Ze zouden bijvoorbeeld je aan kunnen melden bij EA account terwijl de map aan het laden is, mislukt dat om wat voor de reden dan ook krijg je een melding MAAR je kunt gewoon spelen op server met de geladen map wetende dat je niet ranked speelt dus.
Er zijn genoeg kleine ergenissen die het 1 geheel maken, ik snap dat werkelijk niet behalve dat de mensen verantwoordelijk voor Battlefield series er puur alleen voor de centen zitten en totaal geen interesse hebben hoe leuk/makkelijk het moet spelen.
Laten we eens stap voor stap het proces doornemen als Battlefield speler zoals de game geleverd is en de gemiddelde speler geen tweaks etc doet
1. je moet door het proces van de movies na het aanklikken van bf2.exe die niet te escapen zijn.
2. inloggen op online account wat ook automatisch (als keuze desgewenst) had gekunt.
3. uitgaande van slechte tot geen support voor alternatieve gameserverbrowsers moet je ingame een server zoeken wat de meeste mensen zullen doen.
- dode servers pingen/selecteren bugged als de pest.
- slechte filtersupport.
- menu is niet overzichtelijk.
- menu in het algemeen 'lagged' bij muisgebruik ook al heb je een goede fps van 90 of meer, bf1942 was dit ook niet zo.
4. eindelijk een server gevonden je joint hem
- met een beetje pech is ie vol en wordt je doodleuk disconnected ipv in een wachtrij (wat een optionele keuze moet zijn of je wilt wachten totdat er een plek vrij is).
- als je shaders nog niet gemaakt zijn (of videoinstellingen gewijzigd) doet ie dat terwijl bf2 een map laad, hoe irritant is dat gezien dat je PC en de map moet laden en de shaders moet renderen, waste of resources zou veel sneller kunnen als dit proces apart gebeurde bij de videoinstellingen bijvoorbeeld of liever nog voordat directx geactiveert wordt, herstart van bf2 zal dan genoodzaakt zijn bij verandering van videoinstellingen maar het zal uiteindelijk een stuk sneller gaan.
5.Zit je eindelijk in de map moet een spawnpoint selecteren, 1 misklik op done en je klikt er bijvoorbeeld net iets boven dus ergens in de map is je spawnpoint selectie meteen unselected en mag je weer opnieuw je spawn selecteren of eronder dan mag je weer het spawnmenu tevoroschijn halen om nog eens op de done button te klikken. Het is een kleine issue maar het zijn imho deze kleine dingen waar niet over nagedacht is en irriteert.
- verder de minimap zelf, ik hou van totale overzichten zodat je weet welke vlag van welk team is zodat je erop in kan spelen. bf1942 was al slecht supported ook na aandringen van community, is uiteindelijk niets mee gedaan en in bf2 is het helemaal een ramp. Bij totale overview van de map verlies je de functies van de commandrozen, ook laat bf2 dan niet zien of je in de flagarea staat of niet en hoeveel vlaggen er veroverd zijn.
- zeer onoverzichtelijk overviews van squads/players (tab key default), ik denk dat een verandering van de kleurstelling al een stuk zal schelen aangezien op screens van bf2142 het een stuk duidelijker is.
- ook ingame 'lagged' de muiscursor.
- mogelijkheid die in bf1942 zit om de sound van radiomessages uit te schakelen zit niet in bf2.
- chat en radiomessages van specifieke id's (spelers) niet kunnen ignoren wat wel weer mogelijk is in bf1942.
Misschien dat het 1 en al miscommunicatie is tussen testers/producenten en programmeurs maar het verhaaltje begon eigenlijk al sinds bf1942 en veel is er niet anders gegaan kwa gebruikersgemak voor de eindgebruiker dus heb mijn vertrouwen wel verloren in een beter product jammer genoeg.
scan en uav had ik me al vaker over uitgelaten maar wil als voorbeeldje nemen dat ik laatst weer eens bf1942 speelde op wake, (allies en axis zijn daar omgekeerde tov van bf2 voor de duidelijkheid). De allies (amerikanen) hadden geen vlaggen meer en konden dus niet spawnen er was nog 1 speler over bij de allies. Omdat de axis niet alle vlaggen goed verdedigden kon deze allied dus in zijn eentje een vlag veroveren voor zijn team. Zie dat maar eens gebeuren in BF2.
[
Voor 4% gewijzigd door
Anoniem: 26235 op 30-05-2006 13:48
]