Ik heb mn MacBook nu al bijna een maand en deel hierbij mijn ervaringen. Het is mijn eerste Mac/Apple !
1e indruk
Zeer mooie notebook/laptop!!! Echter, wanneer ik mijn MacBook dicht klap, dan zit het scherm een beetje naar links waardoor de MacBook niet netjes recht sluit. Het scheelt misschien een mm of 2-3...Dit vond ik erg jammer, maar ik vond het niet waard om 'm hiervoor terug te sturen
Snelheid
Ik heb thuis een Intel P4 3,4 Ghz staan. In vergelijking daarmee vind ik het een heel erg snel ding, maar dan wel voor de "normale" applicaties, zoals Word, internet, iTunes, iPhoto etc. Heb nog geen 1 keer frustraties gehad over de snelheid van deze MacBook
Toetsenbord
Over het algemeen vind ik het een fijn toetsenbord om op te typen. Echter mis ik, tijdens het typen, af en toe wel een paar toetsen wat wel eens vervelend kan zijn. Het is een kwestie van wennen...maar inmiddels ben ik er al aan gewend!
Scherm
Geweldig helder!!!!! scherm. Ik vind persoonlijk de kleuren heel mooi overkomen. Of dit door het glossy laagje komt weet ik niet, maar het is zeker heel erg mooi om te zien en om mee te werken. Over de reflectie: veel zon/tl-verlichting betekent gewoon veel reflectie....of dit storend is zal per persoon verschillen. Ik vind het in ieder geval niet zo erg...
Warmte
Hier is al heel veel over geschreven. Ik vind het persoonlijk wel een beetje jammer dat mijn MacBook (linksbovenin aan de onderkant) zo warm wordt dat het gewoon niet fijn is om deze op je schoot te hebben. Het KAN wel, maar naar verloop van tijd begin ik me er aan te irriteren. De fan slaat naar mijn idee veel te laat aan. En als dat ding dan begint te koelen, dan is het ook veel te kort!!!
Batterij
De batterij gaat bij mij zo'n 3,5 uur mee...dan heb ik internet(af en toe airport) aan staan, itunes, en nog een paar dingetjes. Alleen tekst verwerken (zonder internet ed.) heb ik nog niet getest...
Conclusie
Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop. Alleen vind ik dat ze wel wat aan die warmte moeten doen. D.m.v een firmware aanpassing kunnen ze er toch wel voor zorgen dat die fan wat sneller aanslaat zodat de temperatuur beperkt blijft? Mijn eerste ervaring met Apple/Mac is in ieder geval een goede geweest! Met inachtneming dat het om een zeer nieuw product gaat en dat er hier en daar een kleine kinderziekte in zit...
[
Voor 9% gewijzigd door
Flatwhite op 18-06-2006 14:19
]