Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.486 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik uit die 3 zou moeten kiezen zou ik voor de Enermax gaan. Ik heb aardig wat reviews gelezen om tot een keuze te komen voor mijn eigen systeem en de Enermax voedingen kwamen er altijd wel goed uit. Het is dat de Enermax die ik wou hebben toen niet leverbaar was anders had ik de 500W Liberty genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het Fantoom schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:00:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe voeding,waarschijnlijk wordt het een Coolmaster Real Power 450watt. Nu zie ik echter in de manual dat er 2 versies zijn:

- RS-450-ACLX: ATX-12V 450W Regular Power Supply
- RS-450-ACLY: ATX-12V 450W Active PFC Power Supply

Volgens Google is dient die Active PFC voor een hoger rendement, dus kan ik er gewoon van uitgaan dat deze versie beter is of zijn er meer verschillen?
Hoger rendement is eigenlijk verkeerd. PFC zorgt voor minder vervuiling op het stroomnet mbt de sinusfunctie van de wisselstroom (te maken met cos phi etc). Allenszins ga je het niet merken aan de stroomrekening, en zijn het eerder de stroomproducenten die er baat bij hebben dat je aparatuur gebruikt die een PFC van nabij de waarde 1 hebt.
PFC is sowieso verplicht in Europa, dus de ene voeding zal passive PFC, en de andere zal active PFC hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:21
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:30:
[...]

Hoger rendement is eigenlijk verkeerd. PFC zorgt voor minder vervuiling op het stroomnet mbt de sinusfunctie van de wisselstroom (te maken met cos phi etc). Allenszins ga je het niet merken aan de stroomrekening, en zijn het eerder de stroomproducenten die er baat bij hebben dat je aparatuur gebruikt die een PFC van nabij de waarde 1 hebt.
PFC is sowieso verplicht in Europa, dus de ene voeding zal passive PFC, en de andere zal active PFC hebben.
Ok, nu is het me duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pilatus,

Thnx voor je reply! Mijn Duits is ook niet al te best :*). Jouw antwoord daarentegen is heel verhelderend. Die Seasonic S12-500 lijkt me overigens in 't algemeen wel moeilijk verkrijgbaar. Hij scoort wel beter op de review van silentpcreview.com, maar ik vraag me af of de meerprijs (+/- € 100,- t.o.v. € 70,50) dat ook waard is.

Ik concludeer trouwens uit je posts dat die iGreen 430W dus een stukje 'beter' (stabieler, zwaarder) is, maar ook een stuk meer herrie maakt bij zwaardere belasting...

Groet!

Don't worry, denk dat ik je hierbij genoeg het hemd van je lijf heb gevraagd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een modulaire voeding voor maximaal 100 euro, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik overweeg iig. de volgende :

- OCZ ModStream, 450W (of de 520W)
- Hiper HPU-4R580, 580W
- Be Quiet! Dark Power PRO, 430W
- en de Cooler Master, 450W

Nu is het wattage voor mij niet super belangrijk, maar 400Watt is mijn minimum (met het oog op
upgrades). Uiterlijk is ook niet super belangrijk. Welke voeding zouden jullie nemen? (mag er ook een zijn die niet in dit rijtje staat).Graag jullie advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Zou ik een 7600GT kunnen draaien in mijn pc met een 350 Watt voeding?
Specs: http://www.techzine.nl/specs/4379

En tot slot; wat bedoelen ze met een Whitebox versie? http://www.alternate.nl/h...VX4&showTechData=true
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 14:21
Mijn merkloze 350 watt voeding is nu vervangen door de Coolermaster Realpower 450 watt (ivm upgrades + Geforce 7900GTO).

Systeem momenteel:
-P4 HT 3,4 Ghz, 6600GT 128MB, 1.5GB DDR, 1 harddisk, DVD + brander

Nu zie ik echter op het bijgeleverde wattagemetertje dat hij nauwelijks boven de 100watt uitkomt, onder belasting zo'n 150 watt. Dit lijkt me nogal weinig, klopt die meter wel? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ HylkeSibtsen. Ik zou gewoon ff wat reviews opzoeken van die PSU's. Dan gewoon de beste nemen kwa prijs en prestatie.

@Hardyy. Die voeding zal wel voldoen voor je systeem.

@ Het Fantoom. Die 100 tot 150W lijkt mij wel redelijk te kloppen, je systeem en vooral de videokaart zijn niet van die grootverbruikers. Misschien dat die meter niet precies klopt maar meer dan 25% lijkt ie mij er niet naast te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:06:
@Hardyy. Die voeding zal wel voldoen voor je systeem.
weet iemand wat ze bedoelen met een Whitebox versie?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:49:
[...]

weet iemand wat ze bedoelen met een Whitebox versie?
Als je even kijkt in je eigen topic dat je geopend hebt dan staat daar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je 20 eu korting krijgen op een witte doos terwjil het geen vaag merk is ( Asus ). Dus dat antwoord in die andere topic gaat niet op..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
matsume schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 00:20:
Welke voeding heb ik nodig?

1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2 CL4
Biostar Tforce P965 Deluxe
Intel Core 2 Duo E6600
2x Maxtor Maxline 3 250 GB
MSI 7900 GTO 512mb
Dit met nog een paar casefans en een dvd-brander.
Ook zit er een floppy drive bij, en een audigy 2 zs en tv kaart.

Ik wil ong 400x9 draaien, dus een kleine vcore verhoging lijkt me wel vereist.
Zelf dacht ik aan dit:
Antec TX1050B SOHO Tower case (ATX, 500W, Zwart)

Dat is een kast met een 500W antec voeding, met 2 goede +12v lijnen, maar is het wat?
Kan ik met die voeding dit draaien?(deze voeding is ook nog modulair, en volgens reviews aardig stil, wat ik eigelijk wel vereis)

_/-\o_
Iemand?
Dus of de antec voeding(die word meegeleverd met de TX1050B goed genoeg/ruim is)
Volgens reviews is de voeding een smartpower 2.0, zo zien de +12v lijnen eruit:

+12v1 = 17A
+12v2 = 19A

Dus advies gevraagd, goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Heb hier net een 7900 GT PCIe binnen gekregen, maar ik heb niet zo'n kabeltje aan m'n voeding wat je op de kaart moet drukken. Kan ik die zelf niet maken? want de winkels zijn dicht

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcsusa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-03 10:13
Mijn huidige voeding trekt het niet meer. (450W baggere Q-Tec)

Mijn systeem:

Processor Intel Pentium 4 2,8Ghz Northwood
Moederbord Asus P4P800 E-Deluxe
Geheugen 2,0 ghz (4x 512)
Videokaart Asus Nvidia GF 6800 V9999 256MB
Harde schijven 120 Gb Seagate
200 Gb Maxtor diamondmax 10
Dvd speler
Dvd brander

Kan iemand mij helpen met het vinden van een voeding want ik heb er echt de ballen verstand van.
dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@mdcsusa. 350W of meer van een A-merk is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort mn systeem upgraden (mobo+cpu) en ik vraag me af of mn huidige voeding goed genoeg is.

Het systeem komt er dan zo uit te zien:
CPU: AMD 64 3200 of Intel 805D dual Core (met bijpassend mobo)
geheugen: 1.5 gb pc3200
hd: 250 gb p-ata
videokaart: nvidia 6800 non ultra
1 dvd speler
1 cdrw drive
1 floppydrive
paar fans

uiteraard wil ik wel een beetje overklokken

specs van mn voeding
amperage output staat er bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 09:28

Theo

moederbord

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:11:
Ik wil binnenkort mn systeem upgraden (mobo+cpu) en ik vraag me af of mn huidige voeding goed genoeg is.

Het systeem komt er dan zo uit te zien:
CPU: AMD 64 3200 of Intel 805D dual Core (met bijpassend mobo)
geheugen: 1.5 gb pc3200
hd: 250 gb p-ata
videokaart: nvidia 6800 non ultra
1 dvd speler
1 cdrw drive
1 floppydrive
paar fans

uiteraard wil ik wel een beetje overklokken

specs van mn voeding
amperage output staat er bij
Als je de AMD neem is je voeding voldoende. De D805 is echter een enorme stroomslurper, dus als je deze cpu neem en je wilt hem overklokken (iets wat je heel goed kan met de 805) dan kun je beter kijken naar een 450 watt voeding, want het zal erom spannen met je huidige voeding. Hij zal het net wel kunnen trekken, of net niet. Omdat je deze situatie beter kunt vermijden is een zwaardere voeding dus zeer aan te raden.

edit
ik zit eens naar de specs van de voeding te kijen, en overal staat MAX amperres. Over continu staat er niets. Ook is deze voeding wel erg goedkoop en is het niet echt duidelijk welke merk de voeding is waardoor het erop lijkt dat deze voeding een beetje matig is.
Als het mijn pc was had ik de voeding vervangen voor een Coolermaster 380 watt voeding van 30-40 euro. Dit uiteraard alleen in combinatie met de AMD cpu.

mdcsusa schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:21:
Mijn huidige voeding trekt het niet meer. (450W baggere Q-Tec)

Mijn systeem:

Processor Intel Pentium 4 2,8Ghz Northwood
Moederbord Asus P4P800 E-Deluxe
Geheugen 2,0 ghz (4x 512)
Videokaart Asus Nvidia GF 6800 V9999 256MB
Harde schijven 120 Gb Seagate
200 Gb Maxtor diamondmax 10
Dvd speler
Dvd brander

Kan iemand mij helpen met het vinden van een voeding want ik heb er echt de ballen verstand van.
dank u!
350 watt voeding van een A merk zou het makkelijk aan moeten kunnen. Een goede en betaalbare voeding is van Coolermaster (380 Watt) die Alternate voor 39 euro in het schap heeft liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Theo op 11-10-2006 21:07 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu

asus k8n4-e Deluxe
Amd athlon 64 2800+ s754
1024MB DDR-ramm Twinmos
256MB DDR-ramm Infineon
Western digital S-ATA Harddisk 250GB
DVD speler Asus
Pci videokaart 2mb
Asus WL-138G Draadloos netwerk PCI kaart
5 casfan's (4 * 80mm 1* 92mm)
Voeding Chieftec 360 watt
Verder usb powered hdd extern 80GB (2,5")
Webcam op usb.
En nog usb stickje met wel gewoon erbij kunen

Wat er gaat veranderen is dat er een andere videokaart komt
Iedergeval eetnje met
Nvidia Geforce 7900GS (420mhz)
256MB GDDR3 (1320 mhz)
Weet nog niet welke merk/ model.

Trekt me huidige voeding dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@inanc. Volgens mij is Chieftec best wel goed en moet het geen probleem zijn. 360W is zeker voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:53:
@inanc. Volgens mij is Chieftec best wel goed en moet het geen probleem zijn. 360W is zeker voldoende.
Okej bedankt voor het antwoord.

Nu nog ff doorsparen voor een mooie videokaart maar moet nog kiezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even het volgende,

Mijn neefje heeft een redelijk systeem 3800+s939 @2700 MHz
Abit KN8 SLi / 1024mb dual chann.
4 x 120 GB sata op raid 0
en de gebruikelijke spullen die erbij komen.
Nu is het dat hij een 7800 gt SLi congif gekregen heeft van zijn vader, hij had eerst enkel een 6800.
Hij heeft nu een 400 watt voeding(Coolermaster), hij heeft nog een 300 watt voeding liggen en nou dacht ik om tijdelijk deze extern erbij zetten en zo de SLi config. voeden.
Kan dit?
Ik dacht als ik dus eerst de voeding aandoet v/d graka`s en dan de pc aandoet!?

En ook al zou de 400 watt het trekken toch wil ik weten of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:05

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als die 300W een A-merk voeding is én ATX, dan kan het. Dan heb je dit kabeltje nodig:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y236/rayeonsg/dual-psu-atx-connector.jpg

Beide voedingen worden dan gestart zodra de power-on knop wordt ingedrukt.
Het is alleen even knutselen om twee voedingen in een kast te krijgen. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt voor het advies.
Nu heb ik deze op het oog (mn budget voor een voeding is 50-60 euro).
Afbeeldingslocatie: http://www.techniz.co.uk/images/reviews/Spire/sp-atx-500w/s8.JPG
Ik neem aan dat dit sterk genoeg is? (het wordt 99% zeker de D805)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ boerenlater. Die Spire moet voldoen. Als ik zo kijk naar de 12 volt lijnen kan ie behoorlijk wat leveren. 500W is sowieso voor bijna alles systemen genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

PilatuS schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 16:56:
@ boerenlater. Die Spire moet voldoen. Als ik zo kijk naar de 12 volt lijnen kan ie behoorlijk wat leveren. 500W is sowieso voor bijna alles systemen genoeg.
Mits het geen bagger B (lees C) merk is.... Spire is geen full A merk, maar moet zeker voldoen aan de minimum eisen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
bosaap22 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 17:37:
[...]

Mits het geen bagger B (lees C) merk is.... Spire is geen full A merk, maar moet zeker voldoen aan de minimum eisen lijkt me zo.
Met die 500W bedoel ik ook wel een A-merk. Meestal zet ik dat er ook wel bij. Zoals de meeste mensen hier wel weten is een 350W A-merk voeding sterker dan een 500W Q-tec/Sweex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle reviews zijn er positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:57
Gezien mijn huidige voeding ineens erg veel lawaai maakt (temperatuur loopt op?!), ben ik het kijken voor een nieuwe voeding. Ik heb nu een 580watt voeding, maar ik vraag me af of dit echt nodig is.

Mijn PC bestaat uit:

Asus A8N-SLi
2x 1024 DDR
6x HDD
2x DVDRW
XFX GeForce 7900GTX
4x PCI slots in gebruik
3x fan (via moederbord).

Nu denk ik zelf dat 480/500watt al voldoende is en wil ik dus voor een Tagan gaan. Wel wil ik in de toekomst de mogelijkheid behouden om een SLi opstelling te draaien, zou dat lukken met een 480watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

AvanCade schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 04:42:
Gezien mijn huidige voeding ineens erg veel lawaai maakt (temperatuur loopt op?!), ben ik het kijken voor een nieuwe voeding. Ik heb nu een 580watt voeding, maar ik vraag me af of dit echt nodig is.

Mijn PC bestaat uit:

Asus A8N-SLi
2x 1024 DDR
6x HDD
2x DVDRW
XFX GeForce 7900GTX
4x PCI slots in gebruik
3x fan (via moederbord).

Nu denk ik zelf dat 480/500watt al voldoende is en wil ik dus voor een Tagan gaan. Wel wil ik in de toekomst de mogelijkheid behouden om een SLi opstelling te draaien, zou dat lukken met een 480watt?
Wat voor voeding heb je nu precies dan? 580Watt zegt niet zoveel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

AvanCade schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 04:42:

Mijn PC bestaat uit:

Asus A8N-SLi
2x 1024 DDR
6x HDD
2x DVDRW
XFX GeForce 7900GTX
4x PCI slots in gebruik
3x fan (via moederbord).

Als je pci kaarten niet echt veel vermogen vragen dan denk ik dat een 400 watt voeding voldoende is, misschien zelfs dat een goede 350 watt voeding de boel ook van prik kan voorzien...

Als je ook SLI wilt draaien dan is een 480 watt voeding voldoende.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Deze voeding heb ik

Ja, met een lelijke blauwe fan erin (kleurtjes zuigen :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AvanCade schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:55:
Deze voeding heb ik

Dat ie veel herrie maakt kan ook komen door dat er veel stof in zit of dat de fan slecht aan het worden is. Persoonlijk zal ik deze voeding die je nu hebt gewoon houden ipv een andere kopen die minder sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

AvanCade schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:55:
Deze voeding heb ik

Opzich geen verkeerde voeding hoor! Ik zou zeker mijn geld ergens anders aan besteden. Wat je kan doen is 'm openmaken (ben je wel je garantie officieel kwijt) en 'm schoonmaken. Ook kun je eventueel een Fan vervangen als je een beetje handig bent. Vervang de 80 of 120mm fan voor een Papst, Nexus of Zalman. Dit zal zeker helpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Mensen ik heb een probleem. Een maand of 2 geleden heb ik via de V&A een systeem gekocht dat ik tot gisteravond heb kunnen gebruiken. Vandaag ging het ding niet meer aan, hoop getest, hoop geprobeerd en uiteindelijk bleek dat de voeding een TAGAN TG480-U15 naar de eeuwige jachtvelden was verkast...

Enfin contact opgenomen met degene waar ik het systeem van gekocht had, nog wat dingen geprobeerd en uiteraard even gevraagd hoe oud de PSU eigenlijk was aangezien ik er geen bon van had gekregen. 4 Maanden....

En vervolgens, out of the blue, verteld hij me dat hij zoiezo de PSU wil vergoeden. Top service, hartstikke blij mee maar kmoet wel een nieuwe PSU zoeken.

Ik heb de volgende setup:
MSI K8N Diamond
AMD Opteron 165 1.8Ghz @ 2.7Ghz (stabiel ja ;) )
Dual XFX 7900GT (5mhz overclock ivm bekende problemen met standaard clock)
2GB Kingston RAM
2x 37GB SATA HD
1x 300GB PATA HD
af en toe een extra 120GB PATA HD

Alles op de northbridge is zalmann gekoeld

Nu heb ik na vanavond aan TAGAN m'n twijfels, kan zijn dat met 480W die voeding weliswaar knap te licht is geweest.

Ik wil iig een modulaire voeding net als de TAGAN en dan uiteraard gesleeved. Ik zit niet te wachten op complete lichtshows en hij moet een beetje stilletjes zijn, al maakt de pc van m'n vriendin zoveel herrie maakt (thermaltake volcano op CPU die fullblast draait) dat ik er waarschijnlijk toch niets van hoor ;). Verder wil ik eigenlijk max 150 euro uitgeven.

Ik wil morgen een voeding gaan ophalen bij een zaak dus beschikbaarheid is een pre ;) Kan namelijk moeilijk de komende 3 weken tijdens wachten op een voeding gaan zitten internetten op m'n beamer zoals nu :X

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ C.44. Misschien is de Enermax Liberty 500W wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Ik heb net even bij Outervision Extreme (klik) een testje gedaan en daar kwam pakweg 650W uit...

Op dit moment zit ik eigenlijk liever safe then sorry ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan heb je de test echt verkeerd gemaakt. Voor het systeem dat jij hebt is opzich een 400W voeding al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Het was wel bij een gewenste belasting van max 70-75% dat zal er ook mee te maken hebben, Heb liever een voeding die het makkelijk trekt dan 1 die 4 -5 jaar op z'n tenen moet lopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je kan wel een hele dikke voeding halen voor de toekomst, dat moet je zelf weten. Maar dat je systeem 650W nodig heeft klopt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Goed, ik geef je gelijk erin dat ik er ook sceptisch tegenover sta dat met de beperkte dingen die ik heb hoeven selecteren (omdat er eigenlijk pakweg niets op het mobo zit dan 2 gfx kaarten, geheugen en absoluut niets aan PCI kaarten of casemod toebehoren).

Maar laten we voor de zekerheid, ook met het ook op de toekomst en evt nog grotere slurpers dan 2 7900GT's even een 650W voeding aanhouden. Welke voeding die modulair (en gesleeved is - alleen de kabels niet de behuizing :P), SLI ondersteunt en een zooi extra kabels heeft zoals de TAGAN, zou dan het beste zijn ? De tagan's kan ik mss nog wel lokaal krijgen, een tweetal coolermasters ook wel maar die zijn niet gesleeved en al helemaal niet modulair.

Edit:
Had ook het foutje in de calculator gevonden, ik had de surge compensation op 50% en de capacitator aging ook op 50% gezet. Nadat ik die beide op 25 gezet heb komt er een 530 ongeveer uit. Maar met oog op de toekomst wil ik toch even 600-650 aanhouden.

[ Voor 15% gewijzigd door C.44 op 13-10-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De Coolermaster iGreen voedingen maken een enorme herrie als ze hard moeten werken. Wat dat betreft kan ik je die niet aanraden. Ik had er 1 maar heb em heel snel verkocht en een Zalman aangeschaft.

Volgens mij zijn de Enermax Liberty voedingen nog wel redelijk stil. Ze zijn sowieso modulair en ook verkrijgbaar in 650W en zelfs 700W dacht ik. Maar die zijn denk ik niet zo heel makkelijk snel te krijgen wat dan weer een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Ik ben ze inderdaad bij de lokale shops nog niet tegen gekomen

De coolermasters die ik lokaal kan verkrijgen zijn de Realpower 450 en 550

[ Voor 38% gewijzigd door C.44 op 13-10-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Net even rondgezocht en de Enermax Liberty kan ik lokaal tot redelijk in de buurt (50km straal) niet krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen thermaltake voeding?
Deze heb je ook tot 750 watt en zijn makkelijker verkrijgbaar.
En met een 14cm fan erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666pack
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02-2020
zozo wat een nummers!

mijn setje doet het met een 360w chieftech voedingkje:)
en dat setje bestaat uit:

asus a8n-sli
x2 3800 @ 2500mhz
2x 512mb ocz 2-3-3-6
2x80gig sata (raid 0)
en daar komt ie... een energievretende x1900xtx.

(ik stuur wel een kaartje als de boel ontploft is :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ik wou een enermax liberty 400 aanschaffen.

Nu heb ik het volgende systeem:

AMD 3700+
4 * 512 mb ddr twinx
1 * raptor 36 gig
1 * 250 gig hd
1 * 7800 GT
DFI lanparty SLI-D

alles op stock

is die 400 voldoende. Ik draai nu op 450. maar das een qtek(tijdelijk uit de kast gehaald) maar hij begon instabiel te lopen en ik denk dat het aan de voeding ligt. Maar ligt niet aan vermogen. of me vid kaart is kapot. Maar ik zou niet weten waarom omdat alles op stock loopt

[ Voor 13% gewijzigd door CR35 op 16-10-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die 450W Q-tec kan denk ik nog niet eens 300W constant leveren. Die Enermax Liberty 400W is een prima voeding en kan je systeem goed aan. Die Liberty is een prima keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
ok bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

ik heb even jullie advies nodig, ik ga een nieuw systeem bouwen, vrij standaard systeem:

AMD Athlon 64 3700+
Asus A8N-SLI SE
Kingston 1GB (2x512) Hyperx mem
Asus GeForce 7600GS 512mb top silent
Maxtor\Seagate 250GB Sata II HD
DVD-brander
cd-rom speler

dit alles komt in een Antec P180 of SOLO kast,

de bedoeling is dat het een vrij stil syteem moet worden, en daar hoort antuurlijk een stille voeding bij en mijn oog is gevallen op de Zalman ZM460 deze is erg stil betaalbaar (rond de 70,-) en heeft redelijk lange kabels.

welke voeding zouden jullie kopen voor rond de 60-70 euro? eisen zijn dattie stil en natuurlijk stabiel moet zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Chaoss. Ik kan je die Zalman zeker aanraden. Ik heb em zelf ook met een systeem dat zwaarder is dan dat van jou. De voeding is ook erg stil, da's voor mij de reden dat ik em gekocht heb. (Draait hier icm waterkoeling vandaar dat stilte belangrijk is)

Voor een redelijk zachte prijs is het een erg goede voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:14
Ik zit sinds enkele dagen met stabiliteitsproblemen. Behoorlijk wat 'echte' freezes, gewoon hangers, geen BSODs. Op de gekste momenten. Van in de browser tot aan een potje Enemy Territory. Al moet ik zeggen dat het sneller gebeurd onder een hoge load.

Ik meende eerst dat het te maken had met de koeling op mijn GPU (fannetje had steeds meer moeite met opstarten). Dat probleem heb ik vanmiddag opgelost door er een actieve Zalman koeler erop te zetten. Het systeem bleef om de zoveel tijd freezen. Hierna memtest86 een tijd laten draaien, zonder een fout te vinden.

Dus dan kom je uit bij de PSU. Na het kijken naar de waarden van de +5V lijn in Motherboard Manager ben ik tot de (voorbarige) conclusie gekomen dat de voltage bij een hoge load terugloopt naar zo'n 4,5~4,6V. Te weinig, niet?

Dus ben ik op zoek naar hoeveel Watt mijn systeem eigenlijk zou moeten hebben. Er zit nu een A-Open voeding in van 300W (280W max?). Dit is het systeem:

Asus A7V333
Athlon XP 2100+
GeForce 4 Ti 4000
1 x 512MB DDR SDRAM
2 x IDE HD
3 x CD/DVD drives
Floppy drive
Promise RAID-kaart
Geluidskaart
Netwerkkaart

Graag jullie mening ;)...

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
bosaap22 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 16:44:
[...]

Opzich geen verkeerde voeding hoor! Ik zou zeker mijn geld ergens anders aan besteden. Wat je kan doen is 'm openmaken (ben je wel je garantie officieel kwijt) en 'm schoonmaken. Ook kun je eventueel een Fan vervangen als je een beetje handig bent. Vervang de 80 of 120mm fan voor een Papst, Nexus of Zalman. Dit zal zeker helpen! :)
Dit is het dus net, ik heb hem open gemaakt en schoongemaakt, dit heeft ook geholpen... voor een uurtje. Daarna begon hij weer meer geluid te produceren.

En echt ruimte voor een casefan op die plaats was er niet, gezien die fan zoiets de helft dunner was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoXcOoL schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:11:
Ik zit sinds enkele dagen met stabiliteitsproblemen. Behoorlijk wat 'echte' freezes, gewoon hangers, geen BSODs. Op de gekste momenten. Van in de browser tot aan een potje Enemy Territory. Al moet ik zeggen dat het sneller gebeurd onder een hoge load.

Ik meende eerst dat het te maken had met de koeling op mijn GPU (fannetje had steeds meer moeite met opstarten). Dat probleem heb ik vanmiddag opgelost door er een actieve Zalman koeler erop te zetten. Het systeem bleef om de zoveel tijd freezen. Hierna memtest86 een tijd laten draaien, zonder een fout te vinden.

Dus dan kom je uit bij de PSU. Na het kijken naar de waarden van de +5V lijn in Motherboard Manager ben ik tot de (voorbarige) conclusie gekomen dat de voltage bij een hoge load terugloopt naar zo'n 4,5~4,6V. Te weinig, niet?

Dus ben ik op zoek naar hoeveel Watt mijn systeem eigenlijk zou moeten hebben. Er zit nu een A-Open voeding in van 300W (280W max?). Dit is het systeem:

Asus A7V333
Athlon XP 2100+
GeForce 4 Ti 4000
1 x 512MB DDR SDRAM
2 x IDE HD
3 x CD/DVD drives
Floppy drive
Promise RAID-kaart
Geluidskaart
Netwerkkaart

Graag jullie mening ;)...
300 watt is meer dan voldoende voor jouw systeem. Heb je trouwens al gekeken naar je cpu temperatuur? En hou er ook rekening mee dat je al een best oud moederbord hebt. En 1 van de eerste dingen die je moet doen als je problemen hebt: opnieuw windows installeren. Dan kan je tenminste dat uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:14
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 08:48:
[...]

300 watt is meer dan voldoende voor jouw systeem. Heb je trouwens al gekeken naar je cpu temperatuur? En hou er ook rekening mee dat je al een best oud moederbord hebt. En 1 van de eerste dingen die je moet doen als je problemen hebt: opnieuw windows installeren. Dan kan je tenminste dat uitsluiten.
De CPU wordt maximaal zo'n 78 graden. Een misschien wat hoge temperatuur, maar toch zeker niet te warm, wel?

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm, 78 graden?? Dat is veel te hoog. Geen wonder dat je problemen hebt met je pc. Probeer je koeling eens te verbeteren (andere/betere CPU koeling, nieuwe pasta, meer casefans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Of pas Q-Fan (van Asus) aan, of zet deze uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb een Chieftec Dragon case. Nu meen ik ooit eens gelezen te hebben dat daar niet zomaar alle (ATX) voedingen in passen. Is dat zo? Of kan ik ook zo'n mooie modulaire voeding kopen 8)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
VonFoX schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:15:
Ik heb een Chieftec Dragon case. Nu meen ik ooit eens gelezen te hebben dat daar niet zomaar alle (ATX) voedingen in passen. Is dat zo? Of kan ik ook zo'n mooie modulaire voeding kopen 8)
Als ik op Google ff naar plaatjes kijk van die kast moet gewoon iedere normale voeding er in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

PilatuS schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:35:
[...]

Als ik op Google ff naar plaatjes kijk van die kast moet gewoon iedere normale voeding er in passen.
Top. :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook de dragon en heb er de standaard chieftec voeding, een TAGAN 480 en een ENERMAX Liberty 620 in gehad en past allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

wat is tegenwoordig een beetje een goede (betaalbare) 650Watt voeding? (ben er ff een tijdje uit geweest :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:52:
Hoi allemaal,

wat is tegenwoordig een beetje een goede (betaalbare) 650Watt voeding? (ben er ff een tijdje uit geweest :P)
Google 'ns: review "power supply" 650W...

http://www.google.nl/sear...22+650W&btnG=Zoeken&meta=

Pak ook bv. je favo shop, kun je op type zoeken! Beetje Sudoku kan geen kwaad!!

Volgens de PC Active van november is deze High Power: Plus+ Power 620W het meest stabiel binnen de 5% marge (+/- € 120,-).Maar ja, van de 36 voedingen zijn er maar 8 +600W.

Wellicht de Seasonic S12-650W+ ...?? (+/- € 150,-)

Zo moeilijk is da toch nie? Maar ja, als je gebruikerservaringen wil snap ik je post. De Produktsurvey is akelig leeg op dat gebied!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 17:50:
[...]
Maar ja, als je gebruikerservaringen wil snap ik je post. De Produktsurvey is akelig leeg op dat gebied!
zo dacht ik er ook over ;)

maar thnx iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende specs:

CPU: AMD Athlon 64 3000+ @ stock
Mobo: DFI Lanparty UT NF3 Ultra-D
RAM: 1 GB GeIL
HDDs: 1x 80+1x200gb IDE+1x200gb SATA
Beeldplank: Sapphire X1600 Pro AGP

Nu heb ik hier een Tagan 380 watt voor. Deze kan het sinds de videokaart erin is gezet, ongeveer 2 weken geleden, niet meer aan. Nu was ik op zoek naar een goeie modulaire voeding minimaal 480 watt (of moet ik denken aan minimaal 500?). Ik heb al wat gezien van Tagan. Maar verder eigenlijk nog niet. Ik ben inmiddels al meerdere webshops afgeweest maar heb er niet meer kunnen vinden dan de Tagan Easyconn series. Ik neem aan dat andere fabrikanten ook van dit soort voedingen hebben. Iemand een idee waar ik meer van dit soort voedingen kan vinden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Wat ik een beetje mis in dit topic zijn de verwachte levensduur en garantie van de A-merk voedingen. Ik zal helaas ook weer een nieuwe moeten kopen, eergisteren gaf tijdens een potje BF2 mijn ToPower 520 watt ineens de geest.

Pc in één keer op zwart en een klein rookwolkje uit de voeding...... Helaas geen garantie meer, het ding is ruim 2 jaar oud en ToPower geeft maar een jaar.
Jammer, het leek een prima kwaliteit voeding (mooi afgewerkt, zwaar en sterke lijnen), maar ik verwacht dat ze toch wel meer dan 3 jaar meegaan, zeker voor de 110 Euro die ik er voor betaald heb.

Ik heb hem opengemaakt en de hoeveelheid stof viel enorm mee, ik heb wel veel erger gezien. Verder geen smelt sporen of andere schade te bemerken, ik ben toch best wel benieuwd wat er nou stuk gegaan kán zijn en of het eventueel simpel te reparen valt.

Ik lees in dit topic wel over meer voedingen die er ineens mee uitscheiden en ik wil nu dus een goede die ook over meerdere jaren betrouwbaar is, maar welk merk?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:32:
Ik heb de volgende specs:

CPU: AMD Athlon 64 3000+ @ stock
Mobo: DFI Lanparty UT NF3 Ultra-D
RAM: 1 GB GeIL
HDDs: 1x 80+1x200gb IDE+1x200gb SATA
Beeldplank: Sapphire X1600 Pro AGP

Nu heb ik hier een Tagan 380 watt voor. Deze kan het sinds de videokaart erin is gezet, ongeveer 2 weken geleden, niet meer aan. Nu was ik op zoek naar een goeie modulaire voeding minimaal 480 watt (of moet ik denken aan minimaal 500?). Ik heb al wat gezien van Tagan. Maar verder eigenlijk nog niet. Ik ben inmiddels al meerdere webshops afgeweest maar heb er niet meer kunnen vinden dan de Tagan Easyconn series. Ik neem aan dat andere fabrikanten ook van dit soort voedingen hebben. Iemand een idee waar ik meer van dit soort voedingen kan vinden?
Ik vraag me serieus sterk af of het wel echt aan je voeding ligt. Deze configuratie is nou niet zo heel erg vermogenvragend als je het mij vraagt. Ik heb dezelfde videokaart met 1 gig intern en een Athlon 2600+ @ 3400+. Dit wordt door een no-name 400 watt voeding van stroom voorzien.

Het kan idd zijn dat je voeding niet goed is, maar dan lijkt het me eerder een fabricagefout, dan simpelweg te weinig vermogen. Mocht je toch een nieuwe willen kopen dan is 400 watt A merk echt wel genoeg hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-09 23:51

Kortfragje

......

Ik heb een korte snelle vraag (heb hier al es eerder gepost)

Mijn specs nu:

Coolermaster Real Power 450W
Athlon64 3000+
Gigabyte K8n-Pro SLI
Radeon x1900XT 512
4*512 MB geheuden
2*120 Gig WD HDD
1*320 Gig WD HDD
Plextor DVD Brander
Plextor DVD Rom
Usb Devices

Nu wil ik profiteren van de lage processor prijs en een Athlon64 X2 3800+ kopen. Lukt dat op deze voeding denken jullie? Voltages zijn nu redelijk stabiel (stressed)

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Kortfragje schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:50:
Ik heb een korte snelle vraag (heb hier al es eerder gepost)

Mijn specs nu:

Coolermaster Real Power 450W
Athlon64 3000+
Gigabyte K8n-Pro SLI
Radeon x1900XT 512
4*512 MB geheuden
2*120 Gig WD HDD
1*320 Gig WD HDD
Plextor DVD Brander
Plextor DVD Rom
Usb Devices

Nu wil ik profiteren van de lage processor prijs en een Athlon64 X2 3800+ kopen. Lukt dat op deze voeding denken jullie? Voltages zijn nu redelijk stabiel (stressed)
gaat makkelijk. je heb zelfs nog een beetje reserve wat je kan gebruiken als je gaat overklokken.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:39
Mijn nieuw systeem:

-core 2 duo e6400
-2* 1GB DDR2
-X1900XT
-1hdd
-1cd/dvd

Gaat een 400W Smartpower Antec dat trekken?

[ Voor 4% gewijzigd door Teun_2 op 18-10-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Zoutvat schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 23:30:
Mijn nieuw systeem:

-core 2 duo e6400
-2* 1GB DDR2
-X1900XT
-1hdd
-1cd/dvd

Gaat een 400W Smartpower Antec dat trekken?
makkelijk., je heb zelfs nog genoeg power over om te overklokken en om een extra HD/dvd bij te plaatsen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Theo op 19-10-2006 00:20 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3aanm
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Hallo!
Wat voor voeding raden jullie mij als ik mijn systeem upgrade met dit??
Ik heb nu een powemax sl300 (max 300W)
Ik deo geen zwaar werk op mijn computer, wat dvd'tjes kopieren hier en daar, muziekjes, en graag age of empires 3 spelen

het volgende:
E6300
MSI P965 Neo-F
2x PQI 512MB PC4200 CL3
Geforce 7600GT

dank u

[ Voor 25% gewijzigd door a3aanm op 19-10-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:38

Thandor

SilverStreak

Neem voor dat systeem gewoon een degelijke voeding (het systeem is overigens niet zo zwaar). Een lichte (doch goede) 300W PSU is ietwat aan de lage kant, een zware 500W+ PSU is totaal overbodig.

Kijk dus even naar het budget dat je hebt. Zoek een aantal voedingen uit die in de buurt liggen van dat budget en lees reviews over de gekozen modellen. Helemaal onderaan de startpost van dit topic staat een lijstje met reviews van gebruikers op GoT. Verder kun je altijd nog de Tweakers.net Productsurvey en third-party zoekmachines zoals Google raadplegen om reviews, benchmarks en ervaringen te zoeken :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 08:28
Heb net m'n Enermax Liberty 500 binnen.
Klopt het dat de fan van de Enermax aan de onderkant van de voeding zit? Want de voeding weegt vrij veel en zo 'hangen' de onderdelen binnen in de voeding aan de bovenkant ipv dat ze rusten op de onderkant...
Of moet die fan toch naar boven staan? (Maar dan komen de gaatjes voor de vijzen niet overeen met die van m'n Chieftec case en staat de tekst op m'n voeding ondersteboven.)
Dit is toch een 'intake' fan en geen exhaust hé?
Thnx!

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Normalerwijze "hangt" de voeding bovenin in de kast, waarbij de fan (vanuit dat opzicht) zich onderaan de voeding bevindt en hierbij lucht uit de computerkast de voedingcasing binnenzuigt. De onderdelen "hangen" dat inderdaad eigenlijk aan de pcb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 08:28
Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 15:04:
Normalerwijze "hangt" de voeding bovenin in de kast, waarbij de fan (vanuit dat opzicht) zich onderaan de voeding bevindt en hierbij lucht uit de computerkast de voedingcasing binnenzuigt. De onderdelen "hangen" dat inderdaad eigenlijk aan de pcb.
k, thnx!
Vond het vreemd (omdat voeding vrij zwaar weegt) maar is wel logisch op één of andere manier... ;)

Experience the mountains!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

a3aanm schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 01:06:
Hallo!
Wat voor voeding raden jullie mij als ik mijn systeem upgrade met dit??
Ik heb nu een powemax sl300 (max 300W)
Ik deo geen zwaar werk op mijn computer, wat dvd'tjes kopieren hier en daar, muziekjes, en graag age of empires 3 spelen

het volgende:
E6300
MSI P965 Neo-F
2x PQI 512MB PC4200 CL3
Geforce 7600GT

dank u
300 watt gaat heel erg krap worden, ik denk dat het _net_ niet voldoende is. Een goede 350 watt voeding is veel beter voor je systeem. het scheelt maar 50 watt, maar je kunt beter 45 watt teveel hebben dan dat je voeding 5 watt te weinig kan leveren.
Een goede en zeer betaalbare voeding is een Coolermaster voeding van 380 watt. Deze zijn er al voor iets van 30-40 euro.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
vandaag de enermax liberty geinstalleerd. Nu is de PC weer stabiel. Ik probeerde gister toch nog een keer me pc op te starten(met de oude voeding), maar liep constant vast. Ik toch maar voor de gein ff voltages checken.

12 = 12.14
5 = 5.12

achh op zich redelijk. Moet wel stabiel lopen. Maar dan kijk ik naar de 3.3

3.3 = 2.14

LOL

edit: verduidelijking van tekst

[ Voor 12% gewijzigd door CR35 op 20-10-2006 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

CR35 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:50:
vandaag de enermax liberty geinstalleerd. Nu is de PC weer stabiel. Ik probeerde gister toch nog een keer me pc op te starten(met de oude voeding), maar liep constant vast. Ik toch maar voor de gein ff voltages checken.

12 = 12.14
5 = 5.12

achh op zich redelijk. Moet wel stabiel lopen. Maar dan kijk ik naar de 3.3

3.3 = 2.14

LOL

edit: verduidelijking van tekst
Hoe heb je dit gemeten?? Als je dit gedaan heb met een goede multimeter dan is de voeding toe om vervangen te worden (RMA dus). Heb je de spanninge gemeten vanuit de bios dan moet je dit even doen met ene goede multimeter..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Laatst online: 21-10-2018
Kan deze voeding deze kaart trekken? 7900 GTO.
In combi met 1 harddrive, 1 dvd speler, 1x 1 gig ddr2 en de Allendale E6400.

iGreen Power 430W
http://www.coolermaster.c...ASAAiGreen%20Power%20430W

2x 12V 19 A =324W

[Edit]
Laat maar

Ren 7900 GTX single is 120 Watt dus de 7900 GTO zal 100~110 watt verbruiken.
Een volledig systeem met E6400(zonder videokaart en al die shit) 153 Watt. dus single E6400 zal ik gok 120~Watt verbruiken?
110+123=233W 334-233=101 W
Heb ik nog wat ruimte om over te klokken :+

[ Voor 43% gewijzigd door Reconhell op 20-10-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Die iGreen zal wel voldoen zoals je zelf al aangeeft. Let er wel op dat die voeding bij het belasten van je systeem enorm veel herrie gaat maken. Ik had een iGreen 500W en heb die om die reden snel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:36
mijn overkill:

tagan 580watt 2 force psu

systeem:

p4 3,0ghz ht
6600gt agp
gigabyte gt 2004 mobo
sb live 5.1
firewire kaartje
modem
tv kaartje
aan de usb:

pixma ip 4300 en canon lide 7o en nog ene muis en tobo

optische drives en andere uitbreidingsdingen:

neg 3550Ag dvd brander
Aopen 16x dvd drive (nog nooit problemen mee gehad:P)
een musketeer 1 met een fan eraan en nog een casefan
en een floppydrive

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPEEDDRAGON schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:12:
mijn overkill:

tagan 580watt 2 force psu

systeem:

p4 3,0ghz ht
6600gt agp
gigabyte gt 2004 mobo
sb live 5.1
firewire kaartje
modem
tv kaartje
aan de usb:

pixma ip 4300 en canon lide 7o en nog ene muis en tobo

optische drives en andere uitbreidingsdingen:

neg 3550Ag dvd brander
Aopen 16x dvd drive (nog nooit problemen mee gehad:P)
een musketeer 1 met een fan eraan en nog een casefan
en een floppydrive
Dit draait bij mij op 350 watt antec smartpower 2.0 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:36
ja weet ik maar na 2 defecte kaarten door een sweex kut voedingkje was ik in zoon gekke bui dat ik dit kocht enne ik kan hem ook nog voor mijn volgende systeem gebruiken.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-08 23:52
Kan iemand mij vertellen waar ik zo'n los Dual PSU kabeltje kan kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de_harde_kern schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:20:
Kan iemand mij vertellen waar ik zo'n los Dual PSU kabeltje kan kopen? :)
http://www.coolermaster.n...p?cPath=54&products_id=77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
barzi schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 18:17:
[...]

Iemand?
Dus of de antec voeding(die word meegeleverd met de TX1050B goed genoeg/ruim is)
Volgens reviews is de voeding een smartpower 2.0, zo zien de +12v lijnen eruit:

+12v1 = 17A
+12v2 = 19A

Dus advies gevraagd, goed genoeg?
iemand nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ja, die 500W voeding is zeker voldoende voor je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:15
Ik heb het onderstaande systeem en ga morgen een nieuwe vid kaart ophalen. Gaat de voeding dit zonder problemen trekken?

Asus P5B (non deluxe)
C2D E6300 @ 2,9 ghz
Boxed Cooler
2x 512 mb geheugen (corsair @ 415 mhz)
6600GT @ 575/1200
Nec 7173 (ofzo) dvd brander
Seagate Barracude 7200.10 250 GB
4 casefans (2x 92mm, 1x 120mm, 1x 80mm)
Antec NSK6500 kast
Antec 430 watt voeding (zat bij de kast, maar is geen smart/true power)
- 12v1 = 16A
- 12v2 = 16A

De videokaart wordt vervangen door een MSI 7900GTO

Gaat dit werken en zal deze voeding ook een ge oc'de setup (vid kaart + proc) trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@Killed-1. Ik ben er vrij zeker van dat het wel gaat. Die 7900 heeft wel aardig wat meer nodig dan die 6600 maar 430W moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
theodouma schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:13:
[...]

Hoe heb je dit gemeten?? Als je dit gedaan heb met een goede multimeter dan is de voeding toe om vervangen te worden (RMA dus). Heb je de spanninge gemeten vanuit de bios dan moet je dit even doen met ene goede multimeter..
het was met de bios. Maar nu met de nieuwe voeding zit ie op 3.36 :) en de 5 op 5.02 en de 12 op 12.15. En die voeding was een oude uit de kast getrokken voeding omdat m´n normale stuk was. Me pc loopt ineens ook weer vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm toch een blaam aan het adres van Seasonic.

Het merk beweert bij zijn M12 reeks voedingen gezorgd te hebben voor 4 aparte 12V rails van elk 18A.
Zie link fabrikant: http://www.seasonicusa.com/m12.htm

Nu blijkt dat deze specificatie van seasonic niet juist is. Door gewoon de voeding te openen kan je zien dat alle 12V kabels gewoonweg naar 2 eilanden leiden op de PCB. Er is dus maar sprake van 2 aparte rails (dewelke weliswaar wel elk 2x krachtiger zijn dan 1 vd 4 rails zou zijn, beweerd door seasonic).
Zie link review: http://www.jonnyguru.com/PSU/M12-700/index3.html

Interessante bedenking hierbij is de vraag of de voeding nu nog wel voldoet aan de atx specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Weet niet of dit het goede topic ervoor is, maar een eigen topic is het denk ik niet waard.

Ik heb 4 a 5 jaar terug een Antec Truepower 480 watt gekocht, deze zit tot op heden in mijn systeem.
Ik heb nu soms problemen dat opeens alles wegvalt, pc blijft aan, maar beeld valt uit en ik zit zeker weten niet meer in windows.
Nu heb ik net met speedfan mijn voltages ff uitgelezen, daaruit kwam het volgende:

+3,3: 3,23V
+5: 4,92V
-5: -5,00V
+12: 10,50V (hiervan ook grafiekje bekeken, hierbij zitten uitschieters naar 9,5V)
-12: -12,03V

Nou mijn vraag: Is mijn voeding stervende? Lijkt mij niet gezond dat die +12 lijn zo laag is of valt dit nog binnen de marge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit valt niet meer binnen de marge. Er is 5% tolerantie ofwel 11.4V -> 12.6V.
Dubbelcheck of dit geen slechte meting is, en meet best zelf eens na met een multimeter. Foto nemen en daarmee garantie claimen indien de garantieperiode nog niet verstreken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

dat dacht ik dus al, ik zal morgen eens even opmeten met de multimeter

edit: nu multimeter eraan hangen, 12.04V op mijn 12+lijn
5.04 op de 5+lijn

[ Voor 36% gewijzigd door The_Scarabial op 22-10-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 18:34:
Hm toch een blaam aan het adres van Seasonic.

Het merk beweert bij zijn M12 reeks voedingen gezorgd te hebben voor 4 aparte 12V rails van elk 18A.
Zie link fabrikant: http://www.seasonicusa.com/m12.htm

Nu blijkt dat deze specificatie van seasonic niet juist is. Door gewoon de voeding te openen kan je zien dat alle 12V kabels gewoonweg naar 2 eilanden leiden op de PCB. Er is dus maar sprake van 2 aparte rails (dewelke weliswaar wel elk 2x krachtiger zijn dan 1 vd 4 rails zou zijn, beweerd door seasonic).
Zie link review: http://www.jonnyguru.com/PSU/M12-700/index3.html

Interessante bedenking hierbij is de vraag of de voeding nu nog wel voldoet aan de atx specificatie.
Inderdaad geen hele goede zaak van Seasonic!
Ik ben blij dat ik net de S12 (500Watt) nog heb kunnen bestellen voor een aantrekkelijke prijs. De M12 is zijn geld niet echt waard vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Scarabial schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 19:42:
dat dacht ik dus al, ik zal morgen eens even opmeten met de multimeter

edit: nu multimeter eraan hangen, 12.04V op mijn 12+lijn
5.04 op de 5+lijn
En onder belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ik heb de multimeter nu een half uur tijdens verschillende dingen, gamen, surfen, branden, file management laten recorden, min: 12.04V, max: 12.08V, avg: 12.04V
dus ik denk dus niet dat het daar aan ligt, dus ik moet nog maar even op zoek naar de werkelijke oorzaak :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbbert
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:49
Welke voeding zou ik beter kunnen nemen voor onderstaande?:
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600
Kingston, 2048 MB, DDR2, PC6000
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB
Asus P5B
MSI 7900GTO, 512 MB, GDDR3, PCI Express x16
OEM 3,5 diskettestation
NEC AD-7173, ATAPI/E-IDE

Antec TruePower Trio, 430 Watt of SmartPower 2.0, 450 Watt?

De SmartPower is iets goedkoper en heeft 20 Watt meer. Maar de TruePower Trio is een nieuwer model dat wat meer Ampères levert en efficienter is. En kunnen deze voedingen bovenstaande goed voeden? Ik wil de processor gaan overclocken.

BTW, is het verschil tussen deze 2 voedingen groot of maakt het bijna niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davema
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 09:17
Ik ga het volgende systeem bestellen.

Intel Core 2 Duo (Allendale) E6400 € 215,14
MSI P965 Neo-F Intel P965 € 104,67
Kingston KVR667D2N5K2 1024 MB DDR2, PC5300 CL5 non-ECC 2x € 123,25
GeForce 7600GT256 MB PCI Express x16 € 135,03 (levertijd 7 dagen)
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB 7200 rpm 16 MB Serial ATA300 € 100,72
Conceptronic Firewire Interface Card PCI FireWire 400 € 13,65
OME 3,5 diskettestation, Zwart € 9,64
Dit alles wordt geplaatst in de Antec Solution SLK1650B 350 Watt € 69,09

Ook wordt er een extra 80 Gb IDE Hardeschijf voor backup bij geplaatst. Ik ben niet van plan dik te gaan overklocken.

Nu vraag ik mij erg af of de voeding die bij de Antec kast zit van 350 Watt (SmartPower) voldoende is om dit systeem goed te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@ Robbbert.

Beide voedingen voldoen voor je systeem. Om er achter te komen welke van de 2 nou het beste is zou ik van beide reviews lezen.

@ Wiermas. Die voeding zal op zich wel voldoen. Alleen als in de toekomst een dikkere GPU wilt of een snellere CPU dan voldoet ie denk ik niet meer. Persoonlijk zal ik voor een iets sterkere voeding gaan.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.