , ga naar www.logitech.com verander de landinstelling naar United Kingdom, ga naar support -> product support -> vul bij de zoektekst in 3429 -> selecteer bij search by: Answer number -> search :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:08

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:42:
Misschien dat het jullie nog niet is opgevallen, maar Logitech heeft eindelijk een artikel op de site geplaatst, kijk op artikel nr. 3429 , ga naar www.logitech.com verander de landinstelling naar United Kingdom, ga naar support -> product support -> vul bij de zoektekst in 3429 -> selecteer bij search by: Answer number -> search :O
euh heb je dit topic wel eens gelezen? :X dit is al meerdere malen genoemd hier en ook grondig onderuit gehaald. ;) De oplossingen die worden aangedragen slaan nergens op, maar dat wordt wel duidelijk als je de laatste pagina's van dit topic in iedergeval even doorneemt. :D Logitech begint namelijk over gepolariseerde wandcontactdozen en aangezien we hier in Nederland een wissel spannings net hebben...

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 21-03-2006 00:08 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Buiten het feit dat die brom niks te maken heeft met wat voor een lichtbronnen dan ook, die is continue aanwezig.

BTW: Ik heb gisteren een antwoord gestuurd op de logitech support call die ik had ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed brief, ziet er goed uit. Ik post niet veel maar lees wel veel. Versturen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Goede brief! Hopen dat ie ook 't gewenste effect heeft..

Btw, ik heb net een meeltje mogen ontvangen van Logitech dat er een account voor mij is aangemaakt:

Logitech EMEA Support to me

Er is een account voor u aangemaakt met de volgende gebruikers-id en wachtwoord:

Gebruikers-id: ....@......com
Wachtwoord: ..........

U wordt geadviseerd hier te klikken om u aan te melden op onze supportsite en uw wachtwoord te wijzigen .

Erg vreemd en erg ongevraagd eigenlijk. Wil wel eens weten wat ze hiermee willen bereiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even terloops

ik heb net nieuwe z-5500 ontvangen die nu al een week plopvrij is met PID:R549

weet niet of dit relevant is, maar t.o.v. de vorige plopt deze set niet en heeft ook geen brom uit de sub nu al anderhalve week.

voor de rest: nog succes met de actie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:14:
even terloops

ik heb net nieuwe z-5500 ontvangen die nu al een week plopvrij is met PID:R549

weet niet of dit relevant is, maar t.o.v. de vorige plopt deze set niet en heeft ook geen brom uit de sub nu al anderhalve week.

voor de rest: nog succes met de actie..
Je bent een van de gelukkige... Mijn PID is nog hoger (al in de 6) maar geen oplossing.
Daarbij waarom hebben ze je een nieuwe set gestuurd? Omdat je om een nieuwe had gevraagd ivm ploppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ vladi:

Mijn set was eerst ook goed. In de loop van de maanden werd het erger. Ik heb pid 529.

Maar misschien ben je idd a lucky boy :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Mvdlaak schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:24:
Goede brief! Hopen dat ie ook 't gewenste effect heeft..

Btw, ik heb net een meeltje mogen ontvangen van Logitech dat er een account voor mij is aangemaakt:

Logitech EMEA Support to me

Er is een account voor u aangemaakt met de volgende gebruikers-id en wachtwoord:

Gebruikers-id: ....@......com
Wachtwoord: ..........

U wordt geadviseerd hier te klikken om u aan te melden op onze supportsite en uw wachtwoord te wijzigen .

Erg vreemd en erg ongevraagd eigenlijk. Wil wel eens weten wat ze hiermee willen bereiken...
Ik heb aangegeven aan meneer T.T. dat er door mij, nog iemand anders, ooit toestemming is gegeven om de adressen te 'misbruiken' om mensen individueel te benaderen. Blijkbaar hebben ze zich dat aangetrokken en 'vragen' ze nu min of meer of je een account wil aangaan. Dan ben JIJ namelijk de gene die toestemming heeft gegeven...

Teminste dit lijkt mij de redenatie die er achter zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosphere
hmmmz... "
Het filter moet een waar inductief wisselstroomlijnfilter met pi-netwerk zijn om de beste resultaten te verkrijgen.
" ... hmmmz klinkt als een duur filter/UPS achtig :D
Maaruh iemand die zo weet wat dat inhoud([url=about:blank]*[/url])

Beetje ziek om dat nodig te hebben voor een set van meer dan 400€ Voor die prijs verwacht ik toch een redelijke voeding, die daar zelf voor zorgt. Of een hele grote waarschuwing op de doos!

edit:
*=Heb ffies lopen zoeken ... maar denk niet dat je met die omschrijving erg snel een filter gaat vinden

[ Voor 13% gewijzigd door Atmosphere op 21-03-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdlaak

Mvdlaak

~*Gnarf*~

Er is niks gevraagd, er is gewoon gedaan,..
Ik heb ons collectieve antwoord teruggestuurd en als dank krijg ik een account. :r
Denk dat ik de account maar moet opheffen???

@ Atmosphere:
Setje van meer dan €400?
Heb 'm toch echt voor €284 in huis gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
Mvdlaak schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:56:
Er is niks gevraagd, er is gewoon gedaan,..
Ik heb ons collectieve antwoord teruggestuurd en als dank krijg ik een account. :r
Denk dat ik de account maar moet opheffen???

@ Atmosphere:
Setje van meer dan €400?
Heb 'm toch echt voor €284 in huis gehaald..
Wil je een reactie sturen naar Mr. T.T. (Manager van de customer support) om je beklag te doen? Stuur hem graag voor je door!

Wat betreft de prijs... sommige hebben idd tegen de € 400,- betaald. (Logitech prijs is € 399,-)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.