[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 179741 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:35:
Hey MadMax als eerste ;)

Ik heb een upgrade setje voor mij en me neef gekocht

[...]
ik begrijp waarschijnlijk maar de helft van je probleem, omdat de overzichtelijkheid niet echt optimaal is, maar zou dit geen probleem met je DDR geheugen kunnen zijn? heb je die al in bank 3+4 geprobeerd (ik neem aan dat ze nu in bank 1+2 zitten)?
probeer iig te testen met Memtest of je geheugen geen fouten geeft, dat lijkt me namelijk een mogelijke oorzaak voor zomaar verdwijnende installers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knight1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04-2023
Hoi,

ik heb een asrock 939dual-sata2 met amd 3200+ met Vannesa L type
1GB kingston valueRam
Aopen 6800le (12*6) AGP
Windows XP pro
http://www.techzine.nl/specs/3414

nou wou ik wel overclocken maar ik heb er nie echt veel verstand van (ik heb wel eens overgeclocked met men 2600+ socket A maar dat was gewoon beetje spelen met FSB en Multiplier)

Nou zou ik graag wel een stappen plan willen en wat dingen waar ik op moet letten (wil nie dat men geheugen/Processor doorbrand ofzo of dat men agp/pci/pcix kapot gaat)

(ik ben niet van plan om volt mod te doen)

[ Voor 4% gewijzigd door knight1987 op 01-10-2006 01:39 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179741

jeroen__online schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:10:
[...]

ik begrijp waarschijnlijk maar de helft van je probleem, omdat de overzichtelijkheid niet echt optimaal is, maar zou dit geen probleem met je DDR geheugen kunnen zijn? heb je die al in bank 3+4 geprobeerd (ik neem aan dat ze nu in bank 1+2 zitten)?
probeer iig te testen met Memtest of je geheugen geen fouten geeft, dat lijkt me namelijk een mogelijke oorzaak voor zomaar verdwijnende installers :)
Kwa testen ben ik niet zo thuis :D maar ik heb grotendeels de problemen opgelost...
Ik heb lekker simpel mijn oude windows files over de nieuwe geplakt en windows werkt als een
tierelier ofzo iets hoe je dat ook mag schrijven ;)

Maar goed ik heb nog 2 opmerkingen / vragen:
A. Waarom draait die CPU van op 1000% ja u leest het goed 1000% het is alsof hij wilt opstijgen naar de ruimte ofzo... (hels kabaal) tis overigens de stock koeler van amd schijnt goed te zijn...
C&Q werkte totaal niet dus dat heb ik uitgezet, evenals speedfan ik doe de fan omlaag maar hij draait vrolijk HARD door...
iemand oplossing hoe ik de stock fan trager kan laten lopen ?

B. Waarom geeft het mobo in bios en in windows zelf aan dat de AGP bus 4x is ?
Kan het komen omdat ik de eerste keer een GF4 erin heb gedaan om te testen en dat was een 4x AGP kaartje ? Ik doe nu een 9800pro erin en in de bios zegt hij nog steeds max agp = 4x....
Zeer vervelend ? niet dat ik het gebruik maar het is gewoon vreemd...

Toevallig iemand met ervaringen met mijn 2 opmerkingen / vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 12:32
De snelheid van je fan is niet regelbaar door dit moederbord, bij mij draait de Artic freezer op 5 volt.
Ik regel me fanspeed met een zalman fancontroller.
Idle met C 'n Q aan draait de proc. op 35 graden stressed 50 lekker muistil.

Mijn memory heb ik laten testen en was goed.
Tot mijn grote schrik zag ik wel dat mijn Maxtor maxline III op een normale sata controller was aangesloten. |:( 7(8)7
Ik heb hem nu aangesloten op een SATA II controller en alle problemen "lijken" verdwenen.
Alles loopt nu nog sneller ook.
Ik zal nog niet te vroeg juichen.
Misschien is het een tip voor eenieder die rare problemen heeft met dit moederrbord

[ Voor 4% gewijzigd door pinojo123 op 01-10-2006 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 179741 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 06:18:
[...]

Kwa testen ben ik niet zo thuis :D maar ik heb grotendeels de problemen opgelost...
Ik heb lekker simpel mijn oude windows files over de nieuwe geplakt en windows werkt als een
tierelier ofzo iets hoe je dat ook mag schrijven ;)

A. Waarom draait die CPU van op 1000% ja u leest het goed 1000% het is alsof hij wilt opstijgen naar de ruimte ofzo... (hels kabaal) tis overigens de stock koeler van amd schijnt goed te zijn...
C&Q werkte totaal niet dus dat heb ik uitgezet, evenals speedfan ik doe de fan omlaag maar hij draait vrolijk HARD door...

B. Waarom geeft het mobo in bios en in windows zelf aan dat de AGP bus 4x is ?
Kan het komen omdat ik de eerste keer een GF4 erin heb gedaan om te testen en dat was een 4x AGP kaartje ? Ik doe nu een 9800pro erin en in de bios zegt hij nog steeds max agp = 4x....
Zeer vervelend ? niet dat ik het gebruik maar het is gewoon vreemd...

Toevallig iemand met ervaringen met mijn 2 opmerkingen / vragen ?
Ik heb het idee dat je mobo nog denkt dat je pci-e kaart gebruikt vandaar dat de agp nog op 4x staat. Als je een pci-e kaart gebruikt dat spring agp terug naar 4x je kan namelijk pci-e+agp tegelijk gebruiken. Doe eens een clear cmos. En zet pci-e primary videokaart.(als je ook een pci-e kaart gebruit anders agp zetten)

En c&q moet je ook in windows instellen en drivers installeren, het is niet zo dat je alleen in de bios C&Q aabzet dat het dan werkt. ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 01-10-2006 12:01 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:13
mad_max234 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:46:
[...]

Word je Uli netwerk kaart wel gezien door vista? Ik zit er nu nietachter maar ik post het straks wel waar je moet kijken.

En zit je achter een router? zoja reset de router eens en restart vista of herstel het netwerk.
Ja hij ziet mijn Uli netwerkkaart. Ik heb de router zelf al meerdere keren gereset en het netwerk ook, maar met netwerk herstellen binnen Windows heb ik eigenlijk zelden succes.

Dus als je nog bruikbare tips hebt graag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Anoniem: 179741 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 06:18:
Ik vind die stock fan wel mee vallen eigenlijk :? Hij heeft er bij mij maar een daggie opgezeten, maar toch, zelfs zonder kast erom heen was het best dragelijk(zeker ivm de huidige setup met gierende raptors, 60mm fans, kast open ^_^)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

ik heb eindelijk mij koeler vervangen door een Artic Freezer Pro 64 maar de temps schelen fully stressed met 2x F@H iets van 5 graden waardoor mijn proc nu op 55 graden draait, om eerlijk te zijn vind ik het niet echt een grote verbetering tenopzichte van de STOCK cooler van de Opteron... doe ik misschien toch iets verkeerd...

btw. ik heb de standaard veel te dikke laag thermal paste verwijderd en iets meer als een rijstkorrel Artic-Cooling MX-1 ertussen geflikkerd

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 00:31:
ik heb eindelijk mij koeler vervangen door een Artic Freezer Pro 64 maar de temps schelen fully stressed met 2x F@H iets van 5 graden waardoor mijn proc nu op 55 graden draait, om eerlijk te zijn vind ik het niet echt een grote verbetering tenopzichte van de STOCK cooler van de Opteron... doe ik misschien toch iets verkeerd...

btw. ik heb de standaard veel te dikke laag thermal paste verwijderd en iets meer als een rijstkorrel Artic-Cooling MX-1 ertussen geflikkerd

iemand suggesties?
Het klinkt misschien heel gek maar controlleer waar de tempsensor zit, bij me nf2 mobo had ik em geisoleerd voor vapochill en gaf hij temp van 80+ aan omdat er stof/isolatie(wittegoedje) in/bij de socket zat... terwijl die koeler (heatsink) niet warm was
Vertrouw die temp maar niet al te goed...
Mijn methode vingers op de heatsink voelt het aangenaam warm = goed
Gloeiend heet dat je poten verbranden in 1 seconde (met dank aan mijn oude atlonxp 3200+) = niet goed

Daarnaast oproep voor alle Pata gebruikers met 939 VSTA hebben jullie ook eens per uur ofzo dat je harde schijf gaat kraken / tikken... denk niet dat het aan de schijven ligt ze zijn nieuw...
2x maxtor 250GB 16 mb cache diamond max 10... of dit een hd probleem? in ieder geval eens per uur ofzo gaat hij flippen met gekraak + getik... en ik doe niets zit bijvoorbeeld tv te kijken op me kamer en dan gaat hij het doen en ik denk dat het een sessie is van 6-10x gekraak tik tik tik gekraak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Visus, mallware, die eens per uur iets verzend? Verder geen last van ik heb wel het -sata2 mobo maar de controller is het zelfde.

@jpu
Sorry dat ik zo laat reageer, maar heb het zo durk met werken. :( Ik heb nu ook dat ik geen internet meer heb, en ik weet niet meer hoe ik het heb gedaan ben gisteren 15 min bezig geweeest. :P

Heb jij weer internet? zoja hoe?

[ Voor 48% gewijzigd door mad_max234 op 03-10-2006 11:01 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25182

Mediacj schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:04:
[...]

Ja hij ziet mijn Uli netwerkkaart. Ik heb de router zelf al meerdere keren gereset en het netwerk ook, maar met netwerk herstellen binnen Windows heb ik eigenlijk zelden succes.

Dus als je nog bruikbare tips hebt graag :-)
Ja ik heb dezelfde problemen met Windows Vista RC1, bij het opstarten kan er geen netwerk gevonden worden.(en dus niet geinternet)
Weet geen afdoende tip, maar na de opstart een keer in slaap modus zetten en daarna wake up, dan doet het netwerk het wel.
Maar het blijft een heel vervelend probleem.
Dus zijn er betere tips, laat even horen.

gr. dobro

Athlon64 3000+venice| Asrock 939Dual-sata2 | CHIPSET - Northbridge: ULI M1695, - Southbridge: ULI M1567
| Realtek sound onboard | 1GB DDR400 | 6600GT | 1 x Maxtor 160GB 1 x Seagate 320GB | Emu 1820 | PCTV Rave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Anoniem: 25182 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:50:
[...]

Ja ik heb dezelfde problemen met Windows Vista RC1, bij het opstarten kan er geen netwerk gevonden worden.(en dus niet geinternet)
Weet geen afdoende tip, maar na de opstart een keer in slaap modus zetten en daarna wake up, dan doet het netwerk het wel.
Met het programma cfosspeed kun je het probleem oplossen: http://www.cfos.de/speed/cfosspeed_e.htm

Echter is dit een 30 dagen trial en daarna moet je er 9 euro voor betalen. Het werkt echter perfect. Wellicht is er binnen 30 dagen een werkende ULI driver beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 02-06 13:35
Er is een nieuwe bios uit 2.30 om precies te zijn.
Fixed wat problemen met AGP kaarten. (oa nvidia)

http://www.asrock.com/sup...?Model=939Dual-SATA2#bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 25182 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 13:50:
[...]

gr. dobro

Athlon64 3000+venice| Asrock 939Dual-sata2 | CHIPSET - Northbridge: ULI M1695, - Southbridge: ULI M1567
| Realtek sound onboard | 1GB DDR400 | 6600GT | 1 x Maxtor 160GB 1 x Seagate 320GB | Emu 1820 | PCTV Rave
Dat werkt bij mijn ook ff naar de slaap stand en weer terug en het netwerk werkt weer. :P

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
mad_max234 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:20:
[...]

Dat werkt bij mijn ook ff naar de slaap stand en weer terug en het netwerk werkt weer. :P
Maar als je dan het systeem wederom in slaapstand zet en vervolgens weer start is het netwerk dan ook meteen weer aanwezig. Als dat zo is dan is dat voor mij een oplossing aangezien ik mijn systeem altijd in hibernate zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Mediacj schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:28:
[...]

Maar als je dan het systeem wederom in slaapstand zet en vervolgens weer start is het netwerk dan ook meteen weer aanwezig. Als dat zo is dan is dat voor mij een oplossing aangezien ik mijn systeem altijd in hibernate zet.
Ja gewoon opstarten en naar slaapstand gaan en gelijk weer wakeup doen en het werkt tot je reboot.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
wat is de max in stelbare mem eigenlijk van deze bordjes(zonder volt mod ^_^) :?

Ik ben een beetje op zoek naar geheugen reepjes, aangezien singlechannel DDR333 aanvoelt als een formule1 wagen op fietsbanden, maar ze zuipen allemaal 2,7v @ OCspeeds. Kan ik dat hebben zonder per se te moeten modden(naja garantie ben ik tog al kwijt, maar weerstandjes ergens OP solderen is heet wat anders dan effe een brug verbinden :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:49:
wat is de max in stelbare mem eigenlijk van deze bordjes(zonder volt mod ^_^) :?

Ik ben een beetje op zoek naar geheugen reepjes, aangezien singlechannel DDR333 aanvoelt als een formule1 wagen op fietsbanden, maar ze zuipen allemaal 2,7v @ OCspeeds. Kan ik dat hebben zonder per se te moeten modden(naja garantie ben ik tog al kwijt, maar weerstandjes ergens OP solderen is heet wat anders dan effe een brug verbinden :+ )
Je kan gewoon ook een stukje verbinden met elkaar (met een klein stukje draad en soldeerbout) en dan krijg je 3.20 volt. Dit is net zo moeilijk als de 1.55v vcore mod. ;)

Afbeeldingslocatie: http://img245.imageshack.us/img245/6995/vdimm1yv1.jpg

The red solder pad carries about 3.20V. If you bridge this solder pad to the VDIMM solder pad with a wire, you will directly feed the 3.20V into your memory.

[ Voor 13% gewijzigd door mad_max234 op 06-10-2006 00:19 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Mja, maar sinds ik die vcore mod gedaan heb, crashed de pc zodra een metalen object een ongelakt stukje kast raakt...volgens mij is er het eea door verbonden met de ground ^_^

Dus ik ben een beetje voorzichtiger met dingen naar de ground verbinden :P Misschien had ik er een diode tussen moeten zetten...xit iig alwel rond te kijken naar een ander mobo :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rey Nemaattori op 06-10-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161608

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 09:46:
Mja, maar sinds ik die vcore mod gedaan heb, crashed de pc zodra een metalen object een ongelakt stukje kast raakt...volgens mij is er het eea door verbonden met de ground ^_^

Dus ik ben een beetje voorzichtiger met dingen naar de ground verbinden :P Misschien had ik er een diode tussen moeten zetten...xit iig alwel rond te kijken naar een ander mobo :P
cool-prices heeft a8n sli voor 39 euro, allemaal rma bordjes die gemaakt zijn met 1 maand garantie

die mod die mad max hier boven laat zien zorgt erwel voor dat je power lichtje de heletijd aanstaat, en er dus de heletijd stroom op de componenten staat niet echt bevordelijk voor de levensduur van het spulletje.

en al heb je geen geduld kan je beter ook niet de 3.04v dimm mod uitvoeren, echt waar is gewoon stressen

hoop dat vandaag me 7900gs binnekomt kan ik me pci-e slot eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Anoniem: 161608 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:35:
[...]

cool-prices heeft a8n sli voor 39 euro, allemaal rma bordjes die gemaakt zijn met 1 maand garantie

die mod die mad max hier boven laat zien zorgt erwel voor dat je power lichtje de heletijd aanstaat, en er dus de heletijd stroom op de componenten staat niet echt bevordelijk voor de levensduur van het spulletje.
Mwah zo'n LEDje brand doorgaans vele tienduizenden uren....

Als ik al een nieuw bordje neem, dan zit ik te denken aan de eSATA van asrock(wie anders ^_^), al was het om mijn droom van 3-4 raptors in raid0 te verwezenlijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:19:
[...]

Mwah zo'n LEDje brand doorgaans vele tienduizenden uren....
gaat niet om het ledje, als er stroom op je pw led staat en eigenlijk op je hele moederbord, dan word de slijtage per dag groter, en ook van je hardeschijf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 161608 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:42:
[...]

gaat niet om het ledje, als er stroom op je pw led staat en eigenlijk op je hele moederbord, dan word de slijtage per dag groter, en ook van je hardeschijf..
Je wilt dus zeggen dat je systeem niet meer uit gaat? en je hdd blijven spinnen? en je fans blijven draaien?

Heb je een bron?

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 06-10-2006 23:11 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_max234 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 23:10:
[...]

Je wilt dus zeggen dat je systeem niet meer uit gaat? en je hdd blijven spinnen? en je fans blijven draaien?

Heb je een bron?
werd tegen mij gezegt toen in de vdimm mod wou doen, het werd me niet aangeraden

en zulke berichten werden erook gepost op ocwbench
geen 1 2 3 materiaal ervoor, maar moet ook wat over staan in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Volgens mijn niet in dit topic, ik ga morgen ff zoeken want het is wel erg raar.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Anoniem: 161608 schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:42:
[...]

Naah, ik schakel mijn PC tegenwoordig met een stekkerblok, dit omdat ik dan ook de aquarium pomp voor me water cooling schakel :) Dus alssie uit is staat er ook echt geen spanning meer op ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Van die vdimm mod heb ik hier meen ik al eens vermeld.
Je power led blijft aan, je cdrom drives staan onder spannign etc.
Je hele pc wordt via je dimm vmod voorzien van 3.3V !
Niet die mod uitvoeren tenzij je vanplan bent om je pc nooit meer uit te zetten.

Ook kan ik erbij vermelden dat het op zijn minst bij mij geen enkel positief effect op de stabiliteit had.

[ Voor 17% gewijzigd door KBDE op 07-10-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02 13:30
Hoe zit het met SATA aansluitingen op het VSTA bord?
Zijn de eerste 2 nu SATA-1 en is alleen de 3e een SATA-2 aansluiting?
Dat is dan jammer voor de RAID performance lijkt me?

Of zie ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 18:48
Er zijn twee SATA I 150MB/s seconde aansluitingen, die je in een RAID kan configureren. Verder is er 1 SATA II 300MB/s aansluiting, die je dus niet kan combineren in de RAID.
Ik kan trouwens niemand echt aanraden om RAID te gaan gebruiken met dit board. Het is allemaal behoorlijk spartaans en bij mij was de RAID 1 performance duidelijk lager dan een enkele disk. RAID 0 heb ik niet geprobeerd. Ik denk dat je beter af bent met een Windows XP software raid.
Verder merk je in de praktijk het verschil tussen 150MB/s en 300MB/s doorvoorsnelheid niet. De harde schijven van nu halen maximaal zo'n 70MB/s wat dus nog beduidend onder de SATA 1 is. Het enige wat lager ligt is de burst snelheid (als er data direct uit de cache van de HD wordt gelezen), maar die is in de dagelijkse praktijk toch niet zo van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Wel ik heb twee raptors in RAID-0 op dit bordje, en het verschil met een huis-tuin en keuken desktop schijf is ECHT wel merkbaar....zelfs met een desktop raid 0

Overigens is het redelijl logisch dat je met RAID1 lagere performance hebt, de controller moet 2 schijven aansturen die hetzeflde doen ;) ALs je een geavanceerdere controller hebt, zal single drive of raid1 weinig uitmaken though...

[ Voor 42% gewijzigd door Rey Nemaattori op 09-10-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simsim
  • Laatst online: 16-02 13:30
Rey Nemaattori schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:02:
Wel ik heb twee raptors in RAID-0 op dit bordje, en het verschil met een huis-tuin en keuken desktop schijf is ECHT wel merkbaar....zelfs met een desktop raid 0

Overigens is het redelijl logisch dat je met RAID1 lagere performance hebt, de controller moet 2 schijven aansturen die hetzeflde doen ;) ALs je een geavanceerdere controller hebt, zal single drive of raid1 weinig uitmaken though...
Ik was van plan mijn 2 Samsung 250Gb schijven in RAID-0 te gebruiken. Is dat dan af te raden en kan ik ze beter apart aansluiten, of heeft RAID-0 in dit geval toch enige snelheidsverbetering zoals dat wel gebruikelijk is met RAID-0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161898

Ik heb hier de VSTA versie van en niet de SATA2, maar ik vroeg me af, wordt de Northbridge controller bij dit bord ook zo ontzettend heet?
Ik kan er met me jatten niet eens normaal aankomen want dan schroeien ze weg.
Ik zit er aan te denken om er een Thermaltake Extreme Spirit II op te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161898 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:34:
Ik heb hier de VSTA versie van en niet de SATA2, maar ik vroeg me af, wordt de Northbridge controller bij dit bord ook zo ontzettend heet?
I.
nee valt bij mij erg mee, 32 graden nu kan er met de hand tegen aan komen.
hij is wel heter dan me processor dat wel
simsim schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:22:
[...]

Ik was van plan mijn 2 Samsung 250Gb schijven in RAID-0 te gebruiken. Is dat dan af te raden en kan ik ze beter apart aansluiten, of heeft RAID-0 in dit geval toch enige snelheidsverbetering zoals dat wel gebruikelijk is met RAID-0 ?
ik heb 2 160gb in raid maxtor en een hitachi, loopt lekker. maar ik wil er eigenlijk wel een backup schijfje bij.

performance zit met hdtune met een hoge 90mb/s avarage. normaal 54mb/s ofzo
maar ik weet eigenlijk niet of ik een backup schijfje koop van 40-80gb of ik me raid weg doe.
het is lekker snel idd met games installeren. maar de risicos vind ik ook vrij groot

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 161608 op 10-10-2006 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
simsim schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:22:
[...]
250GB in Raid0 is wel errug veel. Ik heb 2x 120GB in raid0(op een andere machiene) en ik wil daar eigenlijk vanaf, simpel weg omdat ik niet AL mijn data relatief onveilig wil opslaan. Persoonlijk raad ik het jen iet aan, ik zou kleinere (indien mogelijk zelfs snellere) schijven gebruiken.

Vergeet overigens niet, de raptors zijn server schijven met een MTBF vele malen hoger dan een desktop schijf, zelfs in raid0 is de kans op failure kleiner ivm een single desktop schijf.

Screenies van mijn raidsetup:
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/2199/wd740gdraid0ec7.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/2199/wd740gdraid0ec7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img270.imageshack.us/img270/8933/wd740gdraid032mbblockqw7.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img270.imageshack.us/img270/8933/wd740gdraid032mbblockqw7.th.jpg

Lichtelij ktegenvallende resultaten(ik zie anderen 170 tot 190mb/s halen). Maar dat kan ook aan de stripe size liggen(heb zelf 16k, met verschillende cluster sizes over 3 partities op die schijf)
Anoniem: 161898 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:34:
Ik kan er met me jatten niet eens normaal aankomen want dan schroeien ze weg.
Ik zit er aan te denken om er een Thermaltake Extreme Spirit II op te plakken.
Yepe, da's normaal zo. Ik heb dat ook als negatief punt opgemerk in mijn review van dit bordje.

[ Voor 18% gewijzigd door Rey Nemaattori op 10-10-2006 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
De pijn grens ligt ongeveer op 50 graden, dus als je nb 60 graden word(niks om je druk om te maken) voelt dat erg heet aan. Zoals hierboven vind ik het niet echt een negatief punt want hij word nog wel passief gekoeld en geeft geen problemen.

Die van mijn zit nog dik onder de 50 graden, hij voelt warm aan maar ik verbrand niet mijn vingers. (2 min. vast houden)

En over de raid, grote schijven hebben niet alleen meer opslag maar de prestatie van de grotere schijven zijn ook stukken beter dan van kleine schijven. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door mad_max234 op 11-10-2006 15:15 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98562

hallo luitjes,

Ik heb sinds kort de Asrock 939 Dual-SATA2 en zit met een probleem. Als ik in m'n bios alle settings op de beginwaarde laat staan (dus na een biosreset bvb) is er niks aan de hand.
Zodra ik ga overclocken wil m'n pc echter niet meer uit. Als ik hem uitschakel in windows zegt windows 'computer wordt uitgeschakeld blabla'. Alles lijkt goed te gaan. Het beeld valt weg, maar de fans / hdd / cdrom etc blijven doordraaien terwijl het beeld gewoon zwart blijft. Hij schakelt dus niet volledig uit.

Spec:
AMD 64 3700+ San Diego, (1.37V 2430mhz 11x220) stabiel
2x 512Mb twinmos DDR400 (3,2 V (rambooster), 220mhz 2-2-3-5) memtest stabiel
XFX 6600GT (agp)
zalman 400Watt
Samsung spinpoint 250GB sata2

Flex = uit
spread centrum = uit
cnq= uit
commandrate = 1T

Iemand enig idee?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Als je um nog wel met je powerbutton uit kan zetten, moet je um in je bios instellen op instant-off en kun je um zo uit doen.
mad_max234 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:12:
De pijn grens ligt ongeveer op 50 graden, dus als je nb 60 graden word(niks om je druk om te maken) voelt dat erg heet aan. Zoals hierboven vind ik het niet echt een negatief punt want hij word nog wel passief gekoeld en geeft geen problemen.

Die van mijn zit nog dik onder de 50 graden, hij voelt warm aan maar ik verbrand niet mijn vingers. (2 min. vast houden)
De mijne inmiddels ook niet meer omdat ik er een 80mm fannetje op het zitten, alleen kan zo mijn kast niet echt dicht => herrie.
mad_max234 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:12:
En over de raid, grote schijven hebben niet alleen meer opslag maar de prestatie van de grotere schijven zijn ook stukken beter dan van kleine schijven. ;)
True, maar je zit dan wel met het probleem(zeker bij een geintegeerde controller) AL je data op een not so shabby raid0 partitie te zetten. Muziek, films en downloads hoeven van mij echt niet met 150mb/s aangeleverd te worden....het opstarten en het laden van levels moet wél snel gaan(=kunnen mapvoten :+ )

2x 250GB = 500GB aan data da's een boel voor opstarten en games ;)
Liever nog wilde ik 2x WD360, maar de prestaties daarvan vielen me nog al tegen(en de 740AFxx was nog niet uit)

[ Voor 4% gewijzigd door Rey Nemaattori op 11-10-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Maar twee klein schijven in raid zijn niet zo gek veel sneller dan een grote losse schijf. En als ik toch raid neem dan ga ik niet voor software raid maar voor een losse hardware raidkaart. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Anoniem: 98562 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 15:59:
Ik heb sinds kort de Asrock 939 Dual-SATA2 en zit met een probleem. Als ik in m'n bios alle settings op de beginwaarde laat staan (dus na een biosreset bvb) is er niks aan de hand.
Zodra ik ga overclocken wil m'n pc echter niet meer uit. Als ik hem uitschakel in windows zegt windows 'computer wordt uitgeschakeld blabla'. Alles lijkt goed te gaan. Het beeld valt weg, maar de fans / hdd / cdrom etc blijven doordraaien terwijl het beeld gewoon zwart blijft. Hij schakelt dus niet volledig uit.
Heb ik in het begin ook last van gehad. Ook bij rebooten kan hetzelfde probleem voorkomen. De oplossing bij mij was om de PCI-E freq. op 120Mhz te zetten ipv 100Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Survivor1979
Heb ik in het begin ook last van gehad. Ook bij rebooten kan hetzelfde probleem voorkomen. De oplossing bij mij was om de PCI-E freq. op 120Mhz te zetten ipv 100Mhz
De PCI-E frequentie op 120Mhz te zetten :? 8)7 !? Dat betekend dus dat er allerlei neveneffecten op kunnen treden, omdat dan de PCI bus op 40Mhz gaat lopen (waar heel veel insteekkaarten slecht tegenkunnen). Misschien dat je door deze actie zelfs permanente schade kan toebrengen aan insteekkaarten.
@Nazco_1337: ik zou drie keer nadenken voordat je deze tip opvolgt.

[ Voor 0% gewijzigd door Survivor1979 op 11-10-2006 16:43 . Reden: type ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf geen PCI-E dus met die freq ga ik niet klooien... ik probeer de tip van Rey Nemaattori

in ieder geval bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
mad_max234 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 16:29:
Maar twee klein schijven in raid zijn niet zo gek veel sneller dan een grote losse schijf. En als ik toch raid neem dan ga ik niet voor software raid maar voor een losse hardware raidkaart. ;)
Onboard controller is nauwelijks software raid te noemen, tenminste niet als het gaat om raid0,1 of jbod....daar hoeft je cpu weinig tot niets voor te doen.... en het verschil merk je wel degelijk though...

Ik ben iig erg tevreden..en als ik een 3e raptor op de kop kan tikken, zal ik zeker een mobo kopen dat 3 disks in raid kan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik denk dat een Seagate 500GB net zo snel is als jou raptor, en de Seagate Barracuda 7200.10 750GB zijn sneller. ;)

Edit/
Foutje, de 750GB is +- net zo snel als je raptor ik zat er iets naast. :P

[ Voor 43% gewijzigd door mad_max234 op 11-10-2006 19:39 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Survivor1979
De sequentiële doorvoersnelheid van een grote schijf zoals de 750GB Seagate is misschien net zo groot als die van een Raptor, echter de random access time van de raptor is veel beter. Volgens mij is de raptor daarom nog steeds sneller dan zo'n seagate in de dagelijkse praktijk.

Het grootste nadeel van zo'n host-based RAID systeem vind ik nog altijd als je je harddisken naar een ander systeem wilt verplaatsen. Het is dan zoveel gedoe om je data weer op je nieuwe systeem te krijgen (backup maken, raid ontbinden, nieuwe raid maken, backup terugzetten). Dit probleem heb je niet als je software RAID of een losse insteekkaart gebruikt. Software RAID van het besturingssysteem is natuurlijk weer haast ondoenlijk als je meerdere besturingssystemen naast elkaar gebruikt.

Just my 2 cents.

[ Voor 0% gewijzigd door Survivor1979 op 11-10-2006 23:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Hiervoor had ik een losse insteek kaart, echter die was niet bootable ^_^
Dus Windows-partitie op één schijf, alle spellen en de swap op de raid(en ook alle opslag :X)

Niet ideaal, wel makkelijker te vervoeren.

Overigens gebruik je je maximale sequentiele data tranfer alleen als je enorme lappen files gaat kopiëren. De laatste keer dat ik dat heb gedaan was op een LAN-party....over het netwerk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Survivor1979
Ik heb Asrock gisteren een e-mail gestuurd, en gevraagd om een bios die de fan speeds van de 939DUAL-VSTA beter kan regelen dan met de instellingen 'Low', 'Medium' en 'High'. Vandaag had ik al een antwoord terug, MET een bios :). In de mail stond dat ze dit bios speciaal voor mij gemaakt was; ik ben vereerd, wat een service _/-\o_.
Voor meer info, zie dit topic: Beta Bios om Fanspeed aan te passen van Asrock.

Nu net het bios geflashed en inderdaad, ik kan de snelheid beter regelen, namelijk van 10% tot 90%. Het werkt zoveel beter dan speedfan. Met speedfan was de fan heel onregelmatig, en het bios heeft daar geen last van om de fansnelheden veel langzamer verhoogd en verlaagd worden.

In ieder geval wil ik net zo genereus zijn als Gman2oo6 en hem publiekelijk >:) beschikbaar maken. Je kan hem downloaden van meuktracker: Asrock 939Dual-VSTA 1.30A beta.

Let wel even op of je er wat aan hebt, want je hebt een 4-pins PWM fan nodig om er uberhaupt wat aan te hebben op dit mobo. Hier kan je ze bijvoorbeeld kopen: http://www.ikbenstil.nl/index.php?cPath=27_329. De 80mm fan die daar staat heb ik en past bij mij op de standaard stock cooler van mijn 4800+. De fan maakt zeer veel lawaai tijdens het opstarten (draait 4500rpm volgens speedfan), maar dit zakt langzaam weg tot 1000rpm (bijna onhoorbaar) bij de laagste instelling van dit nieuwe bios (10%).

Het bios is voor het moederbord 939DUAL-VSTA, en zal dus niet werken op de 939DUAL-SATA2. De SATA2 versie van dit mobo heeft namelijk geen 4 pins PWM fan en is dus wezenlijk anders op dit punt.

Het bios moet in DOS geflashed worden, zie http://www.asrock.com/support/DOS.html hoe dit moet.

Verder is dit natuurlijk een BETA bios en gebruik lijkt is dus op eigen risico... Lijkt me niet handig om asrock hierover te mailen als je problemen hebt. Het bios is overigens gebaseerd op versie 1.30, en heeft de versie 1.30A gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Survivor1979 op 12-10-2006 10:50 . Reden: Aangezien die nu toch in de meuktracker staat link verandert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
wow, vette service
Ik heb alleen geen PWM fan :+

Opnemen in de startpost :?
Ik vind sowieso wel dat de start post zowel de SATA2 als de andere s939 mobo's van asrock mag behandelen met de M169x chipset(VSTA, eSATA enz.) Qua werking zijn ze bijna allemaal gelijk, op dezelfde fiets te modden:"Het grote Asrock s939 topic?"

edit:
Versie 1.30 staat nu ook op hun site

[ Voor 75% gewijzigd door Rey Nemaattori op 12-10-2006 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Survivor1979
Versie 1.30 staat misschien op hun site, maar hier gaat het om versie 1.30A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 09:24:
wow, vette service
Ik heb alleen geen PWM fan :+

Opnemen in de startpost :?
Ik vind sowieso wel dat de start post zowel de SATA2 als de andere s939 mobo's van asrock mag behandelen met de M169x chipset(VSTA, eSATA enz.) Qua werking zijn ze bijna allemaal gelijk, op dezelfde fiets te modden:"Het grote Asrock s939 topic?"

edit:
Versie 1.30 staat nu ook op hun site
Nou ga je gang, ik stop namelijk met het topic en ik zoek nog een vervanger die het over wilt nemen.
Heb gewoon niet genoeg tijd meer en ik ben een ander systeem aan het samen stellen.(maar ik blijf wel met 1 van mijn 939dual-sata2 mobo over in mijn htpc, dus ik kom nog wel in dit topic) Vandaar dat er de laatste tijd ook geen update meer zijn geweest.

Word AM2 met MSI K9A, ben alleen nog druk aan het zoeken of het wel de juiste keuze is.

Edit/
Een "Het Grote asrock topic" weet niet of de mods daar mee eens zijn maar stuur ze eens een mailtje, en dit topic is eigelijk begonnen als OC topic en dat moet je eigelijk zo houden. Je kan er beter [OC-939 Ervaringen] Asrock 939Dual-Sata2 / -Vsta van maken, dan bijft het gewoon een OC/tweaking topic zoals hij bedoelt is. :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 12-10-2006 15:07 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132650

Hallo,

Ik heb even advies nodig ven mensen die ook dit bord hebben, ondersteund dit bord dit geheugen?
1024MB Corsair DDR400 VS1GB400C3. Mijn Asrock bord ziet maar 256MB en in Everest staar er PC2100 op 133Mhz

ik hoop dat mijn geheugen defect is dan kan ik het morgen omruilen..

Specs,
AMD Athlon 3800
Asrock 939Dual-Sata2
1024MB Corsair Transcent VS1GB400C3

update :
Vandaag omgeruild bij mycom in Den Haag uitstekend geholpen en nu ziet hij wel 1024 MB geheugen, Dus het geheugen was defect. _/-\o_ :D

Bord ondersteund inderdaad 1024MB per geheugen bank :D _/-\o_ Nu nog ff een maandje w8ten voor nog een reepje :( :P :P in dual mode 8)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 132650 op 15-10-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 132650 schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:44:
Hallo,

Ik heb even advies nodig ven mensen die ook dit bord hebben, ondersteund dit bord dit geheugen?
1024MB Corsair DDR400 VS1GB400C3. Mijn Asrock bord ziet maar 256MB en in Everest staar er PC2100 op 133Mhz

ik hoop dat mijn geheugen defect is dan kan ik het morgen omruilen..

Specs,
AMD Athlon 3800
Asrock 939Dual-Sata2
1024MB Corsair Transcent VS1GB400C3
Stop het reepje eens in bankje 3 of 4 en zet de "flexibility optie" uit. Door deze optie gaat je geheugen op 133Mhz lopen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Opstartproblemen met WindowsXP SP2

Is dit bekend onder de ASrock gebruikers? en is er een oplossing voor?
Het probleem doet zich inmiddels bij elke reboot voor!

[ Voor 19% gewijzigd door DoubleJ op 15-10-2006 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132650

mad_max234 schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 09:45:
[...]

Stop het reepje eens in bankje 3 of 4 en zet de "flexibility optie" uit. Door deze optie gaat je geheugen op 133Mhz lopen.
Hoi Het is al verholpen was een defect reepje nu doet hij het weer perfect.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

DoubleJ schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:57:

het is voor zover ik weet geen bekend probleem, maar heb je bijvoorbeeld je geheugen wel eens getest met Memtest o.i.d.? Dat lijkt me de grootste kanshebber die dit veroorzaakt.
Heb je ook je harddisk wel eens getest op fouten, of de SMART statistieken bekeken (of de schijf dus fysiek helemaal in orde is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
DoubleJ schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:57:

Ik heb inderdaad ook precies hetzelfde probleem, echter niet bij elke reboot gelukkig!

Ook Asrock Dual Sata2 939 met AMD Athlon 3500+ en 1GB DDR3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Laatst online: 03-06 18:38
Ik heb een asrock dual VSTA en helemaal geen problemen met het opstarten van Windows XP SP 2

Ik heb mijn X2 3800 op 2,5Ghz gekregen op 2.75 V :*) 8)
Heb voor mijn geheugen wel een divider gebruikt zodat ik op 2,5 Ghz op +/- 200MHz.
C'nQ heb ik aanstaan en op 1.1v draait de proc op 1,275 GHz

Echt wel een leuke processor volgens mij, want toen ik de stock snelheid aanhield kon ik de spanning verlagen naar 1.150V!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
JappieR schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:58:
Ik heb een asrock dual VSTA en helemaal geen problemen met het opstarten van Windows XP SP 2

Heb voor mijn geheugen wel een divider gebruikt zodat ik op 2,5 Ghz op +/- 200MHz.

Echt wel een leuke processor volgens mij, want toen ik de stock snelheid aanhield kon ik de spanning verlagen naar 1.150V!!
2.75v vcore. :+

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
JappieR schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:58:

:'( You've gotta be kidding.... :'(

Op zulke voltages doet je CPU maar 1 ding, en dat is roken, en dat is slecht ook voor CPU's ;) Zelfs 1,75v(als je dat al weet te halen met dit bord) zou ik niet doen tenzij ik minstens GOEDE waterkoeling had....

Of bedoel je 1,275v :? Dan is dat een aardige prestatie, want normaal zuipen die dingen 1,3v/1,35v.

[ Voor 8% gewijzigd door Rey Nemaattori op 16-10-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Laatst online: 31-05 12:05

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Mijn 4000+ doet het ook nog prima op 1.180V/ 1.200V

OC komt wel als ik em te traag vind worden.

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Ondervolten geef bij mij ook geen problemen, op 1,1 bootte ie mnog zonder problemen..maar wat hij erop heeft is wel heel extreem :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo lui,

Ik heb dingen gelezen over asrockbordjes die boven de 274mhz fsb niet meer stabiel waren.. Nu was dit te verhelpen met de nieuwste bios.. Ik heb de nieuwste bios en m'n asrock boot niet meer bij de 270fsb. Oudere biossen heb ik niet geprobeerd aangezien ik dat vrij onlogisch vind...

Als ik boven de 2,6ghz uitkom is m'n processor niet meer stabiel met 1,4V
De mp schroef ik dan ook terug naar 8x
8x270 moet toch lukken
uiteraard heb ik de htlink omlaag gezet zodat deze niet bovende 1000mhz uit komt..

Spec:
AMD 64 3700+ San Diego, (1.4V 2600mhz 10x260) stabiel
2x 512Mb twinmos DDR400 (3,2 V (rambooster), 217mhz 2-2-3-5) memtest stabiel
XFX 6600GT (agp)
zalman 400Watt
Samsung spinpoint 250GB sata2

Flex = uit
spread centrum = uit
cnq= uit
commandrate = 1T

Heeft iemand dezelfde problemen (gehad)? Zo ja, heb je dat probleem opgelost en hoe?
Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 98562 op 16-10-2006 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Kan verschillende ding zijn, max van je cpu, je geheugen wat niet mee wilt, enz...

En je ht mag best boven de 1000MHz uit, tot +- 1150Mhz is je htlink stabiel.

De 1.8 bios en hoger hebben geen cap meer op 274Mhz (en de grens zit ook echt op 274Mhz)

En memtest stabiel zegt natuurlijk niks.

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 16-10-2006 22:47 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Bij 2.75 V gaat een A64 onmiddellijk stuk, die spanning is gewoon te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
corpseflayer schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 22:54:
Bij 2.75 V gaat een A64 onmiddellijk stuk, die spanning is gewoon te hoog.
LOL Jongen jullie snappen toch hopelijk dat het een foutje was van hem. :D 2.75 vcore kan gewoon niet.

Moet denk ik 1.275v zijn ipv 2.75v.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 16-10-2006 23:32 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opmerking:

Hebben gebruikers met Maxtor DiamondMax 10 250gb 16mb cache P-ATA 133
een probleem dat eens per uur / half uur de hd gaat kraken + tikken ?

Hij maakt een combo van kraak tik kraak tik x 5 dus 10 in totaal gedurende zo een 10 seconden...

Naar mijn weten ligt het niet aan de hd want die presteert optimaal nu en ik het verleden, wel is het zo dat als hij dat kraak tik gaat doen de hele pc "vast" zit maar na de kraak tik loopt hij soepel vrolijk verder...

Ik zat te denken aan Smart wat enabled is in bios wellicht ? heb het nog niet geprobeerd mede dankzij mijn luiheid maar goed ik dacht ik vraag het even misschien hebben meerdere P-ATA users dit fenomeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo heb nu alle mogelijke videokaarten in me moederbord gehad kwa aansluitingen, eerst een 6800gt agp, toen tijdelijk een pci mx400 en nu een 7900gs pci-e

en nee ik ben geen nvidia fanboy :> perfect bordje gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 179741 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 03:19:
Opmerking:

Hij maakt een combo van kraak tik kraak tik x 5 dus 10 in totaal gedurende zo een 10 seconden...

Naar mijn weten ligt het niet aan de hd want die presteert optimaal nu en ik het verleden, wel is het zo dat als hij dat kraak tik gaat doen de hele pc "vast" zit maar na de kraak tik loopt hij soepel vrolijk verder...

Ik zat te denken aan Smart wat enabled is in bios wellicht ? heb het nog niet geprobeerd mede dankzij mijn luiheid maar goed ik dacht ik vraag het even misschien hebben meerdere P-ATA users dit fenomeen...
ik heb een DiamondMax 10, 200GB ATA133 (8mb cache) als Primairy Master (IDE), maar boot vanaf mn SATAII hdd en ik heb geen last van getik of (tijdelijke) vastlopers. Ik heb SMART aanstaan en de schijf is ook nog in prima staat (mede door de temperatuur die niet boven de 35c uitkomt :P ).
Geeft jouw SMART aan dat je schijf nog wel helemaal in orde is? (te checken met hdtune of speedfan, liefst allebei voor een second opinion :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Anoniem: 179741 schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 03:19:

Misschien het leegschrijven van de cache?

Heb geen idee verder, mijn raptors maken ook eens in de zoveel tijd geluid. Na een half uur idle wordt er zelfs flink gerateld, ik dat dan mijn swap oid wordt opgekuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
Wees gerust jongens, Vcore is 1.275Volt :D . Ik moet even wennen aan die lage spanningen, werk normaal met 230/400 Volt :). 2,75 Volt zou ik niet over mijn hart kunnen krijgen, ik ben veelste blij met mijn mobo en X2-tje

[ Voor 28% gewijzigd door JappieR op 17-10-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GunGrave
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:16
jeroen__online schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:15:
[...]

ik heb een DiamondMax 10, 200GB ATA133 (8mb cache) als Primairy Master (IDE), maar boot vanaf mn SATAII hdd en ik heb geen last van getik of (tijdelijke) vastlopers. Ik heb SMART aanstaan en de schijf is ook nog in prima staat (mede door de temperatuur die niet boven de 35c uitkomt :P ).
Geeft jouw SMART aan dat je schijf nog wel helemaal in orde is? (te checken met hdtune of speedfan, liefst allebei voor een second opinion :) )
HD tune zegt allebei OK met gemiddelde temperatuur van 40-45 graden (stressed dat zijn mijn hd's altijd lopen altijd torrents en andere gekkigheid).
Speedfan zegt ook zo rond die temperatuur wel iets hoger 45-50 maar niet boven de 50 graden...
Wel hoog moet ik zeggen ofniet ? wat is de gemiddelde goede temp voor een hd ?

Kwa performence is er ook niets mis af en toe alleen dat vage getik... maar goed oplossing ;)
Ik ga zodra ik me salaris heb eind van de maand een SataII hdtje kopen en die als primair gebruiken nu is mijn vraag hoe zet ik me maxtor 250gb ide naar de 250gb sataII zeg maar alle data inclusief bootsector zodat als het ware gewoon een swap maak van IDE --> SATAII (primaire boot hd).

Partitionmagic zou dat werken ? of toch liever een ander programma ?
Vroeger gebruikte ik een floppy van Western Digital die ik bij een retail schijf had gekregen, maar helaas ben ik sinds een aantal jaar Maxtor gebruiker... waarom weet ik ook niet :(

Maar goed, klaag verder niet over maxtor hoor schijven functioneren prima ;)

Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GunGrave
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 12:16
JappieR schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:40:
Wees gerust jongens, Vcore is 1.275Volt :D . Ik moet even wennen aan die lage spanningen, werk normaal met 230/400 Volt :). 2,75 Volt zou ik niet over mijn hart kunnen krijgen, ik ben veelste blij met mijn mobo en X2-tje
ZWARE JONGEN ;)

Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

GunGrave schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:42:
HD tune zegt allebei OK met gemiddelde temperatuur van 40-45 graden (stressed dat zijn mijn hd's altijd lopen altijd torrents en andere gekkigheid).
Speedfan zegt ook zo rond die temperatuur wel iets hoger 45-50 maar niet boven de 50 graden...
Wel hoog moet ik zeggen ofniet ? wat is de gemiddelde goede temp voor een hd ?
boven de 60 graden wordt t de meeste HD's te warm, maar koeler is vaak wel beter.
Kwa performence is er ook niets mis af en toe alleen dat vage getik... maar goed oplossing ;)
Ik ga zodra ik me salaris heb eind van de maand een SataII hdtje kopen en die als primair gebruiken nu is mijn vraag hoe zet ik me maxtor 250gb ide naar de 250gb sataII zeg maar alle data inclusief bootsector zodat als het ware gewoon een swap maak van IDE --> SATAII (primaire boot hd).

Vroeger gebruikte ik een floppy van Western Digital die ik bij een retail schijf had gekregen, maar helaas ben ik sinds een aantal jaar Maxtor gebruiker... waarom weet ik ook niet :(

Maar goed, klaag verder niet over maxtor hoor schijven functioneren prima ;)
als je SATA2 controller bij je huidige installatie geinstalleerd is (de juiste drivers heeft), dan zou je je schijf gewoon moeten kunnen klonen (een disk-to-disk-clone met zoiets als Norton Ghost) en verder kunnen werken op je SATAII schijf, denk ik. maar das eigenlijk offtopic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
mad_max234 schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:31:
[...]

LOL Jongen jullie snappen toch hopelijk dat het een foutje was van hem. :D 2.75 vcore kan gewoon niet.

Moet denk ik 1.275v zijn ipv 2.75v.
Dat kan wel, de vraag is alleen hoe lang het duurt voor je pc in de fik fliegt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
corpseflayer schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 23:38:
[...]

Dat kan wel, de vraag is alleen hoe lang het duurt voor je pc in de fik fliegt. :P
Kan zeker wel, ligt er aan welke cpu. :P

Mijn oude cpu had 2.8v vcore. ;)
spoiler:
PentiumII 512KB

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 18-10-2006 00:30 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori

Ik weet niet ok de partitiecopy optie van pm ook de bootsector 1op1 kopieert? Ik zou iig de copy optie gebruiken, en niet de move ;) Werk het niet heb je je data nog :+

Overigens is 50 gradne niet zo heel gek voor een HDD, maar eveneen niet zo heel gezond. Mijn raid0 blijft onder de 35'C vanwege een dedicated fannetje ^_^, ijn mijn oude kast liepen de temperaturen ook tot de 50-55 graden op..maar ja dan stonden er wel 5 jongens boven elkaar te spinnen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
mad_max234 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 00:21:
[...]

Kan zeker wel, ligt er aan welke cpu. :P

Mijn oude cpu had 2.8v vcore. ;)
spoiler:
PentiumII 512KB
spoiler:
Ja, maar dat is dan ook een 0.25 of 0.35µm model.

Het verbruik zou zomaar even 4 keer of zelfs nog hoger uitvallen waardoor de warmte niet snel genoeg naar de heatsink kan en de cpu verbrandt.
Dat is als de transistoren en circuits niet meteen doorslaan door de te hoge spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 12:32
Ik heb dit aan dit mobo een SATAII maxline III hangen.
Moet hierbij de 32 bit data transfer enabled of disabled staan.
Ik krijg ook met deze HD op de sataII controller, de melding links onder alsof het een verwisselbaar opslagmedium is ( hardware veilig verwijderen :+ )
Nog steeds niet stabiel :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
pinojo123 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:09:
Ik heb dit aan dit mobo een SATAII maxline III hangen.
Moet hierbij de 32 bit data transfer enabled of disabled staan.
Ik krijg ook met deze HD op de sataII controller, de melding links onder alsof het een verwisselbaar opslagmedium is ( hardware veilig verwijderen :+ )
Nog steeds niet stabiel :'(
Enabled :?
Als het geen native SATA2 schijf is, zou ik um aan de andere poorten hangen, zo wel, probeer eerst IDE modus.

Dattie als removable disk gemerkt is lijkt me niet zo heel gek, gezien het een hotpluggable disk is(zelf geen verdere ervaring mee oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

pinojo123 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 22:09:
'(
Daar heb ik ook "problemen" me. Hoe krijg is dat "hotswap"/"safely remove" weg. en dan bedoel ik dus die optie, niet dat het niet in beeld komt. Het is systeem schijf en zal er zo wie zo in moeten blijven zitten. seagate baracuda 7200.9 sata II 80gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Gaat dat niet dmv een jumper op je hdd? ben namelijk niks in de bios tegen gekomen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Survivor1979
Als je die hotswap niet wil, kan je de standaard Microsoft drivers gebruiken. De SATA II mode moet dan wel op IDE in het bios gezet zijn. Of de aansluiting dan nog werkt op 300MB/s werkt, weet ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Survivor1979 op 20-10-2006 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
JappieR schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:40:
400v? Jij heb zeker zo'n cpu: http://en.wikipedia.org/wiki/Harvard_Mark_I :+
Survivor1979 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:29:
Als je die hotswap niet wil, kan je de standaard Microsoft drivers gebruiken. De SATA II mode moet dan wel op IDE in het bios gezet zijn. Of de aansluiting dan nog werkt op 300MB/s werkt, weet ik niet.
Naja maakt in principe ook geen kont uit lijkt me, de eerste schijf die 150mb/s sustained haalt moet nog ontworpen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
Hehe, Ik werk als elektromonteur ;) . Dus ik werk met spanningen van 230V tot 400V, heb daarom ook iets meer moeite met die lage spanningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124311

Ik heb een amd64 3800+ op dit bord zitten en, hij begint na 218 HTT al in windows vast te lopen.... ik heb de Vcore verhoogd naar 1.45 ipv 1.40 en het draait nu stabiel, dus van 2400 MHZ naar 2625 MHZ maar ik wil natuurlijk nog hoger :D ..

Is er geen bios versie waar je de Vcore nog hoger kunt zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Nee, als je meer dan 1.45v wilt moet je de mod uitvoeren.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmmm... maar is het normaal dattie het maar zo laag trekt?

multiplier staat nog steeds op 12 zoals hij altijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ja en nee. De een cpu gaat tot 2600Mhz en de ander haald de 2300Mhz niet (uit eigen ervaring met mijn tweede cpu) en er zijn cpu's die de 3.0Ghz met default vcore halen.

Kijk eens naar je geheugen divider, en heb je pcie wel async staan?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, dat Async en sync snap ik niet helemaal, ik heb het zo in mn bios ingesteld dat ik handmatig de PCI-E kan aanpassen en dat als ik de HTT verander dat de PCI-E niet veranderd, die blijft op 100 staan, dus ik zou niet weten of het zo goed staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185347

Hmm ik zet 's middags me pc aan, geen internet. Ik kijken bij router beneden die knipperde deed het dus. In windows zegtie geen kabel aan gesloten terwijl die er wel degelijk ( goed ) in zit. Oud netwerk kaartje erin gestoken heb weer internet. Kabel is dus wel goed iemand hier last van gehad??
en nog iets kan ik met een IDE schijf hier RAID0 op draaien of wil dat aleen met s-ata, ik zie alleen s-ata controllers in het BIOS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gasten, ik kom er net pas achter dat jullie een getweakte bios gebruiken :O ik zit hier met de nieuwste standaart bios -.- mijn systeem loopt in windows vast in :

HTT - 220
HT - 3 x
Memory Divider - 100 of 133 of 166 of 200 (bij allemaal dus)
ik heb een Amd64 3800+ (mulitiplyer 12)

zal ik met een OCW bios voordeel pakken en hoger kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Je snapt dat jou 3800+ sowieso een high end processor was, en dus dicht bij het kunnen van die CPU lijn zat ;)

Wat je kunt proberen is de multiplier omlaag schroeven en kijken hoever de HTbus wil, hoever je fsb wil, hoever je ram wil, en als laatste hoe hard je CPU wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm maar hoeveel zou ik em dan moeten zetten 10 ofzo? ik draai in de standaart voltages met standaart bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 124311 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 20:57:
hmm maar hoeveel zou ik em dan moeten zetten 10 ofzo? ik draai in de standaart voltages met standaart bios
Maakt niks uit dat je de asrock bios gebruikt, in het begin voor 1.8 bios zat er een cap op 274Mhz HT-bus maar daar zit jij nog lang niet aan. En je HT-link multiepleir kan je best nog op 4x laten staan, ik draai 289Mhz HT-bus met een HT-link multiepleir van 4x. Ik denk dat je gewoon aan de max zit van je cpu, kijk eens wat hij doet bij een lager multiepleir.(8x230Mhz)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm het zou dan bij mij 8 x 327 moeten zijn :o laat ik anders 10 x 260 of 11 x 243 proberen, ik post wel of het wat heeft uitgemaakt

edit:

Wow ik zit nu in 11 x 242 @ 2662 Mhz draait tot nu toe nog stabiel... iets dat hij bij 12 x 220 in iedergeval niet deed ! temparatuur in windows ligt zo rond de 41 graden idle, ik ga hem zometeen stressen om te kijken hoe de temps komen... maar hoe kan het dat hij nu wel stabiel is met die 11 x multiplier? minder stroom verbruik ofzo?

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 124311 op 21-10-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met hetvolgende geheugen?
1GB x 2 (2GB) PC3200 DDR, CL2.5 (G.Skill, F1-3200PHU2-2GBNS) € 173,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:46
Heb er geen ervaring mee, maar heb er wel reviews over gelezen. Prima geheugen, maar een slechte overklokker, meer dan 210Mhz zit er al bijna niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 124311 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:33:
hmm het zou dan bij mij 8 x 327 moeten zijn :o laat ik anders 10 x 260 of 11 x 243 proberen, ik post wel of het wat heeft uitgemaakt

edit:

Wow ik zit nu in 11 x 242 @ 2662 Mhz draait tot nu toe nog stabiel... iets dat hij bij 12 x 220 in iedergeval niet deed ! temparatuur in windows ligt zo rond de 41 graden idle, ik ga hem zometeen stressen om te kijken hoe de temps komen... maar hoe kan het dat hij nu wel stabiel is met die 11 x multiplier? minder stroom verbruik ofzo?
Ik bedoelde eigelijk dat je ging kijken of je over de grens van 220Mhz heen zou komen. En dan zou je weten dat niet je geheugen of iets anders je tegen houd. Want als je dan ook niet hoger zou kunnen komen dan 220Mhz dan is er iets anders dan je cpu die je tegen houd.

Maar mooi dat je nu toch iets hoger kan komen, ik denk dat je cpu gewoon meer vcore nodig heeft om echt hoger te komen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm... ik lees net wat over geheugen, en bandbreedte enzo, ik heb geen dual channel als geheugen optie, ik heb namelijk maar 1 kaartje van 1 GB, belemmert deze mij ook met het overclocken?

ik ga vandaag btw zilverlijm enzo kopen voor de voltmod xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
Je hebt gewoon de halve bandbreedte, verder heeft het weinig invloed op hoever je precies komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless

kless

Survivor1979 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:29:
werkt!!!, of ie nu op 300 werkt weet ik (ook nog) niet.
En stikum vind ik dit wel eenttje voor in de TS.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste