[MacBook] Discussietopic en Mini-FAQ deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:
  • 7.887 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

gisteren mijn 2e macbook opgehaald (1e is weer opgehaald want had een dode pixel en een aparte hotpix in de buurt)
maar damnn.. ik ben meer dan tevreden met mijn 2e. Niet alleen geen dode of hotpix kunnen ontdekken, maar hij is ook netter afgewerkt. De omlijsting van het scherm is nu gewoon mooi aansluitend (was eerst een beetje omhoog linksonder, hebben wel meerdere mensen)
en de knop van mn trackpad voelt stabieler aan, bij de 1e macbook dacht ik dat het een dubbele knop was omdat je hem echt links OF rechts kon klikken, nu is het gewoon 1 klik van heel die knop.

Nu is mijn MB zijn accu aan het drainen. (hoe doet iedereen dat btw) Volgens de handleiding moet je hem in het begin volladen en daarna je MB gebruiken tot hij in sluimerstand valt. Hierna net zolang in sluimerstand laden tot hij het niet meer trekt. (plusminus 5 uur)
maar ik neem aan dat vrijwel niemand het geduld heeft om hem 5 uur te laten liggen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Ik heb dan wel een iBook, maar het is vrij simpel. Je stelt bij de Energie voorkeuren in dat je MacBook nooit op stand-by gaat door de slider helemaal naar rechts te schuiven. Dan ga je pitten (je slaapt toch wel langer dan 5 uur??) en als je wakker wordt is-ie zeker weten leeg :) Dan weer de adapter er aan, en de rest gaat vanzelf :P

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179733

Na heel internet rond gestruind te hebben en allerlei verhalen (zowel positief als negatief) gelezen te hebben, krijg ik toch aardig het 'gok' gevoel over de macbook. De bestelling stond al en wordt morgen verzonden. Zou die gele vlekken gaan vertonen? Zal de casing wel goed zitten? Ga zo maar door. Ik heb hem hard nodig voor (school)/werk. Paar weken zonder kan ik mezelf niet permitteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172601

Anoniem: 87302 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 18:54:
[...]

was die dan 100% opgeladen toen je em kreeg?

[...]

dit is een discussietopic. Veel mensen hebben hier baat bij. Als er mensen zijn bij wie de MacBook na 2 tot 3 weken al verkleurt dan doet dat hier ter zake. Op een autolak heb je 6 jaar garantie. Op een MacBook lak 10 dagen.
10 dagen zei je? Zijn die categories/aant. dagen ergens te vinden? Ik vermoed namelijk dat ze me niet gaan helpen als ik er mee terug ga. Deden ze met de whine niet, doen ze hiermee waarschijnlijk niet en dan komt het er uiteindelijk dus op neer dat ik met een shitty kut model zit omdat ik zo "dom" was er vrij vroeg een te kopen.

De casing zit trouwens ook niet goed. Sluit niet helemaal aan her en der en zit zelfs een beetje scheef.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 172601 op 21-06-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:36
mcdronkz schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:34:
[...]

Ben ik ook zeer benieuwd naar !!
na wat gezocht te hebben heb ik dit gevonden: bron

"On the integrated graphics, I think the MacBook has the same integrated video the Mac Mini has, which I've been using for about a month. I've tested dozens of apps in Mac OS X and Windows on my Mac Mini, and the integrated graphics performed WAY better than I expected. The only recent game I had any problem running because of the graphics was Doom 3. Half Life 2, World of Warcraft (Win and Mac) both ran comparable to my Powerbook with ATI Radeon 9700 and my AMD desktop with NVidia 6800GT.

We use Solidworks for engineering our products at work, and I showed one of our engineers how it ran on the Mac Mini in Windows XP with a very complex 400mb model, and we were both quite impressed. Especially considering it's an $800 computer, and he needs a $2500 computer to get noticeably better 3D video performance ($750 of that is a high-end workstation card)."

Het is dan wel op een mini gedaan maar heeft ook de GMA950 dus goed nieuws lijkt me dus :) maar heel misschien hier ook iemand met eigen ervaringen? want deze kerel overdijft de boel volgens mij ook een beetje met het stukje dat een 6800GT ongeveer hetzelfde presteerd :|

ps: gaat mij vooral om Solidworks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/5364/1111medium0ek.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/8947/1111222medium4xa.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img226.imageshack.us/img226/8317/1111333medium5gq.th.jpg

de vlek, zit onder het glanzende plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217

Ik zie niks, of zijn de foto's te slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14
Anoniem: 147217 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:29:
[...]

Ik zie het wel de fotos zijn niet te slecht, kijk maar eens goed een grijs stukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de mijne zojuist terug gebracht ter reparatie (omschrijving: te heet, loslaten van topcase, verkleuring). Ben erg benieuwd wat ze ermee van plan zijn, nieuw plastic erop monteren en een nieuw logic board erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Anoniem: 108824 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 00:32:
Ik heb m'n Macbook (2.0 Ghz, White, standaard) nu bijna een week en wat me opvalt is dat mijn klok soms na het aanzetten/restarten/uit de sleep ontwaken verdwenen is.... Ik moet dan via system preferences weer opnieuw aangeven dat ik de tijdsaanduideling rechtsboven weergegeven wil hebben.
Nog een ding heeft te maken met VirualDesktop: hij start altijd op met desktop 2 (heb de standaard 4 desktops vervangen door 2 zelfgemaakte: desktop 1 en desktop 2) en vervangt de wallpaper van desktop 1 door die van desktop 2 (dus heb ik dan 2 dezelfde wallpapers).
Het begint me steeds meer te irriteren... :( M'n MacBook lijkt echt zijn instellingen te vergeten. Ik denk dat dat de oorzaak is van de bovenstaande problemen. Weet iemand een reden of oorzaak van dit probleem....? :'(

On another note: m'n "eBay-geheugen" net binnen en geinstalleerd. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedenk me net dat k zo stom geweest ben m'n ebay-1gb erin te laten zitten toen ik m ter reparatie aanbood. Die krijg ik dan dus eventueel niet terug als ze een nieuwe leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 172601 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 17:12:
Ik bedenk me net dat k zo stom geweest ben m'n ebay-1gb erin te laten zitten toen ik m ter reparatie aanbood. Die krijg ik dan dus eventueel niet terug als ze een nieuwe leveren.
Snel bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neh. Bij nader inzien kan het ook niet anders dat het opvalt dat er 1GB in zit gedurende de reparatie/inspectie, dit is verder ook compleet volgens het boekje toegestaan om te doen natuurlijk (staat immers in de manual hoe je 't doen moet). In het ergste geval zie ik het niet terug, nouja goed, in ruil voor een nieuw model, I'm willing to take that hit.

En ik zie eigenlijk niet hoe ze m'n defecten ooit zouden gaan fixen (vooral die loslatende behuizing en verkleuring dan) op het huidige exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109248

Om vast weer een beetje die "Apple-feeling" te krijgen heb ik vanmiddag na mijn 3th gen iPod, een nieuwe zwarte Nano gekocht :*) Sexy ding :*) past goed bij mijn aanstaande NegerBlackbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172601 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 15:26:
[...]

10 dagen zei je? Zijn die categories/aant. dagen ergens te vinden? Ik vermoed namelijk dat ze me niet gaan helpen als ik er mee terug ga.
ik bedoel dat je tot 10 dagen de tijd heb om 'em terug te sturen. Ik ben tevreden met de MacBook, hij sluit goed, wordt erg warm, lichte moo. Kan ik allemaal mee leven. Maar een kleine grijze vlek onder het plastic is onacceptabel, jammer. Ik mag em probleemloos omruilen van Apple, wordt twee weken wachten.
Anoniem: 147217 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 16:29:
[...]
het is een matig toestel, maar je ziet een kleine grijze vlek.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 21-06-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:23:
[...]

ik bedoel dat je tot 10 dagen de tijd heb om 'em terug te sturen. Ik ben tevreden met de MacBook, hij sluit goed, wordt erg warm, lichte moo. Kan ik allemaal mee leven. Maar een kleine grijze vlek onder het plastic is onacceptabel, jammer. Ik mag em probleemloos omruilen van Apple, wordt twee weken wachten.

[...]

het is een matig toestel, maar je ziet een kleine grijze vlek.
Waar ik nu zelf voor vrees is dat ik een half-opgelapte MB terug krijg die weliswaar wellicht zo heet niet zal worden maar er alsnog niet uitziet. Iemand ervaring met die dingen terugbrengen naar A-Mac met klachten over loslatende behuizing enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze werken vaak met gerefurbishde onderdelen, maar daar zitten geen zichtbare gebruikerssporen op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:31:
Ze werken vaak met gerefurbishde onderdelen, maar daar zitten geen zichtbare gebruikerssporen op!
Die stukken plastic polijsten ze opnieuw ofzo? Knap :) Ik hou m'n hart vast in elk geval. Beter had ik om een nieuwe gevraagd bedenk ik me nu, want het is toch verdomme geen stijl ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172601 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:36:
[...]

Die stukken plastic polijsten ze opnieuw ofzo? Knap :) Ik hou m'n hart vast in elk geval. Beter had ik om een nieuwe gevraagd bedenk ik me nu, want het is toch verdomme geen stijl ook.
Ik neem aan dat ze dat soort onderdelen weggooien of omsmelten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 19:37:
[...]

Ik neem aan dat ze dat soort onderdelen weggooien of omsmelten ;)
We'll see. Als het resultaat v/d reparatie uiteindelijk niet voldoet kan ik altijd nog op mn strepen gaan staan en een nieuwe eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129063

ik heb vrij ernstige problemen met het geluid..
als ik in vlc of itunes geluid heb draaien en ik versleep bijv. een map, dan stottert het geluid een keer of twee
als ik in photobooth een foto neem dan gaat ie helemaal ballistisch..
iemand een idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Laatst online: 21-05 16:04
Mag ik ook vreugdevol mededelen dat ik *net* mijn zwarte Macbook heb besteld, 'standaard' met verder 1GB intern, inclusief een extra mini-DVI naar VGA en 1tje apart naar Video. Via de site van apple.nl. Ik kan eigenlijk niet wachten, oh ja dat kan ik wel, want anders was ik naar een store gereden vanmiddag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gefeliciteerd, hopelijk komt hij eerder dan de mijne :)

Ik zit op 28 dagen

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 21-06-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:07:
Gefeliciteerd, hopelijk komt hij eerder dan de mijne :)

Ik zit op 28 dagen
28 dagen 8)7 Hoe kan dat nou...? Ik neem aan dat je er achteraan hebt gebeld? Wat was het excuus van Apple....28 dagen vind ik echt belachelijk!! Ik had die van mij binnen 1 weekje (16 mei besteld 23 mei in huis)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben al een stuk of 3 keer langsgewipt, maar ik krijg constant te horen dat als de Macbook binnen komt dat ik gelijk gebeld word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 12:06
hoe zit het trouwens met terugsturen van een zakelijk aankoop, gaat dat ook binnen 10 dagen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 20:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:05:
Ik ben al een stuk of 3 keer langsgewipt, maar ik krijg constant te horen dat als de Macbook binnen komt dat ik gelijk gebeld word.
hier hetzelfde, maar dat telefoontje blijft maar uit... :/ Ik wacht ook al een week of 3...

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Phusebox schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:26:
hoe zit het trouwens met terugsturen van een zakelijk aankoop, gaat dat ook binnen 10 dagen?
Ja (die van mij wordt morgen door TNT opgehaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W4rlock schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:50:
[...]

Ja (die van mij wordt morgen door TNT opgehaald).
toch maar teruggestuurd? wel meteen een nieuwe besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Laatst online: 04-12-2014
Nee ik wacht waarschijnlijk op rev B :)
Of ik koop een Conroe desktop, ook wel aantrekkelijk :P

[ Voor 43% gewijzigd door W4rlock op 22-06-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb nu een kleine week mijn macbook (2ghz). Momenteel zit ik nog met 512mb geheugen wat snel 2gb moet worden. Nou wilde ik op de site een Airport Express station kopen en daarbij een miniDVI naar video-out convertertje kopen. Maar omdat dit €20,- kost vroeg ik me af of er geen 3rd party converters zijn. Verder ben ik erg tevreden over mijn macbook wordt wel aardig warm maar dat wist ik. Nu nog een mooie sleeve scoren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Wat ik me eigenlijk een beetje afvraag, wat is er al bekend over de naamgeving van de Conroe MacBook als die er gaat komen, MacBook G2 vind ik niet echt klinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Anoniem: 35517 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 08:12:
Wat ik me eigenlijk een beetje afvraag, wat is er al bekend over de naamgeving van de Conroe MacBook als die er gaat komen, MacBook G2 vind ik niet echt klinken ;)
Conroe is een desktop processor, die gaan ze niet in een laptop proppen. Of iniedergeval Apple niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zag gisteren bij RAF amsterdam het merk Anoi. Supermooie kleine laptop van 10 en 12 inch breedbeeld, weegt 1,3 kilo. Kan er niks over vinden op het internet behalve www.amoi.com ,
maar verder niks over prijzen in .nl

Had wel een 'apple' look and feel, maar ja, t is een pc he ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 22-06-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik vermoed dat de naam gewoon MacBook (en MacBook Pro) zal blijven als er Meroms in gaan komen. Apple is al jaren niet meer de firma die zijn productnamen volstort met nummertjes. Het zal dus vast geen MacBook C2 7400 Ultra worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:37
Dat zou dan de Merom worden, maar waarom zouden ze de naam niet gewoon hetzelfde houden?

@Whieee: tik is wat trager ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 22-06-2006 11:04 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeg, hoe werkt voip op de MacBook? er zit een ingebouwde microfoon + speakers in, dus geen apart telefoontoestel nodig? Welk proggie werkt het best, Skype ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59
Skype werkt in ieder geval prima op de Mac, Skype > VOIP heb ik geen ervaring mee maar Skype > Skype gaat allemaal vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Laatst online: 22-05 20:14

DeFeCt

je wéét toch

Voor de mensen met vlekken: http://www.stainedbook.info/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:16

sf2

zeg, is er een mogelijkheid om QQ op de OSX te krijgen?
QQ is een MSN variant en wordt wel 90% in oosten gebruikt.

heb wel QQ nu in BootCamp draaien, maar zonder cam en mic dus.

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dennisnewbie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 14:13:
zeg, is er een mogelijkheid om QQ op de OSX te krijgen?
QQ is een MSN variant en wordt wel 90% in oosten gebruikt.

heb wel QQ nu in BootCamp draaien, maar zonder cam en mic dus.
werkt de cam niet in windows dan?

da;s wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

ik heb mijn macbook ook binnen (zou em eigenlijk de 27ste binnenkrijgen), gebruik hem nu om dit bericht te typen :*) :D
wat een heerlijk apparaat zeg, toetsenbord tikt geweldig, scherm is echt prachtig O+
besteld met een airport express en een mini-dvi naar dvi kabel.

geen boerderij geluiden, je hoort de fan wel heel lichtjes als je met je oor boven het toetsenbord gaat hangen. ook de power adapter hoor je alleen maar als je hem tegen je oor houdt.
afwerking is zeer netjes, wordt wel redelijk warm op de bekende plek
geen dode pixels oid, nu al zeer tevreden.

ik heb de standaard witte 2ghz versie met superdrive
morgen, als ik de accu heb leeggemaakt ff mijn 100gb 7k seagate schijf installeren, 2gb ebay geheugen zit ik nog op te wachten :X

[ Voor 22% gewijzigd door airliner op 22-06-2006 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180023

ik was vanmiddag in de apple store aan de lijnbaan in Rotterdam. De witte macbook die daar (sinds 1 maand!) staat heeft een vergeelde plek rechts naast het touchpad.
Ik heb uiteraard ook al hier op tweakers enzo dingen gelezen over de vlekken die al na een paar weken op sommige macbooks verschijnen, maar dit was voor mij toch wel een bevestiging dat er misschien toch niet zo overdreven wordt als ik dacht.
ik heb het er nog over gehad met een gast van de store, maar die had argumenten dat iedereen er heel de dag met zn handen aanzit nadat ze patat gegeten hebben etc. en dat er na verloop van tijd altijd vlekken op komen. Opzich zit daar ook wel wat in, maar hij had geen antwoord toen ik vroeg waarom de ibook die ernaast stond dan geen vlekken had, en al na 1 maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 20:06
Anoniem: 180023 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:00:
.... Opzich zit daar ook wel wat in, maar hij had geen antwoord toen ik vroeg waarom de ibook die ernaast stond dan geen vlekken had, en al na 1 maand?
Showmedellen zien er trouwes vaak echt ranzig uit, dus dat verbaast me niet. Die vergelijking met de iBook is niet helemaal eerlijk; ik denk niet dat er nog veel mensen met die iBook spelen eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Nu online
tweak_dude schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:08:
[...]

Showmedellen zien er trouwes vaak echt ranzig uit, dus dat verbaast me niet. Die vergelijking met de iBook is niet helemaal eerlijk; ik denk niet dat er nog veel mensen met die iBook spelen eerlijk gezegd.
Ik vind het juist een hele goede vergelijking. Weet jij veel hoe lang die iBook er al staat. Voordat de MacBook er was speelden de mensen natuurlijk met die iBook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

airliner schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 18:30:....als ik de accu heb leeggemaakt ff mijn 100gb 7k seagate schijf installeren, 2gb ebay geheugen zit ik nog op te wachten :X
Kan je laten weten hoeveel het scheelt met een 7200 rpm schijf? zowel qua snelheidswinst als accuduur?
oh en waar heb je m vandaan trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

is goed hoor, kan ik dat ook benchen ofzo? ben nieuw op de mac (os x is trouwens echt een verademing na windows)
besteld bij bij perfect-systems.nl

overigens mijn temp blijft fully stressed hangen op 54 graden voor beide cores volgens temperature monitor

[ Voor 31% gewijzigd door airliner op 22-06-2006 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
ik heb net me Macbook binnen en ben al een tijdje bezig, nu krijg ik echter 1 ding niet voor elkaar.
Verbinding maken met een windows computer via het netwerk. Ik zie de computer maar als ik dan verbinding wil maken en de gebruikersnaam en wachtwoord invoer dan krijg ik:

The alias "desktop" could not be opened, because the original item cannot be found.

Hoe kan ik dit oplossen iemand een oplossing aub _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Laatst online: 20:06
Flatwhite schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:10:
[...]

Ik vind het juist een hele goede vergelijking. Weet jij veel hoe lang die iBook er al staat. Voordat de MacBook er was speelden de mensen natuurlijk met die iBook!
Ik neem aan dat die dingen af en toe wel schoon gemaakt worden. Misschien dat er nu in verhouding veel meer mensen met die MacBook spelen dan dat er met die iBook werd gespeeld?
Maargoed ik ben ook benieuwd hoe het nou zit. Apple zou hier gewoon eens duidelijkheid over moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Flatwhite schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:10:
[...]

Die winkel is 'pas' sinds 31 maart open, dus die iBook staat er ook nog niet zo lang.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Nu online
Ik heb mijn MacBook nu een maandje en begin me te ergeren aan de manier waarop de Mac met de ethernetverbinding omgaat. De situatie is alsvolgt:

Situatie/Opstelling
Ik woon in een studentenhuis waar de inkomende (kabel)internetverbinding d.m.v een router wordt verdeeld over 4 kamers. In deze kamers bevinden zich zogenaamde "kastjes" waar je dan weer je UTP kabel in moet pluggen zodat je het internet op kan.

Probleem
Af en toe krijg ik de melding in Firefox "fout in de verbinding". Als ik bij Netwerk kijk dan staat er het volgende:

"Ingebouwde Ethernet is momenteel actief. Ingebouwde Ethernet heeft een door zichzelf toegewezen IP-adres en kan mogelijk geen internetverbinding tot stand brengen".

Kijk ik naar het ip-adres, dat door de Mac zelf is gegeven, dan staat er 169.254.123.77 Terwijl als ik de verbinding het wel gewoon doet ik als ip-adres 192.168.X.X krijg. Iets compleet anders dus.

Al geprobeerd
- Ethernet aan en uit zetten....werkt niet....situatie blijft hetzelfde
- kabel in en uit de Mac pluggen....werkt niet...
- kabel in en uit het "kastje" pluggen...wederom geen resultaat

Oplossing(en)
- De router resetten. D.w.z. aan en uit zetten....werkt wel...

Er moet toch een andere oplossing zijn....heeft iemand hier ervaring mee??

[ Voor 3% gewijzigd door Flatwhite op 22-06-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Het ligt duidelijk niet aan de Mac, aangezien het resetten van je router een oplossing biedt. Waarschijnlijk is het instellen van een statisch IP adres ook een oplossing. De DHCP server in je router werkt in ieder geval niet naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Nu online
En hoe kan ik een statisch IP-adres instellen??? Het gaat om een Sitecom router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Ik heb dat probleem met wegvallende ip adressen ook gehad op mijn iMac. Wat hielp was de windows pc in het netwerk opnieuw installeren. :9

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Flatwhite schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:17:
En hoe kan ik een statisch IP-adres instellen??? Het gaat om een Sitecom router...
het instellen van een statisch IP doe je op de Mac, niet in de router. Je doet dit onder System Prefs - Network - Built-in Ethernet - TCP/IP. Je zet 'Configure IPv4' dan op Manually, en voert de betreffende gegevens in. Eventueel (ik weet niet hoe het zit met je netwerkkennis) kun je even hier of hier kijken voor wat meer info over netwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tweak_dude schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:41:
[...]

Ik neem aan dat die dingen af en toe wel schoon gemaakt worden. Misschien dat er nu in verhouding veel meer mensen met die MacBook spelen dan dat er met die iBook werd gespeeld?
Maargoed ik ben ook benieuwd hoe het nou zit. Apple zou hier gewoon eens duidelijkheid over moeten geven.
Dat is dus juist niet zo, althans aan de lijnbaan niet, dat heb ik nog extra gevraagd in de store aan die gast. Ze maken die macbooks dus niet schoon. Wat ik nogal vreemd vond aangezien inderdaad jan met de pet eraan zit met zn patathanden. Maar ok, ik vind die vlekken denkik wel een te groot risico om nu een macbook te kopen, ik denk dat ik nog even wacht, misschien totdat de merom/core 2 duo erin zit, als dat niet te lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Ik heb nu sinds vandaag mijn macbook en heb nog een vraag hopelijk kan iemand mij helpen.
Als ik mijn scherm dicht klap gaat hij in sleep, dit heb ik liever niet hij moet dan gewoon aanblijven, waar kan ik dit instellen?

Hoe kan ik mijn laptop locken, zoals je met windows met de: windowstoets + L doet?

Waar zit de DELETE toets?

[ Voor 5% gewijzigd door KoBolD54 op 22-06-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

KoBolD schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:40:
Ik heb nu sinds vandaag mijn macbook en heb nog een vraag hopelijk kan iemand mij helpen.
Als ik mijn scherm dicht klap gaat hij in sleep, dit heb ik liever niet hij moet dan gewoon aanblijven, waar kan ik dit instellen?

Hoe kan ik mijn laptop locken, zoals je met windows met de: windowstoets + L doet?
Voor het 'clamshellmode-zonder-sleep' verhaal moet je even terugzoeken, is al eerder iets over gezegd. Voor een 'lock screen' optie heb ik wel iets ;) Doe het volgende (eenmalig):

* open Keychain Access (/Applications/Utilities/)
* ga naar de Prefs (cmd + , )
* vink 'Show status in menu bar' aan (er verschijnt nu in de menu bar een zwart hangslot)
* klik voortaan op het hangslot in de menu bar en kies 'Lock Screen' in het menu om je Mac te vergrendelen

Voilá! :)

edit:
Je delete bereik je door Fn + Backspace te drukken :)

edit2:
Als je Fast User Switching aan hebt staan kun je de lock-screen mode ook bereiken door simpelweg in het usermenu te kiezen voor 'Login Window'

[ Voor 21% gewijzigd door Whieee op 22-06-2006 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoBolD54
Whieee schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 23:47:
[...]

Voor het 'clamshellmode-zonder-sleep' verhaal moet je even terugzoeken, is al eerder iets over gezegd. Voor een 'lock screen' optie heb ik wel iets ;) Doe het volgende (eenmalig):

* open Keychain Access (/Applications/Utilities/)
* ga naar de Prefs (cmd + , )
* vink 'Show status in menu bar' aan (er verschijnt nu in de menu bar een zwart hangslot)
* klik voortaan op het hangslot in de menu bar en kies 'Lock Screen' in het menu om je Mac te vergrendelen

Voilá! :)

edit:
Je delete bereik je door Fn + Backspace te drukken :)

edit2:
Als je Fast User Switching aan hebt staan kun je de lock-screen mode ook bereiken door simpelweg in het usermenu te kiezen voor 'Login Window'
Big thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Flatwhite schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:00:
Ik heb mijn MacBook nu een maandje en begin me te ergeren aan de manier waarop de Mac met de ethernetverbinding omgaat. De situatie is alsvolgt:
Dan erger je je aan het verkeerde. Als je een 169.254.0.0/16 adres krijgt, betekent dat dat je geen DHCP adres kon krijgen binnen een bepaalde periode. Dat ligt niet aan je macbook (dan zou 't de 1e keer ook niet werken) maar aan je DHCP server, in dit geval die sitecom dus. Nu staat natuurlijk sitecom bekend om z'n geweldige kwaliteit, dus mischien moest je daar eens iets aan gaan doen ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Nu online
CyBeR schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:21:
[...]
Nu staat natuurlijk sitecom bekend om z'n geweldige kwaliteit, dus mischien moest je daar eens iets aan gaan doen ;)
Hahaha lol...ja ik weet het, maar ik ben niet degene die voor Sitestom heeft gekozen 8)7

Maar ik heb het advies opgevolgd om een statisch ip-adres in te vullen. Nadat ik dit had gedaan deed ie het weer....laten we hopen dat het zo blijft... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
Ik lees veel reacties waarin gesuggereerd wordt dat de Merom core wordt toegevoegd aan Macbooks of andere macs. Waarop is dit gebaseerd? Ik lees het namelijk nergens en vooral hier. De Merom is 'slechts' een nieuwe dual core chip van Intel voor mobile devices (laptop). Waarom zou Apple opeens als policy hebben om met alle (marketing) winden van Intel mee te waaien. Volgens mij maakt Apple gewoon duidelijke keuzes voor een middellange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@Jochem:

doordat Apple is overgestapt naar Intel kan het op hardwaregebied direct concurreren met de PC wereld, maar het kan ook een stuk directer vergeleken worden. Wanneer een consument twijfelt tussen PC of Mac en hij ziet dat de PC al een Merom heeft, terwijl de Mac het nog met een Yonah moet doen kiest de consument sneller voor de PC, omdat deze sneller zal zijn in zijn opvatting.

Kortom: het appels-peren verhaal is voor een groot deel van de baan, dus Apple moet wel mee. Vandaar dat we nu ook al zien dat Apple sneller met speedbumps komt (MacBook Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108824

Even een vraagje over AppleCare: als ik nu een oud AppleCare pakket nog heb liggen of koop dat oorspronkelijk voor de iBook is (wat nog niet geactiveerd is natuurlijk), is deze dan ook geldig met een MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Afbeeldingslocatie: http://images.macfixit.com/images/Swollen1.jpg
Nu zijn het de batterijen die zomaar opzwellen.

Voor de intelswitch had men het erover dat men niet de eerste generatie wilde hebben omdat men eerst de kinderziektes eruit wilde hebben..... ik snap nu wel waarom.

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 23-06-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

Jochem schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:15:
Ik lees veel reacties waarin gesuggereerd wordt dat de Merom core wordt toegevoegd aan Macbooks of andere macs. Waarop is dit gebaseerd? Ik lees het namelijk nergens en vooral hier. De Merom is 'slechts' een nieuwe dual core chip van Intel voor mobile devices (laptop). Waarom zou Apple opeens als policy hebben om met alle (marketing) winden van Intel mee te waaien. Volgens mij maakt Apple gewoon duidelijke keuzes voor een middellange termijn.
Als Apple kenner weet je toch dat de MacBook geen laptop maar een notebook is?
http://www.appledefects.com/?p=15

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42080

Ecteinascidin schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:37:
[afbeelding]
Nu zijn het de batterijen die zomaar opzwellen.

Voor de intelswitch had men het erover dat men niet de eerste generatie wilde hebben omdat men eerst de kinderziektes eruit wilde hebben..... ik snap nu wel waarom.
Is de Macbook Pro waar het om gaat, niet de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42080 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:51:
[...]

Bij mijn MacBook liet het plastic van de battery ook los op een gegeven moment.
Ding was sowieso 1 brok ellende.

(wacht nu dus op repair)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-04 20:12
Beetje offtopic, maar sinds wanneer staan al die adds onder aan de pagina?

Macbook Pro, 640 WD extern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1NGM4N
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-04-2024
Clox schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:25:
Beetje offtopic, maar sinds wanneer staan al die adds onder aan de pagina?
idd offtoppic maar wel irritant:s

Ontopic: * heeft iemand al een goede passende second skin kunnen vinden voor zn macbook.. ben druk opzoek maar zowel de apple store als mexpert enschede hebben beide nog geen skins:(

Verder ben ik zeer tevreden over mijn macbook.. tot op heden (3dagen) geen problemen en hij werkt zeer relax _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het blijft natuurlijk raden maar ik denk ook dat apple over gaat op de Merom als die beschikbaar is. Core Duo is alleen een tussenstap naar de Core 2 Duo. Ik zie geen reden waarom ze achter zouden blijven en nog steeds Yonah zouden gebruiken als de Merom al uit is. Ze zijn tenslotte op intel overgestapt omdat het allemaal zon geweldige stap vooruit was. Om idd nog niks te zeggen over de concurrentie die dan wel de Merom zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 42080 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:51:
[...]
http://theinquirer.net/?article=32596
Hier staat toch echt Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
W1NGM4N schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:43:
[...]

idd offtoppic maar wel irritant:s

Ontopic: * heeft iemand al een goede passende second skin kunnen vinden voor zn macbook.. ben druk opzoek maar zowel de apple store als mexpert enschede hebben beide nog geen skins:(

Verder ben ik zeer tevreden over mijn macbook.. tot op heden (3dagen) geen problemen en hij werkt zeer relax _/-\o_
Vorige week zeiden ze bij Mexpert dattie er deze week zou zijn. Ben vandaag weer ff langs geweest, nog niets binnen. Ook nog helemaal geen idee wanneer ze ze binnen krijgen. Schiet dus niet echt op zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Als je doorklikt naar MacFixit voor meer info, zie je toch echt dat het om de MacBook Pro gaat. Sowieso heeft de MacBook geen zilveren onderkant van de batterij, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

D'r kan net zo goed 'PowerBook 3400' naast staan. Dat aluminium is een dead giveaway dat 't bij ofwel een alu PowerBook hoort ofwel een MacBook Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
Ik zit die MacBook (en MacBook Pro) topics te volgen en eigenlijk bevalt het hele hitteverhaal van die dingen me niet. Ook de algemene kwaliteit van toetsen tot behuizingen, gepiep en het glanzende scherm bij de MacBook heeft mij doen afhaken. De iBooks zijn nu gezakt in prijs en ik vroeg me eigenlijk af of de laatste generatie van zowel de 12" als de 14" noemenswaardige problemen heeft, vooral qua warmte. Doel: internetten op de bank/bed, laatstgenoemde plek kan dus best warm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Mijn powerbook G4 wordt ook flink heet hoor dus ik denk dat het niet veel uitmaakt. Ik vind het sowieso te warm om met mijn powerbook in bed op schoot te zitten en ik doe er dan ook altijd een deken tussen, anders heb ik verkoolde benen :P
Hoe het met de ibooks zit weet ik niet maar het is wel dezelfde proc dus ik denk dat het niet veel uitmaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dancing_Animal schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:53:
Ik zit die MacBook (en MacBook Pro) topics te volgen en eigenlijk bevalt het hele hitteverhaal van die dingen me niet. Ook de algemene kwaliteit van toetsen tot behuizingen, gepiep en het glanzende scherm bij de MacBook heeft mij doen afhaken. De iBooks zijn nu gezakt in prijs en ik vroeg me eigenlijk af of de laatste generatie van zowel de 12" als de 14" noemenswaardige problemen heeft, vooral qua warmte. Doel: internetten op de bank/bed, laatstgenoemde plek kan dus best warm zijn.
Zo, heb net even een potje mahjong lopen spelen op de MB. Wat wordt ie heet zeg, je kunt je hand er nauwelijks tegen aan houden! En dat al van een eenvoudig grafisch spelletje, nu weet ik waarom ze 'em op de ene site ' The MacBook aka The Oven ' noemen, ha ha ha.
Ik las dat ze tijdens de ontwikkeling ervan al problemen hadden met de warmte, dat ze daarom wat Vaio engineers van Sony hadden weggekaapt om de problemen te verhelpen.
Ik vraag me af of het op lange termijn ook goed gaat met de warmteontwikkeling in dat ding. Weerhoudt me er overigens niet van om toch mijn 2e MacBook bestelling door te zetten, man oh man, wat is dat apparaat geil zoals de in Duitsland zouden zeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 06-05 11:57

Digistorm

tenax moderator pomorum

Dancing_Animal schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:53:
Een iBook wordt ook wel warm, maar voelt minder warm dan een PowerBook omdat het plastic de warmte minder doorgeeft. Ik kan er prima mee op schoot werken, surfen enzo. Als de CPU constant belast wordt dan wordt hij wel heter en wordt het minder comfortabel. In bed moet je sowieso oppassen want kussens en dekens isoleren heel goed, dus dan kan je laptop z'n warmte minder goed kwijt.

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 07:35

BaT

Kan iemand zeggen hoe Battlefield2 loopt onder Bootcamp/WinXP ? Ben zeer benieuwd hoeveel frames die ingebakke 'shared mem' videokaart trekt... en ff vermelden hoeveel gb intern ram je hebt :9

Creative Director - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
BaT schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 01:53:
Kan iemand zeggen hoe Battlefield2 loopt onder Bootcamp/WinXP ? Ben zeer benieuwd hoeveel frames die ingebakke 'shared mem' videokaart trekt... en ff vermelden hoeveel gb intern ram je hebt :9
Ga slapen :O

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Zometeen ja ... maar eerst wacht ik op antwoordt op me vraag, zonder kan ik namelijk niet slapen :o :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179128

pff, ik wou dat mijn macbook nog nieuw was :P
heb hem nu een week, maar het wachten en de eerste dagen zijn zo hard genieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Laatst online: 14-07-2021
CyBeR schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:21:
[...]

Dan erger je je aan het verkeerde. Als je een 169.254.0.0/16 adres krijgt, betekent dat dat je geen DHCP adres kon krijgen binnen een bepaalde periode. Dat ligt niet aan je macbook (dan zou 't de 1e keer ook niet werken) maar aan je DHCP server, in dit geval die sitecom dus. Nu staat natuurlijk sitecom bekend om z'n geweldige kwaliteit, dus mischien moest je daar eens iets aan gaan doen ;)
Vreemd dat je op een Mac een APIPA adres krijgt.. Dat zijn nl. Microsoft IP adressen. 8)7
edit: fout gedacht.. ze zijn door iana beschikbaar gesteld als private ip range.. http://www.rfc-editor.org/rfc/rfc3330.txt
zit nu btw. op m'n nieuwe macbookje te wachten totdat de accu leeg is vanwege calibreren. pff, wat duurt dat lang zeg! :+

[ Voor 19% gewijzigd door nilski op 24-06-2006 10:27 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Welnu, mijn macbook is afgelopen woensdag binnengekomen en ik wil mijn bevindingen tot nu toe graag delen;

Allereerst; wat is ie mooi!!! :D

levering was op tijd (besteld via webshop van apple)
mooie verpakking
alles is compleet
alles werkt
afwerking is netjes
bij het uitpakken mis ik wel de dummy notities van wat je eerst moet doen. (meestal word er een briefje bijgevoegd voor het opladen van accu ed.)

na het opstarten is het even een paar gegevens invoeren en je kunt aan de slag.
wat privacy mbt persoonlijke gegevens ben ik niet erg gecharmeerd, volgens Apple moet je maar alles aan ze vertellen
opstarten gaat snel (zelfs met 512MB)
inmiddels Windows XP onder Parallels en met bootcamp geinstalleerd. ff mee gekloot, onder bootcamp een bsd toen ik de webcam benaderde (wachten op driverupdate dus)

hij (of is het een zij? O+ ) word erg warm zoals iedereen zegt
geluid is best goed voor een laptop
webcam is afdoende voor msn ed (ben windows man ja..)
scherm valt me eerlijk gezegd een beetje tegen tov. die van Sony. Sony is helderder en van alle inkijkhoeken scherp. (collega heeft er een, wel iets duurder model)
accu gaat lang mee
erg compleet met blue tooth, wifi, 10/100/1000, DVD RW enz.
keyboard typt lekker, al lijkt het wel een mooi opvangbakje voor koffie..
de mijne is erg stil, zit er wel een fan in?! ook de adapter hoor ik niet.

ik heb hem gekocht omdat ik toe was aan een nieuwe notebook. als er geen Windows native op zou kunnen draaien had ik hem niet gekocht. geheugen via ebay besteld, is onderweg.
voor de prijs heb ik denk ik een mooi ding. osx moet ik nu gaan ontdekken, alle toetscombi's in windows zijn natuurlijk anders..

kortom; aanrader! :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door nilski op 24-06-2006 10:49 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nilski schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:15:
[...]

Vreemd dat je op een Mac een APIPA adres krijgt.. Dat zijn nl. Microsoft IP adressen. 8)7
edit: fout gedacht.. ze zijn door iana beschikbaar gesteld als private ip range.. http://www.rfc-editor.org/rfc/rfc3330.txt
zit nu btw. op m'n nieuwe macbookje te wachten totdat de accu leeg is vanwege calibreren. pff, wat duurt dat lang zeg! :+
moet je dat meteen de eerste keer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:06:
[...]

moet je dat meteen de eerste keer doen?
volgens het boekje in de eerste week en daarna eens per maand

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nilski schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 11:12:
[...]

volgens het boekje in de eerste week en daarna eens per maand
boekje, is dat iets van het pre-internettijdperk? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Picture:
Nwe Macbook (tweede al), 9 uur op de TPG zitten wachten (ben ik gisterenavond GVD de laatste), afijn ik blij, heb ik sinds gisteren 21:00 uur al 15 Kernel Panics gehad, samen met strepen etc op mijn scherm, gvd,gvd,gvd,gvd.
tussendoor even beide 1GB reepjes ram verwisseld van slot (dit hielp even, maar na 20 min. weer een panic.
Nu draai ik al een uur op 1GB in bank1 (afkloppen als dat het probleem is, reep kapot of bank kapot).

wie raakt hier btw wijs uit?
op de Applefora zegt men de CPU, en andere zeggen weer RAM.
Wat denken jullie, terugsturen naar mailamac of nog f uitproberen.

Sat Jun 24 10:13:39 2006
panic(cpu 0 caller 0x0019C9EF): Unresolved kernel trap (CPU 0, Type 14=page fault), registers:
CR0: 0x8001003b, CR2: 0x00000017, CR3: 0x0163d000, CR4: 0x000006e0
EAX: 0x0483b0d4, EBX: 0x00000000, ECX: 0xa0800000, EDX: 0x00000003
ESP: 0x00000017, EBP: 0x25203d48, ESI: 0x0483b0c8, EDI: 0x00000000
EFL: 0x00010293, EIP: 0x001640d5, CS: 0x00000008, DS: 0x25200010

Backtrace, Format - Frame : Return Address (4 potential args on stack)
0x25203be8 : 0x128b5e (0x3bbf84 0x25203c0c 0x131bbc 0x0)
0x25203c28 : 0x19c9ef (0x3c13b4 0x0 0xe 0x3c116c)
0x25203cd8 : 0x197b8d (0x25203cec 0x25203d48 0x1640d5 0x190048)
0x25203ce4 : 0x1640d5 (0x190048 0x3e80010 0x4a0010 0x25200010)
0x25203d48 : 0x168cab (0x483b0c8 0xa0800000 0x0 0x25203e08)
0x25203e28 : 0x160ea1 (0x25203f80 0xa0800000 0x0 0x1)
0x25203f78 : 0x19c4d6 (0x483b0c8 0xa0800000 0x0 0x1)
0x25203fd8 : 0x197acb (0x4700458 0x4700458 0x0 0x17) No mapping exists for frame pointer
Backtrace terminated-invalid frame pointer 0xbffff778

Kernel version:
Darwin Kernel Version 8.6.2: Thu Apr 13 18:48:29 PDT 2006; root:xnu-792.9.59.obj~1/RELEASE_I386

Sat Jun 24 10:28:47 2006
panic(cpu 1 caller 0x0013F815): wait queue deadlock - wq=0x3d34450, cpu=1

0x24a83d54 : 0x128b5e (0x3bbf84 0x24a83d78 0x131bbc 0x0)
0x24a83d94 : 0x13f815 (0x3bbc4c 0x3d34450 0x1 0x3a74428)
0x24a83dd4 : 0x13faad (0x3a74428 0x0 0x24a83df4 0x212)
0x24a83df4 : 0x11f7d0 (0x3db803c 0x499480 0x0 0x0)
0x24a83e54 : 0x11f9cc (0x3db803c 0x3d5a000 0x24a83e74 0x19ca02)
0x24a83eb4 : 0x11efee (0x3db803c 0x3d5a000 0x10000 0x0)
0x24a83ef4 : 0x12b582 (0x3d5a000 0x10000 0x0 0x19ca02)
0x24a83f24 : 0x12fe62 (0x24a83f3c 0x30 0x24a83f64 0x1354d4)
0x24a83f84 : 0x13d683 (0x3b78500 0x0 0x0 0x0)
0x24a83fd4 : 0x197a29 (0x0 0x0 0x35733b8 0x34b54000) Backtrace terminated-invalid frame pointer 0x0

Kernel version:
Darwin Kernel Version 8.6.2: Thu Apr 13 18:48:29 PDT 2006; root:xnu-792.9.59.obj~1/RELEASE_I386

Sat Jun 24 11:04:00 2006
panic(cpu 0 caller 0x0019C9EF): Unresolved kernel trap (CPU 0, Type 14=page fault), registers:
CR0: 0x8001003b, CR2: 0x78332e72, CR3: 0x00d28000, CR4: 0x000006e0
EAX: 0x78332e72, EBX: 0x03e28000, ECX: 0x03e28160, EDX: 0x78332e72
ESP: 0x78332e72, EBP: 0x24a5bf04, ESI: 0x00230d7f, EDI: 0x03b53470
EFL: 0x00010202, EIP: 0x00194de2, CS: 0x00000008, DS: 0x004a0010

0x24a5bdbc : 0x128b5e (0x3bbf84 0x24a5bde0 0x131bbc 0x0)
0x24a5bdfc : 0x19c9ef (0x3c13b4 0x0 0xe 0x3c116c)
0x24a5beac : 0x197b8d (0x24a5bec0 0x24a5bf04 0x194de2 0x3570048)
0x24a5beb8 : 0x194de2 (0x3570048 0x24a50010 0x10 0x4a0010)
0x24a5bf04 : 0x22ff2a (0x78332e72 0x1 0x24a5bf34 0x216005)
0x24a5bf34 : 0x230d7f (0x3e28000 0x1 0x0 0x240eea)
0x24a5bf64 : 0x34e5eb (0x35dcaa0 0xee6b280 0x24a5bf84 0x198bf5)
0x24a5bf84 : 0x13d683 (0x0 0x0 0x0 0x0)
0x24a5bfd4 : 0x197a29 (0x0 0x0 0x363e278 0x3e28000) Backtrace terminated-invalid frame pointer 0x0

Kernel version:

Sat Jun 24 11:08:57 2006
CR0: 0x8001003b, CR2: 0x223d657b, CR3: 0x00d28000, CR4: 0x000006e0
EAX: 0x223d657a, EBX: 0xfe01a8c0, ECX: 0x03a8a140, EDX: 0x03aa2684
ESP: 0x223d657b, EBP: 0x24a9bd34, ESI: 0x03b6b804, EDI: 0xc0a801fe
EFL: 0x00010202, EIP: 0x00211a75, CS: 0x00000008, DS: 0x24a90010

0x24a9bbc4 : 0x128b5e (0x3bbf84 0x24a9bbe8 0x131bbc 0x0)
0x24a9bc04 : 0x19c9ef (0x3c13b4 0x0 0xe 0x3c116c)
0x24a9bcb4 : 0x197b8d (0x24a9bcc8 0x24a9bd34 0x211a75 0x190048)
0x24a9bcc0 : 0x211a75 (0x190048 0x35b0010 0x3d70010 0x24a90010)
0x24a9bd34 : 0x226a7d (0xfe01a8c0 0x3b6b804 0x4 0x0)
0x24a9be74 : 0x2280bd (0x366a4100 0x0 0x3654ee00 0x48a2b8)
0x24a9bea4 : 0x211455 (0x366a4100 0x3654ee00 0x48a2b8 0x0)
0x24a9bf54 : 0x2114b4 (0x42d4f0 0x42d280 0x24a9bf84 0x34e67f)
0x24a9bf64 : 0x34e67f (0x35dc890 0xee6b280 0x24a9bf84 0x198bf5)
0x24a9bf84 : 0x13d683 (0x0 0x0 0x0 0x0)
0x24a9bfd4 : 0x197a29 (0x0 0x0 0x3a8a3b8 0xfe01a8c0) Backtrace terminated-invalid frame pointer 0x0

Kernel version:

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
ik zeg terug sturen.. :)

Je kan er zelf wel mee gaan klooien, maar de kans dat je het oplost is niet zo groot, de kans dat je meer stuk maakt des te groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147217

Probeer eens Memtest in single user mode. Dan kom je er snel genoeg achter of je een geheugenprobleem hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Random panics klinkt idd als een geheugenprobleem. Je moet bij de MacBook heel hard duwen om 't er goed in te krijgen, dus druk 't eens even echt stevig aan. Ik heb 't ook al een paar keer niet stevig genoeg aangedrukt. In mijn geval wilde 't helemaal niet booten (knipperend lampje) maar ik kan me voorstellen dat er ergens een 'omschakelpunt' zit en dat je daar precies tegenaan hangt. Of dat een van je reepjes idd gewoon slecht is. (Heb ik ook al 's gehad in m'n macmini, geheugen teruggestuurd, nieuw reepje gekregen, pas de probleme.)

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 24-06-2006 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Nu online
Offtopic:

Was het overigens 391 ! posts geleden niet tijd voor [MacBook]Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:54

4POX

Everybody is wired

Flatwhite schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:39:
Offtopic:

Was het overigens 391 ! posts geleden niet tijd voor [MacBook]Discussietopic en Mini-FAQ deel 3 ?
ben ik wel voorstander van.. Maar dan wel met een goede start post.

Met alles goed omschrijven.. do en don't en de links naar reviews, skins, foto's en video's.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flatwhite schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 19:39:
Offtopic:

Dat is nou het voordeel van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hmm vandaag in Apple Store eindhoven geweest, de witte en zwarte macbook eens bekeken...

conclusie; voorlopig geen macbook voor mij

reden: - de witte verkleurt, en de zwarte is gewoon echte TE lelijk, non apple...

hopelijk komen ze nog met een revision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hey ff wat anders, ik ben net lekker bezig aan het werken op mijn macbook. Voeding plus lange stekker (met randaarde erin) ook erop aangesloten. En wat denken jullie? BAM! kortsluiting door de MB voeding. net weer even in stopcontact gestopt, en die voeding geeft geen spanning meer af.

Ik ga binnenkort dus maar even weer contact opnemen met apple en ik ga ook vragen of ik ALLEEN de voeding kan omwisselen ipv het hele pakket (zeker omdat ik dik tevreden ben met deze macbook)

Dus ik weet niet of ik momenteel de eerste hier ben met een onstabiele voeding. Mijn voeding maakte trouwens ook een geluid die je kon dempen door je hand op de voeding te zeggen (dus net een luidsprekertje zeg maar). En mijn voeding werd erg heet. (maar ik denk dat wel meerdere mensen die hitte hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Phusebox schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:38:

reden: - de witte verkleurt, en de zwarte is gewoon echte TE lelijk, non apple...

hopelijk komen ze nog met een revision
Ik vind de zwarte er juist mooi uitzien! Daarkomt bij, ik wil liever iets wat niet opvalt, voor je het weet word je gestalked uit de trein en neergestoken omdat ze je met je opvallende witte macbook zagen... je weet het maar nooit tegenwoordig. Was nog een mooi zinnentje van in zo'n film.. Confidence :
King: [describing how he got shot in a white suit] We're checking our fingers and toes and we discover I got shot. I was the only one who got shot. You know why? White suit. I was the first one they saw, I was the first one they shot at, I was the first one they hit. You what I learned that day?
Jake: Not to wear white after Labor Day maybe?
King: Sometimes, Jake, style can get you killed.

[ Voor 9% gewijzigd door BaT op 25-06-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
BaT schreef op zondag 25 juni 2006 @ 01:32:
[...]
Ik vind de zwarte er juist mooi uitzien! Daarkomt bij, ik wil liever iets wat niet opvalt, voor je het weet word je gestalked uit de trein en neergestoken omdat ze je met je opvallende witte macbook zagen... je weet het maar nooit tegenwoordig. Was nog een mooi zinnentje van in zo'n film.. Confidence :
[...]
Pfff. sensatiebelust :/ ? Zo kun je natuurlijk wel blijven redeneren. Je mag de zwarte versie ook gewoon erg mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste

Dit topic is gesloten.