[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste
Acties:
  • 8.019 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41
Heren,

Ook ik wil eigenlijk mijn Laptop vervangen door een MacBook. Het is niet iets van een opwelling het is iets waar ik al een jaartje of 2 mee rondloop maar eigenlijk sinds de komst van de MacBook ben ik 'verliefd'. Niet alleen is het nu betaalbaar (teminsten, vind ik) maar ook is het performance technisch een echte verbetering te noemen.

Ik zit echter met het volgende probleem. Mijn huidige laptop (Dell510m, 3 en een half jaar oud maar nogsteeds zwaar relaxed en lekker snel) neem ik overal mee naartoe, school, vrienden, werk, vakantie, 3 maanden Kenia etc etc. Thuis heb ik daar een prachtige opstelling voor met een docking station wat voor mij eigenlijk gewoon een must-have is. Zodra ik thuis kom klik ik mijn laptop erin en mijn scherm, toetsenbord, muis en eventuele randapparatuur zijn gelijk verbonden. Ik ben dus voor mijn toekomstige MacBook opzoek naar een zelfde oplossing maar volgens mij bestaat die niet. Heb ik het mis en kijk ik ergens overheen of hebben de Mac'ers geen dockingstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie jij aan de buitenkant van een MacBook soms een aansluiting voor iets dergelijk? Spijtig genoeg beschikken ze hier niet over, zeker nudat zoveel mensen hun vaste pc vervangen door een laptop/notebook/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Icey schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:05:
... Heb ik het mis en kijk ik ergens overheen of hebben de Mac'ers geen dockingstation?
Inderdaad, nee dus O-)
Dat betekent dus een stekkertje extra aansluiten (de muis kun je via een Apple keyboard doorlussen), of een Bluetooth keyboard en muis kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Laatst online: 13:41
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:24:
Zie jij aan de buitenkant van een MacBook soms een aansluiting voor iets dergelijk?
Ik heb geen plaatjes kunnen vinden van de onderkant, ook de QT Virtual Reality laat mij de onderkant helaas niet zien. Ey, het had gekunt :).
benoni schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:24:
Dat betekent dus een stekkertje extra aansluiten (de muis kun je via een Apple keyboard doorlussen), of een Bluetooth keyboard en muis kopen.
Nouja... het zijn wel iets meer stekkertjes... Adapter, Geluid, Netwerk, Externe HDD, DVI etc. Opzich geen probleem maar als je enkele keren per dag alles los en vast moet draaien is het op een gegeven moment vervelend en gevoeliger om kapot te gaan.

Bluetooth zou natuurlijk wel superstrak zijn maar het brengt extra kosten met zich mee en ik heb het niet zo op draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Die twee zou je stekkerloos kunnen doen met een Airtunes routertje.
Addit: kun je ook nog een USB printer aan hangen ;) maar geen USB harde schijf ;(

[ Voor 27% gewijzigd door benoni op 11-06-2006 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0BK3
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-04 13:54
Icey schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:05:
Heren,

Ook ik wil eigenlijk mijn Laptop vervangen door een MacBook. Het is niet iets van een opwelling het is iets waar ik al een jaartje of 2 mee rondloop maar eigenlijk sinds de komst van de MacBook ben ik 'verliefd'. Niet alleen is het nu betaalbaar (teminsten, vind ik) maar ook is het performance technisch een echte verbetering te noemen.

Ik zit echter met het volgende probleem. Mijn huidige laptop (Dell510m, 3 en een half jaar oud maar nogsteeds zwaar relaxed en lekker snel) neem ik overal mee naartoe, school, vrienden, werk, vakantie, 3 maanden Kenia etc etc. Thuis heb ik daar een prachtige opstelling voor met een docking station wat voor mij eigenlijk gewoon een must-have is. Zodra ik thuis kom klik ik mijn laptop erin en mijn scherm, toetsenbord, muis en eventuele randapparatuur zijn gelijk verbonden. Ik ben dus voor mijn toekomstige MacBook opzoek naar een zelfde oplossing maar volgens mij bestaat die niet. Heb ik het mis en kijk ik ergens overheen of hebben de Mac'ers geen dockingstation?
http://www.bookendzdocks.com/
Die ben ik een tijdje geleden tegengekomen. Er staan er wel nog geen bij voor de Macbooks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Ik heb even een vraagje over het schoonmaken van het scherm van mun macbookje.. Ik las hier ergens in het topic dat iemand hiervoor cohtige brillenpoetsdoekjes gebruikt, maar ik wil toch wel even zeker weten dat er niet een vreemde reactie ontstaat. Kan iemand mij dus vertellen wat de beste manier is om het schoon te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuvow
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 22:00
Eswip schreef op zondag 11 juni 2006 @ 13:10:
Ik heb even een vraagje over het schoonmaken van het scherm van mun macbookje.. Ik las hier ergens in het topic dat iemand hiervoor cohtige brillenpoetsdoekjes gebruikt, maar ik wil toch wel even zeker weten dat er niet een vreemde reactie ontstaat. Kan iemand mij dus vertellen wat de beste manier is om het schoon te maken?
Je kan dit gewoon in het boekje terugvinden. Belangrijk is dat je *NIET* schoonmaak vloeistoffen rechtstreeks aanbrengt op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 20:04:
Sinds dinsdag een macbook in bezit, de 2e....

Echter sinds vandaag valt op dat hij whine geluiden maakt.... aan de kant van usb poorten e.d.

Moet ik hiervan melding maken? Of is het gewoon uh... gevalletje pech, laat maar zitten?

Ben hier niet zo blij mee...
http://discussions.apple....?threadID=509901&tstart=0

En hier nog wel meer topics over. Het hint er allemaal naar dat het iets te maken heeft met een combinatie van heat en de battery/power adapter. Die van mij whined nu lekker, en als ik naar m'n power adapter ga luisteren (minstens 2 meter verderop) dan maakt die hetzelfde geluidje, zij het iets minder luid dan m'n MacBook.

Eens kijken wat 'ie doet als ik 'm wat luchtiger opstel of koel..

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:55
Omdat mijn vader leraar is krijg ik 8% korting op mijn Macbook. Hier maak ik natuurlijk gebruik van omdat je als student maar 6% krijgt. Alleen kan ik op de apple site nergens een verschil vinden tussen leraar en leerling of zijn die prijzen daar gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
KoBolD schreef op zondag 11 juni 2006 @ 18:16:
Omdat mijn vader leraar is krijg ik 8% korting op mijn Macbook. Hier maak ik natuurlijk gebruik van omdat je als student maar 6% krijgt. Alleen kan ik op de apple site nergens een verschil vinden tussen leraar en leerling of zijn die prijzen daar gelijk?
Hey, dat wist ik niet, en mijn pa is ook leraar! :Y) Ben iig benieuwd naar iemand die het antwoord hierop weet. Maar ik was zowiezo van plan em in de apple store te gaan halen, dus zou het niet uit mogen maken.

Wat ik me wel nog afvroeg was het volgende: is die interne videokaart echt zo slecht? Ik bedoel, als je er HD films op kunt kijken, zou hij dan veel moeite hebben met Counter-Strike 1.6 en een beetje NFSU(2)? Dit zijn de enige spellen die ik zo nu en dan speel, en vind het zonde om dan bijna 500 euro extra te betalen voor een Macbook Pro (En zal ik dus uit moeten wijken naar windows laptops)

En had ik nog een vraag: dat Airport Extreme, hoe zit dat? Heb je per sé zo een basisding nodig om via onze windows pc te kunnen internetten in de tuin? Of volstaat ieder willekeurig 802.11g met een gedeelde internet verbinding?

[ Voor 11% gewijzigd door Euc- op 11-06-2006 20:12 ]

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

benoni schreef op zondag 11 juni 2006 @ 12:48:
[...]

Die twee zou je stekkerloos kunnen doen met een Airtunes routertje.
Addit: kun je ook nog een USB printer aan hangen ;) maar geen USB harde schijf ;(
Hey! dat is handig. Vraagje.
Als ik dus een MacBook heb en ik wil mijn usb printer , Harman Kardon iPod boxen en mijn kabelmodem hierop aansluiten dan kan dat en dan heb ik wireless printen, wireless geluid uit meb boxen en wireless internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
Ik ga binnenkort een MacBook kopen.

Binnenkort is na de zomer laten we zeggen. Maar als student wil ik liever een messenger bag die redelijk klein is. dus ruimte voor een MacBook, en dan 4 A5 Notitie boeken. en dan misschien nog ruimte voor een agenda en een binder.

Maar dan wil ik niet een hele bulky messenger bag maar iets redelijk stijlvol rond de 100 euro. en dan koop ik ook nog een sleeve voor de macbook dus 100 euro voor de tas.

Maar ik kan niet echt iets degelijks vinden voor een jongen van 15-16 jaar iets lekker makkelijk.

Ik zou graag mss wat zoek help apprecieren!

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Grappig dat mensen hier wel 1080p probleemloos kunnen afspelen op een PowerPC terwijl mijn Powerbook G4 1.67ghz met 1,5gig ram het toch echt niet trekt.Ik doe vast iets verkeert, of hebben jullie niks verder open? QuickSilver, etc allemaal uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Kon het zelf laatst niet vinden, maar heb een keer een link gekregen, waarin je als student kon bestellen en de prijzen gelijk 6% lager waren.
Hoorde daarbij ook dat wanneer je het niet online aanschaft, maar bij een winkel van Apple, je maar 4% korting krijgt.

Heb nu een schoudertas voor mn boeken en agenda etc. Daar zou een kleinere laptop prima bij kunnen (zal ie qua gewicht wel houden lijkt me). Enig nadeel is de bescherming ervan, aangezien gewone schoudertassen en rugzakken een stuk dunner (en minder sterk/stevig) zijn dan laptoptassen, voor zover ik gemerkt heb. Af en toe zie ik wel eens een mooie laptoptas, zowel in schoudertasvorm als in rugzakvorm. Die staan een stuk stijlvoller dan die zwarte laptoptassen.

Of de graphische chip krachtig is weet ik niet. Het is niet bedoeld om te gamen, maar wellicht dat oudere games op medium oid nog prima draaien. Zag op een site met een verzameling Macbook filmpjes een demonstratie van de Macbook, waarbij het afspelen van een gewone trailer, of wat het ook was, met 512mb geheugen erg stotterde en zeiden ze dat 1gig aan te raden was. Dan vind ik het knap als een 1080p film vloeiend afspeelt.

[ Voor 23% gewijzigd door VincentG op 11-06-2006 20:59 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boogywoogy
  • Laatst online: 03-11-2020
VincentG schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:57:
Heb nu een schoudertas voor mn boeken en agenda etc. Daar zou een kleinere laptop prima bij kunnen (zal ie qua gewicht wel houden lijkt me). Enig nadeel is de bescherming ervan, aangezien gewone schoudertassen en rugzakken een stuk dunner (en minder sterk/stevig) zijn dan laptoptassen, voor zover ik gemerkt heb. Af en toe zie ik wel eens een mooie laptoptas, zowel in schoudertasvorm als in rugzakvorm. Die staan een stuk stijlvoller dan die zwarte laptoptassen.
Wat voor een schoudertas is het? kan ik misschien een link krijgen. Ook al is de tas minder stevig, hij zal wel in een hard/soft skin zitten.

it's as simple as something the nobody knows....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
boogywoogy schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:59:
[...]
Wat voor een schoudertas is het? kan ik misschien een link krijgen. Ook al is de tas minder stevig, hij zal wel in een hard/soft skin zitten.
Ik heb er een van O'neil. Zit weinig in qua hard/soft skin, maar schoudertassen van Eastpak zijn volgens mij een stuk steviger en lijken me best geschikt voor een Macbook.
Zal eens wat zoeken om te kijken of ik wat moois kan vinden (ook echte laptoptassen).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een kleine laptop voor school, mijn oog was eerste gevallen op de kleine 12,1" msi notebooks.

Maar ik zit nu toch te kijken naar een apple omdat ik al een keer op een heb mogen werken en dat was een uiterst prettige ervaring. En de kosten vallen me nog best mee voor een macbook dacht het velen malen duurder zou zijn.

Maar een vereiste is dat ik windows moeten kunnen draaien, voor de school software. Mijn vraag is dan ook of er zich moeilijkheden kunen voordoen met sommige programma,s ivm drivers. en instabiliteit en is er ook een verschil in performance met een vergelijkbar windows notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag mijn biolithic skin binnen gekregen!

1e indruk

- donkerblauw (ik dacht zwart)
- niet superpassend (heb nog nooit een skin gehad voor een laptop)
- verder ziet het er netjes uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:34

slazh

Here To Stay

Ik kwam deze sleeves net tegen toen ik op Gizmodo aan het kijken was:
http://www.chromebags.com/laptop_sleeve.php

Zien er niet slecht uit imo! Nu alleen nog 'even' wachten op mijn MacBook :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Algemeen vraagje - hoeveel van jullie hebben bij deze hitte last van de "moo"? En hoeveel hebben er last van de infamous CPU-whine :)

Mijn MacBook whined als een dwaas (tenzij ik dat QuietMBP run om m'n CPU non-idle te houden) en als ik bij dit weer QuietMBP run gaat de temperatuur weer naar die fraaie grens waar de fan op blijft spinnen.

Lekker dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Laatst online: 25-07-2022
boogywoogy schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:25:

Binnenkort is na de zomer laten we zeggen. Maar als student wil ik liever een messenger bag die redelijk klein is. dus ruimte voor een MacBook, en dan 4 A5 Notitie boeken. en dan misschien nog ruimte voor een agenda en een binder.

Maar dan wil ik niet een hele bulky messenger bag maar iets redelijk stijlvol rond de 100 euro. en dan koop ik ook nog een sleeve voor de macbook dus 100 euro voor de tas.

Maar ik kan niet echt iets degelijks vinden voor een jongen van 15-16 jaar iets lekker makkelijk.

Al gekeken naar Crumpler ? Zijn toch erg fijne tassen! ik heb er een voor mijn camera (Long Schlong) eentje voor school (Crippy duck L) en een voor mijn laptop (Roll-o-notes) Misschien dat daar iets voor je bij zit?

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 22:54:
Algemeen vraagje - hoeveel van jullie hebben bij deze hitte last van de "moo"? En hoeveel hebben er last van de infamous CPU-whine :)

Mijn MacBook whined als een dwaas (tenzij ik dat QuietMBP run om m'n CPU non-idle te houden) en als ik bij dit weer QuietMBP run gaat de temperatuur weer naar die fraaie grens waar de fan op blijft spinnen.

Lekker dan dit.
Voor de whine: installeer ALLE developer tools. Je kunt dan een processor-preference pane toevoegen waarin je de 2e core kunt uitschakelen. De whine is dan weg. Moo is gewoon een 'feature' waar Apple hooguit iets aan kan veranderen door de fan iets eerder aan te laten gaan.

Whine lijkt overigens een gevolg te zijn van speedstepping in de Core Duo CPU, en dus niet per se een design error van Apple. Op het moment dat je de 2e Core uitschakelt loopt de overgebleven core als het goed is ook constant op maximale aantal MHz. Note: 2e core uitschakelen is wel negatief voor de accuduur.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:01:
[...]

Voor de whine: installeer ALLE developer tools. Je kunt dan een processor-preference pane toevoegen waarin je de 2e core kunt uitschakelen. De whine is dan weg. Moo is gewoon een 'feature' waar Apple hooguit iets aan kan veranderen door de fan iets eerder aan te laten gaan.

Whine lijkt overigens een gevolg te zijn van speedstepping in de Core Duo CPU, en dus niet per se een design error van Apple. Op het moment dat je de 2e Core uitschakelt loopt de overgebleven core als het goed is ook constant op maximale aantal MHz. Note: 2e core uitschakelen is wel negatief voor de accuduur.
Yeah wat betreft die "moo" had ik als as much gefigured.. dat heb je altijd als je met een arbitrair stuk hardware rond de threshold temperatuur gaat lopen schommelen.

Wat betreft die whine, heb je misschien een clue waar dat geluid nou letterlijk vandaan komt? Ik had inderdaad ergens gelezen dat de tweede core uitschakelen een optie is maar wat maakt dat whine-geluid :) En waarom lijkt het alsof niet iedereen 't heeft? Ik zou nu bijna denken dat er gewoon slechts een bepaalde groep is die erover zeurt :D

Development tools installen is sowieso geen slecht plan, dan kan ik eens gaan kijken of m'n endian-fancyness van m'n ouwe PPC projectjes daadwerkelijk wat doet :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETHaaz
  • Niet online
Ik heb om de temperatuur van m'n macbook te bekijken X resource graph en nog een programma'tje geprobeerd maar beide kunnen geen sensor vinden...

Ligt dit aan die programmatjes of aan m'n macbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:05:
[...]

Yeah wat betreft die "moo" had ik als as much gefigured.. dat heb je altijd als je met een arbitrair stuk hardware rond de threshold temperatuur gaat lopen schommelen.

Wat betreft die whine, heb je misschien een clue waar dat geluid nou letterlijk vandaan komt? Ik had inderdaad ergens gelezen dat de tweede core uitschakelen een optie is maar wat maakt dat whine-geluid :) En waarom lijkt het alsof niet iedereen 't heeft? Ik zou nu bijna denken dat er gewoon slechts een bepaalde groep is die erover zeurt :D

Development tools installen is sowieso geen slecht plan, dan kan ik eens gaan kijken of m'n endian-fancyness van m'n ouwe PPC projectjes daadwerkelijk wat doet :P
De whine kan van een aantal dingen komen maar degene die mij het meest logisch lijkt is dat door het constante schakelen van CPU snelheid en verschil in spanning het power circuit herrie gaat schoppen. Dat maakt het ook logisch dat de whine weg is als je de 2e core uitschakelt; de CPU draait dan immers op een vaste snelheid en (volgens mij) ook met een vast voltage (hence de kortere accuduur). Het power circuit hoeft dan niet constant te schakelen, waardoor er geen whine optreedt.

just my 2 cents though... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de moo kende ik al, de whine is nieuw.
Is dat het geluid van het strand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:25:
de moo kende ik al, de whine is nieuw.
Is dat het geluid van het strand?
whine is een heel irritant jankgeluid waar met name de 15.4" MBP heel 'beroemd' om is. Het is een vrij hoogfrequent geluid, waardoor ook niet iedereen er per definitie last van heeft. Sommige mensen horen het niet eens, anderen ervaren het niet als storend, weer anderen irriteren zich helemaal kapot aan het 'gejank'. De whine lijkt niet exemplarisch te zijn bij de MBP (elke MBP die ik gezien heb had in meer of mindere mate whine), maar het lijkt er wel op dat Apple wat verbeterd heeft in de latere revisies.

De MacBooks die ik tot dusverre in mijn handen heb gehad (2 stuks - 1x zwart, 1x wit) hadden beide lichte whine, maar veel minder erg dan ik bij de MBP ervaren had. In het toch behoorlijk stille Apple Centre in Deventer (waar ik en mijn dinnnetje de enige klanten waren) hoorde ik de whine alleen als ik plat met mijn oor op de MacBook ging liggen (met alle vreemde blikken van de verkoper van dien :+ )

[ Voor 62% gewijzigd door Whieee op 11-06-2006 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:04:
[...]

Hey! dat is handig. Vraagje.
Als ik dus een MacBook heb en ik wil mijn usb printer , Harman Kardon iPod boxen en mijn kabelmodem hierop aansluiten dan kan dat en dan heb ik wireless printen, wireless geluid uit meb boxen en wireless internet?
ja inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.booqbags.com/Detail.bok?no=431 naar mijn persoonlijke mening de perfecte zak voor jou!
bestellen vanuit duitsland kost trouwens maar 9EUR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:27:
[...]
De MacBooks die ik tot dusverre in mijn handen heb gehad (2 stuks - 1x zwart, 1x wit) hadden beide lichte whine, maar veel minder erg dan ik bij de MBP ervaren had. In het toch behoorlijk stille Apple Centre in Deventer (waar ik en mijn dinnnetje de enige klanten waren) hoorde ik de whine alleen als ik plat met mijn oor op de MacBook ging liggen (met alle vreemde blikken van de verkoper van dien :+ )
Ik kan het prima horen als ik normaal zit te werken erachter. Ik lees dat sommige MBP eigenaren ruilden c.q hun motherboard lieten vervangen waardoor het 'verholpen' zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
Euc- schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:55:
[...]

Hey, dat wist ik niet, en mijn pa is ook leraar! :Y) Ben iig benieuwd naar iemand die het antwoord hierop weet. Maar ik was zowiezo van plan em in de apple store te gaan halen, dus zou het niet uit mogen maken.

Wat ik me wel nog afvroeg was het volgende: is die interne videokaart echt zo slecht? Ik bedoel, als je er HD films op kunt kijken, zou hij dan veel moeite hebben met Counter-Strike 1.6 en een beetje NFSU(2)? Dit zijn de enige spellen die ik zo nu en dan speel, en vind het zonde om dan bijna 500 euro extra te betalen voor een Macbook Pro (En zal ik dus uit moeten wijken naar windows laptops)

En had ik nog een vraag: dat Airport Extreme, hoe zit dat? Heb je per sé zo een basisding nodig om via onze windows pc te kunnen internetten in de tuin? Of volstaat ieder willekeurig 802.11g met een gedeelde internet verbinding?
Iemand? Als hij een beetje spelletjes kan spelen wil ik hem morgenvroeg namelijk gaan halen :)

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:34:
[...]
http://www.booqbags.com/Detail.bok?no=431 naar mijn persoonlijke mening de perfecte zak voor jou!
bestellen vanuit duitsland kost trouwens maar 9EUR...
Hier passen toch no-way 4 A5 notitieboeken in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes, 129 euros.

een wifi router kost zo'n 40 euro. Je betaalt dus wel wat meer, maar daar staat wel wat tegenover. Ik ga er even over nadenken.

By the way, wat is de policy van Apple over het retour zenden van een internetaankoop van een MacBook? Binnen hoeveel dagen mag je die terug sturen als er zaken niet bevallen (moo, whine, heat, pixels)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:42:
[...]

Hier passen toch no-way 4 A5 notitieboeken in?
Indien niet te groot...

Afbeeldingslocatie: http://www.booqbags.com/stores/booqbags/images/BillingSet/PSL-BLK-Xint800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpeeters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:51
Van sleevees kan ik http://www.foofpod.com/ aanbevelen. Ze zijn super van kwaliteit en hebben nog een leuk uitzicht ook!

Zelf zou ik graag een acme bag kopen ( http://www.acmemade.com/bags.html ). Maar wegens de dure prijs is dat er nog niet van gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 11:40
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:41:
Ik kan het prima horen als ik normaal zit te werken erachter. Ik lees dat sommige MBP eigenaren ruilden c.q hun motherboard lieten vervangen waardoor het 'verholpen' zou zijn?
Je weet zeker dat je het niet verwart met de enorme intermitterende zoem van de stroomadapter? Die is vele malen luider dan de CPU whine. De laatste hoor ik zelf ook nauwelijks - hij is er wel, maar niet storend. Als ik neit op de accu werk, wordt hij ook duidelijk overstemd door de power adapter.

Er lijkt overigens wel een relatie te zijn tussen die twee: als ik m'n MacBook dichtklap verdwijnt ook de adapter-jank.

* Arthur vindt ondanks de whines de MacBook uitermate stil.

[ Voor 14% gewijzigd door Arthur op 12-06-2006 00:44 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop 'm volgende week op te kunnen halen, zal een behoorlijke upgrade zijn t.o.v. m'n iBook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Laatst online: 27-08 09:44
Whieee schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:23:
[...]

De whine kan van een aantal dingen komen maar degene die mij het meest logisch lijkt is dat door het constante schakelen van CPU snelheid en verschil in spanning het power circuit herrie gaat schoppen. Dat maakt het ook logisch dat de whine weg is als je de 2e core uitschakelt; de CPU draait dan immers op een vaste snelheid en (volgens mij) ook met een vast voltage (hence de kortere accuduur). Het power circuit hoeft dan niet constant te schakelen, waardoor er geen whine optreedt.

just my 2 cents though... ;)
Wat ik mij dan afvraag: merk je iets van het uitschakelen van de 2e core? Ze zullen die 2e core er niet alleen voor de whine in gezet hebben.

Mijn whine is trouwens ook duidelijk hoorbaar zonder dat ik met m'n oor op de Mac Book moet gaan liggen. In een stille omgeving ervaar ik dat zeker als irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Hier in het AppleTalk forum staat nog een topic waarin diverse sleeves en bags aanbod komen. Wel zo handig om daar alle sleeve enbag vragen te stoppen dan kunnen mensen zoals boogywoogy op 1 plek zien wat er zoal aan tassen te koop is :)

Topic: [Transport] Neem je *book mee
alienfruit schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:48:
Grappig dat mensen hier wel 1080p probleemloos kunnen afspelen op een PowerPC terwijl mijn Powerbook G4 1.67ghz met 1,5gig ram het toch echt niet trekt.Ik doe vast iets verkeert, of hebben jullie niks verder open? QuickSilver, etc allemaal uit?
De mensen met een powerpc die hier komen melden hoe 1080p draait op hun powerpc mac hebben allemaal dezelfde ervaring als wat jij hebt. De mensen die het vloeiend kunnen draaien gebruiken een Intel mac en gezien de topictitle is dat hier de Macbook ;)
Whieee schreef op zondag 11 juni 2006 @ 23:01:

Dan rest de vraag: hebben andere core duo laptops (lees: non-Apple) ook last van zo'n whine?
Ik ben bang dat dit echt een probleem is van Apple en niet van de Core Duo processor.
Ik kom alleen maar Macbook en Macbook Pro topics tegen die het hebben over een whine die niet oplosbaar is. Bij de overige topics gaat het om 7200 rpm laptop schijven en fans die niet jofel zijn (en dan hebben we het ook nog eens over het pre-core duo tijdperk). Geen idee of dit op andere fora/internet ook zo is.
Waarschijnlijk dat bij Apple het e.e.a. op het moederbord niet jofel is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Whine, moo, voedingen die herrie maken, CPU die terug clocked wegens oververhitting..? Wtf? :X

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Datafeest schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:52:
Whine, moo, voedingen die herrie maken, CPU die terug clocked wegens oververhitting..? Wtf? :X
Apple-gebruikers zijn nogal van het zeikerige type ;).

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Is inderdaad een raar probleem, waarvan vooral de MBP last van lijkt te hebben. Ik heb mijn MacBook nog niet op gekke whine geluiden kunnen betrappen.
moo
Dit wordt veroorzaakt door de ventilator die nog wat beter getuned mag worden. Wat mij betreft mag de ventilator wel wat eerder aan springen en wat langer doorgaan. Van een koe in mijn MacBook heb ik overigens ook nog niks gemerkt. Mijn MacBook wordt namelijk wel erg warm, wat denk ik grotendeels opgelost kan worden als de ventilator eerder de warme lucht weg gaat blazen.
voedingen die herrie maken
Dit komt bij veel voedingen voor, van allerlei apparaten. Heb hier een telefoonadapter die geluiden maakt, een halogeen trafo die herrie maakt (totdat je een welgemikte karateslag uitvoert :+ ). Volgens mij zijn dit de condensatoren die dit geluid veroorzaken. Op zich is dat niet schadelijk voor de apparatuur, het kan alleen wel storend zijn in een stille omgeving. Overigens heb ik ook mijn MacBook nog niet op dit geluid kunnen betrappen.
CPU die terug clocked wegens oververhitting
Hij klokt niet terug wegens oververhitting. Dit is gewoon een standaard feature om het energieverbruik te verminderen.
Wtf? :X
Het valt dus wel een beetje mee allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
FL!PNEUS schreef op maandag 12 juni 2006 @ 10:21:
[...]

Apple-gebruikers zijn nogal van het zeikerige type ;).
En terecht. :) Ik meen dat Apple de status heeft uitstekende producten te maken, vandaar dat ze ook wat duurder mogen kosten. Als ik de verhalen lees begin ik me toch af te vragen of Apple in staat is hun reputatie hoog te houden :o Koe geluiden, pieptonen, oververhitting.. tsja, dat zijn dingen die je niet bij een A-merk verwacht. Jammer.
Hij klokt niet terug wegens oververhitting. Dit is gewoon een standaard feature om het energieverbruik te verminderen.
Ik begreep dat de Macbook dat doet zodra de CPU volledig stressed is (dus terugclocken niet toegestaan :P), en té warm zodat de fans het ook niet meer trekken. Of was dat slechts een specefiek geval?

[ Voor 26% gewijzigd door kamerplant op 12-06-2006 10:30 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De Intel Core Duo heeft toch standaard al energy saving features? Als ik niet via AC-outlet werk, klokt de processor altijd terug wanneer ik niet de volle kracht nodig heb. Of hij dat ook doet als hij wel op de AC-outlet zit aangesloten hangt af van je instellingen bij energiebeheer.

Overigens kon ik een dergelijke whine ook bij mijn vorige Dell Inspiron 8600 bespeuren en ook bij een Sony Vaio, het is gewoon een Intel iets dus. Ik moet zeggen dat de whine bij de MacBook heel zacht is, of ik moet doof aan het worden zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet zeker dat je het niet verwart met de enorme intermitterende zoem van de stroomadapter? Die is vele malen luider dan de CPU whine. De laatste hoor ik zelf ook nauwelijks - hij is er wel, maar niet storend. Als ik neit op de accu werk, wordt hij ook duidelijk overstemd door de power adapter.
Nee; de power adapter maakt ook wel geluid maar die hangt meters verderop en puur op de accu heb ik er ook last van.
Er lijkt overigens wel een relatie te zijn tussen die twee: als ik m'n MacBook dichtklap verdwijnt ook de adapter-jank.
As far as I'm told heeft het te maken met de processor die van en naar verschillende speeds throttled hetgeen het stroomverbruik wijzigt wat op z'n beurt weer *ergens* die zoem vandaan tovert.

Zoals iemand net eerder ook al zei, sommige mensen moeten met hun oor op hun MacBook gaan liggen maar ik kan het prima horen als ik er normaal achter werk in een stille ruimte. En dat is natuurlijk op z'n minst irritant. Kun je zeggen dat een run of the mill Dell als een stoomboot klinkt in vergelijking maar daarom koop ik dus juist Apple ;)

En ik heb helemaal geen zin in dit soort shit. Kan ik straks weer naar het lokale Apple centre toe, hele verhaal uitleggen, hopen dat iemand er van gehoord heeft of het snapt (a-mac Utrecht) en dan wellicht weer wachten geblazen op servicing.

(voor zover er al meer aan te doen is dan "hier hejje n andere kijk maar of t bij deze meevalt")

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Flydesign.nl schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:24:
[...]

Wat ik mij dan afvraag: merk je iets van het uitschakelen van de 2e core? Ze zullen die 2e core er niet alleen voor de whine in gezet hebben.

Mijn whine is trouwens ook duidelijk hoorbaar zonder dat ik met m'n oor op de Mac Book moet gaan liggen. In een stille omgeving ervaar ik dat zeker als irritant.
Het uitschakelen van de 2e core kost je uiteraard wat performance, maar tijdens internet/mail/itunes gebruik is het niet storend imho. Ga je stevig je CPU belasten dan maakt die whine iets minder uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Laatst online: 23-06-2024
Datafeest schreef op maandag 12 juni 2006 @ 09:52:
Om je gerust te stellen, ik heb daar allemaal geen last van... Enige is dat de macbook idd wel wat warm wordt aan de onderkand (bij de batterij), maar kan nu ook komen omdat ik hem bijna altijd aan het stroom heb hangen..

Verder enige echte probleem bij mij was een OSx install DVD met een dikke kras, maar mijn nieuwe is al onderweg.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eswip schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:24:
[...]

Om je gerust te stellen, ik heb daar allemaal geen last van... Enige is dat de macbook idd wel wat warm wordt aan de onderkand (bij de batterij), maar kan nu ook komen omdat ik hem bijna altijd aan het stroom heb hangen..

Verder enige echte probleem bij mij was een OSx install DVD met een dikke kras, maar mijn nieuwe is al onderweg.. :)
Hoe lang heb je 'm al? 't Whinen begon bij mij pas na een dikke week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne whined niet, maar de opladder maakt wel het strand geluid. Ik dacht eerst dat het de whine was, maar als je het stekkertje los trekt maakt hij geen geluid meer.
De moo heb ik ook last van. Oplossing: op iets van stof zetten zodat hij boven de 73 graden blijft :Y) zal heel goed voor de levensduur zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Eswip schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:24:
[...]

Om je gerust te stellen, ik heb daar allemaal geen last van...
Bij de Macbook Pro had ~83% van de ondervraagden last van het Whine effect. In hoeverre dit hoorbaar is bleek sterk afhankelijk van de leeftijd. Ik hoor TVs ook vaak piepen, ik vrees dat mijn gehoor voldoende is :o
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 11:39:
De mijne whined niet, maar de opladder maakt wel het strand geluid. Ik dacht eerst dat het de whine was, maar als je het stekkertje los trekt maakt hij geen geluid meer.
De moo heb ik ook last van. Oplossing: op iets van stof zetten zodat hij boven de 73 graden blijft :Y) zal heel goed voor de levensduur zijn :7
@ Apple.com forums:
I called Apple immediately and they escalated me to a product specialist who said they are 'capturing' all adapters with these sounds and that he'll overnight me a new one. I think everybody who has this problem should have it replaced because it doesn't sound good. Any Apple genius that says it's within specifications and ignores it is also ignoring Apple's capture policy on these things. We don't know what the problem is and it's better to err on the side of caution than to risk a fire.

In fact, the Apple specialist I talked to said it's better not to use the adapter for now. I trust his judgement on this.
Ik verwacht dat het "moo" probleem dmv een firmware upgrade ooit nog wel opgelost zou worden. Dit moet technisch gezien niet erg moeilijk zijn.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat mijn gehoor nog scherp genoeg is om erg lastig hoorbare signalen op te pikken :D Dan moet het voor een gevoelig oor een nog ergere kwelling zijn om met mijn MB te werken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Ik zie de t.net kop al staan :

Apple vervang de rev.A versie van de MACBOOK

Ik ben erg benieuwd naar wat dat Whine nu precies is. Over hitte maak ik me geen zorgen. Ik heb zelf een celeron1800 mhz. En dat is geen pretje met warmte. Ding maakt ook herrie. En die trekt een 4400 mAh batterij in 1,5 uur leeg. (na 3 jaar is dat ondertussen gezakt naar 45 minuten). Volgende week wordt het wat rustiger op school. Dan reserveer ik de geluidsstudio en ga daar een uurtje werken met de apple. (als die op tijd komt) . In die ruimte hoor je door de demping helemaal niets behalve jezelf (Ik heb in de geluidsstudio ook pas ontdekt dat ik een suizend oor heb)

Die fan in de macbook ? Is die niet op de SMbus aangesloten. Anders verwacht ik vrij snel de eerste speedfan achtige programma die de fan kunnen 'overnemen' .

Wanneer is een probleem een echt probleem ? Mijn oordeel komt van het weekend.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier inmiddels zo'n twee weken een macbook (wit, instapmodelletje) in gebruik. Hij bevalt erg goed tot zover. Toch een punt van kritiek. Hij wordt snel vies. Logisch, zul je misschien zeggen, hij is wit! Tuurlijk, je ziet er veel op, maar dat is bij een zwart apparaat idem dito. Het vervelende is, dat het vuil er niet OP zit, maar er IN trekt. De plaats waar je handen rusten tijdens het typen, wordt smerig en verkleurt hierdoor. Dit is er met een droge doek, natte doek en met verschillende schoonmaakmiddelen niet af te krijgen. Het kunststof is op die plaatsen verkleurd.
Ja, ik was regelmatig mijn handen. Het zijn waarschijnlijk de huidvetten die het hem doen. Daar zou het materiaal toch tegen bestand moeten zijn, naar mijn mening. Ik vind het zelf zo storend dat ik van plan ben ermee terug naar de winkel te gaan, al was het maar voor de statistieken.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Fotootje van het probleemgeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:45:
Heb hier inmiddels zo'n twee weken een macbook (wit, instapmodelletje) in gebruik. Hij bevalt erg goed tot zover. Toch een punt van kritiek. Hij wordt snel vies. Logisch, zul je misschien zeggen, hij is wit! Tuurlijk, je ziet er veel op, maar dat is bij een zwart apparaat idem dito. Het vervelende is, dat het vuil er niet OP zit, maar er IN trekt. De plaats waar je handen rusten tijdens het typen, wordt smerig en verkleurt hierdoor. Dit is er met een droge doek, natte doek en met verschillende schoonmaakmiddelen niet af te krijgen. Het kunststof is op die plaatsen verkleurd.
Ja, ik was regelmatig mijn handen. Het zijn waarschijnlijk de huidvetten die het hem doen. Daar zou het materiaal toch tegen bestand moeten zijn, naar mijn mening. Ik vind het zelf zo storend dat ik van plan ben ermee terug naar de winkel te gaan, al was het maar voor de statistieken.

Klopt. Die vlekken waar m'n handen rusten heb ik bij mij nog niet gezien - op m'n iBook had ik ze wel. Wat ik daar tegen gedaan heb? Onorthodox I guess, maar ik heb het gepoetst met een beetje Jif (van dat citroen schuurmiddel dus). Niet te hard doen uiteraard en geheel on your own risk, maar dat haalde het wel weg zonder dat het nou direct lelijk werd ofzo (het is immers toch mat materiaal). Zelf heb ik wat stukjes vuil tussen dat Apple logotje op de achterkant zitten, wellicht dat die er met een dunne naald uit te poeren zijn? Compressed air helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan rest de vraag: hebben andere core duo laptops (lees: non-Apple) ook last van zo'n whine?
Ik ben bang dat dit echt een probleem is van Apple en niet van de Core Duo processor.
Is het ook; als je b.v (zo las ik) bepaalde apparaten in je USB poorten duwt die een bepaalde hoeveelheid power consumeren verdwijnt het ook, maar die CPU en z'n speedstepping fluctueren natuurlijk veel vaker en geven zo de indruk dat het daar meer mee te maken heeft dan eigenlijk zo is.
Obviously de power supply dus?
I used to work for Intel in the mobile computer group and this kind of idle CPU whine is a known problem. The cause is an interaction between the CPU's switching power supply, the OS X task scheduler interrupt, and the CPU low power states. OS X configures the hardware to generate a hardware interrupt at some fixed period that is probably on the order of 1kHz. If the system is idle then this interrupt causes OS X to wake up the CPUs, determine that the system is still idle, and put the CPUs back into a low power state. The net affect of this is that the current flowing from the power supply to the CPU is a square wave at some frequency on the order of 1kHz. Components in the CPU power supply are vibrating at this interrupt rate and producing audible noise.

I understand that G4 Powerbooks have this problem too, but to a much lesser extent. The Core Duo's higher active power and better low power states means that the periodic change in CPU current demand is higher with the Core Duo than it is with the G4.

This is a very hard design problem to solve. The OS needs a periodic interrupt for scheduling tasks, the CPU needs lots of current when it is busy, and good low power states need to be used when the CPU is idle to get good battery life. Some Windoze laptop vendors "solved" this problem by not using the best low power CPU states, keeping the CPU current demand at a more constant level. But Apple would never compromise battery life to save cost. Apple probably used costlier components for the CPU power supply to mitigate this problem, but I guess it wasn't enough.

The people who have noticed that running Image Capture fixes the noise problem are probably emulating the bad Windoze vendor behavior. My guess is that Image Capture causes the best CPU low power states to become unavailable (a common problem with some types of hardware), which reduces the magnitude of the periodic current change.

Why some people have this problem and others don't is probably due to the vagaries of chance and the nature of the components in their CPU power supply.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online
@desertstorm:

Ik heb 'm binnen, mijn nieuwe Macbook 2ghz!!! _/-\o_

Eerste reactie, zelfs met 512mb al behoorlijk snel, geen dode pixels (ik denk echt goed gekeken te hebben) en wat istie mooi....

24 mei besteld, BTO (80GB ipv 60GB) zaterdag 10 juni binnen bij A-mac Amersfoort....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem halen, even mijn voicemail luisteren!

Ik was net in het bos, geen bereik, heb hem maar uitgezet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:45:

Zo te zien ben je niet de enige, kwam net een post tegen op digg waar een user over hetzelfde klaagde.
Zie hier zijn bijbehorende foto's, hetzelfde waar jij last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:13:
Ik ga hem halen, even mijn voicemail luisteren!

Ik was net in het bos, geen bereik, heb hem maar uitgezet :(
Zojuist gebeld, ze hebben vandaag wel wat €1299 modellen binnen gehad, en als hij ertussen zit krijg ik een telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

senn schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:16:
[...]

Zo te zien ben je niet de enige, kwam net een post tegen op digg waar een user over hetzelfde klaagde.
Zie hier zijn bijbehorende foto's, hetzelfde waar jij last van hebt.
oops, dat moet ik dus niet hebben. ik koop die mac juist mede om het uiterlijk/design.
die vlekken zijn echt niet cool meer. Iemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36

senn

jep.

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 15:29:
[...]

oops, dat moet ik dus niet hebben. ik koop die mac juist mede om het uiterlijk/design.
die vlekken zijn echt niet cool meer. Iemand anders hier last van?
Het schijnt er redelijk makkelijk af te gaan met Glassex, of tenminste de Amerikaanse equivalent daarvan.

edit: en weer een ander zegt dat dit niet het geval is: "People have tried everything from windex, to soap, to the magic eraser. Nothing is working and it's an extremely huge design flaw because many people are having this problem."

Op de Apple fora word er ook al over gesproken.

[ Voor 32% gewijzigd door senn op 12-06-2006 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:45:Het vervelende is, dat het vuil er niet OP zit, maar er IN trekt.
Goede genade!

Ik denk dat ik geen MB meer ga kopen. Whining, brandwonden op je benen, verkleurende body... Ik vind dit echt niet best. Met warmte kan ik leven. Maar herrie en vuiligheid zijn niet relaxed.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
the_bash schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:21:
[...]

Goede genade!

Ik denk dat ik geen MB meer ga kopen. Whining, brandwonden op je benen, verkleurende body... Ik vind dit echt niet best. Met warmte kan ik leven. Maar herrie en vuiligheid zijn niet relaxed.
Mja, en zo snel al, na een paar weken.
Je moet er niet aan denken hoe het laptopje na een paar maanden of jaartje eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slazh
  • Laatst online: 18:34

slazh

Here To Stay

the_bash schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:21:
[...]
Goede genade!

Dat verkleuren is niet iets dat alleen een MacBook treft. Andere laptops hebben hier ook last van, maar omdat de standaard MacBook wit is valt het nu dus meer op. Witte toetsenborden worden ook geel na een tijdje. Enige rare is dat het bij de MacBook wel erg snel schijnt te gaan.

En die herrie valt ook reuze mee als ik de berichten hier moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

Wat een gezeur weer zeg, mijn iBook heeft dit 'probleem' ook. Is toch ook hartstikke logisch, dat zo'n wit apparaat vuil wordt van al die viezigheid die wij uitzweten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

FL!PNEUS schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:39:
Wat een gezeur weer zeg, mijn iBook heeft dit 'probleem' ook. Is toch ook hartstikke logisch, dat zo'n wit apparaat vuil wordt van al die viezigheid die wij uitzweten?
Inderdaad. Maar vaak als een product bij Apple vandaan komt worden de toleranties bij mensen voor dit soort dingen op nul gezet. Vandaar dat iedereen ook bang is voor 'kinderziektes' bij nieuwe producten. Hoogstens een op de duizend mensen heeft er last van, maar die maken er dan ook wel meteen een hele ophef van. En als er dan eens echt een serieus probleem is erkent Apple dat over het algemeen en sturen ze vervangende onderdelen zo mogelijk. (Zie batterijgedoe in pbooks of lawaaiige psu in bepaald model g4).

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Toch gaat dat vergelen wel érg snel.
Zelf ben ik van de overige kinderziektes nou niet echt onder de indruk, maar je bent toch wel goed zuur als je na 1 maand al een half gele macbook hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
Ik heb daarstraks met apple store een afspraak gemaakt voor het terugbrengen van de macbook. Ik bestel in augustus wel een nieuwe als de whine en mooh problemen zijn opgelost.

Want anders blijf je ruilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

CyBeR schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:48:
[...]

Inderdaad. Maar vaak als een product bij Apple vandaan komt worden de toleranties bij mensen voor dit soort dingen op nul gezet. Vandaar dat iedereen ook bang is voor 'kinderziektes' bij nieuwe producten.
Niet alles bagataliseren... Let's face it: Apple-hardware van de eerste generatie heeft nou eenmaal een vrij slechte naam, neem onder andere de problemen met de eMac ("raster shift"), iBook G4 (logic board), MBP (hitte) en nu weer meerdere problemen met de MacBooks!
(/me is blij dat 'ie toch maar een iBookje heeft gekocht!)

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FL!PNEUS schreef op maandag 12 juni 2006 @ 16:39:
Vuil worden is logisch.

Wat ik niet logisch (en ook zeker niet acceptabel) vind , is dat dat vuil er met geen mogelijkheid af te krijgen is.

Ik ga morgen mijn macbook ook retourneren. Ik heb een dooie pixel en ik kan me er maar niet overheen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS

FL!PNEUS

Let's rawk!

hbokh schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:22:
[...]
Niet alles bagataliseren... Let's face it: Apple-hardware van de eerste generatie heeft nou eenmaal een vrij slechte naam, neem onder andere de problemen met de eMac ("raster shift"), iBook G43 (logic board), MBP (hitte) en nu weer meerdere problemen met de MacBooks!
(/me is blij dat 'ie toch maar een iBookje heeft gekocht!)
Met de eerste generatie iBook G4'tjes was niets mis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

FL!PNEUS schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:27:
[...]

Met de eerste generatie iBook G4'tjes was niets mis :).
Nee precies, daarom kwam men ook met het volgende sprookje aanzetten:

"There is currently a petition on PetitionOnline.com calling for Apple to extend the iBook Logic Board Repair Extension Program to the first generation iBook G4s (800 MHz 12", 933 MHz 14"). The petition states that the original iBook G4 suffers from the same scrambled video issue that afflicts many iBook G3s..." (bron: http://lowendmac.com/bookrev/05/0930.html#1)

:O :O

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
Als ik dit soort dingen lees krijg ik de indruk dat ik echt enorm veel geluk heb met mijn MacBook. Dat, of sommigen trekken dingen uit hun verband of hebben weinig realistische verwachtingen.
  • Hitte: hij wordt zeker warm, maar het is echt niet overdreven. Ook niet in vergelijking met andere moderne laptops. En ik haal ongeveer gelijke temperaturen als anderen
  • Geluid: mijn Macbook is de stilste pc die ik ooit gehad heb. De whine is hoorbaar als je je gehoor bij het toetsenbord houdt, maar absoluut niet storend. Ik heb een vrij scherp gehoor, dus daar ligt het niet aan. Voor degenen die denken dat dit een Apple-only probleem is en dat het in de toekomst wel wordt opgelost - think twice. Moo is bij mij niet aanwezig.
  • Verkleuring: als dit een issue is moet er daadwerkelijk iets aan gedaan worden. Vind het echter wat vroeg om hier een oordeel over te vellen. Bij mij zijn de lichte vlakken juist opvallend makkelijk schoon te maken.
Het kan natuurlijk zijn dat ik echt een witte raaf heb in de serie, maar om de 1 of andere reden heb ik soms het gevoel dat er een soort van massaal maandagmorgen-in-de-spreekkamer-bij-de-huisarts-na-een-uitzending-van-de-tv-dokter-fenomeen gaande, vooral vwb de focus op allerlei geluidjes overal. Ik vraag me af hoeveel mensen de whine zou opvallen als iets bijzonders als er op itnernet niet een hoop tamtam over werd gemaakt (disclaimer: er zullen er vast zijn, maar het gaat om het idee).

Waarbij het overigens opvalt dat vooral mensen zonder MacBook erg overtuigd lijken te zijn van de problemen die hij zou hebben

/dit even om e.e.a. in wat perspectief te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Arthur op 12-06-2006 17:52 ]

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid: mijn Macbook is de stilste pc die ik ooit gehad heb. De whine is hoorbaar als je je gehoor bij het toetsenbord houdt, maar absoluut niet storend. Ik heb een vrij scherp gehoor, dus daar ligt het niet aan. Voor degenen die denken dat dit een Apple-only probleem is en dat het in de toekomst wel wordt opgelost - think twice. Moo is bij mij niet aanwezig.
Over de rest hoor je mij ook niet, maar zoals ik wel eens eerder gesteld heb in dit topic fluctueert de mate van whine volgensmij nogal over de uitgegeven MacBooks. Getuige de honderden threads overal (niet in de laatste plaats op het Apple forum zelf) lijkt het me geen issue om lullig over te doen eigenlijk. Het is heel prettig voor je dat jij er met je oor op moet gaan liggen, maar ik wou dat dat bij mij zo was (en mijn gehoor is al aardig afgestompt door veel abuse, dus zelfs al zou ik er op letten dan moet het toch echt iets voorstellen wil ik het horen :D). Een Apple-only probleem is het ook allerminst (ergens wat boven op deze pagina citeer ik nog iets daarover) maar Apple heeft het wel (bij de MacBook en bij de MacBook Pro pas te laat) proberen te alleviaten door high quality PSU's te gebruiken; met wisselend succes.

De Moo is niet aanwezig? Is dat niet gewoon omdat je toevallig nog niet rond die threshold-temperatuur bent gaan schommelen? Ik heb het zelf ook maar 1 keer gehoord, met bepaalde applicaties open in een vrij warme ruimte. Geheel logisch dat je dat dan krijgt, maar dat fine-tunen ze nog wel met nieuwe firm- danwel software, daar hoeft niemand zich druk om te maken denk ik, laat staan je MB inruilen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:00:
Over de rest hoor je mij ook niet, maar zoals ik wel eens eerder gesteld heb in dit topic fluctueert de mate van whine volgensmij nogal over de uitgegeven MacBooks. Getuige de honderden threads overal (niet in de laatste plaats op het Apple forum zelf) lijkt het me geen issue om lullig over te doen eigenlijk
Het moet inderdaad wel dat de whine fluctueert per MB. Nogmaals: ik heb een vrij scherp gehoor, en ik kan wat ik hoor onmogelijk als storend ervaren. De PSU-hum (lijkt een versterkte whine te zijn) is irritanter en vrij luid, maar persoonlijk erger ik me daar ook niet aan. Ik hoor hem wel, maar vind het minder irritant dan bijvoorbeeld de 'zoem' van een beeldbuis.

Ik denk echter dat er geen uiteindelijke oplossing zal zijn voor de whine (zoals het door jou geciteerde stukje duidelijk uiteen zet - komt dat niet van MacNN?). Er zullen ongetwijfeld exemplaren zijn, zoals wellicht de jouwe, waar hij overdreven luid is. Ik heb echter het idee dat de 'abnormaal' whinende MacBooks ertoe leiden dat anderen hun 'normale' whine ook als abnormaal beschouwen en het daardoor allemaal wat grootschaliger overkomt dan het daadwerkelijk is.
De Moo is niet aanwezig? Is dat niet gewoon omdat je toevallig nog niet rond die threshold-temperatuur bent gaan schommelen? Ik heb het zelf ook maar 1 keer gehoord, met bepaalde applicaties open in een vrij warme ruimte. Geheel logisch dat je dat dan krijgt, maar dat fine-tunen ze nog wel met nieuwe firm- danwel software, daar hoeft niemand zich druk om te maken denk ik, laat staan je MB inruilen.
Toevallig hoorde ik het net voor het eerst in twee weken :) Grappig, lijkt net of het ding ademt. Zou het niet gehoord hebben als ik er niet op gespitst was. Bovendien treedt het zeer sporadisch op. Het feit dat mensen ophef maken over die 'moo' zorgt ook een beetje voor het gevoel dat ik heb bij de hele geluidsgekte, hoewel ik me realiseer dat ik sommigen daar misschien onrecht mee doe.

[ Voor 33% gewijzigd door Arthur op 12-06-2006 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 12:59:
Onorthodox I guess, maar ik heb het gepoetst met een beetje Jif (van dat citroen schuurmiddel dus). Niet te hard doen uiteraard en geheel on your own risk, maar dat haalde het wel weg zonder dat het nou direct lelijk werd ofzo (het is immers toch mat materiaal).
Jif is een schuurmiddel en dus helemaal niet geschikt voor matte oppervlakken. Met Jif kun je die matte oppervlakken heel erg glad schuren.
Arthur schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:48:
• Geluid: mijn Macbook is de stilste pc die ik ooit gehad heb. De whine is hoorbaar als je je gehoor bij het toetsenbord houdt, maar absoluut niet storend. Ik heb een vrij scherp gehoor, dus daar ligt het niet aan. Voor degenen die denken dat dit een Apple-only probleem is en dat het in de toekomst wel wordt opgelost - think twice. Moo is bij mij niet aanwezig.
Zoals op je linkje al kunt lezen wordt daar ook aangegeven dat het een Apple probleem is ;)
Wel handig als je even goed leest.
Het kan natuurlijk zijn dat ik echt een witte raaf heb in de serie, maar om de 1 of andere reden heb ik soms het gevoel dat er een soort van massaal maandagmorgen-in-de-spreekkamer-bij-de-huisarts-na-een-uitzending-van-de-tv-dokter-fenomeen gaande, vooral vwb de focus op allerlei geluidjes overal. Ik vraag me af hoeveel mensen de whine zou opvallen als iets bijzonders als er op itnernet niet een hoop tamtam over werd gemaakt (disclaimer: er zullen er vast zijn, maar het gaat om het idee).
Dat vraag ik mij ook af maar als je de massaliteit van klachten op diverse fora waar ook maar iets van Apple aan bod komt ziet dan denk ik haast niet dat we hier te maken hebben met dat tv-dokter-fenomeen.
Waarbij het overigens opvalt dat vooral mensen zonder MacBook erg overtuigd lijken te zijn van de problemen die hij zou hebben
Dat heeft waarschijnlijk ook weer te maken met de massaliteit van de meldingen op diverse fora. In wat voor topic je waar dan ook zit die gaat over de Macbook of de Macbook Pro, er wordt altijd melding gemaakt van die whine en die moo. Het is zo massaal dat je er simpelweg bijna niet omheen kunt. Zelfs de fanboys/girls beginnen al te klagen en dat zegt toch wel wat.

BTW: roepen dat je een scherp gehoor hebt e.d. zeggen netzoveel als de post waarin over die whine wordt geklaagd: helemaal niets. De term "scherp" is een vage term, het is maar net hoe je het bekijkt (of beluisterd in dit geval ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

ppl schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:49:
[...]
roepen dat je een scherp gehoor hebt e.d. zeggen netzoveel als de post waarin over die whine wordt geklaagd: helemaal niets. De term "scherp" is een vage term, het is maar net hoe je het bekijkt (of beluisterd in dit geval ;)).
en daarbij: als hij net een goeie te pakken heeft, dan zal hij inderdaad niets horen. Dan heeft hij dus niets aan een scherp gehoor :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online

Daar heb je een punt ;). Maar opzich is het nogal logisch dat personen die een koop overwegen kritisch zijn, terwijl personen die hem al hebben de negatieve dingen van zijn nieuwe speeltje het liefst willen doen vergeten. :P
Ach, ik vind het een behoorlijk pluspunt dat je de MacBook binnen 10 dagen na ontvangst zonder opgaaf van reden terug mag sturen. Indien een bepaald punt tegenvalt is er niks aan de hand. Het "Mooen", "Whinen" of de hitte merk je snel genoeg, helemaal met dit weer.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:03
Ik wacht ook wel even tot end augustus/begin september. Ik wil echt heel erg graag een laptop en dan voornamelijk een MacBook (eerste Mac ooit), maar wil niet opgescheept zitten met een verkleurende, whinende machine die ook nog loeit als een koe (gechargeerd, maar you get my drift).

Het voordeel is dat ik hem pas na mijn vakantie (begin september) nodig heb (dat zeg ik tegen mijn vrouw tenminste) voor mijn werk. Wellicht is er dan een revisie te verkrijgen die probleemloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jif is een schuurmiddel en dus helemaal niet geschikt voor matte oppervlakken. Met Jif kun je die matte oppervlakken heel erg glad schuren.
Het hielp, meer kan ik er niet van zeggen :D

Ik ben net even bij A-Mac Utrecht geweest en die gast achter de balie wist van niks. De meneer bij de technische dienst wel en die wist me eigenlijk minder te vertellen dat ik zelf al over het issue weet, behalve dat Apple er geen officieel standpunt in genomen heeft kennelijk en er niks aan wenst te doen.

Ik heb ze maar gezegd dat ik nog wel even nadenk erover; desnoods kets ik dat ding terug onder een of ander vals voorwendsel maar ik begin langzaam wat minder acht te slaan op de hum en wie weet laat ik 't maar zoals het is. It's not that bad, en het is nog steeds met stip de tofste notebook die ik ooit gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier nog een link met de vlekken.

ziet er niet goed uit.
http://www.singleframe.co.uk/steve/
en die gast gebruikt ook nog een los keyboard, dus echt vaak kan die 'em niet gebruiken....
en nog een:
http://img235.imageshack.us/my.php?image=213yk.jpg
en nog een
http://flickr.com/photos/tswartz/tags/macbook/

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem binnen

na 7 uur aan gestaan te hebben, surfen php-en ect, is hij 71 graden.
voor de nieuwsgierige

quake2 draait op xp voor geen meter ( wel 780fps ,maar schokkerig )
quake2 met univ binary draait als een tiet (500fps ) onder osx, maar ja wel kut muis
Warcraft 3 werkt niet onder osx, onder xp draait hij op ze hoogst zonder problemen
ut99 werkt perfect onder xp
ut2k4 werkt perfect op 640 en low onder xp, constant 60fps

met de intel graphics valt dus behoorlijk te gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sjempie.

Wat A-Mac Amersfoort mij wist te vertellen: Zaterdag is er één Macbook 2.0Ghz met 512mb en 80GB binnenkomen, ze hebben gekeken die die als eerst besteld had, en aangezien ze alleen op datum kijken hebben ze die van jou eruit gepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Wat betreft temp: Als je onder Windows de sensoren uitleest krijg ik hele andere waardes dan met CoreDuoTemp :?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:15:
Wat betreft temp: Als je onder Windows de sensoren uitleest krijg ik hele andere waardes dan met CoreDuoTemp :?
Met welk programma meet jij onder Windows? Notebook Hardware Control?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Max
  • Laatst online: 17:48
Als ik dit soort dingen lees krijg ik de indruk dat ik echt enorm veel geluk heb met mijn MacBook. Dat, of sommigen trekken dingen uit hun verband of hebben weinig realistische verwachtingen.
  • Hitte: hij wordt zeker warm, maar het is echt niet overdreven. Ook niet in vergelijking met andere moderne laptops. En ik haal ongeveer gelijke temperaturen als anderen
  • Verkleuring: als dit een issue is moet er daadwerkelijk iets aan gedaan worden. Vind het echter wat vroeg om hier een oordeel over te vellen. Bij mij zijn de lichte vlakken juist opvallend makkelijk schoon te maken.

Hier ook iemand die dik tevreden is met zijn MacBook.
Waar ik als switcher ook zeer over te spreken ben is de bijgeleverde software.
Het is leuk om te experimenteren met iPhoto, iWeb, Comic Life en alle andere software die standaard meegeleverd wordt bij de MacBook.

Ik ben begonnen met een iWeb blog over mijn Macbook switcher ervaringen:
Bloggie

In vergelijking met bijv. Serendipity kun je met iWeb vrij snel heel mooie blogs maken.
Serendipity heeft wel meer functionaliteit (reacties mogelijkheid bijv.)

Waar ik minder over te spreken ben is de 99 euro per jaar voor een .Mac account.
Ik zal na de 60 dagen .Mac proefperiode mijn blog ergens anders moeten hosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Freaky Max op 12-06-2006 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanLeeuwen
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-12-2006
Na een week in bezig, geen whine, beetje moo, maar echt alleen als het fluisterstil is, geen vlekken, heet, maar constant 71/72 graden. de "L" toets zit af en toe (1x per dag) een beetje los, maar kan je vast klikken. Iemand daar ook problemen mee? 2gig geheugen wat ik ga omruilen, 1 reboot per dag ongeveer. Maar supersnel is hij wel.

Ik zou wel eens een MB willen horen met alle geluiden, ik heb ook het idee dat het wat overtrokken wordt, of ik heb geluk wat betreft de geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Kleine vraag: zit OmniGraffle erbij?

/edit:
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:01:
Warcraft 3 werkt niet onder osx, onder xp draait hij op ze hoogst zonder problemen
Wat gaat er mis in OS X?

[ Voor 76% gewijzigd door Sijmen op 12-06-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand hier die al drie weken of vier weken intensief zijn MacBook gebruikt, die vlekken maken me toch wel wat zorgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur
Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:33:
Is er iemand hier die al drie weken of vier weken intensief zijn MacBook gebruikt, die vlekken maken me toch wel wat zorgelijk.
Ik gebruik hem inmiddels een week of drie intensief. Heb zelf absoluut geen problemen vlekken - ding is zelfs erg makkelijk schoon te houden. Mochten de vlekken inderdaad een veelvoorkomend probleem zijn, dan is het inderdaad wel ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arthur schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:56:
[...]

Ik gebruik hem inmiddels een week of drie intensief. Heb zelf absoluut geen problemen vlekken - ding is zelfs erg makkelijk schoon te houden. Mochten de vlekken inderdaad een veelvoorkomend probleem zijn, dan is het inderdaad wel ernstig.
heb dus op 6 of 7 sites even al dat commentaar doorgelezen over dit probleem. zitten erg veel komieken op het internet:

' a mac that says moo and has stains : a CowBook '
' dont eat cheetos and write a paper afterwards on your macbook '
' apple has already a solution ( en dan een link naar een stukje zeep, maw: was je handen smeerlap ) '

toch ook enige serieuze reacties:
apple gebruikt slechte materialen ( iemand die engineer is in de plastics industry )
10% van de mensen heeft 'apart lichaamszweet' , icm met dit plastic en de hitte van de MB ontstaat een chemisch proces.

Gek dat dit sinds 2 dagen zo plots verschijnt op het internet, wel zo'n 4 weken na de eerste afgeleverde MacBooks denk ik. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjempie
  • Niet online

ik sluit me hierbij aan; sinds gisteren mijn macbook 2ghz en 2gb ram en na een avondje genieten:

1. wat is de macbook supersnel!! vergeleken met mijn 1.42 ghz ex-mac mini en mijn andere windows laptop met centrino 1,7/1024ram...
2. lawaai? whining? doodstil is de macbook!
3. geen dode pixels
4. warmte? niet opvallend, en als hij op schoot gaat, komt'ie straks op een 14 inch ILap...
5. parallels werkt fantastisch osx plus vloeiend (bijna native-gevoel) windows xp en dan met virtue desktop ook het gave overgangseffect met de kubus-look

voorlopig dus gewoon een fantastisch apparaat! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 00:33:
Gek dat dit sinds 2 dagen zo plots verschijnt op het internet, wel zo'n 4 weken na de eerste afgeleverde MacBooks denk ik. Time will tell.
Dat maakt het dus vreemd. Iedereen werkt er prima mee, niemand heeft er last van. En dan plotseling kijk je ff goed naar je MacBook, dan kijk je nog een keer, en dan lijkt het erop dat je er ook last van hebt. Dat werkt nou eenmaal zo bij geruchten, en vooral bij Apple lijkt dat zo.
Je hoort mensen niet meer terug als ze tevreden zijn.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Murcielago schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 07:46:
[...]

Dat maakt het dus vreemd. Iedereen werkt er prima mee, niemand heeft er last van. En dan plotseling kijk je ff goed naar je MacBook, dan kijk je nog een keer, en dan lijkt het erop dat je er ook last van hebt. Dat werkt nou eenmaal zo bij geruchten, en vooral bij Apple lijkt dat zo.
Je hoort mensen niet meer terug als ze tevreden zijn.
Grote vieze vlekken zie je toch ook wel zonder dat je er kritisch naar kijkt nav een gerucht? Komop zeg, je hoef je niet je kop in het zand te steken, ook al is het Apple :o Als Apple gewoon een keurig duurzaam product zou hebben gemaakt zouden deze punten ook niet naar boven zijn gekomen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 08:37:
[...]

Grote vieze vlekken zie je toch ook wel zonder dat je er kritisch naar kijkt nav een gerucht? Komop zeg, je hoef je niet je kop in het zand te steken, ook al is het Apple :o Als Apple gewoon een keurig duurzaam product zou hebben gemaakt zouden deze punten ook niet naar boven zijn gekomen.
dat van die moo en whine is alleen maar gezeur, dan moet je je muziek maar iets harder zetten.
En zolang de hitte je MacBook niet stuk maakt ook nauwelijks een probleem, vergeet niet wat voor technologie er in dat kleine kastje zit. Is nu eenmaal moeilijk koel te houden.

Maar van die vlekken, dat is gewoon slecht. Het zijn toch niet alleen mensen die hun handen niet wassen die dit krijgen? Ik koop de MB ook voor het design en dit is gewoon niet goed. Ik krijg hem woensdag geleverd mijn MB. Dan heb ik 10 dagen de tijd om hem eventueel retour te sturen. De eerste MacBook is hier zo'n drie, vier weken geleden in Nederland afgeleverd. Als er ook op dit forum meer berichten hierover komen de komende tijd, tja. Maar daarom ben ik ook benieuwd naar iedereen die hem dus echt intensief gebruikt en er totaal geen last van heeft, die mensen kunnen het hier ook laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

10% van de mensen heeft 'apart lichaamszweet' , icm met dit plastic en de hitte van de MB ontstaat een chemisch proces.
Zo denk ik er ook over. Mijn vader heeft nogal een heftig soort zweet en zijn uurwerken werken slechts telkens enkele maanden, hoe goedkoop of hoe duur ook, door dat zweet van hem (echt raar).

Maw, het verwondert mij ook niet dat ons zweet een chemische reactie veroorzaakt en eventueel diep in de plastic dringt en verkleurt. Doe daar nog eens een UV factortje bij en we zijn compleet.

> Voor de engineers onder ons, ontwerp een soort lapje om op de macbook surface leggen (8> op de plaats van de polsen. Mss iets witachtig, zachte of speciale stof, waar geen zweet kan doorgaan tot aan het macbook oppervlak, en mss met een paar zwarte mooooooo vlekken ;) }:O
Bon, mss best eens een aanvraag indienen voor een of ander patent :D
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.