Ok ik ben er zojuist achter dat (hoogstwaarschijnlijk) de voeding van me server pc overleden is.
Dit is niet zo verwonderlijk, aangezien het een Qtec 350w betreft
(dont ask)
Nu zoek ik dus een vervanging hiervoor. Het hoeft geen superzware voeding te zijn, gewoon 1 die genoeg kan leveren. Liever een duur merk stabiele van 60 euro dan een ala cheapo qtec van 20 euro. Al moet ik toegeven dat die Qtec het 3 jaar heeft volgehouden toch wel.
Ik heb in mijn andere systeem al jaren een Enermax 350w active pfc voeding zitten, superding. Enige nadeel is dat er een vrachwagen aan kabels aanzit en hij toch niet superstil is.
Het systeem zelf stelt niks voor en kan je eigenlijk nog op een dynamo van een fiets aansluiten. Een celeron Tualatin 1,1 ghz met een tnt1 videokaart trekt natuurlijk niks. Daarnaast zitten er 3 schijven in die ik liever zo lang mogelijk heel houdt.
mijn eisen dus:
- Vermogen ~350watt
- zo stil mogelijk
- liefst 20 pins aansluiting
systeem:
Asus TUSL2-C
Celeron 1,1 Tualatin @ 1,35 ghz
512 sdram (lang leve de I815 beperking)
3 schijven:
Seagate 80 gb
Seagate 250 gb
maxtor 200 gb
videokaart is een nono 16 mb tnt1 oid
Iemand aanbevelingen op voeding gebied?
Ik vind enermax net iets te duur/luxe/groot voor zo'n simpel systeem. Voor de rest liefst een voeding die ik hier in de buurt even snel kan halen.
Tot nu toe heb ik alleen nog Fortron voedingen en van die Nonames gevonden
-update-
Ik heb inmiddels een Coolermaster eXpower 380W gevonden welke aan mijn eisen lijkt te voldoen (20 pins, 380 watt, relatief bekend merk) (35 euro)
andere optie:
Coolermaster Extrm Power 430W Voeding V2 (40 euro)
Ik heb net vernomen van een computerland werkneemster dat die 380w standaard in coolermaster kasten zit en die erg veel herrie maakt
je kan dan beter die 430w nemen, en ach voor die 5 euro
Dit is niet zo verwonderlijk, aangezien het een Qtec 350w betreft

Nu zoek ik dus een vervanging hiervoor. Het hoeft geen superzware voeding te zijn, gewoon 1 die genoeg kan leveren. Liever een duur merk stabiele van 60 euro dan een ala cheapo qtec van 20 euro. Al moet ik toegeven dat die Qtec het 3 jaar heeft volgehouden toch wel.
Ik heb in mijn andere systeem al jaren een Enermax 350w active pfc voeding zitten, superding. Enige nadeel is dat er een vrachwagen aan kabels aanzit en hij toch niet superstil is.
Het systeem zelf stelt niks voor en kan je eigenlijk nog op een dynamo van een fiets aansluiten. Een celeron Tualatin 1,1 ghz met een tnt1 videokaart trekt natuurlijk niks. Daarnaast zitten er 3 schijven in die ik liever zo lang mogelijk heel houdt.
mijn eisen dus:
- Vermogen ~350watt
- zo stil mogelijk
- liefst 20 pins aansluiting
systeem:
Asus TUSL2-C
Celeron 1,1 Tualatin @ 1,35 ghz
512 sdram (lang leve de I815 beperking)
3 schijven:
Seagate 80 gb
Seagate 250 gb
maxtor 200 gb
videokaart is een nono 16 mb tnt1 oid

Iemand aanbevelingen op voeding gebied?
Ik vind enermax net iets te duur/luxe/groot voor zo'n simpel systeem. Voor de rest liefst een voeding die ik hier in de buurt even snel kan halen.
Tot nu toe heb ik alleen nog Fortron voedingen en van die Nonames gevonden
-update-
Ik heb inmiddels een Coolermaster eXpower 380W gevonden welke aan mijn eisen lijkt te voldoen (20 pins, 380 watt, relatief bekend merk) (35 euro)
andere optie:
Coolermaster Extrm Power 430W Voeding V2 (40 euro)
Ik heb net vernomen van een computerland werkneemster dat die 380w standaard in coolermaster kasten zit en die erg veel herrie maakt
je kan dan beter die 430w nemen, en ach voor die 5 euro
[ Voor 20% gewijzigd door Viper® op 24-10-2006 10:40 ]