Ervaring werken bij Capgemini Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 77.798 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 20:36

Stephane

Behhhhh

Ik ben op 1 november in dienst gekomen en ik had toen al een nieuwe gekregen, maar wel een waar nog XP op zit. Waarschijnlijk zullen wij gewoon een CD krijgen met o.a. Vista of zo. Ik begrijp alleen niet dat nieuwe medewerkers nu een oude laptop krijgen. Waarschijnlijk waren er geen oude beschikbaar toen wij in dienst traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:57
Ook alle "nieuwe" laptops worden omgeruild. Dat is ook een ander type: R61 ipv T61. Iedereen krijgt in februari een nieuwe laptop met vista etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11030

Volgens mij heb ik al door waarom bepaalde zaken niet werken zoals ze moeten.
Het vage is dat de onboarding super-informatief is, maar dat de eigen ICT-afdeling zich ervan afmaakt
met wat lossen A4tjes waar iedereen nog vragen over heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 16:15

sjaak

un giorno credi

Die vpn staat standaard uit, totdat je verbinding maakt. Dus het rode kruisje bij het device klopt. Zodra je verbinding maakt zou die aan moeten springen. Wireless kan je aanzetten via FN-F5, gaat via IBM software. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

IntToStr schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:12:
Ook alle "nieuwe" laptops worden omgeruild. Dat is ook een ander type: R61 ipv T61. Iedereen krijgt in februari een nieuwe laptop met vista etc.
Dat is wel snel dan als de pilot groep nog de laptop moet ontvangen of net heeft ontvangen. Of de testfase is maar heel kort, kan natuurlijk ook. Mij lijkt het sterk dat het al in februari is, maar het zou wel meegenomen zijn! Ik ben erg benieuwd naar de prestaties van de laptop ten opzichte van de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

Anoniem: 17731 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 08:32:
[...]

Dat is wel snel dan als de pilot groep nog de laptop moet ontvangen of net heeft ontvangen. Of de testfase is maar heel kort, kan natuurlijk ook. Mij lijkt het sterk dat het al in februari is, maar het zou wel meegenomen zijn! Ik ben erg benieuwd naar de prestaties van de laptop ten opzichte van de oude.
Ik heb nu ook zo'n R61. De prestaties zijn prima, maar ik heb het idee dat de bouw een stuk minder is dan de oude T40-series. Er zitten toch wat rammelende of niet heel goed vast zittende onderdelen aan. Toch blijft het degelijker dan de gemiddelde elcheapo laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

IntToStr schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 20:12:
Wat gaan ze dan met die T61 gevallen doen ? Zijn die alleen aangeschaft om 4 maanden lang nieuwe medewerkers op te vangen wegens gebrek aan oude laptops ? (ik weet trouwens ff niet of ik inderdaad een R of T heb, mijn laptop ligt thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:57
Volgens mij loopt het "omwisseltraject" voor de laptops vanaf februari tot aan april of zo. Als je er snel bij bent met afspraken maken kun je vast al snel terecht. Al is het altijd afwachten of alles op schema loopt uiteraard....

De afgelopen maanden zijn R61s meegegeven. Misschien dat deze naar ondersteunend personeel gaan of zo? Misschien reserves?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-06 10:21
IntToStr schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:13:
Volgens mij loopt het "omwisseltraject" voor de laptops vanaf februari tot aan april of zo. Als je er snel bij bent met afspraken maken kun je vast al snel terecht. Al is het altijd afwachten of alles op schema loopt uiteraard....

De afgelopen maanden zijn R61s meegegeven. Misschien dat deze naar ondersteunend personeel gaan of zo? Misschien reserves?
Hmm ik ben in oktober in dienst gekomen en heb dus een R61 gekregen, toen ik zo'n brief kreeg over omwisselen heb ik die weggemikt, omdat ik dacht dat ik dus al een nieuwe had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

jap85 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:56:
[...]

Hmm ik ben in oktober in dienst gekomen en heb dus een R61 gekregen, toen ik zo'n brief kreeg over omwisselen heb ik die weggemikt, omdat ik dacht dat ik dus al een nieuwe had :P
Ze kloppen vanzelf wel opnieuw bij je aan, maak je maar geen zorgen ;)

Ik hoef trouwens niet per se een nieuwe, gebruik dat ding nauwelijks en hij werkt prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

De definitieve ppt's worden momenteel nog getest (vooral het image, de hardware staat wel vast). Maatje van me is "pilot-gebruiker" en onverdeeld tevreden kan hij nog worden. Ligt vooral aan Vista lijkt het. Sommige dingen duren gewoon vreselijk lang met Vista. opzetten VPN, openen Word document. Heel stom.

Laatste image is nog steeds niet helemaal bugvrij heb ik begrepen.

Ben trouwens nog steeds prima tevreden over de huidige ppt. Ventilator staat soms een beetje te kreunen, maar verder heb ik eigenlijk geen klachten. Het is gereedschap, en doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
Gisteren assessment gemaakt bij Kenhardt. Rollenspel en interview gingen erg goed, capaciteitentest redelijk verknald. Hierdoor zou de pyschologe eigenlijk een negatief advies moeten geven. Die test had ik als eerste en maakte me licht ongerust over de rollenspellen dus die was ik in m`n hoofd al aan het voorbereiden....beetje jammer. Zeker omdat de financiele test, logisch redeneren test en numerieke test testen zijn die ik normaliter erg hoog scoor.
Rollenspel één was het verkopen van een product. Rollenspel twee was een slecht nieuws gesprek.

De psychologe gaf aan door de zeer postieve resultaten uit het interview en de rollenspellen te twijfelen en wilde kijken of ze de resultaten uit de capaciteitentest kon compenseren....maandag uitslag, dus nog even spannend!Blijkt dus hoe belangrijk die 'captest' is.

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06 15:09

MicroWhale

The problem is choice

Die capaciteitentest is ook bedoeld om te kijken hoe je met stress om kan gaan... :{
Hopen dat het niet te zwaar weegt.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Dit topic is inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Eerst door honderden reacties heen moeten ploegen hoort daar niet bij. Het is dan ook de wens om een nieuw deel aan te maken in deze topicreeks :)

Uiterlijk zondag 16 februari gaat dit topic dicht om plaats te maken voor deel 2. Het zou mooi zijn als iemand voor die tijd een nieuw topic zou willen openen met een startpost met relevante info, een link naar dit topic, etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc.Boldy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 11:00

Mc.Boldy

Chopperfreak without chopper

Wiebbe schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 20:04:
Toevallig vandaag naar een Capgemini Xperience Day gegaan. Moet zeggen dat het een erg interessante dag is geweest. Ik ben nu net klaar met Informatica op HBO niveau dus het was voor mij belangrijk om de sfeer van het bedrijf te kunnen proeven.

We begonnen rustig met een kopje thee en daarna een duidelijke presentatie over CP zelf en info van een People manager bij finance.

Hierna een korte uitleg over de `opdracht´ die wij (ik en andere geinteresseerden). De 4 gesprekken die wij daarna hadden met een aantal managers waren vele malen interessanter. Ook tijdens de lunch en borrel waren de gesprekken met de "team" leiders erg informerend.

Ik vraag me af wanneer ik eventueel benaderd wordt voor een vervolg dag om te kijken of ik daar ook kan komen te werken ;)

Kan het aanraden voor iedereen die orienterend is :P
Gezellig... dan zat je bij mij. Het was ook weer een leuke groep deze maal :) De volgende zijn op 21 en 28 februari (ik doe die laatste weer). Als het goed is ben je gebeld voor het vervolg.

[ Voor 5% gewijzigd door Mc.Boldy op 09-02-2008 17:39 ]

https://jobs.sap.com/search/?createNewAlert=false&q=&locationsearch=%27s-Hertogenbosch&optionsFacetsDD_department=&optionsFacetsDD_customfield3=&optionsFacetsDD_country=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
Gents,

Ik ben net op werken bij cap wezen kijken... maar zie geen vacatures voor Oracle DBA'ers...
Zijn deze niet gevraagd bij Cap? En hoe zit het met de salarissen hiervoor?

ben 29... hbo informatica gestudeerd... al 6 jaar werkervaring.. 2 jaar als Oracle Data-analist /DBA'er
Wil minimaal 2900 bruto verdienen.. en lease auto... rij heel veel prive.

Is dit haalbaar bij CAP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

Inmiddels is er een nieuw topic: Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.