Ten eerste hartelijk welkom. Het is de bedoeling om hier de oc ervaring en kennis te delen van het ASrock 939Dual-SATA2 ULi geen cap. M1695.Het bord staat vooral bekend om zijn agp en een pci-e interface deze zijn alle bij native! Verder is het een mooi bord voor de upgraders onder ons, het bord beschikt over een future cpu port hier kan straks een uitbreidingbordje in, waar een AM2 cpu en DDR2 op kan. Hou het beetje gezellig en ontopic. |
Q.Zit er agp/pci-e lock op, en waar zit deze dan? A.Ja,deze vind je onder "Advanced" menu" dan"CPU Configuration" dan "Overclock Mode" zet je op "CPU,PCIE Async.". Laat de PCI-E Frequency op 100 staan,dan is je PCIe/AGP en PCI gelocked op 100/66/33Mhz. Q.Waar kan ik HTT multiepleir instellen? A.Ga naar de bios dan naar “Advanced” menu >> “Chipset Configuration” Daar zie Je CPU-NB Link Speed. 1000MHz = 5X 800MHz = 4X 600MHz = 3X 400MHz = 2X 200MHz = 1X Q.Welke dividers kan ik gebruiken?en waar vind ik ze. A.Ga naar de bios "Advanced">>"CPU Configuration" >> "Memory Clock" 200MHz = 1/1 166MHz = 5/6 133MHz = 2/3 Met A64Tweaker Kan je nog eens 3 dividers instellen. 183MHz = 11/12 150MHz = 3/4 100MHz = 1/2 Q.Welke drivers kan ik het beste gebruiken? A.Je kan het beste ULi Integrated driver 2.1 gebruiken ULi Integrated driver 2.1 LET OP!! Doe deze stap 1 voor 1 in deze volgorde - uninstalleer alle video drivers. - reboot - installeer ULi integrated driver. - reboot - installeer de video drivers opnieuw. Q.Welke bios is het beste voor te oc? A.Op het moment is OCWBETA7 de beste keuzen,deze is ook boven de 274+ HT-bus stabiel, het zelfde geld voor de Asrock bios 1.8 en hoger. Q.Kan ik zonder problemen de nieuwe win flash van asrock gebruiken? A.Ja,maar kijk er wel mee uit, als de bios corrupt is reboot dan niet. maar herhaal de stap nog eens tot het wel goed gaat. Q.Ik heb last van reboots als ik iets plak in paint, wat kan ik er aan doen? A.Flash je bios naar versie 1.7 of gebruik de OCWB7 en plaats de reepjes geheugen in bank 3&4.(Dat zijn de twee zwarte sloten)Werkt dit niet stel dan weer 2T in. Q.Wat doet de "Flexibilitiy Option" in BIOS? A.Deze option kan je het beter niet aanzetten, de optie zogt ervoor dat je geheugen naar 133Mhz terug geklokt word en het maakt niet uit welke divider je gebruikt. |

Bios van asrock.
Download een asrock bios Bios van OCW OCWB1 - OC mode,1T bug, geen cap.op 274Mhz HT-bus. OCWB2 - OC mode,1T bug, geen cap. op 274Mhz HT-bus. OCWB3 - OC mode,1T bug, cap. op 274Mhz HT-bus, gebaseerd op bios 1.4. OCWB4 - OC mode,1T bug, cap. op 274Mhz HT-bus, gebaseerd op bios 1.5. OCWB5 - OC mode,1T bug, cap. op 274Mhz HT-bus, gebaseerd op bios 1.6. OCWB6 - OC mode,1T bug, cap. op 274Mhz HT-bus, OCWB7 - OC mode, geen cap. op 274Mhz HT-bus,1T command fix, gebaseerd op 1.7. OCWB8 - OC mode, geen cap. op 274Mhz HT-bus,1T command fix, gebaseerd op 1.8. Download een OCW bios. Voor mensen met een ouder bordje en bios 1.10 daar kan je niet mee oc, daarvoor heb je een ander bios nodig de 1.15 of hoger deze hebben wel oc mogelijkheden. Hybrid Booster - CPU Multiplier (tot 25x) - ASRock U-COP - Boot Failure Guard (B.F.G) - Vcore is maar 0.05 te verhogen (bij mijn venice) - Vdimm normal/High (Normal = 2.6v, high = +4%) Bios met fix voor OCZ Geheugen Er zijn wat probemen met OCZ geheugen en dit bordje maar asrock heeft een fix uitgebracht. Ik heb hem zelf niet getest maar schijnt goed te werken link bios Met dank aan puresmoker voor het hosten. Vcore en Vdimm mods Vcore mod voor 939Dual-Sata2 & 939Dual-Vsta Moederbord Met deze mod kan je 1.55 volt op je cpu zetten.Heb deze mod zelf ook gedaan en is erg makelijk om te doen en werk goed.Je kan de verbinding met een soldeerbout maken maar je kan het ook met zilverlijm (zilververf,Bison Electro,....) doen het voordeel van zilverlijm is dat je nog ff de tijd heb om foutjes te herstellen voor het droog is. link mod Link2 Overzicht vids en vcore instellings. ![]() Let op!! Zet C&Q uit anders werkt de mod niet. Vdimm mod Dit is een vdimm mod waarbij max. 3.0 volt op het geheugen komt te staan, door middel van een resistor dat vevangen moet worden door één met een andere waarden. lees hier meer ![]() |

Koelers Big Typhon - past maar je moet de bijgeleverde backplate van de Pentium/K7 installatie gebruiken. XP-90 - past goed XP-120 - past goed Zalman CNPS7700-Cu /AlCu - past goed Zalman CNPS9500 - past goed,maar je moet ff de bracket er af halen en een bracket en backplate van zalman kopen/krijgen en deze bevestiggen. Zalman CNPS7000b-cu /alcu - past goed Je kan er vanuit gaan dat elke gangbare koeler past. Tools De OCZ DDR Booster Diagnostic Device werkt ook op dit bordje weet er alleen niet het fijne van, maar heb al 3,3volt gezien. Stability / Burn-in Software Prime95 - 24.14 Memtest86+ Bootable CD-ROM ISO - 1.55 CPU Burn-in 1.01 HeavyLoad 2.0 BurnIn64 1.3 (Win64 Only) Stress Prime 2004 Benchmark / systeem software SiSoft Sandra 2005 SR3 (1069) EVEREST Home Edition v2.50 (Final) RightMark Memory Analyzer v3.61 PCMark05 (Basic) PCMark04 Benchmark (Build 1.3.0) CPU-Z 1.32 PC Wizard 2006.1.661 |
Hier wat foto's van het uitbreidings bordje voor Asrock 939dual-sata2, zo als je kan zie is er plaats voor vier tal geheugen reepjes en uitraard een AM2 cpu.

Hier wat reviews de review van Ocworkbench.com is erg goed verder is er nog wat info te vinden van bevoorbeeld een sli opstelling. Drivers Realtek AC'97 Audio CODECs ULi Integrated Driver Asrock Drivers Reviews: Ocworkbench Anandtech Tomshardware Solo's Reviews Au-Ja! Duits Pc-treiber Duits TechPowerUp TweakTown HWM Malaysia! PDF Hardwarezone Techpowerup Review van het AM2 uitbreidings bordje @OCW. Info: De sli opstelling met een riser kaart FAQ T&C ver.2.0 Asrock ULi [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 26 CPU Support list Voorgaande delen: [OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695 Deel 1 [OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel 2 [OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel 3 [OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4 |
[ Voor 143% gewijzigd door ACM op 31-08-2016 09:42 ]