[OC-939 Ervaringen] ASrock 939Dual-SATA2 Deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 15:41:
[...]

Een beetje laat maar goed :P
Hij bedoeld denk ik dat de BIOS zelf een stabiele waarde instelt waardoor hij goed zal draaien, als BIOS instabiliteit ziet wilt ie em goed maken ;)

Overigens, over de mobo:
Het gaat hiet over een 939DUAL-SATA2
maar ik heb een 939SSLI32-eSATA2, is die beter of slechter? :/
Gezien dat ik SLi kan gebruiken en er nog een 2de proc bij kan prikken (dat ene van de startpost :9 ) lijkt ie me stukken beter, en bij alternate kostte hij een prikkie, 79 euro.

En nog ter info, toen mn FSB op 226 stond ongeveer kreeg ik een blauw scherm :| maar toen ik die Corsair Valueselect eruitsodemieterde ging ie wel lekker op 230 FSB :9
Maar kan iemand me verklaren dat wanneer hij 200FSB had mn 3dmark03 9909 was en bij een FSB van 230 maar 12 punten was gestegen? (en ja, multiplier was 11x, dus hetzelfde) ;(
1.Dat doet een mobo niet zelf, nadenken over de instelling hij pakt gewoon de spd waardens van je geheugen of de standaard waarde die asrock aan de bios versie heeft meegegeven.

2.Geen ervaring mee.(kijk ff op OCW) En op dat bordje kan je echt geen tweede cpu prikken. ben benieuw hoe je toe die conclusie ben gekomen.

3.Welke videokaart, kan zijn dat je videokaart de beperkende factor is. En 4 Mhz HT-bus verhoging ga je ook niet echt merken en zeker niet als je videokaart geen 7900gtofzo is een 6800 serie kan al aan zijn max zitten. En 12 punten valt in de marge van de benchmark dus eigelijk heb je helemaal geen (meetbaar) verschil. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door mad_max234 op 28-07-2006 18:32 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17
ik krijg de altijd als ik de pc opstart select boot device
terwijl ik toch echt als primary boot device mijn sata2 maxtor schijf heb staan

ga ik in de bios en druk dan weer op save dan start hij gewoon op.
bios heb ik bij sata2 setting op IDE en op ATA2 gezet
alle2 dezelfde probleem
bij een koude boot komt het probleem weer terug...

ook is de onboards sound niet echt hard ...met hoogste volume
nieuwste driver geprobeerd blijft helaas zo

iemand wat oplossingen hiervoor? zijn het bekende problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
Mijn PC is inmiddels weer stabiel. Het geheugen in bank 3 & 4 plaatsen was de oplossing. Wel wat vervelend voor als ik binnekort wil upgraden naar 2Gb, maarja het zei zo. Dat test ik tzt nog wel een keer... allemaal bedankt voor het meedenken!

@SonyEricsson: Ik gebruik zelf een Audigy2 dus ik van dat geluid weet ik niet precies, miss het geluid in de driver zelf instellen en in windows volume control? Ik heb geen flauw idee hoe dat met dit bordje werkt qua geluid. Wat betreft dat boot-probleem: draai je de laatste bios? Ik heb nog nooit van dit probleem gehoord iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 05:39
@ SonyEricson, staan je harde schijven op IDE1 en je ROM/brander op IDE2?
Jumpers moeten goed staan master/slave.
Er is nog een ander menu in je BIOS daar moet je boot schijf als eerste staan.
Heb je de SATA drivers van Asrock al geinstalleerd?
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 00:27:
ik krijg de altijd als ik de pc opstart select boot device
terwijl ik toch echt als primary boot device mijn sata2 maxtor schijf heb staan

ga ik in de bios en druk dan weer op save dan start hij gewoon op.
bios heb ik bij sata2 setting op IDE en op ATA2 gezet
alle2 dezelfde probleem
bij een koude boot komt het probleem weer terug...

ook is de onboards sound niet echt hard ...met hoogste volume
nieuwste driver geprobeerd blijft helaas zo

iemand wat oplossingen hiervoor? zijn het bekende problemen?
heb ik ook, net als zovelen hier. Bordje blijkt met sommige voedingen gewoon niet fijn te werken. En na 15 bios versies is er nog steeds niets verbeterd. Het blijft gewoon een slecht punt van dit bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17
pinojo123 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 08:55:
@ SonyEricson, staan je harde schijven op IDE1 en je ROM/brander op IDE2?
Jumpers moeten goed staan master/slave.
Er is nog een ander menu in je BIOS daar moet je boot schijf als eerste staan.
Heb je de SATA drivers van Asrock al geinstalleerd?
Succes
mijn bootschijf staat op SATA2
Mijn IDE maxtor op Primary IDE SLAVE
Mijn DVDRW op Primary IDE MASTER

boot device staat ook goed in bios dus ( op de maxtor sata2 300gb)
en laatste bios staat er ook op 2.10

SATA2 drivers helpt niet want hij heeft het probleem bij een koude start
voeding is een standaard 350watt voeding van AOpen
Verder niet echt dingen die veel stroom trekken.

[ Voor 9% gewijzigd door SonyEricsson op 29-07-2006 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Laatste BIOS is 2.20.
Kijk ook of in je BIOS (F2) Boot-->Hard Disk Drives je SATA als 1st Drive staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Ik heb mijn X2 3800+ S939 nu stabiel lopen op 2.5Ghz door de HTT multiplier op 800Mhz (4x) en de HTT op 250Mhz te zetten, m'n DDR200 moest ik op DDR133 zetten om stabiel te booten, maar als ik via A64Tweaker hem op 150Mhz zet is ie alsnog hardstikke stabiel, en is ie dicht genoeg bij z'n originele 200Mhz (178Mhz namelijk). Ik ben erg tevreden over de OC mogelijkheden van deze CPU, aangezien 2.5Ghz toch nogal een FPS verschil is in de meeste games :-D. Alleen jammer dat sommige dingen in de bios wat raar heten / wat rare units gebruiken (Mhz voor een multiplier is niet handig bijv.), is dit in de OCW biossen anders? En wat bied de OCW bios nog meer voor voordelen behalve dan een stabiele HTT kunnen krijgen van boven de X aantal Mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

TargetX schreef op zondag 30 juli 2006 @ 01:18:
[...]
Alleen jammer dat sommige dingen in de bios wat raar heten / wat rare units gebruiken (Mhz voor een multiplier is niet handig bijv.), is dit in de OCW biossen anders? En wat bied de OCW bios nog meer voor voordelen behalve dan een stabiele HTT kunnen krijgen van boven de X aantal Mhz?
in de OCW bioses is de soms verwarrende terminologie niet of nauwelijks anders, het grote voordeel van de OCW bioses blijft de mogelijkheid om een HTT in te stellen boven de 274Mhz, waar officiele Asrock bioses daar een limiet op hebben. Veel meer voordeel bieden ze IMO niet (meer), aangezien de 1T bug ook al verholpen zou zijn in officiele bioses :) wellicht dat een OCW bios een enkele instellingsfeature meer biedt, maar volgens mij kun je met een officieel bios ook prima oc'en!

mag ik hierbij gelijk even melden dat enkele plaatjes uit de startpost niet meer werken? (zag ik zojuist bij toeval, puur cosmetisch :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
De cap. op 274Mhz HT-bus is vanaf 1.8 bios ook niet meer aanwezig. ;)

De plaatjes doen het hier gewoon, zie je ze nog steeds niet of zie je ze nu wel?

[ Voor 38% gewijzigd door mad_max234 op 30-07-2006 08:56 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

TargetX schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 10:29:

- AMD Dual Core Optimizer verwijderd (las ergens op een forum over problemen)
- Videokaart drivers ge'down'grade naar 84.21 WHQL (vond de nieuwere driver control panel slecht, en wist dat deze versie goed was)
- RAM in bank 3 & 4 ipv 1 & 2
Weet zeker dat het de AMD Dual COre Optimizer is/was... Aangezien ik precies hetzelfde probleem had... Gisteren heb ik nogmaals geprobeerd om hem te installeren en ja hoor ik kreeg meteen weer vastlopers.

Probeer die eerste maar weer eens te installeren, zie je gelijk dat het fout gaat als je spel gaat spelen.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
NeHoX schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:41:
[...]

Weet zeker dat het de AMD Dual COre Optimizer is/was... Aangezien ik precies hetzelfde probleem had... Gisteren heb ik nogmaals geprobeerd om hem te installeren en ja hoor ik kreeg meteen weer vastlopers.

Probeer die eerste maar weer eens te installeren, zie je gelijk dat het fout gaat als je spel gaat spelen.
Ik weet vrij zeker dat het het geheugen in bank 1 & 2 was, aangezien ik inmiddels al een aantal dagen stabiel draai met de AMD Dual Core Optimizer geinstaleerd. De nieuwste NVIDIA drivers heb ik nog niet geprobeerd omdat ik de nieuwe user interface echt onmogelijk vind, en deze driver ook al dual-core is. Ik ga er dus van uit dat het het geheugen was. In bank 3&4 werkt het prima. Ik draai bios 2.20 (officiele bios van AsRock). In welke banken heb jij je geheugen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Is kijken of ik met dit minder warme weer beter kan overclocken. Tijdens de hittegolf was het namelijk een ramp!

Toen kwam ik nog niet eens tot aan de 2.4 ghz en nu haal ik met gemak 2.5 ghz @ 1.425V en DDR @ 2.7V.

Ik zou graag willen dat ie harder ging maar dat lijkt nu eenmaal niet te lukken.

Iemand nog suggesties? Specs zie signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

PcManiaxx schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:58:
[...]
Ik zou graag willen dat ie harder ging maar dat lijkt nu eenmaal niet te lukken.

Iemand nog suggesties? Specs zie signature.
Blijkbaar maakt de temperatuur van je cpu nogal een verschil, voor de hand ligt dus gewoon een betere koeling toe te passen ;)
gebruik je nu de boxed koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

jeroen__online schreef op zondag 30 juli 2006 @ 13:54:
[...]

Blijkbaar maakt de temperatuur van je cpu nogal een verschil, voor de hand ligt dus gewoon een betere koeling toe te passen ;)
gebruik je nu de boxed koeler?
Ja het is standaard boxed cooler. Ik ben van plan om misschien Arctic spul of Zalman aan te schaffen. Voor zowel m'n 7900GT als m'n cpu.

Gekke is wel dat de temperatuur stressed 47 graden is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Weet iemand toevallig een *handig* programma om Cool&Quiet 'na te doen'... ik OC nu mijn CPU en heb dus C&Q uit staan in de bios, maar ik vond dit wel een erg handige feature. RM Clock heb ik geprobeerd maar is niet erg duidelijk (of ik ben er te noob voor :?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

TargetX schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:51:
[...]

Ik weet vrij zeker dat het het geheugen in bank 1 & 2 was, aangezien ik inmiddels al een aantal dagen stabiel draai met de AMD Dual Core Optimizer geinstaleerd. De nieuwste NVIDIA drivers heb ik nog niet geprobeerd omdat ik de nieuwe user interface echt onmogelijk vind, en deze driver ook al dual-core is. Ik ga er dus van uit dat het het geheugen was. In bank 3&4 werkt het prima. Ik draai bios 2.20 (officiele bios van AsRock). In welke banken heb jij je geheugen zitten?
Ik heb mijn geheugen in bank 1 & 2 zitten, denk dat ik ook maar eens ga proberen om ze in 3&4 te zetten om eens te kijken of die AMD Dual Core Optimizer dan wel goed zijn werk wil doen.

Je kan met die nieuwe nvidia drivers hem ook nog op de oude GUI zetten... (Zie screenshot 1)

Voorderest heb ik geen problemen met overclocken. 3800+ Toledo E6 @ 2x 2.7GHz (270x10) ook stabiel gekregen op auto timings Mem Compatibilty aan op 2.8GHz. Videokaart loopt standaard 300/700. (Zie screenshot 2)

Screen1
Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/2618/controlpanelte8.th.jpg

Screen2
Afbeeldingslocatie: http://img76.imageshack.us/img76/7411/overclock2js2.th.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door NeHoX op 30-07-2006 19:16 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdje geleden de CPU voltage MOD gedaan, nu heb ik de VCORE = 1.150 in de bios geselecteerd maar in de bios zie ik ook staan : VCORE = 1.45 (gemeten)

Is de core spanning nu 1.55V of klopt mijn volt sensor niet helemaal?
Want na de voltage mod zou de core spanning 1.55 moeten zijn, terwijl hij nu 1.45 meet. Ik heb hem op 1.150 geselecteerd staan dus de spanning lijkt wel wat te zijn afgeweken

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:32:
Tijdje geleden de CPU voltage MOD gedaan, nu heb ik de VCORE = 1.150 in de bios geselecteerd maar in de bios zie ik ook staan : VCORE = 1.45 (gemeten)

Is de core spanning nu 1.55V of klopt mijn volt sensor niet helemaal?
Want na de voltage mod zou de core spanning 1.55 moeten zijn, terwijl hij nu 1.45 meet. Ik heb hem op 1.150 geselecteerd staan dus de spanning lijkt wel wat te zijn afgeweken
FF C&Q uitzetten, en kijk eens met cpu-z wat je vcore is.
TargetX schreef op zondag 30 juli 2006 @ 15:19:
Weet iemand toevallig een *handig* programma om Cool&Quiet 'na te doen'... ik OC nu mijn CPU en heb dus C&Q uit staan in de bios, maar ik vond dit wel een erg handige feature. RM Clock heb ik geprobeerd maar is niet erg duidelijk (of ik ben er te noob voor :?).
Als je OC is het niet verstandig om je multiepleir te veranderen wegens vastlopers. Anders kan je net zo goed C&Q in de bios weer aanzetten komt op het zelfde neer.

[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 31-07-2006 15:58 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Wegens vastlopers? Waarom zou die dan opeens vastlopen? Werkt op normale snelheid ook en het enige wat je doet is lager voltage + lagere multiplier, maarja m'n CPU word zo ook niet zo warm dus tis niet zo erg...

Mijn CPU-NB link speed heb ik op 800Mhz gezet omdat m'n HTT nu op 250Mhz draait zodat de HTT in spec blijft. Ik heb de memory devider op 150Mhz staan met A64Tweaker zodat m'n Memory op 178 uitkomt. Dit vind ik dicht genoeg bij de 200Mhz :). CPU draait trouwens op 1.375V anders was hij niet prime stable. Wat ik me af vroeg: de link-width die je kunt instellen tussen 8bit / 16bit / auto? Mij lijkt 16bit het best maar ik weet niet precies hoe dit werkt. Ook vraag ik me af of ik de NB - SB link speed moet aanpassen? Ik heb m'n CPU-NB link speed nu dus op 4x (800Mhz) draaien en moet ik mn NB-SB daar dan ook op zetten? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

TargetX schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:53:
Wegens vastlopers? Waarom zou die dan opeens vastlopen? Werkt op normale snelheid ook en het enige wat je doet is lager voltage + lagere multiplier, maarja m'n CPU word zo ook niet zo warm dus tis niet zo erg...
Hmm, CnQ (kunstmatig met RMClock) kan tot meer instabiliteit leiden, maar zal over het algemeen weinig problemen geven denk ik. Ik heb zelf ook met RMClock ingesteld dat m'n CPU mag terugvallen naar 1064Mhz @ 1.1v (multiplier 4x), vooralsnog bevalt dat prima, ik heb maar 1 enkele vastloper gehad die ik niet kon definieren (bleef hangen bij opstarten).
[...]
Wat ik me af vroeg: de link-width die je kunt instellen tussen 8bit / 16bit / auto? Mij lijkt 16bit het best maar ik weet niet precies hoe dit werkt. Ook vraag ik me af of ik de NB - SB link speed moet aanpassen? Ik heb m'n CPU-NB link speed nu dus op 4x (800Mhz) draaien en moet ik mn NB-SB daar dan ook op zetten? Alvast bedankt!
Auto = 16bits, dus of je 'm definieert of niet, staat altijd goed :P
NB-SB link speed kun je ook aanpassen (is wel aan te raden bij hoge HTT), boven de 1100Mhz vind ie wellicht niet leuk, hoewel ik er een tijdje terug achter kwam dat die van mij boven de 1300Mhz deed :X (had ik niets van gemerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Het is algemeen bekend dat als je aan je max. zit van je oc het terugschakelen van je multiepleir voor vastlopers zorgt. Maar als je stock of maar één klein beetje oc dan maakt het natuurlijk niks uit.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Ohw :-D Dat was bij mij helaas niet algemeen bekend. Ik ben dan ook niet echt wat je noemt een die-hard overclocker natuurlijk! iig bedankt voor de informatie! (ook @ jeroen)

[ Voor 4% gewijzigd door TargetX op 31-07-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Ik ben van plan mijn VDIMM te gaan modden maar ik zie alleen tutorials staan over hoe je hem op 3.13v of 3.3v kan krijgen. Ik wilde eigenlijk 2.8v of 2.9v krijgen, is dit mogelijk door een andere resistor te kiezen dan genoemd op:
http://www.ocworkbench.co...-sata2/vdimmmodguide2.htm

Ook werkte mijn geheugen niet toen ik het in geheugenbank 1 & 2 had. Ik wil binnekort upgraden naar 2Gb geheugen maar het komt er dan dus op neer dat ik 2 x 1Gb moet kopen en mijn huidige 2 x 512Mb kan weggooien verkopen? Dat zuigt dan best wel aan dit moederbord, of zouden die bankjes wel werken als er in bank 3 & 4 wel geheugen zit (lijkt me vreemd maar goed...)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

TargetX schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:35:
[...]
Ook werkte mijn geheugen niet toen ik het in geheugenbank 1 & 2 had. Ik wil binnekort upgraden naar 2Gb geheugen maar het komt er dan dus op neer dat ik 2 x 1Gb moet kopen en mijn huidige 2 x 512Mb kan weggooien verkopen? Dat zuigt dan best wel aan dit moederbord, of zouden die bankjes wel werken als er in bank 3 & 4 wel geheugen zit (lijkt me vreemd maar goed...)...
ik had eenzelfde probleem, ik had in eerste instantie 2x 512MB in bankje 1 en 2, wilde niet booten. Daarna 2x 512MB in bankje 3 en 4, bootte prima. Nu draai ik 2x 512MB in bankje 3 en 4 + 2x 256MB in bankje 1 en 2, geen probleem :) het enige nadeel hiervan is dat je geen 1T timing meer kunt draaien, maar zoveel maakt mij dat niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Daar kan ik idd nogal mee leven ja! Bedankt voor je reactie, kan ik mooi 2 x 512Mb kopen ipv 2 x 1024Mb wat toch weer scheelt qua kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TargetX schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:35:
Ik ben van plan mijn VDIMM te gaan modden maar ik zie alleen tutorials staan over hoe je hem op 3.13v of 3.3v kan krijgen. Ik wilde eigenlijk 2.8v of 2.9v krijgen, is dit mogelijk door een andere resistor te kiezen dan genoemd op:
http://www.ocworkbench.co...-sata2/vdimmmodguide2.htm
ik ben daar ook al voor aan het kijken, het simpelste wat ik kan bedenken is niet een weerstand van 150 ohm gebruiken maar van 200 of mischien wel 300 ohm. dan word het voltage al lager.
aangezien je met een 150 ohm weerstand 3.04v op je geheugen zet zal 200-300 ohm een hover 2.9 op leveren.

en ja ik denk er weer over na een asrock dual sata 2 te kopen :9 , kan me msi k8n neo2 fx weer weg, en kan ik weer eens knap upgraden als ik dat weer eens wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:44:
[...]

ik ben daar ook al voor aan het kijken, het simpelste wat ik kan bedenken is niet een weerstand van 150 ohm gebruiken maar van 200 of mischien wel 300 ohm. dan word het voltage al lager.
aangezien je met een 150 ohm weerstand 3.04v op je geheugen zet zal 200-300 ohm een hover 2.9 op leveren.

en ja ik denk er weer over na een asrock dual sata 2 te kopen :9 , kan me msi k8n neo2 fx weer weg, en kan ik weer eens knap upgraden als ik dat weer eens wil
Dan moet je ff wachten er komt een beter versie van dit bordje de "Asrock 939Dual-VSTA" Hij is het zelfde maar met wat beter audio chip en Fan speed controller maar dat weet ik nog niet zeker en nog wat klein verbeteringen.

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/6951/939dualvstaenlargeht7.jpg

CPU- Socket 939 for AMD Athlon™ 64FX / 64X2 / 64 Processors
- Supports AMD's Cool 'n' Quiet Technology
- FSB 1000 MHz (2.0 GT/s)
- Supports Untied Overclocking Technology
- Supports Hyper-Transport TechnologyChipset- Northbridge: ULi® M1695
- Southbridge: ULi® M1567
Hybrid Booster- CPU Frequency Stepless Control
- ASRock U-COP
- Boot Failure Guard (B.F.G.)Memory- Dual Channel DDR memory technology
- 4 x DDR DIMM slots
- Supports DDR400/333/266
- Max. capacity: 4GBExpansion Slot- 1 x Future CPU Port (Supports CPU upgrade from AMD Socket 939 CPU to Socket AM2 CPU through AM2CPU Board)
- 3 x PCI slots
- 1 x PCI Express x16 slot
- 1 x PCI Express x1 slot
- 1 x AGP 8X slot
Audio - C-Media CM6501 7.1 channel audio compliant with UAA architecture
LAN- Realtek PHY RTL8201CL
- Speed: 10/100 Ethernet
- Supports Wake-On-LANConnector- 2 x Serial ATA 1.5 Gb/s connectors, support RAID (RAID 0, RAID 1, JBOD) and "Hot Plug" functions
- 1 x Serial ATAII 3.0 Gb/s connector by JMicron JMB 360 (PCIE x1 interface), supports NCQ, AHCI and "Hot Plug" functions
- 2 x ATA133 IDE connectors (support 4 x IDE devices)
- 1 x Floppy connector
- 1 x IR header
- 1 x Game header
- CPU/Chassis FAN connector
- 20 pin ATX power connector
- 4 pin 12V power connector
- CD in header
- Front panel audio connector
- 1 x USB 2.0 header (supports 2 USB 2.0 ports)Rear Panel I/O ASRock 8CH I/O
- 1 x PS/2 Mouse Port
- 1 x PS/2 Keyboard Port
- 1 x Serial Port: COM1
- 1 x Parallel Port (ECP/EPP Support)
- 4 x Ready-to-Use USB 2.0 Ports
- 1 x RJ-45 Port
- Audio Jack: Side Speaker / Rear Speaker / Central / Bass / Line in / Front Speaker / MicrophoneBIOS Feature- 4Mb AMI BIOS
- AMI Legal BIOS
- Supports "Plug and Play"
- ACPI 1.1 Compliance Wake Up Events
- Supports jumperfree
- SMBIOS 2.3.1 SupportSupport CD- Drivers, Utilities, AntiVirus Software (Trial Version)Hardware Monitor- CPU Temperature Sensing
- Chassis Temperature Sensing
- CPU Fan Tachometer
- Chassis Fan Tachometer
- CPU Quiet Fan
- Voltage Monitoring: +12V, +5V, +3.3V, VcoreAccessories- Quick Installation Guide, Support CD, I/O Shield
- Floppy/ATA 133 cables
- 1 x SATA data cable (optional)
- 1 x SATA 1 to 1 power cable (optional)Form Factor- ATX Form Factor: 12.0-in x 9.6-in, 30.5 cm x 24.4 cmOS- Microsoft® Windows® 2000 / XP / XP 64-bit / Vista™ compliantCertifications- FCC, CE, WHQL

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:35

OcGuru

Giulietta Qv

offtopic:
laat maar, verkeerd gekeken :+

[ Voor 168% gewijzigd door OcGuru op 03-08-2006 19:26 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
- CPU Quiet Fan
AMD Cool&Quiet is toch ook ondersteund op dit moederbord nu? Hij laat de fan toch ook zachter draaien als de pc erg koel is? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

edit:
typo

[ Voor 8% gewijzigd door TargetX op 03-08-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
TargetX schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:47:
[...]

AMD Cool&Quiet is toch ook ondersteund op dit moederbord nu? Hij laat de fan toch ook zachter draaien als de pc erg koel is? Of heb ik dit verkeerd begrepen?

edit:
typo
Ja, maar niet hellemaal alleen cool werkt, dat wilt zeggen dat hij wel terug klokt maar de fan gaan niet langzamer draaien en kan ook niet met software geregeld worden. Er zit geen hardware op het bordje die de voltage kan aanpassen van je fan.

En de sata zijn nu hotswap.

[ Voor 9% gewijzigd door mad_max234 op 03-08-2006 22:15 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Dat betekend dus dat Cool&Quiet eigenlijk maar half ondersteund is... aangezien ze alleen Cool ondersteunen :P Das best matig eig... vind niet dat ze dan mogen zeggen dat ze het ondersteunen... beetje jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Nou voor zover dus mijn 'stabiele' pc... Het blijkt dat hij nog steeds niet helemaal stabiel is. Geheugen in bank 3 & 4 verhelpt het wel deels (crasht veel minder vaak) maar de pc crasht alsnog compleet random. Soms als de pc een tijdje nix staat te doen in Windows, soms tijdens een spelletje, maar minstens 2 x per dag. Maakt niet uit of die OCd is of niet OCd is... Iemand enig idee? Anders moet ik dit moederbord denk ik gaan omruilen bij obcs.nl en daar heb ik niet echt trek in, maar dit moederbord begint me toch ook een beetje tegen te staan... :'( Temps van hardware zijn allemaal dik in orde, dus dat kan het niet zijn... iemand miss ENIG idee ? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

TargetX schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:25:
Dat betekend dus dat Cool&Quiet eigenlijk maar half ondersteund is... aangezien ze alleen Cool ondersteunen :P Das best matig eig... vind niet dat ze dan mogen zeggen dat ze het ondersteunen... beetje jammer :(
Ik ben er ook mee aan het spelen geweest...
Cool wil wel Quiet inderdaad niet...
Maar ik denk dat ik het uitschakel en ook in windows zuinigheid uit zet.

Mijn 4000+ stepping E4? ( ADA4000DAA5BN )
Wil corevolttage 1.175 ook stabiel lopen.stock en met 210 fsb.
met C&C aan doet het 1.12 tot 1.40

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
TargetX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 00:34:
Nou voor zover dus mijn 'stabiele' pc... Het blijkt dat hij nog steeds niet helemaal stabiel is. Geheugen in bank 3 & 4 verhelpt het wel deels (crasht veel minder vaak) maar de pc crasht alsnog compleet random. Soms als de pc een tijdje nix staat te doen in Windows, soms tijdens een spelletje, maar minstens 2 x per dag. Maakt niet uit of die OCd is of niet OCd is... Iemand enig idee? Anders moet ik dit moederbord denk ik gaan omruilen bij obcs.nl en daar heb ik niet echt trek in, maar dit moederbord begint me toch ook een beetje tegen te staan... :'( Temps van hardware zijn allemaal dik in orde, dus dat kan het niet zijn... iemand miss ENIG idee ? :'(
Ik heb ook dit Mobo en processor en mijn PC is ook al een keer of 6 uitgevallen in deze maand dat ik hem heb.
Bij mij draait alles stock, heb C'nQ aanstaan met Rightmark clock.
Heb ook een fanmate2 aan de Artic freezer pro gehangen op 5 volt, mijn processor draait idle op 35C en stressed op onder de 50C dat scheelt een hoop herrie :9 .
Er zij 2 dingen die ik er van verdenk dat ze spontane reboots veroorzaken.
1. Mijn geheugen stond in mijn bios op auto en draaide daardoor op CL 2.5T staat inmiddels op 3T
wat de waarde van mijn geheugen officieel is.(Ben geen geheugen expert :? )
Sindsdien heb ik geen reboots meer gehad (kan nog komen het gebeurt 1~2 X per week)
2. Ik heb ook ergens gelezen dat de laatste Nvidia drivers niet helemaal bugfree zijn.
Het laatste wat ik nog kan doen bij een volgend reboot is dat ik oudere drivers installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Ik heb oude en nieuwe nvidia drivers geprobeerd (84.21WHQL en 9x.xx (laatste WHQL van NVIDIA van gisteren)) en beide geven problemen. Gisteren gaf die zelfs tijdens het booten al allemaal corrupties van het beeld: het eerste beeld waar die het type videokaart weergaf was al helemaal corrupt etc. Ik schrok al helemaal aangezien de pc geen beeld meer wilde geven, maar gelukkig werkt mijn videokaart nu in een andere pc alweer anderhalve dag perfect... Ik verdenkt dus 100% het moederbord. Mijn geheugen heeft al meer dan een jaar gedraaid op 2-3-3-6-1T dus als dat het probleem is dan ligt dat aan dit moederbord (zijn de officiele specs van het geheugen dus ja...).

Ik heb inmiddels een EPoX EP-9NDA3i besteld inclusief 2 x een Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB. Dan heb ik zometeen een normaal moederbord en 2Gb ram. Hopelijk gaat dat op dat moederbord wel gewoon werken. Iemand interesse in mijn ASrock 939Dual-SATA2 moederbord? Mag voor een zacht prijsje weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
TargetX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:04:
Ik heb oude en nieuwe nvidia drivers geprobeerd (84.21WHQL en 9x.xx (laatste WHQL van NVIDIA van gisteren)) en beide geven problemen. Gisteren gaf die zelfs tijdens het booten al allemaal corrupties van het beeld: het eerste beeld waar die het type videokaart weergaf was al helemaal corrupt etc. Ik schrok al helemaal aangezien de pc geen beeld meer wilde geven, maar gelukkig werkt mijn videokaart nu in een andere pc alweer anderhalve dag perfect... Ik verdenkt dus 100% het moederbord. Mijn geheugen heeft al meer dan een jaar gedraaid op 2-3-3-6-1T dus als dat het probleem is dan ligt dat aan dit moederbord (zijn de officiele specs van het geheugen dus ja...).

Ik heb inmiddels een EPoX EP-9NDA3i besteld inclusief 2 x een Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB. Dan heb ik zometeen een normaal moederbord en 2Gb ram. Hopelijk gaat dat op dat moederbord wel gewoon werken. Iemand interesse in mijn ASrock 939Dual-SATA2 moederbord? Mag voor een zacht prijsje weg...
Zet hem eens op 2T en bankje 3&4 en "ram idle time enable". En het is de combo van mobo en geheugen er is niks kapot ofzo. :+ En dat het geheugen op mobo A wel werkt, is geen garantie dat het ook op mobo B werkt.(zelfde geld voor de timings niet elk mobo kan de zelfde timing aan.)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Als dat dus 'hoort' bij dit moederbord (of geheugen, net wat je wil) dan vind ik het wel vreemd dat ik daar nix over heb gelezen. Misschien is het handig om het in de startpost te vermelden? Ik hoop dat mijn geheugen in dit nieuwe moederbord wel werkt. En wat betreft de timings: het zijn de officieele timings, geen overclockte timings. Ik ga er van uit dat de standaard timings toch wel in ieder moederbord werken eigenlijk...

Edit: die optie waar jij het over hebt vind ik in mijn moederbord niet terug, zie ik iets over het hoofd? Nahja krijg toch hopelijk morgen nieuw moederbord binnen... RMA van OBCS.nl is ook compleet gestoord (terugzenden op eigen kosten e.d... dat ben ik op komplett.nl/informatique.nl toch anders gewend). Zoals mad_max ook al zegt is er niets kapot, dus mocht iemand voor een leuk prijsje dit moederbord willen kopen dan begin maar met bieden. Inclusief alles wat er origineel ook bij zat. Amper een week gebruikt.

Edit2: nog even een vraagje: is het 'gekke beeld bij het opstarten' en ook lelijke strepen in het beeld in windows (net alsof het mem van m'n VGA compleet naar de *** was) ook een 'teken' van de slechte RAM/MOBO combinatie bij mij of ligt dat wel aan de videokaart? Het lijkt me zo onwaarschijnlijk aangezien die altijd op normale temps loopt en in een andere pc tot nu toe ook prima werkt... Bedankt voor je antwoord (en mij gerust stellen hopelijk :P)

[ Voor 55% gewijzigd door TargetX op 04-08-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
TargetX schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:17:
Als dat dus 'hoort' bij dit moederbord (of geheugen, net wat je wil) dan vind ik het wel vreemd dat ik daar nix over heb gelezen. Misschien is het handig om het in de startpost te vermelden? Ik hoop dat mijn geheugen in dit nieuwe moederbord wel werkt. En wat betreft de timings: het zijn de officieele timings, geen overclockte timings. Ik ga er van uit dat de standaard timings toch wel in ieder moederbord werken eigenlijk...

Edit: die optie waar jij het over hebt vind ik in mijn moederbord niet terug, zie ik iets over het hoofd? Nahja krijg toch hopelijk morgen nieuw moederbord binnen... RMA van OBCS.nl is ook compleet gestoord (terugzenden op eigen kosten e.d... dat ben ik op komplett.nl/informatique.nl toch anders gewend). Zoals mad_max ook al zegt is er niets kapot, dus mocht iemand voor een leuk prijsje dit moederbord willen kopen dan begin maar met bieden. Inclusief alles wat er origineel ook bij zat. Amper een week gebruikt.
Dat komt bij elk mobo voor(ook je nieuwe mobo daar kan ook niet elk merk/type geheugen in), daarom moet je ook kijken in de lijst van goedgekeurt geheugen als je zeker wilt zijn dat het werkt. En anders moet je het gewoon uitproberen werkt het niet samen stuur je het weer terug en probeer je een ander merk. En dat geld ook voor de timing, je moet altijd met alle componenten rekening houden. Jou geheugen kan het wel aan maar misschien je mobo niet en het scheeld echt nog een 1% als je iets losser timing geeft.(1T heeft wel iets meer effect maar meer als 2 a 3% zou het nooit zijn maar de rest maakt bijna niks uit)
Ik ben in al die jaren dat ik pc bouw nog geen één mobo tegen gekomen die alles slikt.(Van Asus heb ik in het verleden aardig koppijn van gekregen) Maar er zijn mobo die erg keiskeurig zijn en andere wat minder, dit mobo zit er tussen in maar je moet soms wel wat met de instelling kloten of een ander bios pakken.

edit
En biede mag je lekker in de vraag&aanbod doen. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

weet je zeker dat het bijvoorbeeld niet je voeding is? combo van mobo en geheugen is IMO ook een mogelijkheid idd, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat echt voor voortdurende crashes zorgt, daarvoor zou immers o.a. de 'Memory Flexibility Option' zijn in de BIOS, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Ik heb eens memtest gedraaid voor de gein, en voordat 1 pass compleet was had hij al 540 errors gevonden. Niet echt relaxt dus :-). Geheugen maar eens in een andere pc gehangen, na 4 passes nog geen 1 error. Op mijn vorige moederbord had ik ook nooit fouten in m'n geheugen met memtest. Deze andere moederborden zijn wel single channel, maar het zijn 2 identieke modules, dus ik denk niet dat de fouten komen door dual channel. Het geheugen is iig in orde, dus ik ga er van uit dat de combinatie geheugen/moederbord wat ongelukkig is. Ik hoop morgen mijn nieuwe Epox moederbord binnen te krijgen, hopelijk is dat wel stabiel icm dit geheugen. Iig allemaal bedankt voor het meedenken, ik houd jullie op de hoogte... (om eventuele andere kopers te kunnen informeren of het aan de geheugen/mobo combi ligt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
jeroen__online schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 17:34:
[...]

weet je zeker dat het bijvoorbeeld niet je voeding is? combo van mobo en geheugen is IMO ook een mogelijkheid idd, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat echt voor voortdurende crashes zorgt, daarvoor zou immers o.a. de 'Memory Flexibility Option' zijn in de BIOS, lijkt me.
Memory Flexibility Option is echt bullshit functie dan gaat je geheugen op 133Mhz lopen. Dus dat is geen optie daarvoor koop je geen snel geheugen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
LOL dat vind ik nou ook :P Ik kan m'n geheugen ook wel op 1Mhz gaan draaien (multiplier 1:2000 anyone?) dan werkt t misschien wel |:( daarvoor geef ik niet zoveel uit aan zulk geheugen lijkt me he

edit: kwam misschien wat bot over, bedoel het niet gierig.. wel bedankt voor het meedenken maar ik zie dat niet als een oplossing.

[ Voor 25% gewijzigd door TargetX op 04-08-2006 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Ik heb dit bordje nu ook, maar nu mijn X2 3800+ op 4200+ loopt daalt het voltage van 1.40 stabiel naar 1.35 tot 1.37. Het is een klein verschil, maar ik denk niet dat ik nog ver kom zonder voltage verhoging. Het probleem is, dat ik in mijn bios niet hoger dan 1.4V in kan stellen. Kan ik met een andere bios versie (nu 2.10) iets hoger komen, of moet ik daar die mod voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Groever schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 09:44:
Ik heb dit bordje nu ook, maar nu mijn X2 3800+ op 4200+ loopt daalt het voltage van 1.40 stabiel naar 1.35 tot 1.37. Het is een klein verschil, maar ik denk niet dat ik nog ver kom zonder voltage verhoging. Het probleem is, dat ik in mijn bios niet hoger dan 1.4V in kan stellen. Kan ik met een andere bios versie (nu 2.10) iets hoger komen, of moet ik daar die mod voor doen?
Dan heb je C&Q zeker aan staan, dan zakt je vcore ligt in en hij is minder stabiel. Of je voeding kan het maar net aan.

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 05-08-2006 11:50 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Ik heb dit bord nu al een hele tijd en het bevalt prima tot dusver!

Ik heb nu 2 x 512mb PC3200 geheugen er in op 2T en ik zit er over te denken om er nog eens 2 x 512mb PC3200 in te zetten (precies dezelfde dual channel geheugen modules)

Echter wil ik graag weten of mijn systeem dan langzamer wordt... met betrekking tot de snelheid. Hij schijnt namelijk volgens sommigen (ander topic) naar 333mhz over te stappen.

Maar zelfs als hij dat doet kan je dan niet met een overklok weer naar 400+ mhz komen? Want met mijn huidige overklok heb ik het moederbord ook op 333mhz ingesteld...

Alvast bedankt.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
Het enige snelheidsverschil tussen 2 en 4 modules is dat je met 4 modules 2T moet draaien. Met 2 modules kun je ook 1T draaien, maar je zegt zelf ook al dat je nu 2T draait. Het verhaal van terugschakelen naar 333Mhz heb ik nog nooit gehoord, en ik heb dit moederbord nu niet meer dus kan het ook niet voor je checken, maar het lijkt mij dat het gewoon op 400Mhz werkt (wel met 2T dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
TargetX schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 13:38:
Het enige snelheidsverschil tussen 2 en 4 modules is dat je met 4 modules 2T moet draaien. Met 2 modules kun je ook 1T draaien, maar je zegt zelf ook al dat je nu 2T draait. Het verhaal van terugschakelen naar 333Mhz heb ik nog nooit gehoord, en ik heb dit moederbord nu niet meer dus kan het ook niet voor je checken, maar het lijkt mij dat het gewoon op 400Mhz werkt (wel met 2T dus).
Bedankt! En na mijn zoektocht heb ik meer van dergelijk bevestigende berichten gevonden. Dat het vroeger vooral het geval was maar met de modernere AMD Athlon cpu's niet meer en dat je het anders wel handmatig kan forceren.

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 19:04:
[...]

Dan moet je ff wachten er komt een beter versie van dit bordje de "Asrock 939Dual-VSTA" Hij is het zelfde maar met wat beter audio chip en Fan speed controller maar dat weet ik nog niet zeker en nog wat klein verbeteringen.
bedankt voor de chip, een ding valt me op, hier zit ook geen wit klipje op de agp net als eerder was vermeld in het topic

wat ik ook raar vind dat ze nog beter geluidskaart erop zetten, hij was in verschillende reviews al beter dan hun nforce 3/4 tegenhangers, zet er dan een 1000mb netwerk kaart op.

maar in iedergeval bedankt, ik ga even opzoek op internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 18:02
Heeft iemand ooit problemen gehad met een Maxtor schijf en dit bordje?

[ Voor 95% gewijzigd door Langman op 06-08-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

Ik heb er een 40, 160 en 200 gig maxtor op aangesloten, en alles werkt zonder problemen. De 200 gig is een sata schijf en de rest ide. Verder nog een 300 gig seagate sata2, doet het ook prima.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:46
Ik ben bezig met overclocken, maar op 1 of andere manier kom ik niet hoger als 11x220Mhz met mijn processor.. Standaard is het 11x200Mhz, maar als ik hoger als 220Mhz ga krijg ik blauwe schermen in Windows..! Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Ik heb mijn geheugen expres op 166Mhz gezet zodat deze niet voor problemen kan zorgen.. :)

Ik heb de mode op Async gezet en de PCI-E bus staat dan ook op 100Mhz.. De CPU staat (zoals gezegd) op 220Mhz..

De blauw schermen variëren, de eerste keer krijg ik een page_fault, de 2de keer start ik windows wel op en kom ik zelfs voorbij het laadscherm, maar dan krijg ik dus ook een blauw scherm (geen echte foutmelding, afgesloten voor de zekerheid eigenlijk).. :(

Ik hoop dat iemand weet hoe dit komt, en of ik dus nog hoger kan komen als 220Mhz (ik zou dit namelijk wel fijn vinden :) )

EDIT: Ik heb ene Enermax 500Watt voeding.. Liberty versie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 06-08-2006 15:20 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Misschien moet je de spanning van de processor al iets verhogen. Of eerst proberen of het helpt als je de HT bus lager zet. Nu draait die denk ik 5x220 = 1100 MHz, moet opzich prima kunnen op dit bord, maar je weet nooit...
Wat voor voeding heb je trouwens? Misschien dat die op de standaard snelheden al tegen de max aan zit, je videokaart is ook niet bepaald een van de zuinigste.

[ Voor 26% gewijzigd door Ikke! op 06-08-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Excuus, ik heb een Enermax Liberty 500Watt.. Deze moet het dus makkelijk trekken lijkt mij! ;)

Ik moet dus even de HTT op 800Mhz zetten begrijp ik (?).. De processor loopt op 1.45Volt.. Hoger kan niet op dit bord tenzij je een voltmod uitvoert (dit doe ik liever niet, dus misschien heb ik gewoon pech dat de processor niet hoger kan :) )

De HTT moet je toch 2x veranderen? (CPU -> NB en nog een dacht ik?)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!

Ikke!

aka Netfinity

Die voeding moet het prima kunnen hebben ja. die andere bus snelheid hoeft niet geloof ik, maar het kan nooit kwaad om te proberen natuurlijk. Misschien dat het helpt als je het geheugen in bank 3 en 4 zet? Of met lossere timings, 2T ipv 1T wil ook wel helpen. Zou het haast raar vinden dat je op de max van de cpu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb ze alle 2 maar even op 800Mhz gezet... Momenteel zit ik op een FSB van 225Mhz en dit lijkt goed te werken (draai even een half uurtje Prime95, meer vind ik niet nodig totdat ik de échte max uitzoek).. Hij is nu 51 graden celsius en draait nu 2475Mhz.. :) (Prime95 prioriteit is btw Hoog)

Op 230Mhz wil 3DMark05 niet starten, ik denk dus dat het programma vanaf dat moment gewoon niet meer wil werken, of dat het voltage op dat moment gewoon hoger moet worden :) 3DMark05 score valt heel laag uit (~8500punten), maar dit komt denk doordat de windows installatie enkele maanden uit is (stuk of 5 nu).. :)

[ Voor 35% gewijzigd door Arjan90 op 06-08-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Sp!tF!re schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 15:44:
[...]
Op 230Mhz wil 3DMark05 niet starten, ik denk dus dat het programma vanaf dat moment gewoon niet meer wil werken, of dat het voltage op dat moment gewoon hoger moet worden :) 3DMark05 score valt heel laag uit (~8500punten), maar dit komt denk doordat de windows installatie enkele maanden uit is (stuk of 5 nu).. :)
heb je je geheugen ook teruggeklokt? (lagere divider, dus op DDR166 of DDR133) Ik hoop niet dat het hier een opsomtopic wordt van 'ik kan niet hoger OC'en, help!!', want ik denk dat een heleboel al in dit topic is te vinden of in het Athlon64 OC topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Nee, dit is absoluut niet mijn bedoeling!

Zoals ik in een eerdere post heb gezegd draait mijn geheugen op 166Mhz momenteel (200Mhz normaal gesproken).
3DMark05 start niet eens op bij 230Mhz, ik denk dus dat mijn CPU het niet aankan, mijn maat kan namelijk zonder veranderen van settings al meteen op 225Mhz komen zonder problemen! (zonder HTT veranderen enzo!).. Hij kan ook gewoon opstarten met 230Mhz, maar dit geeft wel enige problemen.. Dan doet zijn computer wel moeilijk (maar dat is dus zonder settings veranderen)

PS: Hij heeft exact dezelfde processor (mogelijk andere build?) en hetzelfde moederbord (mogelijk een revisie)

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 07-08-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
heeft iemand mischien ook OC ervaring met het overclokken op het am2cpu board op dit moederbord? (met de proc en ram overclocken)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Heeft iemand al ervaring met dit mobo'tje in samenwerking met de Athlon64 X2 4600 Manchester?
Ik ga namelijk misschien m'n huidige systeem (zie sig) upgraden met deze ASROCK 939DUAL-SATA2 en de Athlon64 X2 4600 Manchester aangezien ik m'n huidige AGP-videokaart en geheugen (nog) niet wil upgraden. Aangezien de prijzen van AMD flink gedaald zijn lijkt me dit een verstandige aankoop, zeker omdat ik niet m'n videokaart en m'n geheugen wil vervangen voor een eventuele Intel Core 2 Duo. Ik gebruik m'n PC voornamelijk om te gamen, downloaden, AVI's omzetten naar DVD.
Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
lochtejans schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:06:
Heeft iemand al ervaring met dit mobo'tje in samenwerking met de Athlon64 X2 4600 Manchester?
Ik ga namelijk misschien m'n huidige systeem (zie sig) upgraden met deze ASROCK 939DUAL-SATA2 en de Athlon64 X2 4600 Manchester aangezien ik m'n huidige AGP-videokaart en geheugen (nog) niet wil upgraden. Aangezien de prijzen van AMD flink gedaald zijn lijkt me dit een verstandige aankoop, zeker omdat ik niet m'n videokaart en m'n geheugen wil vervangen voor een eventuele Intel Core 2 Duo. Ik gebruik m'n PC voornamelijk om te gamen, downloaden, AVI's omzetten naar DVD.
Wat voor een ervaring want elke 939 cpu werkt even goed op dit bordje zit geen verschil in ofzo. Wel moet je ff kijken of één van de laatste biossen erop staat.(Meestal staat er de één na laatste bios op nieuwe mobo) En wel geheugen wil je gaan gebruiken? Want daar moet je wel opletten, in tegenstelling tot je cpu kan hier wel problemen ontstaan.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
lochtejans schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 12:06:
Aan je sig te zien gebruik je corsair geheugen. Ik heb zelf niets dan problemen gehad met dit moederbord en ben inmiddels overgestapt op een ander moederbord. De 'diagnose' destijds was dat het moederbord niet compatible was met mijn geheugen. Wellicht heb ik een defect moederbord gehad oid en werkt het wel prima met jou geheugen, maar je bent bij deze dus gewaarschuwd :-). Ook vond ik de OC mogelijkheden van deze bios wat beperkt. Maximaal 2.7v op je DIMM's is wat matig (en een voltmod is ook weer zoiets...). Ik gebruik inmiddels een Epox 9NDA3i en deze werkt prima (alle voltages (vrij subtiel) aan te passen :-) Zelfs van je northbridge! Helaas geen PCI-e op dit moederbord maar dat moet dan maar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 12:43
Ik wil idd een reepje van 1GB Corsair (PC3200) en een reepje 512MB Dane-Elec (PC3200) gaan gebruiken. Het lijkt me dat deze gewoon zouden moeten werken. Het is mij in beginsel niet om het overclocken te doen maar dat is natuurlijk wel mooi meegenomen.
Welk geheugen, wat problemen veroorzaakte, gebruikte jij dan op deze mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
lochtejans schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:05:
Ik wil idd een reepje van 1GB Corsair (PC3200) en een reepje 512MB Dane-Elec (PC3200) gaan gebruiken. Het lijkt me dat deze gewoon zouden moeten werken. Het is mij in beginsel niet om het overclocken te doen maar dat is natuurlijk wel mooi meegenomen.
Ik heb geen last van problemen maar er zijn er zat die dat wel hebben met niet (geheel) compatible geheugen. Lees maar een paar posten terug. ;) Met dit probleem heeft helaas elk mobo te kampen soms iets minder en soms heel erg. En in het verleden heb ik zat problemen gehad met geheugen wat niet wilde werken in combinatie met het mobo.

Stuur asrock wychen eens een email en het type geheugen en of het gaat werken.(ook ff het type chipjes vermelden dat op je reepjes zitten)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asrock dual sata 2 op de kop kunnen tikken voor 35 euro van een maat :)
meteen wat kingston geheugen gekocht als vervanging voor een brakke memory module.
en loopt nu vrolijk rond op 2750 mhz, met geen 1t bug
revisie 1.05 bord.

nu nog een voltmod doen en op naar de 2.8-2.85ghz voor 24/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
nog meer mensen hier die net als ik in DC draaien, alleen waarvan de reepjes verschillende timings hebben? Ik krijg mijn PC3200 geheugen (CL3.0 en CL2.5) niet hoger dan 266 Mhz (zowel in Dual Channel als Single Channel). Ik weet niet wat voor firmware jullie draaien?

Ik heb het probleem dat de PC anders het vertikt te booten...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
LiquidT_NL schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 18:01:
nog meer mensen hier die net als ik in DC draaien, alleen waarvan de reepjes verschillende timings hebben? Ik krijg mijn PC3200 geheugen (CL3.0 en CL2.5) niet hoger dan 266 Mhz (zowel in Dual Channel als Single Channel). Ik weet niet wat voor firmware jullie draaien?

Ik heb het probleem dat de PC anders het vertikt te booten...
Welke timing gebruik je nu dan? En het is geen probleem om twee verschillende reepjes te gebruiken als ze maar goed zijn ingesteld en compatible zijn met het mobo.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
3-3-3-8

Maar zelfs al zet ik de timings op max doet hij het niet.
De reepjes individueel heb ik geen problemen mee, alleen als ze samen draaien :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Verwijderd

Met het OCW7beta bios kon ik 270*9 halen en met de asrock 2.20 niet eens 250*9, rara hoe kan dat? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2006 01:06 ]

• TargetX
lochtejans schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 18:05:
Sorry voor de late reactie, ik volg dit topic niet meer zo actief sinds ik een nieuw moederbord heb. Ik gebruik zelf "Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB PC3200 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns", je kunt hier (pdf) de specs ervan bekijken. In mijn Epox 9NDA3i bordje werkt het overigens wel prima...

• LiquidT_NL
ik wil ook dit moederbord de deur uittrappen... Zoals al gezegd door meerderen, ik heb er alleen maar narigheid mee (alleen ik heb geen zin in het inbouwen + reinstall windows en games). Als ik nou gewoon dat geheugen alleen al op DC krijg op full speed :S Welke BIOS gebruiken jullie dan? Bij 2.20 lukt het me echt niet :(

• TargetX
Ik raad je toch aan een ander moederbord te nemen. Ik werd er ZO ziek van gewoon... niet normaal.. op mijn nieuwe moederbord (Epox 9NDA3i) geen enkel probleem gehad! In het ergste geval kan ik dat 939Dual-SataII bord niet verkopen, maarja liever 50 euro verspild dan zo'n onstabiel moederbord. Ik had al slechte dingen gehoord over AsRock (budget, niet zulke goede kwaliteit etc) maar na veel reviews leek dit toch een prima bordje. Helaas bleek dat niet zo.... voor mij geen Asrock meer.

@Edit: LiquidT_NL: Ga er maar vanuit dat je het niet stabiel kunt krijgen. Het zal wel liggen aan de compatibiliteit tussen je moederbord en je geheugen. Draai anders voor de gein eens memtest over je geheugen voor een paar uur... ik had op 70% van pass 1 al 530 errors. In dit nieuwe moederbord (die epox dus) 10 uur lang memtest gedraaid (over t zelfde memory) en 0 errors. Zegt mij toch iets over de kwaliteit van die AsRock...

[ Voor 30% gewijzigd door TargetX op 10-08-2006 19:50 ]

• getfirefoxnow
  • Niet online
Ik zie in de specs dat de RAID via de SATA 1,5GBit loopt (?).
Nu wil ik 2 HD's in de RAID hangen, dit zou snelheidswinst opleveren :?
--> Is het verstandiger 1 HD in de SATA3Gbit te hangen of 2HD's in de SATA1,5Gbit via RAID?

Ik las dat veel geheugen problemen oplevert op dit board, welk geheugen is aan te bevelen? Misschien handig om in topicstart te zetten ;) .

• getfirefoxnow
  • Niet online
TargetX schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:48:
Zegt mij toch iets over de kwaliteit van die AsRock...
Zijn er betere boarden die ook AGP ondersteunen?

• TargetX
Nee, dat is dan ook de enige reden dat ik deze heb geprobeerd. Dan maar een AGP-only bord... ik prefereer stabiliteit iig.

Verwijderd

Voor een bord dat zoveel verkocht wordt vind ik de klachten reuze meevallen, moet je maar eens kijken naar de klachten die binnenkomen over de Asus A8N serie, dat zijn er veel meer.
Imo heeft het dus niets met Asrock te maken, het is voor de prijs een perfect bordje, er zullen altijd mensen zijn die wat problemen met hun mamaplank hebben maar daar hoef je nog niet heel Asrock in een hokje te stoppen, bij de meeste mensen werkt het bordje gewoon goed ;)

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

getfirefoxnow schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 19:55:
Ik zie in de specs dat de RAID via de SATA 1,5GBit loopt (?).
Nu wil ik 2 HD's in de RAID hangen, dit zou snelheidswinst opleveren :?
--> Is het verstandiger 1 HD in de SATA3Gbit te hangen of 2HD's in de SATA1,5Gbit via RAID?
[...]
beetje kromme vraag, tuurlijk is 2x SATA150 in RAID-0 (striping) sneller dan 1 SATA300 HD, maar wil je het geld er aan uitgeven en neem je genoegen met de (theoretisch) gehalveerde zekerheid van je data? :?
sneller is RAID-0 sowieso, 1x SATA300 HD doet zo'n 70MB/s, 2x SATA150 schijfjes in RAID-0 halen de 100MB/s denk ik wel.

• getfirefoxnow
  • Niet online
jeroen__online schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:12:
[...]
sneller is RAID-0 sowieso, 1x SATA300 HD doet zo'n 70MB/s, 2x SATA150 schijfjes in RAID-0 halen de 100MB/s denk ik wel.
Ben niet zo met dit onderwerp bezig de laatste paar jaar, vandaar ;)
Maar zijn er ook moederborden met 2x SATA300 in RAID die een nog hogere doorvoersnelheid halen?
Edit: volgens wiki heeft SATA300 een doorvoersnelheid van 2,4Gbit/s

En welk merk geheugen is aan te bevelen bij dit moederbord?

[ Voor 12% gewijzigd door getfirefoxnow op 10-08-2006 22:00 ]

Verwijderd

Voordat ik mijn M2N setupje had had ik ook een Asrock Dual SataII , bijna nooit problemen mee gehad, en áls er problemen waren werden die zo snel mogelijk opgelost. Bij Asus ligt dat wel anders, het lijkt wel of ze schijt aan ons hebben. Heb al zoveel mails gestuurd, niet eens een reply :? .

Waarschijnlijk wordt mij volgende bordje weer van het merk Asrock :) .

• TargetX
getfirefoxnow schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 21:55:
[...]

Ben niet zo met dit onderwerp bezig de laatste paar jaar, vandaar ;)
Maar zijn er ook moederborden met 2x SATA300 in RAID die een nog hogere doorvoersnelheid halen?
Edit: volgens wiki heeft SATA300 een doorvoersnelheid van 2,4Gbit/s

En welk merk geheugen is aan te bevelen bij dit moederbord?
IIG geen corsair cmx 3200c2 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
TargetX schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:58:
[...]

IIG geen corsair cmx 3200c2 :-)
Welke rev. is het reepje en welke chipjes zitten erop, want er zijn veel verschillend rev. geweest met anderen pcb en chipjes. Dan weten we wat we niet moeten kopen. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Laatst online: 03-09 21:10
Ik lees hier veel reacties over de Athlon 3500+ ICM Asrock dual,
ik heb dit net 2 dagen staan, ik heb vandaag maar eens voor de gein geprobeert hoever ik kwam maar ik kwam makkelijk op de 2.65 Ghz stabiel @ Superpi 38Sec 1MB

ik moest hiervoor wel me geheugen op 166 zetten, wat ICM met he httbus samen weer 195 werd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 16:00
Ik heb een vraagje over de arctic freezer pro icm dit moederbord en de SD 4000+. Is het mogelijk om op dit moederbord Temperature Control voor de processor in te stellen, zodat de koeler minder snel draait als de temperatuur van de processor onder een bepaalde waarde zit? Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat dit moederbord dat ondersteunde maar ik kan het nergens in de bios vinden. Ik gebruik trouwens bios versie 2.20.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Het bordje kent van Cool 'n Quiet alleen het Cool gedeelte, oftewel het downclocken, hij kan echter geen fan aansturen ben ik bang.. (tenzij dit op een nieuwe revisie wel zo is, maar zowel ik als mijn maat hebben het niet, en mijn maat heeft hem 1 maand geleden aangeschaft en ik al bijna 1 jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Laatst online: 16:00
Ok, maar nu vraag ik mij af of er nergens een programmaatje te downloaden is die dat Quiet gedeelte kan regelen. Is er iemand dat weet?

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
als het moederbord de controller niet heeft om die fan langzamer te laten draaien, kan het ook niet met een progje. Maar voor een paar euro heb je zo'n ding met een draaiknop erop om je proc handmatig te coolen (of koop een aerogate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voltage mod gedaan, bios ingesteld op 1.150V.
Ik meet in de bios en in windows met CPUZ : 1.45V.
Dit had toch 1.55 moeten zijn? vreemd maar de mod lijkt me goed gelukt anders was dit 1.150V geweest. Verder kom ik niet hoger dan 250 voor HTT, een 3700+ op 2.76GHZ maar misschien komt dit omdat mn geheugen niet verder wil. Corsair TwinX 2-3-3-6

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 16:30:
Voltage mod gedaan, bios ingesteld op 1.150V.
Ik meet in de bios en in windows met CPUZ : 1.45V.
Dit had toch 1.55 moeten zijn? vreemd maar de mod lijkt me goed gelukt anders was dit 1.150V geweest. Verder kom ik niet hoger dan 250 voor HTT, een 3700+ op 2.76GHZ maar misschien komt dit omdat mn geheugen niet verder wil. Corsair TwinX 2-3-3-6
Heb je C&Q aanstaan? want dan werkt de mod niet.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:12:
[...]

Heb je C&Q aanstaan? want dan werkt de mod niet.
OK opgelost :) Eerst moet je de VCORE settings op AUTO zetten, daarna naar Manual om de spanning toe te passen. Ik gebruik de ocworkbench bios dus zal hier wel nodig zijn ... :)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 18:36:
[...]

OK opgelost :) Eerst moet je de VCORE settings op AUTO zetten, daarna naar Manual om de spanning toe te passen. Ik gebruik de ocworkbench bios dus zal hier wel nodig zijn ... :)
En kom je nu hoger? want misschien moet je je geheugen wat terug klokken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:04:
[...]

En kom je nu hoger? want misschien moet je je geheugen wat terug klokken.
stabiel: htt 250 als geheugen 166/333 ingesteld is. Multiplier is locked op 11X
stabiel: htt 270 als geheugen 133/266 ingesteld is. Multiplier is locked op 11X

Bij 275 voor HTT wordt alles instabiel, maar duidelijk is wel dat het geheugen de bottleneck is, gezien ik verder kom als ik het aantal MHZ voor geheugen terugschroef van 166>133. Standaard is dit geheugen 400mhz cas2 (corsair TwinX dual chan.)

spanning op de core is nu 1.59V, temp is 45c non-stressed
spanning op geheugen is ingesteld als "high" in de bios, maar geen voltmod gedaan nog.

Jammer dat ik de multiplier op de processor niet kan veranderen (locked) want ik heb t idee dat het geheugen de bottleneck is! Idee om nog verder te kunnen komen? Als ik het geheugen op 100mhz laat lopen (200mhz) dan is een HTT op 275 nog altijd niet stabiel, dus HTT zit wel aan zn max ongeveer......

verdere instellingen zijn: cas2, 1T, NB&SB = auto, ras = auto

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Je kan de CPU>SB (dacht ik) veranderen naar 800Mhz, op die manier kon ik ook wat hoger (van 219 naar 230 :X Niet stabiel, maar eerst kreeg ik dan allerlei blauwe schermen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
klopt dat NB -> SB is eigenlijk de HTT bus speed multiplier, die moet voor beste resultaten onder de 1000 zitten.

Maar bij ASRock is het anders gedaan, die NB -> SB werkt zo:
op 1000 Mhz = 5x
op 800 Mhz = 4x
op 600 Mhz = 3x
etc. etc.

En dan doe je dus die multiplier maal je HTT speed, en dan heb je de bus speed.

Heb je btw wel een nieuwere BIOS? De andere hadden een 274 Mhz HTT cap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd ik zit op de OCW7 bios, deze zou niet cap@274 moeten hebben.. probeer straks de OCW8 bios wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn AMD Athlon 64 3000+ op de Asrock DualSata2 heb ik overgeclockt tot HTT 260. Het geheugen heb ik staan op 166 (333). Dit geeft een kloksnelheid van 2,35 Ghz en een geheugensnelheid van 3100 MB/s. Flink stuk sneller dan de standaard 1,8 Ghz en de 2800 MB/s geheugensnelheid. Dit draait allemaal superstabiel op Asrock BIOS 2.20. De Athlon 3000+ is over te klokken tot 3 Ghz dus er is nog een grote marge. Zie dit artikel voor het bewijs van de onvoorstelbare overklokbaarheid van de 3000+:

http://www.hexus.net/content/item.php?item=1255&page=1

Hoger gaan doe ik niet want het geheugen draait nu op 414 mHz (standaard 400) en de systeembus draait nu op 2080 (standaard 2000).
Aan iedereen met een Athlon 3000+ i.c.m. een Asrock dualsata2 kan ik deze settings echt aanraden. Geen gedoe met voltages of nb-sb en weet ik allemaal wat. Alles staat op auto en alles werkt perfect. Gewoon HTT op 260 en geheugen op 166 (333) en klaar. Een 30% overclock voor de luiaard.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
@peterbouter
Dat de cpu in het review 3000Mhz haald wilt niet zeggen dat die van jou ook 3000Mhz haald je kan goed al aan je max zitten of er niet ver vanaf zitten. Ik heb een 3000+ die doet 2700Mhz en ik heb nog een 3200+ die 2450Mhz doet, alle twee op 1.584 vcore. De één cpu is de ander niet. En de E3 is al weer er achterhaald de E6 en E4 gaan meestal een stuk harder.(De 939 serie is helemaal achterhaald, AM2 is de huidige core)

HyperTransport gaat tot de 1000 (voor S939 cpu's voor S754 cpu's is 800Mhz de max) en kan je niet verdubbelen(zoals ddr) want het verkeer kan alleen maar 1x 1000MHz upstream en 1x 1000Mhz downstream gebruiken en niet 2x down of 2x upstream. ;)

Ja auto werkt(vaak) prima voor een klein oc, maar als je boven de 300+ MHZ HT-bus gaat oc moet je toch wat veranderen aan sommige optie en hardware mods uitvoeren. :P

Mad_Max234 heeft alweer één nieuw soldeerbout gekocht en het word weer kouder dus het oc gaat weer beginnen. Heb twee Asrock 939Dual-sata mobo klaar liggen nog wat mods uitvoeren en dan straks met -5 graden gaat de pc weer naar buiten en de vcore dik omhoog. 8)

[ Voor 63% gewijzigd door mad_max234 op 15-08-2006 22:04 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Ik heb deze vraag hier al eens eerder gesteld, maar ik zoek passend geheugen bij dit moederbord. Ik las in de manual dat het PC3200, PC2700 & PC2100 aan kan.

Op pricewatch las ik dat deze hoog genoteerd staan:
- Kingston KVR266X64C25/1G, 1024 MB, DDR, PC2100, 266 MHz &
- 1GB PC2100 DDR (Dane-Elec)

Zijn deze ook dual channel?
Zijn deze geschikt voor dit moederbord?
Is er ander type geheugen dat nog beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 21:36:
Dat de cpu in het review 3000Mhz haald wilt niet zeggen dat die van jou ook 3000Mhz haald je kan goed al aan je max zitten of er niet ver vanaf zitten. Ik heb een 3000+ die doet 2700Mhz en ik heb nog een 3200+ die 2450Mhz doet, alle twee op 1.584 vcore. De één cpu is de ander niet. En de E3 is al weer er achterhaald de E6 en E4 gaan meestal een stuk harder.(De 939 serie is helemaal achterhaald, AM2 is de huidige core)
Het gaat hier om de Venice revisie wat ook met koeieletters boven het aangehaalde artikel staat. De Venice revisie haalt 3 Ghz. Dat de 939 serie helemaal is achterhaald is off-topic en bovendien zwaar overdreven, de 939 serie is pas onlangs door de AM2 opgevolgd. Bovendien is het prestatieverschil te verwaarlozen:
reviews: Prestatievergelijking Socket 939 en Socket AM2
HyperTransport gaat tot de 1000 (voor S939 cpu's voor S754 cpu's is 800Mhz de max) en kan je niet verdubbelen(zoals ddr) want het verkeer kan alleen maar 1x 1000MHz upstream en 1x 1000Mhz downstream gebruiken en niet 2x down of 2x upstream. ;)
Sisoftware Sandra 2007 geeft een data rate aan van 2040 dus dat geef ik weer.
Ja auto werkt(vaak) prima voor een klein oc, maar als je boven de 300+ MHZ HT-bus gaat oc moet je toch wat veranderen aan sommige optie en hardware mods uitvoeren. :P
Ik heb het daarom ook juist over een 30% overclock voor de luiaard, niet over 300+ clocken met allerlei voltmods en weet ik niet wat allemaal.
Mad_Max234 heeft alweer één nieuw soldeerbout gekocht en het word weer kouder dus het oc gaat weer beginnen. Heb twee Asrock 939Dual-sata mobo klaar liggen nog wat mods uitvoeren en dan straks met -5 graden gaat de pc weer naar buiten en de vcore dik omhoog. 8)
Als je daar je kick van krijgt in de korte tijd die je gegunt is in dit leven veel plezier daarmee. 8)7 Mijn oplossing is voor de doorsnee computergebruiker zoals ik , die met twee snelle BIOS aanpassingen een 30% snellere processor wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Topicstarter
Het gaat hier om de Venice revisie wat ook met koeieletters boven het aangehaalde artikel staat. De Venice revisie haalt 3 Ghz. Dat de 939 serie helemaal is achterhaald is off-topic en bovendien zwaar overdreven, de 939 serie is pas onlangs door de AM2 opgevolgd. Bovendien is het prestatieverschil te verwaarlozen:
Het gaat daar om een cpu die meer dan een jaar op de markt is en er zijn al veel beter core's uit de E4 en zelfs de E6 is beter in oc dus hij is "voorbijgestreefd" en dan is de oude "achterhaald". Ik vind ook niet dat de 939 cpu's slechter zijn en AMD heeft ook nooit beweerd dat de AM2 sneller zouden zijn, maar ze moesten wel een keer naar de nieuwe techniek(DDR2) overstappen om niet achetr te blijven.
Sisoftware Sandra 2007 geeft een data rate aan van 2040 dus dat geef ik weer.
Kan niet HTT kan nooit 2040 zijn. ;) Hij rekend de up en down link samen ofzo maar het klopt niet dat je bus 2040Mhz loopt. Ga maar wat meer in de stof verdiepen dan kom je re zelf wel achter.
Als je daar je kick van krijgt in de korte tijd die je gegunt is in dit leven veel plezier daarmee. 8)7 Mijn oplossing is voor de doorsnee computergebruiker zoals ik , die met twee snelle BIOS aanpassingen een 30% snellere processor wil hebben.
LOL!! wat een opmerking.
Wat doe jij dan met je tijd hier wat anders zo nuttig is, in de kerk zitten ofzo? Ieder zijn hobby zou ik zeggen. en die paar uurtjes die ik er insteek valt ook wel mee, het word geen levens werk(En ik verwacht niet binnen die tijd hget loodje te leggen) . :D
En de doorsnee pc gebruiker die oc niet. 99,98% of iets in die richting. :P

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
@peterbouter: Ga eerst eens wat LEREN over overclocken man. Zoals al gezegd, de ene CPU is de andere niet. De ene 3000+ klokt over tot 3 Ghz, de ander tot 2,1 Ghz. Het ligt aan de family, stepping, revision, en zelfs dan zit er verschil tussen.
Een snelle OC oplossing bestaat niet, ieder moet de grenzen van zijn CPU vinden, hoe je het ook wendt of keert. Dat jij andere nou nerds vind omdat zij maar bezig zijn met hun PC, en er misschien wat meer over weten, is nog geen reden om hun af te zeiken over hun hobby...

sowieso ben jij niet echt op hoogte. Venice is geen revision, maar een codename voor bepaalde processoren. Daarbinnen zit er nog verschil tussen vanalles, waaronder revision. De ene Venice is de ander niet.

Daar komt nog eens bij dat de 939 onderhand WEL achterhaald is, en binnenkort uit de productie wordt gehaald.

En een HTT bus op 2000 Mhz is niet goed, dat weet ik wel :+

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste