Ervaring werken bij Capgemini Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 77.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:53
Inmiddels is er een recenter topic: Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)

Dag allen,

Ben nieuw op het forum en ben benieuwd of er nog meer CG-ers op het forum actief zijn!

Na de sollicitatieprocedure (capaciteitentest->OPQ-test (=persoonlijkheidstest) -> terugkoppeling OPQ-test ->advies recruiter -> gesprek manager) succesvol heb doorlopen ga ik 3 juli starten als Young Professional bij de sector Products, heeft iemand enig idee wat ik de eerste 2 maanden
(qua introducite en training/opleiding) kan verwachten bij CG???

Verder graag ervaringen van CG als werkgever en de medewerkers om alvast een indruk te krijgen van CG als werkgever.

Alvast bedankt!

[ Voor 53% gewijzigd door SmartDoDo op 15-02-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06

vooghel

Cunning linguist

In welke practice ga je starten? Je zult eerst het introductieprogramma voor YP's krijgen. In mijn tijd (2001) was dat bij elkaar een week of 2, maar dat is tegenwoordig ingekort. Daarna volgen de training(en) die horen bij het vakgebied waar je je binnen Products mee gaat bezighouden. Hou er rekening mee dat je de komende tijd veel zult doorbrengen in het Congresgebouw waar alle opleidingen gegeven worden.

Ik ben in mei 2001 begonnen bij Cap Gemini Ernst & Young, sector CPRD (voorloper van Products) en ben na wat omzwermingen geëindigd bij Capgemini Outsourcing, waar ik dit voorjaar afscheid heb genomen. Ik heb het er altijd naar mijn zin gehad; de sfeer en de collega's waren echt prima. Nu had ik het nadeel dat ik in een vrij ongunstige periode daar gewerkt heb (economische malaise, ICT-markt ingestort), dus qua arbeidsvoorwaarden was het niet altijd optimaal. Wel heb ik er altijd erg veel geleerd; de mogelijkheid om cursussen te volgen is erg ruim dus als je wilt kun je het hele jaar door nieuwe dingen leren (zolang het maar relevant is voor je huidige of toekomstige functie). Wel grotendeels in je eigen tijd, je moet ook geld opleveren tenslotte... ;)

Erg veel plezier & succes gewenst in ieder geval :).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
Ik zit in de practice Technology.
eerst volgens mij een introductieweek en daarna trainingen...
daarna word ik ingezet in een project.
zijn er nog mensen die mij hier meer over kunnen vertellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04
haroldinho schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:52:
Ik zit in de practice Technology.
eerst volgens mij een introductieweek en daarna trainingen...
daarna word ik ingezet in een project.
zijn er nog mensen die mij hier meer over kunnen vertellen??
ok even een kort verhaal.

je hebt consulting, technology en outsourcing..

dan heb je ook nog sectoren, products, public, TTU (travel, telco en utilities) en general services..

ik schat de kans aanwezig dat je met SAP aan de slag gaat en dus bij P40, P41 of P42 aan de slag gaat..

iig krijg je zowieso een basisopleiding en 1 weekje onboarding....

als je vragen hebt, stel ze gerust (ik werk bij P41 maar ga morgen voor 5 dagen naar rome..).

mail kan ook: miel (kringelding) kebab PUNT nl

edit: WELKOM!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-03 00:25
Als ik een onbescheiden vraag mag stellen.
Wat verdient een YP tegenwoordig bij Capgemini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04 16:04
Nooit gewerk bij Cap. In het verleden wel veel samengewerkt met Cap. medewerkers.
Naar mij toe leek het altijd een organisatie waar je "tussen" moet passen. Indien je genoeg capaciteiten hebt, een beetje geluk met je projecten dan kun je leuke stappen maken.
De organisatie heeft mij nooit getrokken. Oorzaak is hiervan dat ik 8 jaar terug met Cap. collega's moest samen werken die helemaal op de verkeerde plaats zaten en op die klus geen kennis van zaken hadden.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
dyna18 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:01:
Als ik een onbescheiden vraag mag stellen.
Wat verdient een YP tegenwoordig bij Capgemini?
beginsalaris is iets van 1750 dacht ik..... (plus leasauto, fiscale voordelen, bonus van ongeveer 10% van je jaarsalaris, enz enz...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Patten schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:14:
Nooit gewerk bij Cap. In het verleden wel veel samengewerkt met Cap. medewerkers.
Naar mij toe leek het altijd een organisatie waar je "tussen" moet passen. Indien je genoeg capaciteiten hebt, een beetje geluk met je projecten dan kun je leuke stappen maken.
De organisatie heeft mij nooit getrokken. Oorzaak is hiervan dat ik 8 jaar terug met Cap. collega's moest samen werken die helemaal op de verkeerde plaats zaten en op die klus geen kennis van zaken hadden.
volgens mij is er in 8 jaar tijd wel veel veranderd..... maar volgens mij moet je bij elk consultancy bedrijf geluk hebben met de projecten die je krijgt.... Cap is voor mij zeker niet heilig, maar tot nu toe ervaar ik het als een prima bedrijf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
miel schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:52:
[...]

ok even een kort verhaal.

je hebt consulting, technology en outsourcing..

dan heb je ook nog sectoren, products, public, TTU (travel, telco en utilities) en general services..

ik schat de kans aanwezig dat je met SAP aan de slag gaat en dus bij P40, P41 of P42 aan de slag gaat..

iig krijg je zowieso een basisopleiding en 1 weekje onboarding....

als je vragen hebt, stel ze gerust (ik werk bij P41 maar ga morgen voor 5 dagen naar rome..).

mail kan ook: miel (kringelding) kebab PUNT nl

edit: WELKOM!
Weet nog niet welke afdeling ik kom, wel bij sector products. weet jij of er bij Capgemini afspraken zijn met leasemaatschappijen, ik ben al een beetje aan het orienteren voor een lease-auto maar weet niet waar je uit kan kiezen, gewoon alle merken of een beperkt aantal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 22:06
haroldinho schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:31:
[...]
Weet nog niet welke afdeling ik kom, wel bij sector products. weet jij of er bij Capgemini afspraken zijn met leasemaatschappijen, ik ben al een beetje aan het orienteren voor een lease-auto maar weet niet waar je uit kan kiezen, gewoon alle merken of een beperkt aantal?
Welkom op GoT, welkom bij Cap, ik zit zelf bij P66, dus CU around.

Wat de auto's betreft, check de lease afdeling / site, je hebt keuze uit vrijwel alle merken/modellen, mits het maar niet te ver boven je budget is. En reken je niet te rijk met je leasevergoeding, de leaseprijzen zijn behoorlijk.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
The Cheese schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:35:
[...]

Wat de auto's betreft, check de lease afdeling / site, je hebt keuze uit vrijwel alle merken/modellen, mits het maar niet te ver boven je budget is. En reken je niet te rijk met je leasevergoeding, de leaseprijzen zijn behoorlijk.
waar kan ik de lease afdeling / site vinden?? heb een budget van 670 per maand, wat zou ik hier van kunnen rijden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
haroldinho schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:41:
[...]

waar kan ik de lease afdeling / site vinden?? heb een budget van 670 per maand, wat zou ik hier van kunnen rijden??
Check even het intranet als je daarbij kunt, anders is het gebouw B, 8e verdieping uit mijn hoofd.
Wat je budget betreft, een kaal Polotje misschien? Kijk ook eens in de pool-lijst, daar kun je 2e hands auto-contracten overnemen met korting.

[ Voor 12% gewijzigd door Stiegl op 14-06-2006 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
The Cheese schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:43:
[...]

Check even het intranet als je daarbij kunt, anders is het gebouw B, 8e verdieping uit mijn hoofd.
Wat je budget betreft, een kaal Polotje misschien? Kijk ook eens in de pool-lijst, daar kun je 2e hands auto-contracten overnemen met korting.
kan nog niet op intranet...heb nog geen inloggegevens.

als ik op internet kijk dan kan je voor 670 p/m toch wel meet dan een kaal polotje leasen of kijk ik dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
haroldinho schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:58:
[...]

kan nog niet op intranet...heb nog geen inloggegevens.

als ik op internet kijk dan kan je voor 670 p/m toch wel meet dan een kaal polotje leasen of kijk ik dan verkeerd?
En dan moet er nog benzine in, die zit bij Cap dus in de leaseprijs.
Maar goed, deze discussie begint redelijk off-topic en slowchat te worden, check gewoon de leaseafdeling en je weet het.

[ Voor 5% gewijzigd door Stiegl op 14-06-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Je zult waarschijnlijk gedurende je (1 of 2 maanden) proeftijd nog geen auto krijgen, en in die periode kun je op je gemak eens kijken wat er te leasen valt. Heb je een auto besteld, dan krijg je eerst een 'voorloopauto' om de tijd tot de aflevering te overbruggen. Staar je niet blind op je leasebudget; het zal in de 4 jaar dat je met een leaseauto moet doen (tenzij je eerder boven de 160.000km komt) nog wel gaan stijgen. En wat je eventueel moet bijbetalen wordt weer afgetrokken van de bijtelling, dus dat valt ook mee. Overigens zijn VW's relatief duur, dus voor het geld van een kale polo heb je een redelijk aangeklede Peugeot/Renault/Seat (om de meets voorkomende merken maar eens te noemen).

Bovendien zal al deze info (en waar je die op Oxygen, het intranet) kunt vinden, aan de orde komen in de introductieperiode. In het begin zal er sowieso een stroom informatie op je afkomen, zowel tijdens die introductie als per post. Neem het rustig door en vraag vooral veel aan collega's die er wat langer zitten; zij kunnen je vaak het beste helpen. Voorbeelden zijn formulieren die je moet invullen i.v.m. het flexkeuzemodel, pensioen, en weet ik al niet wat. Hopelijk krijg je een beetje goede en leuke p-manager; mijn ervaring is dat dat heel veel verschil kan uitmaken in hoe je je binnen Cap ontwikkelt en hoe je het bedrijf ervaart.

[ Voor 4% gewijzigd door vooghel op 14-06-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
vooghel schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:00:
Je zult waarschijnlijk gedurende je (1 of 2 maanden) proeftijd nog geen auto krijgen, en in die periode kun je op je gemak eens kijken wat er te leasen valt. Heb je een auto besteld, dan krijg je eerst een 'voorloopauto' om de tijd tot de aflevering te overbruggen. Staar je niet blind op je leasebudget; het zal in de 4 jaar dat je met een leaseauto moet doen (tenzij je eerder boven de 160.000km komt) nog wel gaan stijgen. En wat je eventueel moet bijbetalen wordt weer afgetrokken van de bijtelling, dus dat valt ook mee. Overigens zijn VW's relatief duur, dus voor het geld van een kale polo heb je een redelijk aangeklede Peugeot/Renault/Seat (om de meets voorkomende merken maar eens te noemen).

Bovendien zal al deze info (en waar je die op Oxygen, het intranet) kunt vinden, aan de orde komen in de introductieperiode. In het begin zal er sowieso een stroom informatie op je afkomen, zowel tijdens die introductie als per post. Neem het rustig door en vraag vooral veel aan collega's die er wat langer zitten; zij kunnen je vaak het beste helpen. Voorbeelden zijn formulieren die je moet invullen i.v.m. het flexkeuzemodel, pensioen, en weet ik al niet wat. Hopelijk krijg je een beetje goede en leuke p-manager; mijn ervaring is dat dat heel veel verschil kan uitmaken in hoe je je binnen Cap ontwikkelt en hoe je het bedrijf ervaart.
Ben erg benieuwd en heb er zin in! De manager die ik heb lijkt me leuk en ik hoop me goed te ontwikkelen binnen Cap. Lease-auto wordt na proeftijd van 2 maanden besteld ja. Wordt waarschijnlijk toch wel een goedkoper merk dan vw.
de meeste formulieren heb ik al ingeleverd, de ANW-hiaat regeling en aanvullende WIA moet ik nog even navragen.
Kent iemand deze verzekeringen en doe ik er verstandig aan om ze wel of niet af te sluiten??

[ Voor 4% gewijzigd door haroldinho op 19-06-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
haroldinho schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:24:
[...]

Ben erg benieuwd en heb er zin in! De manager die ik heb lijkt me leuk en ik hoop me goed te ontwikkelen binnen Cap. Lease-auto wordt na proeftijd van 2 maanden besteld ja. Wordt waarschijnlijk toch wel een goedkoper merk dan vw.
de meeste formulieren heb ik al ingeleverd, de ANW-hiaat regeling en aanvullende WIA moet ik nog even navragen.
Kent iemand deze verzekeringen en doe ik er verstandig aan om ze wel of niet af te sluiten??
niemand?? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

ANW-hiaat is vooral van belang voor je nabestaanden (partner/kinderen). Als je die niet hebt is het bijverzekeren voor het hiaat naar mijn mening niet nodig. Aanvullende WIA moet je zelf bepalen, het beperkt je inkomensachteruitgang bij eventuele arbeidsongeschiktheid, maar kost natuurlijk wel weer extra premie.
Dit soort vragen kun je overigens beter in een apart WI-topic zetten, dan komen er denk ik meer mensen langs dan in die Cap-specifieke topic ;).

[ Voor 23% gewijzigd door vooghel op 26-06-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
hoe lang duurt het gemiddeld dat je geen YP meer bent maar overgaat in een andere rol?
ik start nu in categorie 9 lease. als je zo snel stijgt zou je dus evt. nu al een duurdere auto kunnen leasen en een half jaar iets meer bijbetalen?
en waaraan moet je voldoen om uit je YP rol te groeien, zijn er nog examens of toetsmomenten om je kennis te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

haroldinho schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:24:
hoe lang duurt het gemiddeld dat je geen YP meer bent maar overgaat in een andere rol?
ik start nu in categorie 9 lease. als je zo snel stijgt zou je dus evt. nu al een duurdere auto kunnen leasen en een half jaar iets meer bijbetalen?
en waaraan moet je voldoen om uit je YP rol te groeien, zijn er nog examens of toetsmomenten om je kennis te controleren?
Ik kan me herinneren dat je na 2 jaar geen YP meer bent. De precieze groei in niveaus (en dus in salaris en leasevergoeding) zul je als je begint nog wel te horen krijgen van je p-manager. Er zijn geen vaste examens of toetsmomenten, maar je hebt wel projectbeoordelingen en (half)jaarbeoordelingen. In die gesprekken wordt besproken hoe je je de afgelopen tijd ontwikkeld hebt, en worden afspraken gemaakt over het komende jaar (trainingen, certificeringen, projecten etc.)
Wat de leaseauto en -prijs betreft:
vooghel schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:00:
Staar je niet blind op je leasebudget; het zal in de 4 jaar dat je met een leaseauto moet doen (tenzij je eerder boven de 160.000km komt) nog wel gaan stijgen. En wat je eventueel moet bijbetalen wordt weer afgetrokken van de bijtelling, dus dat valt ook mee.
:)
Ik moest de eerste tijd ook bijbetalen voor mijn leaseautootje, maar na 2 jaar hield ik er een paar tientjes per maand aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23480

Hmm, afgewezen bij Cap op mijn OPQ. Mijn ambitie en competitieve instelling hebben mijn sociale skills genekt. Daar waar ze me bij TTU/Portals zover ik het kon inschatten wel erg graag wilde hebben.

Helaas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Anoniem: 23480 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:04:
Hmm, afgewezen bij Cap op mijn OPQ. Mijn ambitie en competitieve instelling hebben mijn sociale skills genekt. Daar waar ze me bij TTU/Portals zover ik het kon inschatten wel erg graag wilde hebben.

Helaas. :)
hoe bedoel je, mijn sociale skills genekt??? Met wie had je het gesprek en wat kwam er precies boven water dan?

(bij mij was het een prima gesprek, er kwamen dan ook geen super verrassende dingen uit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

miel schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:14:
[...]

hoe bedoel je, mijn sociale skills genekt??? Met wie had je het gesprek en wat kwam er precies boven water dan?

(bij mij was het een prima gesprek, er kwamen dan ook geen super verrassende dingen uit..)
ik had de opq te inhoudelijk ingevuld. vanuit het oogpunt standalone expert/freelancer/zelfstandigondernemer. Dat reflecteerde ernstig in mijn OPQ resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:32

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als ik bij Capgemini zou werken.. zal ik gek worden van de afkortingen heb ik al door :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
The Real Falcon schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 00:56:
Als ik bij Capgemini zou werken.. zal ik gek worden van de afkortingen heb ik al door :)
ik moet toegeven, elk bedrijf heeft afkortingen, Cap heeft er wel erg veel...... en ze wijken vaak ook nog af van de "standaard"

we hebben geen HRM maar PRM bijvoorbeeld....

och ja... die fransen ook.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57975

Pap een beetje aan met de accountmanagers en vraag om leuke opdrachten. Denk goed na over wat je wilt en wees kritisch op alles. Zorg dat je de belangrijke mensen binnen de practice leert kennen en vraag 1 van hen je coach te worden.

Zit hier nog steeds op me eerste project en ben reeds naar India, Hong Kong en Singapore geweest, naast wat dagen London en Roemenie. Collega YP van mij heeft heel Latam afgereisd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
The Cheese schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:35:
[...]

Ik zit ook bij P66, heb net onboarding week achter de rug!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
Update:
Inmiddels ruim 3 maanden in dienst, bevalt erg goed. Druk met cursussen en eerst inzet achter de rug voor de ING.
Zit in het ProTest cluster van Products.(P66)
Leasauto wordt een Clio.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04
Schopje :).

Ik moet 9 januari opdraven voor de competentietest en (indien succesvol) aansluitend een gesprek over mijn mogelijkheden. Even aannemende dat ik die tests wel haal, waar moet ik allemaal in het gesprek aan denken? Zelf denk ik bijvoorbeeld dat ik wel over mijn salaris mag onderhandelen, omdat ik heb begrepen dat starters (naar mijn maatstaven) relatief laag betaald worden. Zo hoorde ik iets van € 1800 euro, terwijl ik nu zo'n € 2100 verdien.

Iemand tips?

• miel
Dennis schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:27:

Ik moet 9 januari opdraven voor de competentietest en (indien succesvol) aansluitend een gesprek over mijn mogelijkheden. Even aannemende dat ik die tests wel haal, waar moet ik allemaal in het gesprek aan denken? Zelf denk ik bijvoorbeeld dat ik wel over mijn salaris mag onderhandelen, omdat ik heb begrepen dat starters (naar mijn maatstaven) relatief laag betaald worden. Zo hoorde ik iets van € 1800 euro, terwijl ik nu zo'n € 2100 verdien.

Iemand tips?
ga je als starter aan de slag (young professional) of stroom je horizontaal in? Bij dat laatste kun je onderhandelen... bij dat 1e is het erg lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
miel schreef op donderdag 28 december 2006 @ 12:49:
ga je als starter aan de slag (young professional) of stroom je horizontaal in? Bij dat laatste kun je onderhandelen... bij dat 1e is het erg lastig...
Als starter ja :). En waarom is het lastig eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Omdat Capgemini een redelijk vast programma heeft voor YP's voor wat betreft inschaling en dus ook salarissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68668

Iemand tips?
eerste gesprek is tussen jou en iemand van een mogelijke afdeling, tweede gesprek (terugkoppeling van shapes en views) met een psycholoog een weekje later, vervolgens volgt er aansluitend een gesprek met nog iemand van de afdeling. Is dit naar tevredenheid gegaan dan vindt er een afrondend gesprek plaats een paar dagen later.

Tips? Je moet je lage scores voor de shapes en views test kunnen verantwoorden. Scoor je bijvoorbeeld laag op creativiteit dan moet je door harde voorbeelden aantonen dat je wel creatief bent.
Succes

Ik start 1 maart bij de weg als sap consultant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho

Iemand tips?
en test gehaald??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Blijkbaar niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Als alles meezit krijg ik morgen een salaris voorstel van cap maar ik had nog een paar vragen die wel aangestipt zijn in de twee gesprekken die ik heb gehad, maar die ik niet helemaal meer zeker weet:

Er werd verteld dat er een bonus regeling was, in dit topique lees ik dat de bonus ongeveer 10% van het jaarsalaris is, is dat nog steeds het geval? In het salaris zat een blok met daarin een mobiliteitsvergoeding, als ik een lease auto uitzoek die ruim binnen dat bedrag valt, krijg ik dan het restant gewoon uitbetaald? Is er ook een eigen bijdrage voor de lease, of alleen als je boven je lease bedrag zit? Daarnaast heb ik nu een vast contract en bij cap wil ik graag ook direct een vast contract, is dat gangbaar?

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
rickmans schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:43:
Als alles meezit krijg ik morgen een salaris voorstel van cap maar ik had nog een paar vragen die wel aangestipt zijn in de twee gesprekken die ik heb gehad, maar die ik niet helemaal meer zeker weet:

Er werd verteld dat er een bonus regeling was, in dit topique lees ik dat de bonus ongeveer 10% van het jaarsalaris is, is dat nog steeds het geval? In het salaris zat een blok met daarin een mobiliteitsvergoeding, als ik een lease auto uitzoek die ruim binnen dat bedrag valt, krijg ik dan het restant gewoon uitbetaald? Is er ook een eigen bijdrage voor de lease, of alleen als je boven je lease bedrag zit? Daarnaast heb ik nu een vast contract en bij cap wil ik graag ook direct een vast contract, is dat gangbaar?
ok even wat antwoorden:

Bonus regeling voor consultants is maximaal 10% van je bruto jaarsalaris.... en dat is een richtbedrag... je kunt dus meer krijgen, maar ook minder..

Als je senior consultant bent stijgt dit richtpercentage naar 15% en dan naar 20% enz enz..

Als je een leaseauto uitzoekt die binnen het budget valt dan krijg je de rest inderdaad extra uitbetaald. In mijn geval: 65 euro extra salaris per maand.

Contract onbepaalde tijd met 2 maanden proeftijd is behoorlijk gangbaar... dat kreeg ik 2 jaar geleden ook...

Waar ga je beginnen?

Mocht je nog vragen hebben dan lees ik dat hier wel ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Ik ga waarschijnlijk werken bij TTU bij AIM.

Ik ben benieuwd wat het salaris voorstel wordt, eerlijk gezegd geen idee wat ik daarvan moet verwachten :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Vandaag eerste dag :).

Vorige keer had ik afgebeld omdat het net de nacht ervoor uit was gegaan met mijn relatie, maar vandaag moest ik dus alsnog.

Had voor analytisch potentieel 98. Dat is de verplichte test (je moet hoger dan 50, het max is 99). Erg goed dus *D.

Daarnaast van de drie overige testen twee "sterk" en één "voldoende" (numerieke logica, de eerste met de grafiekjes). Kortom, een netjes resultaat!

Volgende week maandag terugkoppeling shapes en views en aansluitend volgend gesprek. En over die salarisvoorschriften: we zien wel of die zo vast zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
Dennis schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:43:
[...]

Vandaag eerste dag :).

Vorige keer had ik afgebeld omdat het net de nacht ervoor uit was gegaan met mijn relatie, maar vandaag moest ik dus alsnog.

Had voor analytisch potentieel 98. Dat is de verplichte test (je moet hoger dan 50, het max is 99). Erg goed dus *D.

Daarnaast van de drie overige testen twee "sterk" en één "voldoende" (numerieke logica, de eerste met de grafiekjes). Kortom, een netjes resultaat!

Volgende week maandag terugkoppeling shapes en views en aansluitend volgend gesprek. En over die salarisvoorschriften: we zien wel of die zo vast zijn :P.
Welke afdeling kom je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik heb een gesprek gehad met B56. Dat is van alles voor banken en verzekeringen. Ik zal vanavond even screenshots plaatsen van de capaciteitentests, zodat iedereen die dit topic leest daar inzicht in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
Dennis schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:00:
[...]

Ik heb een gesprek gehad met B56. Dat is van alles voor banken en verzekeringen. Ik zal vanavond even screenshots plaatsen van de capaciteitentests, zodat iedereen die dit topic leest daar inzicht in heeft.
B56 is ADC technologies, met wie heb je een gesprek gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3747

haroldinho schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:43:
[...]

heb ik ook nog een tijdje gezeten, best een saaie club :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
haroldinho schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 14:43:
Misschien heb ik mij dan vergist, het ging iig om banken en verzekeringen. Ze werken daar met .net, java maar doen ook consultancy en projectmanagement. Met wie ik heb gesproken vermeld ik denk ik even niet, dat lijkt me niet echt toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

rickmans schreef op maandag 22 januari 2007 @ 21:48:
Ik ga waarschijnlijk werken bij TTU bij AIM.

Ik ben benieuwd wat het salaris voorstel wordt, eerlijk gezegd geen idee wat ik daarvan moet verwachten :).
salaris voorstel gehad en in principe akkoord. Ik moet nu nog een assesment ondergaan, iemand die weet wat ik daar kan verwachten?

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Is een standaard assesment bij MU (Mercuri Urval).

Ligt aan je niveau wat ze je aan willen gaan bieden, als je senior aangeboden krijgt gaan ze daar kijken of je dat aan kunt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Ik ben in ieder geval benieuwd, aankomende maandag heb ik de assesment en die neemt alles bij elkaar 4,5 uur in beslag :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
succes! voor welke afdeling zou het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

TTU AIM.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
als het goed is heb je al een salarisgesprek gehad voordat je naar MU gaat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Klopt.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 23480 zit bij TTU ECM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

vanaf 1 april kan ik mijn ervaringen delen hoe leuk het is om bij Capgemini te werken :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
rickmans schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:20:
vanaf 1 april kan ik mijn ervaringen delen hoe leuk het is om bij Capgemini te werken :).
Gefeliciteerd!

Klopte onze voorspellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

miel schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 20:48:
[...]

Klopte onze voorspellingen?
Yep die klopte :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik ben trouwens afgewezen door de psychologe (haar advies werd overgenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haroldinho
Dennis schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:01:
Ik ben trouwens afgewezen door de psychologe (haar advies werd overgenomen).
en de reden was?? niet genoeg punten gescoord??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
haroldinho schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 08:50:
en de reden was?? niet genoeg punten gescoord??
Ik ben niet zo'n sterke teamplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 12:34:
[...]

Ik ben niet zo'n sterke teamplayer.
te ambitieus en potentiele burnouter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Anoniem: 23480 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 09:52:
te ambitieus en potentiele burnouter?
Nou, dat weet ik niet, maar misschien wel. In ieder geval ben ik analytisch heel sterk. Daardoor zie ik snel in hoe een probleem (vraagstuk) opgelost kan worden. Omdat ik de oplossing vaak al helemaal voor me zie houd ik te weinig rekening met het meekrijgen van anderen en dat is uiteindelijk het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, ook geen ramp, werk zat. Nog andere gesprekken lopen? bij wat voor soort bedrijf zou je willen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Dennis schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:25:
[...]

Nou, dat weet ik niet, maar misschien wel. In ieder geval ben ik analytisch heel sterk. Daardoor zie ik snel in hoe een probleem (vraagstuk) opgelost kan worden. Omdat ik de oplossing vaak al helemaal voor me zie houd ik te weinig rekening met het meekrijgen van anderen en dat is uiteindelijk het probleem.
Wel een typisch probleem voor een consultant..... want elke consultant denkt in oplossingen..... en stopt dan met luisteren naar de klant... terwijl het ware probleem nog niet eens boven water is vaak..... (lang leve de trainingen die je hiermee helpen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan noem je er nog één die in oplossingen denkt.... ik ken er zat die alleen in problemen denken en dat is pas erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Anoniem: 3747 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:09:
Ach, ook geen ramp, werk zat. Nog andere gesprekken lopen? bij wat voor soort bedrijf zou je willen werken?
Ik heb geen specifieke voorkeur voor bij een bedrijf werken. Een vraag die de psychologe van Cap ook stelde was waarom ik bij Cap wilde werken. Daar had ik geen direct antwoord op. Ik ben gevraagd door CapGemini. Niet echt het goede antwoord wat zij wilde horen waarschijnlijk. Persoonlijk vind ik dat ouderwets. Doet me denken aan de Vitae-slogan: moet jij blij zijn dat je bij ons werkt of moeten wij blij zijn dat jij voor ons wilt werken?
miel schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:17:
Wel een typisch probleem voor een consultant..... want elke consultant denkt in oplossingen..... en stopt dan met luisteren naar de klant... terwijl het ware probleem nog niet eens boven water is vaak..... (lang leve de trainingen die je hiermee helpen...)
Uiteindelijk wil ik wel richting consultancy. In zoverre, dat ik graag bedrijven help met het stroomlijnen van processen met behulp van ICT. Dat luisteren gaat mij overigens wel goed af heb ik het gevoel, ook waar ik hiervoor heb gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:21:
[...]

Ik heb geen specifieke voorkeur voor bij een bedrijf werken. Een vraag die de psychologe van Cap ook stelde was waarom ik bij Cap wilde werken. Daar had ik geen direct antwoord op. Ik ben gevraagd door CapGemini. Niet echt het goede antwoord wat zij wilde horen waarschijnlijk. Persoonlijk vind ik dat ouderwets. Doet me denken aan de Vitae-slogan: moet jij blij zijn dat je bij ons werkt of moeten wij blij zijn dat jij voor ons wilt werken?
Vind ik ook altijd vaag.... waarom zou je bij Capgemini willen werken..... tsja. Daar kan je ook alle kanten mee op. Vooral omdat de grotere consultancybedrijven nu niet echt uitblinken op een bepaald vakgebied is die vraag lastig te beantwoorden.
Uiteindelijk wil ik wel richting consultancy. In zoverre, dat ik graag bedrijven help met het stroomlijnen van processen met behulp van ICT. Dat luisteren gaat mij overigens wel goed af heb ik het gevoel, ook waar ik hiervoor heb gewerkt.
Wel eens aan een kleiner bedrijf gedacht? Specialistischer? Of kom je daar net vandaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Anoniem: 3747 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:32:
Vind ik ook altijd vaag.... waarom zou je bij Capgemini willen werken..... tsja. Daar kan je ook alle kanten mee op. Vooral omdat de grotere consultancybedrijven nu niet echt uitblinken op een bepaald vakgebied is die vraag lastig te beantwoorden.
Ja, maar daarnaast: zij vragen mij toch? En dan moet ik gaan beantwoorden waarom ik bij hun wil werken. Als ze mij willen hebben, laat ze dan maar met een mooi bod komen. En dat ik daar zit, dat betekent natuurlijk wel dat ik interesse heb. Als het bedrijf mij niet aan zou staan zou ik er natuurlijk niet op in gaan. Wat me aanspreekt van Cap is het ruime opleidingsaanbod en dat je inderdaad alle kanten op kunt gaan.
Wel eens aan een kleiner bedrijf gedacht? Specialistischer? Of kom je daar net vandaan ;)
Ik heb hiervoor gewerkt bij relatief kleine bedrijven inderdaad. Ik houd er wel van als de lijnen kort zijn en als ik relatief veel verantwoordelijkheid krijg. Ik heb een aanbieding gekregen om mijn contract te verlengen en ik denk dat ik daar op in ga. Ik heb daar al veel geleerd met betrekking tot organisatorische aspecten en ik denk dat ik daarin en in mijn communicatieve vaardigheden nog wel kan groeien. Misschien dat ik dan volgend jaar nog eens solliciteer bij Cap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis schreef op maandag 05 februari 2007 @ 13:43:
Wat me aanspreekt van Cap is het ruime opleidingsaanbod en dat je inderdaad alle kanten op kunt gaan.
Staar je niet blind op de opleidingsmogelijkheden, die zijn uit mijn ervaring niet uitgebreider dan ergens anders. Het is goed, maar niet per sé beter dan gemiddeld.
Ik heb zelfs ervaringen dat een cursus op het laatste moment vanuit Cap gecancelled werd met vage (en gelogen) redenen als "het opleidingsbudget is op".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024
Wat betaal je aan pensioenpremie bij CAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Pino_Helmond schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:08:
Wat betaal je aan pensioenpremie bij CAP?
niks... 11% pensioen maar das premievrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Laatst online: 31-12-2024
Dat is gunstig! Je betaald per saldo dus zelf helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Pino_Helmond schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 07:50:
Dat is gunstig! Je betaald per saldo dus zelf helemaal niets.
Klopt... je ziektekostenverzekering daarintegen betaal je dan wel weer zelf....

• WoutR84
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb 2 jaar geleden stage gelopen bij Cap, afdeling B52 (Insurance, Pensions & Mortgages) en bij InnovateNL (soort hyper workshop ruimte). Heel erg naar mijn zin gehad en daarom ga ik 1 maart beginnen met afstuderen bij B52.

Die test, daar komt maar 10 procent doorheen. Ik heb hem toen gedaan en hoef hem niet nogmaals te doen.

Er zou overigens toch iemand screenshots plaatsen?

Anoniem: 100344

WoutR84 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:18:
Ik heb 2 jaar geleden stage gelopen bij Cap, afdeling B52 (Insurance, Pensions & Mortgages) en bij InnovateNL (soort hyper workshop ruimte). Heel erg naar mijn zin gehad en daarom ga ik 1 maart beginnen met afstuderen bij B52.

Die test, daar komt maar 10 procent doorheen. Ik heb hem toen gedaan en hoef hem niet nogmaals te doen.

10%? Ik heb hem ook gedaan (uiteindelijk niet op de aanbieding ingegaan overigens) en mij werd verteld dat 40%-50% hem haalt.

Moet het allemaal niet gaan overdrijven. Als je je goed voorbereidt dan is het zeker te doen die test. 8)

• Dennis
WoutR84 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:18:
Ja, ik! ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/cap/Test1t.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/cap/Test2t.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/cap/Test3t.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dennissoft.com/cap/Test4t.jpg

Klik op het plaatje voor een vergroting. Test 3 móet je een voldoende voor scoren.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis op 15-02-2007 19:00 ]

Anoniem: 17731

Die laatste van de screenshots meet je ICT kennis. Ik snapte de test niet eens. Zit er niet over in. Deze hoeft niet belangrijk te zijn want ik ben toch aangenomen ondanks dat ik geen 1 antwoord goed had. De andere tests zijn vrij makkelijk. Vooral die met de cijfertjes (3e screenshot).

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 15-02-2007 20:08 ]

• Dennis
Anoniem: 17731 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:07:
De andere tests zijn vrij makkelijk. Vooral die met de cijfertjes (3e screenshot).
'Makkelijk' zou ik hem niet noemen. Niet iedereen zal deze test gemakkelijk vinden. Misschien dat jij snel verbanden ziet maar als iedereen dat zou hebben zou die test vrij zinloos zijn natuurlijk 8-).

De laatste test ICT kennis meten? Dat is wel wat kort door de bocht. Ja, als je goed kunt programmeren zul je die test waarschijnlijk goed maken, maar andersom hoeft dat niet zo te zijn. Je kan eerder goed processen overzien als je deze test goed maakt.

Dennis schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 20:32:
[...]

'Makkelijk' zou ik hem niet noemen. Niet iedereen zal deze test gemakkelijk vinden. Misschien dat jij snel verbanden ziet maar als iedereen dat zou hebben zou die test vrij zinloos zijn natuurlijk 8-).

De laatste test ICT kennis meten? Dat is wel wat kort door de bocht. Ja, als je goed kunt programmeren zul je die test waarschijnlijk goed maken, maar andersom hoeft dat niet zo te zijn. Je kan eerder goed processen overzien als je deze test goed maakt.
Ja klopt ook wel. Maar ten opzichte van de andere tests vond ik die 3e makkelijk. Daarnaast gebruikt men die 4e test om in kaart te brengen hoe snel je ICT processen kan zien inderdaad. Maar dat deel test dus wel met name zaken die belangrijk zijn in de ict-kant van Cap. Deze is dus niet noodzakelijk om te halen en die andere wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
Dennis schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:59:
[...]

Ja, ik! ;).

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Klik op het plaatje voor een vergroting. Test 3 móet je een voldoende voor scoren.
Heb je mischien meer screenshots? :)
Zou wel alle opgaves willen zien (alle bladzijdes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ben ik de enige Cap-per die deze test niet herkend?

2 jaar geleden was er nog een andere test...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
ben afgelopen dinsdag bij cap geweest... zelfde test

niet gehaald :(

maandag naar sogeti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:43
wicked schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:08:

maandag naar sogeti
Sogeti is toch ook Cap? Mag je straks weer die test doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Hoezo maandag? het is toch dinsdag in rotterdam of heb ik het nu verkeerd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

miel schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:21:
Ben ik de enige Cap-per die deze test niet herkend?

2 jaar geleden was er nog een andere test...
Deze test is er pas sinds 1 december (in ieder geval rond die datum). Dus inderdaad redelijk nieuw!
wicked schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:08:

maandag naar sogeti
De Sogeti test is trouwens heel anders! M.i. makkelijker. Ook Sogeti is natuurlijk een mooi bedrijf! Ga er gewoon blanco in en relaxt dan komt het goed.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 18-02-2007 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 21:34
Onbedoeld kwam mijn CV ook bij Cap terecht.
Helaas ben ik afgewezen vanwege "geen hbo".

Ik heb alleen MBO gedaan. Weliswaar heb ik nu reeds 7 jaar ICT ervaring(+ opleidingen en certificaten)
Van helpdesker doorgestoomt naar uiteindelijk projectleider. Jammer dat Cap het afwijst op een hbo papiertje. Als ik bijvoorbeeld hbo vrijetijdskunde (no-offence, maar irrelevant voor de branche) had gedaan, was het wel goed geweest :?

Jammer van de principes, maar zoals ik al aangaf: CV kwam er onbedoeld want ik ben momenteel (nog) niet werkzoekende.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155855

eeej ik heb die 4 screenshots nu gezien, maar er staat bij bijvorbeeld de 3e geen opdrachttomschrijving bij.. wat is de bedoeling dan ??? (en eigenlijk ook bij die anderen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:15
Anoniem: 155855 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:18:
eeej ik heb die 4 screenshots nu gezien, maar er staat bij bijvorbeeld de 3e geen opdrachttomschrijving bij.. wat is de bedoeling dan ??? (en eigenlijk ook bij die anderen)
Bij die 3e moet je volgens mij kijken naar de overeenkomsten tussen degenen met een wit rondje boven en/of die met een wit rondje onder en dan concluderen welke van de 4 erbij past. (Correct me if I'm wrong... :+ )

Bij de 1e en 2e is het volgens mij gewoon een kwestie van kijken of je tot die conclusie kunt komen gezien bovenstaande grafiek/tekst etc.

Die 4e snap ik ook niet echt zonder verdere uitleg! Wie kan hier meer over zeggen? Ben toch benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206676

Heeft iemand misschien meer uitleg over de testen (screenshots)?

Ik heb de 4 screenshots ook gezien maar kan er zonder verder omschrijving ook verder weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Anoniem: 206676 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:03:
Heeft iemand misschien meer uitleg over de testen (screenshots)?

Ik heb de 4 screenshots ook gezien maar kan er zonder verder omschrijving ook verder weinig mee.
1. Informatie analyseren aan de hand van grafieken. Je krijgt een stelling en dan moet je vertellen of hij wel of niet klopt of dat je het niet kunt weten.

2. Informatie analyseren aan de hand van tekst. Zelfde idee als hierboven.

3. Verbanden leggen. Je krijgt drie met een groen rondje en drie met een paars rondje. Daar zit een logica achter (bijv. alle groenen hebben minimaal 4 letters 'z' of onderste cijfer is meer dan bovenste cijfer, maar kan ook iets totaal anders zijn). Vervolgens 4 witte waarvan je 2 moet indelen bij groen en 2 bij paars.

4. Er zijn 4 mogelijkheden om in een blokje te stoppen en er kunnen 4 verschillende uit komen. Aan jou de taak om, door middel van een testmogelijkheid rechts, te kijken wat er uit komt als je een bepaald iets erin stopt. Dat is niet zo moeilijk op zich, maar als er 3 achter elkaar staan wordt het spannend 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er bij CG nog meer te beleven als zo'n test? :O Als ik dit topic zo eens bekijk niet ;)

Ervaringen, arbeidsvoorwaarden, leaseregeling, interessante opdrachten, etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Anoniem: 100344 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:19:
Is er bij CG nog meer te beleven als zo'n test? :O Als ik dit topic zo eens bekijk niet ;)

Ervaringen, arbeidsvoorwaarden, leaseregeling, interessante opdrachten, etc...?
Eerst de test, als je die niet haalt houdt het gelijk op. Daarna volgen bovenstaande dingen in gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennis schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:10:
[...]

Eerst de test, als je die niet haalt houdt het gelijk op. Daarna volgen bovenstaande dingen in gesprekken.
Dat snap ik van die test ;)

Ik doel op het feit dat er over andere zaken niet wordt gepraat. Dit topic heeft toch: "Ervaring werken bij Capgemini"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Nu snap ik wat je bedoelde, ik interpreteerde het verkeerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 21:11
@ tuuterdetuut: Ik kan niet helemaal zien waar jij je nou bevindt.. ik zie je in meerdere topics reageren waaronder Getronics ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf dinsdag een gesprek bij Cap Gemini. Hebben jullie iets te melden over waar ik rekening mee kan houden tijdens zo'n eerste gesprek bij Cap?

BTW: Hoe zit het met studiekosten die je hebt gemaakt bij een vorige werkgever. Doet Cap aan het aflossen van die studiekosten?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je eerst nog een testje?
En ja...ik zit in alle topics, ogen openhouden hé ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Griffin2k schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 18:00:
@ tuuterdetuut: Ik kan niet helemaal zien waar jij je nou bevindt.. ik zie je in meerdere topics reageren waaronder Getronics ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb zelf dinsdag een gesprek bij Cap Gemini. Hebben jullie iets te melden over waar ik rekening mee kan houden tijdens zo'n eerste gesprek bij Cap?
Het gaat om je persoonlijkheid en motivatie. Bijvoorbeeld samenwerking en ondernemerschap staan hoog in het vaandel. Als dit ook op jou slaat en je dit goed kan benadrukken samen met een positieve opstelling dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo dames en natuurlijk ook heren

natuurlijk staan er meer berichten in de andere topics bij de andere grotere ict bedrijven ... maar weinig over capgemini als ik zo lees hier... is het omdat het heeeeeel goed is geregeld binnen capgemini :P ??

maarrruuuh ik wil eigenlijk meer weten over de arbeidsvoorwaarden voor YOUNGPROFESSIONALS!

-- wat is een gemiddelde startsalaris?? (te onderhandelen??)
-- 13e maand??
-- vakantiegeld ??(ik denk het wel)
-- maandelijkse bonus?? jaarlijkse bonus??
-- laptop?
-- mobiele telefoon?
-- internetverbinding?
-- auto?? (volgens mij wel, maar wat is dan het bedrag inclusief brandstof??) o.b.v.?? 4 jaar? 40dkm?
-- limiet opleidingen ??
-- pensioenregeling?? coll verzekeringen?? ziektekostenvergoeding? etc??

-- zijn er nog andere arb. voorwaarden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 155855 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:10:
hallo dames en natuurlijk ook heren

natuurlijk staan er meer berichten in de andere topics bij de andere grotere ict bedrijven ... maar weinig over capgemini als ik zo lees hier... is het omdat het heeeeeel goed is geregeld binnen capgemini :P ??

maarrruuuh ik wil eigenlijk meer weten over de arbeidsvoorwaarden voor YOUNGPROFESSIONALS!

-- wat is een gemiddelde startsalaris?? (te onderhandelen??)
Ik weet niet hoeveel het momenteel is, maar er zijn redelijk vaste groeipaden dus valt er weinig te onderhandelen (tenzij je iets heel bijzonders te bieden hebt)
-- 13e maand??
Je krijgt een standaard tantième, en afhankelijk van jouw prestaties en die van het bedrijf wordt het bedrag vermenigvuldigd met een getal. Dat kan kleiner zijn dan 1 als het niet goed met jou en/of het bedrig gaat, en groter dan 1 als het wel goed gaat
-- vakantiegeld ??(ik denk het wel)
Ja, is wettelijk vastgelegd
-- maandelijkse bonus?? jaarlijkse bonus??
Zie 13e maand
-- laptop?
Ja, daar zul je al je werk op moeten doen.
-- mobiele telefoon?
Als ze het nodig achten voor je functie, ja.
-- internetverbinding?
Je krijgt een vergoeding daarvoor bij je salaris, iirc
-- auto?? (volgens mij wel, maar wat is dan het bedrag inclusief brandstof??) o.b.v.?? 4 jaar? 40dkm?
Ja, bedrag weet ik niet. Onbeperkt privékilometers, ook in het buitenland. Contract obv 160000km of 4 jaar, net wat het eerste komt
-- limiet opleidingen ??
Je kunt echt heel veel opleidingen volgen voor je ook maar in de buurt komt van je budget
-- pensioenregeling?? coll verzekeringen?? ziektekostenvergoeding? etc??
Ben ik te lang voor weg om iets over te kunnen zeggen
-- zijn er nog andere arb. voorwaarden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vooghel schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:21:
[...]

Ik weet niet hoeveel het momenteel is, maar er zijn redelijk vaste groeipaden dus valt er weinig te onderhandelen (tenzij je iets heel bijzonders te bieden hebt)
[...]
uuuhm wat was het toen jij in dienst kwam dan? en wanneer was dat?? wat zijn de stappend at je kan groeien?? is dat 1x per jaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Dat was in 2001, het bedrag weet ik niet meer (was iig nog in guldens :P). Je komt op een bepaald niveau (10) terecht, en periodiek ga je omhoog. Als het goed is zit je na 2 jaar op 12, en daarna ben je geen YP meer en is de stijging dus minder 'vast', maar afhankelijk van jouw persoonlijke groei en ontwikkeling (en van de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in de ICT-sector - met dat laatste heb ik van 2001-2004 een beetje pech gehad :/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.spitsnet.nl/ni...e/wat_verdien_je_bij.html

eeej zag op internet (via google gezocht) dat de gemiddelde salarissen bij cap 29k zijn?? klopt dat nou echt??? das niet niks !
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.