Ervaring werken bij Capgemini Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 77.774 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-06 09:18
Stephane schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:34:
Ik begin 1 november bij Capgemini bij de BA Master Class. Ik ben erg benieuwd en ga er na al die goede verhalen vanuit dat ik een goede keuze heb gemaakt. Het gesprek met de manager verliep uitstekend en over het salaris heb ik in ieder geval niets te klagen, dat is namelijk marktcomform ! Ik vind alleen dat ze het soms wat knullig brengen... controleer of het genoemde salaris bijvoorbeeld inclusief flex salaris is (16% extra, dus wereld van verschil) en vergeet ook niet dat er standaard 11% toeslag in je pensioen gestopt wordt !

Voor mij was een belangrijke doorslag het feit dat Cap hoog aangeschreven staat als het gaat om het volgen van opleidingen. Deze hoef je ook (meestal) niet terug te betalen bij uit dienst treding, al dien je de meeste trainingen in je eigen tijd te volgen, buiten je 40-urige contract (en een hoop reistijd), maar dat geldt eigenlijk voor ieder consultancy bedrijf !
Gefeliciteerd met je uitstekende keus!

Overigens heb ik tot nu toe de meeste cursussen gewoon in de baas zijn tijd kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239281

Ik ben onlangst benaderd voor de functie ISU-consultant.
Ik heb hiervan altijd het beeld gehad dat deze baan vnl betaat uit presenteren en scholen van medewerkers. Volgens mij zit ik erg ernaast.

Is mijn beeld vreselijk misplaatst?
Waaruit bestaan de dagelijkse werkzaamheden?

Gr. Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 20:36

Stephane

Behhhhh

Vandaag is het precies een week geleden dat ik begonnen ben bij Capgemini. Ik moet zeggen dat het me tot op heden uitstekend bevalt. Ik krijg alle kans om te aclematiseren en ze doen er alles aan om het je naar je zin te maken. Verder is de sfeer fantastisch en lijkt het alsof die positieve mind-set door het hele bedrijf te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100344

Een vraagje voor Cap'ers

Ik ben een 27 jarige HBO'er met ongeveer 3 jaar werkervaring. Ik zit er sterk aan te denken om in Sept. 2007 nog een Master (schakeljaar + Master) te gaan volgen in de avonduren (jaja..ik weet dat dat allemaal niet meevalt). Mijn situatie is nu nog zo dat ik hier tijd voor kan vrijmaken in de avond en de weekenden.

Nu weet ik dat CapGemini samenwerkingsverbanden heeft met Uni's als de Uni in Nijmegen. Ze bieden daar bijvoorbeeld masters aan in enterprise architectuur en bedrijfswetenschappen die je in 2.5 jaar kan volgen. Ze geven dan ook les in Utrecht zelf.

Het is natuurlijk een pré als je werkgever dit al voor je heeft geregeld en het dus ook stimuleert.
Mijn huidige werkgever heeft dit soort samenwerkingen niet waardoor het en (waarschijnlijk) duurder is, men er weinig tot geen rekening mee houdt dat ik er een behoorlijk extra werkbelasting bij krijg en dat het gewoon niet 'leeft'.

Ik vraag me af of mensen bij Cap me hier meer over kunnen vertellen. Bijvoorbeeld: wie mag dit volgen, wat zijn de voorwaarden, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb niet de indruk dat die opleidingen zich richten op Capgemini medewerkers. Ik weet dus ook niet of het als je die opleiding wilt volgen een voordeel is om Capgemini medewerker te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40
Ik heb deze week een mooi aanbod gekregen van Cap. Nu vroeg ik me trouwens af, een laptop van de zaak, is dat standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Dennis schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 21:06:
Ik heb deze week een mooi aanbod gekregen van Cap. Nu vroeg ik me trouwens af, een laptop van de zaak, is dat standaard?
Ja in principe wel :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11030

Ik heb een aanbod van CAP gekregen en geaccepteerd. Nu kan ik alleen nog afvallen als ik niet door die assessmentdag heen kom. Hoe zijn de ervaringen met die dag ? Moet ik mij zorgen maken ? Of mag ik met mijn HBO+ denkniveau en goede sociale skills geen problemen verwachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 12:04

vinnie1908

Appel != peer

Mensen die niet in de overhead zitten hebben wel een laptop (uitzonderingen daar gelaten). Allemaal IBM Thinkpads en in Februari krijgt iedereen een nieuwe, ik zit er nu ook op te werken en het werkt heerlijk. Bij de klant heb ik geen laptop nodig dus deze gebruik ik eigenlijk alleen als email PC op de bank in de woonkamer.

Opleidingen bij Cap is gewoon goed geregeld, voordeel is dat de opleidingen vaak bij Cap gegeven worden zodat je hier makkelijk combinaties kan maken met bijkletsen met collegas, manager etc..

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Cap beschikt over een van de grootste opleidingsinstituten van Nederland en leidt daat zowel eigen medewerkers als medewerkers van concurrenten en andere bedrijven op. 't is in feite een aparte BV binnen Capgemini. Capgemini is een van de weinige bedrijven waar je bij het nemen van ontslag in principe geen opleidingskosten terug hoeft te betalen, behalve bij zeer speciale trajecten. Zo zijn er medewerkers die Nijenrode volgen naast hun 40 urige werkweek. Dit is zwaar en gaat in dergelijke gevallen wel in combinatie met een afbetalingsregeling wanneer je bijvoorbeeld vlak na het behalen van je diploma besluit om het bedrijf te verlaten. Bij interne opleidingen is daar in principe geen sprake van.

Wat de laptop betreft... ik zie een "laptop van de zaak" niet als arbeidsvoorwaarde, maar als pure noodzaak. Natuurlijk zul je 'm niet altijd nodig hebben, omdat je soms ook een desktop van de klant ter beschikking krijgt. Ik beschik ook al over de nieuwe Lenovo R61 laptops, en deze bevalt erg goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 23:00
Ik heb even een vraagje over het leasegebeuren. Ik ben bijna 2 maanden in dienst dus mag volgende week een auto bestellen. Nu vroeg ik me af hoeveel het nu scheelt wanneer je de auto laat leveren door een zelf geselecteerde dealer of door de voorkeursdealer van de leasemaatschappij? Aangezien op de site staat dat een voorkeursdealer van de maatschappij korting oplevert..

En wat zijn verder de voor- en nadelen daarvan, ik neem aan dat je voor onderhoud vastzit aan de dealer die hem levert?

Het gaat in mijn geval om een 207 XS pack 1.6 vti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

Maakt vrij weinig uit. Je kan de calculaties maken bij de twee lease bedrijven. Bij Peugeot scheelde het iig niets, misschien dat dit bij de andere merken verschilt. Je zit niet vast een de dealer die de auto levert, onderhoud kan je bij elke (officiële) dealer laten doen. Tevens heb je nu op de 207 een extra korting, geldig tot eind van het jaar, van ik dacht 2,5% oid. Zie deze link. Praten bij de dealer heeft weinig zin ;) aangezien in de online calculaties alle kortingen zijn verwerkt, ook deze extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
sjaak schreef op maandag 26 november 2007 @ 20:25:
Maakt vrij weinig uit. Je kan de calculaties maken bij de twee lease bedrijven. Bij Peugeot scheelde het iig niets, misschien dat dit bij de andere merken verschilt. Je zit niet vast een de dealer die de auto levert, onderhoud kan je bij elke (officiële) dealer laten doen. Tevens heb je nu op de 207 een extra korting, geldig tot eind van het jaar, van ik dacht 2,5% oid. Zie deze link. Praten bij de dealer heeft weinig zin ;) aangezien in de online calculaties alle kortingen zijn verwerkt, ook deze extra korting.
Is die korting sinds kort? Ik heb namelijk laatst de prijzen tussen ING en Athlon nog even vergelijken maar voor de 207 die ik wil was Athlon iig goedkoper.

Maar het maakt dus niets uit of je hem via een voorkeursdealer laat leveren? Als je de calculator gebruikt zie je inderdaad geen verschil, maar ik dacht dat dat er bij het echte bestellen wel uit zou komen. Kun je dat eigenlijk ook direct via de Athlon site doen? Ik zie nu geen bestelfunctie namelijk (of komt die pas na 2 maanden beschikbaar?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

Lijkt idd te kloppen, Athlon is goedkoper met deze. Beetje vreemd. Maar voorkeursdealer maakt niet uit idd, ik dacht dat die korting direct verwerkt werd, ik begreep ook van ING dat het bij veel merken niets uitmaakt, afhankelijk van de afspraken.
Bij Athlon zie ik ook geen bestelfunctie staan, misschien dat dat nog op de oude manier, per fax oid, gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

sjaak schreef op woensdag 28 november 2007 @ 10:10:
Lijkt idd te kloppen, Athlon is goedkoper met deze. Beetje vreemd. Maar voorkeursdealer maakt niet uit idd, ik dacht dat die korting direct verwerkt werd, ik begreep ook van ING dat het bij veel merken niets uitmaakt, afhankelijk van de afspraken.
Bij Athlon zie ik ook geen bestelfunctie staan, misschien dat dat nog op de oude manier, per fax oid, gaat. :P
Bij Athlon moet je het meestal even aanvragen of je toegang kan krijgen, dus even mailen naar de leaseadministratie ;).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Is het nog zinvol om vervangend vervoer binnen 24uur te nemen bij Athlon? Wat houdt dit precies in, dat je direct een auto mee krijgt bij onderhoud ofzo? Hoe gaat het in zn werk als je het niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

jap85 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:56:
Is het nog zinvol om vervangend vervoer binnen 24uur te nemen bij Athlon? Wat houdt dit precies in, dat je direct een auto mee krijgt bij onderhoud ofzo? Hoe gaat het in zn werk als je het niet doet?
Je krijgt dan als het onderhoud langer duurt dan x uur een vervangende wagen. Als je het niet doet heb je geen vervangende auto (like duh :+) en moet je op een andere manier richting je opdracht gaan (of een dagje vrij nemen :)). Ik heb wel vervangend vervoer meegeleased, vooral omdat het niet zoveel extra kostte en ik het praktisch vind :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28145

Ik heb geen vervangend vervoer in mijn leasecontract, maar krijg bij de garage wel altijd voor nop een "budget" leenauto mee. Meestal een twee tot drie jaar oude inruiler. Prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34195

miel schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:10:
beginsalaris is iets van 1750 dacht ik..... (plus leasauto, fiscale voordelen, bonus van ongeveer 10% van je jaarsalaris, enz enz...).
Echt waar? Ik vind dat vrij weinig voor iemand die WO afgestudeerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:49
Anoniem: 34195 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:26:
[...]

Echt waar? Ik vind dat vrij weinig voor iemand die WO afgestudeerd is...
kijk eens naar de datum..... weet dat het inmiddels iets hoger ligt......

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
miel schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:21:
[...]

kijk eens naar de datum..... weet dat het inmiddels iets hoger ligt......
Mag ik vragen of je buiten de collectieve verhoging nog een individuele groei hebt meegemaakt?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ganymedus schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:37:
[...]

Mag ik vragen of je buiten de collectieve verhoging nog een individuele groei hebt meegemaakt?
ja hoor vragen mag altijd.... 1e jaar ongeveer 10% gestegen, 2e jaar 8%, halverwege dit jaar bijna 10% en nu einde van het jaar geen idee nog (ook omdat ik Cap ga verlaten..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ah, een YP met een a/b-status dus. :)
De volgende vraag is natuurlijk vrij voor de handliggend: Waarom ga je het 'Le Cap Hotel' verlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ganymedus schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:59:
Ah, een YP met een a/b-status dus. :)
De volgende vraag is natuurlijk vrij voor de handliggend: Waarom ga je het 'Le Cap Hotel' verlaten?
was geen YP-er, maar had wel A status het 1e jaar ja..... en ik ga Cap verlaten omdat ik elders een aanbod heb gekregen wat ik niet kon weigeren (op inhoud, niet op arbeidsvoorwaarden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Mijn excuses miel, het was idd een voorbarige conclusie.
Ergens vind ik het jammer dat je niet vertrekt om de arbeidsvoorwaarden, want dergelijke input is natuurlijk altijd leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
Ganymedus schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 17:20:
Mijn excuses miel, het was idd een voorbarige conclusie.
Ergens vind ik het jammer dat je niet vertrekt om de arbeidsvoorwaarden, want dergelijke input is natuurlijk altijd leerzaam.
hoe bedoel je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Het is altijd van educatieve waarde voor een bedrijf om medewerkers te hebben die vertrekken ivm de arbeidsvoorwaarden. Dit stimuleert namelijk het onderzoek naar verbeteringen in de arbeidsvoorwaarden, hetgeen uiteindelijk een positief effect heeft op recruitment en retention.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 11:27

Ryceck

Constants and Variables

Ganymedus schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:02:
Het is altijd van educatieve waarde voor een bedrijf om medewerkers te hebben die vertrekken ivm de arbeidsvoorwaarden. Dit stimuleert namelijk het onderzoek naar verbeteringen in de arbeidsvoorwaarden, hetgeen uiteindelijk een positief effect heeft op recruitment en retention.
As in jij bent van Cap en zit daar in een positie om met dit soort zaken daadwerkelijk veranderingen binnen het bedrijf teweeg te brengen?

Bij je exit-gesprek wordt dezelfde vraag overigens gesteld en worden jouw gegeven op de grote analyse-hoop gegooid waar mensen doorheen struinen om tot de conclusie te komen dat het afgelopen jaar 10% van de exiters weggingen omdat de arbeidsvoorwaarden niet naar wens waren :) (just an example)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Mijn functie binnen Cap is volgens mij niet ten sprake geweest?

Klopt, er worden idd exit-gesprekken gevoerd en aan de hand daarvan worden er conclusies getrokken. Dat neemt echter niet weg dat het ook een verrijking kan zijn om deze conclusies te toetsen aan verhalen van de werkvloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Even over degenen die begin volgend jaar een auto gaan bestellen (net als ik ;))... ik wil no even sparren. Ik zit te twijfelen tussen een Peugeot 207 (cool & blue benzine) en een Honda Civic Hybride.

Eigenlijk heb ik nu een vrij sterke voorkeur voor de Honda, omdat deze in zeer luxe uitvoering geleverd wordt en qua maandlasten net zo duur is als de 207 i.v.m. belastingvoordeel (14 ipv 25% bijtelling).

Wat zijn volgens jou (indien je de Honda Civic Hybrid overwogen hebt) de reden om deze wel of niet te nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Stephane schreef op woensdag 05 december 2007 @ 20:26:
Even over degenen die begin volgend jaar een auto gaan bestellen (net als ik ;))... ik wil no even sparren. Ik zit te twijfelen tussen een Peugeot 207 (cool & blue benzine) en een Honda Civic Hybride.

Eigenlijk heb ik nu een vrij sterke voorkeur voor de Honda, omdat deze in zeer luxe uitvoering geleverd wordt en qua maandlasten net zo duur is als de 207 i.v.m. belastingvoordeel (14 ipv 25% bijtelling).

Wat zijn volgens jou (indien je de Honda Civic Hybrid overwogen hebt) de reden om deze wel of niet te nemen ?
Collega van me (net zoals ik ook YP) die m heeft besteld koos ervoor vanwege de ruimte, het rijgedrag, goedkope lasten en de middenarmsteun voor :P . En hij is inderdaad rijk uitgerust.

Ik zelf heb voor de 207 gekozen, maar dan de XS pack uitvoering met de 1.6 vti motor en nog wat extra's. Uiteindelijk ben ik per maand een kleine 40 euro meer kwijt (dus inclusief bijtelling en eigen bijdrage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@Stephane
Er is een tooltje bij Cap genaamd LEASEVG2004.xls hiermee kun je de kosten van iedere auto goed doorrekenen.

Ik heb heel bewust niet voor de Honda gekozen omdat ik de rijgeluiden erg vervelend vond. Het is wel heerlijk om een automaat te hebben, zeker 's morgens in de file. Heb je al eens naar de Prius gekeken? Als je deze nog voor het einde van het jaar kunt/mag bestellen. Kun je hem tegen gereduceerd tarief leasen en daarnaast heb je de mogelijkheid om hem na 2 jaar weer in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11030 schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 22:04:
Ik heb een aanbod van CAP gekregen en geaccepteerd. Nu kan ik alleen nog afvallen als ik niet door die assessmentdag heen kom. Hoe zijn de ervaringen met die dag ? Moet ik mij zorgen maken ? Of mag ik met mijn HBO+ denkniveau en goede sociale skills geen problemen verwachten ?
Het bleek inderdaad geen probleem, ik kreeg een positief advies.
Per 1 februari ga ik beginnen als software-tester bij public.
Zijn hier toekomstige collega's in de zaal ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjent
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10-2017
Anoniem: 11030 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:16:
[...]

Het bleek inderdaad geen probleem, ik kreeg een positief advies.
Per 1 februari ga ik beginnen als software-tester bij public.
Zijn hier toekomstige collega's in de zaal ? ;)
ik hopelijk mikedigi. Heb woensdagmiddag m'n assessment en ben een tikkeltje zenuwachtig. Wat viel er mee en wat viel er tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is altijd moeilijk te zeggen, wat voor mij eenvoudig was zal misschien voor jou moeilijk zijn of andersom.
De rollenspellen waren voor mij niet moeilijk, omdat dat nu juist een groot deel van mijn huidige werk is.
Ik had wat moeite met sommige oefeningen.
Als je HBO-niveau hebt en daarnaast een beetje makkelijk babbelt kom je er wel doorheen.
Ze kijken vooral naar je vermogen tot leren, het snel oppakken van nieuwe facetten van je toekomstig werk. Probeer ontspannen naar het assessment te gaan.
Je krijgt je eigen kamertje waar je het hele dagdeel zit en je wordt vriendelijk behandeld. Je hoeft niets mee te nemen, behalve jezelf ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 11030 op 08-12-2007 23:46 . Reden: typo as usual ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjent
HBO werk- en denk niveau is wel in orde, maar mis echter de papieren. Ik heb een MBO4 opleiding gedaan in de administratie en ben daarna full time gaan werken (heb me laten verleiden door het geld 8)7). Doordat ik bij een jong en groeiend bedrijf zat ben ik toch de IT-kant opgerold en heb me daar een paar jaar mee bezig kunnen houden en uiteindelijk runde ik onze IT services afdeling.
Het ontbreken van de papieren is me toch een slap in the face geweest bij sollicitaties en ik ben dan ook van plan om in februari een deeltijd opleiding BI te gaan doen.

Via een ex-collega, die cluster leader is bij Financial Services, heb ik via een achterdeurtje een gesprek weten te krijgen. De manager die het gesprek afnam, schatte me op senior consultant. Hij heeft me, tijdens het gesprek al, een salarisaanbod gedaan op niveau 14 (consultant niveau). Ik ga hier wel op achteruit, maar hier staat wel weer iets tegenover; Doordat ik de papieren en wat kennis voor m'n toekomstige functie mis, willen ze me in 1,5 jaar opleiden tot business analist. Dit zou erg fijn zijn, want dan zou ik theoretisch gezien niet per sé die hbo opleiding hoeven doen (wat ik eigenlijk zelfs dan nog zou willen doen denk ik). Maar goed, hier ga ik me pas druk om maken als ik die assessment doorkom :D

Ik ga de avond ervoor gewoon vroeg naar bed en zie woensdag wel wat er op me afkomt. Moet ik natuurlijk niet mezelf vergeten mee te nemen :+

* Sjent is excited :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Succes dan maar, het verhaal klinkt goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Als je het niveau van een senior consultant hebt, zou ik es kijken of je niet alvast in niveau 15 gezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjent
@Mike, thanks!

@Gany,
Bedankt voor de input, zal er rekening mee houden (mits ik er doorheen kom natuurlijk :) )!

Zal wel even een kort berichtje posten of het wat geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82071

Ik ben blij te vermelden dat ik vanaf 1 Februari aande slag ga bij Cap Gemini als Junior Testconsultant bij de testforce B59. Ik heb er erg veel zin in en ben heel benieuwd wat ik allemaal ga beleven. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

Stephane schreef op zondag 25 november 2007 @ 21:25:
Ik beschik ook al over de nieuwe Lenovo R61 laptops, en deze bevalt erg goed !
Ze gingen toch de T61 als werkpaardje voeren? En is er al iets bekend over die prive laptop die je tegen een zeer gereduceerd tarief kon aanschaffen? Mijn vader werkt nl ook bij Cap maar die is te lui om dat even op te zoeken voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjent
Heb vandaag positief advies gehad op de assessment, whoohoo!!!

Ik begin als het goed is per 2 januari als business analist bij financial services.

Mede Cap'ers, I salute you! :w

[ Voor 6% gewijzigd door Sjent op 12-12-2007 20:23 . Reden: op 1 januari werkt natuurlijk niemand :P ]

@ Sjent: gefeliciteerd ;) Dan begin je nog eerder dan ik.
@ Clubvibe: dan zullen we elkaar nog wel tegenkomen in het inwerkprogramma ;)

@ mike Het lijkt me wel dat we elkaar tegen komen. Ik zit zelf bij finance maar ik ben benieuwd hoe je het bij public zult vinden.

• Ganymedus
@Sjent: Welkom bij de club.
@Guido: Exacte gegevens zijn er nog niet over bekend. Ik heb hier de T61 staan, ik moet eerlijk bekennen dat hij me iets tegenvalt qua bouw. De R61 wordt ook gevoerd. Het verschil was geloof ik het formaat scherm, 14" of 15".
@Mike & Club: Jullie zullen waarschijnlijk wel samen bij de blauwspuit dag zijn. ;)

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik begin maandag bij de club outsourcing in Utrecht.
Dit voor 3 maanden.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@gany: blauwspuitdag: leg eens uit ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Anoniem: 11030 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 19:17:
@gany: blauwspuitdag: leg eens uit ? :)
hij bedoelt daarmee de onboarding ;).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ben onlangs bij Cap geweest. Het begon met een open vraag over het imago van Cap, waarop ik eerlijk aangeef dat ik ze een wat "stoffig" imago vind hebben.

Even later wordt me gemeld dat ik niet voor een "functie" solliciteer, want die hebben ze niet. Neeeeeeen, ze doen aan rollen! Waar jij in past! Dat mag je gaan doen! Woehoe! Lekker "hip"!

Daarna wordt me verteld dat ik niet had mogen zeggen dat ze "stoffig" zijn. Tja ... Vraag het dan ook niet.

Conclusie: Cap Gemini is net een vrouw. Ze vragen wat je denkt, maar willen horen wat zij vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@intGod
Lol, bij welke sector ben je geweest?
En ja, het is spijtig dat mensen Capgemini een stoffig imago toedelen. Maar het is jou mening, alleen wat vind je dat Capgemini daar aan kan/moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Lol, bij welke sector ben je geweest?
En ja, het is spijtig dat mensen Capgemini een stoffig imago toedelen. Maar het is jou mening, alleen wat vind je dat Capgemini daar aan kan/moet veranderen?
Ik was bij Beheer.

Maar stoffig hoeft niet slecht te zijn. Stoffig staat ook voor degelijk en betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De sector "beheer" :?

Is dat Outsourcing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rickmans schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 20:41:
[...]

hij bedoelt daarmee de onboarding ;).
Aha, wie kan mij daar wat meer over vertellen ? Hoe gaat dat in zijn werk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Anoniem: 11030 schreef op zondag 16 december 2007 @ 22:14:
[...]

Aha, wie kan mij daar wat meer over vertellen ? Hoe gaat dat in zijn werk ?
Op zich is een kennismaking met Cap en met je collega's. Als ik het uit mijn hoofd doe bestaat uit de eerste twee dagen algemene informatie over Cap afgewisseld met kleine groepsopdrachten. De laatste twee dagen zijn zogenaamde persoonlijke vaardigheden en is ook een leuke manier om kennis te maken met je collega's.

Je leert dus in een klein weekje Cap kennen en je wordt wegwijsgemaakt waar je een aantal zaken kan vinden (of je krijgt er iig genoeg pointers voor). Daarnaast krijg je nog een aantal nuttige zaken zoals je toegangspas, je laptop en je auto (laatste twee uiteraard afhankelijk van je functie en of je YP-er bent of niet :)).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Anoniem: 28145 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:54:
De sector "beheer" :?

Is dat Outsourcing?
Geen idee. Dat bewijst hoe interessant ik de kennismaking vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@intGod,

Nu ben ik wel nieuwsgierig aan het worden.
Zou je er een PM aan willen wagen met daarin de naam met wie je gesproken hebt? Misschien dat we dan kunnen plaatsen waar je precies bent geweest.
Al vermoed ik ergens dat je idd bij S52 (Applicatie Management bij Outsourcing) bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intGod
  • Niet online

intGod

Ars non postulat causam

Ganymedus schreef op maandag 17 december 2007 @ 08:50:

Zou je er een PM aan willen wagen met daarin de naam met wie je gesproken hebt?
Wil ik wel, maar ik kan geen PM sturen op GoT. Ik zal je wat "hints" geven ;)

Initialen van de man waarmee ik gesproken heb zijn VS. Deze zijn DM bij Bespoke. Ook een AH, ook DM (geen Albert maar een vrouw) zou bij het gesprek aanwezig zijn maar die heb ik niet gezien en is ook niet door VS ge-excuseerd geweest. Ik neem dus aan dat zij pas in een later stadium bij het gesprek betrokken zou zijn, ondanks het feit dat HRM mij bevestigd had dat ik een gesprek had met beiden.

Voor jou wel genoeg informatie, toch? ;) Anders kan je via m'n homepage m'n mailadres vinden en me wat mailen. In mijn band zit maar 1 Kristof ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Jammer dat AH er dan niet bij was want dit is alles behalve 'stoffig'.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ja met die innitialen weet ik idd genoeg :D
Thanx :+

edit:
Ps voor de duidelijkheid, ja dat was dus S52 (Applicatie Management bij Outsourcing)

[ Voor 47% gewijzigd door Ganymedus op 18-12-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een kleine vier weken dan ga ik beginnen bij CAP ;)
Ik heb te horen gekregen dat geheel februari en maart in het teken staan van training, ben benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Weet iemand hoe het zit met dataverbruik op het telefoonabbonement van Cap? Je mag er prive mee bellen maar geldt dit ook voor data verbruik? Ik heb de simkaart in mn eigen telefoon gedaan en gebruik dit af en toe wel eens, ik weet trouwens niet of het uberhaubt wel mogelijk is via het abbonement.. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

jap85 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 12:23:
Weet iemand hoe het zit met dataverbruik op het telefoonabbonement van Cap? Je mag er prive mee bellen maar geldt dit ook voor data verbruik? Ik heb de simkaart in mn eigen telefoon gedaan en gebruik dit af en toe wel eens, ik weet trouwens niet of het uberhaubt wel mogelijk is via het abbonement.. Iemand hier ervaring mee?
Ik heb wel het verhaal gehoord van iemand die zijn telefoon had gebruikt voor online radio terwijl die op vakantie was in griekenland. Die had vriendelijk van Cap te horen gekregen dat ze heus wel een transistor radio voor hem hadden willen kopen aangezien dat een stuk goedkoper was geweest ;). Bij mijn weten mag en kan het gewoon, zolang het maar niet buitensporig wordt (maar goed dat geldt ook voor bellen imho) :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane

Stephane

Behhhhh

Houd er wel rekening mee dat UMTS/GPRS kosten zonder specifieke afspraken/contracten met providers kunnen oplopen tot 15 euro per MB (binnen NL) !!! Ik ken de contracten van Cap niet, maar ga er maar vanuit dat je GSM gebruiken voor je internet verbinding wellicht mogelijk is, maar niet toegestaan vanwege exhorbitant hoge kosten. Leg de vraag anders voor bij je P-manager. Ik weet dat ze UMTS kaarten beschikbaar hebben voor in je laptop, maar die verstrekken ze uitsluitend wanneer daar zwaarwegende prioriteiten aan verbonden zijn, laat staan dat je zelf even los mag gaan door je mobiel als modem te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Hm er vanuit gaande dat Cap net is over gegaan naar een nieuw contract (of hier nog mee bezig zijn) vrees ik dat een P-Manager hier nog geen sluitend antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245486

Ladies/gentlemen,

Hier ook een nieuwe Cap'er! Per 1 februari begin ik als Business Analist bij sector Telecom. Van de week nog even mn contract tekenen dan is het rond.

Heb in de voorbereiding veel gehad aan de info hier op het forum, dus dat wilde ik even laten weten:)

@Mikedigi en Clubvibe: tot bij de onboarding!

@Sjent: Jij bent nu als het goed is ongeveer een weekje bezig, hoe bevalt het tot nu toe? (aangezien ik dezelfde rol als jij ga vervullen:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Elmer, heb jij tijdens je onboarding iets meegekregen aan BHV-regels en/of Arbo-adviezen?
(Het is voor mij te lang geleden om te herinneren hoe de onboarding in details ging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onboarding begint voor mij pas 1 februari, dus kan je daar op dit moment weinig over vertellen ;-) Ik laat het je tegen die tijd weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Anoniem: 245486 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:58:
Onboarding begint voor mij pas 1 februari, dus kan je daar op dit moment weinig over vertellen ;-) Ik laat het je tegen die tijd weten.
Ok, thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ganymedus schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:21:
Elmer, heb jij tijdens je onboarding iets meegekregen aan BHV-regels en/of Arbo-adviezen?
(Het is voor mij te lang geleden om te herinneren hoe de onboarding in details ging.)
DIt komt niet aan bod tijdens de onboarding. Dat is echt een algemene introductie van Cap om een beetje het goede gevoel te krijgen en wat mensen te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Anoniem: 245486 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:53:
Ladies/gentlemen,

Hier ook een nieuwe Cap'er! Per 1 februari begin ik als Business Analist bij sector Telecom. Van de week nog even mn contract tekenen dan is het rond.
hej leuk, waarschijnlijk zitten we dan in dezelfde practice :)

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
@Shiver23, Het is nogthans wel de bedoeling dat deze richtlijnen tijdens de onboarding genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ganymedus schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:13:
@Shiver23, Het is nogthans wel de bedoeling dat deze richtlijnen tijdens de onboarding genoemd worden.
Mijn onboarding is alweer een tijdje geleden (april) maar mbt Arbo (in de zin van werkhouding en workpace) is wel het één en ander kort behandeld. BDV kan ik me niets van herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rickmans schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:07:
[...]

hej leuk, waarschijnlijk zitten we dan in dezelfde practice :)
Nice! De practices dat zijn toch TTU, Financial, Products ed? (ben nog niet helemaal bekend met de Cap-terminologie :P

Tegen die tijd dan maar eens een lunch oid inplannen (als we tenminste eens gelijktijdig op Papendorp zitten), eens kennismaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Shiver23 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:05:
[...]

Mijn onboarding is alweer een tijdje geleden (april) maar mbt Arbo (in de zin van werkhouding en workpace) is wel het één en ander kort behandeld. BDV kan ik me niets van herinneren.
Bedankt, naar dergelijke feedback was ik even op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Anoniem: 245486 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:46:
[...]

Nice! De practices dat zijn toch TTU, Financial, Products ed? (ben nog niet helemaal bekend met de Cap-terminologie :P
Nee dat zijn weer de sectoren ;). Practices zijn weer kleine clubjes in sectoren en clusters zijn daar weer in kleine clubjes :). Als je BA gaat doen in TTU dan kom je (normaal gesproken) in de practice terecht en daar zit ik ook :+.
Tegen die tijd dan maar eens een lunch oid inplannen (als we tenminste eens gelijktijdig op Papendorp zitten), eens kennismaken!
sowieso een goed plan :).

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Mikedigi en elmer123:

Gaan jullie nog naar de informatieavond Arbeidsvoorwaarden Capgemini op 14 jan? Ik ga er iig heen. Lijkt me handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He, ik heb daar nog geen info over ontvangen, daar wil ik namelijk ook heen.
Ik ga ze morgen eens opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag net een brief in mijn brievenbus :) Ik ga er heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Het is altijd verstandig om naar dergelijke avonden te gaan. De PRM kan voor YP's wel eens onduidelijk zijn. Houdt wel in je hoofd dat de PRM gezien wordt als een weg. Het is aan de medewerker om samen met de p-manager de berm te zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rickmans schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:04:
[...]
Nee dat zijn weer de sectoren ;). Practices zijn weer kleine clubjes in sectoren en clusters zijn daar weer in kleine clubjes :). Als je BA gaat doen in TTU dan kom je (normaal gesproken) in de practice terecht en daar zit ik ook :+.

[...]
sowieso een goed plan :).
Okay, begin het zo langzamerhand te begrijpen ;) Ik contact je wel even zodra ik officieel bij Cap geland ben.
Anoniem: 82071 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:47:
@Mikedigi en elmer123:

Gaan jullie nog naar de informatieavond Arbeidsvoorwaarden Capgemini op 14 jan? Ik ga er iig heen. Lijkt me handig.
Heb vanmiddag even gebeld met eerst HR (of PR?), daarna met het secretariaat van mn practice, die gaven aan dat er een keer in de maand een dergelijke bijeenkomst is en dat ik even in de stapel papieren moet kijken die ik van de week samen met mn contract opgestuurd krijg om te zien bij welke avond ik ingedeeld ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224601

Anoniem: 245486 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:29:
[...]

Okay, begin het zo langzamerhand te begrijpen ;) Ik contact je wel even zodra ik officieel bij Cap geland ben.
Dit komt zeker nog wel ... bij de onboarding zie je de structuur nog wel een paar keer voorbij komen. Er zit een leuke opbouw in de onboarding waarin ze steeds inzoomen. Global, Nederland, Technology, Sector, Practice

Welkom @ CG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben net op die avond geweest en ik moet zeggen dat het één en ander me nu duidelijker is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11030 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 23:10:
Ben net op die avond geweest en ik moet zeggen dat het één en ander me nu duidelijker is geworden.
Nou dan moeten we elkaar wel hebben gezien :) Kom je toevallig uit Tilburg of Leiden? Want dan is er een dikke kans dat ik ook nog even met je heb staan praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, Almere :)
Ik zat achteraan, de meest rechtse stoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224601 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:29:
[...]

Dit komt zeker nog wel ... bij de onboarding zie je de structuur nog wel een paar keer voorbij komen. Er zit een leuke opbouw in de onboarding waarin ze steeds inzoomen. Global, Nederland, Technology, Sector, Practice

Welkom @ CG
Thanks. Heb er ook alle vertrouwen in dat dat in orde gaat komen.
Anoniem: 11030 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 19:14:
Nee, Almere :)
Ik zat achteraan, de meest rechtse stoel ;)
In dat geval zat ik naast je en hebben we nog een uitvoerig gesprek gehad in de bus terug :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 12:44

Wiebbe

<none />

Toevallig vandaag naar een Capgemini Xperience Day gegaan. Moet zeggen dat het een erg interessante dag is geweest. Ik ben nu net klaar met Informatica op HBO niveau dus het was voor mij belangrijk om de sfeer van het bedrijf te kunnen proeven.

We begonnen rustig met een kopje thee en daarna een duidelijke presentatie over CP zelf en info van een People manager bij finance.

Hierna een korte uitleg over de `opdracht´ die wij (ik en andere geinteresseerden). De 4 gesprekken die wij daarna hadden met een aantal managers waren vele malen interessanter. Ook tijdens de lunch en borrel waren de gesprekken met de "team" leiders erg informerend.

Ik vraag me af wanneer ik eventueel benaderd wordt voor een vervolg dag om te kijken of ik daar ook kan komen te werken ;)

Kan het aanraden voor iedereen die orienterend is :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, vrijdag de onboarding, voor wie nog meer ?
Ik heb vandaag maar wat extra inkopen gedaan (qua outfit dan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11030 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 15:54:
Zo, vrijdag de onboarding, voor wie nog meer ?
Ik heb vandaag maar wat extra inkopen gedaan (qua outfit dan ;))
Ik. Maar dat wist je al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehehehe, alleen wij twee ? Gezellig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welkom aan boord.

Outsourcing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij val ik onder technology, ik start als tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C3La
  • Laatst online: 04-02-2021
Inderdaad welkom aan boord! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
C3La waar bij outsourcing ga je werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
Ik heb deze week assessment bij Cap, iemand nog tips? Hoe ziet het rollenspel er uit, en word je door de psycholoog op de sofa of de pijnbank gelegd ;)?

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Serieus... heel het onderwerp staat vol met tips en uitleg.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syndicaat892
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-01 19:45
Ik heb het topic doorgelezen, ik was benieuwd naar recente ervaringen van mensen :). Had tot nu toe gelezen dat er een sales manager en een adviseurs casus is, alle aanvullende informatie is uiteraard meegenomen toch :) ?

[ Voor 12% gewijzigd door Syndicaat892 op 04-02-2008 13:19 ]

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249644

Het willen brengen en halen van informatie en kennis is een goede Capeigenschap. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de onboarding tot nu toe.
Alleen gekut met me laptop (de oude versie).
Voordat ik van de week de ICT-helpdesk ga bellen:
Is een uitgeschakelde VPN-cliënt slecht nieuws ? Ik zet hem softwarematig weer aan (via device-manager) en later gaat hij vanzelf weer uit ? Dus geen draadloze connecties mogelijk. Er staan geen foutmeldingen bij.

BTW: Heeft iemand insite-info over wanneer de nieuwe laptops voor iedereen beschikbaar komen ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Nieuwe laptops komen in februari, dus ergens deze maand volgens de planning. Je zou altijd even kunnen proberen om je laptop te reinstallen met de DVD die erbij zit. Misschien wat overkill, maar dan heb je dat ook een keer gedaan :+.

Don't mind Rick

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.