Ik ben ook voor alle sr-nrs in één mail. Is overzichtelijker voor Logitech, gaan ze achteraf ook niet zeuren dat ze iets niet hebben gekregen.
Helemaal mee eens.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:16:
Ik zou dus zelf niets terugsturen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo ondermijnen we enkel ons collectief.
Laten we samen overleggen om een mail op te stellen die we allen apart naar meneer TT versturen en waarin we verwijzen voor de gevraagde gegevens naar een mail die Bart zal sturen waarin al onze serienummer en gegevens staan. Vervolgens sturen we dus 1 mail waarin alle gegevens staan verzameld.
Ik zie dit gewoon als een truc om ons collectief te doorbreken. Eens er een aantal mensen gereageerd hebben persoonlijk met de gegevens, dan is er geen terugkeren meer. Dan gaan ze gewoon het collectief mailen negeren, en verwijzen naar de mails die ze naar ieder persoonlijk sturen. Maar ieder persoonlijk hebben we geen slagkracht, geen zeggingskracht en praten ze ons gewoon onder tafel. Ze gaan dan ZEKER NIET meer inhoudelijk reagern.
Mijn mening.
Beste mensen. Ik wil jullie één ding vragen. REAGEEER NIET OP DE MAIL VAN T.T.
Het is slecht een vraag en (dringend) advies. Ik zal je dus niks verplichten echter hoop op jullie medewerking gezien de dingen die door mij/ons! afgelopen tijd zijn gedaan. Door niet te reageren help je mij/ons!
Ik heb vanaf begin af aan iedereen proberen te helpen, en inmiddels is hier dit collectief van gebruikers uit ontstaan. Door nu te reageren op de mail van T.T. heeft Logitech gedaan wat ze willen bereiken, iedereen idividueel benaderen.
Er is geen enkele reden dat Logitech ons als individue moet benaderen. Daarbij waar zit het serienummer op de set? Waarom krijg ik, als 'woordvoeren' geen mail?
En door wel op de mails te reageren ondermijnen we onze eigen brief!!! We hebben immers aangegeven NIET te reageren op individuele e-mail!!!.
Ik zal meneer T.T. bellen hierover, want ik vind dit ronduit te ver gaan.
Edit: Serienummers mag je wel naar mij toezenden ik zal ze dan naar T.T. doorsturen
[ Voor 11% gewijzigd door tm030614 op 16-03-2006 18:34 ]
omfg wat een lijers, en dan iedereen individueel gaan benaderentm030614 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:24:
We hebben immers aangegeven NIET te reageren op individuele e-mail!!!.

[ Voor 13% gewijzigd door RambOo op 16-03-2006 18:42 ]
Om heel eerlijk te zijn voel ik me werkelijk zwaar beledigd door Logitech. Jullie willen niet weten hoeveel ik ze op de achtergrond en buiten alle vormen van publiciteit heb geholpen!!!RambOo schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:41:
[...]
omfg wat een lijers, en dan iedereen individueel gaan benaderen
Daarbij heb ik Logitech NOOIT toestemming gegeven om de adressen te 'misbruiken' voor het doeleind waarvoor ze het nu gebruiken. Doel was om aan te geven hoeveel mensen nu last hebben van dit probleem.
Ze hadden op zijn minst kunnen vragen 'zijn er mensen die NIET door ons als individu willen worden benaderd'.
Ik heb geen mailtje gehad hoor, misschien kijken ze alleen maar of je geen adressen hebt verzonnen ofzo door er een paar te mailen...
Ik denk dat meneer T.T. zo stom is geweest om alleen de 'geupdate adreslijst', die ik hem vorige week heb gestuurd, een e-mail te sturen. Niet zo slim, want in totaal zijn er inmiddels 140 'gedupeerde'. Blijkbaar heeft hij deze niet meegenomen...Vatt schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:03:
Ik heb geen mailtje gehad hoor, misschien kijken ze alleen maar of je geen adressen hebt verzonnen ofzo door er een paar te mailen...

EDIT: Wil iemand de e-mail van T.T. naar mij doorsturen? Dan weet ik om welke informatie er gevraagd word.
M'n Logitech mx3100 gaat ook spontaan het hoekje om... k*t zooi
[ Voor 22% gewijzigd door tm030614 op 16-03-2006 19:19 ]
Is Logitech nou echt zo dom of doen ze alsof
(Denk persoonlijk het 2e
)
TM respect voor je inzet/moeite en veel suc6! Ik blijf het topic volgen

TM respect voor je inzet/moeite en veel suc6! Ik blijf het topic volgen
[ Voor 28% gewijzigd door RambOo op 16-03-2006 19:15 ]
Ik zit het hele verhaal nu net te vertellen aan mijn moeder. Zij zegt dat we ook contact op kunnen nemen met de Consumentenbond (waar vast wel iemand hier lid van is).
Klopt, mijn voorkeur gaat uit om meerdere bedrijven aan te schrijven. In dit geval kan er (natuurlijk in overleg) middels meerdere kanten de publiciteit opgezocht worden.Giel schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:24:
Ik zit het hele verhaal nu net te vertellen aan mijn moeder. Zij zegt dat we ook contact op kunnen nemen met de Consumentenbond (waar vast wel iemand hier lid van is).
Logitech heeft overigens vandaag NIET gereageerd op onze laatste brief. Hiermee is de datum van 20 April van de baan.
Zie post hieronder.
[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 16-03-2006 19:43 ]
De e-mail "naar buiten toe" is aangepast:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25381325#25381325
Edit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25381325#25381325
Edit:
Owtm030614 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:29:
[...]
Logitech heeft overigens vandaag NIET gereageerd op onze laatste brief. Hiermee is de datum van 20 April van de baan.
[ Voor 43% gewijzigd door Marf0rz op 16-03-2006 19:36 ]
If you can't beat them, buy them !
Verwijderd
Kun dat miss even uitleggen Heb miss iets over het hoofd gezien .tm030614 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:29:
[...]
In de laatste brief die we hebben gestuurd is door ons aangegeven dat we een reactie willen op onze eind datum van 20 april. Waneer men niet reageerd op deze datum dan nemen wij dit op als het 'verwerpen' ervan.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:38:
[...]
Kun dat miss even uitleggen Heb miss iets over het hoofd gezien .
In de laaste e-mail is aangegeven dat we een reactie verwachten vóór 17 maart 06. Deze reactie is NIET gekomen waardoor Logitech ons voorstel van 20 april verwerpt.
Hier moet ik nu zelf op terug komen. We/ik hebben per abuis 17th of April 06 aangegeven als uiterste reactie datum
[ Voor 11% gewijzigd door tm030614 op 16-03-2006 19:43 ]
Verwijderd
Heb ook geen mail gehad.
Poll !
Ik denk dat, sinds B.L. het probleem heeft doorgespeeld aan zijn overste, dat het er al lang niet meer inzit om tot een oplossing te komen met Logitec zelf. Er is sinds dan alleen achteruitgang richting doofpot. Ik denk dat het verhaal sowieso naar de media zal gaan, het is alleen een kwestie van tijd.
Poll !
Ik denk dat, sinds B.L. het probleem heeft doorgespeeld aan zijn overste, dat het er al lang niet meer inzit om tot een oplossing te komen met Logitec zelf. Er is sinds dan alleen achteruitgang richting doofpot. Ik denk dat het verhaal sowieso naar de media zal gaan, het is alleen een kwestie van tijd.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 19:46 ]
Verwijderd
Ok, daar heb ik idd overheen gelezen. 
Heb btw ook geen email gehad.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 19:45 ]
Maakt in principe niet uit, we kunnen instanties alsnog mailen en vragen of ze meelezen. Logitech behandeld ons niet goed, doen wij het ook niet. Lijkt me tres simple.tm030614 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:41:
[...]
In de laatste brief die we hebben gestuurd is door ons aangegeven dat we een reactie willen op onze eind datum van 20 april. Waneer men niet reageerd op deze datum dan nemen wij dit op als het 'verwerpen' ervan.
In de laaste e-mail is aangegeven dat we een reactie verwachten vóór 17 maart 06. Deze reactie is NIET gekomen waardoor Logitech ons voorstel van 20 april verwerpt.
Hier moet ik nu zelf op terug komen. We/ik hebben per abuis 17th of April 06 aangegeven als uiterste reactie datum
Edit:
Juust !Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:43:
Heb ook geen mail gehad.
Poll !
[ Voor 25% gewijzigd door Marf0rz op 16-03-2006 19:50 ]
Heb al een e-mail gestuurd dat deze datum natuurlijk incorrect is gezien het feit de door ons gestelde eind datum 20 april erg dicht bij de datum van 17 april ligt.Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:44:
Ok, daar heb ik idd overheen gelezen.
Ik heb ze nu gevraagd voor 22 EDIT april MAART idd te reageren.
[ Voor 3% gewijzigd door tm030614 op 16-03-2006 20:11 ]
Verwijderd
Heel even een vraagje tussendoor,
Ik wil mijn control center aan de andere kant van mijn bureau hebben maar daarvoor is dat snoertje te kort dus ik dacht ik koop een VGA (mannelijk/vrouwelijk) verleng snoertje.
Mycom zij dat het wel moest kunnen maar die hadden geen snoertje bij de hand en ben dus doorgelopen naar de Dynabyte maar die zeggen dat het niet kan wegens signaal nog wat, iig het klonk niet goed.
Kan het nu wel of kan het nu niet?
Ik wil mijn control center aan de andere kant van mijn bureau hebben maar daarvoor is dat snoertje te kort dus ik dacht ik koop een VGA (mannelijk/vrouwelijk) verleng snoertje.
Mycom zij dat het wel moest kunnen maar die hadden geen snoertje bij de hand en ben dus doorgelopen naar de Dynabyte maar die zeggen dat het niet kan wegens signaal nog wat, iig het klonk niet goed.
Kan het nu wel of kan het nu niet?
Verwijderd
Maart denk ik dat je bedoelttm030614 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:50:
[...]
Heb al een e-mail gestuurd dat deze datum natuurlijk incorrect is gezien het feit de door ons gestelde eind datum 20 april erg dicht bij de datum van 17 april ligt.
Ik heb ze nu gevraagd voor 22 april te reageren.
Ik hoop voor jou en ons dat je dat dat 22 maart bedoelt.tm030614 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:50:
[...]
Heb al een e-mail gestuurd dat deze datum natuurlijk incorrect is gezien het feit de door ons gestelde eind datum 20 april erg dicht bij de datum van 17 april ligt.
Ik heb ze nu gevraagd voor 22 april te reageren.
Marf0rz ik heb je brief wat 'herschreven'
Beste redactie van TROS Radar,
Middels deze brief willen wij u graag op de hoogte brengen over een groot probleem wat zich afspeelt rondom het bedrijf Logitech en zijn Z-5500 speakerset.
Om te beginnen stellen wij ons graag even voor. Wij stellen deze brief op vanuit een Internet Community genaamd Gathering of Tweakers, het grootste forum in Nederland op het gebied van IT gerelateerde zaken, zo niet ook in onze naaste buurlanden. Inmiddels staan wij met meer dan 140 man sterk tegen de strijd met Logitech, rondom het probleem wat we u graag in deze brief van op de hoogte willen stellen.
Zoals u misschien weet is Logitech een groot internationaal consumentenproducten concern, die producten fabriceert voor zowel de thuisgebruiker als de zakelijke gebruiker op werk. Logitech maakt onder andere muizen en toetsenborden, maar ook speakersets. Geluidsboxen die men o.a. kan aansluiten op de computer. Met meerdere producten uit de laatst genoemde categorie hebben wij een groot probleem.
Het grootste probleem ondervindt zich in de speakerset Z-5500 Digital, de meest krachtige speakerset uit hun assortiment (Lees: Beste en duurste á € 400,-). De speakerset ondervindt zich hevig aan een vrij ernstige fabricage- constructiefout (die door Logitech min of meer erkend word). Technici op het forum, Gathering of Tweakers dus, hebben inmiddels kunnen vaststellen wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden. De speakerset maakt harde “PLOP geluiden” tijdens het aan of uit zetten van elektronisch apparatuur binnen het huishouden. Tevens blijkt er in sommige gevallen ook een hevige permanente brom aanwezig te zijn. Ook deze brom is niet weg te krijgen. Het blijkt dat Logitech in de controle module (de zogenoemde control pod) van de speakerset, waarmee je het volume, signalen, effecten en aansluitingen kan regelen, onvoldoende afscherming heeft ingebouwd waardoor fluctuaties in het stroomnet een plop/knal geluid veroorzaken. Ook gaat dit gepaard met de algehele geluidskwaliteit van de set.
In de afgelopen 4 maanden hebben wij contact gehad met de Customer Support van Logitech Nederland. Sinds 2 maanden tijd hebben we zelfs contact met het hoofdkantoor in Zwitserland, waarmee we in direct contact waren met een medewerker van de Customer Support en inmiddles ook de Customer Support Manager. Onze problemen en eventuele oplossingen hebben wij op vrij uitgebreide manier aangekaart en kunnen evalueren met de Logitech HQ (Head Quarters) in Zwitserland. Deze hebben dit vervolgens doorgestuurd naar de Logitech Audio Business Unit (ABU) in de USA. Deze ABU zou verantwoordelijk zijn voor het technische ontwerp van de speakerset en zal als dusdanig ook een oplossing moeten implementeren (een werkende oplossing is reeds door ons aangeboden).
Alles bleek goed te gaan, totdat Logitech ons liet blijken dat de goede voortgang rondom dit probleem volslagen valse hoop was. De Logitech ABU in de USA hebben ons nieuwe “test” controle modules opgestuurd echter deze maakte het probleem erger.
In ons e-mail contact met de Logitech HQ in Zwitserland hebben wij herhaaldelijk concrete vragen gesteld of er voortgang in de zaak zit. Waarop wij antwoord kregen waar totaal niks inhoudelijk in werd opgemaakt. Waarmee zijn ze bezig? Is er al voortgang? Is er een ultimatum vastgesteld? Op deze vragen hebben wij nooit antwoord gekregen. Logitech kan alleen antwoorden met zaken om het probleem heen, met Juridische onzin, om het zo maar eens te zeggen. Onzin waar wij inmiddels beu van zijn geworden. Wij hebben ons vanaf het begin als collectief opgesteld in deze zaak en ook duidelijk aangegeven dat we dit blijven doen. Maar Logitech luistert niet en stuurt individueel e-mails naar gedupeerden die op de lijst staan. Een lijst die wij hebben opgesteld uit mensen die dit probleem ervaren en enkel doorgestuurd hebben om aan te geven hoeveel mensen problemen ondervinden met de set.
Logitech heeft inmiddels 5 maanden de tijd gehad om IETS aan dit probleem te doen, maar er is niks gebeurd. Ook op de website van het bedrijf is nog niets geplaatst over dit probleem, hoewel ze dit in hun laatste e-mail te kennen hebben gegeven dit zeer binnenkort wel te doen. Dit, wat wij inmiddels zo vaak te horen hebben gekregen.
In onze e-mail hebben wij ook te kennen gegeven dat we een deadline hebben vastgesteld totdat wij verdere stappen ondernemen, zoals wij nu middels deze brief aan het doen zijn. De deadline is vastgesteld op 20 April. Hier houden wij ons ook aan, maar wellicht is het een goed idee dat TROS Rader mee leest over dit probleem. Wij zijn namelijk bang dat zonder uw hulp (of die van andere consumentenorganisaties) wij niet tot een oplossing kunnen komen met Logitech.
Wij moeten er steevast op nadrukken dat dit probleem vrij ernstig te omvatten is. De speakerset voldoet niet aan de normen vastgesteld in de Council Directive 89/336/EE, een certificaat dat te kennen geeft dat de speakerset voldoet aan strenge Elektromagnetische compatible standaarden die door de EU gesteld worden aan elektrische apparatuur.
Tevens zou de set moeten voldoen aan een zogenaamde THX certificatie. Een THX certificaat staat voor ‘topkwaliteit audio weergave’. Helaas is hier dus nik van te merken.
Tevens zijn wij op Gathering of Tweakers niet het enige met dit probleem, wij hebben op het fora van Logitech kunnen zien dat er veel meer mensen zijn die dit probleem ervaren. De redenatie vanuit Logitech dat zij niet bekend waren met de door ons genoemde problemen kunnen wij dan ook niet begrijpen.
Om alle geschreven e-mail in deze brief te plaatsen leek ons niet verstandig, aangezien dit er te veel zijn om in deze e-mail bij te voegen. Voor verdere informatie, meer inhoudelijke zaken, verzonden en ontvangen e-mails en overige illustraties kunt u contact opnemen met ons contactpersoon en initiatiefnemer van deze actie:
B.B.
<telefoon>
plopjesprobleem@xs4all.nl
Wat info over THX (Niet voor in de brief)
About THX Certified Multimedia
Multimedia products are one of the newest sound-delivery methods to meet the rigorous performance standards required for THX certification. While computer speakers and systems have the potential to deliver high quality pictures and sound, compatibility problems, complicated set-up procedures, and non-intuitive user controls are some of the problems that have limited the potentially awesome playback that is possible.
THX Certified Multimedia products make good on the promise of computer-based Multimedia. Drawing upon proven expertise in certifying cinemas and home theater equipment, THX has created performance standards specific to the challenges of Multimedia systems. The certification program requires stringent specifications for the display, sound system, audio/video processing and user controls. When you purchase systems or components carrying the THX logo, you’re assured that the awesome special effects, graphics, and robust audio intended by film producers, musicians, and game developers are accurately - and astoundingly - reproduced on your PC.
Dozens of high-end products carry the THX certification, including products from Dell, Altec Lansing, Compaq, Klipsch, Logitec, and Creative Labs. The THX stamp of approval guarantees the highest possible fidelity for your MP3s, CDs, DVDs, games, and digital audio sources, and you can enjoy a cinema-quality experience right at your own desktop.
Beste redactie van TROS Radar,
Middels deze brief willen wij u graag op de hoogte brengen over een groot probleem wat zich afspeelt rondom het bedrijf Logitech en zijn Z-5500 speakerset.
Om te beginnen stellen wij ons graag even voor. Wij stellen deze brief op vanuit een Internet Community genaamd Gathering of Tweakers, het grootste forum in Nederland op het gebied van IT gerelateerde zaken, zo niet ook in onze naaste buurlanden. Inmiddels staan wij met meer dan 140 man sterk tegen de strijd met Logitech, rondom het probleem wat we u graag in deze brief van op de hoogte willen stellen.
Zoals u misschien weet is Logitech een groot internationaal consumentenproducten concern, die producten fabriceert voor zowel de thuisgebruiker als de zakelijke gebruiker op werk. Logitech maakt onder andere muizen en toetsenborden, maar ook speakersets. Geluidsboxen die men o.a. kan aansluiten op de computer. Met meerdere producten uit de laatst genoemde categorie hebben wij een groot probleem.
Het grootste probleem ondervindt zich in de speakerset Z-5500 Digital, de meest krachtige speakerset uit hun assortiment (Lees: Beste en duurste á € 400,-). De speakerset ondervindt zich hevig aan een vrij ernstige fabricage- constructiefout (die door Logitech min of meer erkend word). Technici op het forum, Gathering of Tweakers dus, hebben inmiddels kunnen vaststellen wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden. De speakerset maakt harde “PLOP geluiden” tijdens het aan of uit zetten van elektronisch apparatuur binnen het huishouden. Tevens blijkt er in sommige gevallen ook een hevige permanente brom aanwezig te zijn. Ook deze brom is niet weg te krijgen. Het blijkt dat Logitech in de controle module (de zogenoemde control pod) van de speakerset, waarmee je het volume, signalen, effecten en aansluitingen kan regelen, onvoldoende afscherming heeft ingebouwd waardoor fluctuaties in het stroomnet een plop/knal geluid veroorzaken. Ook gaat dit gepaard met de algehele geluidskwaliteit van de set.
In de afgelopen 4 maanden hebben wij contact gehad met de Customer Support van Logitech Nederland. Sinds 2 maanden tijd hebben we zelfs contact met het hoofdkantoor in Zwitserland, waarmee we in direct contact waren met een medewerker van de Customer Support en inmiddles ook de Customer Support Manager. Onze problemen en eventuele oplossingen hebben wij op vrij uitgebreide manier aangekaart en kunnen evalueren met de Logitech HQ (Head Quarters) in Zwitserland. Deze hebben dit vervolgens doorgestuurd naar de Logitech Audio Business Unit (ABU) in de USA. Deze ABU zou verantwoordelijk zijn voor het technische ontwerp van de speakerset en zal als dusdanig ook een oplossing moeten implementeren (een werkende oplossing is reeds door ons aangeboden).
Alles bleek goed te gaan, totdat Logitech ons liet blijken dat de goede voortgang rondom dit probleem volslagen valse hoop was. De Logitech ABU in de USA hebben ons nieuwe “test” controle modules opgestuurd echter deze maakte het probleem erger.
In ons e-mail contact met de Logitech HQ in Zwitserland hebben wij herhaaldelijk concrete vragen gesteld of er voortgang in de zaak zit. Waarop wij antwoord kregen waar totaal niks inhoudelijk in werd opgemaakt. Waarmee zijn ze bezig? Is er al voortgang? Is er een ultimatum vastgesteld? Op deze vragen hebben wij nooit antwoord gekregen. Logitech kan alleen antwoorden met zaken om het probleem heen, met Juridische onzin, om het zo maar eens te zeggen. Onzin waar wij inmiddels beu van zijn geworden. Wij hebben ons vanaf het begin als collectief opgesteld in deze zaak en ook duidelijk aangegeven dat we dit blijven doen. Maar Logitech luistert niet en stuurt individueel e-mails naar gedupeerden die op de lijst staan. Een lijst die wij hebben opgesteld uit mensen die dit probleem ervaren en enkel doorgestuurd hebben om aan te geven hoeveel mensen problemen ondervinden met de set.
Logitech heeft inmiddels 5 maanden de tijd gehad om IETS aan dit probleem te doen, maar er is niks gebeurd. Ook op de website van het bedrijf is nog niets geplaatst over dit probleem, hoewel ze dit in hun laatste e-mail te kennen hebben gegeven dit zeer binnenkort wel te doen. Dit, wat wij inmiddels zo vaak te horen hebben gekregen.
In onze e-mail hebben wij ook te kennen gegeven dat we een deadline hebben vastgesteld totdat wij verdere stappen ondernemen, zoals wij nu middels deze brief aan het doen zijn. De deadline is vastgesteld op 20 April. Hier houden wij ons ook aan, maar wellicht is het een goed idee dat TROS Rader mee leest over dit probleem. Wij zijn namelijk bang dat zonder uw hulp (of die van andere consumentenorganisaties) wij niet tot een oplossing kunnen komen met Logitech.
Wij moeten er steevast op nadrukken dat dit probleem vrij ernstig te omvatten is. De speakerset voldoet niet aan de normen vastgesteld in de Council Directive 89/336/EE, een certificaat dat te kennen geeft dat de speakerset voldoet aan strenge Elektromagnetische compatible standaarden die door de EU gesteld worden aan elektrische apparatuur.
Tevens zou de set moeten voldoen aan een zogenaamde THX certificatie. Een THX certificaat staat voor ‘topkwaliteit audio weergave’. Helaas is hier dus nik van te merken.
Tevens zijn wij op Gathering of Tweakers niet het enige met dit probleem, wij hebben op het fora van Logitech kunnen zien dat er veel meer mensen zijn die dit probleem ervaren. De redenatie vanuit Logitech dat zij niet bekend waren met de door ons genoemde problemen kunnen wij dan ook niet begrijpen.
Om alle geschreven e-mail in deze brief te plaatsen leek ons niet verstandig, aangezien dit er te veel zijn om in deze e-mail bij te voegen. Voor verdere informatie, meer inhoudelijke zaken, verzonden en ontvangen e-mails en overige illustraties kunt u contact opnemen met ons contactpersoon en initiatiefnemer van deze actie:
B.B.
<telefoon>
plopjesprobleem@xs4all.nl
Wat info over THX (Niet voor in de brief)
About THX Certified Multimedia
Multimedia products are one of the newest sound-delivery methods to meet the rigorous performance standards required for THX certification. While computer speakers and systems have the potential to deliver high quality pictures and sound, compatibility problems, complicated set-up procedures, and non-intuitive user controls are some of the problems that have limited the potentially awesome playback that is possible.
THX Certified Multimedia products make good on the promise of computer-based Multimedia. Drawing upon proven expertise in certifying cinemas and home theater equipment, THX has created performance standards specific to the challenges of Multimedia systems. The certification program requires stringent specifications for the display, sound system, audio/video processing and user controls. When you purchase systems or components carrying the THX logo, you’re assured that the awesome special effects, graphics, and robust audio intended by film producers, musicians, and game developers are accurately - and astoundingly - reproduced on your PC.
Dozens of high-end products carry the THX certification, including products from Dell, Altec Lansing, Compaq, Klipsch, Logitec, and Creative Labs. The THX stamp of approval guarantees the highest possible fidelity for your MP3s, CDs, DVDs, games, and digital audio sources, and you can enjoy a cinema-quality experience right at your own desktop.
[ Voor 14% gewijzigd door tm030614 op 16-03-2006 20:16 ]
Even op het snelle oog: de set is niet het duurste, 300 euro. De Z-5450 is duurder met 450 euro. Ik lees em zo helemaal, ik ben bezig met een handig systeem om deze brief zo goed mogelijk op te stellen. Hoeven we dit niet op het forum te doen.
Zag je mail, maar nog geen tijd om te reageren. Moet helaas nu ook weer weg (druk druk), maar ik kom er nog op terug.Marf0rz schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:18:
[...]
Even op het snelle oog: de set is niet het duurste, 300 euro. De Z-5450 is duurder met 450 euro. Ik lees em zo helemaal, ik ben bezig met een handig systeem om deze brief zo goed mogelijk op te stellen. Hoeven we dit niet op het forum te doen.
Volgens de pricewatch is de Z-5500 duurder dan de Z-5400
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Misschien in de brief naar Radar ook aangeven dat de Z-5500 niet de enige set is met plopjes, maar dat oa de Z-530 er ook veel last van heeft?
Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
TM, u've got mail.
Dat over andere setjes staat er in principe al in.
Dat over andere setjes staat er in principe al in.
Zie hier het verschil tussen de Z-5400 en de Z-5450 (die in de brief genoemd wordt). De 5450 heeft draadloze achterste speakers wat hem duurder maakt dan de Z-5500.Zondagskindje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:24:
Volgens de pricewatch is de Z-5500 duurder dan de Z-5400
Ik volgt dit topic al geruime tijd. Vind het volslagen idioot zoals Logitech omgaat met haar klanten. Je betaald niet voor niets zoveel geld voor een geluidsset.
Erg mooi om te lezen hoe jullie je via GoT sterk maken tegen Logitech. Ik hoop dat er snel een goede oplossing wordt aangedragen door Logitech, zoniet dan moeten ze maar eens goed met de billen bloot. Hebben jullie er al aan gedacht om bekende hardware sites te mailen? Lijkt me goed als er een paar stevige reviews op t net verschijnen waar dit probleem aan de orde wordt gesteld.
Persoonlijk zit ik te wachten wat Logitech hieraan gaat doen voordat ik een Z-5400 of Z-5500 aan ga schaffen. Hopelijk voor de gedupeerden hier komt deze oplossing snel.
Ik ben deze 'onderhandelingen' al langer aan het volgen en heb ook een logitech Z-5500 die ook plopt en bromt maar niet super erg...
Ik heb het gevoel op de proef te worden gesteld, van baas naar baas naar volgende baas en nu gaan ze het zo proberen..
Ik vind het zwak van logitech dat ze niet gewoon met een goede oplossing komen voor iedereen. Disco heeft vind ik gelijk, ze proberen ons uit elkaar te drijven. De laatste tijd zijn ze naar mijn mening ook niet meer zo druk ermee bezig. Wat wazigere mails etc..
Ik denk dat we 1 grote mail moeten sturen en niet ieder voor zich dit op te lossen, zo verliezen we de kracht van samen sterk staan...
Ik ben ook maar een simpel studentje maar ik ben voor 1 grote mail en dus niet individueel reageren..
Laat logitech nu maar eens echt wat doen!!!
Mijn gezegde in deze contekst: "Praatjes vullen geen gaatjes"
Dus tijd voor actie van ons of Logitech!!!
Ik heb het gevoel op de proef te worden gesteld, van baas naar baas naar volgende baas en nu gaan ze het zo proberen..
Ik vind het zwak van logitech dat ze niet gewoon met een goede oplossing komen voor iedereen. Disco heeft vind ik gelijk, ze proberen ons uit elkaar te drijven. De laatste tijd zijn ze naar mijn mening ook niet meer zo druk ermee bezig. Wat wazigere mails etc..
Ik denk dat we 1 grote mail moeten sturen en niet ieder voor zich dit op te lossen, zo verliezen we de kracht van samen sterk staan...
Ik ben ook maar een simpel studentje maar ik ben voor 1 grote mail en dus niet individueel reageren..
Laat logitech nu maar eens echt wat doen!!!
Mijn gezegde in deze contekst: "Praatjes vullen geen gaatjes"
Dus tijd voor actie van ons of Logitech!!!
[ Voor 8% gewijzigd door OsiriS.nl op 16-03-2006 21:09 ]
Sorry, je hebt gelijk, ik heb niet goed gelezen.B-Buster schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:54:
[...]
Zie hier het verschil tussen de Z-5400 en de Z-5450 (die in de brief genoemd wordt). De 5450 heeft draadloze achterste speakers wat hem duurder maakt dan de Z-5500.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ondertussen staat er wel al wat info op hun site (stond in de mail van deze middag):
in English:
http://logitech-en-emea.c.../std_adp.php?p_faqid=3429
in Dutch:
http://logitech-nl-emea.c.../std_adp.php?p_faqid=3430
Veel ben je er niet mee (want ik heb alles ooit al eens geprobeerd).
in English:
in Dutch:
Verwijderd
Geen probleem de X-530 eens nader te bekijken, maar helaas heb ik deze unit niet voorhanden.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:54:
@ R.C. en de andere elektronica-kenners.
Toevallig niemand van jullie ook de mogelijkheid om ook eens de X-530 onder handen te nemen. Als daar een 'mod' voor gevonden is, zou ik die graag toepassen op de mijne. Zowel, plop-probleem als radio-ontvangst komt voor, brom niet (door alle X-530 bezitters in het andere topic eenduidig bevestigt).
Kan evenwel worden gestuurd of gebracht (woon in Den Haag).
Ben zojuist door Logitech benaderd met eerder genoemde mail. Ben het geheel eens met de opvatting hier niet op in te gaan.
R.C.
Fijn om dat via jouw te vernemen, want meneer T.T. heeft in zijn laatste reactie dit gezegt tegen mij/ons:ComBax schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:00:
Ondertussen staat er wel al wat info op hun site (stond in de mail van deze middag):
in English:
in Dutch:
"We are pleased to inform that information will be provided very soon on our website and we will keep you personally informed in due course of this publication."
Blijkbaar houden ze zicht dus niet aan de afspraken die ze zelf maken...

Wil je deze naar mij sturen? Ik heb namelijk van niemand die betreffende e-mail van T.T. gehad.....Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:03:
[...]
Geen probleem de X-530 eens nader te bekijken, maar helaas heb ik deze unit niet voorhanden.
Ben zojuist door Logitech benaderd met eerder genoemde mail. Ben het geheel eens met de opvatting hier niet op in te gaan.
R.C.
In overleg met TM heb ik een blog opgezet. Dit om GoT wat vrij te houden van lange brieven, druk verkeer en overige zaken. Bovendien maakt het wat overzichtelijker. We hebben graag feedback van iedereen! Als je denkt dat je toch geen inbreng hebt, think again.
De brief is de brief "naar buiten" en is geldig voor alle instanties die wij eventueel willen bereiken. Vergeet niet je GoT nickname achter te laten, zodat we je terug kunnen vinden. E-mail maakt niet zoveel uit. Je hoeft je dus niet te registreren!
De blog: http://plopjesprobleem.marforz.com
Thx in advance, ons collectief boven alles !
De brief is de brief "naar buiten" en is geldig voor alle instanties die wij eventueel willen bereiken. Vergeet niet je GoT nickname achter te laten, zodat we je terug kunnen vinden. E-mail maakt niet zoveel uit. Je hoeft je dus niet te registreren!
[ Voor 10% gewijzigd door Marf0rz op 16-03-2006 22:18 ]
Marf0rz schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:07:
In overleg met TM heb ik een blog opgezet. Dit om GoT wat vrij te houden van lange brieven, druk verkeer en overige zaken. Bovendien maakt het wat overzichtelijker. We hebben graag feedback van iedereen! Als je denkt dat je toch geen inbreng hebt, think again.
Doe je post ff in vet dan zien ook de bebrilde mensen hem beter
Heb je link aan de ts toegevoegd.
Sorry dat ik het zeg maar die informatie op die website is echt bullshit
ten eerste er staat
a) Elektrische apparaten met een groot vermogen: Als u op hetzelfde elektrische circuit andere apparaten met een groot vermogen gebruikt, kunnen ze een ploffend geluid maken wanneer ze aan- of uitgezet worden. Voorbeelden van dergelijke apparaten: magnetrons, halogeenlampen, elektrische gereedschappen, koelkasten enzovoort. Het ploffende effect is grotendeels afhankelijk van de manier waarop de elektrische circuits in uw huis ingesteld zijn en tegen stroompieken beschermd worden.
een gloeilamp van 40 watt veroorzaakt het ploppen al
tevens staat er een antwoord als draai de stroomplug 180 graden
en komen ze weer met filters aan filters lossen het probleem niet op
maarja het staat tenminste wel op de website dat scheelt weer
ten eerste er staat
a) Elektrische apparaten met een groot vermogen: Als u op hetzelfde elektrische circuit andere apparaten met een groot vermogen gebruikt, kunnen ze een ploffend geluid maken wanneer ze aan- of uitgezet worden. Voorbeelden van dergelijke apparaten: magnetrons, halogeenlampen, elektrische gereedschappen, koelkasten enzovoort. Het ploffende effect is grotendeels afhankelijk van de manier waarop de elektrische circuits in uw huis ingesteld zijn en tegen stroompieken beschermd worden.
Ik krijg het gevoel dat het 'ff snel' op die website is gezet om te laten zien dat het wel degelijk op de site staat. (Wij hadden aangegeven dat dit niet het geval was.)HADES2001 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:17:
ten eerste er staat
Trieste lui

Verwijderd
Dat is inderdaad allemaal onzin, ten eerste kan dan 180 graden verschil niet eens en ten tweede is de steker in de logitech ook niet polariteit gevoeligHADES2001 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:17:
ten eerste er staat
Ben even de informatie omtrend dit probleem op de site van Logitech aan het lekschieten
EDIT: Met mij meerdere zag ik
"Elektrische apparaten met een groot vermogen: Als u op hetzelfde elektrische circuit andere apparaten met een groot vermogen gebruikt, kunnen ze een ploffend geluid maken wanneer ze aan- of uitgezet worden. Voorbeelden van dergelijke apparaten: magnetrons, halogeenlampen, elektrische gereedschappen, koelkasten enzovoort. Het ploffende effect is grotendeels afhankelijk van de manier waarop de elektrische circuits in uw huis ingesteld zijn en tegen stroompieken beschermd worden."
Dus mijn koelkast, magnetron, en zelfs m'n halogeenlamp maakt een ploffend geluid...?
"U kunt ook een stroomfilter gebruiken (verkrijgbaar bij winkels voor elektrische apparaten) en dit tussen uw elektrische stroomsysteem en uw speakerset plaatsen om stroompieken en elektrische ruis op uw stroomcircuit te elimineren. Het filter moet een waar inductief wisselstroomlijnfilter met pi-netwerk zijn om de beste resultaten te verkrijgen.."
Wij hebben toch duidelijk aangegeven dat dit geen oplossing is. Daarbij de 'inductief wisselstroomlijnfilter met pi-netwerk' zal door de meeste consumenten niet begrepen worden...
" Teneinde het probleem op te lossen, haalt u de stekker uit het stopcontact, draait u de stekker 180° en steekt u hem weer in het stopcontact. Probeer dit voor de stroomdraad van uw speakersysteem of van uw computer, of beide. U kunt misschien een combinatie vinden die het knallende of zoemende geluid zal reduceren."
Reduceert, maar nog steeds niet oplost...ofwel geen oplossing dus.
"Mochten de bovenstaande oplossingen uw probleem niet verhelpen, neem dan contact op met de Logitech-klantenondersteuning voor meer hulp."
Waar je vervolgens te horen krijgt dat het toch echt niet aan de speakers ligt...
EDIT: Met mij meerdere zag ik
"Elektrische apparaten met een groot vermogen: Als u op hetzelfde elektrische circuit andere apparaten met een groot vermogen gebruikt, kunnen ze een ploffend geluid maken wanneer ze aan- of uitgezet worden. Voorbeelden van dergelijke apparaten: magnetrons, halogeenlampen, elektrische gereedschappen, koelkasten enzovoort. Het ploffende effect is grotendeels afhankelijk van de manier waarop de elektrische circuits in uw huis ingesteld zijn en tegen stroompieken beschermd worden."
Dus mijn koelkast, magnetron, en zelfs m'n halogeenlamp maakt een ploffend geluid...?
"U kunt ook een stroomfilter gebruiken (verkrijgbaar bij winkels voor elektrische apparaten) en dit tussen uw elektrische stroomsysteem en uw speakerset plaatsen om stroompieken en elektrische ruis op uw stroomcircuit te elimineren. Het filter moet een waar inductief wisselstroomlijnfilter met pi-netwerk zijn om de beste resultaten te verkrijgen.."
Wij hebben toch duidelijk aangegeven dat dit geen oplossing is. Daarbij de 'inductief wisselstroomlijnfilter met pi-netwerk' zal door de meeste consumenten niet begrepen worden...
" Teneinde het probleem op te lossen, haalt u de stekker uit het stopcontact, draait u de stekker 180° en steekt u hem weer in het stopcontact. Probeer dit voor de stroomdraad van uw speakersysteem of van uw computer, of beide. U kunt misschien een combinatie vinden die het knallende of zoemende geluid zal reduceren."
Reduceert, maar nog steeds niet oplost...ofwel geen oplossing dus.
"Mochten de bovenstaande oplossingen uw probleem niet verhelpen, neem dan contact op met de Logitech-klantenondersteuning voor meer hulp."
Waar je vervolgens te horen krijgt dat het toch echt niet aan de speakers ligt...
[ Voor 4% gewijzigd door tm030614 op 16-03-2006 22:26 ]
Hier klopt dus niks van volgens jullie ?Zondagskindje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:22:
[...]
Ik krijg het gevoel dat het 'ff snel' op die website is gezet om te laten zien dat het wel degelijk op de site staat. (Wij hadden aangegeven dat dit niet het geval was.)
Trieste lui
Edit:
Ok dan, lol. Vage Q&A
[ Voor 7% gewijzigd door Marf0rz op 16-03-2006 22:27 ]
Goed gezien...niks maar dan ook helemaal niks.
EDIT: Heb dit als 'nieuws' item aangemeld voor op de frontpage. Immers Logitech geeft nu namelijk wel toe dat het 'plop en brom' probleem bestaat. Hoop dat de redactie van de frontpage het nieuws ook plaatst.
[ Voor 34% gewijzigd door tm030614 op 16-03-2006 22:32 ]
Hmjah, ik volg dit topic al een tijdje, tevens ook omdat Marf(0rz) mij hierop attendeerde. Ik heb dus ook een Z5500 staan, sinds vorig jaar zomer ongeveer. Ik had de Z5500 al in april 2005 in bestelling staan, maar het heeft dus een maand of 2 gekost eerdat er weer een Z5500 leverbaar was. Dit was volgens mijn leverancier het gevolg van een nieuwe revisie van de set die gedistribueert zou gaan worden. Die nieuwe versie zou een nieuwe pod hebben die het plopjes-probleem zou verhelpen. Magoed, ik met volle vertrouwen dus de set aangeschaft... en al na een week of twee kon ik mn eerste plopje constateren.
Ok... lang lulverhaal misschien. Maargoed, ik meld me hierbij dus ook aan als 'slachtoffer' zijnde van het plopjes-verhaal. Hoe meer mensen op de lijst des te beter lijkt mij iig. Ik houd het allemaal in de gaten...
@ Marf, toffe shit die blog. Handig om alles bij te houden.
Ok... lang lulverhaal misschien. Maargoed, ik meld me hierbij dus ook aan als 'slachtoffer' zijnde van het plopjes-verhaal. Hoe meer mensen op de lijst des te beter lijkt mij iig. Ik houd het allemaal in de gaten...
@ Marf, toffe shit die blog. Handig om alles bij te houden.
LEES OP DE BLOG van MARFORZ http://plopjesprobleem.marforz.com
de brief even GOED door. Geef verbeteringen aan in de commentaar optie eronder.
Persoonlijk had ik dit niet verwacht van logitech. We begonnen zo goed met ze, toen we eenmaal onze eerste correspondentie hadden lopen met zwitserland ging alles soepel. Onze inzet werd gewaardeerd en oplossingen wouden ze graag bieden, ook al hielpen ze niet.
Nu....we zijn terug bij af, maar nu met betere kennis en een onwillige logitech. 140 man kun je niet zomaar omheen. Ik zit helaas zelf niet bij de consumentenbond, anders had ik hier graag een steentje bij bijgedragen. Degene die wel een abbo bij ze heeft, graag even melden
Thanks Tm, R.C en Limb. ...de drijvende veren achter deze gathering.
de brief even GOED door. Geef verbeteringen aan in de commentaar optie eronder.
Persoonlijk had ik dit niet verwacht van logitech. We begonnen zo goed met ze, toen we eenmaal onze eerste correspondentie hadden lopen met zwitserland ging alles soepel. Onze inzet werd gewaardeerd en oplossingen wouden ze graag bieden, ook al hielpen ze niet.
Nu....we zijn terug bij af, maar nu met betere kennis en een onwillige logitech. 140 man kun je niet zomaar omheen. Ik zit helaas zelf niet bij de consumentenbond, anders had ik hier graag een steentje bij bijgedragen. Degene die wel een abbo bij ze heeft, graag even melden
Thanks Tm, R.C en Limb. ...de drijvende veren achter deze gathering.
Heb me vanaf het begin al aangemeldt bij TM ( keep up the good work
) maar verder alleen mee gelezen.
Ik heb dus (nog) geen mail van Logitech ontvangen maar ben er voor om collectief te blijven handelen.
De reactie van die gasten daar gaat nergens over. Hoog tijd voor Radar e.d.
Ik heb dus (nog) geen mail van Logitech ontvangen maar ben er voor om collectief te blijven handelen.
De reactie van die gasten daar gaat nergens over. Hoog tijd voor Radar e.d.
Verwijderd
mag ik me hierbij ook even aanmelden dat ik ook na enige tijd last heb van ploppies....
was zinds kort aan het zoeken op google totdat ik dit dus vond
en ik heb soms last van dat ik een soort radio geluid hoor over de woofer dit is ook zeer hinderlijk
en wil iedereen even bedanken voor de genomen moeite die jullie voor iedereen nemen
maar zet me maar bij het lijstje van ontevreden klanten
en ik heb soms last van dat ik een soort radio geluid hoor over de woofer dit is ook zeer hinderlijk
en wil iedereen even bedanken voor de genomen moeite die jullie voor iedereen nemen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 23:59 ]
Ik heb geen idee waarom, maar dit ruikt als iemand van logitech. Sorry hiervoor dubbeldd. JVerwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:44:
mag ik me hierbij ook even aanmelden dat ik ook na enige tijd last heb van ploppies....
en ik heb soms last van dat ik een soort radio geluid hoor over de woofer dit is ook zeer hinderlijk![]()
en wil iedereen even bedanken voor de genomen moeite die jullie voor iedereen nemen![]()
sorry: begin paranoide te worden
Denk niet echt dat je van logitech bent hoor
Ontopic:
Hebben we een mail adres van de technische dienst van logitech in amerika? Al eerder werd duidelijk dat de berichtgeving binnen logitech niet altijd geweldig is. Misschien dat zij nog niet van de nieuwste ontwikkelingen op de hoogte zijn en het best de moeite waard is om lekker naief te vragen of ze al vorderingen hebben geboekt? Als iemand van logitech dit inderdaad meeleest heb ik het bij deze op zijn gat gegooid, maar toch
[ Voor 13% gewijzigd door Nomad op 17-03-2006 23:51 ]
Ugh sneeky logitech heeft me mail gestuurd. Ze proberen ons gewoon uit elkaar te drijven.Ik vind dat we als collectief een stuk sterker staan, dus ik blijf Bart en de rest van de tweakers hier gewoon trouw!!! (ik heb deze mail dus links laten liggen)
Verder kan ik niet wachten op media aandacht!! Logitech moet z'n ogen maar eens opendoen!
Verder kan ik niet wachten op media aandacht!! Logitech moet z'n ogen maar eens opendoen!
Ik ben niet gek ik ben een raceauto BRRRRRMMMM!
Ehrm dit is vrij normaal
ik heb dit ook wel is met me sony QS versterker. gewoon een kleine piek in de netspanning.. gewoon verkeerde of te weinig condensatoren gebruikt, of andere componten. Ze vangen die piek gewoon niet goed op waardoor die piek zich ook voordoet in de spanning op de bekabeling naar de boxen.
Normaal gesproken wordt de spanning goed gestabiliseerd, maar bij gevoelig aparatuur zoals boxen kan het snel invloed hebben als een ander apparaat ineens stroom vraagt.
Kan je helaas vrij weinig aan doen..
Normaal gesproken wordt de spanning goed gestabiliseerd, maar bij gevoelig aparatuur zoals boxen kan het snel invloed hebben als een ander apparaat ineens stroom vraagt.
[ Voor 26% gewijzigd door KappeNou op 17-03-2006 01:01 ]
Dit probleem is veel groter dan je denkt. Hier is niets normaals aan. Ik kan hier spreken van oorverdovende knallen. Goed geconstrueerde gevoelige boxen zijn hier tegen beschermd.KappeNou schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:56:
Ehrm dit is vrij normaalik heb dit ook wel is met me sony QS versterker. gewoon een kleine piek in de netspanning.. gewoon verkeerde of te weinig condensatoren gebruikt, of andere componten. Ze vangen die piek gewoon niet goed op waardoor die piek zich ook voordoet in de spanning op de bekabeling naar de boxen.
Btw, ik ga nu naar bed, heb net alle ontwikkelingen gelezen. Ziet er lastig uit, ik reageer morgen wel weer. Hulde aan de blog van Marforz.
Heb ik hier met m'n Rotel versterker anders nog nooit gehad hoor....KappeNou schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:56:
Ehrm dit is vrij normaalik heb dit ook wel is met me sony QS versterker. gewoon een kleine piek in de netspanning.. gewoon verkeerde of te weinig condensatoren gebruikt, of andere componten. Ze vangen die piek gewoon niet goed op waardoor die piek zich ook voordoet in de spanning op de bekabeling naar de boxen.
Als je het topic goed had doorgenomen had je kunnen lezen dat e.e.a. anders in elkaar steekt.KappeNou schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:56:
Daarbij leg mij uit waarom mijn Z-680 geen last had van dit probleem?
Waarom mijn Home Theather Set ook geen last heeft van dit probleem?
Waarom mijn Creative Destop Theater ook geen last heeft van dit probleem?
etc. etc. etc.
Een cheapass DVD setje van een vaag merk die ik voor 100 euries incl. boxen bij de wehkamp voor m'n zoon heb gekocht plopt of bromt ook nietKappeNou schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:56:
http://plopjesprobleem.marforz.comVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:15:
Ziet er goed uit jongens! Dan maar Tros e.d. instanties benaderen...What can i do?
Bedenk wel dat ik inmiddels een behoorlijk commentaar heb geschreven, alleen await die nog moderation. Als dus iedereen gaat staan editten, komen we straks allemaal met hetzelfde commentaar en verkloten veel mensen hun tijd.
De Groningse beer
Ik heb gisteren ook de mail van Logitech ontvangen, is het nu de bedoeling dat we gezamelijk de gegeven gaan verzamelen en versturen of reageren we er helemaal niet op?
Ik heb op verzoek van Bart vanochtend de mail van Logitech naar Bart gestuurd. Ik wacht nog even met een reactie richting logitech maar ik wil ook niet in een situatie terechtkomen dat logitech zegt: had je maar moeten reageren. Niet dat daarmee garantie ofzo vervalt maar toch.
Er moet snel iets gebeuren dat is duidelijk. Trouwens logitech medewerkers zullen dit topic waarschijnlijk op de voet volgen. Vraag me dus af of ze niet al teveel informatie op voorhand al zien!
Er moet snel iets gebeuren dat is duidelijk. Trouwens logitech medewerkers zullen dit topic waarschijnlijk op de voet volgen. Vraag me dus af of ze niet al teveel informatie op voorhand al zien!
Ik heb je bijdrage gezien en ik edit niets voordat het er allemaal staat hoor! Bovendien kunnen alleen tm (vergeet niet dat je dit zonder probs kan doen b.b.) en ik editten. Ik laat alles eerst tot vanavond uitrazen op de blog, dan kunnen we alles netjes editten, want mensen kunnen dan ook reageren op andere replies (bovendien ben ik nu op werk, niet veel tijd op het moment).ParagonEnschede schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:25:
[...]
Bedenk wel dat ik inmiddels een behoorlijk commentaar heb geschreven, alleen await die nog moderation. Als dus iedereen gaat staan editten, komen we straks allemaal met hetzelfde commentaar en verkloten veel mensen hun tijd.
Enorm goeie bijdrage, bedankt !
Ook de andere replies, goeie feedback !
[ Voor 12% gewijzigd door Marf0rz op 17-03-2006 10:21 ]
Tot op heden is voor mij volstrek onduidelijk wie wel en wie geen e-mail heeft ontvangen. Zou deze mensen zich kunnen melden bij mij? Graag de mail van Logitech doorsturen. Gelevie ook de door Logitech gevraagde gegevens mee te sturen (Dus serienr etc).The_Light schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:05:
Ik heb gisteren ook de mail van Logitech ontvangen, is het nu de bedoeling dat we gezamelijk de gegeven gaan verzamelen en versturen of reageren we er helemaal niet op?
Ik kan dan een inventarisatie maken van de mensen die zijn aangeschreven. Op het forum hier zal ik dan aangeven om hoeveel mensen het gaat. We kunnen dat gezamelijk een brief terugsturen waarin we de gevraagde gegevens vermelden. Tevens geven we aan enkel als collectief samen te willen werken tot het moment dat Logitech een werkende oplossing heeft. Op dat moment mogen ze ons individueel benaderen.
Momenteel is er geen enkele noodzaad voor Logitech om mensen individueel te benaderen.
[ Voor 5% gewijzigd door tm030614 op 17-03-2006 10:25 ]
De vraag is wat logitech gaat doen met de gegevens als we ze individueel doorsturen? Ben toch wel benieuwd.
Komt voor de bakker, ik zal je zometeen de gegevens sturentm030614 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:24:
[...]
Tot op heden is voor mij volstrek onduidelijk wie wel en wie geen e-mail heeft ontvangen. Zou deze mensen zich kunnen melden bij mij? Graag de mail van Logitech doorsturen. Gelevie ook de door Logitech gevraagde gegevens mee te sturen (Dus serienr etc).
Ik kan dan een inventarisatie maken van de mensen die zijn aangeschreven. Op het forum hier zal ik dan aangeven om hoeveel mensen het gaat. We kunnen dat gezamelijk een brief terugsturen waarin we de gevraagde gegevens vermelden. Tevens geven we aan enkel als collectief samen te willen werken tot het moment dat Logitech een werkende oplossing heeft. Op dat moment mogen ze ons individueel benaderen.
Momenteel is er geen enkele noodzaad voor Logitech om mensen individueel te benaderen.
Waarschijnlijk niks... Enige wat ze willen is ons collectief uit elkaar halen.Darth Malak schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:28:
De vraag is wat logitech gaat doen met de gegevens als we ze individueel doorsturen? Ben toch wel benieuwd.
Verwijderd
Ik heb géén email ontvangen van ze.tm030614 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:24:
[...]
Tot op heden is voor mij volstrek onduidelijk wie wel en wie geen e-mail heeft ontvangen. Zou deze mensen zich kunnen melden bij mij? Graag de mail van Logitech doorsturen. Gelevie ook de door Logitech gevraagde gegevens mee te sturen (Dus serienr etc).
Weet nou ff niet of ik de foutjes van de tros brief hier neer moest zetten of op de blog, dus ik zet hier maar ff neer.
"Middels deze brief willen wij u graag op de hoogte brengen over een groot probleem wat zich afspeelt rondom het bedrijf Logitech en zijn Z-5500 speakerset."
Wat moet dat zijn.
Verder nog geen fouten gevonden, lees vanavond ff verder (zit nu op school
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 11:33 ]
Niet iedereen heeft een e-mail ontvangen. Meneer T.T. is niet zo slim geweest en was waarschijnlijk in de veronderstelling dat de laaste 'adreslijst update' die ik hem stuurde ALLE adressen van gedupeerde bevatte. Dat was dus niet zo het was enkel een aanvullen op de overige 115 adressen die meneer B.L. al in een véél eerder stadium heeft ontvangen.
Waarschijnlijk dacht meneer T.T. dus dat ons collectief uit 25 mensen bestond...

EDIT: Opmerkingen over de brief naar Radar mag je op de Blog plaasten als je wilt.
[ Voor 10% gewijzigd door tm030614 op 17-03-2006 11:35 ]
misschien is het dan hoof tijd dat je hem dat duidelijk maakttm030614 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:33:
[...]
Niet iedereen heeft een e-mail ontvangen. Meneer T.T. is niet zo slim geweest en was waarschijnlijk in de veronderstelling dat de laaste 'adreslijst update' die ik hem stuurde ALLE adressen van gedupeerde bevatte. Dat was dus niet zo het was enkel een aanvullen op de overige 115 adressen die meneer B.L. al in een véél eerder stadium heeft ontvangen.
Waarschijnlijk dacht meneer T.T. dus dat ons collectief uit 25 mensen bestond...Het zijn er dus 140
EDIT: Opmerkingen over de brief naar Radar mag je op de Blog plaasten als je wilt.
Dat is een goed idee. Misschien slaat zijn mentaliteit t.o.v. dit probleem dan wel om.
Ik wacht op een telefoontje van hem of reactie op m'n e-mail. Heb geprobeerd hem te bellen gisteren maar hij neemt niet op. Was ook om 18:15 uur dus...LiMbO83 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:28:
Dat is een goed idee. Misschien slaat zijn mentaliteit t.o.v. dit probleem dan wel om.
mja oorverdovend is idd niet goedLiMbO83 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 02:09:
[...]
Dit probleem is veel groter dan je denkt. Hier is niets normaals aan. Ik kan hier spreken van oorverdovende knallen. Goed geconstrueerde gevoelige boxen zijn hier tegen beschermd.
Btw, ik ga nu naar bed, heb net alle ontwikkelingen gelezen. Ziet er lastig uit, ik reageer morgen wel weer. Hulde aan de blog van Marforz.
Urrel: Klikkerdeklik
Na aanleiding van een mail wat ik in mijn box heb gehad waar in stond dat er leuke info neer was gezet omtrent ons probleem:
Oplossingen:
Na aanleiding van een mail wat ik in mijn box heb gehad waar in stond dat er leuke info neer was gezet omtrent ons probleem:
Uw Z-5500-systeem maakt een ploffend of zoemend geluid wanneer andere elektrische apparaten met een groot vermogen in uw huishouden aan- of uitgezet worden.
Mogelijke oorzaken:
b) Elektrische polariteit: Net als uw computer moet uw speakersysteem goed op een gepolariseerd stopcontact aangesloten worden. In vele landen is het elektrische stroomnetwerk gepolariseerd. In deze landen zijn de stekkers zo ontworpen dat ze slechts in één richting in het stopcontact gestoken kunnen worden (in de VS bijvoorbeeld is een van de stekkerpennen groter dan de andere). Als uw stopcontacten niet gepolariseerd zijn en u adapters gebruikt om deze stroomdraden op het stopcontact aan te sluiten, is het mogelijk dat de polariteit van uw computer of speakersysteem omgekeerd is, wat een zoemend geluid veroorzaakt. Dit is soms het geval in oudere huizen of in landen (vele in Europa) waar stopcontacten niet gepolariseerd zijn.
Oplossingen:
Aangezien ik kan horen wanneer en een lampje in de schuur geschakeld word wat op een compleet andere groep zit, is hier dus niks van waar.a) De meeste huizen hebben verschillende, afzonderlijke en beschermde stroomcircuits. Vanwege de lay-out van deze systemen kan het gebeuren dat het ene systeem wel ploft en het andere niet. U kunt dit testen door uw speakersysteem gewoon met een verlengdraad op een ander circuit aan te sluiten.
U kunt ook een stroomfilter gebruiken (verkrijgbaar bij winkels voor elektrische apparaten) en dit tussen uw elektrische stroomsysteem en uw speakerset plaatsen om stroompieken en elektrische ruis op uw stroomcircuit te elimineren. Het filter moet een waar inductief wisselstroomlijnfilter met pi-netwerk zijn om de beste resultaten te verkrijgen.
HAHAHA, dit is nog de meest grappigste van allemaal, aangezien wij in vrijwel heel Europa aan wisselspanning doen wat dus betekend dat op iedere pool van het stopcontact de + en - 50 keer per seconde veranderd, ik snap niet dat dit als oplossing kan werken!b) Teneinde het probleem op te lossen, haalt u de stekker uit het stopcontact, draait u de stekker 180° en steekt u hem weer in het stopcontact. Probeer dit voor de stroomdraad van uw speakersysteem of van uw computer, of beide. U kunt misschien een combinatie vinden die het knallende of zoemende geluid zal reduceren.
Om vervolgens ons te vertellen dat het probleem niet aan de set ligt maar bij het huis...c) Mochten de bovenstaande oplossingen uw probleem niet verhelpen, neem dan contact op met de Logitech-klantenondersteuning voor meer hulp.
[ Voor 6% gewijzigd door Flesdop op 17-03-2006 13:00 ]
Inderdaad zeel illustrerend voor het gemiddelde niveau en standaard antwoorden van een helpdesk. Ik ben inmiddels overtuigt dat het reageren op hun e-mail geen zin heeft.
Echter is het zo dat na zoveel tijd geen reactie te hebben gegeven, dit soort calls automatisch als "solved" worden aangemerkt. Zaak dus wel om vaart achter de gezamelijke actie te zetten. Ik ben er nog over aan het denken om een antwoord terug te sturen met als opmerking dat ik me aansluit bij de gebruikersgroep van Tweakers.net en het als 1 probleem behandeld wil zien.
Echter is het zo dat na zoveel tijd geen reactie te hebben gegeven, dit soort calls automatisch als "solved" worden aangemerkt. Zaak dus wel om vaart achter de gezamelijke actie te zetten. Ik ben er nog over aan het denken om een antwoord terug te sturen met als opmerking dat ik me aansluit bij de gebruikersgroep van Tweakers.net en het als 1 probleem behandeld wil zien.
Verwijderd
Ik wacht even af op wat jouw "systeem" voor elkaar kan boksen,.. maar de brief naar Radar lijkt me nog niet helemaal sluitend. Taaltechnisch kan het in ieder geval beter. Ik zal als voorbeeld 1 zin er uitlichten :Marf0rz schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:18:
[...]
Inmiddels staan wij met meer dan 140 man sterk tegen de strijd met Logitech, rondom het probleem wat we u graag in deze brief van op de hoogte willen stellen.
- het is niet "tegen" de strijd,.. maar "in" de strijd
- "rondom" kan beter vervangen worden door "m.b.t."
- "het probleem wat" --> "het probleem waarvan" of ... "wat" --> "waar"
Ik heb de rest nog niet gelezen en zal afwachten welk wonder Marf0rz's "systeem" teweeg zal brengen.
Beste Pittoors, deze is inmiddels al sinds gister draaiende, in de replies hier boven is dat te lezen. De blog kan je hier vinden: http://propjesprobleem.marforz.com. Zou je al je feedback daar willen zetten ?Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:05:
[...]
Ik wacht even af op wat jouw "systeem" voor elkaar kan boksen,.. maar de brief naar Radar lijkt me nog niet helemaal sluitend. Taaltechnisch kan het in ieder geval beter. Ik zal als voorbeeld 1 zin er uitlichten :
Inmiddels staan wij met meer dan 140 man sterk tegen de strijd met Logitech, rondom het probleem wat we u graag in deze brief van op de hoogte willen stellen.
- het is niet "tegen" de strijd,.. maar "in" de strijd
- "rondom" kan beter vervangen worden door "m.b.t."
- "het probleem wat" --> "het probleem waarvan" of ... "wat" --> "waar"
Ik heb de rest nog niet gelezen en zal afwachten welk wonder Marf0rz's "systeem" teweeg zal brengen.
Verwijderd
Beste mensen,Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:15:
Ziet er goed uit jongens! Dan maar Tros e.d. instanties benaderen...What can i do?
Wellicht nuttig om te weten dat wij inmiddels een z-5500 geheel hebben aangepast, te weten:
1. afscherming van geperforeerd plaatstaal in de subwooferkast, zodanig dat de gehele versterker is omsloten (kooi van Faraday, waardoor mede de voedingstrafo als bas-speaker electromagnetisch zijn geïsoleerd van het versterker circuit ),
2. de afschermingsmantel van de kabel (van de POD) voorzien van een condensator en weerstand ( e.e.a. conform eerdere berichten),
3. afscherming van de binnenzijde van de POD.
Bevindingen na testen:
1. Brom nagenoeg niet waarneembaar,
2. Geen storingssignalen kunnen waarnemen tijdens aan of uitschakelen van andere electrische en electronische apparatuur (plop-geluiden bleven volledig achterwege)
Wellicht ten overvloede:
het probleem bij de z-5500 (en wellicht ook andere units) moet mijn inziens uitsluitend en alleen worden gezocht bij de afscherming.
Dit geldt zowel voor de versterker in de subwooferkast (hierin bevindt zich tevens een uiterst gevoelig data-circuit), de kabel van de POD (welke zich, in de huidige configuratie, als een antenne gedraagt) en de POD zelf (eveneens uiterst gevoelige data-cuircuits welke thans niet zijn afgeschermd).
Alles wat Logitech hoeft te doen is een paar simpele aanpassingen te realiseren, niets meer en niets minder.
Overigens, de mededelingen op de website van Logitech, betreft een remedie het stroringsprobleem op te lossen, slaan kant nog wal en zijn technisch zeer slecht onderbouwd. Kennelijk heeft men bij Logitech nimmer gehoord van "Capacitieve inductie".
Tevens geeft Logitech middels deze mededeling te kennen dat de problemen elders dan in hun produkt(en) gezocht moet worden, een zinloze en gevaarlijke ontkenning! Men gaat er kennelijk van uit dat de wereld buiten Logitech onkundig en dom is. Zulks getuigt van een grote mate van arrogantie. Uitermate onverstandig! (zo niet beledigend).
Immers, via het internet (en de talloze zoekmachines) hebben consumenten elkaar snel gevonden waardoor de impact voor een fabrikant zich niet beperkt tot een regio, maar al gauw van globale aard is.
Het behoeft geen betoog dat de gevolgen voor een fabrikant, zowel in positieve als negatieve zin, hierdoor aanzienlijk kunnen zijn (Intel kan hierover meepraten).
Verstandiger was geweest toe te geven dat er kennelijk sprake is geweest van een onregelmatigheid tijdens de produktie (een fout kan immers door iedereen worden gemaakt), met de toezegging dat elke bezitter van een Logitech z-5500, op zijn of haar verzoek, te zijner tijd wordt voorzien van een nieuwe (aangepaste) unit of dat de unit reeds in bezit kosteloos wordt aangepast.
Uiteraard wordt hiermede een "ijzersterk" consumenten-vertrouwen opgebouwd.
R.C.
Amen, super toll R.C.Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:23:
[...]
Beste mensen,
Wellicht nuttig om te weten dat wij inmiddels een z-5500 geheel hebben aangepast, te weten:
1. afscherming van geperforeerd plaatstaal in de subwooferkast, zodanig dat de gehele versterker is omsloten (kooi van Faraday, waardoor mede de voedingstrafo als bas-speaker electromagnetisch zijn geïsoleerd van het versterker circuit ),
2. de afschermingsmantel van de kabel (van de POD) voorzien van een condensator en weerstand ( e.e.a. conform eerdere berichten),
3. afscherming van de binnenzijde van de POD.
Bevindingen na testen:
1. Brom nagenoeg niet waarneembaar,
2. Geen storingssignalen kunnen waarnemen tijdens aan of uitschakelen van andere electrische en electronische apparatuur (plop-geluiden bleven volledig achterwege)
Wellicht ten overvloede:
het probleem bij de z-5500 (en wellicht ook andere units) moet mijn inziens uitsluitend en alleen worden gezocht bij de afscherming.
Dit geldt zowel voor de versterker in de subwooferkast (hierin bevindt zich tevens een uiterst gevoelig data-circuit), de kabel van de POD (welke zich, in de huidige configuratie, als een antenne gedraagt) en de POD zelf (eveneens uiterst gevoelige data-cuircuits welke thans niet zijn afgeschermd).
Alles wat Logitech hoeft te doen is een paar simpele aanpassingen te realiseren, niets meer en niets minder.
Overigens, de mededelingen op de website van Logitech, betreft een remedie het stroringsprobleem op te lossen, slaan kant nog wal en zijn technisch zeer slecht onderbouwd. Kennelijk heeft men bij Logitech nimmer gehoord van "Capacitieve inductie".
Tevens geeft Logitech middels deze mededeling te kennen dat de problemen elders dan in hun produkt(en) gezocht moet worden, een zinloze en gevaarlijke ontkenning! Men gaat er kennelijk van uit dat de wereld buiten Logitech onkundig en dom is. Zulks getuigt van een grote mate van arrogantie. Uitermate onverstandig! (zo niet beledigend).
Immers, via het internet (en de talloze zoekmachines) hebben consumenten elkaar snel gevonden waardoor de impact voor een fabrikant zich niet beperkt tot een regio, maar van globale aard is.
Het behoeft geen betoog dat de gevolgen voor een fabrikant, zowel in positieve als negatieve zin, hierdoor aanzienlijk kunnen zijn (Intel kan hierover meepraten).
Verstandiger was geweest toe te geven dat er kennelijk sprake is geweest van een onregelmatigheid tijdens de produktie (een fout kan immers door iedereen worden gemaakt), met de toezegging dat elke bezitter van een Logitech z-5500, op zijn of haar verzoek, te zijner tijd wordt voorzien van een nieuwe (aangepaste) unit of dat de unit reeds in bezit kosteloos wordt aangepast.
Uiteraard wordt hiermede een "ijzersterk" consumenten-vertrouwen opgebouwd.
R.C.
Verwijderd
R.C
miss kun je der foto`s van plaatsen?
weten we hoe het er uitziet etc!
miss kun je der foto`s van plaatsen?
weten we hoe het er uitziet etc!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 14:47 ]
Verwijderd
Is goed,... het systeem heeft tot nu toe (voor mij in ieder geval) 1 klein nadeel :Marf0rz schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:15:
[...]
Beste Pittoors, deze is inmiddels al sinds gister draaiende, in de replies hier boven is dat te lezen. De blog kan je hier vinden: http://propjesprobleem.marforz.com. Zou je al je feedback daar willen zetten ?
"Server not found"
<edit>
Never mind,... de link die je gaf was niet correct.
Ik verwachte trouwens eigenlijk een online edit systeem met enige kennis van de Nederlandse taal i.p.v. een blog waarop gereageerd kan worden. Mijn verwachtingen lagen te hoog denk ik, lol. Ik zal pogen tijd vrij te maken om door de gehele brief te wandelen, zit helaas niet super-ruim in de tijd vandaag,.....
</edit>
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 14:45 ]
Excuses, gister maakte ik die fout met het aanmaken van het domein ook al. In plaats van propjes, moet het natuurlijk plopjes zijn. In mijn signature staat tevens de goede URL: http://plopjesprobleem.marforz.comVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:37:
[...]
Is goed,... het systeem heeft tot nu toe (voor mij in ieder geval) 1 klein nadeel :
"Server not found"
Edit:
Ik weet wat je bedoeld, maar volgens mij bestaat dat niet echt, je kunt niet iets vast door meerdere mensen tegelijk laten veranderen, dat kan nooit goed gaan. Ik zat hier namelijk ook al aan te denken. Maar het is in ieder geval wat overzichtelijker
[ Voor 25% gewijzigd door Marf0rz op 17-03-2006 14:48 ]
Voor iedereen die nog geen meel heeft mogen ontvangen hier de meel alsnog:
Onlangs heeft u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. Hieronder vindt u een samenvatting van uw vraag en ons antwoord.
U kunt deze vraag per email bijwerken door dit bericht te beantwoorden. Omdat uw antwoord automatisch wordt verwerkt, MOET u uw antwoord in de onderstaande ruimte invoeren. Tekst die in een ander deel van dit bericht is ingevoerd wordt genegeerd.
[===> Voer Uw antwoord a.u.b. beneden deze lijn in <===]
[===> Voer Uw antwoord a.u.b. boven deze lijn in <===]
Onderwerp
Z-5500
Subproces discussie
Reactie (T.T.) 16-03-2006 03:43
Dear Mr van de Laak
We have been made aware through a www.tweakers.net user, that you may encounter sound quality issues with our Z-5500 speaker system.
I apologize if I address this message to you in English. If you prefer I can arrange further conversations with a Dutch native speaker.
To better understand your issue, I would like to ask you for a few details.
a) The Serial-Number of the sub-woofer. You can find this information on a small white sticker on the sub-woofer's belly.
b) The Serial-Number of the control-pod. This small white sticker is on the back of the control-pod in the lower part.
c) Can you give me a short explanation of the issue you experience?
Please note that we have published some basic trouble-shooting steps and solutions:
in English:
in Dutch:
Thank you for your patience and collaboration. Should you prefer a phone-contact with us, please provide me your day-time phone-number.
Best Regards
T.T
Logitech Europe SA
European Customer Service
Vraagverwijzingsnr.060316-001020
Productniveau 1: Logitech
Productniveau 2: Speakers
Productniveau 3: Logitech Z-5500d
Datum aangemaakt: 16-03-2006 10:29
Laatst bijgewerkt: 16-03-2006 03:43
Status: Pending
Modelnumber (M/N):
Part Number:
Operating System:
Software Version:
Brand of Computer:
Point of Purchase:
Oke, leuk zo'n meeltje...
Maar...
Aangezien zij een antwoord verwachten en zoals ik hierboven heb gelezen dat als er na een tijdje nog niet gereageerd is dat de 'case' dan als opgelost beschouwd wordt, stel ik voor om allemaal dezelfde reactie op te sturen. Wel ieder met zijn eigen serienummers e.d. maar wel allemaal met dezelfde beschrijving van 't probleem..
Dat lijkt me wel leuk; ff Logitech Spammen..
Zo krijgen ze allemaal een antwoord, maar wordt ons collectief toch niet aangetast...
Dhr. T.T. zal zich misschien dan wel ff achter zijn oren krabben..
[Edit:]
Btw, als 140+ man niet genoeg is om Logitech een beetje onder druk te zetten,.. waarom gaan we dan niet op zoek naar mensen uit het buitenland met hetzelfde probleem? Zo komen we misschien wel boven de 300 man uit...
Onlangs heeft u persoonlijke assistentie aangevraagd bij ons online supportcenter. Hieronder vindt u een samenvatting van uw vraag en ons antwoord.
U kunt deze vraag per email bijwerken door dit bericht te beantwoorden. Omdat uw antwoord automatisch wordt verwerkt, MOET u uw antwoord in de onderstaande ruimte invoeren. Tekst die in een ander deel van dit bericht is ingevoerd wordt genegeerd.
[===> Voer Uw antwoord a.u.b. beneden deze lijn in <===]
[===> Voer Uw antwoord a.u.b. boven deze lijn in <===]
Onderwerp
Z-5500
Subproces discussie
Reactie (T.T.) 16-03-2006 03:43
Dear Mr van de Laak
We have been made aware through a www.tweakers.net user, that you may encounter sound quality issues with our Z-5500 speaker system.
I apologize if I address this message to you in English. If you prefer I can arrange further conversations with a Dutch native speaker.
To better understand your issue, I would like to ask you for a few details.
a) The Serial-Number of the sub-woofer. You can find this information on a small white sticker on the sub-woofer's belly.
b) The Serial-Number of the control-pod. This small white sticker is on the back of the control-pod in the lower part.
c) Can you give me a short explanation of the issue you experience?
Please note that we have published some basic trouble-shooting steps and solutions:
in English:
in Dutch:
Thank you for your patience and collaboration. Should you prefer a phone-contact with us, please provide me your day-time phone-number.
Best Regards
T.T
Logitech Europe SA
European Customer Service
Vraagverwijzingsnr.060316-001020
Productniveau 1: Logitech
Productniveau 2: Speakers
Productniveau 3: Logitech Z-5500d
Datum aangemaakt: 16-03-2006 10:29
Laatst bijgewerkt: 16-03-2006 03:43
Status: Pending
Modelnumber (M/N):
Part Number:
Operating System:
Software Version:
Brand of Computer:
Point of Purchase:
Oke, leuk zo'n meeltje...
Maar...
Aangezien zij een antwoord verwachten en zoals ik hierboven heb gelezen dat als er na een tijdje nog niet gereageerd is dat de 'case' dan als opgelost beschouwd wordt, stel ik voor om allemaal dezelfde reactie op te sturen. Wel ieder met zijn eigen serienummers e.d. maar wel allemaal met dezelfde beschrijving van 't probleem..
Dat lijkt me wel leuk; ff Logitech Spammen..
Dhr. T.T. zal zich misschien dan wel ff achter zijn oren krabben..
[Edit:]
Btw, als 140+ man niet genoeg is om Logitech een beetje onder druk te zetten,.. waarom gaan we dan niet op zoek naar mensen uit het buitenland met hetzelfde probleem? Zo komen we misschien wel boven de 300 man uit...
[ Voor 7% gewijzigd door Mvdlaak op 17-03-2006 19:10 ]
Verwijderd
Ik denk dat deze mensen het niet allemaal met je eens zijnMarf0rz schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:46:
[...]
Edit:
Ik weet wat je bedoeld, maar volgens mij bestaat dat niet echt, je kunt niet iets vast door meerdere mensen tegelijk laten veranderen, dat kan nooit goed gaan. Ik zat hier namelijk ook al aan te denken. Maar het is in ieder geval wat overzichtelijker
http://www.wiki.org/
Mvdlaak schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:47:
Voor iedereen die nog geen meel heeft mogen ontvangen hier de meel alsnog:
Onderwerp
@Mvdlaak
Wil je zo vriendelijk zijn om de naam van de beste man te verwijderen. Ik heb zwart op wit moeten aangeven dat deze gegeven niet zullen worden geopenbaard....
[ Voor 86% gewijzigd door tm030614 op 17-03-2006 15:21 ]
True, true, lijkt me prima inderdaad. Als je dat systeem runnende krijgt kunnen we dat beter gebruiken denk ik, is inderdaad vrij handigVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:15:
[...]
Ik denk dat deze mensen het niet allemaal met je eens zijn
http://www.wiki.org/
Ik hoor het wel
Verwijderd
Lap, ik loop weer 3 paginas topic achter.
Met wisselstroom heb je toch geen polarisatie??? Ze zeggen dat je ook je stekker eens omgekeerd in he stopcontact moet proberen te steken. Ze insinueren dus ook dat de storing via het net binnenkomt ipv via "de lucht", en daarbij steken ze de schuld op de elektrische aparatuur in je huis, ipv op de gebrekkige shielding van de set...
Tja daar heb ik maar 1 reactie bij:
Maar goed, als je de kans krijgt om de set eens onder handen te nemen: please do. Of iemand ander natuurlijk
Kan je misschien ook uitgebreid fotootjes maken van de aanpassingen die gedaan zijn aan de Z-5500.? Kan altijd handig zijn
Ze spreken over een gepolariseerd stopcontactComBax schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:00:
in Dutch:
Tja daar heb ik maar 1 reactie bij:

Ik woon in BelgieVerwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:03:
Geen probleem de X-530 eens nader te bekijken, maar helaas heb ik deze unit niet voorhanden.
R.C.

Maar goed, als je de kans krijgt om de set eens onder handen te nemen: please do. Of iemand ander natuurlijk
Kan je misschien ook uitgebreid fotootjes maken van de aanpassingen die gedaan zijn aan de Z-5500.? Kan altijd handig zijn
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 16:05 ]
Waarom vraagt die man om de serial van zowel de sub als de pod? Bij mij zijn ze namelijk hetzelfde.
@tm030614
Jij hebt de gegevens ook niet geopenbaard, maar iemand anders die een mailtje van hem heeft gekregen en vrij staat om daarmee te doen wat ie wil. Zo'n groot probleem zal het dus niet zijn, zolang jij je maar aan dat papiertje houdt
@tm030614
Jij hebt de gegevens ook niet geopenbaard, maar iemand anders die een mailtje van hem heeft gekregen en vrij staat om daarmee te doen wat ie wil. Zo'n groot probleem zal het dus niet zijn, zolang jij je maar aan dat papiertje houdt
Ik zou die zeer goed en technische onderbouwde verklaring zeker bijsluiten bij de brief.Marf0rz schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:29:
[...]
Amen, super toll R.C.Inmiddels zijn we bezig met een brief naar de buiten wereld, deze willen we zeer binnenkort op de bus doen. Misschien kan je er ook even naar kijken, de URL kan je in mijn sig vinden. Wellicht kan je daar een technische toevoeging plaatsen (wat je hier boven hebt gedaan), ergens nog tussen de brief door bijv. zodat het eventueel nog duidelijker wordt.
Geprobeerd te bellen met meneer T.T. maar helaas meneer neemt niet op.
Hij zal waarschijnlijk nummerherkenning hebben....
Heb meneer B.L. gebeld, maar hij kan me niet verder helpen... Maar hij maakte wel kenbaar me goed te kennenDarth Malak schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:24:
Hij zal waarschijnlijk nummerherkenning hebben....
EDIT: Ik zal een e-mail sturen waarin ik een aantal punten opsom die me momenteel niet bevallen. Deze zal ik echter niet als 'collectief' sturen maar namens mijzelf.
[ Voor 24% gewijzigd door tm030614 op 17-03-2006 16:44 ]
Tuurlijk kan hij je verder helpen. Hij kan meer TT ff een e-mail sturen en vragen jou terug te bellen...
Dit alles zijn tekenen dat ze je gewoon aan het lijntje houden.
Dit alles zijn tekenen dat ze je gewoon aan het lijntje houden.
Verwijderd
tuurlijk ben ik van logitech jongen ....nomad85 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:30:
[...]
Ik heb geen idee waarom, maar dit ruikt als iemand van logitech. Sorry hiervoor dubbeldd. Je hebt je gister aangemeld bij GoT. Je hebt last van alle problemen die er zijn met de boxen. Je hebt een korte reactie. Je voelt niet goed.![]()
Uiteraard is dit veel te subjectief en onderbouw ik het amper. Je argument van: heb even gegoogled is ook niet geweldig.
Ontopic:
Hebben we een mail adres van de technische dienst van logitech in amerika? Al eerder werd duidelijk dat de berichtgeving binnen logitech niet altijd geweldig is. Misschien dat zij nog niet van de nieuwste ontwikkelingen op de hoogte zijn en het best de moeite waard is om lekker naief te vragen of ze al vorderingen hebben geboekt? Als iemand van logitech dit inderdaad meeleest heb ik het bij deze op zijn gat gegooid, maar toch
dan had ik nu al een andere set gehad die het wel deed,,,

maar goed als ik het zo van jou lees dan moet je vanaf het begin meedoen of zo...
zal het je vertellen dat ik de set al een paar maand heb maar dat die nu echt begint met problemen..
vandaar dat ik dus zoek op google en omdat ik hier niet eerder wat kan vermelden dan dat ik me eerst moet aanmelden ja wat doe je dan he

of moet ik al jaren lid zijn om hier wat te plaatsen

dat lijkt mij er dan ook op dus leef maar mooi in je eigen wereld

Verwijderd
tuurlijk ben ik van logitech jongen ....
maar goed als ik het zo van jou lees dan moet je vanaf het begin meedoen of zo...
zal het je vertellen dat ik de set al een paar maand heb maar dat die nu echt begint met problemen..
vandaar dat ik dus zoek op google en omdat ik hier niet eerder wat kan vermelden dan dat ik me eerst moet aanmelden ja wat doe je dan he
ben het helemaal met jouw eens!
ik werd er ook voor aangekeken dat ik van LOGITECH was.
iedereen gaat elkaar straks verdenken.
maar goed,
maar goed,
Verwijderd
ja zijn weer van die snuggere typjes denk ikVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:06:
maar goed,
kijk ik weet dat ik die jongens niet kan helpen met een oplossing omdat ik dus a technisch ben
maar mijn stem mogen ze wel gebruiken tegen logitech
verder vind ik ook dat er een oplossing moet komen van logitech
en de jongens die daar mee bezig zijn bedank ik dan ook hartelijk
maar wou gewoon dus melden dat ik ook het probleem had zodat ze mij op het lijste kunnen plakken
Mijn opmerking tegen jouw was puur als grap bedoelt en dat heb ik je al geprobeerd duidelijk te maken... Bij deze nogmaals.Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:06:
maar goed,
Nu graag weer offtopic. Dadelijk krijgen we een slotje..........
@ Tm: is men bij logitech nou al op de hoogte dat het niet om een collectief van 25 man, maar van 140 man gaat?
Naam ff verwijderd... maar iedereen die dat meeltje heeft gekregen heeft nu ook zijn naam..
Echt 'n stomme donder!
Oh, of iemand van Logitech is of niet maakt toch geen ene ruk uit? Iedereen kan meelezen met dit topic, aangemeld of niet. Waarom zou iemand van Logitech de moeite nemen om zich aan te melden voor GoT, om zich aan te melden voor het plopjesprobleem (zodat de lijst nog groter wordt)..
Echt 'n stomme donder!
Oh, of iemand van Logitech is of niet maakt toch geen ene ruk uit? Iedereen kan meelezen met dit topic, aangemeld of niet. Waarom zou iemand van Logitech de moeite nemen om zich aan te melden voor GoT, om zich aan te melden voor het plopjesprobleem (zodat de lijst nog groter wordt)..
Ik zal in het weekend een uitgebreide (persoonlijke) brief schrijven naar T.T. Deze brief schrijf ik echter niet namens het collectief.Rene85 schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:14:
@ Tm: is men bij logitech nou al op de hoogte dat het niet om een collectief van 25 man, maar van 140 man gaat?
In de brief zal ik aangegeven dat door de actie van Logitech zeer veel verwarring is ontstaan bij de gebruikers.
Verwijderd
dat vindt ik ook want logitech kan zowiezo meelezen (en wat maakt het dan ook uit)Mvdlaak schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:15:
Naam ff verwijderd... maar iedereen die dat meeltje heeft gekregen heeft nu ook zijn naam..
Echt 'n stomme donder!![]()
wou gewoon ook meepraten over de problemen
denk dat er genoeg mensen zijn die niet eens zoeken naar de problemen..
ik dacht ook dat ligt vast ergens anders aan het had van dit probleem dus nooit gehoordt...
totdat ik deze topic had gelezen waar je zowat een dag mee zoet bent
ik heb namelijk veel last dat er een soort radio geluidt er door komt is dit ook een erkent probleem of is het alleen de ploppen waar ik soms last van heb als de koelkast aan springt...
maar afijn wou dus alleen maar mijn stem uitbrengen
Ik vind het echt een jammerlijke situatie.
Goed om te horen dat B.L. nog altijd achter ons staat.
Jammer dat een persoon als hij nu niet meer in de positie is om ons en Logitech verder te helpen.
Het is maar te hopen dat T.T. dit weekend bij zinnen komt, want als het zo doorgaat zijn we over een half jaar nog lang niet klaar.
Bart, het is ongelofelijk hoeveel werk je verzet, ook met name weer komend weekend. Succes, en ik wacht met smart af op T.T's reactie.
Goed om te horen dat B.L. nog altijd achter ons staat.
Het is maar te hopen dat T.T. dit weekend bij zinnen komt, want als het zo doorgaat zijn we over een half jaar nog lang niet klaar.
Bart, het is ongelofelijk hoeveel werk je verzet, ook met name weer komend weekend. Succes, en ik wacht met smart af op T.T's reactie.
*dubbelpost*
[ Voor 99% gewijzigd door Sketchy op 17-03-2006 21:26 ]
Dat radio geluid is ook een bekend probleem, altijd leuk radio uit je subwoofer. Helaas hebben ze geen fm-band tuner toegevoegd aan de sub, anders kon je zelf het radiostation kiezenVerwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:02:
[...]
dat vindt ik ook want logitech kan zowiezo meelezen (en wat maakt het dan ook uit)
wou gewoon ook meepraten over de problemen
denk dat er genoeg mensen zijn die niet eens zoeken naar de problemen..
ik dacht ook dat ligt vast ergens anders aan het had van dit probleem dus nooit gehoordt...
totdat ik deze topic had gelezen waar je zowat een dag mee zoet bent![]()
ik heb namelijk veel last dat er een soort radio geluidt er door komt is dit ook een erkent probleem of is het alleen de ploppen waar ik soms last van heb als de koelkast aan springt...
maar afijn wou dus alleen maar mijn stem uitbrengen
En ik heb maar 1 woord over hoe logitech nu te werk gaat......triest!!
ps: Hulde aan Bart die bergen verzet met z'n werk hier
Dit topic is gesloten.