Nieuwe 5.1 set kopen na refund X-530

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 15:53
Nadat ik een refund gedaan heb met m`n Logitech X-530 wil ik een andere 5.1 set kopen. Maar omdat ik in de audiosector vrij een n00b ben weet ik echt niet wat ik beter kan kopen. Budget is ongeveer rond de 80 € en ik speel veel muziek af en regelmatig speel ik een game. Verder heb ik er niet zo veel eisen aan. Kan iemand me adviseren. (zonder een verkopersadvies te geven om voor de duurste te gaan?) :P Oja, en ik houdt van een vrij warm geluid.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Verwijderd

T6060 is de tegenhanger van de X-530.
Zie ook de discussie tussen Bor de Wollef en mezelf in Het kiezen van een PC-Speakersysteem topic [Deel II]
Conclusie is dat de meningen verdeeld zijn: veel gebruikerservaringen vinden de T6060 beter als de X-530. Bor de Wollef niet, en geeft daar ook argumenten voor. Beste is om zelf eens deze set te beluisteren en zien of hij je aanstaat.

• pretpik
Zelf zat ik te denken aan een Philips MMS460. Kan er alleen weinig reviews/ervaringen over vinden.

Verwijderd

Ik heb zelf de T6060. Tot nu zijn al mijn vrienden jaloers op mijn setje. Afgezien van de aantrekkelijke moderne vormgeving is het gewoon een perfect 5.1 setje die alles goed afspeelt. Heb em nu een half jaar. Nog geen gekraak, ruis, plopjes of wat dan ook.

Echter, ik heb recent een DVD-speler + LCD aangeschaft en wil nu voor de Creative G550W gaan. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Weet iemand een zaak in de omgeving van IJsselstein waar ik een paar speakersets kan vergelijken? De Wit Computers heeft de helft niet op voorraad en Mediamarkt is net te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ga je even naar Utrecht. Genoeg computerwinkels.

Computerland en Paradigit in de Nachtegaalstraat.
Mycom achter de Bijenkorf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickkoning schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 16:58:
Nadat ik een refund gedaan heb met m`n Logitech X-530 wil ik een andere 5.1 set kopen. Maar omdat ik in de audiosector vrij een n00b ben weet ik echt niet wat ik beter kan kopen. Budget is ongeveer rond de 80 € en ik speel veel muziek af en regelmatig speel ik een game. Verder heb ik er niet zo veel eisen aan. Kan iemand me adviseren. (zonder een verkopersadvies te geven om voor de duurste te gaan?) :P Oja, en ik houdt van een vrij warm geluid.
voor dat geld heb je hooguit een redelijke 2 set. 5.1 set van dat bedrag is imho weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Wat kan ik dan beter kopen, een 5.1 set (ik denk zelf de T6060) een kwalitatief betere 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Voor dat geld zou ik liever voor een goed 2.1 setje gaan.
Ik heb zelf de Altec Lansing 2100, al iets ouder, maar wel super geluid. Geloof dat ik er 70 euro voor betaald heb toen ik ze kocht. Mooi geluid, goede weergave van de hoge tonen, goede regelbare subwoofer en vind ze ook nog een mooi design hebben.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickkoning schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:53:
Wat kan ik dan beter kopen, een 5.1 set (ik denk zelf de T6060) een kwalitatief betere 2.1?
goed geluid lijkt me wat je minimaal wilt. een 5.1 systeem is pas leuk naar mijn mening als het geluid ook ok is. wil je tof geluid voor onder de 100 euro dan kun je ook nog een koptelefoon overwegen. voor dat geld koop je een erg goede koptelefoon, met geluid dat je nooit uit boxen van dezelfde prijsklasse zult krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

patrickkoning schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 22:53:
Ik kan echt maar 1 ding zeggen. Je gaat echt tevreden zijn met T6060. En wat betreft een betere 2.1, zoveel betere speakers ga je nou ook weer niet hebben. + dat het de geluidsbeleving alleen maar ten goede komt als je omringd wordt door het geluid, met de T6060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolter1, ik zou nooit tevreden zijn met een T6060. OK, het geluid omringt je, maar dat is dan wel het geluid van een natte krant. Dat het jou prima bevalt is jouw goed recht, maar dat wil niet automatisch zeggen dat 't anderen ook zal bevallen...

Ik heb zelf een 2.1 setje, allemaal 2e-hands: Aura VA 100 versterker, 2 Kef Q8i speakers en een JBL subwoofer. Ik ben nog geen enkel PC-set tegengekomen die daar ook maar in de verste verte aan kan tippen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:33:
wolter1, ik zou nooit tevreden zijn met een T6060. OK, het geluid omringt je, maar dat is dan wel het geluid van een natte krant. Dat het jou prima bevalt is jouw goed recht, maar dat wil niet automatisch zeggen dat 't anderen ook zal bevallen...

Ik heb zelf een 2.1 setje, allemaal 2e-hands: Aura VA 100 versterker, 2 Kef Q8i speakers en een JBL subwoofer. Ik ben nog geen enkel PC-set tegengekomen die daar ook maar in de verste verte aan kan tippen. 8)
En dat kost?
Pagina: 1