Mijn Corsair met Winbond BH5 loopt ook niet lekken met de standaard settings.
De voltage op "high" zetten heeft het opgelost.
De voltage op "high" zetten heeft het opgelost.
Zet hem eens op 2T. En ik heb zelf veel slecht ervaringen gehad met mdt, veel competible problemen.
[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 14-09-2006 01:44 ]
Hmm, ik heb 2x512MB Kingston CAS3 PC3200 en geen last. Draai je 1T?pinojo123 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 12:45:
Kan en mag je de DRAM Voltage zomaar op high zetten ik heb last van BSOD's en ben flink zoekende wat dit kan zijn?
MEMTEST reboot of loopt vast, Kingston K 2x 1 GB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz)
Hier stond een dode link.
[ Voor 71% gewijzigd door Rey Nemaattori op 14-09-2006 20:25 ]
Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje
"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Ik denk dat het de combo is.pinojo123 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:04:
Ik heb alle settings al geprobeerd.
Andere bankjes ook ik denk zelf dat dit moederbord niet goed is of de voeding.
Wat ik wel gek vond met een bios update via windows bleven er een rij vakjes rood de rest werd groen.
Kan iemand dit zich herinneren.
P.S. ik heb net 4 uur het dos memory test programma van windows zonder fouten gwedraaid.
[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 14-09-2006 23:44 ]
Ik heb de laatste tijd diverse setups geprobeerd; dwz de 2 reepjes in verschillende bankjes geplaatst, ook alleen het reepje Corsair, dus de Dane-Elec eruit.mad_max234 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:27:
Ik denk dat je de raid software heb geinstalleerde maakt verder niks uit, dat veroorzaakt de freeze van je systeem niet. Je moet het denk ik bij iets anders zoeken dan je hhd, ik verdenk je geheugen van de problemen. post je instelling eens van je geheugen, en het type geheugen dat je draait.(liefst ook de chipjes die er oip zitten, de hele code die erop staat)
Haal de Dane-elec reepje er eens uit, en test hem eens een tijdje. Werkt dit niet doe je het anders om alleen de corsair.
En draai je 2T of 1T, en welke bios gebruik je?
[ Voor 7% gewijzigd door lochtejans op 15-09-2006 13:42 ]
probeer eens de timings manueel in te stellen, hier zo gedaan en zelfs minder problemen met m'n corsair value latjes (durfde in het verleden soms wel eens freezen)lochtejans schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 12:43:
[...]
Wat betreft het type geheugen staat het volgende op de chipjes:
Corsair Value Select:
op de sticker --> VS1GB400C3 (4094-0547034-0 -028657)
op de chipjes --> 64M8BDC MIRII00545
Dane-Elec:
op de sticker --> PC3200u-3033-B 512MB
op de chipjes --> 46V32M8
Wat betreft de verschillende instellingen voor het geheugen staat volgens mij alles op AUTO. Ik weet namelijk ook niet wat al deze instellingen inhouden (sommige dingen heb ik de keuze uit 2T t/m 8T etc). Misschien kan iemand uitleggen wat deze inhouden en wat er zou moeten komen staan.
Ik draai trouwens Bios versie 2.20. Deze was al aanwezig bij aankoop.
AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V
[ Voor 80% gewijzigd door lochtejans op 15-09-2006 17:56 ]
ik zie dat je dane-elec geheugen hebben, kunnen die wel CAS2 aan?lochtejans schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 17:24:
Ik heb nu beide reepjes weer geplaatst en tevens de CAS Latency van AUTO naar 2T veranderd.
Hopelijk krijg ik nu binnen afzienbare tijd geen freezes
AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V
Ik ga 3-4-4-8 eens proberen, dat het geheugen niet lekker werkt met dit mobo lijkt me toch sterk het stond bij b.b.g editie mei.mad_max234 schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:42:
[...]
Ik denk dat het de combo is.Geheugen+mobo en dat er niks kapot is.(zoals het meestal het geval is bij dit bordje) Want ik moet zeggen dat asrock bijna geen doa mobo heeft (zijn we bij dfi wel anders gewend
), en hij is toch echt heel en heel veel verkocht. Maar je moet wel uitkijken met wel geheugen je gaat gebruiken want niet elk geheugen gaat werken.(maar daar heeft elk mobo wel last van)
BH-5 chipjes geven vaak problemen maar ook niet van elk merk.
Corsair C2 geeft soms ook problemen maar weet niet welke chipjes er gebruikt zijn bij de probleem reepjes.
Maar het meeste werkt gewoon goed.
Probeer dit eens:
reepjes in bankje 3&4
3-3-3-8 trc op 11 of 3-4-4-8 trc op 12
Ik draai mijn geheugen altijd op een hoger voltage dan de standaardwaarde, omdat dit bij Corsair gewoon onder de garantie valt. Ik heb het in de andere moederborden waarin ik het getest heb op hetzelfde voltage gezet. Mijn pc draait nu trouwens rocksolid met een Epox 9NDA3i. Nog even de volledige config:pinojo123 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 18:22:
Het DRAM voltage stond bij mij op auto, kennelijk stelt het mobo het volgens mij in op high voltage wat gewoon zorgt voor een iets te hoog voltage op mijn geheugen.
Ik heb tot nu toe "nog" (voltage gisteren ingesteld op normaal) geen BSOD's meer gezien.
Als dit dus echt de oorzaak is geweest is het misschien goed idee om dit in de startpost te vermelden.
Eind juli klaagde ene targetX hier ook al over terwijl z'n geheugen in een ander mobo 100% goed was.
Het is echter nog even te vroeg om te juichen omdat het nog maar 1 dag stabiel is.
Te vroeg gejuichd![]()
![]()
Je gaat daarom ook een stress test draaien, want met gewoon gebruik kan het wel meer dan een dag duren.TargetX schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 15:00:
Het vervelende van dit probleem is dat je telkens 1 dingetje aanpast, dan moet je soms wel een dag lang je pc gebruiken totdat het probleem pas weer optreed (in die tijd hoop je dus telkens dat het nu opgelost is..). Dat maakt het gewoon zo vervelend. En ik denk niet dat het aan value ram of niet value ram ligt (ik vind Corsair XMS serie toch echt geen value ram).
[ Voor 21% gewijzigd door mad_max234 op 16-09-2006 16:21 ]
[ Voor 6% gewijzigd door TargetX op 16-09-2006 16:44 ]
Klopt, maar dan ga je je reepje gewoon ruilen en probeer je een ander merk vind de pc zaak waar je het heb gekocht heel normaal, want dat komt zo vaak voor. Ik zelf heb genoeg geheugen en ander zooi liggen en in ander pc zitten hier in huis dat ik de mogelijkheid heb om heel wat merken te testen zonder eerst naar de pc zaak te rijden(scheeld weer wat benzineTargetX schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 16:39:
Ik ben het zeker met je eens dat dat de standaardprocedure is voor dergelijke zaken, maar ik moet toch zeggen dat het niet werkte voor mijn problemen die ik heb gehad met dit bord. Het maakte niet uit wat ik deed. Al draaide ik Prime en 3DMark06 tegelijkertijd dan nog kon het uren duren voordat het crashte (na het benchmarken that is.. Hij crashte eig nooit tijdens zulke tests). De computer crashte eigenlijk ook nooit onder full load, maar meestal als ie gewoon in Windows stond of als ik wat aan het browsen was. Daarom is het dus zo lastig om te achterhalen waneer je het hebt opgelost! (en daarom heb ik het dus ook maar opgegeven)
[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 16-09-2006 17:33 ]
Denk het niet, je hebt hoogstwaarschijnlijk met een compatible probleem te maken er is niks kapot ofzo.pinojo123 schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 18:23:
Ik heb net Memtest gedaaaid met Dram voltage op high en nu geeft memtest wel fouten zou het geheugen dan toch brak zijn.![]()
Verwijderd
Ik zou een bout nemen van 10 tot 20 watts, je gaat hier miniscule componentjes solderen... met 40 watts heb je niet alleen kans de te solderen weerstand door te fikken, maar ook dingetjes op je mobo...Verwijderd schreef op zondag 17 september 2006 @ 20:38:
mh morgen even langs de gamma een soldeer bout halen met een punt en 30-45 watt ofzo.
ook een weerstandje halen van 150 ohm en vdimm modden
jullie horen nog wel results
[ Voor 58% gewijzigd door Rey Nemaattori op 18-09-2006 09:54 ]
Ja daar zitten ook gaten, heb mijn waterkoelblokje daarmee vastgezet, zonder dat kunststof ding dus.icecoolsniper schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:21:
Weet iemand of de thermaltake aquarius 2 op dit bord kan? Want ik zie dat het bord 4 gaten heeft waarmee de retention module vast zit, en normaal is dat 2. Ik zie op de retention module wel 2 gaten zitten, maar zitten daaronder ook gaten in het moederbord??
Klik mee voor GoT!........
Verwijderd
bedankt voor de waarschuwing, heb helaas een 30 watt.Rey Nemaattori schreef op maandag 18 september 2006 @ 09:50:
[...]
Ik zou een bout nemen van 10 tot 20 watts, je gaat hier miniscule componentjes solderen... met 40 watts heb je niet alleen kans de te solderen weerstand door te fikken, maar ook dingetjes op je mobo...
jij heb de vdimm mod dus ook gedaan begrijp ik? ik heb net een 220 ohm weerstandje gehaalt, wil het liefst een hoge 2.9 halen voor me dimms dat is optimaalOver die soldeerbout:
ik heb het geprobeerd met een 15 W boutje met spitse punt, maar daarmee kreeg ik de tin heel erg moeilijk aan het smelten. Ze gebruiken tin met een redelijk hoog smeltpunt. Dus daarna met een (volgens mij) 30W bout met ziek dikke punt (5 mm ofzo )gedaan en dat wilde wel.
hmm, hoog zilver gehalte, even geen rekeing mee gehouden ^_^ Maar lets face it, beter een half uur w88 dan in 5 seconden een gat door 6 lagig PC brandenIkke! schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:44:
[...]
Ja daar zitten ook gaten, heb mijn waterkoelblokje daarmee vastgezet, zonder dat kunststof ding dus.
Over die soldeerbout:
ik heb het geprobeerd met een 15 W boutje met spitse punt, maar daarmee kreeg ik de tin heel erg moeilijk aan het smelten. Ze gebruiken tin met een redelijk hoog smeltpunt. Dus daarna met een (volgens mij) 30W bout met ziek dikke punt (5 mm ofzo)gedaan en dat wilde wel.
Klik mee voor GoT!........
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2006 20:33 ]
Verwijderd
Kun je mij vertellen waar ik de "simulator" binnen vista kan aangeven?KatirZan schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:51:
[...]
Wat wel werkt is een simulator, dan krijg je dus gewoon een "standaard" driver van Vista, die werkt op de interne lan
Verwijderd
Verwijderd
neem volt van de dimmetjes neemt af met belasting, naar 2.8v ofzo. (van 2.96-2.98 naar 2.8 dus)Rey Nemaattori schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 19:35:
Wat bedoel je prcies met 'circuit valt in een'voltage dropped zodra je je cpu gaat belasten?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 21:23 ]
De booster kan maximaal 3,3volt geven op dit bordje.Rey Nemaattori schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:45:
Je kan er een DDR booster tussen gooien..ik weet alleen niet of de circuity op 't mobo zoveel sap kunnen leveren...
Verwijderd
ja ik weet het, maar ik heb op het moment niet echt 25 euro over en dan nog de verzendkosten erbij.mad_max234 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:50:
[...]
De booster kan maximaal 3,3volt geven op dit bordje.staat in de SP
[ Voor 57% gewijzigd door mad_max234 op 20-09-2006 15:02 ]
Verwijderd
Hallo je probeerdt een Dual Sata II bios op een VSTA mobo te flashenError: File ROM ID incorrect
krijg ik bij bios versie 2.20 en 1.70..
Wie kan mij verder helpen??
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
ik zou zeggen dat het ook heel goed een voeding-gerelateerd probleem kan zijn, bij volle belasting van je videokaart trekt je systeem wellicht teveel van je voeding > zwart scherm. Windows is alleen maar 2D, dus minder verbruik > scherm keert weer terugVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:43:
hallo,
Ik heb het asrock dual 939 vsta mobo, met daarop een athlon 3500+ venice, 9800pro @ xt, en 4x256 mb geheugen.
Het hele zooitje loopt op stock snelheden. Nou had ik tot vandaag geen last van vastlopers of wat dan ook.
Start ik net FEAR, en gelijk na het laden wordt het beeld zwart, maar kan ik aan het geluid horen dat fear nog wel doorspeelt. Als ik schiet kan ik dit bijv. nog gewoon horen.
Als ik dan op alt+F4 douw, duurt het een paar seconden, en krijg ik gewoon weer beeld in windows.
Alle temperaturen zijn normaal, proc stressed ongeveer 45 graden, idle 37.
Geen temp meter op de videokaart, maar deze wordt zo te voelen niet warm. Alleen de northbridge wordt warm, brand er bijna m'n vingers aan (zilveren koelblok?)
Verder dus niet overgeklockt.
Lees ik dat er meer mensen met deze problemen zijn, en probeer ik een nieuwe bios, krijg ik de volgende foutcode:
Error: File ROM ID incorrect
krijg ik bij bios versie 2.20 en 1.70..
Wie kan mij verder helpen??
p.s
het is 2x een 2x256TwinMOS pc3200 CL2.5 kitje
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2006 19:45 ]
Ik doelde eigenlijk op het vermogen...3,3v volt is leuk maar als je vervolgens te weinig miliamperes levert, klapt je systeem er nog uit omdat je voltage vervolgens inzakt of een of andere regelaar er de brui aan geeft....mad_max234 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 11:50:
[...]
De booster kan maximaal 3,3volt geven op dit bordje.staat in de SP
Heeft de VSTA nu al een nieuwe bios? 't bord is nét uit ffsVerwijderd schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:41:
Wat ik vreemd vind, is dat het prima gewerkt heeft 3 dagen. Heb uren achter elkaar gegamed, met dezelfde instellingen etc.
Ik heb een bios van dit forum gedownoad. Zou niet weten waar je vsta bios vandaan haalt, kan het op asrock site niet vinden?
PS
sorry scheef gekeken, heb al bios
[ Voor 36% gewijzigd door Rey Nemaattori op 20-09-2006 20:02 ]
Verwijderd
JAAAAASpeedy-J schreef op woensdag 20 september 2006 @ 19:07:
[...]
Hallo je probeerdt een Dual Sata II bios op een VSTA mobo te flashen
Wel, in dat geval modden we eerst volt, en zien we daarna wel waar het schip strandmad_max234 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 20:42:
De booster pakt de stoom gelijk vanaf de voeding.
Zou het gewoon proberen, maak je de mede tweaker met het -vsta bordje ook weer blij.Rey Nemaattori schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:30:
[...]
Wel, in dat geval modden we eerst volt, en zien we daarna wel waar het schip strand![]()
Weet jij of de dual VSTA borden op eenzelfde wijze te voltmodden zijn? Ik lees her en der dat de PCB en componenten overaal bijna gelijk is, op ene paar milde puntjes na, zoals een grotere bios en die audiochip...
anders leen ik morgen effe een lötijzer, en mod ik um morgen aaf...kijken hoe ver zo'n X2 gaat onder waterkoeleing ^_^
what the hell..als ik um sloop bennik morgen iig vroeg klaar met knutselen aan dat dingmad_max234 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:49:
[...]
Zou het gewoon proberen, maak je de mede tweaker met het -vsta bordje ook weer blij.
Ben benieuwd naar je resultaten morgen.
Iemand moet het toch proberenRey Nemaattori schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:58:
[...]
what the hell..als ik um sloop bennik morgen iig vroeg klaar met knutselen aan dat ding![]()
ik zal ut mijn baas vragen of ik het eea mag lenen
Verwijderd
C&Q ff uitzetten.
Aanvankelijk wel, omdat de BFG er tussen knalde en alles resette, maar later heb ik alles na gelopen en er is geen sikepit veranderd, ondanks dat die brug dicht lijkt,mad_max234 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:57:
[...]
C&Q ff uitzetten.(denk dat die nog aanstaat)
[ Voor 6% gewijzigd door Rey Nemaattori op 21-09-2006 23:11 ]
[ Voor 71% gewijzigd door mad_max234 op 21-09-2006 23:28 ]
[ Voor 38% gewijzigd door Rey Nemaattori op 22-09-2006 00:13 ]
lochtejans schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:33:
Ik heb al een tijdje "freezes" in windows; dwz het beeld blijft als het ware hangen, de muiscursor kan ik niet meer bewegen en de HDD led blijft rood branden. Deze "freezes" zijn heel onregelmatig; soms kan ik een of twee dagen lang zonder deze freezes werken en soms heb ik er 4 op een dag.
Als ik de PC dan opstart wordt de HDD waarop Windows XP op geinstalleerd staat niet altijd herkend, zowel tijdens het opstarten als in de BIOS. De HDD led blijft dan branden.
Nu zegt m'n gevoel dat de BIOS instelling niet volledig kloppen of eventueel de drivers in windows, ik ga uit van het eerste geval.
M'n systeem is als volgt ingedeeld (zie sig.):
Primaire IDE Master: WD 160GB 7200 rpm 8mb cache (ATA)
Primaire IDE Slave: niets
Secundaire IDE Master: Lite-on CD-Writer
Secundaire IDE Slave; NEC DVD brander 2510
SATA1: WD 250GB 7200 rpm 8mb cache (SATA)
SATA2: Niets
SATAII: Niets
De SATA1 HDD (WD 250GB) is de boot disk, hier staat dus windows XP op. De WD 160GB is een opslagschijf met 2 partities.
Nu kan ik in de BIOS een hoop (IDE) instellingen veranderen:
Onboard SATA Controller [auto]
SATA Operating Mode [non-raid]
Onboard SATAII controller [auto]
SATAII Operating mode [IDE]
SATAII Driving [Normal]
Ik heb al met deze instellingen geknoeid maar het probleem blijft aanwezig. Wat zijn hier nu de juiste instellingen? Ik draai geen RAID, maar er is wel een ALI RAID (Manager) Driver geinstalleerd.
Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het probleem toch m'n SATA HDD in samenwerking met m'n moederbord is;mad_max234 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 12:27:
Ik denk dat je de raid software heb geinstalleerde maakt verder niks uit, dat veroorzaakt de freeze van je systeem niet. Je moet het denk ik bij iets anders zoeken dan je hhd, ik verdenk je geheugen van de problemen. post je instelling eens van je geheugen, en het type geheugen dat je draait.(liefst ook de chipjes die er oip zitten, de hele code die erop staat)
Haal de Dane-elec reepje er eens uit, en test hem eens een tijdje. Werkt dit niet doe je het anders om alleen de corsair.
En draai je 2T of 1T, en welke bios gebruik je?
[ Voor 50% gewijzigd door mad_max234 op 22-09-2006 13:49 ]
[ Voor 3% gewijzigd door lochtejans op 22-09-2006 16:46 ]
[ Voor 78% gewijzigd door Rey Nemaattori op 22-09-2006 18:59 ]
[ Voor 55% gewijzigd door Rey Nemaattori op 23-09-2006 00:05 ]
[ Voor 50% gewijzigd door Rey Nemaattori op 23-09-2006 01:10 ]
Je bedoelt dus de HDD aan de SATA II poort te hangen ipv aan één van de SATA I poorten?Survivor1979 schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 00:00:
Ik heb ook een vergelijkbaar "hang" probleem als lochtejans dat hoogst waarschijnlijk wordt veroorzaakt door de harddisk, controller of kabel. Het probleem is minder geworden sinds ik mijn 74GB raptor aan een SATA I aansluiting heb gehangen ipv aan de SATA II van de JMicron chip. Op sommige forums staat dat voor sommige mensen het wissel van SATA I naar II ook wel eens wil helpen.
Ik zou éérst kijken naar een videokaart, en dan voor de 939SLI32-eSATA2 gaan... is op dezelfde manier te volmodden en hoogstens een tientje duurder. Je kan er geen AGP kaarten in steken, maar da's niet zo erg: je hebt een veel beter upgrade path(namelijk SLI en AM2) dan met de dual sata + betere onboard geluidskaart ^_^cuberob schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 15:23:
ik wil dit bordje ook aan gaan schaffen (lekker goedkoop) en dan kan ik eindelijk is op mijn gemak naar een pci-express videokaart gaan kijken. nu zit ik alleen met het probleem van de koeler, ik heb zelf een zalman 9500 met een msi k8n neo 2 plat. waar al een backplate op zat, en als ik deze koeler zou willen blijven gebruiken heb ik dus ook weer een backplate nodig voor mijn asrockje, ik heb alleen geen idee waar ik zo'n backplate kan krijgen zou iemand mij dit kunnen vertellen?
[ Voor 13% gewijzigd door Rey Nemaattori op 25-09-2006 00:21 ]
not true, speedfan zou volgens mij de juiste waarde moeten geven, cpu-z geloof ik ook, zal het thuis eens checken!Rey Nemaattori schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:37:
[...]
Ik zou éérst kijken naar een videokaart, en dan voor de 939SLI32-eSATA2 gaan... is op dezelfde manier te volmodden en hoogstens een tientje duurder. Je kan er geen AGP kaarten in steken, maar da's niet zo erg: je hebt een veel beter upgrade path(namelijk SLI en AM2) dan met de dual sata + betere onboard geluidskaart ^_^
edit:
Heb um nu *eindelijk* op 1,5v gemod. stabiel is het geheel nog niet, maar het schijnt dat AL mijn readings van CPU-z, rightmark cpu util, everest en speedfan waarden uit de bios halen en dus 1,15v aangeven, terwijl je cpu al lang breed op 1,5v gebakken wordt
cbid800 downloaden, die geeft het wel goed aan.Rey Nemaattori schreef op zondag 24 september 2006 @ 23:37:
[...]
Heb um nu *eindelijk* op 1,5v gemod. stabiel is het geheel nog niet, maar het schijnt dat AL mijn readings van CPU-z, rightmark cpu util, everest en speedfan waarden uit de bios halen en dus 1,15v aangeven, terwijl je cpu al lang breed op 1,5v gebakken wordt
[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 25-09-2006 16:23 ]
[ Voor 51% gewijzigd door Rey Nemaattori op 25-09-2006 17:18 ]
dat niet alleen...hij boot mijn x2 op 2,75ghz@ 1,55voltRey Nemaattori schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:12:
Maar het gaat er iig om, dat alle mobo's van Asrock op deze fiets te modden zijn, iig de SATA2, de VSTA en de SLI32 eSATA. Staat er L6711 op je een chip vlakbij je cpu, haal je bout dan maar vast uit het vet
[ Voor 6% gewijzigd door Rey Nemaattori op 26-09-2006 00:00 ]
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 15:58 . Reden: de sidefan vergeten :P ]
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2006 16:01 ]
Ik zou een ander koelblok kopen, scheelt je ineens ook een hoop herrie. Kies eentje van arctic cooling, die zijn lekker goedkoop. Koelpasta zit erbij dan. Verder zou ik dan ook meteen ook de voltmod met zilverlijm doen, want (veel) verder ga je niet (stabiel) komen met dat voltage. Ik draai zelf exact dezelfde overclock maar dan met een winchester 3000+ (1.8G). De AC koeler ligt klaar hier, ben nog aant zoeken naar zilverlijmVerwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:51:
had eerst een GF6800 AGP erin hangen dus die hoefte niet direct te worden vervangen, toch wou ik de upgrademogelijkheid naar PCI-e dus dan kom je automagisch (geen spelfout) bij dit bordje
maar zou ik met andere coolpasta (as5 of iets in die richting) er nog een maar graadjes af kunnen snoepen??? of moet ik daarvoor toch echt beter een ander koelblok kopen want deze ziet er best evil genoeg uit...
Je *zou* um er eens af kunnen halen en kijken hoe de koelpasta eruit ziet. Ik heb altijd het idee dat die pasta vlakjes op de stockcoolers niet vloeibaar genoeg zijn, en meng ze een beetje met andere pasta, wat er overbleef heb ik onder mijn northbridge/southbridge gegooid(zit standaard ook al wat btw) ^_^Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:51:
had eerst een GF6800 AGP erin hangen dus die hoefte niet direct te worden vervangen, toch wou ik de upgrademogelijkheid naar PCI-e dus dan kom je automagisch (geen spelfout) bij dit bordje
maar zou ik met andere coolpasta (as5 of iets in die richting) er nog een maar graadjes af kunnen snoepen??? of moet ik daarvoor toch echt beter een ander koelblok kopen want deze ziet er best evil genoeg uit...
[ Voor 9% gewijzigd door Rey Nemaattori op 29-09-2006 09:22 ]
Verwijderd
kcRogue schreef op donderdag 28 september 2006 @ 23:49:
[...]
Ik zou een ander koelblok kopen, scheelt je ineens ook een hoop herrie. Kies eentje van arctic cooling, die zijn lekker goedkoop. Koelpasta zit erbij dan. Verder zou ik dan ook meteen ook de voltmod met zilverlijm doen, want (veel) verder ga je niet (stabiel) komen met dat voltage. Ik draai zelf exact dezelfde overclock maar dan met een winchester 3000+ (1.8G). De AC koeler ligt klaar hier, ben nog aant zoeken naar zilverlijm.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 05:48 ]
Ja ik draai hem nu, en werkt gewoon out of the box. Ik hoefde verder geen drivers te installeren, lan werkt gelijk, onboard geluid weet ik niet want ik heb een audigy2 ex plat.Mediacj schreef op donderdag 28 september 2006 @ 21:54:
Heeft er al iemand de lan werkende met Vista RC1?
Zo ja hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Verwijderd
Heb je alle drivers geinstalleerd? En je zit in het goede topic voor het -vsta mobo.Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:54:
Hoi het is misschien een gekke vraag maar is er ook een topic van de
Asrock 939dual-VSTA ?
ik heb deze en heb op dit moment wat problemen ermee...
Met name dat ik bepaalde games niet kan starten waaaronder company of heroes
Mensen met kennis over mijn mobo en die willen helpen want ik ben nu al 24 uur non stop ermee bezig... GRAAG hulp gevraagd
MSN: Legendc5@gmail.com
wil de topic hier niet vervuilen :}
Alvast bedankt !
mvg,
Ivan
[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 30-09-2006 19:31 ]
Dat gold voor de FX reeks geloof ik, niet de opterons... soms moet je gewoon risico's nemen ^_^corpseflayer schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 13:14:
De heatspreader zit op de core gesoldeerd dus die kan er bijna niet af.
Pogingen om het wel te doen resulteerden al bijna altijd is het losrukken vd core uit de package, de heatspreader + core komen dus los.
Afblijven dus.
Kun je dan s.v.p. ongeveer aangeven wat je hebt moeten veranderen. Ik heb zelf ook al heel veel proberen aan te passen maar helaas. Ik heb ook af en toe verbinding maar meestal niet.mad_max234 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:29:
[...]
Ja ik draai hem nu, en werkt gewoon out of the box. Ik hoefde verder geen drivers te installeren, lan werkt gelijk, onboard geluid weet ik niet want ik heb een audigy2 ex plat.
Ik moets wel van alles in windows verander anders kreeg ik geen verbinding, maar dat lag aan vista niet aan de drivers.
Word je Uli netwerk kaart wel gezien door vista? Ik zit er nu nietachter maar ik post het straks wel waar je moet kijken.Mediacj schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:03:
[...]
Kun je dan s.v.p. ongeveer aangeven wat je hebt moeten veranderen. Ik heb zelf ook al heel veel proberen aan te passen maar helaas. Ik heb ook af en toe verbinding maar meestal niet.
Verwijderd
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq