Mooi om te horen dat ik nog iemand heb kunnen helpen!!
Schiet toch weer iets beter op dan die 250.
Ga nu maar eens naar bed, morgen weer werken!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Mooi om te horen dat ik nog iemand heb kunnen helpen!!
In die onderste woon ikbjck schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:31:
[...]
Arnhem heeft meerdere telefooncentrales en Wanadoo/Orange heeft niet overal apparatuur staan waarschijnlijk. Er zijn wat 'kleinere' bij die minder interessant zijn om winstgevend te krijgen wellicht. Dit zijn ze allemaal van Arnhem en welke Wanadoo/Orange wel / niet zit met apparatuur en dus netwerk dekking... geen ideeEigenlijk zijn er 2 echt groot, Centrum en Presikhaaf. De andere zijn ongeveer 1/3 of de helft van het aantal aansluitingen/huishoudens van die twee.
Arnhem-Centrum
Arnhem-De Laar
Arnhem-Huissen
Arnhem-Malburgen
Arnhem-Oosterbeek
Arnhem-Presikhaaf
Arnhem-Rijkerswoerd
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dan zit Wanadoo daar gewoon niet, Tiscali ook niet zo te zien. Netwerk van BBned is er wel met ADSL2+ apparatuur. Kijk eens bij tweakdsl bijvoorbeeld voor aansluiting via BBned.BeQuietAndDrive schreef op maandag 10 juli 2006 @ 23:46:
[...]
In die onderste woon ikIk zal ze eens bellen. Misschien heeft het met het ADSL2 verhaal te maken. Thanx!
[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 11-07-2006 00:08 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
het was ook een beetje cynisch bedoelt, mijn modem is getraind op 19/1 en 30 mbit/sec is gewoon onmogelijk.. maar het plaatje zag er wel geil uit..Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 12:56:
[...]
Download dan eens een wat groter bestand. Die testen kloppen soms van geen kant.
Aha, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben ja! Blijft de prijs toch hetzelfde als met KPN Budget, alleen heb je dan geen KPN-lijn meer als de Orange-verbinding problemen heeft..Arunia schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:57:
Volgens mij is die 39,90 wanneer je volledig bij Orange gaat met telefonie erbij en dan de lijnhuur ipv het belbasispakket.
...
iop tha man schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:04:
hallo, ik probeer met mn nieuwe samsung e900 bluetooth verbinding te maken.
Hij ziet wanadoo_xxxx wel, maar daarna wil ie een service lijst ophalen, en dat lukt niet... is hier iets aan te doen?
ik heb orange al gechecked en kan ook geen instellingen vinden verder...
jah idd, dat had ik dus al gelezen, zoals je ziet krijg ik een melding die daar niet genoteerd staatcoorz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:54:
[...]
BT werkt voor geen meter hier, m'n PDA ziet wel de LB maar no way kan ik 'm pairen.
Pincode 0000 of nieuwe pincode slikt ie niet (ja ook, save now en na reboot).
Bagger ding.
[ Voor 46% gewijzigd door iop op 11-07-2006 18:53 ]
mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P
ik zie niet zo snel Wanadoo kaartjes van andere makelij disablen. Alle kaartjes gebruiken de Broadcom Chipset.. dus ze zouden dan op kaartnummer/ic moeten uitsluiten.. een heel karwei denk ik zo..Sensei_D schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:30:
Vndaag laptop binnengekregen en zou graag draadloos willen werken, maar zit nog te twijfelen of ik een PCMCIA kaart in de winkel moet halen of dat ik die van Wanadoo zelf moet huren. Is het namelijk niet mogelijk om de huidige werkende kaartjes te "disablen" m.b.v. een LiveBox update?
---
Via KPN blijft dus gewoon goedkoper. Ik zie nu niet echt in waarom ik zou overstappen naar Orange. nu kan ik kiezen of ik via KPN of via Orange bel, en het is nog goedkoper ook!Arunia schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:27:
lijnhuur € 9,95 per maand (eerste jaar € 5,00)
Dit is wat je bij Orange zou kunnen regelen.
Wat je ook kunt doen waarbij je dan € 9,64 betaald is het belbasis pakket.
[ Voor 19% gewijzigd door FicoF op 12-07-2006 08:35 ]
Ok, als je nu een abbo afsluit. Ik heb m`n abbo al bijna een jaar dus ik moet gewoon die 9.95 betalen.Klaassie schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:36:
Het is 9,67 voor het belbudget abbo van KPN. Het eerste jaar ben je dus totaal zo'n 60 euro duurder uit.
Verwijderd
Verwacht niet te veel van TV, de livebox kan telefonie al amper aan!!!Klaassie schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:36:
Het is 9,67 voor het belbudget abbo van KPN. Het eerste jaar ben je dus totaal zo'n 60 euro duurder uit.
Had ook al wel TV via de Livebox verwacht. Hebben ze zeker even uitgesteld na de problemen met de Livebox...
Nee, ook jij eerste jaar 5 euro per maandFicoF schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:45:
[...]
Ok, als je nu een abbo afsluit. Ik heb m`n abbo al bijna een jaar dus ik moet gewoon die 9.95 betalen.
[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 12-07-2006 11:53 ]
Zou ik ook zeggenTutti-frutti schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:48:
Verder vertelde de Orange medewerker dat belbudget er misschien wel uitgaat in 2007.
Ik kom zelfs op 198 maanden, maar je hebt geen KPN aansluiting meer die een eventuele andere ISP wel wil hebben als je overstapt. Het feit dat dit bij Orange zelf al het geval is op dit moment (nog wel, maar ja, hoe lang is "nog"?) maakt me een beetje huiverig om KPN eruit te gooien voor die 60 euro.(11 x (9,67 - 5)) / (9,95 - 9,67) = 183 maanden belbudget houden om het voordeel van KPN eruit te halen..
Daar heb je gelijk in ja, maar daarvoor heb ik eigk altijd nog m'n mobiel liggen, en ik heb het voordeel dat wij hier nog een extra lijn hebben liggen voor het alarm.Dido schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:56:
[...]
Zou ik ook zeggen
[...]
Ik kom zelfs op 198 maanden, maar je hebt geen KPN aansluiting meer die een eventuele andere ISP wel wil hebben als je overstapt. Het feit dat dit bij Orange zelf al het geval is op dit moment (nog wel, maar ja, hoe lang is "nog"?) maakt me een beetje huiverig om KPN eruit te gooien voor die 60 euro.
Los daarvan is een back-up mogelijkheid nooit weg, natuurlijk
Verwijderd
Das nie waar de kabel providers zoals Casema en UPC hebben KPN niet nodig.Arunia schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:52:
Ja, al die providers hebben KPN nodig,
Omdat dat kabelproviders zijn misschien..? En KPN nodig is voor ADSL, wat over de telefoonlijn gaat en niet via de kabel.Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:40:
[...]
Das nie waar de kabel providers zoals Casema en UPC hebben KPN niet nodig.
[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 12-07-2006 12:41 ]
The devil is in the details.
Al die slaat natuurlijk op die ADSL providers. Maar dat had Hahn ook al verklaard.Arunia schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:52:
Ja, al die providers hebben KPN nodig
Verwijderd
Je meent het!Hahn schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:41:
[...]
Omdat dat kabelproviders zijn misschien..? En KPN nodig is voor ADSL, wat over de telefoonlijn gaat en niet via de kabel.
Neem het zekere voor het onzekere. Als je in die molen terecht komt duurt het alleen maar nog langer.REDFISH schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:09:
We zijn op dit moment aan het overstappen van ISDN naar analoog. Dit zal maandagnacht gebeuren om 1 uur. Ik wil eigenlijk de periode zonder internet zo kort mogelijk houden. Daarom dacht ik nu al internet te bestellen. Ik weet alleen niet hoe dit precies gaat. Ik neem aan dat ik nog een formulier zal moeten invullen en opsturen. Nu is mijn vraag, hoeveel vantevoren voor de maandag kan ik alles afronden bij orange? Kan ik bijvoorbeeld vandaag al bestellen omdat het toch een week duurt voordat het verwerkt wordt? Iemand een tip?
[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 13-07-2006 00:21 ]
Verwijderd
Zonder KPN analoge telefonie aansluiting wel ja, maar uit het vervolg van je reactie maak ik dat wel op.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:15:
Weet iemand zeker dat als je orange adsl opzegt na een jaar en je wilt naar een andere adsl provider overstappen,
dan moet je weer zo'n 50 euro aansluitkosten betalen aan KPN ?
[ Voor 14% gewijzigd door MooDyBLueS op 13-07-2006 22:37 ]
Verwijderd
Hallo, hier precies hetzelfde, ook sinds vandaag Orange....en ook geen lamp meer in de livebox.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:09:
Hi, sinds vandaag Orange Familyman.. Helemaal goed, snelheid ok, alleen licht mijn lampje van de livebox niet op.. Het kleine pieleknopje naast phone+line reageert nergens op.. Is de verlichting eruit gesloopt met de nieuwe livebox van Orange of is die van mij stuk?
Tja, moet iets te zeiken hebben toch... ?
Haal 1.3Mb met een afstand van 1500m van de centrale.
Verwijderd
Ik mis die lamp niet hoor....sterker nog is het eerste wat ik uitgezet zou hebbenVerwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:35:
En dan te bedenken dat die oplichtende livebox voor mij DE reden was om over te stappen.. Ik voel me genaaid!
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Niet groot. Rechts onderin zit hij. Erg bescheiden en mooi als je het mij vraagt.Terryb47 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:49:
haha, fantastisch dat mensen em willen ruilen nu![]()
ik heb zelf net Orange Family aangevraagd, hopelijk gaat m'n telco-telco migratie gewoon soepel verlopen. maar ik begrijp dus dat de livebox een grote Orange logo heeft? dan had ik toch liever de "W" gehad. wie weet wil ik tegen die tijd er eentje ruilen
Hou mooi de KPN budgetlijn. want als je van provider wil wisselen heb je weer een KPN aansluiting nodig en dat moet je 50 euro aansluitkosten betalen. Het bedrag van de budgetlijn is 9,67 euro. Orange geeft een korting op de abonnementsprijs als je zelf het koper betaald (middels het budgetabonnement).Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:15:
Weet iemand zeker dat als je orange adsl opzegt na een jaar en je wilt naar een andere adsl provider overstappen,
dan moet je weer zo'n 50 euro aansluitkosten betalen aan KPN ?
als dat zo is huur ik mijn belbudget lijn van KPN liever door en wil ik niet dat Orange de lijn overneemt voor 5 euro het eerste jaar en 10 euro het 2e jaar !!.
Bovendien bel ik uitsluitend mobiel en niet met vast, en wil dan liever Orange family zonder telefoon voor e 19,95 plus e 9,67 kpn belbudget lijn. Totaal 29,62 euro
[ Voor 32% gewijzigd door MensionXL op 13-07-2006 23:50 ]
Ik heb zelf de 585 draaien omdat ik al een ATA kastje (PAP2) voor mijn VOIP heb. De Speedtouch werkt perfect, dus als je GEEN telefonie van WanaOrange wilt hebben is de 716g een oplossing.Pietersma schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:33:
Ik heb een beetje hetzelfde 'probleem' als MooDyBLueS hierboven. Ik ben ook van plan om over te stappen op Orange Family maar hoor toch teveel gezeik over die livebox. Ook telefonie schijnt niet altijd lekker te werken. Mijn idee was dus om zelf een wireless adsl2+ modem/router aan te schaffen met voip ondersteuning zodat ik daarmee kan internetten, en kan bellen via Voipbuster of iets dergelijk.
Weet iemand aan welke voorwaarden zo'n modem moet voldoen om te werken icm orange family adsl? Ik kwam na wat zoekwerk op deze site : http://www.routershop.nl/products/modems/draadloos/adsl-modems/adsl-over-analoog/voip. Zou de SpeedTouch 716g aan al mijn voorwaarden voldoen of zie ik iets over het hoofd? Iemand nog andere suggesties wellicht?
Bedankt voor je antwoord Tuut-Tuut. Ik was inderdaad niet van plan om telefonie van Orange erbij te nemen.Tuut-Tuut schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:02:
[...]
Ik heb zelf de 585 draaien omdat ik al een ATA kastje (PAP2) voor mijn VOIP heb. De Speedtouch werkt perfect, dus als je GEEN telefonie van WanaOrange wilt hebben is de 716g een oplossing.
Zo ver als ik weet geeft namelijk WanaOrange de telefonieinstellingen niet vrij, wat betekend dat je die dan ook niet kan instellen in je Speedtouch
Belangrijkste voorwaarde is dat het modem/router ADSL2 /ADSL2+ geschikt is.Pietersma schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:12:
[...]
Bedankt voor je antwoord Tuut-Tuut. Ik was inderdaad niet van plan om telefonie van Orange erbij te nemen.
Ik heb trouwens zo'n beetje alle '[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen' delen doorgelezen en kwam wel een lijsje tegen met geschikte wireless kaartjes in plaats van die van Wanadoo, maar is er ook zo'n lijsje voor geschikte vervangende modem/routers?
[ Voor 3% gewijzigd door Speedmaster op 14-07-2006 12:26 ]
Als je m'n naam goed schrijft welTuut-Tuut schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:07:
[...]
Belangrijkste voorwaarde is dat het modem/router ADSL2 /ADSL2+ geschikt is.
Wellicht zijn er nog meer gebruikers die een ander type hebben draaien, ik zou zeggen reageer.
@Lizzard; Is dit iets voor de startpost?
Kijk even op de site van Speedtouch, wellicht is er een profiel te downloaden voor jouw netwerk/providerfunkyduck schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:15:
Ik heb net speedtouch 716 aangesloten voor het orange family adsl.
Hij geeft in de config wel een groen vinkje bij DSL, maar bij ATM en Network niet.
Hij zegt connecting.
Moet ik nog iets speciaals doen?
Ik had mijn modem geconfigureerd voor Fiberworld ADSL2, maar dat zou de zelfde config moeten zijn
Sorry hoor maar bij deze aangepast.Lizard schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:12:
[...]
Als je m'n naam goed schrijft wel
Ik wil best een overzichtje maken met alternatieve werkende ADSL2 modems.
Alleen ga ik hiervoor niet 11 delen doorscannen.
Dus iedereen die een ander ADSL 2 modem werkend heeft laat het NU weten.
Hehe, je had daarvoor je posting niet hoeven te editten, meer voor de toekomst.Tuut-Tuut schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:28:
[...]
Sorry hoor maar bij deze aangepast.
De mijne is dus een speedtouch 585(i) v6
[ Voor 15% gewijzigd door Lizard op 14-07-2006 12:34 ]
Profiel voor Wandoo instelling gedownload van de site van Speedtouch.Lizard schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:32:
[...]
Hehe, je had daarvoor je posting niet hoeven te editten, meer voor de toekomst.
Maar heb je nog speciale instellingen moeten doen? Of waren de gegevens uit de SP voldoende?
Misschien zijn trainingspeeds ook leuk, aangezien vooral bij de upstream alternatieve modems vaak niet boven de 896 Kbit uitkomen.
Verwijderd
Ik zou persoonlijk gezien de huidige prijzen meteen voor een gigabit switch gaan, maar ja: Als je een switch koopt heeft iedereen direct Internet (mits PCs juist geconfigureerd natuurlijk qua IP adres, DNS server etc (alles automatic werkt))Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:56:
Wordt gek van van mijn router, krijg hem maar niet werkend achter de Livebox. Heb genoeg van al de gepruts.
Mijn vraag is... Als ik een switch zou kopen en deze rechtstreeks zou aansluiten op de livebox, zou iedereen dan direct internet hebben? We zitten hier met een Orange Family aansluiting, zonder telefonie.
We zijn in totaal met zijn 4en. Ik zat te denken aan deze (http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=3038) of aan deze switch (http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=5506).
[ Voor 23% gewijzigd door martdj op 14-07-2006 16:21 ]
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Nee, dat komt omdat dit topic over '[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI)' gaat.Hu9o schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:37:
Ik zit er over te denken om het Starter abbo af te sluiten bij Orange. Maar in dit topic kan ik daar bijzonder weinig ervaringen over vinden.
Komt dit omdat niemand dit abbo heeft?
[ Voor 18% gewijzigd door Lizard op 14-07-2006 19:48 ]
Verwijderd
Verwijderd
Yup. Router & DHCP-server zit in je LB.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:11:
Het werkt dus 100% zeker met een switch?, ik zou nml. net een nieuwe router kopen, maar nu ik dit zie, een goede switch is goedkoper natuurlijk.
Maar de lifebox deelt dan IP adressen uit?
site van speedtouch.nl doet het nu niet, maar volgens mij moeten het de zelfde instellingen zijn als voor fiberworld adsl2Tuut-Tuut schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:26:
[...]
Kijk even op de site van Speedtouch, wellicht is er een profiel te downloaden voor jouw netwerk/provider
[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 15-07-2006 10:05 ]
Deze is voor de 716 v5 R5 serie: http://www.speedtouch.nl/...585_R5x_config_nl_v10.exefunkyduck schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:46:
[...]
site van speedtouch.nl doet het nu niet, maar volgens mij moeten het de zelfde instellingen zijn als voor fiberworld adsl2
iemand anders de configfile voor deze modem?
Dat klinkt niet veelbelovend.... Het moet dan wel één van onderstaande modems zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door Mediacj op 15-07-2006 14:49 ]
Verwijderd
Heb wel eens m'n zyxel 2602h (ex-tiscali) gebruikt. Werkt op zich prima, maar traint wat lager in (ik dacht zo'n 10%).MooDyBLueS schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:59:
Ik twijfel nog steeds of ik de Livebox moet nemen of een Linksys of Draytek ADSL2+ modem/router. Het feit is dat ik gemengde verhalen hoor over de Livebox en buiten dat gegeven ik het ook wel prettig vind om slechts één kastje te hebben staan die alles kan.
Op het klantenservice van de Orange website kom ik deze lijst tegen met modems die werken. Helaas kom ik ook de volgende zin tegen:
[...]
Dat klinkt niet veelbelovend.
Zijn er mensen die ervaring hebben met een eigen ADSL2+ modem/router in een? Welke gebruik je dan?
Daarnaast nog een vraagje die hier misschien niet helemaal thuishoort, maar om daar nu een compleet ander topic te openen lijkt mij overbodig. Ik heb gelezen over QoS (Quality of Service), maakt dat nu echt veel uit tijdens gamen en/of streaming video? Ik zag dat Draytek dat pas in de Vigor 2800 serie heeft, wat me minimaal 160 euro gaat kosten. Linksys heb ik het helemaal niet bij gezien, maar die zijn erg karig met informatie op hun website.
Ik hoef ook geen telefonie, dus dat zit wel goed.Mediacj schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:48:
Ja met de Zyxel 2602HW werkt perfect, echter gebruik ik geen telefonie van Orange.
Kijk maar op marktplaats daar worden ze volop aangeboden voor een habbekrats.
Wat bedoel je met "traint wat lager in" ? De snelheid is 10% lager? Of reactievermogen, dus ping en dergelijke?Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:17:Heb wel eens m'n zyxel 2602h (ex-tiscali) gebruikt. Werkt op zich prima, maar traint wat lager in (ik dacht zo'n 10%).
Verwijderd
Snelheden zijn idd lager, zowel up als down. Ping heb ik toen niet naar gekeken.MooDyBLueS schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:38:
[...]
Wat bedoel je met "traint wat lager in" ? De snelheid is 10% lager? Of reactievermogen, dus ping en dergelijke?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 11:53 ]
Verwijderd
Thanks, het is gelukt!Tuut-Tuut schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 10:15:
[...]
Deze is voor de 716 v5 R5 serie: http://www.speedtouch.nl/...585_R5x_config_nl_v10.exe
en deze voor de 716iv5 R6 serie: http://www.speedtouch.nl/...T7xx_config_nl_R6x_v7.exe
Zorg er wel voor dat ale je kabels van je modem af zijn en je maar met 1 vaste kabel vanaf je PC naar je modem gaat en zet je firewall (ook die van XP!) uit
Dit zijn mijn settings die ik naar boven kon halen:
PVC Info (VPI.VCI): 8.35
Type: ETHoA
Suc6
Nee dit is niet aan te passen, is een vaste waarde, zorgen dat je korte kabel heb tussen isra en modem, en goed aangesloten.funkyduck schreef op maandag 17 juli 2006 @ 02:52:
[...]
Thanks, het is gelukt!
Ik krijg deze gegevens overigens van de modem:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 991 / 19.130
Kan ik de snelheid nog hoger zetten op een of andere manier?
Heeft dit met het lager in trainen te maken?
Klopt, doe de test eens op www.speedtest.nl dan zie je wat je in de testresultaten haalt. Welke ik overigens schrikbarend laag vind bij Orange Family (nog als Wanadoo aangeduid). En je kan zien hoe ver je van de centrale zit.Tuut-Tuut schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:15:
...
Snelheid is afhankelijk van hoever je van de centrale zit, als ik dit zo zie denk ik ongeveer 1 km
[ Voor 9% gewijzigd door MooDyBLueS op 17-07-2006 20:33 ]
Verwijderd
Deze is bijv. betrouwbaarder dan speedtest:MooDyBLueS schreef op maandag 17 juli 2006 @ 20:32:
[...]
Klopt, doe de test eens op www.speedtest.nl dan zie je wat je in de testresultaten haalt. Welke ik overigens schrikbarend laag vind bij Orange Family (nog als Wanadoo aangeduid). En je kan zien hoe ver je van de centrale zit.
Ik heb hem op zolder staan de modem, maar heb hem voor de gelegenheid even beneden aangesloten. Nu krijg ik dit:Tuut-Tuut schreef op maandag 17 juli 2006 @ 18:15:
[...]
Nee dit is niet aan te passen, is een vaste waarde, zorgen dat je korte kabel heb tussen isra en modem, en goed aangesloten.
Snelheid is afhankelijk van hoever je van de centrale zit, als ik dit zo zie denk ik ongeveer 1 km
[ Voor 13% gewijzigd door funkyduck37 op 17-07-2006 21:49 ]
[ Voor 3% gewijzigd door blup op 17-07-2006 21:53 ]
Op de site van Orange staat:oNNoZeLe schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:06:
Ik heb de aanvraag bij KPN om de lijn te activeren en dat zou volgende week maandag gedaan zijn, daarna de aanvraag bij orange de deur uit..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Volgens mij vind er altijd een line-check plaats.. kan me vergissen hoor.. de laatste keer dat ik DSL aangevraagd heb was ergens 1997 of 1998, via xs4all.. (ik kan nu ook liegen hoor)Hu9o schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:21:
[...]
Op de site van Orange staat:
"Je weet dat je Orange ADSL kunt bestellen als na onderzoek van KPN is gebleken dat dit abonnement leverbaar is op jouw adres"
Wordt hier mee die postcode check bedoeld aan het begin of moet er eerst iets anders gebeuren?
[ Voor 4% gewijzigd door oNNoZeLe op 18-07-2006 09:29 ]
Verwijderd
Ik zou een harde reset doen (instelling naar fabrieks-default). Misschien verwijzen de forwards naar het verkeerde ip ofzo. Zelf vind ik het vervelend dat de livebox nu z'n ip vrijgeeft wanneer je je pc uitzet. Kun je niet meer via Wakeup on Lan je pc op afstand inschakelen.Kamikazi schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:24:
Sinds die liveupdate naar de 'Orange' omgeving kan ik van buitenaf niet meer op m'n webserver komen, ondanks dat alle poorten gewoon keurig open staan in de Livebox. Ook kan ik niet meer thuis een VPN verbinding opzetten: meer als vervelend en ik kan geen oplossing ervoor vinden. Iemand anders toevallig wel?
_██_
(ಠ_ృ)
Verwijderd
news.orange.nl werkt hier! Wel is hij erg traag met downloaden (50 kbs???)blup schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:53:
Je post 3x achterelkaar....
maargoed, kan iemand op de newsservers komen?
news.wanadoo.nl
news.orange.nl
komen uit op,
news.euronet.nl
maar mn newsreactor failed erop @ 119
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 22:34 ]
Verwijderd
Upstream 1020 Kb |
DownStream 14788 Kb |
Afname Dichtbij : 30.0 (dB) |
Ver weg : 11.4 (dB) |
SNR-marge Dichtbij : 6 (dB) |
Ver weg : 12 (dB) |
Verwijderd
werkt hier ook goed. Ik haal echter ook maar 50kB/s.Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 14:01:
[...]
news.orange.nl werkt hier! Wel is hij erg traag met downloaden (50 kbs???)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 23:14 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Als het is zonder dat je lijn verbreekt (als dat gebeurt kom je elke keer op iets andere waardes en moet je op onderzoek uit waarom het gebeurt) kan het komen door de SRA functie die standaard aan staat misschien in je Speedtouch. Dan heeft Wanadoo die ook aan staan op de centrale kant als mogelijkheid.funkyduck schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:43:
kabeltje op zolder er in en er weer uit en voila:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 999 / 20.404
Hoe kan het nou dat ie steeds hoger wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 19-07-2006 00:23 ]
Verwijderd
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 00:45 ]
Verwijderd
Zelfde hier..Ook maar 3 draadjes. Welk programma gebruik jij? Want op pagina 28 staat een uitleg om meer draadjes te kunnen openenVerwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:12:
[...]
werkt hier ook goed. Ik haal echter ook maar 50kB/s.
Wel weinig, maar wel compleet, retentie verschilt per groep, heb het van 1 dag tot 5 dagen gezien. Maar een verademing in vergelijking tot die van chello
Ik krijg trouwens max. 3 draadjes open, jij dan?
Verwijderd
Geen alarmlijn hier. Ik hoop alleen dat de snelheid nu zo blijftbjck schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 00:53:
Kan heel simpel zijn dat Wanadoo even wat onderhoud doet op de centrale van afstand en je lijn even onderuit moest daarvoor (software aanpassing bijvoorbeeld).
Of je hebt een alarmcentrale op je KPN aansluiting die je voor je livebox hebt aangesloten of zonder splitter op je telefoonlijn voor je livebox. Die willen nog wel eens rond deze tijdstippen de lijn gaan controleren of wat doorsturen naar een alarmcentrale....
Als het een alarmsysteem is waar de lijn ook op aangesloten is of eerst doorheen gaat moet je hem op een ADSL splitter aansluiten die je voor je livebox op de lijn zet en de lijn niet meer door je alarmsysteem laten lopen.
Verwijderd
Ik gebruik Grabit, ik heb de methode gelezen, maar het is wel omslachtig. Ik vind het zonde om nu even snel 3 andere adressen aan te maken, als je in de toekomst misschien een nieuwe wilVerwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:15:
[...]
Zelfde hier..Ook maar 3 draadjes. Welk programma gebruik jij? Want op pagina 28 staat een uitleg om meer draadjes te kunnen openen
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 01:38 ]
Verwijderd
Ik kom met Orange family ook niet boven de 4 Mb netto. Tevens is die Orange Open reclame ook al gelogen. Let op: Orange blokkeert poort 25. Als je een eigen mail adres hebt (bijvoorbeeld van je werk), dan moet je thuis telkens de uitgaande mail server aanpassen. Anders kun je niet mailen.Roeland_ schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:58:
Vandaag is mijn orange opgeleverd en flink lopen testen met snelheden. Heb m'n livebox nog niet opgehaald, maar heb een speedtoch 546 aangesloten die ik van m'n werk heb meegenomen.
Modem geeft de volgende snelheid aan: "Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 980 / 20107". Dit klopt ook met de afstand van de centrale 683 meter.
Zoals hier al werd aangegeven ben ik niet af gegaan op de snelheden van mordax.nl of speedtest.nl maar heb een aantal grote bestanden van o.a. ftp.orange.nl en ftp.surfnet.nl gedownload. Overal kwam de snelheid helaas niet boven de 800 Kbytes. Na een uurtje testen heb ik toch maar Orange gebeld en daar kwam het volgende gesprek uit, moest er wel om lachen
Vraag: Hallo ik haal niet de volledige snelheid, maar 1/3 van de snelheid
Antwoord: Ja uhmmmm de eerste dag dat de aansluiting is opgeleverd werkt de verbinding nog niet helemaal 100%. U kunt het beter morgen nogmaals proberen dan zal het een stuk sneller gaan.
Vraag: Maar waar ligt dit dan aan?
Antwoord: Ja uhmmm uhmmm uhmmm, ik ben zelf niet echt technisch onderlegt dus daar kan ik geen antwoord op geven. Maar uit ervaring weet ik dat het de dag erna wel snel werkt. :):)
Vraag: U bent niet technisch onderlegt dus, zou ik iemand kunnen spreken die wel technisch onderlegt is?
Antwoord: Ja dan kun u het beste nog een keer bellen :):)
Vraag: Kunt u mij niet doorschakelen, want anders moet ik weer het hele menu door a 0,20cent per minuut
Antwoord: Nee sorry, ik kan u niet doorschakelen, dat kan niet met mij toestel.
Maar goed, iemand ervaring met de snelheid de eerste dag?
Ik haal morgen m'n livebox op en probeer het gewoon nog een
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq