Opstartproblemen met WindowsXP SP2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste menschen,

Ik zit met een klein probleem. Als ik mijn pc opstart, dan blijft de pc vaak hangen bij het laadbalkje met het WinXp logo er boven. Het balkje blijft wel gewoon doorlopen.
Soms komt de pc hier wel doorheen, en komt ik bij het (blauwe) inlogscherm. Als ik dan hier mijn account activeer dan blijft de pc hangen in een zwart scherm. Ik kan de muiscursor hier wel zien en bewegen, maar dit is niet zodanig vermakelijk om op die manier de dag door te brengen. Soms start de pc ook zonder problemen op, maar ik heb hem net over de 20 keer herstart zonder enige progressie.
In de BIOS heb ik al het een en ander geprobeerd, zoals de schijf op IDE mode te laten lopen, maar ik kom maar niet tot een goede oplossing. Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit misschien te verhelpen is? Reacties zijn van harte welkom!

Mijn PC specs:

Asrock Dual SATA2, socket 939 (nieuwste BIOS)
AMD64 3700
2048MB RAM
Asus Geforce 7900GT TOP
Western Digital 320GB HD SATA2

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Ik zit met hetzelfde probleem wat af en toe op komt zetten. Ik heb vrijwel hetzelfde systeem.

ASRock Dual-SATA2 939
AMD Athlon 3200+
2GB DDR400

Mijn pc boot echter wel door maar laadt wanneer ik dit probleem heb niet naar het inlogscherm, na het zien van het windows boot scherm wordt het zwart en krijg ik alleen een cursor te zien (welke gewoon reageerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 16:21
DoubleJ schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 00:47:
Ik zit met hetzelfde probleem wat af en toe op komt zetten. Ik heb vrijwel hetzelfde systeem.

ASRock Dual-SATA2 939
AMD Athlon 3200+
2GB DDR400

Mijn pc boot echter wel door maar laadt wanneer ik dit probleem heb niet naar het inlogscherm, na het zien van het windows boot scherm wordt het zwart en krijg ik alleen een cursor te zien (welke gewoon reageerd)
Ik heb inderdaad ook precies hetzelfde probleem!

Ook Asrock Dual Sata2 939 met AMD Athlon 3500+ en 1GB DDR3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Ik heb dit probleem gelukkig niet en heb wel dit bordje met de volgende overige specs:

Asrock Dual-Sata2 s939 bios: v2.20
AMD 64 X2 3800+
4 x 512mb PC3200 Twinmos
Asus 6600GT (AGP)
2x Samsung spinpoint sp2504

Wel verdacht dat het veel voorkomt bij dit bordje... nogmaals ik heb daar gelukkig geen last van.

Alleen dat hij soms niet goed opstart helemaal aan het begin van het proces. (dus beelden blijven zwart etc maar alles draait wel) Fysiek uitzetten en opnieuw starten werkt dan meestal wel maar niet altijd (dan nog een keer proberen) Dit gebeurt ook een enkele keer bij het afsluiten... Maar dit lijkt mij geen samenhang te hebben met het probleem uit de topicstart.

Ben wel benieuwd wat hier nou uitgaat komen...

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-06 21:29
Wat ik me afvraag, of jullie misschien allebei dezelfde software of drivers geinstalleerd hebben waardoor dit probleem optreedt? Misschien moet je proberen te zoeken naar overeenkomsten tussen de 2 XP installaties.

Misschien kan het helpen om voor jezelf de volgende vragen te beantwoorden:

Start XP wel altijd op in safe mode?
Treedt het probleem ook op bij een kale windows XP SP2, met alleen de broodnodige drivers geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Ik ga vandaag mn PC herinstalleren, om andere redenen. En dan zal ik eens kijken of ik wat meer te weten kan komen over het opstart probleem.

De PC start in Safe Mode overigens wel goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios update al geprobeerd ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
memtest86 al geprobeerd? Wat voor geheugen zit erin (en dan bedoel ik merk, type, enz.)? Staat het voltage en de timings voor het geheugen juist ingesteld in het BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Yup, ik draai de laatste bios.

Ik heb er 4 Corsair DDR400 reepjes in zitten. Timing staan allemaal volgens de specificaties van het geheugen. Zal memtest zo 'ns even draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Memtest gedraaid en alles was in orde. Heb windows inmiddels opnieuw geinstalleerd en opstart problemen zijn verleden tijd, heb nu weer andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook gehad, tot het moment dat ik mijn usb I-pod aansluiting tijdens het opstarten er uit haalde. Toen geen problemen meer gehad. Kijk even of het werkt als je je niet noodzakelijk usb aansluitingen verwijdert voordat je je computer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 19:52
Ik heb ook dit probleem, zij het sporadisch. Pc boot gewoon, je krijgt het Win XP scherm, en na 3-4x het blauwe balkje gezien te hebben, laad hij het scherm door, maar krijg je geen login scherm, alleen een zwart beeld met witte cursur bovenaan.

Reset je de pc een keer en dan laadt hij wel gewoon door. Vreemd.

Bios 2.30
WinXp Pro SP2

Asrock Sata2 Dual 939
Amd X2 4200+
7900GS
2GB
2x250gb Maxline 3

Ontspan.

Pagina: 1