[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
frickY schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 15:54:
Asrock is van Asus :X

Welke bios draai je?
asrock is niet van asus. asrock en asus zijn bijde van AsusTek

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209041

Anoniem: 209041 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:00:
Hebben jullie ook problemen met het naar beneden stellen van de multiplier? Ik heb een AMD 3800X2 maar als ik de multiplier op 7x zet en reboot, geeft het startscherm en cpu-z nog steeds 10x aan
Ik heb ook dit probleem! Heel irritant! Ook al geeft CPU-Z 10x aan...in de bios staat ie ook nog steeds op 10x en op het zwarte scherm staat dan ook niet dat ie op 1400 mhz loopt.

Met Systool kan ik hem wel op 7x zetten maar dat is dan weer wat lastiger overclocken met bijv memtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:47
Lees mijn 2 posts hierboven eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een bios van www.ocbenchwork.com ---> 939DSB8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:53
Bedoel je niet http://www.ocworkbench.com/ ?
Wat is hier te vinden trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja die site ja:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Vandaag mijn KHX3200AK2/2G setje binnen gekregen.

Begon nogal problematisch, met BSODs in windows maar het bleek dus aan een 2x hdd die ik tegelijk had toegevoegd te liggen. De BFG schoot namelijk aan nadat ik de KHX had geplaatst, en die zetten de standaard bootschijf naar primary IDE.

En da's net een schijf met download data uit mijn 32bits servertje...lijkt me sterk datttie A64 drivers heeft :+

Euvel was vrij snelgeholpen, hoewel het me een uur kostte opm het probleem te achterhalen :X Nu lopen de reepjes op 2-3-2-7@1T op DDR440, 3dmark ging goed, verschillende games gingen goed.

Morgen verder opfokken en kijekn waar ie hangt :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kissyfur
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-04 17:22
Sacerdote schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:23:
Verder: na een spontante reset gooit het bios de volgorde van de harde schijven door elkaar waardoor een ATA schijf wordt opgestart die een error geeft omdat er niets geladen kan worden . Het bootrecord moet vanaf mn SATA schijf worden geladen. Ik kan dus altijd eerst in het bios duiken om dit weer terug te zetten.
Dit probleem heb ik ook sinds ik een nieuwe S-ATA II schijf erin heb gehangen waar ik Vista van boot. Soms reboot Vista spontaan en knalt hij de opstartvolgorde in de Bios naar IDE-master - IDE-slave - SATAII. Als ik de volgorde weer omzet doet hij het wel goed. 't Komt ook voor na uitzetten, en 't komt ook voor na een hibernate-sessie.
Voor alle duidelijkheid: Ik heb de IDE-schijven nog op master en slave staan, de officiële 2.30 bios versie, en in de Bios staan de S-ATAII instellingen op IDE - Strong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

zijn er ook mensen die vista x64 zonder problemen op dit bordje hebben geinstalleerd met ata schijven??? ik krijg telkens de melding dat de setup geen drivers kan vinden voor de harddisks :S

heb al geprobeert via een USB-stick de s-ata drivers te installeren die op de meegeleverde cd staan (zowel de x86 variant als de x64 variant) maar dit heeft niet mogen baten :( ook heb ik andere schijven geprobeert maar nog steeds geen success.

het vreemde is dat ik ook mijn dvd-drive bij het browse venster niet zie staan?!?!

config:

Opteron 165 @ 2,5GHz
Tagan 480Watt
Asrock 939Dual-Sata2
2GB OCZ Platinum XTC (SPD 250MHz 3-3-3-8)
Geforce 7900GTX
Intel 10/100/1000GT Desktop NIC
Asus Physx P1
SB X-Fi Xtreme-Music

(evt. extra specs in sig.)

ik probeer te installeren op een Seagate U Series 5 (ST320413A) (oud 20gb schijfje dat ik nog liggen had, maar ook mijn Diamond Max Plus 8 van 40GB of mijn Diamond Max 10 van 250GB pakt ie niet)

de DVD drive zit "dedicated" op secondary IDE als Master en de installatieschijf zit "dedicated" op Primary IDE Master dus zonder de andere schijven aangesloten.

de foutmelding doet zich dus voor na het booten van de CD, na het aangeven welke taal ik wil en dan op de knop moet klikken voor installatie. dan krijg ik een scherm waarop hij aangeeft dat hij geen drivers kan vinden voor een "required media for installation". daarop heb ik de keuze browse, OK of cancel.... druk ik op ok, dan kom ik op een scherm waar ik een driver moet kunnen kiezen. maar dit venster blijft leeg, ook na het aanklikken van het weergeven van niet compatible drivers, browse ik naar de USB-stick en kies ik voor de S-ata drivers geeft hij geen drivers weer, alleen als ik aangeef dat hij ook NIET-compatible drivers moet laten zien... installeer ik 1 van die drivers krijg ik de melding dat die controller niet is gevonden :S

iemand een oplossing??? want ik wordt hier best wel gek van... mijn beta2 en RC1/2 in de x64 versie gaven geen enkel probleem, zelfs zonder drivers :S

PS Denk dat het hier niet echt in een overclock topic thuis hoort :P mijn excuses... ik maak ff een nieuwe thread aan in het win-os forum

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 18-03-2007 19:27 . Reden: dus... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Ik heb alleen VISTA32 goed aan de praat gekregen,
Voor Vista64 krijg ik de ethernet controller niet aan de praat

Voor Vista32 moet je in ieder geval 3 of 4 extra drivers laden.
Bij de installatie van Vista moet je een extra disk driver laden
Als je van de ULI raid controller gebruikt maakt is dat SATA_Vista_XP64_MCE_XP_2K_ME_98(1058f)
als je van JMicron (SATA2) controller gebruikt maakt is dat de R1.17.11

Vervolgens Vista gewoon installeren.

Dan gaan er nog 2 dingen niet goed.
Allereerst de Ethernet driver, daar heb de de ULiLan352 driver voor nodig
Vervolgens kan je eindelijk verbinding maken met het internet en moet je voor audio nog de AC'97 6213_Vista_APO driver laden :)

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan kopen van ram?
Ik heb atm 2*512 Corsair BH5 maar wil dit aanvullen met 2*1GB.
Cas 2.5 is ok en het hoeft geen oc'er geheugen te zijn.
Ik heb al een latje getest van 1GB van een maat (merknaam kwijt, onbekend merk) en dat werkte niet dus ik vraag het even. :)
Ik kan dus nergens een QVL vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik heb een nieuw HDD gekocht, de Seagate Barracuda 7200.10, die ik op mijn SATAII connector heb aangesloten en in mijn BIOS heb ik SATAII enabled en de instellingen van IDE naar SATA en NORMAL in STRONG veranderd.

Heb gelukkig geen problemen gehad tijdens de installatie van Windows want die staat ook op deze schijf. Ik heb met behulp van HD tune een benchmark laten uitvoeren en daar kwam het volgende uit:

Afbeeldingslocatie: http://img116.imageshack.us/img116/9296/hdtunewc8.jpg

Ik heb niet echt veel verstand van SATA en SATA2 enz want dit is de eerste keer dat ik een SATA2 schijf heb aangeschaft maar zijn dit goeie waarden?

[ Voor 3% gewijzigd door lazrambo op 20-03-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik heb een Barracuda 7200.9 (250GB) en haal max rond de 67MB/s, dus dit lijkt me heel netjes. De 7200.10 is in het algemeen net wat sneller wegens de 'perpendicular' techniek .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 11:43
Op marktplaats iemand die dit moederbord aanbied, en beweerd dat er SLI opzit :P

heb hem gemailt, omdat ik de advertentie nogal misleidend vond voor potentële kopers..dit kreeg ik als reply. (heeft geen toevoegende waarde aan dit topic, maar vond dit wel een erg leuke mail terug van de marktplaats persoon.)

Beste Rinke(that's me),

Zoals je behoort te weten, zit er een AGP en PCI-e slot op, welke allebei op 8x werken. Hiertussen in zit een PCI-e 1x slot.. om een SLI bordje op aan te kunnen sluiten.

Zou je 2 videokaarten kunnen vinden, die zowel AGP als PCI-e versie zijn, dan kan dit perfect. Natuurlijk wordt Crossfire ook ondersteunt, aangezien het een AMD Ali chipset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

AgoNitE schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:11:
Op marktplaats iemand die dit moederbord aanbied, en beweerd dat er SLI opzit :P

heb hem gemailt, omdat ik de advertentie nogal misleidend vond voor potentële kopers..dit kreeg ik als reply. (heeft geen toevoegende waarde aan dit topic, maar vond dit wel een erg leuke mail terug van de marktplaats persoon.)

Beste Rinke(that's me),

Zoals je behoort te weten, zit er een AGP en PCI-e slot op, welke allebei op 8x werken. Hiertussen in zit een PCI-e 1x slot.. om een SLI bordje op aan te kunnen sluiten.

Zou je 2 videokaarten kunnen vinden, die zowel AGP als PCI-e versie zijn, dan kan dit perfect. Natuurlijk wordt Crossfire ook ondersteunt, aangezien het een AMD Ali chipset is.
OMG :D wat een prutser 8)7 beginnen met 'zoals je behoort te weten' en vervolgens vrijwel geen enkele waarheid vertellen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
SLi werkt wel op dit bord, zelfs met een agp kaart. :) maar je moet het wel aan de praat zien te krijgen.

SLI met een agp kaart.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
hm interessant, maar waar die gast in die mail het over heeft...sli bordje in pci-e 1x slot? moet gewoon de sli brug tussen de kaarten neem ik toch aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

mad_max234 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 02:27:
SLi werkt wel op dit bord, zelfs met een agp kaart. :) maar je moet het wel aan de praat zien te krijgen.

SLI met een agp kaart.
dat had ik idd ook een tijdje terug gelezen, op zich leuk dat het kan, maar het is gelimiteerd tot de 6600GT en 7600 GS en GT, wellicht ook de 6800-serie met wat BIOS tweaking (allen beschikbaar voor zowel PCI-e als AGP).
AgoNitE schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:23:
hm interessant, maar waar die gast in die mail het over heeft...sli bordje in pci-e 1x slot? moet gewoon de sli brug tussen de kaarten neem ik toch aan ?
SLI met PCI-e 1x is net zo nuttig als een 8800GTX in een ISA slot, en bovendien past het niet eens :P Er zijn wel plaatjes te vinden van een SLI-bordje voor dit moederbord, maar dat gaat in het PCI-e x16 slot en verdeelt dat (haaks) in twee PCI-e x8 sloten, dat is de enige manier (naast bovenstaande opmerking over AGP en PCI-e) om SLI te draaien op dit bord, maar helaas: zo'n SLI bordje is nergens te vinden, meen ik...

Wat betreft Crossfire heb ik sterke twijfels, de chipset is van Uli, wat nu van nVidia is (niet AMD :') ) en Crossfire doet over het algemeen wat moeilijker dan SLI, meen ik. Als het zou werken is dat wellicht nog interessanter dan SLI, omdat de X850 (XT) zowel in PCI-e als AGP verkrijgbaar is.
Ik ga het iig niet proberen, ik heb namelijk een 8800GTS 320MB in de planning staan O-)

@AgoNitE: die bedoel ik idd :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
jeroen__online schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 13:07:
[...]

dat had ik idd ook een tijdje terug gelezen, op zich leuk dat het kan, maar het is gelimiteerd tot de 6600GT en 7600 GS en GT, wellicht ook de 6800-serie met wat BIOS tweaking (allen beschikbaar voor zowel PCI-e als AGP).

[...]

SLI met PCI-e 1x is net zo nuttig als een 8800GTX in een ISA slot, en bovendien past het niet eens :P Er zijn wel plaatjes te vinden van een SLI-bordje voor dit moederbord, maar dat gaat in het PCI-e x16 slot en verdeelt dat (haaks) in twee PCI-e x8 sloten, dat is de enige manier (naast bovenstaande opmerking over AGP en PCI-e) om SLI te draaien op dit bord, maar helaas: zo'n SLI bordje is nergens te vinden, meen ik...

Wat betreft Crossfire heb ik sterke twijfels, de chipset is van Uli, wat nu van nVidia is (niet AMD :') ) en Crossfire doet over het algemeen wat moeilijker dan SLI, meen ik. Als het zou werken is dat wellicht nog interessanter dan SLI, omdat de X850 (XT) zowel in PCI-e als AGP verkrijgbaar is.
Ik ga het iig niet proberen, ik heb namelijk een 8800GTS 320MB in de planning staan O-)
neem aan dat je dit bedoeld? zo jah, jammer dat mn tv kaart en geluidskaart dan niet meer passen :P
Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2005/uli/m1695/Picture%203821%20copy.jpg

FF een vraag ook nog, voor specs zie mn sign, ehm, mijn CPU is die multiplier gelockt? gister geprobeer om die op 12x te zetten, BIOS zegt dat de CPU nu op 2400mHz draait (12x200) maar na een reboot staat er mooi 2200mHz in mn beeld, in windows hetzelfde...zie ik iets over het hoofd? moet ik naast de multiplier meer veranderen om over te clocken? heb dit topic aandachtig gelezen, ik hoef niet een superhoge OC te halen, maar een beetje...ook om het proberen e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door agoNITE op 22-03-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 29-07-2024
peke schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:46:
Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan kopen van ram?
Ik heb atm 2*512 Corsair BH5 maar wil dit aanvullen met 2*1GB.
Cas 2.5 is ok en het hoeft geen oc'er geheugen te zijn.
Ik heb al een latje getest van 1GB van een maat (merknaam kwijt, onbekend merk) en dat werkte niet dus ik vraag het even. :)
Ik kan dus nergens een QVL vinden.
Ik heb 2x 1024mb HyperX van Kingston..dat draaide
222mhz@
Cas 2
Rastocas 3
tRP 2
Tras 6
Trc 7
1T command rate

Geen super snelheden, maar wel een latancy van 49ns _/-\o_

Inmiddels zit ik op cas 2,5 maar loopt het zaakje op 228mhz stabiel, langzaam kom ik wel steeds verder, maar de latency gaat omhoog, terwijl de bandbreedte min of meer gelijk blijft. CPU gaat wél steeds harder, en dat telt ook mee voor de benchmarks :P

[ Voor 16% gewijzigd door Rey Nemaattori op 23-03-2007 16:04 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Ik heb nu even "ruzie" met of dit bord of mn hdd.

Hier ook uitgelegt

2x sata controler geeft actie op 2de kanaal statics op mn audigy2 pci kaartje. klinkt als je zo een stukje knetter/ tik als dat je je wollentrui uit trekt met oordopjes in je oren.

Nieuwe
Zonder 2de sata kanaal goed.
Op sata II poort ook goed.

Hoezo/waarom begint dit spontaan na 10 dagen nieuwe hdd er in gezette hebben?
Wat is dit?
Wat er aan te doen?
( 2 andere kleinere ide schijven en 1 sata II zaten er daarvoor in. nu 1X 80 1X320)

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Wel ik heb nu lokaal hier 2*1GB Kingmax besteld @ 94 euro / stuk.
Veel te duur natuurlijk (België) maar nu heb ik tenminste zekerheid dat het werkt en zoniet is het op 10 min retour en geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik schrok me gisteren verrot want mijn systeem piepte alleen maar na het booten.
Bleek dat de PS/2 plug van mijn toetsenbord er half uit hing :o

Daarna werkte mijn systeem weer :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Wat is zo ongeveer een redelijk haalbare HTT voor dit bordje? Sommige OC bordjes halen 400, maar doet deze dat ook?
Ik zit nu net met mijn fonkel nieuwe opteron 165 @ 2700 (9x300). Maar zit er nog veel meer in dan dit? Wat kan ik verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heeft dit bordje USB keyboard support? Kan nu met mijn USB keyboard niet in het Bios komen ...

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

VonFoX schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:41:
Heeft dit bordje USB keyboard support? Kan nu met mijn USB keyboard niet in het Bios komen ...
volgens mij wel :? ik heb m'n UltraX aan m'n PS/2 poort hangen, maar volgens mij deed ie t ook gewoon toen ik 'm aan USB had. Ik kan me niet voorstellen dat USB keyboards niet werken op moderne mobo's, misschien staat ie uit in de BIOS en helpt een BIOS reset?

@edterbak: ik denk dat je met 300Mhz HTT al aardig hoog zit voor dit bordje (sowieso voor een niet-speciaal OC bord :P ), alles wat je daarboven mee kunt pakken lijkt me mooi meegenomen :Y)

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen__online op 26-03-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

jeroen__online schreef op maandag 26 maart 2007 @ 16:49:
[...]

volgens mij wel :? ik heb m'n UltraX aan m'n PS/2 poort hangen, maar volgens mij deed ie t ook gewoon toen ik 'm aan USB had. Ik kan me niet voorstellen dat USB keyboards niet werken op moderne mobo's, misschien staat ie uit in de BIOS en helpt een BIOS reset?
USB legacy support stond op ON; werkte niet. Nu met Auto wel ... 8)7

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:14
Vandaag ook maar eens de gok gewaagd om de 1.55volt mod toe te passen. Uiteindelijk wel geslaagd, nu blijkt alleen mijn geheugen niet verder te willen dus ben ik er nog nix mee opgeschoten (althans voorlopig nog niet).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161608

denyos schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:38:
Vandaag ook maar eens de gok gewaagd om de 1.55volt mod toe te passen. Uiteindelijk wel geslaagd, nu blijkt alleen mijn geheugen niet verder te willen dus ben ik er nog nix mee opgeschoten (althans voorlopig nog niet).
na dan kan je naar de volgende stap, een geheugen voltmod :+
nee geintje, niet doen ik spreek uit ervaring met de 220 ohm mod was het dacht ik of 250

iig, het circuit van het moederbord is klote, het fluctueerd te veel, beste optie is een ddr booster van ocz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
heb eerst maar is fatsoenlijk geheugen besteld. Is kijken hoever ik daar mee kan komen en anders idd is kijken naar die ddr booster (ben pas net begonnen met overclocken dus nog hoop nieuw voor me...)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

VonFoX schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:06:
[...]

USB legacy support stond op ON; werkte niet. Nu met Auto wel ... 8)7
haha, bij mij is het precies andersom! Echt eenvreemd mobo af en toe! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfrank66
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 11:31
Heyy Gurus!!

Ik heb ook al een tijdje een ASrock 939dual/sata2 board met een doodnormale AMD Athlon 64 3200+ cpu, maar nu ik dit topic lees ben ik zelf ook de bios eens ingedoken.

Daar vind ik 2 rare dingen.
Allereerst het geheugen. Ik heb 4 reepjes Vdata 512 pc3200 ddr400 geheugen.
Het BIOS zegt ook keurig dat hij DDR400 geheugen gevonden heeft:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mfrank66/got/system%20overview%20tn.jpg
Maar CPU-Z denkt daar anders over:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mfrank66/got/cpu-z%20tn.jpg
Da's raar... mijn geheugen draait dus maar op 133Mhz. Terwijl dit 200 had moeten zijn!
Hoe staan de overige instellingen?:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mfrank66/got/cpu%20conf%201%20tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mfrank66/got/cpu%20conf2%20tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mfrank66/got/chipset%20settings%20tn.jpg

Iemand een idee waarom dit gehegen in de BIOS wel maar onder xp/vista niet als ddr400 wordt gezien?

--------------------------------------------

Dan de schijf. Ik heb een MAXTOR 6V250F0 SATAII schijf. Die heb ik connect aan de SATAII interface.
In het bios kan ik aangeven:
SATAII Operation mode (SATA of IDE) en SATAII Driving mode (NORMAL/STRONG)
Bij zowel windowsxp als vista werkt het alleen als IDE/NORMAL wordt aangegeven.
Indien ik iets anders opgeef krijg ik bij XP een BSOD en vista wil dan helamaal niet opstarten.

Alvast bedankt voor het meekijken/denken :-)
Ik ben niet zo;n overclocker, stabiliteit is voor mij belangrijker.

[ Voor 21% gewijzigd door mfrank66 op 10-04-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wat betreft de harddisk kan je deze drivers eens proberen , die zijn wat recenter.
http://www.station-drivers.com/page/jmicron.htm
Sindsdien heb ik mijn HDD altijd op SATA mode en Strong staan zonder problemen.

Wat betreft je geheugen kan je dit progje ook nog eens proberen , misschien dat die wat anders zegt.
meuktracker: Central Brain Identifier 8.2.1.0 build 0217 R11
Overigens lijkt mij dat al je Bios instellingen goed staan.
Je tweede plaatje is wel moeilijk zichtbaar btw.

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 10-04-2007 21:50 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:12
mfrank66;

je moet de flexibility option op disabled zetten. Dan zal je geheugen wel gewoon op 200mhz/ddr400 draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Maikel205 op 10-04-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Geheugen draait inderdaad altijd op 133Mhz (bij standaard HT) als de Flexibility Option aanstaat. Ik heb echter zelf het probleem dat m'n systeem niet boot als ik deze optie uitzet (de rest standaard/auto)... Misschien komt dat door het vullen van alle vier de bankjes, ik weet het nog niet :?

Ik heb zelf m'n SATAII driving mode op SATA staan en vervolgens STRONG, maar ook daar verschillen de ervaringen over (moet je even zoeken in dit of het vorige topic).

Op dit moment heb ik nog wat stabiliteitsproblemen met mn nieuwe X2 4200+ (S939), ik heb inmiddels een Coolermaster iGreen 600w aangeschaft omdat ik vermoedde dat m'n 360w Chieftec het niet meer helemaal aankon. 2.75Ghz lijkt haalbaar @ 1.4v :9 Alleen even kijken of alles nu echt stabiel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfrank66
enchion schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 21:47:
Wat betreft de harddisk kan je deze drivers eens proberen , die zijn wat recenter.
http://www.station-drivers.com/page/jmicron.htm
Sindsdien heb ik mijn HDD altijd op SATA mode en Strong staan zonder problemen.

Wat betreft je geheugen kan je dit progje ook nog eens proberen , misschien dat die wat anders zegt.
meuktracker: Central Brain Identifier 8.2.1.0 build 0217 R11
Overigens lijkt mij dat al je Bios instellingen goed staan.
Je tweede plaatje is wel moeilijk zichtbaar btw.
Enchion, Maikel en Jeroen erg bedankt voor jullie hulp!
Over het geheugen: dat hadden jullie helemaal goed.
De flexibility option uitzetten deed wonderen! CPU-Z en Central Brain geven nu keurig de 200Mhz aan voor het geheugen
Klasse

De SATAII wil nog niet helemaal.
Installatie van de genoemde driver leverde een hangende vista startupscherm op helaas.

Overigens is volgens mij het 2e plaatje wel goed leesbaar als je hem 2x aanklikt.Ik weet ook niet hoe dit komt..

[ Voor 26% gewijzigd door mfrank66 op 11-04-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik heb die driver ook nog alleen gebruikt met XP , dus vista kan ik niet verifieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-04 20:09
Heeft iemand inmiddels al Cool & Quiet aan het werk gekregen in Vista (32bit) ? Het lijkt er op dat Vista de bios gebruikt om te bekijken of C & Q werkt en dan niet de optie zelf maar bepaalde regels code in de software van de bios, dus ik vrees dat het nog steeds niet werkt?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik heb nu 3 GB ram op dit bord.

Echter:

Met memory hole aan wordt 3GB herkent in de bios maar slechts 2GB in Windows.
Met memory hole uit wordt 2,48 GB herkent in de bios en ook in Windows.
Weet iemand hoe ik de volle 3GB kan gebruiken?
Ik gebruik XP pro zonder service packs (enkel game systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
peke schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:16:

Echter:

Weet iemand hoe ik de volle 3GB kan gebruiken?
Ik gebruik XP pro zonder service packs (enkel game systeem).
Hoop dat je geen internet gebruikt op die pc zonder patch en service packs. :X

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

mad_max234 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:38:
[...]

Ik draai ook windows die je niet hoef aan te melden.
Maar ik draai wel sp2 op het systeem zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfrank66
Ik krijg cool en quiet ook niet aan de praat :-(((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
mad_max234 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:38:
[...]

Toch wel, maar ik gebruik geen mailclient, surf doorgaans niet naar voor mij onbekende sites en ik gebruik antivirus, anti - trojan en anti - spyware software en heb elke service welke ik niet nodig heb uitstaan.
De voornaamste threat voor de pc blijft de gebruiker zelf. :)

Ontopic: heeft hier iemand 2+ GB ram en hetzelfde probleem als ik (vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Misschien moet je in de bios dual channel uitzetten aangezien dit en elk ander moederbord dit niet kan met een oneven aantal of ongelijke grootte dimms.

Anders kan het ook wel eens een stroom probleem zijn en kan je je geheugen wat meer volt geven.

En als derde misschien een latentie tijden verschil tussen de dimms . (lijkt me overigens sterk)

[ Voor 39% gewijzigd door enchion op 04-05-2007 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

mfrank66 schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 23:58:
Ik krijg cool en quiet ook niet aan de praat :-(((
als het in de BIOS aanstaat (CnQ enabled) en je hebt in Windows de AMD CPU driver geinstalleerd doet ie het automatisch. Hoe ben je erachter gekomen dat ie het nu niet doet trouwens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 17:19

Zenix

BOE!

Ik vind de USB poorten van het bord raar, als mijn broer op mijn systeem speelt heeft ie geen problemen met gamen. Maar op zijn pc elke keer wel, weet iemand wat ik daar aan kan doen? Het is met heelveel muizen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik heb 2 * 512 in de zwarte en 2 * 1GB in de blauwe en dat werkt gewoon in DC.
Het is zuiveruit een XP probleem dat het niet werkt met memory hole aan want dan herkent de bios wel 3GB, echter, XP ziet maar 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

jeroen__online schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:34:
[...]

als het in de BIOS aanstaat (CnQ enabled) en je hebt in Windows de AMD CPU driver geinstalleerd doet ie het automatisch. Hoe ben je erachter gekomen dat ie het nu niet doet trouwens? :P
Is er zo'n CPU driver voor Vista dan?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

hoord dit asrock bordje ook hier thuis?
AsRock AMD 939NF6G-VSTA/M/ASR
http://tweakers.net/productsurvey/150033

die wil ik kopen nog even tijdenlijk voordat ik overstap op een quad core oid

is het een beetje een goed bord? ik kan er verder vrij weinig over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
ik schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 22:16:

Echter:

...
Ik heb het opgelost door AGP aperture size op 32MB te zetten ipv 256MB.
Nu wordt 2.92GB herkent en ja ik weet het, 2.48 + 0.256 != 2.92 maar 2.736....
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 09:05
Mensen plz tijd voor een Deel 6 ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:25:
Mensen plz tijd voor een Deel 6 ofzo :)
Zou zeggen maak er een, ik doe het niet meer. ;)

Ik heb wel nog steeds 1 Dual-Sata2 mobo draaien (met alle mods), maar niet meer in mijn main systeem.

[ Voor 20% gewijzigd door mad_max234 op 12-05-2007 01:39 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekasteel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-04 11:20
Hallo mensen,

Ik heb al sinds enige tijd een asrock 939 dual sata 2, ben er zeer tevreden mee, klokt lkkr over ;)

Ik heb echter een probleem het onboard geluid doet het niet, ik heb echt alles al geprobeerd:
- Driver reinstaleren
- Bios checken of hij aanstaat
- Hardware manager kijken of alles werkt
- Verschillende versie drivers

Echter al dit zonder suc6, dus dan maar weer mijn oude soundblaster live erin, helaas komt deze uit een dell waardoor ik mijn frontpanel audio etc niet kan aansluiten... Dit is ook de rede waarom ik mijn onboard weer wil gebruiken.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn :? Het zal wel weer iets zijn dat ik ben vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Laatst online: 09:05
mad_max234 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:38:
[...]

Ik heb wel nog steeds 1 Dual-Sata2 mobo draaien (met alle mods), maar niet meer in mijn main systeem.
Ik heb geen Asrock bordje dus lijkt me niet ;). Alleen nu wordt dit oude topic iedere keer in mijn lijst omhoog geduwd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
ekasteel schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 08:45:
Hallo mensen,

Ik heb al sinds enige tijd een asrock 939 dual sata 2, ben er zeer tevreden mee, klokt lkkr over ;)

Ik heb echter een probleem het onboard geluid doet het niet, ik heb echt alles al geprobeerd:
- Driver reinstaleren
- Bios checken of hij aanstaat
- Hardware manager kijken of alles werkt
- Verschillende versie drivers

Echter al dit zonder suc6, dus dan maar weer mijn oude soundblaster live erin, helaas komt deze uit een dell waardoor ik mijn frontpanel audio etc niet kan aansluiten... Dit is ook de rede waarom ik mijn onboard weer wil gebruiken.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn :? Het zal wel weer iets zijn dat ik ben vergeten 8)7
Ik heb hetzelfde probleem, na een tijdje deed hij het niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Mensen,
Ik ben weer eens bezig met een verse XP installatie.
Ik vraag me af wat de "Beste" volgorde is van het installeren de drivers.
Uiteraard is er hieronder een dubbeling te zien, maar ik geef alleen alle mogelijkheden aan. Wat is nu het beste?

Ik heb de beschikking over
- AMD CPU drivers (DualCore: AMDsetup.exe + XP-Patch + Dualcore Optimizer)
- Integrated 2.2 drivers (alles in 1 dus)
- JMicron drivers (los)
- Lan (los)
- Audio (Nieuwe van 2007)
- AGP (los)
- Uli SATA (los)

[ Voor 17% gewijzigd door edterbak op 14-05-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 17:19

Zenix

BOE!

edterbak schreef op maandag 14 mei 2007 @ 20:51:
Mensen,
Ik ben weer eens bezig met een verse XP installatie.
Ik vraag me af wat de "Beste" volgorde is van het installeren de drivers.
Uiteraard is er hieronder een dubbeling te zien, maar ik geef alleen alle mogelijkheden aan. Wat is nu het beste?

Ik heb de beschikking over
- AMD CPU drivers (DualCore: AMDsetup.exe + XP-Patch + Dualcore Optimizer)
- Integrated 2.2 drivers (alles in 1 dus)
- JMicron drivers (los)
- Lan (los)
- Audio (Nieuwe van 2007)
- AGP (los)
- Uli SATA (los)
Daar heb ik ook intresse in, zou je voor mij die losse downloads de link kunnen geven?
Volgens mij is het beste gewoon amd cpu drivers agp driver + overige drivers en daarna je videokart drivers denk niet dat het superveel uitmaakt. Ik heb nu alleen Integrated 2.2 driver en ik heb daar nogal af en toe wat problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Zenix schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:54:
[...]

Daar heb ik ook intresse in, zou je voor mij die losse downloads de link kunnen geven?
Volgens mij is het beste gewoon amd cpu drivers agp driver + overige drivers en daarna je videokart drivers denk niet dat het superveel uitmaakt. Ik heb nu alleen Integrated 2.2 driver en ik heb daar nogal af en toe wat problemen mee.
Het moet op deze volgorde:

windows xp instal
SP2
Integrated 2.2 driver
videodrivers.

Em dan de amd dual optimizer, en de rest.

agp drivers zitten al in de uli drivers, sata ook. hoeft je dus niet nog eens te installeren.
Als je geen raid gebruikt heb je geen drivers nodig voor je sata1/2

En het maakt heel veel uit in welke volgorde je dat doet, dus niet de videodrivers voor de uli drivers installeren. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 15-05-2007 14:14 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
mad_max234 schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:57:
[...]

Het moet op deze volgorde:

windows xp instal
SP2
Integrated 2.2 driver
videodrivers.

Em dan de amd dual optimizer, en de rest.

agp drivers zitten al in de uli drivers, sata ook. hoeft je dus niet nog eens te installeren.
Als je geen raid gebruikt heb je geen drivers nodig voor je sata1/2

En het maakt heel veel uit in welke volgorde je dat doet, dus niet de videodrivers voor de uli drivers installeren. ;)
Dank je mad_max234 !
Ik heb het nu ook gedaan in jouw genoemde volgorde. 1 uitzondering hierop was dat ik na de integrated 2.2 driver nog 1 niet-werkend audiodevice had. Dus heb ik WDM_A400.exe van hier geinstalleerd.
Daarna werkte alles.

Wel heb ik na het installeren van de ATI drivers last van freeze-ups (ATI X1800GTO). Zal wel even een oudere driver pakken, waar ik zelf nog nooit problemen mee heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 24-03 10:36
Even een vraag:

Ik heb thuis een AMD Athlon 64 3800+ Venice en hoord enu op m'n werk dat je met dual core processors in de task manager 2 grafiekjes moet zijn bij de CPU usage.

Bij mij is dit niet. Ik heb dit mobo en vermoed dat ik het moet enablen, maar waar doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:30
Carnagy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:37:
Even een vraag:

Ik heb thuis een AMD Athlon 64 3800+ Venice en hoord enu op m'n werk dat je met dual core processors in de task manager 2 grafiekjes moet zijn bij de CPU usage.

Bij mij is dit niet. Ik heb dit mobo en vermoed dat ik het moet enablen, maar waar doe je dat?
Volgens mij heb je gewoon geen dualcore.. 8)7
Dan zou je een X2 moeten hebben. Venice is alleen single core voor zover ik weet (en op google kan vinden)

[ Voor 11% gewijzigd door Xtuv op 24-05-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
Xtuv schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:50:
[...]

Volgens mij heb je gewoon geen dualcore.. 8)7
Dan zou je een X2 moeten hebben. Venice is alleen single core voor zover ik weet (en op google kan vinden)
Ik ben nu thuis en zie dat ik 2 processors heb staan in apparaatbeheer. Ik zie nu ook dat schele ik wel 2 aparte venstertjes ziet staan. dus wel 2 processers aan heb staan.

ik ben gewoon scheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Carnagy schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:28:
[...]

Ik ben nu thuis en zie dat ik 2 processors heb staan in apparaatbeheer. Ik zie nu ook dat schele ik wel 2 aparte venstertjes ziet staan. dus wel 2 processers aan heb staan.

ik ben gewoon scheel :)
Maar het is dan geen 3800+ venice. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
mad_max234 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:50:
[...]

Maar het is dan geen 3800+ venice. ;)
Ik zie nu idd dat het een athlon is.had een post van vroeger bekeken en daar stond dat ik een venice ging kopen dus 1+1 is 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Carnagy schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 16:53:
[...]

Ik zie nu idd dat het een athlon is.had een post van vroeger bekeken en daar stond dat ik een venice ging kopen dus 1+1 is 2 :)
Venice is ook een Athlon hoor, jij hebt een Athlon X2 als je een dualcore heb. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Weet iemand waarom mp 6 en 7 het niet doen op dit bord?
Ik heb een X2 3800+ met fsb 280 * 8 maar ik heb liever * 7 zodat mijn cpu op 1.1V kan blijven. :)
Op 6 en 7 wordt terug 10 ingesteld door de bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176518

mad_max234 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:38:
[...]

Ik heb een nieuwe TS gemaakt. Ik wil deze wel posten als je dat goed vindt.
Wat ik gedaan heb:
- Plaatjes vervangen die dood waren.
- Een paar linkjes ge-update
- Het oude topic doorgespit op zoek naar info
- Linkjes ge-checkt of ze nog werkten.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
[img]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/asrock1.png[/img]

[table border=1 width=350cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[tr][td]Ten eerste hartelijk welkom.
[hr]
Het is de bedoeling om hier de OC-ervaringen en kennis te delen van het ASrock 939Dual-SATA2 met ULi M1695 chipset. Het bord staat vooral bekend om zijn combinatie van zowel AGP als PCI-e, en deze zijn allebei native! Verder is het een mooi bord voor de upgraders onder ons, het bord beschikt over een future CPU-port hier kan straks een uitbreidingbordje in, waar een AM2(+) CPU op kan samen met maximaal 4 modules DDR2.

Recentelijk is ook de AsRock 939Dual-VSTA uitgekomen. Dit bord is nagenoeg gelijk aan de SATA2 variant, behalve dat er een iets (betere) andere geluidschip op zit.

[b]Hou het beetje gezellig en ontopic.[/b] :Y) 
[/td]
[/tr]
[/table]

[img]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/asrockfaq.png[/img]

[tr]
[td]
[b]Q.[/b]Zit er agp/pci-e lock op, en waar zit deze dan? :? 
[b]A.[/b]Ja,deze vind je onder "Advanced" menu" dan"CPU Configuration" dan "Overclock Mode" zet je op "CPU,PCIE Async.".

Laat de PCI-E Frequency op 100 staan,dan is je PCIe/AGP en PCI gelocked op 100/66/33Mhz.

[b]Q.[/b]Waar kan ik de HTT multiplierr instellen? :? 
[b]A.[/b]Ga naar de bios dan naar “Advanced” menu >> “Chipset Configuration” Daar zie Je CPU-NB Link Speed.

1000MHz = 5X
800MHz = 4X
600MHz = 3X
400MHz = 2X
200MHz = 1X

[b]Q.[/b]Welke dividers kan ik gebruiken?en waar vind ik ze. :? 
[b]A.[/b]Ga naar de bios "Advanced">>"CPU Configuration" >> "Memory Clock"

200MHz = 1/1
166MHz = 5/6
133MHz = 2/3

Met [url=http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=106]A64Tweaker[/url] Kan je nog eens 3 dividers instellen.

183MHz = 11/12
150MHz = 3/4
100MHz = 1/2

[b]Q.[/b]Welke drivers kan ik het beste gebruiken? :? 
[b]A.[/b]Je kan het beste ULi drivers gebruiken.
[url=http://www.uli.com.tw/eng/support/drivers.php]Ga hier heen.[/url]
Selecteer dan bij product M1695 en daaronder je OS.

De nieuwste ULi intergrated driver is [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25958152#25958152]2.20[/url].
In deze post staat ook de changelog.

LET OP!! Doe deze stap 1 voor 1 in deze volgorde
- uninstalleer alle video drivers.
- reboot
- installeer driver.
- reboot
- installeer de video drivers opnieuw.

[b]Q.[/b]Welke bios is het beste voor te oc? :? 
[b]A.[/b]Op het moment is OCWBETA7 de beste keuze, deze is ook boven de 274+ HT-bus stabiel, het zelfde geld voor de Asrock bios 1.8 en hoger.

[b]Q.[/b]Kan ik zonder problemen de nieuwe win flash van asrock gebruiken? :? 
[b]A.[/b]Ja,maar kijk er wel mee uit, als de bios corrupt is [b]reboot dan niet.[/b] maar herhaal de stap nog eens tot het wel goed gaat.

[quote]
Notice : If you encounter problems while updating the new BIOS, DO NOT turn off your system since this corrupt BIOS might cause your system failed to boot up. Just repeat the process, and if the problem still persists, !!!update the original BIOS file!!! If the Flash Memory Writer utility was not able to successfully update a complete BIOS file, your system may not be able to boot up. If this happens, your system will need service.[/quote]

[b]Q.[/b]Ik heb last van reboots als ik iets plak in paint, wat kan ik er aan doen? :? 
[b]A.[/b]Flash je bios naar versie 1.7 of gebruik de OCWB7 en plaats de reepjes geheugen in bank 3&4.(Dat zijn de twee zwarte sloten)Werkt dit niet stel dan weer een command rate van 2T in.

[b]Q.[/b]Wat doet de "Flexibilitiy Option" in BIOS?
[b]A.[/b]Deze option kan je het beter niet aanzetten, de optie zogt ervoor dat je geheugen naar 133Mhz terug geklokt word en het maakt niet uit welke divider je gebruikt.
[/td]
[/tr]
[/table]

[img]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/picserver3vu.jpg[/img][img]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/picserver20ap.jpg[/img][img]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/p18ya.jpg[/img]

[IMG]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/biossen.png[/IMG]

[tr]
[td][b]Bios van AsRock.[/b]
[hr][table border=1 width=550 cellpadding=2 bordercolor=#000000]

[tr]
[td][b]bios.   [/b] [/td]
[td]Omschijving.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 1.10 [/b] [/td]
[td]First released.,Geen OC mode, 1T bug.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 1.20[/b] [/td]
[td]Add "User Config Mode", "Read Preamble", "Asyc Latency" in BIOS, OC mode,                                 cap. op HT-bus 274Mhz, 1T bug.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 1.30 [/b] [/td]
[td]Support New CPU, OC mode, cap. op HT-bus 274Mhz, 1T bug.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 1.40 [/b] [/td]
[td]Add CPU code for Opteron CPU, OC mode, cap. op HT-bus 274Mhz, 1T bug.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 1.50 [/b] [/td]
[td]Support New CPU, OC mode, cap op HT-bus 274Mhz, 1T bug.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 1.60 [/b][/td]
[td]Add one item "AGP P2P Deep Fifo" in BIOS setting, OC mode, cap. op HT-bus 
274Mhz, 1T bug.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 1.70 [/b][/td]
[td]Modify to support AM2 CPU Board, OC mode, cap. op HT-bus 274Mhz,minder problemen met 1T. [/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 1.80 [/b] [/td]
[td] Update AM2 CNQ algorithm, heeft [b][u]geen[/u][/b] cap. op 274MHz HT-bus.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 1.80 [/b][/td]
[td]Modify for AM2 memory code, [b][u]geen[/u][/b] cap.op 274Mhz HT-bus.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 1.90 [/b] [/td]
[td]Modify for AM2 memory code, [b][u]geen[/u][/b] cap.op 274Mhz HT-bus.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 2.10 [/b][/td]
[td]Support AM2 Athlon 3500+( through AM2 CPU board), fine tune for 5900 sereis cards, [b][u]geen[/u][/b] cap.op 274Mhz HT-bus.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 2.20 [/b][/td]
[td]Add new CPU support: AM2 Athlon 3800+ (ADD3800IAA5CU)(through AM2 CPU board), [b][u]geen[/u][/b] cap.op 274Mhz HT-bus.[/td]
[/tr]

[tr]
[td][b]Asrock 2.30 [/b][/td]
[td]Patch nVidia 5950 AGP card, [b][u]geen[/u][/b] cap.op 274Mhz HT-bus.[/td]
[/tr]

[/table]

[url=http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=939Dual-SATA2#bios]Download een asrock bios[/url]

[hr][b]Bios van OCW[/b]
[hr]

[b]OCWB1 - [/b] OC mode,1T bug, [b][u]geen[/u][/b] cap.op 274Mhz HT-bus.
[b]OCWB2 - [/b] OC mode,1T bug, [i][b]geen[/b][/i] cap. op 274Mhz HT-bus.
[b]OCWB3 - [/b] OC mode,1T bug, cap. op 274Mhz HT-bus, gebaseerd op bios 1.4.
[b]OCWB4 - [/b] OC mode,1T bug, cap. op 274Mhz HT-bus, gebaseerd op bios 1.5.
[b]OCWB5 - [/b] OC mode,1T bug, cap. op 274Mhz HT-bus, gebaseerd op bios 1.6.
[b]OCWB6 - [/b] OC mode,1T bug, cap. op 274Mhz HT-bus,
[b]OCWB7 - [/b] OC mode, [b][u]geen[/u][/b] cap. op 274Mhz HT-bus,1T command  fix, gebaseerd op 1.7.
[b]OCWB8 - [/b] OC mode, [u][b]geen[/b][/u] cap. op 274Mhz HT-bus,1T command  fix, gebaseerd op 1.8.

[url=http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/bios/bios.htm]Download een OCW bios. [/url]

Voor mensen met een ouder bordje en bios 1.10 daar kan je niet mee oc, daarvoor heb je een ander bios nodig de 1.15 of hoger deze hebben wel oc mogelijkheden.

Hybrid Booster

- CPU Multiplier (tot 25x)
- ASRock U-COP
- Boot Failure Guard (B.F.G)
- Vcore is maar 0.05 te verhogen (bij mijn venice)
- Vdimm normal/High (Normal = 2.6v, high = +4%)

Bios met fix voor OCZ Geheugen
[hr]
Er zijn wat probemen met OCZ geheugen en dit bordje maar asrock heeft een fix uitgebracht.
Ik heb hem zelf niet getest maar schijnt goed te werken

[url=http://www.marbri.demon.nl/bios/939dm21.rar]link bios[/url]

Met dank aan[i] puresmoker[/i] voor het hosten.

[hr][b]Vcore en Vdimm mods[/b]
[hr]
[b]
Vcore mod voor 939Dual-Sata2 & 939Dual-Vsta Moederbord[/b]

Met deze mod kan je 1.55 volt op je cpu zetten.Heb deze mod zelf ook gedaan en is erg makelijk om te doen en werk goed.Je kan de verbinding met een soldeerbout maken maar je kan het ook met zilverlijm (zilververf,Bison Electro,....) doen het voordeel van zilverlijm is dat je nog ff de tijd heb om foutjes te herstellen voor het droog is.
[url=http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/reviews/939dual-sata2/vcoremodguide2.htm]link mod[/url] [url=http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/voltmods/130]Link2[/url]

Overzicht vids en vCore instellings.

[IMG]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/vcoreoverzicht3ue.gif[/IMG]

[b]Let op!!
Zet C&Q uit anders werkt de mod niet.[/b]

[b]Vdimm mod [/b]
[hr]
Dit is een vDimm mod waarbij maximaal 3.0 volt op het geheugen komt te staan, door middel van een weerstandje dat vervangen moet worden door één met een andere waarden.

[url=http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/reviews/939dual-sata2/vdimmmodguide1.htm]lees hier meer[/url]
[/td]
[/tr]
[/table]

[IMG]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/koelersentools.png[/IMG]

[tr]
[td]
[b]Koelers[/b]
[hr]Big Typhoon - past 
maar je moet de bijgeleverde backplate van de Pentium/K7 installatie gebruiken.

XP-90 -  past goed
XP-120 - past goed 

Zalman CNPS7700-Cu /AlCu - past goed
Zalman CNPS7000B-Cu /AlCu - past goed
Zalman CNPS9500 - past goed
maar je moet de bracket er af halen en een bracket en backplate van Zalman kopen/krijgen en deze bevestigen.

[b]Je kan er vanuit gaan dat elke gangbare koeler past.[/b]

[hr][b]Tools[/b]
[hr]De OCZ DDR Booster Diagnostic Device werkt ook op dit bordje weet er alleen niet het fijne van, maar heb al 3,3volt gezien.

[hr][b]Stability / Burn-in Software[/b]
[hr][url=http://mersenne.org/gimps/p95v2414.exe]Prime95 - 24.14[/url]
[url=http://www.memtest.org/download/1.55.1/memtest86+-1.55.1.iso.zip]Memtest86+ Bootable CD-ROM ISO - 1.55[/url]
[url=http://www.softpedia.com/get/System/Benchmarks/CPU-Burnin.shtml]CPU Burn-in 1.01[/url]
[url=http://www.jam-software.com/hload.zip]HeavyLoad 2.0[/url]
[url=http://www.7byte.com/hotcpu.exe]Hot CPU Tester Pro 4.2.2 Lite[/url]
[url=http://www.7byte.com/BurnIn64-13Trial.msi]BurnIn64 1.3 (Win64 Only)[/url]
[url=http://sp2004.fre3.com/]Stress Prime 2004[/url]

[hr][b]Benchmark / systeem software[/b]
[hr][url=http://downloads.guru3d.com/download.php?det=177]SiSoft Sandra 2005 SR3 (1069)[/url]
[url=http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1072]EVEREST Home Edition v2.50 (Final)[/url]
[url=http://downloads.guru3d.com/download.php?det=844]RightMark Memory Analyzer v3.61[/url]
[url=http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1106]PCMark05 (Basic)[/url]
[url=http://downloads.guru3d.com/download.php?det=703]PCMark04 Benchmark (Build 1.3.0)[/url]
[url=http://www.cpuid.org/cpuz.php]CPU-Z[/url]
[url=http://www.cpuid.com/pcwizard.php]PC Wizard 2006[/url]
[/td]
[/tr]
[/table]

[IMG]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/am2bord.png[/IMG]

Hier wat foto's van het uitbreidingsbord voor de Asrock 939Dual-SATA2, zo als je kan zien is er plaats voor een viertal geheugen reepjes en uitraard een AM2 CPU.
[img]http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/g/ghzr01.jpg[/img]

[IMG=500,,1]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/am21groot5cl.jpg[/IMG]

[IMG]http://i90.photobucket.com/albums/k280/dTw1zzy/GoT/Driversreviewsinfoendevorigedelen.png[/IMG]

[tr]
[td]
Hier wat reviews. De review van Ocworkbench.com is erg goed. Verder is er nog wat info te vinden van bijvoorbeeld een SLI-opstelling.

[b]Drivers[/b]
[hr][url=http://www.realtek.com.tw/downloads/dlac97-2.aspx?lineid=5&famid=12&series=8&Software=True]Realtek AC'97 Audio CODECs[/url]
[url=http://www.uli.com.tw/eng/support/drivers.php]ULi Integrated Driver [/url]
[url=http://www.asrock.com/support/download.asp?Model=939Dual-SATA2]Asrock Drivers & Manual[/url]

[b]Reviews:[/b]
[hr][url=http://www.ocworkbench.com/2005/asrock/reviews/939Dual-SATA2/g1.htm]Ocworkbench[/url]
[url=http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2524&p=1]Anandtech[/url]
[url=http://www.tomshardware.com/motherboard/20050916/index.html]Tomshardware[/url]
[url=http://www.solosreviews.net/Reviews/Index/ASRock939_01.html]Solo's Reviews[/url]
[url=http://www.au-ja.de/review-asrock939dualsata2-1.phtml]Au-Ja![/url] Duits
[url=http://www.pc-treiber.net/artikel/artikel.php?id=30&page]Pc-treiber[/url] Duits
[url=http://www.techpowerup.com/reviews/ASRock/939Dual-SATA2/1]TechPowerUp[/url]
[url=http://www.tweaktown.com/reviews/823/asrock_939dual_sata2_motherboard_an_upgrader_s_dream/index.html]TweakTown[/url]
[url=http://www.asrock.com/pd-review/HWM_939Dual-SATA2.pdf]HWM Malaysia![/url] [b]PDF[/b]
[url=http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=1&id=1868]Hardwarezone[/url]
[url=http://www.techpowerup.com/reviews/ASRock/939Dual-SATA2/1]Techpowerup[/url]
[url=http://www.ocworkbench.com/2006/asrock/AM2%20CPU%20Board/g1.htm]Review van het AM2 uitbreidings bordje @OCW.[/url]

[b]Info:[/b]
[hr][url=http://www.ocworkbench.com/2005/uli/m1695/dualpcie-1.htm]De SLI-opstelling met een riser kaart[/url]
[TOPIC=1104637/last]Frequently Asked Questions TCA[/TOPIC]
[URL=http://tweakers.net/reviews/626]reviews: Prestatievergelijking Socket 939 en Socket AM2[/URL]
[url=http://www.asrock.com/index_english.html]Asrock[/url]
[url=http://www.uli.com.tw/eng/index_eng.php]ULi[/url]
[TOPIC=1212589/last]\[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 33[/TOPIC]
[url=http://www.asrock.com/support/CPU_Support/show.asp?Model=939Dual-SATA2]CPU Support list[/url]

[b]Voorgaande delen:[/b]
[hr][url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1066196/0][OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 ULi M1695 Deel 1[/url]
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1087401/0/][OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel 2[/url]
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1095787/0][OC-939 Ervaringen]ASrock 939Dual-SATA2 Deel 3[/url]
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1108840/0][OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 4[/url]
[TOPIC=1138807]\[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5[/TOPIC]

Layout gebaseerd op deel 5 door [MYREACT=92704]mad_max234[/MYREACT]
[/td]
[/tr]
[/table]

* Anoniem: 176518 heeft stieken ook een 939 Dual SATA2 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
Nieuw topic zou nice zijn idd :) En ziet er goed uit, dus posten maar !

Strava

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste