[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste
Acties:
  • 8.017 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:15:
[...]

dat van die moo en whine is alleen maar gezeur, dan moet je je muziek maar iets harder zetten.
En zolang de hitte je MacBook niet stuk maakt ook nauwelijks een probleem, vergeet niet wat voor technologie er in dat kleine kastje zit. Is nu eenmaal moeilijk koel te houden.
Leuk dat wat je daar beweert: iedereen die een whine in zijn MB heeft zeurt dus.
En muziek harder zetten is een slechte oplossing, je kan midden in een presentatie toch niet even de muziek harder zetten?
Onderstaande is ook een slechte oplossing:
Dakoina schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:21:
[...]
Voor de engineers onder ons, ontwerp een soort lapje om op de macbook surface leggen (8> op de plaats van de polsen. Mss iets witachtig, zachte of speciale stof, waar geen zweet kan doorgaan tot aan het macbook oppervlak, en mss met een paar zwarte mooooooo vlekken ;) }:O
Bon, mss best eens een aanvraag indienen voor een of ander patent :D
doekjes op macbooks, uitschakelen van 1 core, muziek harder zetten en degelijke zijn geen oplossingen. Het zorgt ervoor dat je het product niet kan gebruiken waarvoor het gemaakt is (vooral de core uitschakelen vind ik zonde, 1 ontneemt de machine daarmee de helft van zijn kracht.
Stel je voor dat je een dure videokaart hebt gekocht en die whine't ook. Om 'm stil te krijgen kan je 'm voor de helft onderklokken, dat accepteer je dan ook niet.

Als je een mac koopt, koop je een machine die niet mag verkleuren, die op volle snelheid moet draaien, die via HD, DVD en speakers alleen geluid maakt en die niet afbladdert. Net als de ibook die ik al jaren heb en waar ik zeer tevreden mee ben.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Ik was ook van plan een MB te kopen, ik had me zelfs over de vele gehoorde problemen heengezet, maar nu laat ik het wel even zitten. Die vlekken zijn te erg. Volgens mij zou ik er ook gigantisch last van hebben, aangezien mijn toetsenbord zelfs al verkleurt. En ja, ik was m'n handen vaak :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Hoeveel mensen hebben hier al gezegd dat ze zelf het probleem hebben? En hoeveel mensen hebben een MacBook? Volgens mij valt het reuze mee.
Ik gok zelf de de problemen voorkomen bij 1 op de 500 tot 1 op de 300 gebruikers. Wat moeten die gebruikers dan doen? Apple in gebreke stellen, meer niet. Apple zal dan bepalen wat ze met je probleem gaan doen. En kunnen ze het neit oplossen? Dan zoek je een andere oplossing, consumentenbond, rechtszaak, e.d.
Het lijk inderdaad een vreselijk slecht gebouwd apparaat, als je al die gebreken ziet, maar feit is dat je de mensen zonder problemen niet hoort, including me. Mijn MacBook werkt prima, geen enkel probleempje, geen rare geluiden, geen afbladderende verf.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het probleem met Apple is, is dat ze perfect moeten zijn. Dus op het moment dat er iemand een probleem heeft, is het gelijk groot nieuws. Het grootste voorbeeld hiervan is de ondergepiste stroomstekker natuurlijk.

De hitte van de macbook bijvoorbeeld, daar is gewoon echt niks mis mee hoor. Ik kan hem op mijn blote benen houden en het wordt wel warm maar meer ook niet. En electronica wordt nou eenmaal warm en dat was met de powerbooks ook zo en met alle andere laptops ook, waarom is het dan zo erg als een Mac warm wordt ?

De whine, ik geloof best dat dit probleem bestaat. En hij zal bij sommige mensen echt wel hinderlijke zijn, maar ik geloof niet dat dat meer dan 1 op de 10000 macbooks is. Bij de MBP's zal het aantal misschien wat groter zijn. Maar dan nog, de gebruikers die online zijn schetsen _nooit_ het aantal gebruikers van Apple producten af. Dus als er wat online gezegd wordt betekent dat helemaal niets.

Het moo geluid, dat heeft mijn macbook ook, maar sorry hoor. De vogels fluiten buiten harder. En dan is het nog maar precies op het moment dat je temperatuur op die grens zit waar het voorkomt.

En die vlekken wat sinds gister overal weer is, daarvan moet eens online goed gekeken worden. Dan zie je dat het al maar heel weinig gebruikers zijn. Op de duizenden macbooks die er verkocht zijn, dus deze mensen moeten gewoon hun macbook omruilen en dan is het probleem opgelost.

Het grootste probleem is dat mensen niet kunnen accepteren dat Apple ook niet 100% perfect is. Er zitten _altijd_ productie fouten bij producten, zo werkt dat nou eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sijmen schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:00:
Kleine vraag: zit OmniGraffle erbij?

/edit:

[...]

Wat gaat er mis in OS X?
Hij start niet op:) volgens fora moet hij wel gewoon werken maar bij mij niet hoor

http://guides.macrumors.com/Universal_Binary_Games

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[Airwolf] schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:30:
Het probleem met Apple is, is dat ze perfect moeten zijn. Dus op het moment dat er iemand een probleem heeft, is het gelijk groot nieuws. Het grootste voorbeeld hiervan is de ondergepiste stroomstekker natuurlijk.

[..]

Het grootste probleem is dat mensen niet kunnen accepteren dat Apple ook niet 100% perfect is. Er zitten _altijd_ productie fouten bij producten, zo werkt dat nou eenmaal.
Dat zeg ik dus ook inderdaad. De hoeveelheid mensen met problemen is vrij klein, maar die zijn er vervolgens wel heel vocaal over. In tegenstelling tot de mensen zonder problemen: want zo hoort het tenslotte. Dus daar is 't al meteen opgeblazen. Voeg er dan nog wat extra aandacht aan toe van sites als tuaw, engadget en wat andere nieuwssites enzo, en iedereen is meteen bang dat zodra ze het genoemde product kopen dat ze gegarandeerd last gaan hebben van het probleem.

Niet om te stellen dat er geen problemen zijn met whines enzo (ik heb dat inmiddels ook gehoord op een mbookpro, hoewel ik 't meer als een hele hoge ruis zou benoemen) maar 'moo' geluiden heb ik werkelijk nog niet voorbij horen komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
CyBeR schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:46:
maar 'moo' geluiden heb ik werkelijk nog niet voorbij horen komen.
Zoals ik al zei komt het alleen voor als de temperatuur van je cpu precies op die graden blijft hangen waardoor de fan aan en uit gaan. En als je een beetje hard typt, dan hoor je het niet want je moet je oor bij het keybord houden wil je het echt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
KoBolD schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:16:
Omdat mijn vader leraar is krijg ik 8% korting op mijn Macbook. Hier maak ik natuurlijk gebruik van omdat je als student maar 6% krijgt. Alleen kan ik op de apple site nergens een verschil vinden tussen leraar en leerling of zijn die prijzen daar gelijk?
Weet iemand hier toenvallig al een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
KoBolD schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 11:13:
[...]

Weet iemand hier toenvallig al een antwoord op?
Ik krijg 8% korting in de Applecentre omdat ik voor een onderwijsinstelling werk. Op internet kan ik het ook niet vinden. Op weg naar de Applecentre dus :D (Ik moet dan bij aankoop mijn loonstrook laten zien)

Ik vind dat de problemen in de laatste paar posts een beetje glad worden gepraat. Er wordt immers op meerdere fora over whining en mooh-geluiden gesproken. Dan mag het wel niet iets zijn wat bij _alle_ books voorkomt, maar het is toch zeker een probleem wat door meerdere mensen her- en erkend wordt.

En die vlekken, logisch dat dat nu naar voren komt, de eerste Macbooks zijn nu +/- 4 weken in gebruik. Ik verwacht dus wel meer meldingen de komende weken.

Anyhow, ik ga toch voor een Macbookje als ik voldoende gespaard heb :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Bash op 13-06-2006 11:43 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:33:

10% van de mensen heeft 'apart lichaamszweet' , icm met dit plastic en de hitte van de MB ontstaat een chemisch proces.
Dit kan wel eens kloppen. Ik heb samen met een vriend tegelijk een iPod 3g gekocht. zijn scrollwieltje begon na enkele weken donkere vlekken te vertonen, en dit kon niet verwijderd worden. Ik heb nooit ergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Waarom praten zoveel mensen die problemen goed?
Je praat het toch ook niet goed als de spoiler van je Porsche niet tevoorschijn komt: "Ach, bij 1 op de 500 komt ie er niet uit, dan moet je maar niet harder dan 120 rijden"

Apple moet gewoon zorgen dat het product goed is en zo niet, dan moeten ze zorgen dat het goed gaat werken. Ook al zijn het 1 op de 500 mensen die er last van hebben (en dat is best veel) dan moet er gezorgd worden dat het gemaakt wordt.

Dat een X aantal mensen klagen over de problemen is juist goed, dat sites er aandacht aan besteden is goed dan weet Apple namelijk dat er problemen zijn en gaan ze het oplossen.
Apple heeft de naam en de prijs perfect te zijn, dus moeten ze het zijn.
De hitte van de macbook bijvoorbeeld, daar is gewoon echt niks mis mee hoor. Ik kan hem op mijn blote benen houden en het wordt wel warm maar meer ook niet. En electronica wordt nou eenmaal warm en dat was met de powerbooks ook zo en met alle andere laptops ook, waarom is het dan zo erg als een Mac warm wordt ?
Laat Apple dan met een bericht komen dat het normaal is. Ik weet namelijk niet zeker of het normaal is dat er enkele plekken zijn op de MBP dat je het bijna niet aan kan raken.
De whine, ik geloof best dat dit probleem bestaat. En hij zal bij sommige mensen echt wel hinderlijke zijn, maar ik geloof niet dat dat meer dan 1 op de 10000 macbooks is. Bij de MBP's zal het aantal misschien wat groter zijn. Maar dan nog, de gebruikers die online zijn schetsen _nooit_ het aantal gebruikers van Apple producten af. Dus als er wat online gezegd wordt betekent dat helemaal niets.
Jawel, het betekent zeker wat: het betekent dat er een probleem zou kunnen zijn met een MB die je aan zou willen schaffen.
Het moo geluid, dat heeft mijn macbook ook, maar sorry hoor. De vogels fluiten buiten harder. En dan is het nog maar precies op het moment dat je temperatuur op die grens zit waar het voorkomt.
En als Apple dit oplost, dan is hij nog stiller.
En die vlekken wat sinds gister overal weer is, daarvan moet eens online goed gekeken worden. Dan zie je dat het al maar heel weinig gebruikers zijn. Op de duizenden macbooks die er verkocht zijn, dus deze mensen moeten gewoon hun macbook omruilen en dan is het probleem opgelost.

En het grootste probleem vind ik, dat ik weinig heb gelezen over mensen die problemen hadden en waarvan het opgelost is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Rob schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:11:
Waarom praten zoveel mensen die problemen goed?
Je praat het toch ook niet goed als de spoiler van je Porsche niet tevoorschijn komt: "Ach, bij 1 op de 500 komt ie er niet uit, dan moet je maar niet harder dan 120 rijden"
Ik praat geen problemen goed, ik zeg zelfs dat ze er zijn. Maar ik zeg dus ook dat ze helemaal worden opgeblazen op internet.
Apple moet gewoon zorgen dat het product goed is en zo niet, dan moeten ze zorgen dat het goed gaat werken. Ook al zijn het 1 op de 500 mensen die er last van hebben (en dat is best veel) dan moet er gezorgd worden dat het gemaakt wordt.

Dat een X aantal mensen klagen over de problemen is juist goed, dat sites er aandacht aan besteden is goed dan weet Apple namelijk dat er problemen zijn en gaan ze het oplossen.
Ze hebben een goed product, duizenden mensen genieten ervan, maar die paar mensen schreeuwen moord en brand en alle grote news websites nemen het probleem over terwijl in werkelijkheid er maar heel weinig mensen last van hebben.

Natuurlijk moeten voor die mensen het probleem worden opgelost, dat is normaal. Maar dat doet Apple ook, ze ruilen gewoon de dingen op of nemen ze ter reparatie op. Maar een productie fout is niet iets waarbij 1 op de 1000 mensen een probleem hebben.
Apple heeft de naam en de prijs perfect te zijn, dus moeten ze het zijn.
1 op 1000 faillure is perfect
Laat Apple dan met een bericht komen dat het normaal is. Ik weet namelijk niet zeker of het normaal is dat er enkele plekken zijn op de MBP dat je het bijna niet aan kan raken.
Dat hebben ze op hun website staan bij de handleidingen, zoek maar op in dit topic. Ergens staat het linkje.
Jawel, het betekent zeker wat: het betekent dat er een probleem zou kunnen zijn met een MB die je aan zou willen schaffen.
Het zou hooguit kunnen betekenen dat je product defect is, dezelfde kans heb je bij ieder ander product.
En als Apple dit oplost, dan is hij nog stiller.
Ja, ik hoop ook dat ze het doen. Maar ik gaf dus aan dat het gewoon al praktisch niet te horen is, dus vind ik het overdreven.
En het grootste probleem vind ik, dat ik weinig heb gelezen over mensen die problemen hadden en waarvan het opgelost is.
Ooit wel eens statistieken gezien van hoe mensen slecht en goed nieuws verspreiden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Murcielago schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:07:
Hoeveel mensen hebben hier al gezegd dat ze zelf het probleem hebben? En hoeveel mensen hebben een MacBook? Volgens mij valt het reuze mee.
Ik gok zelf de de problemen voorkomen bij 1 op de 500 tot 1 op de 300 gebruikers.
Die 1 op 500 en 1 op 300 zijn grote aantallen hoor. Het is ook niet te verwachten dat een bedrijf zoals Apple die al jaren ervaring heeft met een volledig ander platform niet meteen de spijker op z'n kop slaat met een product die een volledig nieuwe architectuur bevat. Ze waren zelfs 1 van de eersten met de Core Duo. Ze hebben dus best nog wel een gok genomen. Doet dat afbreuk aan het feit dat een product waarvan grote aantallen problemen hebben gewoon een slecht product is? Nee. Het zal ongetwijfeld opgelost gaan worden in nieuwere revisies.
Wat moeten die gebruikers dan doen? Apple in gebreke stellen, meer niet. Apple zal dan bepalen wat ze met je probleem gaan doen. En kunnen ze het neit oplossen? Dan zoek je een andere oplossing, consumentenbond, rechtszaak, e.d.
De kosten die om de hoek komen kijken wanneer je het op het niveau van consumentenbond en een rechtszaak zit zijn zo hoog dat maar bar weinig mensen (zoals jij?) die kunnen betalen. Wel erg gemakkelijk gezegd imho. Heb je een probleem met je Macbook dan kun je die gewoon laten omruilen tegen een ander exemplaar, althans, dat is wat ik hier zie in dit topic.
Het lijk inderdaad een vreselijk slecht gebouwd apparaat, als je al die gebreken ziet, maar feit is dat je de mensen zonder problemen niet hoort, including me. Mijn MacBook werkt prima, geen enkel probleempje, geen rare geluiden, geen afbladderende verf.
Zoals ik al zei zijn 1 op 500 en 1 op 300 nog steeds grote aantallen. Voor mensen die zo'n ding willen aanschaffen is dat best nog een groot risico. Het is maar afwachten of je een goede Macbook krijgt en als hij slecht is kun je hem alleen ruilen. Je kunt dat risico wel verkleinen door af te spreken dat je zonder problemen het ding terug kunt brengen en je geld terugkrijgt.
Het is dit risico waarom mensen nu terughoudend zijn tegenover die Macbook.
[Airwolf] schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 10:30:
Het probleem is dat mensen willen dat Apple perfect is. Dat gaat op voor de mensen die een flinke smak geld hebben uitgegeven (ja, 1100, 1300 en 1500 euro is een smak geld) en graag waar voor hun geld willen hebben ongeacht het merk maar ook voor de fanboys die niet willen dat hun ideaal beeld van Apple haarscheurtjes vertoond omdat er veel gevallen van defecten aan de Macbook zijn. Het is nogal schipperen door het midden.
Gezien de hoeveelheid koelpasta die Apple voorschrijft om op de processortjes te gooien is daar alels mee mis. Die hoeveelheid gebruik je met tandpasta, niet met koelpasta. Er is ook officieel toegegeven door Apple dat er tijdens de productie nog een beschermfolie is blijven zitten bij een aantal Macbooks. Het is dus niet eenvoudig een kwestie van "pech, elektronica wordt warm, leef er maar mee" (wat wel erg makkelijk is gezegd). Het lijkt me ook aan de elektronica fabrikant om eens wat meer rekening te houden met dat soort zaken maar waarschijnlijk is het gewoon goedkoper om dat niet te doen.
Dus als er wat online gezegd wordt betekent dat helemaal niets.
Wat wederom voor beide kampen geldt ;)
Als iemand zegt dattie er last van heeft zegt zo'n iemand dat niet zomaar. Respecteer gewoon eens een ander zijn bevindingen i.p.v. dit walgelijke fanboy gedrag. Dat hele whine en moo gebeuren is afhankelijk van de Macbook en de gebruiker. Als 1 iemand meldt dat hij er ietsje last van heeft en een ander weer dat hij er absoluut niet mee kan leven, so be it, dat zijn hun bevindingen. Jouw manier van reageren is nogal respectloos en betuttelend richting die mensen, walgelijk.
Dat is dan ook het beste advies wat je de mensen kunt doen: probleem, dan terug naar de winkel en ruilen. Laat de winkel de garantie e.d. maar afhandelen, dat is hun taak.
Het probleem is ook dat mensen niet de bevindingen van anderen kunnen accepteren en respecteren.

De hele discussie over die whine, moo en warmte is zo subjectief als de pest. Het ligt echt aan de gebruiker en de Macbook hoe intens de whine, moo, warmte is (hoewel de warmte een universeel probleem is gezien de hoeveelheid koelpasta die voorgeschreven wordt). Je hebt dus zeker wel een risico op een niet jofele Macbook maar dat risico valt prima af te vangen door te regelen dat je het apparaat mag omruilen of je geld terug krijgt. Het is een probleem maar niet eentje waar niets aan te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
ppl schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:53:
Als iemand zegt dattie er last van heeft zegt zo'n iemand dat niet zomaar. Respecteer gewoon eens een ander zijn bevindingen i.p.v. dit walgelijke fanboy gedrag. Dat hele whine en moo gebeuren is afhankelijk van de Macbook en de gebruiker. Als 1 iemand meldt dat hij er ietsje last van heeft en een ander weer dat hij er absoluut niet mee kan leven, so be it, dat zijn hun bevindingen. Jouw manier van reageren is nogal respectloos en betuttelend richting die mensen, walgelijk.
Ik vind dat jij nogal respectloos op mijn reageert. Ik weet niet wat onder de definitie fanboy valt, maar dat ben ik zeker niet. Maar ik zie wel als mensen aan het overdrijven zijn en als dat mijn mening is dan zeg ik dat eerlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Attilla op 13-06-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Dit begint stillaan een discussie om niets te worden. Terug on topic mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

eur0fighter schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:29:
Graag!

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga de goedkoopste bestelen, €926eur excl.btw, dan heb ik hem overmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:00:
Ik ga de goedkoopste bestelen, €926eur excl.btw, dan heb ik hem overmorgen.
:D

Grapjas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, weet winkel waar ze op voorraad hebbe, donderdag heb ik hem zeiden ze >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
http://www.macintoys.nl/a...screensaverzpowerbook.php

Dit linkje zag ik net staan in het mbp topic, heeft iemand een dergelijk artikel gezien voor de macbook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:04
Rob schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 09:34:
Als je een mac koopt, koop je een machine die niet mag verkleuren, die op volle snelheid moet draaien, die via HD, DVD en speakers alleen geluid maakt en die niet afbladdert. Net als de ibook die ik al jaren heb en waar ik zeer tevreden mee ben.
Dus je hd en dvd mogen zoveel mogelijk lawaai maken als ze kunnen als je cpu maar stil is?

Denk dat de whine sterk overdreven is en niet eens merkbaar als het niet super stil is in de ruimte waar je bent. Mijn iBook maakt ook geluid. Weet niet eens hoe ik het moet omschrijven maar ik stoor me er niet aan. Je auto maakt toch ook lawaai als je rijdt. Gewoon niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die bij de postbank een studentenrekening hebben: als je op www.postbank.nl inlogt in de zogenaamde ''appleshop'', krijg je 10 % korting op apple assecoires en 8% op de hardware. Ze beweren dat ze alle macbooks binnen drie dagen gratis verzenden.

Ikzelf twijfel nog over de aanschaf van een macbook. Heb altijd met PC's gewerkt en ben nu opzoek naar een compacte laptop, waarop ik kan internetten, emailen, films kijken, tekstverwerken, etc. Zag vanmiddag bij de Mycom bij mij in de buurt dat ze volgende week deze averatec 3715 in de aanbieding hebben voor €699.-. Dit lijkt mij echt heel goedkoop. Zijn Averatec en de macbook enigszins met elkaar te vergelijken en is de Macbook die €300.- meer waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:46:
Voor diegenen die bij de postbank een studentenrekening hebben: als je op www.postbank.nl inlogt in de zogenaamde ''appleshop'', krijg je 10 % korting op apple assecoires en 8% op de hardware. Ze beweren dat ze alle macbooks binnen drie dagen gratis verzenden.

Ikzelf twijfel nog over de aanschaf van een macbook. Heb altijd met PC's gewerkt en ben nu opzoek naar een compacte laptop, waarop ik kan internetten, emailen, films kijken, tekstverwerken, etc. Zag vanmiddag bij de Mycom bij mij in de buurt dat ze volgende week deze averatec 3715 in de aanbieding hebben voor €699.-. Dit lijkt mij echt heel goedkoop. Zijn Averatec en de macbook enigszins met elkaar te vergelijken en is de Macbook die €300.- meer waard?
Zowiezo niet, ik heb zelf geen Apple maar dit kan ik nu al met zekerheid zeggen. Je zegt zelf al "heel goedkoop" dat zal ook wel te merken zijn aan de kwaliteit, snelheid en afwerking van het product, om maar niet te spreken van het verschil dat op die Averatec geen Mac OS X zit.

(toevoeging, heb even op de MyCom site gekeken)
De avertec heeft:
- geen Dual Core processor, MacBook wel
- geen Gigabit LAN, MacBook wel
- 12,1 inch, Macbook 13 inch
- DDR1, MacBook DDR2

Enige voordeel is misschien de ingebouwde cardreader en het ingebouwde modem in de Avertec...

Ik zag trouwens op deze foto dat de witte MacBook, zwarte schroefjes heeft
Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/macbook-discoloration4.jpg

Is dit bij alle witte MacBooks zo? Ik dacht dat zelfs de schroefjes wit waren...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

aequitas schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:31:
[...]

Dus je hd en dvd mogen zoveel mogelijk lawaai maken als ze kunnen als je cpu maar stil is?
Je begrijpt wel wat ik bedoel: je HD en DVD speler hebben bewegende delen, bewegende delen maken geluid, daarvan verwacht ik dus dat er geluid van komt, waar jij lawaai vandaan haalt, weet ik niet.
Denk dat de whine sterk overdreven is en niet eens merkbaar als het niet super stil is in de ruimte waar je bent. Mijn iBook maakt ook geluid. Weet niet eens hoe ik het moet omschrijven maar ik stoor me er niet aan. Je auto maakt toch ook lawaai als je rijdt. Gewoon niks aan te doen.
Een auto heeft bewegende delen, natuurlijk maakt hij daarom herrie.
Je laptop heeft op de bovengenoemde objecten na, geen bewegende delen dus daarvan verwacht je dat het geen geluid maakt.

Jij denkt dat de whine sterk overdreven is, maar je baseert het nergens op.
Als ik een glas cola voor je neerzet en je kijkt er alleen maar naar, dan kan jij beweren dat het lauw is, terwijl hij misschien ijskoud is. Pas als je het glas vasthoud, dan weet je dat het ijskoud is, zo ook dus met de whine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:53:
[...]

Ik zag trouwens op deze foto dat de witte MacBook, zwarte schroefjes heeft
[afbeelding]

Is dit bij alle witte MacBooks zo? Ik dacht dat zelfs de schroefjes wit waren...
Mijn MacBook heeft schroefjes in metaal kleur (dus eigenlijk niet gekleurd). Witte schroefjes waren mooier geweest, maar gelukkig zijn ze niet zwart zoals op de foto.
Edit: bij nader inzien ligt het denk ik aan de foto dat de schroefjes meer opvallen.

[ Voor 8% gewijzigd door tweak_dude op 13-06-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweak_dude schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 20:03:
[...]

Mijn MacBook heeft schroefjes in metaal kleur (dus eigenlijk niet gekleurd). Witte schroefjes waren mooier geweest, maar gelukkig zijn ze niet zwart zoals op de foto.
Edit: bij nader inzien ligt het denk ik aan de foto dat de schroefjes meer opvallen.
Ik heb even op Flickr gezocht voor andere foto's, ze zijn inderdaad metaal :) (gelukkig)
(Niet verwacht dat Flickr zo handig was :) )

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/72/162051113_3e46d323e5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/72/156439615_1abdd43342.jpg

Voor de geinteresseerde, de zwarte heeft ook gewoon metaal gekleurde schroefjes:

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/62/160264425_c7c2572362.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 20:11 . Reden: Zwarte MacBook ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

eur0fighter schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 14:29:
Dat was dus ook de strekking van mijn post. Die hele discussie is gewoon onzinnig omdat het gewoon per Macbook en per persoon verschilt of en in hoeverre die whine/moo aanwezig is. Daarover valt dus simpelweg niet te discussieren.

Die metalen schroefjes vind ik wel mooi. Ik vind dat juist dat soort "technische" onderdeeltjes een product mooier kunnen maken. Je laat een beetje de techniek zien die eronder zit en daar mag best mee gepronkt worden :)
Hadden de iBook G4 machines dit niet ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een ervaring met de Adata geheugenreepjes van flashman852 op eBay. Totale prijs was 120 euro en een paar cent en ze deden er 8 dagen over om te arriveren.

Verpakking: beroerd. Slappe doosjes met een module in een klein plastic zakje en dat in een bubbeltjesenvelop. Ze waren overigens niet beschadigd. Op de envelop staat een stempel "vrij van belasting, inkl. Schiphol". Geen groene briefjes met een verklaring over de inhoud.

Geheugen vervangen: Lastiger dan ik dacht. De originele modules zitten er behoorlijk vast in. Dat palletje waar je er mee uit moet duwen boog zover door dat ik vreesde dat die zou afbreken. Nieuwe modules gingen er even lastig in. Met een plastic Bic pen kon ik ze voldoende ver in het slot duwen.

Daarna: genieten van 2 GB. Het draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al een andere harde schijf geplaatst?

Want ik kom er net echter dat de macbook schijf een andere connector heeft dan de Momentus 5400.3 die ik erin wilde zetten.

De macbook heeft een aansluiting die veel minder breed is als de "normale" laptop hd's en is ook meer een soort slider ipv pinnetjes.

Is er iemand die weet waar je de macbook schijven kunt bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:05:
Nog een ervaring met de Adata geheugenreepjes van flashman852 op eBay. Totale prijs was 120 euro en een paar cent en ze deden er 8 dagen over om te arriveren.

Verpakking: beroerd. Slappe doosjes met een module in een klein plastic zakje en dat in een bubbeltjesenvelop. Ze waren overigens niet beschadigd. Op de envelop staat een stempel "vrij van belasting, inkl. Schiphol". Geen groene briefjes met een verklaring over de inhoud.

Geheugen vervangen: Lastiger dan ik dacht. De originele modules zitten er behoorlijk vast in. Dat palletje waar je er mee uit moet duwen boog zover door dat ik vreesde dat die zou afbreken. Nieuwe modules gingen er even lastig in. Met een plastic Bic pen kon ik ze voldoende ver in het slot duwen.

Daarna: genieten van 2 GB. Het draait prima.
Heb je deze gebruikt? zie namelijk dat de prijzen snel verschillen terwijl het om hetzelfde product gaat (lijkt het iig) :?

http://cgi.ebay.nl/1GB-AD...goryZ111426QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:18:
Heeft iemand al een andere harde schijf geplaatst?

Want ik kom er net echter dat de macbook schijf een andere connector heeft dan de Momentus 5400.3 die ik erin wilde zetten.

De macbook heeft een aansluiting die veel minder breed is als de "normale" laptop hd's en is ook meer een soort slider ipv pinnetjes.

Is er iemand die weet waar je de macbook schijven kunt bestellen?
Dat is omdat de Macbook HDD een S-ATA aansluiting heeft en die Momentus wss. een IDE aansluiting.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:07:

Dit linkje zag ik net staan in het mbp topic, heeft iemand een dergelijk artikel gezien voor de macbook ?
Ik heb er 1 gratis gekregen bij mijn macbook bij applestore de passage in het Haagse. Was de 12" versie. Helaas niet echt handig met een magneet sluiting. De macbook popt wel erg makkelijk opn als die zeem ertussen zit.
Wel handg om het glossy scherm mee schoon te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Sinds ik mijn MB heb, heb ik last van onderstaande bug:

Afbeeldingslocatie: http://www.skydive.nl/bas/osx_vage_shit_klein.jpg

Komt iemand deze bug bekend voor? Hij lijkt spontaan op te treden bij bepaalde nieuwe windows nadat m'n MB in sleep stand is geweest. Als ik m'n MB weer even laat sleepen dan gaat de "shadow bug" weg, echter treedt-ie daarna weer bij een of meerdere nieuwe windows op.

Tevens werkt mijn twee-vinger dubbelclick soms niet meer na een sleep. CTRL + klik werkt dan nog wel gewoon. Ook werkt de dock "mouse-over-event" niet meer goed dan.. ik zie dus geen applicatie namen boven de iconen verschijnen (magnification, wat ik normaal uit heb staan, werkt dus ook niet).

Ik heb onlangs een verse OS X install gedaan maar dit verhielp geen van de bovenstaande problemen. Alleen een restart lijkt het op te lossen, maarja... ik ga niet m'n MB elke keer afsluiten / opnieuw opstarten.

Sinds vandaag doet mijn keyboard ook raar.. Numlock en Capslock moeten nu aanstaan om géén hoofdletters en cijfers te produceren. Een restart helpt niet. Ik kan ook geen system pref ontdekken waar ik dit per ongeluk aangezet kan hebben.

Dit is overigens mijn eerste Apple PC/laptop, ik heb dus geen idee of bovenstaande problemen vaken voorkomen, ik kon er met de search iig weinig over vinden. OS X voelt best wel een beetje aan als beta software :P

Overigens is mijn MB verder een heerlijk apparaat. Geen whine, wel wat warm maarja het is dan ook niet echt koud buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
W4rlock schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:27:

[afbeelding]

Komt iemand deze bug bekend voor?
Volgens mij heb ik op macrumors.com iemand met een soortgelijk probleem gezien. Kan het topic alleen zo gauw niet terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:20:
[...]

Heb je deze gebruikt? zie namelijk dat de prijzen snel verschillen terwijl het om hetzelfde product gaat (lijkt het iig) :?

http://cgi.ebay.nl/1GB-AD...goryZ111426QQcmdZViewItem
Ja, maar dan een andere aanbieding. De verschillen van een paar euro komen denk ik door de wisselkoersen. Die van mij was in britse ponden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
W4rlock schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:27:

[knip]
[/knip]
Dit zijn geen normale dingen. Ik zou naar een Apple winkel gaan, daar kunnen ze je er vast mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Airwolf] schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 18:07:

http://www.radtech.us/Products/NotebookScreenSavrz.aspx

hebben ze ook in macbook maat,
ik heb m ook en hij was er binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs een collega hier die niets van Macs afweet kwam mijn kantor binnen lopen deze week en vroeg waarom mijn laptop aan het mooo'en was :X

Bij de biolithic skin zit zo een LCD poetsdoek/beschermer, ook binnen een week binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 21:22:
Ik heb er 1 gratis gekregen bij mijn macbook bij applestore de passage in het Haagse. Was de 12" versie. Helaas niet echt handig met een magneet sluiting. De macbook popt wel erg makkelijk opn als die zeem ertussen zit.
Wel handg om het glossy scherm mee schoon te krijgen
Ik heb er inmiddels eentje gevonden:
http://www.shaggymac.com/...&cPath=3_4&products_id=80

En ik kan me voorstellen dat ze bij het maken van de 12" versie daar niet echt op hebben gelet, aangezien het toch dicht klikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50
Waarom zou je nog zoon doekje tussen je TB en scherm willen?
TB zit inmiddels zo diep dat ie never nooit tegen je scherm aan kan komen en er genoeg afstandhouders in zitten dat ook je trackpad en andere onderdelen nooit in je scherm kunnen prikken.

Als het goed is vanmiddag Tucano skins :)

[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 14-06-2006 05:30 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Ballebek schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 05:29:
TB zit inmiddels zo diep dat ie never nooit tegen je scherm aan kan komen en er genoeg afstandhouders in zitten dat ook je trackpad en andere onderdelen nooit in je scherm kunnen prikken.
Ik wil zo'n Crumpler-doekje om op mijn toetsenbord te leggen als ik er een extern scherm op aan heb gesloten. Dan komt er geen stof op enzo.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
FL!PNEUS schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 08:17:
[...]

Ik wil zo'n Crumpler-doekje om op mijn toetsenbord te leggen als ik er een extern scherm op aan heb gesloten. Dan komt er geen stof op enzo.
Kan die wel minder koelen he (ookal zeggen sommige hier dat het bull is; check service manual en lees!).
BTW: Moet je is je scherm in het zonlicht houden als je met een speciaal doekje over je stoffige scherm bent gegaan en zie dat er lichte krassen zijn ontstaan :X (bij normaal gebruik niet zichtbaar)

[ Voor 23% gewijzigd door Uberprutser op 14-06-2006 09:11 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 05:29:

Als het goed is vanmiddag Tucano skins :)
Vette vingers die van je keyboard op je scherm drukken? Stukjes kaas en worst die van je toetsenbord op je scherm vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:01:
[...]

Vette vingers die van je keyboard op je scherm drukken?

Lees terug en zie dat dat niet aan de orde is

Stukjes kaas en worst die van je toetsenbord op je scherm vallen?
Pass your dope on dude ;) ALS je al zo goor bent om te eten als je met je computer bezig bent dan maakt een doekje ook geen verschil

[ Voor 16% gewijzigd door Uberprutser op 14-06-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
Mijn laptop scherm maak ik altijd schoon met een stukje vochtig keukenrolpapier. Na het schoonmaken maak ik het scherm dan weer droog met een stukje droog keukenrolpapier. Werkt perfect.

Stelling: wanneer een tft scherm schoon wordt gemaakt als de laptop nog aanstaat, kan het tft scherm hierdoor beschadigd raken. Daarom moet een laptop altijd eerst uit gezet worden.

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Maarten L schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:20:
Mijn laptop scherm maak ik altijd schoon met een stukje vochtig keukenrolpapier. Na het schoonmaken maak ik het scherm dan weer droog met een stukje droog keukenrolpapier. Werkt perfect.

Stelling: wanneer een tft scherm schoon wordt gemaakt als de laptop nog aanstaat, kan het tft scherm hierdoor beschadigd raken. Daarom moet een laptop altijd eerst uit gezet worden.
Ik doe het op exact dezelfde manier. Werkt inderdaad perfect!

Maar met die stelling ben ik het niet eens. Of het scherm aan of uit staat maakt geen verschil voor het materiaal wat je behandelt. Ik vind het persoonlijk prettiger om het te doen met het scherm uit omdat je de vlekken dan beter kan zien.
Pass your dope on dude ALS je al zo goor bent om te eten als je met je computer bezig bent dan maakt een doekje ook geen verschil
Nou nou, iemand is niet gelijk GOOR als hij af en toe een boterhammetje achter de computer eet. Even dimmen a.u.b.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
the_bash schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:29:
[...]

Nou nou, iemand is niet gelijk GOOR als hij af en toe een boterhammetje achter de computer eet. Even dimmen a.u.b.
Kieper over een jaar je macbook maar is om kijk dan wat eruit komt ;)
Jammergenoeg kom ik het nogal wat vaak tegen mensen die even een koekje eten...

Ik denk zelf dat je met keukenrol dunne krassen gaat maken in je glossy scherm, bij matte schermen zie je het niet maar bij de glossy schermen wel.
Ik heb het met een nieuw doekje gedaan wat bij de Cinemaschermen van Apple zit en had dunne krassen na het voorzichtig weghalen van stof.

Wat betreft je stelling: Als ie aan staat en er komt vochtigheid tussen je scherm en behuizing kan het zijn dat eventueel in het ergste geval je computer mol gaat ivm vocht + hoogspanning niet werkt.
Kan natuurlijk ook als ie aanstaat en je hem erna aanzet, mijn insteek: Helemaal geen vocht gebruiken (ieg zeeeer weinig als je vingerafdrukken weg wilt krijgen, dat lukt niet zonder.).
Monster heeft daar mooi spul voor btw, gebruik ik nu al een jaar of wat bij mijn PowerBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het goor om achter je PC een bammetje of snoepje te eten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:43:
Is het goor om achter je PC een bammetje of snoepje te eten dan?
Bij een PC is het meestal ACHTER en een Laptop / Macbook is het meestal BOVEN.
Zeg niet dat het goor is maar er valt meer in dan je denkt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen tussen 9 en 6 wordt de mijne geleverd! (1.83, standaard)

Waar kan ik het goedkoopste extra geheugen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:53:
Morgen tussen 9 en 6 wordt de mijne geleverd! (1.83, standaard)

Waar kan ik het goedkoopste extra geheugen bestellen?
Lees paar pagina's terug staan er meerdere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:47:
[...]

Bij een PC is het meestal ACHTER en een Laptop / Macbook is het meestal BOVEN.
Zeg niet dat het goor is maar er valt meer in dan je denkt :X
Als er wat in valt is het nog altijd schoon eten. Daarnaast weet ik niet hoe verneukt jouw houding is, maar ik zit nog altijd achter een notebook.

Afbeeldingslocatie: http://www.letteren.leidenuniv.nl/content_images/student/rsi.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:54:
[...]

Als er wat in valt is het nog altijd schoon eten. Daarnaast weet ik niet hoe verneukt jouw houding is, maar ik zit nog altijd achter een notebook.
8)7 :/

Kijk is om je heen hoe de meeste mensen zitten ...

[ Voor 9% gewijzigd door Uberprutser op 14-06-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:43

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Weet iemand toevallig of er al Tucano skins te koop zijn voor de MB? Zal vast en zeker al een keer voorbij zijn gekomen in dit topic, maar ik ben lui :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
LoeiOrdinair schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:56:
Weet iemand toevallig of er al Tucano skins te koop zijn voor de MB? Zal vast en zeker al een keer voorbij zijn gekomen in dit topic, maar ik ben lui :)
Leverancier zou ze vandaag binnenkrijgen dus tussen nu en volgende week woensdag moet je dealer ze wel hebben lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ballebek schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:07:
[...]

Kan die wel minder koelen he (ookal zeggen sommige hier dat het bull is; check service manual en lees!).
Daar is niks bullshit aan. De MacBook zuigt lucht voor koeling aan via de openingen onder de toetsen van het toetsenbord en blaast die weg via het rooster aan de achterkant. Als je dan iets over je tobo legt valt er opeens weinig lucht meer aan te zuigen. Daar heb ik geen service manual voor nodig om te bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:55:
[...]

8)7 :/

Kijk is om je heen hoe de meeste mensen zitten ...
Ik ken weinig tot geen mensen die boven hun keyboard zitten. Als is het maar omdat je dan veel te dicht bij je scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:58:
[...]

Ik ken weinig tot geen mensen die boven hun keyboard zitten. Als is het maar omdat je dan veel te dicht bij je scherm zit.
Kan wel voorbeelden gaan zitten geven maar we hebben alletwee gelijk, gaat inmiddels over ARBO normen etc. lijkt mij niet het topic voor. :+
Zal een x een topic openen met foto's en filmpjes van de gemiddelde gebruiker en zijn laptop + het eten daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er nu eigelijk al zijn bij A-mac Utrecht/Amersfoort gereserveerde macbook binnen?
ik wacht sinds 25 mei.. toch al zo'n 20 dagen

ik zit eraan te denken om de hele zaak af te blazen en toch voor een standaard pc te gaan
weet iemand hoe dat zit met de aanbetaling? mijn gok is dat ik die kwijt ben?
maar zit ik dan verder niet vast aan de aankoop? het is tenslotte slechts een reservering, ze raken 'm zo kwijt aan een ander.

het is nog niet zeker, ik wacht tot en met vrijdag en dan vind ik het mooi geweest
(begrijp me niet verkeerd, een levertijd is normaal bij nieuwe producten, maar de combinatie van wazige klachten (hitte,whine,moo,flaking,vlekken) op allerlei fora, extreem lange wachttijd en slechte communicatie van de winkel (wat kost het me nou echt, incl. geheugen...duurde twee dagen voordat dat helder was) in kwestie is de reden van mijn twijfel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ben van plan (de volgende revisie) MacBook te gaan kopen, maar zou hiermee ook graag mobiel 't internet op kunnen.. Kan een Mac met een Windows-PPC (met GPRS) communiceren, zodat de Windows PocketPC als modem fungeert voor de MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:33:
wie heeft er nu eigelijk al zijn bij A-mac Utrecht/Amersfoort gereserveerde macbook binnen?
ik wacht sinds 25 mei.. toch al zo'n 20 dagen

ik zit eraan te denken om de hele zaak af te blazen en toch voor een standaard pc te gaan
weet iemand hoe dat zit met de aanbetaling? mijn gok is dat ik die kwijt ben?
maar zit ik dan verder niet vast aan de aankoop? het is tenslotte slechts een reservering, ze raken 'm zo kwijt aan een ander.

het is nog niet zeker, ik wacht tot en met vrijdag en dan vind ik het mooi geweest
(begrijp me niet verkeerd, een levertijd is normaal bij nieuwe producten, maar de combinatie van wazige klachten (hitte,whine,moo,flaking,vlekken) op allerlei fora, extreem lange wachttijd en slechte communicatie van de winkel (wat kost het me nou echt, incl. geheugen...duurde twee dagen voordat dat helder was) in kwestie is de reden van mijn twijfel)
Bel ze eens op dan, beter dan overhaast te beslissen en je geld kwijt te raken. Voor levertijden kun je beter kijken in het levertijden-topic.
ps: de klachten vallen mee, maar lees maar ff terug in dit topic, want de discussie daarover was eigenlijk al gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Maarten L schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:20:

Dit werkt inderdaad perfect. Het werkt in elk geval beter dan dat spul van monster, toen ik dat gebruikte leek het wel of het niks hielp. Nu met water en een keukenrolvelletje werkt het prima. Wel goed droog maken. Krasjes zitten er wel licht in, maar je ziet ze niet als je em gebruikt. Wel voorzichtig zijn.
Het randje onderaan het beeldscherm, dus bij het scharnier is wel lastig schoon te maken. Vanmiddag ff het roostertje dichtmaken, en dan met zo'n spuitbus met lucht schoonblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hop, het RAM zit erin (die 1GB uit HK). Werkt prima vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Keukenrol = Papier = Hout = Schuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad. Gebruik altijd zachte textiel voor dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Krasjes komen er toch wel op, bijvoorbeeld als je je monster brengt na de mongolen van A-Mac <g> Ik heb nu zowaar een joekel van een kras op links van mijn touchpad van 3-4cm lang :o Geheugen vervangen kunnen ze dus niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 14-06-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:28:
Krasjes komen er toch wel op, bijvoorbeeld als je je monster brengt na de mongolen van A-Mac <g> Ik heb nu zowaar een joekel van een kras op links van mijn touchpad van 3-4cm lang :o Geheugen vervangen kunnen ze dus niet :)
En dat accepteer je dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
heb zojuist mijn macbook betaald, iemand enig idee hoe lang het dan nog duurd voordat ik een trace code krijgt?
Ook heb ik het geheugen op e-bay gekocht via flashman52, ik was 138 euro kwijt incl verzendkosten enz.
Deze zijn binnen 7 dagen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

alienfruit schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:28:
En die laptop heb je vervolgens gewoon weer geaccepteerd? Ik zou stante pede meteen een nieuwe vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

KoBolD schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:40:
heb zojuist mijn macbook betaald, iemand enig idee hoe lang het dan nog duurd voordat ik een trace code krijgt?
Mijn trace-code stond in mijn leveringbericht, dat ik een week na de daadwerkelijke overboeking kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:32:
[...]

En dat accepteer je dan maar?
Dat zou ik ook niet zomaar leuk vinden inderdaad..

That aside, hebben jullie geen miniscule stukjes vuil tussen het randje van het Apple-logo op de klep? En zo ja, iemand ze er al uit weten te krijgen? :D

Ergens hoop ik dat de tijd snel gaat en m'n MacBook er net zo uit gaat zien als m'n iBook destijds (zat oppervlakkige krasjes, beetje verkleurd her en der) zodat ik 'm gewoon kan gebruiken zonder zo onwijs anal te zijn over elk vlekje of stofje dat ik zie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Murcielago schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:44:
[...]

ps: de klachten vallen mee, maar lees maar ff terug in dit topic, want de discussie daarover was eigenlijk al gesloten.
Je trekt IMHO een verkeerde clunclusie :P. Nergens is beweerd dat de klachten meevallen, wel is er gesteld dat er weldelijk problemen aanwezig zijn maar dat het niet bekend is hoeveel procent hiervan nu werkelijk last van heeft. :P Tsja.

Kijkende naar het verleden, iemand enig idee hoelang het duurt voordat Apple met een nieuwe revisie komt?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:49:
[...]

Ergens hoop ik dat de tijd snel gaat en m'n MacBook er net zo uit gaat zien als m'n iBook destijds (zat oppervlakkige krasjes, beetje verkleurd her en der) zodat ik 'm gewoon kan gebruiken zonder zo onwijs anal te zijn over elk vlekje of stofje dat ik zie :D
Ik vind dat sowieso wel tof aan de iBook, die kan er zo lekker geleefd uitzien. Met de MacBook moet me dat ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

FL!PNEUS schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:40:
En die laptop heb je vervolgens gewoon weer geaccepteerd? Ik zou stante pede meteen een nieuwe vragen.
Bewijs het maar eens ;)
Een beetje winkelier die aan service doet zal zonder gemekker ook wel inzien dat het niet netjes is en een regeling treffen (nieuwe laptop, compensatie, whatever).

Wel minder dat er een kras op zit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar even zonder grappen he, waarom is dat 'amsn' zo schijt traag? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:56:
En hop, het RAM zit erin (die 1GB uit HK). Werkt prima vooralsnog.
Ik heb er vandaag toch wel wat nare momenten mee gehad. Gisteren werkte alles prima, maar vandaag viel mijn MacBook ineens twee keer hard uit. Geen entries in de panic.log, maar er gebeurde wel degelijk rare dingen. Scherm zwart en de combodrive probeerde uit alle macht een niet aanwezige cd eruit te persen. Het hield pas op na verwijderen voeding + accu.

Uurtje later zelfde probleem. Ik heb beide modules eruit gehaald en van slot verwisseld. Memtest staat nu al een paar uurtjes te stampen en ziet gelukkig nog geen fouten.

Ik hoop maar dat het ging om niet goed geplaatste modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ook eens gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Zo, goede dag voor mijn MacBook. Eerst nog een extra 1GB-module van onze HongKongse eBayer ontvangen (nu 2GB - ook deze module is uitstekend) en daarna ook nog een Bitolithic sleeve uit Australië.

Zoals anderen zocht ik al een tijdje naar een goede hoes voor de MacBook, en de Bitolithic was een van de weinige die specifiek voor de MacBook ontwikkeld was en direct leverbaar was. De prijs was heel redelijk (ongeveer 3 tientjes incl. verzending) en buiten de sleeve zelf wordt een soort screenprotector (bij vervoer te plaatsen tussen toetsenbord en scherm) en extra etui voor de adapter, muis of andere accessoires. De MacBook past echt per-fect in de hoes; strakker zou niet kunnen. Wel valt op dat, hoewel de sleeve er netjes afgewerkt uitziet, de bescherming vrij minimaal is: ideaal om je MacBook krasvrij te vervoeren in een andere tas, maar onvoldoende om het ding 'los' mee te nemen. Paar foto's:

Opengeklapt (de ritsen lopen bijna helemaal rondom):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/507993d7605529b9faf0a01214dfe117/full.jpg

Dicht zeer strakke 'fit'...:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/71a51d283419c41cf91c1d6f44b5d336/full.jpg

...zoals ook hier te zien is:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b1b8c3350a99b11c47644bd45e4697fd/full.jpg

Eerste indruk: precies wat ik ervan wilde en verwachtte, érg netjes afgewerkt, schappelijk geprijsd en snel geleverd (<1 week). Prima!

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de binnenkant van de Biolithic? Is het mogelijk om daar een foto van te maken? Komen de ritssluitingen aan de binnenkant niet tegen je MacBook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was dus net aan het testen, en het valt me op dat zonder andere apps open (behalve die SideTrack trackpad shit) ik maar 538MB vrij heb :D Slurpt OSX de rest op of is dat nog goed te tweaken? Kan dan wel begrijpen dat het met 512MB niet opschoot.

Misschien is het dan zelfs bijna slim om er voorlopig nog 256 bij te prikken (ookal heb ik dan dus 1gb vs 256mb hetgeen performance negatief schijnt te beinvloeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:49:
[...]

Dat zou ik ook niet zomaar leuk vinden inderdaad..

That aside, hebben jullie geen miniscule stukjes vuil tussen het randje van het Apple-logo op de klep? En zo ja, iemand ze er al uit weten te krijgen? :D

Mijn macbook (die ik trouwens nog niet heb) heeft nu al de bijnaam "de snijplank" Een vriend van mij kwam met die opmerking omdat ik duidelijk liet merken dat ik toch wel bezorgt was over hoe ik het apparaat netjes moet houden. Ik moet daar helemaal niet wakker om gaan liggen en gewoon mijn uien op gaan snijden.

Ding zal werken en voor zorgen dat die geld gaat opbrengen. En waar gehakt wordt vallen spaanders.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:49:
Ik was dus net aan het testen, en het valt me op dat zonder andere apps open (behalve die SideTrack trackpad shit) ik maar 538MB vrij heb :D Slurpt OSX de rest op of is dat nog goed te tweaken? Kan dan wel begrijpen dat het met 512MB niet opschoot.

Misschien is het dan zelfs bijna slim om er voorlopig nog 256 bij te prikken (ookal heb ik dan dus 1gb vs 256mb hetgeen performance negatief schijnt te beinvloeden).
OSX maakt alles op en dat is maar goed ook want anders zou het zonde zijn om er zoveel in te prikken. Hoeveel van het geheugen is Inactive (blauw aangegeven in de Activity monitor)? Dat kan makkelijk aangesproken worden. Als alles rood en geel (wired & active) is, wordt het tijd om je zorgen te maken.

Ik voer de test overigens uit met memtest in single user mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:54:
[...]

OSX maakt alles op en dat is maar goed ook want anders zou het zonde zijn om er zoveel in te prikken. Hoeveel van het geheugen is Inactive (blauw aangegeven in de Activity monitor)? Dat kan makkelijk aangesproken worden. Als alles rood en geel (wired & active) is, wordt het tijd om je zorgen te maken.

Ik voer de test overigens uit met memtest in single user mode
De stats zien er ongeveer zo uit:

Wired: 146
Active: 189
Inactive: 125
Free: 544

Dan nog een andere korte vraag nou het toch even kan, de standard install vreet ook aardig wat HD space weg - simpele dingen waar ik kan snoeien?

(die memtest passed ok net trouwens)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:49:
Hoe is de binnenkant van de Biolithic? Is het mogelijk om daar een foto van te maken? Komen de ritssluitingen aan de binnenkant niet tegen je MacBook aan?
De binnenkant is veloursachtig; de gebruikte stof voelt erg voelt zacht aan. De buitenkant is neopreen. De ritssluitingen komen niet tegen je MacBook aan: er loopt een stuk stof langs de ritsen om dit te voorkomen.

De verzochte foto, waarbij je ook de voering langs de rits kan zien (klik voor vergroting):

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/927444cf6deee8f1f9a1563e79095999/thumb.jpg

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 16:08:
[...]

De binnenkant is veloursachtig; de gebruikte stof voelt erg voelt zacht aan. De buitenkant is neopreen. De ritssluitingen komen niet tegen je MacBook aan: er loopt een stuk stof langs de ritsen om dit te voorkomen.

De verzochte foto, waarbij je ook de voering langs de rits kan zien (klik voor vergroting):

[afbeelding]
Geweldig. Dank je. Ik wacht nog even op Tucano, maar dit ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 15:35:
Maar even zonder grappen he, waarom is dat 'amsn' zo schijt traag? :D
Omdat het niet Universal is dus moet geëmuleerd worden.
Als je snelle MSN wilt pak dan AdiumX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:45
Vandaag mijn 2x 1GB adata reepjes van het postkantoor opgehaald. Was een beetje lastig om ze erin te drukken (echt hard duwen), maar ze werken perfect! Merk duidelijk verschil in vergelijking met de 2x 256mb.
Nu alleen nog een mooie hoes vinden voor m'n macje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:59
offtopic:
Dat AdiumX is ook niet helemaal fijn. Alle contactpersonen die ik had geblokkeerd bleken via AdiumX helemaal niet geblokkeerd te wezen. Eenmaal terug in MSN waren ze wel geblokkeerd.

Die gebruik ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 18:43:
[...]

Omdat het niet Universal is dus moet geëmuleerd worden.
Als je snelle MSN wilt pak dan AdiumX :)
Dat vermoeden had ik al, maar ik wist niet zo 1-2-3 te vinden waar je kunt zien of iets emulated draait. Thanks :)
offtopic:
Dat AdiumX is ook niet helemaal fijn. Alle contactpersonen die ik had geblokkeerd bleken via AdiumX helemaal niet geblokkeerd te wezen. Eenmaal terug in MSN waren ze wel geblokkeerd.

oh crap :D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:07
Wannapuf schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:00:
offtopic:

Klopt, jij kan nog tegen ze praten maar je bent offline voor ze, heel raar. Maar opzich zijn ze wel geblocked, alleen is het niet duidelijk voor jou in je contactlist.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
stevenP schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:26:
[...]

Klopt, jij kan nog tegen ze praten maar je bent offline voor ze, heel raar. Maar opzich zijn ze wel geblocked, alleen is het niet duidelijk voor jou in je contactlist.
Zij konden ook tegen mij praten. Sterker nog, ik begon de conversatie niet eens. Lijkt me toch wel een grove bug hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Nou, natuurlijk niet maar dat was volgens hun het risico 8)7 Ik heb ze ook allemaal voor gek verklaart maar ik kon lullen als brugman maar niks. Daarom kom ik daar ook nooit meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Wannapuf schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:44:
[...]

Zij konden ook tegen mij praten. Sterker nog, ik begon de conversatie niet eens. Lijkt me toch wel een grove bug hoor.
Ik heb nergens last van?
Ik heb StevenP niet meer tegen mij horen praten en die heb ik geblocked :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wannapuf schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:00:
offtopic:

Ik heb zo het idee dat dit komt omdat je met de Windows Live Messenger 8.0 Beta zgn. offline berichten kan sturen ;) Die berichten ontvang je ook als je bij Windows Live Messenge 8.0 beta op offline weergeven staat...

edit:
@ballebek hieronder, jij hebt ook geen problemen, wilde eigenlijk Wannapuf quoten ;) overigens heeft dat er vrij weinig mee te maken, het betekend dus dat je met het nieuwe MSN protocol wat Windows Live Messenger gebruikt (en misschien ook AdiumX), ook berichten kan sturen naar mensen die offline lijken te zijn voor de ander.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 20:46:
[...]

Ik heb zo het idee dat dit komt omdat je met de Windows Live Messenger 8.0 Beta zgn. offline berichten kan sturen ;) Die berichten ontvang je ook als je bij Windows Live Messenge 8.0 beta op offline weergeven staat...
Uhh... We hebben alle twee een Mac he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Jawel maar ik gebruik ook Live Messenger 8 op m'n werk pc en af en toe thuis op m'n gewone pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:56:
[...]

Nou, natuurlijk niet maar dat was volgens hun het risico 8)7 Ik heb ze ook allemaal voor gek verklaart maar ik kon lullen als brugman maar niks. Daarom kom ik daar ook nooit meer :D
welke was dat nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-mac, in utrecht dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er problemen bekend met geheugen modules van andere merken?

Als ik zie dat je 500euro moet betalen voor 2Gb, terwijl je voor amper 180euro al 2Gb hebt bij een webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:49:
[...]

A-mac, in utrecht dacht ik..
Geen slechte ervaringen mee, maar ik zou ze dan ook niet zomaar m'n laptop geven; toch zou je niet verwachten dat ze er zo mee om gaan, dat is echt buiten elke vorm van fatsoen en staat mijlenver van de Apple-filosofie als je 't mij vraagt.

Ik zou die zaak niet uitgaan voor ik *of* een nieuwe laptop *of* een wad of cash had.
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.