[AdSense] Feedback

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 2.719 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik vind deze bottombanners er ge-wel-dig uitzien. Goed in de layout meegenomen enzo. 100% mee eens! :) (wat is eigenlijk het uiteindelijke doel, hoeveel bannerlocaties moeten er continu zichtbaar zijn? :))

[ Voor 35% gewijzigd door HunterPro op 23-06-2006 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

Die onderste banner is super voor je bannerblootstelling (niet te negeren zeg maar :X.) Het enige wat ik storend vind is dat ze meteen links beginnen. Ik zou het persoonlijk mooier vinden als de Adsense-banners pas boven het vakje van de quickreply beginnen, en niet helemaal links.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

met de twee reacties boven me :) vind het een nette plek, maar de uitlijning zou nog wat netter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
zonder quickreply ziet het er wel prima uit though ;)

Afbeeldingslocatie: http://triton.student.utwente.nl/~tobias/public/adsensedemo.png

[ Voor 43% gewijzigd door HunterPro op 23-06-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 14:57
Kunnen de banners onderaan niet onder de quickreply? Is wat logischer :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

niet echt, want dan zit daar je navigatie weer onder, met de knop post reply, dat zou je hem helemaal onderaan de pagina moeten doen, vind dit juist wel mooi geintegreerd zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
dat wil je niet - dan is de afstand verstuur bericht <> banner te klein waardoor je meer kans hebt op misklikken. In combo met banners die in 't zelfde window openen ben je dan je net getikte bericht kwijt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

fee-tje schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:42:
Die onderste banner is super voor je bannerblootstelling (niet te negeren zeg maar :X.) Het enige wat ik storend vind is dat ze meteen links beginnen. Ik zou het persoonlijk mooier vinden als de Adsense-banners pas boven het vakje van de quickreply beginnen, en niet helemaal links.
Mee eens, zo ongeveer waar de rest van de content op de hele pagina ook begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Cyphax

Moderator LNX
Is dit een probeersel gewoon tussendoor of hoe moeten we dat zien?
Vervangt dit de skyscraper aan de zijkant? (die zie ik nooit ivm te lage resolutie)

[ Voor 40% gewijzigd door Cyphax op 23-06-2006 14:53 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
een serieus probeersel tussendoor met een duidelijk doel in het achterhoofd denk ik, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat een dergelijke advertentievorm plaats gaat hebben in de layout. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
Waarom loopt dit niet in de HK?

[ Voor 5% gewijzigd door Mr.S op 23-06-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit is inderdaad al een stuk beter, alleen ook ik zie het net als iemand hierboven toch liever onder de quickreply. Dit stoort mij gewoon een beetje (en anderen waarschijnlijk ook)
Mr.S schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:55:
Waarom loopt dit niet in de HK?
Omdat dit gewoon iets serieus is.. Ook is het wel zo eerlijk om de HK-less personen mee te laten reply-en ;)

edit:
Kan die google-ad bovenin eigenlijk ook niet in zo'n mooi grijs bakje zoals die aan de onderkant? Dat staat IMO veel beter, zeker omdat die onderin ook al die kleuren heeft :)

[ Voor 60% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2006 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
The_Zeroorez: ik denk dat ie bedoelt dat je in de HK deze banner niet ziet. :) (waarom weet ik ook niet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Terw_Dan schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:09:
Ik vind die reclame boven de quickreply echt superstorend. bovenin en aan de zijkant vond ik ze beter als de banners die we eerst hadden, maar het staat nu ongeveer door het topic heen, dat is imho niet echt prettig om mee te werken. Is het dan echt nodig om 3 plekken te hebben om reclame neer te zetten?
Nou, het staat natuurlijk expres onder het topic en niet midden tussen een stel reacties. Drie plekken is misschien niet nodig, misschien wel. Sowieso wordt de skyscraper niet bij elke hit getoond en ook niet in elk forum. Verder gaan we nog kijken of we bijvoorbeeld kunnen voorkomen dat hele korte topics alledrie de banners geven, zodat je niet met 1/4e van je beeld gevuld met reclame's zit te kijken.
Zet ze desnoods ONDER de quickreply (dus helemaal onderaan waar nu de t.net copyright staat) dan staat het tenminste niet door de tekst heen die je aan het lezen bent, dat scheelt imho al weer heel wat.
Hoe verder je het uit het "normale zicht" zet, hoe minder het oplevert. En laten we wel zijn, het forum onderhouden kost natuurlijk domweg gewoon geld.
Steffy schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:13:
Die in het topic zelf, onderaan zijn echt te erg, de rechts gaan nog wel, die boven in zal mij een worst zijn maar die onderaan, of ze nou blauw, geel paars of rose zijn zijn echt te erg. Waardeloos, het is trouwens al waardeloos dat het forum nu ook al storende reclames krijgt maar daar valt niet aan te ontsnappen natuurlijk, jammer dat het forum met dit soort rotzooi en onzinnge reclame troep wordt vervuild want 99% van de gebruikers zal waarschijnlijk geen klap hebben een deze ads, jammer jammer jammer, goed forum verkracht door reclame :r
Toch grappig dat we dit soort klachten ook bij de vorige banners kregen en die bewogen dan nog regelmatig... Volgens mij zijn stilstaande stukken tekst toch echt minder storend. Helaas is er gewoon vrij weinig animo om op forums te adverteren door de hoge hoeveelheden pageviews van relatief weinig bezoekers en dan moet je roeien met de riemen die je hebt. Daar proberen we het beste van te maken.

Ik vind je opmerking wel wat overtrokken, want we hebben al jaren reclame op het forum. De huidige passen sowieso beter bij de layout en zoals al een tijdje terug aangegeven is zijn we aan het experimenteren met plaatsing en afmetingen.
Terw_Dan schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:35:
Een skyscraper net zo lang als het topic is.
Er is natuurlijk wel een zeker maximum voor het aantal banners dat je kan/mag tonen. Misschien dat een 2e skyscraper op hele lange pagina's nog het overwegen waard is, maar dan is het erg lastig de beste plek ervoor te vinden (waarsch vlakbij de quickreply, maar daar staat nu al een banner en twee tegelijk op zo'n klein stukje is ook niet fijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
HunterPro schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:54:
een serieus probeersel tussendoor met een duidelijk doel in het achterhoofd denk ik, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat een dergelijke advertentievorm plaats gaat hebben in de layout. :P
Ja, okee, ik snap dat het, als het een probeersel is, serieus is. :P
Ik vind het overigens een wat lelijke oplossing. Maarja, het is een kwestie van smaak. Het is elegant bedacht maar de reclame wordt nu onderdeel van het topic en dat is toch wel storend.

Als dit blijvend is ga ik wel een abonnement overwegen. :X
;)
ACM schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:58:
Drie plekken is misschien niet nodig, misschien wel. Sowieso wordt de skyscraper niet bij elke hit getoond en ook niet in elk forum.
Even gewoon uit interesse: hoe bepaal je wat "nodig" is? :)
De skyscraper vond ik een stuk mooier, zo naast het forum (de niet-scrollende wel te verstaan :P). Tenminste, die paar keren dat ik 'm gezien heb.

[ Voor 28% gewijzigd door Cyphax op 23-06-2006 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Cyphax schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:58:
[...]

Ja, okee, ik snap dat het, als het een probeersel is, serieus is. :P
Ik vind het overigens een wat lelijke oplossing. Maarja, het is een kwestie van smaak. Het is elegant bedacht maar de reclame wordt nu onderdeel van het topic en dat is toch wel storend.

Als dit blijvend is ga ik wel een abonnement overwegen. :X
;)
^^ een ik kan er zelf niet overheen kijken banner plaats. Geef mij de skyscraper maar. Met een gecentreerde layout vielen de berichten er precies overheen. :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik vind inderdaad ook de onderste banner fijner dan dat mee glijdende ding aan de zijkant :) het is wel ff wennen

[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 23-06-2006 15:01 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
HunterPro schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:58:
The_Zeroorez: ik denk dat ie bedoelt dat je in de HK deze banner niet ziet. :) (waarom weet ik ook niet ;))
Idd, in de HK heb je deze banner niet.

edit: in themaforum WK2006 trouwens ook niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.S op 23-06-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Mr.S schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:01:
[...]

In alle niet-publieke fora. :)
Kijk in SG en NSTM.
Dat is eerder uitgelegd, ik weet alleen de reden erachter niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 23-06-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 14:57
Mr.S schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:01:
[...]

omdat google ads daar misschien geen informatie uit de pagina kan halen..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
Maar het WK2006 themaforum is toch ook gewoon publiek? Zo niet, mijn fout

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.S op 23-06-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Log eens uit en kijk in de index. Dat zijn alle publieke fora. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Cyphax schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:58:
Even gewoon uit interesse: hoe bepaal je wat "nodig" is? :)
De skyscraper vond ik een stuk mooier, zo naast het forum (de niet-scrollende wel te verstaan :P). Tenminste, die paar keren dat ik 'm gezien heb.
Sja, dat is natuurlijk heel lastig. Grotendeels zelfs nattevingerwerk. We zitten gewoon met vaste kosten (reactlicentie, devtijd, servers) en het zou prettig zijn als die met inkomen uit het forum zelf gedekt kunnen worden.

Als dan de ene bannerpositie meer opleveren dan een andere, dan is de beste plek natuurlijk interessanter om te laten staan. Of misschien dat er meerdere plekken gebruikt moeten worden om dat minimuminkomen te halen, etc. Maar het kan ook zo zijn dat een bepaalde plek maar heel weinig oplevert en dan is die positie een kandidaat om na dat getest te hebben weer te verwijderen.

Het is dus lastig en zal altijd een afweging blijven tussen de gebruiker (en onszelf als gebruiker) zo min mogelijk te hinderen en toch een (semi?) elegante reclameoplossing te bieden die voldoende oplevert om de site "self sufficient" te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
HunterPro schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:58:
Oh.. zo.. :9

Dat zal inderdaad zijn omdat Google alleen in de public fora kan ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik word hier echt niet blij van eerlijk gezegd, sowieso vind ik drie stuks wel erg veel van het goede, maar dat ding onderaan is gewoon érg irritant. Hij past niet lekker in de layout (zowel qua lettertype als uitlijning) waardoor je ogen er naartoe getrokken worden. Daarnaast vind ik hem érg prominent aanwezig, met name als je een bericht aan het tikken bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik vond de vorige, bewegende Flashbanners minder irritant dan deze f*cking textads, waarom weet ik niet. Mooi is in ieder geval anders, textads vind ik nooit prettig (en helemaal niet wanneer ze op het halve internet te vinden zijn, samen met de Firefox en Picasa-knopjes)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Alex schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:24:
Ik vond de vorige, bewegende Flashbanners minder irritant dan deze f*cking textads, waarom weet ik niet. Mooi is in ieder geval anders, textads vind ik nooit prettig (en helemaal niet wanneer ze op het halve internet te vinden zijn, samen met de Firefox en Picasa-knopjes)
kruis·tocht (de ~ (m.)) :P

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:57

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

ACM schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:58:
[...]

Er is natuurlijk wel een zeker maximum voor het aantal banners dat je kan/mag tonen. Misschien dat een 2e skyscraper op hele lange pagina's nog het overwegen waard is, maar dan is het erg lastig de beste plek ervoor te vinden (waarsch vlakbij de quickreply, maar daar staat nu al een banner en twee tegelijk op zo'n klein stukje is ook niet fijn).
Dat bedoelde ik dus. Als het topic lang genoeg is zodat er niet 3 banners tegelijk in beeld zouden komen te staan, kun je onderaan naast de quickreply imho nog een banner kwijt. Het voordeel is dat je bij die banner altijd langskomt, integenstelling tot de bovenste banners. (denk aan bookmarks, waarbij je naar de laatst gelezen reactie springt) En persoonlijk vind ik dat mooier dan deze oplossing, daarom opperde ik het idee ook. (niet dat dit geen mooie oplossing is, maar gevoelsmatig klopt er nu iets niet. Zal misschien ook weer gewenning zijn)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Alex schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:24:
Je aversie tegen adsense, en Google in het algemeen is nu inmiddels wel bekend bij iedereen. Ik denk niet dat je er nog verder op in hoeft te gaan.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
P_de_B schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:32:
[...]

Je aversie tegen adsense, en Google in het algemeen is nu inmiddels wel bekend bij iedereen. Ik denk niet dat je er nog verder op in hoeft te gaan.
Nee, dat heeft er niets mee te maken, ik vind ze gewoon niet mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

Ik vind ads die niet de aandacht trekken door te knipperen / felle kleuren / beweging (of een combi) helemaal niet zo erg, zoals ik al eerder heb gezegd, veel eleganter dan deze oplossing ga je niet vinden (behalve geen reclame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44
hmm mag ik zeggen dat ik het erg annoying vind zo onderin elke topic page?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Ik vond het prima toen die skyskraper niet meer meebewoog en dan zal ik er nog braaf op klikken ook om t.net te steunen. Maar dit soort indringende posities verpesten het voor mij een beetje: ik weiger dan ook domweg om op die onderste banner te klikken om verder gebruik niet aan te moedigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 10:10
Tja, ook ik vindt de nieuwe banner onderaan niet zo heel geslaagd van positie. Past wel geheel in het design. Beetje zoals ik in der tijd met een balkje gedaan heb op een andere site.

Ik zou het beter vinden mocht de banner wat zaken en zo vlak boven de copyright komen te staan. Op die manier staat ze er nog en zijn er minder foutieve klikjes mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die positie is erg onhandig: ik klik vrij nonchalant, dus als ik een keer mis klik (en dat gebeurt erg vaak), klik ik per ongeluk op een banner. Gevolg: ik ga naar een andere site, moet op m'n back-button klikken en dan m'n reactie nog 's typen. Erg irritant. :{

Daarnaast vind ik het ronduit lelijk. Hoe lang nog totdat GoT een soort van IGN.com is, met al die banners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Nu zijn er ook banners in GC maar alleen op de laatste pagina van elk topic. In de publieke fora is dat niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
Die onder het menu kan ik nog wel aanvaarden. En die verticale langs rechts ook. Maar ik sluit me aan bij de mensen die de onderste zwaar irritant vinden. Zet dan een paar van de verticale onder elkaar. Daar is immers de ruimte al aanwezig ipv de ruimte te creëren (lees: forceren) onderaan.

Ik heb het trouwens helemaal niet voor Google AdSense. Er zijn maar bitter weinig sites waar ze netjes zijn ingewerkt, verder storen ze 99% van de tijd.

Ik heb nog nooit bewust op eentje geklikt trouwens. Aan mij wordt niets verdiend! :Y)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
HunterPro schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:40:
ik vind deze bottombanners er ge-wel-dig uitzien. Goed in de layout meegenomen enzo. 100% mee eens! :) (wat is eigenlijk het uiteindelijke doel, hoeveel bannerlocaties moeten er continu zichtbaar zijn? :))
Ik ben het eens, goede locatie, goed geinteregeerd :)

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

DUX

blijft ook nu voor Oranje

co0lman schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:39:
Past wel geheel in het design.
Qua kleur ja, maar dan houdt het verder ook wel een beetje op als je het mij vraagt. Ik kan m'n vinger er niet precies op leggen waarom, maar het lijkt voor mij nog steeds op een layer wat gewoon bovenop de pagina is gegooid (en dat is in essentie natuurlijk ook). Het is visueel niet perfect geïntegreerd nog in de pagina zelf. Het grote sleutelwoord is natuurlijk "gewenning".

Misschien een suggestie: is het misschien niet better looking als de banner even breed is als het kader waarin de tekst van de userposts? Dan behoudt je de linkerkant van het forum voor onderdeelmeldingen ("Quickreply", usernamen, titels en iconen) en stroomlijnt de banner in de flow van de posts :)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Ik snap goed dat de click-through-ratio door deze vorm van bannering zal verbeteren, maar door de hoogste van het bannervlak en de kleurencombinaties denk ik dat dit wel erg dicht tegen de irritatiegrens aanzit. Het leid mij persoonlijk flink af van het tikken van een reactie in de quickreply :) . Bij het lezen van de reacties leid het me ook af, maar dat is op zich alleen maar het geval voor de laatste reactie op een pagina.

Is het geen optie om ze te laten verdwijnen zodra je je focus op de quickreply zet? Ze zullen dan denk ik niet echt minder bekeken / beklikt worden, maar het haalt wel een stuk van de irritatie weg.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:11

jpiwf

licenced pepernootaddict

ik vind hem ook op een zeer irritante plaats staan zo onder de berichten, maar boven de navigatie. zet hem anders onder de navigatie en post reply bar, beetje zoals bovenaan de pagina, waar hij ook boven de navigatie staat. en moeten die kopjes echt rood? het mag dan wel got-rood zijn, maar het stoort zo.

en ik ben het met -Noel- eens dat ik er nog nooit op geklikt heb. 99.9 % van de tijd staan er onintressante dingen op (niet dat ik ze lees ofzo :+ )

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie helemaal geen banners :'( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20
Afbeeldingslocatie: http://tentoday.com/fileadmin/fora/tadwordsgot.png
ahh ;)

[ Voor 39% gewijzigd door djluc op 23-06-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Of ze ind ieder geval onder de quick reply zetten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Niet online
Idee is al wel beter, maar ook bij dit voorbeeld is de uitlijning weer niet je van het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:20
neographikal schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 15:57:
[...]
Idee is al wel beter, maar ook bij dit voorbeeld is de uitlijning weer niet je van het :)
Het is alleen bedoeld om mijn punt kracht bij te zetten dat je gewoon de kolommenstructuur aan moet houden zoals we die nu hebben. Zo integreerd het al een stuk beter. Uiteraard moet dit netjes tot op de pixel gepositioneerd worden maar dat is niet mijn punt.

p.s. er mag nog wel wat minder ruimte tussen de ads en de tekst ads by google.

[ Voor 9% gewijzigd door djluc op 23-06-2006 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

is deze advertentie trouwens niet van een behoorlijk 'grijs' gebied binnen GoT?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfredi/got/grijs.jpg

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:04:
is deze advertentie trouwens niet van een behoorlijk 'grijs' gebied binnen GoT?

[afbeelding]
externe dienst enzo, banners, kun je niks aan doen op dit moment (wel zodra ze op 't premium account van VNU zitten).

[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 23-06-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Sjaak_Afhaak: We verzoeken je meldingen van advertenties die niet door de beugel kunnen in Schop een Modje te doen, waarna de mensen die er wat mee kunnen ernaar zullen kijken :) . Ik denk overigens dat die advertentie inderdaad niet helemaal de bedoeling is.

Hunterpro: Zover ik weet is er nu ook al wat aan te doen, maar slechts per site die de banners aandraagt :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 14:09

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik ben abo dus ik heb er normaal geen last van.. maar ik heb eventjes m'n prefs verandert en ik moet zeggen dat het er prima uitziet. Alleen de skyscraper vind ik de witte achtergrond wat minder, maar daar valt ook wel weer aan te wennen.

Het past iig een stuk beter in de strakke vormgeving dan de flashbanners

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
eendje schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:45:
Het past iig een stuk beter in de strakke vormgeving dan de flashbanners
Dit kan ik ook alleen maar beamen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Ik wil ook even melden dat de nieuwe ads echt heel irritant zijn. Je klikt makkelijk mis. De quickreply functie wordt zo'n beetje onbruikbaar en ik vind het lelijk. Waarom niet gewoon aan de zijkant? Of onder de quickreply?

Edit: ik heb nog liever flashbanners, omdat dit de bruikbaarheid van het forum naar mijn mening slechter maakt, i.t.t. flashbanners :)

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 23-06-2006 16:51 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Hoedje schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:50:
Ik wil ook even melden dat de nieuwe ads echt heel irritant zijn. Je klikt makkelijk mis. De quickreply functie wordt zo'n beetje onbruikbaar en ik vind het lelijk. Waarom niet gewoon aan de zijkant? Of onder de quickreply?

Edit: ik heb nog liever flashbanners, omdat dit de bruikbaarheid van het forum naar mijn mening slechter maakt, i.t.t. flashbanners :)
Mag ik vragen hoe jij klikt dat je het voor elkaar krijgt om per ongeluk op de onderste adsense banner te klikken? Er was daarvoor al niks waar je op hoefde te klikken? En verstuur bericht/bekijk reactie staan toch een eindje verder?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Motrax schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:00:
[...]

Mag ik vragen hoe jij klikt dat je het voor elkaar krijgt om per ongeluk op de onderste adsense banner te klikken? Er was daarvoor al niks waar je op hoefde te klikken? En verstuur bericht/bekijk reactie staan toch een eindje verder?
Ja, maar om je bericht te typen moet je ook eerst in dat venstertje klikken, wat normaal gesproken op die plaats stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

Adsense is pay per click; de ads op een minder prominente plaats zetten (naast de layout, onder de quickreply etcetera) is killing voor je CTR. De topbanner brengt al geen ene fluit op simpelweg omdat die als eerste uit het zicht verdwijnt als je scrolled en omdat mensen daar straal overheen kijken (468x60-blindheid ;) ).
Dus ja, deze positie is heel bewust gekozen en we hebben getracht met de beschikbare opties om het zo goed mogelijk in de layout te laten passen. Als we straks met het premium account gaan werken zullen we daar nog extra aandacht aan besteden omdat we dan ook meer mogelijkheden hebben (lettertype, uitlijning, openen in nieuw venster etcetera).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

De banners boven en rechts heb ik helemaal geen problemen mee, maar die banners onderin vind ik zelf ook enorm irritant. Het staat er nu bij alsof het onderdeel is van de content en het leid te veel af.

Als er echt banners onderin moeten, waarom dan niet onder de navigatie en in dezelfde stijl als de andere twee banners?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op persoonlijke noot: Weet je, ik ben al lang blij dat er gekozen is voor een subtiele edoch niet-te-missen tekstadvertenties. Waar een forum en een site voor mij helemaal kapotmaken is het gebruik van die IntelliTXT en content advertisement, jeweetwel, die reclames die achter een bepaald woord en/of merk staan waarvan je denkt dat het een link is en er stiekem op gaat klikken omdat je denkt dat daar een site achter zit, maar er een ranzige vieze advertentiemanier achterzit. Daar kan je echt een forum van kapotmaken, ook al mag het de belangrijkste informatie zijn van de site, content advertisement is troep. Doe dan gewone bannering of zoals dat hier op GoT is gedaan met Ad Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik klik af en toe op de ads boven en rechts, gewoon omdat ik tweakers.net wil helpen, maar als ik die ad onderaan zie dan moet ik gelijk denken aan onprofessionele sites die alleen zijn gemaakt om er geld mee te verdienen, en die gun ik dat minder.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:03

2mb

Ik had hem ook liever zo gezien:

Afbeeldingslocatie: http://img473.imageshack.us/img473/3217/gotadsense2tf.th.png

Wel aanwezig op deze manier, maar niet storend als je een reply wilt typen :)

[ Voor 21% gewijzigd door 2mb op 23-06-2006 17:25 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
MetalfanBlackness schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:21:
Ik klik af en toe op de ads boven en rechts, gewoon omdat ik tweakers.net wil helpen.
Dat mag niet :)

Persoonlijk maakt de plaats van de ad's mij niet zoveel uit. Of ze nou boven, onder, links of rechts staan... ik klik er toch niet op. Dit omdat ik weet dat ookal zijn de ads enigzins aangepast aan de inhoud van de pagina, ze toch niet voor mij relevant zijn.

Overigens vind ik 3 banners op een pagina wel wat te veel van het goeie.... Maar dat is een kwestie van smaak ws.

..:: ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Ik vond Ad-sense echt een geweldig alternatief voor flash-banners, mede om de cpu load etc. Maar nu ze dus op de quickreply plaats staan vind ik ze echt verschrikkelijk in de weg zitten en heb ik nog liever een flash-banner...

En ze zijn niet lekker uitgelijnd :P normaal gesproken heb je gewoon een hoop leegte (avatars, usernames, het woordje Quick Reply), en nu zit daar ineens een ad tussendoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:11:
Adsense is pay per click; de ads op een minder prominente plaats zetten (naast de layout, onder de quickreply etcetera) is killing voor je CTR. De topbanner brengt al geen ene fluit op simpelweg omdat die als eerste uit het zicht verdwijnt als je scrolled en omdat mensen daar straal overheen kijken (468x60-blindheid ;) ).
Dus ja, deze positie is heel bewust gekozen en we hebben getracht met de beschikbare opties om het zo goed mogelijk in de layout te laten passen. Als we straks met het premium account gaan werken zullen we daar nog extra aandacht aan besteden omdat we dan ook meer mogelijkheden hebben (lettertype, uitlijning, openen in nieuw venster etcetera).
Dus hij blijft? :{

Overigens vind ik de integratie nog erger dan een opvallende Flash banner met geluid. Op het moment dat ik actief moeite moet gaan doen om oorspronkelijke content van ads te scheiden, wordt bij mij een grens gepasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 23:47

Technicality

Vliegt rechtsom...

2mb schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:25:

[afbeelding]

Ik ook, maar ik snap de overweging wel. Die andere ads zie ik zelf niet meer (idd bannerblindheid) maar deze vallen op. Daaronder al veer minder.

niet om aan te sporen, maar dit doet me wel weer overwegen een abo te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
2mb schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:25:

[afbeelding]

Ik dus ook, onder de controls is gewoon te ver weg, maar dit lijkt me perfect zo.. :)
Douwe Jan schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:27:
Overigens vind ik 3 banners op een pagina wel wat te veel van het goeie.... Maar dat is een kwestie van smaak ws.
Ik zie hem alleen maar boven- en onderaan hoor :? En als ik zoals nu in een 'gewone' reply zit (te quoten) staat hij boven en rechts, niets onderaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Technicality schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:46:
[...]

Ik ook, maar ik snap de overweging wel. Die andere ads zie ik zelf niet meer (idd bannerblindheid) maar deze vallen op. Daaronder al veer minder.

niet om aan te sporen, maar dit doet me wel weer overwegen een abo te nemen
Ik snap de overweging wel, maar eerst nemen 'we' (GoT is toch nog een community :) ) ad-sense omdat dat beter met t.net onderwerpen omgaat, door gericht adverteren en bovendien minder hinderlijk is dan flash-banners. Vervolgens staan die ads ineens nog hinderlijker dan flash-banners waren. En dat is een beetje jammer.

edit:
TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:50:
Ik zie hem alleen maar boven- en onderaan hoor :? En als ik zoals nu in een 'gewone' reply zit (te quoten) staat hij boven en rechts, niets onderaan.. :)
Ja, dat dacht ook, maar als je je scherm wat breder maakt en GoT refresht verschijnt er rechts ook één. Je schermbreedte bepaald of er nog plaats is voor een ad-sense frame rechts. Dát is dan opzich wel weer fijn :)

[ Voor 28% gewijzigd door Henk op 23-06-2006 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:50:
[...]

Ik snap de overweging wel, maar eerst nemen 'we' (GoT is toch nog een community :) ) ad-sense omdat dat beter met t.net onderwerpen omgaat, door gericht adverteren en bovendien minder hinderlijk is dan flash-banners. Vervolgens staan die ads ineens nog hinderlijker dan flash-banners waren. En dat is een beetje jammer.
Maak je geen illusies: het gaat om het geld. Als Tweakers.net besluit om deze banners weg te doen, is dat omdat er meer users vertrekken dan de hogere banneropbrengsten compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Laat het 'beetje' maar weg, RedXraD. Liever Flashbanners (zelfs fullscreenbanners van de bankgiroloterij met sluitknopje) dan niet te sluiten AdSense...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
RedXraD schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:50:
Ja, dat dacht ook, maar als je je scherm wat breder maakt en GoT refresht verschijnt er rechts ook één. Je schermbreedte bepaald of er nog plaats is voor een ad-sense frame rechts. Dát is dan opzich wel weer fijn :)
Euhhh.. 1280x960 8)7

Maar misschien ligt het eraan dat die tracker bij mij altijd open staat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Alex schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:51:
Laat het 'beetje' maar weg, RedXraD. Liever Flashbanners (zelfs fullscreenbanners van de bankgiroloterij met sluitknopje) dan niet te sluiten AdSense...
Ik heb liever een pagina vol banners dan dat eindeloze gezeik van jou over adsense :Z
Je moet wel een enorme hekel hebben aan google's adsense als je zelfs fullscreen flashbanners met geluid etc wilt hebben dan een paar tekst linkjes...
Om de privacy gaat het je iig niet, want google doet precies hetzelfde als alle andere aanbieders van banners ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Care to share why?

Het is wel zooooo makkelijk om te roepen dat iets niet kan of mag. Zet er een onderbouwing bij en het krijgt ineens meerwaarde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb zojuist op een ad geclickt die ook nog eens was wat ik al maanden blijk te zoeken :D Hulde aan AdAense want dit gaat mij vele tientallen euro's besparen!

Toch ook maar eens iets positiefs over AdSense melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:55:
[...]

Euhhh.. 1280x960 8)7

Maar misschien ligt het eraan dat die tracker bij mij altijd open staat.. :)
Hmzzz... bij mij verschijnt hij gewoon onder de tracker... maar ik zal eens even testen wat hij doet op ongeveer de helft van mijn beeldscherm (ik draai 1920 x 1200), maar het lijkt me toch dat niet alleen mensen met monitoren die buiten het gemiddelde gebruikersprofiel vallen die banner aan de zijkant zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Erkens schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:57:
[...]

Ik heb liever een pagina vol banners dan dat eindeloze gezeik van jou over adsense :Z
Je moet wel een enorme hekel hebben aan google's adsense als je zelfs fullscreen flashbanners met geluid etc wilt hebben dan een paar tekst linkjes...
Om de privacy gaat het je iig niet, want google doet precies hetzelfde als alle andere aanbieders van banners ;)
Die kan hij wél Adbloc
ken :+ (Adsense overigens ook, maar dat daarbuiten)
ppl schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:58:
[...]

Care to share why?

Het is wl zooooo makkelijk om te roepen dat iets niet kan of mag. Zet er een onderbouwing bij en het krijgt ineens meerwaarde ;)
Het mag volgens mij van Adsense niet, maar 't is beter dan blokken :9
RedXraD schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:00:
[...]

Hmzzz... bij mij verschijnt hij gewoon onder de tracker... maar ik zal eens even testen wat hij doet op ongeveer de helft van mijn beeldscherm (ik draai 1920 x 1200), maar het lijkt me toch dat niet alleen mensen met monitoren die buiten het gemiddelde gebruikersprofiel vallen die banner aan de zijkant zien...
Nee, en zo breed is GoT nu ook weer niet.. Sterker nog; Het mag weleens met z'n tijd meegaan en iets breder worden (800 ofzo) en de maximale berichtinhoud vergroten naar 128Kb, want 56k heeft toch niemand meer ;)

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2006 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dat wordt de quickreply maar uitzetten en niet meer doorscrollen naar zo ver naar beneden dus maar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
En dan weer op 'Home' drukken om een reply te posten, of ctrl+n jaja.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nu even gekeken (dit is de andere kant van het ad-sense feedback verhaal, zorgen dat het góed werkt ipv zeuren dat het in de weg staat :+ ), maar het idd zo dat mijn scherm toch aardig breed moet (zo rond de 1250 px ofzo) voordat ik die banner aan de zijkant krijg. Nu werk ik wel met een gecentreerde GoT, misschien dat het daarin zit...

hmzz.. zit nu inderdaad een beetje te testen, maar in dit topic zit ik nu al aan een 1300px breed scherm zonder dat die ad aan de zijkant verschijnt. (dat is dus mijn hele mozilla scherm, inclusief randen en evt. scrollbalken).

edit: 1370 px ook nog niets...
edit2: 1371px geeft wél banners... daar ligt volgens mij de ommezwaai.

Dat lijkt mij een beetje te breed. Zeker omdat de meeste TFT gebruikers op 1280 x 1024 draaien en omdat ook de gemiddelde CRT user nooit aan de 1371px zal komen...

Let wel, dit is met GoT gecentreerd...
ow, en met tracker aan, ik zet net de tracker uit (gebruik dat ding nooit) en zie ineens dat hij dan eerder verschijnt...

edit3(ja, nu is het over :P ) zonder tracker ligt dat punt rond de 1230 pixels...

[ Voor 61% gewijzigd door Henk op 23-06-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Is het misschien mogelijk om geen AdSense boven de quickreply te zetten als er een topicwarning is? Je verliest dan namelijk wel heel wat schermruimte:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/72c6b612f260c978b158295a5df714fa/thumb.png

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zou het echt gewoon onder de "Bekijk bericht" en "Verstuur bericht" knoppen zetten.

Veel beter imho

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:03:
En dan weer op 'Home' drukken om een reply te posten, of ctrl+n jaja.. :+
offtopic:
Alt-R hiero default setting en Firefox (ctrl-r is refresh en ctrl-n is nieuw venster/tab) Bedankt voor de snelkoppelingstip ;)
TommyGun schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:13:
Ik zou het echt gewoon onder de "Bekijk bericht" en "Verstuur bericht" knoppen zetten.

Veel beter imho
Dan valt ie dus niet op. De plek is IMO ook wel een goede keuze, vanuit het T.net-perspectief.

[ Voor 34% gewijzigd door Osiris op 23-06-2006 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Inderdaad :Y)

Maar da's wel vreemd RedXraD.. Ik heb 'm niet gecentreerd staan, maar het zal wel zo zijn om er gewoon zeker van te zijn dat het gebruikers met een minder überl33t scherm niet irriteerd. Bij die enorme resoluties past het toch met gemak...
Osiris schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:15:
offtopic:
Alt-R hiero default setting en Firefox (ctrl-r is refresh en ctrl-n is nieuw venster/tab) Bedankt voor de snelkoppelingstip ;)
Dat had dus idd alt+n moeten zijn, net als alt+m voor myreact.. :)

[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:19:
Inderdaad :Y)

Maar da's wel vreemd RedXraD.. Ik heb 'm niet gecentreerd staan, maar het zal wel zo zijn om er gewoon zeker van te zijn dat het gebruikers met een minder überl33t scherm niet irriteerd. Bij die enorme resoluties past het toch met gemak...

[...]

Dat had dus idd alt+n moeten zijn, net als alt+m voor myreact.. :)
Het grappige is dat door die uber l33t reso ik vaker 2 schermen naast elkaar heb staan, of een scherm op de helft van mijn beeldscherm.

Waardoor ik de ads nog niet zie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat de volgende keer dat Tweakers.net nog meer haar sites gaat volplakken met reclame ook eens denkt aan de gebruikers van het forum die hier bijna dagelijks een bijdrage leveren aan het succes van het forum. Kortgeleden, kon het ook zonder die ranzige banners onderin. Ik vraag me echt af of al dat geld ten goede komt aan haar haar users of dat de winst over de rug van haar ondersteuners (de gebruikers) in de zakken van de investeerders terecht komt. Het gaat er meer en meer op lijken dat T.net door de verkoop aan VNU zich aan de duivel heeft verkocht.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

AtleX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:10:
Is het misschien mogelijk om geen AdSense boven de quickreply te zetten als er een topicwarning is? Je verliest dan namelijk wel heel wat schermruimte:
[afbeelding]
Je geeft de suggestie dat de reclame niet wordt getoond als er een waarschuwing is, terwijl de waarschuwing in je voorbeeld 4x zo groot is? :X

Jemig, die waarschuwing is _echt_ groot :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Robin schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:19:
Op persoonlijke noot: Weet je, ik ben al lang blij dat er gekozen is voor een subtiele edoch niet-te-missen tekstadvertenties. Waar een forum en een site voor mij helemaal kapotmaken is het gebruik van die IntelliTXT en content advertisement, jeweetwel, die reclames die achter een bepaald woord en/of merk staan waarvan je denkt dat het een link is en er stiekem op gaat klikken omdat je denkt dat daar een site achter zit, maar er een ranzige vieze advertentiemanier achterzit. Daar kan je echt een forum van kapotmaken, ook al mag het de belangrijkste informatie zijn van de site, content advertisement is troep. Doe dan gewone bannering of zoals dat hier op GoT is gedaan met Ad Sense.
Wow, als dit niet ironisch is bedoelt, dan durf je wel zeg? Content advertising noemen in een serieus topic over de advertentiemogelijkheden op GoT, is behoorlijk not done :X

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Motrax schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:28:
[...]
Je geeft de suggestie dat de reclame niet wordt getoond als er een waarschuwing is, terwijl de waarschuwing in je voorbeeld 4x zo groot is? :X

Jemig, die waarschuwing is _echt_ groot :P
Die waarschuwing had inderdaad wat dubbele linebreaks enzo; die heb ik maar even weggehaald wat ongeveer de hoogte van de adsense ads scheelt en daarmee is er dus ook geen argument meer voor om de ads niet te tonen als er een topicwarning is :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:30:
[...]

Wow, als dit niet ironisch is bedoelt, dan durf je wel zeg? Content advertising noemen in een serieus topic over de advertentiemogelijkheden op GoT, is behoorlijk not done :X
Inderdaad. Laten we eens de proef op de som nemen met dit topic:

DE ADVERTENTIES ONDERAAN:

a) Eendracht spelen. 28 Juli in vriezenveen. Een dag vol plezier. www.eendrachtspelen.nl

b) Muziek downloaden? Download nu de nieuwste top tracks op MSN Music. Al vanaf 0.89!

c) Computerhulpmaasenwaal. Nieuwe systemen. Notebooks. Scherpe prijzen, thuis geinstaleerd.

a: Geen LAN-party? Geen Computer-Beurs? Ik verwacht dat maar weinig tweakers interesse hebben in de Eendrachtspelen.

b: Muziek downloaden bij MSN voor 0.89. De meeste tweakers downloaden hun muziek wel ergens anders vooral als die ranzige DRM troep erop zit en WMA enzo.

c: Computerhulpmaasenwaal. Die kan niet eens spellen: thuis geinstaleerd. Nou ik denk dat de meeste tweakers wel zelf hun computer kunnen installeren.

OFTEWEL: Wat GoT nu doet is ons TROEP leveren. Absolute regelrechte troep voorschuiven. Als er nou iets tussen zat dat ECHT interessant was voor haar doelgroep, maar dit? Nee, dit is gewoon gebruikertjes pesten en geld verdienen.

Edit: Nog zo'n ranzige advertenties erbij van Ringtones (vibramobiel):

"Dit is een wekelijks abonnement. Je ontvangt elke week 2 Polyfone ringtones + 2 Realtones + 2 Special sounds voor slechts 4,20 EUR per week (0,70 EUR per ringtone)." Welke mongool gaat dit van T.net ooit doen? Slechts 4,20 (10 gulden bijna!) per week.

T.net dergelijke rotzooi voorschotelen aan de doelgroep moeten jullie niet doen!!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:35:
[...]
Nee, dit is gewoon gebruikertjes pesten en geld verdienen.
Ik zou het niet moeten doen want dit soort replies slaan natuurlijk als een tang op een varken, maar hoezo gebruikertjes pesten? Wij doen moeite om eea toch zo goed mogelijk te integreren en zijn open en eerlijk over ons adbeleid - waarbij ons primaire doel is om een goede balans te creëeren tussen inkomsten (ja, natuurlijk moet er geld verdiend worden - ook bij mij moet er brood op de plank komen en de servers moeten onderhouden worden, de forumsoftware is ook niet gratis etcetera etcetera etcetera) en bruikbaarheid van het forum.

Dat er veel negatieve respons kwam op de meebewegende skyscraper daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen; dat was blijkbaar dus net over het randje voor velen en is om die reden ook teruggedraaid, maar ik moet eerlijk zeggen dat de respons van sommigen mbt de textads boven de quickreply enigszins overtrokken is...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

[...]

Inderdaad. Laten we eens de proef op de som nemen met dit topic:

DE ADVERTENTIES ONDERAAN:
knip

OFTEWEL: Wat GoT nu doet is ons TROEP leveren. Absolute regelrechte troep voorschuiven. Als er nou iets tussen zat dat ECHT interessant was voor haar doelgroep, maar dit? Nee, dit is gewoon gebruikertjes pesten en geld verdienen.
En de advertenties van de vorige bannerboer waren dat niet? :z

Als je het onderwerp had gevolgd dan had je kunnen lezen dat Google een zooi onderwerpen nog moet indexeren, en een onderwerp als dit is ook lastig te koppelen aan wat relevante reclame... ik heb al een aantal onderwerpen gezien waar het wel redelijk op elkaar aansloot. Iets over moederborden en dat er advertenties stonden van pc-leveranciers, in IT een aantal reclames over internet abbo's enz enz.

Op basis van 1 onderwerp wat niet te koppelen is aan een reeks duidelijke advertenties noem je het meteen troep? Dat is zowiezo ongenuanceerd en bovendien hoef je er niet naar te kijken. Ik gebruik mijn toetsenbord (page down) om onderaan te komen, vul wat in bij quickreply, ros op plaatsen en klaar. De advertenties heb ik niet eens gelezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Motrax op 23-06-2006 18:44 ]

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

OFTEWEL: Wat GoT nu doet is ons TROEP leveren.
Nog illegale troep ook, want ik zag net een banner-tekst voor FM-transmitters tot wel 40 heuse meters... Hey, goh, laten die FM-transmitters nou nét illegaal in Nederland zijn :D

AdSense houdt zich niet echt aan de Algemene Voorwaarden heb ik zo 't idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik vind dit toch wel storend worden:

3 ad-sense schermen (boven-rechts-onder)

Beetje offtopic:
Op de frontpage, menu wordt overlapt door ad

[ Voor 45% gewijzigd door Upsal op 23-06-2006 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Osiris schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:45:
[...]

Nog illegale troep ook, want ik zag net een banner-tekst voor FM-transmitters tot wel 40 heuse meters... Hey, goh, laten die FM-transmitters nou nét illegaal in Nederland zijn :D

AdSense houdt zich niet echt aan de Algemene Voorwaarden heb ik zo 't idee :P
Nogmaals: ads van aanbieders die niet kunnen op GoT mag je melden in Schop een Modje en dan kunnen wij kijken of hij op de blocklist mag ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Da's een fout geserveerde banner door VNU en heeft hier niets mee te maken.
Dat zou niet meer voor mogen komen; wellicht dat je even een harde refresh moet doen om de laatste versie van het javascriptje in te laden - die kijkt of er al een quickreply-banner in beeld is en serveerd dan geen skyscraper.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motrax schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:44:
[...]
En de advertenties van de vorige bannerboer waren dat niet? :z

Als je het onderwerp had gevolgd dan had je kunnen lezen dat Google een zooi onderwerpen nog moet indexeren, en een onderwerp als dit is ook lastig te koppelen aan wat relevante reclame... ik heb al een aantal onderwerpen gezien waar het wel redelijk op elkaar aansloot. Iets over moederborden en dat er advertenties stonden van pc-leveranciers, in IT een aantal reclames over internet abbo's enz enz.
Nou ik niet. In het Java JRE op Windows Vista? topic krijg ik reclame voor mobiele telefoons? :O

Playboy maakt toch ook geen reclame tijdens een kinderprogramma, net zo goed al je geen reclames voor speelgoed ziet tijdens een auto-programma. Reclames moeten aansluiten bij de doelgroep. Nu krijgen we gewoon troep voorgeschoteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je leest echt niet hè? Motrax zegt toch duidelijk dat niet alle topics goed geïndexeerd zijn door Google, dus krijg je daar gewoon algemene advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:56:
Je leest echt niet hè? Motrax zegt toch duidelijk dat niet alle topics goed geïndexeerd zijn door Google, dus krijg je daar gewoon algemene advertenties.
Daar hou ik je aan. Ik moet nog zien dat ze via Adsense werkelijk voor de T.net doelgerichte advertenties te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Cowboy_Bebop doet een beetje raar, want in vergelijking met andere fora is GoT énorm gebruiksvriendelijk, en schoon van ads. Deze ads storen mij totaal niet, en daarom blok ik ze ook gewoon niet (alleen nu zijn ze wel een beetje irritant boven de quickreply, daar niet van..) Gebruikertjes pesten slaat natuurlijk helemaal nergens op, want als je het serieus als pesterij ziet/ er niet tegen kan ga je toch naar iets anders dan GoT :? IMHO is het juist verbeterd t.o.v. van hoe het was, en bovendien zijn ze nog steeds bezig het te verbeteren..

En geld verdienen moet nu eenmaal, het is hier geen Leger des Heils :/
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:59:
[...]

Daar hou ik je aan. Ik moet nog zien dat ze via Adsense werkelijk voor de T.net doelgerichte advertenties te zien krijgen.
Die komen er, en daar kun je dit persoon niet aan houden, maar meer de admins en AdSense die zegt dat dit zo is ;) Maar ze hebben gelijk, Google gaat alles indexeren (waardoor GoT de laatste tijd een klein beetje sloom is geworden (15.000.000 replies ofzo indexeren :z )) en kijkt dan dus naar het algemene onderwerp waar dat deel over gaat + wat voor text er allemaal staat :)

En al zouden ze alleen naar die text kijken, zoals in jouw 'proef'. Da's toch geen troep? Er staat reclame voor waar het over gaat, wat gewoon slim is ;)

[ Voor 39% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 19:00:

En geld verdienen moet nu eenmaal, het is hier geen Leger des Heils :/
Ik ben ook niet tegen ads (in meer of mindere mate) en geld verdienen, maar wel tegen ongerichte ads. En ik ben benieuwd. Ik geloof namelijk niet dat er genoeg relevante adverteerders bestaan om doelgerichte ads te leveren voor de T.net doelgroep.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:59:
[...]

Je weet net zo goed als ik dat je bij afhankelijkheid van een 3e partij nooit garanties kunt geven. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Upsal schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:46:
Ik vind dit toch wel storend worden:

Beetje offtopic:
Op de frontpage, menu wordt overlapt door ad
Weet je wat me hier eigenlijk opvalt (eigenlijk al eerder maar op dat screenshot is het wel erg duidelijk)? De saaiheid van de pagina :o
Voorheen stonden er banners, plaatjes.. die gaven de boel wat kleur, maar nu... grofweg 3 kleuren en zwarte text.. Het oogt wel erg sober. :P

Het zou eigenlijk wel heel leuk zijn als die rode linkjes blauw zouden worden ofzo, misschien dat dat de boel een beetje opfleurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, rood is een GoT kleur :Y) Als dit al afleidend genoeg werkt, moet er helemaal geen blauw komen :X

Maar gelukkig gaan de MSN-smileys in 1.9.4 alles opfleuren :9
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
AdSense ads die niet door de beugel kunnen? Meld het in Schop een Modje :)
Gaarne de url daarbij vermelden