[Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 25.863 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:14

-ET-

Phone Home

Ik heb inmiddels ook de Orange firmware. Maar ik moet zeggen tot nu toe tevreden. Modem traint nu in met 15Mbit ipv met 14Mbit. Dus toch weer 1Mbit erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Vraag zal vast wel eens eerder zijn gesteld, maar ik heb het nog niet duidelijk kunnen vinden: is het mogelijk om 2 computers aan te sluiten op de livebox? Want er staat wel dat er 2 Ethernet-poorten op zitten, maar zijn allebei die poorten (tegelijk) te gebruiken om computer(s) te verbinden met het internet?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

-ET- schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:39:
Ik heb inmiddels ook de Orange firmware. Maar ik moet zeggen tot nu toe tevreden. Modem traint nu in met 15Mbit ipv met 14Mbit. Dus toch weer 1Mbit erbij
Gaat die firmware automatisch? Ik heb nog geen nieuwe namelijk..

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:36:
Vraag zal vast wel eens eerder zijn gesteld, maar ik heb het nog niet duidelijk kunnen vinden: is het mogelijk om 2 computers aan te sluiten op de livebox? Want er staat wel dat er 2 Ethernet-poorten op zitten, maar zijn allebei die poorten (tegelijk) te gebruiken om computer(s) te verbinden met het internet?
Ze zijn allebei tegelijk te gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:22:
[...]

Ze zijn allebei tegelijk te gebruiken. ;)
Dus het is niet zo dat één voor internet is en de andere voor netwerk? Want mij gaat het er alleen om dat 2 computers op het internet kunnen, netwerk hoeft van mij niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:28:
[...]

Dus het is niet zo dat één voor internet is en de andere voor netwerk? Want mij gaat het er alleen om dat 2 computers op het internet kunnen, netwerk hoeft van mij niet :P
Als je dit zegt, moet je je misschien effe in netwerken verdiepen... D'r gaat vast een wereld voor je open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verbal Kint schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 12:10:
[...]

Maar zo'n nieuw KPN abbo kost dan weer 50,- euro. Terwijl je het daarna wellicht meteen weer inwisselt voor een ADSL + voip aansluiting. Vreemde gang van zaken.
Monopolieposities zijn een slecht iets. Maarja, KPN heeft wel eigenhandig die bekabeling aangelegd en houdt de centrales draaiende.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft orange ook nieuwsservers, zo ja, goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:24:
Heeft orange ook nieuwsservers, zo ja, goede?
Wanadoo had voor zover ik weet goede nieuwsservers, dus het lijkt me dat Orange die nu ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-05-2023

DAJ

Vandaag de Livebox binnengekregen. Hoewel ik 1 PC draadloos wil aansluiten, heb ik niet gekozen voor de draadloze versie. Ik heb de Livebox aangesloten op een draadloze router.
Nu het probleem: als ik de router via een ethernetkabel aansluit op de PC, werkt alles. Draadloos lukt echter niet.
Ik heb de Livebox aangesloten op een LAN poort van de router, de router het IP adres 192.168.1.99 gegeven en de DHCP in de router uitgezet.
• Als ik op de draadloze PC het IP adres dynamisch zet, kan ik helemaal niets.
• Geef ik de draadloze PC een vast IP-adres (192.168.1.3) dan kom ik wel in het menu van de router (IP-adres 192.168.1.1) en in het menu van de Livebox (192.168.1.99) maar NIET op internet.
In het menu van de router kan ik ook aangeven welke PC draadloos verbinding mogen maken. Normaal staat hier een lijstje met mijn 2 PC’s. Nu is dit lijstje echter leeg.

Kan iemand me vertellen wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
DAJ schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:32:
Vandaag de Livebox binnengekregen. Hoewel ik 1 PC draadloos wil aansluiten, heb ik niet gekozen voor de draadloze versie. Ik heb de Livebox aangesloten op een draadloze router.
Nu het probleem: als ik de router via een ethernetkabel aansluit op de PC, werkt alles. Draadloos lukt echter niet.
Ik heb de Livebox aangesloten op een LAN poort van de router, de router het IP adres 192.168.1.99 gegeven en de DHCP in de router uitgezet.
• Geef ik de draadloze PC een vast IP-adres (192.168.1.3) dan kom ik wel in het menu van de router (IP-adres 192.168.1.1) en in het menu van de Livebox (192.168.1.99) maar NIET op internet.
In het menu van de router kan ik ook aangeven welke PC draadloos verbinding mogen maken. Normaal staat hier een lijstje met mijn 2 PC’s. Nu is dit lijstje echter leeg.

Zet de DHCP van de router weer aan, maar verander de DHCP server naar 192.168.2.1 ipv 192.168.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ

DAJ

Als ik DHCP weer aanzet, kom ik zelfs via de ethernetkabel niet meer op internet. Hoe kan ik de DHCP server veranderen in 192.168.2.1? In het menu van de router (Sitecom WL-106) zie ik deze mogelijkheid nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
bjck schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 00:50:
Capaciteits probleem op je centrale kan je bijna niet vaststellen, dan moet jij lagere snelheden halen dan andere Wanadoo abbonnees vanaf dezelfde server en eigenlijk testen met meerdere computers of liefst dezelfde. Anders heb je teveel variabelen/verschillen in je test.

Download eens een testfile vanaf http://test.leaseweb.nl/ of zelfs 2 tegelijk en wat haal je dan?

Want speedtest.nl is al beroerd als je een virusscanner hebt die je browser controleert constant. Je PC niet lekker loopt of druk is met iets anders of niet ingelogd bent met het juiste abonnement gekozen bij je gegevens.

Misschien niet leuk om te horen, maar je proxy-test zegt bar en bar weinig en je probeert conclusies te trekken of een richting op te denken.
Met mijn proxytest wil ik helemaal niets bewijzen of aantonen. Ik constateerde gewoon dat door een proxy te gebruiken alles een stuk sneller ging en heb daarna gepoogd hier een verklaring voor te vinden. De verklaring moet zoals eerder gezegd niet client-side gezocht worden, aangezien het enige verschil met een maand geleden (zowel qua hardware als qua software) mijn internetabonnement + livebox is.

Via test.leasweb.nl haal ik 1000kb/s als ik meerdere draadjes tegelijk openzet. Met mijn proxy haal ik daar zelfs 2000kb/s!

Zoals gezegd: ik blijf het feit dat er een verschil is opvallend vinden en heb er geen goede verklaring voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

DAJ schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:09:
Als ik DHCP weer aanzet, kom ik zelfs via de ethernetkabel niet meer op internet. Hoe kan ik de DHCP server veranderen in 192.168.2.1? In het menu van de router (Sitecom WL-106) zie ik deze mogelijkheid nergens.
Probeer een fixed IP + gateway/DNS (=livebox) in de wireless NIC te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ

DAJ

coorz schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:01:
[...]

Probeer een fixed IP + gateway/DNS (=livebox) in de wireless NIC te zetten.
Ik heb vrijwel geen verstand van netwerken 8)7 , maar ik doe mijn best. Ik neem dat ik bij Draadloze netwerkverbinding (in de taakbalk) een vast IP-adres moet opgeven (198.168.1.2) en biij DNS-server het IP-adres van de Livebox (198.168.1.1)?
Dat heb ik geprobeert maar het help niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Kunnen we in dit topic ook de 'Open Orange' aanbiedingen bespreken? Of is dit meer voor mensen die Orange mobiele telefonie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

DAJ schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 19:38:
[...]

Ik heb vrijwel geen verstand van netwerken 8)7 , maar ik doe mijn best. Ik neem dat ik bij Draadloze netwerkverbinding (in de taakbalk) een vast IP-adres moet opgeven (198.168.1.2) en biij DNS-server het IP-adres van de Livebox (198.168.1.1)?
Dat heb ik geprobeert maar het help niet.
Zet de gateway ook op het ip van je LiveBox 192.168.1.1 (of was 99 bij jou?) en probeer ook als DNS server de 194.134.5.5.
Heeft je router een DHCP relay mode optie ergens?

[ Voor 4% gewijzigd door coorz op 04-07-2006 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
ZjieB schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 18:39:
[...]

Met mijn proxytest wil ik helemaal niets bewijzen of aantonen. Ik constateerde gewoon dat door een proxy te gebruiken alles een stuk sneller ging en heb daarna gepoogd hier een verklaring voor te vinden. De verklaring moet zoals eerder gezegd niet client-side gezocht worden, aangezien het enige verschil met een maand geleden (zowel qua hardware als qua software) mijn internetabonnement + livebox is.

Via test.leasweb.nl haal ik 1000kb/s als ik meerdere draadjes tegelijk openzet. Met mijn proxy haal ik daar zelfs 2000kb/s!

Zoals gezegd: ik blijf het feit dat er een verschil is opvallend vinden en heb er geen goede verklaring voor.
Misschien nog even de Livebox een reset geven en anders wordt het even bellen naar de helpdesk. Kan zijn dat de Livebox zelf brak is. Als het aan de lijn ligt, dan wordt het wel een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ

DAJ

coorz schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:16:
[...]

Zet de gateway ook op het ip van je LiveBox 192.168.1.1 (of was 99 bij jou?) en probeer ook als DNS server de 194.134.5.5.
Heeft je router een DHCP relay mode optie ergens?
Zit ik goed als ik kijk bij Draadloze netwerkverbindingen -> eigenschappen -> Internetprotocol (TCP/IP)? Daar moet ik toch het IP-adres (192.168.1.3) en de DNS-server en gateway (beide 192.168.1.1) opgeven? Dat heb ik geprobeerd (ook met DNS 194.134.5.5) maar het lukt nog steeds niet.
DHCP relay mode kan ik nergens vinden in het menu van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
DAJ schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 17:32:

Ten eerste neem ik aan dat je de router op een LAN poort van de Livebox aansluit en niet andersom ;) Ten tweede zou ik als je een router gebruikt juist alles via de DHCP van de router gebruiken en niet van het modem (Livebox). Als modem en router dezelfde DHCP-ranges hebben, zul je een van beide moeten aanpassen (router), anders laat beide DHCP's lekker aan. Later kun je nog bijvoorbeeld je router als DMZ host instellen op de Livebox. En als laatste, een draadloze verbinding is echt niets anders dan een kabel die je doormidden knipt maar "data-technisch" verbonden blijft, echter de brakheid van je router/adapter kan voor problemen zorgen. De Livebox daar normaal gesproken in jouw geval helemaal niets te maken met draadloos, tenzij je inderdaad per se wil dat die PC een IP krijgt uit de DHCP van de Livebox. Ik kan me niet voorstellen waarom, maar ja het zou kunnen. ;)

Je hebt die router niet voor niets, gebruik hem dan ook waar hij voor bedoeld is: je netwerk regelen. Dus vergeet die Livebox even, sluit hem zelfs niet aan, zorg dan dat alles computers netjes verbonden zijn met je router, hetzij gedraad hetzij draadloos. Is vanaf elke pc de router-pagina zichtbaar, zo ja, sluit dan pas de Livebox op de Wan van je router aan en zorg ervoor dat je Livebox de router voorziet van internet en dus het hele netwerk wat erachter hangt. Beste kun je ff een overzichts tekeningetje maken.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ

DAJ

dinkelover schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 01:01:
[...]
Ten eerste neem ik aan dat je de router op een LAN poort van de Livebox aansluit en niet andersom ;) Ten tweede zou ik als je een router gebruikt juist alles via de DHCP van de router gebruiken en niet van het modem (Livebox). Als modem en router dezelfde DHCP-ranges hebben, zul je een van beide moeten aanpassen (router), anders laat beide DHCP's lekker aan. Later kun je nog bijvoorbeeld je router als DMZ host instellen op de Livebox. En als laatste, een draadloze verbinding is echt niets anders dan een kabel die je doormidden knipt maar "data-technisch" verbonden blijft, echter de brakheid van je router/adapter kan voor problemen zorgen. De Livebox daar normaal gesproken in jouw geval helemaal niets te maken met draadloos, tenzij je inderdaad per se wil dat die PC een IP krijgt uit de DHCP van de Livebox. Ik kan me niet voorstellen waarom, maar ja het zou kunnen. ;)

Je hebt die router niet voor niets, gebruik hem dan ook waar hij voor bedoeld is: je netwerk regelen. Dus vergeet die Livebox even, sluit hem zelfs niet aan, zorg dan dat alles computers netjes verbonden zijn met je router, hetzij gedraad hetzij draadloos. Is vanaf elke pc de router-pagina zichtbaar, zo ja, sluit dan pas de Livebox op de Wan van je router aan en zorg ervoor dat je Livebox de router voorziet van internet en dus het hele netwerk wat erachter hangt. Beste kun je ff een overzichts tekeningetje maken.
Zoals ik al eerder schreef, heb ik vrijwel geen verstand van netwerken. Ik moet dus afgaan op wat anderen zeggen. Uit eerdere berichten had ik begrepen dat ik:
- De router een IP-adres uit de range van de Livebox moet geven (bijv. 192.168.1.99)
- De DHCP van de router uit moet zetten. De Livebox is al een router die IP-adressen uitdeelt en als zowel de Livebox als de router IP-adressen gaan uitgeven, geeft dit onherroepelijk problemen
- De Livebox moet aansluiten op een LAN-poort (!!) van de router.

Op die manier zou de router niet als router werken (twee routers achter elkaar zou problemen geven), maar als switch.

Zoals ik al schreef, werkt dit dus niet.

Als ik jouw verhaal goed begrijp, is het dus geen probleem om twee routers achter elkaar te zetten als ze maar niet in dezelfde IP-range zitten? De router heeft het adres 192.168.0.1 en de Livebox 192.168.1.1. Dat zijn volgens mij twee verschillende ranges.
Wat nu?
- Het IP-adres van de router (192.168.0.1) gewoon laten staan
- De DHCP van de router gewoon aan laten staan
- Zorgen dat ik op beide PC’s in het menu van de router kan komen
- De Livebox aansluiten op de WAN-poort van de router
En dan zou het moeten werken?

Ik ga het straks even proberen. De komende uren wordt ik geacht te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door DAJ op 05-07-2006 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 22:14

-ET-

Phone Home

IkWilbert schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:21:
[...]

Gaat die firmware automatisch? Ik heb nog geen nieuwe namelijk..
Dat gaat automatisch. Alhoewel ik wel moet zeggen dat ik de livebox een keer heb laten herstarten. En vervolgens stond de orange firmware erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Ik heb ook de livebox binnen gekregen. Er staat nu ook netjes een Orange logo op :) Ik heb hem nog niet geconfigureerd dus ik weet ook niet of het logo veranderd is wat oplicht :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

@DAJ
Als je de router in een ander netwerk plaats zal je niet meer bij de LB config page kunnen komen...

Wat ik zou doen:
- LB op router aansluiten LAN<>LAN poort
- DHCP van de LB uitzetten
- Router IP fixed IP geven in dezelfde range (192.168.1.99)
- DHCP op router aanzetten met een kleine range adressen, en als gateway en DNS de LB ingeven (192.168.1.1), alternative DNS: 194.134.5.5
- wireless NIC op DHCP zetten, verifieren of ie kontakt maakt en checken of je op zowel de LB als de routers config page kan komen
- firewall van router kan evt. ook nog in de weg zitten, evt uitschakelen en kijken of dat helpt.

Als je router DHCP relay ondersteunde had je dit allemaal niet hoeven doen. Welk merk/type router heb je?

[ Voor 4% gewijzigd door coorz op 05-07-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ

DAJ

coorz schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:39:
@DAJ
Als je de router in een ander netwerk plaats zal je niet meer bij de LB config page kunnen komen...

Wat ik zou doen:
- DHCP op router aanzetten met een kleine range adressen, en als gateway en DNS de LB ingeven (192.168.1.1), alternative DNS: 194.134.5.5
- wireless NIC op DHCP zetten, verifieren of ie kontakt maakt en checken of je op zowel de LB als de routers config page kan komen
- firewall van router kan evt. ook nog in de weg zitten, evt uitschakelen en kijken of dat helpt.

Als je router DHCP relay ondersteunde had je dit allemaal niet hoeven doen. Welk merk/type router heb je?
Ik heb de Sitecom WL-106.

Een paar vragen over jouw oplossing:
- Hoe kan ik de DHCP van de LB uitzetten? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit via Telnet zou moeten, maar ik heb totaal geen idee wat Telnet is.
- Gateway en DNS: ik zit toch goed als ik deze zaken instel via Netwerkverbindingen -> draadloze netwerkverbindingen -> eigenschappen -> Internetprotocol (TCP/IP)? Als ik het goed heb moet je dan ook nog op “geavanceerd” klikken (kan ik nu niet uitproberen, ik zit op mijn werk).
- Wireless NIC op DHCP zetten. Hoe doe ik dat? Bedoel je het IP-adres via Netwerkverbindingen -> draadloze netwerkverbindingen -> eigenschappen -> Internetprotocol (TCP/IP) op dynamisch zetten?

Dit zou ik dus allemaal niet hoeven doen als de router DHCP relay zou ondersteunen? Ik heb al geschreven dat ik geen verstand heb van netwerken, maar ik kan in de router nergens iets vinden over DHCP relay. Ik hoop dat jij (of iemand anders) misschien kan achterhalen of mijn router dit ondersteund en me kan vertellen hoe ik dan moet instellen.

In ieder geval al bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

DAJ schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:12:
[...]

Ik heb de Sitecom WL-106.

Een paar vragen over jouw oplossing:
- Hoe kan ik de DHCP van de LB uitzetten? Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit via Telnet zou moeten, maar ik heb totaal geen idee wat Telnet is.
- Gateway en DNS: ik zit toch goed als ik deze zaken instel via Netwerkverbindingen -> draadloze netwerkverbindingen -> eigenschappen -> Internetprotocol (TCP/IP)? Als ik het goed heb moet je dan ook nog op “geavanceerd” klikken (kan ik nu niet uitproberen, ik zit op mijn werk).
- Wireless NIC op DHCP zetten. Hoe doe ik dat? Bedoel je het IP-adres via Netwerkverbindingen -> draadloze netwerkverbindingen -> eigenschappen -> Internetprotocol (TCP/IP) op dynamisch zetten?

Dit zou ik dus allemaal niet hoeven doen als de router DHCP relay zou ondersteunen? Ik heb al geschreven dat ik geen verstand heb van netwerken, maar ik kan in de router nergens iets vinden over DHCP relay. Ik hoop dat jij (of iemand anders) misschien kan achterhalen of mijn router dit ondersteund en me kan vertellen hoe ik dan moet instellen.

In ieder geval al bedankt voor je hulp.
DHCP van de LB uitzetten weet ik niet zeker of dat alleen via telnet kan of via de webconfig, moet ik eens nakijken thuis.
DNS en gateway moet je instellen in de sitecom routerconfig als je daar de DHCP in gaat stellen, dus NIET in de wireless NIC.
En idd je wireless NIC moet je gewoon op alles automatisch verkrijgen (=DHCP) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Vandaag las ik in die nieuwsbrief (email) iets over een aanbieding voor bestaande klanten (ik heb het sinds november). Nu zouden we in de week van 27juni een code moeten hebben gekregen per mail/sms/brief.

Ik heb deze nog niet gehad ? Hebben jullie deze vouchercode wel gekregen ? En zoja, via welke weg ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:56:
Vandaag las ik in die nieuwsbrief (email) iets over een aanbieding voor bestaande klanten (ik heb het sinds november). Nu zouden we in de week van 27juni een code moeten hebben gekregen per mail/sms/brief.

Ik heb deze nog niet gehad ? Hebben jullie deze vouchercode wel gekregen ? En zoja, via welke weg ?
Ik heb 2 vouchercodes ontvangen (althans, ik 1 en mijn vrouw 1), maar zover ik kon nagaan was die puur bedoeld voor de Orange Mobiel abbo's die wij hebben. Ik heb nog niets ontvangen voor het ADSL abbo. De aanbieding die ik kreeg, was erg triest eigenlijk: 50 foto's laten afdrukken (wie doet dat nog???) voor € 0,50 of eenmalig 50% korting op accessoires uit de Orange Shop... Ik had liever een Orange Forever oid aanbod gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik heb via de post mijn aanbieding gekregen. Zo lang ik mijn mobiele abonnement heb krijg gratis telefonie bij een ADSL abbo. De actie heet "open orange", ze hebben ook een speciaal info nummer: 0900-0133, ik zou het daar even navragen als ik jou was.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verbal Kint schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 16:22:
[...]

Ik heb via de post mijn aanbieding gekregen. Zo lang ik mijn mobiele abonnement heb krijg gratis telefonie bij een ADSL abbo. De actie heet "open orange", ze hebben ook een speciaal info nummer: 0900-0133, ik zou het daar even navragen als ik jou was.
Hmmm... ik heb zelf geen mobiel abbo, maar dat hoeft ook niet als het goed is:
Natuurlijk laten we deze feestelijke gebeurtenis niet zomaar voorbij gaan. Want als Orange internet klant ben jij de eerste die kan profiteren. Je ontvangt namelijk een persoonlijke mailing met een unieke aanbieding. Neem vast een kijkje op de actiesite Open Orange.
Ik bel zo maar even ja :)

edit: Ze belden mij al over omzetten naar Orange ipv KPN, heb het gelijk gevraagd, moet nog even afwachten tot einde van de week.

[ Voor 9% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-07-2006 17:04 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja ik zit op 150 meter van de centrale en haal evengoed maar 17 mbit inplaats van 20.
vast rotte lijnen in de flat waar ik zit. maar goed haal 1800 kb/s en vind het wel best voor die 30 euri.
had eerst voor 50 euri maar 800 kb/s dus ben er aleen maar op vooruit gegaan.
weet niet wat iedereen nou zeurt om een paar kb/s meer of minder.
tis nogsteeds geen glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ

DAJ

coorz schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:39:
@DAJ

Wat ik zou doen:

In grote lijnen zijn me deze stappen gelukt. Of het uitschakelen van de DHCP van de LB gelukt is, weet ik niet zeker. Via webconfig heb ik onder LAN Setup&DHCP gekozen voor STOPPEN onder "DHCP lijst van ingangen". Ik neem aan dat ik daarmee de DHCP van de LB heb gestopt.

De gateway en DNS in het routermenu opgeven lukt niet echt. Ik ben alle tabbladen nagelopen maar het enige dat ik kan vinden en er een beetje op lijkt is:
  • op het tabblad Options de mogelijkheid om "Backup DNS (1) IP Adress" en "Backup DNS (2) IP Adress" op te geven. Daar heb ik 192.168.1.1 en 193.134.5.5 opgegeven.
  • op het tabblad Routing onder Static Routing een "Gateway IP Adress" op te geven. Op dit blad moet ik echter ook alle andere velden invullen anders krijg ik een foutmelding. De andere velden zijn: Destination Network, Network Mask, en Metric. Op de eerste plaats weet ik niet of ik wel in het juiste tabblad zit en ten tweede weet ik niet wat ik in die andere velden moet invullen.Bij Destination Network en Network Mask heb ik resp. 192.168.1.1 en 255.255.255.0 opgegeven (die waarden heb ik eerder ergens gezien), maar wat ik bij Metric moet invullen? Geen idee!!
Voor het geval het nog niet duidelijk is: het lukt nog steeds niet om via de draadloze verbinding op Internet te komen. Het lukt over het algemeen wel om via de draadloze verbinding in het routermenu en zelfs in het LB menu te komen, maar zodra ik een Internetadres opgeef, krijg ik een melding dat de pagina niet gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAJ

DAJ

Ik heb nog eens wat lopen experimenteren. Misschien dat dit helpt.
• LB LAN<>LAN aangesloten op de Sitecom
• Sitecom een IP adres gegeven uit de range van de LB (192.168.1.99)
• DHCP op de Sitecom uitgeschakeld.

In “Netwerkverbindingen” krijgt de LAN verbinding nu automatisch het adres 192.168.1.10 (afkomstig van de LB die adressen uitdeelt tussen 192.168.1.10 en 192.168.1.50). Via deze verbinding heb ik toegang tot de LB, de Sitecom en Internet.

De draadloze verbinding krijgt (na lang wachten) een TOTAAL ANDER IP-adres dat absoluut niet in de range van de LB ligt. Via deze verbinding kan ik totaal niets. Geen toegang tot de LB, de Sitecom of Internet. Het lijkt er dus op dat de LB wel een IP adres toekent aan de LAN verbinding maar niet aan de draadoze verbinding.

Als ik de draadloze verbinding nu handmatig een IP-adres geef (192.168.1.11 dus in de range van de LB) heb ik ook via deze verbinding toegang tot de LB en de Sitecom maar ik kom niet op internet.
Als leek vind ik dit vreemd: de verbinding heeft een IP adres uit de range van de LB, toegang tot de LB en toegang tot de Sitecom en toch heeft hij geen toegang tot internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Laatst online: 12-09 11:44
1 korte vraag, hoewel ik de topics redelijks goed heb doorgespit kan ik het niet vinden. Mea culpa..

Hoe kan ik de 'pingbaarheid' van de LB uitschakelen, ofwel: net doen alsof mijn modem niet bestaat?

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 juli 2006 @ 13:02:
ik wil een vriend in engeland gaan bellen op zijn mobiel, maar ik twijfel een beetje of ik de tarieven goed heb begrepen (en of het dus goedkoper is om met mn vodafone mobiel abo te bellen of met orange voip)

€ 0,051/gesprek

Verenigd Koninkrijk* (excl. mobiel Orange) € 0,05/min

Verenigd Koninkrijk mobiel Orange € 0,35/min
http://www.orange.nl/vaste_telefonie/tarieven/

Klopt het nou (mits hij geen orange mobiel heeft, waarom is dit uberhaupt duurder :?) dat ik maar 0,05 cent/min betaal?! Zie ik niet iets over het hoofd, binnen Nederland is het namelijk duurder om naar mobiel te bellen :?
Iemand hier die me uitsluitsel kan geven over de tarieven bij het bellen naar het buitenland?! Heb geen zin in verassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Heeft iemand ook problemen met het mappen van torrent poorten?
Sinds de upgrade naar de Orangestyle livebox zeikt mn azereus dat er een NAT fout is.

Ik gebruik 65000 voor torrents en heb deze netjes in mn firewall instellingen doorgestuurd naar mijn IP.
Bij de NAT-test faalt hij ook.
Verwijderen en opnieuw toevoegen werkt ook niet.. Heeft de LB geen goede uPnP functie oid?

Meer mensen met dit probleem?

portchange naar 9999 deed wonderen.

[ Voor 5% gewijzigd door blup op 05-07-2006 23:31 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Laatst online: 11-09 20:18
blup schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:26:
Heeft iemand ook problemen met het mappen van torrent poorten?
Sinds de upgrade naar de Orangestyle livebox zeikt mn azereus dat er een NAT fout is.

Ik gebruik 65000 voor torrents en heb deze netjes in mn firewall instellingen doorgestuurd naar mijn IP.
Bij de NAT-test faalt hij ook.
Verwijderen en opnieuw toevoegen werkt ook niet.. Heeft de LB geen goede uPnP functie oid?

Meer mensen met dit probleem?

portchange naar 9999 deed wonderen.
had precies het elfde probleem ben naar 8576 gegaan ook over.
lijkt wel of het onder de 10000 goed zit :)

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 20:45
Vandaag is mijn orange opgeleverd en flink lopen testen met snelheden. Heb m'n livebox nog niet opgehaald, maar heb een speedtoch 546 aangesloten die ik van m'n werk heb meegenomen.

Modem geeft de volgende snelheid aan: "Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 980 / 20107". Dit klopt ook met de afstand van de centrale 683 meter.

Zoals hier al werd aangegeven ben ik niet af gegaan op de snelheden van mordax.nl of speedtest.nl maar heb een aantal grote bestanden van o.a. ftp.orange.nl en ftp.surfnet.nl gedownload. Overal kwam de snelheid helaas niet boven de 800 Kbytes. Na een uurtje testen heb ik toch maar Orange gebeld en daar kwam het volgende gesprek uit, moest er wel om lachen :)

Vraag: Hallo ik haal niet de volledige snelheid, maar 1/3 van de snelheid
Antwoord: Ja uhmmmm de eerste dag dat de aansluiting is opgeleverd werkt de verbinding nog niet helemaal 100%. U kunt het beter morgen nogmaals proberen dan zal het een stuk sneller gaan.

Vraag: Maar waar ligt dit dan aan?
Antwoord: Ja uhmmm uhmmm uhmmm, ik ben zelf niet echt technisch onderlegt dus daar kan ik geen antwoord op geven. Maar uit ervaring weet ik dat het de dag erna wel snel werkt. :):)

Vraag: U bent niet technisch onderlegt dus, zou ik iemand kunnen spreken die wel technisch onderlegt is?
Antwoord: Ja dan kun u het beste nog een keer bellen :):)

Vraag: Kunt u mij niet doorschakelen, want anders moet ik weer het hele menu door a 0,20cent per minuut
Antwoord: Nee sorry, ik kan u niet doorschakelen, dat kan niet met mij toestel.

Maar goed, iemand ervaring met de snelheid de eerste dag? :)

Ik haal morgen m'n livebox op en probeer het gewoon nog een

[ Voor 4% gewijzigd door Roeland_ op 06-07-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Roeland_ schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:58:
Modem geeft de volgende snelheid aan: "Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 980 / 20107". Dit klopt ook met de afstand van de centrale 683 meter.

Zoals hier al werd aangegeven ben ik niet af gegaan op de snelheden van mordax.nl of speedtest.nl maar heb een aantal grote bestanden van o.a. ftp.orange.nl en ftp.surfnet.nl gedownload. Overal kwam de snelheid helaas niet boven de 800 Kbytes.
Misschien is de Livebox meer geoptimaliseerd dan die speedtouch? (Het is ook maar een suggestie die ik in de voorbije pagina's las ;) ). Snelheid zou inderdaad stukken hoger moeten zijn. Mijn Livebox traint in op 12152 Kb / 1024 Kb (hey, ik zie dat het nu dus 2 mbit hoger is dan het altijd was 8) ) en ik download vanaf ftp.xs4all.nl met 950 kb/s stabiel (met µTorrent kwa ik af en toe relatief lang boven de 1mb/s uit). Kan zijn dat het modem te hoog is ingetraind en dat je daardoor te lage snelheid haalt ten opzichte van je intrain snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:00
Vandaag is mijn orange opgeleverd en flink lopen testen met snelheden. Heb m'n livebox nog niet opgehaald, maar heb een speedtoch 546 aangesloten die ik van m'n werk heb meegenomen.

Zoals hier al werd aangegeven ben ik niet af gegaan op de snelheden van mordax.nl of speedtest.nl maar heb een aantal grote bestanden van o.a. ftp.orange.nl en ftp.surfnet.nl gedownload. Overal kwam de snelheid helaas niet boven de 800 Kbytes. Na een uurtje testen heb ik toch maar Orange gebeld en daar kwam het volgende gesprek uit, moest er wel om lachen :)

Antwoord: Ja uhmmmm de eerste dag dat de aansluiting is opgeleverd werkt de verbinding nog niet helemaal 100%. U kunt het beter morgen nogmaals proberen dan zal het een stuk sneller gaan.

Antwoord: Ja uhmmm uhmmm uhmmm, ik ben zelf niet echt technisch onderlegt dus daar kan ik geen antwoord op geven. Maar uit ervaring weet ik dat het de dag erna wel snel werkt. :):)

Vraag: U bent niet technisch onderlegt dus, zou ik iemand kunnen spreken die wel technisch onderlegt is?

Vraag: Kunt u mij niet doorschakelen, want anders moet ik weer het hele menu door a 0,20cent per minuut

Het is algemeen bekend dat de livebox een snellere verbinding heeft dan andere modems, ik zou zeggen probeer het eens met een livebox... Als ik het zo lees is je modem als ADSL1 modem ingesteld qua downloadspeed (niet qua intrainwaarde), maar hier hebben meer mensen problemen mee...

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Laatst online: 08-09 11:41

TweakBoy

---

kfaessen schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:04:
[...]

Het is algemeen bekend dat de livebox een snellere verbinding heeft dan andere modems, ik zou zeggen probeer het eens met een livebox... Als ik het zo lees is je modem als ADSL1 modem ingesteld qua downloadspeed (niet qua intrainwaarde), maar hier hebben meer mensen problemen mee...
zelfs mijn Zyxel 2602H (adsl 2+ modem) heeft problemen.. en klokt op 12m/0,7m in .. en een download van max 600KB/s

met Livebox wel op 20468/1020 en een perfecte download snelheid van 1800 - 2100 KB/s ( directe ftp of http download ) .... de meeste chipsets halen bij lange na de tuning niet of kwaliteit niet van wat er in de livebox zit.. Het is wel degelijk zijn huur waar elke maand...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
kfaessen schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 23:04:
[...]

Hij haalt prima lijn (intrain) waardes met de ST. Haalt alleen die throughput niet op z'n verbinding. 't Is nog niet uitgesloten dat het niet bij de PC of de connectie PC <--> ST ligt natuurlijk.

Wel een grappige helpdesker overigens :?
TweakBoy schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 01:50:
[...]

zelfs mijn Zyxel 2602H (adsl 2+ modem) heeft problemen.. en klokt op 12m/0,7m in .. en een download van max 600KB/s

met Livebox wel op 20468/1020 en een perfecte download snelheid van 1800 - 2100 KB/s ( directe ftp of http download ) .... de meeste chipsets halen bij lange na de tuning niet of kwaliteit niet van wat er in de livebox zit.. Het is wel degelijk zijn huur waar elke maand...
Het is niet zo zeer de ZyXEL opzich, maar de optimalisatie die is gedaan door Wanadoo zodat de Livebox optimaal werkt met de DSLAM's die ze gebruiken in de centrale. ZyXEL werkt met het 2602 model weer optimaal op de apparatuur van Tiscali bijvoorbeeld.

Geloof dat IEFtm er al eerder eens iets over had geschreven over een ST, ZyXEL & Livebox op een Wanadoo en Tiscali verbinding.

[rml]IEFtm in "[ Orange] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 07-07-2006 08:11 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTheJazz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-06-2021

Ik heb ze vanochtend gebeld en meneer beloofde mij dat deze dan nog wel zou komen.

PS de Service Desk heeft nog wel een erg hoog Wanadoo gehalte hoor! Ik heb super service gerichte ervaringen met Orange Mobiel Service Desk, maar vanochtend in het kader ADSL was echt nog vertrouwd ala Wanadoo: "ik ben geirriteerd en u bent een vervelende klant, want u belt en u heeft vragen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
OnTheJazz schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:23:
[...]

PS de Service Desk heeft nog wel een erg hoog Wanadoo gehalte hoor! Ik heb super service gerichte ervaringen met Orange Mobiel Service Desk, maar vanochtend in het kader ADSL was echt nog vertrouwd ala Wanadoo: "ik ben geirriteerd en u bent een vervelende klant, want u belt en u heeft vragen".
Klopt Orange mobiel is zeer klantvriendelijk, daar kunnen ze bij het "nieuwe" Orange ADSL nog veel aan kennisoverdracht doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik ben ook aan het kijken naar Orange Familiy + Telefonie in een studentenhuis met 7 bewoners (+5 bewoners die internet delen). Nou lees ik op de site dat Orange automagisch (als je nummerbehoud wilt iig) je KPN contract opzegt. Alleen als ik wil overstappen van Planet ADSL naar Orange zeggen zij dan ook automagisch dat contract op of moet je alsnog een brief naar Planet sturen?
Ow en wat is het beste tijdstip? Het contract met Planet loopt per september af, wanneer is de beste tijd om Orange aan te vragen?

[ Voor 15% gewijzigd door Carpenter op 07-07-2006 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
Carpenter schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 11:50:
Ik ben ook aan het kijken naar Orange Familiy + Telefonie in een studentenhuis met 7 bewoners (+5 bewoners die internet delen). Nou lees ik op de site dat Orange automagisch (als je nummerbehoud wilt iig) je KPN contract opzegt. Alleen als ik wil overstappen van Planet ADSL naar Orange zeggen zij dan ook automagisch dat contract op of moet je alsnog een brief naar Planet sturen?
Ow en wat is het beste tijdstip? Het contract met Planet loopt per september af, wanneer is de beste tijd om Orange aan te vragen?
Een maand voor het contract afloopt een telco migratie aanvragen. Dan zit je maar 5 minuten zonder internet ipv drie weken. Voor het hele opzeg verhaal is het toch verstandig bij Orange zelf na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 16:26
Je planet abonnement moet je zelf opzeggen.
Je kunt wel een telco migratie aanvragen zodat je niet langer dan een uur offline bent maar zelfs dan dien je wel zelf je planet abonnement op te zeggen.

Je dient deze migratie zo`n 6 weken voor het verstrijken van je Planet abonnement aan te vragen.
Dan moet je wachten tot je van Orange een oplever datum hebt. Pas dan kan je planet opzeggen.

Zeg je erest planet op dan komt die opzeg order eerder bij KPN dan de migratie en gaat het hele feest niet door en zit je een paar weken zonder.

[ Voor 48% gewijzigd door Laryx op 07-07-2006 15:34 ]

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Heb na een tijdje vogelen de Wake on LAN eindelijk aan de praat gekregen. Aangezien ik er bijna niets over heb kunnen vinden in het Orange (voorheen Wanadoo)-topic even een kleine beschrijving.

Om een Wake on LAN (WOL) te doen wordt er een pakketje 'gebroadcast'. Dit wordt gedaan door het naar het ip adres x.x.x.255 te sturen. Helaas is het in de livebox niet mogelijk om dit adres in de firewall/NAT instellingen te doen. Gelukkig is het alleen middels javascript beveiligd dus dat is geen probleem :)
  1. Ga naar het menu item firewall
  2. Save de html (rechtermuisklik -> vieuw source -> save your ass!)
  3. Open het html bestand
  4. Plaat bij de volgende items het adres van de router ("http://192.168.1.1")
    Stylesheet declaraties (tstyle.css)
    Javascript 1 (GraphicLib.js)
    Javascript 2 (Inscr.js)
    Formulier (SubmitQuickServerConf)
  5. Zoek naar de regel "if(CheckIpAddress(document.SubmitQuickServerConf.SERVERIPADDR,0,255,2) == false)"
  6. Vervang de "Return false;" door "Return true;" en eventeel de melding (alert('beveiliging omzeild'); )
  7. Start html op (kan evt een security melding geven)
  8. Geef het beestje een naam
    Toegang: JA (duh)
    Protocol: UDP
    Poort van: naar keuze
    Poort naar: zelfde als hierboven
    Lokaal IP adres: 192.168.1.255
  9. Klaar!!
Voor de luie mensen (of diegenen wie het niet boeit hoe het werkt) kun je hier het bestand, reeds ingevuld, downloaden :)
http://www.creatiefduo.nl/SubmitQuickServersList.rar

Om de PC wakker te maken gebruik ik het onderstaande programmaatje (freeware 300 kB).
http://www.depicus.com/wake-on-lan/wake-on-lan-gui.aspx
  1. Downloaden, uitpakken en opstarten
  2. MAC-address: MAC-adres van de slapende PC
  3. Internet address: Het externe IP-address
  4. Subnet mask: 255.255.255.255 (<- belangrijk!)
  5. Send options: Internet (als je vanaf je werk je PC wilt kunnen wakker maken :))
  6. Remote port number: Afhankelijk wat je ingesteld heb in je Livebox
Dat was het! Sluit je PC af (zorg wel dat je in de bios alles hebt goedstaan!!) en maak je PC weer wakker!

Als ik iets ben vergeten let me know! Kunnen jullie allemaal je downloads vanaf het werk aanzetten als je met je gare kop bent vergeten je PC aan te zetten!!

[ Voor 10% gewijzigd door kalechinees op 07-07-2006 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het best zonde dat mijn ping zo hoog is, is het mogelijk de livebox op het ADSL1 netwerk te laten inloggen zodat je ping daalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Laryx schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:32:
Je planet abonnement moet je zelf opzeggen.
Je kunt wel een telco migratie aanvragen zodat je niet langer dan een uur offline bent maar zelfs dan dien je wel zelf je planet abonnement op te zeggen.
Dat doet Wanadoo Orange voor je!
Je dient deze migratie zo`n 6 weken voor het verstrijken van je Planet abonnement aan te vragen.
Dan moet je wachten tot je van Orange een oplever datum hebt. Pas dan kan je planet opzeggen.

Zeg je erest planet op dan komt die opzeg order eerder bij KPN dan de migratie en gaat het hele feest niet door en zit je een paar weken zonder.
Ik weet niet hoe het bij Planet zit, maar bij XS4ALL krijg je bij een opzegging van ADSL automatisch een doorlopend dialin abbo dat je apart moet opzeggen (echt een rattenstreek eigenlijk).

Hoe het bij mij liep:
- ik vroeg wanadoo aan (eind april) en gaf hierbij aan dat Wanadoo mijn abbo moest opzeggen (was 1 van de opties in het webformulier)
- nadat ik een opleverdatum had ontvangen (die al binnen een paar weken zou zijn), heb ik XS4ALL gebeld om te zeggen wat de situatie was en om te vragen wat ik het beste kon doen. XS4ALL vertelde mij dat ik ook apart moest opzeggen. Hiervoor een secure webformulier ingevuld (met in de opmerkingen een uitgebreide beschrijving van mijn overstap naar Wanadoo en dat ik hoe dan ook alles wilde opzeggen) en hiervan per post bevestiging ontvangen (Het invullen was op 2 mei).
- 11 mei: Wanadoo ADSL family werd opgeleverd
- 19 mei kijk ik heel toevallig in mijn ADSL opzegging status bij XS4ALL en daar stond 'KPN heeft uw order kostenloos geannuleerd'. Ik XS4ALL gebeld om te vragen of ze toch zeker niet mijn order tot opzegging van ADSL bedoelden. Jawel dus. Oftewel: Ik zeg iets op bij XS4ALL en KPN maakt dat ongedaan. Daarna een hoop getouwtrek dat ik 'gewoon even opnieuw moest opzeggen' (natuurlijk met nieuwe inachtname van de opzegtermijn). Verder beweerden XS4ALL en KPN glashard dat ik nog steeds ADSL via KPN had, terwijl ik op een gegeven moment al 2 weken online was via Wanadoo...

Uiteindelijk is het allemaal wel rechtgezet (heb nog geen geld retour ontvangen van XS4ALL maar dat komt vast nog wel), maar ik had wel het idee dat het fout gelopen is doordat ik zelf opgezegd heb. Dus ik weet niet of het wel zo goed is om standaard te zeggen dat je zelf ook moet opzeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:45

IkWilbert

Het is mij!

Kom er net achter dat ik ook de nieuwe firmware heb (Firmware 3202WNLB_222024 )

Mijn download snelheid is met zo'n 200 a 300 KB/s gedaald! :'(

Meer mensen hier last van??

[ Voor 9% gewijzigd door IkWilbert op 07-07-2006 19:48 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las zonet een reactie waaruit je op kan maken dat de Livebox een oplichtend logo heeft, kan je dit ook uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:12:
Ik las zonet een reactie waaruit je op kan maken dat de Livebox een oplichtend logo heeft, kan je dit ook uitschakelen?
Ja dit kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Laatst online: 12-09 11:44
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 23:12:
Dat staat hier

Maar ik weet nu zelf nog niet hoe je je ip onzichtbaar kunt maken voor een ping-verzoek....

[ Voor 14% gewijzigd door Jan Smit op 07-07-2006 23:20 ]

Homo sapiens non urinat in ventum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Nou, ik heb mijn Wanadoo aanbieding binnen gehad. Als ik een nieuw Orange mobiel abbo afsluit, gratis Orange Forever. FIJN. We hebben al 2 Orange gsm's in ons huishouden (beide abbo) en Orange ADSL en dat is het beste waar ze mee kunnen komen... :(

Jammer dat de nieuwe klanten meer krijgen dan degenen die trouwe klant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Meerdere mensen last van een onbereikbare mailbox? Kan sinds gistermiddag/ochtend mn mail niet binnenhalen, ook niet via mailbox (uw mailbox is tijdelijk onbereikbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland_

Nou heb m'n livebox bij het postkantoor opgehaald. Aangesloten, installatie gevolgd. Heeft het heel even gedaan, begon toen constant met alle ledjes te knipperen en toen was ie DOOD. Geen leven meer in te krijgen _/-\o_

Toen m'n speedtouch weer aangesloten, en toen moest ik aan mezelf toegeven dat de vent aan de telefoon die niet technisch onderlegt was een heel klein beetje gelijk had. Haal nu 1500 kbytes bij speedtest.nl, ftp.orange.nl ligt er uit en van surfnet haal ik ook rond de 1500 kbytes.

Maar ff bellen om me livebox weer om te ruilen, maar ik denk dat ik deze speedtouch aangesloten laat.

Ps. Weet nog iemand een aantal sites waarbij ik de snelheid goed kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Roeland_ schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:11:
[...]

Nou heb m'n livebox bij het postkantoor opgehaald. Aangesloten, installatie gevolgd. Heeft het heel even gedaan, begon toen constant met alle ledjes te knipperen en toen was ie DOOD. Geen leven meer in te krijgen _/-\o_
Je maakt een beetje een indruk dat je er nogal kort op zit. Dat maakt niet erg veel uit, maar daardoor vermoed ik wel dat je niet lang genoeg gewacht hebt: Ik heb die knipperende lampjes ook gehad, maar op een of andere manier heb ik het sterke vermoeden dat ie dan met de software update bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
joboris schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:19:
Ik heb al aangegeven dat bedraad het betrouwbaarste is, maar ze houden het liever draadloos. Wat is het betrouwbaarst met een goede ontvangst
ik heb beneden een accesspoint en boven ook en die 2 een wireless bridge laten vormen. Wel duur, maar erg stabiel bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
De laatste tijd krijg ik regelmatig "spook"-telefoontjes. Er wordt gebeld, ik neem op, roep wat door de hoorn en dan helemaal niks. Heeft iemand daar ook last van ? Heb ADSL Family + Telefoon. Ben sinds 2 weken met telefoon overgegaan van KPN naar Orange.

[ Voor 4% gewijzigd door Talisker_NL op 08-07-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland_
Helsie schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:48:
[...]
Je maakt een beetje een indruk dat je er nogal kort op zit. Dat maakt niet erg veel uit, maar daardoor vermoed ik wel dat je niet lang genoeg gewacht hebt: Ik heb die knipperende lampjes ook gehad, maar op een of andere manier heb ik het sterke vermoeden dat ie dan met de software update bezig is.
Ja klopt dat ik vaak erg ongeduldig ben met dit soort dingen, maar het lijkt er op alsof er totaal geen spanning meer binnenkomt. Er gaat namelijk geen enkel ledje meer branden. Andere stopcontacten geprobeerd etc etc geen effect.

Maar ik hou het denk ik gewoon bij m'n speedtouch....

Heb zo'n demo tweak dsl accountje aangevraagd, om te kijken of de beetje opschiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
Vandaag toch weer het levende bewijs dat goedkoop duurkoop is. Wederom vandaag een urenlange downtime (Rotterdam). Heb al meer Downtime bij Wanadoo in een week gehad dan dat ik bij UPC in een maand had.

[ Voor 4% gewijzigd door Frash op 08-07-2006 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:08
[...]

Toen m'n speedtouch weer aangesloten, en toen moest ik aan mezelf toegeven dat de vent aan de telefoon die niet technisch onderlegt was een heel klein beetje gelijk had. Haal nu 1500 kbytes bij speedtest.nl, ftp.orange.nl ligt er uit en van surfnet haal ik ook rond de 1500 kbytes.

Maar ff bellen om me livebox weer om te ruilen, maar ik denk dat ik deze speedtouch aangesloten laat.

Als alle lampjes gaan knipperen dan is de livebox met de automatische firmware bezig.
Als je die onderbroken hebt heb je waarschijnlijk nu een dode livebox. (staat ook in de handleiding trouwens.) Vergelijk het met een bios flashen en halverwege de spanning eraf halen.
Het kan zijn dat totdat je officieel opgeleverd bent een of ander testprofiel erop hebt staan, en dat het pas op de dag van oplevering naar het juiste profiel wordt gezet.
Voor de rest staan in de start post genoeg sites om snelheden te testen.
speedtest.bbned.nl vind ik zelf een aardige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

Mijn idiot-proof speedtest:
10 draadjes GigaNews in Newsleecher en je weet je max download speed!
of 6 draadjes op de wanadoo newsservers, maar die maxed 20mbit niet out.

[ Voor 3% gewijzigd door coorz op 08-07-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:45

...........
Speedtest.nl vondt ik ook niet goed werken, heel klein bestand (naar mijn weten 2 mb..) en voordat hij een beetje op snelheid komt heeft hij alweer 2mb binnen O-)

Ik wist dat er 100mb test bestanden waren, dus ik had even gegoogeld, en tadaa:
http://speedtest.bbned.nl/ hier haalde ik 1,6mb/s :)
Alhoewel de 100mb ook zo binnen was :D ging heerlijk snel, het copieëren naar de schijf duurde haast langer _/-\o_

Verder heb ik nog wel een linkje:
http://www.coax.nl astu :)

[ Voor 11% gewijzigd door Onno_Devine op 08-07-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Lizard schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:49:
[...]

Als alle lampjes gaan knipperen dan is de livebox met de automatische firmware bezig.
Als je die onderbroken hebt heb je waarschijnlijk nu een dode livebox. (staat ook in de handleiding trouwens.) Vergelijk het met een bios flashen en halverwege de spanning eraf halen.
Kan het niet zijn dat het opgelost is door de reset knop ingedrukt te houden terwijl je de spanning er terug opzet? Ik dacht nl dat ie bij een firmware update altijd een kopie maakt en als het fout gaat, kun je die op die manier terugzetten (althans, ik dacht dat ik ook zoiets meermaals had gedaan voor het bij mij fatsoenlijk werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
coorz schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 15:09:
Mijn idiot-proof speedtest:
10 draadjes GigaNews in Newsleecher en je weet je max download speed!
of 6 draadjes op de wanadoo newsservers, maar die maxed 20mbit niet out.
En dit komt omdat er op de Wanadoo/Orange newsservers een cap zit van 192kb/s verdeeld over 9 draadjes dacht ik.. Dus dit is helemaal niet vreemd.. Meer informatie op de Orange Helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de retentie en compleetheid bij de orange newsserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 06:55
3 dagen en amper compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Hangt van de groep af vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

retentie en snelheid is echt bagger. maar kwa compleetheid is het bij Orange wel goed vind ik.
Ik heb heel vaak gehad dat ik een bestand via eweka niet compleet binnen kreeg en dat een kamaraad van mij via Orange dat wel had.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemorgen, ik vond vanmorgen dat ik abnormaal snel bij ati een driver binnen kreeg en ik meet nu via coax.nl:
........................................

Er is 1.12 megabyte gedownload in 0.04 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 240.12 Mbit/s.

Dat is 240123 Kbps. (29312 KB/Sec).

De maximum snelheid was 248.15 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.

Dat is 248149 Kbps. (30292 KB/Sec).

[START DE TEST OPNIEUW]

firmware: 0xe200314

Niets meer doen wanadoo/orange!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolihc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:51
Frash schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 12:41:
Vandaag toch weer het levende bewijs dat goedkoop duurkoop is. Wederom vandaag een urenlange downtime (Rotterdam). Heb al meer Downtime bij Wanadoo in een week gehad dan dat ik bij UPC in een maand had.
Ik zit op centrale rotterdam centrum en heb mijn de hele abo-periode nog geen last gehad met wanadoo. Alleen de livebox kwam veel te laat binnen. Verder niets dan lof _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

word er bang van , wat een snelheid !!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 11:05:
goedemorgen, ik vond vanmorgen dat ik abnormaal snel bij ati een driver binnen kreeg en ik meet nu via coax.nl:
........................................

Er is 1.12 megabyte gedownload in 0.04 sec.

Tijdens de laatste 639.9 kilobyte was
de snelheid 240.12 Mbit/s.

Dat is 240123 Kbps. (29312 KB/Sec).

De maximum snelheid was 248.15 Mbit/s
gedurende een blokje van 128.0 kilobyte.

Dat is 248149 Kbps. (30292 KB/Sec).

[START DE TEST OPNIEUW]

firmware: 0xe200314

Niets meer doen wanadoo/orange!!
Download dan eens een wat groter bestand. Die testen kloppen soms van geen kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:50

iop

hallo, ik probeer met mn nieuwe samsung e900 bluetooth verbinding te maken.
Hij ziet wanadoo_xxxx wel, maar daarna wil ie een service lijst ophalen, en dat lukt niet... is hier iets aan te doen?
ik heb orange al gechecked en kan ook geen instellingen vinden verder...

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik las op een ander forum met als topic Orange het volgende:
Wanneer je Eweka gebruikt om bestanden uit nieuwsgroepen te downloaden zijn die vaker incompleet dan wanneer je dat via een andere provider download. Klopt dat wel? Wie heeft daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Crest schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:50:
Ik las op een ander forum met als topic Orange het volgende:
Wanneer je Eweka gebruikt om bestanden uit nieuwsgroepen te downloaden zijn die vaker incompleet dan wanneer je dat via een andere provider download. Klopt dat wel? Wie heeft daar ervaring mee?
ik heb hier geen problemen hoor. als de poster een stabiele verbinding heeft met een goede leverancier, dan komen ze hier gewoon compleet aan hoor. ik heb het is een keer uitgerekend. 1 op de 7 DVD's komen bij mij incompleet aan via Eweka. dan alsnog kan ik altijd repareren. dus geen enkel probleem hier.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 09-07-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
iop tha man schreef op zondag 09 juli 2006 @ 13:04:
hallo, ik probeer met mn nieuwe samsung e900 bluetooth verbinding te maken.
Hij ziet wanadoo_xxxx wel, maar daarna wil ie een service lijst ophalen, en dat lukt niet... is hier iets aan te doen?
ik heb orange al gechecked en kan ook geen instellingen vinden verder...
Hoe gebruik ik de Bluetooth-functie van de Livebox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarint
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-07 08:51
Hallo,

Ik heb een vraagje, een maandje geleden kreeg ik een mail van wanadoo waarin stond dat er nieuwe firmware gedownload moest worden voor de live box.
ADSL family + draadloos is mijn abbo.

Probleem is dat de gegeven link niet werkte(nu nog steeds niet). Ook probeerde ik het via de live box zelf, door op de "zoeken naar updates" optie te klikken.
Dit helpt ook niet, na een hele lange tijd gebeurt er niets(half uur a drie kwartier, meerdere malen geprobeert).

Mijn vraag is of deze firmware update wel bestaat(want ik kan ook niets vinden op de orange site)?
En welke versie ik moet hebben?
Want dit is de enige info wat ik kan vinden over de geinstalleerde software:

Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_222024
Referentie 3202WNLB_222024

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Tarint op 09-07-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Je hebt de laatste firmware en voor updates hoef je niks te doen. Dat gaat allemaal automatisch zolang je je livebox hebt aanstaan. Wanneer er een nieuwe update is, kun je het alleen wat sneller laten gaan, door je livebox te resetten of er even de stroom af te halen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-08 08:48
In plaats van een wifi setje van Orange te huren voor 2,95 per maand, kan je er toch beter een van Asus voor 30 euro kopen?

Dat lijkt me voordeliger..of mis ik dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Devilsown schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:38:
In plaats van een wifi setje van Orange te huren voor 2,95 per maand, kan je er toch beter een van Asus voor 30 euro kopen?

Ligt eraan, hoe lang Orange je ISP blijft ;) maar in jou geval - aangezien je contract 12 maanden is - goedkoper inderdaad want 12 * 2.95 = 35.4 en dat is 5.40 euro duurder dan een Wifi setje van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coorz

coorz

Back to crop!

BT werkt voor geen meter hier, m'n PDA ziet wel de LB maar no way kan ik 'm pairen.
Pincode 0000 of nieuwe pincode slikt ie niet (ja ook, save now en na reboot).
Bagger ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
coorz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:54:
[...]

BT werkt voor geen meter hier, m'n PDA ziet wel de LB maar no way kan ik 'm pairen.
Bagger ding.
REG toetsje ook ingedrukt ? Zit naast de AC aansluiting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Helsie schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 16:29:
[...]

Kan het niet zijn dat het opgelost is door de reset knop ingedrukt te houden terwijl je de spanning er terug opzet? Ik dacht nl dat ie bij een firmware update altijd een kopie maakt en als het fout gaat, kun je die op die manier terugzetten (althans, ik dacht dat ik ook zoiets meermaals had gedaan voor het bij mij fatsoenlijk werkte).
Hangt er vanaf op welk moment de upgrade verpest wordt. Als die onderbroken wordt terwijl de kopie gemaakt wordt kan ik wel begrijpen dat het mis kan gaan.

En waarschijnlijk zijn door de rebranding beide versies overschreven.
coorz schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:54:
[...]

Bagger ding.
En die samsung E900 moet ook het PAN profile ondersteunen, iets wat in mijn vario met WM5 ook ontbreekt, terwijl WM2003 het wel heeft.

[ Voor 79% gewijzigd door Lizard op 10-07-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 22:33:
Hoe is de retentie en compleetheid bij de orange newsserver?
Retentie met 3 dagen is laag, als je er op tijd bij bent zijn ze met pars altijd te repareren. Eigenlijk nooit meegemaakt dat iets niet compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

InSanex schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:27:
Hallo,
Meer mensen omgeving Arnhem problemen met hun wanadoo verbinding ?
Vanaf gisteravond rond 0.00 uur geen verbinding meer :S
Even een vraag: ik woon zelf in Arnhem, maar als ik de postcode check doe op Orange.nl voor ADSL, dan zegt 'ie doodleuk dat het niet beschikbaar is :( hoe kun jij het dan wel hebben? Vergist de website zich misschien? Ik hoop dat het snel (weer) beschikbaar wordt eigenlijk, de huidige aanbiedingen lopen tot eind juli.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
vr6-only schreef op zondag 09 juli 2006 @ 00:21:
retentie en snelheid is echt bagger. maar kwa compleetheid is het bij Orange wel goed vind ik.
Ik heb heel vaak gehad dat ik een bestand via eweka niet compleet binnen kreeg en dat een kamaraad van mij via Orange dat wel had.
Hoe snel is de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zat al enige tijd bij wanadoo en nu dus bij orange. Ook ik download nogal wat met nieuwsgroepen en news.wanadoo.nl doet het nog gewoon. Gaat dit binnenkort veranderen?? Zit namelijk via een omweggetje nu altijd op mijn max +/- 320Kb/s te downloaden, en redelijk compleet. Retentie is idd wel minder maar och als je er op tijd bij bent is alles eigenlijk wel binnen te halen.

Nu wou ik ook misschien overstappen naar een sneller abo. Dus ik op orange.nl mijn postcode ingetypt, blijkt dat er niet eens ADSL voor mij beschikbaar is(volgens hun). Maar toch zit ik al bijna 2 jaar bij wanadoo. Ook ADSL-family is bij niet beschikbaar?!

Dus samengevat:
Hoe zit het met de nieuwsgroepen van wanadoo, blijven die gewoon of veranderen deze binnenkort??
En waarom kan ik nu ineens volgens Orange geen ADSL meer hebben op mijn postcode, hoewel ik dit wel gewoon heb, maar wil dus een sneller abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Misschien zal tzt de allias news.wanadoo.nl vervallen zodat je alleen news.orange.nl kunt gebruiken. Hebben nu ook hetzelfde ip adres. Verder biedt Orange alleen het Family abonnement aan, ze zijn gestopt met het aanbieden van ADSL Direct en alle kpn abonnementen, toen het nog wanadoo heette.
Vandaar dat de postcode check dus niets laat zien. Betekent dus dat je buiten het dekkingsgebied van Family valt.

[ Voor 9% gewijzigd door Lizard op 10-07-2006 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Het family pakket = ADSL2 en dat is dus niet overal beschikbaar. Kijk eens bij andere aanbieders, misschien hebben die toevallig wel ADSL2 apparatuur staan in "jouw" telefooncentrale. Wat usenet betreft: ik heb niks vernomen van veranderingen. Wanneer er op de Orange website niks staat, weet iedereen hier net zoveel als jij.

Niet zo relevant ook IMO. Usenet is een nogal prijzige dienst voor een ISP om er zomaar gratis bij te geven. Wanneer je er wat serieuzer gebruik van wilt maken, kun je dus ook beter een aparte abo op een payserver nemen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

met wat extra email adressen kan het tot 120 KB/s worden dacht ik :/
dus bespaar je zelf alle moeite en neem een payserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor jullie reacties, maar nog even een vraagje.

Kan ik dan niet vragen ofdat ze evengoed mij een ADSL Family pakket willen aanbieden? Heb nu 3mbit/512kbit snelheid. Alleen wel voor 34,95 p/mnd. Deze snelheid haal ik ook constant. Als ik dus family zou krijgen dan heb ik minimaal deze snelheid alleen dan voor 19,95 p/mnd. En daar doe je het toch voor. De snelheid die ik dan extra haal is meegenomen maar niet noodzakelijk.

Het is toch gewoon zo dat ze de snelheid niet kunnen garanderen omdat ik ongeveer 3,5km van de centrale af zit. Daarom willen ze het niet leveren. Of zie ik dit verkeerd??

Edit@vr6-only:
In newsleecher zit ik altijd rond de max van mijn verbinding: 320kb/sec.
Je hebt 4 e-mail adressen bij wanadoo/orange. Je maakt 5 servers aan:
In de eerste zet je news.wanadoo.nl en vink je aan dat je inlogt met je gegevens. Je vult daar je eerste email adres en je wachtwoord in.
In de tweede vul je daar je tweede e-mail adres en wachtwoord in.
Enzovoorts tot de vierde
In de vijfde vul je alleen news.waandoo.nl in en geen login gegevens.
Van elke server kun je 3 connectie-lijnen maken.
Dan kun je ook met wanadoo/orange op de Euronet server: maya.euronet.nl
Weer hetzelfde als je met je wanadoo e-mail adressen doet je maakt weer 5 servers aan.
In de eerste zet je maya.euronet.nl en vul je je eerste e-mailadres+wachtwoord in.
In de tweede ......
Tot de vierde.
Dan in de vijfde alleen maya.euronet.nl zonder login -gegevens.
Hier kun je ook weer van elke server 3 connectie-lijnen maken.
Je hebt nu 10 servers maal 3 lijnen = 30 connectielijnen.

Voordat je in newsleecher dan op connect drukt moet je ze eerste ff met ctrl+a selecteren en op pauze zetten. dan op connect drukken en één voor één aanzetten.
Let erop dat je de twee servers zonder login gegevens als laatste aanzet.

En tada op volle snelheid trekt hij het binnen.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:08:

Kan ik dan niet vragen ofdat ze evengoed mij een ADSL Family pakket willen aanbieden? Heb nu 3mbit/512kbit snelheid. Alleen wel voor 34,95 p/mnd. Deze snelheid haal ik ook constant. Als ik dus family zou krijgen dan heb ik minimaal deze snelheid alleen dan voor 19,95 p/mnd. En daar doe je het toch voor. De snelheid die ik dan extra haal is meegenomen maar niet noodzakelijk.

Het is toch gewoon zo dat ze de snelheid niet kunnen garanderen omdat ik ongeveer 3,5km van de centrale af zit. Daarom willen ze het niet leveren. Of zie ik dit verkeerd??

Edit@vr6-only:
In newsleecher zit ik altijd rond de max van mijn verbinding: 320kb/sec.
Je hebt 4 e-mail adressen bij wanadoo/orange. Je maakt 5 servers aan:
In de eerste zet je news.wanadoo.nl en vink je aan dat je inlogt met je gegevens. Je vult daar je eerste email adres en je wachtwoord in.
In de tweede vul je daar je tweede e-mail adres en wachtwoord in.
Enzovoorts tot de vierde
In de vijfde vul je alleen news.waandoo.nl in en geen login gegevens.
Van elke server kun je 3 connectie-lijnen maken.
Dan kun je ook met wanadoo/orange op de Euronet server: maya.euronet.nl
Weer hetzelfde als je met je wanadoo e-mail adressen doet je maakt weer 5 servers aan.
In de eerste zet je maya.euronet.nl en vul je je eerste e-mailadres+wachtwoord in.
In de tweede ......
Tot de vierde.
Dan in de vijfde alleen maya.euronet.nl zonder login -gegevens.
Hier kun je ook weer van elke server 3 connectie-lijnen maken.
Je hebt nu 10 servers maal 3 lijnen = 30 connectielijnen.

Voordat je in newsleecher dan op connect drukt moet je ze eerste ff met ctrl+a selecteren en op pauze zetten. dan op connect drukken en één voor één aanzetten.
Let erop dat je de twee servers zonder login gegevens als laatste aanzet.

En tada op volle snelheid trekt hij het binnen.
Ik haalde al 250, maar deze manier met extra maya lijntjes kende ik nog niet. Ga ik vanavond eens uitproberen thx. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:08:

Nee helaas dat lukt niet omdat je nu nog bij Orange/KPN zit met een (adsl 1) lite abbo. De kosten worden gedeeld tussen Orange en KPN, vandaar dat je duurder uit bent. Family is een volledige orange netwerk, maar net zoals in mijn woonplaats is adsl 2 in jouw woonplaats nog niet beschikbaar. Maar idd van mij mogen ze voor die prijs dezelfde snelheid geven als van een lite abbo. Het gaat toch om de prijs en een hogere snelheid is meegenomen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
IkWilbert schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 18:01:
Kom er net achter dat ik ook de nieuwe firmware heb (Firmware 3202WNLB_222024 )

Mijn download snelheid is met zo'n 200 a 300 KB/s gedaald! :'(

Meer mensen hier last van??
200 300 lijkt me wat veel, ik haal nu ipv. 2,07 gemiddeld 2,03 gemiddeld...maar waarom weet ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:37:
[...]

Ik haalde al 250, maar deze manier met extra maya lijntjes kende ik nog niet. Ga ik vanavond eens uitproberen thx. :*)
Het lukt, ik haal nu ook ruim 320 kb/s :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
BeQuietAndDrive schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:03:
[...]

Even een vraag: ik woon zelf in Arnhem, maar als ik de postcode check doe op Orange.nl voor ADSL, dan zegt 'ie doodleuk dat het niet beschikbaar is :( hoe kun jij het dan wel hebben? Vergist de website zich misschien? Ik hoop dat het snel (weer) beschikbaar wordt eigenlijk, de huidige aanbiedingen lopen tot eind juli.
Arnhem heeft meerdere telefooncentrales en Wanadoo/Orange heeft niet overal apparatuur staan waarschijnlijk. Er zijn wat 'kleinere' bij die minder interessant zijn om winstgevend te krijgen wellicht. Dit zijn ze allemaal van Arnhem en welke Wanadoo/Orange wel / niet zit met apparatuur en dus netwerk dekking... geen idee 8) Eigenlijk zijn er 2 echt groot, Centrum en Presikhaaf. De andere zijn ongeveer 1/3 of de helft van het aantal aansluitingen/huishoudens van die twee.

Arnhem-Centrum
Arnhem-De Laar
Arnhem-Huissen
Arnhem-Malburgen
Arnhem-Oosterbeek
Arnhem-Presikhaaf
Arnhem-Rijkerswoerd

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 10-07-2006 21:33 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devilsown schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:38:

Asus voor 30 euro , dan komen er nog verzendkosten bij en zit je zo enzo nog op 50 euro , ben dit weekend naar de beverwijkse bazaar geweest en had daar een linksys WPC54G meegenomen ( met moeite kunnen vinden ) eenmaal thuis gekomen maak ik de doos open en verdomd ver.03 en die pakt de livebox nou net weer niet ( stond alleen op de informatie in de doos welke versie het was ) , gelukkig heb ik hem zonder problemen terug kunnen brengen terwijl de doos geopend is geweest , heb meteen orange gebeld om de wifi kaart van hun te bestellen , ook makelijk als ie stuk mocht gaan krijg je gewoon een nieuwe aangezien je hem toch "leased"
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.