[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:
  • 7.890 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
[...]
Alleen eerstejaars?

Die hebben hem het hardst nodig :)
Pfff... eerstejaars. Die moeten eerst maar eens laten zien dat ze het harde studentenleven aankunnen.

Al dat bier en die feesten is niet niks ;)

[ Voor 21% gewijzigd door The_Bash op 16-06-2006 16:06 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Zo, heb net een Macbook besteld met een reepje van 1 GB erbij.
Maakt het uit als qua snelheid als ik een er reepje van 256 MB uithaal en daar dan 1GB instop (dus 1GB+256MB in de Macbook) ? Of is Dual-Channel echt een must?

[ Voor 9% gewijzigd door GerardHenninger op 16-06-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217

GerardHenninger schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:21:
Maakt het uit als qua snelheid als ik een er reepje van 256 MB uithaal en daar dan 1GB instop (dus 1GB+256MB in de Macbook) ? Of is Dual-Channel echt een must?
Zoek even in dit topic op "dual channel", dan weet je wat je weten moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:36
GerardHenninger schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:21:
Ah, de PIMP met 6 mobiele nummers is het niet :+
En NEE we hebben het niet druk ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Uberprutser op 16-06-2006 17:06 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
Ballebek schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:02:
[...]

Ah, de PIMP met 6 mobiele nummers is het niet :+
En NEE we hebben het niet druk ;)
OMG! Je hebt echt niets te doen... beetje rondhangen op GoT :+
En ik heb maar 3 nummers :) (en 8 domeinnamen, en 3 PC's en 2 DSLR's... maar nog 0 macs :P )

[ Voor 3% gewijzigd door GerardHenninger op 16-06-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Hoe doet de geintergreerde bluetooth adapter het eigenlijk met headsets? Kan ik een el-cheapo headsetje gebruiken om zo compleet wireless een filmpje te kijken?

Aangezien ik alleen maar b-films kijk neem ik het brakke dual-mono geluid wel voor genoegen :+

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 16-06-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:17:
Hoe doet de geintergreerde bluetooth adapter het eigenlijk met headsets? Kan ik een el-cheapo headsetje gebruiken om zo compleet wireless een filmpje te kijken?

Aangezien ik alleen maar b-films kijk neem ik het brakke dual-mono geluid wel voor genoegen :+
Ik heb 't wel 's gedaan met een Jabra ding. Zolang 't zich gewoon aan de standaarden voor dit soort dingen houdt moet 't gewoon werken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:17:

Gaat prima, diverse headsets geprobeerd zoals Jabra maar ook de wat duurdere zoals Logitech.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112815

Beste Macbook bezitters/tweakers,

Langzamerhand raak ik geinterreseerd in deze laptop, echter heb ik nog een aantal vragen voordat ik tot aankoop ga. Ik hoop dat jullie mij een duidelijke antwoord hierover kunnen geven.

Eerste vraag gaat over:

De Intel GMA 950 videokaart die in deze Macbook zit, wat is de maximale hoeveel geheugen dat deze videokaart van het systeem kan weg snoepen. Ik lees namelijk op de site van Apple dat dit 64 MB is, maar ik kijk naar bijv een standaard windows laptop met hetzelfde videokaart, dan kan deze veel meer geheugen weg halen van het systeem. Is het misschien mogelijk om meer geheugen toe te kennen aan deze kaart? Wie kan mij dit bevestigen, volgens Intel kan er max 224 MB toegekend worden?

Volgens Intel site: http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/index.htm

Tweede vraag:

In mijn oude laptop die ik inmiddels heb verkocht zat een Ati Radeon 9000 in met 64 MB vast geheugen, ga ik met deze videokaart erop vooruit?

Derde vraag:

Hoe is de compatibiliteit met normale windows software, ik heb namelijk nog legaal Office Xp, Corel, printers, scanners etc.. moet ik hiervoor weer speciaal een OSX versie van gaan kopen? Lijk mij een flinke investering namelijk, of draait Bootcamp/Parrallels echt alles.

Vierde vraag:

Zijn er al mensen die zowel studentenkorting hebben kunnen krijgen en nogeens de Macbook op een zakelijke naam hebben kunnen zetten voor BTW teruggave... (natuurlijk moet er op de bon geen studentenkorting staan)

Vijfde vraag:

Vervalt de garantie van Apple wanneer je de HD en de geheugen gaat vervangen?

Met al heb ik dus veel vragen, ik heb al geprobeerd de meeste vragen te bentwoorden door de topics te lezen, ik geef toe dat ik niet alles heb gelezen maar daar heb ik op dit moment niet echt de tijd voor.. (tentamen weken)

Ik hoop dus er Macbook bezitters zijn die mij en mischien nog anderen met deze vragen kunnen helpen.

Alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Nu online
Anoniem: 112815 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:17:
Beste Macbook bezitters/tweakers,

Langzamerhand raak ik geinterreseerd in deze laptop, echter heb ik nog een aantal vragen voordat ik tot aankoop ga. Ik hoop dat jullie mij een duidelijke antwoord hierover kunnen geven.

Eerste vraag gaat over:

De Intel GMA 950 videokaart ...
Volgens Apple kan het niet.... volgens anderen weer wel met een EFI-hack

Tweede vraag:

In mijn oude laptop die ik inmiddels heb verkocht zat een Ati Radeon 9000 in met 64 MB vast geheugen, ga ik met deze videokaart erop vooruit?
Tenzij je oude ATI ook HD kan afspelen...... je gaat er op vooruit :)

Derde vraag:
Hoe is de compatibiliteit met normale windows software, ik heb namelijk nog legaal Office Xp, Corel, printers, scanners etc.. moet ik hiervoor weer speciaal een OSX versie van gaan kopen? Lijk mij een flinke investering namelijk, of draait Bootcamp/Parrallels echt alles.
Onder Bootcamp zou je in principe alles moeten kunnen (Office, Corel, Printer, Scanner). Onder Bootcamp is je Mac gewoon een Windows PC.

Vierde vraag:

Zijn er al mensen die zowel studentenkorting hebben kunnen krijgen en nogeens de Macbook op een zakelijke naam hebben kunnen zetten voor BTW teruggave... (natuurlijk moet er op de bon geen studentenkorting staan)
Geen idee.....

Vijfde vraag:

Vervalt de garantie van Apple wanneer je de HD en de geheugen gaat vervangen?
Nope, zowel het geheugen als de HD kan je vervangen, zolang je je Mac maar niet sloopt :)
Alvast bedankt. _/-\o_
En ik heb nog niet eens een Mac :) Pin me dus niet vast op de antwoorden, maar ik weet wel dat de meeste vragen die je stelt in dit topic al voorbij gekomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:34
vraag 1: geen idee
vraag 2: je gaat er zeker op vooruit, vooral in 2d-weergave. HD op 1080p gaat prima, games gaan wat minder, want er is geen hardwarematige T&L
vraag 3: Die software draait alleen onder windows, dus je moet nog een XP aanschaffen hiervoor en dan bootcamp of parallels draaien. onder os x zal deze software het niet doen.
vraag 4: studentenkorting komt er bij mij wel op staan, dus dan moet je wel kiezen
vraag 5: mem kan je gewoon vervangen, maar dat moet je wel ff terugwisselen bij garantie, omdat ze anders kunnen gaan klagen dat ze geen ondersteuning bieden bij dit mem. hd weet ik niet.

ps: je hoeft niet alles te lezen, maar vele van deze vragen zijn al eerder gesteld, dus zoek ff rond.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142482

Hebben meer mensen last van een overgevoelige trackpad ? Bij mij gaat het de ene keer goed, maar de andere keer wanneer ik met het pijltje van mijn muis over mijn desktop beweeg lijkt het net of mijn trackpad blijft hangen in een selecteer mode. Dan trekt ie een vierkantje om te selecteren. Het is dus hetzelfde effect alsof er een muisknop blijft hangen en je alles selecteert waar je je muispijltje over heem beweegt. Herstarten heeft geen zin en ik heb hem ook al een keer ge-herinstalleerd.
Het is zeer vervelend. Af en toe reageert mijn trackpad ook niet wanneer ik erop tik om een muisklik na te bootsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Murcielago schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:29:
ps: je hoeft niet alles te lezen, maar vele van deze vragen zijn al eerder gesteld, dus zoek ff rond.
No offence, maar als je per dag zo 10 uur aan de studie bent, heb je er niet zoveel zin meer in zoeken naar info ;)
In ieder geval bedankt voor je reply op mijn gestelde vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-02-2021

IbexGirl

Love Ibex forever

Even een klein vraagje tussendoor: hoe kun je widgets verwijderen? Ik weet wel hoe ik ze moet toevoegen, maar ik wil een paar van die standaard widgets kwijt, en het is me een raadsel hoe dat moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142482

Ibex_Girl schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:57:
Even een klein vraagje tussendoor: hoe kun je widgets verwijderen? Ik weet wel hoe ik ze moet toevoegen, maar ik wil een paar van die standaard widgets kwijt, en het is me een raadsel hoe dat moet.
Door op "Manage Widgets" te klikken. Die optie krijg je te zien als je op de + klikt om widgets toe te voegen.
Bovendien veranderd die + in een X als je erop klikt. Op dat moment krijgen alle actieve widgets een X om ze te verwijderen.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 142482 op 16-06-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Anoniem: 142482 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:08:
[...]

Door op "Manage Widgets" te klikken. Die optie krijg je te zien als je op de + klikt om widgets toe te voegen.
Thx. Stom dat ik dat niet eerder had opgemerkt :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 112815 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 22:45:
[...]

No offence, maar als je per dag zo 10 uur aan de studie bent, heb je er niet zoveel zin meer in zoeken naar info ;)
In ieder geval bedankt voor je reply op mijn gestelde vragen
bovenin staat een handige quicksearch, scheelt al best veel zoekwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 142482 schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:08:
[...]

Bovendien veranderd die + in een X als je erop klikt. Op dat moment krijgen alle actieve widgets een X om ze te verwijderen.
Dat X'je komt ook tevoorschijn als je met je muis over een widget hangt en je de option toets ingedrukt houdt. Scheelt weer wat clickjes enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Even misschien voor de record (en de search, als er mensen naar op zoek waren...)

SmackBook (Pro) werkt ook perfect op de MacBook... tis echt lache :D

http://blog.medallia.com/2006/05/smacbook_pro.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Murcielago schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 23:24:
[...]

bovenin staat een handige quicksearch, scheelt al best veel zoekwerk
Misschien is het handig om volgende keer in de startpost een FAQ te maken, in de topictitel staat dit namelijk wel, maar hier is vrij weinig terug te vinden in de startpost... Ik zit nu elke ochtend en avond bij te lezen om niks te missen, voor mij niet zo'n probleem aangezien ik al sinds deel 1 meedoe maar ik snap dat degenen die dit topic net ontdekt hebben geen zin hebben om 1100 posts door te zoeken ;) en al is de search nog zo handig, vaak kom je gewoon niet op de juiste zoekteremen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172601

Sorry hoor, maar doe eens ff normaal :D

Mijn MB begint al gebruikssporen te vertonen (oppervlakkige krasjes voor- en achterop en een paar op het scherm omdat ik ooit zo slim was met keukenrol de boel af te nemen of whatever), goddank. Nu ben ik er minder op gericht het ding constant schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 07:37
Anoniem: 172601 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 00:53:
[...]

Sorry hoor, maar doe eens ff normaal :D
Ik zie het probleem niet? Ik zou dat ook wel eens willen weten! Ik kan via mijn werk ook zonder btw bestellen, en mn studentenkorting gebruiken... 25% korting in totaal! (19+6)
Ben benieuwd wanneer ik hem kan ophalen in de Apple Store te Apeldoorn... Was ong. 12e op de laast 3 weken geleden... Inmiddels mn diploma binnen, dus wat mij betreft kan ie komen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Nu ik een paar dagen 2 GB ram in mijn MacBook heb zitten merk ik dat het ook nadelen heeft :/
De accu gaat in de slaapstand een stuk harder achteruit dan met 512 MB. Nu net heeft m'n MB ongeveer 12 uur in slaapstand gestaan (daarvoor aan de netspanning gehangen, dus accu moet helemaal vol geweest zijn) maar nu was de accu nog maar 90% vol :( Met 512 mb leek er amper iets af te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeroenGans schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:37:
[...]

Ik zie het probleem niet? Ik zou dat ook wel eens willen weten! Ik kan via mijn werk ook zonder btw bestellen, en mn studentenkorting gebruiken... 25% korting in totaal! (19+6)
Mee eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
tweak_dude schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:46:
Nu ik een paar dagen 2 GB ram in mijn MacBook heb zitten merk ik dat het ook nadelen heeft :/
De accu gaat in de slaapstand een stuk harder achteruit dan met 512 MB. Nu net heeft m'n MB ongeveer 12 uur in slaapstand gestaan (daarvoor aan de netspanning gehangen, dus accu moet helemaal vol geweest zijn) maar nu was de accu nog maar 90% vol :( Met 512 mb leek er amper iets af te gaan.
Nog mooier: Met meer dan 1GB kan je ook je batterij niet on the fly verwisselen, kan alleen met minder dan 1GB.
Als ie in slaapstand staat dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 17-06-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04-2024
Ballebek schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:06:
[...]

Nog mooier: Met meer dan 1GB kan je ook je batterij niet on the fly verwisselen, kan alleen met minder dan 1GB.
Vreemd :? Wat doet hij met 2GB dan anders dan met 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
ludo schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 14:18:
[...]
Vreemd :? Wat doet hij met 2GB dan anders dan met 1?
Meer geheugen refreshen kost meer stroom. Dan heb je gewoon niet genoeg tijd om die accu te verwisselen zonder dat de informatie in het geheugen verloren gaat. Opzich trouwens wel cool dat dat kan, ik had er nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217

[...]
Waarom denk je dat? Ik heb net even een test uitgevoerd met 2GB. Scherm dichtgeklapt, gewacht tot het ledje begon te knipperen; voeding eraf; accu eruit; 10 minuten gewacht en alles in omgekeerde volgorde weer uitgevoerd. Ik type gewoon lekker verder in dit topic dat toch al openstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dell had vroeger dual-batterybays. Dát is pas tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 12:31
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:27:
Wou ik net zeggen :+

Heb er ook nog 2 thuis staan, sterker nog zit nu op een te werken. (P3 1ghz) en die ander is ongeveer P2 233mhz uit mijn hoofd. Gewoon je cdrom eruit voor een flop of batterij. Of je batterij eruit voor flop en cdrom naast elkaar, wel altijd een voeding nodig. Werkt geweldig man :D

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41

alienfruit

the alien you never expected

Ja, kan bij de IBM/Lenovo Thinkpad T-serie ook :)

[ Voor 20% gewijzigd door alienfruit op 17-06-2006 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tss. Dat hadden bepaalde G3 powerbooks ook. Ik heb er nog een liggen hier.

Overigens doet de MacBook hier daar niet aan, met 512MB, en de MacBook Pro met 2GB ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Zijn er hier ondertussen al tweakers die hun MacBook uit elkaar hebben gehaald en andere koelpasta hebben aangebracht? Hoe is dat verlopen?
Ik ben ook van plan om dat een keer te gaan doen, maar ik ben zo bang dat er iets verkeert zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:17
[...]

Hmm ik heb 512MB en bij mij werkt dat truukie niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 147217 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:26:
[...]

Waarom denk je dat? Ik heb net even een test uitgevoerd met 2GB. Scherm dichtgeklapt, gewacht tot het ledje begon te knipperen; voeding eraf; accu eruit; 10 minuten gewacht en alles in omgekeerde volgorde weer uitgevoerd. Ik type gewoon lekker verder in dit topic dat toch al openstond.
Ik denk het niet, het staat in de service manual van de MacBook onder Notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172601

JeroenGans schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:37:
[...]

Ben benieuwd wanneer ik hem kan ophalen in de Apple Store te Apeldoorn... Was ong. 12e op de laast 3 weken geleden... Inmiddels mn diploma binnen, dus wat mij betreft kan ie komen! 8)
Omdat die twee kortingen een tegenstrijdig doel impliceren. Koop je hem op bedrijfstitel en trek je af, ga dan niet lopen scammen met je studentenkorting, veel ondoorzichtiger kun je het niet maken. Of je bent een student, of je koopt hem om je geld mee te verdienen. Maargoed, ik ben dan ook iemand die mensen die al hun prive-zaken aftrekken op naam van hun random bedrijfjes met een scheef oog aankijkt, dat is waar.

Maar zei iemand niet al dat het niet mogelijk is?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172601 op 17-06-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172601 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:38:
[...]

Omdat die twee kortingen een tegenstrijdig doel impliceren. Koop je hem op bedrijfstitel en trek je af, ga dan niet lopen scammen met je studentenkorting, veel ondoorzichtiger kun je het niet maken. Of je bent een student, of je koopt hem om je geld mee te verdienen. Maargoed, ik ben dan ook iemand die mensen die al hun prive-zaken aftrekken op naam van hun random bedrijfjes met een scheef oog aankijkt, dat is waar.

Je kan toch ook als student kopen om geld te verdienen ;) Als ik ga studeren wil ik misschien een webhosting bedrijfje opzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 172601 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 22:38:
[...]

Voor de laatste x: Het is niet mogelijk om de zooi op te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179128

Heb 2gig besteld bij die kerel uit hong kong, laat die iets weten als hij gaat verzenden ofzo? Want heb betaald maar nog niks gehoord van hem...

Het is wel nodig, 512mb is te weinig als je wat meerdere programma's tegelijk hebt draaien...

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 179128 op 18-06-2006 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb de factuur binnen van de Apple shop. Uiteraard studentenkorting gekregen, maar dat wordt niet op de factuur vermeld. Iemand die dus de rekening wilt declareren kan dat gewoon zonder problemen doen. Dit is een online bestelde Macbook.
Het kan best zo zijn dat als je een mac in een winkel koopt ze de korting expliciet vermelden, dan staat het een beetje raar als je het bedrijfsmatig gaat declareren, maar dan nog kan je het declareren als het maar 'zakelijk' wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

kiddyl schreef op zondag 18 juni 2006 @ 02:02:
Ik heb de factuur binnen van de Apple shop. Uiteraard studentenkorting gekregen, maar dat wordt niet op de factuur vermeld. Iemand die dus de rekening wilt declareren kan dat gewoon zonder problemen doen. Dit is een online bestelde Macbook.
Het kan best zo zijn dat als je een mac in een winkel koopt ze de korting expliciet vermelden, dan staat het een beetje raar als je het bedrijfsmatig gaat declareren, maar dan nog kan je het declareren als het maar 'zakelijk' wordt gebruikt.
tja, we blijven 'ollanders toch. studentenkorting, btw korting. why not?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95675

't loopt blijkbaar toch uit de hand :+

MacBooks Surpass Oil As Major Contributor to Global Warming.

Apple was dealt another blow today as scientists at NASA revealed that the heat generated by the MacBook line has now surpassed petroleum emissions as a contributing cause of global warming.
With the introduction of the Macbook non-Pro, sales of the MacBook line as a whole have reached a sufficient level that the collective heat generated by all units has surpassed that of other sources.
While Apple recently tried to deflect concern over the issue - blaming it on plastic strips left over the fan vents - the machines are still undeniably hot.

?The average MacBook puts out 9 billion BTU per minute of usage,? said Dr. Leonard Staley of NASA?s Planetary Science division. ?I know that sounds like an awful lot, but we actually checked the numbers a couple of times. ?And all that heat gets trapped in the atmosphere, causing temperatures to rise and ice caps to melt.

?Also, they can cause your lap to get all sweaty which leads to chafing.?

Afbeeldingslocatie: http://www.crazyapplerumors.com/images/Warming.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 11:44
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 16:27:
Nogsteeds hoor, mijn Centrino Dell 510m heeft 2 batteijen. Toch komt hij niet boven de 3kg uit en heeft hij een heerlijk lange accuduur :). Toch zou ik hem graag omwisselen voor een macbook maar die dingen hebben helaas geen dockingstation... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludo
  • Laatst online: 26-04-2024
Ik zit nu buiten in de zon en er komt steeds een wesp op m'n MacBook zitten. Deze veroorzaakt een zeer storende whine. Zou ik hiermee terug kunnen gaan naar Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
ludo schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:29:
Ik zit nu buiten in de zon en er komt steeds een wesp op m'n MacBook zitten. Deze veroorzaakt een zeer storende whine. Zou ik hiermee terug kunnen gaan naar Apple?
Dan moet je je scherm wel snel dichtklappen, anders kunnen ze em niet reproducen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95675 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:11:
't loopt blijkbaar toch uit de hand :+

MacBooks Surpass Oil As Major Contributor to Global Warming.

Apple was dealt another blow today as scientists at NASA revealed that the heat generated by the MacBook line has now surpassed petroleum emissions as a contributing cause of global warming.
With the introduction of the Macbook non-Pro, sales of the MacBook line as a whole have reached a sufficient level that the collective heat generated by all units has surpassed that of other sources.
While Apple recently tried to deflect concern over the issue - blaming it on plastic strips left over the fan vents - the machines are still undeniably hot.

?The average MacBook puts out 9 billion BTU per minute of usage,? said Dr. Leonard Staley of NASA?s Planetary Science division. ?I know that sounds like an awful lot, but we actually checked the numbers a couple of times. ?And all that heat gets trapped in the atmosphere, causing temperatures to rise and ice caps to melt.

?Also, they can cause your lap to get all sweaty which leads to chafing.?

[afbeelding]
Dit is wel heel apart, misschien handig om je bron ook neer te zetten? ;) http://www.crazyapplerumors.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn had zo gehoopt dat het FP ging worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Icey schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:16:
[...]Toch zou ik hem graag omwisselen voor een macbook maar die dingen hebben helaas geen dockingstation... :/
Wat?

http://www.bookendzdocks.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IbexGirl

IbexGirl

Love Ibex forever

Iemand een idee waar ik de iLap kan kopen? Op hun site liever niet, want dat kost me zo even een dikke 40$ aan verzendkosten en dat is wel een beetje veel. Ik heb al eens gekeken op de site van ItPro (Apple store in Gent) en daar staat ie niet op de site. Ik heb wel gezien dat ze hem daar in gebruik hebben, maar blijkbaar verkopen ze hem daar niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 16:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Willekeurige Apple Centres hebben wel iLaps hoor :)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik zie daar geen docking voor de MacBook B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Nu na een paar dagen heb ik het volgende gemerkt aan de MacBook:

- geen irritante fan geluiden. Het welbekende loeien heb ik niet gehoord.
- temps blijven lekker koel. Normaal gebruik is het nu ongeveer 51-55 graden. Hij klokt dan terug naar 1.5GHz. Soms 1.33GHz, maar 1.0GHz heb ik nog niet gezien.
- Voeding wordt erg warm en maakt ook een irritant geluid. Er zijn meerderen die dit probleem ondervinden, maar niet iedereen en het schijnt dat ze in ieder geval in de VS de voeding in dit soort gevallen omruilen.
- CPU whine kan ik niet horen. Wel is er een geluid die ik pas hoor op ong 5cm afstand boven het toetsenbord. Die gaat weg als bijvoorbeeld de hardeschijf wordt aangesproken. Lijken mij spoelen die het geluid veroorzaken.
- Scherpe rand van de laptop zelf snijdt in bepaalde posities toch wel in mijn armen. Op schoot merk je er niks van, maar als d ergonomie niet zo goed is (lees te lage stoel) dan is het toch wel erg hinderlijk.

Verder een ok laptop en als ik geen vlek had op mijn laptop had ik wel overwogen om hem te houden, maar nu wordt hij morgen opgehaald door TNT. Ik koop hem dan als het goed is binnenkort in het buitenland met een US keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik zit te overwegen om een notebook te kopen.

Aangezien ik wel in ben voor iets nieuws, lijkt het me een goed plan om een Apple te kopen.

Ik ben webdeveloper in de breedste zin van het woord, en gebruik (onder Windows) Photoshop CS, Flash, Notepad++, etc etc.

Het is de bedoeling dat ik 'm gewoon mee naar school kan nemen (wifi is dus gewenst), en af en toen ook wel 's een (enigzins recent) spelletje kan spelen.

Heb ik dan aan de witte 2ghz MacBook genoeg ? Of doe ik er verstandiger aan om de zwarte te kopen, met het oog op eventuele waarde bij latere verkoop ? Ik vind zelf de witte eigenlijk mooier, maar goed.

Wat raden jullie me aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
De zwarte is 150 euro duurder enkel voor de kleur. De 2dehands waarde ervan zul je later bijna niet meer terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eventueele waarde bij latere verkoop? Die 150 euro die het extra kost zul je nooit "terugverdienen" als je hem tweedehands verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
En oh ja, hoe lang gaat zo'n MacBook eigenlijk mee ? Ik werk nu op een 1,8 ghz PC naar volle tevredenheid, dus je zult begrijpen dat ik niet al teveeleisend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kiddyl schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:08:
Nu na een paar dagen heb ik het volgende gemerkt aan de MacBook:

- geen irritante fan geluiden. Het welbekende loeien heb ik niet gehoord.
- temps blijven lekker koel. Normaal gebruik is het nu ongeveer 51-55 graden. Hij klokt dan terug naar 1.5GHz. Soms 1.33GHz, maar 1.0GHz heb ik nog niet gezien.
- Voeding wordt erg warm en maakt ook een irritant geluid. Er zijn meerderen die dit probleem ondervinden, maar niet iedereen en het schijnt dat ze in ieder geval in de VS de voeding in dit soort gevallen omruilen.
- CPU whine kan ik niet horen. Wel is er een geluid die ik pas hoor op ong 5cm afstand boven het toetsenbord. Die gaat weg als bijvoorbeeld de hardeschijf wordt aangesproken. Lijken mij spoelen die het geluid veroorzaken.
- Scherpe rand van de laptop zelf snijdt in bepaalde posities toch wel in mijn armen. Op schoot merk je er niks van, maar als d ergonomie niet zo goed is (lees te lage stoel) dan is het toch wel erg hinderlijk.

Verder een ok laptop en als ik geen vlek had op mijn laptop had ik wel overwogen om hem te houden, maar nu wordt hij morgen opgehaald door TNT. Ik koop hem dan als het goed is binnenkort in het buitenland met een US keyboard.
Vlek?? Heb je daar een foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:13
Ik heb mn MacBook nu al bijna een maand en deel hierbij mijn ervaringen. Het is mijn eerste Mac/Apple !

1e indruk
Zeer mooie notebook/laptop!!! Echter, wanneer ik mijn MacBook dicht klap, dan zit het scherm een beetje naar links waardoor de MacBook niet netjes recht sluit. Het scheelt misschien een mm of 2-3...Dit vond ik erg jammer, maar ik vond het niet waard om 'm hiervoor terug te sturen

Snelheid
Ik heb thuis een Intel P4 3,4 Ghz staan. In vergelijking daarmee vind ik het een heel erg snel ding, maar dan wel voor de "normale" applicaties, zoals Word, internet, iTunes, iPhoto etc. Heb nog geen 1 keer frustraties gehad over de snelheid van deze MacBook

Toetsenbord
Over het algemeen vind ik het een fijn toetsenbord om op te typen. Echter mis ik, tijdens het typen, af en toe wel een paar toetsen wat wel eens vervelend kan zijn. Het is een kwestie van wennen...maar inmiddels ben ik er al aan gewend!

Scherm
Geweldig helder!!!!! scherm. Ik vind persoonlijk de kleuren heel mooi overkomen. Of dit door het glossy laagje komt weet ik niet, maar het is zeker heel erg mooi om te zien en om mee te werken. Over de reflectie: veel zon/tl-verlichting betekent gewoon veel reflectie....of dit storend is zal per persoon verschillen. Ik vind het in ieder geval niet zo erg...

Warmte
Hier is al heel veel over geschreven. Ik vind het persoonlijk wel een beetje jammer dat mijn MacBook (linksbovenin aan de onderkant) zo warm wordt dat het gewoon niet fijn is om deze op je schoot te hebben. Het KAN wel, maar naar verloop van tijd begin ik me er aan te irriteren. De fan slaat naar mijn idee veel te laat aan. En als dat ding dan begint te koelen, dan is het ook veel te kort!!!

Batterij
De batterij gaat bij mij zo'n 3,5 uur mee...dan heb ik internet(af en toe airport) aan staan, itunes, en nog een paar dingetjes. Alleen tekst verwerken (zonder internet ed.) heb ik nog niet getest...

Conclusie
Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop. Alleen vind ik dat ze wel wat aan die warmte moeten doen. D.m.v een firmware aanpassing kunnen ze er toch wel voor zorgen dat die fan wat sneller aanslaat zodat de temperatuur beperkt blijft? Mijn eerste ervaring met Apple/Mac is in ieder geval een goede geweest! Met inachtneming dat het om een zeer nieuw product gaat en dat er hier en daar een kleine kinderziekte in zit...

[ Voor 9% gewijzigd door Flatwhite op 18-06-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 17:03
Ondanks alle negatieve berichten heb ik me vrijdagavond een macbookje aangeschaft. Opmerkingen tot nu toe:
- geen cpu whine
- de voeding maakt geen geluid, tenzij je je oor er echt op legt
- degelijk afgewerkt: geen scherpe randjes, alles sluit mooi aan, (nog) geen gele vlekken
- hij wordt verrekt warm. CoreDuoTemp geeft continu tussen de 60 en de 70 graden aan. De linkerbovenhoek aan de onderkant wordt na een tijdje zo warm dat je hem niet meer op je schoot kan gebruiken
- goed scherm vergeleken met m'n 17" 1,33GHz G4 powerbook, ook buiten goed bruikbaar.
- enorm snel ivm 1,33GHz G4
- rosetta-apps en de standaard geleverde 512MB ram gaan niet samen

Als Apple een firmware zou uitbrengen die de ventilator iets regelmatiger op lage snelheid zou aansturen zodat het ding niet zo warm wordt zou ie perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1NGM4N
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-04-2024
Flatwhite schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:15:
Ik heb mn MacBook nu al bijna een maand en deel hierbij mijn ervaringen. Het is mijn eerste Mac/Apple !

.....
Heb jij nog last van die vlekken op je macbook? Dat het scherm 2mm naar links zit is echt jammer.
en 3.5 uur met de accu :| vind ik nogal weinig voor een accu die door apple aangeschreven word +/- 6uur mee te gaan.

Of heb je alle instellingen dan hoog staan en je BT aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Friggin duur man :X

(of ligt dat aan mij...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-04 15:08
Omdat ik normaal m'n voeding onder m'n bureau heb liggen, kwam ik dit weekend er pas achter dat mijn voeding ook ruist. En niet zo'n beetje ook, echt een heel irritant geluid. Komende week toch maar eens een gaatje vrij maken om naar Hengelo te reizen en alles aan te kaarten bij de technische dienst.

Ondanks de warmte en de geluidjes, niets dan lof over deze notebook, ik kan echt niet meer zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PsychoRealm schreef op zondag 18 juni 2006 @ 12:30:
[...]

Ik zie daar geen docking voor de MacBook B)
Er staat anders heel duidelijk dat die er snel aankomt. Als een docking station het enige is wat je weerhoudt van een MacBook te kopen dan heb je nu geen enkel argument meer om geen MacBook te kopen.

Enige geldige argument kan nog zijn dat OSX te snel is voor je 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179322

Anoniem: 87302 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:51:
[...]

tja, we blijven 'ollanders toch. studentenkorting, btw korting. why not?
Als je m bij de winkel koopt staat de 6 procent korting er ook niet op... Ik vraag de BTW ook terug... Gebruik m namelijk zowel voor school als bedrijfsmatig (school vanwege de videobewerkingen die ik uit moet voeren, en werk omdat ik ook daar de videobewerkingen op doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Flatwhite schreef op zondag 18 juni 2006 @ 14:15:

1e indruk
Zeer mooie notebook/laptop!!! Echter, wanneer ik mijn MacBook dicht klap, dan zit het scherm een beetje naar links waardoor de MacBook niet netjes recht sluit. Het scheelt misschien een mm of 2-3...Dit vond ik erg jammer, maar ik vond het niet waard om 'm hiervoor terug te sturen
ik zou me er persoonlijk wel aan ergeren en dus terugsturen, maar als je je niet aan stoort...des te beter voor jou

Snelheid
Ik heb thuis een Intel P4 3,4 Ghz staan. In vergelijking daarmee vind ik het een heel erg snel ding, maar dan wel voor de "normale" applicaties, zoals Word, internet, iTunes, iPhoto etc. Heb nog geen 1 keer frustraties gehad over de snelheid van deze MacBook
hij is wel snel inderdaad, maar toch vind ik office2004 apps niet echt snel op de MB. Entourage laden duurt gewoon lang en word ook vergeleken met mijn pc. De overige apps zijn wel snel bij mij

Scherm
Geweldig helder!!!!! scherm. Ik vind persoonlijk de kleuren heel mooi overkomen. Of dit door het glossy laagje komt weet ik niet, maar het is zeker heel erg mooi om te zien en om mee te werken. Over de reflectie: veel zon/tl-verlichting betekent gewoon veel reflectie....of dit storend is zal per persoon verschillen. Ik vind het in ieder geval niet zo erg...
wat ik jammer vind, (maar is ook moeilijk te eisen van een notebook scherm) de inkijkhoek is niet zo groot. Maarja echt supererg vind ik het niet aangezien ik toch recht erachter zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
hmm ik moet echt eens bij een apple store gaan kijken want kan niet kiezen:

- zwart vind ik eigenlijk niet mooi, en niet apple :X
- wit schijnt last te hebben van vlekker en verkleuring...

een perfect product is er helaas nooit

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@K-tje

Laat je het ons even weten of het gaat lukken? Verder heb jij de factuur op een bedrijfsnaam gezet? want zonder een bedrijfsnaam kan je volgens mij geen BTW terugvragen.

Ik ben namelijk ook van plan om een Macbook te kopen, echter ben ik ook een student en wil de Macbook voor school en tussen door in de weekend voor werk gebruiken (adminstratie en folders design). Nou heeft mijn pa dus een eigen bedrijf waarvoor ik werk, dus ik kan dus BTW terug vragen.

Studenten korting is dan mooi meegenomen als het mogelijk is. Denk dat ik binnenkort maar even langs de Apple zaakje in Groningen langs ga voor het bezichtigen van deze Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112065

Heb de MacBook nu 2 dagen en ben er opzich tevreden over. Alles prima; voor de geinteresseerden: ik heb studentenkorting (12%) en op naam van de zaak laten zetten. Dan krijg je gewoon een ander facturatieadres dan leveradres (als je bedrijf ergens anders zit). Heb het aan 2 verschillende medwerkers gevraagd en het kon volgens hun. Ondanks dat ik hst. 2.? uit de voorwaarden voor studenten noemde.

Nou heb ik het volgende probleem: de MacBook doet het 2 dagen prima maar gaat nu constant rebooten! Uit het niks. Ik heb een paar progjes (Messenger/Office/iAlertU en Quick Time Pro) geinstalleerd en wat foto's erop gezet en wat geinternet.

Hij is al zo'n 20 keer opnieuw opgestart uit het niets. Soms gaat ie helemaal niet meer aan en soms flipt het scherm (allerlei kleuren door elkaar) en kernel panic. Tech Support van Apple is dicht. Iemand een idee hoe dit komt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Wordt-ie niet gewoon heel warm ofzo? Dat zou de spontane reboots in ieder geval verklaren. Of echt een hardware defect, maar die kans lijkt me iets kleiner. Weet je toevallig hoe warm je MacBook wordt tijdens gebruik?

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ludo schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:29:
alleen als je op de boerderij zit en je een koe hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179152

Waar heb je 12 % studentenkorting gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bestaat er een manier waarmee ik een ander helderheidspercentage kan geven aan het beeldscherm wanneer deze op batterij werkt dan op stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112065

DiGiSTORM_ schreef op zondag 18 juni 2006 @ 19:18:
Wordt-ie niet gewoon heel warm ofzo? Dat zou de spontane reboots in ieder geval verklaren. Of echt een hardware defect, maar die kans lijkt me iets kleiner. Weet je toevallig hoe warm je MacBook wordt tijdens gebruik?
Hij wordt idd best heet (allemaal?), ik kan niet eens dat progje installeren om te kijken hoe heet. Crasht binnen 1 minuut. Lijkt op het probleem van deze reviewer's 1ste notebook (die van mij moet ook terug vrees ik :'( )

En: 12% studentenkorting bij Apple Online Campus via Surfspot op de Hogeschool Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41

alienfruit

the alien you never expected

Ooh, mijn powerbook factuur staat ook niet op naam van mijn bedrijf, en ik heb toch de BTW terug gekregen hoor. Gewoon als voorraad dacht ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109248

Ik heb sinds vanavond een financieele meevaller, en ik zit er sterk aan te denken een Blackbook te nemen :D
Maar de verf schijnt af te bladeren? heeft iemand daar foto's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30913

de verf bladdert niet af, hij was gewoon beschadigt bij 1 iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109248

oh lol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
Anoniem: 112065 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:06:
[...]

Hij wordt idd best heet (allemaal?), ik kan niet eens dat progje installeren om te kijken hoe heet. Crasht binnen 1 minuut. Lijkt op het probleem van deze reviewer's 1ste notebook (die van mij moet ook terug vrees ik :'( )

En: 12% studentenkorting bij Apple Online Campus via Surfspot op de Hogeschool Leiden.
Is je onderkant loeiheet als ie uitvalt? Mijn max temp is 80 graden, dan is ie nog net aan te raken zonder te verbranden. CoreDuoTemp hoef je niet te installen, en werkt binnen 5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb de macbook 1,83 GHz en met bootcamp windows geinstaleerd. Als ik nu bij windows kijk bij systeem kan ik zien wat mijn processor kloksnelheid is. Daar zie ik geen 1,83 maar 988Ghz.

Hoe kan dit? Is mijn processor onder windows echt niet meer dan 1 Ghz? Of moet ik de snelheid daar x2 doen ter vergelijking? :?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
Jochemmol schreef op zondag 18 juni 2006 @ 22:47:
Ik heb de macbook 1,83 GHz en met bootcamp windows geinstaleerd. Als ik nu bij windows kijk bij systeem kan ik zien wat mijn processor kloksnelheid is. Daar zie ik geen 1,83 maar 988Ghz.

Hoe kan dit? Is mijn processor onder windows echt niet meer dan 1 Ghz? Of moet ik de snelheid daar x2 doen ter vergelijking? :?
De snelheid wordt automatisch verlaagd als de processor weinig wordt belast. Als je het systeem genoeg belast en dan nog eens controlleert zul je zien dat de processor wel op volle snelheid loopt. Onder OS X gebeurt dat ook trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Laatst online: 07-05-2014
Oke dat wist ik niet. Mijn windows computer had dat niet.

Ik las ook dat veel meer mensen last hebben van een vrij hete linker achterhoek. Vervelend. Ik hoop ook dat daar snel een oplossing voor komt. Ik hou het forum in de gaten :D

Ik heb verder 1Gb erin gezet. Dus nu 1,25 gb RAM. Moest er 1 dimm uithalen omdat het 2x 256 is. Maar ik kan het iedereen aanraden.

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Anoniem: 109248 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:37:
Maar de verf schijnt af te bladeren? heeft iemand daar foto's van?
Afbladderen kan je het niet noemen, bij een enkele MacBook hebben ze de beschermlaag over het zwart (alleen nog bij zwarte MacBooks tegengekomen) op hele kleine plek(ken) niet goed erop gespoten waardoor het op die plaatsen los kan laten.
Nu heb ik ook al 2 mensen gehoord over witte vlekken in hun scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op http://www.stainedbook.info/ houden ze een lijst bij met mensen die slachtoffer zijn van het vekleuren van de MacBook. Misschien kunnen de GoTters waarbij dit probleem speelt ook aanmelden om zo aan Apple te bewijzen dat dit niet slechts bij enkele modellen het geval is.

Op http://www.appledefects.com/wiki/index.php?title=MacBook vind je trouwens nog een hele lijst met voorgekomen defecten bij de MacBook...

(edit)
Een oplossing die misschien zou werken is een laptopshield:
http://www.shieldzone.com/category/laptops/

Heeft iemand al zo'n ding in gebruik?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 35517 op 18-06-2006 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O-M-FUCKING-G

Ik word echt té moe van mensen die constant lopen te zeiken over elk klein puntje. Net als die afbladerende verf, waar er dan 1 voorbeeld van was, en waar dan heel de Apple wereld uren lang over gaat discusieëren :{

http://www.stainedbook.in...nfo_files/Picture%201.png

Hoe overdreven is dat plaatje ook he..

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 18-06-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 12:31
Anoniem: 37526 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:25:
O-M-FUCKING-G

Ik word echt té moe van mensen die constant lopen te zeiken over elk klein puntje. Net als die afbladerende verf, waar er dan 1 voorbeeld van was, en waar dan heel de Apple wereld uren lang over gaat discusieëren :{

Dat is wel sick inderdaad 8)7

Maarja, opzich hebben ze een punt dat op een ding van 2000 euro je op z'n minst mag verwachten dat de verf blijft zitten en dat hij niet té warm wordt.. Maarja, alsnog een beetje overdreven en gehyped hoor..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:10
Anoniem: 35517 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:21:
Op http://www.stainedbook.info/ houden ze een lijst bij met mensen die slachtoffer zijn van het vekleuren van de MacBook. Misschien kunnen de GoTters waarbij dit probleem speelt ook aanmelden om zo aan Apple te bewijzen dat dit niet slechts bij enkele modellen het geval is.

Op http://www.appledefects.com/wiki/index.php?title=MacBook vind je trouwens nog een hele lijst met voorgekomen defecten bij de MacBook...

(edit)
Een oplossing die misschien zou werken is een laptopshield:
http://www.shieldzone.com/category/laptops/

Heeft iemand al zo'n ding in gebruik?
Ja ik heb hem gelijk besteld.
Ik heb daar ook voor mijn PSP een bescherm schild gekocht en het werkt echt SUPER!
Super goede service! Super goede responds! Gewoon SUPER!
Zeker een aanrader! zeker de $55 waard!

[ Voor 4% gewijzigd door KoBolD54 op 18-06-2006 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
O-M-FUCKING-G

Zoals ik al eerder zei: Het is minimaal het boeit me eigenlijk niet machine doet het verder perfect.
Ik vind het wel minder voor een kennis van mij, die heeft een witte vlek in het linkergedeelte van zijn scherm wat heel duidelijk is.
En zoals al eerder gezegd; incidentele zaken.

Meeste zaken die ik op die ene defect site tegenkom vind ik ook wel een beetje mierenneukerij...

[ Voor 7% gewijzigd door Uberprutser op 18-06-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O-M-FUCKING-G

als ik dat na een maand heb dan ben ik niet zo happy hoor.
Dan gaat ie sowieso retour Apple. Met de post of door het raam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71895

Het enige waar ik last van heb is de geur die van me macbook af komt, last kan ik het eigelijk niet noemen, maar soms als ik me kamer binnen kom dan denk ik wat ruik ik toch voor chemische lucht en dan komt het van me macbook af. Na een dag buiten gewerkt te hebben is de lucht al een heel stuk minder, een pittige nieuwheids luchtje zullen we het maar noemen.

Ps mijn baterij gaat 4,5 uur mee als ik tekst verwerk en brightnes op halverwege heb staan en blauwtand en wireless uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de defecten je tegenhouden om een Macbook te kopen lijkt het me wel zielig want:
a) Als je dankzij dit defect niet kan werken (spontane reboots) heb je je garantie
b) Als je dankzij het defect nog gewoon kan werken maar het buiten de norm is (loslatende behuizing) heb je je garantie.
c) Als je dankzij het defect nog gewoon door kan werken (vlekjes en krasjes), is het jammer. Het is een gebruiksvoorwerp

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 19-06-2006 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144108

Ik vind het wel lekker :P na 2 weken ruikt hij nogsteeds 'nieuw'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33
Ik hed even een aparte opmerking, ik heb 75% van het topic doorgelezen dus ik hoop niet dat het al eerder vermeld is maar het gaat om het volgende:

In de apple store staan de volgende prijzen voor de std MacBook 13":

Eur 1.099,00
(Eur 923,53 excl. BTW

maar als ik bereken:

1099/100 = 10,99
10,99x19 = 208,81 (want, 19% btw .. toch?)
1099 - 208,81 = 890,19

€923.53 en €890,19

€30 verschil ..?

Waar ga ik de fout in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
Hercul3s schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:30:
Ik hed even een aparte opmerking, ik heb 75% van het topic doorgelezen dus ik hoop niet dat het al eerder vermeld is maar het gaat om het volgende:

Eur 1.099,00
(Eur 923,53 excl. BTW

maar als ik bereken:

1099/100 = 10,99
1099 - 208,81 = 890,19

€923.53 en €890,19

€30 verschil ..?

Waar ga ik de fout in?
19% over het bedrag zonder btw berekenen, niet het bedrag met btw.

923.53*1.19=1099.00007

Gister een MacBook besteld. M'n eerste Mac!

Ben benieuwd wanneer hij binnen komt.

[ Voor 8% gewijzigd door xilebo op 19-06-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

KoBolD schreef op zondag 18 juni 2006 @ 23:41:
[...]

Ja ik heb hem gelijk besteld.
Ik heb daar ook voor mijn PSP een bescherm schild gekocht en het werkt echt SUPER!
Super goede service! Super goede responds! Gewoon SUPER!
Zeker een aanrader! zeker de $55 waard!
Hoe dien je dit "aan te brengen" (bij gebrek van een beter woord)...? Is het echt sticker achtig iets of meer van dat "raam/glas"-stickers (bij een gebrek aan een beter woord :) ), van dat spul wat ook op de glasplaat van een nieuw horloge/een nieuwe iBook/Macbook adapter zit (snappie vous...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33
xilebo schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:44:
[...]

19% over het bedrag zonder btw berekenen, niet het bedrag met btw.

923.53*1.19=1099.00007

Gister een MacBook besteld. M'n eerste Mac!

Ben benieuwd wanneer hij binnen komt.
8)7

Thnx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44
Hercul3s schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:30:

Eur 1.099,00
(Eur 923,53 excl. BTW

maar als ik bereken:

1099/100 = 10,99
1099 - 208,81 = 890,19

€923.53 en €890,19

€30 verschil ..?

Waar ga ik de fout in?
(1099*100)/119=923,529

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Anoniem: 37526 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 00:18:
c) Als je dankzij het defect nog gewoon door kan werken (vlekjes en krasjes), is het jammer. Het is een gebruiksvoorwerp
Het is ook een design-voorwerp en vlekken die een koe niet zouden misstaan is niet mooi.

Ik zou dus wel snappen dat mensen 'm niet zouden kopen.
Deze wachten simpelweg het moment af dat de eerder genoemde problemen opgelost zijn.
Garantie is mooi, maar in sommige gevallen ben je je mac geruime tijd kwijt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Anoniem: 108824 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 01:16:
[...]

Hoe dien je dit "aan te brengen" (bij gebrek van een beter woord)...? Is het echt sticker achtig iets of meer van dat "raam/glas"-stickers (bij een gebrek aan een beter woord :) ), van dat spul wat ook op de glasplaat van een nieuw horloge/een nieuwe iBook/Macbook adapter zit (snappie vous...?)
Het is gewoon een soort van folie dat ze ook gebruiken bij Apache gevechts helikopters. Je brengt het aan met de bijgeleverde Application spray. Dit is water met een soort van zeep achtig iets. Vervolgens maak het je het folie nat en leg je het erop. Laat het vervolgens 24 uur drogen en klaar is kees. Kijk voor meer info op de installation pagina op de site. Daar staan filmpjes hoe het werkt.
De pen proef en de sleutel proef heb ik zelf getest op me PSP en het beschadigd echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:02
KoBolD schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:25:
[...]

Het is gewoon een soort van folie dat ze ook gebruiken bij Apache gevechts helikopters. Je brengt het aan met de bijgeleverde Application spray. Dit is water met een soort van zeep achtig iets. Vervolgens maak het je het folie nat en leg je het erop. Laat het vervolgens 24 uur drogen en klaar is kees. Kijk voor meer info op de installation pagina op de site. Daar staan filmpjes hoe het werkt.
De pen proef en de sleutel proef heb ik zelf getest op me PSP en het beschadigd echt niet.
oeh dat klinkt goed, en je ziet er niks van? heb je alleen op je scherm gedaan of ook op je volledige front?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
ik heb het getest op de gehele front.
Ik spreek de mensen daar regelmatig en je krijgt ook levenslang garantie. Als je Macbook terug moet voor reparatie haal dan de shield er weer af, stuur hem op naar shieldzone en je krijgt gratis een nieuwe. Echt super gewoon!
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.