Wat heb je aan een screenprotector op een laptop
Het is geen screenprotector maar een cover voor alles gehalve je scherm omdat die nog in ontwikkeling is. Op mijn PSP heb ik wel een screenprotector en daar heb ik het op getest.Anoniem: 37526 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 14:54:
Wat heb je aan een screenprotector op een laptop
dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen, maar denk het haast wel. Ik ben nu in overleg met de leverancier voor eventuele korting.KuL schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:02:
Als het werkt tegen die vlekken is het helemaal goed om te kopen
Anoniem: 37526
Mja, zo'n protector is leuk als je je speeltje net hebt.
Op een gegeven moment ben ik met mijn iPod gewoon door het bos gaan scheuren met mijn fiets, ben ik een paar keer geflikkerd en ga ik er mee om alsof het mijn werkschoenen zijn. Hij is hierbij bekrast geraakt, maar ik vind het het wel waard. Ik zou het geen porum moeten vinden als ik met zo'n silicone hoesje rond moest gaan lopen of een sinasappelhuidje
Laat me raden, je hebt het fabrieksplastic ook nog om je bank laten zitten?

Op een gegeven moment ben ik met mijn iPod gewoon door het bos gaan scheuren met mijn fiets, ben ik een paar keer geflikkerd en ga ik er mee om alsof het mijn werkschoenen zijn. Hij is hierbij bekrast geraakt, maar ik vind het het wel waard. Ik zou het geen porum moeten vinden als ik met zo'n silicone hoesje rond moest gaan lopen of een sinasappelhuidje

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 19-06-2006 15:22 ]
Dat is jou mening. Ik ga er liever toch wat voorzichtiger mee om, ook na verloop van tijd. Mijn huidige laptop ben ik altijd heel voorzichtig mee geweest maar op de een of andere manier ging die toch stuk, het is dan wel een AcerAnoniem: 37526 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:19:
edit:
Jij laat je TV dus ook stuiteren in het bos?
Jij laat je TV dus ook stuiteren in het bos?
[ Voor 5% gewijzigd door KoBolD54 op 19-06-2006 15:45 ]
hmm helaas zien die invisible shields er wel bagger uit zeg...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dat dacht ik inderdaad ook in het begin want die video ziet er heel klote uit maar op mijn PSP valt het reuze mee.Phusebox schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:36:
Klein vraagje tussen door, is er al iemand die geprobeerd heeft solidworks te draaien op zijn/haar macbook?
Even een algemeen vraagje over de Mac OS X. In de Apple centra hebben alle MacBooks(Pro) een mooie screensaver waarbij je de Macbooks langs ziet komen in verschillende afbeeldingen.....een mooie screensaver dus. Weet iemand over welke screensaver ik het heb en waar deze te krijgen is?
Bij A-Mac Utrecht kreeg ik te horen dat ik het zelf ook kon instellen door bij schermbeveiliging .Mac te kiezen. Echter werkt dit niet ....wat doe ik verkeerd?
Bij A-Mac Utrecht kreeg ik te horen dat ik het zelf ook kon instellen door bij schermbeveiliging .Mac te kiezen. Echter werkt dit niet ....wat doe ik verkeerd?
Gezien het feit dat jij al vindt dat iemand niet moet zeuren dat het stuk is omdat het een gebruiksvoorwerp is plus wat je hier weer aan onzin neer pleurt kan ik niet anders oordelen dan dat het bij jou thuis een gruwelijke puinzooi moet zijn en dat het geld bij jou op de rug groeit. Je komt nu over als iemand die volledig respectloos met appatuur omgaat. Dat soort lui hou ik graag een kilometer uit de buurt. Mijn spullen moeten langer mee dan 1 maand of 1 jaar zoals bij jou misschien het geval is. Het is gewoon doodzonde als je veel geld spendeert dat het dan zo snel kapot gaat omdat je het aanziet voor een voetbal. Dan ben je pas echt een dief uit eigen portemonnee.Anoniem: 37526 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:19:
[afbeelding]
[afbeelding]
Enige zuinigheid kan ik me wel voorstellen maar je moet het ding niet gaan lopen vertroetelen alsof het je kostbaarste goed is. Als die folie echter ook nog eens de levensduur kan rekken is dat mooi meegenomen, dan hoef je ook minder snel een nieuwe laptop te kopen. Als je er mee over de vloer komt bij een klant en het ding ziet er goor uit (zoals bij zovele managers...) dan maak je nou niet bepaald een positieve indruk.
offtopic:
Hou alsjeblieft op met dat nutteloze geboeroep om elkaars handelswijzen, dit gaat echt nergens over en is ook nog eens gruwelijk offtopic
Hou alsjeblieft op met dat nutteloze geboeroep om elkaars handelswijzen, dit gaat echt nergens over en is ook nog eens gruwelijk offtopic

Mijn huis is supernetjes. Maar met mijn iPod heb ik een simpele keuze gehad: Of een kuttig silicone hoesje waardoor ik hem amper meer uit mijn broekzak krijg, of hem gewoon los in mijn zak stoppen, waar hij voor gemaakt is, en dan niet zeuren over een krasje her en der.
Ik ga zeker niet respectloos met apparatuur om, ik ga er zelfs zuinig mee om, maar hoesjes om zelfs je fucking notebook gaan me wat te ver.
Mijn Macbook zal ik zeker niet aanzien als een voetbal, maar ik ga hem niet telkens als ik hem ergens heen breng in een secondsskin of hoesje stoppen. Ik stop hem dan lekker tussen mijn boeken in, zodat ik hem snel kan pakken.
Je hebt 2 keuzen: Een lelijk hoesje of her en der een lelijk krasje. Doe mij dan maar een krasje, want een hoesje vind ik uberpreuts staan.
Houd het svp ontopic en vriendelijk!
Ik ga zeker niet respectloos met apparatuur om, ik ga er zelfs zuinig mee om, maar hoesjes om zelfs je fucking notebook gaan me wat te ver.
Mijn Macbook zal ik zeker niet aanzien als een voetbal, maar ik ga hem niet telkens als ik hem ergens heen breng in een secondsskin of hoesje stoppen. Ik stop hem dan lekker tussen mijn boeken in, zodat ik hem snel kan pakken.
Je hebt 2 keuzen: Een lelijk hoesje of her en der een lelijk krasje. Doe mij dan maar een krasje, want een hoesje vind ik uberpreuts staan.
Ik eis dat je dat terug neemt.Mijn spullen moeten langer mee dan 1 maand of 1 jaar zoals bij jou misschien het geval is.
Houd het svp ontopic en vriendelijk!
[ Voor 12% gewijzigd door Canaria op 19-06-2006 19:55 ]
Anoniem: 109248
fucking notebook? komop zeg..Anoniem: 37526 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:30:
[...]
Ik eis dat je dat terug neemt.

Eisen doe je maar bij de rechter.

On Topic:
Ik ga binnenkort toch maar alvast me Macbook bestellen anders heb ik hem niet in Augustus.
[ Voor 19% gewijzigd door dawuss op 19-06-2006 20:20 . Reden: Modbreak ]
Je kunt ook gewoon een set foto's in een folder mikken en daar de screensaver naar wijzen. Op zich zou de default .mac screensaver het inderdaad moeten doen, maar er gebeurt hier ook vrij weinig mee.Flatwhite schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:49:
Even een algemeen vraagje over de Mac OS X. In de Apple centra hebben alle MacBooks(Pro) een mooie screensaver waarbij je de Macbooks langs ziet komen in verschillende afbeeldingen.....een mooie screensaver dus. Weet iemand over welke screensaver ik het heb en waar deze te krijgen is?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Je moet een .Mac membership name invullen. Welke MacBook foto's bevat weet ik echter niet.CyBeR schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:48:
[...]
Je kunt ook gewoon een set foto's in een folder mikken en daar de screensaver naar wijzen. Op zich zou de default .mac screensaver het inderdaad moeten doen, maar er gebeurt hier ook vrij weinig mee.
Hoe kun jij via Surfspot dan een MacBook kopen? Ik kan er via de Rijkuniversiteit Groningen wel op inloggen, maar ik zie alleen software? Of is dat typisch iets voor de Hogeschool Leiden?Anoniem: 112065 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 21:06:
[...]
En: 12% studentenkorting bij Apple Online Campus via Surfspot op de Hogeschool Leiden.
ehm serieus? is de levertijd zo lang? op de site staat 3 dagen verzendklaar?Anoniem: 109248 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:45:
[...]
On Topic:
Ik ga binnenkort toch maar alvast me Macbook bestellen anders heb ik hem niet in Augustus.
Ik heb er zaterdag een besteld, die zou op of voor de 22e verzonden worden volgens m'n mailtjes. (Op zich is dat 4 werkdagen, maar goed). We zullen zien.Phusebox schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:26:
[...]
ehm serieus? is de levertijd zo lang? op de site staat 3 dagen verzendklaar?
Anoniem: 172601
Ik hoor nu voor het eerst het helse schelle gepiep van de oplader zelf trouwens, allejezus. Dat lijkt me niet echt de bedoeling?
Het is echt keihard
Het is echt keihard
Anoniem: 87302
ik ben het even kwijt. wil je ajb je vraag in MacBook terminologie stellen.Anoniem: 172601 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:00:
Ik hoor nu voor het eerst het helse schelle gepiep van de oplader zelf trouwens, allejezus. Dat lijkt me niet echt de bedoeling?
Het is echt keihard
Dus is dat de 'whine' of de 'moo' ?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 19-06-2006 18:29 ]
Dat piepen doet mijn oplader ook, maar datzelfde geluid komt ook uit mijn MacBook. Als ie aan de lader zit hoor ik het, maar ook als ie op batterij werkt hoor ik dat geluid, maar iets zachter. Is dat dan die whine ofzo?
edit; -- weer vergeten wisselen van account
.
edit; -- weer vergeten wisselen van account

[ Voor 11% gewijzigd door Ibex op 19-06-2006 21:39 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Ik zit op 26 dagen.Phusebox schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:26:
[...]
ehm serieus? is de levertijd zo lang? op de site staat 3 dagen verzendklaar?
heb je iets veranderd aan de samenstelling van je macbook? of standaard configuratie gekocht?
De invisible shields krijgen op de foto een soort sinaasappel effect. Daarnaast is het materiaal verbeterd, waardoor het effect is verminderd. Maar in het echt zijn ze echt ongelofelijk. De bescherming is top. Je ziet hem nauwelijks zitten. Alleen als je onder een bepaalde hoek kijkt, zie je een klein beetje het effect. Genoeg vrienden (die zelf ook een iPod hebben) zeiden alleen, wat is je iPod stroef en krasloosPhusebox schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:36:
*Let op: dit gaat over de Invisible Shield voor de iPod, niet de MacBook. Het materiaal is hetzelfde, maar of het effect ook hetzelfde is
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Een BTO 2.0GHZ met 80GB hdd upgrade. (White)Phusebox schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:37:
[...]
heb je iets veranderd aan de samenstelling van je macbook? of standaard configuratie gekocht?
ok dat verklaart een hoopAnoniem: 37526 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:45:
[...]
Een BTO 2.0GHZ met 80GB hdd upgrade. (White)
Ben ik ook zeer benieuwd naar !!Qoon3x schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:48:
Klein vraagje tussen door, is er al iemand die geprobeerd heeft solidworks te draaien op zijn/haar macbook?
Dat is niet de moo (dat is immers de fan) en ook niet de whine (die ik overigens wel heb), want het komt uit de oplader en niet uit het apparaat zelf. De resemblance met de whine hoor ik wel trouwens, 't zal ergens ook wel dezelfde oorzaak hebben.Anoniem: 87302 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:28:
[...]
ik ben het even kwijt. wil je ajb je vraag in MacBook terminologie stellen.
Dus is dat de 'whine' of de 'moo' ?
Maar echt dat je denkt TIEFUS wat een herrie.
Anoniem: 30913
De korting van hogeschool leiden gaat niet via surfspot, maar via een link naar de apple store op blackboard van hsleiden.Toch schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:13:
[...]
Hoe kun jij via Surfspot dan een MacBook kopen? Ik kan er via de Rijkuniversiteit Groningen wel op inloggen, maar ik zie alleen software? Of is dat typisch iets voor de Hogeschool Leiden?
Waarom haal je dat Surfspot er dan bij?Anoniem: 30913 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:49:
[...]
De korting van hogeschool leiden gaat niet via surfspot, maar via een link naar de apple store op blackboard van hsleiden.
Heeft de gewone Macbook ook een verlicht (gloeiend) toetsenbord trouwens ?
Nee, maar dat had je ook op apple.com zelf kunnen vinden.mcdronkz schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:01:
Heeft de gewone Macbook ook een verlicht (gloeiend) toetsenbord trouwens ?
hier een paar fotos van een Powerbook G4 met het shield:
http://www.shieldzone.com/gallery/index_2.html
Bij afname van minimaal 4 krijgen we korting, ik zal eens kijken of ik een IA kan starten als er intresse is
http://www.shieldzone.com/gallery/index_2.html
Bij afname van minimaal 4 krijgen we korting, ik zal eens kijken of ik een IA kan starten als er intresse is
[ Voor 4% gewijzigd door KoBolD54 op 19-06-2006 21:23 ]
Ik wil niet lullig doen, maar bij mij staat er echt Powerbook G4 op.KoBolD schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:20:
hier een paar fotos van een Macbook PRO met het shield:
sorry je hebt gelijk! het is veranderd, maar het zal hetzelfde effect hebben.
[ Voor 58% gewijzigd door KoBolD54 op 19-06-2006 21:23 ]
Heb nu enkele dagen mijn Macbook 2,0GHz. Leuk speelgoed alleen nu merk ik dat als ik beide usb-poorten gebruik ik een lichte wine krijg, heb dan mijn Mighty-mouse en mijn Wacom eropzitten. Viel me vandaag op...en als ik mn poweradaptor los koppel is ie zo goed als weg... Ach het stoort me niet
[ Voor 3% gewijzigd door Xevox op 19-06-2006 21:34 ]
BramBoterham
Ik vind het nog steeds meevallen maar als ik mijn Macbook heb en mijn shield erop zal ik fotos maken. Van mij moet je dit niet kopen ik wil alleen maar helpen en informatief zijn.

Net even ET gespeeld (moet geemuleerd worden). Resultaat: MacBook schrijnend heet, muis control lagged om een of andere reden. Als dat niet zo was zou het goed te doen zijn.
En hij is weer terug
een dag kunnen proeven van mijn whitebook en ik dacht dat ik mazzel had, geen dead pixies, geen koeien in de wei en geen dronken cpu.
wel een ongelijke uppercase, ongelijk genoeg om mij vanaf het eerste moment eraan te irriteren, dus gaat mijn maccie terug Mad
Nog wat, ik kom langs een Apple centre en zag de zwarte weer en hoe vaker je de zwarte ziet, hoe mooier hij wordt Ik zeg niks!
is die 150 xtra wel waard denk ik.
Macbook -=- 2GHZ|2GB|60GB|SD|BT|AE on it's way BACK-=-
een dag kunnen proeven van mijn whitebook en ik dacht dat ik mazzel had, geen dead pixies, geen koeien in de wei en geen dronken cpu.
wel een ongelijke uppercase, ongelijk genoeg om mij vanaf het eerste moment eraan te irriteren, dus gaat mijn maccie terug Mad
Nog wat, ik kom langs een Apple centre en zag de zwarte weer en hoe vaker je de zwarte ziet, hoe mooier hij wordt Ik zeg niks!
is die 150 xtra wel waard denk ik.
Macbook -=- 2GHZ|2GB|60GB|SD|BT|AE on it's way BACK-=-
Just frame, wheels and engine
Dat is dus je eigen keuze geweest, netzoals dat een ander er voor kiest om een stuk folie op de laptop te plakken of om een screenprotector te gebruiken. Ik snap dan ook niet waarom die mensen dan continu bespot moeten worden, een ander mag ook wel eens wat meer gerespecteerd worden.Anoniem: 37526 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:30:
Mijn huis is supernetjes. Maar met mijn iPod heb ik een simpele keuze gehad: Of een kuttig silicone hoesje waardoor ik hem amper meer uit mijn broekzak krijg, of hem gewoon los in mijn zak stoppen, waar hij voor gemaakt is, en dan niet zeuren over een krasje her en der.
Helaas, dat had je je maar eerder moeten bedenken. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.Ik eis dat je dat terug neemt.
Ik hoop alleen dat men nu eens een keer elkaar met wat meer respect behandeld want die continue discussies over wel of niet een skin of de aanwezigheid van een whine, cow & chicken en weet ik wat nog meer boerderijonderdelen zijn compleet zinloos, men wordt het toch niet eens.
Je kunt op de foto's duidelijk zien dat er een stuk plastic op de armwrests is geplakt van de Macbook. Nou zijn dat soort marketing foto's altijd flink nabewerkt en hebben ze ook tot doel om het product te laten zien. Niet zo raar dat je het dan ook op een foto ziet. Een gebruiker die een foto schiet van zijn macbook met die plastic dingen erop zal waarschijnlijk een heel ander plaatje opleveren. Lichtinval speelt ook een rol netzoals digitale fotografie (een foto van een infrarood poort nemen met een digicam en je ziet die ook oplichten). Het is waarschijnlijk netzoals met het scherm, je moet het echt met je eigen ogen bekijken want in het echt zal het er wel heel anders uit zien.Hoedje schreef op maandag 19 juni 2006 @ 18:39:
De invisible shields krijgen op de foto een soort sinaasappel effect. Daarnaast is het materiaal verbeterd, waardoor het effect is verminderd. Maar in het echt zijn ze echt ongelofelijk. De bescherming is top. Je ziet hem nauwelijks zitten. Alleen als je onder een bepaalde hoek kijkt, zie je een klein beetje het effect. Genoeg vrienden (die zelf ook een iPod hebben) zeiden alleen, wat is je iPod stroef en krasloos.
*Let op: dit gaat over de Invisible Shield voor de iPod, niet de MacBook. Het materiaal is hetzelfde, maar of het effect ook hetzelfde is
Heeft iemand een foto die geschoten is door een gebruiker ofzo?
Wat bedoel je met een sinaasappel effect? Enige wat ik op de foto's zie is een enorm glossy effect, zou het eerder het spiegel effect noemen (maar werkelijk alles glimt dan ook op die foto's).
ach ja, ik wil geen macbook met sinnaasappelhuidje of.. krassen.. dus daarom maar een customized sleeve-je besteld op http://wrappers.typepad.c...macbook_sleeve/index.html

lekker fout met m'n eigen naam erop
Anoniem: 67869
Op www.leukstuderen.nl staan de voorwaarden voor de eerstejaars HBO/WO studenten onder ons die graag iets leuks willen krijgen omdat ze zijn geslaagd.
Trouwens, weet iemand uit ervaring of het mogelijk is om bij die Apple zaken met creditcard te betalen, of verschilt dat per winkel?
Trouwens, weet iemand uit ervaring of het mogelijk is om bij die Apple zaken met creditcard te betalen, of verschilt dat per winkel?
Ik ben er net achter gekomen dat mijn cpu-whine stopt van zodra ik in firefox mijn muisknop indruk en ingedrukt hou, of wanneer ik een programma start of terwijl Photo Booth aanstaat. Iemand een idee hoe dat kan?
Ik dacht dat het wat te maken had met de hogere processor belasting door die programma's. Er is ook een anti-whine programma te vinden wat ook alleen de processor belast. Zelf heb ik het nog niet getest (geen whine hier).Ibex_Girl schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:50:
Ik ben er net achter gekomen dat mijn cpu-whine stopt van zodra ik in firefox mijn muisknop indruk en ingedrukt hou, of wanneer ik een programma start of terwijl Photo Booth aanstaat. Iemand een idee hoe dat kan?
Als je in deze thread zoekt staat er zat uitleg overIbex_Girl schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:50:
Die heb ik inmiddels al binnen en het is echt een mooi ding.sjempie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:40:
[...]
ach ja, ik wil geen macbook met sinnaasappelhuidje of.. krassen.. dus daarom maar een customized sleeve-je besteld op http://wrappers.typepad.c...macbook_sleeve/index.html
[afbeelding]
Leuk ding! Maar wat voor krassen bedoel je dan? Ik ga redelijk zorgvuldig om met mn MB maar van die hele lichte krasjes en scuffmarks zitten er al wel op. Volgensmij is *dat* tegengaan echt vechten tegen de bierkaai als je je laptop on the road gebruikt.sjempie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:40:
[...]
[afbeelding]
Ik heb dus de nieuwe macbook en linksachterin wordt hij erg to schijnend heet.
Ik weet dat er in dit topic al meer over is gezegd maar is er al meer over bekend? Ik kon niet op apple vinden dat er een fimware update is gedaan.
Het baard mij zorgen. Ik moet mijn labtop de hele dag aan hebben staan voor mijn werk. Kan dit?
Ik weet dat er in dit topic al meer over is gezegd maar is er al meer over bekend? Ik kon niet op apple vinden dat er een fimware update is gedaan.
Het baard mij zorgen. Ik moet mijn labtop de hele dag aan hebben staan voor mijn werk. Kan dit?
Jochemmol
Anoniem: 59809
Vanochtend de TNT aan de deur met... mijn nieuwe MacBook! Hoewel ik eigenlijk vanavond tentamen heb en nu hoor te studeren, kon ik het toch niet laten om de doos even open te maken. En tja, als de doos dan toch open is, kun je de computer net zo goed gelijk even aanzetten
.
Maar wat een prachtige computer zeg! Het is mijn eerste Mac dus ik denk wel dat ik even moet wennen (zoals de ene muisknop, wie heeft dat bedacht
). De laptop is muisstil en supersnel, ik had hem binnen 5 minuten werkend, inclusief mijn draadloze netwerk. Man dat heeft me met Windows soms middagen gekost! Hij wordt linksachterin inderdaad erg warm, maar nog wel zo dat je hem kunt aanraken (en dat betekent onder de 50 graden toch?), lijkt me dus niet heel storend - mijn oude Windows desktop systeem wordt soms wel 70 graden terwijl die toch wel even 10x zoveel ventilatieruimte heeft.
Ik heb de witte, 2Ghz, 1GB geheugen en 80GB schijf. Op dit moment is hij lekker bezig met Software-update. Ik las hier ergens iemand die het aanraadde het meegeleverde OS te verwijderen en te beginnen met een verse OS X installatie, dit zou sneller zijn. Wat denken jullie daarvan? Ik dacht (en hoop) dat het aantal geinstalleerde programma's bij OS X geen invloed heeft op de snelheid?
Maar wat een prachtige computer zeg! Het is mijn eerste Mac dus ik denk wel dat ik even moet wennen (zoals de ene muisknop, wie heeft dat bedacht
Ik heb de witte, 2Ghz, 1GB geheugen en 80GB schijf. Op dit moment is hij lekker bezig met Software-update. Ik las hier ergens iemand die het aanraadde het meegeleverde OS te verwijderen en te beginnen met een verse OS X installatie, dit zou sneller zijn. Wat denken jullie daarvan? Ik dacht (en hoop) dat het aantal geinstalleerde programma's bij OS X geen invloed heeft op de snelheid?
Zijn ze eigenlijk uit voorraad leverbaar bij de applecenters? Dan kan ik m volgende week gelijk mee nemen
.
In mijn ervaring maakt het qua snelheid niet uit. Maar ik zelf vind het leuk om het installatieproces een keer mee te maken en eventueel te kiezen wat je wel en niet geïnstalleerd wil hebben.Anoniem: 59809 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:32:Ik las hier ergens iemand die het aanraadde het meegeleverde OS te verwijderen en te beginnen met een verse OS X installatie, dit zou sneller zijn. Wat denken jullie daarvan?
Ik heb zojuist een herinstall gedaan omdat de helft van de programma niet meer wilde opstarten en nieuwe programma niet wilde installeren.Anoniem: 59809 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:32:
IK heb in het installatie programma niet een optie gezien waarmee ik zelf kan aanvinken wat ik wil installeren. Hij kreeg pas zijn snelheid na het installeren van de updates. Waarschijnlijk is een kale macosx niet geoptimaliseerd voor een intel processor.
Waar het aan ligt dat er zoveel programma niet gestart kan worden weet ik niet. Misschien heb ik iets fouts gedaan of heeft er iemand anders aan de laptop lopen kutten.. Ik ben vanaf nu een stuk voorzichtiger met wat ik instel en waar ik van af ga blijven.
Ik heb net even dit programmatje laten runnen en mijn whine is weg
.
Volgensmij begint de mijne zo zoetjes aan ook te verkleuren (bij de trackpad in de buurt). So to sum up:
- Verkleuren
- Whinen
- Power adapter maakt helse herrie
Lekker allemaal zeg.
- Verkleuren
- Whinen
Lekker allemaal zeg.
Dat programma (QuietMBP) laat de processor altijd werken (zinloze berekeningen e.d.) zodat deze nooit 'idle' wordt. Hierdoor wordt de CPU snelheid minder aangepast en verdwijnt de whine, maar wel ten koste van accuduur.Ibex_Girl schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:08:
Ik heb net even dit programmatje laten runnen en mijn whine is weg.
Launching containers into space
Toevallig op schijfruimte willen besparen door allerlei dingen weg te gooien?4POX schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:49:
[...]
Waar het aan ligt dat er zoveel programma niet gestart kan worden weet ik niet. Misschien heb ik iets fouts gedaan of heeft er iemand anders aan de laptop lopen kutten.. Ik ben vanaf nu een stuk voorzichtiger met wat ik instel en waar ik van af ga blijven.
Anoniem: 133926
Zou je van dat verkleuren eens een foto kunnen posten? (Als het op een foto te zien is?)Anoniem: 172601 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:49:
Volgensmij begint de mijne zo zoetjes aan ook te verkleuren (bij de trackpad in de buurt). So to sum up:
- Verkleuren
- Whinen
Lekker allemaal zeg.
Is het nog net iets te subtiel voor denk ik. M'n iBook had het ietsje erger, maargoed, die was dan ook anderhalf jaar oud.
Dan stuur je hem terug en ga je bij apple whinen... common zeg... al dat gezeik hier over de foutjes. Ik geloof best dat je er last van hebt, maar in plaats van hier steeds te lopen miepen kan je beter even contact met apple opnemen en een nieuwe vragen.Anoniem: 172601 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:49:
- Verkleuren
- Whinen
Lekker allemaal zeg.
Ik heb wel van een vriend een util gekregen die allerlei talen uit macos kan halen. Zou dat het zijn geweest ?CyBeR schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:52:
[...]
Toevallig op schijfruimte willen besparen door allerlei dingen weg te gooien?
Wat die poweradapters enzo betreft, bijna alle problemen zijn toch bij de modellen die gelijk bij de launch zijn gekocht?
Ik heb iig nog geen mensen die m bijv. vorige week hebben gekocht over dergelijke problemen gehoord.
/me wijst vervolgens even naar zijn eigen vraag
Ik heb iig nog geen mensen die m bijv. vorige week hebben gekocht over dergelijke problemen gehoord.
/me wijst vervolgens even naar zijn eigen vraag
Ik ben al eens bij A-Mac geweest en die weigerden destijds iets te doen aan de CPU-whine. Verkleuren heb ik vanochtend pas gezien, power adapter gisteravond pas gehoord (al schijnt het nu weer niet zo te zijn). Het irriteert me gewoon, dus dat moet ik dan even van me af krassen. Het is niet alsof dat verder m'n enige bijdrage aan het topic is geweest.Eswip schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:44:
[...]
Dan stuur je hem terug en ga je bij apple whinen... common zeg... al dat gezeik hier over de foutjes. Ik geloof best dat je er last van hebt, maar in plaats van hier steeds te lopen miepen kan je beter even contact met apple opnemen en een nieuwe vragen.
En nog iets: het is come on.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 172601 op 20-06-2006 16:41 ]
Ik ben zelf uiteindelijk maar voor een Foofbag gegaan trouwens[Airwolf] schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:15:
[...]
Die heb ik inmiddels al binnen en het is echt een mooi ding.
btw, Whitebook retour en toch maar voor een Blackbook gekozen, is mijn 2 GB ram nog eens goedkoper geworden ook zeg Cool
* hdpaddy is very happy
ik heb hier helaas geen apple store in de buurt maar vroeg me af of ik er met een blackbook (met 1gb ram) op vooruit ga; nu heb ik:
intel centrino 1,4 ghz
1 gb ram
40gb hdd
radeon 9000 64mb
vooral belangrijk zijn; snelheid in illustrator/photoshop/golive en af een toe een spelletje (onder windows op deze macbook (f1 challenge uit 2001 ofzo))
intel centrino 1,4 ghz
1 gb ram
40gb hdd
radeon 9000 64mb
vooral belangrijk zijn; snelheid in illustrator/photoshop/golive en af een toe een spelletje (onder windows op deze macbook (f1 challenge uit 2001 ofzo))
Retour vanwege?macpaddy schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:41:
btw, Whitebook retour en toch maar voor een Blackbook gekozen, is mijn 2 GB ram nog eens goedkoper geworden ook zeg Cool
* Anoniem: 172601 is very happy
Ten tweede: Is de macbook echt fors sneller dan een 1,67 GHz PPC ? Of valt dat geclaimde snelheidsverschil wel mee ?
Ten tweede: Is de macbook echt fors sneller dan een 1,67 GHz PPC ? Of valt dat geclaimde snelheidsverschil wel mee ?
[ Voor 7% gewijzigd door GSL op 20-06-2006 18:28 ]
Sinds vandaag ook in bezit van een macbook. TNT heeft bij mij 6 dagen eerder geleverd dan door Apple werd aangegeven. maar goed hij is er en mij hoor je dus over levertijd niet klagen:)
Ik ben er nu zown 7 uur achter elkaar mee aan het werk waarbij me de volgende dingen opvallen:
- Word best warm ( is nog niks in vergelijking met mn AMD hiervoor. maar als de adapter er aan zit is hij best heet.)
+ Geweldige accu duur.. ongeveer 6 uur mee gespeeld (hoop dat dit zo blijft)
+ Geen Whine of Moo
(adapter maakt een nouwelijks hoorbaar brommend geluid)
+ Heerlijk snel ( al valt safari me wel tegen kwa snelheid)
+ makkelijk en went snel (is mn eerste mac)
Ik ben er nu zown 7 uur achter elkaar mee aan het werk waarbij me de volgende dingen opvallen:
- Word best warm ( is nog niks in vergelijking met mn AMD hiervoor. maar als de adapter er aan zit is hij best heet.)
+ Geen Whine of Moo
was die dan 100% opgeladen toen je em kreeg?W1NGM4N schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:28:
Sinds vandaag ook in bezit van een macbook. TNT heeft bij mij 6 dagen eerder geleverd dan door Apple werd aangegeven. maar goed hij is er en mij hoor je dus over levertijd niet klagen:)
+ Geen Whine of Moo(adapter maakt een nouwelijks hoorbaar brommend geluid)
dit is een discussietopic. Veel mensen hebben hier baat bij. Als er mensen zijn bij wie de MacBook na 2 tot 3 weken al verkleurt dan doet dat hier ter zake. Op een autolak heb je 6 jaar garantie. Op een MacBook lak 10 dagen.Eswip schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:44:
[...]
Dan stuur je hem terug en ga je bij apple whinen... common zeg... al dat gezeik hier over de foutjes. Ik geloof best dat je er last van hebt, maar in plaats van hier steeds te lopen miepen kan je beter even contact met apple opnemen en een nieuwe vragen.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 20-06-2006 18:56 ]
De accu was voor 70% vol en ik heb hem eerst aan de lader gezet toen ik nog wat anders moest doen. Toen die 100% vol was heb ik hem er af gehaald en ben ik er mee gaan spelen:)
heerlijk ding dit:)
heerlijk ding dit:)
als het goed is wordt morgen mijn MacBook bezorgd (5e poging....)
Ik heb enkele vragen welk programma ik op de MacBook kan gebruiken voor
1. dvdshrink ( bestaat deze voor de mac? )
2. een .iso branden
3. een video_ts folder branden
4. irc chat ( mirc clone? )
5. windows media player classic ( bestaat deze voor de mac? )
6. winamp ( bestaat deze voor de mac ? )
7. torrents downloaden
2. een .iso branden
7. torrents downloaden
Links onderaan het toetsenbord bolt een gedeelte van de behuizing (de zgn. “uppercase”), dit over de breedte van ong. 2 a 3 cm breed en heeft een hoogte van ong. 1 a 1,5 mm.
Verder sluit deze behuizing op sommige andere plekken ook in mindere mate niet synchroon met de onderkast(zoals bv aan de linkerkant, boven de usb poorten).
Verder lijkt het alsof de wereld vergaat(schurend geluid) als ik sommige software dvd’s draai, bij de originele Macosx dvd is de speler relatief stil.
gemiddelde werktemperatuur van tussen de 65 en 70 graden, imo warm maar niet echt te heet of zo.
Just frame, wheels and engine
Heb er niks over kunnen vinden, dus bij deze; als de MacBook in sleep modus (standby) gaat, wat wordt er dan precies uitgeschakeld ? Zou ik dan kunnen blijven downloaden of een DVD kunnen branden ?
Overigens kan ik je ook de Search optie van GoT aanraden want dit zijn vragen die op GoT al talloze keren gesteld (en beantwoord) zijn.Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:34:
dat kan volgens mij met PopCorn
2. een .iso branden
Disk Utility (/Applications/Utilities/Disk Utility)
Roxio Toast (bijvoorbeeld)
XChat Aqua
Flip4Mac Plugin
[b]Gebruik lekker iTunes, of als je per se Winamp like skins wil kun je XMMS compilen voor OSX maar dan moet je wel X11 draaien. IMHO geen handige oplossing.
7. torrents downloaden
Azureus
[ Voor 8% gewijzigd door Whieee op 20-06-2006 20:26 ]
Launching containers into space
Anoniem: 81539
Als ik de topics een beetje doorspit zie ik dat veel meer mensen bij het kopen van geheugen de voorkeur geven aan simmcity ipv mail-a-mac. Is hier nog een reden voor (de prijs is even duur)? Het geheugen bij mail-a-mac is toch gewoon goed geheugen wat 100% zeker werkt?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 81539 op 20-06-2006 20:31 ]
Anoniem: 147217
Whieee schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:25:
davidgilmour schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 19:34:
dat kan volgens mij met PopCorn
2. een .iso branden
Disk Utility (/Applications/Utilities/Disk Utility)
Of Roxio Toast
Roxio Toast (bijvoorbeeld)
XChat Aqua
Colloguy
5. windows media player classic ( bestaat deze voor de mac? ) Ja, die bestaat
Flip4Mac Plugin (die werkt toch nog niet op Intel Macs?)
[b]Gebruik lekker iTunes, of als je per se Winamp like skins wil kun je XMMS compilen voor OSX maar dan moet je wel X11 draaien. IMHO geen handige oplossing.
iTunes
7. torrents downloaden
Azureus
Transmission
Anoniem: 33205
flip4mac werkt hier iig niet op mijn MB. Wat is een goed werkend alternatief voor wmv?
Verder is mijn BT logitech V270 ontzettend gevoelig voor beweging, ik kan dit bij mouse preferences niet instellen, staat nu op bijna minimaal, maar bij minimaal beweegrt de muis niet (een soort sprong)
Verder is mijn BT logitech V270 ontzettend gevoelig voor beweging, ik kan dit bij mouse preferences niet instellen, staat nu op bijna minimaal, maar bij minimaal beweegrt de muis niet (een soort sprong)
Kijk ook is naar XChat voor IRC, Mactheripper voor DVD's Rippen en dan DVD2OneX om ze te shrinken.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Alles. Zelfs de CPU. Het enige dat aan blijft (altijd) is de power management unit. Dus nee, je kunt niet downloaden of een dvd branden.mcdronkz schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 20:21:
Heb er niks over kunnen vinden, dus bij deze; als de MacBook in sleep modus (standby) gaat, wat wordt er dan precies uitgeschakeld ? Zou ik dan kunnen blijven downloaden of een DVD kunnen branden ?
---
Flip4mac is een ppc binary op dit moment. Dat houdt in dat 't wel werkt als je Quicktime Player of Safari in Rosetta laat draaien. Dan wordt flip4mac gewoon lekker meegetranslate. (Ideaal is 't idd niet.)
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 20-06-2006 22:37 ]
Anoniem: 30913
Er is een wel al universal Beta versie te vinden op internet. Die werkt prima.CyBeR schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:36:
[...]
Flip4mac is een ppc binary op dit moment. Dat houdt in dat 't wel werkt als je Quicktime Player of Safari in Rosetta laat draaien. Dan wordt flip4mac gewoon lekker meegetranslate. (Ideaal is 't idd niet.)
Yeah maar ik geloof niet dat die officieel is vrijgegeven en alles.Anoniem: 30913 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 22:42:
[...]
Er is een wel al universal Beta versie te vinden op internet. Die werkt prima.
Ik merk de laatste tijd dat als ik mijn MacBook dicht klap en later weer open klap dat er een kraken/scherpend geluid over mn speakers komt... alsof je met schuurpapier langs hout gaat... iemand die dit 'probleem' (zo erg is het ook weer niet) vaker is tegen gekomen?
Hij wordt wel warm
ben gewoon beetje internetten enzo... de onderkant van mijn bureau (18mm multiplex) is gewoon helemaal warm...
Hij wordt wel warm

BramBoterham
Anoniem: 108824
Ik heb m'n Macbook (2.0 Ghz, White, standaard) nu bijna een week en wat me opvalt is dat mijn klok soms na het aanzetten/restarten/uit de sleep ontwaken verdwenen is.... Ik moet dan via system preferences weer opnieuw aangeven dat ik de tijdsaanduideling rechtsboven weergegeven wil hebben.
Nog een ding heeft te maken met VirualDesktop: hij start altijd op met desktop 2 (heb de standaard 4 desktops vervangen door 2 zelfgemaakte: desktop 1 en desktop 2) en vervangt de wallpaper van desktop 1 door die van desktop 2 (dus heb ik dan 2 dezelfde wallpapers).
Iemand anders hier ook last van of weet hoe ik dit kan oplossen. Niet echt major issues, maar toch wel irritant.
Verder geen last van whining en moooing, ook (nog) vlekken
Nog een ding heeft te maken met VirualDesktop: hij start altijd op met desktop 2 (heb de standaard 4 desktops vervangen door 2 zelfgemaakte: desktop 1 en desktop 2) en vervangt de wallpaper van desktop 1 door die van desktop 2 (dus heb ik dan 2 dezelfde wallpapers).
Iemand anders hier ook last van of weet hoe ik dit kan oplossen. Niet echt major issues, maar toch wel irritant.
Verder geen last van whining en moooing, ook (nog) vlekken
Mischien kijk ik er heel erg overheen...maar weet iemand hoe je videos toevoegd aan je Front Row playlist? De juiste codecs zijn installed...maar ik krijg ze simpelweg niet toegevoegd (Via iTunes, right?)
Anoniem: 142482
Ik heb m'n Macbook inmiddels nu zo'n 2 weken en ik kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben met mijn aankoop.
Toen ik mijn Macbook nieuw uit doos haalde was de casing van het scherm linksboven niet goed vastgeklikt. Ik kon tussen de voorkant van het scherm en de achterkant van het scherm kijken. Dit heb ik makkelijk zelf kunnen oplossen doordat het een simpel vastklik systeem is. Nu zie ik daar helemaal niets meer van.
Daarnaast kreeg ik na een paar dagen last van een zeer gevoelige trackpad. Afvegen van het trackpad met een tissue en handen wassen hielp allemaal niet. Ik heb toen besloten om mijn Macbook opnieuw te installeren en daarna was het probleem opgelost. Strange...
Verder heb ik gelukkig geen last van dode pixels, whining of moaning. De temperatuur ligt rond de 80C graden met Omniweb (20 tabs open) en Parallels draaiend. Opzich heb ik daar zelf geen last van omdat ik een iLap gebruik. Echt ideaal !
Ik heb inmiddels ook 2GB via eBay besteld.
Voor de mensen die dus nog twijfelen kan ik alleen zeggen dat het echt een aanrader is. Vaak hoor je de mensen die geen problemen hebben met hun Macbook niet in dit soort fora. Vandaar dus mijn verhaal.
Edit:
Voor de mensen die al een Macbook hebben kan ik het (freeware) programma Virtuedesktops zeer aanraden.
Toen ik mijn Macbook nieuw uit doos haalde was de casing van het scherm linksboven niet goed vastgeklikt. Ik kon tussen de voorkant van het scherm en de achterkant van het scherm kijken. Dit heb ik makkelijk zelf kunnen oplossen doordat het een simpel vastklik systeem is. Nu zie ik daar helemaal niets meer van.
Daarnaast kreeg ik na een paar dagen last van een zeer gevoelige trackpad. Afvegen van het trackpad met een tissue en handen wassen hielp allemaal niet. Ik heb toen besloten om mijn Macbook opnieuw te installeren en daarna was het probleem opgelost. Strange...
Verder heb ik gelukkig geen last van dode pixels, whining of moaning. De temperatuur ligt rond de 80C graden met Omniweb (20 tabs open) en Parallels draaiend. Opzich heb ik daar zelf geen last van omdat ik een iLap gebruik. Echt ideaal !
Ik heb inmiddels ook 2GB via eBay besteld.
Voor de mensen die dus nog twijfelen kan ik alleen zeggen dat het echt een aanrader is. Vaak hoor je de mensen die geen problemen hebben met hun Macbook niet in dit soort fora. Vandaar dus mijn verhaal.
Edit:
Voor de mensen die al een Macbook hebben kan ik het (freeware) programma Virtuedesktops zeer aanraden.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 142482 op 21-06-2006 08:21 ]
Bedoel je echt in een playlist of dat je ze in Front Row kan bekijken terwijl ze niet in de standaard map staan?Xandrios schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:33:
Mischien kijk ik er heel erg overheen...maar weet iemand hoe je videos toevoegd aan je Front Row playlist? De juiste codecs zijn installed...maar ik krijg ze simpelweg niet toegevoegd (Via iTunes, right?)
Ik heb in de Films map een Alias gemaakt die naar mijn Videomap verwijst en ik kan nu mooi alle films in Front Row bekijken. Ik heb niets toegevoegd aan iTunes.
Anoniem: 147217
Ik begrijp je enthousiasme niet over deze sleeve. Ik heb hem ook gekocht, maar eigenlijk een beetje te overhaast. Voor 27 euro kun je veel betere sleeves krijgen. Het ziet eruit als een overmaatse washand die door mijn oma is gemaakt en alleen bescherming biedt tegen krassen. Leuk dat mijn naam erop staat, maar de makers plaatsen geen spaties, dus alles staat aan elkaar (en ja de order was goed).sjempie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:40:
[...]
[afbeelding]
Gister m'n Bitolithic sleeve binnengekregen. Eerste impressie: past netjes om de MacBook. hij is mooi afgewerkt. De rits is goed afgeschermd zodat ie geen schade kan aanrichten. Het extra etui en screenprotector zie ik mezelf niet zo snel gebruiken, maar wie weet.
De sleeve is vooral bedoeld als bescherming tegen krassen in een tas, dus niet als valbreker. Maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht.
Ik zag trouwens dat ze de prijs ondertussen met 6 dollar hebben verhoogd. Zal wel een succes zijn
De sleeve is vooral bedoeld als bescherming tegen krassen in een tas, dus niet als valbreker. Maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht.
Ik zag trouwens dat ze de prijs ondertussen met 6 dollar hebben verhoogd. Zal wel een succes zijn
Anoniem: 125279
Zijn die kinderziektes er nu een beetje uit? Firmware upgrades? Koeling, accu, enz? Na deze faq een beetje te hebben doorgelezen denk ik dat de meeste problemen bij de eerste levering MacBooks zijn. Ik wil binnenkort wel eentje bestellen maar anders wacht ik daarmee nog even tot dat alles een beetje gefix is.
Apple heeft nog niets veranderd hoor.. geen firmware updates of rivisies...Anoniem: 125279 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:38:
Zijn die kinderziektes er nu een beetje uit? Firmware upgrades? Koeling, accu, enz? Na deze faq een beetje te hebben doorgelezen denk ik dat de meeste problemen bij de eerste levering MacBooks zijn. Ik wil binnenkort wel eentje bestellen maar anders wacht ik daarmee nog even tot dat alles een beetje gefix is.
Anoniem: 125279
Ik kon wel een SMC Firmware Update voor de MacBook Pro vinden waardoor de MPro een stuk koeler word. Deze zal denk ik binnenkort (mag ik hopen) ook voor de MacBook uitkomen.Eswip schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 12:06:
[...]
Apple heeft nog niets veranderd hoor.. geen firmware updates of rivisies...
zo, tnt is net langs geweest, na 8 dagen eindelijk de macbook binnen ( 8 dagen geleden verkeerd bezorgd).
maak ik em open zit er een vlekje op, rechts onder.
3 milimiter lang, 1 milimeter breed. grijs.
jammer, maar het valt wel erg op. krijg het er niet af. had kiddiel dit ook niet?
die gaat retour naar Apple, kan me niet voorstellen dat dit niet door de kwaliteitscontroleur is opgevallen. Een hagelwitte MacBook van 1300 euro met een streep erop!
maak ik em open zit er een vlekje op, rechts onder.
3 milimiter lang, 1 milimeter breed. grijs.
jammer, maar het valt wel erg op. krijg het er niet af. had kiddiel dit ook niet?
ja dus. Het is een ' ingebakken vlek' krijg hem er niet afkiddyl schreef op zondag 18 juni 2006 @ 13:08:
Nu na een paar dagen heb ik het volgende gemerkt aan de MacBook:
Verder een ok laptop en als ik geen vlek had op mijn laptop had ik wel overwogen om hem te houden, maar nu wordt hij morgen opgehaald door TNT.
die gaat retour naar Apple, kan me niet voorstellen dat dit niet door de kwaliteitscontroleur is opgevallen. Een hagelwitte MacBook van 1300 euro met een streep erop!
[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 21-06-2006 12:46 ]
Dit topic is gesloten.