Vandaag m'n 939Dual-SATA2 binnengekregen inclusief een Athlon64 X2 3800+ Boxed. Ben iig zeer te spreken over de boxed fan! Degelijk ontwerp van de socket (geen 'geschuifel' met de koeler waardoor je koelprut uitsmeert) en hij koelt eig prima. CPU is nu idle 32C en onder load raakte die net de 46C wat ik met dit weer toch best een prestatie vind (dit is met de 'opgeplakte' cpu koelpasta die al op de fan zat). Zover dus geen problemen.
Volgens mij heb ik echter wel last van de 1T bug. Als ik de onderste van die opties (MA Rate oid?) op 1T zet (wat mijn geheugen wel aan kan: Corsair XMS 3200C2 (2-3-3-6-1T)) dan crasht mijn pc op de vreemdste momenten. Zo heb ik net al een hele tijd een film gekeken: zette de film ff op pauze en klikte daarna op m'n bureaublad -> reboot. Daarnet tijdens het laden van Counter-Strike Source ook. Hij crashte ook een keer na het opstarten direct al bij m'n eerste klik op t bureaublad. Heb nu die setting op 2T gezet en heb Memory Compatability oid op Enabled staan (verlaagd dit de performance?). Draai inmiddels al 50 minuten stabiel dus ik denk dat hij nu eindelijk werkt :-).
Ik had begrepen dat de OCW biossen de 1T bug niet hadden; zit er een risico aan deze biossen (bijv instabiel oid)? Is er ook een officiele bios van AsRock die deze bug niet heeft? Ik gebruik het liefst een officiele bios aangezien overclocken voor mij niet zo nodig is. Is het performance verschil tussen die setting op 1T en op 2T eigenlijk merkbaar (Ik kan niet zelf benchen op 1T omdat ie vrij snel crasht)?
Edit: wilde nog even dit toevoegen: mijn VGA draait best een stukkie warmer (ongeveer 10C) dan op mijn vorige moederbord. Dit komt denk ik doordat het AGPslot best laag zit, waardoor de airflow heel anders is. Ook zit hij best dicht op mijn Audigy2 (2 PCI sloten er tussen maar toch.. dichterbij dan in m'n oude kast). Misschien iets om rekening mee te houden voor mensen die twijfelen of ze dit moederbord willen kopen!
Sorry voor deze grote hoeveelheid vragen ineens, maar iig bedankt voor reacties!
Edit: goddamned... na een paar uur stabiel te hebben gedraaid toch weer ineens een crash.. terwijl ik wat spellen instaleerde. Temps zijn allemaal normaal, misschien toch een andere bios proberen? Volgens mij heb ik nu 2.10.
[
Voor 20% gewijzigd door
TargetX op 27-07-2006 05:17
. Reden: wat toegevoegd... ]