Lees dit topic eens door zou ik zeggen of kijk hier. Ik heb de productmgr van Apple gesproken en die 500 euro modules zijn hun geld beslist waard omdat het om zeer hoogwaardig geheugen gaat. Volgens Apple dan.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:57:
Zijn er problemen bekend met geheugen modules van andere merken?
Als ik zie dat je 500euro moet betalen voor 2Gb, terwijl je voor amper 180euro al 2Gb hebt bij een webshop.
Dat zegt die kerel uit HK ookVerwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:36:
[...]
Lees dit topic eens door zou ik zeggen of kijk hier. Ik heb de productmgr van Apple gesproken en die 500 euro modules zijn hun geld beslist waard omdat het om zeer hoogwaardig geheugen gaat. Volgens Apple dan.
Fucking bull... Er zat in mijn zwarte MacBook 2x Samsung 256MB.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:36:
[...]
Lees dit topic eens door zou ik zeggen of kijk hier. Ik heb de productmgr van Apple gesproken en die 500 euro modules zijn hun geld beslist waard omdat het om zeer hoogwaardig geheugen gaat. Volgens Apple dan.
Ik heb 2x 1GB geheugen gekocht en voila is ook 2x Samsung en het enige wat verschilt is het typenummer dat eindigt op 1024 ipv 256
En het scheelt 250 euro RUIM!
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik heb mijn MacBook ondertussen 2 dagen in gebruik, en hij bevalt me heel goed. Hij wordt wel snel warm (zoals algemeen geweten). Ook kan ik de fan vrij goed horen als het heel stil is en als ie boven de 60 graden zit. Niet echt een koe eigenlijk, je kunt het beter vergelijken met een windvlaag die langs de muren van een huis gaat (je weet wel, je ligt 's nachts in bed en je hoort de wind om het huis heen gieren). Niet echt irritant vind ik.
Volgende week even Mac OSX opnieuw installeren.
-- edit; dit was dus van Ibex_Girl. Even vergeten wisselen van accounts.
Volgende week even Mac OSX opnieuw installeren.
-- edit; dit was dus van Ibex_Girl. Even vergeten wisselen van accounts.
[ Voor 8% gewijzigd door Ibex op 16-06-2006 11:51 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
je kan je core duo natuurlijk ook gewoon op een lagere snelheid laten draaien, scheelt een hoop hitte, geluid en natuurlijk je batterij. als met programma's bezig bent die niet veel kracht van je cpu eisen, is dit ideaal.
system preferences -> energy saver -> options tab -> kies "reduced" uit de "processor performance" pop-up
system preferences -> energy saver -> options tab -> kies "reduced" uit de "processor performance" pop-up
[ Voor 9% gewijzigd door airliner op 15-06-2006 01:13 ]
Verwijderd
wat je ook doet, laat altijd beide cores draaien. Uit een artikel is gebleken dat als je een core uitschakelt, de andere bvb constant op 2Ghz (of wat je max ook is) draait en meer verbruikt dan 2 cores die throttlen.
Tot nu toe is het enige wat ik bij de MacBook heb gezien dat je je scherm kan "reduce" maar niet je processorairliner schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 01:13:
je kan je core duo natuurlijk ook gewoon op een lagere snelheid laten draaien, scheelt een hoop hitte, geluid en natuurlijk je batterij. als met programma's bezig bent die niet veel kracht van je cpu eisen, is dit ideaal.
Toevallig gisteren ook op een andere MacBook gekeken, kan het wel aan / uit zetten bij de MacBook Pro...

[ Voor 17% gewijzigd door Uberprutser op 15-06-2006 07:49 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Die Bitolithic sleeve ziet er netjes uit, alleen lees ik op meerdere sites dat de sleeve weinig bescherming biedt. Het neopreen ziet er hier wat dunner uit?
Hoe dan ook, nog steeds op zoek naar een sleeve... Heeft er al iemand een Crumpler, Tucano of La Robe (Be-Ez) weten te bemachtigen? Zo ja, waar!?? (niet via internet)
Die screenprotectors zijn ook best prijzig. Zoveel voor een stukje vilt of fleece.
Alle geluiden die de Mac kan maken volgens fora, heb ik al voorbij horen komen. De moo hoor ik regelmatig. Echt zwaar storend vind ik het niet. Dat komt misschien omdat ie een stuk stiller is als m'n desktop.
De whine heb ik in het begin ook gehoord. Zo'n hoge toon, soort van constante piep. Toen ik dat hoorde dacht ik wtf? Ik dacht misschien komt het uit de oplader (had zoiets met een Nokia oplader). Het kwam uit de Mac. Ik heb het daarna niet meer gehoord.
Natuurlijk wordt hij ook vrij warm. Wat ik mij dan afvraag, als (vooral het gedeelte boven het toetsenbord) flink warm is geworden, kan je daarna gewoon het scherm dichtgooien? Lijkt mij namelijk niet echt goed voor zo'n scherm.
Toch ben ik tevreden over de Mac. Hij is snel, ziet er (nog) mooi uit en het scherm is erg helder. Wat staat er een hoop troep op de hd, als je de Mac uit de doos haalt! Nieuwe installatie is echt een aanrader (al die talen eraf gooien scheelt alleen al meerdere gb's.
Hoe dan ook, nog steeds op zoek naar een sleeve... Heeft er al iemand een Crumpler, Tucano of La Robe (Be-Ez) weten te bemachtigen? Zo ja, waar!?? (niet via internet)
Die screenprotectors zijn ook best prijzig. Zoveel voor een stukje vilt of fleece.
Alle geluiden die de Mac kan maken volgens fora, heb ik al voorbij horen komen. De moo hoor ik regelmatig. Echt zwaar storend vind ik het niet. Dat komt misschien omdat ie een stuk stiller is als m'n desktop.
De whine heb ik in het begin ook gehoord. Zo'n hoge toon, soort van constante piep. Toen ik dat hoorde dacht ik wtf? Ik dacht misschien komt het uit de oplader (had zoiets met een Nokia oplader). Het kwam uit de Mac. Ik heb het daarna niet meer gehoord.
Natuurlijk wordt hij ook vrij warm. Wat ik mij dan afvraag, als (vooral het gedeelte boven het toetsenbord) flink warm is geworden, kan je daarna gewoon het scherm dichtgooien? Lijkt mij namelijk niet echt goed voor zo'n scherm.
Toch ben ik tevreden over de Mac. Hij is snel, ziet er (nog) mooi uit en het scherm is erg helder. Wat staat er een hoop troep op de hd, als je de Mac uit de doos haalt! Nieuwe installatie is echt een aanrader (al die talen eraf gooien scheelt alleen al meerdere gb's.
Trek de batterij er uit, gaat 'ie naar 1GHz. (Hoewel intel zegt dat dat niet goed is, maar volgens mij is dat marketing omdat mensen dan langzame core duo's zien
)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Als ik de batterij er uit trek doet hij niks meer hoorCyBeR schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:46:
Trek de batterij er uit, gaat 'ie naar 1GHz. (Hoewel intel zegt dat dat niet goed is, maar volgens mij is dat marketing omdat mensen dan langzame core duo's zien)
Het valt mij net op dat als ik mijn MacBook aansluit op de adapter, dat ie af en toe wat piept. Als hij gewoon op batterij werkt doet ie dat niet (of toch minder hard).
[ Voor 8% gewijzigd door IbexGirl op 15-06-2006 11:09 ]
Wat staat er in dat Optimization: pull down menutje?Ballebek schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 07:44:
[...]
Tot nu toe is het enige wat ik bij de MacBook heb gezien dat je je scherm kan "reduce" maar niet je processor
Toevallig gisteren ook op een andere MacBook gekeken, kan het wel aan / uit zetten bij de MacBook Pro...
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Kun je die er niet ook gewoon vanuit een bestaande install afkieperen? Ik wil wel wat GB's vrij idd.wilmundo schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:31:
Nieuwe installatie is echt een aanrader (al die talen eraf gooien scheelt alleen al meerdere gb's.
Bij de Intel Macs kan je de CPU snelheid niet meer handmatig regelen via de Energy Saver pane.orillion schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:13:
[...]
Wat staat er in dat Optimization: pull down menutje?
Launching containers into space
Verwijderd
Volgensmij, and I'm just talking out of my ass, gaat dat throttlen via een kernel extension. De throttling steps zijn af te stellen in een configuratie (stukje XML ofzo); dit kwam ik tegen omdat iemand op het Apple discussion forum dit principe had geraped om de laagste step eruit te slopen zodat je whine er niet meer in zat (maar je vervolgens wel minder lang met je accu deed natuurlijk).
Wellicht dat je daar iets nifty's mee kan opdat je die steps runtime aan en uit kunt zitten. Als er b.v source was van die extension ofzo, dat je er een config windowtje aan kon hangen.
Oh en m'n pootjes (die grijze noppies onderop) zijn vergeeld, geen idee waarom
Wellicht dat je daar iets nifty's mee kan opdat je die steps runtime aan en uit kunt zitten. Als er b.v source was van die extension ofzo, dat je er een config windowtje aan kon hangen.
Oh en m'n pootjes (die grijze noppies onderop) zijn vergeeld, geen idee waarom
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 12:53 ]
Verwijderd
Dat vraag ik mij ook af. Ik heb dit gevonden maar nog niet getest, iemand ervaring hiermee? En kan er iets fout gaan bij het gebruiken van dit programma?Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 11:49:
[...]
Kun je die er niet ook gewoon vanuit een bestaande install afkieperen? Ik wil wel wat GB's vrij idd.
Heb mijn MacBook binnen. Mooi apparaat, maar helaas zonder het US keyboard terwijl de verkoper van de Apple Store mij dat had verzekerd. Ik heb hem zelfs uitgelegt wat het verschil was tussen een International en US keyboard
Hij gaat daarom terug, want ik heb ook de mogelijkheid om hem straks in het buitenland te kopen. Moet dan wel even wachten nog. Ik kan er echt niet aan de entertoets wennen. Eerst 2 iBook met US keyboard en toen 1 met Int keybaord. Dat was 8 maanden vaak mistikken en toen maar een Powerbook gekocht met US keyboard. Het toetsenbord tikt op zich wel ok.
Ook zat er een beschadiging op mijn MacBook op het vlak van de linker polssteun. Ik kan helaas niet echt omschrijven wat het precies is, maar het lijkt alsof een vloeistof op de MacBook is gekomen dat het plastic heeft aangetast. Jammer, maar net met Apple geregeld en heb een retour order aangemaakt. Nu zit ik helaas zonder laptop de komende 2 maanden
Ook zat er een beschadiging op mijn MacBook op het vlak van de linker polssteun. Ik kan helaas niet echt omschrijven wat het precies is, maar het lijkt alsof een vloeistof op de MacBook is gekomen dat het plastic heeft aangetast. Jammer, maar net met Apple geregeld en heb een retour order aangemaakt. Nu zit ik helaas zonder laptop de komende 2 maanden
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
Heb me gisteren de Vyper XL2 herbesteld (eerste keer via Amerika, $80 verzendingskosten, nu €9) en die zou hier eind juni moeten zijn, ik laat hier meteen weten wat ik ervan vind, samen met HQ foto'swilmundo schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:31:
Die Bitolithic sleeve ziet er netjes uit, alleen lees ik op meerdere sites dat de sleeve weinig bescherming biedt. Het neopreen ziet er hier wat dunner uit?
Ik ben de MacBook wel aan het testen nu. Ik krijg hem met geen mogelijkheid aan het loeien. Het lijkt er op dat Apple dit probleem heeft opgelost. De temp mag eerst oplopen tot boven de 77 graden voordat de fan gaat draaien. De rest van de MacBook is redelijk koel aan de bovenkant en warm in de linker bovenhoek. Vooral de onderkant.
Het probleem van het aan en uit gaan rond de 69 graden is compleet weg. De fan stopt met werken als de temperatuur weer rond de 70-73 graden komt. Dit is niet nauwkeurig gemeten, maar een weergave van CoreDuoTemp. Idle schommelt de MacBook rond de 60 graden.
Dit is getest met Chess. Niet de beste app, maar gebruikt wel 100% CPU. Ik heb trouwens wel erg dik verloren van de computer.
Het probleem van het aan en uit gaan rond de 69 graden is compleet weg. De fan stopt met werken als de temperatuur weer rond de 70-73 graden komt. Dit is niet nauwkeurig gemeten, maar een weergave van CoreDuoTemp. Idle schommelt de MacBook rond de 60 graden.
Dit is getest met Chess. Niet de beste app, maar gebruikt wel 100% CPU. Ik heb trouwens wel erg dik verloren van de computer.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
Opzich lijkt me dat echter wel iets dat gefixed kan worden met een firmware update. Hopelijk komt Apple met duidelijkheid over dat soort zaken.kiddyl schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:11:
Ik ben de MacBook wel aan het testen nu. Ik krijg hem met geen mogelijkheid aan het loeien. Het lijkt er op dat Apple dit probleem heeft opgelost. De temp mag eerst oplopen tot boven de 77 graden voordat de fan gaat draaien. De rest van de MacBook is redelijk koel aan de bovenkant en warm in de linker bovenhoek. Vooral de onderkant.
Hoe maken jullie je scherm schoon trouwens? Ik gebruik van die Swirl brillenpoetsdoekjes en neem daarna af met een zachte handdoek (opdat er geen strepen blijven zitten). Werkt als een tierelier, al hoor ik her en der dat je op glossy screens louter water moet gebruiken (wat me ergens link lijkt, als je iets te veel warm water op je cloth hebt kun je van die freaky shit krijgen dat het achter je scherm lekt enzo).
Heb zelf een Crumpler bag (die voor de iBook 14-inch geloof ik) gekocht en daar gaat de MacBook heel mooi in (geen sleeve dus, maar een hele schoudertas).
wat is de performantie van de nieuwe Adobe Lightroom Beta 3 op deze macbook? Zijn er hier enkele amateur-pro fotografen onder ons die dat eens kunne teste?
Mijn macbook of mbp keuze hangt hier toch wel deels van af
zal op zich niet veel verschillen maar toch ...
/edit: ik weet dat de performantie zowiezo nog zal verbeteren nadat de final functions geimplementeerd zijn, maar het geeft al een aardig zicht (vermeld best hoeveel geheugen de macbook heeft, cpu is minder van belang)

/edit: ik weet dat de performantie zowiezo nog zal verbeteren nadat de final functions geimplementeerd zijn, maar het geeft al een aardig zicht (vermeld best hoeveel geheugen de macbook heeft, cpu is minder van belang)
[ Voor 30% gewijzigd door Dakoina op 15-06-2006 14:50 ]
Verwijderd
Ik heb net Delocalizer gerunned en dat scheelde me 3GB. Best okay.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:33:
[...]
Dat vraag ik mij ook af. Ik heb dit gevonden maar nog niet getest, iemand ervaring hiermee? En kan er iets fout gaan bij het gebruiken van dit programma?
zoek ff rond:Dakoina schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:45:
wat is de performantie van de nieuwe Adobe Lightroom Beta 3 op deze macbook? Zijn er hier enkele amateur-pro fotografen onder ons die dat eens kunne teste?Mijn macbook of mbp keuze hangt hier toch wel deels van af
http://www.macworld.com/n...htroomfirstlook/index.php
http://www.barefeats.com/rosetta.html
http://www.barefeats.com/mwsf06.html
PSN: djmurcielago
Verwijderd
Heb em nu ook binnen mn Macbookje
Hij bevalt zeer goed, geen last van rare geluiden gehad tot nu toe( gisteravond heel even de mooo geluiden) maar sindsdien niet meer. Mooi schermpje, reflectie is gelukkig toch minder erg als ik had verwacht. Geluid is ook wel netjes voor die speakers.
Nu alleen ff zoeken naar een mooie second skin, denk dat et tucano wordt.

Hij bevalt zeer goed, geen last van rare geluiden gehad tot nu toe( gisteravond heel even de mooo geluiden) maar sindsdien niet meer. Mooi schermpje, reflectie is gelukkig toch minder erg als ik had verwacht. Geluid is ook wel netjes voor die speakers.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 16:03 ]
offtopic:
Nouhou!!! Binnen een kwartier en 5 kwartier weet ik of ik m mag uitzoeken!!! Ik word gek hier!
Nouhou!!! Binnen een kwartier en 5 kwartier weet ik of ik m mag uitzoeken!!! Ik word gek hier!
Chriztiaan schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:44:
offtopic:
offtopic:
Daar wacht er één op de uitslag van zijn examens. Sterkte!
Daar wacht er één op de uitslag van zijn examens. Sterkte!
Over het schoonmaken van het glossy scherm lees ik verschillende dingen. Je moet iig heel zacht materiaal hebben want het scherm krast vrij snel.
404 error: File not found | PSN: The_Bash
euh volgens mij moet ij in het macbook pro forum zijn of niet?want die xl2 is voor een mbpVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:56:
[...]
Heb me gisteren de Vyper XL2 herbesteld (eerste keer via Amerika, $80 verzendingskosten, nu €9) en die zou hier eind juni moeten zijn, ik laat hier meteen weten wat ik ervan vind, samen met HQ foto's
Ik heb mijn MacBook bij A-Mac Utrecht besteld en in 5 dagen gekregen. Dit betreft echter wel het standaard model. Ik denk dat je gewoon even contact moet opnemen met die lui.Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:33:
wie heeft er nu eigelijk al zijn bij A-mac Utrecht/Amersfoort gereserveerde macbook binnen?
ik wacht sinds 25 mei.. toch al zo'n 20 dagen
Verder heb ik gisteren de Bitolithic sleeve binnen en ik kan het alleen maar eens zijn met Arthur: het is een prachtige sleeve
Met 2 GB ram van die Hong-Kongse ebayer wat ik nu ook binnen heb is mijn Mac compleet
Zoo mijn macbook is binnen, genieten! wel even een klein vraagje, om het scherm zit een omhulsel (duh ) waar ook 'macbook' op staat, klopt dit dat dit onderaan voorbij het 'schanier' overlapt? dus dat je 2 lagen daar onder hebt?
BramBoterham
Verwijderd
Ik zou hem vandaag moeten ontvangen, heb nog een uurtje de tijd 
Maar belde net met de winkel, hebben ze de verkeerde opgestuurd!!!
Heb ik de 1.83 besteld, krijg ik de 2.0, wou ik met dat geld extra geheugen kopen

Heb ik de 1.83 besteld, krijg ik de 2.0, wou ik met dat geld extra geheugen kopen
Sorry maar dit is niet wat ik zocht, dat zijn verwijzingen naar de oude beta's

Verwijderd
Dat is toch mooi, als je de 1.83 besteld hebt en je een free upgrade naar de 2.0 krijgt?Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:58:
Ik zou hem vandaag moeten ontvangen, heb nog een uurtje de tijd
Verwijderd
free? was het maar zo'n feest, gewoon de prijs van de 2.0.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:10:
[...]
Dat is toch mooi, als je de 1.83 besteld hebt en je een free upgrade naar de 2.0 krijgt?
Verwijderd
Kun je misschien vertellen welke winkel dat was, en wat je exacte configuratie was?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 17:35 ]
Verwijderd
itpro antwerpen, volledige standaardconfiratie van de 1.83.
Kon hem ook laten terughouden door de koerier, maar dan moest ik nog tot maandag of dinsdag wachten, ik hield het niet meer uit
Opzich is het wel goed dat ik een wat snellere heb natuurlijk, omdat ik toch maar 512mb ram heb.
Heb daarnet nog gebeld, zou hem toch nog vandaag moeten krijgen zeiden ze...ben benieuwd
Kon hem ook laten terughouden door de koerier, maar dan moest ik nog tot maandag of dinsdag wachten, ik hield het niet meer uit
Opzich is het wel goed dat ik een wat snellere heb natuurlijk, omdat ik toch maar 512mb ram heb.
Heb daarnet nog gebeld, zou hem toch nog vandaag moeten krijgen zeiden ze...ben benieuwd
masochist!Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:17:
Hij is er!!!
Laat hem nog even in de doos zitten, leuke gedachte dat ik die doos straks nog kan openen![]()
Ik ga m eind van de maand bestellen

Had ik eigenlijk ook moeten doen, moest eigenlijk gaan leren voor Sk maar dat moet ik nu even uitstellenVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:17:
Hij is er!!!
Laat hem nog even in de doos zitten, leuke gedachte dat ik die doos straks nog kan openen![]()
BramBoterham
Verwijderd
heb het niet kunnen volhouden en heb hem geopend!!Xevox schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:20:
[...]
Had ik eigenlijk ook moeten doen, moest eigenlijk gaan leren voor Sk maar dat moet ik nu even uitstellen
fantastisch seg! vooral adium, super leuk
maar hij wordt toch wel warm...
Verwijderd
Dat klopt wel. Ik heb geen foto van een goede bij de hand, maar als het een beetje loszit, ziet het er zo uitXevox schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 16:34:
Zoo mijn macbook is binnen, genieten! wel even een klein vraagje, om het scherm zit een omhulsel (duh ) waar ook 'macbook' op staat, klopt dit dat dit onderaan voorbij het 'schanier' overlapt? dus dat je 2 lagen daar onder hebt?

Ja dat overlappende ja, maar bij mij zit het niet los... maar volgens mij klopt het wel dat overlappende anders gaat de klep niet dicht (als je hem een stukje dicht doet wordt het heel krap daar... )Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:41:
[...]
Dat klopt wel. Ik heb geen foto van een goede bij de hand, maar als het een beetje loszit, ziet het er zo uit
[afbeelding]
Blijft een leuk dingetje dit
BramBoterham
dat is jammer...Whieee schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:22:
[...]
Bij de Intel Macs kan je de CPU snelheid niet meer handmatig regelen via de Energy Saver pane.
ik heb de macbook ook besteld (wit, superdrive), komt de 27ste binnen, samen met een 7k 100gb seagate schijf en 2gb ebay geheugen
Verwijderd
Kun je dan niet kiezen tussen "Full Powah" en "Low Energy" ??Whieee schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:22:
[...]
Bij de Intel Macs kan je de CPU snelheid niet meer handmatig regelen via de Energy Saver pane.
Nice pics, maar resize ze ff dan.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:38:
Heb em nu ook binnen mn Macbookje![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De skins komen er aan, vandaag ff rondgebeld, en het bleek dat het volgende week of volgende maand wordt. macstuff.nl had mooie larobe's, maar die hebben ze nog lang niet.
PSN: djmurcielago
Omdat de verf er al af isVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:16:
Waarom zie ik trouwens geen foto's van de zwarte MacBook?
er waren al wel foto's van zwarte MB's, maar die waren vooral omdat er iets met de verf was, dacht ik..
En ik denk niet dat er veel mensen zijn die voor 200€ 20GB extra harde schijf willen
Verwijderd
Typisch gevalletje van Nederlandse gierigheidKuL schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:58:
[...]
Omdat de verf er al af is![]()
er waren al wel foto's van zwarte MB's, maar die waren vooral omdat er iets met de verf was, dacht ik..
En ik denk niet dat er veel mensen zijn die voor 200€ 20GB extra harde schijf willen
Verwijderd
http://www.flickr.com/search/?q=Black+MacbookVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:16:
Vraag is al enkele malen gesteld in deze topic, jammer genoeg heeft niemand er (nog) antwoord op gegeven of is het onbekend.
Heeft iemand enig idee of Apple van plan is om direct na de release van de Merom deze ook in de Macbook (Pro) te stoppen in augustus of september? Of wordt het wachten totdat de huidige investeringen voor de produktielijn op het moment worden terugverdiend? Als het pas volgend jaar eerste kwartaal wordt, dan heb ik niet echt zo'n zin om lang te wachten...
Heeft iemand enig idee of Apple van plan is om direct na de release van de Merom deze ook in de Macbook (Pro) te stoppen in augustus of september? Of wordt het wachten totdat de huidige investeringen voor de produktielijn op het moment worden terugverdiend? Als het pas volgend jaar eerste kwartaal wordt, dan heb ik niet echt zo'n zin om lang te wachten...
Omdat de witte mooier is?Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 20:16:
Verwijderd
de witte wordt op sommige fora al the YellowBook genoemd. Ik zag dit staan op de Apple site:
Gaat over het verkleuren van de witte MacBook
Nog maar 1 geval hier? Verder niemand?
Notes for report with serial number:
Serial Number: 4HYWW...
4H -> factory id
Y -> 200Y (6 -> 2006)
WW -> week (21->week 21st of 2006)
=============
15 owners have yellowbook with serial number reported and 8 SFSG
=============
# Name / From / Serial / How old
1 Technarch / Canada / 4H620 / one week
2 Keith B. / London / 4H62? / 2 weeks old
3 tswartz / Seattle, WA / 4H62? / 2 weeks
4 MacFan-Fl / Fl / 4H619 / ??
5 Bitbucket / Louisiana / 4H620 / 2 weeks ??
6 Christian Haslam / Brighton, England / 4H621 / ??
7 Hemingray / Dana Point, CA / 4H620 / ??
8 Zoolabs / / 4H620 / 3 weeks
9 meanfish / Texas / 4H619 / 3 weeks
10 Rohit Malhotra / / 4H62? / ??
11 stauffere / Youngstown, OH / 4H619 / ??
12 ArianBlackthorne / USA / 4H620 / ??
13 Keith Dybya / / 4H62 / ??
14 herthinner / / 4H622 / ??
15 Sandra L / New York / 4H621 / a week
So Far So Good
1 Badfish21 / New York / 4H619 / SFSG(3 weeks)
2 Murata / / 4H620 / SFSG (2+ weeks)
3 Mac'nTosh / OR, USA / 4H619 / SFSG (a month)
4 YourLordAndMaster / Minnesota / 4H618 / SFSG (a month)
5 Henry Bourne / York, UK / 4H620 / SGSG
6 poptart / Montreal / 4H618 / SFSG (weeks, demo)
7 keplar / / 4H619 / SFSG (a month)
8 Do Kim / SD, CA / 4H619 / SFSG (3.5 weeks)
Vind jij ....
Ik vind zwart dus mooier en ik heb die gewoon hier voor me staan.
[ Voor 18% gewijzigd door Attilla op 15-06-2006 22:09 ]
Verwijderd
.....
opzich heb je wel gelijk.. maar die schwarte is toch ook wel GEIL
ik ga binnenkort een witte bestellen met 80gb schijf, en bestel elders 2 gig aan geheugen.
Verwijderd
Die zwarte is zeker sexyVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:10:
[...]
.....![]()
opzich heb je wel gelijk.. maar die schwarte is toch ook wel GEIL![]()
ik ga binnenkort een witte bestellen met 80gb schijf, en bestel elders 2 gig aan geheugen.

mja ik heb 2 weken geleden een witte besteld -die overigens binnen een week binnen zou zijn bij de zaak waar ik em besteld had
- maar als het nog lang gaat duren neem ik wel een zwarte. Ik vind de zwarte net zo mooi, en die is tenminste leverbaar in NL.
Zaken als afbladderende verf zijn gewoon garantie issues, en vies worden doet elke laptop
Alleen die meerprijs is gaar, maar goed als je dan direct je laptop kan meenemen ipv weken wachten is dat ook wel wat waard

Verwijderd
Hmm dat zou ik er niet voor over hebben. Ik regel het zo: ik bestel hem halverwege Juli. Op 3 Augustus ga ik 2 weken op vakantie, en dan als ik terug kom, hoop ik dat ie toch wel binnen is.Whieee schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:38:
mja ik heb 2 weken geleden een witte besteld -die overigens binnen een week binnen zou zijn bij de zaak waar ik em besteld had- maar als het nog lang gaat duren neem ik wel een zwarte. Ik vind de zwarte net zo mooi, en die is tenminste leverbaar in NL.
Zaken als afbladderende verf zijn gewoon garantie issues, en vies worden doet elke laptop
Alleen die meerprijs is gaar, maar goed als je dan direct je laptop kan meenemen ipv weken wachten is dat ook wel wat waard

Bij mij zit het onder wel goed vast, maar iets verder naar boven heb ik speling. Binnenkort denk ik maar even langs bij het service center in Hengelo, kijken of die er iets aan kunnen doenVerwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:41:
[...]
Dat klopt wel. Ik heb geen foto van een goede bij de hand, maar als het een beetje loszit, ziet het er zo uit
[afbeelding]
Ja, en dan werd het forum hier weer volgespamd met huilende kinderen die klagen over krasjes op hun nieuwe glossy macbook. Ik denk dat Apple daar geen zin meer in had na al dat gezemel met de iPod nano...Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:13:
http://www.flickr.com/pho...149544862/in/photostream/
Was de Macbook maar zo mooi glossy-zwart
Hier stond achterhaalde informatie…
Euh, welke verf die afbladert. Neem niet elke nieuwtje gelijk zo serieus. Dat is bij 1 iemand ooit gebeurt en daarna door niemand meer gemeld. Maar je heb gelijk, hij wordt snel vies. Maar ja, dat wist ik toen ik hem kocht.Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 22:31:
[...]
Die zwarte is zeker sexyalleen ik vind het zo jammer dat de verf afbladert,
Verwijderd
Je moet maar zo denken, de sneller je MacBook eruit ziet als een gebruikte en bekraste iBook, hoe eerder je het ding echt gaat waarderen om wat 'ie kan en hoe fijn het is ermee te werken. Althans, zo kijk ik er tegenaan. Ik zit dat ding nu nog constant te poetsen en whatnot, terwijl ik daar bij m'n iBook geen reet meer om gaf en gewoon 100% nut haalde uit het apparaat zelf. Dat moet maar snel zo warden met de MacBook.
precies. Dat vind ik ook een van de belangrijkste nadelen van mijn PowerBook t.o.v. de iBook die ik ervoor had. De iBook had krassen en zag er gewoon geleefd uit, terwijl de PowerBook nog altijd gepoetst wordt en ik zorgvuldig kijk waar ik hem neerzet om maar geen krasjes te krijgen. Wat dat betreft was de iBook (en de MacBook dus ook) meer een gebruiksobject.Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:06:
Je moet maar zo denken, de sneller je MacBook eruit ziet als een gebruikte en bekraste iBook, hoe eerder je het ding echt gaat waarderen om wat 'ie kan en hoe fijn het is ermee te werken. Althans, zo kijk ik er tegenaan. Ik zit dat ding nu nog constant te poetsen en whatnot, terwijl ik daar bij m'n iBook geen reet meer om gaf en gewoon 100% nut haalde uit het apparaat zelf. Dat moet maar snel zo warden met de MacBook.
Verwijderd
Ik nam het niet gelijk serieus, ik begon alleen aan m'n hoofd te krabben toen ik dit las:[Airwolf] schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:52:
[...]
Euh, welke verf die afbladert. Neem niet elke nieuwtje gelijk zo serieus. Dat is bij 1 iemand ooit gebeurt en daarna door niemand meer gemeld. Maar je heb gelijk, hij wordt snel vies. Maar ja, dat wist ik toen ik hem kocht.
http://forums.macnn.com/showthread.php?t=295857
Toen dacht ik "kan gebeuren", maar toen last ik de post van Ballebek en nou wacht ik dus liever totdat dit probleem is opgelost, of dat er een groot aantal mensen is kan bevestigen dat ze de zwarte MacBook nu al enkele weken gebruiken en nergens last van hebben
De laag is niet verder eraf gegaan, het gat is nog even groot op de topcase en heb hem nu toch wel flink gebruikt zoon 16 tot 20 uur per dag de laatste week

Verwijderd
Wat ik vreemd vind is dat de paint / vlekken problemen niet in de Apple Centers bekend zijn of te zien zijn. Ik heb de Macbooks bekeken bij A-mac Utrecht en bij Machouse A'dam (Raadhuisstraat / Pr. Hendrikskade)
Geen vlekken op de witte en geen flaking op de zwarte. Was niks van bekend ook...
En die worden dag-in-dag-uit gebruikt door de meest uiteenlopende mensen.
Ze poetsen dagelijks met iClean, zei de manager van A-mac.. that's all..
(En die demomodellen staan er al weken.)
Geen vlekken op de witte en geen flaking op de zwarte. Was niks van bekend ook...
En die worden dag-in-dag-uit gebruikt door de meest uiteenlopende mensen.
Ze poetsen dagelijks met iClean, zei de manager van A-mac.. that's all..
(En die demomodellen staan er al weken.)
Verwijderd
Performantie. Serieus, is dat een woord?Dakoina schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:45:
wat is de performantie van de nieuwe Adobe Lightroom Beta 3 op deze macbook? Zijn er hier enkele amateur-pro fotografen onder ons die dat eens kunne teste?Mijn macbook of mbp keuze hangt hier toch wel deels van af
Verwijderd
Er is één probleem geweest met flaking. ÉÉN PROBLEEM
Djees.
Djees.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 10:57 ]
Ik heb de nieuwe macbook aangeschaft.
en deze werkt perfect
Het enige wat mij zorgen baard is dat hij bij de accu daar zit ook het RAM geheugen, erg heet wordt. Het is niet zo dat ik direct mijn hand verbrand maar wel als ik mijn hand een seconde of 3 er tegenaan houd gaat het wel pijn doen.
Dat lijkt mij te heet. Is dat ook zo?
Nu heb ik eens zitten kijken naar het geheugen van een macbook. Dit zijn 2 DIMM's van 256Mb (ipv 1x 512). Zou het kunnen zijn dat het geheugen 'hard' moet werken omdat het relatief niet zo veel is. waardoor het zo heet word?
Zo ja zou het helpen als ik 1 DIMM vervan voor 1GB RAM geheugen?
Het enige wat mij zorgen baard is dat hij bij de accu daar zit ook het RAM geheugen, erg heet wordt. Het is niet zo dat ik direct mijn hand verbrand maar wel als ik mijn hand een seconde of 3 er tegenaan houd gaat het wel pijn doen.
Dat lijkt mij te heet. Is dat ook zo?
Nu heb ik eens zitten kijken naar het geheugen van een macbook. Dit zijn 2 DIMM's van 256Mb (ipv 1x 512). Zou het kunnen zijn dat het geheugen 'hard' moet werken omdat het relatief niet zo veel is. waardoor het zo heet word?
Zo ja zou het helpen als ik 1 DIMM vervan voor 1GB RAM geheugen?
Jochemmol
heb je ook al gecheckt of je die fabrieksfout hebt waar het plastic nog voor de ventilatie zit bij het scherm?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
ik was zwaar een macbook aan het overwegen, maar vind de zwarte niet mooi en de witte verkleurt geel lees ik overal...
*zucht*
*zucht*
Plastic voor mijn ventilator. hmm Ik heb 1 ventilator gat zitten bij dat scherm.
Hoe kan ik de fabrieksfout zien? wat is er dan anders??
Het kan dus niet zijn dat het geheugen zwaar belast wordt en daarom erg heet wordt.
offtopic Is mijn eerste mac
Hoe kan ik de fabrieksfout zien? wat is er dan anders??
Het kan dus niet zijn dat het geheugen zwaar belast wordt en daarom erg heet wordt.
offtopic Is mijn eerste mac
[ Voor 21% gewijzigd door Jochemmol op 16-06-2006 11:21 ]
Jochemmol
Verwijderd
Natuurlijk verkleurt wit. Na ongeveer 10 jaar begint het gelig te worden.Phusebox schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:09:
ik was zwaar een macbook aan het overwegen, maar vind de zwarte niet mooi en de witte verkleurt geel lees ik overal...
*zucht*
Uitgaande dat je hem over 3 jaar weer weg kiepert: Een te verwaarlozen argument om GEEN MacBook te nemenVerwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:26:
[...]
Natuurlijk verkleurt wit. Na ongeveer 10 jaar begint het gelig te worden.
Dat verhaal over loslatende verf is wel degelijk bij Apple Centre's bekend maar het zijn slechts een aantal mensen die op 2 handen te tellen zijn die daar last van hebben.
Voor zover ik het heb gezien zit er een heeeeeeeeel klein beetje lucht op sommige plekken onder de verflaag waardoor het daar kan loslaten.
Heb het verder bij nog 1 andere gezien maar zoals ik al zei: het is net zoals bij mijn MacBook zeer minimaal, ik ga er niet over lopen miepen ieg.
zijn die dingen al 10 jaar uit dan? nee dus...Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:26:
[...]
Natuurlijk verkleurt wit. Na ongeveer 10 jaar begint het gelig te worden.
het probleem schijnt te zijn dat er bij veel mensen na 2-3 weken de palmrests verkleuren, en gelig worden... en niet zo'n beetje ook
Waar houd je je hand tegenaan? Het geheugen of de MacBook zelf? Mijn MacBook wordt ook behoorlijk warm, maar ik kan niet zeggen dat het echt pijn gaat doen. Heb ermee op mn blote benen gezeten en dat is imho prima te doen.Jochemmol schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:05:Het enige wat mij zorgen baard is dat hij bij de accu daar zit ook het RAM geheugen, erg heet wordt. Het is niet zo dat ik direct mijn hand verbrand maar wel als ik mijn hand een seconde of 3 er tegenaan houd gaat het wel pijn doen.
Die plastic strip zit tussen je scherm en je ventilator, maar als die er nog in zou zitten, lijkt het me dat ie wel opvalt.
heeft iemand ergens shots van de witte macbook's achterkant als ie aanstaat?
bij die zwarte contrasteert dat logo zo mooi maar op de witte dus niet lijkt me... kon nergens pics vinden op google of flickr...
bij die zwarte contrasteert dat logo zo mooi maar op de witte dus niet lijkt me... kon nergens pics vinden op google of flickr...
http://www.apple.com/nl/hotnews/
"Dat wordt leuk studeren
Heb je net eindexamen gedaan en ga je na de zomer studeren aan een HBO of Universiteit? Dan kun je bij de Apple Centers 10 % korting krijgen op MacBook, Mac mini, iMac, iPod en iPod nano. Tussen 26 juni en 8 juli krijg je voordeel tot €180 op vertoon van je eerstejaars inschrijvingsbewijs aan een HB/WO-instelling. Deze actie geldt alleen bij Apple Centers in Nederland en is onderworpen aan voorwaarden."
lijkt me wel een leuk dealtje
"Dat wordt leuk studeren
Heb je net eindexamen gedaan en ga je na de zomer studeren aan een HBO of Universiteit? Dan kun je bij de Apple Centers 10 % korting krijgen op MacBook, Mac mini, iMac, iPod en iPod nano. Tussen 26 juni en 8 juli krijg je voordeel tot €180 op vertoon van je eerstejaars inschrijvingsbewijs aan een HB/WO-instelling. Deze actie geldt alleen bij Apple Centers in Nederland en is onderworpen aan voorwaarden."
Verwijderd
Heb mijn macbook nu een halve dag en bij erg tevreden.
Ik vind wel dat je het percentage van de batterij resterende tijd snel ziet zakken.
Ik hoop echt dat de macbook niet gaat verkleuren, want ik ben een palmrester en een laptopzonner!
Moet toch ook wel opmerken, dat 1gig ram een must is, zeker met meerdere apps tegelijk open, zoals bv limewire...
Ik vind wel dat je het percentage van de batterij resterende tijd snel ziet zakken.
Ik hoop echt dat de macbook niet gaat verkleuren, want ik ben een palmrester en een laptopzonner!
Moet toch ook wel opmerken, dat 1gig ram een must is, zeker met meerdere apps tegelijk open, zoals bv limewire...
Als ik het als student koop, kan ik de laptop dan alsnog door m'n bedrijfje gooien (en de BTW aftrekken)?Qoon3x schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:52:
"Dat wordt leuk studeren
Dan zou't wel dubbelop feest zijn namelijk
flickr:Phusebox schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:42:
heeft iemand ergens shots van de witte macbook's achterkant als ie aanstaat?

Verwijderd
Dat heb ik wel gedaanwdekreij schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:57:
[...]
Als ik het als student koop, kan ik de laptop dan alsnog door m'n bedrijfje gooien (en de BTW aftrekken)?
Dan zou't wel dubbelop feest zijn namelijk
btw als je voor de gein je backlight uitdoet en een bureaulamp oid achter je scherm doet, zie je wel dat er licht door het appeltje heenkomt en zie je een beetje beeld op je scherm op de plaats waar het appeltje is.
(veel pagina's terug was iemand 'bang' dat er een gedeelte van je brightness verdween door het appeltje)
(veel pagina's terug was iemand 'bang' dat er een gedeelte van je brightness verdween door het appeltje)
maar je krijgt geen zakelijke factuur als je em als student koopt, dus hoe trek je die dan af
Ook wel benieuwdPhusebox schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:13:
[...]
maar je krijgt geen zakelijke factuur als je em als student koopt, dus hoe trek je die dan af
De standaard-uitvoering 2ghz zou dan 1091,60 - 10 % = € 982,44 kosten
ik heb er 1 als student gekocht maar hoe zit dat dan met he bewijs dat ik student ben?
Moet ik aan de postbode tonen dat ik student ben door middel van mijn studentenkaart ofzo?
Moet ik aan de postbode tonen dat ik student ben door middel van mijn studentenkaart ofzo?
Ik ben ook student en ik heb mijn MacBook ook met studentenkorting gekocht. Bij mij hebben ze helemaal nergens naar gevraagd.
Verwijderd
Ik heb m in een Apple winkel gekocht. Studenten hebben dan 4% korting, docenten 6%. Weet dus niet hoe ze met deze actie om gaan. Factuur is verder keurig op naam van mijn bedrijf gezet.Phusebox schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 12:13:
[...]
Verschilt per Apple Store/Reseller hoeveel procent korting je krijgt. De Apple site geeft wel een vaste korting (8%).Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:01:
[...]
Ik heb m in een Apple winkel gekocht. Studenten hebben dan 4% korting, docenten 6%. Weet dus niet hoe ze met deze actie om gaan. Factuur is verder keurig op naam van mijn bedrijf gezet.
Qoon3x schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:52:
"Dat wordt leuk studeren
Ik heb sinds vandaag een apple muis (USB). Alleen werkt deze niet goed op mijn witte tafel.
Waar kan ik een beetje leuke (evt. Apple) muismat krijgen. En dan het liefst in een winkel (dus niet op internet). Trouwens de HEMA druk-foto-op-muismat-af methode ken ik al...
Edit: wist overigens niet waar ik deze vraag moest plaatsen.....vandaar beetje offtopic!
Waar kan ik een beetje leuke (evt. Apple) muismat krijgen. En dan het liefst in een winkel (dus niet op internet). Trouwens de HEMA druk-foto-op-muismat-af methode ken ik al...
Edit: wist overigens niet waar ik deze vraag moest plaatsen.....vandaar beetje offtopic!
[ Voor 15% gewijzigd door Flatwhite op 16-06-2006 13:32 ]
Ik ben mijn MacBook aan het benchmarken aan de hand van deze site. Ik ben nog niet helemaal klaar maar er komt een verassend hoge score uit in vergelijking met pc notebook achtigen.
Mijn BlackBook kwam onder Windows exact gelijk uit met een AMD 4400+ alleen qua geheugenbandbreedte was het iets minder nl 3,8GBWannapuf schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:32:
Ik ben mijn MacBook aan het benchmarken aan de hand van deze site. Ik ben nog niet helemaal klaar maar er komt een verassend hoge score uit in vergelijking met pc notebook achtigen.
Verwijderd
Pas maar op dat niet ook de onderkant vergeeld.Jipje schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:40:
[...]
Heb ermee op mn blote benen gezeten en dat is imho prima te doen.
Mja, over een tijdje heb je waarschijnlijk cq hopelijk weer de iPod actie: 150 euri op een iPod voor studenten. Dat bovenop de reeds bestaande 6% korting
🌞🍃
Ja gek he, dat die vraag niet beantwoord wordt: hoe moeten wij dat nou weten? Oftewel: dat is nog compleet onbekend.Sky Lynx schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 21:21:
Vraag is al enkele malen gesteld in deze topic, jammer genoeg heeft niemand er (nog) antwoord op gegeven of is het onbekend.
Ik heb al een iPod nano en die iPod actie zuigt omdat dat via cheques gaat die je achteraf moet laten verzilveren (wat ook weer €25 kost)Datafeest schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:27:
[...]
Mja, over een tijdje heb je waarschijnlijk cq hopelijk weer de iPod actie: 150 euri op een iPod voor studenten. Dat bovenop de reeds bestaande 6% korting
Download het applelogo in eps formaat en klus er zelf een en stuur m vervolgens naar de hema foto serviceFlatwhite schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:32:
Ik heb sinds vandaag een apple muis (USB). Alleen werkt deze niet goed op mijn witte tafel.
Haha idd.Neobender schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 15:29:
[...]
Download het applelogo in eps formaat en klus er zelf een en stuur m vervolgens naar de hema foto service
Hier vind je de eps logo's van Apple
http://brandsoftheworld.com/search/?action=1&text=apple
Hier had uw reclame kunnen staan.
Dit topic is gesloten.