[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

mad_max234 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:13:
[...]

De ocwb1 ondersteund geen sd3700+ dacht ik, ik weet niet of hij dan ook niks meer doet.

Wat je kan proberen is een blind flash met asrock bios of een ocwb die het wel ondersteund.

De 3700+ word pas vanaf de 1.3 ondersteund pak gewoon de ocwb7.

Ik denk dat je mobo gewoon goed geflasht is, en dat hij gewoon werkt zoals het ocwb1 zou moeten. ;)

edit/
Niet goed gelezen er staat ocwbeta en geen ocwb1. :P maar een blind flash kan je altijd proberen.
Welke bios heb je gepakt van ocw?
Kwam ik later helaas ook achter, ben weer eens te enthousiast gaan prutsen :P
Blind flash kan helaas ook niet, dat ding reageert nergens meer op. Heb nu een MSI K8N SLI -FI gekocht, en doet het tot nu toe prima, heb em nu op 2,53Ghz lopen, krijg em nog niet zo ver als de ASrock, moet alles nog beetje testen in de bios (erg uitgebreid). Maar gamen ging net prima op deze settings. Het vage is dat de voltages niet goed worden uitgelezen, denk dat het 1,4v is (speedfan). In de bios is dit 1,49 oid.
Ik ben iig al lang weer blij dat alles werkt, verder overklokken komt wel als ik t in de stacker heb zitten, met een dikke 100CFM fan op de CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

mad_max234 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:13:
[...]

edit2
Heeft iemand de mod van The Rebels haven gedaan? op het forum daar hebben al meer mensen met succes de mod gedaan.
Ik had hem gedaan, kreeg er 1.7 volt@stock doorheen ofzo ( in die richting ) maar pc deed allemaal raar met opstarten, heel vaag was dat.

Ik adviseer je om dat NIET te doen, voor die exts 100 mhz die je misschien er bij krijgt is het niet waard, tenzij je je mobo kunt riskeren >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 15:43
Kakulukia schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:18:
Volgens mij was dat niet nodig bij Vista.
Ik had beta 5342(ofso) zonder ''raid/sata drivers'' geinstalleerd. Hij vroeg er nog niet eens om, althans ik zag nergens press F6 of iets dergelijks staan. Maar werkte gewoon goed.
ja ik heb de nieuwste beta2 maar hij zit om de een of andere reden gewoon mijn schijf niet.het is wel de 64 bits editie maar dat zou opzich niets uit moeten maken maar ik zal morgen wel even de 32 bits proberen.

Ik heb trouwens een wd160 gig sata1 hardeschijf en heb ik ook gewoon in een sata1 connector op het moederbord aangesloten. mad max klopt het dat dat jij je sata hardeschijf op de sata 2 poort heb aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 62850 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:56:
[...]

Ik had hem gedaan, kreeg er 1.7 volt@stock doorheen ofzo ( in die richting ) maar pc deed allemaal raar met opstarten, heel vaag was dat.

Ik adviseer je om dat NIET te doen, voor die exts 100 mhz die je misschien er bij krijgt is het niet waard, tenzij je je mobo kunt riskeren >:) .
Ik denk dat er wel meer dan 100Mhz eruit te slepen is met 1.7 en goed koeling.
En ik heb twee asrock dualsata2 mobo'tjes :9 , en bij 1 is de mod mislukt maar werkt nog prima met de ocw vcore-mod.

Zijn er ook mensen die een dropmod gedaan hebben op dit bordje, zoja hoe bevalt het?

@Dynacore
Wat doe je met je asrock bordje? niet weg gooie gewoon ff naar de pc boer gaan en ff vragen of hij hem ff wilt flash.(zet alles ff op een cd'tje)

[ Voor 14% gewijzigd door mad_max234 op 16-06-2006 15:07 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_max234 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:04:
[...]

@Dynacore
Wat doe je met je asrock bordje? niet weg gooie gewoon ff naar de pc boer gaan en ff vragen of hij hem ff wilt flash.(zet alles ff op een cd'tje)
Ik was eigenlijk niet van plan er nog iets mee te doen. De zaak waar die weg komt wou em nog wel terugnemen om te kijken of er eventueel wat te regelen viel. Maar aangezien ik er al zilverlijm op had gesmeerd leek me dat ook niet zo'n goed idee.
Wat wel mogelijk is is een ander bios in de socket te drukken. Alleen kan nergens zo'n ding vinden.
Denk dat ik em bewaar om in de toekomst mee te kunnen oefenen met solderen van voltmods en dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 154414 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:25:
[...]

Ik was eigenlijk niet van plan er nog iets mee te doen. De zaak waar die weg komt wou em nog wel terugnemen om te kijken of er eventueel wat te regelen viel. Maar aangezien ik er al zilverlijm op had gesmeerd leek me dat ook niet zo'n goed idee.
Wat wel mogelijk is is een ander bios in de socket te drukken. Alleen kan nergens zo'n ding vinden.
Denk dat ik em bewaar om in de toekomst mee te kunnen oefenen met solderen van voltmods en dat soort dingen.
Er zijn ook gasten die tegen een kleine vergoeding je bioschip flashen. zou ff kijken of ik zij website kan vinden.

edit/
Ik heb wat gevonden lees dit maar even.

[ Voor 11% gewijzigd door mad_max234 op 16-06-2006 16:43 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:57
Is er iemand hier die heeft geprobeerd om op een hardeschijf op de sataII controler in sata-mode windows X64 te zetten?

Ik heb een driver diskette gamaakt waardoor de setup de hardeschfijf ziet, maar tijdens het kopieren van bestanden komt er een paar keer een foutmelding dat een bestand niet gekopieerd kan worden(toevallig net die driver bestanden...), en wanneer setup mijn pc opnieuw op laat starten dan verschijnt eventjes het opstartscherm van windows XP, en daarna krijg ik een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164222

Hallo allen,

Ik heb een Asrock dual sata 2 moederbord, twee crucial ballistix geheugen bankjes van 512 mb elk, een maxtor diamond 10 Sata II harddisk (250 gig) en een Seagate pataschijf (200 gig).

Als ik de sata II schijf aansluit op zowel de Sata II als de Sata controller, kan ik maar met een geheugen bankje werken (512 mb), dus GEEN dualchannel !!!
Krijg dan steeds reboots na de post, en kom windows niet in...wel in het bios.
Koppel ik de Maxtor stat II schijf af, kan ik WEL in dual channel opstarten.

Iemand enig idee ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-02 16:21
In bios kun je nog met IDE configurations goochelen.
Even van RAID naar sata zetten en .......... (moet je even in bios kijken).
Lijkt me geen moederbord probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157002

Ik heb net een nieuwe E3 cpu erin gezet, eerst had ik een E6 en die ging voor geen ruk. Deze loopt echter wel lekker maar zodra ik bovende 230 ga krijg ik problemen. er staat ee ndivider op me ram en ik ehb hem ingesteld op cpu/pci Asynchr.

Kan dat aan mijn SATA poort liggen die niet gelocked is?
Hoe lok ik die poort?
Waar kan het anders aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Anoniem: 157002 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:26:
Ik heb net een nieuwe E3 cpu erin gezet, eerst had ik een E6 en die ging voor geen ruk. Deze loopt echter wel lekker maar zodra ik bovende 230 ga krijg ik problemen. er staat ee ndivider op me ram en ik ehb hem ingesteld op cpu/pci Asynchr.

Kan dat aan mijn SATA poort liggen die niet gelocked is?
Hoe lok ik die poort?
Waar kan het anders aan liggen?
Misschien proberen timings losser te zetten of voltage te verhogen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat heb ik al geprobeerd, met ddr400 draait onder de 200mhz en er staat al 1.55V op de cpu.. Als ik me IDE aansluit kan ik namelijk wel verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 157002 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:35:
dat heb ik al geprobeerd, met ddr400 draait onder de 200mhz en er staat al 1.55V op de cpu.. Als ik me IDE aansluit kan ik namelijk wel verder
Heb je ook de HTT van je CPU<>NB naar 4x terug gezet?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, sorry dat was ik vergeten te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Weer een heel vreemd probleem hier.

Ik heb een tijdje met een PCI-E kaart getest. Dat ging prima.
Daarna weer de AGP erin, daarvoor moest ik de AGP 2.30 verwijderen en 2.10 weer installeren. Dat ging daarna weer prima.
Nu wil ik weer met PCI-E (7600GT) gaan testen en krijg met geen mogelijkheid de PCI-E aan de praat. Hij boot wel tot aan het opstarten van XP, maar daarna gaat het scherm op zwart/out of sync.

Alle ULI driver verwijderd en Geforde driver, maar het probleem blijft. Zelfs met twee verschillende PCI-E kaarten geprobeerd. Het moet wel ergens in de drivers zitten, maar komt iemand dit probleem bekend voor?

Vorige week nog een verse installatie gedaan, dus opnieuw installeren heb ik eventje geen zin meer in..
Ik ga verder zoeken naar oplossing, maar als iemand een hint heeft? Gaarne..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
eigenschappen hardware>> huidige agp kaart verwijderen(beeldschermadapters)>> opnieuw opstarten bevestigen>> nieuwe pci-x kaart inpleuren>> windows moet het nu doen>> drivers installeren
:) :9

[ Voor 18% gewijzigd door Kakulukia op 19-06-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Kakulukia schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:23:
eigenschappen hardware>> huidige agp kaart verwijderen(beeldschermadapters)>> opnieuw opstarten bevestigen>> nieuwe pci-x kaart inpleuren>> windows moet het nu doen>> drivers installeren
:) :9
Nope, helaas...driverclean pro heeft ook geen nut. Het moet 'm denk ik in de Uli drivers zitten op de één of andere manier.
Misschien maar even een topic aanmaken om verdere vervuiling van dit topic te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Laatst online: 22:22
Anoniem: 169733 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:55:
Even een vraagje tussendoor:
Heeft iemand al iets gehoord over de beschikbaarheid van het AM2 CPUboard? Ik heb een beetje rond gezocht, maar ik kon geen concrete info vinden.
Ik heb eens gezocht, kom op enkele duitse webwinkels de CPUboard al tegen maar nog niet in voorraad. Prijzen van rond de 30 euro. Echt interessant is het nog niet, DDR2-800 geheugen is nog veel te duur, en prestaties van AM2 met dit geheugen zijn dan nog nauwelijks beter. Misschien wordt het wel interessant als de 65nm AMD's uitkomen einde van het jaar.

Zijn er mensen die er toch binnenkort aan gaan beginnen?

[ Voor 15% gewijzigd door Maikel205 op 20-06-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik denk dat niet veel mensen het bordje gaan kopen. Je kan beter een nieuwe AM2 bordje kopen, als is het maar omdat je geen goed koeler kwijt kunt op het uitbreiding bordje.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:29

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Tja, of mensen moeten heel krampachtig vasthouden aan AGP kaarten natuurlijk, dit wordt denk ik de enige oplossing voor de combinatie AM2/AGP :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Maar dan blijft de vraag wat je hebt aan een snelle CPU als je een verouderde AGP-kaart hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

n-i-x schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:40:
Maar dan blijft de vraag wat je hebt aan een snelle CPU als je een verouderde AGP-kaart hebt.
Niet iedereen gamed :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177221

halloo

ik heb vandaag me nieuwe cooling binnengekregen maar ik heb even een paar vraagjes.
het gaat trouwens om de tt big typhoon _/-\o_ .
in de handleiding (dom en onduidelijk) staat bij de k8 installation dat je de bracket niet moet verwijderen, maar nou weet ik niet welke instalatie ik moet volgen. de k8 of de k8 alternate.
wel weet ik dat je de k7 backplate nodig bent. dat is wat ik weet :)
maar iemand die het weet?

$tn ;) _/-\o_

edit:
zat zonet met m'n k*nt te lezen die retention plaat moet er af en omdat het Asrock 939 Dual-sata bord _/-\o_ 4 gaatjes heeft kan je volgens de k7 instalatie of tog niet? maar dan nu weet ik niet of ik die ''small h'' clip moet gebruiken of de gewone h clip??
iemand die al eerder deze cooler heeft geeinstalleerd??

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 177221 op 21-06-2006 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Voor niet-gamers moet een geïntregeerde videokaart toch voldoende zijn? of anders een PCI-kaart?

Alleen wordt het dan lastig als je DVI wilt hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 177221 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:04:
halloo

ik heb vandaag me nieuwe cooling binnengekregen maar ik heb even een paar vraagjes.
het gaat trouwens om de tt big typhoon _/-\o_ .
in de handleiding (dom en onduidelijk) staat bij de k8 installation dat je de bracket niet moet verwijderen, maar nou weet ik niet welke instalatie ik moet volgen. de k8 of de k8 alternate.
wel weet ik dat je de k7 backplate nodig bent. dat is wat ik weet :)
maar iemand die het weet?

$tn ;) _/-\o_

edit:
zat zonet met m'n k*nt te lezen die retention plaat moet er af en omdat het Asrock 939 Dual-sata bord _/-\o_ 4 gaatjes heeft kan je volgens de k7 instalatie of tog niet? maar dan nu weet ik niet of ik die ''small h'' clip moet gebruiken of de gewone h clip??
iemand die al eerder deze cooler heeft geeinstalleerd??
Op wat voor manier bevestig je die koeler?(heb je anders een linkje?)
Voor mijn koeler(Freezer 64) kon ik gewoon de backplate die erop zat laaten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n-i-x schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:40:
[...]

Op wat voor manier bevestig je die koeler?(heb je anders een linkje?)
Voor mijn koeler(Freezer 64) kon ik gewoon de backplate die erop zat laaten zitten...
Laat maar ben zelf eve aant knutsenelen geweest gewoon die bracket eraf geflikkerd en daarna al dat spul van thermaltake eropgedaan. me temps zijn 28 idle en 34 stressed op een 3200+ @2.2GHz denk dat ik van de week nog maar even verder ga overclocken, maar de Vcore staat tog al op zijn max op dit bord?

trouwens de TT big typhoon is echt een topkoeler en ook niet zo duur. _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 177221 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:46:
[...]

Laat maar ben zelf eve aant knutsenelen geweest gewoon die bracket eraf geflikkerd en daarna al dat spul van thermaltake eropgedaan. me temps zijn 28 idle en 34 stressed op een 3200+ @2.2GHz denk dat ik van de week nog maar even verder ga overclocken, maar de Vcore staat tog al op zijn max op dit bord?

trouwens de TT big typhoon is echt een topkoeler en ook niet zo duur. _/-\o_ :Y)
Ik heb het in de SP gezet na dat Dynacore problemen had ondervonden, dat je gewoon de K7 handleiding moet volgen. (wel dat stukje vilt er tussen doen ;) )

Ook niet zo duur? Ik vind 35 euro anders knap duur voor een koeler. Mijn AC freezer 64 pro kost 14 euro. :P

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
Review van de AM2 upgrade board op ocworkbench.com:

ASrock AM2 CPU Board Intro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad_max234 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:53:
[...]

Ik heb het in de SP gezet na dat Dynacore problemen had ondervonden, dat je gewoon de K7 handleiding moet volgen. (wel dat stukje vilt er tussen doen ;) )

Ook niet zo duur? Ik vind 35 euro anders knap duur voor een koeler. Mijn AC freezer 64 pro kost 14 euro. :P
Was idd ff aanklooien op mijn ASrock, helemaal als je denkt die backplate niet nodig te hebben :P
Mijn processor wordt alleen nog steeds te heet sinds dat warme weer. Heb mn overklok al weg moeten halen omdat de temps richting de 60 graden gingen op de speeds die ik graag wou, nu heb ik een Stacker besteld in de hoop dat het aan mn airflow ligt. Toch vind ik 50 graden @ stress (stock speeds!) nog steeds warm voor "een van de beste luchtkoelers". Ook met minder airflow.
Ik heb meteen maat een betere fan besteld om op mn typhoon te plaatsen (110CFM). Als ik dat eenmaal geinstalleerd heb en het dan nog niet onder de 50 graden blijft ga ik over op waterkoeling (enkel CPU). Zo'n Aquagate oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 154414 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:17:
[...]

Was idd ff aanklooien op mijn ASrock, helemaal als je denkt die backplate niet nodig te hebben :P
Mijn processor wordt alleen nog steeds te heet sinds dat warme weer. Heb mn overklok al weg moeten halen omdat de temps richting de 60 graden gingen op de speeds die ik graag wou, nu heb ik een Stacker besteld in de hoop dat het aan mn airflow ligt. Toch vind ik 50 graden @ stress (stock speeds!) nog steeds warm voor "een van de beste luchtkoelers". Ook met minder airflow.
Ik heb meteen maat een betere fan besteld om op mn typhoon te plaatsen (110CFM). Als ik dat eenmaal geinstalleerd heb en het dan nog niet onder de 50 graden blijft ga ik over op waterkoeling (enkel CPU). Zo'n Aquagate oid...
Is de Bigwater 745 niet iets voor jou, heeft 1x 12cm radiator en 1x een dual 12cm radiator. :9~
En die fan is dat een delta fan?

[ Voor 7% gewijzigd door mad_max234 op 22-06-2006 00:25 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
Heb zelf ook de TT big typhoon, fan draaiend op 1000rpm. Mijn CPU op 1.3V wordt ook stressed 50 graden, met kast open scheelt 5 graden. Misschien verstandig om dat ook eens te proberen, kan je zien hoeveel je zal winnen met een betere airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die Fan is Silverstone ..
En die Bigwater is idd ook een mogelijkheid :)
Eerst maar eens kijken wat een goed gevulde stacker kan doen... voordat ik weer zulke bedragen uit ga geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06-2024
Anoniem: 177221 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:46:
[...]

Heb je ook dat zelfklevende schuim eropgeplakt? Damn, ik ben laatst bijna een half uur bezig geweest om dat spul eraf te krijgen (moederbordje ging de deur uit), schuim heb ik toen maar helemaal naar de kloten getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

mad_max234 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:53:
[...]
ik heb zelfs 60eu neergeteld voor mn Thermalright XP-120 + 12x12cm Antec fan :7 maar das alleen omdat de freezer64 pro niet in mn kast past...
Anoniem: 154414 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 00:17:
[...]

ik kan me niet voorstellen dat het aan je airflow ligt, maar het valt allicht te proberen. Ik heb zelf een stressed temperatuur van 33 graden op stock snelheid (met m'n XP-120, 2000RPM 73CFM Antec 12x12cm fan). Met m'n OC (2.0Ghz > 2.66Ghz) wordt ie max ~45 graden met dit warme weer :9
Met de airflow in m'n kast zit t dan ook wel goed, m'n cpu krijgt direct koude lucht van buiten door eenzelfde 12x12cm fan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou niet weten waar het anders aan moet liggen. Ik heb de koeler gewoon goed gemonteerd, goede hoeveelheid pasta enz. Het enige waar het anders nog aan kan liggen is denk ik dat de IHS er niet goed op zit, of dat het zo'n stepping is die warmer dan normaal wordt, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
Modbreak:Verkopen doen we hier niet.
Daarvoor is V&A op www.tweakers.net

[ Voor 81% gewijzigd door Twynn op 23-06-2006 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
@Dynacore
Is het nu ineens? Want je heb een ander bordje nu en het kan zomaar 5 graden schelen.(het uitlezen is per bordje anders)

[ Voor 70% gewijzigd door mad_max234 op 23-06-2006 01:14 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, de komst van het nieuwe bordje ging samen met de komst van het warme weer. Kan dus niet met zekerheid zeggen dat het aan het weer ligt...kan dus idd ook net zo goed aan de sensor liggen, alleen hoe controleer je zoiets?
Wat me wel opvalt is dat de ingame prestaties ook achteruit lijken te gaan met die hoge temps, wat vaker van die FPS-drops en zo. Daarom ook dat ik em nu op stock heb draaien.
Morgen (of zaterdag) als alles in mn stacker zit zal ik de temps wel ff posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Je hand tegen het koelblok houden?
Als het echt 50 graden+ is dan voel je dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De koelribben van de Big Typhoon worden nooit zo warm, komt omdat het er zo veel zijn volgens mij. De heatpipes van de koeler worden best warm moet ik zeggen, alleen valt me ook op dat als ik bijvoorbeeld iets in wil bouwen en de kast kort na gebruik open, er gewoon een warme wolk uit die behuizing komt...alsof de warmte niet goed weg kan (of te weinig intake). Ook weet ik dat er wel van die fatsoenlijke digitale thermometers zijn, maar om daar nou zo veel voor uit te gaan geven....

Edit:
Status Bestelling: Verzonden _/-\o_
Dat wordt weer een mooi karweitje morgen, meteen ff een voorraadje Papst fans inkopen voor in en outtake >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 23-06-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Ik ga morgen vroeg ff de TS fixen want die pic server werkt niet echt goed meer. :+

Iemand nog tips of aanpassing voor de TS?

Ik wil de layout veranderen, en elke hulp is welkom. :+

@Dyanocore
Ik zou toch voor de Delta fans gaan. :9~ en die warmte kan ook mede door je videokaart geproduceert worden.

[ Voor 46% gewijzigd door mad_max234 op 23-06-2006 01:26 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een tip, zet er ff met een paar uitroeptekens ofzo bij dat die eerdere ocwb bios versies niet werken met de SD...

En die stacker heeft achterin onderin plaats voor 2 x 80mm fans, die kunnen dan mooi de VGA warmte afvoren :)

Die delta fans zijn me toch iets aan de dure (en luidruchtige) kant...als het goed is krijgen ze meteen die silverstone fan van mij, als ze daar meer van hebben koop ik die gewoon. Zijn ook nog beter dan die papst.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 154414 op 23-06-2006 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 154414 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:29:
De koelribben van de Big Typhoon worden nooit zo warm, komt omdat het er zo veel zijn volgens mij. De heatpipes van de koeler worden best warm moet ik zeggen, alleen valt me ook op dat als ik bijvoorbeeld iets in wil bouwen en de kast kort na gebruik open, er gewoon een warme wolk uit die behuizing komt...alsof de warmte niet goed weg kan (of te weinig intake). Ook weet ik dat er wel van die fatsoenlijke digitale thermometers zijn, maar om daar nou zo veel voor uit te gaan geven....
Hoe warm worden die heatpipes dan?
'een beetje warm', of brand je je hand er zowat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou... ik brand me er zeker niet aan nee, gewoon beetje warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Je CPU-temp is gewoon in orde.
2. Je koeler maakt slecht contact met de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik niet, wat hebben we er op dit moment aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n-i-x schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:28:
Ik niet, wat hebben we er op dit moment aan?
n-i-x , of niet veel ;) .

Wanneer de Conroe een stuk goedkoper is dan ga ik daarvoor, deze pc is nog snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Ik hoop eigenlijk dat ze over een tijdje een AM3-board uit gaan brengen, AM3 zou wel wat snelheidsverbeteringen moeten brengen...(niet alleen DDR3-geheugen, maar echte verbeteringen in de CPU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
n-i-x schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 00:20:
Ik hoop eigenlijk dat ze over een tijdje een AM3-board uit gaan brengen, AM3 zou wel wat snelheidsverbeteringen moeten brengen...(niet alleen DDR3-geheugen, maar echte verbeteringen in de CPU).
Lijkt me sterk ;) dat kan dit bordje toch niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_zip
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 10:13
Zijn er meer mensen die dat gekke ding hebben aan de achterkant van het APG slot? Ik ken alleen maar die witte 'haakjes'

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3949/DSC024532.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
kamphuis schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:01:
[...]

Lijkt me sterk ;) dat kan dit bordje toch niet aan
Waarom niet?
Geheugen en spanningsregeling kan op het uitbreidingsbordje geprikt worden, en de communitatie met de northbridge kan gewoon via de HT-bus blijven lopen.
Er zal waarschijnlijk wel een bios-update nodig zijn(net zoals nu met het AM2-cpuboard), maar het lijkt me in ieder geval mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Bas_zip schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:50:
Zijn er meer mensen die dat gekke ding hebben aan de achterkant van het APG slot? Ik ken alleen maar die witte 'haakjes'

[afbeelding]
Er zit inderdaad geen wit haakje op, maar er hoort wel een wit schuifje op te zitten(net zoals bij de PCI-E), en die zie ik bij jou niet...
Je kan hier trouwens ook bekijken hoe het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Bas_zip schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 21:50:

[afbeelding]
Ja, ik heb een tweede bordje gekocht en daar zit ook zo een agp slot op, maar bij mijn ander die met de introductie heb gekocht heeft een agp slot met een wit schuifje.

Op dat ding zit een klein rondje dat iets uit steekt en dat valt weer in het gaatje aan de achterkant van je agpkaart en zo word je kaart vast gezet.(zou wel net weer iets goedkoper zijn dan met schuifje ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 25-06-2006 02:04 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Van wanneer zijn die borden zonder schuifje dan?
Zo'n 10 dagen geleden kwam mijn bord binnen, en die heeft nog een schuifje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
n-i-x schreef op zondag 25 juni 2006 @ 02:05:
Van wanneer zijn die borden zonder schuifje dan?
Zo'n 10 dagen geleden kwam mijn bord binnen, en die heeft nog een schuifje...
Die van mijn heb ik nu iets van 3 weken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_zip
Oke, maar dat schuifje mis ik dan.Heb al gekeken of hij niet toevallig ergens in de doos los ligt...
Maar zo belangrijk lijkt hij me niet, mijn videokaart zal er vast niet uitvallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-04 17:52
n-i-x schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 22:50:
[...]

Er zit inderdaad geen wit haakje op, maar er hoort wel een wit schuifje op te zitten(net zoals bij de PCI-E), en die zie ik bij jou niet...
Je kan hier trouwens ook bekijken hoe het hoort.
Omdat AM3 niet alleen DDR3 en CPU improvements krijgt maar ook een nieuwe HT bus.. daar ligt het probleem.. ;) en over dat witte dingetje dat bij AGP hoord is niet zo :P je hebt 3 verschillende AGP versies Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/pmg/AGP_config.gif en sommige hebben wel klik en sommige niet.. meeste mobo's hebben nu universal..

[ Voor 20% gewijzigd door jimbojansen op 25-06-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Bas_zip schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:37:
Oke, maar dat schuifje mis ik dan.Heb al gekeken of hij niet toevallig ergens in de doos los ligt...
Maar zo belangrijk lijkt hij me niet, mijn videokaart zal er vast niet uitvallen :)
Nee, dit is een ander slot dan die met schuifje. Er zijn twee verschillende agp sloten één met schuifje en een met dit slot. Als je goed kijkt dan valt dat stukje precies in het gaatje van je agpkaart.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_zip
mad_max234 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:42:
[...]

Nee, dit is een ander slot dan die met schuifje. Er zijn twee verschillende agp sloten één met schuifje en een met dit slot. Als je goed kijkt dan valt dat stukje precies in het gaatje van je agpkaart.
Oke super dan heb ik hem door. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 10:43
Ik weet niet of ik hier moet zijn voor mijn probleem met dit mobo, maar heb dit moederbord gister in een silentium case geschroefd met een :

- AMD Athlon 64 X2 Manchester, 3800+ .
- Asus EN7600GS SILENT/HTD, 512 MB, DDR2, PCI Express x16
- Kingston KVR400X64C3AK2/2G, 2048 MB, DDR, PC3200, 400 MHz, 2 x

Stroom erop en of het geluid van de case en cpu fan na, niets....

Heb geprobeerd een agp in te pluggen, ander geheuegen, andere voeding.. alles met hetzelfde resultaat.
Alleen de fans, geen vga signaal, geen fijne boot piepjes.

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Welja schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:25:
Ik weet niet of ik hier moet zijn voor mijn probleem met dit mobo, maar heb dit moederbord gister in een silentium case geschroefd met een :

Heb geprobeerd een agp in te pluggen, ander geheuegen, andere voeding.. alles met hetzelfde resultaat.

Heeft iemand een idee?
welke BIOS versie heeft je bord? (staat op de bios chip) er is een kans dat ie je cpu nog niet ondersteunt (pre 1.30?)
Weet je zeker dat je alle stekkertjes (voeding) goed hebt aangesloten, duidend op de extra 4pins powerconnector? BIOS al gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het toch verdacht veel op DOA lijken, probeer als je de mogelijkheid hebt het moederbord eens in een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-04 11:11
Ik heb ook niet zo'n wit schuifje op mijn AGP zitten, maar zo'n klipje. Werkt prima en ik heb dit bord overigens al een jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 10:43
jeroen__online schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:10:
[...]

welke BIOS versie heeft je bord? (staat op de bios chip) er is een kans dat ie je cpu nog niet ondersteunt (pre 1.30?)
Weet je zeker dat je alle stekkertjes (voeding) goed hebt aangesloten, duidend op de extra 4pins powerconnector? BIOS al gereset?
Het bios is P1.40-7B.
Heb zojuist het mobo uit de kast gevist en zonder iets erop getest, weer helemaal niets. Nu weet ik niet of dit mobo piepjes zou moeten geven als er geen cpu of geheugen in zit, want de handleiding is op dat punt bout.
Ook opnieuw de stekkertjes goed erin geduwt, en ook nog een keer het bios gereset. (zonder stroom ff een jumpertje anders plaatsen )

Misschien inderdaad DOA... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
hackjedi schreef op zondag 25 juni 2006 @ 20:29:
Ik heb ook niet zo'n wit schuifje op mijn AGP zitten, maar zo'n klipje. Werkt prima en ik heb dit bord overigens al een jaar :)
Ik dacht dat het iets van de laatste tijd was, want mijn eerste bord heeft gewoon een schuifje.

PS.
Het bord is nog geen jaar uit. :D

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 26-06-2006 00:04 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Welja schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:57:
[...]

Het bios is P1.40-7B.
Heb zojuist het mobo uit de kast gevist en zonder iets erop getest, weer helemaal niets. Nu weet ik niet of dit mobo piepjes zou moeten geven als er geen cpu of geheugen in zit, want de handleiding is op dat punt bout.
Ook opnieuw de stekkertjes goed erin geduwt, en ook nog een keer het bios gereset. (zonder stroom ff een jumpertje anders plaatsen )

Misschien inderdaad DOA... :'(
hebben beide (of alle) geteste voedingen een -5 volt lijn? of zijn het beide Antec Smartpower voedingen, daar heeft dit bordje namelijk een natuurlijke afkeer van..
als bovenstaande niet van toepassing is zou ik zeker gaan denken aan RMA, helaasch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 16:18
Wel de pc-speaker aangesloten? Het mobo heeft geen onboard speaker. Zonder extern beeper hoor je dus geen piepjes.

Heb gister mijn nieuwe geheugen binnen, heb het eerste setje kunnen RMAen. Dit geheugen draait foutloos. Van de week eens kijken wat mijn X2 3800 wilt doen :)

[ Voor 42% gewijzigd door frickY op 26-06-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb even een vraage over de voltages die dit bord geeft.
als ik mijn pc oc tot 2.5GHz (ik heb trouwens een 3200+ venice) krijg ik in prime een ''fatal error''
waardoor de test dus stopt nu wil ik de voltages handmatig gaan bedienen (staan nu op auto)
maar zou niet weten wat voor spanning je erop moet zetten, ik heb me cpu nu weer even op stock lopen omdat hij zo niet meer stable is.
maar is er iemand die weet hoe de voltages in moet stelle( hoe weet ik wel maar op welke spanning).
en dan heb ik nog een vraag over de voltages van het geheugen, hier kan je kiezen uit low normal en high, maar kan je ook ergens zien hoeveel volt je er dan op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:30
Weet iemand misschien waar het AM2 uitbreidingsbord te krijgen is?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 177221 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:16:
ik heb even een vraage over de voltages die dit bord geeft.
als ik mijn pc oc tot 2.5GHz (ik heb trouwens een 3200+ venice) krijg ik in prime een ''fatal error''
waardoor de test dus stopt nu wil ik de voltages handmatig gaan bedienen (staan nu op auto)
maar zou niet weten wat voor spanning je erop moet zetten, ik heb me cpu nu weer even op stock lopen omdat hij zo niet meer stable is.
maar is er iemand die weet hoe de voltages in moet stelle( hoe weet ik wel maar op welke spanning).
en dan heb ik nog een vraag over de voltages van het geheugen, hier kan je kiezen uit low normal en high, maar kan je ook ergens zien hoeveel volt je er dan op zet?
staat dit niet in de TS? :?
enniewee, de basics:
Cool 'n Quiet UITzetten, Spread Spectrum UITzetten, CPU multiplier en voltage op MANUAL, voltage op 1.45v (das het maximum voor je CPU zonder voltmod).
w.b. geheugen voltages: 'normal' komt overeen met 2.5 of 2.6v meen ik, 'high' zou 2.7v zijn, maar dat weet ik niet zeker, daarvoor zou je even moeten zoeken in dit topic of het voorgaande deel :)
Coolmaster schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:01:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
Coolmaster schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:01:
Bij Alternate staat het uitbreidingsbord op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:30
Maikel205 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:35:
[...]

Bij Alternate staat het uitbreidingsbord op de site.
Oke bedankt allemaal. Vind 30 euro niet echt duur voor een uitbreidings bord.
Is het slim om dat bord te kopen met een AM2 cpu en snel geheugen en dat ik dan als ik meer geld heb het asrock bord + cpu te verkopen aan me vriendin (voor weinig) En dat ik dan een conroe koop met een socket 775 bord + dat ik het geheugen dan overzet op het 775 socket bord?
Want die AM2 cpu`s zijn nou niet echt duur.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
jeroen__online schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:29:
[...]

staat dit niet in de TS? :?
enniewee, de basics:
Cool 'n Quiet UITzetten, Spread Spectrum UITzetten, CPU multiplier en voltage op MANUAL, voltage op 1.45v (das het maximum voor je CPU zonder voltmod).
w.b. geheugen voltages: 'normal' komt overeen met 2.5 of 2.6v meen ik, 'high' zou 2.7v zijn, maar dat weet ik niet zeker, daarvoor zou je even moeten zoeken in dit topic of het voorgaande deel :)

[...]

[...]
Is dat echt nodig want er zijn nog ander topic (a64 oc topic) waar het veel beter staat uitgelegt. En daarvan staat wel een link in de TS. ;)

En over het geheugen voltage staat wel in de TS. high = normal + 4%

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 27-06-2006 21:43 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 17-04 06:44

NeHoX

Gamer + PV

Welja schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:25:

Heeft iemand een idee?
Zit je 4 polig stekkertje in je moederbord? Zit rechtsboven de 20polige... Was ik ook vergeten had hetzelfde probleem :P

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

Ook maar eens een overclockpoging met dit mobo'tje i.c.m een 3800+ X2.

Zie Screenshot
Ik haal trouwens in Everest Ultimate Edition 2.50
5300MB/sec read, 2000MB/sec schrijf en 63ns vertraging @ 2.5-3-3-7 CR1

Mensen nog op of aanmerkingen? Wat ik eventueel zou kunnen veranderen/verbeteren?

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/4852/overclock24mu.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
NeHoX schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 00:53:
Ook maar eens een overclockpoging met dit mobo'tje i.c.m een 3800+ X2.

Zie Screenshot
Ik haal trouwens in Everest Ultimate Edition 2.50
5300MB/sec read, 2000MB/sec schrijf en 63ns vertraging @ 2.5-3-3-7 CR1

Mensen nog op of aanmerkingen? Wat ik eventueel zou kunnen veranderen/verbeteren?

[afbeelding]
Wat is je geheugen snelheid? en welke timing want je moet toch wel iets hoger moeten komen met je geheugen bandbreedte. en is dit de max?

Verder een mooie oc. :Y)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jimbojansen90 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:41:
[...]

Omdat AM3 niet alleen DDR3 en CPU improvements krijgt maar ook een nieuwe HT bus.. daar ligt het probleem.. ;)
Is die HT bus niet backwards compatible?
Dan moet het mogelijk zijn, ook al krijg je dan hetzelfde als eerst met de nForce 3 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX

NeHoX

Gamer + PV

mad_max234 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 01:58:
[...]

Wat is je geheugen snelheid? en welke timing want je moet toch wel iets hoger moeten komen met je geheugen bandbreedte. en is dit de max?

Verder een mooie oc. :Y)
2.5-3-3-7 CR1

En draait in Dual Channel op 368MHz

Op 2800MHz bij een multiplier van 10 geeft 1 core fouten met SP2004. Zou het kunnen datk met een lagere multiplier ene hogere overclock zou kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
NeHoX schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:10:
[...]

2.5-3-3-7 CR1

En draait in Dual Channel op 368MHz

Op 2800MHz bij een multiplier van 10 geeft 1 core fouten met SP2004. Zou het kunnen datk met een lagere multiplier ene hogere overclock zou kunnen halen?
Dan klopt je score wel, en het is juist meestal dat je met een hogere multie ook hoger komt.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddio
  • Laatst online: 09-07-2020
Hallo allemaal

Ik ben van plan om dit bord in m'n mediacenter te gebruiken maar heb gelezen (zie bericht aan het einde) dat asrock bordjes in s3 mode niet helemaal stil vallen (er blijven fans draaien) is dit nog steeds het geval?

""Hmpf, laat ze eerst S3 (Suspend to RAM) maar eens fixen Daar erger ik me namelijk bijzonder aan bij de ASRock bordjes die ik heb; vrijwel alle moderne moederborden ondersteunen S3, waarbij de PC gewoon uitgaat, inclusief alle fans. ASRock zegt dit te ondersteunen, maar als je het dan gebruikt blijven alle fans gewoon draaien, het gedraagt zich dus gewoon als S1.""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176342

Beste mensen, Ik zit met een kleine complicatie. Ik heb een Artic Freezer 64 Pro koeler die ik op mijn ASrock 939Dual SATA2 moederbord wil bevestigen. Nou zit bij de bevestiging de Northbridge in de weg. (die silveren). Nu ondervond ik dat je de Northbridge ook kan wisselen met de Southbridge en dan past de koeler wel! Mijn vraag is eigenlijk:"Kan dit wel" en geeft dit niet straks enorme problemen. Het is een tijdelijke oplossing wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Anoniem: 176342 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 19:34:
Beste mensen, Ik zit met een kleine complicatie. Ik heb een Artic Freezer 64 Pro koeler die ik op mijn ASrock 939Dual SATA2 moederbord wil bevestigen. Nou zit bij de bevestiging de Northbridge in de weg. (die silveren). Nu ondervond ik dat je de Northbridge ook kan wisselen met de Southbridge en dan past de koeler wel! Mijn vraag is eigenlijk:"Kan dit wel" en geeft dit niet straks enorme problemen. Het is een tijdelijke oplossing wel te verstaan.
Hij hoor gewoon te passen, er zit wel niet zoveel ruimte tussen maar het past prima hier.
En de sb koeler is denk ik te klein voor de nb want sommige hebben al dat deze erg warm word.

Ik denk dat je iets niet helemaal goed doet loop alles nog eens een keer na.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 30-04 23:11
Heb sinds vandaag ook een 939dual-sata2 in combinatie met een x2 3800
Ik loop tegen een vreemd probleem aan. Ik kan tot 2400Mhz gaan met geheugen op ddr 200 (volgens cpuz loopt het ook op 240mhz) zet ik het geheugen op 166Mhz in bios dan boot de pc niet meer, 133Mhz idem.

Nu is het probleem dat boven de 240mhz errors verschijnen.

Aan de cpu ligt het niet die boot ook nog met 2700Mhz naar windows. (als ik die flex. shit aanzet)

Het geheugen wat ik heb is Corsair TWINX1024-3200C2 (2x 512MB)
Verder heb ik nog oud infineon geheugen getest (ook 2x 512MB)
Hier precies hetzelfde.

Wat doe ik verkeerd??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
KBDE schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:16:
Heb sinds vandaag ook een 939dual-sata2 in combinatie met een x2 3800
Ik loop tegen een vreemd probleem aan. Ik kan tot 2400Mhz gaan met geheugen op ddr 200 (volgens cpuz loopt het ook op 240mhz) zet ik het geheugen op 166Mhz in bios dan boot de pc niet meer, 133Mhz idem.

Nu is het probleem dat boven de 240mhz errors verschijnen.

Aan de cpu ligt het niet die boot ook nog met 2700Mhz naar windows. (als ik die flex. shit aanzet)

Het geheugen wat ik heb is Corsair TWINX1024-3200C2 (2x 512MB)
Verder heb ik nog oud infineon geheugen getest (ook 2x 512MB)
Hier precies hetzelfde.

Wat doe ik verkeerd??!!
Probeer eens vaste timings, en begin dan met losse timings 3-3-3-8 en 166Mhz. en heb je "cpu async" draaien? en erg belangrijk bover de 240-250Mhz htt, je HTT multiepleir naar 800 (4x) terug zetten. (ik denk dat dit je probleem kan zijn)

En toch best een goede oc op je 3200C2 geheugen 240Mz. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
mad_max234 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 00:35:
[...]

Probeer eens vaste timings, en begin dan met losse timings 3-3-3-8 en 166Mhz. en heb je "cpu async" draaien? en erg belangrijk bover de 240-250Mhz htt, je HTT multiepleir naar 800 (4x) terug zetten. (ik denk dat dit je probleem kan zijn)

En toch best een goede oc op je 3200C2 geheugen 240Mz. ;)
Mja, heb al getest met vaste timings.... met dezelfde timings waarmee 200Mhz wel werkt loopt 166 niet. (alles andere hetzelfde) Af en toe kom ik voorbij het bios maar dan reset ie direct na het bios.
Nu dacht ik al dat het aan het nieuwste asrock bios lag (2.2) maar helaas, met het OC bios hetzelfde euvel. Zal het morgen verder uit gaan zoeken... tips zijn welkom :)

[ Voor 6% gewijzigd door KBDE op 01-07-2006 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KBDE schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:20:
[...]

Mja, heb al getest met vaste timings.... met dezelfde timings waarmee 200Mhz wel werkt loopt 166 niet. (alles andere hetzelfde) Af en toe kom ik voorbij het bios maar dan reset ie direct na het bios.
Nu dacht ik al dat het aan het nieuwste asrock bios lag (2.2) maar helaas, met het OC bios hetzelfde euvel. Zal het morgen verder uit gaan zoeken... tips zijn welkom :)
Ik heb ook precies dezelfde probleem alleen dan met de nieuwere biossen, probeer eens bios 1.6 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Hebben jullie al geprobeerd om de twee meest recgtse geheugen sloten te gebruiken en 2T?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Jip, slot 3+4 maakt geen verschil tov 1+2

Hmm... Bios 1.6 heeft die FSB cap...
Maar goed, ik kan het opzich wel eens proberen natuurlijk.

Met bios 2.2 loopt mijn x2 3800+ op 2800Mhz, 280FSB, 1120MHZ HTT, Flex ram 186.7Mhz. (cas2, 1Tcommand rate) Is ansich een goed compromis. Haal nu 4900MB/s in laatste sisoft. Dus mocht dit stabiel blijken dan laat ik het voorlopig even zo :)

/Correcte: 2700 is stabiel, 2800Mhz bij nader inzien toch niet zo... :( (kreeg prime error)

Edit:
Met bios 1.6 kan ik WEL 166Mhz in bios instellen.
Draai nu met 270FSB, 225Mhz DDR (2.5,3,3,8,12,1T volgens cpu-z )

Hoe uit zich het CR 1T probleem normaal gesproken? screenshot dumpen in paint is geen probleem.

[ Voor 31% gewijzigd door KBDE op 01-07-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KBDE schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 10:29:
Jip, slot 3+4 maakt geen verschil tov 1+2

Hmm... Bios 1.6 heeft die FSB cap...
Maar goed, ik kan het opzich wel eens proberen natuurlijk.

Met bios 2.2 loopt mijn x2 3800+ op 2800Mhz, 280FSB, 1120MHZ HTT, Flex ram 186.7Mhz. (cas2, 1Tcommand rate) Is ansich een goed compromis. Haal nu 4900MB/s in laatste sisoft. Dus mocht dit stabiel blijken dan laat ik het voorlopig even zo :)

/Correcte: 2700 is stabiel, 2800Mhz bij nader inzien toch niet zo... :( (kreeg prime error)

Edit:
Met bios 1.6 kan ik WEL 166Mhz in bios instellen.
Draai nu met 270FSB, 225Mhz DDR (2.5,3,3,8,12,1T volgens cpu-z )

Hoe uit zich het CR 1T probleem normaal gesproken? screenshot dumpen in paint is geen probleem.
Dan hebben wij dus hetzelfde probleem :) , ik heb er geen oplossing voor gevonden, misschien dat de geheugen door de moederbord niet goed wordt ondersteund.

Ik heb MDT geheugen en jij wat betere ;) .

Als hij niet goed wilt werken op 1T dan reboot hij, ga bijv. naar mycom.nl of microsoft.com .

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 01-07-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
Anoniem: 62850 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 14:39:
[...]

Dan hebben wij dus hetzelfde probleem :) , ik heb er geen oplossing voor gevonden, misschien dat de geheugen door de moederbord niet goed wordt ondersteund.

Ik heb MDT geheugen en jij wat betere ;) .

Als hij niet goed wilt werken op 1T dan reboot hij, ga bijv. naar mycom.nl of microsoft.com .
Mja, lijkt mij dus een bug die bij de nieuwere bios versies erin is geslopen.
1T werkt in elk geval, heb nu 6873MB/s read :) en 47ns latency volgens everest

Dan laat ik het voorlopig maar eens draaien met versie 1.6 en dan zien we wel :)

Wat ook werkt bij versie 1.6 in tegenstelling tot de nieuwere versies is de mogelijkheid om de PCI-E bus snelheid asynchroon of syncroon te laten lopen... eerst was het in elk geval bij mij zo dat deze ongeacht de instellingen altijd op 100Mhz gelocked was.

Nu heb ik deze asynchroon op 120Mhz ingesteld en mijn PCI raid controller is een stuk sneller geworden.

[ Voor 22% gewijzigd door KBDE op 02-07-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperTrooper
  • Laatst online: 02-05 10:29

SuperTrooper

Weet hoe het is

Probleem opgelost :) : Moederbord vervangen en kapotte exemplaar gaat morgen RMA :(

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik kwam er net pas achter dat RMClock wel de multiplier en het voltage kan veranderen, ondanks dat CnQ disabled is in m'n BIOS en de multiplier en voltage op manual staan _/-\o_
ik dacht dat ie dat alleen kon met CnQ enabled, dit is wel ideaal met dit weer en met oog op energieverbruik :9
(dan nog, met dit warme weer heb ik @ 2.66Ghz (1.45v) een max stressed temperatuur van ongeveer 48 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Ik heb ondertussen tamelijk wat reviews en ervaringen van dit bordje gezien, en ik ga deze ook kopen icm met een 3500+ en een 7600GT.

Maar wat ik nu niet kan vinden (of waar ik overheen lees, vergeef het mij aub) is: hoeveel (3pin)fanconnectors heeft dit bord nou precies?

Altijd handig om te weten, aangezien ik er dan eventueel nog een fannetje erbij koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 84021 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:25:
Ik heb ondertussen tamelijk wat reviews en ervaringen van dit bordje gezien, en ik ga deze ook kopen icm met een 3500+ en een 7600GT.

Maar wat ik nu niet kan vinden (of waar ik overheen lees, vergeef het mij aub) is: hoeveel (3pin)fanconnectors heeft dit bord nou precies?

Altijd handig om te weten, aangezien ik er dan eventueel nog een fannetje erbij koop.
duidelijk een gevalletje van de (online) manual lezen ;)
het zijn er 2, om je de moeite te besparen. Dat is ietwat weinig, dat klopt, maar ik zal niet de enige zijn die je een fancontroller aanraadt of je moet gewoon een 4 pins naar 3 pins convertertje (bij de fan geleverd meestal) gebruiken :)
Op 2 fans kan een compu nauwelijks draaien denk ik, ik heb zelf dan ook 5 casefans naast m'n cpufan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

jeroen__online schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:51:
[...]

duidelijk een gevalletje van de (online) manual lezen ;)
het zijn er 2, om je de moeite te besparen. Dat is ietwat weinig, dat klopt, maar ik zal niet de enige zijn die je een fancontroller aanraadt of je moet gewoon een 4 pins naar 3 pins convertertje (bij de fan geleverd meestal) gebruiken :)
Op 2 fans kan een compu nauwelijks draaien denk ik, ik heb zelf dan ook 5 casefans naast m'n cpufan O-)
Oh hehe, die had ik inderdaad niet gehad. Wel op hun site gekeken, daar stond gewoon bij specs - fanconnectors :p

Maar goed, 2 is inderdaad wat weinig. Alleen ik moet het daarmee doen ben ik bang. Mijn fancontroller die laat namelijk een alarm afgaan als ik fans erop aansluit die van 4 naar 3 verlopen. Dan kan hij geen toeren meer uitlezen en het regelen werkt ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
jeroen__online schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:51:
:o
Ik gebruik maar één van de twee aansluitingen, en de temps zijn hier prima...
Mijn kast heeft wel 4 fan's, maar daarvoor heb ik geen extra fan-controler nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

Nou ben ik op geheugen gebied vrijwel ene leek. Ik zoek dus 2Gb ddr400 (max snelheid toch voor dit mobo, niet ge oc-ed?) Is Twinmos Dual-Channel Kit 2x 1024MB DDR400-3200 CAS 2.5 dan wat? Ik vraag het hier omdat het andere asrock topic gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverraider
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 16:23
Nu heb ik net 2 maal 512 ddr400 aan me asrock gevoerd. Lullige is dat ik in de bios zie dat hij op 333 staat. Waar kan ik deze settings handmatig wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Dat klopt, mijn DDR400 stond ook op DDR333 toen ik voor het eerst opstartte.
Volgens mij kan je het in de bios bij de CPU-settings aanpassen.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste