dit is bruto per jaar... incl 13e maand en leasebedragAnoniem: 155855 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:52:
http://www.spitsnet.nl/ni...e/wat_verdien_je_bij.html
eeej zag op internet (via google gezocht) dat de gemiddelde salarissen bij cap 29k zijn?? klopt dat nou echt??? das niet niks !
voor een YP zal dat inderdaad wel kloppenAnoniem: 155855 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 23:52:
http://www.spitsnet.nl/ni...e/wat_verdien_je_bij.html
eeej zag op internet (via google gezocht) dat de gemiddelde salarissen bij cap 29k zijn?? klopt dat nou echt??? das niet niks !
Anoniem: 155855
wicked: er staat aanvangssalaris voor een YP is 29k, niet dat het inclusief auto en 13e maand is! onderaan staat dat er een auto geregeld is en dat er een tantieme regeling is naast je brutosalaris.
rickmans: hoe kom jij aan dat bedrag van 1900 euro? werk je er zelf als YP of hebt gewerkt? eerder gesolliciteerd? volgens jou klopt het dus niet wat er op die website staat ?
Max Kool: wat een gemiddelde Capper verdient zal zeker wel hoger zijn dan 29k, maar wat verdient een gemiddelde YP is de vraag.
Ik wil eht graag weten omdat ik die test bij Cap al gehaald heb, Shapes en View gesprek al gehad heb, gesprek met de manager ook al. Alleen meot ik nu nog ong 10 dagen wachten totdat de manager terug is van vakantie. Want dan heb ik mijn vervolgafspraak (zeg maar arbeidsvoorwaarden gesprek). Ondertussen ben ik ergens anders ook in gesprek en zo. Dus zou het willen vergelijken alvast. Uuuhm ja ik lees op EEN website 29k (exclusief lease en 13e maand)... en hier lees ik van forumleden 23k (1900x12)... dat is een behoorlijke verschil... vandaar
rickmans: hoe kom jij aan dat bedrag van 1900 euro? werk je er zelf als YP of hebt gewerkt? eerder gesolliciteerd? volgens jou klopt het dus niet wat er op die website staat ?
Max Kool: wat een gemiddelde Capper verdient zal zeker wel hoger zijn dan 29k, maar wat verdient een gemiddelde YP is de vraag.
Ik wil eht graag weten omdat ik die test bij Cap al gehaald heb, Shapes en View gesprek al gehad heb, gesprek met de manager ook al. Alleen meot ik nu nog ong 10 dagen wachten totdat de manager terug is van vakantie. Want dan heb ik mijn vervolgafspraak (zeg maar arbeidsvoorwaarden gesprek). Ondertussen ben ik ergens anders ook in gesprek en zo. Dus zou het willen vergelijken alvast. Uuuhm ja ik lees op EEN website 29k (exclusief lease en 13e maand)... en hier lees ik van forumleden 23k (1900x12)... dat is een behoorlijke verschil... vandaar
Ik weet dat er niet heel veel verschil is tussen aanvang salarissen van YP's. Zeker niet bij de grote verschillen.... Je kan beter op andere arbeidsvoorwaarden letten. Zoals verzekeringen, groeimogelijkheden, soort opdrachten/projecten en opleidingen.
Dit is zeker goed geregeld bij Cap. Als YP is Cap zeker niet verkeerd om te starten.
Het is dat ik de test niet gehaald heb... zou het anders wel weten
Dit is zeker goed geregeld bij Cap. Als YP is Cap zeker niet verkeerd om te starten.
Het is dat ik de test niet gehaald heb... zou het anders wel weten
[ Voor 6% gewijzigd door wicked op 03-03-2007 12:34 ]
Anoniem: 28145
Jaarsalaris is natuurlijk niet alleen 12x maandsalaris he?Anoniem: 155855 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:56: Dus zou het willen vergelijken alvast. Uuuhm ja ik lees op EEN website 29k (exclusief lease en 13e maand)... en hier lees ik van forumleden 23k (1900x12)... dat is een behoorlijke verschil... vandaar
Cap heeft trouwens geen 13de maand maar een tantieme regeling. De hoogte hiervan is afhankelijk van je grade en van zowel je persoonlijk als het bedrijfs resultaat. En kan flink oplopen. Bij een beetje wind mee tot enkele maandsalarissen. In december ontvang je hiervan 60%, en de rest in april, samen met het vakantiegeld.
Verder heb je naast je maandsalaris een zgn. flex deel. Dit bedraagt 16% van je maandsalaris (komt er dus nog bij) en kun je gebruiken volgens een soort van cafetaria model. Doe je er niks mee dan komt het bij je bruto inkomen.
Hoewel ik snap dat je benieuwd ben hoeveel je gaat verdienen (en het ook niet te laag moet zijn), gaat het er ook om in hoeverre je jezelf binnen het bedrijf kunt ontwikkelen, en hoeveel ruimte je daarvoor krijgt, en ook weer hoeveel die groei beloond wordt.
Ik ben zelf trouwens niet als YP binnengekomen maar een aantal jaren geleden gevraagd bij Cap te komen werken. Dus hoe het de eerste jaren als YP binnen Cap vergaat weet ik niet.
Anoniem: 211086
Haje iedereen.
Een erg interessant forum zo,
Vooral omdat ik bezig met met een studie bedrijfskunde en ik nu bezig ben met verschillende sollicitatie procedures.
Kan iemand me meer vertellen over de werkwijze hierin bij Capgemini.
Wat voor een verschillende tests moet je afleggen en wat komt er in de hierop volgende gesprekken aan de orde.
Gr Kremers
Vooral omdat ik bezig met met een studie bedrijfskunde en ik nu bezig ben met verschillende sollicitatie procedures.
Wat voor een verschillende tests moet je afleggen en wat komt er in de hierop volgende gesprekken aan de orde.
Gr Kremers
op pagina 2/3/4 wordt er alleen maar gesproken over de testAnoniem: 211086 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:52:
Haje iedereen.
Gr Kremers
Anoniem: 211086
Ok, inderdaad, maar ik ben meer op zoek naar het inhoudelijke,Anoniem: 155855 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:42:
[...]
op pagina 2/3/4 wordt er alleen maar gesproken over de testdus ik denk dat je vraag al beantwoord is
Zo ben ik via IBM in aanraking gekomen met een MBTI test waar er veel vragen worden gesteld met betrekking tot het karakter van de kandidaat en de competenties. Maar wat voor een soort vragen worden er in de tests van Cap gesteld... Dus het liefst heb ik voorbeelden als die er zijn...
Nu zag ik een paar screenshots van Dennis, maar deze verschafde mij nou niet echt veel duidelijkheid, wellicht door een aantal ontbrekende pagina's. Ik zag ook iets staan van shapes en view gesprekken, wat houd dat precies in??
eeej hoe is de introductie, bevallen?? leuk?? wat ga je doen als sap consultant?Anoniem: 68668 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 23:51:
Ik start 1 maart bij de weg als sap consultant
eeej ik lees het nu pas, ik dacht ik neem alles weer door, heb alle berichten hier weer gelezen en zag dat je 1 april gaat beginnen, als bij mij alles goed gaat wil ik ook 1 april beginnen (eigenlijk 2 april omdat 1 april zondag is)rickmans schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:20:
vanaf 1 april kan ik mijn ervaringen delen hoe leuk het is om bij Capgemini te werken.
misschien dat we tijdens de introductieweek elkaar tegenkomen...
dus jij hebt al een gesprek gehad over de arbeidsvoorwaarden.. vandaar dat je in een van je laatste berichten iet s had staan van 1900 euro bruto per maand + 16% bonus eventueel... en een tantieme regeling... van ongeveer%.. kon je nog wel onderhandelen?? of was het vast ?
Anoniem: 211113
Ik ga binnenkort beginnen bij capgemini. Wat ik graag wil weten en wat nog niet in het topic staat, is met welke leasemaatschappij capgemini een contract heeft. Hoe staan de leaseprijzen bij deze maatschappij in verhouding tot die van directlease.nl? Goedkoper of duurder en hoeveel?
ing en athlon zijn de 2 leasemaatschappijen...Anoniem: 211113 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:14:
Ik ga binnenkort beginnen bij capgemini. Wat ik graag wil weten en wat nog niet in het topic staat, is met welke leasemaatschappij capgemini een contract heeft. Hoe staan de leaseprijzen bij deze maatschappij in verhouding tot die van directlease.nl? Goedkoper of duurder en hoeveel?
an sich zijn de prijzen nogal aan de hoge kant... maar besef wel dat cap onbeperkt prive kilometers heeft ook in het buitenland, geen merkenbeleid, geen verplichte diesel, enz enz...
dus veel flexibiliteit, dus ook hogere prijzen.... voor mijn stilo betaal ik iets van 720 euro per maand...
ik gokte watAnoniem: 155855 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 11:56:
ik ga niet als YP aan de slag per 1 april, maar gewoon direct als consultant als overstap vanuit mijn vorige job bij een ander bedrijfAnoniem: 155855 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:49:
[...]
dus jij hebt al een gesprek gehad over de arbeidsvoorwaarden.. vandaar dat je in een van je laatste berichten iet s had staan van 1900 euro bruto per maand + 16% bonus eventueel... en een tantieme regeling... van ongeveer%.. kon je nog wel onderhandelen?? of was het vast ?
Die paar screenshots zijn hartstikke duidelijk, zeker als je teksten even verderop erbij pakt. Volgens mij kom jij een beetje snel met vragen, terwijl die hiervoor al beantwoord zijn. Doe dus een beetje moeite en vind de antwoordenAnoniem: 211086 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:17:
Ok, inderdaad, maar ik ben meer op zoek naar het inhoudelijke,
Zo ben ik via IBM in aanraking gekomen met een MBTI test waar er veel vragen worden gesteld met betrekking tot het karakter van de kandidaat en de competenties. Maar wat voor een soort vragen worden er in de tests van Cap gesteld... Dus het liefst heb ik voorbeelden als die er zijn...
Nu zag ik een paar screenshots van Dennis, maar deze verschafde mij nou niet echt veel duidelijkheid, wellicht door een aantal ontbrekende pagina's. Ik zag ook iets staan van shapes en view gesprekken, wat houd dat precies in??
Shapes en Views volgen aansluitend op de capaciteitentests en worden, bij een volgende afspraak, samen besproken met een psychologe. Daarin komen eigenlijk ook je karakter en je competenties terug.
1) Collectieve verzekering is 10%/15% korting op vaste en op bijverzekerde pakketenAnoniem: 155855 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 18:31:
[...]
uuuhm wat was het toen jij in dienst kwam dan? en wanneer was dat?? wat zijn de stappend at je kan groeien?? is dat 1x per jaar??
2) Ligt er aan, YP-er zal het eerste jaar meerdere stappen maken, dit om zeker te zijn dat het mensen zijn die willen blijven. Initiele YP salaris ligt iets lager maar in 6 maanden een stuk hoger. Na het eerste jaar in principe 1x per jaar een verhoging op basis van je presatie-rating (A,B,C,D waar A zeer bovengemiddeld is en D betekent eigenlijk dat je weg moet zijn). (begint in 9 tegenwoordig en gaat in één jaar naar 11 of 12 afhankelijk van je prestatie) Na 2 jaar zit je in 13, daarna is het niet meer vast omdat je eerdere prestaties dan dusdanig veel invloed hebben dat het niet meer te doen is.
3) Pensioen is een premieregeling gebaseerd op een Middelloon waar je premievrij wordt gesteld (11%)
4) YPers in het testen gaan de aankomende periode naar India toe om daar wat cursussen te gaan volgen (zelf ook geweest in December als "proef")
Eerder verhaal over het persé HBO nodig hebben, dat is alleen zo als je echt via de geeikte paden binnen komt. Als je via-via binnen komt met aantoonbaar voldoende ervaring is er geen probleem. De "ontvang-mutsen" kijken alleen naar HBO (helaas niet altijd relevant, als het maar een exacte HBO is over het algemeen) omdat ze toch ergens op moeten sorteren. Op die manier scan je het kaf van het koren, helaas zitten er altijd mensen tussen die er buiten vallen en dat is m.i. zonde. Kwestie van kosten/baten analyse. Als je in gesprek wilt komen wil ik wel een keer je CV bekijken en/of doorsturen naar een persoon die er wat over kan zeggen zonder naar opleiding HBO te kijken.
29k kan je zo niet zeggen, de vergelijkingen die gemaakt worden gaan vaak (erg) mank. Het ene bedrijf zet het bruto-salaris + bonus neer, andere zonder bonus, andere + lease vergoeding en zo nog wel meer manieren om er beter uit te komen. Vragen bij mensen is het gemakkelijkst om te achter halen hoe en wat.
Bij Cap is het zo dat je een basis bruto salaris krijgt met daar bovenop een flexruimte van 16%. Deze kan je gebruiken voor diverse zaken (kinderopvang, stoppen met roken cursussen, bijdrage aan duurdere auto etc..) wat dan bruto/netto verrekend wordt. Anders kan je ervoor kiezen om dit bedrag gewoon elke maand bij je maandsalaris te krijgen (of deels). Ook kan je kiezen voor 1x een jaaruitkering (of deels in samenhang met deels maandelijks).
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Ben trouwens wel benieuwd hoe het bedrijfsresultaat was; ik krijg deze april nog een stukje tantième over de eerste 5 maanden van vorig jaarAnoniem: 28145 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:38:
[...]
Cap heeft trouwens geen 13de maand maar een tantieme regeling. De hoogte hiervan is afhankelijk van je grade en van zowel je persoonlijk als het bedrijfs resultaat. En kan flink oplopen. Bij een beetje wind mee tot enkele maandsalarissen. In december ontvang je hiervan 60%, en de rest in april, samen met het vakantiegeld.
[ Voor 9% gewijzigd door vooghel op 05-03-2007 20:47 ]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Ligt er een beetje aan bij welke business unit je zat, maar 2006 was een goed jaar.
Bedrijfs resultaat gaat in de business unit waar ik zit (Oursourcing) uitkomen op 2,0, en mijn persoonlijk resultaat op 1,2. Tantieme komt dan uit op 1,6 x mijn normtantieme.
April wordt een leuke maand!
Oja, ook nog vakantiegeld in April.
Bedrijfs resultaat gaat in de business unit waar ik zit (Oursourcing) uitkomen op 2,0, en mijn persoonlijk resultaat op 1,2. Tantieme komt dan uit op 1,6 x mijn normtantieme.
April wordt een leuke maand!
Oja, ook nog vakantiegeld in April.
Mooi, ik zat bij OS (DDS) . PT was bij mijn vertrek afgesproken op 1, dus wordt het 1,5 x normtantième x 5/12, niet verkeerd
.
Anoniem: 206676
Morgen heb ik de capaciteitentest bij capgemini, ik heb hier al verschillende dingen gehoord over testen en dergelijke. Maar kan iemand misschien nog iets noemen wat belangrijk / makkelijk is om aan te denken of niet te vergeten, morgen bij de selectiedag?
Anoniem: 119829
Ik heb gesolliciteerd bij Cap Gemini en heb een assessment doorlopen bij een extern buro.Anoniem: 206676 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 15:17:
Morgen heb ik de capaciteitentest bij capgemini, ik heb hier al verschillende dingen gehoord over testen en dergelijke. Maar kan iemand misschien nog iets noemen wat belangrijk / makkelijk is om aan te denken of niet te vergeten, morgen bij de selectiedag?
Daar zat ook een capaciteitentest tussen, maar ik heb begrepen dat voor mensen zonder werkervaring en Young Professionals eerst bij Cap intern een test doorlopen voordat zij door worden gestuurd naar de assessmentdag.
Denk dat je het beste een paar IQ testen kan doen bij intermediair.nl, dan komt het vast wel goed.
Net eerste gesprek gehad bij Cap... viel vies tegen.
Heb nu in totaal 1,5 - 2 jaar relevante werkervaring en ze wilde me het Young Professional traject induwen... Ik kon me nog net inhouden qua lachen.
Heb nu in totaal 1,5 - 2 jaar relevante werkervaring en ze wilde me het Young Professional traject induwen... Ik kon me nog net inhouden qua lachen.
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Anoniem: 17731
Als ik zo vrij mag zijn, waarom wilden "ze" dat dan als je toch die 2 jaar relevante werkervaring hebt? (Naast mogelijk lagere salariskosten van hun kant)Griffin2k schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:15:
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 06-03-2007 21:51 ]
Ik kreeg als argument, dat ze mensen met minder dan 3 jaar relevante ervaring het YP traject willen laten doorlopen om zo kennis te laten maken met het bedrijf en diverse methodieken en trainingen die zij geven.Anoniem: 17731 schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:49:
[...]
Als ik zo vrij mag zijn, waarom wilden "ze" dat dan als je toch die 2 jaar relevante werkervaring hebt? (Naast mogelijk lagere salariskosten van hun kant)
Op zich niets mis mee natuurlijk! Maar daar ga ik niet weer een jaar ofzo aan besteden...
(Ik denk alleen dat als ik 30 had gewenst met precies dezelfde ervaring, dat ze me dan niet het YP traject laten doorlopen.)
Ik heb al direct gezegd dat ik dat (het YP traject) niet doe omdat:
1. Ik al zo'n traject heb doorlopen
2. Ik al weet welke kant ik ongeveer op wil (hun YP trainingen sluiten daar niet op aan, en ik gooi weer een vol jaar weg.
3. Het YP-salaris (stuk) lager ligt dan mijn huidige salaris

YP is dus finito, ze gaan kijken of ik horizontaal kan instromen, ben benieuwd
[ Voor 7% gewijzigd door Griffin2k op 06-03-2007 22:31 ]
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Dan heb je het niet helemaal goed begrepen, Cap doet een YP-traject van een maand ongeveer en daar zitten wat onzin dingen tussen. Het is echt geen jaar en als jij gewoon goed onderhandeld kan jij een gelijk salaris eruit krijgen. Never take the first offer! (tenzij je schoolverlater bent, dan is er niet te onderhandelen).
Ik ben ook met "ervaring" begonnen, ze noemen het dan wel YP maar ik verdiende beter, had betere tantieme regeling (10% van brutosalaris in tegentelling tot 5% bij een YPer).
@ Capaciteitentest:
Doe wat testen op www.123test.nl/iq en/of www.interemdiar.nl en zorg dat je uitgerust er naar toe gaat. Dan zal je het naar je beste kunnen doorlopen.
(echte) YPers a.k.a. schoolverlaters zullen deze test in eerste instantie in Papendorp (Utrecht) uitvoeren in groepsverband. Zij-instromers zullen dit vaak bij een extern bedrijf doen (Mercuri Urval). Wanneer de testen klaar zijn zal je een gesprek hebben met een manager van een van de practices waar ze jou graag zouden willen, op basis van jouw wensen en studie/werkervaring. Na deze testdag wordt er vaak een dag later (bij YPers) een gesprek gehouden met een psycholoog. Bij zij-instromers kan dit allemaal tegelijk verlopen op één dag. Ik heb eerst een gesprek gehad met iemand van Cap zelf en toen op een vroege dinsdagochtend in Diemen een serie testen gedaan + gesprek en smiddags was alles in orde en geregeld.
Ik ben ook met "ervaring" begonnen, ze noemen het dan wel YP maar ik verdiende beter, had betere tantieme regeling (10% van brutosalaris in tegentelling tot 5% bij een YPer).
@ Capaciteitentest:
Doe wat testen op www.123test.nl/iq en/of www.interemdiar.nl en zorg dat je uitgerust er naar toe gaat. Dan zal je het naar je beste kunnen doorlopen.
(echte) YPers a.k.a. schoolverlaters zullen deze test in eerste instantie in Papendorp (Utrecht) uitvoeren in groepsverband. Zij-instromers zullen dit vaak bij een extern bedrijf doen (Mercuri Urval). Wanneer de testen klaar zijn zal je een gesprek hebben met een manager van een van de practices waar ze jou graag zouden willen, op basis van jouw wensen en studie/werkervaring. Na deze testdag wordt er vaak een dag later (bij YPers) een gesprek gehouden met een psycholoog. Bij zij-instromers kan dit allemaal tegelijk verlopen op één dag. Ik heb eerst een gesprek gehad met iemand van Cap zelf en toen op een vroege dinsdagochtend in Diemen een serie testen gedaan + gesprek en smiddags was alles in orde en geregeld.
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Anoniem: 100344
Hmm..ik heb aankomende week ook een gesprek bij Cap. Situatie ongeveer hetzelfde als bij jou...ben benieuwd waar ze mee komenGriffin2k schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 18:15:
Ga niet door heel de selectieprocedure lopen als ik daarna dien te starten met echte YP's die vers van school komen. Dan maar geen Cap
Als ervaren persoon tussen YP's die vers van school komen heb je wel veel kans snel te eccelleren natuurlijk! 
(maarre heb je ook gaandeweg het gesprek aangegeven dat je geen YP meer bent, maar een meer ervaren persoon? En hoe was de reactie?)
Beetje dom van Cap, we hebben mensen nodig.
(maarre heb je ook gaandeweg het gesprek aangegeven dat je geen YP meer bent, maar een meer ervaren persoon? En hoe was de reactie?)
Beetje dom van Cap, we hebben mensen nodig.
Ik heb de capaciteiten test doorstaan, en heb maandag een gesprek met de psychologe.
Nu heb ik twee vragen betreffende een pak:
- Moet ik bij het gesprek en evt. solicitatie een pak aan, is dat aan te raden?
- Wordt er een pak gedragen tijdens werktijd?
Nu heb ik twee vragen betreffende een pak:
- Moet ik bij het gesprek en evt. solicitatie een pak aan, is dat aan te raden?
- Wordt er een pak gedragen tijdens werktijd?
Een pak? Neuh, dat heb ik nog nooit gedragen. Ik zou gewoon een broek, overhemd zonder stroppie en normale schoenen. Als je naar de klant toe gaat misschien "net-casual", maar pakken is meer iets voor managers. Er heerst bij Cap geen pakkencultuur.
En onder werktijd draag ik spijkerbroeken, t-shirts en sneakers en/of werkschoenen.
Succes!
En onder werktijd draag ik spijkerbroeken, t-shirts en sneakers en/of werkschoenen.
Succes!
Anoniem: 23480
Verschilt per practice.. Op mijn practice loopt practisch iedereen in pantalon/overhemd (zonder stropdas overigens)Anoniem: 28145 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 20:01:
Een pak? Neuh, dat heb ik nog nooit gedragen. Ik zou gewoon een broek, overhemd zonder stroppie en normale schoenen. Als je naar de klant toe gaat misschien "net-casual", maar pakken is meer iets voor managers. Er heerst bij Cap geen pakkencultuur.
Succes!
Dat is ook weer zo ja, ik besef me dat ik meer in de "praktische" hoek zit (Outsourcing).
Het gesprek met de psychologe was positief dus kan ik als starter beginnen bij capgemini.
Nu heb ik nog een aantal vragen misschien dat jullie die weten.
- Zijn de werktijden flexibel (bij begin training en werk na training) en hoe kan dit worden uitgevoerd dan (07:00 beginnen en dan eerder weg bijv. files ontwijken)?
- Eerste twee maanden (proeftijd) geen lease auto neem ik aan?
- Zijn de werktijden flexibel (bij begin training en werk na training) en hoe kan dit worden uitgevoerd dan (07:00 beginnen en dan eerder weg bijv. files ontwijken)?
Welkom! Wanneer en bij welke practice ga je beginnen??Anoniem: 206676 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 15:14:
Het gesprek met de psychologe was positief dus kan ik als starter beginnen bij capgemini.
-werktijden zijn op trainingsdagen niet flexibel zijn van 9.00u tot 16.30u, je kunt wel een half uurtje eerder beginnen en langer doorgaan. op niet-trainingsdagen / bij de klant gaat het in overleg met de leidinggegevende. ik zit nu bij de klant en heb flexibele tijden. Moet uitkomen met je werkzaamheden, soms zul je gewoon om kantoortijden moeten werken omdat je afhankelijk bent van andere collega's.
-lease-auto kun je 2 maanden na indiensttreding bestellen (na je proeftijd dus!) als je in die tijd al een opdracht hebt bij de klant kun je een huurauto krijgen of in overleg met je p-manager versneld een lease-auto bestellen.
Welke practice precies weet ik nog niet, en waarschijnlijk 1 april beginnen. Als ik iets meer weet laat ik je het weten.
Bedankt voor je antwoorden.
Ik had nog een vraag
- Bij een leaseauto krijg je er dan een tankpas bij? en mag je deze tankpas dan ook voor privekilometers gebruiken? Of hoe werkt het dan precies?
Ik had nog een vraag
- Bij een leaseauto krijg je er dan een tankpas bij? en mag je deze tankpas dan ook voor privekilometers gebruiken? Of hoe werkt het dan precies?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 206676 op 12-03-2007 17:32 ]
Weet je ook niet in welke richting je gaat beginnen? Testen of Business Intelligence beginnen de meeste starters. En weet je ook niet of je bij Financial Services, Public (overheid) of Products gaat beginnen (AH, Shell, DHL enz.)?Anoniem: 206676 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:32:
Welke practice precies weet ik nog niet, en waarschijnlijk 1 april beginnen. Als ik iets meer weet laat ik je het weten.
Ik had nog een vraag
Ja, je krijgt er een Multi Tank Card bij en je leasecontract is voor 48 mnd of 160.000km, net waar je eerder aan komt. Dus ook onbeperkt privé!
Hej leuk, dan zie ik je waarschijnlijk tijdens de onboardingAnoniem: 206676 schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:32:
Ja je mag de tankpas ook voor je privekilometers gebruiken.Bedankt voor je antwoorden.
Ik had nog een vraag
Anoniem: 212253
Stiekem nog aardig wat Cap-Mensen hier, ik zelf ga per 1 mei beginnen bij products.
Ook ergens in die tijd de onboarding geloof ik, nog meer mensen hier rond die tijd?
Ook ergens in die tijd de onboarding geloof ik, nog meer mensen hier rond die tijd?
Ik was al vier jaar onboard toen ik Capper werd. heb dus geen onboiarding meegemaakt. Zelfs de horizon-dagenheb ik over mogen slaan.
Dat heb ik bij mijn huidige werkgever, langs alles heen gewandeld.
Waar zit jij binnen cap?
Waar zit jij binnen cap?
Ben jij dan meegekomen met een overname, of op een andere afwijkende manier horizontaal ingestroomd? En waar binnen Outsourcing zit je eigenlijk?Anoniem: 28145 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 11:38:
Ik was al vier jaar onboard toen ik Capper werd. heb dus geen onboiarding meegemaakt. Zelfs de horizon-dagenheb ik over mogen slaan.
* vooghel zat de laatste anderhalf jaar van zijn Cap-carrière bij DDS.
Ja en nee. Ik werkte als ingehuurde bij Werklinq toen Cap Werklinq overnam. Toen Cap zo een jaartje de baas was werd me vriendelijk verzocht of ik in dienst wilde komen van Cap.
Bij DCS trouwens.
Bij DCS trouwens.
Kleding is heel divers, zowel bij Cap intern als ook bij de klant. Als programmeur wordt er ook minder aandacht aan besteed dan wanneer je bijvoorbeeld Business Analyse doet. Finance (FS) is een sector wat erg aan pakken hangt, de meeste klanten eisen ook dat je in pak komt en meestal in vol ornaat dus incl stropdas. Bij sollicitatie kan je dragen wat je zelf wilt, zou vooral dragen wat je zelf fijn vind en je lekker bijvoelt. Ik heb het in pak gedaan, voor mij niet meer dan normaal toen, nu zou ik het gewoon net-casual doen. Poets wel je schoenen dan in elk geval
Anoniem: 143758
Ik heb momenteel een bijbaan naast mijn afstudeertraject voor de opleiding HBO Bedrijfskundige Informatica. Via mijn bijbaan ben ik een project beland waar ik directe ondersteuning biedt aan een Business Consultant van Capgemini.
Hij wil me graag gaan voordragen binnen Capgemini. Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar het YP startsalaris...
Ik twijfel er niet aan dat er hier mensen mij meer kunnen vertellen....
Daarnaast ben ik benieuwd naar het leasebudget per maand.
Is dit anno 2007 nog steeds YP 1750euro en lease 670euro?
Hij wil me graag gaan voordragen binnen Capgemini. Nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar het YP startsalaris...
Ik twijfel er niet aan dat er hier mensen mij meer kunnen vertellen....
Daarnaast ben ik benieuwd naar het leasebudget per maand.
Is dit anno 2007 nog steeds YP 1750euro en lease 670euro?
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 143758 op 13-03-2007 20:18 ]
Ik weet in ieder geval dat een YP de eerste 2 maanden (Proeftijd) geen lease auto tot zijn/haar beschikking krijgt, maar wel de reiskosten zou kunnen declareren.
Daarna wel, hoe het er precies loon en lease technisch uitziet weet ik ook niet.
Daarna wel, hoe het er precies loon en lease technisch uitziet weet ik ook niet.
Kom kom, niet alle programmeurs over een kam scherenvinnie1908 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 13:00:
Als programmeur wordt er ook minder aandacht aan besteed dan wanneer je bijvoorbeeld Business Analyse doet.
Hangt wederom af van de programmeur in kwestie, de practice en wanneer geassigneerd ook van de klant. De bank waar ik nu programmeer stelt het (behalve op vrijdag) niet op prijs als ik in spijkerbroek kom denk ik zo.
Meteen na je proeftijd kan je een auto bestellen. In je proeftijd kan je reiskosten +/- tweewekelijks declareren. Je schiet voor en krijgt het dan tzt terugbetaald. Als je je auto hebt besteld krijg je zo goed als altijd een voorloopauto meen ik.Anoniem: 212253 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:51:
Ik weet in ieder geval dat een YP de eerste 2 maanden (Proeftijd) geen lease auto tot zijn/haar beschikking krijgt, maar wel de reiskosten zou kunnen declareren.
Eventueel kan je ook een pool auto nemen, daar krijg je iets korting op, en heb je als voordeel dat je niet 4 jaar aan je auto vast zit. Na 1,5/2 jaar zou je dan (met je verhoogde salaris en budget) echt je eigen auto kunnen kiezen.
Van de pool auto's is in de laatste week van de maand een nieuwe lijst beschikbaar. Je kan reageren op auto's en op basis van "loting" worden er afspraken gemaakt voor bezichtiging en opvolgend wel/niet overnemen van het contract.
Zelf heb ik meen ik voorrang gekregen bij de pool loting. Ik werd geassigneerd met 2,5u+ reistijd met het OV (enkele reis, dus 5-6 uur per dag; 320 km per dag met de auto) een week voordat mijn proeftijd af liep. Dit heb ik als mededeling bij mijn reactie op een pool auto vermeldt en de volgende dag werd ik als eerste gebeld.
Inmiddels is die pool auto gisteren van de snelweg gesleept met een gebroken distributieriem, en rijdt ik nu in een vervangende auto voor een weekje. Maar dat mag de pret niet drukken.
Daarnaast is er nog een newsgroup waar collega's lease contracten ter overname aanbieden.
Tijdens je proeftijd krijg je vaak al wel inlogcodes voor de sites van de lease maatschappijen, zodat je een indruk krijgt van de lease prijzen van verschillende auto's. Leuk voor op de flexruimte als je niet terecht kan op de academy. En je kan natuurlijk ook al een serie proefritjes maken sowieso.
Aankomende maandag heb ik een voorlichting over de arbeidsvoorwaarden en flex e.d. zijn er wellicht meer tweakers die er dan zijn?
Die voorlichting heb ik al gehad, erg informatief..het blauwe formulier voor de flex regelingen is ineens een stuk duidelijker!
Klopt ik krijg ook eerst een huur auto, na de proeftijd kan er een lease auto besteld worden.Anoniem: 23480 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:39:
[...]
Meteen na je proeftijd kan je een auto bestellen. In je proeftijd kan je reiskosten +/- tweewekelijks declareren. Je schiet voor en krijgt het dan tzt terugbetaald. Als je je auto hebt besteld krijg je zo goed als altijd een voorloopauto meen ik.
Eventueel kan je ook een pool auto nemen, daar krijg je iets korting op, en heb je als voordeel dat je niet 4 jaar aan je auto vast zit. Na 1,5/2 jaar zou je dan (met je verhoogde salaris en budget) echt je eigen auto kunnen kiezen.
Van de pool auto's is in de laatste week van de maand een nieuwe lijst beschikbaar. Je kan reageren op auto's en op basis van "loting" worden er afspraken gemaakt voor bezichtiging en opvolgend wel/niet overnemen van het contract.
Zelf heb ik meen ik voorrang gekregen bij de pool loting. Ik werd geassigneerd met 2,5u+ reistijd met het OV (enkele reis, dus 5-6 uur per dag; 320 km per dag met de auto) een week voordat mijn proeftijd af liep. Dit heb ik als mededeling bij mijn reactie op een pool auto vermeldt en de volgende dag werd ik als eerste gebeld.
Inmiddels is die pool auto gisteren van de snelweg gesleept met een gebroken distributieriem, en rijdt ik nu in een vervangende auto voor een weekje. Maar dat mag de pret niet drukken.
Daarnaast is er nog een newsgroup waar collega's lease contracten ter overname aanbieden.
Tijdens je proeftijd krijg je vaak al wel inlogcodes voor de sites van de lease maatschappijen, zodat je een indruk krijgt van de lease prijzen van verschillende auto's. Leuk voor op de flexruimte als je niet terecht kan op de academy. En je kan natuurlijk ook al een serie proefritjes maken sowieso.
Werk je al lang bij cap?
Kom kom even begrijpend lezen:Anoniem: 23480 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:28:
[...]
Kom kom, niet alle programmeurs over een kam scheren
Hangt wederom af van de programmeur in kwestie, de practice en wanneer geassigneerd ook van de klant. De bank waar ik nu programmeer stelt het (behalve op vrijdag) niet op prijs als ik in spijkerbroek kom denk ik zo.
Minder aandacht != geen aandacht
Ik heb ook een tijdje in een Focus Futura gereden omdat ik niet wist waar ik geplaatst zou gaan worden. Nu blijkt dat dit ca 10km rijden is met de auto (+ 8 minuten treinen) heb ik gewoon een Fiesta Futura met 90Pk genomen. Rijdt heerlijk en erg goed betaalbaar.
Treinen is overigens ook op kosten van Capgemini, net als parkeren bij de treinstations. Zeker grote klanten zitten bij het spoor en is het makkelijker om bij je huis ergens naar een station te rijden en vanaf daar de trein in te duiken. Dit doe je met een NS-businesscard waarvan de factuur linea-recta naar Capgemini verdwijnt. Erg makkelijk en snel geregeld.
Bij de q-parkings kan je deze kaart invoeren bij de slagboom, deze gaat dan open, bij het verlaten doe je hetzelfde en klaar. Super makkelijk
Hehe, ik heb die NS Businesskaart ook een tijd gehad van Cap. Vooral leuk dat de conducteur met jouw kaart net zo lang bezig is als met de hele rest van de coupé
.
Ja, als ik in de spits (als ik laat ben) die kaart laat zien geloven ze het altijd als ik in pak ben. Op vrijdag (of als ik eens geen zin heb in pak) dan wordt het wel gecontroleerd. Altijd een hoop gezucht en geklaag: "Weet je hoe lang dat duurt" standaard antwoord "Jeppa, je hoeft het niet te checken hoor, dat is toch echt je eigen keuze". Moeten ze altijd wel om lachen en laten het vaak maar gaan ook.
2,5 maandAnoniem: 212253 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 09:05:
[...]
Klopt ik krijg ook eerst een huur auto, na de proeftijd kan er een lease auto besteld worden.
Werk je al lang bij cap?
oke! al wel onboarding gehad of heb je die in april, ik zelf per 01-05 indienst, kom bij P30
Begin per 1 juli, bij Products. CPSS geloof ik, heb de papieren net thuis liggen.
Moet nog een boardingday krijgen plus zo'n voorlichtingsavond over de arbeidsvoorwaarden. Alhoewel de arbeidsvoorwaarden redelijk duidelijk zijn als je al wat werkervaring heb. Wel fijn dat je bij Cap zoveel kan kiezen.
Tis wel één van de betere werkgevers.
Moet nog een boardingday krijgen plus zo'n voorlichtingsavond over de arbeidsvoorwaarden. Alhoewel de arbeidsvoorwaarden redelijk duidelijk zijn als je al wat werkervaring heb. Wel fijn dat je bij Cap zoveel kan kiezen.
Tis wel één van de betere werkgevers.
Heren / Dames,
Aanstaande vrijdag heb ik de capaciteitentest.
Hoe hebben jullie deze voorbereid? Door het maken van testjes op 123test.nl en intermediair.nl of nog andere zaken?
En zijn deze testjes over het algemeen meegevallen of tegengevallen?
Gr van misschien een aankomende CAP collega
Aanstaande vrijdag heb ik de capaciteitentest.
Hoe hebben jullie deze voorbereid? Door het maken van testjes op 123test.nl en intermediair.nl of nog andere zaken?
En zijn deze testjes over het algemeen meegevallen of tegengevallen?
Gr van misschien een aankomende CAP collega
dea petrus, ik heb er nu al geen vertrouwen in. Als je het onderwerp had gelezen (en dus een pro-actieve houding hebt), had je al antwoorden op je vragen.
En ze vallen zwaar tegen. De voorbeeld testjes op internet en op Cap's site zelf stellen niet veel voor. Snap ook niet echt dat mensen worden aangeraden om die te doen. Alleen getallenreeksen is een beetje voor te bereiden. Maar dat is mijn mening.
En ze vallen zwaar tegen. De voorbeeld testjes op internet en op Cap's site zelf stellen niet veel voor. Snap ook niet echt dat mensen worden aangeraden om die te doen. Alleen getallenreeksen is een beetje voor te bereiden. Maar dat is mijn mening.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Anoniem: 210922
haha, dat werkt vast motiverend.Motrax schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:12:
dea petrus, ik heb er nu al geen vertrouwen in. Als je het onderwerp had gelezen (en dus een pro-actieve houding hebt), had je al antwoorden op je vragen.
Als het een goede test is heeft voorbereiden niet zo veel zin, het moet namelijk je capaciteiten testen en niet je vermogen om manieren/trucjes uit je hoofd te leren.
Bovendien ben ik het met Motrax eens dat je met zo'n houding je persoonlijkheidstest zeker niet gaat halen.
Laat mij even iets rechtzetten. Ik heb de hele thread van voor tot achter doorgelezen. De opmerking over het niet hebben van een pro-actieve houding vind ik dus een beetje overdreven.Motrax schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:12:
Ik weet dat de vragen over testjes eerder aan de orde zijn gekomen in het topic maar ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van mensen die deze recent gedaan hebben.
De opmerking dat jij er nu al geen vertrouwen in hebt verrast me nogal moet ik zeggen. Je bent niet bekend met mijn opleidings/arbeidsverleden dus ervaar ik dit als een milde belediging. Desondanks blijft het een mening en die mag iedereen natuurlijk geven.
Misschien had ik mijn vraag iets anders moeten formuleren.
De reactie van The Brook leg ik wel naast me neer. Ik ben hier tenslotte niet om met de hakken in het zand te gaan staan maar om me te orienteren.
Na vrijdag zal ik mijn mening geven over het nut van het voorbereiden van de capaciteitentest dmv 123test en intermediair etc.
Onboarding gedaan, eerste serie trainingen en certificeringen gedaan. Zit nu voor een paar maanden op een klus.Anoniem: 212253 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:51:
oke! al wel onboarding gehad of heb je die in april, ik zelf per 01-05 indienst, kom bij P30
Belangrijk naar mijn mening en tevens open deur is goed uitgerust te zijn, na de test heb je toch al het gevoel of ze je hersens in de knoop hebben gegooid. Mijn ervaring, inclusief nette hoofdpijn... het resultaat was er dan wel naar maar toch, voelde als een "leuke werkdag.."
Ik zelf had de instelling dat de voorbereidende testen je een idee geven hoe het er aan toe gaat.
En tuurlijk geeft het een beetje voorbereiding, verder is de test eigenlijk al bepaald...jou capaciteiten worden getest...die bezit je al. Dus kun je alleen fine tunen.
Ben redelijk relaxed daar naar toe gegaan..en dan komt het vast goed.... maar das mijn ervaring
Ik zelf had de instelling dat de voorbereidende testen je een idee geven hoe het er aan toe gaat.
En tuurlijk geeft het een beetje voorbereiding, verder is de test eigenlijk al bepaald...jou capaciteiten worden getest...die bezit je al. Dus kun je alleen fine tunen.
Ben redelijk relaxed daar naar toe gegaan..en dan komt het vast goed.... maar das mijn ervaring
Je bent developer of system engineer?, anders heb ik je vorige week wellicht gezien op een cluster meeting, kwam even buurten op uitnodiging.Anoniem: 23480 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:39:
[...]
Onboarding gedaan, eerste serie trainingen en certificeringen gedaan. Zit nu voor een paar maanden op een klus.
Welkom bij Cap
Zit er nu bijna anderhalf jaar, vermaak me nog steeds prima!
Zit zelf in de technische SAP hoek, P42 Netweaver & Analytics.
En qua schalen.. je begint rond de 10 en gaat binnen het YP-traject een aantal stapjes omhoog. Zit nu zelf op 14, dus gaat de goeie kant op
En die test... ik ging er heen met het idee even te gaan kijken, nooit gedacht dat ik er nog doorheen zou komen ook. Het is wel even flink concentreren en je moet 'in the mood' zijn voor zoiets... het moet je ook maar liggen dat analytische. Ik ken mensen die absoluut het niveau hebben, maar gewoon niet door de test heen kwamen.
Zit zelf in de technische SAP hoek, P42 Netweaver & Analytics.
En qua schalen.. je begint rond de 10 en gaat binnen het YP-traject een aantal stapjes omhoog. Zit nu zelf op 14, dus gaat de goeie kant op
En die test... ik ging er heen met het idee even te gaan kijken, nooit gedacht dat ik er nog doorheen zou komen ook. Het is wel even flink concentreren en je moet 'in the mood' zijn voor zoiets... het moet je ook maar liggen dat analytische. Ik ken mensen die absoluut het niveau hebben, maar gewoon niet door de test heen kwamen.
[ Voor 36% gewijzigd door Kaastosti op 20-03-2007 13:51 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Kijk... dat soort reactie verwacht ik. Een vriendelijke doch eerlijke reactie. Ik stap er denk ik op zich ook wel vrij relaxt in. Natuurlijk ben ik op de hoogte van mijn eigen capaciteiten dus het zal wel goed komen.Anoniem: 212253 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:42:
Belangrijk naar mijn mening en tevens open deur is goed uitgerust te zijn, na de test heb je toch al het gevoel of ze je hersens in de knoop hebben gegooid. Mijn ervaring, inclusief nette hoofdpijn... het resultaat was er dan wel naar maar toch, voelde als een "leuke werkdag.."
Ga je een capaciteiten test doen of een Assessment dag bij MU.
Ik zelf heb dat laatste gedaan. Dat bestond uit een IQ test, personality test en een gesprek met psycholoog.
Die IQ test kan je voorbereiden. Je kent het wel, maak de getallenreeks af, zoek de woorden die bij elkaar hoor etc.
Maar ik weet of de capaciteitentest hetzelfde is als wat ik heb gedaan. Ga jij toevallig voor het young professional traject ?.
Ik zelf heb dat laatste gedaan. Dat bestond uit een IQ test, personality test en een gesprek met psycholoog.
Die IQ test kan je voorbereiden. Je kent het wel, maak de getallenreeks af, zoek de woorden die bij elkaar hoor etc.
Maar ik weet of de capaciteitentest hetzelfde is als wat ik heb gedaan. Ga jij toevallig voor het young professional traject ?.
Ik zelf heb ook een assesment gehad, de IQ, en een gesprek met de psych. Ben een zogenaamde horizontale instromer...wel hbo opleiding enzo..geen YP traject...denk dat ik me dan toch oud moet gaan voelen...
Ik ben schoolverlater met ca 1 jaar relevante werkervaring met een Management Consultant van Capgemini. Ervaring heb ik dus op zicht wel. Waarschijnlijk zou ik wel het YP traject ingaan hopende op een iets betere startpositie gezien mijn (aantoonbare) opgedane ervaring in het verleden.Anoniem: 119829 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:05:
Ga je een capaciteiten test doen of een Assessment dag bij MU.
Deze Cap persoon heeft mij dan ook voorgedragen binnen HR van Cap.
De test die ik moet doen is een capaciteitentest in Utrecht. De getallenreeksen ken ik inderdaad wel net als de woordenreeksen. Ik moet zeggen dat ik de oefentestjes zelfs met veel plezier maak!
Hoe lang ben je zelf werkzaam sensei?
Hehe.. ik ga aan Cap ga vragen of ik alsnog het YP traject, mag doen. Ik wil mij ook jong voelen.
Ik had in ieder geval wel een heerlijke lunch gekregen tijdens mijn assessment met twee andere assessmentees.
Ik had in ieder geval wel een heerlijke lunch gekregen tijdens mijn assessment met twee andere assessmentees.
Al bijna 5 jaar binnen de IT. Ben redelijk jong afgestudeerd (23 jaar).Anoniem: 143758 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:29:
[...]
Ik ben schoolverlater met ca 1 jaar relevante werkervaring met een Management Consultant van Capgemini. Ervaring heb ik dus op zicht wel. Waarschijnlijk zou ik wel het YP traject ingaan hopende op een iets betere startpositie gezien mijn (aantoonbare) opgedane ervaring in het verleden.
Deze Cap persoon heeft mij dan ook voorgedragen binnen HR van Cap.
De test die ik moet doen is een capaciteitentest in Utrecht. De getallenreeksen ken ik inderdaad wel net als de woordenreeksen. Ik moet zeggen dat ik de oefentestjes zelfs met veel plezier maak!
Hoe lang ben je zelf werkzaam sensei?
Jij gaat dus geen assessment doen, jammer... de lunch is zeker aan te raden
Misschien kan iemand die YP is vertellen wat de capaciteiten test inhoudt.
Van de voorbeeldvragen die ik gezien heb in deze thread lijken deze niet erg op de test die ik bij de assessment heb gehad.
[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 119829 op 20-03-2007 15:06 . Reden: Spelling ]
Als alles volgens plan verloopt studeer ik op mijn 22e af. Ook redelijk jong dus. Op de uitnodiging stond vermeld dat er ook een lunch was dus die kan ik dan nog net meepikken.Anoniem: 119829 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:41:
[...]
Al bijna 5 jaar binnen de IT. Ben redelijk jong afgestudeerd (23 jaar).
Jij gaat dus geen assessment doen, jammer... de lunch is zeker aan te raden![]()
Misschien kan iemand die YP is vertellen wat de capaciteiten test inhoudt.
Van de voorbeeldvragen die ik gezien heb in deze thread lijkt die niet erg op de test die ik bij de assessment heb gehad.
Allright succes a.s. vrijdag. Laat maar weten hoe het gegaan is.Anoniem: 143758 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:55:
[...]
Als alles volgens plan verloopt studeer ik op mijn 22e af. Ook redelijk jong dus. Op de uitnodiging stond vermeld dat er ook een lunch was dus die kan ik dan nog net meepikken.
Ik heb vorige week het assesment gehad in Utrecht (Papendorp) en goed afgerond. Vandaag gesprek gehad en ik mag blijven! 
Het gaat om een afstudeerstage. Hoop in deze periode veel te weten te komen over Cap en of ik er na het afstuderen ook wil/kan blijven werken.
Het gaat om een afstudeerstage. Hoop in deze periode veel te weten te komen over Cap en of ik er na het afstuderen ook wil/kan blijven werken.
PSN: Shiver23
Hoe zit het eigenlijk met de lease regeling. Ik had hier gehoord dat bij de leaseprijs ook de benzine zat. Ik heb inloggegevens gekregen van athlon maar weet niet zo goed wat ik met die prijzen moet. Zijn die incl. benzine of komen er bij die prijzen nog iets bij?
prijzen zijn inclusief brandstof! en komen overeen met de prijs, komt dus niets meer bij!
Weet je of je voor een afstudeeronderzoek altijd een assesment moet doen? Mijn vriendin is namelijk ook op gesprek geweest voor een plek (niet-IT, is dat erg...?)Shiver23 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:02:
Ik heb vorige week het assesment gehad in Utrecht (Papendorp) en goed afgerond. Vandaag gesprek gehad en ik mag blijven!
Ze bieden werkelijk iedereen een baan aan als ze door de test heen komen, onafhankelijk van de achtergrond.thejoker80 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:23:
[...]
Weet je of je voor een afstudeeronderzoek altijd een assesment moet doen? Mijn vriendin is namelijk ook op gesprek geweest voor een plek (niet-IT, is dat erg...?)
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Ik bedoelde meer: Ze heeft nu alleen nog een kennismakingsgesprek gehad en moet nog terugkoppeling krijgen. Moet je dan altijd een assesment doen of niet? (tnx voor het antwoord trouwensMotrax schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:30:
[...]
Ze bieden werkelijk iedereen een baan aan als ze door de test heen komen, onafhankelijk van de achtergrond.
Zo aanstaande maandag begint mijn onboarding, zo te zien ben ik vier dagen goed onder de pannen. Maandag krijg ik ook mijn voorloopwagen, iemand enig idee wat voor een auto ik kan verwachten?
Tot nu toe vind ik Cap een erg prettige werkgever (ondanks dat ik pas per 1-4 in dienst kom), ik volg al sinds begin maart een cursus en alles rondom deze cursus is prima geregeld. De cursus zelf begint meestal rond 18:30, maar op zich kan ik rond 17:30 direct aanschuiven voor een avondmaaltijd (tot nu toe altijd erg
). Daarnaast zijn alle zaken rondom arbeidsvoorwaarden ook prima geregeld, veel opties en daarmee ook veel keuzevrijheid.
Tot nu toe vind ik Cap een erg prettige werkgever (ondanks dat ik pas per 1-4 in dienst kom), ik volg al sinds begin maart een cursus en alles rondom deze cursus is prima geregeld. De cursus zelf begint meestal rond 18:30, maar op zich kan ik rond 17:30 direct aanschuiven voor een avondmaaltijd (tot nu toe altijd erg
Ik heb een sollicitatiegesprek gehad bij Brunel en die willen mij gaan plaatsen bij Capgemini wat mij als eerste indruk erg bevalt.
Ook heb ik een erg leuk aanbod gehad bij Centric en ik wil dus de juiste keuzen uit deze twee bedrijven gaan maken, Brunel/Capgemini lijken mij professioneler en hoger gegrepen dan Centric maar dit is mijn eerste indruk.
Ik ben onervaren maar heb genoeg kennis die ik zal uitbreiden met certificaten maar wil de juiste keuze maken.
Mijn vraag, ligt Brunel/Capgemini op een hoger niveau dan Centric en wordt je bij Brunel/Capgemini meteen op de proef gesteld of geleidelijk naar mate je kennis/werkervaring toeneemt.
Ook heb ik een erg leuk aanbod gehad bij Centric en ik wil dus de juiste keuzen uit deze twee bedrijven gaan maken, Brunel/Capgemini lijken mij professioneler en hoger gegrepen dan Centric maar dit is mijn eerste indruk.
Ik ben onervaren maar heb genoeg kennis die ik zal uitbreiden met certificaten maar wil de juiste keuze maken.
Mijn vraag, ligt Brunel/Capgemini op een hoger niveau dan Centric en wordt je bij Brunel/Capgemini meteen op de proef gesteld of geleidelijk naar mate je kennis/werkervaring toeneemt.
Blijf bij CAP.
Ik heb in het verleden erg negatieve verhalen gehoord over Brunel.
Een voorbeeld hiervan is dat als je weg ging je verplicht was je lease auto over te nemen.
Niet doen dus.
Of kijk eens bij het zusje van cap te weten Sogeti ;-)
Een voorbeeld hiervan is dat als je weg ging je verplicht was je lease auto over te nemen.
Niet doen dus.
Mous XP
Mogelijkheid om voor mij bij Cap te komen gaat via Brunel, dus het is de keuze of Brunel-->Cap of Centric.TNT78 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 20:02:
Blijf bij CAP.
Niet doen dus.
Developer. Maar ben op geen cluster meeting geweest recentelijk. Vanavond een practice meeting, that's all.Anoniem: 212253 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:44:
[...]
Je bent developer of system engineer?, anders heb ik je vorige week wellicht gezien op een cluster meeting, kwam even buurten op uitnodiging.
Bij mijn weten wel.thejoker80 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:34:
[...]
Ik bedoelde meer: Ze heeft nu alleen nog een kennismakingsgesprek gehad en moet nog terugkoppeling krijgen. Moet je dan altijd een assesment doen of niet? (tnx voor het antwoord trouwens)
En ik heb maandag ook mijn onboarding. Ben benieuwd. Voor mij is het slechts 2 dagen. Merk wel dat alles erg goed geregeld is. Echt een verademing ivm het MKB-bedrijf waar ik al een aantal jaren een bijbaan heb.
hej leuk, wellicht dat we elkaar dan zienShiver23 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 13:57:
[...]
Bij mijn weten wel.
En ik heb maandag ook mijn onboarding. Ben benieuwd. Voor mij is het slechts 2 dagen. Merk wel dat alles erg goed geregeld is. Echt een verademing ivm het MKB-bedrijf waar ik al een aantal jaren een bijbaan heb.

Doe jij een roos in je knoopsgat?
Ik vind de overwerkmaaltijden af en toe echt bocht, maar ja gelukkig verschillen de smaken.rickmans schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 18:11:
Zo aanstaande maandag begint mijn onboarding, zo te zien ben ik vier dagen goed onder de pannen. Maandag krijg ik ook mijn voorloopwagen, iemand enig idee wat voor een auto ik kan verwachten?
Tot nu toe vind ik Cap een erg prettige werkgever (ondanks dat ik pas per 1-4 in dienst kom), ik volg al sinds begin maart een cursus en alles rondom deze cursus is prima geregeld. De cursus zelf begint meestal rond 18:30, maar op zich kan ik rond 17:30 direct aanschuiven voor een avondmaaltijd (tot nu toe altijd erg). Daarnaast zijn alle zaken rondom arbeidsvoorwaarden ook prima geregeld, veel opties en daarmee ook veel keuzevrijheid.
Benieuwd hoe de eerste ervaringen zijn van de April starters! Vertel eens op, wordt er nog steeds door de CEO een verhaal gehouden. Was er nog een HRM verhaal over de oorsprong van Cap?!
En lekker een borrel gedronken aan het einde van de eerste dag. Wat vond je er van?
Anoniem: 214788
Let er wel op dat Cap de loonbelastingcomponent inhoudt op je salarisAnoniem: 206676 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:09:
Hoe zit het eigenlijk met de lease regeling. Ik had hier gehoord dat bij de leaseprijs ook de benzine zat. Ik heb inloggegevens gekregen van athlon maar weet niet zo goed wat ik met die prijzen moet. Zijn die incl. benzine of komen er bij die prijzen nog iets bij?
Anoniem: 214788
Ach, ik ben vijf jaar geleden horizontaal ingestroomd, ook een dagje MU gedaan, zo doorheen gerold. Als je boven de 40 bent kun je niet echt meer spreken van een YPAnoniem: 212253 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:11:
Ik zelf heb ook een assesment gehad, de IQ, en een gesprek met de psych. Ben een zogenaamde horizontale instromer...wel hbo opleiding enzo..geen YP traject...denk dat ik me dan toch oud moet gaan voelen...
Inmiddels heb ik Cap ingeruild voor een van mijn klanten, en wel omdat weliswaar het traject voor YP's bijzonder goed is, maar voor de ervaren professionals zit er weinig schot in. Je moet het hebben van je PT verhoging, en dat schiet niet echt op
Ligt er een beetje aan op welke level je horizontaal instroom. Binnen Cap kun je als professional (techneut) iig. doorgroeien tot level 21 zonder management- of projectleiding achtige werkzaamheden.
Ik ben al geen jaren gegroeid in PT, wel in salaris.
Ik ben al geen jaren gegroeid in PT, wel in salaris.
Anoniem: 41636
Mensen, ik heb afgelopen week een gesprek gehad voor een functie als tester. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat ik inmiddels geen YP ben (4 jaar werkervaring, geen IT maar toch). De beste man maakte ook steeds duidelijk dat ik geen YP meer ben. Nu heb ik een voorstel gekregen met 1900 vast salaris plus 16% flex, komt neer op 2204,- Is dit wat een YP krijgt, of is het startsalaris van een YP 1900 incl de 16% flex?
Even zekerstellen dat ze mij niet het salaris van een YP gaan geven.. (met alle respect natuurlijk)
Even zekerstellen dat ze mij niet het salaris van een YP gaan geven.. (met alle respect natuurlijk)
Anoniem: 17731
Wat ze bieden is niet het YP salaris maar (volgens mij) schaal 11 of 12. Dit is vergelijkbaar met een YP die een 1/2 a 1 jaar in dienst is.Anoniem: 41636 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 19:24:
Mensen, ik heb afgelopen week een gesprek gehad voor een functie als tester. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat ik inmiddels geen YP ben (4 jaar werkervaring, geen IT maar toch). De beste man maakte ook steeds duidelijk dat ik geen YP meer ben. Nu heb ik een voorstel gekregen met 1900 vast salaris plus 16% flex, komt neer op 2204,- Is dit wat een YP krijgt, of is het startsalaris van een YP 1900 incl de 16% flex?
Schaal 13 als tester heb je dan gekregen (uit mijn hoofd is dat 1899 excl 16% en ca. 725 euro aan leasevergoeding en een 10% tantieme). Dat staat gelijk aan 1,5 jaar. Schaal 11 krijg je aan het einde van jaar 1 als je als YPer (schoolverlater) aankomt en normaal presteert. Schaal 12 als je bovenmatig functioneert.
Anoniem: 57975
Ik zou minimaal schaal 15-16 eisen als ik jou was met 4 jaar werkervaring. Schaal 14 is realiseerbaar binnen 1,5 jaar als YP.
In Cap-land hebben we het niet over schalen maar levels. En een level heeft ook nog eens een bepaalde bandbreedte. Dus de ene level 19 kan meer verdienen dan de andere level 19.
Anoniem: 41636
Ok dank voor de reacties. Dit salaris gebaseerd op 1,5 jaar werkervaring is natuurlijk te weinig. Ik ga gewoon een bedrag eisen wat ik in mijn hoofd had, en kijken wat er gaat gebeuren.
Thanks!
Thanks!
uiteraardvinnie1908 schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:19:
En lekker een borrel gedronken aan het einde van de eerste dag.

Behoorlijk intensief, heel veel informatie in vrije korte tijd. Ik vond het wel goed om het te doen, je leert Cap snel in hoofdlijnen kennen, plus dat je kennismaakt met een flink aantal collega's. Daarnaast is het handig dat je direct een duidelijk beeld krijgt wat je kan gaan doen binnen Cap en wat er van je verwacht wordt dat je doet. Erg okay dus imho.Wat vond je er van?
Dit topic is gesloten.