Ervaring werken bij Capgemini Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 77.738 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Zo...de onboarding van Outsourcing achter de rug, eerste dag een aantal sessies mogen bijwonen over de organisatie achter de naam Capgemini en een workshop cultuur&waarden gehad. Vanochtend nog wat Outsourcing specifieke informatie gekregen en daarna hebben we een golfclinic gehad. Best ok, maar ik kan niet wachten tot ik morgen eindelijk de handen uit de mouwen kan gaan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

MissingDog, op welke afdeling kom je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208999

The Mask schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:22:
[...]

Zo, dus ik moet terug naar de circusschool voor wat bijscholing :)

Lijkt me best pittig allemaal.

Hoe verging het jou?
SLECHT! Rollenspel was ontzettend moeilijk vond ik. En de testjes heb ik ook niet goed gemaakt. Pas op het einde van het gesprek kwamen ze erachter dat ik een te zware toets had afgelegd. Na 5 dagen kreeg ik uitslag. Het bleek dat ik wel geschikt was voor Systeembeheer jr.
Ik begin 1 oktober bij Capgemini.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 208999 op 05-09-2007 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mask
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-07-2022
Anoniem: 208999 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:18:
[...]

SLECHT! Rollenspel was ontzettend moeilijk vond ik. En de testjes heb ik ook niet goed gemaakt. Pas op het einde van het gesprek kwamen ze erachter dat ik een te zware toets had afgelegd. Na 5 dagen kreeg ik uitslag. Het bleek dat ik wel geschikt was voor Systeembeheer jr.
Ik begin 1 oktober bij Capgemini.
Dat is slordig. Gelukkig dat je toch er doorheen bent gekomen. Voor welke functie heb je de test gemaakt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Zit bij S62 / MCT1, vandaag de eerste echte werkdag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welkom, aan boord! We zitten bij elkaar in het gebouw.

(S61, Storage Team)

The Mask schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:00:
[...]

Dat is slordig. Gelukkig dat je toch er doorheen bent gekomen. Voor welke functie heb je de test gemaakt dan?
Ik kom bij S62/MCT 4. Ik begin per 1 oktober. Ik heb er wel veel zin in.

En nog een Outsourcing collega.

Howdy!

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Leuk om al die verhalen te lezen!

Ik ben op dit moment ook in gesprek met Capgemini en ben benieuwd naar de leasetarieven. Ik neem aan dat deze ook bij Cap samenhangen met de salaris niveau's. Ik zal rond de 2450 euro gaan verdienen. Welk leasebedrag hoort hierbij?

Valt er ook wat te zeggen over welke leasemaatschappij Cap heeft?

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 10:16
Chandler479 schreef op donderdag 06 september 2007 @ 22:48:
Leuk om al die verhalen te lezen!

Ik ben op dit moment ook in gesprek met Capgemini en ben benieuwd naar de leasetarieven. Ik neem aan dat deze ook bij Cap samenhangen met de salaris niveau's. Ik zal rond de 2450 euro gaan verdienen. Welk leasebedrag hoort hierbij?

Valt er ook wat te zeggen over welke leasemaatschappij Cap heeft?
salaris zegt niks, is het bijvoorbeeld in of exclusief flex?

leasemaatschappijen zijn ING en Athlon....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 14:17
Ik begin ook 1 oktober, ik moet nog even bekijken hoe ik mijn flex ga invullen. Hoe besteden jullie deze en wat zijn de meest efficiente manieren om dit te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

jap85 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:59:
Ik begin ook 1 oktober, ik moet nog even bekijken hoe ik mijn flex ga invullen. Hoe besteden jullie deze en wat zijn de meest efficiente manieren om dit te gebruiken?
ik laat hem per maand uit betalen, dan telt die ook mee voor pensioen e.d. Wat handig kan zijn is om naar de voorlichtingsavond hierover te gaan, dan zie je hoeveel opties er zijn en wat die concreet inhouden.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Ja, maar die avond viel precies toen ik op vakantie was :P . Tenminste de avond waarvoor ik was uitgenodigd.. Maar is het belastingtechnisch niet gunstiger om hem ergens voor te verbruiken ipv. uit te laten betalen? Ik weet er het fijne niet van maar zoiets stond me bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Mijn flex werd grotendeels maandelijks uitbetaald, en het restant gebruikte ik voor kleinere zakelijke uitgaven (bijv. laptoprugtas, PDA). Je kunt (kon?) er ook de eigen bijdrage van je leaseauto van betalen, maar dan kun je die uiteraard niet meer aftrekken van de bijtelling.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chandler479
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

miel schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 08:52:
[...]

salaris zegt niks, is het bijvoorbeeld in of exclusief flex?

leasemaatschappijen zijn ING en Athlon....
Het salaris is excl. flex.

thunderstruck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Neem maar even prive contact met me op om dit soort gedetailleerde vragen te beantwoorden.... liever dit soort dingen niet op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204123

wie moeten er maandagavond hockeyen tegen GPR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citizenx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 09:18
Kan er iemand vertellen wat het precieze carrierepad is (m.a.w. welke levels er precies bestaan) en wat een gemiddelde richtwedde is per level (bv. ook voor consultants en managers)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorzover ik weet zijn 6 grades (effe uit mijn hoofd)

associate
consultant
senior consultant
managing consultant
principal consultant
vice president

Verdiensten per level is moeilijk aan te geven, er zijn meerdere levels per grade mogelijk. Bovendien is een level geen bedrag, maar het heeft een bepaalde bandbreedte. Lekker wazig zo he? Verkijk je trouwens niet op die grades, Je kunt als senior consultant al met een heel leuk inkomen thuiskomen.

Bovendien kan je P-manager er voor kiezen om je salaris, of juist je tantieme te verhogen. In mijn geval heeft mijn P-manager ervoor gekozen mijn vaste salaris wat hoger te doen, en mijn tantieme wat lager (dan gemiddeld voor mijn level dus). Voordeel is dat je pensioenopbouw dan ook meeloopt met je verhoging.

Carriepad, ja ehhh daar weet ik niet zoveel van. Ik ben als senior binnengekomen, en dat ben ik nog steeds. Zal ook wel altijd zo blijven want ik wil "achter de knoppen" blijven zitten. We netjes alk jaar verhoging gehad. Altijd muntjes, soms een level erbij. En als je level omhoog gaat, gaat ook je mobiliteitsvergoeding omhoog.

Kun je het nog volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citizenx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 09:18
Thanks Max, dat geeft me al een goed idee!

Heb van een kennis gehoord dat hij bij z'n sollicitatie een stuk minder aangeboden kreeg dan z'n sollicitatie bij Accenture. Is dat een uitzonderlijk geval of betaalt CG over het algemeen minder dan ACN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee.

Misschien is het wel moeilijk vergelijken tussen Capgemini en sommige andere bedrijven omdat Cap werkt met een flex-deel (16% bovenop je salaris) en de Performance Tantieme (vaak ook enkele duizenden Euro's). Vormen beide een substantieel deel van je inkomen.

Maar als Accenture zo goed betaalt, moest ik daar maar eens een praatje gaan maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:41

_Z3

Anoniem: 28145 schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:31:
Geen idee.

Misschien is het wel moeilijk vergelijken tussen Capgemini en sommige andere bedrijven omdat Cap werkt met een flex-deel (16% bovenop je salaris) en de Performance Tantieme (vaak ook enkele duizenden Euro's). Vormen beide een substantieel deel van je inkomen.

Maar als Accenture zo goed betaalt, moest ik daar maar eens een praatje gaan maken. :P
Hou de pensioen bijdrage ook in de gaten, die is bij Accenture 50/50. Scheelt toch ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die is bij Capgemini 0/100 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ehm... moet je er wel bij melden welke kant wat is ;)

Ik lees 'm nu denk ik Capgemini 0 - Medewerker 100 dokken. Correct?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Motrax schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:45:
Ehm... moet je er wel bij melden welke kant wat is ;)

Ik lees 'm nu denk ik Capgemini 0 - Medewerker 100 dokken. Correct?
Sorry, dat is niet helemaal duidelijk idd. Het is Capgemini 100 - medewerker 0 . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224601

Ik volg dit topic al enkele maanden maar heb nog geen post gedaan. Vooral de posts over de testdag(en) vond ik erg handig. Inmiddels heb ik mijn handtekening onder een contract gezet en zal ik 1 november beginnen. Omdat ik zelf uit Groningen kom was een eis dat ik zou verhuizen naar een locatie in het midden van Nederland. Inmiddels heb ik erg gemakkelijk woonruimte in Utrecht gevonden. Ik heb echter nog twee vragen:

1) Voor mijn functie heb ik enkele cursusdagen nodig aan het einde van deze maand in Utrecht, omdat het erg nuttig is dat ik deze cursus voor aanvang al gedaan heb, heb ik vrij genomen bij mijn huidige werkgever en zal ik deze dagen bij Cap Gemini weer terug krijgen. Mijn kamer heb ik echter pas vanaf 1 oktober (een maand extra lijkt mij prima). Mijn vraag is dan ook, zijn deze overnachtingen voor eigen kosten? (Denk hierbij aan: nog niet onder contract, woonruimte in de regio verplicht).

Enkele vrienden van mij zijn nu op zoek naar een baan:
2a) Geeft Cap Gemini ook een bonus voor het aanmelden van sollicitanten?
2b) Kan ik dit ook al doen voor de start van mijn contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor al je vragen zou ik je aanraden even PRM te bellen. Het antwoord op 2a is iig positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233397

2 vragen m.b.t. tot assessment (capaciteitentest) bij Kenhardt.

Hallo allemaal,
Ik heb 4 screenshots (voorlaatste bericht, 3de pagina hier) bekeken en een stukje uitleg erover gelezen (midden 4de pagina, bericht van Dennis). Toch blijft het (en wellicht niet alleen voor mij) onduidelijk: wat is precies de vraagstelling van 4de screenshot “Scales FX”? Ik kon nog één soortgelijke screenshot hier vinden.
Moeten de blokjes vanuit “Vaststellen” naar de juiste plaatsen in “Onderzoeken” gesleept worden – een soort “drag-and-drop” dus? Of moet er beantwoord worden welke symbool i.p.v. blokje met vraagteken komt te staan? Ik kan nog meer verzinnen, maar ik vraag dit liever aan iemand, die de assessment al heeft gehad en dit definitief kan ophelderen.

De nog ontbrekende screenshot van 5de gedeelte, “Scales MT” (Multitasking) van de capaciteitentest staat hier.
Terwijl je een balletje met een mandje aan ’t opvangen bent, moet je de rekensom (rechtsboven) controleren. Maar de lettercombinatie rechtsonder – wat moet je hiermee doen?
Concluderend, stel ik deze 2 vragen graag aan iemand die assessment al heeft gehad:

1. Wat is de werking en exacte vraagstelling van “Scales FX” ?

2. Wat is de bedoeling van de lettercombinatie rechtsonder bij “Scales MT”?

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vijfde test heb ik zelf niet gedaan, dus voor een antwoord op vraag twee zul je moeten wachten op iemand anders. Vraag 1 kan ik wel beantwoorden en dit zal ik doen aan de hand van de gegevens in jouw screenshot van Cut-e. Zelf had ik ook geen idee hoe deze test zou gaan, maar tijdens de test vond ik dit geen moeilijke test. Er waren in mijn groep echter ook mensen die dit helemaal niet zagen en aan het einde van de tijd 0 hadden.

In je screenshot zie je 3 vakken:
- known
- explore
- identify

Je moet alle blokken met figuurtjes zien als onderdelen van een stroomschema. Deze onderdelen hebben twee lijnen waarop zij invoer krijgen. In dit voorbeeld zijn dit oranje en blauw (zelf spreek ik over aan en uit van oranje en blauw). Het schermdeel "known" laat voor 1 figuur zien wat het resultaat is bij de invoer die erboven staat. Vervolgens heb je het onderdeel "explore". Dit is een interactief onderdeel waarbij de vakjes die wit zijn aan en uit gezet kunnen worden (links kan oranje worden en rechts blauw). Dit is dezelfde invoer als in het vakje "known". Bij het veranderen van de invoer bovenaan zal de output onderaan ook veranderen. Bij jouw screenshot zie je dat de [?] gevraagd is, dit is te zien in het "Identify" vak. In het "identify" vak moet je uiteindelijk ook de output aangeven (door 1 of meer keer op de onderste pijltjes te klikken (om deze wit of blauw/oranje te maken)). Je geeft dus eigenlijk 4 antwoorden per opdracht (1 antwoord voor elke mogelijkheid van de input).

Voor jouw screenshot heb je 4 mogelijkheden om velden te testen (2 horizontaal en 2 verticaal) aangezien je alleen de input of output van een veld kan bepalen als de rest van de rij/kolom bekende output/input heeft is er in de voorbeeld alleen gebruik te maken van de tweede verticale rij. Omdat dit een screenshot is en de waarden niet aan te passen zijn kan ik alleen de huidige situatie uitleggen met input wit,wit. In het veld "known" is te zien dat wit,wit op de ruit het resultaat oranje,blauw geeft. Omdat er onderaan wit,blauw als resultaat komt weten we dus dat het antwoord voor: input oranje,blauw -> [?] -> wit,blauw.

De eerste opgaves zijn niet meer dan dit. Daarna zul je meerdere blokken achter elkaar krijgen waarbij je zelf subantwoorden moet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste dribbel.net,
Bedankt voor je volledige en duidelijke antwoord en uitleg.
Grote klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SundanceKid

Ben je goed met rollenspellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 208999 op 17-09-2007 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm... goede vraag. Als ik de vorige posts lees over de rollenspellen, dan word ik er niet vrolijk van. Hoe kan ik me een beetje geloofwaardig voordoen als een sales manager, terwijl ik geen ervaring met de verkoop-technieken heb?
Ik kan me wel voorstellen, dat als ik in het spel een adviseur ben, dan moet ik open vragen stellen, goed naar de antwoorden luisteren, misschien ook de oplossingen aandragen...
Met sales manager lijkt het mij veel moelijker. Sowiezo, weer goed luisteren, laten zien dat je luistert, draagvlak creeren (bla-bla...). Tja, het is makkelijk om algemene dingen te zeggen, maar ik weet natuurlijk niet wat voor product of idee verkocht moet worden, dus ik blijf hierover in het duister tasten.
Heb je nog opmerkingen en/ of tips, dan zijn ze van harte welkom! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233397 schreef op maandag 17 september 2007 @ 15:49:
Hm... goede vraag. Als ik de vorige posts lees over de rollenspellen, dan word ik er niet vrolijk van. Hoe kan ik me een beetje geloofwaardig voordoen als een sales manager, terwijl ik geen ervaring met de verkoop-technieken heb?
Ik kan me wel voorstellen, dat als ik in het spel een adviseur ben, dan moet ik open vragen stellen, goed naar de antwoorden luisteren, misschien ook de oplossingen aandragen...
Met sales manager lijkt het mij veel moelijker. Sowiezo, weer goed luisteren, laten zien dat je luistert, draagvlak creeren (bla-bla...). Tja, het is makkelijk om algemene dingen te zeggen, maar ik weet natuurlijk niet wat voor product of idee verkocht moet worden, dus ik blijf hierover in het duister tasten.
Heb je nog opmerkingen en/ of tips, dan zijn ze van harte welkom! >:)
Ja eigenlijk wel...laat je niet de kaas van het brood eten. Ze proberen je op alle manieren een beetje ongemakkelijk te maken. Domineer het gesprek.

Wanneer heb je dat assesment onderzoek bij Kenhardt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is nog geen assessment gepland voor mij, want ik heb einde deze week pas eerste gesprek bij Cap. Maar ik kijk al een beetje vooruit hoe de capaciteitentest in elkaar zit en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Toevallig nog meer mensen die 1 oktober beginnen? :)

Ben benieuwd naar de onboarding. Alles lijkt allemaal heel goed te zijn geregeld hier. Ook mooi dat nieuwe medewerkers ook naar het grote feest mogen komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
IntToStr schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:42:

Ben benieuwd naar de onboarding. Alles lijkt allemaal heel goed te zijn geregeld hier. Ook mooi dat nieuwe medewerkers ook naar het grote feest mogen komen :D
Ja ik begin ook 1 oktober. Ik krijg nog een uitnodiging voor de onboarding, heb nu nog geen idee wanneer dat begint en wat ik er precies van moet verwachten maar ik verwacht dat deze het grootste deel van de week in beslag zal gaan nemen? 8 oktober begin ik met SAP cursussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IntToStr schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 10:42:

Ik begin ook 1 oktober. Ik werd net gebeld door HR of ze een auto voor me moesten regelen die dag.
Je krijgt die dag ook een laptop mee. De tweede dag is alleen voor mensen van Outsourcing. Je krijgt dan een golf clinique. Ik zal mijn Tiger Woods outfit alvast uit de kast halen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ah, ik ben geen outsourcing, dus geen golf clinic voor mij denk ik. Waarschijnlijk heeft Techonology ook wel een eigen dag.

Zal ook maar eens bellen hoe het met de cursussen/opleiding zit. Als young professional krijg ik geen auto mee, maar ik kan m'n reiskosten wel creatief declareren :)

Nog een weekje rusten en paar feestjes aflopen en dan kan het echte werk beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

zorg in ieder geval ervoor dat je een behoorlijke tas als je onboarding hebt, je krijgt namelijk nog wat papier mee ;).

Don't mind Rick

• Devvert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-03 17:58
Aanbod gehad van Cap voor een functie als senior consultant. 2550 inclusief flex en 785 mobiliteitsvergoeding. Ik heb 7 jaar ervaring. Wat vinden jullie hiervan?
Collega's hier heb ik het voorgelegd en die vonden het net als ik nogal laag.
Leuk dat die tantieme er bij komt (je moet echter maar zien hoe hoog die is), maar als ik een auto neem, dan heb ik aan het eind van de maand netto (na aftrek van de belasting voor de auto) volgens mij maar zo'n 1400-1500 euro, da's geen vetpot.
Of zie ik het verkeerd?

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16
Vind het vrij laag, zit met 7 jaar ervaring op 3300. Dus tel uit je verschil

Stijg je uberhaupt wel snel in salaris bij Capgemini? En wat moet je er eigenlijk allemaal voor doen?

• _Z3

_Z3

Devvert schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:39:
Aanbod gehad van Cap voor een functie als senior consultant. 2550 inclusief flex en 785 mobiliteitsvergoeding. Ik heb 7 jaar ervaring. Wat vinden jullie hiervan?
Collega's hier heb ik het voorgelegd en die vonden het net als ik nogal laag.
Leuk dat die tantieme er bij komt (je moet echter maar zien hoe hoog die is), maar als ik een auto neem, dan heb ik aan het eind van de maand netto (na aftrek van de belasting voor de auto) volgens mij maar zo'n 1400-1500 euro, da's geen vetpot.
Of zie ik het verkeerd?
Over de tantieme: bij SC is de tantieme volledig afhankelijk van het resultaat van Cap. Afgelopen jaar was dit factor 1.3 * tantieme bedrag (uit mn hoofd kan er iets naast zitten). Om je een beetje idee te geven van het tantieme.

Ik zit even te kijken, maar wat jij vertelt klopt misschien niet.

Als je maandsalaris inklusief flex neerkomt op 2550,-, dan zou dat zonder de flex neerkomen op 2198,- (100/116) Je bent dan level 14. Dan zou je mob vergoeding 750,- eu moeten zijn.

Is je maandinkomen echter 2550,- excl. flex, dan zit je op level 16 en heb je recht op 785,- mob vergoeding. Dan komt er dus aan flex nog eens 408,- bruto bij per maand. Dit lijkt me op jou van toepassing.

Ervanuitgaande dat het afgesproken tantieme volgens de norm is, want anders verandert bovenstaande nog eens.

Ik kreeg ooit een kontraktaanbieding en die was niet duidelijk geformuleerd. Leek er (net als bij jou) op dat het salarisaanbod inklusief flex was. Maar dat kwam er dus nog eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
Er staat hier 2200 vast bruto maandsalaris en 352 flex en mobiliteitsvergoeding 785 euro. Deze bedragen matchen dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Devvert schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:50:
Er staat hier 2200 vast bruto maandsalaris en 352 flex en mobiliteitsvergoeding 785 euro. Deze bedragen matchen dus niet?
Heb het even nagekeken. De berekening klopt, tenmiste met de tool die ik gebruik. Je zit zo te zien op niveau 16. Ik ken het hele verhaal niet. Bv of je werkervaring relevant is etc. Maar met 7 jaar werkervaring is niveau 16 aan de lage kant.

[ Voor 26% gewijzigd door _Z3 op 28-09-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
Mja, als ik kijk wat (ex-)collega's met evenveel ervaring voor salaris krijgen bij wat kleinere detacheerders, dan ligt dat toch al snel een 1000 euro hoger. Cap zal een beter bod moeten doen of niet, natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Onderhandelen kan natuurlijk altijd :).
Tip: kijk wel naar het totaal plaatje, bv pensioen wordt door Cap betaald, dat soort zaken.

Succes!

• jap85
Wat is eigenlijk gebruikelijk om aan te trekken bij de onboarding, gaan de meesten in pak of is een pantalon en een overhemd voldoende? Een pak vind ik eigenlijk een beetje overdone maar als iedereen er zo bij loopt moet ik me maar aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

jap85 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:21:
Wat is eigenlijk gebruikelijk om aan te trekken bij de onboarding, gaan de meesten in pak of is een pantalon en een overhemd voldoende? Een pak vind ik eigenlijk een beetje overdone maar als iedereen er zo bij loopt moet ik me maar aanpassen :P
Volgens mij komen de meeste in pak. Pantalon en overhemd gaat ook nog wel denk ik. Je kunt ook nog voor een tussen oplossing gaan: pak zonder stropdas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
henknap schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:52:
[...]

Volgens mij komen de meeste in pak. Pantalon en overhemd gaat ook nog wel denk ik. Je kunt ook nog voor een tussen oplossing gaan: pak zonder stropdas :)
Bedankt voor je antwoord, denk dat ik dat maar ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Het ligt er een beetje aan bij welke afdeling je aan de slag gaat, wat ik gezien heb is dat de mensen van OS het niet zo nauw nemen met pakken en de mensen van TS juist weer wel. Ik zat er in een overhemd + nette broek...wordt je niet gek op aangekeken. De gedachte is om zowel met het bedrijf als je collega's kennis te maken, ik heb daar graag wat vrijheid in en ga me niet gedwongen in een apenpakkie hijsen als het niet hoeft. Je hoeft je niet te bewijzen tegenover de rest, afhankelijk van waar je terecht komt heb je toch de volgende dag alweer een trui+spijkerbroek aan....beetje aanpassen kan geen kwaad, maar je moet je niet in iets steken waar je je ongemakkelijk in voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82071

Beste Cappers of Cap geïnteresseerde,
Ik ben momenteel aan het afstuderen en ben mij aan het oriënteren op werkgebied. Ik heb aardig wat dingen uitgezocht en ben bij een aantal bedrijven op gesprek geweest. 1 daarvan is procam, die mij diverse functies heeft aangeboden bij diverse bedrijven. (o.a. Oracle, Rabobank, KMG). Bruto zal ik daar starten op 2350 euro, maar ik heb het idee dat dit 2 jaar lang blijft vast staan. Toch blijft dit qua salaris een aantrekkelijk aanbod als ik zo hoor wat de YP'ers verdienen als zij starten.

Cap geniet echter nog steeds mijn voorkeur vanwege de doorgroeimogelijkheden en de mogelijkheden om je goed te oriënteren. Ik ben al een keer op gesprek geweest (Testing - Pratice Finance) en heb aanstaande maandag IQ en OPQ testen, oftewel de assessmentdag.

Ik ben benieuwd of ik als afgestudeerd Informatiekundige lekker aan de slag kan bij Cap. Ik heb er een goed gevoel over, maar eerst die testen maar eens doorstaan :) gelukkig heb ik al eerder OPQ en IQ testen gedaan (wat heet, afgelopen dinsdag nog).

Hopelijk tot snel dus.

Een algemene vraag. Ik zou heel graag een peugeot 206 cc of 207 cc rijden. Heeft iemand enig idee in welke leaseprijsklasse deze valt en of ik dan veel zal moeten bijbetalen?
Anoniem: 224601 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 13:03:
(..) Omdat ik zelf uit Groningen kom was een eis dat ik zou verhuizen naar een locatie in het midden van Nederland. Inmiddels heb ik erg gemakkelijk woonruimte in Utrecht gevonden. Ik heb echter nog twee vragen:
Beste dribbel.net, het is misschien wat offtopic, maar ik ga ook binnenkort verhuizen en ben opzoek in de regio Utrecht. Zou je mij kunnen vertellen hoe je zo gemakkelijk een huis hebt kunnen huren/kopen? Mocht het antwoord te offtopic zijn, dan kan je me ook mailen :-) Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devvert
Gruwelijk drukke week gehad en nog geen tijd gehad om te onderhandelen. Wat me opvalt en wat iedereen die ik het heb laten zien raar vindt, is dat Cap het leasebedrag gewoon bij het loon optelt. Dan lijkt het bruto natuurlijk heel wat. Is dit normal bij Cap?
Ik ben gewend dat je iets of vaak ook niets bijbetaalt en de bijtelling, maar dat je loon niet ineens inzakt als je een lease auto krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235465

Ik heb deze thread over CapGemini doorgespit, en alhoewel de reacties overwegend enthousiast zijn, is me nog niet geheel duidelijk wat CapGemini nou meer/beter biedt dan concurrenten zoals Accenture. Wat zijn eigenlijk de grote, onderscheidende voordelen van Cap, waarvoor ik voor Cap zou moeten kiezen, zeker kijkende naar het loonachterstand tov Accenture. Graag dus de voordelen van Cap, niet de nadelen van Accenture (die weet ik al uit de Accenture thread). En hoe zit het eigenlijk bij Cap met de interne sfeer/begeleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Ik vermoed dat Cap dat doet omdat je het bedrag ook bruto kan laten uitbetalen (je bent niet verplicht om te leasen ;)). Overigens krijg je alles wat je niet gebruikt van dat bedrag ook bruto per maand uitgekeerd.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb vorige maand een assessment gedaan bij Cap. Ging goed, en was ook best te doen hoewel er wel mensen afvielen. Nu ben ik verder in de sollicitatieprocedure en is mij een aanbod gedaan, maar dit lijkt me ook redelijk laag. Het is nl. 1800 + 250 tantieme, wat dus neerkomt op 2050 euro. Leasevergoeding interesseert me niets, dus daar ga ik ook niets over meededelen. Ik ben een starter met relevante universitaire opleiding. Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Nu online
Matango schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:05:
Ik heb vorige maand een assessment gedaan bij Cap. Ging goed, en was ook best te doen hoewel er wel mensen afvielen. Nu ben ik verder in de sollicitatieprocedure en is mij een aanbod gedaan, maar dit lijkt me ook redelijk laag. Het is nl. 1800 + 250 tantieme, wat dus neerkomt op 2050 euro. Leasevergoeding interesseert me niets, dus daar ga ik ook niets over meededelen. Ik ben een starter met relevante universitaire opleiding. Wat vinden jullie hiervan?
2050 is toch wel een stuk beneden het markconforme startsalaris imho (voor België althans, weet niet hoe de zaken in NL staan).
Ik snap nog steeds niet goed wat er zo aantrekkelijk is aan bodyshops als Accenture/Cap/Atos/...
Je verdient er minder, en je bent een soort van product dat ze uitlenen aan bedrijven...

[ Voor 11% gewijzigd door phobosdeimos op 07-10-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matango
  • Laatst online: 15-05-2023
Het aantrekkelijke an deze grote IT bedrijven is dat ze veel geld hebben om te investeren in jouw ontwikkeling en hun eigen kennis. Een klein bedrijf heeft niet deze resources en zal dus ook minder investeren in haar eigen ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Nu online
Matango schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:41:
Het aantrekkelijke an deze grote IT bedrijven is dat ze veel geld hebben om te investeren in jouw ontwikkeling en hun eigen kennis. Een klein bedrijf heeft niet deze resources en zal dus ook minder investeren in haar eigen ontwikkeling.
Sinds wanneer zijn alle niet-consultancy bedrijven automatisch klein?
Ik heb vorige week een aabod gekregen van 2600 per maand bruto, inclusief een hele rits van extra-legale voordelen en opleidingen op kosten van het bedrijf.
En dat was een bedrijf waarbij je echt voor het bedrijf zelf werkt, en dus niet elke maand op een andere plek in de BeNeLux in de file hoeft te gaan staan.
Ben ook een starter zonder ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKVA
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JKVA

Design-by-buzzword fanatic

phobosdeimos schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:52:
[...]

Sinds wanneer zijn alle niet-consultancy bedrijven automatisch klein?
Ik heb vorige week een aabod gekregen van 2600 per maand bruto, inclusief een hele rits van extra-legale voordelen en opleidingen op kosten van het bedrijf.
En dat was een bedrijf waarbij je echt voor het bedrijf zelf werkt, en dus niet elke maand op een andere plek in de BeNeLux in de file hoeft te gaan staan.
Ben ook een starter zonder ervaring.
Filerijden is idd een minder aangenaam aspect van detachering, maar wat ik leuk vind aan detachering (ik werk niet bij Cap btw) is dat je veel te zien krijgt. Zo leer je o.a. hoe banken en verzekeraars werken, overheid, enz. Als een klus je niet aanstaat, zit je zo op een andere plek, zeker in deze tijden.

Fat Pizza's pizza, they are big and they are cheezy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand duidelijk vertellen hoe snel en veel je salaris kan oplopen? Verder vraag ik mij af hoeveel vrijheid je hebt om voor een andere functie te kiezen. Naar ik heb begrepen is doorgroeien en jezelf ontwikkelen heel erg goed bij Cap. Maar is het dan ook zo dat je al na een jaar kan zeggen, ik voel toch meer voor de consultancy kant dan voor de technology kant? en dat je dan ook direct daar een project kan gaan doen?

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 82071 op 07-10-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3

_Z3

Anoniem: 82071 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:55:
Kan iemand duidelijk vertellen hoe snel en veel je salaris kan oplopen? Verder vraag ik mij af hoeveel vrijheid je hebt om voor een andere functie te kiezen. Naar ik heb begrepen is doorgroeien en jezelf ontwikkelen heel erg goed bij Cap. Maar is het dan ook zo dat je al na een jaar kan zeggen, ik voel toch meer voor de consultancy kant dan voor de technology kant? en dat je dan ook direct daar een project kan gaan doen?
Wbt vrijheid: die is er. Heb intussen een paar mensen meegemaakt die overgestapt zijn en daar wordt niet moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Matango schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:05:
ben je een yp of een zij-instromer?

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Anoniem: 82071 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:55:
Je salaris kan leuk oplopen afhankelijk van je eigen prestaties (dus afhankelijk van de beoordelingen die je krijgt vanuit o.a. de projecten waarin je meewerkt). Switchen is geen probleem, niet na een maand en ook niet na 5 jaar. Of er direct een project voor je is, hangt maar net af van het aanbod, maar het is niet vreemd om klussen te doen die buiten je practice vallen ( je bent dus niet gebonden aan klussen die alleen maar binnen het gebied van je practive vallen).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn dank voor de antwoorden :D Ik vind dit toch een erg prettig aspect aan het werken. Ik ben, net als zovele net afgestudeerde WO'ers, nog niet helemaal zeker welke functies er zijn en welke bij mij passen. Ik heb zeker een idee over dingen die ik leuk vind en waar ik goed in ben en minder goed in ben. Bij Cap had ik al het idee dat ik mij zelf kon ontwikkelen en kon gaan kijken welke functies er uiteindelijk bij passen. Dat idee is nu bevestigd :) Ik vind dit toch ook een zwaarwegend argument in het vinden van een baan. Geld is leuk en nuttig, maar het is toch ook heel belangrijk dat je, jezelf goed kunt vermaken met je werk :)
Nog één vraag. Cap is groot en er zijn een hoop YP'ers. Ik vraag me af in hoeverre er nog onderhandelingsruimte is in de arbeidsvoorwaarde als YP'er. In dit topic vind ik niet echt een eenduidig antwoord. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de testen goed doorstaan. Nu nog een gesprek met de psycholoog en een manager en dan eens kijken wat Cap te bieden heeft. Ik sta er positief tegenover :) Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57365

ik heb zelf heel kort gewerkt bij capgemini. na 4 maanden had ik het weer voor gezien.

Op zich lag dat niet aan capgemini, echter ik ging er zoveel op vooruit en het leuk me ook een leukere baan dat ik toch weg ben gegaan. Ik denk dat ze mijn kunnen te laag hadden ingeschat, waardoor ik te makkelijk werk had...

Ik ben er echter wel van overtuigd dat ik bij cap een goede toekomst had gehad. Ze kijken echt goed naar hoe iemand is en wat hij kan en proberen daar zoveel mogelijk uit te halen. Na 4 maanden hadden ze mij aangemerkt als "high potential" en deden me al een behoorlijk tegenbod om toch te blijven (maar niet direct in functie daarom heb ik toch besloten om weg te gaan).

Na wat omzwervingen bij wat kleinere bedrijven werk ik (weer) bij GPR. Ik ben een stuk minder positief over GPR als bedrijf dan over Cap, maar het werk wat ik hier doe is veel leuker en betaald ook een stuk beter (het voordeel als je teruggevraagd wordt :))

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 57365 op 09-10-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Anoniem: 82071 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 02:46:

Een algemene vraag. Ik zou heel graag een peugeot 206 cc of 207 cc rijden. Heeft iemand enig idee in welke leaseprijsklasse deze valt en of ik dan veel zal moeten bijbetalen?
Als YP moet je voor een 207CC minimaal 100 euro PM bijbetalen, je heb dan nog maar een kale 1.6 uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm dat is jammer om te horen. Dan ga ik maar voor een zo leuk mogelijke Seat leon of Seat ibiza. 1.9 met een sportpakket of iets dergelijks moet wel lukken. Eerst maar eens afstuderen en door de gesprekken met de managers komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die dikke auto komt heus wel. Vergeet niet dat je dan ook een flinke bijtelling hebt (en fors uit je flex mag bijlappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Anoniem: 82071 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 00:53:
hmm dat is jammer om te horen. Dan ga ik maar voor een zo leuk mogelijke Seat leon of Seat ibiza. 1.9 met een sportpakket of iets dergelijks moet wel lukken. Eerst maar eens afstuderen en door de gesprekken met de managers komen.
Voor een ibiza 1.8 (FR uitvoering) mag je al bijna 200 euro bijlappen... dus zou mijn wensen bijstellen als ik jou was...

"normale" Ibiza of 207 is wel makkelijk mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Afhankelijk van waar je woont is het wellicht interessanter om naar een oude gebruikte auto te kijken....ik woon op 15 minuten rijden van 't kantoor @ daltonlaan en heb een 14 jaar oude Mazda 626 gekocht...mobiliteitsvergoeding laat ik aan het eind van het jaar lekker uitbetalen, leuk spaarpotje bij elkaar en ben maandelijks 'weinig' kwijt voor een zeer praktische, comfortabele auto (tank 1x per 3 weken).
Natuurlijk is een nieuwe leasebak onder je achterwerk leuk, maar het kostenplaatje laat mij er niet warm voor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 18:35
Dat is natuurlijk ook erg afhankelijk van je functie. Als YPer zal je nog niet zoveel zicht hebben op waar je ingezet zult worden. Ik heb voor mezelf ook een tijdje gespeeld met het kopen van een eigen auto. Na wat rekenwerk was het toch niet zo interessant. Ik zit dan ook op 55 km van Papendorp.

Ik heb nu toevallig een Ibiza als voorloop auto, betaal er ongeveer 620 in de maand voor. En dat is dan een redelijk kale 1.4 van 3 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
vergeet de prive component ook niet... als je zoals ik veel prive rijdt is het gewoon mega interessant om een leasebak te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb idd ook gespeeld met het idee om een auto te kopen, maar omdat ik graag ook aardig wat privé wil rijden en ik ook rond de 50 km van Utrecht woon vind ik het wel prettig om te leasen. Er is toch ook een optie dat je 2de hands auto's kan leasen? Ik dacht dat ergens hier op het forum gelezen te hebben.
Het is idd jammer dat ik mijn wensen zal bij moeten stellen. Zeker omdat je na ca. 2 jaar denk ik wel zit op het niveau dat je bijv. een 207 CC kan leasen zonder al te veel bijbetalen. Maar waarschijnlijk kan je dan je huidige leasebak nog niet inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 23:02

vooghel

Cunning linguist

Wat je wel kunt doen is een auto uit de pool leasen. Dat zijn auto's die door (vertrekkende) collega's zijn ingeleverd maar nog niet aan het einde van hun contractduur zitten. Je krijgt korting op de leaseprijs, en je hoeft er minder lang mee te doen. Nadeel is wel dat de auto dus al gebruikt is.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Anoniem: 82071 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:49:
Ik heb idd ook gespeeld met het idee om een auto te kopen, maar omdat ik graag ook aardig wat privé wil rijden en ik ook rond de 50 km van Utrecht woon vind ik het wel prettig om te leasen. Er is toch ook een optie dat je 2de hands auto's kan leasen? Ik dacht dat ergens hier op het forum gelezen te hebben.
Het is idd jammer dat ik mijn wensen zal bij moeten stellen. Zeker omdat je na ca. 2 jaar denk ik wel zit op het niveau dat je bijv. een 207 CC kan leasen zonder al te veel bijbetalen. Maar waarschijnlijk kan je dan je huidige leasebak nog niet inruilen.
de leasevergoedingen stijgen niet zo hard dat je na 2 jaar al 100 euro gestegen bent... gaat per niveau ongeveer 15 euro omhoog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
MissingDog schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:02:
Afhankelijk van waar je woont is het wellicht interessanter om naar een oude gebruikte auto te kijken....ik woon op 15 minuten rijden van 't kantoor @ daltonlaan en heb een 14 jaar oude Mazda 626 gekocht...mobiliteitsvergoeding laat ik aan het eind van het jaar lekker uitbetalen, leuk spaarpotje bij elkaar en ben maandelijks 'weinig' kwijt voor een zeer praktische, comfortabele auto (tank 1x per 3 weken).
Natuurlijk is een nieuwe leasebak onder je achterwerk leuk, maar het kostenplaatje laat mij er niet warm voor lopen.
Daarover gesproken, ik ben 1 oktober begonnen en kreeg vrijdag mijn eerste loon binnen, waarbij geen mobiliteitsvergoeding was inbegrepen. Ik ben YP dus mag pas na 2 maanden een auto bestellen, maar had begrepen dat je dan gewoon automatisch 19 cent per kilometer aan woon/werk verkeer krijgt? (zit nu vooral in papendorp/den bosch voor cursussen). Vond het nogal vreemd, weet iemand hier hoe dat zit? Jij krijgt het dus aan het einde van het jaar begrijp ik, is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
jap85 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:29:
[...]

Daarover gesproken, ik ben 1 oktober begonnen en kreeg vrijdag mijn eerste loon binnen, waarbij geen mobiliteitsvergoeding was inbegrepen. Ik ben YP dus mag pas na 2 maanden een auto bestellen, maar had begrepen dat je dan gewoon automatisch 19 cent per kilometer aan woon/werk verkeer krijgt? (zit nu vooral in papendorp/den bosch voor cursussen). Vond het nogal vreemd, weet iemand hier hoe dat zit? Jij krijgt het dus aan het einde van het jaar begrijp ik, is dat normaal?
dit is normaal in je eerste 2 maanden....

de kosten die je maakt kun je zelf declareren, dan krijg je die uit je mobiliteitsvergoeding. De rest daarvan krijg je aan het einde van het jaar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:57

nimm2

.

neem trouwens een auto uit de poule / pool! dat scheelt enorm! zo heb ik een mooie v50 weten te regelen voor 740 euro per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
miel schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:46:
[...]

dit is normaal in je eerste 2 maanden....

de kosten die je maakt kun je zelf declareren, dan krijg je die uit je mobiliteitsvergoeding. De rest daarvan krijg je aan het einde van het jaar......
Maar is de 'rest' dan de voor mij vastgestelde mobilieitsvergoeding? Als ik nu niets declareer krijg ik dus het einde van het jaar 3 maanden volle mobileitsvergoeding in 1 keer? In dat geval heeft het weinig zin om te declareren dus, of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jap85 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:03:
[...]

Maar is de 'rest' dan de voor mij vastgestelde mobilieitsvergoeding? Als ik nu niets declareer krijg ik dus het einde van het jaar 3 maanden volle mobileitsvergoeding in 1 keer? In dat geval heeft het weinig zin om te declareren dus, of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij zijn de declaraties een netto uitbetaling en de mobiliteitsvergoeding een bruto uitbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
nimm2 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:53:
neem trouwens een auto uit de poule / pool! dat scheelt enorm! zo heb ik een mooie v50 weten te regelen voor 740 euro per maand
recent? dan weet ik van wie die kwam....;-) zwarte zeker?
Anoniem: 224601 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 21:09:
[...]

Volgens mij zijn de declaraties een netto uitbetaling en de mobiliteitsvergoeding een bruto uitbetaling.
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-05 18:35
jap85 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:29:
[...]

Volgens mij heb je de eerste 2 maanden helemaal nog geen recht op mob. vergoeding. Enige wat je kan doen is je gemaakte reiskosten declareren. Het is volgens mij ook niet zo dat je aan het eind van het jaar het resterende geld van je mob. vergoeding van die twee maanden uitbetaald krijgt. Gezien je die simpelweg niet krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:44
rbnl schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:52:
[...]

Volgens mij heb je de eerste 2 maanden helemaal nog geen recht op mob. vergoeding. Enige wat je kan doen is je gemaakte reiskosten declareren. Het is volgens mij ook niet zo dat je aan het eind van het jaar het resterende geld van je mob. vergoeding van die twee maanden uitbetaald krijgt. Gezien je die simpelweg niet krijgt.
idd, de eerste 2 maanden heb je nog geen recht op mobiliteitsvergoeding, echter worden je reiskosten wel gewoon vergoed. Deze 2 maanden krijg je dus ook niet in december!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
haroldinho schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:18:
[...]

idd, de eerste 2 maanden heb je nog geen recht op mobiliteitsvergoeding, echter worden je reiskosten wel gewoon vergoed. Deze 2 maanden krijg je dus ook niet in december!
Ok, dat geldt dus voor zowel kosten voor woon/werk verkeer als reiskosten voor het werk (naar cursus/klant). Alles gewoon declareren dus. Ik ging er dus vanuit dat woon/werk op basis van postcode automatisch zou worden berekend en uitgekeerd (was ook zo bij mn vorige baan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11030

Ik ben door een recruiter van Cap benaderd en ik heb binnenkort een eerste gesprek.
Deze topic heb ik van voor naar achteren doorgelezen, ben blij met alle info !

Mijn situatie:
HBO-geschoold (Geen ict-opleiding), VWO (grotendeels beta) als vooropleiding
30 jaar
8 jaar werkervaring, waarvan 1,5 jaar ICT-gerelateerd maar outdated.
Daarnaast hobby-matig met ICT te maken
Gewenste richting binnen Cap: SAP
Mijn cv stond online en is gevonden op basis van het feit dat ik SAP prefereer.

Mijn vraag is nu, als ik als junior SAP consultant (functioneel) begin, waar kan ik dan op
uitkomen qua salaris / secundaire arbeidsvoorwaarden ?
Ik heb huisje-boompje-beestje-vastcontract nu en ik kan niet overstappen
als ik mijn huidige salaris niet zou kunnen verdienen bij Cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78369

Anoniem: 11030 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:23:
Ik ben door een recruiter van Cap benaderd en ik heb binnenkort een eerste gesprek.

Mijn situatie:
30 jaar

Mijn vraag is nu, als ik als junior SAP consultant (functioneel) begin, waar kan ik dan op
als ze je graag willen hebben, hebben ze gewoon minimaal je huidige salaris te bieden. Maar ik zou zeggen +10% omdat je ook een zekere factor van onzekerheid tegemoet gaat. (leuke collega's - vast/flexibel contract e.d. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Anoniem: 11030 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:23:

Mijn situatie:
30 jaar

Kun je min of meer een indicatie geven van wat je ongeveer wilt verdienen? kan ik denk ik wel inschatten of dat reeel is of niet..(binnen Cap dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

+/- 2500 bruto per maand (inclusief bonusregelingen en / of 3e maand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Anoniem: 11030 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:20:
+/- 2500 bruto per maand (inclusief bonusregelingen en / of 3e maand)
ga maar gerust op gesprek dan. Dat is zeker haalbaar.

Iemand die van het WO afkomt krijg al 2000 of zo en dan nog 5 a 10 % bonus per jaar...

daarnaast krijg je standaard een leaseauto, weet niet of je die nu ook al hebt, maar dat scheelt ook geld!

(en nu aub geen discussie over het feit dat een leaseauto geld kost..... je kunt bij cap ook kiezen om geen auto te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu heb ik geen leaseauto, ook niet nodig i.v.m. met mijn huidige werk.
Nou, bedankt, ik zal eens gaan kijken wat ik kan bereiken :)
Ik zal de resultaten wel laten weten in deze thread ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vandaag terug gekomen met een aanbod van Cap.
Het gesprek met de assessment psycholoog verliep niet geheel zoals ik wilde. Ik was nog niet helemaal wakker ofzo :P Maar goed toch gered en het gesprek erna met de manager ging veel relaxter.
Ik weet nog niet exact waar ik terecht zal komen. Maar het is iig bij Technology als business acceptance tester. Ik zal, mits ik het aanbod aanneem, per 1 feb 2008 in dienst gaan.

Het aanbod is dat ik zal binnenstromen op schaal 9 (€1660 kaal. Het totaal pakket (Incl. flex, onkosten,vakantie, e.d.,mob vergoeding (€670), maar excl. tantième) komt op €2911,-)
Tevens is mij ook al duidelijk gemaakt hoe het salarismodel werkt incl. bedragen (tot aan schaal 12).

Ik heb overigens informatiekunde gestudeerd (Bachelor en Master) en heb veel nevenactiviteiten gedaan (ICT en business gerelateerd), maar niet direct werkervaring. Is dit dan een redelijk aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Nu online
1660 euro kaal bruto salaris voor een master?
Dat is ronduit bedrog.
Tenzij je echt onnoemelijk veel waarde hecht aan de auto die je krijgt...
Het bruto salaris voor een gemiddelde master-starter ligt pakweg 1000 euro hoger (kaal).
Mijn "all inclusive" startsalaris (ook starter/master) ligt op ongeveer 3200 euro bruto, en dat is dan geld waar ik effectief over beschik, want ik krijg m'n OV-abonnement van het bedrijf.
Dus als je niet zo zwaar tilt aan een auto kan je veel meer verdienen.

[ Voor 35% gewijzigd door phobosdeimos op 19-10-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je post. Ik weet dat je bij Cap misschien niet meteen zoveel verdient, maar waar ik heel zwaar op hang is de doorgroeimogelijkheden, opleidingsmogelijkheden en de diversiteit van de verschillende rollen/functies die je in relatief korte tijd kan afwisselen. Ook dit maakt voor mij heel veel uit bij een baan.

Bovendien verdien ik al na 2 maanden €3093, na 6 maanden €3298 en na een jaar €3500 of zelfs meer (afhankelijk van mijn prestaties).

Overigens kan ik er ook voor kiezen die mobiliteitsvergoeding te laten uitkeren. Dan heb ik dus geen lease auto maar verdien wel €640,- in de maand erbij. (dat komt dan, de 1ste 2 maanden, neer op ca. 2911 incl. alle toeslagen ex. tantième wat ik bruto krijg)

Is het dan nog steeds een schandalig aanbod?! Of denk je dat ik te zwaar weeg aan de opleidingsfaciliteiten en doorgroeimogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
phobosdeimos schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:07:
1660 euro kaal bruto salaris voor een master?
Dat is ronduit bedrog.
Tenzij je echt onnoemelijk veel waarde hecht aan de auto die je krijgt...
Het bruto salaris voor een gemiddelde master-starter ligt pakweg 1000 euro hoger (kaal).
Mijn "all inclusive" startsalaris (ook starter/master) ligt op ongeveer 3200 euro bruto, en dat is dan geld waar ik effectief over beschik, want ik krijg m'n OV-abonnement van het bedrijf.
Dus als je niet zo zwaar tilt aan een auto kan je veel meer verdienen.
hij zegt 1660 kaal, maar er komt nog 16% bij... dus 1925 euro per maand... dan nog een auto en je pensioen betaald!

dat zijn ook allemaal dingen die meetellen.....

maar Cap is geen super goede betaler, dat staat bekend.. maar trainingen hoef je nooit terug te betalen en zo, brede mogelijkheden, enz enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Nu online
Misschien had ik het wat verkeerd gelezen, ik ging af op het salaris van 1660, dat zou toch wel wat magertjes zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
miel schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:30:
[...]

hij zegt 1660 kaal, maar er komt nog 16% bij... dus 1925 euro per maand... dan nog een auto en je pensioen betaald!

dat zijn ook allemaal dingen die meetellen.....

maar Cap is geen super goede betaler, dat staat bekend.. maar trainingen hoef je nooit terug te betalen en zo, brede mogelijkheden, enz enz...
Op de knaken gezien inderdaad niet de beste betaler qua basissalaris, maar daar tegenover staan zoveel mogelijkheden om dingen fiscaal voordelig te verrekenen binnen de flexruimte, de opleidingsmogelijkheden, de (binnen OS in elk geval) enorm prettige (informele/professionele) werksfeer, de persoonlijke groeimogelijkheden, de vrijheden die je krijgt (en/of kan nemen). Ik heb het in mijn directe omgeving al te vaak aangegeven, maar ik ben erg blij dat ik de stap naar Capgemini gemaakt heb...zeker de beste keus van de afgelopen 5 jaar geweest. Ik heb zeker 4 jaar zitten twijfelen of het iets voor mij zou zijn en heb eindelijk mijn eigenwijsheid achtergelaten voor een topjob en werkgever, kan er weinig meer over zeggen. Voel me er thuis, kan 'op niveau' communiceren met collega's, heb het gevoel dat ik een positieve bijdrage kan leveren aan de diensten richting de klant en krijg er nog betaald voor ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-04 03:54

Stephane

Behhhhh

Ik begin 1 november bij Capgemini bij de BA Master Class. Ik ben erg benieuwd en ga er na al die goede verhalen vanuit dat ik een goede keuze heb gemaakt. Het gesprek met de manager verliep uitstekend en over het salaris heb ik in ieder geval niets te klagen, dat is namelijk marktcomform ! Ik vind alleen dat ze het soms wat knullig brengen... controleer of het genoemde salaris bijvoorbeeld inclusief flex salaris is (16% extra, dus wereld van verschil) en vergeet ook niet dat er standaard 11% toeslag in je pensioen gestopt wordt !

Voor mij was een belangrijke doorslag het feit dat Cap hoog aangeschreven staat als het gaat om het volgen van opleidingen. Deze hoef je ook (meestal) niet terug te betalen bij uit dienst treding, al dien je de meeste trainingen in je eigen tijd te volgen, buiten je 40-urige contract (en een hoop reistijd), maar dat geldt eigenlijk voor ieder consultancy bedrijf !
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.