Ze waren ook blauwCyphax schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:04:
[...]
Het zou eigenlijk wel heel leuk zijn als die rode linkjes blauw zouden worden ofzo, misschien dat dat de boel een beetje opfleurt.
Intentionally left blank
Ze waren ook blauwCyphax schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:04:
[...]
Het zou eigenlijk wel heel leuk zijn als die rode linkjes blauw zouden worden ofzo, misschien dat dat de boel een beetje opfleurt.
Intentionally left blank
TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:05:
Maar gelukkig gaan de MSN-smileys in 1.9.4 alles opfleuren
Heheh okee okee, mij maakt het niet zoveel uit, ik let normaalgesproken niet zo op advertenties, maar het viel me wel op.TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:05:
Nee, rood is een GoT kleurAls dit al afleidend genoeg werkt, moet er helemaal geen blauw komen
Yesssss!Maar gelukkig gaan de MSN-smileys in 1.9.4 alles opfleuren
Dat heb ik gemist. How about groen?crisp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:07:
[...]
Ze waren ook blauwalleen dat werd niet zo gewaardeerd
En wat voor 1!
Saved by the buoyancy of citrus
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
[ Voor 30% gewijzigd door hereweare67893 op 23-06-2006 19:16 ]
Zoals ik al eerder zei is er vrij weinig animo om te adverteren op forums. Domweg omdat het veel views voor relatief weinig gebruikers zijn die ook nog eens vooral naar de inhoud kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:01:
Ik ben ook niet tegen ads (in meer of mindere mate) en geld verdienen, maar wel tegen ongerichte ads. En ik ben benieuwd. Ik geloof namelijk niet dat er genoeg relevante adverteerders bestaan om doelgerichte ads te leveren voor de T.net doelgroep.
Verwijderd
Bedankt! Dit is tenminste een antwoord waar je iets aan hebt.ACM schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:20:
[...]
Zoals ik al eerder zei is er vrij weinig animo om te adverteren op forums. Domweg omdat het veel views voor relatief weinig gebruikers zijn die ook nog eens vooral naar de inhoud kijken.
Dat was met de vorige adverteerders (eerst webads en toen adremedy) net zo goed, misschien wel meer, een probleem als nu met adsense.
Er zijn overigens wel degelijk advertenties die in meer of mindere mate passen bij het onderwerp. Boven het "Werk en Inkomen"-forum zie je bijv banners over beleggen. Boven "PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie" naast de algemenere telefoonadvertenties dingen over navigatiesystemen. Bij de hdtv-topics zie je ads over tv's, etc.
Maar er zijn ook plaatsen waar de plank finaal misgeslagen worden ('kaart' bij videokaart is een lastig begrip bijv) en plaatsen waar er eigenlijk uberhaupt weinig over te zeggen wat het onderwerp nou eigenlijk is.
Overigens zal een deel van het probleem wel veroorzaakt worden dat wij nederlandse advertenties presenteren en hun eigen informatie meer op het veel grotere engelse aanbod slaat.
PhD i.o.
Letterlijk in deze vorm? Nee, dat sowieso niet. Zoals gezegd kan er met een Adsense Premium-account veel meer aan styling gedaan worden. O.a. de fonts en uitlijning zullen dan beter afgestemd worden op de rest van de site.Maximus schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:34:
De ads die nu boven het quick reply gedeelte komen die zijn definitief? Wanneer dit het geval is begin ik toch zeer ernstig na te denken over een add-free abbonnementje bij tweakers. want echt het ziet er niet uit.
Ik denk dat dat dus wel gaat veranderen als GoT veel AdSense kliks op gaat leveren! We hebben immers een groot aantal bezoekers.. Als T.net ook AdSense zou krijgen zou dat nóg positiever wordenACM schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:20:
Overigens zal een deel van het probleem wel veroorzaakt worden dat wij nederlandse advertenties presenteren en hun eigen informatie meer op het veel grotere engelse aanbod slaat.
[ Voor 19% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2006 20:10 ]
Yup I agree; you give some, you take some...dit is volgens mij de semiperfecte synergie tussen opvallendheid en irritatie.crisp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:43:
[...]
Ik zou het niet moeten doen want dit soort replies slaan natuurlijk als een tang op een varken, maar hoezo gebruikertjes pesten? Wij doen moeite om eea toch zo goed mogelijk te integreren en zijn open en eerlijk over ons adbeleid - waarbij ons primaire doel is om een goede balans te creëeren tussen inkomsten (ja, natuurlijk moet er geld verdiend worden - ook bij mij moet er brood op de plank komen en de servers moeten onderhouden worden, de forumsoftware is ook niet gratis etcetera etcetera etcetera) en bruikbaarheid van het forum.
Dat er veel negatieve respons kwam op de meebewegende skyscraper daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen; dat was blijkbaar dus net over het randje voor velen en is om die reden ook teruggedraaid, maar ik moet eerlijk zeggen dat de respons van sommigen mbt de textads boven de quickreply enigszins overtrokken is...
leoaq.fm // Jeune Loop
TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:07:
[...]
edit:
Ik zat trouwens even te Googlen op AdSense premium, maar dan gaan jullie ook nog eens geld verdienen met zoekresultaten, en ik weet niet of dat Google-ding in de search vaak gebruikt wordt maar..
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 23-06-2006 20:40 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
[ Voor 7% gewijzigd door HiDNN op 23-06-2006 21:11 ]
Toe nou... waarom zou GoT niet deze advertentiemethode kunnen gebruiken zonder VNU?Thesilence07 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:08:
Nog even en dan zie je door de Ad`s de tekst niet meer die je wil lezen
![]()
" Nee er veranderd niets als VNU Tweakers heeft overgenomen"
Dit heeft niets maar dan ook niets met VNU of watdanook te maken maar is puur een beslissing van onszelf. Sowieso het implementeren van AdSense was iets dat al langere tijd op de plank lag, en nu dat we in de 'probeer'-fase zitten is het niets dan logisch dat we ook gaan experimenteren met verschillende formaten, posities en styling om een zo hoog mogelijk rendement te halen. Dat we nu onder VNU vallen doet niets af aan het feit dat we gewoon voor een gezonde financiele huishouding dienen te zorgen zodat we ook in de toekomst kunnen blijven investeren om deze site in de lucht te houden en te verbeteren.Thesilence07 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:08:
Nog even en dan zie je door de Ad`s de tekst niet meer die je wil lezen
![]()
" Nee er veranderd niets als VNU Tweakers heeft overgenomen"
[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 23-06-2006 21:33 ]
Intentionally left blank
Verwijderd
Wat betreft het eerste ben ik het -zoals reeds gezegd- helemaal met je eens. Dat dit een vooruitgang is ben ik dat niet geheel. De doeltreffendheid van de advertenties laat -zoals ik hier boven ook al heb geposted- enorm veel te wensen over. Bovendien verwacht ik niet - zelfs na de indexatie - dat Adsense daadwerkelijk weet advertenties te presenteren die voor het overgrote deel aansluiten bij de doelgroep van de Tweakers. Naar mate de advertenties op langer termijn slechter aansluiten bij de lezers, zal het denk ik zelfs juist het tegenovergestelde bereikt doordat Tweakers de ranzige Adsense advertenties zullen gaan blocken. Ik blijf er bij dat ik denk dat Adsense niet capabel is om doeltreffende advertenties voor een site als Tweakers te presenteren (dat er af en toe een 'hit' tussen zal zitten betwijfel ik niet, maar als meer dan 60% niet van toepassing is, wekt het alleen maar irritaties op. RINGTONES voor 4,20 per weeek !!! / Eendrachtspelen !!!). Tweakers.net is niet je standaard forum waarop de 'gemiddelde' Internetters toepasbaar zijn zoals dat voor een groot deel bij andere fora waarschijnlijk wel het geval is en Adsense prima kan werken.Cyphax schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:19:
[...]
Toe nou... waarom zou GoT niet deze advertentiemethode kunnen gebruiken zonder VNU?
Het bannergebeuren was lange tijd niet optimaal, niet-passende banners, vaak banners met scriptfouten en herriemakende Flashbanners. Dit is echt wel vooruitgang, tenminste, als Google de server(s) niet opnieuw over de zeik helpt.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 21:40 ]
Adblock in FFRedXraD schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:35:
Ik zit er nu een paar uur tegenaan te kijken, maar ik blijf het hinderlijk vinden...
==
hoi
Intentionally left blank
[ Voor 6% gewijzigd door pjottum op 23-06-2006 21:44 . Reden: eendracht ]
ping 127.212.23.124
Daar kun je dus een ban voor krijgen hè..Eusebius schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:41:
[...]
Adblock in FFwerkt bij mij wel. Ik wist niet eens dat op GoT adsense was geinstalleerd
En nog een keer, nu zelfs met een screenshotEusebius schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:48:
Huh? Waardan? [afbeelding]
Mwja, ik kan het wel warderenEr zullen altijd mensen zijn die een adblocker (weten) te installeren en genoeg mensen overblijven die dat niet weet en toch hier komt ( = geld genereren).
[ Voor 42% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2006 21:59 ]
Met die link onder 'besteed' doel je op die BMW 6 serie?Jo-hannes schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:58:
Ik vind dat iedereen niet zo moet zeurenhet geld wat de banners opbrengen wordt echt wel goed besteed
, en de inhoud van het forum blijft van dezelfde kwaliteit.
ik GOT echt niet met minder plezier sinds de ads er zijn, daarnaast kan je altijd nog een abbo nemen
Oei wat een brave reply
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
eigenlijk op het stukje over de vervanging van appolloTheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:00:
[...]
Met die link onder 'besteed' doel je op die BMW 6 serie?![]()
[ Voor 23% gewijzigd door Bio op 23-06-2006 22:04 ]
Mijn reactie in ander topic:TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:57:
[...]
Daar kun je dus een ban voor krijgen hè..
Dat je het doet, ok, dat moet je zelf weten.. Maar het dan nog melden ook, en al hélemaal in een topic vol met admins :x Volgens mij ben je dan niet echt jofel bezig![]()
[...]
En nog een keer, nu zelfs met een screenshot![]()
![]()
Gozer, wij weten ook wel dat je met het allermachtige Firefox kunt adblocken hoor..! Alleen weten wij ook de gevolgen daarvan, en al helemaal als je het zelf nog laat zien..
Ik had google ads al lang geblockt, vanwege een andere site waar ik vaak kom. Daar stonden ze heel irritant opgesteld enzo. Toen ik dit topic las, dacht ik eerst dat het een HK nivo was. Tot ik opeens herinnerde dat ik ze geblockt heb.
Ok, ik kan me voorstellen dat het niet mag. Maar ik zeg nu iets wat anderen doen. Je wijst me wel op iets wat ik niet wist, dus ik zal het wel ff weghalen.
==
hoi
Dat laatste komt doordat er iemand hier ging 'experimenteren' met een aantal lompe zinnen over muziek enzo die hier gewoon neergegooid werden..kamstra schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:01:
ads zijn niet vervelend, ads tussen een laatste reply en de quick reply zijn echter om van te'en
ZWAAR irritant imo. Daarbij slaan de meeste ads die ik er zie staan als een tang op een varken, en dat helpt ook niet mee. Ik ga er iig niet harder van op die dingen klikken
Je zegt wel dat je het ff weggehaald hebt, maar waarom zeg je nu dan dat je ze niet ziet, en post je er screenshots bij
[ Voor 0% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2006 22:05 . Reden: Hmmm.. dubbelpost :-( ]
Ik vraag me af waarom jij dit post User geeft toe AdSense te blokkerenTheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:05:
[...]
Je zegt wel dat je het ff weggehaald hebt, maar waarom zeg je nu dan dat je ze niet ziet, en post je er screenshots bij
[ Voor 87% gewijzigd door Eusebius op 23-06-2006 22:12 ]
==
hoi
with stupid ^^gideon82 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:07:
[...]
Ik vraag me af waarom jij dit post User geeft toe AdSense te blokkeren
Heb je dan niets beters te doen dan mensen verlinken? Wat maakt het jou nou uit dat hij het doet? En jah, daar kan ik me aan storen.
Tja, we werken allemaal mee om het forum wat leefbaar te houden. En hier zijn slechts een beperkte set aan regels, dus als iemand gaat lopen patsen daarover, dan is het Zee's goed recht om dat aan te kaarten. Hijzelf heeft dan verder toch geen zeggenschap erover, laat staan consequenties..gideon82 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:07:
[...]
Heb je dan niets beters te doen dan mensen verlinken? Wat maakt het jou nou uit dat hij het doet? En jah, daar kan ik me aan storen.
Omdat het tegen de regels is en je iets dient te melden als je ziet dat het niet zo gaat als het hoort? Als ik zulke dingen tegen kom meld ik het gewoon even.. En mij maakt het niets uit, maar gezien de 'waarschuwende' reacties naar Alex toe al in dit topic ziet het ernaar uit dat admins het echt niet leuk vinden, dus waarom zou ik het dan niet reporten? Als het niets uit maakt mogen ze dat topic dicht doen en er niets aan doen, als het hun wel wat uitmaakt zien ze maar wat ze doen.gideon82 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:07:
[...]
Da's dus precies wat ik bedoeldeEcteinascidin schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:10:
[...]
Tja, we werken allemaal mee om het forum wat leefbaar te houden. En hier zijn slechts een beperkte set aan regels, dus als iemand gaat lopen patsen daarover, dan is het Zee's goed recht om dat aan te kaarten. Hijzelf heeft dan verder toch geen zeggenschap erover, laat staan consequenties..
En ontopic: 't zal ff wennen zijn om GoT als reclamebureau te zien.
[ Voor 23% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2006 22:11 ]
Maar zo bedoel ik het niet. Ik vraag me gewoon af waarom hij gelijk iets moet posten in het 'schop een modje' zo van ''Meester (handje omhoog), jantje doet iets stouts". Hij geeft zelf aan dat een aantal admins actief zijn in dit topic, waarom dan alsnog melding maken. Ze zullen het zelf wel zien en dan actie ondernemen (indien nodig).Ecteinascidin schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:10:
[...]
Tja, we werken allemaal mee om het forum wat leefbaar te houden. En hier zijn slechts een beperkte set aan regels, dus als iemand gaat lopen patsen daarover, dan is het Zee's goed recht om dat aan te kaarten. Hijzelf heeft dan verder toch geen zeggenschap erover, laat staan consequenties..
En ontopic: 't zal ff wennen zijn om GoT als reclamebureau te zien.
[ Voor 10% gewijzigd door mrFoce op 23-06-2006 22:16 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Eusebius op 23-06-2006 22:18 ]
==
hoi
[ Voor 25% gewijzigd door crisp op 23-06-2006 22:30 ]
Intentionally left blank
En nog grappig doen ook, omdat ik toevallig pas 15 ben? Wel cool van je trouwens, dat je helemaal daarvoor m'n profiel in gaat, om te kijken of je toevallig niet iets over me op kunt merken
[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2006 22:34 ]
Mmm ben ik het niet met je eensch: de banner bovenaan stoort niet, hoort er gewoon bij. BIj het openen "scan" ik de pagina en ga vervolgens de relevante tekst lezen. Dan kom ik onderaan en moet opeens omschakelen van relevenant naar reclame. Dat is het irritante. Als de reclame boven, rechts, links of helemaal onderaan staat dan is 't in het algemeen nog te handelen. Maar nu verbreekt de adsense het leeshandeling.crisp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:29:
Wellicht was die banner boven de quickreply ook niet noodzakelijk geweest als er niet zoveel geblocked zou wordenDe goeden lijden onder de kwaden zeggen ze dan, en wie de schoen past...
[ Voor 3% gewijzigd door Eusebius op 23-06-2006 22:38 ]
==
hoi
Deed ik ook (nadat hij zei dat je 15 was). Fietsje te koop staan op speurders nietTheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:32:
[...]
En nog grappig doen ook, omdat ik toevallig pas 15 ben? Wel cool van je trouwens, dat je helemaal daarvoor m'n profiel in gaat, om te kijken of je toevallig niet iets over me op kunt merken
En nu weer ontopic, het was overigens nooit bedoeld als 'meester, jantje doet iets stouts' maar gewoon als 'Kijk ik ben cool, ik doe stout > Hé hij doet cool hij is stout'
[ Voor 12% gewijzigd door mrFoce op 23-06-2006 22:45 ]
[ Voor 18% gewijzigd door dr snuggles op 23-06-2006 22:49 ]
in mijn ogen staan ze nog steeds onder de informatie hoorRedXraD schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:55:
@wwillem? de skyscraper weg? maak je scherm eens wat groter...
En tjah, enerzijds zegt GoT geen reclame zoals content advertising () te willen hanteren, maar anderzijds beuken ze de advertenties nu midden in de content/informatie....
[ Voor 27% gewijzigd door crisp op 23-06-2006 23:00 ]
Intentionally left blank
Doe toch niet zo naief. Firefox is de shit volgens vele tweakers omdat het niet microsoft is plus de optie om reclame te blokkeren. Tweakers kan zeggen wat ze willen zeggen over reclame blokkeren, en dat weten ze zelf ook. Maar dat houd ze er niet van om het wel te proberen te verbieden.TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:57:
[...]
Daar kun je dus een ban voor krijgen hè..
Dat je het doet, ok, dat moet je zelf weten.. Maar het dan nog melden ook, en al hélemaal in een topic vol met admins :x Volgens mij ben je dan niet echt jofel bezig![]()
[...]
En nog een keer, nu zelfs met een screenshot![]()
![]()
Gozer, wij weten ook wel dat je met het allermachtige Firefox kunt adblocken hoor..! Alleen weten wij ook de gevolgen daarvan, en al helemaal als je het zelf nog laat zien..
[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 23-06-2006 23:07 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
Jij bent niet helemaal waus? Kijk eens goed naar wat je zegtwwillem schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 22:44:
Reclame is per definitie overbodig.
Dus dat kan geen reden zijn om een reclame af te wijzen.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 23:15 ]
Reclame is gewoon ongewenst, dat is ook de reden waarom ze een abo aanbieden waarmee je het reclame vrij kan maken. En sinds wanneer denken gebruikers dat ze marketing managers zijn van tweakers, inkomsten dit inkomsten datVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:08:
[...]
Jij bent niet helemaal waus? Kijk eens goed naar wat je zegt
I'm with stupid:
"Reclame is PER DEFINITIE overbodig."
Dus dat is JUIST de reden om het dan toch af te wijzen? Ik snap jou niet helemaal en jij begrijpt je zelf denk ik ook niet helemaal door zoiets inconsistent te beweren.
Bovendien denk ik dat reclame juist niet overbodig is, vooral niet voor Tweakers waar ze een deel van hun inkomsten uit halen...en wij gratis gebruik van het forum kunnen maken.
[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 23-06-2006 23:23 ]
Dat is gewoon per definitie niet waar; als reclame niet effectief zou zijn dan zou geen hond reclame maken. Reclame heeft een doel en gezien het feit dat reclame op internet blijkbaar effectief is vervult het blijkbaar ook een behoefte. Het is uiteindelijk een win-win situatie tussen reclamemaker en siteowner en nuttig voor bepaalde bezoekers - je kan niet jouw interpretatie extrapoleren naar de rest van de internet-gemeenschap
Intentionally left blank
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Hij zegt "reclame is ongewenst".. In dat opzichte heeft ie denk ik wel een punt, want ken jij mensen die zeggen "Goh, deze film draait nu al aan 1 stuk door, ik vraag me af wanneer hij bruut onderbroken wordt door een reclameblok. Ik vind de film zo stukken minder leuk." of "Goh, een site zonder reclame, wat vervelend, nu kan ik niet op de hoogte gehouden worden met wat mensen me proberen aan te smeren." etc etc.crisp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:44:
[...]
Dat is gewoon per definitie niet waar; als reclame niet effectief zou zijn dan zou geen hond reclame maken.
* Erkens steekt hand opOsiris schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:56:
want ken jij mensen die zeggen "Goh, deze film draait nu al aan 1 stuk door, ik vraag me af wanneer hij bruut onderbroken wordt door een reclameblok. Ik vind de film zo stukken minder leuk."
Verwijderd
Erkens schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:58:
[...]
offtopic:
tijdens het WK zend de KRO leuke detectives uit, alleen is het erg irritant dat er geen "break" in zit, is doorgaands wel handig als plaspauze oid, zeker als de nood hoog is wordt die film er minder leuk door omdat het niet meer je volledige aandacht heeft
Hoe is het eigenlijk intussen met de server load? Gaat dat nog snelheidsproblemen geven of hoeven we daar niet bang voor te zijn?
Mwa, mijn vrouw vind reclamefolders altijd zeer interessant, en ik check altijd via dergelijke folders waar het bier het goedkoopst is. Dus nee: reclame is niet altijd vervelendOsiris schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:56:
[...]
Volgens mij vind vrijwel iedereen reclame wel vervelend.
Wat de een vervelend vind is misschien wel interessant voor een ander...Dat iets vervelend is, wil echter nog niet meteen zeggen dat er geen markt voor is
Intentionally left blank
Jawel hoor, je kan bepaalde url's excluden.HunterPro schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:10:
[...]
externe dienst enzo, banners, kun je niks aan doen op dit moment (wel zodra ze op 't premium account van VNU zitten).
We hebben al 40+ URL's in de filterlist staanDuderuud schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:39:
[...]
Jawel hoor, je kan bepaalde url's excluden.
Intentionally left blank
Je slaat de plank mis met je voorbeeld. Het reclame voorbeeld dat je naar voren haalt gebeurd via een totaal andere medium dan een tv of het internet en tevens in een compleet ander vorm. En misschien daarom vind je reclame folders niet zo heel erg, als je ze niet wil lezen dan lees je ze niet. Je kan zulke folders zien als Spam E-mail. Dus wat je infeite nu doet is het reclame op tweakers vergelijken met spam E-Mail. Reclame op de TV is een veel beter vergelijking omdat je het gewoon hoe dan ook voorgeschoteld krijg.crisp schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:21:
[...]
Mwa, mijn vrouw vind reclamefolders altijd zeer interessant, en ik check altijd via dergelijke folders waar het bier het goedkoopst is. Dus nee: reclame is niet altijd vervelend
Punt is dat reclame relevant moet zijn om interessant te zijn en wellicht zitten daar nog wat puntjes voor verbetering
[ Voor 60% gewijzigd door crisp op 24-06-2006 01:49 ]
Uiteraard wordt deze afweging gemaakt, en Tweakers zijn wat fijngevoeliger dan andere internetbezoekers, dus daar zijn wij inderdaad ook bedacht opwwillem schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 01:08:
[...]
Aha, ontkenningsmode. Maar jij maakt gewoon de afweging tussen of effectief, of minder irritant (voor sommige gebruikers). Deze tegenstelling is waar reclame op internet zo'n beetje om draait.
Het forum is altijd al een kostenpost geweest en dat zal ook wel zo blijven ondanks extra ads etcetera. Wij willen express niet tot het naadje gaan mbt advertentie-inkomsten omdat wij zelf ook wel weten dat dat ten koste zal gaan aan de bezoekers, maar we streven wel naar een redelijke balans...[...]
Dus er zijn nu drie banners op sommige delen van GoT. Dat is dan wel weer jammer. Waarom zijn er eigenlijk extra ads bij gekomen? Is er meer geld nodig (alsin: anders geen GoT), of willen jullie meer geld hebben (alsin: Dagobert Duck)?
Intentionally left blank
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 06:00 ]
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Enig idee wat een betere kleur is dan? Want hij is juist in deze kleurstelling gekozen om duidelijk geen onderdeel van de topic-content te zijn (die hebben een lichtere achtergrond), toch nog wat op te vallen, maar niet weer een andere kleur te introduceren (de blauwe kleur die de linkjes eerst hadden was bijv te fel), het rood komt tenslotte op meerdere plaatsen in de sites terug.we_are_borg schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 09:23:
kunnen jullie met de kleur spelen en kijken naar een betere kleur.
1000 views ofzo levert ook een paar cent op geloof ik, dussuh..418O2 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 07:00:
even een niet te heldere reply. Waarom moeilijk doen over mensen die het blocken als ze toch never the nooit niet op een banner in googleads klikken
ik doe dat sowieso niet, omdat als ik wat zoek ik het zelf opzoek en het niet door googleads wil vinden
maar als op deze manier geld wordt verdiend,prima, maar ik klik er niet op (en block het ook niet uit goedheid)
Nee, niet met adsense. En van de vorige varianten van adremedy was het volgens mij ook niet zo, of misschien een heel klein bedrag.Osiris schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:23:
1000 views ofzo levert ook een paar cent op geloof ik, dussuh..
[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 24-06-2006 12:33 ]
Verwijderd
Ja, die inkomsten worden uitstekend besteedJo-hannes schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 21:58:
Ik vind dat iedereen niet zo moet zeurenhet geld wat de banners opbrengen wordt echt wel goed besteed
, en de inhoud van het forum blijft van dezelfde kwaliteit.
ik GOT echt niet met minder plezier sinds de ads er zijn, daarnaast kan je altijd nog een abbo nemen
Oei wat een brave reply
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 12:46 ]
Aahh, dacht dat Google ook wel een pay-een-paar-cent-per-heel-erg-veel-views hanteerde.. Nou ja, dan ben ik wel erg benieuwd of de bannerinkomsten boven de €10,- per maand stijgenACM schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:33:
[...]
Nee, niet met adsense. En van de vorige varianten van adremedy was het volgens mij ook niet zo, of misschien een heel klein bedrag.
Voor de reclame op de FP geldt het wel trouwens.
Google heeft 't zelf wel over CPM's, maar wordt verder niet echt duidelijk gemaakt hoe en wat... Nou ja, 't zal welGoogle zet relevante CPC- (cost-per-click, kosten per klik) en CPM- (Costs per thousand impressions, kosten per duizend vertoningen) advertenties in een veilingsysteem en laat deze met elkaar vergelijken.
[ Voor 30% gewijzigd door Osiris op 24-06-2006 13:02 ]
Volgens mij hanteren ze toch ook zoiets? Zolang je kliks krijgt op je banners, gaat de prijs per click dacht ik omhoog door het aantal pageviews.Osiris schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:55:
[...]
Aahh, dacht dat Google ook wel een pay-een-paar-cent-per-heel-erg-veel-views hanteerde.. Nou ja, dan ben ik wel erg benieuwd of de bannerinkomsten boven de €10,- per maand stijgen
Volgens mij is het iets van 50 cent ofzo, dus dat valt wel mee met hoe laag het is..BaBoOn schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:57:
[...]
Volgens mij hanteren ze toch ook zoiets? Zolang je kliks krijgt op je banners, gaat de prijs per click dacht ik omhoog door het aantal pageviews.
Correct me if im wrong
Zoals ik zal zei.. Daniël heeft zelfs een 6-serieVerwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:44:
[...]
Ja, die inkomsten worden uitstekend besteed
[ Voor 72% gewijzigd door TheZeroorez op 25-06-2006 19:07 . Reden: Link effe weggetrokken, vond Crisp niet zo leuk :> ]
TheZeroorez schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:44:
<knip>
Hier een greasemonkey scriptje van Osiris dat de quickreply en ads netjes omdraait..Zoals het er nu uitziet hoort het dus
Als het niet mag moeten jullie het zeggen, maar het lijkt me sterk, aangezien ze er nog steeds gewoon staan, alleen nu minder hinderlijk enzo..
1
| javascript:(function() { if (document.getElementById('quickreply_form') && document.getElementById('adsense')) { head = document.getElementsByTagName("head")[0]; style = document.createElement("style"); style.setAttribute("type", 'text/css'); style.innerHTML = "#quickreply_form { position: relative; top: -100px; } #adsense { position: relative; top: 150px;}"; head.appendChild(style); }})(); |
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 15:26 ]
Signature
In een bookmark? Dan moet je toch elke keer op die bookmark klikken wil je het scriptje laten runnen?Technicality schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:08:
[...]
code:Als je deze regel ff in een bookmark propt (bij firefox: bookmark *iets* en dan eigenschappen > locatie is bovenstaande regel
1 javascript:(function() { if (document.getElementById('quickreply_form') && document.getElementById('adsense')) { head = document.getElementsByTagName("head")[0]; style = document.createElement("style"); style.setAttribute("type", 'text/css'); style.innerHTML = "#quickreply_form { position: relative; top: -100px; } #adsense { position: relative; top: 150px;}"; head.appendChild(style); }})();
(c) naar de makers natuurlijk
Verwijderd
Ja, dat weet ik. En dus ga je je policy maar aanpassen, omdat het zo beter uitkomt? Vreemde houding vind ik...De WoW gold banners zijn eigenlijk dweilen met de kraam open. Zodra je er 5 blokkeert staan er alweer 10 nieuwe tegenover.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 17:20 ]
Vervalt meteen heel jouw argument hè..?pasta schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:34:
Edoch kan je de URL's gewoon even het beste melden in Schop een Modje.
[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 24-06-2006 16:46 ]
Mja ik ben luiOsiris schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:40:
[...]
In een bookmark? Dan moet je toch elke keer op die bookmark klikken wil je het scriptje laten runnen?Nee da's handig
Dat geldt voor de "gewone banners" (die dingen met plaatjes dus). De adsense-text-banners zijn per click.Osiris schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:55:
Google heeft 't zelf wel over CPM's, maar wordt verder niet echt duidelijk gemaakt hoe en wat... Nou ja, 't zal wel
Sja, zoals al gezegd zijn er aardig wat van die aanbieders. Zodra we toegang tot ons adsense-premium account hebben moet de filtering van ongewenst materiaal aardig beter zijn dan nu... Nu moet je los alle url's toevoegen en dat schiet natuurlijk niet zo op.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:22:
Als je een draadje dicht doet, met verwijzing naar hier, moet er natuurlijk hier wel iets over gezegd worden. Want het raakt zo precies niet opgelost? Ik krijg nog altijd reclame voor WOW goud, zelfs in het hier genoemde LA topic.
Ah, en welk alternatief is er dan nog? Heel de ads maar uitzetten omdat die reclame's boven specifieke topics komen te staan?Als je die URLs handmatig gaat blokkeren, veel geluk dan. Maar ze er laten staan vind ik niet dat kan.
Euh, op welke grond is het verkopen van virtuele waar dan verboden?Trouwens, als ik me niet vergis is dit in Nederland/België verboden (gamesgoud verkopen).
Maar als je op het 'Ads door Gooooogle'-linkje klikt kan je aangeven of een banner volgens jou illegaal is. Dus je hoeft voor illegale waar niet eens per se bij ons aan te kloppen om het door te geven.En hoewel het natuurlijk Google zijn adds zijn, ben je als sitehouder daar verantwoordelijk voor.
Euh? Lees ajb de thread een beetje terug, deze opmerking in andere varianten vaker in dit topic gezegd. En die heb ik o.a. hier beantwoord.Kijk, als je het ambetant vind dat je adds niet genoeg opbrengen, zorg er dan toch voor dat ze een klein beetje gericht zijn op de doelgroep. Op zich vind ik Google AdSense een goed idee, maar op deze manier gaat het echt niet werken hoor.
Verwijderd
Ah, met deze uitleg erbij is het inderdaad een stuk duidelijkerVerwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:15:
ACM, ik denk dat mijn reactie een beetje verkeerd over kwam.
Dat is wat lastig. De vorige vorm van adverteren had ook problemen. Het zit hem toch vooral in het veel views voor weinig geinteresseerde adverteerders zien te slijten en daar zit altijd wel wat troep tussen. Bij de vorige werd het zelfs zo erg dat er bij buitenlandse bezoekers gevraagd werd of er spy-ware troep geinstalleerd mocht worden... dan heb ik toch liever dat er links naar zaken staan die toch deels buiten de policy vallen.Je moet gewoon beseffen dat op deze manier het gewoon niet te doen is om de ´foute´ advertenties er uit te halen, en dus is het misschien toch niet de juiste manier voor dit forum.
Yep, dat is wat Google er iig zelf over zegt. Dus het is nog afwachten of het dan inderdaad beter gaat. Maar wat ik er tot nog toe van begrepen heb is dat we dan hele groepen advertenties in een keer uit kunnen schakelen.Maar dat vervalt natuurlijk als het met een premium acount beter zou gaan.
We are shaping the future
Ik denk eerder dat het het verschil in vorm is. Bij de banner bovenaan staat er ook nog wat naast. Die onderaan is alleen maar een 'overbodig' object waar je ogen overheen moeten springen. Bij die bovenaan bevat de balk erboven veel duidelijke grote objecten, onder de banner onderaan staan een heleboel cijfers, waar je even moet zoeken en dan pas kunt klikken.ACM schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:28:
[...]
Enig idee wat een betere kleur is dan? Want hij is juist in deze kleurstelling gekozen om duidelijk geen onderdeel van de topic-content te zijn (die hebben een lichtere achtergrond), toch nog wat op te vallen, maar niet weer een andere kleur te introduceren (de blauwe kleur die de linkjes eerst hadden was bijv te fel), het rood komt tenslotte op meerdere plaatsen in de sites terug.
Ik heb zelf wel meer dan eens op een link geklikt die me interessant lijkt. Dat jij kotst op AdSense moet je zelf weten, maar bedenk dan wel dat er meer mensen zijn dan jij. Als het niks opleverde zou men het niet aan hebben gezet. En ten overvloede: het blokkeren van ads levert een ban op als je betrapt wordt; daarom moet je ze niet verbergen.Alex schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:18:
Wat ik eigenlijk vreemd vind: Google AdSense-views leveren geen sikkepit op, mensen die nooit via AdSense een link zullen volgen zullen er nooit op klikken. Oftewel: ze zien dingen waar ze niets aan hebben, jullie hebben er ook niets aan. Waarom zou je het jezelf dan niet makkelijk mogen maken door ze gewoon te verbergen met de bekende methoden?
En aan de moraalridders: het levert niks op, dus waarom zou je het dan überhaupt laten zien?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
leoaq.fm // Jeune Loop
Nooit is een erg lange tijd. Het kan best dat iemand die dacht dat er niks tussen zou zitten een kopje ziet dat hem toch interessant lijkt en waar ie dan toch op klikt.Alex schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:18:
Wat ik eigenlijk vreemd vind: Google AdSense-views leveren geen sikkepit op, mensen die nooit via AdSense een link zullen volgen zullen er nooit op klikken.
Maar als je ze dan standaard verbergt krijg je dat inderdaad nooit.Oftewel: ze zien dingen waar ze niets aan hebben, jullie hebben er ook niets aan. Waarom zou je het jezelf dan niet makkelijk mogen maken door ze gewoon te verbergen met de bekende methoden?
Ja, dat vind ik ook mooier. Maar dat kunnen we vooralsnog niet sturen.leokennis schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:11:
Overigens heb ik liever 4 smalle reclames dan 2 brede die ik vanmiddag zag; 4 geeft meer vullig zodat je niet een grijze vlakte krijgt midden tussen de content.
[ Voor 15% gewijzigd door ACM op 24-06-2006 21:15 ]
Gaat vaak met regulieren expressies. forbidden : *tweakers.net* bij wijze van spreken. En met regulieren expressies kan je het zo gek maken als je het maar kan bedenken. De manier om het tegen te gaan zoals jij omschrijft word ook gebruik gemaakt op andere sites, alleen is toch wel weer te omzeilen hoor als je een beetje verstand ervan hebt. Met name non Firefox gebruikers die dus de HOST file gebruiken lopen wel tegen dat probleem aan. Door bijvoorbeeld alle normale afbeeldingen van een site op de zelfde server te hosten als de bannersSYQ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:43:
hoe werkt eigenlijk een addblocker?? die filtert toch op woordjes of url, en aan de hand daarvan toont ie hem niet??
als jullie nou gewoon de reply buttons ook zulke benamingen geven dat is het probleem toch opgelost met volk die de reclames op t.net blocken?? dan blokken ze ook automatisch de reply buttons
[ Voor 11% gewijzigd door aex351 op 24-06-2006 21:55 ]
Verwijderd
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 00:37 ]
Nee dat is niet zinvoller en zelfs tegen de regels. Als dat namelijk ontdekt wordt dan wordt de account bevroren.Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 00:34:
Gewoon door url filtering op bepaalde key words, tegenwoordig heb je zelfs routers die al bepaalde urls voor je kan laten blocken.
BTW, is het niet veel zinvoller dat we afspreken dat we met al allen op een bepaalde link klikken _ Dat levert volgens mij veel meer op dat een banner waar bijna niemand op klikt
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq