[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 8.259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162339

Hoi,

Heb een probleempje met de nieuwe 1.8 ocwbios, deze bios moet tog al de 1T bug gefix hebben?
Heb namelijk last van cold boot problemen en de 1T bug bij plakken op paint.

Settings op dit moment is;

Htt = 285
Multi =10x
Mem Divider = 133 (*150 via a64 tweaker)
Mem timings = 2 2 5 2 1T
Mem Volt = high
Core Volt = 1.45

Hij is game stabiel en ook primetorture stabiel.
Wat kan het probleem zijn dat ik nog steeds de 1T bug hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 162339 op 02-12-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 162339 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:30:
Hoi,

Heb een probleempje met de nieuwe 1.8 ocwbios, deze bios moet tog al de 1T bug gefix hebben?
Heb namelijk last van cold boot problemen en de 1T bug bij plakken op paint.

Settings op dit moment is;

Htt = 285
Multi =10x
Mem Divider = 133 (*150 via a64 tweaker)
Mem timings = 2 2 5 2 1T
Mem Volt = high
Core Volt = 1.45

Hij is game stabiel en ook primetorture stabiel.
Wat kan het probleem zijn dat ik nog steeds de 1T bug hebt?
ik zie zelf weinig reden om de OCW 1.8 BIOS nog te gebruiken, de 2.x BIOSes hebben ook geen cap meer op de HTT, probeer die eerst eens zou ik zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knight1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04-2023
heb toch maar weer geprobeerd te overclocken

heb em nu op 2.4GHz draaien, superpi gedraait en BF2142 gedaan en draait allemaal goed, maar toch heb ik soms van die vage problemen zoals dat men pc zomaar vast loopt terwijl ik zit te internetten (IE 7.0 en Opera)

iemand die misschien suggesties heeft?
heb ff wat plaatjes mee gedaan voor meer info, specs van men pc staan in men sig.
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/2598/cpuzqq0.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/6988/everestnw6.th.jpg

edit:

geheugen instelling in bios:
memory clock: ddr333
flexibility: disabled
CAS: 3T
Tras: 8T
Trp: ? weet niet wat dit doet en waar het op moet staan
Trcd: ? weet niet wat dit doet en waar het op moet staan
Trrd: ? weet niet wat dit doet en waar het op moet staan
Trc: 10
MA timing: 1T
burst lenght: 8beats

[ Voor 23% gewijzigd door knight1987 op 02-12-2006 16:16 . Reden: extra info toevoegen ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Dat soort dingen heb ik ook gehad, bleek dat het aan de 1T command rate ligt.
Gewoon op 2T zetten en zout moeten werken.

Ik heb mijn instellingen nu zo:
200MHz
1:1
Cas: 2.0
Ras to cas: 2
Ras precharge: 2
Tras: 15
Trc: 21
Command rate: 2T
Dram idle timer: 16

Geheugen: Corsair 3200LL met BH5 chips.
De hoge tras, trc en idle timer maken zo goed als niks uit voor de prestaties dus laat zet ik ze op max, dan ben ik zeker dat ik daar geen probs mee heb als een programma zou crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:47
Ik had dat soort problemen ook, zei het met een ander bord. Bij mij was het de VCore. Na deze een tandje omhoog te hebben gezet, was het over. Vreemd, want Prime95 was 12 uur stabiel :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knight1987
bedankt voor snelle reacties, heb er veel aan

heb op dit moment nog niks gewijzigd maar zodra pc weer crashed zal ik jullie info gebruiken om probleem te proberen op te lossen

maar kan iemand misschien vertellen wat:
trp, trcd, trrd betekent zou wel handig zijn als ik die ook op een waarde in kan stellen (heb nu op "auto" staan

[ Voor 31% gewijzigd door knight1987 op 02-12-2006 18:13 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raar!?

Heb me bios ff geflash naar 1.8, alleen wil a64tweaker niet meer werken en dus kan ik geen gebruik van maken van de 150 divider wat egt kl*te is. Hij start wel op maar kan niet op 150 divider zetten, bluescreen of reboot.

Enig idee hoe dit opeens komt, terug flashen helpt niet...

Edit 1:
jeroen__online schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 15:53:
[...]

ik zie zelf weinig reden om de OCW 1.8 BIOS nog te gebruiken, de 2.x BIOSes hebben ook geen cap meer op de HTT, probeer die eerst eens zou ik zeggen :P
Ik gebruik voornamelijk bios van OCW, is er dan al een 2.30 ocw bios?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 162339 op 02-12-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 30-05 23:59
Persoonlijk vind ik het maar een bagger bord, dus volgende keer geen asrock meer voor mij.
Ik ben wel blij dat ik hem aangeschaft hebt omdat ik hierdoor een mooi verloop had van AGP naar pci-e. Overklokken doet hij slecht. Er zit geen S3 energie besparende functie in het bios.
De drivers zuigen hard vind ik. Daarnaast blijft het voor me gevoel maar allemaal budget..
Jammer dat hij maar 1 Sata II poort heeft. Voor een budget bord is het verder wel 1 van de betere. Want normaal zijn budget bord echt veel slechtere kwaliteit.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knight1987
20% overclock (mijn OC) vind ik nog best veel voor budget bord, maar idd voor de die hard OCer is dit crap bord

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 162339 schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 19:59:
Raar!?

Heb me bios ff geflash naar 1.8, alleen wil a64tweaker niet meer werken en dus kan ik geen gebruik van maken van de 150 divider wat egt kl*te is. Hij start wel op maar kan niet op 150 divider zetten, bluescreen of reboot.

Enig idee hoe dit opeens komt, terug flashen helpt niet...

Edit 1:

[...]

Ik gebruik voornamelijk bios van OCW, is er dan al een 2.30 ocw bios?
er is nog geen 2.30 OCW BIOS, ze zijn bij 1.8 gestopt geloof ik :P ik dacht dat je de OCW bios alleen gebruikte vanwege de cap op 274Mhz HTT bij de officiele bioses, maar die is er na de officiele v1.8 niet meer. Of de latere bioses wel de 150Mhz divider (succesvol) ondersteunen zou ik niet weten, das een kwestie van testen lijkt me :P
waarom ie het nu met hetzelfde bios niet meer doet kan ik je ook niet vertellen, waarschijnlijk toch een instellinkje vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knight1987
@jeroen__online

ik zag in je sig dat je je 3200+ op 2660MHz hebt draaien.

wat zijn eigenlijk je instellingen en welke bios gebruik je?

zoals ik je specs zie heb je veel overeenkomsten met mijn pc (cpu, geheugen, videokaart)

zou graag ook op 2.6GHz draaien

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

knight1987 schreef op zondag 03 december 2006 @ 01:05:
@jeroen__online

ik zag in je sig dat je je 3200+ op 2660MHz hebt draaien.

wat zijn eigenlijk je instellingen en welke bios gebruik je?

zoals ik je specs zie heb je veel overeenkomsten met mijn pc (cpu, geheugen, videokaart)

zou graag ook op 2.6GHz draaien
Ik gebruik de officiele 2.30 bios.

instellingen voor mn CPU zijn:
spread spectrum: disabled, Cool'n Quiet: disabled, voltage: 1.45v, multiplier: 10x (standaard), HTT: 266Mhz
(uiteraard PCIe async, gelockt op 100Mhz)

instellingen geheugen:
Divider: DDR133 (266Mhz, effectief 178Mhz x2), ram voltage: normal, alle overige ram settings: auto, flexibility option: enabled

De flex option zorgt ervoor dat je geheugen langzamer draait en ik weet dat ik zo niet het maximale uit m'n geheugen haal, maar ik denk dat er gewoon niet veel te winnen is met strakkere timings (ik heb 4 standaard kingston reepjes). Het is zelfs zo dat ik met dezelfde settings en de flex optie UIT alleen maar BSOD's krijg bij opstarten van Windows, dus ik laat 'm lekker aan :Y)

Voor zover ik heb getest is ie enkele uren Prime95-stabiel. M'n CPU blijft met dit heerlijk frisse weer gedurende enkele uren gamen onder de 40 graden, dus ik ga binnenkort toch eens kijken voor die voltmod! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik de juiste instelling hebt gevonden;

Htt : 280

Cpu Mulitiplier : 10 (standaard)

Memory Divider : 166

Ht Multiplier : 800 (4x)

Mem Timing : 2.5 4 4 8 2T

Cpu Volt : 1.450v

Mem Volt : High

Hij draait nu dus vrij stabiel, boot gaat dus goed en ik ga hem zo primen om het te bevestigen.

Mem run nu dus op 230Mhz wat ik voorheen niet eens op 210Mhz kreegt.

Edit;

Command rate is naar 2T gegaan omdat het vrij vaak vast liep na lang gamen. Htt is overigens naar 280 gegaan ipv 276.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 162339 op 03-12-2006 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knight1987
jeroen__online schreef op zondag 03 december 2006 @ 02:03:
[...]

Ik gebruik de officiele 2.30 bios.

instellingen voor mn CPU zijn:
spread spectrum: disabled, Cool'n Quiet: disabled, voltage: 1.45v, multiplier: 10x (standaard), HTT: 266Mhz
(uiteraard PCIe async, gelockt op 100Mhz)

instellingen geheugen:
Divider: DDR133 (266Mhz, effectief 178Mhz x2), ram voltage: normal, alle overige ram settings: auto, flexibility option: enabled

De flex option zorgt ervoor dat je geheugen langzamer draait en ik weet dat ik zo niet het maximale uit m'n geheugen haal, maar ik denk dat er gewoon niet veel te winnen is met strakkere timings (ik heb 4 standaard kingston reepjes). Het is zelfs zo dat ik met dezelfde settings en de flex optie UIT alleen maar BSOD's krijg bij opstarten van Windows, dus ik laat 'm lekker aan :Y)

Voor zover ik heb getest is ie enkele uren Prime95-stabiel. M'n CPU blijft met dit heerlijk frisse weer gedurende enkele uren gamen onder de 40 graden, dus ik ga binnenkort toch eens kijken voor die voltmod! :D
Bedankt d:)b

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Laatst online: 29-05 21:44
Afgelopen weekend maar eens de gok naar Vista genomen. Ik heb de RTM versie van Homepremium 32bit geinstalleerd.

Mijn eerste ervaringen waren postief en het leek allemaal prima te werken. Bij nadere inspectie bleek echter de netwerkkaart erg moeilijk aan de praat te krijgen en het beeld ging vaak ff op zwart als ik belangrijke (admin rechten benodigde) opties aanklikte. Of gewoon een tijdje niks deed, het was dus ook voor mijn gevoel random.

De netwerkkaart begrijp ik tot op heden nog niks van, aangezien hij het wel enige tijd heeft gedaan maar daarna niet meer. (hij kreeg geen verbinding (iets over beperkte connectiviteit), maar werd wel gewoon herkend)

Het zwarte scherm verwijt ik aan de (slechte) agp driver controller (ik heb een 6600GT AGP)... zonder deze driver heb ik namelijk niet dat schermuitval probleem maar uiteraard erg slechte prestaties (geen aero enz) en kan ik geen nvidia driver installeren.

Mijn idee gaat dus uit richting driver problemen. Vervolgens dit topic doorgelezen en ik kwam daar op de ULI integrated drivers 2.2 uit maar deze boden helaas ook geen oplossing.

Mijn vraag is dan ook eigenlijk, zijn er al of komen er nog goed werkende officiele drivers uit van Asrock voor dit mobo? Of wordt het straks bijna onmogelijk met dit moederbord de switch naar Vista te maken?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knight1987
Banjy schreef op zondag 03 december 2006 @ 19:14:
Mijn vraag is dan ook eigenlijk, zijn er al of komen er nog goed werkende officiele drivers uit van Asrock voor dit mobo? Of wordt het straks bijna onmogelijk met dit moederbord de switch naar Vista te maken?
voor zover ik weet zijn er van asrock nog geen goede drivers maar had ergens gelezen dat microsoft een dvd gaat leveren met (ik dacht) 20.000 drivers er op, dus zal er vast wel een paar van asrock tussen zitten.

maar ff wat anders: was deze topic niet voor OC ervaringen van dit moederbord

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepster
  • Laatst online: 22-04 22:43
Even mijn (OC) ervaringen met dit bordje posten:

Ik heb toegang tot 4 systemen met dit moederbord. Ze werken alle 4 prima.

Eentje daarvan draait met twee raptor 76gb disks in raid -0 al twee maanden stabiel.

Drie anderen draaien al meerdere maanden met dezelfde windows installatie stabiel.

Ik heb in mijn eigen mobo met drie CPUs wat overgeklokt:

twee keer 3200+
één 3700+, die ik nu gebruik.

De 3200+ CPUs wilden geen van beiden stabiel op 2400 mhz draaien :(
Ik heb naar mijn gevoel alles geprobeerd, htt laag gezet, ram laag geklokt, vcore maximaal, bussen async mem timings los, een custom bios etc etc maar deze venicejes hadden er gewoon geen zin in. Ook in een andere dualsata 2 waren ze niet vooruit te branden. Uiteindelijk ben in gesettled op een prime stable 3200+ @ 3500+ (ram gewoon op 200 mhz met a64tweaker divider). Dit was een volgepropt systeem met 2 gig ram, 3 sata harddisks, 2 pata harddisks, een audigy platinum, tv kaart en verschillende randapparatuur. Het werkt nog steeds erg goed.

Ik vond het de laatste tijd allemaal echter nét niet snel genoeg meer, voorals sinds ik een X1900XTX erbij had genomen. De videokaart werd in veel games duidelijk gebottlenecked door de CPU. Ik heb sinds dit weekeinde dan ook een San Diego 3700+, die ik direct overclocked heb :p
Ik overclock mn RAM niet. Vcore staat op 1.4 volt (=max), HTT staat op 800 mhz.
Het resultaat is vooralsnog 3 uur prime stable 2.9ghz. (264x11). Het ram draait op 194mhz.
Ik ben benieuwd of hij dat volhoudt. De CPU draait ook op 3 ghz maar geeft dan na een half uur prime errors helaas.

Mn 3Dmark05 prestaties zijn van 9200 naar 11.000 gegaan. De minimum framerates ingame zijn ook duidelijk hoger, dus ik ben erg blij met deze CPU: voor weinig centen heb ik een cpu die sneller is dan een Athlon FX57, en in veel gevallen ok sneller dan een X2 4800+ :>

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-05 10:30
lochtejans schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 13:21:
[...]

[...]

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het probleem toch m'n SATA HDD in samenwerking met m'n moederbord is;
ik heb namelijk een fresh install gedaan op m'n ATA schijf en de SATA als opslag schijf gebruikt. Zojuist begon windows XP even te happeren en ging na een paar seconden weer verder. Sindsdien ziet windows XP deze schijf niet meer en blijft de HDD-led steeds rood branden (net zoals eerst het geval was toen windows XP op de SATA schijf geinstalleerd was). De HDD is aangesloten op SATA poort 1. Ik heb een paar weken geleden ook al poort 2 gebruikt maar ik kreeg toen hetzelfde resultaat!
Inmiddels heb ik weer allerlei problemen met de SATA schijf danwel met het moederbord (controller).
Tot enkele dagen geleden gebruikte ik de ATA schijf als bootdisk en de SATA als opslag. In de tussentijd heb ik wel enkele vastlopers gehad maar niet extreem vaak. Sinds vrijdag is het weer helemaal mis. Ik krijg nu vaak een error melding in windows XP: "Uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt". Deze heeft betrekking op de SATA schijf. Hierdoor ben ik een hoop data kwijt geraakt en loopt windows XP zo goed als vast. Ik heb daarna de WD data lifeguard Diagnostics op de schijf los gelaten en gezocht naar fouten; halverwege de extented test ging de test niet verder. Ik heb daarna nog geprobeerd om de nodige data van de SATA naar de ATA schijf te kopieren maar na een minuutje liep alles dus vast.
Toen heb ik maar de SATA HDD geformatteerd en alleen deze aangesloten op het moederbord en hierop windows XP geinstalleerd met de laatste Integrated drivers. En ja hoor, vanmorgen de eerste welbekende vastloper in windows XP. Daarna de PC gereset en de SATA HDD werd niet meer herkend in de BIOS.
Ik ben nu weer overgeschakeld naar de ATA schijf die helemaal geen problemen oplevert.

Het lijkt me dus haast wel een HDD probleem te zijn of eventueel een moederbord probleem te zijn; een SATA controller probleem. Ik heb helaas geen andere SATA kabel om eventueel een kabelbreuk uit te sluiten. Daarnaast heb ik ook geen andere SATA schijf om het moederbord uit te sluiten en ik heb ook geen andere PC om daarop de SATA schijf te testen. Best lastig dus.

Wat denken jullie?
Een andere SATA kabel kopen bij een lokale PC boer is geen probleem uiteraard. Het neigt mij toch een HDD probleem te zijn vanwege die Diagnostic test, de error in XP en het niet herkennen van de HDD in de BIOS. Ik kan de uiteraard de HDD als RMA terugsturen naar Western Digital aangezien de winkelgarantie net 2 weken verlopen is, maar dan moet ik er wel zeker van zijn dat de HDD kapot is.

UPDATE
Ik heb inmiddels ook WD Diagostic proberen uit te voeren via DOS met een bootable CD. Ook hier liep de SATA HDD vast bij de extented test en bleef de HDD led rood branden. Na de reset werd de HDD niet herkend in de BIOS.

Zou een ander kabeltje helpen of is toch gewoon de HDD naar klote (of eventueel de SATAI en SATAII controller van het moederbord)?

[ Voor 6% gewijzigd door lochtejans op 04-12-2006 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

lochtejans schreef op maandag 04 december 2006 @ 10:56:
[...]

[...]
UPDATE
Ik heb inmiddels ook WD Diagostic proberen uit te voeren via DOS met een bootable CD. Ook hier liep de SATA HDD vast bij de extented test en bleef de HDD led rood branden. Na de reset werd de HDD niet herkend in de BIOS.

Zou een ander kabeltje helpen of is toch gewoon de HDD naar klote (of eventueel de SATAI en SATAII controller van het moederbord)?
er zit echt maar 1 ding op lijkt me: de HDD testen met een ander mobo/controller en kijken wat de SMART stats je vertellen (of: of ie t daar wel normaal in doet).
Ik heb zelf in het begin ook wat lopen klooien met mn SATA2 HDD (Seagate), SATA(2) mode op SATA/IDE en driving mode op Strong/Normal geprobeerd en dergelijke, uiteindelijk draait ie perfect onder SATA/Strong meen ik.
Staat je SMART trouwens ENABLED in je BIOS? Als je HDD kapot is, kan SMART dat bevestigen. Als SMART zegt dat je HDD ok is, kun je daar van uitgaan :P SMART stats kun je uitlezen met speedfan of hdtune (google is your friend).

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen__online op 04-12-2006 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMilkshake
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 14:59
Ik wilde nog even zeggen dat ik de Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TCL voor dit moederbord heb gekocht en hij past NET aan; hij duwt een pinnetje van de heatsink van de Northbridge een klein stukje weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 18:48
@lochtejans

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met de SATAII aansluting; op een gegeven moment 'verloor' het systeem gewoon de connectie met de HD & bleef het lampje branden. Mijn board is nu RMA, want ik kon het reproduceren met verschillende HD's & kabels, waardoor het moederbord gewoon duidelijk de oorzaak was.

Als je kan, zou ik proberen om toch ergens je SATA schijf op een andere PC nog een keer te testen; ik ben er vrijwel van overtuigt dat er niets mis is met de schijf maar dat het moederbord gewoon naar de knoppe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Survivor1979 schreef op maandag 04 december 2006 @ 18:49:
@lochtejans

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met de SATAII aansluting; op een gegeven moment 'verloor' het systeem gewoon de connectie met de HD & bleef het lampje branden. Mijn board is nu RMA, want ik kon het reproduceren met verschillende HD's & kabels, waardoor het moederbord gewoon duidelijk de oorzaak was.

Als je kan, zou ik proberen om toch ergens je SATA schijf op een andere PC nog een keer te testen; ik ben er vrijwel van overtuigt dat er niets mis is met de schijf maar dat het moederbord gewoon naar de knoppe is.
Ik heb SMART in de BIOS ingeschakeld en met HD Tune wat gegevens uitgelezen.
Afbeeldingslocatie: http://xs110.xs.to/xs110/06491/WD2500JD.png.xs.jpg
Het lijkt erop dat de HDD gewoon nog goed is.
Ik heb tevens het probleem als ik de SATA schijf op de SATA I aansluiting 1 & 2 plaats alsook op de SATA II aansluiting. Het lijkt er dus idd op dat het moederbord stuk is, alhoewel ik eigenlijk al vanaf het begin dit probleem met dit moederbord heb.
Een nieuwe SATA kabel zou ik nog kunnen proberen, maar dan moet morgen effe naar een PC shop. Ik heb helaas geen andere PC met een SATA aansluiting en ook geen andere SATA HDD om het zooitje te testen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 18:48
lochtejans schreef op maandag 04 december 2006 @ 20:28:
[...]
Een nieuwe SATA kabel zou ik nog kunnen proberen, maar dan moet morgen effe naar een PC shop. Ik heb helaas geen andere PC met een SATA aansluiting en ook geen andere SATA HDD om het zooitje te testen |:(
Je zou ook nog kunnen overwegen om direct een simpele PCI SATA controller te kopen, mits je het geld kan missen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
M'n moederbord heeft het nu volledig begeven volgens mij. De PC start nog wel op en gaat naar windows maar m'n beeldscherm blijft zwart. Een andere videokaart doet hetzelfde evenals een ander beeldscherm. Het lijkt er dus op dat ook de AGP slot naar de knoppen is.
Dat wordt dus RMA'en. Het erge is, is dat ik geen andere PC heb. Dus dat wordt een aantal dagen zeer lastig. Wellicht dat ik ergens via vraag en aanbod snel een socket 939 moederbord met AGP (die AMD X2 processors aankan) op de kop kan tikken, want ik weet niet hoelang zo'n RMA gaat duren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161608

lochtejans schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 11:50:
M'n moederbord heeft het nu volledig begeven volgens mij. De PC start nog wel op en gaat naar windows maar m'n beeldscherm blijft zwart. Een andere videokaart doet hetzelfde evenals een ander beeldscherm. Het lijkt er dus op dat ook de AGP slot naar de knoppen is.
Dat wordt dus RMA'en. Het erge is, is dat ik geen andere PC heb. Dus dat wordt een aantal dagen zeer lastig. Wellicht dat ik ergens via vraag en aanbod snel een socket 939 moederbord met AGP (die AMD X2 processors aankan) op de kop kan tikken, want ik weet niet hoelang zo'n RMA gaat duren :?
heel lang, ze worden namelijk niet meer gemaakt.

mh, ik word ook een beetje wanhopig, iig alle mods zitten nog perfect alleen de htt speelt me al de heletijd parte, ik krijg hem nooit boven de 275mhz stabiel volt maakt niet uit, geheugen snelheid niet

en de processor red dik 2.9ghz op me oude msi k8n neo2 fx.

dus morgen een oude bios erin en kijken of het hoger wil, anders zal ik weer wat moeten modden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Dat vroeg ik me ookal af aangezien de Asrock 939Dual-SATA end of life is. Wat zijn dan de gevolgen; krijg ik dan een vergelijkbaar moederbord of eventueel m'n geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
lochtejans schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:54:
Dat vroeg ik me ookal af aangezien de Asrock 939Dual-SATA end of life is. Wat zijn dan de gevolgen; krijg ik dan een vergelijkbaar moederbord of eventueel m'n geld terug?
Wie zegt dat je een ander mobo krijgt? Hij gaat rma en word door asrock (denk asrock wijchen) na gekeken en als het kan ge fixed. Hou er maar rekening mee dat je een paar weken je mobo kwijt bent

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
mad_max234 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:09:
[...]

Wie zegt dat je een ander mobo krijgt? Hij gaat rma en word door asrock (denk asrock wijchen) na gekeken en als het kan ge fixed. Hou er maar rekening mee dat je een paar weken je mobo kwijt bent
Ik bedoelde ook juist mits die niet gefixed kan worden ;)
Wat kan ik het beste doen; RMA via de webshop of RMA direct bij Asrock (Wijchen, is hier op de hoek)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
lochtejans schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:58:
[...]

Ik bedoelde ook juist mits die niet gefixed kan worden ;)
Wat kan ik het beste doen; RMA via de webshop of RMA direct bij Asrock (Wijchen, is hier op de hoek)?
Als het kan gelijk bij asrock(gaat net iets sneller als het niet eerst naar de winkel hoeft ;) ). En als het niet gemaakt kan worden krijg je gewoon een vervangend product. Denk dan aan een gelijkwaardig mobo. zelfde prijsklasse maar ik enk dat je dat met de winkel moet regelen.

Maar ik zou ook ff contact opnemen met de winkel.

PS
Waar woon je dan? Ik kom zelf uit nijmegen. (nijmegen oost)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Ik heb gisteren al een RMA formulier ingevuld via de website van de webshop. Als ik gebruik wil maken van de RMA moet ik het moederbord (zonder toebehoren en niet in de orginele doos) binnen 8 dagen als verzekerde pakket naar hun toesturen.

Op de hoek is wat overdreven maar ik woon in Schaijk (tussen Oss en Ravenstein); een kleine 15 km van wijchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij is de mijne kapot, heeft de htt mod niet overleeft.
had een 50k potmeter erop gesoldeerd, hardstikke netjes. eerste boot, no go
tweede keer hij boot, ik voltage meten, 1.20v ok stock toen van 55k ohm naar 53 ohm, voltage naar 1.23v
let even niet op, kijk omhoog naar scherm beeld uit.
reboot, no go hij blijft door booten en doet het niet. 5 minuten aan het proberen.

voltmod eraf halen, nu gaat hij de heletijd door met de boot, net of hij in windows kan :/

toen wat geprobeerd met een mx440 pci kaartje, ook niet.
msi k8n neo2 fx geprobeerd en krijg ook geen boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49608

Even een vraagje:
Is dit bord nog steeds verkrijgbaar of heeft iemand dit bord te koop voor mij?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

© 2006 Japie Krekel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Gelukkig nieuwjaar. :Y)

Denk dat ik maar een slotje vraag want er komt niemand meer in dit topic.

En dit bordje is EOL, dus niet meer nieuw te koop.

[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 01-01-2007 02:31 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Best wel jammer eigenlijk.. was een zeer goed upgrade bordje.

De opvolger, 939Dual-VSTA, had maar een heel kort leven had ik het gevoel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Iavak schreef op maandag 01 januari 2007 @ 02:34:
Best wel jammer eigenlijk.. was een zeer goed upgrade bordje.

De opvolger, 939Dual-VSTA, had maar een heel kort leven had ik het gevoel..
Klopt Uli(Nvidia) is gestopt met de chipset te maken waardoor asrock ineens geen -939Dual-VSTA mobo meer kon leveren.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is een heel leuk bordje ja, maar nu kan je voor het geld een veel leuker 939 bordje halen.

vooral die RMA aanbiedingen zijn top, draai nu een a8n sli deluxe en die is toch een stuk uitgebreider en sneller dan de asrock.

tussen raid zat al 10 mb/s verschil en natuurlijk de support van nvidia.

al met al heb ik er veel van geleerd maar ik raad niemand aan om een htt mod te doen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Ik heb dit moederbordje ruim 3 weken geleden opgestuurd als RMA (zie een paar posts hierboven). Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de uitkomst hiervan. Hopelijk krijg ik nu na al die feestdagen eindelijk bericht en hopelijk een werkend moederbord O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ik hoop dat jullie het me niet al te kwalijk nemen dat ik het hier post (maar het algemene topic voor dit moederbord is gesloten)

Naar aanleiding van mijn negatieve ervaring met windows vista (wegens slechte drivers) heb ik Asrock hierover een mailtje gestuurd. Hierin dus gevraagd hoe het zit met de eventuele nog te komen windows vista drivers. Ik kreeg het volgende terug:

According to the board spec, it could not support Windows Vista.

We do not recommend using this mainboard with Windows Vista.

We do not guarantee the system compatibility and stability under Windows Vista, either.

maybe you can try drivers directly from Uli (www.uli.com.tw). but no guarantee that they are working with VISTA

Betekent dit nou dat je gewoon een ander mobo (en processor, als je dan toch bezig bent..) kan gaan kopen om windows vista te draaien? Of komen er nog wel geschikte drivers van andere partijen?

Vind dit toch wel vervelend.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Wat een onzin zeg, dit bord is prima voor vista ik zou echt niet weten wat er niet zou werken. Dit bord is niet slechter voor vista dan elk ander S939 mobo.(mits de drivers goed zijn)

Wat is je probleem dan? want vista werkt bij mijn gewoon goed. (alle beta's werkte ook goed)
Had alleen een klein probleempje met internet in de RC, moets eerst afmelden en dan weer aanmelden voordat ik internet had.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:34
idd heel raar, ik heb zelf de VSTA versie van dit moederbord...nagenoeg hetzelfde (zie SP van dit topic) en daar zit n stikker op dat ie Windows Vista ready is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon domme ouderwetse marketing omdat alleen de geluidskaart volgens hun niet vista ready is.

gewoon een hoop bij elkaar geplakte pixels op de vsta uitvoering die hem beter zou moeten maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
Anoniem: 161608 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:44:
gewoon domme ouderwetse marketing omdat alleen de geluidskaart volgens hun niet vista ready is.

gewoon een hoop bij elkaar geplakte pixels op de vsta uitvoering die hem beter zou moeten maken :/
die is wel compatible, het is gewoon een ac'97.
je kan gewoon de vista drivers daarvan op http://www.realtek.com.tw downloaden.
dus pure marketing zoals jij ook zegt 8)7

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
AgoNitE schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:07:
idd heel raar, ik heb zelf de VSTA versie van dit moederbord...nagenoeg hetzelfde (zie SP van dit topic) en daar zit n stikker op dat ie Windows Vista ready is...
Hij is ook gewoon vista ready, zoals elk mobo met vista drivers. Windows vista heeft zelfs al drivers ingebouwd voor dit mobo.

Dus pure onzin wat asrock beweerd.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
mad_max234 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 17:56:
Wat een onzin zeg, dit bord is prima voor vista ik zou echt niet weten wat er niet zou werken. Dit bord is niet slechter voor vista dan elk ander S939 mobo.(mits de drivers goed zijn)

Wat is je probleem dan? want vista werkt bij mijn gewoon goed. (alle beta's werkte ook goed)
Had alleen een klein probleempje met internet in de RC, moets eerst afmelden en dan weer aanmelden voordat ik internet had.
Ik heb de RTM versie geprobeerd. En dan home premium. Ten eerste werkte de netwerk kaart niet lekker (in het begin werkte hij even fout loos en werd verder ook herkend etc.) Het grootste probleem was dat het beeld vaak uitviel. Wat gegarandeerd gebeurde bij systeem voorkeur aanpassingen (en bijbehorend authorisatie pop-up) Dit beeld kwam dan wel weer terug maar het werkte niet lekker.

Oplossing was de AGP driver uninstallen. Met als gevolg een traag aero loos systeem omdat de videokaart (Geforce 6600GT AGP) niet herkend werd waardoor ik geen Nvidia drivers kon installeren. Met de AGP driver lukte dit dus wel maar kreeg ik last van schermuitvallen (signaal verlies richting monitor(en))

Mijn vermoeden is dus dat het aan de AGP driver ligt. Verder werkte de netwerkkaart dus ook niet echt lekker. Geluid was geen probleem trouwens.

Wellicht dat een Pci-Express kaart het probleem verhelpt, maar mijn eerste ervaring was dus nog niet zo goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Banjy schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:05:
[...]

Ik heb de RTM versie geprobeerd. En dan home premium. Ten eerste werkte de netwerk kaart niet lekker (in het begin werkte hij even fout loos en werd verder ook herkend etc.) Het grootste probleem was dat het beeld vaak uitviel. Wat gegarandeerd gebeurde bij systeem voorkeur aanpassingen (en bijbehorend authorisatie pop-up) Dit beeld kwam dan wel weer terug maar het werkte niet lekker.

Oplossing was de AGP driver uninstallen. Met als gevolg een traag aero loos systeem omdat de videokaart (Geforce 6600GT AGP) niet herkend werd waardoor ik geen Nvidia drivers kon installeren. Met de AGP driver lukte dit dus wel maar kreeg ik last van schermuitvallen (signaal verlies richting monitor(en))

Mijn vermoeden is dus dat het aan de AGP driver ligt. Verder werkte de netwerkkaart dus ook niet echt lekker. Geluid was geen probleem trouwens.

Wellicht dat een Pci-Express kaart het probleem verhelpt, maar mijn eerste ervaring was dus nog niet zo goed. :)
Heb je ook al de Uli vista beta drivers geprobeerd?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
mad_max234 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 20:26:
[...]

Heb je ook al de Uli vista beta drivers geprobeerd?
Ik heb dacht ik wel een driver bundle van Uli geprobeerd maar of dat de vista beta drivers waren weet ik niet.

Ik hoop wel dat ik het werkend kan krijgen want de hardware moet vista prima aankunnen, zou het dus best wel zonde vinden als het niet goed werkt. Maar hoe is de ervaring hier met dit bordje, vista en een AGP videokaart? (mocht een dergelijk persoon toevallig even meelezen.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Banjy schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:30:
[...]

Ik heb dacht ik wel een driver bundle van Uli geprobeerd maar of dat de vista beta drivers waren weet ik niet.

Ik hoop wel dat ik het werkend kan krijgen want de hardware moet vista prima aankunnen, zou het dus best wel zonde vinden als het niet goed werkt. Maar hoe is de ervaring hier met dit bordje, vista en een AGP videokaart? (mocht een dergelijk persoon toevallig even meelezen.. ;) )
Ja, werkte prima ook met agp-kaart. Maar je moet wel de vista drivers hebben van Uli, als je de gewoon 2.20 drivers heb geprobeerd dan gaat het niet goed.

Probeer het met deze drivers eens.

http://www.nvidia.com/page/uli_drivers.html

En eerst de uli divers installeren en daarna nog een je videodrivers opnieuw installeren.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
mad_max234 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 15:24:
[...]

Ja, werkte prima ook met agp-kaart. Maar je moet wel de vista drivers hebben van Uli, als je de gewoon 2.20 drivers heb geprobeerd dan gaat het niet goed.

Probeer het met deze drivers eens.

http://www.nvidia.com/page/uli_drivers.html

En eerst de uli divers installeren en daarna nog een je videodrivers opnieuw installeren.
Ik meen dat ik die ook nog geprobeerd heb. Echter niet na een schone install etc. Helaas heb ik nu de vista installatie al verwijderd, maar ga dit binnenkort dan toch nog eens proberen denk ik. Er is dus nog wel hoop, dat je voor vista geen hardware change hoeft te doen. ;)

In iedergeval bedankt voor de link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-05 11:53
Hmm, geen leuk nieuws dat AsRock vind dat dit moederbord geen Vista ondersteund. Nu heb ik ook veel problemen ermee gehad. De Beta's en RC's lieten zich probleemloos installeren (moest wel de Windows XP SATA 2 driver hebben voor m'n SATA 2 schijf) maar had veel problemen met netwerk.

Nu wil ik de RTM installeren maar hij pakt de SATA driver helemaal niet meer. Heb ze allemaal geprobeerd maar geen enkele wordt gepakt. Mooi balen dus!

Ik heb AsRock ook al gemaild, maar dat was nog voordat ik bovenstaand bericht van AsRock had gelezen.

Ik denk dat er dan niks anders op zit dan op zoek te gaan naar een ander moederbord... of weet iemand een oplossing voor mijn SATA driver probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door DaFrenk op 06-01-2007 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Een pci express 1x sata raid kaartje kopen?
Kost toch geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Hm, maar ik heb al een PCIe slot in gebruik voor m'n videokaart.
Ik ben nu aan het kijken of ik mijn SATA2 schijf ook in IDE modus kan draaien. Ik heb het wel geprobeerd in het BIOS in te schakelen, maar dat hielp niks. Misschien moet ik nog een jumper op de HDD omzetten. Worth a try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Of bedoel je zoiets? http://www.sweex.com/FD000050

Goedkoop inderdaad, maar de vraag is of hij door Vista ondersteund gaat worden. Ik heb uit de driver download kunnen opmaken dat het een Silicon Image Sil 3x12 PCI kaart is. Eens even op zoek gaan dus. Maar ja, wat is de kans dat AsROCK zelf nog met Vista drivers komt voor dit moederbord?

Edit: heb even op de site van Silicon Image gekeken, ze bieden Vista RTM support. Dus dit is zeker een goedkope optie om toch Vista te kunnen draaien. Mits de netwerk problemen dan ook opgelost kunnen worden. Een extra netwerk kaartje erbij dus. Als ik maar genoeg PCI sloten heb ;)

[ Voor 29% gewijzigd door DaFrenk op 06-01-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
NEE!

Géén pci exemplaar. :)
Deze Asrock heeft 1 maal pci-e 16x en 1 maal pci-e 1x.
Neem dus een kaartje met pci-e 1x interface.
Dat gaat merkbaar sneller zijn als je 2 harde schijven tegelijk gebruikt.
Een moderne schijf kan al snel 80MB/s halen, de bandbreedte voor pci is maar 133MB/s te delen over alle pci apparaten.
Ik raad je echt af om een pci kaartje te halen, je zal echt een stuk beter af zijn met pci-e.
Het enige nadeel is dan misschien dat je geen dual slot pci-e vga kaart kan gebruiken, hou daar ook rekening mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Het lijkt me sterk dat dit bord geen ondersteuning krijgt wegens zijn chip set.
Voor je gek ga doen wacht even af

trouwens volgens het boekje voor windows vista kan je gewoon windows xp drivers gebruiken zonder problemen onder windows vista 32bit versie .
Windows vista 64bit versie heeft een lock wat vast en zeker gekraakt kan worden zodat daar ook on officelen drivers kunnen worden gebruikt

http://www.asrock.com/sup...ad.asp?Model=939Dual-VSTA
anders pak je deze drivers? deze bord heeft de zelfde chip set er op zitten.

En misschien een anderen merk bord die later wel windows vista drivers gaat leveren.

Ik blijf aan passen lol.

De audio drivers zijn van realtec en kan je zo vinden bij hun.
de agp drivers zijn ook aanwezig.
pci-e drivers in standaart onder windows vista
Hdd controller is ook vista drivers voor .
alleen de netwerk kaart nog niet (wouw 10euro en je heb een anderen kaartje)

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 8819 op 07-01-2007 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Je moet ook niet bij asrock zijn voor je drivers, maar bij Nvidia die maakt de drivers voor dit bord nu.

Er zijn al beta vista divers dus ik denk dat er ook wel een final divers set komt voor dit bordje. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door mad_max234 op 07-01-2007 11:27 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Anoniem: 8819 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 01:27:

trouwens volgens het boekje voor windows vista kan je gewoon windows xp drivers gebruiken zonder problemen onder windows vista 32bit versie .
Windows vista 64bit versie heeft een lock wat vast en zeker gekraakt kan worden zodat daar ook on officelen drivers kunnen worden gebruikt
Inderdaad, onder 32bits pakt hij wel gewoon de officiele JMicron driver. Echter na mijn eerste boot krijg ik gelijk al een BSOD. Het gaat te snel weg om te zien wat er aan de hand is. Veilige modus werkt ook niet, op een gegeven moment reboot hij zonder waarschuwing.

Dit probleem had ik bij de Beta 1, 2 en RC1 niet. Bij de RC2 weet ik het niet zeker meer.

Mooi kl*te dus. Ik denk dat ik nu maar XP erop ga zetten en probeer te upgraden vanaf een schone installatie. Zucht, wel weer ergens een PS/2 toetsenbord vandaan toveren. XP installatie pikt mijn USB keyboard niet.. :/

[ Voor 10% gewijzigd door DaFrenk op 07-01-2007 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 15:43
ik heb ook een wazig probleem tenminste dat vind ik zelf met de ocwb1 bios kan ik gewoon goed overklokken maar dan werkt mijn sata 2 niet werkt wel maar ik kan windows niet installeren met de sata 2 drivers dus ik ff kijken met een officiele bios ik neem aan dat dat wel werkt heb ik nog niet gekeken want ik kom niet hoger met dit bios dan 2,2 ghz terwijl mijn proc met gemak 2,9 doet.

dus mijn vraag is heeft iemand anders dit ook of weet iemand hoe ik dit kan oplossen
met alle ocwb biosen kom ik niet hoger dan 2,2 -2,3 alleen met ocwb1 bios kom ik hoger alleen daarop werk mijn sata drivers dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
Nou, na een upgrade van WinXP SP2 naar Vista Ultimate kreeg ik wederom een BSOD. Toen hij herstartte ben ik via F8 naar het opstartmenu gegaan en heb ik het automatisch opnieuw opstarten bij foutmeldingen uit gezet. Toen kon ik EINDELIJK de Stop melding noteren. Heb alleen nog geen flauw idee wat het is, maar dit is hem:

STOP: 0x0000007B (0x80603BA0, 0x00000034, 0x00000000, 0x00000000)

Eens googelen en zien wat het kan betekenen.

Edit: Hm, die 0x0..7B kan zoveel betekenen. Maar het lijkt erop dat hij opeens de SATA drivers niet meer kan gebruiken. Damn, hoe wil hij dan ooit de installatie kunnen voltooien? Ik lees dat meer mensen hier last van hebben, maar heb nog geen concrete oplossing kunnen vinden.

Ik zal nog eens proberen wat SATA instellingen in het BIOS te wijzigen. Maar ik heb er een hard hoofd in.

Edit 2: SATA op IDE modus zetten werkte ook niet. Wat "SATA Driving" is weet ik niet, dus blijk ik er maar van af.

Edit 3: SATA op IDE modus zetten werkte dus WEL. Ik was alleen in de veronderstelling dat een bestaande installatie daardoor ook zou werken, maar ik moest hem dus opnieuw installeren. Vooralsnog lijkt het dus te werken. Al zijn er dus problemen te verwachten met het netwerk. We zullen zien.

[ Voor 49% gewijzigd door DaFrenk op 07-01-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
DaFrenk schreef op zondag 07 januari 2007 @ 14:49:
Nou, na een upgrade van WinXP SP2 naar Vista Ultimate kreeg ik wederom een BSOD. Toen hij herstartte ben ik via F8 naar het opstartmenu gegaan en heb ik het automatisch opnieuw opstarten bij foutmeldingen uit gezet. Toen kon ik EINDELIJK de Stop melding noteren. Heb alleen nog geen flauw idee wat het is, maar dit is hem:

STOP: 0x0000007B (0x80603BA0, 0x00000034, 0x00000000, 0x00000000)

Eens googelen en zien wat het kan betekenen.

Edit: Hm, die 0x0..7B kan zoveel betekenen. Maar het lijkt erop dat hij opeens de SATA drivers niet meer kan gebruiken. Damn, hoe wil hij dan ooit de installatie kunnen voltooien? Ik lees dat meer mensen hier last van hebben, maar heb nog geen concrete oplossing kunnen vinden.

Ik zal nog eens proberen wat SATA instellingen in het BIOS te wijzigen. Maar ik heb er een hard hoofd in.

Edit 2: SATA op IDE modus zetten werkte ook niet. Wat "SATA Driving" is weet ik niet, dus blijk ik er maar van af.

Edit 3: SATA op IDE modus zetten werkte dus WEL. Ik was alleen in de veronderstelling dat een bestaande installatie daardoor ook zou werken, maar ik moest hem dus opnieuw installeren. Vooralsnog lijkt het dus te werken. Al zijn er dus problemen te verwachten met het netwerk. We zullen zien.
Als je geen raid gebruikt, dan heb je ook geen extra divers nodig. Ik heb ze niet nodig gehad. En anders zet je de schijf toch in sata1 mode, snelheid velies heb je dan toch niet.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Na een weekje vakantie weer even kunnen bijlezen.

Ik heb er nu weer het vertrouwen in dat Vista wel gaat werken met dit bordje, ik wacht nog wel even af, zodat er hopelijk final drivers beschikbaar zijn. En het is net zoals suijkerbuijk zegt, dat netwerkkaartje is het probleem niet. Dankzij bovenstaande berichten heb ik er weer vertrouwen in dat mijn schermuitval problemen te verhelpen zijn en dat dat eigenlijk alles is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Banjy schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 20:27:
Na een weekje vakantie weer even kunnen bijlezen.

Ik heb er nu weer het vertrouwen in dat Vista wel gaat werken met dit bordje, ik wacht nog wel even af, zodat er hopelijk final drivers beschikbaar zijn. En het is net zoals suijkerbuijk zegt, dat netwerkkaartje is het probleem niet. Dankzij bovenstaande berichten heb ik er weer vertrouwen in dat mijn schermuitval problemen te verhelpen zijn en dat dat eigenlijk alles is. :)
Valt je scherm helemaal weg, of is dit maar even als je iets moet toestaan?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
mad_max234 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 13:58:
[...]

Valt je scherm helemaal weg, of is dit maar even als je iets moet toestaan?
Het was (draai nu weer gewoon XP) inderdaad als ik iets moest toestaan. Dan werden me schermen (dual monitor setup) zwart (vaak 1-2sec soms iets langer) en dan kwamen ze terug. Maar bij het toestaan was het altijd zo en soms ook random.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Dat is normaal dat hij 1 a 2 sec. op zwart schrem staat. Daar hoe je je geen zorgen over te maken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
mad_max234 schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 19:40:
Dat is normaal dat hij 1 a 2 sec. op zwart schrem staat. Daar hoe je je geen zorgen over te maken.
Erg vreemd :? Ik vond het namelijk ongelovelijk irritant werken op die manier, laten we zelfs zeggen onwerkbaar. Maar het gebeurde ook random dus. Dus om de paar minuten ff ofzo... en soms duurde het iets langer dan 1-2 sec... ik vond het in iedergeval onwerkbaar. Maar is dat een 'feature' van vista of in combinatie met dit moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

ik heb ook zo'n bordje met 2x OCZ EL DDR PC-4000 1024MB Platinum XTC Edition (3-3-3-8 2,7v) in Dual-Channel maar die is zelfs niet op 200MHz (3-3-3-8 @ HIGH) stabiel

de processor is een Dualcore Opteron 165 @ 1800MHz (9x200 1,4v) onder een Artic Freezer64 Pro
en de voeding een TAGAN 2Force 480W (U22)

rest van de specs kan je zo rechtstreeks uit m'n sig halen... dies up 2 date...

waar kan dit probleem in zitten??? heb al meerdere BIOSsen geprobeert (vanaf 1.80 die bij mij nog steeds het beste overclockte tot de nieuwste 2.30 waarbij de dividers nogal buggy zijn) maar nog geen OCworkbench BIOSsen of de aangepaste OCZ-bios (wat is hier trouwens in aangepast???) omdat ik geen beschikking heb over een floppydrive...

memtest86+ geeft ook een vastloper (geen errors maar een echte "hijdoetutnietmeer" crash) bij de 3e of 4e test (niet pass) ---> zou het geheugen dan toch niet helemaal goed zijn of kan dit op een ander probleem duiden??? zou de OCZ-bios het geheugen stabieler kunnen krijgen???

in windows is het wel helemaal "stabiel" (pifast crashed meteen als ik um 2x opstart. 1core loopt door maar de ander geeft een computation error) maar mijn overclocks lijken op geen enkele manier boven de 2,25GHz uit te kunnen komen, ook niet met dividers... en met dit geheugen en dit processortje zou toch zeker goed te klokken moeten zijn, want daarvoor heb ik natuurlijk deze hardware gekocht (is dit moederbord dan echt zo bagger (lijkt me niet want ik zie mensen met een opty165 2,8GHz+ @ 1,5v en op stock voltage vaak rond de 2,6ghz) of heb ik het WEER niet getroffen met de core van mijn proc of zelfs de chips op mijn geheugen??? ik heb nog NOOIT redelijke clocks weten te halen...een Athlon XP1800+ die een pally blijkt te zijn, een 2200+ die niet veilig te MP-unlocken was, een Sempron 2600+ op een verkeerd moederbord en 1 van de weinige 6800 AGP vanilla's die te unlocken waren maar waar bij mij de laatste quad het NATUURLIJK niet deed (uit een batch van 10 bij de VOBIS vandaan waarvan er welgeteld 1 niet unlocked kon worden... DE MIJNE :( ) etc. etc..)

ook werken mijn multipliers niet goed... 9x is geen probleem... 8x, 7x en 6x zijn gelijk aan 9x maar 5x is wel echt 5x en 4x ook echt 4x... ook dit lijken de biossen niet te veranderen...

voltages zijn stabiel volgens speedfan 4.31 (voltages zoals ze op dit moment zijn):
Vcore: 1,40V
+3,3: 3,34V
+5: 5,10V
+12: 12,10V

en ook de temps zijn ook ok (temperaturen zoals ze op dit moment zijn):
CPU: 35graden idle
Mobo/chipset: 34graden idle
Case: 28graden idle

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 95522 op 23-01-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Tja, begin eens met alles op stock en test eerst of dat stabiel is.
Ook als je je bios flashed moeten de klokfrequenties op standaard staan.
Verder had ik ook stabiliteitsproblemen maar die zijn voor 100% opgelost na het uitzetten van alle spread spectrum.

Niet overclocked:
X2 3800+ @ 1.1V 2GHz
BH5 2*512 op high met 2-2-2-6-7-1-16 timings (cpu Z).

Zet dus eerst eens alles op stock met spread spectrum uit, test dan de stabiliteit, indien stabiel oc en anders heb je wss incompatibel geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heeft iemand dit bord aan de gang met Vista, en dan met name de onboard LAN?
Heb zelf een PCI-E graka, en geen schermproblemen (voor zover ik kon zien).

[ Voor 33% gewijzigd door VonFoX op 25-01-2007 21:10 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karrde
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vandaag heb ik een mooie Epson dx6000 printer gekocht (30 euro terug actie :) ). Maar... op geen enkele manier krijg ik hem aan de praat op mijn computer. Op m'n laptop geen probleem, op een andere pc ook geen probleem.

Elke keer als ik de printer op de usb poort aansluit, geeft hij aan "unknown device" waarbij er niks te installeren valt. De printerdriver kan de printer daardoor ook niet vinden. Elke usb poort geprobeert, in bios usb2.0/1.1 legacy options geprobeerd.. geen succes. Usb devices verwijdert en opnieuw geinstalleerd, hetzelfde probleem. Erg vervelend.
Overigens werken al mijn andere usb-aparaten perfect (muis, hdds, cardreader, bluetooth, foon).

Alle systemen draaien Windows XP, tevens op vista geprobeerd maar ook daar krijg ik dezelfde error.

Iemand een soortgelijks iets meegemaakt?

Vista draait btw best goed op dit bordje. Voor Aero moest ik wel een patch van het broertje moederbord "dual-vista" gebruiken. Ook de sata2 controller werkte gelijk (waarop vista ook geinstalleerd staat). Onboard nic gebruik ik niet, maar voor de "dual-vista" is ook daarvoor een patch/driver verschenen, misschien verhelpt die wat problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95522

ik weet toevallig dat de drivers voor de onboard nic gewoon via windows update binnen te halen zijn :) ik kwam destijds(beta2) tot die conclusie omdat ik "noodgedwongen" een losse pci-kaart bij stak toen een windows update deed en ineens mijn onboard nic installeerde en werkte...

maybe for some of us worth a shot... het kost alleen wat tijd. inbouwen en uitbouwen als je hem niet meer nodig hebt... maar dan nog... het wordt tijd voor echte drivers voor dit bordje... het enige jammerlijke vind ik dat voor de chipset we nu afhankelijk zijn van nVidia die als je het mij vraagt geen goede (nieuwe) drivers meer zal gaan uitbrengen voor deze chipset...

ik ben geen NVIDIA basher maar... GOOOOOOOOOOOOOOh!!!! nVidia.... jaag ons maar weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Karrde schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 22:37:
Ook de sata2 controller werkte gelijk (waarop vista ook geinstalleerd staat). Onboard nic gebruik ik niet, maar voor de "dual-vista" is ook daarvoor een patch/driver verschenen, misschien verhelpt die wat problemen.
Dan maar even een losse NIC halen, maar geeft het dan iets als daar ook een Realtek chipset op zit?
Ik heb nog een PCI slot vrij, tsja, dat moet dan maar.

Karrde: Kun je aangeven precies welke patch je gebruikte voor Aero? En voor de NIC? :)

AsRock gemaild:

Hello,

According to the board spec, it could not support Windows Vista.

We do not recommend using this mainboard with Windows Vista.

We do not guarantee the system compatibility and stability under Windows
Vista, either.

Best regards,

ASRock Support

Edit: heb nu een NIC van 6.95, en die werkt prima. Na windows update werkt ook de onboard sound. Wat zit ASRock dan te lullen vraag ik me af 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door VonFoX op 26-01-2007 16:09 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

deze kan weg

[ Voor 102% gewijzigd door VonFoX op 26-01-2007 10:31 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

net gebelt, asrock dual sata2 ligt bij de pcboer gerepareerd en wel.

ik denk dat ik hem in de verkoop zet, me asus a8n sli deluxe doet het een stuk beter imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Pffff ik ben nu al ruim 6 weken aan het wachten op m'n mobo :|
6 December verstuurd naar PC Zaak en volgens hun website is het moederbord vanaf 8 januari bij de leverancier en hebben ze nog steeds geen leverdatum van Asrock gekregen.

Daarnaast is ook m'n videokaart (zie sig) als RMA teruggestuurd naar Alternate. Inmiddels ook alweer ruim 5 weken verstreken en nog steeds geen leverdatum bekend. :/

Zit hier ik nu al bijna 6 weken met een Diamond Viper V770 opgescheept :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Voor de mensen die problemen hebben met de SATA2 poort van jmicron.
Ik heb op dit adres
http://www.station-drivers.com/page/jmicron.htm
recentere drivers gevonden.

Ik had ook het probleem dat mijn SATA2 drive na een koude start niet in windows te vinden was ,na deze drivers te installeren heb ik al in ieder geval 10 starts gehad zonder problemen.

PS misschien ook iets voor in de startpost.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

enchion schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 12:56:
Voor de mensen die problemen hebben met de SATA2 poort van jmicron.
Ik heb op dit adres
http://www.station-drivers.com/page/jmicron.htm
recentere drivers gevonden.

Ik had ook het probleem dat mijn SATA2 drive na een koude start niet in windows te vinden was ,na deze drivers te installeren heb ik al in ieder geval 10 starts gehad zonder problemen.

PS misschien ook iets voor in de startpost.
Ik heb hem in de BIOS op IDE mode gezet, dat werkt ook prima.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Even mijn ervaring met dit bord + Vista Home Premium 32bit.

Zoals ik al had vermeld was mijn eerste ervaring slecht vanwege incompabiliteit van de drivers. Echter na het nodige advies hier voor andere drivers van het weekend wederom een poging gewaagd.

De problemen leken in eerste instantie hetzelfde te zijn (zelfs met de ULI 2.20 integrated drivers): Matige videokaart support en geen LAN. De LAN heb ik werkend gekregen met behulp van deze drivers:

- beta driver ver:352 for Vista32

Hierna konden de sound drivers binnengehaald worden met behulp van windows update.

De zwarte schermen kreeg en krijg ik alleen nog met UAC zaken, dit is echter niet zo hinderlijk. Tijdens het werken zelf vallen de schermen namelijk niet meer uit!

Dit ging niet vanzelfsprekend... Ik merkte dat de schermen uitvielen bij het doen van de prestatie index score. Dat wil zeggen ze vallen uit en na een tijdje reboot de computer. Echter had hij op dat moment alle 3D aspecten al behandeld en hij was dan bezig met iets van Media. Het afspelen van video's resulteerde ook in een reboot. Verder getest met 3dmark05 en deze haalde de test, het lag dus aan de media. Het streamen naar de xbox 360 ging echter prima (heeft eigen codecs) Dus ik dacht aan codecs, maar deze maakten ook niks uit. Uiteindelijk de AGP en Videodriver geuninstalled... Enige tijd later uit het niets vertelde windows update mij dat er een Nvidia driver was deze heb ik gedownload en toen waren alle problemen voorbij. :D

Verder heeft windows update mij ook een keer de AGP driver aangeboden nadat ik deze zelf had geuninstalled, wellicht dat dit ook meespeelt bij de oplossing.

Conclusie: Als internet werkt komt het wel goed met dit bordje dankzij windowsupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
bof, loopt dit draadje nog steeds?
ben 't helemaal uit het oogverloren ^_^

Heb zelf overigens nog geen onverzadigbare aandrang gehad om vista te gebruiken....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:27
Banjy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 19:25:
De problemen leken in eerste instantie hetzelfde te zijn (zelfs met de ULI 2.20 integrated drivers): Matige videokaart support en geen LAN. De LAN heb ik werkend gekregen met behulp van deze drivers:

- beta driver ver:352 for Vista32
Bedankt voor de link, de LAN werkt nu weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is je moederbord eral lochtejans?
heb net de mijne even opgehaald, kreeg een nieuwe. alleen hij mist weer de i/o backplate.
dus zometeen asrock nog even mailen, kijken of zo'n ding kan krijgen toe gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Anoniem: 161608 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 14:14:
is je moederbord eral lochtejans?
heb net de mijne even opgehaald, kreeg een nieuwe. alleen hij mist weer de i/o backplate.
dus zometeen asrock nog even mailen, kijken of zo'n ding kan krijgen toe gestuurd.
Nope, nog steeds niet :O
Ik heb de webshop alweer gemaild dus ik verwacht over een dag 4 wel weer een reactie met daarin waarschijnlijk: "hij is nog bij de leverancier en op dit moment hebben wij nog geen verwachte afleverdatum doorgekregen van de leverancier voor uw moederbord"

Wanneer heb jij hem verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lochtejans schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 17:04:
[...]

Nope, nog steeds niet :O
Ik heb de webshop alweer gemaild dus ik verwacht over een dag 4 wel weer een reactie met daarin waarschijnlijk: "hij is nog bij de leverancier en op dit moment hebben wij nog geen verwachte afleverdatum doorgekregen van de leverancier voor uw moederbord"

Wanneer heb jij hem verstuurd?
euhm dacht 28 december of iets, iig vorig jaar na kerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Uhmm lekker dan. Ik had hem al half december verstuurd naar de desbetreffende webshop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

ja heb hier er nog een liggen met extra uitbreiding voor am2 (adapter)
Heeft iemand die uitbreiding al gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Laatst online: 12:14
heb ook de am2 upgrade liggen, ongebruikt. Was van plan voor een 65nm Brisbane te gaan, maar heb toch een 939 Opteron gekocht.

ben wel benieuwd of straks de 65nm Kuma gaat werken ermee. Ik verwacht het niet, maar het zou mogelijk moeten zijn met een bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Heeft iemand al cool & quiet werkend gekregen op dit bordje in combinatie met Windows Vista? Het schijnt bij een hele hoop mensen namelijk nog niet te werken (dus niet alleen Asrock mobo eigenaars) Op internet vond ik een mogelijke oorzaak:
from what I found, Vista needs some ACPI-values in the Bios for c'n'q to
work properly. The same happened on my MSI K9N Neo: I can use c'n'q
under XP, but the settings are not visible under Vista. The manufacturer
will implement the required tables with the next Bios release, and I
could get my hands on a beta-version which offers working c'n'q - the
settings are available in every power scheme and can be edited to suit
your needs. Unfortunately, the beta was not that stable overall, and I
have gone back to stable 1.5, wasting energy until version 1.6 arrives Source
Ziet er dus niet goed uit voor dit moederbord... aangezien Asrock dit bord niet ondersteund voor windows vista. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

ik ben hier een tijdje niet meer geweest maar heeft er iemand inmiddels iets tegen de cold-boot fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 26-05 21:58
Anoniem: 98389 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 15:10:
ik ben hier een tijdje niet meer geweest maar heeft er iemand inmiddels iets tegen de cold-boot fout?
Welke koud boot fout? Op 300Mhz+ FSB of wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98389

KBDE schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 18:58:
[...]

Welke koud boot fout? Op 300Mhz+ FSB of wat bedoel je?
Sommige mensen hebben elke keer met opstarten een cold boot. Dat ligt aan de spanning tussen voeding en mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209041

Hebben jullie ook problemen met het naar beneden stellen van de multiplier? Ik heb een AMD 3800X2 maar als ik de multiplier op 7x zet en reboot, geeft het startscherm en cpu-z nog steeds 10x aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 12:22
Ik heb precies hetzelfde met mijn 3700+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 09:12
Kan iemand me vertellen hoe ik alle vier geheugenslots in gebruik moet stellen? Heb er geheugen van hetzelfde type bijgekocht, zij het iets groter. Nu heb ik 2x512 en 2x1024 beide KVR 3200.

Ik heb de 2 gig in DDR 1 & 2 en 1gig in DDR 3 & 4. De twee reepjes in 3 en 4 worden niet gezien door het mobo. Welke handelingen moet ik doen om ervoor te zorgen dat het gaat werken?

Om echt dual-channel te krijgen moet ik zeker een reepje van 512 en eentje van 1024 in zowel ddr 1 & 2 als in ddr 3 & 4 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 209041 schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:00:
Hebben jullie ook problemen met het naar beneden stellen van de multiplier? Ik heb een AMD 3800X2 maar als ik de multiplier op 7x zet en reboot, geeft het startscherm en cpu-z nog steeds 10x aan
CPU-Z leest alles uit de CPU zelf, niet wat er daadwerkelijk is toegepast, meen ik. Als je een voltmod hebt gedaan zegt CPU-Z ook vrolijk dat je CPU op 1.150v loopt... Als ie gewoon vgoed wordt toegepast is er niets aan de hand, toch? CBiD is wellicht een alternatief.
GodDamage schreef op zondag 18 februari 2007 @ 17:38:
Kan iemand me vertellen hoe ik alle vier geheugenslots in gebruik moet stellen? Heb er geheugen van hetzelfde type bijgekocht, zij het iets groter. Nu heb ik 2x512 en 2x1024 beide KVR 3200.

Ik heb de 2 gig in DDR 1 & 2 en 1gig in DDR 3 & 4. De twee reepjes in 3 en 4 worden niet gezien door het mobo. Welke handelingen moet ik doen om ervoor te zorgen dat het gaat werken?

Om echt dual-channel te krijgen moet ik zeker een reepje van 512 en eentje van 1024 in zowel ddr 1 & 2 als in ddr 3 & 4 doen?
Om dualchannel toe te passen moeten er idd in de blauwe sloten (1 & 2) dezelfde reepjes zitten (2x512MB bv.) en in de zwarte sloten (3 & 4) ook twee dezelfde reepjes. Ik heb 2x 512MB + 2x 256MB en dat werkt prima in dualchannel. Maakt het niet uit welke reepjes je in 3 &4 doet, worden ze altijd niet gezien door de BIOS?

Ik heb de afgelopen week even een voltmod geprobeerd trouwens, VID4 en GRND vebonden dus 1.55v op m'n Venice. Ik kwam 'maar' 100Mhz hoger qua OC, van 2650Mhz (prime stabiel) naar 2750Mhz (prime stabiel), de hoogst gemeten temperatuur was 42 graden. Geforceerde CnQ via RMClock resulteerde altijd in een hang, dat was mede de reden om de mod er weer af te halen (had heel simpel wat erop gelijmd :P ).
2650Mhz blijft best leuk, voor een 2Ghz 3200+, ik houd 't hier ff bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ik ben nu overgestapt van bios 1.7 naar 2.3.
Vreemd genoeg kan ik nu de vCore niet meer aanpassen.
Die stond bij mij permanent op 1.1V met CnQ uit en mp op 10x.
Dezelfde instellingen zijn nog steeds van toepassing in de bios maar cpu Z geeft 1.35V aan, dit klopt want ik meet ook hogere temps met een andere tool.

Kan iemand mij bevestigen dat de ondervolt mogelijkheden eruit zijn?
En in welke bios kon het wel nog?

<update>

Ik heb het opgelost mbv Rightmark cpu clock utility waarmee ik een bij het opstarten een automatisch pm profiel instel op 800 - 2000 MHz op 1.1V.
Terugflashen leek me niet zo goed, stel dat je daardoor een bugfix misloopt. :)

[ Voor 22% gewijzigd door peke op 28-02-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
Ok kan iemand mij uitleggen wtf bios 2.30 allemaal uitspookt?

Mijn pc heeft nu last van reboots zo nu en dan at random.

Als ik alles in de bios op auto zet stelt die:
* de HTT link in op 800 MHz
* mijn 2* ddr 400 in op 160 MHz :?
* cas op 2.5 ipv 2 (SPD zegt toch echt 2.0).
* Tras op 5 ipv 6, SPD zegt 6 lol

Als ik de HTT link op 1GHz zet loopt de pc vast na de login nadat de desktop zichtbaar wordt, scherm bevriest gewoon (was niet zo met 1.7, verder zelfde instellingen).

Ik ga niet terug naar bios 1.7 want die heeft ook zo zijn flaws.
Voorlopig kijken of het systeem stabiel loopt op auto en dan benchen naar de verschillen.

Het ergste is nog wel dat zulke wijzigingen in de werking van de bios niet besproken worden in de changelog als die er al is (mijn Toshiba laptop heeft er bvb geen, enkel de laatste bios zonder log).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-05 15:15
Vraagje,

Ik heb dit bordje dus ook. Maar kan ik er gewoon een 939 Opteron 160 (dualcore) in prikken?
Ik zie het namelijk niet op de site van ASRock staan.
For Socket 939 AMD Athlon™ 64X2, Athlon 64FX and Athlon 64 processors
Alvast bedankt

[ Voor 38% gewijzigd door edterbak op 03-03-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Laatst online: 12:14
geen probleem, Opteron wordt gewoon herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
OK, thanks Maikel205

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edterbak
Overigens, Stelt een Opteron 165 nog andere eisen als een Athlon X2? Bijvoorbeeld aan het geheugen ofzo?
Ik kom van een Athlon XP 64 +3200 (Venice) en ik wil dus eigenlijk deze cpu 1op1 vervangen op dit Dual SATA2 bordje.

[ Voor 6% gewijzigd door edterbak op 03-03-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacerdote
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 10:25
Even mijn ervaringen na een jaartje dit bord in mijn bezit te hebben:
Speciaal aangeschaft om mijn ATI RADEON 9700 pro AGP nog 1 a 2 jaartjes te geven. Vanaf het begin hommeles. Zeer onstabiel geheel, computer startte alleen op als de monitor-kabel voor een aantal seconde uit de videokaart was gehaald. Als het eenmaal draaide zo af en toe een spontane reset. Na een paar maanden toch maar een PCI express videokaart (Ati radeon x1650 xt) gekocht en waarempel het geheel startte nu op zonder de kabel uit de videokaart te halen. Echter, spontane resets bleven voorkomen. Andere problemen: zeer onstabiele USB-aansluitingen. Soms loopt de computer vast als ik een device in een usb-aansluiting steek. Bijzondere is dat als de computer uit staat en ik rommel wat met een usb kabeltje in een usb-stekkertje, de fan van de processor ineens een paar slagen maakt. Geeft voor mij al aan dat er iets niet goed gaat met spanning op de usb-aansluitingen. Verder: na een spontante reset gooit het bios de volgorde van de harde schijven door elkaar waardoor een ATA schijf wordt opgestart die een error geeft omdat er niets geladen kan worden . Het bootrecord moet vanaf mn SATA schijf worden geladen. Ik kan dus altijd eerst in het bios duiken om dit weer terug te zetten. En zo zijn er nog meer kleine problemen waar ik tegenaan liep. Kortgenomen heeft dit bordje mij veel tijd en energie gekost, ik ga nu weer lekker op zoek naar een goed bord, bijvoorbeeld van asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Asrock is van Asus :X

Welke bios draai je?

[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 03-03-2007 15:54 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste